Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Harc a haladásért

2008.06.05. 13:21 :: Kisikasa

Néha az az érzésem, hogy sokan megrekedtek ovis szinten, főleg mikor Tamás sztorijához hasonlókkal találkozom, melyben szakasztott olyan küzdelem folyik az előbbre jutásért, mint az óvodában a homokos lapátért. De az utakon nem csak a "mécses törhet el", hanem az autók és a benne ülők csontjai is.
Én köszönetet szeretnék mondani annak a sötétkék színű Volvósnak, akinek sikerült velem leteszteltenie az ABS működését. Mivel úgy is 20.000 Km.es szervízre vittem a kocsit, így még legalább volt időm kipróbálni, hogy kifogástalanul működik az ABS.



Előljáróban annyit, hogy Ford Focusom van, átlagos kocsi, átlagos képességekkel. Nem lógok ki a fővárosi közlekedésből sem alulró sem felülről. Nem vezetek agresszívan és átengedem a gyalogosokat a zebrán (amiért általában autóstársaimtól megvető pillantásokat kapok). Kedvenc szituációm, amikor körforgalomból épp kifele megyek, és akkor kell átengednem a gyalogost a zebrán:) ilyenkor a körforgalomban levő sofőrök szívbajt kapnak:) de ugye a szabály az szabály... rendszeresen szoktam autós társaimmal letekert ablakon keresztül megbeszélni 1-1 adott szitációt, hogy mi volt a probléma, vagy mit miért csinált/csináltam. Soha sem léptem fel támadólag akkor sem, ha valaki hibázott, csak szeretem megbeszélni a helyzeteket (amúgy ezt néha nehezen hiszik el nekem: 103 kg vagyok, 192 cm magas)

Visszatérve kedves Volvósunk esetére: Mindenki által ismert helyszín: pesti rakpart vége, Dráva utca fele felhajtó. 2 sáv, belső sávban 2-300 méteres kocsisor, külső üres (itt jegyezném meg, hogy az 2 SÁV. nem pedig besoroló sáv a szélső) 50 Km/H-s sebesség (mindig betartom-akárcsak a biztonsági öv használatát-így köznevetség tárgya vagyok a baráti társaságon belül) előttem kb. 200 méteren senki a sávomban, a belső meg áll (nem is értem az embereket, hogy miért abba a sávba állnak, ahol többen vannak) amikor is az általam megkedvelt Volvós index nélkül keresztbe állt elém a sávomba!?!?! Szerintem azt hihette, hogy Ö a rakpart sheriffje és most jól megbünteti a morálisan elítélendő gonoszt.

Itt történt az ABS-tesztem és a kormányom jobbra rántása. Ha ezt nem teszem meg, akkor telibe találom a kedves törvény őrét, mivel az autóm közepével került az ő kocsijának az eleje egy vonalba. Mivel így szemtől szembe is tudtunk volna kommunikálni, letekertem az ablakot és erős felindulásból elküldtem, hogy nézze meg, anyja valóban csak a tej miatt áll-e az utcasarkon....és invitáltam egy személyesebb megbeszélésre, ha kiszállna a kocsiból. Ő nem volt hajlandó sem kiszállni, sem ablakot letekerni, így csak non-verbális anyázásra volt esélyem, majd elindultam. Ekkor ismét rámhúzta a kocsiját...... 200 méterrel arrébb, ahol elfogyott a sáv, lefékeztem, indexeltem, beengedtek, megköszöntem.

Kedves autóstársam, kérdéseim a következők:

- Ha már olyan hülye vagy, hogy abba a sávba állsz, ahol sokan vannak, amikor mehetnél a másikba is, akkor miért zavar téged, hogy valaki folyamatosan szeretne haladni???

-Ha sávot váltasz, miért nem indexelsz???

-Ha annyira ráérsz, hogy van időd a jobb tükrödet nézegetni, akkor mért zavar, ha valaki "megelőz"?

-A KRESZ szabályai ellen vétettem?????

- Morálisan elítélendő, ha valaki a szabályokat betartva lehagy téged?

-Ha már balhézni akarsz, akkor miért nem szállsz ki a kocsiból, hogy megbeszéljük?

-Ha nem akarsz balhézni akkor mi az anyádért húzod rám ISMÉTELTEN a kocsidat?

Remélem, hogy az illető olvassa ezt a blogot!

334 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jimmy123 2008.06.05. 19:25:23

Kedves TH,
látszik, hogy kezdesz végképp kifogyni az érvekből és agresszióba átmenni.
"Semmi tisztességtelent nem látok abban, ha kihasználok egy forgalmi helyzetet egyébként, és NEM, NEM akadályozok ezzel másokat, akárhányszor írod le."
Két dolgot akartam válaszolni, de az egyiket már Jófej, élelmes társas lény 2008.06.05. 18:37:25 már megfogalmazta.
A másik: valószínűleg nem mindent ildomos elkövetni, amit a törvény kifejezetten nem tilt. Pl. szerintem semmilyen törvény nincs arra, hogy ha sor van előtted, a sort ki kell várni és BUNKÓ AZ, AKI MÁSOK ELÉ TOLAKSZIK, mégis a tisztességes emberek nagy részét nem kell erre figyelmeztetni. Sajnos vannak, akik nem ilyenek és még olyanok is, akik ezt a BUNKÓSÁGOT egyenesen erényként értelmezik.

Reggie 2008.06.05. 19:37:15

mónár · molep.hu 2008.06.05. 18:42:03

messze nem keverem, legfeljebb te.

A ket sav ossz atereszto kepessege legfeljebb akkora lehet mint a szukulet utani szakasz atereszto kepessege. Ez az ossz atereszto kepesseg adodhat ugy, hogy csak az egyik sav van teljesen terhelve, vagy megoszlik a ket sav kozott a fenti kitetelek szerint...

De hogy a fizikajat is megersd:
Abban az esetben, ha mind a ket sav teli van, akkor a zipzar elv ugy tud optimalisan teljesulni, hogyha az egyik savban elobb indulnak az autok t idovel. Ha pl. a bal oldali savban levo ket auto kozott mondjuk 6 meter tavolsagnak kell lennie ahhoz hogy balra at lehessen sorolni a jobb savbol, akkor az a/2*t^2=6 egyenletet t-re megoldva (a tetszoleges 0>nagyobb konstans, ami a mindket savban levo kocsik gyorsulasa indulaskor) megkapod azt az idot amennyivel a jobb oldali savban levo autoknak kesobb kell indulniuk, ahhoz hogy fekezes stb nelkul be tudjanak sorolni.

cs0ki 2008.06.05. 19:47:20

volvosként sajnálom, hogy ezt pont egy volvos művelte.. a vásárló köre miatt rájuk inkább a higgadtság és a törvények tiszteletben tartása a jellemző, de a kivétel erősíti a szabályt..

jimmy123 2008.06.05. 19:57:35

RosszQtya 2008.06.05. 17:55:57
"teszkó 50 pénztár a nagy számúaknál mindig állnak vagy10en/pénztár a kis számúaknál mivel a picsában van az áruház másik végén szinte max 1-2 ember. te valszeg baromira ráérsz és majd a 10 fős kassszához állsz, mert te ilyen illemtudó csákó vagy... az meg hülye aki él a teljesen szabályos lehetőséggel..."
Bocsika, ez a példa nem jött össze. Ez annak a viselkedésnek megfelelő, amikor a dugó elől kerülő utat választasz (amivel természetesen segítesz másokon, hiszen te nem növeled a dugót). A te viselkedésed inkább a nagy sorszámú pénztársorba mások elé befurakodóé (azzal a különbséggel, hogy ezt a Tesco-ban nem mered megcsinálni, az úton viszont...)

Noon 2008.06.05. 20:01:16

Urak,lassan olyanná válik a topic,mint a dislexia.moc
:)
Mettől-meddig etikus (méterben,km-ben vagy időben) szabályosan átsorolni az elfogyó sávból a továbbhaladóba ?
Komolyan kérdem,nem a csontot rágom.

jimmy123 2008.06.05. 20:04:54

Szia Noon,
ezt már valamikor megírtam: az után, hogy elértük az elfogyó sávra figyelmeztető táblát. Ennek meglátása után senki sem mondhatja, hogy először jár itt és nem ismeri az utat és nem tudja, hogy át kell sorolni, mert megszűnik a sáv...

Noon 2008.06.05. 20:24:32

jimmy123 2008.06.05. 20:04:54

Igen,ez így világos és érthető.
De csak akkor életszerű helyzet,ha az elfogyó sáv a jelzéstől kezdve - mondjuk 200 méteren belül - valóban elfogy.Jelen esetben ennél lényegesen hosszabb a megszünő sáv (már,ha jól emlékszem).
Valószínüleg ezért (is) mennek előre.Arra sem emlékszem,az "elfogyástól" visszafele van-e záróvonal.Bizonyára igen.

formalis logika rulez 2008.06.05. 20:44:51

Ubul 2008.06.05. 15:21:59

>>>"Ha HIRTELEN megváltoztatására nem kényszeríthetem, az jelenti azt, hogy NEM HIRTELEN lassításra vagy irányváltásra kényszeríthetem."
Na persze, az hogy nem vághatlak pofán baltával, abból simán következik az, hogy széklábbal még igen. Tanulj már egy kis formális logikát, vagy valami hasonlót mielőtt érvelni kezdesz.

formalis logika rulez 2008.06.05. 20:47:29

Ubul 2008.06.05. 15:21:59

>>>"Ha HIRTELEN megváltoztatására nem kényszeríthetem, az jelenti azt, hogy NEM HIRTELEN lassításra vagy irányváltásra kényszeríthetem."
Na persze, az hogy nem vághatlak pofán baltával, abból simán következik az, hogy széklábbal még igen. Tanulj már egy kis formális logikát, vagy valami hasonlót mielőtt érvelni kezdesz.>>>

Ubul, téged melyik egyetemről b@sztak ki? Mert lehet, hogy tanultál logikát, de az biztos, hogy nem sokat értettél belőle... Ja, ugyanitt említeném meg a kreszt és általában kis országunk törvényeit is, amihez láthatóan hasonlóan konyítasz, a "józan paraszti észről" nem is beszélve. Továbbá ugyanolyan agresszív vagy, mint akiket olyan látványosan utálsz.

zuzo 2008.06.05. 21:06:17

"ezt már valamikor megírtam: az után, hogy elértük az elfogyó sávra figyelmeztető táblát. Ennek meglátása után senki sem mondhatja, hogy először jár itt és nem ismeri az utat és nem tudja, hogy át kell sorolni, mert megszűnik a sáv... "

...es ott be a tabla utan 5 meterrel be engedsz ?!!! mikozben a tabla elott 200 meterrel mar a sor all... ?

es a tabla utan 10 meterrel?
50 meterrel?
100 meterrel
mar a zarovonal elott kozvetlenul ?

mi lofasz kulonbseg van te agyatlan... te ?!

felfogod vegre...hogy semmi ?!
a kulonbseg csak a zokni agyadban letezik..

zuzo 2008.06.05. 21:08:38

az atabla CSAK arrol, szol hogy MAJD valtsak savot ..valahol, vaklamikor
amikor JONAK latom

A masik savnak meg semmit nem mond !!!!

Jozef 2008.06.05. 21:16:40

Dehá' nálunk BALRATARCS van!!!Lakott területen kívül legalábbis.Azon belül meg úgy mész ahogy AKARSZ:)

Jozef 2008.06.05. 21:25:42

Mo-n a KÜLSŐ sávban haladni szégyen.Kizárólag suzukinak fenntartva.Kemény 1.4 Astrák má'beljebb nyomják.A többiek meg a szembe sávban.Ez a Kresz-ben le van írva!Nézzen mindenki utána.Szerintem már sokan megtették és tényleg így van!

volante · http://volante.blog.hu 2008.06.05. 22:25:01

Az a baj, hogy a nagy többség kilométerekkel előbb szeret abba a sávba sorolni, amelyikben majd tovább akar haladni, mert azt hiszi, a végén nem engednék be.

TH 2008.06.05. 22:29:45

jimmy123 2008.06.05. 19:25:23
Mikor fogod fel végre, hogy én nem tolakszom? A másik sáv használata miért tolakodás? Miért a tábla a határ, és nem a sáv vége?
Na, ha a sávban folyamatos a haladás, akkor nyilván felesleges elmenni a sáv végéig, be kell sorolni, úgy, hogy senkit ne tarts fel. Ebben tökéletesen igazad van, azért előrébb menni, hogy még 1 autóval előrébb legyen az ember, miközben a sor meg folyamatos (pl.!!) 30-50 km/h sebességgel, az tényleg udvariatlanság, ha ez azzal jár, hogy valakit fékezésre kényszerítesz. Folyamatosan haladó sorba (tehát nem áll a dugó) én akkor sorolok be, amikor van egy autónyi hely, hogy ne tartsam fel a forgalmat. És én még a buszt v. teherautót se akarom mindenáron lenyomni, hiszen nem fogok örökké mögötte maradni, addig meg majd valahogy túlélem. Tehát ha Te így érted a dolgot, akkor abszolút egyetértek.
Ha viszont áll a dugó, akkor érdemes mindkét sávot feltölteni kocsikkal, és a végén, egy helyen összezipzárazni. És akkor ez nem tülekedés, nem tolakodás, hanem csak a rendelkezésre álló útfelület optimális kihasználása a lehető legrövidebb sor elérése érdekében, mely minden autós érdeke. Ezzel sem értesz egyet?

TH 2008.06.05. 22:30:58

Jozef 2008.06.05. 21:16:40
:)))
Igen, azt fentebb Ubul megírta, hogy lakott területen belül ott mész, ahol akarsz...ami igaz, ha nem tartasz fel ezzel másokat.

TH 2008.06.05. 22:36:42

EBEUSS 2008.06.05. 19:22:08
Igen, ez is egy király szimulátor, ezt ismerem, csak ezzel a zipzárelvre nehéz összehasonlító elemzést csinálni...

TH 2008.06.05. 22:38:03

formalis logika rulez 2008.06.05. 20:47:29
Ubulnak ezen mondatán igen jót derültünk az irodában...:) De kicsit sajnálom szegényt, ingerültségemben én is mondok/írok néha barátságokat, nyilván nem gondolta végig rendesen a dolgot. :)

TH 2008.06.05. 22:40:22

Noon 2008.06.05. 20:01:16
Az elfogyó tábla után valóban illik visszamenni a folyamatosan haladó sorba, mint írtam fentebb. De ha a dugó áll mindkét sávban, akkor jobb a végén összesorolni, mint összevissza ugrálni közben...
És bizony, ha a cipzár nem műxik tökéletesen, és az én sávom, ami megszűnik, történetesen lassabban halad, mint a másik (ez nálunk igen gyakori), akkor is illik végigállni, hogy egy helyen soroljon össze a két sáv. Legalábbis én így szoktam, ennyire törtető állat vagyok.

antika 2008.06.05. 22:40:40

egyszer minden sáv véget ér.

A szallito 2008.06.05. 22:41:19

Egyetertek a blog kuldojevel abban, hogy utszukuletnel az elfogyo savon vegig lehet menni, es ott, a legvegen kell normalisan bekeredzkedni. "Tamas" sztem csak abban hibazott, hogy egy allo kocsisort otvennel elozott, ami azontul hogy veszelyes (lasd volvos), de a nyomulosokra jellemzo. Sztem a sebesseget latva dontott ugy volvoban ulo amator rendor (neki is udvozletem) hogy szolgalatba helyezi magat. A kresz "kockafeju" alkalmazasa ugyanolyan mertekben veszelyes mint az allando szabalytalankodas!

TH 2008.06.05. 22:46:58

A szallito 2008.06.05. 22:41:19
Hű, végre egy tényleg értelmes és objektív hozzászólás! Én tényleg csak azt szeretném, hogy ha azok, akik a belsőben állnak, miközben 50-nel előzik őket, kezdjenek el szintén kihúzódni! Mindenkinek jó lenne!
És persze arról is álmodozom néha, hogy ahol nincsenek felfestve a sávok, ott is próbáljunk meg dugó esetén két sávba állni, ha elférünk, pont azért, hogy a sor kisebb legyen. Én pl. a Wesselényi utcában szoktam ezzel próbálkozni, hogy kihúzódok az út szélére, és rávenni a mögöttem jövőt, hogy jöjjön be mellém, és menjünk egymás mellett. Ez 10-ből 1x jön kb. be, viszont volt már olyan, hogy mögöttünk jópáran így álltak be, és rövidítették a sort. Ilyenkor senki nem mondhatja, hogy én előre akarok törni, hiszen előttem nem így állnak az autósok, nem jutok előre, de boldogít a tudat, ha sikerül elérni, hogy a mögöttem jövő sort rövidítsem, meg remélem, hogy ez az emberek fejébe verhető. Na persze, ha valaki a széltől is óvja a kocsiját, akkor ez kevéssé várható...Nálunk még mindig valami szent ereklye a kocsi, és szörnyű tragédia, ha két tükör összeér. Párizsban ebből nem csinálnak problémát...

tutti 2008.06.06. 01:27:26

rájöttem, min megy itt a veszekedés. 2 helyet van: egyrészt amikor úgy lesz 2 sávból egy, hogy csak egy irányba lehet haladni. a másik, ami zavaró, hogy a dugó áll egy irányba, és egyesek a kocsisor elejére a végül más irányba haladó sávokból kéredzkednek be. Az első esetben igaza van a cikk beküldőjének. De ha a külső sávból pl. jobbra is lehet haladni, akkor tök felesleges bedugítani azt is, hogy aki jobbra akar menni, ne tudjon. A zipzár elv egyébként jó találmány. 2003-ban csináltam jogsit, és érdekes módon egy szót sem hallottam róla. Arról sem, hogy pl. hirtelen fékezéskor ajánlott bekapcsolni a vészvillogót, sokat segíthet. Mintha az oktatás a dugó nélküli vészvillogóval nem ellátott autós társadalom szintjén maradt volna úgy 30 évvel ezelőtti szinten...

tutti 2008.06.06. 01:30:29

a Közraktár utcán akkor is pofátlanság ami megy. egyenesen haladó buszsávból tolakszanak be a balra sávban álló kocsisor elejére, időnként veszélyeztetve az ott lévő autókat, és ez elfogadott gyakorlattá vált...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.06. 01:51:38

egyébként ez a második, külső sáv kb. 5-600 méterrel a lámpa előtt kezdődik (csekkold a gugli maps-en), ott lehet lejönni erre a sávra az Újpesti felső rakpartról.

egy egyszerű burkolatfestéssel rövidre lehetne zárni a problémát: ezt, az új sávot kellene ráengedni a lámpára, és a belsőt megszüntetni előtte.

így a nagyon birkák, akik kormányozni nem szeretnek, előremennének szépen a lámpáig a megszűnőben, és ők kéretőznének a külsőbe. a kevésbé birkák, és az eddig sem birkák meg hamarabb átsorolnának, így kiegyenlítődne a két sáv, és máris nem lenne egyik sem tolakodónak nézhető.


OFFolvastam pár éve egy elemzést (talán játékelméleti témában?) a héjákról és galambokról. nem, nem a madarakról, hanem a viselkedésformáról. a lényeget írom csak le: héják nélkül nincs fejlődés, a galambok nem viszik előre a világot. túl sok héja sem jó, de valamennyi kell.

Mertcsak 2008.06.06. 01:54:45

TH!

Megittam 7 sört 3 pálinkával,hazajövök és még mindíg bírod! Jövő héten vendégem vagyol 1 beivásra! Komolyan!

tutti 2008.06.06. 01:30:29

Szálj má le a buszsávról b+!!!

Johnny336 2008.06.06. 08:32:45

Mától paraszt autós leszek. Nem engedek be senkit. Nem leszek előzékeny. Dudálni fogok mindenre, és mindenkire, aki egy minimálisan is tolakszik...besokalltam.

tixar 2008.06.06. 08:45:27

Pedig nagyon egyszerű az ok... Magyar autós magyar sávot *nem* vált. Mivel abból baleset van. Ezért az angyalföldi rakparton is úgy festik fel, hogy ne kelljen. Innentől viszont aki végigrepeszt egyedül, az jobbról előz.

Ha a sávokat úgy festenék fel, hogy a külső (ami valahol a Margit híd és a Dózsa György út között félúton csatlakozik csak be) haladjon megszakítatlanul, akkor ugye el kéne dönteni, hol kell átsorolni, és mindjárt megoszlana a forgalom, dugóban mindkét sorban állnának, és működhetne a zipzár-elv.

Pötyy 2008.06.06. 08:58:27

Azoknak, akik a hamburgereshez álló sorral példálóznak:
Nem ez a helyzet. Ott EGY sor van, amely lehet nincs felfestve, de mindenki tudja, hogy egy van. Itt KETTŐ, amely még fel is van festve, csak egyesek úgy gondolják, hogy az nincs. (Elég sok oylan úton járok, ahol felfestés szerint 1 sáv van, de mivel elég széles, az okos emberek kettesével használják, mert így jóval gyorsabb a haladás, csak hát ugye ehhez tudni kell kicsit vezetni)

Amit ti, belső sorban állók csináltok, az a következő szituációval közelíthető: Adott egy hamburgeres, 1 pulttal. A bódéhoz, két kordonokkal jól láthatóan, elkülönített út vezet, melyek a pult előtt két emberrel (hogy ne legyen kavarodás kit kell kiszolgálni), eggyé válik. Vajon itt is az egyiket töltitek fel, és aki a másikat használja anyázzátok? Ha nem, akkor szálljatok magatokba, és használjátok mindkét sávot, ha igen, akkor nincs tippem mi segíthetne.

Pötyy 2008.06.06. 09:07:21

Megpróbáltam értelmezni a már jó előre kisorolok viselkedést (kérdem, ha a sor netán a Margit hídig ér, akkor már ott kimész, mert tudod, hogy elfogy a sor?) 3 okot találtam, hogy miért lehet így cselekedni:

1. Nem bízok abban, hogy be tudok sorolni, ezért jó előre biztosítom a helyem - ok, én sem úgy születtem, hogy tudtam integrálni, de ne fikázd, aki van elég magabiztos
2. Nem tudom, van-e elől záróvonal, nem is merem a forgalmi szitut, ez a sor biztosnak látszik - ok, de ne fikázd, aki ismeri és megfelelően használja a sávokat
3.Nem illik megelőzni, aki már régóta türelmesen vár - nem illik letahózni senkit még akkor sem ha az! De úgy látszik itt elég szelektív az illem. Én mindig előre engedem a nőket az ajtóknál, mert úgy ILLIK. De ha megáll, és vár (mert mondjuk elolvassa az ajtón található kiírást, akkor bemegyek előtte. Most akkor bunkó-e vagyok, mert nem engedtem előre? Nem illik megelőzni a régóta várakozót, de ha azért vár, mert nem akar gyorsabban haladni, akkor nincs mit tenni.)

Repülős 2008.06.06. 09:39:54

Nekem erről a repülős menekülés jut eszembe. Okos szakemberek nem értették miért égnek bent az emberek balesetekkor a repcsikben, amikor azt simán el lehet hagyni 2 perc alatt a normális fésűs elv szerint.
Csináltak egy szimulációt, beültettek embereket a gépbe, és megmondták nekik, hogy aki 1 percen belül kijut, az pénz jutalmat kap. Stopper indul, emberek menekülőre fogták, majd kb 10. kijutott, a többi meg annyira feltorlódott, hogy a szimulációból egy komoly káosz alakult ki, egymást taposva, öldökölve próbáltak kijutni minden szabályt megszegve az emberek.
Sajnos ez nem "Magyar" probléma, ilyen az ember természete, ez van.

Johnny336 2008.06.06. 10:01:36

Pötyy 2008.06.06. 09:07:21

Még az sem lehet mentség, hogy nem ismeri a forgalmi szitut, ugyanis vannak mindenhol szép kék táblák, sávelőjelző, vagy mifene. Érdemes azt is nézni. Bár az emberek a táblákat se figyelik, csak az előttük levő féklámpáját. Ha az felvillan, akkor ők is fékeznek, oszt jónapot...

Továbbá azért sorolnak ki, mert ott nincsen autó, aki elé be kell menni sávváltásnál, tehát továbbra is működhet a "kizárólag előre bámulok". Az emberek nem tudnak sávot váltani. Pedig meg kéne tanulni, hasznos lehet... :)

jimmy123 2008.06.06. 10:06:26

TH-nak: "Folyamatosan haladó sorba (tehát nem áll a dugó) én akkor sorolok be, amikor van egy autónyi hely, hogy ne tartsam fel a forgalmat." 30-50 km-es sebességgel folyamatosan haladó sor nem jelent dugót. Ha itt bárki a jobb sávból visszasorol (és mást hirtelen fékezésre nem kényszerít), nem fogják anyázni, teljesen normális szituáció. A probléma az álló sorral van.
"Ha viszont áll a dugó, akkor érdemes mindkét sávot feltölteni kocsikkal, és a végén, egy helyen összezipzárazni. És akkor ez nem tülekedés, nem tolakodás, hanem csak a rendelkezésre álló útfelület optimális kihasználása a lehető legrövidebb sor elérése érdekében, mely minden autós érdeke. Ezzel sem értesz egyet?" Talán igen, így lehetne (minimális előnnyel járna - átlag kb. 50 méterrel csökkenne a sor, viszont az átsorolgatás mindenképpen lassabb áthaladást eredményezne), ha ez lenne Mo-on az elfogadott megoldás. Jelenleg nem ez működik. Ha a 2 sáv tényleg fel van töltve és működik a cipzár elv, jogod van az elfogyó sávban maradni. Ha azonban látod, hogy üres az elfogyó sáv, melletted 5-tel mennek és te végigszáguldasz 60-nal és erőszakkal besorolsz az elejére, ahhoz nincs jogod. Ha látod, hogy mindenki besorol, neked is kötelességed lassítani és legalább kitenni az indexet.
Pötyy: "Amit ti, belső sorban állók csináltok, az a következő szituációval közelíthető: Adott egy hamburgeres, 1 pulttal. A bódéhoz, két kordonokkal jól láthatóan, elkülönített út vezet, melyek a pult előtt két emberrel (hogy ne legyen kavarodás kit kell kiszolgálni), eggyé válik." - ezekkel a hülye hasonlatokkal az agyamra mész! Hol van itt két kiszolgáló? Pont arról van szó, hogy megszűnik a sáv, azaz 1 db kiszolgáló van!

Johnny336 2008.06.06. 10:10:23

Miért mindenki azzal jön, hogy "a végén erőszakosan betolakszol"? Ti csak úgy tudtok sávot váltani, hogy tolakodtok? Nem hallottatok még arról, hogy irányjelzőt használva, kivárva a pillanatot, amikor lemond az egyenesen haladó az elsőbbségéről, akkor sorolsz át? Mindenki arról papol, hogy áttolakodtok. Tolakszik a faszom. Röhellem amikor rámhúzzák a kormányt, vagy csorgatja be a kocsim orrához a sajátját. Ha intek, hogy jöhet, akkor jöjjön. Ha nem látja, hogy lemondok az elsőbbségemről, akkor ne akarja kierőszakolni. Ezért nem csinálok én se ilyet.

Na, elég volt ebből a gumicsontból, az emberel nem fogják megérteni. Vagy nem tudják, vagy nem akarják. így is, úgy is szomorú...

zuzo 2008.06.06. 10:12:47

Nomeg... azt TUDJAK a benem engedok, hogy
vajon KIVEL SZEMBEN is van elsobbseguk ?!

Csak AZZAL szemben aki eppen melletuk van!!!!!
Aki elottuk van masik savban es indexel
..azzal mar nincsenek elsobbsegi viszonyban.
Hiszen az nem AZT a helyet akarja elfogalalni
ahol eppen masik all...hanem ELÉ akar besoroloni.

Igy nyilvan nincs elsobbsegi viszony, hiszen nem az azonos HELY-ert folyik a versenges...

A versenges korlatja pedig a HIRTELEN fek-kormany tiltasa...mas semmi.

zuzo 2008.06.06. 10:16:51

Jimmy tudsz te erto modon olvasni ?!

Nem irt ket kiszolgalorol !!!!

"1 pulttal" te angyon hulye..te..

Olvasgasd tovabb...probald a szoveget megerteni
Par ev gyakorlas es menni fog :-))

Johnny336 2008.06.06. 10:17:51

A közút nem versengés...

jimmy123 2008.06.06. 10:19:07

zuzo 2008.06.05. 21:06:17: Azt ajánlom, hogy ha már ilyen köcsög bunkó paraszt vagy, legalább vegyél helyesírás órákat, hogy ez a tény ne az első mondat után azonnal látsszon!

zuzo 2008.06.06. 10:33:51

Te Johnny336...
ha nem versenges akkor miert is
nem engedsz be magad ele ?!

Pötyy 2008.06.06. 10:35:33

No azt hiszem kialakult 3 tábor (megint 3 abűvös szám)

1. Állok a sorban, mint a birka, nem látom be, hogy nem ez a megoldás, mindenkit, aki változtatni akar ezen - hozzáteszem a birkák érdekében IS - lebunkózok.

2. Állok a sorban, mint a birka, belátom, hogy MINDENKINEK jobb lenne, ha használnám a másik sávot, de ezt ennek ellenére nem teszem.

3. Előremegyek, besorolok. Látom, hogy jó. Megpróbálom átadni a tudást a birkaszelleműeknek, de ők ezért megköveznek. F*szom fog itt erőlködni...

(Ja és vannak a tahók, akik nem vitázni járnak ide, hanem mocskolódni, meg janizni, de őket ignorálom)

Johnny336 2008.06.06. 10:44:29

zuzo!
Miért ne engednélek be?
Egyébként én is az elfogyó külsőben megyek. Azért, mert ott gyorsabb. És mielőtt bárki mondana valamit, nem azért örülök, hogy gyorsabb, mert versengés. Azért jó, hogy gyorsabb, mert időt spórolok.
Habár mégis igazad van: versengés. Az idővel, és nem egymással. Azért van különbség...

Zz_ 2008.06.06. 10:45:56

4. Leszarok mindenkit, ÉN jussak át a többi(ek) nem lényeg

Pötyy 2008.06.06. 10:48:02

Zz_:
szerinted ki képvisel ilyen álláspontot? (Mellesleg ez kimerító a tahó, janizó fogalmát, ami zárójelesen nálam is van)

Zz_ 2008.06.06. 10:54:14

Itt nem tudom, csak kb 100 postot olvastam hirtelen.
Az utakon viszont tömegével vannak az "ügyeskedők".
Hetente van egy ilyen téma, legutóbb tán az M3-ra felhajtó a Vidám Park mellett.

Zz_ 2008.06.06. 10:57:13

Magam nevében azt tudom mondani hogy szerintem itt is az erősebb/ügyesebb kutya b@szik elv érvényesül. Tudok én is így vezetni ha kell, de rettentően fáraszt és megvisel ezért inkább beállok a birkák közé. Nyugisabb bár lassabb. És mikor motorra ülök örülök hogy úgy tudok ügyeskedni hogy ez TÉNYLEG nem lassít senkit!

Pötyy 2008.06.06. 11:04:34

Igen, az a baj, hogy az általad említett elv érvényesül, de sztem ezen az segítene a legjobban, ha első lépésben mindneki racionálisan közlekedne. Eleve kevesebb hely lenne a tolakodásra, és kevésbé is érné meg.
Sokszor én is beállok a sorba, ha épp nem sietek, mert nem bírom az utálkozó tekinteteket, de ettől még belátom, hogy a másiknak joga van ott menni, és be is engedem, ha nem pofátlan. A Vidámparkos dolog kicsi tmás, mert ott záróvonal van a sor legelején, tehát ott nem szabályos, aki előremegy és ott próbál besorolni, arról nem is beszélve, hogy feltartja az előrefelé haladókat.

közlekedő 2008.06.06. 11:07:06

Hi!

Alapvető probléma a forgalom szervezéssel van ! Miért a jobb szélső fogy el ??
Ha nem igy lenne, nem volna akkora probléma !
És ez nem csak erre a helyre vonatkozik, hanem kishazánk jelentős részén. Nálunk fejlettebb közlekedésszervezéssel rendelkező országokban nem a soförök rendesebbek, hanem a forgalomszervezés jobb.

Üdv

Zz_ 2008.06.06. 11:12:14

Hát igen az aktuális eset tényleg a birkaszemlélet iskolapéldája. És akit dühít az meg mennyen előre.

Zz_ 2008.06.06. 11:15:35

Nyugatra, észak-nyugatra egyre birkábbak az emberek és "bolondbiztosabbak" a rendszerek. Kevesebb tér adódik az önmegvalósításra közlekedés terén :-)

Bazu 2008.06.06. 11:29:57

A cipzár-elv a mi kis hazánkban nem működik, ugyanis az üres sávban haladók közül sokan, lelkiismereti problémák miatt, nem a sáv végén, hanem már korábban, akár jóval korábban besorolnak a bírkák közé, így az őket követő pofátlanok beelőzik a kevésbé pofátlanokat. Ennek eredménye, hogy a bírkák vége szinte teljesen áll, és a birka sor eleje, pedig pofátlanokkal töltődik fel.
Más lenne, ha a pofátlan sorban mindenki kivárná a sor végét, és akkor cipzárként 1 birka beenged egy pofátlant, de csakis a megszűnő sáv végénél. Akkor folyamatos lenne a haladás, és a pofátlanok is normálisan feltórlódnának. Ekkor az ellentétek megszűnnek, és mindenki kézenfogva sétál egy szebb jövő felé.
Én minden esetben kimegyek a legvégéig, így most én vagyok a legpofátlanabb, de hát látszik, hogy ez nemcsak rajtam múlik.
Na most szeressetek!

Pötyy 2008.06.06. 11:40:42

Én szeretlek, mármint a hozzáálásod. Tény, hogy bele kell venni a KRESZ-be implicite a cipzárelvet, de aki most vezet, az sosem fog újra vizsgázni, tehát sosem fogja megtanulni, ha a többi autós nem tanítja meg neki a saját kárán. (értsd az oktalan kárán :))

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.06.06. 11:43:58

TH, RosszQutya
Amikor látod, hogy a sok ostoba birka, akik veled együtt vesznek részt a közlekedésben ostoba birkák módjára viselkednek, akkor rájössz, hogy ez az általános viselkedés.

Ôk nem haladnak a külsô sorban, mivel nem akarnak konfrontálódni azokkal, akik sorba állnak.

Az illem nem egy érv, nem egy matematikailag kiszámított "gyorsabb lenne", vagy egy törvénybe foglalt szöveg, hanem az, hogy nem frusztrálsz másokat olyan viselkedéssel, amit azok elutasítanak.

Naponta járom meg Bp-Tbánya-Bp utat, így ingázom, és nem, nem sietek. Nem sietek azoknak a kárára, akik rajtam kívül részt vesznek a közlekedésben. A Budaörsi úton a BAH csomópont felé haladó sáv általában áll, amikor én odaérek, a Petôfi híd felé haladó két sáv pedig halad, tehát megpróbálok még ott besorolni, ahol nem áll az a sáv, mivel nem akarom azokat hátráltatni, akik már korábban beálltak a sávba. Tudom milyen a forgalmi helyzet, és nem akarok mások kárára gyorsabb lenni. Birka vagyok, mert birkák között közlekedem, és nem kívánok konfrontálódni velük. Külföldön másképp közlekedem, mert más a mentalitás, másképp közlekednek ôk is.

Mivel ismerem az útvonalakat, ahol járok, keresem azokat a közlekedési utakat, ahol minél kevesebbszer szorulok arra, hogy konfrontálódjak.

A szabályokkal és jogaikkal tisztában lévôk, viszont nem veszik figyelembe, hogy a közlekedés többi résztvevôje másképp viselkedik. Igen, ráérek, néha még élvezem is a tükörbôl ahogy a mögöttem haladók idegeskednek, amikor átengedek egy gyalogost, beengedek valakit annak ellenére, hogy védett útvonalon megyek, elengedem a rakparton a fel- és lehajtókat. Ha valahova korábban akarok odaérni, korábban indulok.

mónár · http://molep.hu 2008.06.06. 11:47:04

Kedves regi:

Az áramlástan igaz lehet gázokra, folyadékokra.
Arra igaz az általad leírt képlet. De: valószínüleg elfelejtetted olvasni azt a postot amikor azt írtam, hogy: emberi tényező!!!
Nagyon szép az okfejtésed, de ezt csak számítógépppel lehet szimulálni, az élet nem így műkszik. Nem arrol vitatkozom, hogy papíron lehetséges vagy nem, hanem hogy az életben több ismeretlenes egyenlet ez az "áramlástan".

Pötyy 2008.06.06. 11:50:20

szomorutojas:
becsülöm a mentalitásod, csak tudod nekem van egy olyan kényszerem, hogy mindnekinél gyorsabb legyek :))) csak vicc volt. Szóval nekem van egy olyan kényszerem, hogy ha látom, hogy valaki hülyeséget csinál, akkor megpróbálom rávezetni a helyes útra, nem pedig bátorítani azzal, hogy leutánzom. És nem akarok senkit hátráltatni, szívem szerint minden autósnak, aki mellett elhaladok átkiabálnék, hogy gyere már át mert az jó, de sajnos ezt nem tudom megtenni.

Bazu 2008.06.06. 11:54:14

szomorutojas!
Ha belépsz a pofátlanok sávjába, akkor javaslom, hogy fejezd is be rendesen. Nem szabad az elején vagy a közepén feladni, és visszalépni a birkákhoz.
Legyél következetes. A konfrontáció pedig érdekes kérdés, mivel te éppen a konfliktuskerüléssel okozod a konfliktust. Ez személy szerint neked talán jó, de az útszűkületben átmenetileg kialakult közösség szempontjából komoly kellemetlenséggel jár.
Legyél bátor, és néz szembe embertársaiddal!

Bazu 2008.06.06. 11:55:46

Ez a Pötyy tetszik nekem...

PEETRM 2008.06.06. 12:01:29

Szerintem alapvetően az a kérdés, hogy az a szakasz kétsávos-e vagy sem.

Szerintem a "szélső" sáv csak egy becsatlakozó sáv, ami a Szent István park felől a rakpartra lehajtóknak van. Igen, történetesen kicsit később ér véget, mint szokás, de ettől függetlenül szerintem az egyetlen - és nem a belső - sáv, ami a Margit híd felől jön, és aminek a folytatásában az autók fel szoktak torlódni.
Tehát aki a Margit híd felől jön, az csak úgy tud előremenni, hogy jön az egyetlen sávon, kimegy a becsatlakozó sávra, ott előzi a sort, majd utána indexel és vissza a sor elé.

Pötyy 2008.06.06. 12:04:16

Hát ha így van, akkor tényleg pofátlanság megelőzni, az álló sort, de ezt senki nem tudhatja. Meg kéne kérdezni a kerületi forgalomszervezőket, hogy most akkor az ott két sáv, vagy egy :)

Bazu 2008.06.06. 12:06:12

PEETRM!
Ez a szerintem nem elég meggyőző...
A KRESZ a lényeg. Amit az az ilyen sávokról ír. Becsatlakozó sáv nincs. Ez egy megszűnő forgalmi sáv minden joggal és korlátozással, amiben az ilyen pofátlan előzési dolgok nincsenek megtiltva.
Szabályok azért vannak, hogy betartsuk. Önkényesen új szabályok alakalmazásával csak a többieket zavarjuk össze.
Ezt inkább ne.
Szerintem mindenki közlekedjen a KRESZ szerint.

zuzo 2008.06.06. 12:09:18

Haaat azert van az a kurva felfestes, hogy lasd..."Jesszus EZ itt egy SÁV!"

PEETRM 2008.06.06. 12:13:46

KRESZ
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.
Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

Egyébként könnyű eldönteni. Akkor két sáv, ha ott van az a tábla, ami kék alapon két párhuzamos fehér nyilat tartalmaz.
Azért volt a "szerintem", mert nem tudom van-e tábla.

drmotto 2008.06.06. 12:22:06

A "ne használjátok az elfogyó sávot, hanem álljatok a dugóban" hozzáállást képviselőktől kérdezném:
Hol fogy el a sáv ténylegesen?
1, A táblánál, ahol jelzik.
2, A betonnal vagy egyébbel ténylegesen lezárt résznél?

Bazu 2008.06.06. 12:24:23

felfestésnél! különben csak pazarolnák a fehéret... A tábla csak tájékoztat, a festés utasít.

Bazu 2008.06.06. 12:25:31

vagyis a kék tábla csak tájékoztat.

xjr400 2008.06.06. 13:10:05

Lazan kapcsolodik ide,besorolas masik savba iranyjelzovel.
Ha az egyik savbol lehet kanyarodni,es ezt valaki megteszi,ezert a mogotte haladoknak meg kell allni(minimum erosen lelassitani),akkor ok altalaban indexelnek(mar ha),es AZONNAL atvagnak a szomszed savba,hirtelen fekezesre kesztetve az ott haladot.
Miert hiszik azt sokan,hogy az iranyjelzo hasznalata mar elsobbseggel is jar?
Kib.szottul idegesito...,es veszelyes.

Pötyy 2008.06.06. 13:19:55

xjr:
Magyarországon az irányjelző két dologra használatos:
1. az általad is említett automatikus elsőbbséggeneráló
2.Satufék, jobbrakanyar, vagy parkolás UTÁN jelezni, hogy elkanyarodtunk, ha esetleg a mögöttünk jövő még nem vette volna észre

Ez van sajnos.
Én személy szerint, aki nem indexszel körforgalomból kifelé, vagy nem teszi ki az irányjelzőt MIELŐTT elkezd fékezni (pláne országúton), ha kanyarodni akar, jobbna megbüntetném, mint az autópályán 180-nal közlekedőt. Dehát erre nincs zéró tolerancia

zuzo 2008.06.06. 13:23:40

Miert hiszik azt sokan, hogy az EGESZ savnak van elsobsbege?!

Csak annak a jarmunek VAN elsobbsege amelyik el MÁR ne mtudok be menni ugy, hogy neki ne kelljen HIRTELEN fekezni/kormanyozni...

Amelyik ele be tudok menni ugy, hogy
csak kicsit kell lassitania/mozdulnia
annak MÉG nincs elsobbsege...mehetek ele

Szoval figyeld a masik savban elotted meno indexet es engedd be ...mert JOGA van hozza!

Köszike mán he!

PEETRM 2008.06.06. 13:28:13

A kék tábla nem csak dísz.

Attól még, hogy nyílik melletted egy sáv, az nem jelent automatikusan párhuzamos közlekedést. Az ugyanis lehet pl. kanyarodósáv is.

PEETRM 2008.06.06. 13:29:33

zuzo

Ez nem így van, nem ettől függ.

PEETRM 2008.06.06. 13:36:12

Szintén KRESZ 36. §
"(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. "

Persze ettől még lemondhat az elsőbbségéről, de csak azért mert mellette indexelnek, nem kötelező neki lemondania róla.

zuzo 2008.06.06. 13:37:15

...hanem mitol is ?
Csak azzal kerulhetsz elsobbeegi viszonyba
amelyiket mar EROSEN zavarna a manovered.
A tobbi NEM LEPODHET meg hiszen messzebb van ....jol lat es felkeszulhet rad !

Ezert mehetsz ki a joval VESZfektavon kivul
levo ele is pl. a keresztezodesben...
Majd lassul kicsit, amig Te felgyorsulsz ...ugye...igy van ?

Ugyanigy van savvaltasnal...
Aki MÉG mogotted van amasik savban
AZ LÁT ...azt lassithatod kisse..jogszeruen.

Ez van.

zuzo 2008.06.06. 13:41:49

Viszont, ha MÉG ELOTTE indexelnek a
masik savban, akkor szoba sem jon az elsobbseg kerdese...
Kulonben csak a TOTAL URES savba lehetne atmenni !!!

Ezert van az elsobbseg fogalmaban benne HIRTELEN fekezesre/kormanyzasra nem kenyszeriheti kitetle...

Nyugis lasitasra-elhuzodasra IGEN !!!!
Hiszen a manovert vegre kell valahogy hajtani akkor is ha a masik nem teljesen ures ...

A manover korlatja CSAK HIRTELEN...tiltasa.

Zz_ 2008.06.06. 13:43:49

zuzu?

Kocc esetén rendőr hogy döntene? Sávban lévő autó vagy abba belógó a hunyó?

Bazu 2008.06.06. 13:46:27

Hátháthát én fel szoktam ismerni a le és felkanyarodósávokat és elég gyakran a buszöbölt is, aztán kizárásos alapon, ha kék tábla nem jelzi, meg tudom állaptani, hogy párhuzamosan közlekedünk-e vagy sem. Ha igen, akkor mehetek előre.

A kék tábla nem dísz, hanem tájékoztat, ez a lényege és szeretem is ezt a tulajdnoságát, de ebből következik, hogy megjelenése sem kötelező.

A felfestés a mérvadó piros keretes vagy piros tábla hiányában.

Zuzo meg elég egyszerűen fogalmazott az elsőbbségelvételi joggal kapcsolatban, mert azt nem említette, hogy elsőbbséged akkor van, ha megadják, és mindenki tud úgy vezetni, hogy hirtelen fékezésre kényszerüljön , ha beindexelsz elé. Ha normálisan, nyugton marad, akkor megadta, ha gyorsít, akkor neked ott helyed nincs, és várj tovább.
Majd az első rendőri helyszínelés után ezt ő is megtanulja.

Még egy dolog:
lekanyarodó sávban beelőzni nem pofátlanság, hanem tömegmészárlás, ugyanis akkor a leknyordni kívánókat tartod fel. Természetesen ezt is jelzi a felfestés és a záróvonal. záróvonalon túl már le kell szarni a tolakodó illetőt, mert azt a vonatot már bizony lekéste, tovább kell mennie, vagy vissza kell tolatnia... :)

zuzo 2008.06.06. 13:56:22

Mivel eccerubb...lehet, hogy a belogot meszelne el...helyszineles, szakerto, tanuk kerdese...

De attol meg jogszeru a be menes es a bunko es szabalyserto az aki KIZART a nyugis manoverembol es nekem jott...pedig latott es indexeltem....

EBEUSS (törölt) 2008.06.06. 14:00:40

Zz_ 2008.06.06. 11:15:35
"Nyugatra, észak-nyugatra egyre birkábbak az emberek és "bolondbiztosabbak" a rendszerek. Kevesebb tér adódik az önmegvalósításra közlekedés terén :-)"

Én is így látom, és már előre félek, mikor érjük el mi is ezt a "magas" színvonalat... :(

xjr400 2008.06.06. 14:01:27

Pötyy 2008.06.06. 13:19:55

Sajnos ez van,tenyleg.De nem csak Mo-on,kulfoldon is,talan csak kisebb szamban.
zuzo-t nem ertem.Nem az a logikus,ha az iranyvaltoztatas nelkul haladonak van elsobbsege azzal szemben,aki iranyt valtoztat,savot valt?
Ha nem kenyszeriti a masikat hirtelen megallasra,fekezesre,iranyvaltasra,akkor nincs mirol beszelnunk.Csak esetleg pofatlansagrol, udvariassagrol,stb. nezopont kerdese.
De itt a hirtelen bevagasrol van szo,index-el,vagy anelkul.

zuzo 2008.06.06. 14:03:06

Ha ram gyorsit ...
AZ MÁR SZÁNDÉKOS VESZELYEZTETES
Jogsi elvetel...alapban!

Biztos viccel ám a KRESZ amikor ilyet ir:

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Ha ram gyorsit az ugye ellenkezik ezzel ?!


Mielott kerdezned:
A savvaltas nem indokolatlan zavaras...

A savvaltas meg gatlasa pl. gyorsitassal viszont akadalyozas!!!

zuzo 2008.06.06. 14:07:00

Itt altalaban az "elém ugyan be nem jossz!" a masik savbol a vita targya, konkretan pedig egy megszuno sav kapcsan...ahol a masikban vannak azok akik nem engednek be...

xjr400 2008.06.06. 14:07:48

Lehet,hogy nem olvastam vissza eleget,de nem lattam,hogy ragyorsitasrol lenne szo.

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Ez jo szabaly,pont arrol szol,ha valaki bevag hirtelen a masik ele,es azert az satuzik,mint a poszt iroja is tette.

zuzo 2008.06.06. 14:14:20

Bazu irta az iment. alsosbeg kapcsan, hogy

"Ha normálisan, nyugton marad, akkor megadta, ha gyorsít, akkor neked ott helyed nincs, és várj tovább."

Erre irtam, hogy a savvaltas meg gatlasa ...GYORSITASSAL bizony Tilos !!

...es nyilvan egetvero bunkosag is.

xjr400 2008.06.06. 14:20:51

Oke,igy ertem,az tenyleg nem szep.
Nok szoktak igy csinalni velem,mennek elore es nezik a motorhaztetot meredten...
Pedig nem szoktam bepofatlankodni,inkabb csak figyelmetlenseg miatt kerulok ilyen szituba.

EBEUSS (törölt) 2008.06.06. 14:24:51

Ha van hely rágyorsítással megakadályozni a sávváltást, akkor eldönti az autóink gyorsulása közti különbség, hogy hova sorolok át!
Ha gyorsabb vagyok akkor elé, ha lassabb, akkor meg lesz hely mögötte, ha csak nem kezd egyszerre az egész kocsisor irdatlan gyorsításba, mint egy vonatszerelvény... :)))

TH 2008.06.07. 10:48:44

EBEUSS 2008.06.06. 14:24:51
Azért jó, hogy beírsz, mert így gyakran olvashatom a saját gondolataimat, anélkül, hogy leírnám. Bizony, ha kiteszem az indexet, és valaki rágyorsít, akkor ha nagyon megy, akkor bemegyek mögé, ha meg nem gyorsít eléggé, akkor meg elé megyek.
zuzunak meg abban igaza van, hogy a másikat a sávváltásban szándékosan akadályozni rágyorsítással teljesen szabálytalan. Sőt, mivel a KRESZ alapvetően az együttműködő vezetésre tanít, ezért bizony az elvekkel megegyező dolog az, hogy ha csak egy picit kell lassulnom, hogy beférjen elém a másik, akkor ezt meg kell tennem.
Korábban nem akartam még ezzel is jönni, hogy aki azt írja, hogy ő direkt nem engedi be a másik sávból indexelőket, az a KRESZ szellemével teljesen ellentétesen vezet, hiszen a suliban is pont azt tanulta, hogy segíteni kell a közlekedés többi résztvevőjét...

TH 2008.06.07. 10:52:12

szomorutojas 2008.06.06. 11:43:58
Bocs, de engem a birkaeffekt nem hat meg. Ha más frusztrálja magát miattam, az nem az én problémám. Tudod: az idegeskedés az nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni. De ha ráadásul te vagy a hülye, és mégis a másikra vagy ideges (hiszen pl. látod, hogy állsz a sorban, más meg végigelőzi azt szabályosan egy másik forgalmi sávban), akkor az a saját hülyeséged miatt magadat büntetni. Na, hát ezzel én nem foglalkozom. Mindenki idegesítse magát azzal, amivel akarja, de azért én hadd közlekedjek úgy, hogy a KRESZ-t betartom, de a lehetőségeket - NEM mások kárára - kihasználom.

TH 2008.06.07. 10:54:02

páctivald 2008.06.06. 01:54:45
Vigyázz, behajtom Rajtad! :D

EBEUSS (törölt) 2008.06.07. 12:17:37

TH 2008.06.07. 10:48:44
"Azért jó, hogy beírsz, mert így gyakran olvashatom a saját gondolataimat, anélkül, hogy leírnám."


Biztos azért, mert mindketten gyakorlatias emberek vagyunk, és ésszerűen próbálunk közlekedni. Annyi csak a különbség, hogy én a KRESZ-re sem figyelek annyira oda, egészen addig, amíg ezzel másokat nem zavarok fizikailag, a lelke meg nem érdekel.

EBEUSS (törölt) 2008.06.07. 12:28:18

Egyébként ez a rágyorsítós dolog nem zavar, még jól is jön egy kis játék az uncsi közlekedésben, persze csak ha alkalmasak az útviszonyok, és nem veszélyeztetünk ezzel különösebben másokat.

Tehát ez a fajta rágyorsítás nem akadályoz meg engem ugye a sávváltásban, a fent leírt dolgok miatt.

Viszont azt utálom, amikor lassú a forgalom, dúgó közeli állapot van, aztán felbukkan előttem egy akadály, ami miatt rövid időre át kellene sorolnom a másik sávba, de csak azért sem enged be, így teljesen meg kell állnom, és utána már sokkal nehezebb átsorolnom álló helyzetből. Ezzel már tényleg lassításra kényszerítem az egész kocsisort, ahelyett hogy az undok illető enyhe gázlevétel mellett csinált volna plusz 1,5 métert maga előtt nekem. Utána úgyis elhúzok előle, vissza az eredeti sávomba, de már az akadály után.

Demerol 2008.06.08. 14:59:54

Érdekes post, néha felmerül ez a téma. Én a postírónak üzenem, hogy mivel tudod, hogy itt mindig lassan lehet haladni és mindenki jellemzően EURÓPAI módon sorban áll és megvárja, amíg sorra kerül, TE ezzel szemben kipofátlankodzs és megelőződ a sort halál nyugalommal és itt problémázól és lengeted a KRESZ gumiparagrafusait. Sajnos szerintem ebben az esetben te voltál a bunkó. Tudod, azért csinálják azt néhányan, mint a Volvos, mert az ilyenek, mint te folyamatosan ELŐZIK az álló sort. Viszont aki sorban áll, az is szeretne egyszer átjutni ezen a helyen.
Összegezve aki ezen a helyen végigállja a sort az NEM BIRKA, hanem figyelemmel van a többiekre. De TE az vagy.
Amiről te beszélsz (és még néhányan), az akkor volna igaz, ha a kocsisor folyamatosan menne. De ott bizony lámpa van, ami néha piros és az autók feltórlódnak és várnak. Ezzel szemben te nem vársz, hanem kielőződ a sort. És idejössz pattogni.

zuzo 2008.06.08. 16:28:45

Fogalmad NINCS az europai kozlekedesrol!!!

Azok arrafele bizony NEM olyan BIRKAK, hogy egy sorban alljanak mikozbe kettore van lehetoseg ... es igen zippzarolnak siman lampanal is ..mert nem olyan bunkok, hogy ne csinaljak.

Ha jarsz egyszer abban az Europaban
amire gondoslz rajossz Magad is....
mennyire ROSSZ a hozzalasod a helyzethez.

Szeti 2008.06.10. 12:39:40

A szituáció rém egyszerű: jobbra tartás van, tehát mindenkinek alapból a KÜLSŐ sávba kéne sorolni, tök mindegy, h melyik szűnik meg. (Épp ezért Európában a jobb sáv megy tovább és a belső szűnik meg.)
Azonban minimális EMBERI (direkt nem BIRKA) IQ-val rendelkezve is fel lehet fogni, hogy ha mindkét sávot feltöltjük egy ehhez hasonló forgalmi szituban, akkor mindketten egyszerre tudunk megindulni, és a zipp elv alapján összefésülődve többen férünk át a zöldön. Egész egyszerűen azért, mert az elindulással (1-es, gáz/kuplung) kevesebb idő megy el...

TH 2008.06.10. 15:16:25

Szeti 2008.06.10. 12:39:40
Szeretem azt, amikor valaki egy több napos komment-csata után kiáll a placcra, és mond valamit. A jobbratartási kötelezettséget fentebb már kielemeztük, kérlek olvass vissza. Röviden: városban csak akkor kell kisorolnod (de akkor ki kell), ha mögötted nálad gyorsabb jármű jön. És ha a sáv megszűnése után van a lámpa, akkor bizony csak 1 sávban halad a forgalom, a zipzár elvtől kurvára nem fog több autó átférni...Én örülök, hogy te is támogatod a cipzár elv használatát, de egyrészt olyanokkal érvelj, amik megállják a helyüket, másrészt korábban már megvitatott dolgokat kár újrakezdeni...

Majjom 2008.06.11. 11:14:21

Ezentúl én is előreállok majd a boltban, meg a postán. Minek várjak? Nincs rá törvény.

TH 2008.06.11. 12:20:47

Majjom 2008.06.11. 11:14:21
Neked is köszi, hogy sok új érvvel szállsz be egy már rég lecsengett vitába...olvasgasd a kommenteket egy picit...

Loop 2008.06.11. 13:42:38

Fogarasi-rákospatak gvadányi-miskolci kereszteződés.

2 sáv. A kereszteződés után felüljáró, ami egy sávos. A belső sáv megy fel, viszont a belsőt mindig feltartják a balrakanyarodók.

Tehát aki egyenesen akar menni, az a külsőből megy egyenesen, és megpróbál a kereszteződés után besorolni. Viszont ha véletlen mégsem tartja fel a belsőt pár balrakanyarodó, akkor az onnan egyenesen menni akarók "csakazértse" engedik be a külsőből próbálkozókat, hiszen "neki van elsőbbsége".

Én is kaptam már anyázást mindkét sávban menve.

A megoldás egyszerű: a belső sávot CSAK balrakanyarodónak kellene rajzolni (és járdaszigetet rakni elé, hogy ne is menjenek egyenesen), a külső pedig egyenes/jobbra.
Igy mindenki abba a sávba áll, amerre dolga van, és senki nem tart fel senkit feleslegesen.

BTW az említett kereszteződésben - érthetetlen okból - nem nagyon van baleset. Vagy legalábbis komoly nem nagyon. Max néha lemennek a patakba kocsival, de az nem a sávok felfestése miatt van. :)

TH 2008.06.11. 16:06:58

Loop 2008.06.11. 13:42:38
Az király kereszteződés. Én variálok, hogy melyik sávból induljak. Mindenesetre nagy élmény volt legyorsulni Favorittal az 1.4-es F astrát, aki azt gondolta, hogy 60 ördögi lovával feltart majd engem. Nem jött össze neki, és én meg megtudtam, hogy ha kihúzatom, akkor a favorit is bírja a 90-et kettesben...:)

Hányados úr 2008.07.07. 21:48:18

Régi topic nem vén topic.

Ma reggel 8 körül tapasztaltam egy érdekes megoldást az rakpart végén elfogyó sáv c. forgalmi helyzetre:
valami fekete autó kb 40-50km/h sebességgel a JÁRDÁN előzött mindenkit, és BEENGEDTÉK, épp mielőtt a járda elfogyott volna!

TH 2008.07.08. 11:58:53

Hányados úr 2008.07.07. 21:48:18
Ez valóban érdekes megoldás...:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása