Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két kerék vs négy kerék

2008.06.22. 08:52 :: Kisikasa

Csaba nem a feszültséget szeretné növelni az autósok és a motorosok illetve biciklisek között, csak egy kicsit panaszkodik a jelenlegi helyzet miatt. Aki esetleg magára veszi, az kezdjen el gondolkozni mi lehet ennek az oka. Nemcsak az autósoknak kell jobban figyelni, ez vice versa szituáció.
Tudom, hogy pont elég feszült a hangulat Budapesten mostanság autósok és biciklisek között, de az alábbi történetet szeretném megosztani Veletek. Nem érvelési- avagy vitaalapnak, csak úgy. Furcsának tartom, hogy a "másfél tonnás, tehát vigyázzon ő ránk" éra kellős közepén ilyen események rontják még jobban a kétkerekűek megítélését.
 


Ma (2008/Jun/19 ~17:15) délután párommal autóztam a Nagykörúton az Oktogontól a Boráros tér felé. A Blaha után kisebb dugó volt, lépésben haladtunk, ezúton szeretnék gratulálni azon két kerékpárosnak és a kis robogó tulajdonosának, akik rendkívüli "élelmességgel" villamosnak álcázták magukat a felsővezeték használata nélkül. Mindeközben természetesen aktívan suhantak el balról-jobbról (a külső sávban haladtam) a biciklik és motorkerékpárok, ehhez azonban minden budapesti sofőr több-kevésbbé hozzászokott már.
 
A Rákóczi térnél a sorban elsőnek álltunk meg a pirosnál. Kedvesemmel beszélgetve vártuk a zöld jelzést, amikor tompa csattanás hallatszott az autó jobb oldala felől. Egy biciklis srác sikeresen elsodorta a jobb tükrömet hátulról. Külön gratuláció jár azért, hogy az álló autónak sikerült nekimennie, ami ugye nehézkesen művel hirtelen manővereket. Végignézte az esetet a sarki kávézó közönsége is, lelkes vigyorral, "ingyenszínház", ugye. Az autó és a kávézót az úttól elválasztó kordon között minimum 2 méter volt.

A srác védelmében legyen mondva, megállt, és konstatálva, hogy nem történt komoly baj, egy jól hallható "bocs" kiáltással továbbhaladt. Komoly baj azért nem történt, mert az autó visszapillantó tükrei ennél a típusnál (fehér Renault Scenic, a színe csak azért, ha esetleg magára ismer az úriember) előre is hajlíthatóak, nem csak befele, így párom könnyedén visszaállította eredeti helyzetébe.
 
Összességében tízes skálán három és fél pontot adok a srácnak. Megállt, legalább megnézte, történt e baj, és bocsánatot kért. Ó, és viselt sisakot / villogót. Az már gondolom az én bajom, hogy elvártam volna, hogy odagurulva az ablakhoz kérjen elnézést, neadjisten visszapattintsa a tükröt eredeti állásba, ha már nekiment.
 
Ezután már csak a koktélcseresznye kellett a hab tetejére, amely párszáz méter múlva a Baross utcánál érkezett is menetrendszerűen, egy motoros a 30-as táblával korlátozott szakaszon ötvennel-hatvannal haladva fékezésre kényszerített engem bevágva elém a belső sávból, még komolyabb fékezésre kényszerített egy Volvot a belső sávban bevágva elé, aztán fékezésre kényszerítve magát is, amikor a parkolóból kikanyarodó furgonnak majdnem nekiment (e furgon kiengedése okán állt meg előttem egy autó, ezért vágott vissza a Volvo elé barátunk).
 
Azt hiszem megspórolom a véleményalkotást, majd a kommentelők elvégzik, ki-ki szájíz szerint. A leírt szakasz nem volt hosszú, és nem direkt a kétkerekű járműveket szemléztem. Ehhez képest ezek az események nem jók, sőt. Ezen a szakaszon autó nem szabálytalankodott, ők igen. Pont. Természetesen a Soroksári út 10 perccel később bővelkedett az idióta úrvezetőkben, de az egy másik történet.

Szeretném, ha a Critical Mass, a Kerékpár Klub, a motoros társaságok és valamennyi témához tartozó szervezet legalább annyi energiát fordítana a saját "kasztjának" ideológiai képzésébe ezen a vonalon is, amennyi munkát beleöl abba, hogy minden kétkerekű tudja, "az autó nagyobb, annak KÖTELESSÉGE vigyázni ránk".
 
Köszönöm, hogy megoszthattam Veletek a történteket.

143 komment

Címkék: budapest motor biztonság autó kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kangörény 2008.06.22. 12:53:51

Az autós vigyázzon a biciklisre, mert az a nagyobb? Aki ezt állítja az meg akar halni. Ha a biciklis nem vigyáz magára, miért várja ezt el az autóstól? Sokra mész azzal, hogy "de nekem volt elsőbbségem", ha ezek lesznek az utolsó szavaid.

Yes 2008.06.22. 12:54:34

jah tényleg az egyirányú szembe jövő bringa is halálom... meg amikor egyenrangú útkereszteződés és balról majnem nekem jön... aztán még pampog...

Amúgy szeinrem ha valaki lassan kúltúráltan halad felmehet a járdára... én is szoktam - lehet lefikázni... persze ott nem kell úgy tekerni mint a bringaúton

tenegri 2008.06.22. 12:55:03

Valóban az Andrássy úton egy darabon lehetne menni teljesen normálisan kerékpárral - de sajnos csak egy darabon. A Kodály körönd utántól a Hősök tere felé ez a "bicikliút" átvált kockakövesre, amin szinte lehetetlen kerékpárral menni, a Oktogon előtti részen pedig a kétoldali keskeny kerékpárutra rendszeresen ráállnak parkoló autók, amiket ott még kikerülni sem egyszerű. Szerencsére az Andrássyn azért elég széles a járda, így elférnek szükség esetén a kerékpárosok a gyalogosok mellett (épeszű módon közlekedve persze). Egy dolgot kellene még megoldani csak: a járdaszegélyeknél legyen már le- és felhajtó, ne kelljen 10-15 centit döccenni (ez persze más utakra is igaz).

Shadwell 2008.06.22. 12:58:28

Olvastam itt a hozzászólásokat, hogy a bringások miért szabálytalankodnak... sokat. Hát most párat elmondok, hogy miért. Praktikus okai is vannak.

Körút (zebrás) piroson való áthaladás bringával: Ezt azért teszem, mert ha megvárom én is a zöldet, akkor az autóknak a járda sziget melletti részen kényszerülnek kikerülni ami ugye elég keskeny. Vagy bosszankodnaksáv-váltással , vagy két centire húznak el. De ha átmegyek a piroson, jó eséllyel olyan "piros" hullámban tudok közlekedni, amiben kevés autónak kell kerülgetni.

Egy irányú úton szembe haladás: Az új KRESZ megengedi kerékpárosok számára.

Kerékpár út helyett az úttesten haladás: A kerékpár utak életveszélyesek. pl. ha útról elválasztott kerékpárút keresztezi úttest akkor a jobbra kanyarodó autós nem látja a mellette/mögüle jövő kerékpárost mert a tükörben nem láthatja, és teljesen ki kel tekerednie, hogy rálásson a kerékpár útra. (pl. Óbuda, szentendrei madaras teszkó)
www.indavideo.hu/video/Jobb_horognak_megagyazva_-_Vaci_ut
A másik ok. Meg sok rajtuk a parkoló autó.

Villamos sínen haladás: Nem vagyok a híve, de dugóban nincs más lehetőség, mert járda nem pálya... autók között meg akadály pálya... Egyszer egy motoros rendőr levillogott, de megértette az érveimet... de kérte, máskor ne... A körúton már rég meg kellet volna szüntetni az egyik oldalon a parkoló sávot, kerékpár sávot kialakítani.

Kereszteződésben (pl. Blaha) úgy balra kanyarodni, hogy beállsz jobbra a pirossal várakozó kocsik elé, és úgy mész egyenesen: Ezt úgy tudom javasolva van/volt KRESZ módosításhoz. Külföldön láttam is olyan kereszteződést ahol külön fel is van festve egy szaggatott, négyzet alakú terület erre a célra az autósok elé.

És amíg Pesten nem úgy van kialakítva a közlekedési rendszer, hogy a kerékpárosoknak kedvezzen, nem is lehet egyszerűen szabályosan közlekedni.

Amíg a városatyák nem fogják fel a fontossági sorrendet addig nem lesz változás. Tehát fontossági sorrend: Gyalogos - Tömegközlekedés - Kerékpár - kismotor - személy autó /motor - teherautó.
Jelenleg most ez a sorrend épp fordítva van, sajnos még a legtöbb ember fejében is...

Ja és most ne jöjjenek az autósok, hogy ők fizetnek a benzináron keresztül adót meg jogot stb... Nem, ők nem azért fizetnek, az autóval közlekedők büntetést fizetnek azért mert zajjal, szmoggal, porral terhelik a várost.

Külföldi ismerőseim mindig csodálkoznak, hogy egy ilyen közepes méretű város belvárosában, hogy lehet ennyi autó???

mxplanet 2008.06.22. 13:02:55

"hogy lehet ennyi autó???"

jó lét van:) jobban élünk mint 4 éve;)

Lacaca 2008.06.22. 13:04:46

Akkor egy kicsit az autósokhoz. Tegnap egész nap motoroztunk. Budapestről indulva, ahogy az a környezetismeret könyvemben volt, Börzsöny-Cserhát-Mátra-Bükk, ebéd Szilvásváradon, majd Bükk-Mátra Gyöngyös Budapest. Egész úton semmi izgalmas nem történt egy BMW-s próbálkozásait leszámítva, de hát aki huszon évesen új 5-ösben ül, annak értelmi képességei általában (tisztelet a ritka kivételnek) alacsonyak. Jegyzőkönyvön kívül: nem derült ki, hogy milyen motor volt benne, de szériában nem gyártanak olyat, ami egy 177 lovas, 199 kg+vezető motorral érdemben kiállhat gyorsulni, és ha mégis lehetővé tennék a képességei, akkor sem illik az irányjelzővel mögüle előzésbe kezdő másik jármű elé, akár irányjelzővel, akár jelen esetben nélkül kivágni.
Visszaértünk Bp.-re, az első 5 percben 2x próbáltak meg elütni kedves autósok. Várom a támadásokat, de továbbra is reflektorral közlekedek, a kipufogó viszont gyári, bár egy korábbi postban ismertettem egy esetet, amikor ezek együtt sem bizonyultak elegendőnek. Az első 60+ "versenyző" a belső sávból ki kívánt húzódni a külsőbe, ahol haladtam egyenletesen, kb 2-3 km/h-val gyorsabban mint ő. Ennek ellenére rajtam keresztül gondolt sávot váltatni, azaz nem gondolt, mert ha a tükörbe néz, esetleg a holt térbe, akkor látott volna.
A másik zseni villogó sárgánál gurult elém jobbról. Én a Kerepesin haladtam a város felé a külső sávban, normál tempóban megközelítve a "villogó kereszteződést", számítva arra, hogy reflektorral egy 4 sávon úton egyenesen haladva nem látszok. Hát bizonyára nem látszottam.
Autóban ülve a heti legnagyobb "élményemet" egy 116-os BMW-t (nahát, megint) vezető szőke gumicsöcs-gumiszáj okozta. Blaha, a Petőfi híd felé átmegyünk a Rákóczi úton, ott a zebra előtti első lámpa pirosra vált, mindketten megállunk, ő elöl. A gyalogosok a zöld jelzésen átmennek, a hülye qrva szépen elindul és átgurul a zebrán, majd megáll a következő lámpánál állók mögött. Leesett az állam. Neki is a vizsgán, mire a jogsit összeszophatta...

Dezzie 2008.06.22. 13:09:13

Egyik nap egy olyan bringáshoz volt szerencsénk, aki egyszerre gondolta magát autósnak és gyalogosnak. A Rákóczi úton mentünk át éppen a zebrán és zöldön, amikor az álló autók mellett megjelent egy kerékpáros, le sem lassítva behajtott a gyalogosok közé, ugráljanak csak szét, nem árt nekik, majdnem elgázolta a párom, majd nagy lendülettel mellénk kanyarodott és a gyalogosokkal együtt haladt át a zebrán, így vágva át az úton. Nem lett volna ezzel gond, csak egyrészt figyeljen már, és ha az autósok pirosat kapnak, akkor álljon meg ő is, vagy legalább lassítson. Az sem ártott volna, ha leszáll a bringáról, ha átmegy az úton, hogy ne veszélyeztesse a gyalogosokat.
A kerékpáros és gyalogos viszonyában a kerékpáros az erősebb (és gyorsabb), neki kellene jobban figyelni!

tenegri 2008.06.22. 13:10:00

Shadwell: semmi nem indokolhatja, hogy áttekerj keresztben egy zebrán, ha az úton mész és pirosat kapsz. Nagyon nem érdekel, hogy mennyit kell várnod és mennyire lesznek veszélyesek rád az autósok (ha veszélyesnek találod az autók között tekerést, ne menj ott), semmi nem jogosít fel rá, hogy elcsapj (vagy akár csak félreugrásra kényszeríts) engem, a kislányomat vagy bárki mást, aki a zebrán kelne át. Ha bementél az autók közé, vállaltad, hogy a gyalogosok számára "autóként" közlekedsz - tartsd is ehhez magad.

A szabályokat illetően teljesen mindegy, hogy máshol mi a szabály (lehet javasolni szabályváltoztatást), de amíg az érvényes szabály (amire a többi közlekedő számít) tilt vmit, addig ne csinálj olyat (mert jogosan fogják szidni a felmenőid). A villamossínen közlekedést pedig szintén nem tudja semmi indokolni - ha dugó van, akkor dugó van, te is lassabban tudsz haladni, mint mindenki más. Vagy neked külön felhatalmazásod van, hogy mások veszélyeztetésével gyorsabban haladhass?

Lacaca 2008.06.22. 13:11:46

Shadwell!

"Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet."

"A kerékpársávon csak kerékpárral szabad közlekedni - az egyirányú forgalmú úton kijelölt kerékpársáv kivételével - az úttest menetirány szerinti jobb oldalának haladási irányával azonos irányban."

Mielőtt praktikus okokból kivasaltatod magad valakivel meggyőződésből. Magam részéről nem szeretnék éjszaka arra felülni, hogy újra átélem, amit egy jól értesült belefejel a szélvédőbe.

Yes 2008.06.22. 13:17:57

Azért kiváncsi elnnék hogy a kommentelők közül hányan közlekednek heti rendszerességgel autóval is és bringával is?

Perillustris 2008.06.22. 13:21:18

"A legegyszerűbb kanyarodási szabályt sem ismerik!"

torró, melyik szabályra gondolsz pontosan?

beroka, ahogy egy buszvezetőnek nagyobb a felelőssége, mint egy autósnak, ugyanúgy nagyobb egy autósnak, mint egy kerékpárosnak, s igen, utóbbinak nagyobb a felelőssége, mint a gyalogosnak a közlekedésben. S mielőtt félremagyaráznátok: a lényeg, hogy ezzel a gyengébb fél nem élhet vissza!

"A Körútra meg kéne bicikliút, a járdából le lehetne kanyarítani nekik egy sávot, mindenki jól járna."

era: Aha, ahogy Móriczka... Nem tudom észrevetted-e, hogy a Nagykörút szinte teljes hosszában autók parkolnak az út szélén. Ott, ahol közlekedni is lehetne. Jól nézd meg, ott lesz majd egyszer kerékpársáv, s nem a gyalogosoktól veszünk el területet.

"a szervízút és a főút között egy bicikliút+járda, ott tessék menni, ne az úttesten"

Sinclair: okos ötlet, tudsz esetleg még olyat, ahol az ottaninál is nagyobb a gyalogosforgalom? Köszi az ajánlatot, de én meghagyom a járdát a gyalogosoknak.

Az Andrássy úton egyébként már régóta nem kellene autónak járnia, hanem a Vár felől a (gyalogos és kerékpáros) Lánchídon át a Hősök teréig egy nagy sétánynak illene lennie.

"hiszen ugye nincs jogosítványuk"

A gyalogosoknak van? Nincs, és mégis ismerniük kell a rájuk vonatkozó szabályokat. Így van ez a kerékpárosoknál is. Egyébként pedig KRESZ-oktatást a sulikba!

"azt meg nem értem, hogy budapesten miért fikázzátok a járdán bringázást"

mxplanet: ha a csajod képes ott vendégként viselkedni, menjen ott, ha tényleg muszáj, ha ott biztonságban érzni magát, max. 10-zel. Ha igen, valószínűleg nem ő ijesztgeti a gyalogosokat.

Shadwell 2008.06.22. 13:23:13

Kedves tengeri:

Nem cikázok a gyalogosok között SOHA! Megvárom, hogy átkeljenek, utána indulok el! Nem azért megyek át a piroson, hogy elöbb érjek, hanem azért, hogy az autósoknak kedvezzek, figyelek rájuk (mert én is járok autóval, és tudom milyen a körúton 5X ugyanazt a kerékpárost megelőzni.)
A villamos sínen csak magamat veszélyeztetetem, de ha lemegyek az útra, akkor mint a hozzászólásokból kiderül, hogy jön a duma hogy "a hülye itt szlalomozik leviszi a tükrömet", ha meg lemegyek a járdára, "minek képzeli magát, gyalogosnak?"


Lacaca:
Természetesen tudom, hogy az autósok nem számítanak szembe forgalomra, és figyelek is rá. Nem megyek neki.

Nem hiszem, hogy nem egymás ellen kéne mennünk, hanem igazából azok ellen akik nem tesznek semmit... Én eltudnék képzelni egy autós felvonulást a (jó)kerékpár sávokért... miért ne? nekik is érdekük..

mxplanet 2008.06.22. 13:24:19

ha én is a járdán biciklizek, én is vendégként, ráérősen tekerek.mivel számomra a bicikli csak egy laza hobbi.ha gyorsabban akarnék haladni akkor felülök a motorra vagy beülök a kocsiba

Perillustris 2008.06.22. 13:26:20

"Egy irányú úton szembe haladás: Az új KRESZ megengedi kerékpárosok számára."

Van új KRESZ?

jobbhorog 2008.06.22. 13:27:29

mxplanet, te itt is a gyurcsi faszát szopod? ez már nagyon ciki, nem gondolod? :)

nanemá 2008.06.22. 13:27:33

Kisvárosunk parkján keresztül vezet egy kerékpárút, egyéb helyeken kerékpárral közlekedni tilos tábla van. 1,5 éves kislányunkkal eme parkban szoktunk sétálni. Az egyik járdával párhuzamosan vezet a kerékpárút, mégis az összes, hangsúlyozom az összes kerékpáros a járdán teker. Alig bírom a kislányomat elkapkodni a kerékpárosok elől. Ha én egy apró szabálytalanságot elkövetek négykerekümmel, már repül is a 50 ezres csekk, de a kerékpárosoknak minden szabad. Az már csak hab a tortán, hogy a stop táblát és az elsőbbség adás kötelező táblákat sem ismeri a többségük, még csak körbe se néznek tekernek mint a vakegér, a jó ember meg figyeljen rájuk, ha nem akar gyilkos lenni.

Perillustris 2008.06.22. 13:28:11

"ha gyorsabban akarnék haladni akkor felülök a motorra vagy beülök a kocsiba"

Hát a motort még csak-csak megértem, de hogy gyorsabb az autó... (persze nem a hajnali és a késő éjjeli órákról beszélek)

Perillustris 2008.06.22. 13:30:19

"Ha én egy apró szabálytalanságot elkövetek négykerekümmel, már repül is a 50 ezres csekk, de a kerékpárosoknak minden szabad."

Ne nevettesd ki magad: ha ez így működne, nem lenne deficites az állam kasszája.

Aszi 2008.06.22. 13:30:55

Jobban örülnék, ha a Nagykörúton tiltva lenne a kerékpározás. Autósként nincs idegesítőbb, mint a biciklis a körúton, aki miatt sávot kell váltani (nem könnyű feladat a körúti forgalomban), majd a következő lámpánál utolér és lehet elölről kezdeni a szenvedést.

pgpetike 2008.06.22. 13:31:27

Autóval közlekedem, minden nap járok Budapesten, sűrűn vidék felé. Alap megfigyelés:
- Taxisnak letörne a keze, ha megköszönné, hogy segítesz neki besorolni, vagy hasonló. Meg van győződve arról, hogy övé a város, az út, mi meg csak járulékos, figyelmen kívül hagyható kaszt vagyunk.
- BKV: járata válogatja, a külsőbb kerületekben javul a helyzet, belvárosban még mindig dögöljek meg.
- Motorosok: egyre kevesebb a barom az utakon, kezdenek asszimilálódni és tudomásul venni, hogy nem csak ők vannak az utakon. Köszönet érte (kinek nem inge, ne vegye magára)! Itt a legszembetűnőbb a javulás. Talán példát kellene róluk venni.
- Kerékpárosok: Még mindig nem figyelnek sávváltáskor, kanyarodáskor, az utat túlélőversenynek fogják fel. Kár, hogy az én életemmel is játszik.
- Kerékpáros futárok: A kerékpárosok a négyzeten. Azt hiszik, hogy valami "sérthetetlenségi cheat kód" be lett gépelve és ezért őket nem érheti baj. Így fordulhat elő, hogy csak satufékkel tudok megállni, amikor a nekem teljesen zöld kereszteződésen keresztben elszáll egy. Tudom, hogy sürgős a csomag, na de ennyire?
- Gyalogosok: A helyzet nemhogy javulna, romlik. Egyre bátrabbak. Hozzáteszem, zebránál rendszeresen átengedem őket, de az, hogy a Hungárián a semmiből feltűnik egy, majd keresztbe átrohan, azért az elég merész. És én ...som le a bokám.
- Kisautósok (lásd: Punto, Fabia, Golf, Suzuki): vagy nagyon béna és a tükröt dísznek tartja, vagy kamikaze. Jobb nagy ívben elkerülni.
- Nagy autósok (5-ös 7-es BMW, Merci, Audi, mindenféle terepjárónak látszó tárgyak): Normális tempó mellett javul a szitu. De ha dugó van, akkor iszonyat pofátlan manőverekre képesek. Még jó, hogy a "ki félti jobban" játékban általában én nyerek.
- Középkategória: Erősen javul a helyzet, ami a kultúrált közlekedést illeti, bár azért itt is lenne mit csiszolni.
- Kamionosok: Ok nélkül nem szívatnak. Egy fontos szabály van: több sávos úton ne menj jobb elöl mellettük, mert nem biztos, hogy látnak.
- Kisteherautók: Katasztrófa. "Nem az enyém verda, hát tolom neki". Nagyjából mindenbe belesz.rnak. Általam üldözendő, kerülendő fajta.

ezek persze subjektív tapasztalatok, és általánosságban beszélek. Kivételek persze mindig vannak.

tenegri 2008.06.22. 13:31:53

Shadwell: örülök, ha vigyázol a gyalogosokra - annyi rossz tapasztalatom van mostanában ezzel kapcsolatban, hogy külön megköszönöm neked :) De a villamossínen közlekedéssel nem csak magadat veszélyezteted, hanem mindenki mást is, aki arra számítana alapesetben, hogy a villamossínen villamos fog jönni és nem más. Pont mintha gyalogosan sétálgatnék a sínen, az sem támogatandó.

Shadwell 2008.06.22. 13:32:09

Perillustris: Van.
De van régi is amiben az is szabályozva van, hogy egy nyomtávon haladó járművet, hogy lehet előzni... Az alapján nézve, amelyik autós pl. a belső VII. kerben megelőz szabálytalanul teszi, mert nem tud akkora oldal távolságot tartani a kerékpártól... De megelőz, hogy a sarkon beérjem. De már nem megyek elé, nem szívatom.. őt és magam... én is szabálytalankodom, ő is...

Az vessen rám az első követ...

Lacaca 2008.06.22. 13:32:26

Shadwell 2008.06.22. 13:23:13

Nem érted? NEM ENGEDI MEG A KRESZ a szembe haladást, csak ott ahol kiegészítő tábla van erre vonatkozóan!

Be is másoltam.

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.06.22. 13:26:20
Módosult a KRESZ június 01-től, "ojjektív" felelősség, stb.

tetro · http://xibalba.freeblog.hu/ 2008.06.22. 13:32:36

Mint mondtam én közlekedek mindkettővel. Mégis a bringát érzem nagyobb szívásnak. Autóban ülsz, zenét hallgatsz, őrjöngsz a dugó miatt amit te is okozol, és védve vagy. Az Andrássyn a bicikli úton például heti rendszerességgel ütök el autóból kilépő akkor már gyalogost. A lehető legrosszabb bicikliút megoldás. Arról nem is beszélve hogy épp valamelyik nap az előttem haladó autó bekanyarodott jobb, én is autóval, és így kaszálta el a biciklist a bicikliúton, hogy nekem is fájt. És aztán megkérdezte a biciklist, hogy mit keresett itt. Amúgy meg hogy kinek kell figyelni... A biciklis meg a motoros figyel. Eleve többet is lát, de figyel sokkal jobban különben a napot se élné túl. És mégis azt mondom az autóson sokkal nagyobb a felelőség. Mert a biciklis a gyalogosnál se keményebb. Legalábbis nem láttam még vasembernek öltözött biciklist.

Lacaca 2008.06.22. 13:35:08

Aszi 2008.06.22. 13:30:55

Szerinted mit lehet megtiltani egy azonosító nélküli járműnek?
Inkább kerékpár utak kellenének, de nem sávok. Akkor lehetne pampogni, addig nem igazán. Tiszteletben kell tartani, hogy ők a kerékpározásban látnak fantáziát. A környezetvédelmi részét értem, Bp-i viszonylatban az egészséges életmódra hivatkozást kevésbé

Shadwell 2008.06.22. 13:41:21

Lacaca:

A sáv sokkal jobb mint az út. Azért kell sáv, hogy lássd azt a szerencsétlen kerékpárost kanyarodásnál... Mint ahogy azt leírtam... fentebb.... A vásosban csak a kerékpársáv a megoldás... Mert a kerékpár nem talicska, hanem közlekedési eszköz...

PL. www.indavideo.hu/video/Jobb_horognak_megagyazva_-_Vaci_ut

tenegri 2008.06.22. 13:43:38

Aszi: kerékpárosként nincs idegesítőbb, mint mikor egyfolytában autókat kell kerülgetni, akik az életedet veszélyeztetik. Egyébként szerintem az autós közlekedést is be kellene tiltani, csak a gond van vele - balesetek, környezetszennyezés, büdös, drága, stb. Ja, hogy betiltás helyett lehetne esetleg megoldást keresni? Nem, azt azért mégsem - ahhoz gondolkodni is kellene :)

Perillustris 2008.06.22. 13:44:25

"Módosult a KRESZ június 01-től, "ojjektív" felelősség, stb."

Ne keverjük a szezont a fazonnal: a objektív felelősség elve január 1-én került be a jogszabályba, de volt 4 hónap türelmi idő, azaz május 1-től alkalmazzák élesben a hatóságok.

A tervezett, s kialakítás alatt lévő KRESZ-módosításnak ehhez semmi köze.

georg 48 2008.06.22. 13:45:01

XIV-ker Bolgárkertész u, gyönyörű kerékpárút, biztonság, stb. Minden reggel 8-körül jön egy bringás/ vagy 3 hónapja /, ha a franc megeszi az autósokat, akkor sem ott megy. Elég keskeny az út, óriási a forgalom /levágják a Kerepesi-Róna és Örs vezér közti szakaszt/, direkt az úton megy, még röhög is! Ennyit a kis mocsok bringásokról!

cso zsi 2008.06.22. 13:52:00

" Shadwell 2008.06.22. 13:41:21"
Másodszor idézed be azt a videót, ahol a kerékpárosok a saját bringaútjukon látványosan leszarják szabályokat.
Mennyit is?
A hét szereplő egyikén sics fejvédő, tehát a saját életüket nem féltik.
Közülük ketten az előírt haladási iránnyal szemben hajtanak.
Miért teszik?
A "behajtani tilos" az csak akkor nem vonatkozik rájuk, ha kiegészítő táblával felmentést kapnak.

lili 2008.06.22. 13:52:00

Nem értek egyet az autós figyeljen jobban oda elvvel. Mindenki figyeljen egyformán. Természetesen az én tükrömet is törték már le. Ha eszetlen a bicajos (tisztelet a sok kivételnek), akkor ne tőlem várja, hogy külön figyelembe részesítem. Próbálok figyelni mindenkire, de a bicajos vegye figyelembe, hogy ha előttem szabálytalan manővereket hajt végre, hol elém vág satu fékre kényszerít, hol direkt kacsázik, akkor kettőnk közül kórházi ápolásban nem én részesülnék, ha véletlen valami baj történne. A tisztelt bicajosok meg figyeljenek oda, mert nem olcsó a tükör, ne okozzon anyagi kárt másoknak felelőtlenségből. Ha összetöri saját magát, akkor majd később meggondolja, hogy hogyan közlekedik... Mindenkinek balesetmentes közlekedést!

mxplanet 2008.06.22. 13:52:13

jobbhorog! ne bókolj :(

Lacaca 2008.06.22. 13:52:35

Kurva jó!

Az Andrássyt fikázza a kerékpáros, mert a sáv az szar, inkább az autók között megy, a Bajcsyt fikázza, mert a gyalogosok is ott mennek, inkább az autók között megy, a kerékpárutat fikázza, mert nem látszik, inkább az autók között megy. Akkor most külön várost építsenek, vagy mi legyen?

Lacaca 2008.06.22. 13:53:45

Ne keverjük a szezont a fazonnal: a objektív felelősség elve január 1-én került be a jogszabályba, de volt 4 hónap türelmi idő, azaz május 1-től alkalmazzák élesben a hatóságok.

Igazad van! De minden esetre változott a KRESZ 06.01. dátummal.

no mail, no problem 2008.06.22. 13:54:20

Perillustris,

Én sötétben mindig udvariasan magázva megkérem az összes kivilágatatlan bringást, hogy vegyen lámpát, mert életveszély amit művel. Volt olyan hetem, hogy 3 delikvensből kettő lebaszott, hogy neki ne ugassanak a bunkó autósok. A jobbról előzőkkel is van bajom, de ezt közlekedési helyzete válogatja. Ha jobbra indexelek, és jobbra készülők kanyarodni, akkora nagyon rühellem, ha jobbról előznek bringával, de sebaj. Szerintem nem kellene. Egy-két bringás valami elkésztően nem méri fel a helyzetet, és szemmel láthatóan képtelen adekvátan viselkedni.


"akkor sem illik az irányjelzővel mögüle előzésbe kezdő másik jármű elé, akár irányjelzővel, akár jelen esetben nélkül kivágni."

Lacaca, én még úgy tanultam, hogy ezt konkréten tiltja a KRESZ. Az előzés az indexeléssel kezdődik, és az előzés megkezdése után az előtte haladó ettől kezdve már nem kezdhet előzésbe. (Az előzésről egy komplett posztot lehetne írni, hogy ott is mik nem vannak...)

Shadwell 2008.06.22. 13:55:44

Georg.

Én sokat járok kerékpárral, de ismerőseim most is tudnak meglepetést okozni azzal, hogy felvilágosítanak arról hogy itt is, ott is van kerékpár út... Sokszor nem lehet látni, a legtöbbször kis szakaszon van csak és a vége/feljáró csatlakozás nincs megoldva... Valószínüleg sok kerékpáros azért is nem veszi igénybe ezt a lehetőséget, mert vagy nem veszi észre a gazban az útat, vagy tudja, hogy 100 méter után -kerékpár út vége tábla-, -patka-, -6 sávos út-, -zebra nuku-, -patka-, -kerékpár ut kezdődik- kombó következi... Ezért is kell KERÉKPÁRSÁV. Az utólsó mundathoz nincs hozzáfűzni valóm...

Lacaca 2008.06.22. 13:58:45

no mail, no problem 2008.06.22. 13:54:20

Tudom, hogy tiltja, próbáltam kicsi iróniával fűszerezni a dolgot. Sajnos sokan nem ismerik az irányjelzőt, járműtől függetlenül. Se kívülről, se belülről. Legalább következetes: nem használja, nem is figyeli, hogy más jelez vele...

aqweren 2008.06.22. 14:16:10

Na mielőtt elfelejtem: valaki reményét fejezte ki itten kommentben, hogy év végére legyen 10k fölött a benin literenkénti ára...remélem én is, és akkor legalább mindennek jól felmegy az ára, ugyanis nem csak a személyautók mennek benzinnel...:)

Az a baj, hogy sajnos (hála a médiának) elment a gondolkodás egy rossz irányba: a köztudatban máris az van, hogy aki biciklivel/motorral közlekedik, annak mindent szabad, semmi nem az ő hibája stb. És ha egy csoportot így kiemelnek a többi közül, ott máris megvan az ellentét. Ennyi. Nagyon örülök neki, hogy megindult valami, hogy ezt az idiotizmust a köztudatból kisöpörje, ugyanis szemben a többi marhasággal, ez életveszélyes is lehet.
Azt vettem észre, hogy a közlekedésben van egyfajta láncreakció. Valaki majdnem meghúzz a kocsimat mert hülye, rádudálok, beint, belilul a fejem. A következő kereszteződésben én leszek az agresszor, erre valaki megint berág stb. Ha minden nap találkoznék legalább hat (és az még sok is) biciklissel/motorossal aki bunkó módra közlekedik, a hetedikre akkor sem húznám rá a kormányt. Sajnos sokan ezt is elfelejtik. Még azt az egy bunkót sem szabad megbüntetni, aki kellemtlenséget okozott nekünk (ugyanis a kimenet nem belátható, és visszafordíthatatlan is lehet).
És igen, az autóson nagyobb a felelősség. Nagyobb erőkkel játszik, elvileg jobban tudja a szabályokat is (?), hiszen jogosítványa van, de ugyanúgy joga van közlekedni, mint bárki másnak. Elvárom a kedves közlekedési partnereimtől (autó, gyalogos, biciklis, motoros, akármi), hogy ugyan ne várják már el tőlem azt, hogy őhelyettük is legyen eszem, az általuk okozott balesetveszélyt mindig vegyem észre, és hárítsam el.
Lassan ott tartunk hogy ha benéz a kocsimba szemből egy szabálytalanul előző motoros, én leszek a hibás.
Türelmetlenül, idegbetegen, sztereotipiákkal nem lehet vezetni! Szerintem még talicskát sem, de erről majd megkérdezek egy szakértőt....
Love & piece :D

Perillustris 2008.06.22. 14:20:46

"Igazad van! De minden esetre változott a KRESZ 06.01. dátummal."

Kérlek írd le vagy másold be a változásokat, vagy adj egy linket, ahol ez megtalálható!

"Ennyit a kis mocsok bringásokról!"

Ja, minap az egyik képes volt bútort lopni! Ezek már bármire képesek! Assziszik, hogy ők a Zistenek: day2day.freeblog.hu/archives/2008/06/22/Kenyelemben_az_uton_is/

autosave 2008.06.22. 14:22:58

az objektív felelősség nem a kreszbe került be, hanem a szabálysértési törvény módosult, illetve egy kormányrendelet külön erre a célra.

a kresz nem módosult emiatt

és továbbra sem mehetnek pl szemben az egyirányúban kerékpárok normál esetben, csak ha azt külön tábla jelzi! (márpedig ilyen nem nagyon van...)

na most már elég · http://www.namostmareleg.hu 2008.06.22. 14:25:17

sinclair - az Andrássy úton biciklizzél ott Te. Mindig ráállnak az autók, mindig úgy szállnak i hogy nem néznek körbe, Háromszor pereceltem ott. Én sem mondok neked olyat hogy hétvégén nem kell sietni, minek mész autóval? Te se mond meg ki hol biciklizzen. MIndenki figyeljen oda a közlekedésre és magára. Nem nagy ördögönsség ez. De ahogy olvasom a legtöbb autósnak az bántja a szemét hogy a motoros, biciklis elhalad a sor mellett, amíg ő ott levedzik a dugóban. Hja kérem - mindennek van előnye, és hátránya...

autosave 2008.06.22. 14:26:08

aqweren: "Türelmetlenül, idegbetegen, sztereotipiákkal nem lehet vezetni"

Igen, teljesen igaz. De különösen a sztereotípia a rossz, hiszen ahhoz még nem tett semmit a másik mégis vélelmezik róla...

B.GY 2008.06.22. 14:43:12

Mindenki vigyázzon magára(biciklis,motoros,autós,kamionos,stb.)Más úgysem fog.Nekem a Kiáról vitte le a tükröt az Örsön egy motoros.Meg sem állt,de még a kezét sem rakta fel vagy valami ilyesmi.Még jó,hogy felirtam a rendszámát a menetlevélre.Majd ideírom,ha megnéztem holnap.Üdv.

? 2008.06.22. 15:52:22

Összefoglalnám a kommenteket:


autósok (minden autó) - szabálytalankodnak - rohadjanak meg
biciklisek (az összes) - szaálytalankodnak - takarodjanak a *****-ba
gyalogosok (mindegyik) - szabálytalankodnak - feküdjenek a vonat alá

Dögöljön meg mindenki.
Budapesten csak Én tudok normálisan közlekedni.
Ha kapnák egy uzit, lelőném az összest.

Lacaca 2008.06.22. 16:06:50

? 2008.06.22. 15:52:22

Segítek, hátha te is megérted!

Senki nem fogja ide írni, hogy szabálytalankodott, kivéve azokat, akik nem, vagy rosszul ismerik a szabályokat, de ők sem szándékosan igyekeznek lejáratni magukat.
Ha egy autós/biciklis/gyalogos (motorost kihagytad) szabályosan közlekedik, annak nincs akkora hírértéke, mint ha szabálytalanul. Lássuk be, a blog sem azért sem született, hogy arról beszélgessünk, hogy melyik autós/.....stb stb mennyire volt szabályos, esetleg melyik volt szabályosabb.
Ha ennyire zavar a dolog, rossz blogot olvasol, mert ez itt nem fog megváltozni, és nem is kell, hogy megváltozzon. Hozz létre egy saját blogot a fentebb említett témában és próbálj ekkora olvasottságot elolvasni.
Sok sikert!

Cyb 2008.06.22. 16:14:23

Lacaca
Te mi a fasznak olvasol blogokat meg kommenteket ha az eg egyadta vilagon semmi nem jon at neked belole?

Egy idota inkomeptens hulye fasz vagy.
Hogy allithasz ilyet hulyeseget tobbszaz komment utan:
"inkább kerékpár utak kellenének, de nem sávok"

"Az Andrássyt fikázza a kerékpáros, mert a sáv az szar, inkább az autók között megy, a Bajcsyt fikázza, mert a gyalogosok is ott mennek, inkább az autók között megy, a kerékpárutat fikázza, mert nem látszik, inkább az autók között megy"

Vajon hanyszor es hany helyen lett elmondva leirva, megindokolva hogy miert bringasavra van szukseg, hogy miert szar az andrassy ut?

Elpatant az ideg, egy idegesito nagyszaju kornyezetpusztito masok eletebe beleszaro atlag balkani segg vagy akinek ha kalapacsal verik a fejebe a tenyeket is csak buta kiuresedet tekintetel szajkoza demagok ostobasagait.... egy igaz motoros gyoker vagy nem vitas, aki arra buszke hogy kurvahangos es masokat zavar, egy gigantiksu taplo mert fel sem fogod,Az meg hogy azzal sztorizgatsz hogy kimentel a hegyekbe kis benzint eregetetni, hat hatalmas vagy, gondolom egy igaz sznob es lusta zsirtaltos vagy... hogy tenyleg kenodnel fel egy fara bazmeg es torned szanaszet magad annyira hogy soha tobbet semmien kozlekedesi eszkoz kozeleb ne keulhess.

Miert nem inkabb tokot kapalsz valami videki zsakfaluban? Vagy miert nem kotod inkab fel magad egyszeruen? mindenkinek sokkal jobb lenne ha az ilyen folosleges sallangarcok eltunnenek.

mxplanet 2008.06.22. 17:03:31

hopp, egy-két válium elgurult

aqweren 2008.06.22. 18:52:34

Ekkicsit ez a komment azér' durva volt...

Egyébként én komolyan hiszek abban hogy jobb lenne ha mindenki megülne a s*ggén, lenne egy-két lovaskocsi, és nem lenne logisztika mert mindent helyben termelnének. Lehet hogy túl sok régi regényt olvasok de sokkal nyugisabb lehetett akkor az élet....

Vsz aki belső égésű motor által hajtott járművel közlekedik, az nem feltétlen "kornyezetpusztito masok eletebe beleszaro", pont ez az a véleménynyilvánítás ami kinyitja a bicskát a zsebemben (úgy en block, azért tőled idéztem mert csak). Nem szarik bele senki, senki sem szereti a szmogot, senki nem akar másoknak szándékosan tüdőrákot okozni, ezernyi más formája van annak hogy másoknak ártsunk, egyszerűen ezt az alternatívát választották sokan és kész. Valóban túl sokan, de ez már inkább egy társadalmi (gazdasági?) jelenség, és mint ilyen, vsz soha nem felróható az egyén számlájára. (Hogy egy találó példával éljek, a szociológusok szerint a mai fiatal nők mind utálatos önző plázacicák mert nem szülnek elég gyereket és miattuk öregszik el a társadalom. Hogy nincs miből felnevelni sokat, az nem érdekes). Elvileg azért bízunk meg más embereket hogy döntsenek heylettünk az érdekünkben, hogy valóban döntsenek az érdekünkben, és ne nekünk kelljen rendezkedni(pl. autós tükrét vígan lerúgni vagy nevetgélés közepette a kétkerekűekre húzni a kormányt)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.22. 19:36:18

A 10000 forintos benzinre sóvárgó "közlekedő" nick alatt futó emberkének: remélem a szívgyógyszeredet is majd gyalog, vagy kerékpárral hozzák ki :D

"kerekes": fizika egyes. Ülj le. Mivel könnyebb manőverezni és megállni? Másfél tonnával, vagy negyed mázsával? Teszem hozzá úgy, hogy mindkettő KÖTELESSÉGE nem veszélyeztetni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.22. 19:46:11

közlekedő 2008.06.22. 11:54:01
RosszQtya pont annyi betonutat használj amennyit eddig életedben kifizettél."
neked is akkor építsenek kerékpárutat, ha bele is teszel, mert követelőzni minden seggfej tud!

Helvete 2008.06.22. 12:06:38
ROsszQtya
Az autosok fizetnek, de nem eleget ahoz kepest milyen merteku a kar amit nap mint nap okoznak..."
mert a kerékpáros nem okoz kárt ugye? mint írtam volt pár hülye kitalálta akerékpársávot a margithídon! éjjel fél 1kor a nyugatiig állt a sor ma nap közben a szondi patikáig! és erről csak a kerékpárosok tehetnek!!! mert a fasz sávotok miatt van vasárnap akkora forgalom, mint péntek délután!

"Név: 2008.06.22. 12:29:33
Tegnap este 11 körül nekem is volt szerencsém a Margit hídon Pestről Budára autózni, de nem értem, hogy miért kellett a szigeti leágazás után többször is állóra fékeznem, hacsak nem a két taxi miatt, amik a lehajtó szétválásánál álltak a Moszkva tér felé menő külső sávban.

Nem akar oda kiállni egyébként valaki egy kamerával, és felvenni, hogy mitől van a torlódás?"
taxis oda akkor nem áll, mert a munka, csak 1-2 felé kezdődik.. nade mielőtt baromságot írsz legalább nézzél körül! a szigeti lejáron 2 kamera is van, illetve van egy a hídon pont a lehajtónál jobb oldalon, szal mit kéne még ott kamerázni szerinted? :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.22. 20:08:20

Shadwell 2008.06.22. 12:58:28
Olvastam itt a hozzászólásokat, hogy a bringások miért szabálytalankodnak... sokat. Hát most párat elmondok, hogy miért. Praktikus okai is vannak."
ez nagyon szar volt :o)

a többiek is valószínűleg "praktikus okokból" szabálytalankodnak, mikor te anyázol....

érdekes egyeseknek lehet másoknak nem...

Perillustris 2008.06.22. 20:57:42

Nézőpont kérdése a Margit híd időszakos bringasávjának megítélése. Írom ezt úgy, hogy ebben a formában nekem sem tetszik: criticalmass.hu/forum/20070924/margit-hidi-sav-tapasztalatai-ervek-ellenervek

Mit értek ezalatt?

Egyik álláspont: eddig nem volt dugó hétvégén, most a bringasáv miatt van.

Másik álláspont: eddig nem volt bringasáv a Margit hídon, végre lett. A dugó a rengeteg autó miatt van.

Mindkét érv jogos, s ki-ki azt választja, ami neki kedves.

Lacaca 2008.06.22. 21:36:59

ez a cyb pákónak rokona? Nem mennek a hosszú ékezetek?
Lehet, hogy volt több száz komment a bringásokkal kapcsolatban, de amiket írtam azokat sem magamtól találtam ki. Igazából nem is érdekel, csak az a lényeg, hogy tudjak benzint eregetni a hegyekbe. Majd kitalálom, hogy hogyan kell benzint eregetni, bár reménytelen mert tapló vagyok. Majd veszek egy bringát, cikázok a gyalogosok és autók között, és akkor majd olyan okos leszek, mint ez a pákó leszármazott bunkó.
Ráadásul valóban nem jön át semmi a kommentekből, de van kitől példát vennem. Majd jól feljelentem a Hondát, mert hangos a full gyári kipufogó, mert a kis hülyegyereket ez is zavarja.
Egyébként meg mindenki fasz, aki kommentet ír bárhova, mert csak sztorizgat és nem ért semmit, és a bringásoknak sáv kell, mert az milyen milyen jó, mert tele lehet ordítani a sajtót, hogy felfestettek egy kerékpársváot, hogy befogják a pofájukat, és az milyen szar, mert csak.

Lacaca 2008.06.22. 21:48:18

Ha gondolod kedves pákó, jelölj meg egy helyet és időpontot, ahol ezeket a szemembe is elmondod? Mikor? Hol?

B.GY. 2008.06.22. 22:08:08

Ennyi majmot,mint itt van.Mindenki szarozza a másikat.Ezért tart itt ez az ország.Aki elmebeteg,az szedjen hangyát boxkesztyűben,ne pedig közlekedjen.Pgpetike!Én kisteherautóval járok,de nem taposom neki,mert úgysem az enyém.Baszod,ha tönkreteszem nem tudok dolgozni,ezáltal nem is keresek pénzt.Én kb.ennyire irtózom a suzuki/astra sofőröktől,mint te tőlem.Amúgy meg leszarom hány biciklis,meg motoros előz meg.A körúton vagy akárhol,ha lehet el is engedem őket.Megteheti,hogy ne járjon kocsival,csak gratulálni tudok neki.Nem vagyok én senki,hogy itélkezzek mások felett.

Péter 2008.06.22. 23:10:23

Én kb. 12 éves korom óta rendszeresen közlekedem, forgalomban.
Kicsinek bicikliztem. Jogsim 22 éves koromban lett, egy évig alig vezettem (fater Zsiguliját nem volt túl nagy élmény vezetni egy diesel Fiat UNO után), utána öcsém Simsonját használtam még vagy egy évig, amire lett saját kocsim.
Amikor biciklivel jártam a várost, nagyon feltűnt, hogy kerékpáros társaim a KRESZ-t nem veszik túlzottan figyelembe. És nem az egyirányú utcában szembe tekerőről beszélek itt, hanem alapvető dolgokról (lámpa, elsőbbség megadása). Az egyirányú utcákban - óvatosan, kellő körültekintéssel - én is be szoktam hajtani biciklivel, de a szembe jövő autósokat mindig úgy engedem el, hogy lehúzódom, megállok két parkoló autó között, vagy a járdán. Mivel nekem hivatalból ott semmi keresnivalóm nincs. Esetleg lépésben a járdán oldom meg a forgalmi szituációt.
Igenis, a kerékpárosoknak is be kell tartani a KRESZ-t, úgy, ahogy az autósoknak is. A kerékpár is ugyanúgy résztvevője a közúti forgalomnak, mint az autó vagy a kamion. A biciklinek jóval szűkebbek a határai. Nem gyorsul úgy, nincs olyan sebessége, instabilabb. Ezért kellő körültekintéssel kell használni. De az autósoknak is figyelembe kell venni, hogy a biciklis bizony jobb oldalon ott teremhet az autós mellett (bár nem túl szabályos jobbról előzni, a helyes a dugóban balról leelőzni az autósokat).
És a legfontosabb: A PIROS LÁMPA A BICIKLISEKNEK IS PIROS! nincs kivétel. (jó, egy esetben biciklivel át szoktam hajtani: értelmetlenül beállított biciklis lámpa esetén az Andrássy úton, amikor a gyalogosnak is, a párhuzamos útnak is zöld, csak a bicikliútnak piros, vagy olyankor, amikor kb. 200 méteres körzetben nincs egyetlen autó se).

Balesetem eddig két esetben volt. Egyszer 16 évesen biciklivel, amikor a kerékpárúton nem adták meg az elsőbbséget. Nekem bajom nem esett, egy felnim volt a kár, amit (1000 Ft) a hibáját elismerő autós meg is térített.
Másik esetben autóval nekitolattam, és levertem a vonóhoroggal egy autóstársam rendszámtábláját. Más kár nem esett, a rendszámot vissza tudtuk pattintani a helyére.

Másik fontos szabály: a világításnak a biciklin is működnie kell, nem csak az autókon. Ha nem jó a "gyári" világítás a Csepelen, akkor lehet pár száz Ft-ért elemeset is kapni. Kinek mi tetszik...

cso zsi 2008.06.22. 23:46:51

"Péter 2008.06.22. 23:10:23
És a legfontosabb: A PIROS LÁMPA A BICIKLISEKNEK IS PIROS! nincs kivétel. (jó, egy esetben biciklivel át szoktam hajtani: értelmetlenül beállított biciklis lámpa esetén az Andrássy úton, amikor a gyalogosnak is, a párhuzamos útnak is zöld, csak a bicikliútnak piros,"
Baszki leírod a szentírást, azután áthúzod az egészet azzal, hogy az egyetlen, az életedet védő lámpát hagyod figyelmen kívül....
Az szándékosan külön fázisú, nem értelmetlenségből.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.22. 23:50:30

"
Másik fontos szabály: a világításnak a biciklin is működnie kell, nem csak az autókon. Ha nem jó a "gyári" világítás a Csepelen, akkor lehet pár száz Ft-ért elemeset is kapni. Kinek mi tetszik..."

Csak sajnos sok gyengeelméjű kerékpáros még most sem fogja fel, hogy mindez az Ő érdekében kell! Mert derogál a kukásmellény lakott területen kívül, városban meg nem menő, nem DH-s a pilács. Ha véletlenül meg kivasalom, ne szóljon semmit, bár nekem nem áll szándékomban, ha ÉSZRE TUDOM VENNI, mert nem ez a hobbim, hogy vadásszak rájuk.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.22. 23:56:09

A legnagyobb baj abból fakad, hogy minden 'pógárnak alanyi jogon jár a kerékpáros közlekedés (a 8 éves kislánynak is), pedig lövése nincs a KRESZ-ről (akinek jogsija van, arra nem vonatkozik a mondóka, elvileg tudnia kell, mi a stáz.)... Autóban ülve azért valami dereng a legtöbb tagnak, nekik meg nyilván semmi, hisz nem vettek részt oktatáson, így nem ismerhetik. Pedig rájuk is vonatkozik, csak lövés sincs róla. Amúgy "a törvény nem ismerése nem mentesít annak kötelező érvénye alól"
Ez nem vígasztalna, ha éjjelente annak a véres arcára ébrednék, akit önhibámon kívül elütöttem, de neki is már csak a harang szólhat...

Na, ha ez nem nonszensz, akkor mi?

Név: · http://en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red 2008.06.23. 00:29:44

Csak egy érdekesség a piros lámpához: az USA több államában is szabályos autóval áthajtani a piroson, ha jobbra kanyarodnál, és éppen nem jön senki, akit ezzel veszélyeztetnél (és tábla sem tiltja). Gyakorlatilag egy sima elsőbbségadás kötelezőnek számít csak a lámpa ilyenkor.

en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red

Név: 2008.06.23. 00:31:59

KuKori: igen, ez a nonszensz, hogy nálunk minden szart tanítanak az iskolában, de hasznosból (pl. KRESZ) annál kevesebbet.

Géza 2008.06.23. 01:08:44

Egyszer egy paréj futár hozzáért a tükrömhöz a körúton. Kipattantam a kormányvassal, hogy elagyalom, de átment a piros lámpán ijedtében.
A szájuk mindig nagy, hogy vigyázni kell rájuk, de ők véletlenül sem vigyáznának magukra.

Rocko- 2008.06.23. 07:38:28

Név: · en.wikipedia.org/wiki/Right_turn_on_red 2008.06.23. 00:29:44
na most ezt képzeld el itthon. :)

ex-dr. vuk 2008.06.23. 08:36:21

@ kranführer 2008.06.22. 11:24:26
"Ez a büdösbogár próbálta beadni hogy a motor besatuzott előtte és nem tudott megállni."

Tehat probalta elmagyarazni a rendornek, hogy nem tartott megfelelo kovetesi tavolsagot?.. :)

Motorné Kuplung Jolán 2008.06.23. 10:52:18

név
ezt kiegészítő lámpának hívják nálunk, ezer éve működik, úgy látszik fejlettebbek vagyunk az USA-nal :P

Srác 2008.06.23. 11:02:14

A biciklikre és egyes motorokra miért nem kell rendszám? Amíg ők tutira mindig mindent megúszhatnak, nem is fognak viselkeni. Egy cseppet se.

Amúgy én szeretem nézni, amikor a biciklisek és motorosok játsszák a nagyfiút az úton. Sok kis pöcs, nem futja kocsira, de megjátssza, hogy övé a világ. Aztán csak les, amikor átmegy a piroson, és közvetlenül mögötte elhúz a villamos. Kész ingyen cirkusz!

LG. 2008.06.23. 11:22:49

kedves autósok! tegye fel a kezét az aki még nem ment át soha piros lámpán gyalogosként. olyankor alaposan körülnéz és kétszer is meggondolja, hogy elindul-e, hiszen az élete múlhat rajta. ugyan ez a helyzet biciklivel is. nyilvánvaló hogy szabálytalan, de nem egy kategória azzal, ha autóval hajtasz át. Mellesleg fővárosunkban az a szokás, hogy a friss piroson meg legalább 3 autó átcsorog (én is így csinálom.. alkalmazkodni kell :) )
Mindenki megszeg egy-két kresz szabályt, de ha ezzel másokat nem veszélyeztet és vállalja az esetleges következményeket (büntetést), akkor nincs ezzel nagy baj.

Másik: nem tudom mi ez az általánosítás: biciklis, autós, gyalogos, stb.
Én, mint átlagos értelmes ember közlekedem autóval, ha sok a cuccom, biciklivel ha gyorsan akarok haladni, gyalogosan, ha kis távolságra megyek, vagy nagyon ráérek, és tömegközlekedéssel, ha épp nincs nálam jármű, vagy rossz az idő.
Ha autóban ülök a biciklis utál, ha biciklin, az autós? hogy van ez?

LG. 2008.06.23. 11:32:49

ja és a biciklinek (mint közlekedési eszköz) igenis az úttesten a helye. ha nincs kijelölt sáv, akkor az autók között.
Aki nem biciklizik, az is rájöhetne hogy a kerékpársáv a megoldás.
A járdán nem szeretjük a bicikliseket -természetes. Az autók közt nem szeretjük -oké. De akkor hol a saját területük?

LG. 2008.06.23. 11:39:49

még egy: a szabálytalan biciklisre, gyalogosra nem azért kell vigyázni, mert felsőbbrendűek. Ha szabálytalan, ha kivilágítatlan, ha részeg, stb. attól még hazavárják.

Anieta 2008.06.23. 12:02:02

miért nem büntetik a lámpa nélküli bringásokat? Miért nincsenek bringás rendőrök? Perill: te hallottál már ilyenről?

Perillustris 2008.06.23. 12:28:29

day2day.freeblog.hu/archives/2008/06/23/BlowJOBB/

Azoknak, akik a kerékpáros jogosítványtól várnák a megváltást.

Perillustris 2008.06.23. 12:36:47

"Egyszer egy paréj futár hozzáért a tükrömhöz a körúton. Kipattantam a kormányvassal, hogy elagyalom, de átment a piros lámpán ijedtében."

Kemény vagy. Bár az én biztosításom megtéríti a másik járműben okozott kárt, de egy ilyen kezdés után én sem próbálnám meg elmagyarázni ezt neked.


"Sok kis pöcs, nem futja kocsira"

Még ha így is lenne (nincs így), mégis mit változtatna ez az alapproblémán? Rajtad meg átmegy a Hummer-es, mert csak egy kis szarra volt pénzed?

sunrise 2008.06.23. 12:45:52

"Sok kis pöcs, nem futja kocsira, de megjátssza, hogy övé a világ"
Ébresztő, szerinted ezért bringáznak? Egy jó bringa nagyon drága ám, Srác! Ezen kívül nem biztos, hogy vágynak autóban araszolni a dugóban. Nem mindenkinek van szüksége autóra, bármilyen furán hangzik is!(Lehet, hogy van is neki, de nem használja a városban, mert akkkkora nagy kocsija van, hogy el se férne a városban)

Helvete 2008.06.23. 14:07:14

Bringas jogsi mekkora marhasag... a kressz oktatas a suliban viszont nagy otlet lenne.

Minden autosnak van jogsija es megis naponta olnek meg benasagbol es beleszarasbol masokat tehat mirol is beszelunk...?

Az autonak nincs helye a varosban csak tul hulyek onzok, szuklatokurek es sznobok vagytok ahoz hogy felfogjatok mirol beszelunk. Remelem elsok kozot rohad ki a tudotok a szmogtol, es bizom benne naprol napra csak tobb idot baszol el a dugobn... Egy nap talan felfogod es megerted milyen lenne egy elheto varos. Addig meg csak szidd a bringast, es verd magad hitelbe a kocsid miat, es csezd el minden penzed a benzinre, noveld a keresletetet hogy megtobbet fizethes erte, es persze ekozben ne felejts el haborogni meg szajalni a sok dugo es magas benzinar miat...

Gyokerek....

Motorné Kuplung Jolán 2008.06.23. 14:40:36

Ezek a gyökerek fizetnek csak benzinből 1200 milliárd adót az államkasszába, hogy legyen út, amit majd kisajátíthatsz magadnak...

miniowner 2008.06.23. 17:24:40

aqweren 2008.06.22. 14:16:10

"Love & piece :D "

A faszomert hasznal valaki idegen szavakat ha nem tudja leirni

a piece nem egyenlo a peace -val

a picsaba mar megint felbaszott v.ki

Perillustris 2008.06.23. 17:28:53

Jolán, duplán látsz? Kb. a fele, ami befolyik, s ebben már minden autósokat "sarcoló" bevétel benne van a jövedéki adótól a regisztrációs díjig.

Ebbe viszont rohadtul nem fér bele a sok felesleges baleseti halál, az óriási mértékű anyagi kár, a légszennyezettség miatti amortizáció és egészségügyi problémákra fordított hatalmas költség.

Perillustris 2008.06.23. 17:31:03

Ja, és LOVE AND PIECE (CAKE)

Laciii 2008.06.23. 17:40:39

Piece OF cake, nem Duke Nukemeztél eleget :)

miniowner 2008.06.23. 17:45:10

Ha ez igy van elnezest!
piece :D

Motorné Kuplung Jolán 2008.06.23. 18:36:16

Perillustris
éves 5 milliárd liter üzemanyagból átlag 150 Ft jövedéki és társai + minimum 30 Ft a társaságok adója + 60 Ft ÁFA, mindez ami az állam markát üti, bárhogyan is számolod ez 1200 milliárd, pont annyi, amennyi a TB kassza. (Ennyit az eü magyarázkodásról)
Évente 130 ezer új autót adnak el, átlag 4 millió áron, ebből kb 1 milla az államé (regadó + ÁFA + forgalmazók adói stb) ez is 100-150 milliárd stb.
Tetszik már érteni, miért nincsenek gázüzemű buszok butapesten, miért nem lehet értelmes áron néhány éves használtautót venni stb?

Lacaca 2008.06.23. 19:44:34

CYB te netcigány! Nem felejtettél el valamit?

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.23. 20:12:10

Laca, a Bajcsy kerékpárút akkor lesz használható, ha
1. A gyalogos felfogja, hogy az nem neki van ott, nem megy rá, és szétnéz, ha keresztezi
2. A keresztező autós, főleg az, aki a Bajcsyról jobbra, kis ívben kanyarodva keresztezi azt, felfogja, hogy az ott egy kerékpárút, elsőbbséget kell adnia elgázolás helyett.
Ez nagyjából 30-40 év múlva így is lesz.

Az Andrássy "kerékpársáv" pedig akkor, ha
1. Szokássá válik, hogy az anyósülés melletti tükröt az anyósnak állítják be.
2. Az anyós kiszállás előtt bele is néz a tükörbe.
3. Turistabusz, taxi nem parkol rá, és a kukákat se oda helyezik ki.
Te is belátod, hogy az 1-es pont miatt sose lesz használható.

B.GY. 2008.06.23. 20:20:49

UIJ-040 rendszámú motorosnak üdvözlöm a családját.Ő vitte le a tükrömet még május 28.án az Örsön.Tegnap irtam,hogy majd ideírom a rendszámát.Lógsz 1500 Ft-al te barom.Vagy ha meglátom a motorod valahol,átmegyek rajta teherkocsival,aztán kvittek leszünk,nem haragosak.Üdv.

Lacaca 2008.06.23. 20:28:50

Avus!

Értem a problémát, ezért gondoltam, hogy a 3. verzió, a kerékpárút tűnik jó megoldásnak.

aqweren 2008.06.24. 00:59:12

miniowner:
előfordul...:(
my bad :)
(Nem szívesen megyek bele ilyesmibe de peace-szel ha angolul ejted ki és peace-vel ha magyarul ;)

Kalapos-Skodás 2008.06.24. 09:37:07

"Laca, a Bajcsy kerékpárút akkor lesz használható, ha"
A kerékpáros felfogja, hogy a kerekparu utu rea felfestett zebra nem díszítő elem, hanem ott a gyalogosnak elsőbbsége van.

"Az Andrássy "kerékpársáv" pedig"
soha. Az egy komplett hülyeség. Vannak szép, jó párhuzamos utcák, lehet ott menni. Esetleg tessenek kisírni egy behajtani tilos kivéve kerékpárral táblát a Hajós utca környékére, az nagyon is emberbaráti dolog lenne.

Kelvin 2008.06.24. 09:37:17

Köcsög biciklesek. Kettesével gázolhatnám őket nap mint nap. A f@szság teteje, hogy a nekik szóló piroson (pici piros bicikli) áthajtanak (ezerrel) és még én figyeljek rájuk. elég babmbák, ha nem tudják alig nagyobbak mint egy gyalogos, de száguldoznak mint egy őrült. NEM LEHET ŐKET ÉSZLELNI! Az persze alap, h simán elédmegy ha neked piros van az autók között, aztán ha végre zöld, akkor b@szik lehúzódni. Szerintem nézzenek már magukba kicsit mielőtt eljátszák az áldozati bárányt. Aki autóval közlekedik az tudja.

amondó (törölt) 2008.06.24. 10:00:26

"Szeretném, ha a Critical Mass, a Kerékpár Klub, a motoros társaságok és valamennyi témához tartozó szervezet legalább annyi energiát fordítana a saját "kasztjának" ideológiai képzésébe ezen a vonalon is, ..."

Fordít, megnyugtatlak. Rendőrséggel is keresik az együttműködést, és civil kampányok is vannak (pl.: Vegyél lámpát, világos?? matricák a kerékpárutak környékén). A jobbról előzés, járdán kerékpározás ellen is folyamatos okítás megy a criticalmass.hu oldalon, és az oldal látogatottsága nem kicsi, elhihetitek. Amit a civilek megtehetnek, azt megteszik, bírságolni a rendőrségnek kéne, értelmes kampányokat meg a kormányzat indíthatna.

Amúgy van kerékpárosklub, felelősségbiztosítással. Ha koccanás történik, akkor megállok, visszamegyek, bocsánatot kérek, és megbeszélem a dolgot. Eddig egyszer súroltam egy tükröt, de csak a puha táskám ért hozzá, és nem is mozdult el. Visszamentem, bocsánatot kértem, és a sofőr bólintott, hogy okkés. Direkt keskeny kormánnyal közlekedek, és ott, ahol egy motor elfér, én sokkal nagyobb oldaltávval is át tudok surranni. És figyelek 360 fokban folyamatosan. Ezért is nem volt még károkozással járó incidensem, pedig nap mint nap kizárólag bringával közlekedek (10-50 km/nap).

malac 2008.06.24. 10:15:04

szerintem a probléma gyökere abban keresendő h a kerékpárt is emberek hajtják, akiknél néhány példányon kifejezetten megfigyelhető az agresszió, az önzés és az antiszociális viselkedés. mivel a bicikli nem autó, ezért ezek a jegyek másképp érvényesülnek az utakon.
én aláírom h kerékpárosként rosszindulatu vagyok, aki ott szopatatja az autósokat ahol tudja, de olyankor kevesebb bajt okozok mint amikor kocsival szivatok mindenkit.
az igazi megoldás a BKV, ott sose engednek a vezetőfülke közelébe(bár pár hasonszőrű alak már bejutott)...

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.24. 11:23:48

Kalapos-Skodás, ez c súnya volt, mintha a közútra festett zebrára nem díszítő elemként nézne az autósok 98%-a :). Egyébként a pont jogos, a probléma csak az, hogy a legtöbb gyalogos nem a zebrán megy át, hanem _mindenhol_, plusz rajta közlekedik.

A másik felvetéseddel kapcsolatban meg lenne egy javaslatom: állítólag vannak szép, jó párhuzamos utcák, lehet ott menni. Vagy önmagadon már nem szivesen alkalmaznád azt, amit mástól elvársz?

Csaba 2008.06.25. 11:36:57

Látom minden jóindulat ellenére is elszabadulnak a "dögöjjön' meg a másik" indulatok.
A tükrömet elsodró biciklissel nincs bajom, csak a jólneveltséget hiányoltam, mint azt a poszt is mutatja. Elnézést kért, meg is állt - ha nem is jött vissza - és ez még mindig kultúráltabb, mint ahogy sok autóstársam, vagy akár egyéb biciklistársam képes viselkedni az utakon.

Elnézve a kommenteket azért összeesküvés-elméletre gyanakszom : nem hiszem el, hogy az autósok ennyire taplók (üssük el, le az utakról, verjük agyon), mint ahogy azt sem, hogy a biciklisek ennyire szűklátókörűek (10k HUF benzin, "énkisebbvagyok,vigyázzonŐ", etc.).

Szerintem itt szervezett lejáratás megy mindkét oldalról, a taplóautós kommenteket CM-esek írják, a bunkó biciklis kommenteket meg sztrítréjszingesek.
Akkor most paranoid vagyok, vagy tényleg süllyed a hajó?

Perillustris 2008.06.25. 12:11:29

Ha "CM-esek" alatt az aktivistakat erted, akkor tevedsz. Ha azokat, akik el szoktak menni evente ketszer a CM-re, akkor lehet, hogy igazad van.

Csaba 2008.06.25. 12:23:08

Perillustris,

standard rosszmájúság volt, nem célozgatás a Critical Mass-re. Egyszerűen próbáltam kifejezésre juttatni, hogy nem értem, mi okozza MINDKÉT oldalról ezt a hozzáállást.

A CM és a Kerékpáros Klub már így is oktat, amennyit a lehetőségei engednek, lehet, az autósoknak is kellene hasonló kezdeményezés.

A posztban kiemeltem, hogy az autósok gyorsan behozták a "lemaradást" 10 perccel később a Sokroksári úton, a példa egyszerűen a kétkerekű-dömpinről szólt pár száz méteren.
A kommentek mindenesetre elkeserítőek, és ha mégsem összeesküvés a másik image-ének rombolására, akkor sajnos hű képet fest arról, mi folyik az utakon.

közlekedő 2008.06.29. 12:28:48

RosszQtya 2008.06.22. 19:46:11
közlekedő 2008.06.22. 11:54:01
RosszQtya pont annyi betonutat használj amennyit eddig életedben kifizettél."
neked is akkor építsenek kerékpárutat, ha bele is teszel, mert követelőzni minden seggfej tud!

Ezt nem veszem magamra hiszen nem kértem (követelőztem) semmit, de ha az utakat az államnak befizetett pénzekből építik, lefogadom többet tettem a kalapba mint te. Ezért tőled nem fogadok el semmilyen útmutatást.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.29. 13:52:09

Az autósok kicsit többet dobnak bele. Ha nem hiszed, járj utána. Csak a benzinsarcokból elvileg évi 1200 km autópályának kéne épülnie. Te látod ezeket? Mert én csak nagy csinnadrattával átadott 4.7 km-eket látok...

közlekedő 2008.06.29. 14:37:18

Az autósok, tehát én is. De én bringázok is, tehát még többet. Meg BKV-zok. Tehát még többet.
És még és még többet.
Lassan egyedül tartom el az országot.
Csak nem látjátok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.29. 15:29:38

Hja kérem, aki ilyen kőgazdag, hogy mindenre tud fizetni :) Drága canga, drága bérlet, drága benzin... Egye kukac, Te jöhetsz a főúton :D :D :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása