Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Centikre a haláltól

2008.06.24. 13:31 :: SilentSound

Cathy története sajnos nem egyedi eset, rövidre nyesett T betűs korszakom alatt velem is szórakozott minden különösebb ok nélkül (ha a T betűt nem tekintjük annak) két játékos kedvű elmeroggyant idióta, abszolút át tudom érezni a helyzetet, könnyen baleset lehet az ilyesmiből, nagy sebességnél, autópályán pedig ez különösen csúnya kimenetelű is lehetett volna.

Péntek 14 óra körül az M5-ös autópályán haladtam normális tempóval Szeged felé. Aki ismeri a kis Yarist, (1.0, SOL, 2006-os gyártmány), tudja, hogy nem éppen a gyorsulás bajnoka, és nem is kifejezetten autópályára való, de városi közlekedésre, kisebb utak megtételére tökéletes. Nos szép nyugodtan haladtam 124-126-tal (digitális kjelzô  :))  ), többel nem is nagyon szoktam, mert 126 felett sokat fogyaszt, és nagyon hangos a motor is. Éppen egy kamion elôzésébe kezdtem, index ki, tükörbe belenéz, sehol senki.

Szép nyugodtan sávot váltottam, és elôztem (illetve az elôzés folyamatában voltam) a kamiont, amikor láttam a visszapillantóból, hogy jön egy piros autó ezerrel. Kicsit megnyomtam én is a gázt, hogy ne nagyon akadályozzam, de mire beért (kb. 160-nal jött) még nem tudtam lehúzódni a kamion elé. Kénytelen volt kicsit lassítani, ezért még jobban nekiállt dudálni.

Láttam, hogy villogott, hallottam, hogy dudált és olyan közel jött, hogy nem láttam a rendszámtábláját sem. Nem nagyon szeretem, ha az ilyen tahó tuskók veszélyeztetik az életemet, csak mert ôk sietnek. Mivel folyamatosan tolt hátulról az autó, én is gyorsítottam még. Nagy nehezen kb. 140-nél sikerült végre kisorolnom a szélsô sávba.

Eléggé ideges lettem, és amikor mellém ért a piros autó, a nemzetközi középujjas jelzést használva tudtára adtam, hogy kinek villogjon és dudáljon. (Na ez az amit nem kellett volna, a piros autóban két félmeztelen srác ült, zselézett haj, napszemüveg, ablak tökig letekerve...)

Nem igazán tetszett nekik a véleményem, ezért gyorsítottak a belsô sávban, majd egy hirtelen mozdulattal elém vágtak a szélsô sávba, és satufékeztek. (kb. 150-160 km/h-ról vagy 60 km/h-ra) Csak a lélekjelenlétemnek meg a reflexeimnek köszönhetô, hogy nem lett karambol. Én is satuztam. Szerencsére a kamion, amit megelôztem, elég nagy távolságra volt már mögöttem, hogy ne szaladjon belém hátulról. (Meg szerintem a kamionos végignézte az esetet, és ô is fékezett.)

Ennyi nem volt elég a fiúknak, gondolták, majd jóóól megleckéztetnek, mégis mit képzelek, hogy csak úgy bemutatok nekik.  60 km/h-val mentek elôttem, fokozatosan lassítva, a kamion meg egyre közeledett mögöttem... na ekkor már nagyon be voltam tojva...  nem tudom milyen elhatározásból, talán hogy mentsem a bôröm, tükörbe belenéztem, senki sehol. Index ki, gondoltam megelôzöm ezt a két idiótát, akik veszélyeztetik az életemet.  Index ki, éppen sávot váltottam, elmentem mellettük, amikor látom a tükörbôl, hogy gyorsítanak. Pár pillanatig egy sebességgel haladunk, kb. 120 km/h-val. Én a belsô sávban, ôk a szélsôben. Majdnem beértük a következô kamiont, amikor a szélsô sávban lévô piros autó vezetôje gyorsított, és kb. 140-150 km/h-val besorolt/bevágott elém, éppen elkerülve a kamionnal való ütközést. 3 perc alatt másodjára követett el közúti veszélyeztetést, amelynek én voltam a szenvedô alanya.

Na nekem ennyi bôven elég is volt... mondtam mindenféle csúnya dolgokat. Nem gyorsítottam. Lehúzódtam a szélsô sávba 120 km/h-val az utoljára megelôzött kamion elé, és ezzel a tempóval haladtam tovább várva, hogy a lehetô legtávolabb kerüljek ettôl az ominózus piros autótól.

Tanulság?? Akad.  Nem mutogatok többet, mert nem tudhatom, hogy a másik autóban mekkora kretén ül. Most kifogtam.  Egy bemutatás nem ér annyit, hogy következményeként az életemet veszélyeztesse egy ilyen tapló. Tehetnék feljelentést, (a piros autó rendszáma, típusa is megvan) de nem teszek. Rendôr még a közelben sem volt, video nem készült, tanú csak a kamionos és én. Csak a saját idômet rabolnám ezekkel az idiótákkal. Sokkal kellemesebb dolgokkal is el tudom tölteni az idômet, mint hogy ilyen kretén, majdénmegmutatomneked egyének miatt a rendôrségre rohangáljak.

Zárszóként pedig idézem az egykori oktatómat: Nem csak elindulni kell, hanem megérkezni is!

Mindenkinek balesetmentes, taplóktól mentes, nyugodt közlekedést kívánok!

464 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes autópálya gyorshajtás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forrasr 2008.06.24. 22:56:53

Üdv! Fentebb említettétek, hogy "akadályozás" történt, de igazából itt nemm akadályozás hanem "zavarás" zajlott, a másik pedig hogy nincs iylen a kressz-ben hogy ha valaki tegyük fel "akadályoz", akkor őnbíráskodhatsz és utánna "veszélyeztethetsz", egyszer sikerült nekemis "kiharcolnom" egy iylen büntetős satuzós esetet, aztán elkísértem egy darabon az illetőt,aki egy olyan 10km en keresztül tűrte hogy mögötte haalaodk majd félreállt, hogy hogynem nálam kicsinség nagyobb ember előbb szidkozódott ahogy szokás, aztán egy jobbhoroggal próbálkozott, sikeresen elhajoltam, majd ő futásnak eredt feleségét fiát kocsiban hátrahagyva, utánaeredtem és második próbálkozásra futtában sikerült felrugnom, az orra kicsit megsínylette az affért, de továbbiakban már nem keménykedett...akkor mitnemondjak jó érzés volt, de később megbántam az egészet, kár az ilyenekre energiát és időt pazalni.

Sanszi 2008.06.24. 23:00:16

százharminccalzúzok 2008.06.24. 22:56:08

Mint említettem, akinek nem inge...
És köcsög a két zseléfejű aki a mazsolák előtt satuzgat.

execute 2008.06.24. 23:03:01

besi: mondjuk azt tegyük hozzá, hogy 130 szerintem veszélyesebb mint a 150. 150-nel ugyanis jóval ritkábban van szükségem arra, hogy tippelgesd a belsőben közeledő autó sebességét. És ritkábban is kell sávot váltanod. (van hogy 20-30km át egyszer sem) Persze nem biztatok senkit, hisz ha sokan rászoknak akkor megszűnik ez a helyzeti előnye a 150-eseknek. Többel meg nem érdemes már menni, mert a trafi 152(vagy 154)-től számláz.

Sanszi 2008.06.24. 23:08:48

besi 2008.06.24. 22:45:41

A kőfejű csigababák miatt megyek 130 helyett 150-160-al mert ekkor csak feleannyian mernek kiugrani elém. Ez közepes forgalomra igaz. Kis forgalomnál starisztiaikag is kevesebben vannak a külső sávokban, ergó nem indokolt a kiugrálás, így én is csoroghatok 130-al. Viszont közepes forgalom mellett már jelentősen megnő a 100-al elédugrálók száma, ezért gyorsítok 150 körülre, ekkor csökkennek vissza, csak a bátrabbja mer kijönni, az meg akkor is kijön, ha meghal...

besi 2008.06.24. 23:22:14

Kedves Sanszi!

Ők bizonyára mind pontosan abban a hitben éltek mint te:
www.legimentok.hu/index.php?mod=news&action=showNews&newsid=25307&m=r
www.langlovagok.hu/html/galeria/1149.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1970.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1645.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1508.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1481.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1183.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1087.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/1011.shtml

A végtelenségig lehetne még folytatni.

De te száguldozzál csak a családoddal. Az autópályán nem történhet semmi olyan váratlan esemény amit a megengedett sebességet jócskán túllépve te ne tudnál kivédeni. Nyilván az előtted defektet kapó vagy elalvó sofőrt, az úton esetleg keresztbe rohanó állatot vagy a esetleg a csak figyelmetlenül sávot váltó mammert rettentően meg fogja hatni, hogy te mióta vezetsz és ennek következtében majd lecsökken a féktávolságod és a fizika törényei is átértékelődnek a kedvedért.

Ami engem illet: 2.5 V6, közel 200 ló. Szerinted azért megyek 130-al mert ennyi a vége?
Én sem tegnap óta vezetek viszont - valószínűleg veled ellentétben - a munkámból kifolyólag láttam már ezt-azt és biza ültem már olyan autóban is (utasként) ami egy sima deffekt miatt párszor átpördült, majd az árokban állt meg. Asszem hálát adhatok az égnek, hogy épp nem húzott el akkor senki a belső sávban, aki meg lett volna győződve róla, hogy őt aztán nem érheti semmi váratlan, mert ő 88 óta vezet. Valószínűleg most nem írnám itt ezeket a sorokat, de attól tartok ő sem.

Én őszintén kívánom neked, hogy sose kelljen szemrehányást tenned magadnak, amiért totál feleslegesen száguldoztál a családoddal a hátad mögött, de azért szerintem elég egyértelműen bizonyítható, hogy a nagyobb sebesség minden szempontból nagyobb kockázatot is jelent. Féktáv, észlelés, sérülések sullyossága, stb... Lényegtelen, hogy te követsz-e el hibát vagy más, a sebek nem gyógyulnak be egy bírósági ítélet hatására.
Aki pedig a saját családját teszi ki felesleges kockázatnak, hát...

Az, hogy nem volt még baleseted csak a szerencsének köszönhető, nem neked. Szerintem jobb ha ezt elfogadod tényként, mintha abban a hitben élsz tovább, hogy téged aztán nem érhet baj, mert eddig se ért sose. Szerinted a fenti képeken szereplők közül hányan gondolták így?

cso zsi 2008.06.24. 23:23:11

" execute 2008.06.24. 23:03:01
...mert a trafi 152(vagy 154)-től számláz"

"...a május elsejétől hatályba lépő új bírságolási rendszer is.
... a 100 km/h fölötti sebességhatárnál pedig már 10%-os sebességtúllépés után ki kell fizetni a legkisebb bírságot. "

Most akkor mennyi is az annyi?

besi 2008.06.24. 23:33:51

"A kőfejű csigababák miatt megyek 130 helyett 150-160-al mert ekkor csak feleannyian mernek kiugrani elém."

A hit szép dolog, csak tudod hinni a templomban kell... Ellenben ha bevág eléd valaki, baromira nem mindegy, hogy 130 vagy 160-al mész éppen, féktávolságban elég brutális a különbség és ha mondjuk pont egy kamion aki bevág, bizony nem mindegy, hogy csak megkoccolod-e vagy esetleg benézel a tengelyig.

aqweren 2008.06.24. 23:35:42

Azért a 70-es táblánál 50-nel menők és az 50-es korlátoznásnál 35-tel menők vsz. nem veendők egy kalap alá az autópályán (mellesleg szabályosan) 130-cal közlekedőkkel....
Akárki jön mögöttem, nem szeretem ha ő akarja az én autómat is vezetni és eldönti mennyivel menjek. Vagy nincs joga közlekedni azoknak, akik betartják a szabályokat?
Nem szoktam feltartani a forgalmat, szoktam én is gyorshajtani, de pl. lakott területen a nyolcvanat kicsit erősnek tartom (Esztergom-Bp. közt a kisebb falvakban annyival szoktak előzgetni...)

B.GY. 2008.06.24. 23:36:11

4lol.ru.Láttátok már?Mit ér az erő,ha nem uralod?Olyan kicsi ez az ország,minek száguldozni?130 az pont elég pályán.Szerintem.

SLaci 2008.06.24. 23:41:51

Tudom, hogy gáz, de ha valaki igen komoly sportkocsival (Subaru Impreza WRC) ment már közúton (sőt! pályán! (Miskolc Rally)), az tudja, hogy a fékezés az egyik legintenzívebb élménnyel járó manőver. Autópályán ezzel a kocsival a színei miatt majdnem lehetetlen, de a kamionok vezetői nem látnak színesben. És akkor... hatalmas élmény, ahogy fog az öv, és nem tudod, ki kivel van...

brlv24 2008.06.24. 23:44:14

Elvileg 10%-onkent 30ezer Ft, de teny, hogy ha 50 helyett 60-nal mesz nem buntetnek meg.
U.e van 130->150km/h.
De az utazom nekem sem tobb 130-nal. Egyszeruen nem eri meg...

SLaci 2008.06.24. 23:44:57

besi 2008.06.24. 23:33:51
Újra a nemlineáris féktáv... Mindig előjön. A mérnökök nem hiába festtetik fel azokat a nyilakat a pályákra... 130-hoz.

besi 2008.06.24. 23:53:40

csak érdekességként Sanszinak, egy BMW 535d teszteredményei:

100 km/h hideg fékekkel
40m

Nagy sebességű fékezés (160 km/h)
141m

Szerintem gondold át, hogy valójában ki is veszélyezteti a családod.

decibá 2008.06.24. 23:59:21

Pont a Sanszi félék a legveszélyesebbek! Mert ők már felülbírálják a szabályokat, mert úgy gondolják ezt én megtehetem, olyan rutinos vagyok!

Sanszi 2008.06.25. 00:04:45

besi:

Az, hogy nem volt még balesetem, évi több 10 esetben csak és kizárólag a gyakorlatomnak és lélekjelenlétemnek volt köszönhető (meg talán némi babonának, pl. szlovák járművet különös óvatossággal kezelek, francia gyártású kocsi mögé nem állok a lámpánál és igyekszem kerülni, mert különösen barmok), míg eddigi évek során összesen két eset volt, amikor pusztán a szerencsének, mindkét utóbbi városba, piros lámpánál elől állva, gyakorlatilag tehetetlenül néztem, amint éppen nem talál el egy munkászállító tranzi a másik esetben meg hátulról egy rönó.
Én is idézhetnék ugyanonnan, csak a napokból néhány:
www.langlovagok.hu/html/galeria/2167.shtml
www.langlovagok.hu/html/galeria/2165.shtml
www.langlovagok.hu/html/hirek/5824.shtml
www.langlovagok.hu/html/hirek/8336.shtml

Ja és egy a te általad idézettek közül:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1645.shtml
Idéznék is belőle: "a mögötte haladó román kamion sofőrje azonban nem tartott kellő követési távolságot, ezért az előtte haladót hirtelen kikerülve a belső sávba tért át. Az előzési manőver során a féktávolságon belül érkező Mercedes elé hajtott."
Szó nincs arról, hogy a merci gyorsabban ment volna a megengedettnél. Viszon tipikus kamionos kiugtás, féktávon belül. Ebbe 130-al is belehalsz, mint láthatod, a kamion vége igen kemény, és 40km/órás ütközés után még automatikusan rá is satuzik a kamion és bedarál. Te viszont a merci szó miatt rámondod, hogy tuti gyoshajtás...

ovatos 2008.06.25. 00:07:10

Soha nem láttam még embert 35-el 50-es táblánál. Ez nem tipikus probléma. Ellentétben a félméteres féktávval 130-nál, ez komoly probléma. Aki pedig 150-el hajt az megtöri a 130-al hajtók dinamikáját. Önzés. Én most szerelek egy kamerát a kaplaptartóra. Az azt is rögzíti ha én vágok ki mások elé. De nem szoktam, így nyugodtan felszerelem. Aki közel jön az megláthatja.

Sanszi 2008.06.25. 00:10:07

aqweren 2008.06.24. 23:35:42
"Akárki jön mögöttem, nem szeretem ha ő akarja az én autómat is vezetni és eldönti mennyivel menjek. Vagy nincs joga közlekedni azoknak, akik betartják a szabályokat?"

De, de a kulcsszó a szabályok betartása. Ha autópályán az előírt sebességkülönbség nélkül kezdesz előzni, tükör használat nélkül (vagy éppen azért mert látod, hogy jön, hát lassítson), a beső sávba több száz méterrel előbb kihúzódva, vészfékezésre kényszeríted a mögötted jövőt, akkor igenis úgy érzem több szabályt szegtél, mint aki csak egy sebességtúllépéssel közlekedik a hátad mögött.

Sanszi 2008.06.25. 00:16:18

besi 2008.06.24. 23:53:40

Ilyen alapon lehetne 35 km/h a max sebesség autópályán, onnan igazán gyorsan meg lehet állni.
Autópályán a jellemző baleseti helyzetek töredéke, ha álló tárgy (pl. leesett targonca) miatt kell megállnod. Erre sem 130-ról sem 150-ről nincs esélyed.
Természetesen aki gyorsabban hajt éppúgy számol a megnövekedett fékúttal, mint aki nehéz terhet visz a kocsijában, vagy aki télen nyárigumival közlekedik. Szerintem ez utóbbi jóval veszélyesebb, mint a tudatos gyorshajtás.

ovatos 2008.06.25. 00:17:26

Sanszi

Próbáld ki, hogy csak 130-al mész. Fele annyian sem fognak kivágni eléd. Én annyival szoktam és nincs is ilyen problémám,pedig megvan az évi 50Ekm. Lecsökken az autók közti sebességkülönbség, több ideje van mindenkinek. Nem fogják azt gondolni, hogy egy köcsög gyorshajtó vagy és nem is kötnek beléd. 130 elég.

besi 2008.06.25. 00:27:44

Sanszi:
Nem érted a lényeget. Amiket belinkeltél, azok sem téged igazolnak, hanem pont azt bizonyítják, hogy mások helyett is neked kell vigyáznod. Hiába vagy te akármilyen jó sofőr, hiába nem te leszel a hibás, ez mind lényegtelen. Amiket én belinkeltem azok is erről szólnak. Erre utaltam amikor azt írtam, hogy csak a szerencséenek köszönheted, hogy nem volt még baleseted. Amit a gyakorlatodnak köszönhetően kerültél el, azt is a szerencsének köszönheted, mivel volt alkalmad, lehetőséged kivédeni, volt alkalmad használni a tudásod és ez bizony szerencse. A tudás csak utána jön. Ha a szallagkorlátot átszakítva egyszercsak eléd kerül egy autó, akkor lehetsz te akármilyen tapasztalt, gyakorlott sofőr, úgy bele fogsz csattani mint annak a rendje. És itt nem mindegy, hogy mennyivel és mennyire.

A mercis képnél sem az a lényeg, hogy a merci mennyivel ment, vannak elkerülhetetlen balesetek, amiket 80-al sem tudsz elkerülni, de ha mondjuk ez a merci úgy csattan bele a kamionba, hogy te ott kavarsz mögötte 160-al, akkor most te is ott figyelnél a fotókon, miközben 130-al több esélyed van, hogy elkerüld.
Ezen kívül "féktávolságon belül érkező Mercedes" elég tág fogalom, mint ahogy fent is írtam 100 km/h-nál 40m a féktáv, 160-nál már 140m, így kisebb sebességnél igencsak megnőnek az életbenmaradási esélyeid.

Szemléltetésül, hogy mekkora különbségekről is beszélünk:
maps.google.com/maps?f=d&hl=hu&geocode=15915902570290350040,41.801821,-87.581559%3B5026930828463703223,41.801461,-87.581554%3B15680112205115745979,41.800595,-87.581543&saddr=41.801821,-87.581559&daddr=S+Lake+Shore+Dr%2FUS-41+S+%4041.801461,+-87.581554+to:41.800603,-87.581543&mra=dme&mrcr=1&mrsp=2&sz=19&doflg=ptk&sll=41.801037,-87.581238&sspn=0.001408,0.00235&ie=UTF8&ll=41.801241,-87.580945&spn=0.001354,0.00235&t=h&z=19

Az az érvelés, hogy te csak azért mész 30 km/h órával gyorsabban mint amennyivel lehetne, mert szerinted így kevésbé jönnek ki eléd, hát hogyismondjam, elég gyenge lábakon áll. Én valahogy sosem tapasztaltam, hogy 130-nál tömegek vágnának be elém, már csak azért se mert az út nagyrészét eleve a külső sávban töltöm, aminek mondjuk az az előnye is megvan, hogy optimális esetben két irányban is "menekülhetsz" még a belsőből csak egy irányba. Feljebb már írtam, hogy ez miért lehet hasznos.

Sanszi 2008.06.25. 00:28:43

ovatos 2008.06.25. 00:07:10

"Soha nem láttam még embert 35-el 50-es táblánál. Ez nem tipikus probléma."

Menj végig a pesti alsó rakparton napközbe, vagy este 6 után, mikor nincs dugó. Fogsz látni. De legtöbbször csak egyet, mert megelőzni nem tudod lent :-)

"Ellentétben a félméteres féktávval 130-nál, ez komoly probléma."

Ezt egy szóval sem mondtam. Én is elítélem, aki rámászik a másikra, bármennyivel is menjen.

"Aki pedig 150-el hajt az megtöri a 130-al hajtók dinamikáját. "
Ez viszont baromság. Aki 130-al hajt, szabályosan előz egy 100-al haladó teherautót, az nem találkozhat nála gyorsabb kocsival maga mögött, mert látja a tükörben, mielőtt kihajtana elé, ha pedig nincs ott kocsi, a 4-7 mp előzési idő alatt nem ér oda senki (lásd fentebbi számítások). Ha meg van ott kocsi, akkor az már előző manőver miatt lehet ott (ha csak nem paraszt és állandóan a belső sávot használja) tehát az épp téged előz, ergo nem szabályos elé kiugrani. De őt már legalább 15-30 mp-e látnod kell a tükrödben mögötted, tehát már jó ideje tudod, hogy jön, felkészülhetsz az előzésre, van időd, helyed mérlegelni. Ez ilyen egyszerű.
Én azokat gyűlölöm, akik fekszenek a kocsiba 122-vel gurulnak, tükörbe nem néz, ha lát maga előtt valamit akkor a lasabb jármű előtt 3-500 méterrel index és kiáll a belső sávba. Súlyosabb fajtája, kezded előzni erre észrevesz a tükörből (megcsillant a lámpád, vagy már jó ideje figyeli, hogy jössz) és féktávon belül kiugrik eléd.
Na ezek egy Bp-Nyíregyháza úton 10-14-szer fordulnak elő, ha 150-el vagy gyorsabban megyek. Ha lassabban duplaenyiszer.

ntsaba 2008.06.25. 00:31:17

Nem akartam beleszólni, mert qrvára nem érdekel ki mennyivel megy autópályán, amíg normális. Nem is értem most min veszekedtek. Sanszi se hőbörög, ha elé vágnak, meg úgy veszem ki, hogy próbál ésszel, nem letolós módon közlekedni.
Sanszi: A másik viszont, hogy soha nem értettem miért kell mindig arra hivatkozni, hogy ki mennyit mióta vezet. Én is sokat vezetek. Havi 5-6000et, igaz csak 2001 óta. Többféle autóval, motorral. Van ami képes 250re is. De akkor sem érzem azt, hogy mindenki hülye, csak én vagyok heliopter. Szerintem meg kellene érteni, hogy vannak rajtunk kívül az úton. Ha neked a 150 jó, ám legyen, amíg nem sodorsz senkit veszélybe. Csak tudod vannak akik nem olyan rutinosak. És igen, van aki kivág eléd. Éppen ezért kell defenzíven vezetni. Szerinted, akiket hátrahagysz majd, azokat érdekli majd, hogy neked volt igazad? Szerintem nem. Csak azt érzik, hogy elvesztettek.
Én is szoktam gyorsabban menni a kelleténél, de még soha nem éreztem személyes sértésnek, ha vki kijött elém. Fékezek, oszt megvárom amíg elmegy.
Nem gondolom, hogy hőbörögnöm kellene a sok "csiga" miatt. Sokszor szerintem egyszerűen nem tudják felmérni, hogy mennyivel jössz. Sajnos olyanok is vannak, akik direkt vágnak eléd, de szerintem a többség akaratán kívül teszi.
Persze ez nem mentesíti őket, csak pont mivel Te/én rutinosak vagyunk, Neked/nekem kell sokszor megoldani. És azért beláthatjuk, hogy néha az igen rutinosak is elbambulhatnak, lehetnek fáradtak, vagy csak simán szar a napjuk.

Végső soron szerintem itt senkit sem az zavar, ha vki normálisan, követési távolságokat tartva 150nel halad, hanem az, ha eme tempó mellé agresszivitás társul.

cso zsi 2008.06.25. 00:35:16

Leeső tárgy 130-nál?
Az M5 bevezető (Nagykőrösi úton) 70-es korlátozás van 3500 kg összsúlyt meg nem haladó járművek számára, lévén lakott terület.
A magasságkorlátozás után már csak 50 km/h.
A tábláktól függetlenül a kamionok 80-nal, esetleg többel is tolják.
A magasságkorlátozóban elakadt a traileren lévő markológép, és eléhullott az őt követő kamionnak.
Abba beleállt a következő kamion.
50-nel kellett volna menniük, de autópályának nézik a buszsávos utat.
Ha már gyorsabban mentek, legalább tartottak volna a sebességnek megfelelő követési távolságot.

Sanszi 2008.06.25. 00:39:42

"Én valahogy sosem tapasztaltam, hogy 130-nál tömegek vágnának be elém, már csak azért se mert az út nagyrészét eleve a külső sávban töltöm, "
Szerencséd van, nem tudom, melyik autópályán közlekedsz és mikor, én azért használom a belsőt is jócskán(kamionok, 100-al guruló csigacicák kerülgetése).
Az attitűd amiről egész este beszélek nem az, hogy túlélsz-e egy védhetetlen balesetet, hanem az, hogy miért kell féktávon belül kiugrani szándékosan bárki elé, illetve indokolatlan ideig használni a belső sávot. És ez egyébiránt független a sebességtől, a kamionversenyes dolgot mindenki jól ismeri és senki nem védi őket, van is tábla már ellenük bp 50km-es körzetében, de nagyrészt le se szarják. De ha gyorsabban közeledsz, kevesebben ugranak eléd. Ez tény. Nem tudom mi az oka, félnek, lassú a reakcióidejük, leszarom, a lényeg, ha gyorsabban mész egy ideig egyre kevesebben ugrálnak eléd. 160 fölött viszont már nem csökken a szám, de nagyobbat kell fékezni, mikor egy kamion (vagy skodás, vagy bárki) kiteszi az indexet és elkezd kiballagni. Ezért szerintem annál gyorsabban nem érdemes haladni. Ennyi.

ovatos 2008.06.25. 00:42:47

Sanszi

Mi van akkor, ha 130-al mész utolérsz egy 100-as tehergépet. Jönnek 150-el a belsőben. Hülyen nem vagy, ki nem vágsz. Viszont nem egy autó jön 150-el hanem 4 és kb 2m egymás után. Nekem kell felvennem a teherautó tempóját és ez zavar. Ne gondolt, hogy nincs ilyen szituáció. Pénet este M1 például. Nekem kamiont megelőzni 4 s alatt még nem sikerült, pedig előzésnél fokozom a tampót nehogy megérkezzen agyatlan géza. Mindent megteszek, hogy elkerüljem a féméteres féktávot, de egyszer lemész Siófokra max 130-al tuti, hogy lesz aki rádvillog. Nem értem minél gyorsabban mész annál kevesebben jönnek ki eléd? Elém nem szoktak kivágni, ha 130-al megyek. Viszont a 150-160-asok megnehezitik a dolgom, amikor kamiont előznék.

besi 2008.06.25. 00:45:04

Nyilván ha ki sem állsz a garázsból, akkor még rövidebb távon megállsz. De itt nem erről van szó.
A közlekedés kockázattal jár. Az a kérdés, hogy mi az a kockázat ami még vállalható és mi az ami teljesen felesleges.
130 helyett 160 nem csak azért magasabb kockázat mert megnő a fékút, hanem eleve azért is mert magasabb mint a megengedett sebesség, ebből következően a te autód sebessége lényegesen magasabb lesz mint amennyi a többi jármű átlagos sebessége, mivel a többség nem megy ennyivel, sőt az autók jó része még 130-al sem. Ez az alap veszélyforrás, a fékút közti különbség még csak ez után jön. Nyilván ebből a szempontból 60 is veszélyesebb, hiszen ez meg lényegesen alacsonyabb mint az átlagsebesség.

A 130 egy normális sebesség, nem véletlenül ez (vagy még kevesebb) az általános az autópályákon a világ nagyrészén és nem 160.

ovatos 2008.06.25. 00:47:10

Bocs Elfeljtettem. Az M1,M3,M7 és M6. Itt megyek minden héten. Szervizelek. Évi kb 40-50Ekm. Soha nem emlékszem, hogy 130.nál úgy kivágtak volna elém, hogy bosszankodtam volna. Továbbra is ezért javaslom Neked a legnagyobb jóindulattal a 130-at és jó nagy féktávot. Több ilyen gondod nem lesz.

Sanszi 2008.06.25. 00:54:57

ovatos: valszeg másik országban élhetünk, vagy valami egyéb oka lehet, elém rendszeresen kiugranak ha 130-al megyek, ha 150-el, csak akkor jóval kevesebben. És ez nem csak az én tapasztalatom, volt itt más is:
pl. execute 2008.06.24. 23:03:01
aki ugyanígy látja, meg sok haverom is, aki sokat közlekedik. De gondolom akkor te kamionversennyel sem találkoztál még...

Ha 4-7 mp alatt nem tudsz megelőzni 130-al egy 90-el haladó kamiont, akkor nagy gond lehet.
Ez azt jelenti, hogy 40km/h=11,11m/s vagyis 44-77 métert teszel meg a kamionhoz képest 4-7mp alatt. Egy kamion 12m hosszú.
Ha lelassítottál az ő tempójára, akkor előzni viszont úgy kell (amit sokan nem tudnak) hogy a követési távolság csökkentése mellett felgyorsítasz, és ha megvan a sebességkülönbség (110-120km/h) akkor kezded előzni. Ez egyébként is kresz előírás, mint az is, hogy akit előznek az nem kezdhet előzni, meg az is hogy ha egy járművet előz az előtted haladó, addig te nem előzheted meg. És ezeknek jó oka van.

besi 2008.06.25. 00:59:54

Sanszi: Azt senki nem vitatta egy percig sem, hogy a féktávon belüli sávváltás vagy eleve a másikat jelentős fékezésre kényszerítő sávváltás ill. a belső sávban feleslegesen haladás elítélendő. Ez tény, ezek még a gyorshajtásnál is veszélyesebbek.

Viszont az, hogy 160-nál kevesebben mennek ki eléd és ezért biztonságosabb lenne, az nem tény, hanem hit. Sokra mész vele, ha 160-nál csak egyszer kell fékezned 100-ra, 130-nál meg 10x, csak miközben 130-nál ezt gond nélkül megteszed, 160-nál már esetleg pont nem.

Amúgy főleg az M1-en ill. M7-esen járok, többnyire az utóbbin és akárhogy töröm a fejem, nem nagyon emlékszem vissza olyanra, hogy jelentősen a fékbe kellett volna taposnom azért mert valaki kijött elém. Biztos volt ilyen, de annyira nem lehetett gyakori, ha nem maradt meg bennem. A belsőt pedig eleve csak addig használom amíg muszáj, nyilván belátod, hogy 130-nál ez eleve kevesebbet jelent mint 160-nál.

ovatos 2008.06.25. 01:03:21

Igen kamionversenyt látok eleget. Időt még nem mértem, de a kamionok nem szeretnek egyedül közlekedni. Szeretnek közelmenni egymáshoz, én meg nem szeretek közéjük bemenni, mert ott rossz nekem. Mások sem szeretnek azt látom. Szerintem érthető. Azért jó neked 150-el menni, mert én vigyázok, hogy ne menjek ki eléd. Te pedig kellemetleséget okozol nekem. (Kérlek ne vedd támadásnak, fáradt vagyok és fejfásós ezért nem alszom.) Amúgy szerintem a kaminok nem 90 el mennek.

Sanszi 2008.06.25. 01:05:27

Ja, és szerintem az autópályás kiugrálás, meg indokolatlan lassú előzés (belső sáv használata) ugyanoda vezethető vissza, mint az a (gondolom ovatos-on kívül) mindenki által tapasztalt jelenség, hogy lakott területen egy 2 vagy több sávos úton nincs jobbra tartás, hanem 3 sávban 3 kocsi egymás mellett csorog, kedvencem a bp. váci út ahol helyenként 4 sávot is feltöltenek 70-es tábla mellett 45-50-el haladva. Ugyanez az M1-M7 kivezető 70-es szakasza, vagy szentendrei dettó. Vagy a 90-el haladó kamiont előzi a lengyel vagy révészes kamionos 92-vel, 2-4km-en keresztül.
Vagy az utóbbi fél-egy év megfigyelése szintén az M1-M7 kivezető 70-es rész és a budaörsi teszkós feljáró környékén, hogy a csigababák felgyülnek a külső két sávban, aki haladni akar meg megy ki a jobbszélsőbe, mert ott csak egy két busz lehet, de az legalább tartja a 70-et.

besi 2008.06.25. 01:16:30

Megjegyzem, a kamionok egymás előzése sem érint olyan katasztrófálisan ha 130-al megyek. Így az átlagos sebesség különbség csak 40km/h, míg 160-nál már 70.
Mondjuk az, hogy hány emberre tekintesz úgy, hogy "na ez kijött elém" nyilván előzékenység kérdése is.
Ha téged eleve zavar, hogy mások is szeretnének haladni a pályán, méghozzá a nekik kényelmes tempóban, akkor nyilván súlyosabbnak érzed ezt a problémát. Én mondjuk ha látom, hogy valaki egy lassabb autóval épp akkor ér utol egy másik járművet amikor én is utolérném, akkor többnyire beengedem magam elém, vagy kicsit rágyorsítok, hogy neki ne kelljen lassítania. Volt kis autóm is, tudom milyen szar folyton lassítani-gyorsítani egy erőtlen autóval, most viszont nincs ilyen gondom, szóval megtehetem, hogy előzékeny legyek. Ez mondjuk már mentalitás kérdése...

Városban meg egész más a helyzet, felesleges ide keverni.

Suti 2008.06.25. 01:41:24

Engem egyszer egy nagyon kellemes meglepetés ért az m5-ös autópályán. Naggyából 140-el gurulgattam a belső sávban mert pont egy kamion előztem mögöttem, egy fekete a8 megérkezik. gondolhatjátok, hogy nem 160-ról lassított, majd szépen gyorsítás nélkül megelőztem a kamiont és leindexeltem, és képzeljétek mit csinált a bőrfejü az audi-ban bejött elém benyomta az elakadás jelzőt és tovább ment. Hihetetlen de megköszönte, hogy elengedtem. :) Lehet mindez azért történt mert úgy ránézésre sejtette, hogy ha nagyon akarnám igazán ott hagyhattam volna mint macskát szarni. :) Amúgy én is autópályán igen tempósan szoktam közlekedni, és ha valakit utolérek szépen lelassítok és megvárom amíg kisorol. teljesen felesleges össze vissza villogni emg dudálni.

Sanszi 2008.06.25. 01:46:07

Besi:
"Azt senki nem vitatta egy percig sem, hogy a féktávon belüli sávváltás vagy eleve a másikat jelentős fékezésre kényszerítő sávváltás ill. a belső sávban feleslegesen haladás elítélendő. Ez tény, ezek még a gyorshajtásnál is veszélyesebbek."
Hát, akkor olvasd vissza a sok csigababa kommentjeit itt feljebb, csodálatos dolgokra bíztatják egymást, hogyan lehet bűntetni azt aki utólér és türelmetlen egyegy hosszabb előzés alkalmával. Ettől szállt el az agyam kicsit, hogy nem elég, hogy szabálytalanul közlekednek még ők vannak felháborodva ha valakinek nem tetszik ha ők beintenek, aztán találkoznak egy állattal és itt hangoskodnak hogy hűapámezmilyenmegazmilyen dolog...

160-ról vagy 130-ról százra lassítani te is tudod, hogy nem igazán nagy különbség egy rendes kocsival, kicsit erősebben nyomod a féket, távolságban kb ua. Természetesen nem olyan kocsival kell száguldozni mint egy swift, ahol egy erősebb fékezésnél hajlik a padlólemez, de szinte semmi nem történik :-) Ha meg pályán eléd ugrik egy őz, vagy frontálisan egy szemből átszökő, akkor azt 130-nál sem véded ki és ha nincs q.nagy mázlid, nem is éled túl.

"Amúgy főleg az M1-en ill. M7-esen járok, többnyire az utóbbin és akárhogy töröm a fejem, nem nagyon emlékszem vissza olyanra, hogy jelentősen a fékbe kellett volna taposnom azért mert valaki kijött elém."

csak 1 példa az M7-en mindenki ismeri aki jár arra, érdi kihajtó balaton felé.
Hótkuki, hogy kiugranak eléd a dombtetőn. Előtte is szoktak az emelkedőn, mert jó vicc kimenni és lelassítani a hátul jövőt az emelkedőn, hátha megtorpan 2-3mp-re, de a domtetőn ha van bárki és vannak előtte, az tuti előzni kezd anélkül, hogy tükörbe nézne.
A másik ilyen M3 vízválasztó dombtető után bp felé a benzinkút előtti nagy egyenes lejtő.
Tömegével ugrálnak elő akik fölfelé belassultak 100-ra nyomatékhiány okán, viszont fele a lejt végéig nem fejezi be az előzést, hanem nekiugrik a másik emelkedőnek, de ott megint visszalassul. Ezzel nem is lenne gond, ha már egyszer eléd ugrott és nem mentél bele, csak mindezt a belső sávban csinálja, közben nem áll ki, és ez jó pár km távolság...
M1 mióta kamerák vannak, főleg katasztrófa, mindenki meg akarja menteni az életemet, a sajátja kockáztatása árán is, bár nem tudja hol a kamera, de tudja hogy van és veszélyes gyorsan menni, és úgy gondolja 110-el a belső sávban gurulni teljesen rendben van, legalább senki nem lesz lefotózva.
Tipikus bármely felhajtónál, az "áludvarias" még időben kiugrik elém (szabályosan előzöm őt, index-el), hogy ha majd 5 perc mulva (mögénk) beér a kanyarban forduló a feljahtósávos akkor be tudjon jönni.
Szintén tipikus, talán a legtipikusabb a büntetőskodás, hasonló mint a "kamerás életmentős", és valamiért tényleg leginkább skodások, jellemzően kis motoros oktáviák 40-50-es sofőrrel, sokszor céges autók, aki miután elédugrott és lelassított 130-ra (100-as táblánál 100-ra) egy két kilóméteren ott tart, majd integetéssel jelzi, hogy vigyázz, veszélyes gyorsan menni.
És órákig sorolhatnám... Ez mind oda vezethető vissza, hogy mindenkit utálnak az ilyenek, akik náluk gyorsabban mennek, vagy lassabban mennek, vagy nagyobb / szebb / csúnyább / feltűnőbb / érdekesebb / másabb kocsija, arca, haja, nője, csomagtartója, mittudoménmije van.

ovatos: te összekeversz valakivel. Ha látom hogy előttem haladó előzésre készül, akkor nem kezdelek előzni, kicsit lassítok, ami elég ahoz, hogy megelőzd (tudod, 4-7 mp.) ha viszont még messzebb vagy akkor megelőzlek 4-7mp alatt, amit előre index-el majd sávváltással egyértelműen jelzek (a fentebb emlegetett aranybogarak ilyenkor szoktak kiugrálni, hogy nehogymá' és akkor már sokszor erősebbet kell fékeznem, mert sokszor tétovázik, megijed közben vagy direkt lefékez....) Ettől persze vannak bonyolultabb forgalmi helyzetek is, sőt leginkább azok, vannak tahók akik folyamatosan a belső sávot használják, létezik erős forgalom, amikor feltöltődik a külső sáv mellé a belső és sok más, de a lényeg az attitűd.

Gontar 2008.06.25. 07:15:28

Jó reggelt! :-)

Sanszi. :D :D :D Nem is értem mit akadékoskodnak itt jópáran... Pedig teljesen igazad van. A 150-nel is (ami -valljuk be- minimális tapasztalattal, és jó állapotban lévő járművel 100%ig biztonságos autópályán (a 130cal összevetve: azaz ha 150ről nem tudok megállni időben... akkor az olyan helyzet, ahol 130ról sem menne) . :) Autópályán... (jelentős tapasztalattal a hátam mögött írom ezt) a 130 a lehető legrosszabb sebesség közepes forgalom esetén: a külső tele lasabb, a belső meg gyorsabb járművekkel. Így annak, aki 130cal megy kell(ene) a legtöbbször sávot váltania, "cikáznia" közöttük stb... Aki nem hiszi járjon utánna. :D

hottentotta 2008.06.25. 08:52:07

szörcsendzsin 2008.06.24. 16:25:21
lotht : 100 km/h = 36 m/s

a nagy lófaszt :)

1m/s = 3,6 km/h

36m/s = 129,6 km / h :)

CSak a hitelesség kedvéért!

decibá 2008.06.25. 08:58:52

Sanszi:
Az a baj a logikáddal, hogy bármilyen köntösbe is csomagolod, te szabályt szegsz és a szabályosan közlekedőkre is rákényszeríted az akaratodat! Ennyi! Tök mindegy, hogy mennyire vagy rutinos, ez bunkóság!
Valaki írta, hogy a rendesen jobbra tartó 130-asok szívnak, mert beszorítják egy kamion mögé, elveszti a lendületét, és onnan már tényleg nehéz kijönni! A 150-160-as tempóval te épp ezt teszed, és csodálkozol, hogy valaki már megunva a dolgot kijön eléd!
Egyébként elég szánalmas, hogy a rutinnal takarózva szívatsz másokat, holott inkább arra kéne használnod, hogy megkönnyítsd a rutintalanabbak dolgát. Mert nem mindenki kezdi úgy, hogy 50ezer/év.

Sanszi 2008.06.25. 10:59:23

Jóreggelt mindenkinek!

decibá: Tükörbe nézés nélkül kihajtani mások elé féktávon belül ugye az nem szabályszegés, hiszen a mögötted jövő biztos gyorsan hajtott, tehát szabályt szegett, ezért téged már mentesít az előzés szabályainak betartása alól ugye?
Beszorítják egy kamion mögé? Elveszti a lendületét???? Gondolkozz már egy kicsit!
Ezek teljesen normális forgalmi helyzetek, csak éppen nem az a megoldás, hogy dühödten kiugrok százzal mások elé, mert a qrvaannyát jön nekem a belső sávban. A helyes viselkedés ugyan az, amit mások is tesznek, akik a belső sávot szabályosan használják előzésre, vagyis

0., Vársz nehány másodpercet, ha már le kellett lassítanod a kamion miatt, ha gyenge a kocsid, vagy nem akarsz nagy gázt adni, akkor kicsit lemaradsz (30 méter helyett 40-50)figyeled a tükröt. Mikor látod, hogy van (lesz) hely kint:
1., Gyorsítasz, még a SAJÁT SÁVODBAN adott példában 120-130-ig
2., Tükör, irányjelző, kinéz vállfölött balra, tükör, kihajt belső sávba,
3., 4-7mp múlva index jobbra, teherautó előtt 30 méterre be a beső sávba. Ha nem volt mögötted senki 4-500m-en belül a belső sávban, ennyi idő alatt nem érhetnek utól. Nincs villogás, letolás, idegeskedés. Te is haladsz dinamikusan, mást sem tartasz fel.
4., Haladsz tovább ebben a tempóban, hogy legyen a tehercuccosnak is kényelmes féktávja.
4+1., Ha olyan erős a forgalom, hogy nem tudsz kimenni, csak valaki elé beugrani az ő féktávjába, legalább ne ints be a végén, mint fenti főhősünk, vagy ha igen, előtte nézz át a másik kocsiba, és mérlegeld, hogy érdemes-e kötekedni velük.

Sanszi 2008.06.25. 11:12:14

Ja és ha már itt tartunk, magyarázd már el nekem a következő viselkedésforma okait:

Kihalt autópálya, közel s távol egy darab jellemzően fehér/zöld/tüdő színű suzuki swift, vagy ennek megfelelő jármű, illteve kismotoros céges oktávia, (tehát senki előtte, mögötte is csak te kb egy kilóméterre) 110-120-as tempóban csorog magányosan,
a.) a szélső sávban, majd mikor megkezded az előzését (irányjelző, belső sávba kimész)féktávon belül érsz, index-el vagy a nélkül beugrik eléd
b.) eleve a belső sávban halad magányosan. Jobbról ugye nem előzünk, ezért közeledvén hozzá, (gondolod elbambult), irányjelzővel és sávváltással jelzed, hogy szeretnél előzni. Néhány másodperc múlva ismét irányjelző, hogy légyszi, majd rövid villantás, de ekkor már ugye féktávon belül van, fékezel, lelassítasz 100-ra mert ugye ő már ekkor fékez a belső sávban, majd komótosan kihúzódik és átinteget...

Ez nem egyedi jelenség, hetente elő fordul, ha későn, gyakorlatilag nulla forgalom van a pályákon. Itt nincs kamion, nincs beszorulás, nincs semmi, csak az a jelenség, amiről beszélek.
Szóval áruld már el nekem, hogy mire jó ez?

decibá 2008.06.25. 11:55:21

Sanszi:
Nekem nem kell órát tartanod, így szoktam cselekedni! Egy szóval sem mondtam, hogy szabályos féktávon belül kimenni valaki elé! Csak van egybizalmi elv is,tudom erre már senki sem figyel oda!
Ezt imádom, hogy mindenki kitalál egy jól felépített érvrendszert arra, hogy miért nem tartja be a szabályokat!
Egyébként a problémák jó része, amiket leírsz, főleg a jobbra tartás hiányáról teljesen igaz!
Egyébként nem ártana, ha te gondolkoznál el egy kicsit, hogy a vezetett évekkel a hátad mögött van-e jogod a szabályokat felülbírálni, míg másokon pont azok be nem tartását kéred számon!

decibá 2008.06.25. 12:02:46

És nem normális forgalmi helyzet az, hogy alapból azzal kell számolnom, hogy a másik nem tartja be a sebességhatárt! Tudom úgy tűnik, mert már teljesen általános a dolog!

Sanszi 2008.06.25. 12:11:44

decibá: Bocsi, nem én kértem számon a szabályok betartását, tőled idéznék: "te szabályt szegsz és a szabályosan közlekedőkre is rákényszeríted az ", csak jeleztem, hogy a szabályosan közlekedőkkel nem zavarjuk egymást, csak azokkal akik szabályt szegnek arra hivatkozva, hogy én is szabályt szegek :-)
És sajnos az viszont teljesen norámlis forgalmi helyzet, hogy nem tartják be az emberek az előzés alapvető szabályati, hiszen nem ebből van a sok baleset, hanem a gyorshajtásból, meg az ittas vezetésből :-)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.25. 12:21:36

A leszorítós emberek gyorsan meggondolják magukat,mikor meglátják az autóban a kamerát(saját tapasztalat).
Érdemes elgondolkozniuk,leszorítási kísérlet esetén melyik autó pördül meg hamarabb,és vágódik a szalagkorláthoz:a leszorítani kívánt,vagy a leszorító?

Sanszi 2008.06.25. 12:23:44

De szerintem én már többször kifejtettem a véleményemet, fölösleges tovább ragozni. Aki úgy érzi, így helyes, hát ugráljon ki nagysebességgel közlekedő járművek elé, javaslom ne is indexeljen, még jobban megijed majd a paraszt, aztán még satuzzon is egyett ha közel ért, vagy még jobb a fentebb említett visszakapcsolós módszer, még féklámpa se legyen :-) aztán intsen be, mutogasson habzó szájjal, majd ha véletlenül lekoccolja valaki emiatt, és feltekerednek a korlátra, vésesse fel a halottjainak fejfáira: "de a paraszt másik szabályt szegett!"
Én viszont ezután is a saját tempómban fogok közlekedni, ezután is óvakodni fogok az ilyenek fajtáitól is, mind autópályán, mind városban.
Ha viszont csak néhányan felismerték magukban a néha groteszk és szélsőségesre színezett, de sokakra oly jellemző viselkedésformákat, és csak egy kicsit is elgondolkodik azon, hogy az, hogy bárki szabályt szeg még nem jogosítja fel őt sem szabályszegésre, sem önbíráskodásra, és csak évente egy halálos balesettel kevesebb lesz, már nem céltalanul vitáztunk itt veletek.

decibá 2008.06.25. 12:25:28

Tudod a 150-160es tempóval autópályán te is csak azt teszed, amit lassan minden átlag magyar: a saját előnyöd érdekében leszarod a többit! Ezt az egyet láthatóan mindenki tökéletesen elsajátította a demokráciából!
Abban igazad van a jobb kezet krónikusan leszarók, vagy csak azért is kijövök, mert megmutatom a bunkójának, meg a 92-vel 90-es kamiont előzők ugyanezt teszik. Csak gratulálni tudok, hogy bölcsen beállsz a sorba!

rts 2008.06.25. 12:39:32

Nálam mindig van a kocsiban fényképezőgép.

Már tervezem, hogy felrakom állványra, mint egy trafipaxot. Szükség van rá.

Janika 2008.06.25. 12:41:14

Én 160-170 utazóval megyek általában, és igenis, lenyomom a sok köccsögöt az utamból, levillogom őket a francba!!
Azért autópálya, vazze, hogy aki siet, vagy csak olyan kedve van, az tolhassa!!

Aki meg ezt nem akarja megérteni, az egy nagy KÖCCSÖG BUZI!

Janika 2008.06.25. 12:43:29

A police meg le van nagy ívből szarva, az új rendszernek hála, csak jattolni kell a zsebbe, oszt készen vagyunk!!

A RENDŐRÖK KORRUPTAK, 50.000 fT A ZSEBBE, ÉS ELMEHETNEK A KURVA ANNYUKBA.

Sanszi 2008.06.25. 12:55:10

decibá: tehát te azt szeretnéd, hogy én ne menjek többel, mint 130, mert te sem teszed. Én viszont azt szeretném, hogy ne ugrálj ki elém, mert én sem szorítalak kamion mögé. Ez ilyen egyszerű. Én nem akarom megszabni, hogy hogyan közlekedj, csak ne veszélyeztess engem. Te viszont meg akarod szabni nekem, hogy hogyan közlekedjek, pedig én nem veszélyeztetlek és mégcsak nem is hátráltatlak téged.
Csak gratulálni tudok :-) íme a fentebb már többször emlegetett attitűd, a lényeg, senki ne menjen gyorsabban nálad, mert megbűnteted... fasza :-)

besi 2008.06.25. 12:56:56

Ismétlem magam, de úgy látszik nem akaródzik megérteni.
Gontar!
Fékút 130-nál: 100m
Fékút 160-nál: 140m
Mondogathatod magadban, hogy tök mindegy, nem számít ez a 40m különbség, meg amit 160-al nem élsz túl azt 130-al sem élnéd túl, de ettől még nem lesz igaz. Ami viszont igaz, hogy a családodat feleslegesen teszed ki a szükségesnél nagyobb kockázatnak és ami még nagyobb baj, hogy az összes körülötted haladót is.
Ja, amint korábban is írtam a 140m egy BMW 535 teszteredménye, EBD-vel, nyilván nem gyenge fékekkel és nem keskeny szar gumikkal. Gondolhatod, mennyi lehet egy átlagos autó fékútja. 140m az 7 kamion hossza, ennyi kell ahhoz, hogy 0-ra lassulj. Egy új BWM-vel. Ha akarsz gondolkozz el rajta, de tőlem hitegetheted magad azzal, hogy megállsz te simán, meg a mai modern autók, meg a rutinod, stb., stb. Őszintén kívánom, hogy sose derüljön ki az ellenkezője.
Részemről további balesetmentest mindenkinek, sziasztok!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.25. 12:58:08

Nem kell erről eszmecserézni.
Mindenkinek be KELL tartani a szabályokat(sebességkorlátozás és elsőbbség megadása is!),akkor nem következik be baleset.
Aki szuicid/kamikáze hajlamú,azt úgyis utoléri a végzete.
Az emberek felelőtlenek.Ha az autópályán is csak 90 lenne a megengedett,akkor is kárognának.Nem jutna el az agyukig,hány ember megmenekülne ezzel.
Ha saját családtagjukat veszítik el,szörnyez igazságtalannak érzik a sorsot.
90-nél megmenekülhetett volna.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.25. 13:01:43

Janika, téged azonnal le kell csukni a korrupt,általad lefizetett rendőrökkel együtt.Vagy inkább közmunkára ítélni.
Emellett a vezetői engedélyed(ha rendelkezel vele egyáltalán)azonnal bevonni.
Ilyen felelőtlen,másokra veszélyt jelentő kimáshanemén személyiségű embernek még egy talicskát sem adnék a kezei közé.
Nincs véletlenül rövid hajad/tetoválásod?

besi 2008.06.25. 13:05:39

Sanszi: Nem decibá akarja megszabni neked, hogy hogyan közlekedj, mivel van erre a célra egy KRESZ-nek nevezett valami, amiben elég egyélrteműen le van írva, hogy mennyi a maximálisan megendegett sebesség az autópályán. Ez ilyen egyszerű. Amíg a szabályokat alapvetően te szeged meg, addig te veszélyeztetsz, nem csak magadat, de mindenki mást is.
Nem mellesleg, ha valaki kijön eléd és te azért nem tudsz megállni mögötte mert 160-al mentél, akkor hiába a másik volt alapvetően figyelmetlen, simán kijön a megosztott felelősség, hiszen te sem tartottad be a szabályokat, amivel hozzájárultál a balesethez.

"pedig én nem veszélyeztetlek "
Ne mondd már ezt. Hol voltál eddig? Ha 40m-el nagyobb távon álsz meg mint a szabályosan közlekedők, akkor igenis veszélyeztetsz.

Na tényleg végeztem.

SLaci 2008.06.25. 13:09:56

ntsaba:
Végre! Egy nembalfék!
A defenzív vezetés, és a kölcsönös bizalom elve majdnem mindannyiótoknál sérül. Pedig hidd el: Svájcban nem azért mennek az emberek szabályosan, mert élvezik, hanem azért, mert megtolják a p.csáját (gyk: k.ra meg.nak) annak, aki nem úgy megy. Sőt, sok 30-as tábla "csak" ajánlásként. De ha elcsapsz valakit az ajánlott sebesség felett, vagy alatt, végül is mindegy, véged. Gyilkos vagy, és nem változol.
De császárelőd? Az miérvan?

Ha 130-cal megyek, ne villogj. Nem tudok sokkal gyorsabban menni, és nem ölöm meg magam egy farok miatt (ti: húzódj be egy kamion alá te!)

decibá 2008.06.25. 13:31:07

Sanszi:
Erre már tényleg no comment! Tanulj meg olvasni, én senkit nem büntetek és szándékosan nem gátolok, hányszor írjam még le! Látom a szavak kiforgatása nagyon megy!
Lelked rajta! Én biztos nem megyek ki eléd, százszor fontosabb a kocsimban ülők épsége! Húsz perc vagy egy óra plusz nem érdekel, én a jövőben is betartom a szabályokat!

Sanszi 2008.06.25. 13:47:08

besi: ha ilyen jól ismered a KRESZT akkor az előzés szabályaival is biztosan tisztába vagy, aminek nem betartása ellen én itt szót emeltem, miszerint is ha egy gépjárművet már előz valaki, akkor az előzött gépjárművel tilos bármilyen előző manőverbe kezdeni (gyk. kiugrani a téged előző jármű elé), valamint a biztonságos előzéshez előírt a 20km/h sebességkülönbség (nem előzünk 90-el haladó kamion 95-el 10 percig, mert tilos) és ezen szabályok alól az sem ment fel, hogy a téged előző jármű az előírt sebességet túllípi-e vagy sem. Innen indult a vita, és itt a vége is. Ez is benne van a KRESZ-ben, nem vita tárgya.

Én vagyok 2008.06.25. 13:53:14

Nemcsak a piros autóban ült tapló, hanem a kisasszonynak is annak tetszett lenni.

cso zsi 2008.06.25. 13:54:58

Hogy ne bort igyak, és vizet prédikáljak...
Régebben egy nagyteljesítményű, de koros autóval jártam a pályákat.
A szélsőben szabályosan haladó 130-asokat könnyedén előztem 150-nel, ha úgy gondoltam, hamarabb akarok az út végére érni.
De ilyenkor is akadt "újabb, frisseeb, lágyabb, jobb" autóval bíró, aki dudált villogott.
Az autóm képes volt 200-ra is, csak épp úgy éreztem, képesnek kell lennem élve hazaérni.
Pedig eljátszhattam volna a "büntetősatut", mert "egy fekvő embert láttam az úton, de tévedtem..."


Úgy látom, itt egyeseknek a 40-50 körüli ember az már vén hülye tatter, le az útról vele.
A véleményalkotónak a saját apja-anyja idősebb lehet, hacsak nem a 15 évesen lett terhes a kedves mama.
Nemrég az origo egyik hasonló blogján a 70 éveskről állította egy jóképességű, hogy nem volt még autópálya, amikor elkezdte az autóvezetést.
Valóban nem kizárt, hogy egy ma 90 éves Békés-megyei lakos soha nem járt az M7-esen, de a most 70 éves apámmal harmincegynéhány éve a 100-as Skodával nyomultunk az M7-esen.
Ő is, én is belenőttünk a forgalomba, az egyre nagyobb teljesítményű autókba.
Voltam forrófejű fiatal én is, padlógázzal jártam a városban, de pár utoléréses - követésitávolság-hiányos baleset helyretett.
A gázt a hülye is tudja nyomni. (Gyereket csinálni is)
Megállni, de főleg elkerülni a balesetet, ahhoz már több kell picit.
Nem kunszt évi 40000 km-t lenyomni autópályán 160-nal, de fárasztó.
Ugyanezt városban, szervizes meló mellett már kevesen teszik meg.
Ma már én sem, bár még mindig szeretek vezetni, így csak 30000 körül van.

ntsaba 2008.06.25. 14:18:14

cso zsi
kár, hogy nem mindenki gondolkodik úgy, mint Te
szerintem a nagy többség szintén forró fejűen kezdte, csak sokan nem növik ki 30-40 éves korukra sem
vagy pont az a baj, hogy fiatalon apuci lekorlátozta őket, és most végre saját autóval majd száguldoznak egy jót? :)
meg érdemes lenne a sok "profi"-nak ellátogatni egy vezetéstechnikai tréningre, "vicces" dolgokat tapasztalnának
legtöbbet egy olyan autóval járok, aminek kényelmes a 160-170 is, széles, prémium kategóriás gumit használok, és a gyári fékrendszer brembóra van cserélve, mégsem gondolom, hogy mindig minden szitut le tudnék kezelni (ill. ennek megfelelően, inkább lasabban megyek)
sajnos sokszor hiába vezet vki sokat, attól még fakezű marad
én nem hiszem magamról, hogy senna lennék, pedig minden télen kinnt vagyok vmi parkolóban fejlesztgetni az autókezelési tudásom, ennek ellenére (vagy pont ez miatt) azt gondolom, hogy egy nagyon kis réteg tudná megfogni az autót 160nál (de akár csak 130nál), legyen az bármilyen überfasza prémium sportautó

Gontar 2008.06.25. 14:35:55

besi 2008.06.25. 12:56:56

Nem 160at, hanem 150et írtam - ha már pontos akarsz lenni légy az. :D Mikor kellett utoljára autopályán 0re fékezned?

Nekem az elmúlt hónapban 2szer (balesetek miatt: mindkettőnél kamionokról a ponyvát kiszakítva leboruló tonnás raklapnyi áru miatt): semmi gond nem volt. Ha nem látok be minimum 2-3 (de inkább több) métert nem megyek - még 130cal sem. :D :D :D Ha meg melettem kezd kiszakadni a cucc még jobb is, hogy gyorsabban haladok. ;-) Nem értem, hogy miért kell kisarkítva gondolkodni... a közlekedés egy folyamatosan változó, dinamikus dolog - aki nem tud (vagy nem akar) ehez alkalmazkodni az kibaszik a többiekkel (meg magával is, de ezt az esetek nagyrészében észre sem veszi...). Ilyenek a veszélyesen gyorshajtók is - és azok is akik basznak a másikra, és 30-40-50 km/h-s sebességkülönbséggel 10 méteren belül kijönnek eléd/elém akárkielé...

Példát, számokat bármire lehet írni - meg az esetek nagyrészében annak ellenkezőjére is...

Másokat leckéztetni számomra lehetetlen, bunkó dolog - nem is teszek ilyet. De a visszapillantóba nembelenézni belsősávba sorolásnál és/vagy leszarni, hogy ott jön valaki tempósabban ugyanilyen taplóság - és még veszélyesebb is (statisztikailag biztosan több baleset történik ilyenből, mint szándékos leckéztetésből).

u.i.: Ha nincs nagy forgalom 130cal megyek. Tempomat belő és kész. Ha van akkor kicsit gyorsabban: mert nem fogok
1: A külsőben 90nel araszolni-
2: 130cal cikázni a külső és a belső sávok között (külső mindíg lasabb, belső mindíg gyorsabb a 130as tempónál).
3: 130cal haladni folyamatosan a belsőben, hogy "megtanítsam" a tempósabban haladó kollégákat a KRESZ-re. (Nem az én dolgom, és -mint írtam is- az önbíráskodást, rendőrjátszást elég nagy faszságnak tartom.)

Amúgy meg: 130nál valóban többen jönnek be elém, mint 150nél. :D Ennek szerintem az lehet az oka (semmi szándékosság), hogy egyszerűen jobban érzékelik a külsőben haladók a 40-60 km/h-s sebességkülönbséget, mint a 20-40 km/h-s sebességkülönbséget. :D

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 14:39:43

Azt nem értem, hogy miért ilyen problémás sokaknak az autópályás közlekedés?
Szerintem egyszerű, mint az ágybaszarás.

Ha megyek a belsőben, és közeledek egy "mazsolához" aki a külsőben halad, akkor normál esetben 2 lehetőség áll fent:

1) Mazsola egyforma sebességgel megy az előtte haladóval, nem fog elém vágni, mert vagy nem is akar előzni, vagy ha eddig eldöcögött mögötte, akkor azt a 8 másodpercet még kivárja amíg elhaladok mellette. (Persze ha sűrű a forgalom, akkor előfordul, hogy megunta a beragadt állapotát)

2) Mazsola gyorsabban megy az előtte haladónál, akkor nekem /hátulról érkezőnek/ fel kell mérnem, hogy ki éri el hamarabb a Mazsola előtt cammogó, mondjuk kamiont.
Vagy mindenki mehet a maga tempójában, és úgyis oké lesz minden, vagy én gyorsítok, Mazsola lassít, illetve fordítva, ahogy célszerűbb.

Szóval csak egy kis odafigyelés az egész. Össze kell hangolni a sebességeket, és kész!
Nekem szinte soha nem kell fékeznem, a gázadagolással mindig megoldom a hasonló szitukat.

decibá 2008.06.25. 14:59:12

Gontar:
2: 130cal cikázni a külső és a belső sávok között (külső mindig lassabb, belső mindig gyorsabb a 130as tempónál).
Az a szomorú, hogy ez lenne a szabályos, és egyben optimális közlekedési mód.

ebeuss:
"Ha megyek a belsőben, és közeledek egy..."
Normál és szabályos esetben te is a külsőben mész, mert az a haladó sáv!

Gontar 2008.06.25. 15:06:48

decibá 2008.06.25. 14:59:12

A cikázás sem szabályos - a KRESZ kifejezetten tiltja... Amúgy igen, szomorú szerintem is. Nem is kicsit.

decibá 2008.06.25. 15:17:12

Igen, csak amiről beszélünk nem cikázás, hanem a párhuzamos közlekedés szabályos módja! A KRESZ más esetet ért alatta!

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 15:26:57

Eszemben sincs 20 másodpercenként kimenni a külsőbe meg visszajönni előzni. Inkább folyamatosan lógok a visszapillantón, és kimegyek, ha el kell engedni valakit hátulról.

Érdekes, én így sem szoktam senkit feltartani, ellentétben a szabályosan, külsőben haladó, indexelő, tükröt vaksin néző, belsőbe bevágós mazsolákkal.

decibá 2008.06.25. 15:32:05

Ja értem, csak két változat van, a vérprofi 150-160 vagy még több, meg a mazsola! Tényleg miért nem raknak szalagkorlátot a külső meg a belső sáv közzé!

Sanszi 2008.06.25. 15:44:04

Na végre már, hogy értelmes emberek is benéztek. Már majdnem kezdtem elhinni, hogy csak elém ugrálnak ki a mazsolák és ez jogszerű sőt követendő magatartás a részükről, mivel én szabályszegő, köz- és önveszélyes, száguldozó ámokfutó vagyok mert alkalmas esetben 150-re is felgyorsítok...

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 15:49:04

decibá 2008.06.25. 15:32:05

A profizmus nem a sebességtől függ! A jó vezető figyelmes, fel tud mérni sebességet, távolságot.
Tudja, hogy egy cselekedete milyen problémát okoz a másiknak, ez arányban áll e a megnyert idővel, stb.
A belsőben száguldónak is fel kell ismernie, hogy be fognak elé jönni, mert a Mazsola előtt mindjárt elfogy az út, és nem fog satuzni a száguldó kedvéért. De a mazsolának sem szabad feleslegesen bejönni a száguldó elé!
Mindkét oldalon vannak vérprofik, meg abszolút bénák! A mazsola megnevezés idézőjelben volt az első hozzászólásomban, az egyszerűség kedvéért...

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 15:52:42

Ja, és azért sem szeretek állandóan kimenni a külsőbe, mert sokkal kevésbé vesz észre a Mazsola, ha azonos sávba érkezem mögé. Mivel a sebességet sokan nem tudják felmérni a tükörből, de ha a belsőben látnak valakit, akkor az biztos tuti gyorsan jön! :) Ha pedig piros, és sportos a külseje, akkor meg 100%! :DDD

decibá 2008.06.25. 15:55:58

Sanszi:
Ugyan mond már meg ki mondta azt, hogy szabályos vagy jogszerű dolog!
Mindegy, kár hogy csak azt tartod értelmes embernek, aki ugyanazt mondja, mint te! Mondjuk még ez sem igaz, mert Ebeuss nem tartja be a jobbkezet, amint azt volt szíves leírni!
Továbbra is balesetmentes vezetést mindenkinek!
CSá

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 16:22:43

Jobbkezet??? A jobbratartási kötelezettséget szerintem nem jobbkéznek szokás hívni, de ha igen, akkor most tanultam valamit.

decibá 2008.06.25. 16:25:52

Ebeuss:
Lovagolj még a szavakon, csak rövidíteni akartam!

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 16:27:35

Oké, de így is elég csúnya kép alakult ki már itt rólam, és ha még azt is megjegyzik, hogy nem tartom be a jobbkezet, az már tényleg sok lenne! :DDD

Sanszi 2008.06.25. 16:28:47

Ne aggódj EBEUSS én is közveszélyes kategóriába lettem sorolva :-)

Sanszi 2008.06.25. 16:30:14

De amúgy röviden visszatérve az eredeti történthez, szerintem is mindkét fél tahó volt zselés hajastól, digitális kijelzőstől.

decibá 2008.06.25. 16:31:36

Alapvetően én eddig is csak arra akartam célozni, hogy más a vezetői felfogásom! Én defenzívebben vezetek! Ennyi!

SD · http://totalcar.hu 2008.06.25. 17:56:30

Hááát barátom, őszintén megmondom, hogy kissé félős embernek tartalak.
Nekem eddig A Corsám volt, engem is sorozatosan toltak, lefelé, vágtak elém, előzés közben nem engedtek vissza a sávba poénból, miközben szemben kamion vagy traktor közeledett.
Mutogatni nem szoktam, soha nem teszem, elég hülye megoldás, nem értem, mire jó.
Mikor szórakozni kezdett velem egy kisköcsög gazdaggyerek, vagy egy kisf*rkú kopasz láncos dagadék, egyszerűen nem gyorsítottam. Engem nem tud senki tolni, neked is ajánlom, nincs az a hülye aki beléd jönne hátulról, mivel az ő autója is fémből van és törik.
Dudáljon, villogjon, mit érdekel. Betartom a korlátozást, dinamikusan vezetek, nem érdekel.

Életveszélyes helyzetben én is mondogatok mindenfélét, lehetőleg úgy hogy hallja vagy kivegye a szavaimat. Volt már párszor hogy megállt, kiszállt a szentem, hát akkor én is, kész. Eddig nem került sor fizikai konfliktusra. Máshogy ezt nem lehet. Volt már hogy majdnem megölt, volt hogy le akart szorítani a padkára, de nem tudott, egyszerűen nem tértem ki.
Senki nem töreti szét az autóját csakhogy valami tötymörgős lúzert_ ez én vagyok, illetve a kedves poszt írója_ megszivasson. A kamionosokat kivéve persze, nekik nem "fáj".
A kiszállást illetően, aki ránézésre 1000 év börtön, lapos homlok, fegyver a fedélzeten valószínű, ott természetesen nem szállok ki, azért kedves az életem nekem is. De volt, hogy dumált, mutogatott, kiszálltunk, aztán két fejjel lejjebb volt neki a kis arca, sietve menekült vissza az autójába-átlagos a testmagasságom. A kis diszkósoktól meg aztán végképp nem kell tartani, ált. 40 kg ruhástól, azok nem is merik elhagyni a vezetőülést.

Azóta lett egy nagyobbacska, erősebb autóm, nem száguldozok vele, ám az az áldás megvan, hogy ha valaki frontális kiszorítós viccet akar játszani, akkor megvan a tartalék hogy biztonságosan mondjam ki a poént. Aztán ha valaki tol, sőt elkezd anyázni, mutogatni, akkor lassítok pár másodpercig, szerintem ez a legkultúráltabb módszer, persze semmi véglet, nem gyalogtempóra, csak éppen a megengedett alá 10-20km-rel, aztán ha tud, hadd menjen, ölje meg magát.
Amit én használok az a fénykürt és a duda. Minden esetre a vonóhorog nagyon hasznos segítőtársa az olyan embernek, akit sűrűbben érnek hasonló incidensek mint a poszt kedves írója.
Onnantól kezdve 100% hogy senki nem fog tréfálkozni hátulról, vagy ha mégis, lehet strigulázni és szánni az ilyen szánalmas felelőtlen idiótákat.

Én azt mondom, haljon meg ha akar, de azért mindig a tudtára fogom adni, hogy nem egészen helyes a történet amit csinál.

Still 2008.06.25. 17:58:56

Én elhiszem hogy vannak ilyen idióták, nagyon sokkal találkozok a városban, ugyanakkor 100%-ig biztos vagyok benne hogy az ellenkezőjéből mégtöbb van. Abból aki nem húzodik le ha gyorsabb autó jön, lehet hogy szánt szándékkel, sőt lehet hogy a külső sávban haladó mellé beáll hosszabb távra hogy senki ne tudja megelőzni. Ilyennel is találkoztam. Ilyenkor énis "büntetek", persze nem satuzok le, mert az nekem sem kell hogy összetörje az autómat, vagy valaki megsérüljön. De igenis elémegyek és szép lassan lefékezek. Talán észreveszi magát, talán nem.

Nem mondanám hogy lassú az autóm, de ha olyanom van, hogy nem nyomom neki, nem akarok száguldozni, én is lehúzódok a külsőbe, sőt ha jön egy nálam gyorsabb szintén ezt teszem.

Soha nem fogom ugyanakkor megérteni azokat a parasztokat akik direkt akadályozzák a másikat.

A fenti esetre nyilván ez nem vonatkozik... előzés más szitu... De szvsz sokkal több van abból aki szivatja a mögötte jövőt mint abból aki úgy bosszúlja ezt meg, hogy veszélyezteti más épségét, persze mindenhol vannak kivételek.

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 18:00:37

"Volt már hogy majdnem megölt, volt hogy le akart szorítani a padkára, de nem tudott, egyszerűen nem tértem ki."

Hogy a fenébe csinálom, hogy nekem ilyenben soha nincs részem...?

Still 2008.06.25. 18:03:40

Lásd SD... nem értem az ilyeneket mit zavarja ha megyek? Ahol lehet ott hadd menjen aki akar, ha megbüntetnek én fizetem. Azt hiszem az ilyen önkéntes "rendőrökkel" van a baj :P

EBEUSS (törölt) 2008.06.25. 18:03:57

"100%-ig biztos vagyok benne hogy az ellenkezőjéből mégtöbb van. Abból aki nem húzodik le ha gyorsabb autó jön"

Hétvégén 70-80 éves házaspár haladt előttem a belsőben folyamatosan. Pár perc várakozás után egy pillanat alatt megelőztem az üres külső sávban. Azt a fénykürtölést amit levágott! :DDD
Egy darabig figyeltem a visszapillantóból. Nem csak én kaptam a fényjelzésekből, hanem mindenki aki jobbról kikerülte. Persze, hogy mi lenne a megoldás, arra nem jött rá! :DDD

joszip 2008.06.25. 18:21:59

Roltii: Németországban nem is mennék ki eléd.

Hányados úr 2008.06.25. 21:26:14

Igazságosztó.
automenedzser.hu/hirek-kozlekedes/20080625_m1_kisbusz_befekezett.aspx
Remélem, keményen megkukizzák. Hülye fasz.

bowen 2008.06.25. 22:29:30

"A sofőr megtorolni akarta a fékezéssel azt, hogy a kisbusz percekkel korábban lassításra kényszerítette őt"

Vajon mennyiről kellett lassítania, hogy így a szívére vette? Biztos ő is kurvára sietett, hogy aztán ráért még visszabüntetni a "csigababát" ahogy pár seggfej fenntebb nevezte azokat, akik betartják a szabályokat. Hát biztos megérte gyilkossá vállni ezért.
Csak tudnám, hogy a rendőrség mi a francért nem végzi a dolgát? Kívácsni lennék hányan sietnének ennyire, ha tele lenne kamerákkal a pálya.

Gontar 2008.06.26. 09:20:17

bowen 2008.06.25. 22:29:30

Dolgozik egy ismerősöm az autópályakezelőnél: Be van kamerázva. :D Szinte minden egyes négyzetméterét látják az autópályáknak kamerákon keresztül. :D :D :D Igaz, ezek sebességet meg semmi mást sem mérnek - de látni lehet sokmindent. ;-) Dugókat pl... Maguk a kamerák nem túl jó minőségűek, így rendszámokat sem látnak, meg 1 cucc ugye elég hosszú területet lát be (illetve szerintem nem is rögzítődnek a felvételek)...

Jocó 2008.06.26. 10:53:57

www.hirszerzo.hu/cikk.buntetett_a_sofor_-_hirtelen_fekezes_okozta_a_tragediat_az_m1-esen.70658.html

KURVA ANNYUKAT DÖGÖLJÖNEK MEG MIND AKIK "BÜNTETNEK"

MINDEN IDEGBETEG BUZI KÖCSÖGÖT AGYON KELL LŐNI, AKIK AZ AUTÓPÁLYÁN SZÓRAKOZNAK!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.26. 10:55:54

Jocó: Remélem, hogy az ilyen jó sok évre lecsukják. Kár, hogy mindig tragédiának kell törtnénnie ahhoz, hogy valami előrelépés legyen. Sokszor nem is elég egy tragédia hozzá...

TH 2008.06.26. 11:54:32

Jocó 2008.06.26. 10:53:57
Kicsit idegesnek tűnsz, de igazad van teljesen. Bár az nagy kérdés, hogy a kocsiból hogy eshetett ki bárki, ha be volt kötve az öve...lehet, hogy nem volt bekötve? Ez a kis hír rögtön több dologra is felhívja a figyelmet...

jocika 2008.06.26. 11:56:49

le van szarva a pórnép, nyomni kell a verdát!
az auto pálya azén van, hogy ki lehessen probálni a végsebeséget.
Vazze, az élet 200 felett kezdődik, baromarcok.
Akinek meg nem teccik, mehet a levesbe.

Engem nem riaszt a trafi, meg semmi törvény, mert én a törvény és az államhatalom felett állok!

Nem ismerem el a judeobolsevik, jelenlegi vezetést, illegitim hatalom.
Így nem tudnak megbüntetni sem...
(amúgy is nincs rendszámom elől, és soha se szoktam megállni a rendőröknek.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.26. 13:44:28

@jocó : Ha már ukrán halt meg, remélem az ukrán maffia is kezébe veszi az ügyet és elmagyarázza a fékezgetőnek, hogy is kell közlekedni. Ez az amit a magyar igazságszolgáltatástól nem nagyon várhatunk.

kolbász 2008.06.26. 13:50:02

jocika:
Ezt komolyan írtad? Inkább viccnek tűnik!
Ez élet 200 fölött kezdődik! Gyakran meg ott végződik!

kispia 2008.06.26. 15:31:01

Jocika:Azt nem mondd,hogy gyrsabb a kocsid egy 9mm-esnél!Mert ha igy folytatod,a rendőrök utánad küldenek párat,mégha Csurka apád lesz is hatalmon!

dimitrij 2008.06.26. 15:42:14

jocika: nem kicsit vagy primitív. leszarhatod a "judeoblsevik" (?) hatalmat, de nagyjából lényegtelen, hogy ki van hatalmon, a gyorshajtás, az gyorshajtás... nyomjad csak, hátha mihamarabb megdöglesz, mert talán valaki hasznát veszi a vesédnek, szívednek, szaruhártyádnak... hülye fasz. :)

zaplatyi 2008.06.26. 17:54:09

Nyomjátok csak, majd így jártok:
4lol.ru/cars/

zaplatyi 2008.06.26. 17:55:12

Nyomjátok csak, majd így jártok:
4lol.ru/cars/

EBEUSS (törölt) 2008.06.26. 19:20:58

Ma jutott eszembe, hogy mikor is láttam életemben először ilyen bütető satuzós jelenetet!

1984 nyarán az M3-ason Bp. felé, egy Lada percekig nem akart letérni egy olasz rendszámú, igen csak menő verda elől. Utána jött a megtorlás, de nem igazi satuval büntetett, csak egy erősebbet fékezett az orra előtt...

Lehet hogy a fejlett nyugattól vették át a magyar bunkók is ezt a módszert??? :DDD

Kelep 2008.06.26. 19:59:23

bocs, most látom már megelőztek

B.GY. 2008.06.26. 21:59:19

Jocika valami általános iskolás hülyegyerek.Nyáriszünet van,anyu/apu dolgozik.Nagyi meg nem ér rá.Azt elvan a majomgyerek otthon az internettel.Mennél inkább strandra,hamár 40 fok van.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása