Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak a jobb kezem mutattam

2008.06.26. 08:19 :: Kisikasa

Lehet, hogy Exleprás sztorijának főhőse annyira tuskó volt, hogy a mai napig nem tanulta meg melyik a jobb keze és hiányos IQ-ját próbálta némi hangerő és testi erőfölény fitogtatásával ellensúlyozni. Gyerekkorunkban mindig azt mondták, hogy amelyikkel eszel az a jobb. Na de ha valaki balkezes? Lehet, hogy emberünk a gének játékának áldozata?

"És ha jobb kéz, akkor mi van...?!", ez maradt meg leginkább bennem egy eset után:


Pár hete a pécsi tesco parkoló, parkolós részéről kanyarodtunk a parkoló bevezető részére. Mellettem feleségem, hátul a kocsiban (ezeréves astra kombi) plüssjáték hegyek, mivel pont költözködtük, és útbaejtettük a boltot. A kereszteződéshez érve épp egy autó haladt el balról, természetesen elengedtem, mögötte kicsit lemardva egy másik jött, s mivel elsőbbsége a jobbról érkezőnek van, indultam volna, hogy nagyívben rákanyarodjak a kivezető sávra.

De az éppen odaérő autós(?) (állat?) ezt nem érzékelte, így a rövid gázadás után már fékezhettem is. Alig indultam el, kicsi volt a sebesség, a tipo vezetője (asszem az volt) mégis látványos manőverrel rántotta el a kormányt balra (még jó, hogy nem jött szemből senki), és ordenáré módon átordított. Becsszó, csak annyit csináltam, hogy a bal kezemmel a felemelt jobb tenyeremre mutattam, és szájról olvashatóan artikulálva mondtam, hogy jobb kéz szabály. Nem volt bazmegelés, vagy más, főként a feleségem végett. A faszi még mindig vörös fejjel anyázott, aztán búcsúzóul beintett egyet.

Gondoltam, csak elmagyarázom már ennek az őstuloknak, hogy mi a helyzet és utána kanyarodtam, hátha leparkol. Még egy egyujjas victory-t lengetett be, amikor meglátott a tükörben, aztán gyorsan félreállt, kirobbant az autóból, és a kocsihoz rohant. Csak a mellettem ülő páromat sajnálom így utólag, tényleg baromság volt az egész. A benga barom megállt az ajtó mellett, tett egy kedves megjegyzést a plüssállatokra (Mivan bazmeg? Mit integetsz? Hova a kurvaanyádba jössz? Húzzál a plüssjátékaiddal a picsába, te köcsög!), már nem emlékszem rá, hogy mit mondott még, mert be is ijesztett egyet, és azon voltam, hogy lehetőleg ne egyen meg ebédre.

Csak annyit tudtam mondani, hogy "csak annyit mutattam, hogy jobbkéz szabály van". Erre jött a egy támadhatatlan érv, valahonnan a gerincvelő környékéről: "És ha jobb kéz, akkor mi van bazmeg?" Semmi. Erre nem tudtam lépni. A ráadás csak annyi, hogy míg ő visszaszállt én elgurultam mellettük. Hátul egy kislány ült, az anyósülésen egy nő. Neki megint csak annyit próbáltam mondani, hogy nem akaram kötözködni, csak rámutattam a jobbkezemre. Az asszony keserves arccal nézett vissza, szerintem ismeri a férjét. Csak sajnálni tudom. Őt is, meg a gyereket. Remélem ez a barom, legközelebb egy pirosan villogó vasúti átjáróval találkozik és abba köt majd bele (És ha piros, akkor mi van?!).

(ui.: nem általános, hogy a bevásárlóközpontok parkolóiban különösebben figyelnék a jobbkézszabályt, nem is ez a gond, akad sok figyelmetlen autós, de a reakció némileg kiábrándító volt.)

107 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbász 2008.06.26. 09:23:21

Lehet, hogy hülye logika, de a honvédséghez, meg fegyveres munkakörökben rendszeresen kötelező! Hát az autózás is veszélyes üzem, ahol a rossz idegi állapot is ölni képes!

plüssállat 2008.06.26. 09:27:12

A teszkó gazdaságos jobbkézszabály annyira jobbkézszabály, mint amennyire sör a teszkó gazdaságos sör. A kedves vásárlóban persze meg volt az igyekezet, ha a jobbkézszabályt nem is, de legalább a jobbkezét betartotta...

Petike82 2008.06.26. 09:30:23

jaja, igaza van az előttem szólónak, ajtót koppanásig nyitni mikor hőbörög...

IQ+érettségi nem lenne hülyeség.

renesis 2008.06.26. 09:38:27

Nem akarlak béántani, de
- aki a közlekedés több mint a szabályok betartása, elég amatör dolog kihajtani egy balról jövő autóelé abevásárlóközponti parkolóban,mégha igazad is van.
- utána menni is amatör dolog, föleg, hogy utána csak kussoltál.

Amúgy teljesen igazad van! Én is átéltem ehez hasonlót-megtanultam, hogy nem szólok senki,mentem magam.

MrZed001 2008.06.26. 09:39:00

Petike82:
EQ, azaz érzelmi kvóciens nélkül viszont mit sem ér, hiszen elég sok az okos de szociopata jellegű humanoid hazánkban (embernek nem nevezném, annak vannak kritériumai)

Shadow 2008.06.26. 09:42:17

kedves urban legend-em az a sztori, amelyben a hölgy, aki a Tesco parkolójában balról érkezett, elsőbbséget nem adott, azt válaszolta a jobb felől érkező/fékező/üvöltő kollégának: "és az udvariasság?"

Rocko- 2008.06.26. 09:43:09

"És ha Kamaz, akkor mi van bazmeg?" Semmi.

avogadro00 2008.06.26. 09:45:44

elsőbbségünk akkor van ha megadják, ha nem, akkor le lehet dudálni az illetőt, de nevelésnek semmi értelme - amúgy meg baromság a jobbkézszabály, eltörölném.

pedrinho 2008.06.26. 09:49:35

ez nem meglepő... ismerőssel történt hogy a szituációban neki volt igaza de beintett egyet, a csávó kiszállt oda az ablakhoz azt rábaszott egyet de a balfék gyűrűsujjal kapta el igy az ablak ripityára tört halántékon kapta ismerőst aki véres jelenetbe csöppent ezáltal. A móka csak az volt hogy a felhergelt faszi továbbment és csak a piroslámpánál látták hogy vérzik az ismerős búrája, na onnantól már kezesbárány lett. Ja és az anyósülésen feleség hátul gyerek...
no comment.
az ilyeneket simán feljelenteni, autóját összekarcolni széttördelni.

túl sok az agybeteg

w a s d 2008.06.26. 09:50:11

@MrZed001:
EQ teszt nem kell, mert nég megbuknék.:D

A Galaxis Elnöke 2008.06.26. 09:52:52

Az ország lakossága olyan katasztrofális szellemi-mentális állapotban van, amilyenben nem volt kb. 200 éve: a tolerancia és nagyvonalúság, az udvariasság és segítőkészség, az önzetlenség és az empátia ismeretlen fogalmak az emberek többsége között.

Mindenki csak a másikat taposva, mintha egyedül élne ebben az országban, a hasznot lesi.

Elépesztő, ami ebben az országban folyik.

azta 2008.06.26. 10:00:47

ehehhee! a tesco egy érdekes hely, mert nem annyira nyilvánvaló a jobbkezes szabály (pedig én is mennyit szívok ott!), de próbálkozzatok csak az árkád tetején! ott tényleg egyenrangú kereszteződésnek látszó tárgyakba ezerrel hajt be mindenki, mindenfelől - vannak nagy satufékezések, önmagukból kiforduló 50es asszonyok és kigyúrt bölcsészek, felmenők emlegetve persze, csak azt a kurva kreszt felejti el mind! (mondjuk az árkádban még a parkolás tud valami egetverően kiakasztó lenni...1 autó 2, 3 helyre...)

kolbász 2008.06.26. 10:04:18

Ide nekem vissza Szent László törvényeit! Aki tyúknál értékesebbet lop, kezét levágni. És kérek egy kalodát a Kossuth térre!:-)

TH 2008.06.26. 10:05:42

avogadro00 2008.06.26. 09:45:44
OK, te holnaptól hajts a bal oldalon!

kisgenya 2008.06.26. 10:06:07

Van itt egy út, végig jobbkezes. Olyan kis utcák is vannak, amiket alig lehet észrevenni, főleg, ha beparkolnak a kereszteződésükbe. Na, ezen az úton engem rendszeresen megelőznek, mert lassítok és benézek jobbra. Szóval erről ennyit, ha valaki biztosítózni akar, akkor csak szóljon. :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.26. 10:11:11

T elágazásokban eltörölném a picsába a jobbkézszabályt, mert jelenleg is aki egyenesen megy tojik betartani. aki meg aszerint közlekedne megszívja. tehát T elágazásban aki kanyarodik az adjon elsőbbséget. persze jobb helyeken itt mindíg raknak táblát is.

+ kereszteződésben meg van értelme a jobbkéznek.

mxplanet 2008.06.26. 10:12:34

"kaloda"

ehehehehe

meg spanyolcsizma, mi?:)

Dezsőke 2008.06.26. 10:15:09

egyelőre él a jobbkéz szabály. azt be kell tartani. a piros lámpa is milyen hülyeség, minek odafigyelni rá? ja, kresz miatt?
parkolókban meg jobbkéz szabály van. a sok tulok tanulja meg. nehogy már annak legyen nagyobb szája, aki nem tartja be a szabályokat.

kolbász 2008.06.26. 10:17:54

Én teljesen egyetértek a zéró toleranciával, megérett rá a helyzet! Egy nagy baj van vele, hogy korrupciót gerjeszt, és az igazi felelősök elkerülik a büntetést! Jobb lenne, ha 3évig a befolyó pénz a rendőrök fizetésére menne!

nanemá 2008.06.26. 10:19:59

Szerintem az autósok többsége igenis normális. Gondoljatok bele, hogy hány normális autós mellett haladtok el, mire találkoztok egy tahóval. A bökkenő persze itt van, mert elég egy ritka nagy barommal találkozni akár egy többórás úton, akkor úgyis csak erre a tahóra emlékezik az ember, a többi normálisra, sőt előzékeny autósra nem. Az a gáz, ha a tahónak normálisan akarod elmagyarázni az igazadat, akkor meg se hallja, csak hajtja a baromságát. Legjobb (lenne) hagyni őket a francba.

Andor 2008.06.26. 10:21:19

azta: az árkád teteje, ha a pécsiről beszélünk, forgalomszabályozási szempontból úgy ahogy van, el van kúrva. 60% körüli telítettségnél simán alakulnak ki 5-10 peces dugók a kijáratnál, a parkolóhelyek keskenyebbek, mint bárhol a világon, közepesnél nagyobb autóval, ha az ajtót is ki szeretnéd nyitni, szükséged is van két helyre. Én mindig a legkihaltabb végére állok, mert féltem a kocsit.

A teszkóban a jobbkezest én is be szoktam nézni, mert valamiért az a benyomása támad az embernek, hogy a bevezető út valami főútvonal-féle. Persze ezt nem támasztja alá semmi, csak a hely fílingje. :)

Mondjuk ettől még nem ordítanám le a haját annak, aki jelzi, hogy figyelmetlen voltam.

AZso · http://www.azso.hu 2008.06.26. 10:23:51

Törzshelyemen, a dunakeszi Auchanban mindenhol kint van a macisajt, nagyon helyesen. Néha még így is bekeveredik egy-egy analfabéta és megy az anyázás...

Tényleg meg kellene tanulni, nem mutogatunk, nem anyázunk, mert kiugrik egy ilyen benga a kocsiból és akkor oda a lelki békénk... Menjen, vigye a kis családját vissza a kis otthonába, fárassza őket...

Majd a rendőr büntet, az az ő dolga...

w a s d 2008.06.26. 10:26:41

Amúgy melyik Tescoról van szó? A nagy Tescoról vagy a "C" Tescoról?

Deneware 2008.06.26. 10:27:30

Pécsi vagyok, ismerős a Tesco... Meg az Árkád parkolóban kóválygó, kötelező haladási irányt/behajtani tilos táblát nagyvonalúan figyelmen kívül hagyó, balról elédvágó sok barom is. Csak abba nem gondol bele senki, hogy mivel mindkettő magánterület, hacsak nincs személyi sérülés, ott ugyan rendőr nem fog intézkedni. Ha meg a balról beléddurranó barom nem ismeri el a felelősségét, hiába ő a hunyó, a biztosító nem fog fizetni. Ezért én az ilyen helyeken úgy vezetek, mint a frissjogsis szűzlány...

Affeneegyemeg 2008.06.26. 10:27:51

BORZASZTÓ és ÁLTALÁNOS TÉVEDÉS!!!
A parkolóból kihajtáskor mindig a közúton haladónak van elsőbbsége, akármekkora is a parkoló!
A pakolókon belül csak akkor érvényesek a KRESZ szabályai (jobbkéz stb.), ha azt külön kiírják, mert a parkolóterület nem közút!!! Arról kihajtani pontosan úgy kell, mintha a saját portádról hajtanál ki a közútra!

AZso · http://www.azso.hu 2008.06.26. 10:29:01

Galaxis Elnöke, hol kell rád szavazni? Jól beszéltél! ;-)

Ezzel együtt, ezek mind-mind kirívó esetek még így is - szerintem. Reggel több száz autó vett körül, de senki sem hőbörgött. Persze, voltak seggfejek, akik a platós kisteherrel úgy soroltak be a mellettük álló személyautó sávjába, hogy tisztelet nem sok volt benne (vagy legalább index), ez mondhatni mindennapos. A többi szerintem defenzíven kivédhető. Aki siet, mindig elengedem. Siessen, haljon meg máshol, de ne az én baloldali ajtómba ékelődve...

w a s d 2008.06.26. 10:30:09

@Rodin:
A "nagy" Tesconál van egy tábla, rajta felirat, hogy a parkoló területén a KRESZ szabályai érvényesek.

winR 2008.06.26. 10:31:51

Ma reggel, gondolom az éjszakai eső miatt, néhány közlekedési lámpa nem működött, többek között a Nagy Lajos kir. úton sem. Hogy micsoda idióták vannak, úgy döngetnek át teherautókkal is a kereszteződéseken kb 60-al, hogy még csak le sem lassít, pedig nem is balátható kereszteződések, ja és persze nem is neki van elsőbbsége. De ugye kit érdekel, nem ő húzza a rövidebbet.....

kolbász 2008.06.26. 10:31:59

Rodin:
Nagyon sok helyen ki van írva, hogy a jobbkéz szabály érvényes!

lotht 2008.06.26. 10:32:42

Egyszer nekem is mutgatta a jobb kezét egy sofőr, amikor kikanyarodott mögém, jobbról.
Azt hiszem, megértette, amikor a csúcsára állított háromszöget mutattam vissza neki. És valóban, kissé a lombok között ott lapult a sajt is.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.06.26. 10:34:27

A jobbkez-szabaly az egyik legtisztab, legegeszerubb es legerthetobb dolog, epp csak alkalmazni kell(ene). En ismerem, meg "kispocs" biciklis korombol (amikor a biciklim ugyanakkora volt mint en), mert megtanitottak a szuleim (meg sok mast is).

Ugyanakkor a leghulyebb szabaly is, amit orokoltunk de sajnos nem valtozott meg a kozlekedes rendjevel. Szerintem nem csak en gondolom azt, hogy balkezszabaly logikusabb lenne...

Charlie Drop 2008.06.26. 10:43:41

kolbász 2008.06.26. 09:13:05

tényleg, erről jut eszembe, ha van egy egyiránű, de két sávos út, akkor hogy működik a jobbkéz szabály?
Mondjuk hogyha pont az út másik oldalán hajtok. Mert ugyanilyen szitu volt a soroksári madaras tecsónál is a múltkor, fel sem merült bennem, hogy jobbkéz lehet egy többsávos úton.

Szóval ilyenkor mi van?

azta 2008.06.26. 10:45:07

Andor: tök igaz. viszont opel corsa-val azért illenék rendesen beparkolni :)
(aztán még egy kedvenc: óriási forgalom kifelé /árkád/, a sorompót emiatt felnyitják, a jóember meg tuszkolja befelé a kártyáját perceken keresztül -> még nagyobb sor :D)

"A teszkóban a jobbkezest én is be szoktam nézni, mert valamiért az a benyomása támad az embernek, hogy a bevezető út valami főútvonal-féle. Persze ezt nem támasztja alá semmi, csak a hely fílingje. :)"
pont ugyanezt mondom én is. kellene oda valami tábla. (szerintem volt már egy ilyesmi cikk a totalcaron. mintha.)

zulu 2008.06.26. 10:49:04

Rodin:

Amennyiben a parkolóból közútra jössz ki, akkor persze igazad van.

Csakhogy ezek a parkolók általában úgy néznek ki, hogy van egy csomó párhuzamos út, itt lehet parkolni, a két végükön fut egy egy út ami összeköti őket, de ezek ugyanúgy a parkolókomplexum részei, nem főutak! Tehát itt igenis érvényes a jobbkéz.

Szvsz macisajtot mindenhová. Bár a tulkok azt is le..rják nagy ívben

gravy_t 2008.06.26. 10:49:43

Rodin 2008.06.26. 10:27:51

Hadd idézzem neked a KRESZ 1. §-t:
A rendelet a Magyar Köztársaság területén lévő közutakon és közforgalomtól el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

és léccike írd már ide, hol van az, hogy a parkolóból kihajtóknak van elsőbbségadási kötelezettsége, kössssz.

Walaki 2008.06.26. 10:50:07

Ilyen velem is nap mint nap előfordul(t) a gyerek ovijánál... nekem van/volt elsőbbségem, lévén jobbkezes utca, de kb 90% xarik rá... és még nekik is áll feljebb, ha megmutatom nekik a jobb kezemet!
Ismeri egyáltalán valaki a jobbkézszabályt Pécsett???

kolbász 2008.06.26. 10:53:19

Charlie Drop:
Jobbról jön egy kocsi, te belül mész, akkor ha egyenesen át akar menni elengeded, ha kis ívben a külsőbe kanyarodik no problem! De őszintén nem tudom biztosan, szerintem a Kresz erről külön nem ír! Nincs is ilyen máshol (tudtommal) csak az Auchannál! Biztos francia módi, bár én kint sem láttam ilyet.

pojáca 2008.06.26. 10:56:33

házmesterhíradó: tegnap délután a körúton (amit a pesti köztudat elég fogalmas helyként tart számon) haladok át a zebrán zöld jelzésnél, az úttesten lesötétített cirkáló halad az úton jobbról, értelemszerűen neki pirosnál. azért lassított egy kicsit, és megvárta, hogy átérjek, tök rendes volt. azt hittem, tévedek, elnéztem a lámpát, vagy valami, de aztán megnyugodtam, a gépjármű továbbhaladva a következő pirosnál is átment. most mit szól hozzá, gusztikám, hogy mik vannak. (persze lapítottam, még a végén kiszáll valaki és felszeletel. pedig megmondtam volna ám neki a magamét. legfeljebb majd kompenzálok egy nyuggeren.)

Charlie Drop 2008.06.26. 10:57:26

kolbász 2008.06.26. 10:53:19

tehát akkor belülről is érvényes a jobbkéz?
hisz ha jól értelmezem a belő sávba em csatlakozik út...

hm, fura

név 2008.06.26. 11:01:06

NEM azért van egyenrangú kereszetződés, mert SPÓROLNAK a táblával, hanem azért, mert HATÉKONY FORGALOMLASSÍTÓ eszköz a végig egyenrangú kereszteződés!

Egyébként meg minek engedted el az elsőt balról, elsőbbséged van, menni kell. Az ilyennek meg neki kell menni jól, aztán próbálja meg elkerülni a villanyoszlopot...

gravy_t 2008.06.26. 11:03:44

Charlie Drop 2008.06.26. 10:57:26
ha a haladási útvonalatok nem keresztezi egymást, nem jön létre elsőbbségi helyzet.

Bird 2008.06.26. 11:03:45

varadi.peter: remélen, hogy nem vagytok túl sokan a "balkézszabállyal". Ugyanis azért nem lehet "balkézszabály", mert ha belegondolsz, egy szép árnyas-fás-parkolóautós egyenrangú kereszteződésbe, akkor rájössz magadtól is, hogy a jobbról jövőt még úgy-ahogy van esélyed meglátni, a balról jövőt, mivel praktikusan nem látsz kanyarban, sokszor nincs.

Ergo a "balkézszabály" arra lenne jó, hogy rengeteg baleset történne, ahol ráadásul a sietős nemkörülnézős lenne a jófiú, aki meg be akarja tartani a szabályt, az a hunyó...

Szóval igazából amit írtál, az egy veszélyes hülyeség...

név 2008.06.26. 11:03:58

Chalie: az útkereszteződésben, annak teljes szélességében, elsőbbsége van az elsőbbséggel rendelkezőnek! tehát okafogyott dolog külön eseteket nézni. ha ütközés lenne lehetséges, el kell engedni!

Vezír 2008.06.26. 11:05:10

Szerintem egy darab követ vagy borjút hamarabb meg lehet győzni hasonló esetben. Egyébként persze, igazad van... :) Kérdés, mire mész vele.

Affeneegyemeg 2008.06.26. 11:05:28

@kolbasz:
Akármi van kiírva, az a parkolón belül érvényes!
A parkoló területéről a közútra való kihatásnál nincs jobbkéz szabály! A közúton haladónak van előnye!!!

Vigyory 2008.06.26. 11:09:30

Rodin:

zulu szólott igazat. Közlekedésre alkalmas úttestek kereszteződése esetén a KRESZ nem tesz különbséget "parkolóban lévő" és "nem perkolóban lévő" utak között. Két úttest ahol találkozik, az áthaladás sorrendjét 3 dolog határozza meg (hacsak nincsen lámpa, vagy forgalomirányító személy). Sorrendben:
1. Az úttestek találkozásánál elhelyezett elsőbbséget szabályozó tábla (lásd: macisajt, vagy STOP tábla - megjegyzem az utóbbi ÁLLÓ KEREKŰ JÁRMŰVET ír elő)
2. Tábla hiányában a KRESZ a JOBBKÉZ SZABÁLY néven közismert(????) szabályt betartását írja elő
3. A KÖLCSÖNÖS udvariasság elve (lemondhatunk az elsőbbségünkről, ezt a megfelelő módon egyértelműen jelezve)

Ezek a szabályok minden a közlekedésben résztvevő számára nem AJÁNLOTTAK hanem KÖTELEZŐ érvényűek. Még ránk a közismerten morális és mentális posványban dagonyázó magyarokra is. Szégyen, de mi bármikor alul tudjuk múlni még magunkat is (ebben is), ami nem egyszerű dolog ám! :-)
Naokig lehetne sorolni a magyar közlekedés rákfenéit, úgymint
- biztonsági öv
- körforgalom
- egyirányú utca
- jobbkéz szabály
- villamos sinek az utakon (megérne egy misét ez is)
- sebességhatárok
- mobiltelefon használata...

...reggelig tartana felsorolni mimindenben vagyunk világraszóló birkák... (bocsi a bárányoktól, nem akartam őket sértegetni)

gravy_t 2008.06.26. 11:17:15

Rodin 2008.06.26. 11:05:28
"A parkoló területéről a közútra való kihatásnál nincs jobbkéz szabály! A közúton haladónak van előnye!!!"

most komolyan, ezt honnan veszed?

Charlie Drop 2008.06.26. 11:24:11

név 2008.06.26. 11:03:58


ez jó, ha lehetséges az ütközés el kell engedni, addig észre sem vettem, míg jobbról nem jött az autó... ő engedett el végül is engem... szerencsére nem volt baj, de ezért kérdezem, hogy ebben az esetben mi van

(más vki írta, hogy ha keresztezi az utamat, igen keresztezte volna)

vanek 2008.06.26. 11:26:25

A madaras tecsónál nemcsak a jobbkézszabályt szokták figyelmen kívül hagyni, hanem azt is, hogy a központi utak hiába kétsávosak, azok bizony egyirányúak. Emiatt a balra kanyarodás nemcsak úgy általában problémás (ez alapból az minden egyirányú úton - nem tudja, hogy nem középről, hanem az úttest bal széléről kellene). Az is érdekes szituáció, ha az ember szabályosan elhelyezkedik a balra kanyarosdáshoz, de éppen jönnek szemből...

bonito 2008.06.26. 11:27:22

én sose tudom hogy mikor merre hogyan az ilyen parkolókban úgyhogy inkább figyelek minden irányból - mások is így vannak ezzel.

Charlie Drop 2008.06.26. 11:28:09

jah
"és az útkereszteződésben, annak teljes szélességében, elsőbbsége van az elsőbbséggel rendelkezőnek! tehát okafogyott dolog külön eseteket nézni. ha ütközés lenne lehetséges, el kell engedni!"
ez azt hiszem nem teljesen igaz, hisz ha két sávos az út és ráadásul a két oldal két különböző irányban halad (ergo a szembejövőnek balról jön, az aki mondjuk nekem, jobbról) nem lehet szó elsőbbségről...

csoffadtmiskolci 2008.06.26. 11:31:27

Na igen, újabb példája annak, hogy kicsi vagyok, de igazságot akarok osztani, örülök hogy nem vertek meg, de azért jól megmondom egy blogon :D

Tetszik nem tetszik, nagyobb darab embernek nem szólunk be, és akkor nem kell magyarázkodni az asszonynak... Amíg nincs karambol, jobban jársz ha kussolsz, és magadban jól elküldöd a kurvaanyjába, minthogy megvereted magad, és rinyálsz egy blogon... :)

Vigyory 2008.06.26. 11:34:08

Charlie, neked van jogsid? :-)
Egyenrangú útkereszteződéseknél egyszerre 4 irányból érkező járművek esetében a KÖLCSÖNÖS UDVARIASSÁG elve alapján az INTELLIGENS gépjárművezetők kultúráltan megosztoznak az áthaladás sorrendjén. Mint egy fantasy regényben tudom...mégis ez az előírás... :-)

Peppone Botazzi 2008.06.26. 11:35:13

És ahogy olvashatjuk, még tahó paraszt még szaporodott is!

Lunitari 2008.06.26. 11:40:34

Rodin,

Láttál Te már sok ilyen bevásárló központot? A közútra általában körforgalommal kerülsz ki, a többi a nagy parkoló része...érted? Tehát mikor középütt száguldozol és nincs macisajt bizony akkor jobbkéz.... Szerintem arra gondol, ha parkolóból indulok (pl a Főút széléről) akkor nekem kell elsőbbséget adnom...., de ez nem az a pálya.....

dhole 2008.06.26. 11:45:11

Occsó autót megvenni.Tecsóparkolóba kimenni.Balróljövő elé kimenni.Biztosításpénzt felvenni.Sokszor megcsinálni.Jól meggazdagodni.

Lunitari 2008.06.26. 11:49:04

dhole,

Jól mondod egy apró hibával! Nem elé kell kimenni..oldalról belemenni...ha ő jön neked még Te halsz meg olcsó autóba...

Charlie Drop 2008.06.26. 11:50:36

Vigyory 2008.06.26. 11:34:08

persze, van, kösz a kérdésed :D

De ugye az egyenrangú útkereszteződésnél a fordított esetben ugye a szemböl jövőnek van elsőbbsége, hisz az van jobbra ;)
Szóval így, no mind1, majd jól figyelek.

TH 2008.06.26. 11:51:32

Charlie Drop
Szerinted miben különbözik az, ha stoptáblád van és jönnek jobbról, vagy ha jobbkezes útkereszteződéshez érsz és jönnek jobbról?
Te persze a 2*2 sávos út belső sávjában haladsz.
Szóval? Van különbség? Ha igen, mi?

TH 2008.06.26. 11:52:37

Charlie Drop 2008.06.26. 11:50:36
Hát nem árt figyelni olyankor, ha a kereszteződésben a másik útról érkezőknek van elsőbbsége...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.26. 11:52:53

Megint Pécs. Én meg azt hittem, Budapest az ősbunkók hazája...

Lunitari 2008.06.26. 11:57:02

Sajnos Országunk az ősbunkók hazája nem pedig egyes városok....

pista 2008.06.26. 11:59:29

A tanulság csak annyi, hogy ha kicsi vagy ne kötekedj:), vagy az , hogy az anyósülés mellett legyen egy kerékkulcs:)

De a legjobb ha nagyranősz, és kerékkulcs is van:)

Lunitari 2008.06.26. 12:02:59

Kerékkulcs az nem jó :) Sokkolót neki utána nyugodtan továbbgurulni.....mindenki nem nőhet nagyra :)

ChristianJ 2008.06.26. 12:05:46

Off: Kíváncsi lennék, nálunk hogy működne a 4 way Stop. Aki vezetett már az USA-ban az tudja.

Kereszteződés, 4 db Stop tábla, mindenki megáll, elindulás érkezési sorrendben.

Valahogy itt én még a Stop táblánál megálló (és nem lassító) embert sem nagyon látok :(

Charlie Drop 2008.06.26. 12:06:21

TH 2008.06.26. 11:51:32

nyilvánvalóan, ha egy 2 sávos úton haladok, a belső sávban, akkor nekem jobbról a jobb oldali sáv van és nem a kereszteződés (egyenrangú útkereszteződés esetében). Természetesen, ha van macisajtom, stoptáblám, akkor nyilván megállok.

TH 2008.06.26. 12:07:07

ChristianJ 2008.06.26. 12:05:46
Én nem vezettem az USA-ban, de mégis tudom, hű de okos vagyok! :))
Egyébként most vess meg: én sem állok meg a STOP tábla vonalánál, ha onnan nem látom be a kereszteződést. Ott állok meg, ahonnan belátom, és bizony, van amikor ott is gurulok még 2-3 km/h-val. Tudom, monnyak le!

TH 2008.06.26. 12:09:30

Charlie Drop 2008.06.26. 12:06:21
Ne vedd személyeskedésnek, de ez borzastó nagy butaság, amit írsz! Alapszinten nem érted a KRESZ-t ezek szerint. A belső sávban haladva is elsőbbsége van a neked jobbról érkezőnek egyenrangú kereszteződésnél. A macisajt v. a stop tábla csak egyértelműsíti az elsőbbségi viszonyokat. Ha nincs kint, akkor is egy adott irányból jövőknek van elsőbbsége egy másik iránnyal szemben, nem csak egyes sávoknak.
Szörnyű, hogy neked ilyen tudással jogsid lehet. Ez nem csak téged, de a rendszert is minősíti. És tényleg nem megbántani akarlak, de ez döbbenetes, hogy valaki ennyire ne értse az alapvető szabályokat!

TH 2008.06.26. 12:10:45

Charlie Drop 2008.06.26. 12:06:21
Te hogy tanultad a kresz-t? Hogy vizsgáztál le?
És hány éve vezetsz?

ChristianJ 2008.06.26. 12:11:47

TH: félreértettél, nem azt mondtam, hogy csak az tudja, aki az USA-ban vezetett, hanem arra céloztam, hogy itt szerinted milyen hatékonysággal működne?

Példa: adott egy út, nekem is Stop tábla és a jobbról jövőnek is. Ugye, ha mindenki megállna, akkor én megállaok, aki jobbról van, elindul, majd a következő megáll és én jövök

Na itt szoktam kb 2-4 percet várakozni, még találok valakit, aki nem lassítás nélkül robog át, mert hogy ő jobbról van.

TH 2008.06.26. 12:13:11

ChristianJ 2008.06.26. 12:11:47
OK, értelek! :)
Hát bizony, nálunk a jobbról jövőket el kell engedni, csak utánuk mehetsz. Ha kicsit rámenős vagy, előbb-utóbb átengednek azért, és még pofátlannak sem kell lenned!

ChristianJ 2008.06.26. 12:16:01

TH: ha neked is és neki is Stop tábla van, akkor nem kell elengedned, mert:
te állsz a táblánál és elengeded azt aki tőled jobbra áll
utána te elindulhatsz, mert a következő jobbról érkezőnek a Stop tábla miatt meg KELL állnia

TH 2008.06.26. 12:17:42

ChristianJ 2008.06.26. 12:16:01
Hmm, ez értelmezés kérdése, erről most nem tudnék állást foglalni. Mindenesetre mivel a STOP tábla miatt megáll, ezért te már mehetsz is. Nyilván senki nem fog fékezés nélkül átmenni a stop táblánál...

Cool Taxation 2008.06.26. 12:18:04

Má' megin' az a tetves magyarhon...

Charlie Drop 2008.06.26. 12:18:10

TH 2008.06.26. 12:09:30

hm, kösz, nem veszem magamra. de látom kiakasztott a dolog, nah inkább feltúrom a netet...

TH 2008.06.26. 12:19:02

Charlie Drop 2008.06.26. 12:18:10
Jó ötlet...:)
Bocs, tényleg nagyon letaglózott a dolog!

Charlie Drop 2008.06.26. 12:19:50

TH 2008.06.26. 12:10:45

nyugi, vezetek pár éve, és szerintem jól tudom a KRESZT, ellenben többsávos utak kereszteződéséből nem rémlik a jobbkéz-szabály ilyen irányú kitétele (lehet mégsem tudom jól a KRESZT?).

Charlie Drop 2008.06.26. 12:22:36

TH 2008.06.26. 12:19:02

semmi baj, igazából én is ugyanígy kiakadtam magamra, azt hittem jól tudom a szabályt, de még rágódok rajta. (persze elfogadom azt, hogy ilyen esetbe el kell engedjem a jobbról érkezőt, nincs ezzel baj :) )

TH 2008.06.26. 12:23:02

Charlie Drop 2008.06.26. 12:19:50
Lehet. Ha a jobbról jövőknek elsőbbsége van, akkor tökmindegy, hogy ezt egy tábla tudatja veled vagy egyenrangú a kereszteződés, de elsőbbségük van. Miért, te hogy képzeled a dolgot, ha a neked jobbról jövő balra akar kifordulni (magyarul keresztezi az utadat). A jobb szélső sáv elengedi őt, a belső meg átrobog előtte? Sávonként külön elsőbbségi rangsor lenne? És akkor erre mi a szabály szerinted?
Egyenrangú a kereszteződés, ezért a jobb szélső sáv elengedi. Beljebb jön egy sávval. Akkor már a belső sáv mellett áll, nekik jobbra. Akkor itt balkézszabály alapján a belső sávnak van elsőbbsége? Vagy ezt így hogy?

TH 2008.06.26. 12:24:11

Charlie Drop 2008.06.26. 12:22:36
OK, annak örülök, ha nincs harag! :)
A lényeg, hogy gondold végig logikusan a kérdést! :)))
Ha meg már megértetted a lényeget, akkor az előző hsz-emet tekintsd tárgytalannak!

Cool Taxation 2008.06.26. 12:25:36

Lassan költözünk párommal, persze "elinnet" – ha eladtuk az autókat, részemről tervezem, hogy veszek egy nagyon öreg teherautót. Ott nem lesz ilyen, nem lesz "bazmegelés" csak sírás a túlélőktől.

Igaz, eddig csak egyszer volt ilyesmiben részem, de ha úgy vezet valaki, hogy a szabálytalankodó hal meg, akkor hamar lezárják az eljárást az "elkövető halála miatt" és gyorsan fizet a biztosító.

Páromat megtanítottam rá, hogy mindig az ajtóba hajtson bele, mert ott az ember a gyűrődési zóna és megúszhatja sérülés nélkül.

Charlie Drop 2008.06.26. 12:29:46

TH 2008.06.26. 12:24:11

A logikát értem :) Nincs is ezzel baj, igazából az életszerűséggel van gáz, na mind1, lapozok és figyelek :) Jobban :)

Kamikaze 2008.06.26. 12:40:01

Nem is értem..... Reakció elsőre semmi.... Rendszám megjegyez.... Megvárni míg a fószer bemegy shoppingolni....4 db szelep kiszed.... Messzire hajít..... Oszt' jónapot.... Sz@pjon le utána az ilyen..

fairplay50 2008.06.26. 12:57:11

Az USA-ban nincs agyalágyult jobbkéz szabály. Ott az egyenrangú útkereszteződésekben minden oldalról STOP tábla van és az mehet el aki hamarabb érkezett. Meglepő módon ez működik, de Magyarországon senki nem állna meg. Vagy pl. piros lámpánál is szabad jobbra kanyarodni, ha nem akadályozod a forgalmat. Na mi lenne egy ilyen szabály esetén Budapesten?

? 2008.06.26. 13:13:13

Cool Taxation 2008.06.26. 12:25:36

"Páromat megtanítottam rá, hogy mindig az ajtóba hajtson bele, mert ott az ember a gyűrődési zóna és megúszhatja sérülés nélkül."

Azt nem tanítottad neki, hogy egyet a fejbe, kettőt a mellkasba?

Emberek! Nem kell mindent megbosszulni.

Perillustris 2008.06.26. 13:21:38

Van egy regi ismerosom, par eve abbol elt, hogy "lebiztositozta" az autojat. 4x-5x is totalkarra "tort" a BMW-je.

Semmi agresszivet nem csinalt, csak olyan helyeken autozgatott, ahol tipikusan nem adtak meg a soforok az elsobbseget neki.

Eleg jol elt belole.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.26. 13:23:18

Perillustris: És aztán egyszer egy pótkocsis IFA nem adta meg a jobbkezet, azóta nem ebből él, hanem egyáltalán nem? :)

Roy 2008.06.26. 13:25:13

A Nagyvárad tér, és a Gyáli út kereszteződésénél van egy stop tábla a Gyáli út felől jövőknek. Utánna egy gyalogátkelőhely. Az út összesen két sávos. Ma reggel a gyalogátkelőhelyen át akartam menni. A stop táblánál megállt egy autó, de mivelt elég széles a sáv, így egy taxi a járdaszegély mellett megállás nélkül kb. 30-40-el balra nagy ívben bekanyarodott a Vágóhíd utcára. A belül álló autót majdnem letarolta aki szintén balra kanyarodott volna. A lélekjelenlétemnek köszönhetően nem ütött engem is el. Na ennyit a hazai stop táblákról, meg a gyalogátkelőhely előtti kötelező megállásról. Akkor mit várunk a jobbkézszabálytól.

Bacu 2008.06.26. 13:37:02

Csak azt áruljátok el, hogy minek ilyen emberekkel szívózni?
Már rég megtanulhattátok volna, hogy Magyarisztánban felesleges játszani a helyi igazságosztót!

Reggel tankolás után beálltam keréknyomást ellenőrizni. Egy kompresszor működött, arra az oldalra is álltam be (csak ott volt cső)
Másik helyre az öregasszony ezerrel beáll, majd autóból kirohan és gyors nyomásellenőrzésbe kezd... no comment
Most álltam volna neki kiosztani?
Lehet én vagyok a hülye, de én ilyenek miatt már nem izgatom magam. Inkább végignéztem a bénázását, majd a végén hangosan : Nagyon szívesen!

A bömös, mercis állatokat meg mindig előzékenyen el kell engedni!!! Mögöttük autózni a legjobb, mivel tolja le a népet, te pedig nyugiban az oldalvízén elmehetsz :)

Pöcsi 2008.06.26. 13:54:02

Bizony, bizony a pécsiek bunkóság tekintetében vezetnek az országban. Sokkal parasztabbak és ingerültebbek, mint Pesten.

Perillustris 2008.06.26. 14:29:07

Hát még a pécsi bicajosok! Na, azok aztán! (Ugye ez következtik?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.26. 15:37:39

És a pécsi Suzukisok! Meg a motorosok! :D

aqweren 2008.06.26. 17:39:09

Méghogy a pécsiek bunkók...jártatok már Komárom megyében? :( A megyehatárt átlépve minden autónak fél szeme van és vakít...a többiről nem is beszélve...ha valaki normális ebben a megyében az már úgy került ide...pesti ismerőseim jókat röhögnek rajtam mikor megemlítem, hogy milyen udvarias mindenki Pesten, meg kedves...a pécsiekről meg csak jó tapasztalataim vannak (leszámítva a vezetési stílust of course) :)

B.GY. 2008.06.26. 21:40:07

Rendszámot megjegyezni,azt ha megvan a kocsi parkolóban felgyújtani.Ha esetleg megkérdezi valaki hogy ez mi,csak annyit kell mondani."Ég és akkor mi van?"

név 2008.06.26. 22:54:22

Charlie Drop: megelőztek. de végre valaki, aki olvas, gondolkodik, majd rájön ;)
respect

Valaki más 2008.06.26. 23:43:45

Szerintem egy bevásárlóközpont parkolójában tetszőleges helyen és tetszőleges módon lehet karosszériajavítást finanszíroztatni...

Petyaaaa 2008.06.27. 04:31:01

A jobbkézszabály az egy egyszerű és ebből kifolyólag univerzális szabály, elvileg tökéletes. A gyakorlatban viszont ott van a sok tulok, aki nem tudja megkülönböztetni a jobb meg a bal kezét. Vagy akinél az "erősebb kutya"-szabály működik csak.
Szóval olyan ez, mint a bizalmi elv: sci-fi. Ha a bizalmi elv szerint vezettem volna, már évek óta halott lennék.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása