Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ki adott ezeknek zöldkártyát?

2008.07.11. 06:29 :: Kisikasa

Tibi egy komoly problémára hívta fel a figyelmünket - és főként az ebben illetékesek figyelmét - levelével, ami ha nem figyelünk rá még a mostaninál is jobban elfajulhat. Persze nem gondolom, hogy ezzel globális gondokat tudunk megoldani (bár ki tudja), de kicsiben elkezdhetünk figyelni arra, hogy az unokáinknak, vagy ne adj' Isten a gyerekeinknek ne gázálarcban kelljen közlekedni az utcán.

Rendszeresen olvasom a blogot, melyhez gratulálok - nagyon színvonalas. Történetem nem egyedi. Mindenkivel megtörténik naponta, csak eddig nem kapott elég figyelmet.

Nem vagyok egy nagy környezetvédő aktivista, de egy dolog azért mostmár idegesít picit. Ma az Árpád hídon haladtam Budáról Pestre. Előttem haladt egy robogós, aki egy idő után eltűnt egy hatalmas füstfelhőben. Az eltűnés oka az volt, hogy a motoros előtt egy KAMAZ haladt. Nekem nem vészes a dolog, mert bekapcsolom a klímával együtt a belső levegőkeringtetést is. Ez az utóbbi mostmár minden kocsiban megtalálható, ezért nem csinál belőle senki ügyet. Csak kicsit felháborít, hogy ezt a gombot azért kell kapcsolgatnom, mert egy hatalmas füsttel találom szembe magam. És ennél mégjobban felháborít az, hogy a motoros ott küszködött mögötte egészen addig, míg végre meg tudta előzni a KAMAZ-t.
 
Költői kérdések merülnek fel bennem az eset kapcsán, melyekre gondolom ez lesz a válasz: korrupció.
 
Tehát a kérdéseim:
 
- Milyen alapon kap zöld kártyát egy olyan teherautó, mely láthatóan egyetlen EU szabványnak sem felel meg?

- Ki engedte át a vizsgán? Mi alapján? Miért nem büntetik meg azt, aki kiadta a kártyáját?

- Elkezdjem fotózni ezeket a járműveket? (Nem lenne sok értelme, mivel egyrészt ilyeneket mindenki lát nap mint nap, másrészt a fotón nem látszana a rendszám a füsttől.)

- Nemrég (2005-ben) vettem új autót. A fentiek tekintetében milyen alapon kell zöld kártyát csináltatnom a vásárlás után 2, ill. 3 évvel?
 
Természetesen említhetném még a leharcolt BKV buszokat is, de ők legalább elvisznek egy embertömeget, ami még mindig jobb 50-100 autónál. A Trabantokat pedig azért nem említem, mert egyszerűen eltűntek Bp-ről szerencsére.

81 komment

Címkék: közlekedés autó kresz környezetszennyezés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sish 2008.07.11. 06:49:15

az nem kamaz, hanem KAMA3!!!

Rocko- 2008.07.11. 06:52:07

1) Tibi hülye
2) köcsög robogós
3) köcsög kamionos
4) köcsög BKV-s.
5) köcsög madarak.
még vmi? :)
és akkor tippelnék: olyan 30-50. komment környékén jön az, aki politizálni kezd. :)

Öreg Tintás Barnes 2008.07.11. 07:16:57

6) köcsög politikusok

Hogy válna minden köddé!
K*rva köd! :)

Grg 2008.07.11. 07:35:18

Hmm... az persze nem zavar, hogy sok vadiúj dízel még a KAMA3-at is megszégyenítő módon tud füstölni...

A Trabantokat pedig nem szídd! Vagy ha igen akkor a robogósokat is, mert egynémelyik nagyobb kék felhőt ereget mint egy Trabi.

cowkie 2008.07.11. 07:43:23

en annyival fejelnem meg a dolgot, hogy amikor megvettem a targa tetos automat optimistan megprobaltam vegigmenni a hungaria koruton.

epic fail.. :)

smfh 2008.07.11. 08:20:28

"Hmm... az persze nem zavar, hogy sok vadiúj dízel még a KAMA3-at is megszégyenítő módon tud füstölni..."

Egy nagy lószart!

Sergei 2008.07.11. 08:32:06

Bebaszna ha az általad emlitett új dizelek úgy füstölnének mint egy kamaz. Amúgy meg ezekről csak annyit hogy rendesen meg kell hajtani, szépen átég a rendszer és kurvára nem fog füstölni.

tibitheone 2008.07.11. 08:36:18

a vadonatúj dizelekkel csak az a gond, hogy ha nem ért hozzá a soför, hogy hogyan kell nyomni a pedált (pedálokat), akkor tényleg füstöl, mivel széthajtja a városban és soha nem égeti ki autópályán.
ellenben nemrég láttam egy előző generációs passatost az m3-ason 90-100 km/h körül úgy füstölt (bármiféle gyorsítás nélkül), mintha egy gyárkéményből jött volna, néha el is lepte a kocsit...
amúgy én is dizelt vezetek (1.9 pd), az enyém valamiért nem füstöl, talán mert odafigyelek ezekre a dolgokra + a fogyasztásra is...

tutti 2008.07.11. 08:36:53

hjah, bkv buszok elviszik az embertömeget, de akkoris büdösek, főleg ha egy forgalmasabb útvonalukon laksz. télen...

Sparhelt 2008.07.11. 08:42:03

Az jutott eszembe, hogy annak idején a Trabant volt kikiáltva a pesti legszennyezés főokaként. Voltak mindenféle akciók - éves bkv bérlet, stb. Mára eltűntek a Trabik, és változott valami? Ugyanolyan (ha nem nagyobb) a szmog, mint annak előtte..

Gabesz 2008.07.11. 08:43:25

Na pont ezt mondom én mindig!
Sokat furikázok a városban erre arra, és egyszerűen katasztrófa! Nincs olyan lámpa, ahol indulásnál ne okádná a füstöt meg kormot a pofámba a sok diesel bontószökevény. És nem csak a Kamaz meg Ifa a fő füstbomba, hanem az előbb említett hiperszuper turbóprucifix gázolajtemető csodakocsik! Márkaneveket nem akarok sorolni, mert azzal újabb háborút robbantanék ki, de szinte minden autótípusból mondhatnék példát, és az a szomorú, hogy még csak nem is az ezeréves szívódieselek, hanem a modern nagykocsik a fő füsteregetők. És ezeket minden további nélkül lehet használni, meg külföldről simán behozni és forgalomba helyezni.
És akkor még mindig azt a pár száz darab Trabantot b..szogatják a zöldkártyával meg katalizátorral!
Az öreg kétüteműek gyakorlatilag kihaltak, legalábbis nem sok van nekik hátra, ami még forgalomban van, az se megy sok kilómétert. Bezzeg ezek a koromhányók!
A kétüteműekről még annyit, hogy egy 30 éves Vespával járok a városban, és azt még szerintem senki sem látta füstölni!

ex-dr. vuk 2008.07.11. 08:47:30

Idontkent nezz meg roman rendszamu autokat is.. Tegnap egy roman kisfurgon lealazta barmelyik szazadeleji gozmozdonyt...

Ethan1982 2008.07.11. 08:52:04

Az a helyzet hogy én is ott haladtam tegnap és emlékszem is a nagy füstre... engem annyira akkor nem fogott meg mert messze volt és nem láttam a motorost sem de tényleg NAGYON zavaró lehetett közelről (a belső levegőt én is bekapcsoltam).

A gáz az, hogy naponta sok szar autó terheli az utakat és a tüdőnket, és akkor azt nem is említem mikor ÁTALAKÍTJÁK "SPORTOSRA" a kocsit és "SZÉP" hangja lesz... akkor jó amikor egy ilyen "SZÉP" hangú kocsival húzatnak kis utcákon, meg éjszaka... kb mint az orosz hadsereg. KI AD EZEKRE ENGEDÉLYT ÉS MIÉRT??

Cyric 2008.07.11. 08:53:39

Gabesznak teljesen igaza van.

Én is nagyon sok "vadi új" olajkályhával találkozok.
A kedvencem, mikor motorral utolérek egyet egy főúton, kiérünk egy egyenes szakaszhoz, ahol meg tudnám előzni, a kályhának meg nyomnak egy nagy kövér gázt én meg eltűnök a füstbe... Szerintem ezt direkt élvezik a tulajok, hogy odafüstölhetnek más orra alá...

impetus 2008.07.11. 08:56:36

Ezeket a zöld kártyákat úgy készítik, hogy (jobb esetben) odaviszik az autót, a gépre rádugnak egy szimulátort és megkérdezik, hogy milyen eredményt szeretnél kapni...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:02:54

Cyric:

Egyetértünk. Noha dízel autóm van nekem is(2006-os, tehát nem az a tipikus kerregő olajkályha már), nagyon rühellek chiptuningolt meg mittudoménmilyen dízel mögé érni motorral, mert gyűlölöm, amikor a levegőt vissza kell tartanom emiatt.

Hiába tiszták már a dízelek, azért a koromcafatok néha csak-csak elhagyják a kipufogót. Főleg jó kis városi araszolások után rakódik le.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:05:17

impetus:

Meg lehet még oldani így is, de már nagyon kevés helyen. Szerencsére vagy nem... nem tudom. Egyébként láttad már, hgoy csinálják dízelnél a zk-t? Kipufogóba szonda, pár mp. padlógáz. Ha valamivel, hát ezzel ki tudsz fektetni egy picit használtabb dízelt már. Emiatt anno a GTD Golf-omat soha nem vittem normális zk-ra. Nagy eséllyel vágta volna tönkre. Egy ismerősöm Fiat Regata-ja másnap nem indult zk után. Gyűrűrepedés.

impetus 2008.07.11. 09:15:03

Nem láttam még dízelt mérni (az enyém benzines). A párom mesélte az esetet. Gyorsan kellett neki zk, ezért megkérdezett vkit, hogy hol csinálják meg azonnal.
Még mindig így mérik egyébként a D autókat?

papugaja 2008.07.11. 09:15:31

Tudom néha utálni a TDI-s alakokat, amikor ész nélkül nyomják a pedált.

bakter 2008.07.11. 09:16:57

Jóemberek, akik nem tanultak oroszul, és büszkék is rá, hogy hülyék!
Nem Kama3, hanem Kamaz, magyarul. Tessék csak a cirill abc-t tanulmányozni!
Kamaz (oroszul: Камаз – Камский автомобильный завод) Azaz nem 3, hanem Z, mint Zavód.
Továbbá:
hu.wikipedia.org/wiki/Kamaz

egyszerüen 2008.07.11. 09:18:22

Nem lehet hogy a robogos élvezte??
egy kis magyar kábitoszer :))

egyszerüen 2008.07.11. 09:19:26

különben is viseljen gázálarcot :))

Amugy elég szomoru az ilyen, de jelzem jopár helyen a kocsit se kell elvinni vizsgázni elég ha odaadod a papirokat

kniight 2008.07.11. 09:20:05

ZK helyeken van erre a celra rendszeresitett vizsgajelolt. Atallitott adagoloval, hogy a sok padlo ne tegye tonkre.
A diesel zk. tenyleg tonkre tudja tenni a motort.
Aki ezt kitalalta azt szarra kellene perelni.

Milyen jogon teszi tonkre az allam a polgarok tulajdonat intezmenyesitett keretek kozott?

eljárás tárgya 2008.07.11. 09:25:41

Ez a KAMA3 poén? Annyian írják, hogy biztosan van, aki tényleg azt hiszi, hogy az utolsó karakter nem egy szám, hanem a cirill abc-ben a "z".

Pipipas 2008.07.11. 09:25:57

Anno az NDK-ban kismillió Trabant futott, mégsem halt ki a fél ország a "légszennyezés" miatt. Érdekes...

A mostani kis robogók meg bőven túlszárnyalják a Trabikat is, olyan büdösek, hogy ha levegőt szívnék mellettük, már vinnének is az intenzívre.

Egyébként még mindig nem elég drága az üzemanyag, ugyanis még mindig büdi van Bp-n. Nem is értem, hogy lehet úgy dolgozni, hogy a fél város picsája alatt egész nap autó van és araszolgat a másik után. Mi a faszt dolgoznak??? (Nem, nem a taxisokról, meg az árufuvarozókról van szó.)

benzin 2008.07.11. 09:30:00

Sziasztok,

Miért van az, hogy a legmodernebb diesel autók (legtöbbször terepjárók, felső kategóriás autók) kipufogógáz szaga más - számomra sokkal elviselhetetlenebb - mint a régebbieké?

grmindenyssa 2008.07.11. 09:32:34

-Van ennek zöldkártyája?
-Van, egy egész köteg. Azt égeti, nem látod a füstjét?

birka 2008.07.11. 09:40:16

A környezetvédelmi normákat adott terhelésre adják meg. A feljesztők úgy tudom szabad kezet kapnak padlógáz esetén, senkit nem érdekel hogy a hiperszuper TDI kövér gáznál megszényenít egy szergely mozdonyt, és annál egészségre jóval ártalmasabb mikroszennyet hány.
Az régi autók füstjére azt mondom fú de büdös... az újaknál(dízel) meg nem is igazán a szag ami zavar, hanem ugy érzem légszomjam van, és nem tudok rendesen levegőt venni. Én is robogózok, és szívesebben megyek egy BKV busz mögött, mint mondjuk egy vadiuj dízelcsoda mögött. A robogó szaga pedig kizárólag attól függ milyen olaj kerül bele.

T 2008.07.11. 09:40:32

bakter, aki nem voltal katona: az "kama-harom". legalabbis a nagy tobbseg szerint ;-)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:43:06

knight:

Egy a gond: mérik fordulatot is. Ha belövik 3500-asra az adagolót (de ugye ma már majdnem minden diesel common-rail, szóval esélytelen, hacsak bele nem rondítasz a vezérlésbe), akkor hibás lesz a mérési eredmény.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:44:43

benzin:

Mert másképp az égés, és a katalizátor hatására is más lesz a szaga. Régen tipikus olajkályha-szaga volt, ma meg olyan kicsit édeskés. Nemtom, én a régi szagát jobban szerettem. :D

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:47:17

egyszerűen:

Senki se próbálna meg trükközni, ha nem tudná, hogy tönkretehetik az autóját. Ugyanis pont annyiba kerül trükközve, mint a normális vizsgálat.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:48:28

Veszek is mindjárt egy Golf II GTD kipufogógáz-illatú illatosítót a kocsiba. :D

Devil 2008.07.11. 09:48:44

A minap én is kiálltam egy IFA mögül a Szimóval és vártam míg elhúz a francba, pedig csak csordogáltunk olyan 40-el, de iszonyat volt. Mióta nincs keverék azóta nem járok olajosabb benzinnel mint 1:50 és nem Arol 2T-t teszek bele, így megszünt a gyertyaslussz és látható füst sincs. Sok TDI-st meg nem zavarja hogy néha nem lát semmit a visszapillatóban a koromtól, mondván úgyse ő szagolja, persze, addig amig egy hasonló be nem áll elé... Emberek lássunk már tovább az orrunknál!

bakter 2008.07.11. 09:49:28

T:
Ráadásul az utóbbi években a Kamazok a Dakaron is jól szerepeltek, elég sokszor lehetett hallani a nevüket. De ha valaki nem, h't nem :)

Gabesz 2008.07.11. 09:49:30

A ZK-ra üzemmeleg motorral viszed az autót, mert azt úgy szokás nem?
Na ha egy motor melegen széthullik egy kis pörgetéstől, akkor az már eleve megérett a bontásra, vagy a motorgenerálra. Szerintem...

pörgekalap 2008.07.11. 09:50:15

Évek óta fortyogok pontosan ugyan ezért. Ezek a ...... Kamazok egy pöffentéssel több mocskot nyomnak ki, mint az autóm egész évben! Felháborító!

De itt volt igény a 30. komment környékére egy kis politizálásra, hadd elégítem ki ezt az óhajt: a Zöldek miért nem evvel foglalkoznak, ahelyett, hogy a szélerőműveket furják meg?

RedRiot 2008.07.11. 09:52:33

Azért a motorosok közt is van füstös: vmelyik nap pirosnál elém állt vmi cross vagy enduro gép, nem vagyok nagy motorszakértő, nem'tom milyen pontosan. Hangból és szagból ítélve vmi tuningolt kétütemű lehetett, hihetetlen tömény bűzt árasztott, mintha egy garázsban egyszerre túráztattak volna négy Trabantot. Hangerő szempontjából sem volt egyszerű, "szeretem" mikor az ilyenek tolnak egy kövér gázt a ház előtt az éjszaka közepén.

A Kamazoktól engem jobban idegesítenek a csiptuningolt tádék. ZK-nál ezek vagy fizetnek egy kis bónuszt, vagy visszateszik a gyári chipet, de szinte minden nap látni egyet. Így tényleg semmi értelme a ZKnak, lehúzás az egész. A hülye rendőr meg havi nyócvanér' nem kötexik velük. Há' mér', te kötekednél? (egyszerűbb megállni a zebrán, bemenni a mekibe, és tenni a szépet a 17 éves kiszolgáló csajoknak)

Ha dízel VW-t vagy ódit látok, a kipuff felett koromtól fekete lökössel, már tekerem fel az ablakot...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 09:53:23

Gabesz:

Üzemmelegen mérik, igen. Egy benzines bíja a pörgést, a dízel nem. Nyilván nem a garanciális időben hullik szét ettől. Szóval ebben tévedsz, a diesel konstrukciójából adódóan nem bírja. De egyébként nem azt mondtam, hogy tönkremegy, hanem tönkremehet könnyen. Legalábbis lényegesen könnyebben, mint egy benyás.

Azon kívül a motornak állati káros, ha terhelés nélkül pörgeted. Ez igaz a benzinesekre is.

pálinka · http://legjobbpalinka.hu 2008.07.11. 09:54:51

Az Andrássyn jár egy rózsaszín nyitott túristabusz, mostanában rendszeresen összefutok vele, na annak van füstje a javából. A szégyen, hogy ez túristákat fuvaroz egész nap lépésben, ki az aki erre engedélyt ad?

Gabesz 2008.07.11. 09:57:22

Alapvetően a Kamazokkal meg Ifákkal semmi gond nem lenne. Csak azt felejti el mindenki, hogy azokkal már felépítették a szocializmust, és most a megérdemelt nyugdíjazás helyett, tovább dolgoznak itt a rablókapitalizmusban is. Ahelyett, hogy veterántalálkozókon vonulnának fel, és ezzel nosztalgikus emlékeket ébresztenének mindenkiben bosszankodás helyett!
Aki annak ideén 150%-osra teljesítette az 5-éves tervet, az már rég a föld alatt van, szegény Kamazok meg még mindig húzzák az igát.
Amúgy meg a modernebb teherautókat sem kell félteni füstokádás terén!

feketebarany666 2008.07.11. 10:00:04

A diesel korom 1000x karosabb mint barmelyik 2utemu.

Valaki más 2008.07.11. 10:26:38

ha egy autó pár mp padlógáz után kifekszik (pl. zk után) azt már egyébként is ideje kidobni.
Egy műászakilag kifogástalan állapotban lévő autónak nem árt. Ami meg szar, az bontó vagy jobb esetben szerelő.

Moslékos 2008.07.11. 10:27:05

Én a héten vittem zöldkártya miatt a kocsim vizsgálatra. Azt mondták a szervizben jobban járok ha nem náluk adom le, spórolok 4e FT-ot. Jó fejek voltak, így tettem. 13 éves Astra, egyébként jó állapotban van, nem okádja a füstöt. A zöldkártyán van két oszlop, alapjárati illetve emelt fordulatszámmal történű mérési eredményről. Maradjunk annyiban, hogy a szonda bent volt a kipufogóban, de alapjáraton ment a motor, mindkét mérés esetén! A szaki a PC-s programban kézzel írta be a "mért" fordulatszámot, de szerintem a kibocsátási adatokat is be lehet vinni ilyen módon...

nakiaz 2008.07.11. 10:31:23

Reméljük, hogy mihamarabb 1000 Ft legyen egy liter gázolaj. Akkor kevesebb dízel idióta lesz az utakon,és kevesebb koromszennyeződés.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.11. 10:38:13

nakiaz:

Azért baromságokat nem kéne írni. Ne gondold már, csak csak a korom szennyez! Ugyanúgy megvannak az égéstermékek a benzin használata során is. Csak azokból általában kevesebb "látszik". De attól még van.

Amúgy rácseszel, ha 1000 forintos gázolajat akarsz, mert a legtöbb szállításra alkalmas jármű dízel, ennélfogva a szállítási költségek az egekbe szöknek. Te pedig majd sírsz, hogy miért 700 forint egy liter tej.

dude 2008.07.11. 10:42:56

szerintem rém ciki egy ilyen füstös személyautó. nekem nagyon égne a pofám! nem is értem azokat akik ilyenekre nem figyelnek. azt meg végképp, hogy a hatóságok miért nem figyelnek rá.
iszonyat összegekre kellene megruházni ezeket!!!

még egyszer: szánalmas aki ilyen autót vezet, egyszerűen lenézendő!!!!!!!!!

naposcsibe 2008.07.11. 10:46:31

Most komolyan van olyan 30 éven felüli, akinek nem világos, hogy Kamaz, nem Kama3? Istenem, sujkolták belénk az orosz nyelvet, kurvára nem érdekelt, de azért ragadt ránk valami...

agapé 2008.07.11. 10:46:35

Pálinka!
Na az a túristabusz az kegyetlen. Én bicajjal, autóval álltam mellette lámpánál, és valami halál. a Túristák a hátsó üléseken sálakba meg rongyokba burkolják a fejüket. szopó

malac 2008.07.11. 10:50:10

én hiányolom a nagyobb teherbírásu kama4 és az apró, talicskaszerű kama1 modelleket pest uccáiról.

canismerga 2008.07.11. 10:53:30

Sok rongy kell a szondára, ami beledugnak a kipufogóba, ha adatot akarnak "módosítan", oszt mindjárt jó lesz az az érték. Számomra az a nehezen érthető, hogy az új autók zöldkártyadíja miért magasabb, mint a 10-20 éves fostalicskáké. A kiváló rendszerről meg annyit, hogy a hibrid Lexusok esetében, mivel az álló helyzetben átvált az elekromotorra, volt fejvkarás rendesen, végül aztán beírtak valamit az okmányba. Aranyos kis Magyarorszááág ééééédes hazánk!
Mostanában a dizelek lettek a kor Trabantjai, mivel a lebegő korom nagy részéért az olajkályhák, leginkább a teherautók a felelősek, de azért egy legújabb generációs dizelmotorra akár oxigénmaszkot is lehet kötni.

lacivagyok 2008.07.11. 10:57:45

A zöldkártya az nem már, mint egy adó, ennyi.
Eleve más norma vonatkozik más tipusú járművekre, ráadásul a kutyát nem érdekli, hogy szétfüstölöd a várost, ha befizeted a díját.
Érvényes kártyával szétkormozhatod a várost, senkit nem érdekel, de ha egy nappal lejár a kártyád a 3 éves Toyota Priusodban, akkor megbasz a rendőr.

Pista 2008.07.11. 11:01:51

A biciklisek és a motorosok ebben az esetben mint biológiai légtisztítók működnek.

Beszívják a füstöt és kifújják a tiszta levegőt :-))) Minden BKV busz után futtatnék 5 biciklist, mindjárt tisztább lenne a levegő Pesten.

Szili 2008.07.11. 11:03:38

Ezt én sem értem, hogy a "qva" nagy környezetvédelemben hogyan lehet találni még ilyen autókat az utakon.

Érdekes, láttam Németországban Trabantot, IFA-t, hogy egy deka füstje nem volt.... Na ez, hogy lehet? Talán mégis meg lehet őket csinálni?

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.11. 11:11:08

Az úgynevezett modern teherautók után csapatostul szállnak az énekesmadarak. Elhihetitek, hogy egy szemnyi korom is alig jön ki az EURO4 és 5 motorokból. Mondjuk van más szaga... de bírhatóbb.

Rocko- 2008.07.11. 11:12:04

Petya 2008.07.11. 09:50:15
köszi. :D
egyébként a zöldek azzal foglalkoznak, h mi NE legyen, én olyat nem hallottam még, h parkot építettek volna. :)

ihatethisindapassthingy 2008.07.11. 11:12:45

Gyönyörű látvány minden reggel a Hegyalja úton, amikor a rothadófélben lévő Toyota Hiace, Ford Transit meg mittoménmi lekanyarodik az Erzsébet hídról 12 dühös jómunkásemberrel fedélzetén, majd visszagangol kettesbe és nekivág az emelkedőnek.

Az ilyeneket kikapni a forgalomból, műszert rá, majd átadni a Brainiacnak megsemmisítésre.

pakesz 2008.07.11. 11:15:04

szoval a tisztelt blog iroja csak azt hiszi...
es mi van ha eppen nem latja maga elott a fustot, csak ugy 100 meterre koveti? Az autosok is fokozottan veszelyeztetve vannak na...
Volt egy cikk, hogy a levegomerovel bementek a var alagutba, es a deakig kitartott a kocsiban a cucc... A motorosnal meg gyakorlatilag amint kiert az alagutbol.
Pluszba ott van az is, hogy a motorosnak picit magasabban van a szelloztetoje...

ihatethisindapassthingy 2008.07.11. 11:17:31

Amiket pl. rögtön fel lehetne robbantani, azok a belvárosi sightseeing buszok. Az összes fail.

feketebarany666 2008.07.11. 11:42:47

A diesel korom rakot okoz, lerakodik a szervezetben. Nem csak a kozlekedoket hanem a sofort is fenyegeti.
Foleg az ilyen regi teherautokban aramol vissza sok kipufogogaz a fulkebe.

TEE2007 2008.07.11. 11:51:05

Sziasztok,

Én írtam a cikket.
Köszi a sok hozzászólást
:-)

Én minden ilyen dolgot egyszerűen oldanék meg.

1. Füstokádót rendőrnek kiszedni a sorból.
2. Másnap kötelezően elküldeni bemérésre egy központi helyre.
3. A eredeti zöldkártya kiadóját min. 15 évre eltiltani tevékenységétől + pénzbüntetés.


Elképzelésem sincs, mi ebben a bonyolult ...

Rocko- 2008.07.11. 12:17:10

gyakorlatilag:

1) te józsi, némmá milyn büdös! - jah!
2) következô vizsgán: béla, vidd már át a szekeret vizsgán, holnap meghívlak egy láda sörre.
3) sofôr jani röögve nézi, h milyen gyors az IFA, mögötte mindneki le van maradva.

jómagam 2008.07.11. 12:26:23

Hogy kapnak zöldkártyát? Há-há-há..!!! Hát, mert kell és kész! Akkor most elmondom, hogy kapott műszakit és zöldkártyát az autóm (nem dízel). Öreg autó, azért vettem, hogy szépen felújítsam. De időközben lejárt a műszaki is meg a zöldkártya is. Én magam felkészítettem a kocsit, közben volt lakatosnál is, nagyon jól kezdett kinézni, de még nem volt teljesen készen. Elvittem a szerelőhöz, hogy csinálja meg azt a pár apróságot, ami még kell ahhoz, hogy készen legyen (nem ahhoz, hogy átmenjen, mert nem a papír éredekel, hanem a valós üzembiztonság!) ÉS vigye el leműszakiztatni. Nos... kapott műszakit a kocsi, persze, azt kapott, pedig még nem is volt készen. Ez alatt azt kell érteni, hogy úgy kaptam két év műszakit, hogy az autóban nem volt a sofőrnek biztonsági öve és nem volt kézifék sem! Ezen kívül úgy kapott zöldkártyát, hogy az egyik henger (injektor hiba miatt) nem is működött! Vajon ezekből a hibákból mit javított meg a mi jó magyar mesterünk? Semmit se. Még csak hozzá se nyúlt az autóhoz. Ezt onnan tudom, hogy én csináltam rajta egy csomó mindent és láttam volna, ha valami változik.

Szóval még csak le se kellett fizetnem senkit. A "mester" ugyanis természetesnek vette, hogy nekem papírok kellenek, nem pedig üzembiztosan működő autó. Hát, papírokat kaptam is, aztán persze folytattam a gép felújítását.

Na ennyit arról, hogy miként lehet ma zöldkártyát és műszakit kapni.

Azóta persze az autó már sokkal jobban van és nem is vittem többet ehhez a mesterhez.

Horci 2008.07.11. 13:33:25

Szerintem is felháborító ez sok dízel tragacs az utakon. A legjobb a tuningolt ősrégi tádé fócvágen jetta, golf. Szerencsétlen tulaj azt hiszi mekkora király verdája van, megy mint a veszedelem, és ha füstöl hozzá egy picit az nem gond :) Hát, jó pár hete egy 1.3as 8 szelepes zűd régi stifttel megtaníottunk egy ilyet a tiszteletre. Ráadásul a szuzukivan bioetanol volt és 4en ültünk benne :)
Ha versenyautót akar akkor vegyen olyat, ha meg 5 literes fogyasztással akar járkálni kultúráltan aztis megértem, de a kettőt ne variáljuk már.

A másik sztori ami tegnapelőtt történt:
Megyünk nyugiban a 10es úton Üröm határánál belebotlunk egy régi trazitba. Gazdasági okokból a szívódezső rettenetben motorolaj töltötte be az üzemanyag szerepét (ezek a régi igénytelen dízelek minden hulladékkal elmennek, azért jó :) ). Mögötte araszoltunk egy ideig mert nem tudtunk előzni, de már a szagtól majdnem inkább visszafordultunk. Ilyenkor miért nincs egy rendőr aki megállítja és helyszínen széttépi a zöldkártyát?

? 2008.07.11. 14:14:30

Itt Budapesten, ha kitakarítom a kérót, 3 nap mulva már mindenen áll a finom por. Eddig bárkit kérdeztem, ugyanezt tapasztalta, akár Pesten, akár Budán lakott.
Nem is a bűz, hanem ez a finom szálló por a legundorítóbb az itteni levegőben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 14:29:43

Hétfő, Bp: Audi A4 elindulásakor és minden váltásakor sűrű koromfelhő. Max. 5 éves volt. Itt mindent lehet, az a baj. Kis kenőpénz és mindjárt okés a zöldkártya, majd legfeljebb egy hasonló autót mérnek le, vagy kicsit odébb tartják a szondát.

Ethan1982 2008.07.11. 15:24:28

Ezen a jeleneten én is ott voltam... engem annyira nem zavart mert távolabb álltam, ámbár valóban nagy füst volt. Ami még zavaróbb: a sok ultra szar régi "feltuningolt" RONCSRA vajon kik adnak zöld kártyát? Tudjátok azok amik elhúznak kis utcákon meg a körúton "SZÉÉP" hangú motor hangal és közben mindenki majdnem megsüketül... EZEKNEK KI AD ZÖLD KÁRTYÁT?!

isti77 2008.07.11. 15:28:34

Én szeretem a dízelautókat. Olcsók, pörgősek, környezetkímélőek, szerencsére most már az üzemanyag is fillérekbe kerül, így a benzineshez képest alacsonyabb fogyasztást még inkább ki lehet használni, úgyhogy százszorosan is megéri ilyen autót venni.
De a legjobban a vezetési élményt szeretem bennük, a széles használható fordulattartományt.
És az a hang! Zene a fülnek. Alacsony fordulaton sima, pörgetve sportos, mint egy versenyautó!

t 2008.07.11. 16:22:20

Van egy fuvaros ismerösöm akit kitiltottak a régi NDK-s csodájával együtt az egyik bevásárlóközpont parkoloházából mert a füsttől bekapcsolt a tűzoltórendszer.

Szendwich 2008.07.11. 16:27:52

isti77 2008.07.11. 15:28:34
:)

Öreg Tintás Barnes 2008.07.11. 17:32:25

isti77 2008.07.11. 15:28:34
LOOOL !!! Ez nagyot ütött! :)

SLaci 2008.07.11. 19:37:32

Kellene sok-sok ellenőrzés. És rendszámlevétel. Ha én betartatom az autómmal a környezetvédelmi előírásokat (bevallom, ez nekem nem sok odafigyelésembe kerül), akkor ennyit megtehet más is.
Kicsit off, de környezetvédelmi kérdés:
Miért kell 10-15 l / 100 km-es fogyasztású autóval munkába járni egyedül nap mint nap? Nem elég egy 5-6 l / 100 km-es fogyasztású?
És itt most kérek minden érintettet, mielőtt megnyúz, hogy gondolja át: ha elegendően nagy a szerszámom, miért kell autóval növelni? Vagy?
:D

SLaci 2008.07.11. 19:46:38

Még olvasom a kommenteket, de egy dolog eszembe jutott:
Vegyél akkor autót, tisztelt barátom, Hölgyeim és Uraim, hogy ne csak a hitelt tudd kifizetni (ha ki tudod...), hanem a szervizt is. Akkor is, ha váratlanul jön közbe. Ha füstöl az autód (izé, járműved), mindegy, hogy dízel, benzines, kétütemű vagy Wankel-motoros, az nem természetes. Oldd meg. Csináltasd meg.
Szar ügy a takaró, de télen időnként felébred az ember, hogy fázik a lába, és ha nem veszi észre, tisztelt Barátaim, akkor elkúrtuk. Böszmék vagyunk.
Na most olyan bölcs voltam, hogy menten... nem is tudom. Befogom??? :))))))

SLaci 2008.07.11. 20:02:02

bakter 2008.07.11. 09:16:57

Sok már belőlem, de nem bírom abbahagyni.
Végre kiosztja valaki más a tahókat. Rossz látni, ahogy a cirill betűket keverik a latin betűkkel.
bakter. Egy gáz van. Magyarul sem tudnak. Nem tudnak olvasni. Írni. (Különben tudnák, hogy a cirill z-t nem keverjük latin betűkkel.) Szakmám része, hogy felismerjem az írni-olvasni jelszinten tudókat (gyk.:funkcionális analfabéta, nem anál fagörögbetű).

B.GY. 2008.07.11. 20:55:40

Ahova én hordom a cégesautókat zöldkártyára,ott nem is látják a kocsit,csak a forgalmit.Van mikor nem is azzal megyek oda amelyiknek lejárt:)Mondjuk nem füstöl egyik sem.

cooperügynök · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.07.12. 11:20:16

biztos a motor volt a hibás szar a kipufogója és előre fújta a füstöt !

öccse 2008.07.12. 12:36:44

Hagyjuk már ezeket a trabantos urbanlegendeket!

Péter 2008.07.12. 21:41:05

A dieseleket nem szabad szidni. Karban kell őket tartani, és nem ész nélkül húzni az adagolót.
Az én verdám egy '82-es vw Jetta 1.6D. Fogyasztása legutóbb 4.3l/100km volt, országúton, folyamatos 80-90-nél, de városban se kér többet 5 liternél.
A titka: normálisan karbantartott, felújított motor, és nem agyonhúzott adagoló. Én is tudnék koromokádó lenni, akkor gyorsulna is szépen, de két oknál fogva nem teszek ilyet:
1. nem akarok 5 liternél nagyobb fogyasztást a jelenlegi üzemanyagárak miatt
2. nem szeretném szétfüstölni az egyébkéntis szmogos várost.
Az öreg diesel Golfok, Jetták tulajdonosainak ajánlom, hogy szereljék ki a motort, vigyék el Dedeó mesterhez a 19. kerületbe, és kérjenek rajta full felújítást. Nekem 7 literről csökkent le 5 literre a fogyasztásom.
A felújítás 145 ezer Ft volt. (új dugó, új csapágyak, szelepek, gyűrűk, fűrás, minden). Gyári alkatrészekkel. Ha évente valaki csak 15 ezer km-t autózik, 320 Ft-os gázolaj árat figyelembe véve másfél éven belül megtérül.
Ja, és ettől függetlenül, a napi közlekedéshez nem ezt a járgányt használom. Arra van biciklim, elektromotoros hajtással, kb. 30 km-t megy egy töltéssel, csendes, és nem ragad be a dugóba.

Péter 2008.07.12. 21:46:50

Ja, hogy az autó nem ér ennyit a használtpiacon? Kit érdekel! Ha a kocsi szétmegy, a motort el lehet rakni ám, a többi mehet a roncstelepre. Ezenkívül egy szép állapotú példány kasznija még legalább 10 évig egybe fog maradni. A II-es, III-as Golf/Jetta/Vento-k meg pláne! A motor dettó ugyanaz mindegyikben. Meg a Santana-ban, régebbi Passatokban is.
Egy barátomnak van egy fekete Transportere. Turbós, 97-es. Agyon van húzva, alufelni, full extra felszerelés. Ha lepadlózza, fekete koromfelhő. De megy is. Tele pakolva nehéz holmikkal, utánfutóval alig bírtam utána az iramot, pedig én csak egyedül ültem. Na ezt nem szabad tenni a dieselekkel. Az ilyen kocsik tulajdonosát arra kényszeríteném, ha azonnal nem tekeri vissza az adagolót, akkor a saját füstjét szívja egész nap...

Johnny336 2008.07.14. 14:06:10

Tök mindegy, hogy nincsenek Trabik, meg Varnyúk, attól még az autópark eléggé koros (nekem is 20 éves a kocsim!). Ráadásul a régi dízelek kifejezetten szeretnek kormozni, különösen hazánkban, ahol előszeretettel szarnak bele emberek a szervízeltetésbe. Füstöl? És? Megy, nem? Leszedik a katalizátort, hogy jobban menjen az autó (+5 LE)? Lada Samarákon csak annak van rajta a katalizátor, aki nem tudja, hogy van rajta ilyen, különben leszedetnék. Ezek után mit várunk? Csókra megadnak olyan bontószökevényekre vizsgát, zöldkártyát, hogy az ember rá se mer nézni, mert attól széthullik a kocsi. Bezzeg aki rendesen szervízelteti, azt baleknak nézik, és a szerelők le akarják húzni, a vizsgaállomáson belekötnek mindenbe, és ott is lehúzzák. Hiába öreg az autója, azért jobb állapotban van, mint néhány másik, de nem haverja senkinek, meg becsületes ember...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása