Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kóstolgatós BMW-s

2008.07.11. 12:06 :: Kisikasa

Úgy tűnik véget nem érő a Netuddki sztorijához hasonló esetek száma, mert tömegével külditek az ilyen kis történeteket és egyik-másik kísértetiesen egyforma. Mi annak rendje és módja szerint közzé is tesszük ezeket, de jó volna valahogy közösen megoldást is találni. Van erre esély?

A kisautós sztoriról eszembe jutott a két héttel ezelőtti vasárnapom, amikor is az autópályán poroszkáltam hazafelé Budapest irányába.

Ultra nyugi voltam az előző estétől és ez még később érdekes lesz talán. Tatabánya előtt, ha jól emlékszem ott, volt egy sávelhúzás. Mivel a külső sávban nem akartam menni a zajos felfestés miatt (a szalagkorlát mellett egyensúlyozva meg defekt esélyes szerintem) a belsőben nyomultam 80-90 között valahol. Egyszercsak belenéztem a tükörbe és láttam, hogy valami fekete repül mögöttem. Ennek a fele sem tréfa, index jobbra és már húztam is volna kifele hadd repkedjen tovább, de a feketeség addigra már mögém is ért és megkísérelt jobbról jól megelőzni. Nem tudom, hogy az irányjelzés hiánya miatt honnan kellett volna tudnom mik a szándékai ezért ezt látva tétovázni kezdtem.

A feketeség azonban nagyot fékezett én meg most már felbuzdulva kihúzódtam a külsőbe, hadd haladjon tova. Na, ezt nem kellett volna. Szegény ember teljesen kiakadt: mellémhúzódott és már kaptam is az osztást, látom, hogy hadonászik, ordít, fröcsög, totál kész. Nem értettem igazán, uh. mivel rajtam is napszemüveg volt (higgyétek el könnyebb úgy a szemkontaktus :) vigyorogva intettem, hogy nem hallom és különben is húzzon mellőlem mert lassan összeérnek a visszapillantók. Kb. 20 másodperc alatt kitombolta magát látva, hogy nem leszek ideges és nem szállok be a játszmájába ami nyilvánvalóan úgy van kitalálva, hogy azt csak ő nyerheti, és egy padlógázzal tovább iramodott.

Nem sokáig, mert mindeközben utolértünk egy kisbuszt aki mögé beragadt a drága, én meg a már előbb is említett vigyorral visszaelőztem a belsőben. Ez ismét szintre emelte a hangulatát, uh. flikk-flakk után ismétlődött az előző szituáció, de a vége annyiban változott, hogy rámhúzta a kormányt (15 centi, ha volt az én első és az ő hátsó lökhárítója között) és beállt elém vagy két méterre és villogva dudálva gesztikulált. El kell ismernem, hogy nagyon érezte az autót mert én sem a kormányt nem húztam el, se a gázról le nem vettem a lábam, mégsem lett gond. Akkor végre megkaptam az ujjat (the finger) és elhúzott a szentem.

Kérdés: milyen autóval volt ő és milyennel én? Gyanítom, hogyha egy Jeep-ben ülök és nem egy Yarrisban, akkor nem lett volna ilyen kóstolgatós kedvében a BMW-gazdája. Szerintetek?

146 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Kangörény 2008.07.11. 14:15:27

Mennyi marharépa??? Ha a külső sáv rossz, és tök üres a pálya, akkor bizony az épelméjű ember bemegy a belsőbe és ott megy amennyivel jólesik neki. Ugyanis ha valaki csak emberi léptékkel lépi túl a sebességhatárt, akkor időben észrevenni a tükörben és vissza lehet menni a külsőbe. A poszt írója pont ezt tette volna, csak a bmw-s annyira nagy ívben szart a sebességkorlátozásra, hogy a csókának esélye sem volt időben kitérni előle. Ehhez jön az index nélküli jobbról előzés.... hááát egyértelműen a másik volt a balfasz, nem a posztoló.

Poligám, a véleményeddel csak az a baj, hogy az ilyen "féléletét a kocsiban tölti és a munkáját végzi naponta és egy hónap alatt 10000 kmt megy, mint a kamionos" úgy gondolja, hogy ő sokkal jobban vezet, mint bárki más, ezért nagy ívben tesz a szabályokra, atán amikor kiderül, hogy a fizikát ő sem tudja legyőzni, akkor véletlenül megöl az autójával egy hétvégi sofőrt.

Cyric 2008.07.11. 14:20:13

Na gratula az összes "előtűnik a semmiből" beszólós Úrvezetőnek.

2 verzó miatt tűnik elő a semmiből:

1.: Egy UFO dobja be mögéd, hogy esélyed se legyen rá reagálni, ezzel tesztelik az idegenek a földi lények reflexeit

2.: Olyan bamba vagy, hogy ha kimégy az erdőbe, a szádba fial a mókus... = nem tudsz vezetni.

Szerintetek melyik verzió az esélyesebb?

A.Kárki 2008.07.11. 14:24:44

Ebben az országban (sajnos) jellemzően sötét fatuskók használnak BMW-t, Audit, Mercedes-t. (Kevés kivétel van) Nagy bizotnsággal tudom, hogy ha ilyen típusú (főleg sötét színű és fóliázott ablakú) autót látok, hogy a sofőrjébe baltával sem lehet értelmet verni.
Tisztelet a kivételnek, de ezért ceréltem én is másra.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 14:25:58

Ehh, megint ugyanaz a téma. A végleges diktátum pedig mindig ez:

"ha annyira sietett volna, nem áll neki percekig szórakozni"

A kisebbségi komplexus nem autófüggő, ez is örök érvény már.

Safi 2008.07.11. 14:26:00

SilentSound: Azt hiszem, csak addig van záróvonal, amíg a sáveltolás miatt kicsit le kell húzódni, illetve a végén visszatérsz a normál sávhoz. Az egyenes részen azonban szaggatott vonal van.
A jobbra tartási kötelezettség miatt pedig nem mehet be a belső sávba csak előzés esetén. Én ezeken a szakaszokon mindig a külső sávban megyek. Soha nem volt gondom, nem baleset- veszélyesebb, mint a normál szakaszok, hiszen itt azért lelassítanak az autósok, kivéve az ökröket!
Azért nézd meg, igazam van-e. Köszi!

S 2008.07.11. 14:29:01

Tök egyszerű!


Ha rossz a sáv, ha nem, ha jönnek, ha nem. Jobbra tartási kötelezettség van. Meg lennék lepve, ha folyamatosan a visszapillantót nézné aki a belső sávban megy.

Ha valaki emiatt hisztizik és stresszel ha jönnek mögötte ott nagy baj van.


Mindenki értse meg, hogy a jobb tartási kötelezettségnek pont ez a lényege!!!

Rong 2008.07.11. 14:31:39

1: a semmiből nem tűnik elő senki, max ritkán nézel a tükörbe (még ha gyorsan közeledik is)

2: valahogy mégis csak azok okozzák a baleseteket többségét akik nem tartják be a KRESZ-t és k*rvára tudnak vezetni.

3: a p*cs kivan már azokkal akik teccik-nemteccik betartatom veled a sebességhatárt és azokkal is akik azon háborodnak fel, hogy 130-al előznek előtte egy kamiont.

EMMI 2008.07.11. 14:33:23

Na egy újabb nagyokos, aki nem ismeri a kreszt, és azt hiszi ő minden más autósnál okosabb. A harmadik mondatodban már ott a hiba, amitől az egész további történet egy fabatkát sem ér. A kreszben olyan nincs, hogy van kedven vagy nincs. A jobbratartási kötelezettség mindenkire vonatkozik, és nem kedv kérdése. Szóval nagyfiú voltál kis autóban, hibáztál, de ettől függetlenül a másik is egy kínai váza volt.

Amúgy nekem is Yarisom van, és én simán elférek sávelhúzáskor a leállósávban anélkül, hogy akár a zajos festésre, akár a koszos szélére mennék, pedig nőből vagyok. Erre jó a kicsi kocsi.

Greo (törölt) 2008.07.11. 14:33:33

gyikarcura jól ráhuztam volna én is a kormányt aztán elővettem volna a magnumot az ülés alól és fejbelőttem volna a ladából az biztos:-DDDD

Greo (törölt) 2008.07.11. 14:35:12

mármint nekem van ladám abból:-DDD

Rong 2008.07.11. 14:35:20

3: ezzel arra akartam utalni, hogy mindannyiotokat utálom és amikor én közlekedek akkor jobb lenne ha nem lennétek :))))

kilincs 2008.07.11. 14:46:25

"Ezzel csak az a baj, hogy minden auto minimum 5 km/h-val tobbet mutat ora szerint, mint amennyivel valojaban megy."

Ezzel az baj, hogy igy nem igaz ...max valami europai vacakra.
En pl. 3 japan autot hasznalok rendszersen.
Mindegyik 2-vel mutat tobbet a navi GPS alapu kiirasahoz kepest.

A GPS alapu sebesegmeres anvikon egyebknet +-0,18 km/h pontossagu, ha egyenletesen halad az auto...szoval teljesen pontosnak veheto ilyenkor.

Zz_ 2008.07.11. 14:50:42

Úgyis mi belsőben "tötyörgősök" vagyunk többen, he-he. És mi nyugodtak vagyunk, leszarjuk ha a többiek gyorsabban akarnak menni. Ennyi :-).

hosszú 2008.07.11. 14:57:58

kilincs: A navigáció által mutatott sebesség nem etalon, gondolj csak a pontosságra. Mi van akkor ha borus, ha fák alatt haladsz....stb.???? Korlátozás ide-oda létezik a KRESZ és a józan paraszti ész! Ha kettőt kombinálod gondod nem lehet :D

Gadget 2008.07.11. 14:58:34

De nagyon rá vagytok kattanva a jobbra tarts szabályra. Ne mondja nekem senki, hogy ha a külső sávban szar kátyús az út, a belső pedig sokkal jobb állapotú akkor nem ott autózik mert betartja a jobbra tarts-ot. ("Ezt most majdnem elhittem, ugye milyen jó anyag?")
Amúgy, ha valaki az adott útszakaszra megengedett LEGNAGYOBB sebességgel autózik senkinek semmilyen jogalapja nincsen megelőzni.
Nekem is sikerült hasonlóba keveredni. MEgyünk 80-at ahogy kell előttem sűrű kocsisor tempósan halad, látom a tükörből jön a baromarcú ezerrel, INDEXET kitettem, hogy lássa elhúzódok előle, és el is kezdtem jobbra húzódni, az a bírka meg ennek ellenére minden jelzés nélkül jobbról próbálkozott, majdnem baj lett. Mit gondolt miért indexelek és húzodok jobbra, nem hitte el, hogy lesz valaki aki elengedi? Kb 5 méterrel került előbbre mert ott volt a tömött kocsisor.
Utána még ugrált előzgetett de 2Km múlva ugyan annál a lámpánál áltunk egymás mellett, és én közben senkit nem előztem meg. :))
Persze, hogy kiröhögtem én is.

EMMI 2008.07.11. 15:02:12

Gadget: autópályán nincs kátyú, még a leállósávban sem, különben nem terelhetik oda a forgalmat.

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:03:44

pestisuttyó 2008.07.11. 14:04:21
"Jó, én is gyorsan mentem, de ő nem rendőr, hogy regulázzon itten", azért ez nehogy már így működjön!

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:03:46

pestisuttyó 2008.07.11. 14:04:21
"Jó, én is gyorsan mentem, de ő nem rendőr, hogy regulázzon itten", azért ez nehogy már így működjön!

RedRiot 2008.07.11. 15:08:24

"Ezzel csak az a baj, hogy minden auto minimum 5 km/h-val tobbet mutat ora szerint, mint amennyivel valojaban megy."

Ez csak nagyon vacak, 20 éves kocsikra igaz. Még '90 körül volt egy cikk talán az Auto Extrában, ami kb. 20 autó sebességmérőjének pontosságát tesztelte. 2-3km/h-t tévedtek általában, 5-6km/h-t vmi terepjáró, Land Rover Defender vagy vmi hasonló tévedett. Egy mai kocsi 80 körül jó ha 1-2km/h-t csal. Ha pedig vki 1km/h miatt képes villogni/seggbemászni/idegbetegnek lenni, az keressen egy betonfalat, és addig verje bele az idióta fejét, amíg bírja szusszal.

Posztírónak: a bömbis tényleg paraszt volt, de a belsőben menni defaultba', mert a külső sávnak nem tetszik az állaga/színe/éghajlata, elég fura dolog, sávelhúzás ide vagy oda. Ha vki utolér mondjuk 85-90-el, akkor az lehet hogy nem fogja vágni egyből hogy te nem bírod a gumi búgását+félsz a defekttől és ezért közlekedsz belül. Valószínűbb hogy szimplán hülyének néz. Erre azért készülj fel a köv. ilyen eksön előtt. Minden jót.

gondolatbetyar 2008.07.11. 15:10:43

frusztrált kis pöcs, aki nem érti, hogy ha a nagyok szabálytalankodnak akkor neki miért nem szabad.

t 2008.07.11. 15:12:32

Gadget: figyu, mit kapsz 5 percen belül ezért: 'Amúgy, ha valaki az adott útszakaszra megengedett LEGNAGYOBB sebességgel autózik senkinek semmilyen jogalapja nincsen megelőzni.' :)
Egyébként én mindig a külső sávban gurulok ilyenkor, menjen csak, aki akar. Kedvencem, amikor a 900 ccm-es Fiat csikvecsentó elrobog mellettem, aztán amint vége a 80-as korlátozásnak, egy kövér gázzal mögötte vagyok, h 'barátom, előznék' :)
Védjétek meg az ilyet, de éppen ti szidtátok a pirosnál sor mellett előző bringást - kérdés: ez miben különbözik attól?

a_quattro 2008.07.11. 15:14:35

Németországban nincs sebességkorlátozás, de:
- bármikor behúzodhatsz előzni a belső sávba, ha még "biztonságosan" kiférsz
- nem villognak rád, nem állnak bele a picsádba
- és mindezek függetlenek attól, hogy milyen autóval vagy...
Az olaszok villogtatnak, de a jelentése a magyar "kurvaanyádbahúzzaszaroddal" ellentétben: figyelj, gyorsabb autó közeleg!

Hozzá kell tennem, fényévekkel előznek meg minket társadalmi fejlettségben.

stellaz 2008.07.11. 15:15:22

Én 2 hete jöttem fel szegedről Budapestre, mikor is egy toyota terepjáró utolért vagy 160-al (éppen előztem a kamionokat), és kb. 0,5 másodperces türelmi idő után villogni meg indexelni kezdett. Én lehőzódtam egyből, ő padlógázzal tovább. Egészen 40 m hosszan, mert hasonló stílusban érte utol azt a kamiont ami előzött éppen egy másikat. Csakhogy a kamionos a 40 tonnás szerelvényével nem nagyon ijedt mega hozzá képest talicska terepjárótól és szépen beállt a msáik mellé néhány kilóméter erejéig, csak akkor engedte el a terepjáróst, amikor már többen is feltorlódtak. Nekem nagyon tetszett :)

Gadget 2008.07.11. 15:17:54

t: Eddig megúsztam. :)
Csak a tényszerűség kedvéért, én nem szidom a bringást, ha tud hagy menjen. Neki nehezebb az élete az autók között. :)

RedRiot 2008.07.11. 15:19:02

OK, OK, de a poszt írója nem előzött semmit, nem forgalmi okokból táborozott a belső sávban. Más kamiont előzni, és más csak hobbiból a belsőben haladni.

AproV · http://internetalon.hu 2008.07.11. 15:19:57

Bölcs élettapasztalataim azt mutatják, hogy az ilyen BMW-s seggfejek mindig a vesztükbe rohannak. De szó szerint.
Vagy kiegyenesít egy kanyart (egyébként ezt kívánom az összes ilyen parasztnak) vagy lelövik, mint egy kutyát valahol, vagy egy nála is nagyobb gengszter intézi el.
Én magamban vigyorogva mindig azt kívánom neki, hogy akkor fossa össze magát, amikor kiszáll a kocsijából és lehetőleg essen hanyatt, amikor jó sokan látják, hogy nyakig szaros lesz. Ha egyszer láttok ilyen kopasz, kigyúrt BMW-st fetrengeni a kocsija mellett, akkor fogott az átkom:-)

t 2008.07.11. 15:22:22

Gadget: OK, az nem is neked szólt, h szidod a bringást! :)
Én már csak tudom, milyen jó is a kocsik között! :)

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:24:49

Igen AproV, csak a vesztükbe rohanásuknak túl sok ártatlan ÁLDOZATAI vannak. És tudod az a véleményem, hogy mindig ezek ússzák meg, és mégis beveszik azt a kanyart...
Jó 7Vgate mindenkinek, és jó utat!

majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 15:25:33

1. Megfigyeltem ha elfogy az észérv (a gyengébb képességüek már eleve ezzel indítanak) akkor az idióták előhúzzák az "irigy vagy" és/vagy a "biztos hitelre vetted" kártyát, amiknek valljuk be semmi köze a KRESZ-hez.
2. A másik a rendőrösdit játszás dolog. Ha xy nem akadályoztathatja a gyorshajtót, mert nem rendőr, hogy bűntesse a azt, akkor ugyanez fordítva is igaz, azaz a másik se döntse el, hogy most szabálytalanul halad a belsőben vagy sem, mert ez nem az ő dolga ugyebár. Majd a rendőr kiparancsolja onnét.
3. Igenis minden ideggyengének bele kell vigyorogni a pofájába, ezzel is megrövidítve a nyamvadt kis életét. :))

Kelvin 2008.07.11. 15:30:22

Vannak ilyen köcsögök. Multkor megyek a vácin sorolnék a belsőbe, indexelek elengedem aki ott volt, mennék át erre kivág mögülem egy ezüst vectra azt még dudál. mondanom sem kell, hogy az indexet nem tudja hol van de a dudát igen. de a majom duda helyett mérnem az indexet használja, hogy legalább tudjam mit akar? annyiannyi majom van azt azthisszik tudnak vezetni mer nem indexelnek. Köcsögök. Le kell vágni az indexelő kezüket. Ugyse használják.

pakesz 2008.07.11. 15:31:17

nem kellett volna visszamenni a kulsobe, ez elemi szabaly..., ha mar jobbrol eloznek, akkor nem kell ossze vissza kacsazni ..., es hat az nehany masodpercen mulik, hogy kinek is van igaza, hogy te kacsazol, vagy csak letakarodsz onnan ahol nem volt helyed...

a masik elemi szabaly meg az ha bent vagy a belsoben, akkor nem mesz 90 -el, ha meg tenyleg olyan lassan totyogsz, akkor az ido nagyobb reszet a visszapillanton kell tolteni, hogy le tudj menni meg idoben

pakesz 2008.07.11. 15:34:27

hat a blogiro nem irta le egyertelmuen, hogy ez most rendes autopalyaszakaszon, vagy felujitas alatt levon ment...
ha felujitas alatt levon, akkor jogos a 90 ...

Netuddki 2008.07.11. 15:37:53

Most már van elég komment, uh. reagálnék.
-ja, a külsőben kellett volna mennem
-defektparám a szutykos leállótól van, ott is a szalagkorlát közelében ahová minden dzsuva kerül
-egyszercsak az egy szófordulat, de legközelebb azt írom, hogy folyamatosan csekkolom a visszapillantót és egyik ilyen csekk-nél felbukkan stb. - egyszercsak
-olyan tempósan jött, hogy egyből húzódtam volna és ott volt, nem az utolsó pillanatban, nem rendőrösdi
-az autóm egy yarris 1.5 sport, uh. magam is tudok tempósan autózni, nem azzal volt a gond
-nem, nem a nyilt autópályán mentem a belsőben 80-al
-és valóban elírtam egy dolgot a nagy hévben: a belsőben rekedt a cimbora és én még mindíg u.azzal a tempóval elgurultam a külsőben... há ja.
-sokat tanultam tőletek, tényleg(nem irónikusan) Köszönöm!

tk 2008.07.11. 15:44:28

Szerintem kar azon vitazni, hogy amikor ket szabalytalanul kozlekedo auto talalkozik az autopalyan, majd idovel mindkettonel elfogy a tolerancia (mar amennyiben egyaltalan volt) a masikkal szemben, akkor ki az erkocsli nyertes...

Alex 2008.07.11. 15:44:34

Netuddki. Akkor már megérte beírnod, ha valóban így van :)

pktrpl 2008.07.11. 15:48:16

Akik férfiember létére Yarissal közlekedik, az egy pöcs.

MMM 2008.07.11. 15:49:31

Ha ő 120 km/h-val gyorsabb nálad, akkor 500m távolságkülönbség ledolgozásához 15 mp kell!!! Tehát az "egyszercsak ott terem" autópályára értve elég durva...

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 15:49:46

pktrpl, ugyi BMW-d van, nemde?

benkoo 2008.07.11. 15:50:51

én most építek egy autót erre célra! se biztosítás,se semmi,csak vascső és bukókeret és az ilyenekbe bele fogom engedni:D
azt csá:D

majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 15:56:28

Hát én azért megnéznék egy Yaris1.5TS vs BMW 1.6/AudiA4 1.6-ot, hogy ki lenne a nagyobb pöcs...

MMM 2008.07.11. 16:00:32

Én is megnézném pl. egy frontális ütközés után ezeket. Te melyikben ülnél szívesebben?

Rocko- 2008.07.11. 16:01:16

Sam8888 2008.07.11. 14:05:34
ez szahahar, 650-es kell. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 16:18:42

stellaz 2008.07.11. 15:15:22

Leht, hogy ez neked kurvára tetszett, csak azoknak nem (ilyen vagyok én is), akik a pályára a gyors, egyenletes haladás miatt mennek fel és fizetnek extra zsét.

A törvény betartatása nem a Yarisos betyárok dolga, hanem a yardoké. Előbb utóbb úgyis megbüntetik magukat, nem kellagonizálni.

cypress 2008.07.11. 16:39:49

"Mivel a külső sávban nem akartam menni a zajos felfestés miatt (a szalagkorlát mellett egyensúlyozva meg defekt esélyes szerintem) a belsőben nyomultam 80-90 között valahol"

Gratulálok öregem! Autópálya belső sávjában mindezt. Legközelebb a felezővonalon haladj hatvannal, hátha úgy még nyugisabb, így még hatékonyabb is lehetsz, hiszen két sáv forgalmát tartod fel. Örülj, hogy csak ennyivel megúsztad, én tuti, hogy leszorítottalak volna, majd miután előtted vagyok beletaposok a fékbe, hogy belém rohanj. Lexusom van, nem számít a lóvé, te viszont csengetheted a SOKKAL magasabb kötelezőt és remélhetőleg egy életre megtanulod, hogy csak megfelelő sebességgel - ami nem 90 - haladhatsz a belső sávban.
...és még te adsz hangot a felháborodásodnak!!!!! Szánalmas vagy öreg....

FlybyWire 2008.07.11. 16:41:39

Egy Toyota Rav4-es pöcsfej pont tegnap játszott velem hasonlót, csak nem pályán, hanem a karolinán (!). Amikor rádudáltam, rámfékezett, mikor megkapta a finger, letekerte az ablakot és vörös fejjel üvöltözött. Én meg jót röhögtem, egy szót sem hallottam belőle (légkondi, diszkrét muzsika a kocsiban :)

cso zsi 2008.07.11. 16:42:29

" pakesz 2008.07.11. 15:34:27
hat a blogiro nem irta le egyertelmuen, hogy ez most rendes autopalyaszakaszon, vagy felujitas alatt levon ment...
ha felujitas alatt levon, akkor jogos a 90 ... "


Vajon miért is alkalmaztak sávelhúzást az adott szakaszon?
Belső a külsőbe, külső a leállóra terelve...

Netuddki 2008.07.11. 16:48:27

Szétszedtetek elismerem, tanulságos volt, de egy beírást még megér cypress akinek a felfogó/szövegértő képessége egy általános iskolás arcéval egyenlő: sávelhúzás volt ahogy írtam, ott a megengedett 80 km/óra. Ejj! Mert nem mindegy, hogy písz, vagy pissz. Igazad van a lóvé nem számít :D

csak nézek ki a fejemből 2008.07.11. 16:55:31

aha
és akkó most mi van?

FlybyWire 2008.07.11. 16:58:37

Jobbra tarts van MINDIG és kész.
Ha jönnek hátulról, ha nem.

Hazafelé az 1-esen a Biatorbágy előtti emelkedőn ha csak EGYSZER, egyetlen egyszer megérném, hogy üres a belső sáv, a kormányratapadó ijedt arcú ökomutterek (holtsáv az egész világ) úgy tűnik, fel sem fogják, hogy létezik olyan, hogy kapaszkodósáv, és teljes 70 km/h-val mennek a tükörsíma pöpec úton - a belsőben.
Na, ilyenkor az összes többi autósban elpattan valami (bennem is), és megy a szabálytalan kivülről kerülés.
Na, EZÉRT ütném (virtuálisan persze) a fejét mindenkinek, aki nem takarodik le a külsőbe MINDIG MINDENHOL!

Alibiman 2008.07.11. 17:07:48

Tipikus életkép a magyar autósokról. Az egyik nem tudja, hogy jobbratartás van, még akkor is, ha kicsit szűk a külső sáv, + nem nevelték bele, hogy a visszapillantó tükröt legalább 5 másodpercenként nézzük, még a kihalt éjszakában is.

A másik meg egyszerüen gyökér paraszt. És ez független attól, hogy milyen járgányt vezet.

A székesfehérvári leágazástól kezdődő 3 sávos szakasznál rendszeres, hogy a középső sávban autóznak. Valszeg nem tudják, hogy autópályán nem a belső sávban tilos tartósan menni, hanem egyszerüen jobbratartás van, ezért a legkülsőbb sávban kell menni. Jellemző, hogy hétköznap sokkal kevesebb ilyen van, mert az akkor autózók rendszeres közlekedők, és megtanulták a szabályt. Ellenben hétvégén - érdemes megnézni - hogy a sok farok milyen büszkén nyomul a középső sávban. És még akkor sem kapnak észbe, amikor szépen leelőzöm őket (balról) majd feltünően indexelve kihúzok a külső sávba, egyébként egy terepjárónak látszó, majd háromszáz lóerős bömössel. És ott ballagok tovább 130-140-el. A visszapillantótükörben látom, hogy ragaszkodik a középső sávhoz, oda váltott jegyet.

Sokan azt sem tudják, hogy emelkedőnél, ha kapaszkodó sávval bővül a pálya, akkor is jobbratartás van, ergó ha lehet, ki kell menni a legkülső sávba. A cseheknél van olyan, hogy a külső sáv (ilyen esetekben) csak a kamionoknak van fenntartva. Nálunk nincs ilyen szabály, a Ferrari is mehet (és kell is nmennie) a kapaszkodó sávban. Nem tudom, lehet, hogy egyesek szégyellnek ott hajtani?

kilincs 2008.07.11. 17:21:32

hosszú 2008.07.11. 14:57:58
kilincs: A navigáció által mutatott sebesség nem etalon, gondolj csak a pontosságra. Mi van akkor ha borus, ha fák alatt haladsz....stb.????

--------------
A navi mas elven meri
- a sebesseget
- a poziciot

A sebesseg meres hibaja FIX, mivel azt
a doppler (frekvencia-fazis csuszas) elven meri
Ezert az MINDIG +-0,18 km/h pontossagu !!! ha van GPS vetel...felttel még, hg ymag az auto egyenletesen haladjon, hiszen gyorsulas-lassulas kozben nyilvan csak egy valtozo atlagot tud merni...

A POZICIO PONTOSSAGA viszont valoban FÜGG
a vett muholdak szamatol es kisse a veteli korulmenyektol ill. az eppen vett holdak egbolt beli poziciojatol...

3 hold vetelekor mar 50-300 m
4 hold vetelekor 5-30 m
5 vagy tobb vetelekor 1 m koruli
pozicio pontossag a jellemzo ....
(a magassag adat ettol kisse pontatlanabb)

Uj poziciot a navi masodpercenkent egy szer vesz-szamol, a sebesseg adat pedig folyamatosan generalodik.

Szoval nyugi!
A sebesseget NEM a poziciobol szamolja...
..ezert az mindig pontos.

Roland.e46 2008.07.11. 17:25:58

"...ezt látva tétovázni kezdtem" Nah ez nálam is leverné a biztosítékot.. Teljesen előttem van a kép.. nem elég h "a belsőben nyomultál 80-90 között" mikor odaérnek mögéd, konkrétan megelőznének jobbról (mert hogy eszed ágában sincs félrehúzódni - vagy csak nem veszel tudomást a többi akár szabályosan is 130-al közlekedőről) , Te akkor kezdesz el el töketlenkedni a két sáv között.. Val'szeg én is magyaráznék, meg mutogatnék.. De ebben az a jó 2km-el arrébb már el is felejtem, míg Te aki csak nevet az egészen, hetekig magában tartja az esetet, és még különböző blogokba is beírja. De ez is jó, hiszen most van mit olvasni, meg mire reagálni..

énisfélek 2008.07.11. 17:37:49

Kedves barátunknak négy hatalmas pofon jár:
1: a jobbra tartási szabályt megszegve tartósan kisajátította magának a belső sávot,
2: ezután bevágott a kényszerűségből a külső sávban előzni próbáló gyorsabb autó elé,
3: két szabálytalanság után (melyek közül az egyikért börtön is járhat) még neki áll feljebb,
4: minderre olyan büszke, hogy még az interneten is eldicsekszik vele.

Egyes kommentelők meg sorban gratulálnak neki a gyilkossági kísérlethez.

Aki nem képes megállapítani, hogy egy autó milyen gyorsan közeledik, az maradjon otthon, mert így nemcsak autópályán, de még a zebrán is életveszélyben van.

kilincs 2008.07.11. 17:40:37


Alibiman....

Akkor is hogy is van ez a kapaszkodo sav ?!!!!

-----
(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot!!!!, a gyorsító és lassító sávot!!!!, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási!!!!, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.!!!!
------

Nem inkabb ugy, hogy oda csak az menjen ki aki nem gyozi a tobiekkel jobb szelsoben a kialakult tempot..?

Netuddki 2008.07.11. 17:47:35

Netuddki 2008.07.11. 15:37:53
Most már van elég komment, uh. reagálnék.
-ja, a külsőben kellett volna mennem
-defektparám a szutykos leállótól van, ott is a szalagkorlát közelében ahová minden dzsuva kerül
-egyszercsak az egy szófordulat, de legközelebb azt írom, hogy folyamatosan csekkolom a visszapillantót és egyik ilyen csekk-nél felbukkan stb. - egyszercsak
-olyan tempósan jött, hogy egyből húzódtam volna és ott volt, nem az utolsó pillanatban, nem rendőrösdi
-az autóm egy yarris 1.5 sport, uh. magam is tudok tempósan autózni, nem azzal volt a gond
-nem, nem a nyilt autópályán mentem a belsőben 80-al
-és valóban elírtam egy dolgot a nagy hévben: a belsőben rekedt a cimbora és én még mindíg u.azzal a tempóval elgurultam a külsőben... há ja.
-sokat tanultam tőletek, tényleg(nem irónikusan) Köszönöm!

És akkor még írtatok rá:
-sávelhúzásnál folyamatos sárga felfestés középen szóval nem lehetne elm. egyáltalán előzni
-vicces, hogy mindenki 5mp-enként a visszapillantóba néz...jah, persze!
-mindenki inkább megy a zajos felfestésen kilómétereket...jah, hogyne!
-kicsit álszent a társaság, de végül is én akartam!!!

Netuddki 2008.07.11. 17:55:37

És még eszembe jutott valami: ha villog, simán kihúzok, ha indexel simán bent maradok, de valahogy mindkettő kimaradt...

MMM 2008.07.11. 18:39:24

Egyébként érdekes ez a visszapillantóba nézegetés.
Én elég gyorsan szoktam menni, és nagyon gyakran nézem a tükröt. Valószínűleg azért, mert a sok előzés miatt tisztában kell lennem a forgalommal mögöttem is, pl nem jön-e egy még gyorsabb.
Ha véletlenül nem sietek és szépen lassan csordogálok a pályán, akkor hajlamos vagyok "elaludni", csak előzés előtt nézek hátra, mert úgy gondolom, hogy lelassult a világ is velem. Kevésbé figyelek a forgalomra.

Alapvetően talán nem is lenne baj ezzel, de azt nem értem, hogy aki lassabb, az miért nincs annyira figyelmes, hogy elengedje a sokkal gyorsabbat, még akár annak az árán is, hogy nem vág ki előzni, hanem fékez, vár és elengedi a másikat. Hiszen ráér, mert ha sietne, gyorsabban haladna, ugye. És ez független attól, hogy aki a megengedett sebesség fölött halad, miért siet. Az ő dolga. Nekem nem fáj, ha ő gyorsabban odaér a céljához...

Netuddki 2008.07.11. 18:47:20

MMM- ez igy rendjén is van, ha haladok én is figyelek mint az állat, csak nem értem, ha sehol senki miért rázatnám magam a felfestésen és miért kellene a 80-as táblánál egy 130-140 akármennyivel haladó autóra számítva állandóan sasolni a tükörbe?

lotht 2008.07.11. 18:53:38

"ezután bevágott a kényszerűségből a külső sávban előzni próbáló gyorsabb autó elé"

Ez meg milyen kényszer?
Mi az, ami legalább háromszoros szabálysértés (irányjelzés elmulasztása, jobbról előzés, sebbességhatár túllépése, és negyedikként megkockáztatom a követési távolság helytelen megválasztását) _szándékos_ elkövetésére kényszeríthet bárkit autóvezetés közben??

MMM 2008.07.11. 18:57:15

Mert neked mindegy, hogy lehúzódsz-e, neki meg nem. És tök idegesítő 80-ra fékezni, utána visszagyorsítani 140-re. Fékez, kipufog. Gondolj bele, mennyire véded a környezetet, ha elengeded :)
Egyébként nem tudom, mi a sz.rt javítanak már vagy 3 hónapja ott, de elég idegesítő. Az a 60-as tábla meg elég indokolatlannak tűnik, ha nincs forgalom én is 140 körül szoktam haladni ott. Nagy szopás lenne, ha odaállnának mérni...

lotht 2008.07.11. 18:59:02

"És tök idegesítő 80-ra fékezni, utána visszagyorsítani 140-re."
Azt mondod, szívás az élet?
Lehet...

nyergibergi 2008.07.11. 19:01:12

Nem kell a rossz rizsa! Mi a picsát keresel a belső (ELŐZŐ!!!) sávban, ha a külső (HALADÓ!!!) sáv üres! Mákod van, hogy nem ütötte szét az arcodat! Megérdemelted volna! Mazsola!

majdazteneldontom (törölt) 2008.07.11. 19:41:59

Kedves Netuddki!
Azt nem írtad, hogy milyen volt a forgalom korábban, úgy értem milyen volt a forgalom mögöttöttetek. Amennyiben a BMW-s szabályos előzésre készült, akkor naívan feltételezem, sokáig a külső sávban haladt mögötted, míg be nem ért, majd a megfelelő távolság elérésekor előzési szándékkal ki nem sorolt a belsőbe, mögéd. Vagy lehet, hogy már km óta jól érezte magát ott ő is? hmmm hmmm

B.GY. 2008.07.11. 20:49:54

Netuddki!Ha félsz a defekttől,menjél vonattal.Az M3-on is van sávelhúzás,mégsem megyek a belsőben,még akkor sem,ha éppen 130-al van kedvem ott is menni.Egyszer meg olvasd el a kocsid hátulján,hogy YARIS.Egy S-el,ha egyáltalán van neked olyanod.

Szendwich 2008.07.11. 20:53:02

Ehhez a városon kívüli több sávos közlekedéshez hozzáfűznék egy dolgot. Többen jönnek itt a jobb tartással párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, megjegyzem teljesen jogosan. Problémaként mindenki azt hozza fel, hogy a megengedetnél jóval lassabban poroszkálnak egyes autósok a belsőben, és egész egyszerűen nem hajlandók kihúzódni a külső sávba. Azért ennek az ellentettje is tapasztalható az utakon. Amikor valaki beér egy olyan autóst aki a belsőből ép kitol egy másik autóst a külsőbe, vagy csak ép ott séta autózik (azaz fordul a kocka és tolóból lett tolt). Többen ettől teljesen begőzölnek és úgy próbálják megmutatni, hogy őket nem kell és nem is lehet tolni, hogy padlógázt nyomnak. Ami a csövön kifér! „Gyorsulási versenyt” játszva elfelejtenek visszahúzódni a külső sávba, még akkor is ha vesztésre állnak a gyorsulásban.

SLaci 2008.07.11. 20:59:32

Hehe. Kisautós vagyok. És élvezem. Nem tudsz megelőzni? Hoppsz, előfordul. Ja, ha meg meg tudsz előzni 15 km után, mégis utánad 15 mp-cel állok be a parkolóba további 15 km után? Ki a nagyobb genya? Az, aki takarékos, vagy Te? Tisztelt Te! A fütyi nem a tankolt benzinmennyiségtől függ...
:DDD

lotht 2008.07.11. 21:29:27

És némi önvédelem is van abban, ha valaki nem akar két előzés között kihúzódni a külső sávban.
Ma az M5-ön direkt figyeltem ezt.
Magam minden olyan helyzetben, ahol becslésem szerint 6-8 másodpercnél hosszabb időt tudok fékezés nélkül (nem lassítás nélkül, hanem fékezés nélkül) a külsőben haladni, kihúzódtam a külsőbe.
A tapasztalat az volt, hogy a nagyon nehéz onnan visszajönni a belsőbe egy lassabb jármű utolérésekor. Nem egyszer kellett 80-90-re fékeznem, folyamatos indexelés mellett, pedig a külső sáv ilyenkor csak 10-20 km/h-val haladt gyorsabban, de mindenki igyekezett tartani a pozícióját.
Szóval lehet értelmes magyarázata is annak, hogy ha valaki nem húzódik ki a külsőbe két kamion közé, amelyek 100-150 m-re követik egymást.
(4.5 m az autóm hossza)

hopfen hell 2008.07.11. 21:57:15

az ilyen emberektől kellene elvenni a jogsit élete végéig te fasz! egy idő után elmegy a kedve az embernek attól, hogy a sok buzi bent bassza az anyját a belső sávban és reflexből előz jobbról, mert a tükröt nem ismerik, ahogy te se. hogy ütköznél össze egy vonattal!

hopfen hell 2008.07.11. 22:01:45

lotht! arra nem gondoltál, hogy még időben taposol egy kicsit a gázpedálon, hogy a 10-20km/h-val gyorsabb belső sávba tudj visszamenni? egy balfasz vagy, csak te legalább ismered a jobbkézszabályt, ami nagy ritkasáb Magyarországon

Poligám 2008.07.11. 22:12:45

T. Kangörény: Okés, biztos van olyan is aki azt gondolja jobban tud vezetni, mivel sokat vezet. (aztán felküld a fára, de pont ezért kell elengedni őket, mert ez neked is jó) A fizika törvényeit ugyan nem győzi le ő sem, de valószínűleg ha komoly baleset nélkül levezetett életében monndjuk 100.000.- vagy (ilyen is van) egymillió kilómétert (buszsofőrök, kamionosok, meg mitudom én még ki) akkor azt gondolom feltételezhető felkészültebben vezet, mint aki életében néhány 10.000.- ült a volán mögött. Nem tudom, de múltkor is mentem a Balatonra jó lassan , de majdnem az árokban (mert egy defenzív paraszt vagyok ;) ) és a gyorsabb autók üldözték egymást. M5ön ilyet (ott hétköznap megyek, ha megyek) elvétve látok, van, de ritka és mindenki tudja kábé hogy is megy ez. Szóval a rutintalanság is okoz bajt, nem csak a rutinos szabályszegők.

Valaki még írta, hogy a kilóméter óra az új autókban már pontos. Egy nagy f..szt. És a kamionosnak nem csak azért érdekes, a 88 v 90 mert 3 órával előbb végez miatta, hanem mert ha ő egyszer lelassul akkor 25 tonnát kell felgyorsítania és az K...va sok üzemanyag, amiért agyonVÁGJÁK őket. Bocs a kiemelésért.

Na ennyi, amúgy Kangörény értettem én a dolgot, és biztos van is benne valami, de nem tudom gyerekek; én annyi ilyen sok százezret menőt ismerek és hála Istennek - nem viccelek - milliónyi kilóméteren át baleset nélkül mennek. Le is kopogem.

Aztán jön a hétvége és a halálos balesetek. Azért ez is árulkodó. Bocs a mennyiségért.

lotht 2008.07.11. 22:16:19

Köszönöm a megtisztelő megszólítást.
Mondd csak, autópályan hogyan kell a jobbkézszabályt alkalmazni?
Elég ritka az egyenrangú kereszteződés arrafelé.
Mondtam, ez egy megfigyelő út volt. A tapasztalat pedig az, hogy 4-500 m-nél rövidebb helyre nem célszerű kihúzódni a külső sávba, ha ott lassúnak tűnő járműt látok ebben a távolságban.
Konklúzió: ha visszamegyek a külsőbe, akkor b...sz vagyok, ha nem, akkor meg s..j, mert a belsőben autózom.
Melyiket válasszam? Amelyik nekem tetszik...
Hogy téged meg minek tartalak a megszólalásod hangneme, és a közölt információid alapján?
Akadémikusnak? :) Neeem, dehogy.

az van 2008.07.11. 22:24:58

Nekem az a véleményem az autópályán való közlekedésről, hogy az egy nagyszerű dolog,
csak sok köcsög van.
Nem nagyon jó a biztonság. A biztonsági szervezet kevés nagyon. Rosszul van megcsinálva nagyon. Elég sok a rosszindulatú ember sajnos. Nagyon sok a veszedelem. Oda kéne figyelni a sok embernek. Szeretni kell az embereket, a népeket, egymást. Mindenki egyért, egy mindenkiért.
Köszönöm szépen. Mikó lesz benne a blogba?

hopfen hell 2008.07.11. 22:38:28

ja! jobbratarts! enyhén elborult az agyam ettől a levélírótól, ezért az elírás. A megfigyelő útnak meg annyi értelme van, mint mikor a német tv-n tesztet csinálnak, hogy százzal autózva 300km-t autópályán a lambo, a bentley, vagy egy cadillac terepjáró fogyaszt kevesebbet. az meg, hogy minek tartasz, azt leszarom, viszont ha olyan hülye vagy, hogy tesztelgetsz a pályán, akkor ne rinyálj, ha beszoptad. ütközz össze te is egy vonattal

B.GY. 2008.07.11. 22:39:52

Ja meg egy R-el.Nem S-el,bár ki tudja nálad?Előzés közben,ha valaki tol a belsőben,akkor rálépek a gázra egy kicsit én is.Aztán amint tudok visszamegyek a külsőbe.Nem olyan bonyolult ez.

lotht 2008.07.11. 22:52:48

Nincs ma jó estéd...
Remélem kihevered, mire legközelebb emberek közé, vagy az utcára mész.

Alex 2008.07.11. 23:30:51

Netuddki.
Én speciel mindig sasolom a tükröt. Szeretem tudni, hogy mi történik körülöttem, és ne csak akkor szembesüljek a dolgokról, mikor pl. sávot akar ok váltani, vagy lefordulni, stb. Hidd el, nyugodtabb így az élet mindenki számára.
A zajos felfestéstől pedig 20cm-re kell csak balra tartani, és máris csönd van :)

SLaci 2008.07.11. 23:39:40

lotht 2008.07.11. 21:29:27

Na, én ilyenkor villantok sokat, hogy gyere be, mert én nem szopok, de ha én nem teszem ezt (beengedést), akkor Te fogsz szopni. Soká. Pedig lehet, hogy Te gyorsabb leszel, mint én, aki bent vagyok.
Én 130-cal megyek. Aki akar, menjen. Remélem, hogy megúszom a szopásukat a papírautómban...
:D

SLaci 2008.07.11. 23:48:32

Poligám

Nem pofázok. Előzd meg a kamiont a kamionoddal, ha úgy érzed. Ez nekem ok. Én mennyit vesztek? Semmit. Te valószínűleg kilométerekkel előtte jelzed (szokták! tisztelt autóstársak!) az előzési szándékodat, és elfogadom. Mennyit vesztek? 1300 km-en kb. 3 percet, meg egy csomó benzin az enyém marad. Kérlek, csináld úgy, ahogy szoktátok: ne kelljen fékeznem. És akkor ok. Menj. SŐT! Nyerek, mert húzásban megyek sokáig. Nem időt vesztek, benzint NYEREK!
Na, tisztelt Autóstársak, megköveztek. De keveseteknek szült a neje ekkor... :DDD

lotht 2008.07.11. 23:50:10

Igen, van ilyen is. :)
Csak kevés. :(
Hátha...

antimason 2008.07.12. 00:01:49

Olyan kúrva nehéz megérteni, hogy jobbra tartás van sok buzigyerek! Mi a faszt csodálkozol???
Ne játsszon senki önkéntes rendőrt, mert ráfarag. Sok paraszt állat, aki nem képes a külsőben menni, mert ráz a vonal, meg mittoménbuzifaszkifogásos kalapos vezetők gyöngyei. És még neki áll feljebb.
Ha valaki meg siet, akkor siet baszki. Hogy lehetsz olyan paraszt és önkéntes rendőr, hogy majd Te megneveled??? Hú de utálom az ilyen sok közlekedési nullát. M7-M1 közös szakasza kifelé-befelé a középsőben mind, mert fingja nincs hogy kell közlekedni, és még nekik áll feljebb, ha valaki leelőzi őket. (Muszáj volt ilyen hangnemben írnom, mert így csak a szart rágjuk)

autosave 2008.07.12. 00:06:00

van aki a saját anyját is meg*aszná pár forintért. aztán jönnek okoskodni. a kresz nem szól fékezési tilalomról meg benzinmililiterelkről :D

autosave 2008.07.12. 00:07:06

antimason: megelőztél :)

SLaci 2008.07.12. 00:08:22

Emberek! Közlekedő Társaim!
Jobbkéz-szabályt nem tudjátok felfogni autópályán?
Hopsz. Kell? Nem is kell ott.
Emberségesség van? Van?
Közlekedés van?
Na akkor nem jobbkéz-szabály van. A svájciak, németek, osztrákok, szlovákok és (!IGEN!) a magyarok is tudják javarészt! Ha villogok (indexszel), hogy kamion mögül kijönnék, akkor még a zöld Suzukim ellenében is tud fékezni minden sztereotipizált autós, aki normális, ha akar. Ha meg nem, használja az egyezményes jelölést: villog (bazzeg, k. gyors vagyok, légyszi, most ne! - vagy a k. anyámat, és? meghaljak?). És? Felkészültem, defenzív vagyok, buktam majd' 9 másodpercet...

Miért nem csinálták ezt velem Svájcig oda-vissza 2500 km-en át?

Virtuális sör a megfejtőknek.
:DDD

SLaci 2008.07.12. 00:22:00

Még egy dolog. Valójában mindannyiótok erről beszél.
Ha be tudsz sorolni, hogy ne "bántsd" a többi belsőst, tedd meg. Nem bántod, ha egy kicsit kell fékeznie (az amúgy is szabályos) 130-ról. Nekem volt olyan Pestre menetelem, hogy az 1.0-ás Suzukival 150-nel kellett menjek, mert sürgős volt. Jééééééé! Ezt felfogták a nagyterepjárósok is! Ők is látnak. Elengedtek. Ez fura? Még csak nem is villogtam. (Vagy tudták, hogy még egyszer nem fogok felgyorsulni...) Elengedtek, támogattak, sőt vezettek. Naív vagyok? Az. Így jobb nekem...
Mindenesetre:
ha jó fej vagy, előbb utóbb jó fejek lesznek veled.
Én így közlekedem. Országokon át. Nem kell ehhez Svájc. És tényleg. Pesten is sok segítőkész van. Csak találd meg:
Én kiváltanék, te meg be? Oldjuk meg!

Rocko- 2008.07.12. 02:33:16

:(
remélem ezeknek nincs jogsijuk.

cso zsi 2008.07.12. 08:22:49

" Ficere 2008.07.11. 16:58:37
Jobbra tarts van MINDIG és kész.
Ha jönnek hátulról, ha nem.

...úgy tűnik, fel sem fogják, hogy létezik olyan, hogy kapaszkodósáv, és teljes 70 km/h-val mennek a tükörsíma pöpec úton - a belsőben.
Na, ilyenkor az összes többi autósban elpattan valami (bennem is), és megy a szabálytalan kivülről kerülés.
Na, EZÉRT ütném (virtuálisan persze) a fejét mindenkinek, aki nem takarodik le a külsőbe MINDIG MINDENHOL!"
" kilincs 2008.07.11. 17:40:37
Akkor is hogy is van ez a kapaszkodo sav ?!!!!

-----
(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot!!!!, a gyorsító és lassító sávot!!!!, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási!!!!, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.!!!!
------

Nem inkabb ugy, hogy oda csak az menjen ki aki nem gyozi a tobiekkel jobb szelsoben a kialakult tempot..? "

Főként, hogy kapaszkodósávos részen ki van táblázva a minimum kötelező sebesség.
A belsőben 100 km/h, a szélsőben (ami fizikailag itt középen van) 70 km/h, a leállósávból kialakított kapaszkodó a lassúbbaknak szól.

nyergibergi 2008.07.12. 12:58:26

Tegnap már megírtam a véleményemet, de mivel kb. 210 Km. autózás után tettem. valószínűleg megsértettem a moderálási szabályokat ezért törölték. Most megkísérlem újra, változatlan tartalommal, de más stílusban. Ha valakit megbántottam bocsánatot kérek.
Megértem az istentelen nagy egódat, de miért is vagy felháborodva? Mert folyamatosan közlekedtél a belső (ELŐZŐ!!!) sávban, holott a külső(HALADÓ!!!) sáv üres volt. Akkor talán meg kéne tanulni vezetni! YARIS! YES! Villámgyors és erős mint egy bivaly! A semmiből hirtelen előtűnő a "bunkesz" BMW-s! Aha! Az autó visszapillantó tükre arra való, hogy a mögöttes forgalmat FOLYAMATOSAN kontroláljuk! Mit keres egy autó a belső sávban, ha a külső üres? Rossz az út? Ugyan-ugyan! Ez teljesen komolytalan! A mazsolák menjenek dodgemezni, mert agybajt és ÉLETVESZÉLYT okoznak az ostobaságukkal! Kéretik elgondolkodni ezen!

_sokadik 2008.07.12. 14:40:09

Külső sáv - belső sáv, jobbratartás:
Nekem és a kocsimnak 130-140-es tempó a kényelmes autópályán. Emiatt, ha a forgalom lehetővé teszi, én is szoktam defaultban belső sávban közlekedni, folyamatosan előzve a külsőben 100-110 alatt tötymörgő Zsigulit, Daciát, kamiont, egyb lassú járművet. Nem megyek vissza két jármű előzése között, ha épp nem jönnek mögöttem. Ha jönnek, és le tudok húzódni, még idejében visszasorolok a külsőbe. Indexet kiteszem jobbra ahogy kell, nehogy eszébe jusson jobbról megelőzni közben.
Ha nem tudok lehúzódni, mert pl. 3 kamion van mellettem, akkor szépen befejezem az előzést, és amikor biztonságos, visszasorolok a külsőbe. Ha a mögöttem 210-el nyomulni akaró idegbeteg gizda nem fogja fel ezt a szitációt, az ő problémája, én nem is hergelem magam rajta, felőlem villoghat ahogy akar.
De jobb a békesség: ha konstans a belsőben vagyok, figyelem a mögöttes forgalmat és ha egy nagy fekete valamit látok közeledni, lehúzódom. Ennyi. Nem csalingászom a sávok között, index adott irányba, átsorol, kész.
Ha olyan a forgalom, hogy folyton jönnek hátulról a belsőben nálam gyorsabbak, veszteg maradok a külsőben, betartom a jobbra tarts szabályt, ha lehet kimegyek előzni, ha nem lehet, nem megyek ki. Mi ezen olyan bonyolult?

Km-óra csalása: Astra G órája gyári gumiméretnél is csal +8%ot fölfelé, GPS szerint. 50 helyett 54-55-öt mutat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 16:27:18

Legalább lehet dicsekedni, milyen keveset eszik a vas és hogy gyorsul XD (8%)

cso zsi 2008.07.12. 17:01:19

" nyergibergi 2008.07.12. 12:58:26
Az autó visszapillantó tükre arra való, hogy a mögöttes forgalmat FOLYAMATOSAN kontroláljuk! Mit keres egy autó a belső sávban, ha a külső üres? Rossz az út? Ugyan-ugyan! Ez teljesen komolytalan! A mazsolák menjenek dodgemezni, mert agybajt és ÉLETVESZÉLYT okoznak az ostobaságukkal! Kéretik elgondolkodni ezen! "

Ha folyamatosan a tükörbe bámulunk, az nem lesz pozitív kimenetelű az előttünk haladók számára.
Egyébként meg nem ártott volna elovasni, és értelmezni a cikket.
Sávelhúzás, belsőben haladás a szar minőségű leálló miatt, és megkísérelt bömös elengedés, aki inkább jobbról előzött, majd anyázott.
Én legalábbis ezt olvastam ki a fent leírtakból.

BMWs 2008.07.13. 15:07:11

Tök mindegy, hogy az aki ide beír épp 70-el balfaszkodik a belsőben, vagy épp 180-nal előz a leállóban, valamiért mindig a beírónak van igaza és szerinte a másik szóban forgó a világ szemétládája. (a hozzászólóknak pedig mindig, mindenről más a véleményük). Ennyire unatkoztok.

2008.07.14. 19:19:22

Meg jo, hogy a sebessegkorlatozason tul zarovonal es elozni tilos is van. En sem szoktam 60nal es 80nal menni ezeken a szakaszokon, tobbek kozt azert is, amit SilentSound irt, hogy a kamion atmenne rajtam...
Viszont ha van valami lama, aki annyival megy, akkor legalabb nem baszogatom, hanem megvarom azt a 47 masodpercet, amig lehet menni. Bar ilyenkor szokott az lenni, hogy mire az 1.2es felgyorsul 130ra, megeloznek :D

Amugy meg az mokas, amikor egy auto konstans 110-120szal megy, a nyilt szakaszon is, es savelhuzasnal is. Kerulgetni kell, aztan mint az allatt elveret mellettem, mert en csak 90nel.

nyergibergi 2008.07.14. 22:30:42

cso zsi! Értelemszerűen nem azt írtam, hogy állandóan a tükröt bámulja aki vezet, hanem azt, hogy állandóan tudja, mi történik mögötte! Ez azért különbség! Valaki jóval előbb azt is pontosan kiszámolta, mekkora sebességkülönbség kellene egy "hirtelen, egyszercsak, hipp-hopp" megérkezéshez! Olvasd el légyszives! Az azért talán szerinted is elítélhető, ha valaki percekig nem kukkant legalább az egyik tükörbe, ugye? Mindenesetre a tartósan az előző sávban tomboló, nagy dózisban BAMBUSZ tablettát szedő barmokkal tele a pöcsöm, pláne ha valami rejtélyes oknál fogva önkéntes közlekedési rendőrnek is képzelik magukat! Ezen kívül az a bizonyos külső tényleg nagyon szar lehetett ha a bömös lazán elporolt rajta!

alexis machine 2008.07.14. 22:49:05


Hasonló autópályás élményem van nekem is, az M7-esről. Múlt vasárnap késő délelőtt meglepően üres volt a pálya, így számomra kellemes utazótempót tudtam diktálni, ami olyan 160 km/h környékén van. (Aki ezért reklamálna, ismétlem, hogy elég üres volt a pálya, a tömött M0-án nem ennyivel megyek. :) )
A külsőben haladok, mert azon a sávon is elgurul az autó, nem ráz jobban, meg semmi ilyesmi, kibírom ott is. De aztán látom, hogy valami piros pötty közeledik, elölről. A belsőben egy Thalia tetvészkedik, kb 100-zal. Én, nem mintha nem lenne tökmindegy, ( a szabályos közlekedésemnek úgyis lőttek már a sebesség miatt) behúzódtam belülre, és elvettem a lábam a gázról, hogy ne guruljak a seggébe. Ő nem változtatott sebességet, én pedig fokozatosan lelassultam az ő sebességére, kellő távot tartva, majd miután felfogtam, hogy esze ágában sincs kivonszolni magát, egy pillanatra rávakuztam a refivel. Ettől kiment, majd el tudtam menni mellette. Utána index, ki a külsőbe. Semmi mutogatás, semmi befékezés elé, és hasonló baromságok. De ahogy lejöttem a lehajtómon, és utána a sebességhatárt tartva közlekedtem, utolért, és a seggembe állva közlekedett, reflektor fenn végig. 3 településen így vezetett keresztül az utunk, mert akkor már előzni nem tudtam. Elállítottam a külső tükrökete, hogy ne vakítson, belsőt elnyomtam félre, és szépen mentem. Nem értem a viselkedését, de egyébként hirtelen lobbanó agyam ezúttal helyesen cselekedett: nem tudja, miért alakult ez így, de inkább ráhagytam, az ilyen főjön a saját levében...

Netuddki 2008.07.15. 17:38:05

Tökfelesleges beírni, mert a legtöbben képtelenek arra, hogy végigolvassák a posztot, vagy ha mégis sikerül akkor meg a szövegértelmezéssel vannak gondok... pl. igy kaptam meg, hogy a nyílt autópályán a belsőben megyek 80-al akkor meg is érdemlem...muhahha azér leítom 100-adszorra is, hogy sávelhúzásnál 80-as táblánál. Meg hogy számítsak a 140-el mögöttem jövőre állandóan(tükör), aham, a 80-as táblánál. Meg rámfékeznének és összetörnének(mert van lé bőven)...és aztán sittre kerülnének szerintem. Balfasz társaság, a blog gecijó, de ennyi álszent embert egy helyen még nem nagyon láttam. És nem arra vagyok kiakadva, hogy valaki más véleményen van, hanem ha olyasmivel gyanusítanak és osztanak ami nem is úgy volt. lsd. fenti példák. Nah, ezentúl csak olvasok, a sztorimat meg megtartom magamnak. (majd irjál rá valami elméset,tudodki)

B.GY. 2008.07.15. 23:48:13

Hív a vasút vár a MÁV Yarrris:)

TAXI 2008.08.25. 20:39:04

Tény, vannak barmok(!) az utakon, de nem mindenki az. Ma például M7-en előztem egy 4 autóból álló sort kb 160-al, amikor feltűnt a visszapillantómban (nem 10 percenként nézem) egy Hasonszőrű gápjármű egy kicsit a seggemben (Astra volt ő is), csak egy kicsit feldobva motorikusan is. Nem villogott, nem indexelt rám. Megvárta, amíg befejezem az előzést, és kihúzok külsőbe. Amikor elhaladt mellettem, egy kicsit "morcosan" néztem rá. -de valószínűleg tényleg sietett) Miután egy kicsit elhúzott (kb 50-60 méterre), NORMÁLIS EMBER MÓDJÁRA (!) Bocsánatot kért a seggem közeli megtekintéséért egy két villanásos vészvillogóval, amit nyugtáztam két rövid villantással. Ez az eset tartja bennem a lelket, hogy nem halt ki a normálisabb közlekedő réteg.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása