Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szépül a környék, fogynak a parkolóhelyek

2008.07.17. 06:46 :: Kisikasa

Tibor arról írt nekünk, ami mostanság Ferencvárosban zajlik, nevezetesen a felújítási munkálatokról, melyeknek köszönhetően egyre fogyatkoznak a parkolóhelyek a környéken, levélírónk szerint talán valakinek anyagi érdeke fűződik a ritkításhoz.

Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Történetünk a Ferencvárosban játszódik,napjainkban.

(illusztráció)

Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek, rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat, elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.

Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, de majd most! Szép széles járda
lesz az eddigi széles járda helyett, és kb. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ô gondjuk, vegyenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak...

Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentôs többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyik nagyeszûnek "érdekeltsége" van a környéken levô parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugo egyhavi parkolás amit én pl nem valószínû hogy meg tudok fizetni.

Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz mégy nehezebb.

276 komment

Címkék: budapest autó parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kx 2008.07.17. 12:47:26

Rav Antal: asvanyviz a hatizsakba, nagymama a taxiba (benzinköltseget + kopast + parkolasi dijat + biztositast beszamitva fajlagosan olcsobb mint a sajat kocsi) + a raklapnyi cucchoz mar legalabb egy transporter kell, ami nem esik az "autozni" kategoriaba...

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.07.17. 12:47:39

Pedig milyen jó is az télen, ha az ember átmozgatja magát reggel egy kis hólapátolással :)

Én kb. 50 méteren szoktam teljesen, vagy legalább az autó kerekének nyomsávjában eltakarítani a havat, mert a hókotró nem jár arra, a szomszéd meg később indul :)

kx 2008.07.17. 12:48:51

Antal, te vagy a "Csepel Apolló - Antal" ?

malac 2008.07.17. 12:50:55

insert_click: mekkora akülönbség? a Züllői út mindét oldalán hasonló a helyzet. Egyébként persze, bejár, csak otthon ingyér parkol és nem lesz beteg a gyereke, én spec. szeretem a dugókat, hozzátartoznak a városképhez, ha vki ott áll bennük, tegye, én csak akkor ha nagyon kell, nekem nem büdös(annyira) a békávé, ingyér az is jó...

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.07.17. 12:54:34

malac: csak vicc volt ;) javítottam a hozzászóláson :) Egyébként összegezve, úgy szar a rendszer ahogy van.

malac 2008.07.17. 12:59:14

aszittem az egész belváros nyócker és a parlament a központja :)

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.07.17. 13:07:55

malac: a parlament a dunán van ;)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 13:09:21

promontor 2008.07.17. 12:42:30
60-80? akkor megyek megpofozom a tulajt, mert tőlem csak 50et kér itt a lakóparkban :(((

promontor 2008.07.17. 13:10:11

egygrafikus:

Két megjegyzés:

4: Nem ismerem az utcát, tehát lehet, hogy nincs igazam, de gondolkozz el a következőn: harminc éve a belváros mellékutcáiban alig voltak boltok, az épületek földszintjén is lakások voltak. Azóta egy csomó utca sétálóutca lett és 3-5-8 éves átfutással megjelentek a boltok, éttermek, kávézók. A legtöbb helyen ugyanis akár az alagsori, akár a (magas)földszinti ingatlanok kisebb-nagyobb befektetéssel átalakíthatóak. Sétálj végig a Ráday utcán: ott sok bolt vagy étterem így lett kialakítva.

6: Lehet, hogy most nem akarsz elköltözni, de attól az értéknövekedés még tény, és azt mondani, hogy az nem számít, az hamis képet ad a helyzetedről. Tíz vagy húsz év múlva majd el fogsz onnan költözni, és akkor majd örülni fogsz, hogy hivatkozhatsz a vevőknek a kultúrált környezetre. Ha meg mégis ott akarsz megöregedni, akkor meg a gyerekeid fognak egy értékesebb ingatlant örökölni. Szóval szerintem ez igenis fontos szempont.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 13:12:28

kx 2008.07.17. 12:47:26
ott a pont!

malac 2008.07.17. 12:40:19
rosszkutya, láccik h nem házban lax"
márpedig a lakás, egy házban van képzeld el! :))

promontor 2008.07.17. 13:16:21

RosszQtya: OK, biztos a kb. 50e is reális egy kisebb lakásnál, ez szerintem a gondolatmenet lényegén nem változtat.

Krisi 2008.07.17. 13:19:13

Én személy szerint örülök neki, hogy egyre több sétáló utca van. Már írtátok, hogy lehet, hogy nem holnapra lesz tele kávézókkal meg boltokkal, de hosszú távon mindenki jól jár. Az ott lakók is, mert ki ne szeretne csendesebb környéken lakni?

Azt meg már nemtom ki vetette fel, hogy mi lenne, ha egyszer csak senki sem autózna?

Hát az lenne az első lépés az élhető város felé. Várom már, de nagyon :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 13:22:27

promontor 2008.07.17. 13:16:21
40nm és kb 1.5 éves a dolog... nekem ez akkora, hogy 1 hétig nem futok össze magammal benne :))

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.07.17. 13:23:14

Krisi,
Sose jó szélsőségekbe esni.
"senki sem autózna", ilyen nincs. Azért sokaknak ez nem passzió.
Gondolj bele, egy áruszállító, beszerző, szervizes, stb.
De a jelentős csökkenéshez is jelentősen jobb tömegközlekedés kéne, márpedig azt inkább leépítik. :(

malac 2008.07.17. 13:32:12

RosszQtya 2008.07.17. 13:12:28: nem mindegy h katolikus vagy protestáns egyházban van-e az a lakás...

Aneninen 2008.07.17. 13:33:59

Zöldfül: pontosan erről van szó.
Londonban pl. ugye ott a rengeteg metróvonal. (Itthon valamiért nem honosodott meg, hogy egy metró el is ágazhat, holott szerintem jóval kevesebb pénzért lehetne lefedni területeket vele.) De hagyjuk a metrót, ne politizáljunk ^_^
A buszsűrűség és -kultúráltság sem mindennapi. Nem az a lényeg, hogy nem engedtek fel minket egy buszra, merthogy már csak két hely van és hárman vagyunk, hanem hogy három percen belül jött a következő.

Itthon ha jól tudom, hiába nem fogadták el a paraméterkönyvet, mégis ritkulnak a jártatok...

----

Egyébként a KRESZ nap mintájára meg kellene szervezni a No Auto napot is. Aki nem fuvarozó, nem száll autóba - és majd meglátjuk, hogyan tudja kezelni a tömegközlekedés a helyzetet!

mxplanet 2008.07.17. 13:36:45

RosszQtya 2008.07.17. 13:22:27
bepapirozva se?:D

Krisi 2008.07.17. 13:42:43

zöldfül:
csak válaszoltam egy fentebbi felvetésre, nem állítottam ilyet :)

Azzal tisztában vagyok, hogy sok ember nem tud létezni autó nélkül. De nem mindenki.

Az autózás költségeibe meg nem csak a benzin tartozik bele, hanem még jópár dolog, pl. a parkolás is. Aki ezzel nem számol, amikor belvárosi lakos létére autót vesz, az buta mint a tök.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 13:50:22

mxplanet 2008.07.17. 13:36:45
kérdés nélkül az volt a tulaj kérdése, hogy kérünk-e számlát... ő kérdezte! ilyet se hallottam, de ha kérek akkor az 50+20%tréfa az 60 :) mivel nem tudom hol elszámoltatni nem kértem...

mxplanet 2008.07.17. 13:52:31

hát nem erre értettem a papirt:))

hanem hogy lizergsavdietilamid hazsnálata eseten se találkozol magaddal?:D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 13:56:06

Aneninen 2008.07.17. 13:33:59
Egyébként a KRESZ nap mintájára meg kellene szervezni a No Auto napot is."
feltaláltad a spanyol viaszt! minden évben kb szeptemberben van autómentes nap BPen évek óta...

de kérdem én mikor lesz autós nap, mikor én mehetek a járdán, kerékpárúton és egyéb helyeken, mert fordítva minden van... itt csak az autósok szopnak éjjel nappal... egész héten dugó, végre hétvége, akkor csinálunk megint! lánchíd lezárva, mert pár seggfej boltos zsírosodik, kerülget az egész város... tavasztól-őszig futóversenyek, fő(bb) útvonalak mind lezárva...

de a legnagyobb kedvencem a környezetvédő kerékpározás! ezzel a dumávan lezárják a margit hid északi oldalán az egyik sávot... 3kerékpár/óra miatt, úgy a szombat-vasárnap nem lévő forgalomból olyan dugót varázsolunk 2 napra, hogy az oktogonig ér a sor.. arról nem beszélve, hogy melyik kerékpáros tett bele akár egy forintot is abba, hagy szombaton lerakják vasárnap este felszedik? egyik se! de az autósoktól behúzott adókból erre is telik!

miss parker 2008.07.17. 13:56:42



PARKOLAS:
az amikor utkozben rovid idore megallok, amig elintezek valamit...

GARAZSIROZAS:
Az amikor nem utkozben vagyok....
azaz csak TÁROLOM az autot a következő használatig.

Tehat amikor pl. a melobol hazaertem es masnapig letszem az autot valahova, mert
MÁR nem áll széndékomban elmenni vele sehova.

Hasonloan itelem meg a melohelyi parkolas/tarolas kerdeset, mint az otthonit.

A lenyegi kulonbseg az AZ, hogy
OTTHON es a MELOHELYEN is
HOSSZZU IDORE elore tudom, hogy bizony auto
tarolo helyre lesz szuksegem egy adott helyen.

Ez tehat nem ideiglenes jellegu helyigeny!

Ezzel szemben a parkolas...az esetenkent merul hol itt...hol ott...

Még akkor is ha van olyan helyszin ami viszonylag gyakran ismetlodik.
A lenyeg, hoyg NEM ELORE tudahto az igenyem
es nem is hosszuidon at lenyegben folyamatosan ismetlodo a hely igenyem.

Ezert szerintem az auto tulajanak KELL(en) biztositani azt a helyt ahol TÁROLJA az autojat

A munkahelyeknek/uzleteknek/stb-knek azt a helyet ahol a hozza erkezok tarolhatjak az autojukat.

A fentieken tuli esetek azok a parkolasok, amik
valoban közteruletet igenyelnek....


De amig lehet uzletet/irodat/stb. nyitni azzal elintezve, hogy a vevo/ugyfel (es az elado/tulaj) majd a kozteruletn parkol...addig nem sok jot lehet varni...

aqweren 2008.07.17. 14:03:33

miss parker:
"A munkahelyeknek/uzleteknek/stb-knek azt a helyet ahol a hozza erkezok tarolhatjak az autojukat."
Ezen (is) ki vagyok akadva, hogy a munkahelyek nem biztosítanak parkolóhelyet, sok irodaháznak ugyan van mélygarázsa de "akárki" ott nem parkolhat...még csak annyit sem tesznek hogy lepaktálnának a parkolócéggel hogy a dolgozók ugyan hagyne fizessenek má'...
Perszehogy a környező lakótelepek tele vannak autóval napközben....
De mondhatnám a Sziget fesztivált is, mozdulni sem lehet Óbudán, mert tartanak egy több millió fős rendezvényt de parkolási lehetőséget nem biztosítanak hozzá...és nem, nem az emberek hibája, nem is (annyira) a rendezvényszervezőké, hanem azoké akik ezt így engedélyezik...

malac 2008.07.17. 14:05:45

RosszQtya 2008.07.17. 13:56:06 : a hétvégi kerékpáros szöveggel szerintem csak azért zárnak h a híd annyival is kevésbé legyen terhelve mert kicsit az összeomlás szélén áll, tényleg nem jár arra egy fia kerékpáros sem, de nálunk már készülget a csáknorrisz híd, nem old meg semmit, de legalább hivatkozhat rá mindenki mikor lezárják a romos margitot...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.17. 14:08:17

rosszválasz.. így hétvégén is fullon van a híd, ahelyett, hogy alig akadna autó rajta :)

pakesz 2008.07.17. 14:08:55

aqweren 2008.07.17. 14:03:33!!!
en meg a sok kocsog fasszopo autoson vagyok kiakadva, akik allandoan a segguk ala vagjak az autot es bombolnek hogy nekik jar a parkolohely..., meg sirnak, hogy milyen sokat fizetek, hat nem lehet igy elni, hat menjenek BMV -vel...

egy dolog jar csak az embereknek, a korrekt vegtisztesseg, hogy nem hagynak elfoldeletlenul, de minden amit igenybe veszel azert fizessel...

Aneninen 2008.07.17. 14:09:31

Miss Parker - teljesen jogos a felvetés, viszont sajna a legtöbb cég, iroda, sőt, állami hivatal magasról tesz arra, hogy a kedves dolgozók hol és hogyan parkoljanak.

(Az ironikus az egészben, hogy a "kedves dolgozók" javarésze vidéki, és azért jött fel Pestre, mert Hajdúbárhonycsencselytyetyén hoppá pont nem nagyon tud mit dolgozni. Fizeti az albérletet, mint a köles - gyakran olyan helyeken, ahonnan tényleg kalandos bejutni. Ez az, fizesse csak a parkolást is óradíjra vagy havi 30 rugóért - ha már volt olyan hülye, hogy autót vett! Inkább másszon fel kiskosztümben a békávéra és zötyögjön órákat, és minden nap vegyen tiszta ruhát, ha meleg van az izzadtság, ha latyak, a sár miatt.)

A zárójellel oké, sarkítottam, de nem egy a vázolt alaphelyzettel rendelkezőt ismerek.

RosszQtya: a Margithíd hétvégi bringasávja alapjában véve jó ötlet, csak a megvalósítás xar megint.
Meg lehetett volna úgy is oldani, hogy a sziget felőli JÁRDÁT adják oda a biciklistáknak. Most azon megy az összes gyalogos, a híd déli járdája töküres. Holott, a szigetre teljesen jól át lehet menni onnan is, mert van aluljáró.

malac 2008.07.17. 14:12:13

ha szűkítik a keresztmetszetet, akkor adott percben kevesebb autókiló nehezül rá (pl, 1 sávnyival, 25%-al), ergó, kíméli. lezárni meg mégsem lehet mert akkor meghal a város. az majd szeptemberben lesz :)

pakesz 2008.07.17. 14:16:23

malac 2008.07.17. 14:12:13 !!!
akkor adjuk at a gyalogossavot is az autosoknak nem ???

malac 2008.07.17. 14:18:57

Aneninen: monnyuk én naponta veszek tiszta ruhát, igaz, nem vidékről gyüttem.

Krisi 2008.07.17. 14:19:34

Rossztya:

Szerintem tökjó, hogy lezárják a Lánchídat szombatonként, egész héten le kéne zárni. Széchenyi nem azért álmodta oda annak idején, hogy minden nap bedugulva álljon rajta a sor. Egyszer javaslom, hogy szombaton látogass el oda családostul, vegyél a gyereknek egy perecet, és rögtön rájössz, hogy van Budapestnek szerethető arca is, csak ki kell szállni hozzá a kocsiból.

Következő héten meg tekerjetek el családostul a Margitszigetre, hidd el, jó móka lesz, és Te fogsz a leghangosabban röhögni az ott araszoló kocsikon :)

Amúgy egy taxis mondta nekem, hogy a riskások miatt van lezárva a szélső sáv. A fővárosi biciklisek közt meg tényleg sok gyökér van - mondom ezt, mint fővárosi aktív biciklis -, multkor egy balfasz pest felől tekert a hídra, de nem a lezárt sávban, hanem a járdán(!), és kerülgette a gyalogosokat. Az ilyet is le lehetne lőni egy sóspuskával...

Aqweren 2008.07.17. 14:20:06

pakesz: Ha jogos fizetni a parkolóhelyért nyolc órán át a munkahelyed előtt, akkor lehet jogos lenne az is ha nem adnának semmiféle egyéb támogatást pl. BKV bérlet, helyközi bérlet, ingyen konditerem, stb.
Azért én úgy gondolom hogy van egy kis különbség azok között akik munkába járnak a kocsival, és azok között, akik egész nap hobbiból köröznek vele (bár ilyen alig hiszem hogy lenne).
Persze értem én a koncepciót, és most bevallom töredelmesen: néha fel szoktam menni Pestre, teszek egy nagy kört, mindenhova elmegyek ahol dugó szokott lenni, és üresben adom a kocsinak a kövér gázt. Természetesen a zöldkártyám is úgy lett meg hogy lefizettem a vizsgabiztost. Egy pár órát szennyezem a környezetet, majd hazajövök vidékre ahol zöldséget termesztek meg állatot tartok, mert munka kitartóan nincs, és röhögök a hülye pestieken hogy fulladoznak a szmogban...ja és egy titkos vidéki autóstársaság tagja vagyok akik váltásban csináljuk ezt. Magyarul: elmentek ti a....

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.17. 14:21:07

Még egy kis adalék:

Japánban nem is vehetsz autót, ha nem tudod igazolni, hogy le tudod parkolni magánterületen.

Tessék gondolkozni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.17. 14:24:01

RosszQtya 2008.07.17. 11:18:52

"szerintem meg épp eleget fizetnek az autósok kölönböző adókban!"

Ez frankón így van, az autó után (is) sokat kell fizetni.
A baj, hogy a beszedett adók struktúrája igazságtalan - valamiféle átalány, ami nem áll arányban az autós által elhasznált erőforrásokkal.

Pesta bácsi ugyanúgy 310Ft-ért tankol a Zsigába, ugyanúgy fizeti a súlyadót, amiért kijár Alsóröcsögéről a tanyára, mint te vagy én, amikor kocsival megyünk be a városba, ezzel növelve a dugót, rabolva mások idejét és csökkentve a megtermelt GDP-t, ellenben növelve az egészségügyi kiadásokat stb..

Nem érvényesül a "használó fizet" elv, és ezzel itt nem csak az igazságtalanság a baj, hanem hogy a keresletszabályozó hatása sem érvényesül.


"a gyaloglási jogért mennyit fizet a gyalogos, hiszen nem kevés járda és sétállóutca épül!"

Álljon meg a menet. Egyrészt a gyaloglás, igen, alanyi jog, az autózás pedig nem, de ez mellékes...

A városban az egyik legdrágább erőforrás a hely - nem csak a parkolóhely, hanem az út felülete is - és az autó nagyon pazarlóan bánik vele!

Nem utolsósorban pedig más példákból azért látszik, hogy olyan városban jobb élni, ahol a belvárost nem az autózás pillanatnyi érdekei szerint alakítják.

Krisi 2008.07.17. 14:24:49

Aneinen: a járda a gyalogosoké. Nem az autóké, nem a bicikliseké, a gyalogosoké.

És tényleg el van baszva, amikor tekerek budáról pestre, akkor nem fogom magam átteleportálni az északi oldalra, a Jászainál meg vissza a déli oldalra.

A megoldás biciklisáv lenne mindkét oldalon, elválasztva az autóktól is és a gyalogosoktól is. De ez csak álom, majd talán 40 év múlva esetleg tervbe lesz véve...

Aqweren 2008.07.17. 14:27:03

Nálunk is időszerű lenne valamit kezdeni de vsz nem feltétlen kell gyűlölködni, mert a vége az lesz hogy meglincsel mindenki mindenkit...
Inkább össze kéne fogni autósnak, biciklisnek, pesti lakosnak, nem pesti lakosnak, kiskutyának-kismacskának és azért demonstrálni hogy legyen valami...
Pl. nagyon szépen el tudnám képzelni hogy az autómentes napon autósok is részt vegyenek - gyalogosan.
Nincs olyan hogy köcsög autós, köcsög biciklis, köcsög ez meg az; emberek vannak akik élni szeretnének, és pont az ilyen anarchikus "gyűlöljükegymást-valamitkénecsinálni-évtizedek óta nem változik a helyzet" állapotokat megelőzendő/helyettesítendő találták ki hogy vezetőkre van szükségünk akik a mi érdekünkben és képviseletünkben járnak el, nem pedig egymásra uszítanak minket...sajnos amint látom nagyon jól működik a dolog...:(

malac 2008.07.17. 14:27:59

monnyuk aki nem tud vigyázni a gyalogosokra az talán ne bringázzon...

Krisi 2008.07.17. 14:30:33

malac: ezt kinek mondod?

pakesz 2008.07.17. 14:40:15

Comandante en Jefe · 2008.07.17. 14:24:01 !!!
"Pesta bácsi ugyanúgy 310Ft-ért tankol a Zsigába, ugyanúgy fizeti a súlyadót, amiért kijár Alsóröcsögéről a tanyára, mint te vagy én, amikor kocsival megyünk be a városba, ezzel növelve a dugót, rabolva mások idejét és csökkentve a megtermelt GDP-t, ellenben növelve az egészségügyi kiadásokat stb.."

en is allandoan ezt a peldat szoktam emlegetni csak meg megfejelem Kecskemettel es folduttal :)
a ketto azert lenyeges, mert Kecskemetrol nem jar at occson ukran benzint venni, a masik meg hogy _semmi_ azaz _semmi_ penzt nem koltottek ra, hogy legyen rendes ut...

na e itt van a nagy kerdes, hogy aki amit hasznal azert fizessen... azaz Pesta ba nak ne legyen olyan sok a kocsitartas de a budapestinek igen, hiszen a ketto eroforrashasznalat kozott van 3-5 szoros szorzo...
vagy legyen megint kommunizmus, es varjunk az autora 2 evet...

Aneninen 2008.07.17. 14:40:27

Malac: jóvanna, alapvetően szoknyára/nadrágra/zakóra/stb, szóval olyan ruhadarabokra gondoltam, amiket elvileg azért nem kell naponta cserélni.

Comandante: álljunk már meg egy pillanatra! Tényleg annyira nehéz megérteni, hogy nagyon sok ember autóval jár _dolgozni_, mert nincs más értelmes lehetősége? Nagyon nem mindegy, hogy naponta hány órád megy el utazásra - és hiába mondod, hogy ki lehet azt bírni, hosszú távon igenis hogy nagyon feltűnik, ha egy órával korábban kelsz és vagy kettővel később érsz haza. (Nekem mondjuk mákom van, mert nem kell minden nap bemenni, csak heti 1-2x - viszont azokon a napokon sajnos előfordul, hogy már az utazással töltött idő is veszteség, ahhoz képest, hogy a munkádat is végezhetnéd helyette!)

Krisi: valóban, a járda a gyalogosoké - viszont a Margithíd jelenleg tényleg meghal hétvégén, következésképp előtte a Körút is.

Apropó, hidak.
Hogy is néz ki ez jelenleg?
Árpád híd - a lehetőségekhez képest rendben
Margit híd - hétköznap gyakorlatilag használhatatlan, eleve dugó van a Körúton. Immár hétvégén is. Ha minden igaz, le is zárják.
Lánchíd - ki az, aki egyáltalán meg próbál rámenni? Általában megközelíteni is kihívás...
Erzsébet híd - rendben lenne, ha nem rajta áramlana minden, ami a többi hídon nem fér el.
Szabadság híd - jó vicc, haha
Petőfi híd - a Margit híd testvére, amíg a Körút megy, rendben, aztán helló. A Móricz és környéke állapotai sokat rontanak az értékén.
Lágymányosi híd - köszönjük szépen, a Hungárián akár este 11-kor is tud dugó lenni, napközben meg tudjuk, milyen.

malac 2008.07.17. 14:42:47

neked. történetesen a margiton a járdára van felvezetve a kerékpárút, ráadásul butapesten a kerékpárutak 80%-a a járdára lett felrajzolva, erre azért fel lehet készülni, a lezárt sáv megint egy balfék megoldás mert a hídig snájdig demszkioszlopokkal kivert járda+kerékpárút kombó vezet...

Aneninen 2008.07.17. 14:50:44

Na most, Budapest kerékpárút-hálózatáról kábé annyi értelme beszélni, mint a Romulan űrhajók dilítium kristályairól. A gyakorlatban egyik sem fordul elő.

Viszont, lehet, hogy hülye ötlet, de vajon mi lenne akkor, ha következetesen a mellékutcák egy bizonyos hálózata lenne lezárva az autók elől és fenntartva a bringásoknak? Amikor ezek valami nagy utat kereszteznek, ugyanúgy lehetne lámpával védeni őket, mint a zebrákat. Igaz, ez az ötlet pont szembemegy a parkolás problémáival, de jelenleg nem látom magamtól, miért ne működhetne.

Krisi 2008.07.17. 14:52:44

malac: Lehet, hogy oda van felvezetve, de a Margithídon nincs kerékpárút.
Ezek szerint ha az úttest a járdára van felvezetve, akkor a járdán autózol tovább? Naugye. Biciklivel pont ez a helyzet, nem megyek járdán biciklivel, mert nem ott van a helyem. Járdán biciklizni bunkó dolog, nem is kicsit, nem is megyek ott.

A járdára felrajzolt bicikliutat pedig nem kötelező használni, nem is szoktam, de ez a téma nem idevaló, nem akarok letérni a témáról még jobban.

mxplanet 2008.07.17. 14:54:22

németországban a gyalognak kell vigyáznia a bringásra

dr. orter 2008.07.17. 14:56:28

Az hülyeség, hogy "a kocsi még belefér a költségvetésbe, de a parkolás már nem". Ez olyan, mintha lökhárítók és szélvédő nélkül vennél kocsit, mert "anélkül még futja rá".

pakesz 2008.07.17. 14:58:40

Aneninen 2008.07.17. 14:40:27!!!

nekem oslakos budapestikent nehez megerteni, hogy masok kenyelme miatt nekem NEKEM BUDAPESTINEK minek kell szivi a faszt... minek kell nekem szivni a sok agglomeraciosnak autojanak a buzet szivnom, illetve miert kell az autobuszomnak araszolnia a dugoban
NEM ERTEM MEG OK???
koltozz Budapestre, vagy ha csoro vagy kifizetni az extra koltseget ami a budapesti kozlekedessel jar, akkor igenis mit erdekel engem hogy 3 oraval tobb az utazasod?

Teged mikor erdekelt, hogy masok orra ala nyomod a fustodet, estere meg hazamesz a jo kis agglomeracios levegobe??? Es mikor erdekelt teged az, hogy az autobuszban levo emberek szivnak miattad is mert te is aktiv reszese vagy a dugonak???

felreertes ne essek nem vagyok auto ellenes, csak igenis allitsak be a budapesti autosok szamat egy elviselheto mertekre... Amit csak kulon dij bevezetesevel tehetnek meg.
Ha meg neked az sokba kerul, akkor keress allast ott falun :)))

malac 2008.07.17. 15:00:58

szerintem van, de mind1, nem mernék rá megesküdni. akkor hétközben mi a helyes taktika? kaptatón felteker, brinyórol leszáll, hídon végigörget, aztán visszaszáll?

aqweren 2008.07.17. 15:08:26

"Amit csak kulon dij bevezetesevel tehetnek meg."
Itt van a kutya elásva. Sajnos olyasmit terveznek, hogy csak az fizessen, aki bemegy Budapestre, aki eleve onnan megy A-ból B-be annak nem fog kelleni...magyarul az jár rosszabbul aki kényszerből Pesten dolgozik, de nem akar felköltözni mert pl. asszony nem ott dolgozik, gyerekek nem ott járnak suliba (meg amúgy sem akar), viszont autóval járnia muszáj...azokat a legegyszerűbb megsarcolni akik kényszerhelyzetben vannak...
Lehetne még azt is boncolgatni hogy miért költözött ki az a rengeteg ember az agglomerációba - de ez más lapra tartozik...

Aneninen 2008.07.17. 15:11:39

Pakesz, jól megmondtad a nagyfrankót! Remélhetőleg csökkent ezzel a mai napi frusztrációs szinted. Fölvenni nem fogom, elvégre bármi is a téma, mindenkinek neki lehet menni, akinek más problémája vagy szempontjai vannak, mint Neked.
Nem Te vagy az egyetlen: hemzseg az internet, sőt, az egész ország ettől a hozzáállástól. (Ezt azért írtam, hogy valaki leírhassa: "na tessék, már megint itt tartunk...")

Inkább azt mondanám, mielőtt az autók számát állítjuk be elviselhető mértékre, jó lenne a tömegközlekedést is elviselhető mértékűre (és minőségűre) beállítani.

Ez persze nem csak az autósok kontra nem autósok kérdéskörre igaz, hanem szinte mindenre - ez viszont már végképp nem ehhez a bloghoz tartozik.

PS - azon azért ne lepődjünk meg, hogy egy Autózz című blogon jé, autósok szólnak hozzá... ^_^

Krisi 2008.07.17. 15:12:34

malac: ha lenne, akkor most nem lenne miről írnunk :)
Hétközben elvileg azt kéne csinálni, hogy
A) feltekerek a kaptatón, és a hídon folytatom a tekerést a külső sávban, és ha nem térek le sehol, akkor így folytatom az utam az úton egészen a Petőfi híd budai hídfőjéig :)

B) feltekerek a kaptatón, majd leszállok, és áttolom a biciklit a hídon, miközben gyönyörködök a panorámában, de így kb negyed órával meghosszabbodik a menetidő.

Amúgy kabaré, hogy hidak közül csak az Árpádhíd északi oldalán van bicikliút meg a Lágymányosin.

Aqweren 2008.07.17. 15:15:07

"Ha meg neked az sokba kerul, akkor keress allast ott falun"
Nézd meg bármelyik álláskereső oldalt, írd be bármelyik megyét Pesten kívül majd keress rá Budapestre...meg fogsz lepődni.

Perillustris 2008.07.17. 15:15:25

Ez is OFF, de beszeljunk rola, akar egy uj posztban. :(

index.hu/politika/bulvar/fljtksf8468/

pakesz 2008.07.17. 15:18:53

Aneninen 2008.07.17. 15:11:39

ja igen frusztralt voltam, lehet hogy nem eppen neked valaszoltam :)

az a masik hulye duma amit nem birok(az egyik a tied volt amire ugrottam elobb), hogy nem jo a tomegkozlekedes, fokent ha egy megrogzott "autot a seggem ala ha budira megyek akkor is" embertol hallom ...
igen kibaszottul kurva szar, mert a sok autos kocsog visszatartja a buszokat... megis te hogyan allitanad be elviselheto minosegure? hogy el tudjanak menni?

szoval szerinted azert csak akkor szabad bevezetni a budapesti autosoknak az extra adoztatasat, amikor mar rendesen el tud menni a busz, de a busz akkor tud csak rendesen elmenni, ha mer a budapesti autosoknak az extra adoztatasa be van vezetve, 22es csapdaja
szoval ennyit az otletedrol...

egyebkent mega budapesti kozlekedes attol az egytol eltekintve az europai atlag felett van...

pakesz 2008.07.17. 15:28:24

szoval az alapproblema meg mindig nem esett le sokmindenkinek???

NINCSEN HELY MINDENKINEK!!!

azt meg hogy eppen ki hasznalja az autos kozlekedest Budapesten annak lehet pl. az a merceje, hogy
1., csak A-C -vel kezdodo vezeteknevuek hasznalhassak
2., csak azok hasznalhassak akik megeskusznek, hogy onekik pluszba 15 ora lenne a buszos kozlekedes(en megeskuszom a 20 orara is)
3., ...
4., mindenki hasznalhassa de olyan draga legyen hogy a sok proszto akinek nincsen ra penze, az ne tudja hasznalni (klasszikus kereslet kinalat ... -- lehet hogy csak havi 50 ezer HUF / autonal eri el az optimumot, de mit tegyunk ezt kell szeretni)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.17. 15:29:14

Aneninen 2008.07.17. 14:40:27
"Comandante: álljunk már meg egy pillanatra! Tényleg annyira nehéz megérteni, hogy nagyon sok ember autóval jár _dolgozni_, mert nincs más értelmes lehetősége?"

Pontosan tudom. De:

- Hogy mi számít értelmes lehetőségnek, az eléggé relatív dolog ugye, de ebbe inkább ne menjünk bele.

- hogy ki hol lakik (vagy hol dolgozik), az azért leginkább egyéni választás kérdése - ha nem is teljesen szabad ez a választás.
Egy ilyen döntést sok minőségi tényező befolyásol. Ezek közül az egyik a megközelíthetőség, parkolási lehetőség stb.
Ha valaki ezt költözéskor nem vette figyelembe, akkor ezzel a társadalomnak is károkat okoz. Ideje lenne ezeket a károkat legalább visszahárítani az egyénre. Nem kibaszásból, hanem azért, hogy a társadalmi érdek igenis legyen figyelembe véve.

malac 2008.07.17. 15:29:36

de bunkó vagyok. mondjuk a déli részen járok mert ott nem köll bunnyzni a járdára középen.egyébként tudtommal a hídon tilos kerékpárral közlekedni az úton, nem?

Aqweren 2008.07.17. 15:29:40

Lőjük fejbe őket, nincs más megoldás

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.17. 15:31:03

pakesz:

Szerintem nagy vonalakban igazad van, de ték it ízi már.
A hülye játékszabályokkal van baj, és nem az egyénnel, ha alkalmazkodik hozzájuk.

Aqweren 2008.07.17. 15:33:48

Comandante en Jefe: ott a pont :)

pakesz 2008.07.17. 15:42:18

Comandante en Jefe · 2008.07.17. 15:31:03!!!
"Szerintem nagy vonalakban igazad van, de ték it ízi már.
A hülye játékszabályokkal van baj, és nem az egyénnel, ha alkalmazkodik hozzájuk."

nekem is ez a velemenyem...
marmint hogyha van egy lehetoseg akkor kihasznaljak, es jol is teszik

de azert akkor is morcos vagyok, ha valaki tarsasagban agglomeracios letere kifejti, hogy direkt dizellel jar, mert az milyen keveset fogyaszt...

Aneninen 2008.07.17. 15:47:19

Commandante: na, ebben tök igazad van! (15:31-es hozzászólásod.)

Pakesz: ha abszurd a helyzet és az embereknek két rossz közül kell választania, nem lehet tartósan azzal kényszeríteni a tömegeket, hogy a kevésbé rosszat tovább rontjuk.

Bele lehet abba is menni, hogy
(1) hová kerül az a rengeteg pénz, amit az autósoktól adó és járulék formájában beszednek
(2) már írtam, hogy az autósok nem azért pöfékelnek, hogy direkt bosszantsák a többieket
(3) a további szigorítások csak azt eredményeznék, hogy egyre többen kiskapuzzák ki a szabályokat, vagy tesznek rájuk.


A 3.-hoz írnék csak valamit: nézd csak meg, a legtöbb gyorshajtó, tilosban parkoló, buszsávban előző stb. kocsi milyen árfekvésű! Ez nem sztereotípia: ők azok, akik megengedhetik maguknak. Ha a szabályok _élhetetlenül_ szigorodnak, csak azok száma fog megnőni, akiknek jobban megéri nem betartani őket, ha a betartással többet veszítenek, mint az esetleges büntetéssel. (Sajnos az evolúció így működik pármilliárd éve.)

Persze lehet mindent az egekig szigorítani, és létrehozni egy tökéletesen élhetetlen világot.
Volt egy ország a múlt században, aki megélte a teljes megalázottságot, ahol az emberek megtapasztalták, hogy semmi jó nem maradt az életükben, mindent elvesznek, mindenhova odatapostak. Jött egy népvezér, aki kihasználva a felgyülemlett frusztrációt, az általános elégedetlenséget, maga mellé tudta állítani a tömegeket.

Németország volt ez az ország.

Ez most egy lehetséges _jövőt_ vázolt egy lehetséges _helyzetre_.
Ne folytassuk _jelen_ párhuzamokkal a témát, amik vagy igazak, vagy nem. Ez egy autós blog, nem politikai, vazzzzzzzzz.

malac 2008.07.17. 15:47:22

pakesz: pedig a traktor, az mindig dizel :)

Aneninen 2008.07.17. 15:51:52

"marmint hogyha van egy lehetoseg akkor kihasznaljak, es jol is teszik"

Ezzel azért vigyázni.
Akkor ha ügyvéd vagyok, megerőszakolhatok valakit, mert használva a jogi jártasságbeli különbséget az áldozat és köztem, úgyis megúszom a műsort? A lehetőség ott van, használom...

Az agglomerációról / külterületről csak annyit, hogy vesd össze egyszer az ingatlanárakat. Rájössz, miért kénytelen rengeteg ember távolabb költözni a központtól, hacsak nem akar élete végéig albérletben lakni, vagy havi többszázezres törlesztőrészletű hitelt nyögni 20 évig.

Na, erről ennyit, megyek, megetetem az állatokat. (A kocsi meg éppen ázik, de hát az autóbeállóban a kutyus lakik, hát a vidék az ilyen hely, bizony!)

pakesz 2008.07.17. 15:57:51

Aneninen 2008.07.17. 15:47:19 !!!

1., irta valaki mar a Pesta bacsis hasonlatot

2., nekem mindegy hogy dolgozni megy/gyereket viszi az oviba/anyost latogat/poenbol pofekel... -- egyszeruen nem erdekel miert hasznalja a kocsijat, es nincsen jogom elvenni a hasznalat jogat senkitol, ezt nem is irtam soha, csak azt hogy megdragitanam(technikailag nem reszletezte itt meg senki, de ha kell beirom), egyebkent meg az autosok igenis elveszik masoktol a gyors bejutas lehetoseget(igaz sajat maguktol is!!!), es en lattam mar mentoautot araszolni dugoban, es akkor azok akik feltartottak, azok kozul szerintem senkinek nem volt surgosebb dolga mint a mentonek... azaz a mentos peldanal maradva, es viszonyitasi alapnak hasznalva, igenis az autosok 95% -a csak ugy jo szorakozasbol pofogott es zarta el a mentonek az utjat...

3., autopalyan lattad azokat a nagy erteku autokat fizetes nelkul kozlekedni?
ha nem akkor ennyit a negativ felhangrol, hogy ugyis kijatsszak a kiskapukat...

Krisi 2008.07.17. 16:11:09

malac:
"tudtommal a hídon tilos kerékpárral közlekedni az úton, nem? "

Nem.

Konkrétan a Lánchídon tilos, mert ott van egy tábla, ami tiltja, amúgy nem, ez is csak egy kitalált városi legenda.

mzperx 2008.07.17. 16:26:24

sk 2008.07.17. 12:05:46
"Belvárosban autózni, parkolni, LUXUS, NEM JÁR ALANYI JOGON, kész."

OK, én ezt el tudom (tudnám) fogadni, egy kiegészítéssel:

Nagyon sokan nem kedvtelésből autóznak a belvárosban, hanem azért, mert nem áll rendelkezésükre alternatív útvonal. Én Újpesten élek, próbálj meg innen eljutni pl. az I., vagy XI. kerületben lévő munkahelyedre, esetleg Budafokra, a belváros érintése nélkül.

Örömmel fizetnék behajtási díjat, extra "feláras" belvárosi parkolási díjat ha mégis be akarok menni, de csak abban az esetben, ha rendelkezésemre állna más alternatíva is. Pl. komplett körgyűrű, sok-sok P+R parkolóval a "belépési pontoknál". Tősgyökeres budapesti vagyok, de jelentleg összesen kettő ilyet ismerek, egy talán Kökin, egy pedig Újpest-Városkapunál van.

Nem tagadom, nem akarok álszent lenni, nyilván kényelmességi szempontok is vezérlik azt, aki BKV helyett autóval közlekedik. Engem is. De a tömegközlekedéssel nem csak az a baj, hogy a tömeg szót szó szerint kell érteni, hanem az is, hogy egyes környékekről (külváros) indulva félórákban - órában mérhető az időveszteség, a tömegközlekedés hátrányára. És ne csak a külváros-belváros viszonylatra gondoljunk itt, hanem arra is, ha egyik külső kerületből akár a szomszéd másik (szintén külső) kerületbe akar valaki eljutni, az sem mókás tömegközlekedve.

mzperx 2008.07.17. 16:29:20

sk 2008.07.17. 12:05:46
"Belvárosban autózni, parkolni, LUXUS, NEM JÁR ALANYI JOGON, kész."

OK, én ezt el tudom (tudnám) fogadni, egy kiegészítéssel:

Nagyon sokan nem kedvtelésből autóznak a belvárosban, hanem azért, mert nem áll rendelkezésükre alternatív útvonal. Én Újpesten élek, próbálj meg innen eljutni pl. az I., vagy XI. kerületben lévő munkahelyedre, esetleg Budafokra, a belváros érintése nélkül.

Örömmel fizetnék behajtási díjat, extra "feláras" belvárosi parkolási díjat ha mégis be akarok menni, de csak abban az esetben, ha rendelkezésemre állna más alternatíva is. Pl. komplett körgyűrű, sok-sok P+R parkolóval a "belépési pontoknál". Tősgyökeres budapesti vagyok, de jelentleg összesen kettő ilyet ismerek, egy talán Kökin, egy pedig Újpest-Városkapunál van.

Nem tagadom, nem akarok álszent lenni, nyilván kényelmességi szempontok is vezérlik azt, aki BKV helyett autóval közlekedik. Engem is. De a tömegközlekedéssel nem csak az a baj, hogy a tömeg szót szó szerint kell érteni, hanem az is, hogy egyes környékekről (külváros) indulva félórákban - órában mérhető az időveszteség, a tömegközlekedés hátrányára. És ne csak a külváros-belváros viszonylatra gondoljunk itt, hanem arra is, ha egyik külső kerületből akár a szomszéd másik (szintén külső) kerületbe akar valaki eljutni, az sem mókás tömegközlekedve.

pakesz 2008.07.17. 16:33:51

mzperx 2008.07.17. 16:26:24!
a behajtasi dijnal a szakerteok ket velemenyen vannak:
1., akkor szabad csak ebhajtasi dijat, ha mar megvan a kerulout
2., addig van nagyon nagy szukseg a behajtasi dijra amig nincsen kerulout, hiszen addig letszukseglet, hogy ne legyen ott dugo

de azert orvendezzunk, ez a kerdes mar nem lesz csak fel evig :)

miss parker 2008.07.17. 17:01:02

Az nem mentseg a belvaroson keresztul autozasra, hogy az a rovid/kenyelmes ut...
...sot a varoson at autozasra sem ket videki pont kozott.

Abban a pillanatan, hogy drgabb lesz a fenti ket moka ...megfogjak oldani az erintttek a gondjukat.

Keresnek kozelebbi melohelyet...
Keresnek megis kerulo utat...

Illetve KIKÖLTÖZNEK a melohelyek is
...az agglomeracioba!

Ki mondta, hogy minden tetves irodanak a belso varosreszekben kell lennie?!

pl. a kedvencem a Vodafone palota (es tarsai) a Duna partron...

Miert nem fernek ezek el a szep tagas varos szelen... ?! Meg a tobbi is....
Mint az USA-ban pl.

malac 2008.07.17. 17:07:51

én meg aszittem az usában pont nem a belvárosban élnek az emberek...

aqweren 2008.07.17. 17:11:52

"Keresnek megis kerulo utat..."
Ööö...az nem nagyon van sok esetben...sajnos :( Menne a fene Pestre ha nincs ott dolga, de sok esetben át kell rajta menni ahhoz hogy A-ból B-be juss..:(
Nekem is jobban tetszene egy sétálóutcás füves-fás Budapest mint a mostani...szép nagy parkokkal... meg minden.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 17:34:22

...ha lenne lehetőségem kikerülni a kész M0-án.

miss parker 2008.07.17. 17:51:39

Lehetoseged lenne...

Azzal kene kezdeni, hogy...
NEM veszel meg a gettoban, lakasnak csufolt
sufnikat, 20 milla koruli aron....a szuk elhetetlen utcakban, a mikroszkopikus udvarral
pl. Nadasdy udvar (Toth K. utca)

Vagy sok mas hasonlo uj, modern, stb, dumaval eladott vackot.... ahol KEVESEBB az elettered mint egy kadar kori panel lakotelepen!

rognork 2008.07.17. 17:55:32

tudom javasolni a XX., XXI., IV. kerületeket. van hely, családbarát, viszont innen tényleg autózni kell mert a kedves bkv városi legendaként ismert csak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 18:16:59

miss parker 2008.07.17. 17:51:39

Mellé. Vidék, családi ház, saját parkolás bévül :) Azt tettem hozzá, hogy naná, hogy jól nézne ki BP belvárosa "kertesítve", csak ne kéne bemennem. Mert felőlünk M0, na az nincs, így kénytelen vagyok átmenni nagyfalu belsején is.

miss parker 2008.07.17. 18:20:59

Ha nem venne meg a sok butuska az emlitett uj epitesu gettokban a lakast...akkor azok HELYETT is szellossebb, elhetobb tomboket epitenenek...

De nem....inakbb sorba allnak a butuskak es már a rajz asztalon elkelnek ezek a kutyolak.

Raadasul ezeken 150-200%-ot keres a beruhazo. Mert KERESLET van rajuk, igyhat el kel 20-25 millioert is az lyuk amiert ertelmes ember 7-8 milliot is sokall...

Aztan ez az embertomeg vesz autot is....
(garazst hoza mar nem feltetlenul)
..es lekzd sirni, hoyg jjajjj nem tudom hol tarolni az autot....

Eszem a butiska szivet ...
Haaaat nem latta azzal anagy eszvel, mar akkor amikor a lakast vette, hogy milyen kornyeken veszi... ?!

Akkor meg miert rinyal utana...?!

B.GY. 2008.07.17. 18:41:28

Direkt csinálják a zsidók.Mégjobban elakarják lehetetleniteni az autósokat.Mondjuk engem ez a téma nem érint,a 17.kerületben lakom.Az egész utcában parkolhatok:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 18:42:38

MÉG igen :) Majd ha megint beeszik a népek, Demszkygrádnak befellegzik arrafelé is. "adócsökkentés", mi, szavazók?

B.GY. 2008.07.17. 20:08:12

Demszky azt sem tudja merre van a 17.kerület:)Még csatorna sincsen itt,meg földutak vannak.Lassan nem lehet bekanyarodni az utcánkba olyan rossz.

mxplanet 2008.07.17. 20:09:51

miss parker!

te hol örököltél lakást ?:)

Jan 2008.07.17. 20:43:43

A szomszédunkban lakóparkot építenek. Múltkor beszélgettem a főmuftival, panaszkodott, hogy a sok kis gazdag vevő nem hajlandó mélygarázst venni, mert ott a lakótelepi ingyér'. Találós kérdés (figyelem kilencker-nyócker lakók): A "világvárostépítünk" kampány kezdete óta hányszor költözött a West Balkan? :-)

négerbirka 2008.07.17. 20:54:09

Rabosítják Miskolcon a mozgássérült-kártyás csalókat
index.hu/politika/bulvar/misk0717/

ahaha

cso zsi 2008.07.17. 22:25:24

Pösti vagyok.
Fizetem a súlyadót, járna a parkolókártya is, de a napi használatú autót a városszéli telephelyen tartom. Ide burcsázok ki minden nap egy óra alatt, holott kocsival 40 perc körül lenne.
Erről a telephelyről nekivágok valamely budapesti, vagy Pest-megyei célpontnak. Elsődleges szempont a minél kevesebb út megtétele, de a fontossági sorrend az előrébb visz pár ügyfelet.
Van olyan ügyfél, akihez használhatnám az M0-ás déli szakaszát, ha már a kiindulási, és a érkezési ponthoz is közel van.
Az, hogy 6 km-rel hosszabb az út, az lényegtelen lenne, hiszen elméletileg folyamatos 80-nal haladhatok rajta, míg a Lágymányosi-hídon (és a csatlakozó utakon) keresztül lámpáknál kell dekkolni.
A gyakorlat meg azt mutatja, hogy a városon keresztül többször hamarabb odaérek.

Bp. különböző pontjain lévő ügyfelek költözését nem tudom szabályozni, de találnak külső kerületekben bérleményt, vagy megvásárolt épületet.
"Élményautózás" a Kőbánya-Óbuda-Kelenföld-Csepel túra, soroksári starttal, úgy tervezve, hogy Cs-Kf-Ó milyen rövid kör lesz, de még Cs-n utolér egy telefon, hogy most Kb lesz a következő, mert fontosabb, de ha lehet érintsem a Krisztina körúti ügyfelet is.
Hirtelen beesik a km-órába 100 vagy több km, a parkolóórákba akár ezer ft is.
Költözzek vidékre és neveljek postagalambokat?
Az informatika nem ebbe az irányba halad.

malac 2008.07.18. 09:48:40

cso zsi: ezé jó a szoftveresnek, ha nem megy a rimót, kiszalad a technikus, ha lusta felkelni, az ágyból dolgozik és leszarja a dugókat reggel :)

Ákos 2008.07.18. 15:58:09

Nem Pesten élőként én is hozzászólnék (lehet, hogy ezért lehurrognak :)).
A legnagyobb baj Pesttel szerintem az, hogy az úthálózata még a 70-es évekbeli vigyünk be mindent a városba szemlélet szerint alakult ki, azóta viszont 5-ször annyi autó közlekedik rajta. Ezt a folyamatot pár országnak egész jól le sikerült küzdeni, (pl: Csehország, Szlovákia), nekünk valahogy nem sikerült. (pl Szlovákiában az 50000 lakosú kisvárosoknak is komolyabb elkerülője van, mint nálunk a 0ás.) Nem védem az autósokat, de vidéken is az a helyzet, hogy 20 km-re lakom a munkahelyemtől, ez, ha busszal megyek plusz 1,5 óra, amit az otthonomtól távol töltök.

Perillustris 2008.07.18. 16:49:51

XIII. Üteg utca: A Material Center-ben óránként 120 forintért lehet parkolni, s mindig van hely. Ám a sok bunkó a forgalmi sávban parkol, közvetlenül az áruház mellett, rendszeresen a forgalmi iránnyal szemben, szabálytalanul.

A Teve utcai rendőrpalota 1km-re van innen.

Körömcsiga 2008.07.18. 19:13:48

Nocsak, és a súlyadót legalább visszatérítik a lakóknak?

Perillustris 2008.07.19. 00:13:58

2007 óta nincs súlyadó, ha jól tudom. Fiatal autókra kw-ként 300 forint a fizetendő díj évente, azaz egy átlagosnál erősebbnek számító autóra sem kell 30 ezer forintnál többet fizetni (GYK: 100KW/130LE).

Ez havi 2500 forint, de ismétlem, az autók többsége ennél gyengébb, tehát nem kell ennyit fizetni.

Szóval én azt mondom, töröljék el bátran a teljesítményadót, de cserébe SEHOL és SENKINEK ne legyen ingyen parkolás.

Így tetszene? Vagy havi 2000-ért kéne minden?

babsz 2008.07.20. 16:54:52

7ker gyalázat. vettem lakossági engedélyt, de persze a körútra nem érvényes. jahogy én ott lakom? bocs. garázs? sehol. összes mellékutca első meg utolsó húsz métere megállni tilos. csak a hoteleknek meg ezeknek van garázsuk, üres telkes parkoló havi 15 ropi, köszi. hogy onnan gyalogoljak még 700 méter haza a cuccokkal. a költözés egy rémálom volt.

egyszer vittem haza egy asztalt hajnali háromkor, a ház előtt "4 taxi" feliratú megállni tilos, taxi - soha - sehol, 10perc alatt, amíg felvittem, kaptam 10 ezer ft bírság v 1nap elzárás cédulát. anyátok, én azt mondom.

babsz 2008.07.20. 16:57:36

persze nekem se jön be, hogy autók vannak mindenütt. a képen látható utca szerintem faszán néz ki. de könyörgöm vegyék már figyelembe az emberek életformáját, nagyobb tárgyak, bevásárlás (egy nőnek már öt kiló krumpli is sok!), 2-3 páréves gyerek hazaterelgetése, a többszáz méterrel odébbparkolás nem megoldás!

Jankó 2008.07.20. 17:04:13

"Olvastam egy nagyon jó viccet"

Ez tényleg vicc, egyetlen állítás sem igaz belőle :)

Perillustris 2008.07.20. 22:27:11

"üres telkes parkoló havi 15 ropi"

Szerény kérdésem? Tényleg olyan drága a BKV bérlet?

Ugyanis rendszeresen felmerül ez. Hát igen, ha az ehhez hasonló költségeket is beleszámoljuk, ugye nem annyira rózsás a helyzet.

cso zsi 2008.07.21. 07:56:23

Becsavarodtál ebbe a bringa dologba.
Nem csak BKV-pótlásra veszi az ember az autót, bár van, aki igen.
A többség nevelget 1-2 gyermeket, akikkel az itthoni lehetőségek között körülményes a közlekedés, nagybevásárlás.
Amszterdamban van babakocsival kombinált, ill. elöl-csomagtartós bringa.
img4.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/952011_aa1261f80986ac52d2487f8bf9fbee6a_m.jpg
A kettő kombinációja ott sem létezik, a bevásárlóközpontok előtt ugyanúgy autótömegek állnak, mint itthon.
Ha belenősz a családos életformába, előbb-utóbb rákényszerülsz az autó használatára.

pakesz 2008.07.21. 16:44:04

Perillustris · 2008.07.20. 22:27:11 !!!

igen igen igen!!!

allandoan pofaznak, hogy megvana kocsim, ergo ingyer van, meg parkolok szemtelenul ahol tudok, az is ingyer van, meg a kocsit amugy is kell bezegtetni, szoval a bejaras ktg == benzin :)))

es meg komolyan is veszik ezt a hulyeseget !!!

Perillustris 2008.07.21. 21:52:53

Biztos, bár a mi családunkban sosem volt autó, s valahogy csak felnőttünk a testvéreimmel.

Tudom, hogy két évtized alatt gyökeresen megváltoztak az életkörülmények, s rengeteg helyzetben valóban szükségszerű az autó.

Ám azt is illik látni, hogy ez a folyamat nem a legideálisabb irányba halad, s az már egy jó lépés lehet, ha fel- illetve elismerjük ezt.

Rengeteg fejlesztés maradt el, nagyon sok lehetőség úszott el az elmúlt sok-sok évben. Már rég meg kellett volna hosszabbítani a 3-as metrót Káposztásmegyerig, gyorsvasút- és villamoshálózatnak kéne behálóznia a fővárost, hogy melldöngetve lehessen érvelni az autóhasználat ellen.

A gépjárműközlekedés jelentős mértékben károsítja a környezetet és az egészséget is. Szóval ha ezen múlik, inkább hazacipelem a krumplit a boltból, ha cserébe nem kell a szmogot szívni.

GYK: ez nem azt jelenti, hogy bicajozzon mindenki. Sosem mondtuk ezt. Elég, ha az bicajozik, akinek erre igazából lenne lehetősége. Ezért kell előnyben részesíteni e közlekedési módot, s igen, akár a motorizált közlekedés "kárára". (Nem mellesleg utóbbi is kárára volt sokmindennek.)

Nem érdemes kiragadni egy-egy részletet, mert az torzítja a valóságot, s hamis képet ad.

Nem mellesleg rengeteg nyugati városban működik az, amiről beszélünk, szóval alapvetően nem kéne utópia legyen itthon sem.

Rengeteg munka vár(na) a döntéshozókra, valahogyan rájuk kellene kényszeríteni a munka elvégzését.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 09:07:01

"A legnagyobb baj Pesttel szerintem az, hogy az úthálózata még a 70-es évekbeli vigyünk be mindent a városba szemlélet szerint alakult ki"

Üff... Azt a sok száz évesnél régebbi házat meg mind arrébb tolták, amikor csinálták az úthálózatot.

yard 2008.07.22. 09:11:03

Örülj, hogy nem kell parkolási díjat fizetni.
Élhetőbb város, kevesebb autó. Ja, hogy neked pont most jött össze?-pech.
Lehet ám gyalog is járni!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása