Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tükröt csak borotválkozáshoz

2008.07.25. 06:12 :: SilentSound

Mint ilyenkor nyáron sokan mások, Márton is inkább motorra ül és mivel így puhatestűvé válik mint egy meztelen csiga, különösen óvatosan próbálkozni. Arra viszont ő sem számított, hogy egyszercsak gondol egyet az előtte álló autó sofőrje és rátolat. Abszolút együtt tudok vele érezni, mert pár éve egy furgon ugyanezt csinálta meg velem és akkori imádott autómmal, aminek köszönhetően aztán lett új lökhárítóm.

Nemrég esett meg velem a következő Csopakon. A strandtól nem messze van egy elég nagy parkoló. Emberünk kocsival lassan (30-40) halad, én mögötte kb 4 méterrel lemaradva motorral, kétszemély. Emberünk megáll, index semmi. Kb. 2.5, 3 méterrel mögötte megállok, várom, hogy mi sül ki belőle. Gondolom megláthatott egy parkolóhelyet...

Egyszercsak tolatólámpa felvillan, és azonnal teljesgázzal megindul hátra.. Annyi időm nem volt (kupliunk húzása közben amúgyis nehézkes), hogy a dudához kapjak, üvölteni volt csak lehetőségem. Kevésnek bizonyult, emberünk a motorom első kerekére rátolatott szépen, a műanyag lökhárítója felugrott a kerékre, és kicsit eldeformálta az első sárvédőmet. Fickó kiszáll (úgy, hogy a kocsi a motoron van), jön hátra. Na mondom talán előbb leszállhatna a kocsijával a motorról, mert így még csak leszállni sem tudok.

Amit eddig nem tudtam, hogy a GS500 ennyire strapabíró: a sárvédő van annyira rugalmas, hogy 0 sérülés volt rajta (láthatóan semmi), az első gumin látszott egy pici csik, de az is sértetlen. Én benyomtam a rendszámtábláját, de ez meg legyen az ő baja.

Ez még eddig egy szinte mindennapi szituáció, tolatás közben a tükör és a hátranézés marhaság, csak a kisemberek csinálják. :)

Viszont: ha nekem lett volna károm, melyik az a bizotsító, amelyik elhiszi nekem, hogy nem én futottam bele, hanem ő tolatott rám?? A kocsiban 2 felnőtt + 2 gyerek ült, mi is ketten. Ha letagadja a rátolatást, akkor annyi? Vagy hogy működik ez?

84 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó baleset hülye béna veszélyes tükör

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.25. 06:52:09

Mindenki alszik még. Vagy ébredezik.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.25. 06:54:02

GS500 remek kis motorkerékpár. Már most leírom, lesznek akik gyorshajtással, a követési távolság be nem tartásával fognak vádolni.
Amúgy nem tudok hozzászólni. Kussban is maradok.

nyuszy 2008.07.25. 07:24:30

SilentSound:
Látszik, hogy korán van még, szerintem olvasd át azt a bevezetőt, kicsit kuszára sikerült :)

Taurusz 2008.07.25. 07:27:19

Hasonlót láttam a Haller - Mihalkovics közötti parkolóban. A csaj (gondolom) elrontotta, hova fordul, majd erős tolatóhang, majd még erősebb csatt. Mindkét sofőr kiszáll, a pasi erősen csodálkozik, hogy ez mi volt, de a csaj elismerte... Én meg jöttem tovább. De azért szép volt!

szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 07:29:45

Parkolóban történt + ha az üres parkolóhely előtt történt és rendőrt hívsz, akkor sima ügy.
Egy sima utcában már nem biztos, hogy be tudod bizonyítani.
Ha van rendőr haverod, akkor pedig bármit be tudsz bizonyítani.

Becher 2008.07.25. 08:26:18

Hasonló helyzetben én rettegek, hogy piros lámpánál az előttem álló nem képes anélkül elindulni lejtőn felfelé, hogy 0,5-1m-t ne guruljon hátra. Az nagyon szar érzés mikor jön felém. Szerencsére meg még nem nyomtak így. De pl. ebben az esetben is én lennék a hibás? Mert nem hagytam 2m távolságot, hogy őfelsége képes legyen elindulni?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 08:27:19

ilyet én is láttam. hasonlót

kereszteződés után buszmegálló, öböl nincs. busz megáll mögötte a kocsi is, épphogy belóg a kereszteződésbe. rájuk merőlegesen átmenne egy kocsi keresztbe, de a busz mögötti nekiáll tolatni, hogy kikerüli a buszt. csatt. dudálni senkinek nem volt ideje. a keresztbemenű arcát láttam, ő észlelte hogy csatt lesz, kicsit torz volt. senkinek semmi baja nem lett csak a kocsiknak horpadás

majdazteneldontom (törölt) 2008.07.25. 08:39:56

Keveslem a "köszönhetően"-eket a bevezetőből, valahova be kellene még szúrni egyet! :)
Gondolom a kölykökön már rajta volt felfújva az úszógumesz, anyuka már a naptej tetejével küzdőtt, apukának pedig tele volt a pisilője velük és már csak a jéghideg borsodira tudott gondolni, és hogy mihamarabb lefeszítse vhova a vasat (Suzuki??). Erre Te jössz és feltartod őket! :)))))

Szendwich 2008.07.25. 08:42:55

Múlthéten parkolót kerestem egy olyan helyen, ahol balra végig parkoló helyek voltak, jobb kézre meg egy 10 centis padka. Mögöttem egy olasz gépcsoda jött, én lassítottam, hogy ne fussak túl az első üres parkoló helyen (tömve volt a parkoló). Viszont jó fej akartam lenni a mögöttem jövővel és teljesen a padkához húzódva jobbra indexelve lassítottam le. Azt hittem ez egyértelmű jelzés arra, hogy előzzön meg. Pár másodperces fáziskéséssel meg is tette csak ép a végén sikeresen rám rántotta a kormányt. Mondanom se kell, hogy a legközelebbi autós még messze az utca elején járt.

Cyric 2008.07.25. 08:42:59

Nekem is van motorom, és nem igazán fogom, hogy kuplung húzása közben miért ne lehetne dudálni? Vagy ha látod, hogy közeledik, fel kell bőgetni a vasat, hátha akkor észbe kap! :)
Egyébként ez valóban necces helyzet, kíváncsi lennék, hogy ilyenkor hogy lehet bizonyítani az ártatlanságodat, de azért örülök, hogy megúsztad! :)

ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:45:15

Namostan en vagyok a posztiro, csak lemaradt a ávuká alairas :)

Annyibajlegyen.

Tolattak mar ra valakire? Megkapta a karteritest, vagy asztalt kellett csapkodni?
Csak kivancsisagbol.

Amugy mazlink volt, hogy nem daralt be a kocsi ala, ha a motorral gond van nem is tudom hogy megyunk haza balcsirol.
Arrol nem besdzelve, hogy valoban puhatestuek voltunk, mert csak a strandra ugrottunk le, igy rovidgatya+polo volt a karosszeria...

ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:46:17

ugyertem "vuk" alairas
Hulye magyar bill.

ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:48:27

@ Cyric 2008.07.25. 08:42:59

A GS500 gyari kipufogoval nem egy bogetos fajta... Csendes joszag.

Amugy lehet dudalni kuplung kozben, csak nehezebb, lassabban er oda az ujjam.

Balázs 2008.07.25. 08:54:31

Egyszer láttam egy olyat Szegeden, hogy a sor elején álló srác 1-es helyett rükit szúrt a zöldnél, de nem vette észre, és padlógázzal elindult hátrafelé, és elég csúnyán összetörte a mögötte csak ámuló tagot. A srác elismerte ugyan, meg voltak tanúk is, de nem szeretnék tanú nélkül egy ilyen szituba kerülni, az is biztos.

TT 2008.07.25. 08:56:19

Én a múltkor direkt tolattam/ijesztettem rá a mögöttem jövőre. Zsúfolt mellékutca, 2 kör után nagy nehezen találtam egy parkolóhelyet párhuzamosan az úttal, jobb oldalon. Rendesen jelzek jobbra, kicsit túlmegyek hogy be tudjak tolatni, a mögöttem jövő meg nagy slunggal beáll a helyemre orral előre - persze nem fért be, félig kilógott a kocsi segge. Én simán tolattam, mintha mi se történt volna. Emberünk egy idő után kapcsolt hogy valami nem kóser és nem adom át csak úgy a helyet azért, mert ő pofátlan, így visszatolatott és elhúzott...

TT 2008.07.25. 09:00:36

Még a 90-es évek elején történt, hogy apu kocsijára rátolatott az előtte levő furgon. Mentek egy úton, a furgon egyszer csak megáll. Apu vár, biztos van valami előtte. Aztán egyszer csak rükverc, és tolatás. Apu dudált, de a fickó olyan hangosan hallgatta a rádiót, hogy nem hallotta, csatt...

A fickó elismerte, így nem volt belőle különös bonyodalom...

art 2008.07.25. 09:02:14

Rám már tolattak, ráadásul jelentős volt a kár, de mivel elismerte a tolató, ezért 2 nap múlva már kész is volt a kocsim.
A tolatás utcán történt, nem parkolóban.

ht@ 2008.07.25. 09:08:54

A feleségemmel pont ez történt. Rátolatott egy Pontiac-os "nagymenő" üvöltözött hogy mi mentünk bele hátulról.
Megkérdeztem a biztosítós ismerősömet, aki azt mondta szinte kizárt hogy bármely biztosító "elhiggye" hogy ez történt. A berögzült-mindig a hátsó a hibás-- sémát követik.

twk004 2008.07.25. 09:09:59

Üdv!

Óbuda, Flórián tér, valamikor 1998-2000 környékén. Jövök lefelé a hídról egyenesen, buszos besorol elém szűken, majd nyom egy nagy féket. Beváltott a lámpa pirosra, és nem voltak már rajta utasok, garázsba ment már, nyomhatta kajakra a féket. Megállok mögötte egy fél méterre, ennyire tudtam csak (üres busz légfékkel lassul ám rendesen!). Majd mikor zöld lett a lámpa, emberünk elengedte a féket, és hátracsorgott a kissé lejtős felületen egy métert ... abból 50 cm a kocsim volt ... Aztán még neki állt feljebb, hogy ezt én b@sztam el! Mondom, akkor hívjunk rendőrt, így nem lehet semminek nekicsúszni, hogy nincs féknyom! Hossza huzavona után a kezembe akart nyomni 5000 forintot, hogy ennyi pénz van nála, legyen elég. Mondom, nekem nem pénz kell, hanem betétlap, mert ez több (tényleg több lett, 120 ezret fizetett a biztosító a szerviznek a javításért). Nagy keservesen adott egy betétlapot ... nekem meg 3 hétig nem volt kocsim ... mert sietett este a garázsba a lelkem ... :o(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 09:14:31

azt meg tudják nézni nem hogy ha kitörik a lámpa a tolató járművön pl, akkor a tolatólámpa világított e amikor kitört? a CSI sorozatokban szokott ilyen lenni, hogy az eltört izzóból ezt kiderítik. nemtom nem vagyok fizikus, de akkor ez egy megoldás lehet annak bizonyítására, hogy az első autó tényleg rádtolatott. vagy nem?

oistván 2008.07.25. 09:15:31

Személy szerint eddig még megúsztam az ilyen szituációt, de kettő esetről tudok.
1. Erről több cikk is volt. Miskolci ügyvéddel ki akartak tolni, a pályaudvar előtti körforgalomban visszatolatott a haragosa. Tanúk nincsenek. Bonyolult bírósági ügy lett belőle.
2. Ismerős mesélte: Vidéki bolt előtt lezárva áll az autója. Az előtte álló platós kisteher beletolatott. Riasztó riaszt, a boltbol kiszalad 6 független tanú. Meg ő is.
A biztosító nem fizet, bírósági döntést kér (amit meg is kapott, hónapok múlva), mert nem életszerű a helyzet. Emberileg elismerte az ügyintéző, hogy az ügyfélnek igaza lehetett, de nem mert dönteni, azért kérte a bíróságot.
Ne legyen ilyen ügyünk!

Ádám 2008.07.25. 09:15:53

Bizony nekem ugyanilyen esetem volt. A srác teljes gázzal nekemtolatott, és én úgy repültem bele az árokba 1200-es Banditomról, mint a fecske... A srác persze nagyon megijedt, mindent elismert, felvettük a jegyzőkönyvet, és én viszonylag megnyugodtam, hogy akkor talán a kárrendezés rendben lesz... Persze a motorom első villája spagettiként megcsavarodott, a sárvédő szétment, szóval igen komoly károm lett. A biztosító meg ahogy lenni szokott nem fizetett, mondván, hogy az eset valószínűtlen, biztosan nem így történt. Ha hagytam volna a dolgot, akkor az egész ennyiben is marad, de trükkökhöz folyamodva nagy nehézségek árán sikerült elérni a biztosító egyik vezetőjét, és verbális ráhatásra végül is rendezték a káromat. De kérdem én is, mi van, ha történetesen nem tudom elérni azt a bizonyos vezetőt... Hát sosem látnám viszont a szerelés költségeit...

storyline :) 2008.07.25. 09:17:40

"Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 09:14:31"

A CSI sorozatokban egy 10x10 pixeles képet úgy ki tudnak tisztítani, hogy megállapítják milyen pengével borotválkoztál.

Az a probléma a spéci vizsgálatoknál, hogy ha maga a vizsgálat többe kerül, mint az okozott kár, akkor egyszerűen nem érdemes megcsinálni.

_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.07.25. 09:17:50

Tudják bizonyítani, hogy valóban tolatás közben történt-e az eset. Már ezer éve csinálnak egyszerűbb eletromikroszkópos vizsgáltot, amin simán be tudták mutatni az izzószálra olvadt szemcséken keresztül, hogy az adott lámpa égett-e, vagy sem az ütközéskor.

Lunitari 2008.07.25. 09:21:32

Be lehet bizonyítani :) Szakértői vizsgálat kell hozzá, de drága. Viszont ha tagadja a köcsög akkor kérni kell...a végénúgy is ő állja a számlát.....

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.07.25. 09:30:42

Nekem is volt ugyanilyen szitu, csak ott a srác állt feljebb, hogy Ő INDEXELT és nem engedtem be oldalra a parkolóhelyre (nem indexelt csak hirtele nagy gázt adott és durr)....kihívtuk a zsarukat bőszen meséli a történetet, teljesen meg volt arról győződve hogy igaza van, majd mikor mondta a rendőr, hogy nemhogy a biztosítóval kell rendezni hanem még meg is bírságolják akkor hirtelen csak egy pék lett aki kölcsön autóval van......

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.25. 09:32:25

A tükörbenézés nélkül tolató szarjon mutáns sünt.

Végre egy poszt, amiben nem a posztíró az állat.

ex-dr. vuk 2008.07.25. 09:34:03

@ バスティー [bɑstiː] 2008.07.25. 09:32:25

Ezt boknak veszem ;)

wood 2008.07.25. 09:34:55

Hurrá Torpedó · 2008.07.25. 09:14:31

láttad a nagy lebowskit? emlékszel arra a részre, mikor átveszi a rendőrségi telepen a kocsiját, és megkérdezi, hogy van-e valami igéretes nyom...? :D

Brindizi 2008.07.25. 09:40:17

Kamerást FEKETEDOBOZT az autókba! Akkor nincs vita.

aqweren 2008.07.25. 09:44:48

Szerintem az emberek nagy része tükörbenézés nélkül tolat mivel a rutinpályán első dolga az oktatóknak figyelmeztetni a leendő veezetőt hogy nem tükörből tolatunk...
Én a hátsó kertben gyakorolgattam, és most már többé-kevésbé megy úgy hogy abszolút nem nézek hátra :) Sokkal jobban belátni tükörből a teret...(azért egy kis holttér ellenőrzés néha nem árt...)

majdazteneldontom (törölt) 2008.07.25. 09:49:31

Egyébként én pl a bevásárlóközpontoknál inkább gondosan lemaradok az előttem parkolóhelyet vizslató mögött, figyelem és megpróbálom kitalálni, hogy melyik helyet fogja kiszúrni magának. Az a jó, hogy ebben az országban az emberek 90%-a minéközelebbabejárathozfaszomfoggyalogólni-féle fasszopó, én meg inkább a végén állok meg. Én már vidáman zörgök befelé a bevásárlókocsival, amikor a senkiháza már a harmadik karikát csinálja, hogy hátha felszabadult időközben hely a roki, vagy nagycsaládos részen.
A kedvencem a budaörsi osán középen futó párhuzamos sávjai, ott a baromjának rendszeresen a jobb oldaliból jut eszébe balra fordulni, az, hogy abban közlekedik vki és satuznia kell az nem számit. Az ilyen idióta ha 8 sáv lenne, akkor tuti, hogy a 8-ból játszaná el ugyanezt és még neki állna fentebb.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.25. 09:50:25

Nekem hátulról gurult egy Audi Q7, amíg motorral a piros lámpánál álltam. Nem taposta eléggé a féket, és az automata váltós dög nagyon lassan nekem gurult. :-)

Becher 2008.07.25. 09:50:28

aqweren, ezt úgy érted, hogy se hátra nem fordul, se tükröt nem használ? :) Nem tudom, de én tükröből tolatok, igaz közben mind az oldalsó, mind a középső tükörbe többször belenézek. Ha hátra frodulok vhogy nem ott kötök ki ahova indultam. Biztos bennem van a bibi, de még nem törtem így :).

renesis 2008.07.25. 09:53:06

Rám is tolattak.
Kereszteződésben álltunk,a szippantós IFA jobbra akart kanyarodni. El is indult,majd észrevette, hogy a járdán rokon gyerekek(14-16 éves cigányok) jönnek.Megállt.Pár másodpercig beszélgetett velük,aztán mivel az IFA félig már kilógott a keresztező útra,úgy gondolta,hogy visszatolat és csatt belém. Abban a pillanatban ahogy belém jött aza 3-4 cigány gyerek elkezdett ordíbálni, hogy mit csináltam!!!!belementem !!!!stb. szerencsém volt mert a sofőr normális volt (ergo:vannak normális cigányok is), megaztán a sérülésből látszódott egyértelműen, hogy nekem van igazam.


A másik ami történt velem:

530as bömös a lámpánál első én mögötte a második swifttel.piros. láto, hogy hol féklámpa, hol a tolatólámpa felvillan majd elalszik. Na ez próbálgatja az automata váltót gondoltam. Zöld. Elindul... én is...,pont váltanék kettest,mikor a bömös besatuzik. hiába tapostam a féket belementem. A szerencsétlen is váltani akart csakhát a kuplung helyére ugye belóg a fékpedál....esélyem se volt , hogy bárki higgyen nekem,hogy közös felelősség.


A kötekedőknek:És nem verseny tempóban indultam el...

renesis 2008.07.25. 09:56:37

aqweren 2008.07.25. 09:44:48
"Szerintem az emberek nagy része tükörbenézés nélkül tolat mivel a rutinpályán első dolga az oktatóknak figyelmeztetni a leendő veezetőt hogy nem tükörből tolatunk..."

Valóban ezt mondja, de pontosabban azt mondja:
Hátra nézünk,tükörbe pillantunk

aqweren 2008.07.25. 09:58:06

Úgy értettem hogy pl. balra háta tolatásnál nagyobb előnyben részesíti a vezető a kocsi bal oldalán lévő eseményeket...vagy ha egyenesen tolat hátra, de tereptárgyak (pl. parkoló kocsik) a jobb oldalon vannak túlnyomó többségben, mindjárt nem a hátsó ablakon nézeget kifele hanem a jobb oldaliakon...míg tükörben mindkét oldalra _és_ hátra is nagyobb hangsúlyt lehet fektetni.
Persze a legjobb a tükör+forgolódás kombó parkolóban :)
Mióta tükörből tolatok jobban szeretek tolatni :) Bár én akkor is azt mondom hogy az autó normális állapota az, amikor arra megy amerre az orra van...

Bedi 2008.07.25. 09:58:25

A sérülések magasságából szakértők elég sok minden meg tudnak mondani (melyik kocsi állt vagy ment, illetve melyik fékezett a találkozás pillanatában).

Csak megmérik cantival a sérülések helyzetét, és összevetik a nyugalni magasságokkal.

histar007 2008.07.25. 09:59:57

Volt ilyen nekem is. A szitu egyszerű. Előttem dobozos Furd Tranzics, állunk a lámpánál. Ismertem a helyet, a felfestés a lámpához a kereszteződéstől jó 10 méterrel volt beljebb, mivel jobbkéz felől kanyarodik a csuklós troli nagy ívben, és ilyenkor minden centi kell.
Amikor megálltam a tag mögött, még éreztem is hogy túl közel áll a sarokhoz, hagytam egy laza 3-4(!) méter távolságot. Aogy kell, megjelent a troli, és persze a tag miatt nem tudott bekanyarodni. Tranzics rükibe, padlóval hátramenet. Mögöttem persze 30 centivel állt meg a sor, esélyem sem volt.
Érdekesség, hogyha 1,5 métert jön hátra, akkor a troli már elfér. Neki 4 métert kellett.
Végül csak a rendszámtáblából formált egy V betűt, igen a vonóhorog, mert ilyeneken az is van mindig.
Elismerte, meg baj sem történt, de azért a tükör talán nem csak a szélzaj miatt van az autón...

efhábé 2008.07.25. 10:09:12

Mondjuk a nem tükörből tolatunk az szépen hangzik, de vannak kocsik, amiknél máshogy nem lehet. Én is Jeepben tanultam meg tükörből tolatni, mert ott hátrafordulva szart sem látni. Egyszerűen nem látni, merre megy a kocsi és pláne, hogy a két sarka épp mibe akad bele. Mostani autóm meg nagy seggű, széles C oszlopokkal, úgyhogy abban is sokkal könnyebb 3 tükör segítégével tolatni, mint egy hátsó ablakéval.

Kangörény 2008.07.25. 10:13:20

Azt megállapítani, hogy elszenesedett-e az izzószál nem kerü semmibe. Tehát ha kitört a tolatólámpa, akkor nem kell csi nyomozónak lenni ahhoz, hogy kiderüljön tolatott-e az illető.

gentry 2008.07.25. 10:19:40

A feleségem csinált már ilyesmit. :) Leparkolt, majd látott egy jobb helyet ami akkor még üres volt és tükör nélkül irány hátra. Közben persze beállt egy másik autó, ő meg nekitolatott. Természetesen azonnal elismerte, hogy ő volt a hülye, a biztosító simán kifizette a kárt a károsultnak (170 ezer HUF körüli összeg volt, mint a biztosító leveléből megtudtuk), nekünk meg romlott a bónuszbesorolásunk. Viszont azóta az asszony tolatáskor meggyőződik arról, hogy vannak-e mögötte, nem elégszik meg annyival, hogy fél perce még senki nem volt ott. :)

aqweren 2008.07.25. 10:44:22

Fél perc alatt simán odaugorhat egy gyerek a kocsi mögé...
Előlem is vettek már el helyet. Eléggé nagy(hosszú) kocsim van, amivel cirkuszi mutatvány parkolóhelyről kitolatni, úgyhogy ha csak lehet, mindig seggel állok be...amíg készülődtem betolatni, simán beállt egy srác orral a helyre amit kinéztem...:( Harc a prédáért! :D

Egy alkalommal meg egészen érdekes tolatást láttam: egy néni zöld suzukival balra akarhatott rákanyarodni a Szentendrei útra, de valahogy a szembejövők belső sávjában kötött ki...én a Raktár utcán mentem volna egyenesen, mikor láttam hogy veszettül tolat rámfele...nem álltam meg mert a kereszteződésben bentragadni és állva a két sáv között kivárni a következő lámpaváltást ugyan ritka élmény, de nem a pozitívak közé tartozik...úgyhogy duda, kicsi húzódás balra, hogy aztán hogy oldotta meg, nem tudom, de kiváncsi lennék hogy nézhette be ennyire...elsőre le sem esett hogy kerülhetett szegény oda...

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.07.25. 10:46:35

Valamikor sok-sok évvel ezelőtt vagy a Fókuszban, vagy a Deltában láttam azt a magyar labort, ahol a rendőrségnek nézték pont egy autó egyik törött villanykörtéjét, hogy világított-e az ütközés pillanatában. És igen, rá volt olvadva az üveg. Szóval nem reménytelen, de gondolom nem egyszerű elindítani a rendőrségi vizsgálatot.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 10:48:56

mi az hogy jobb parkolóhely? ha már állok egybe, akkor miért kell másik? mitől jobb egyik a másiktól? közelebb van? nem időigényesebb, újra beindítani a kocsit, hogy 5 hellyel arrébbálljak, mint gyalogolni 20 métert?

ez ilyen női logika lehetett :D

ex-dr. vuk 2008.07.25. 11:11:33

@ Hurrá Torpedó 2008.07.25. 10:48:56

Pl egy arnyekos parkolohely jobb mint a napon levo :)
Motoron sem mindegy, hogy raeg-e a segged az ulesre egy ora mulva ;)
FYI: az ulesek feketek tobbnyire ;)

aqweren 2008.07.25. 11:13:36

hátőő...ha éppen tűz a nap oda ahova már beálltam, és amikor már behúzom a kéziféket venném észre hogy szemben az árnyékból elment időközben valaki, lehet hogy én is megfontolnám az átparkolás lehetőségét...:)

nyekk 2008.07.25. 11:14:43

Uglee · uglee.freeblog.hu 2008.07.25. 10:46:35 Izzószááááál vizsgálat!? Te összekevered a magyar rendőrséget a NASA-val. Egy pszichopata sorozatgyilkos esetén sem végeznek vizsgálatokat, nemhogy egy koccanásnál. Naaa. Mondjuk a pszichopatánál esetleg kirendelnek egy szakértőt, aki a szakállát (de méginkább a zsebét)símogatva ex has megírja a szakvéleményét. Annál is inkább, mert legtöbb szakértő teljes kísérleti laborfelszerelése egy golyóstollból, és a már említett tátongó pénztárcát rejtő zsebből áll. (lásd: lágy-e az agya Tasnádinak) Volt szerencsém néhány szakértőhöz .

ex-dr. vuk 2008.07.25. 11:17:51

@ nyekk 2008.07.25. 11:14:43

Emlekeztek, mikor nemreg egy sufni-funyiro kese elszabadult es kettevagott egy biciklistat?
Szepen megallapitottak, hogy pont abban a pillanatban szivinfarktus miatt epp mar fordult le a biciklirol, es nem a kes olte meg, igy felmentettek a sufnigyaros embert. Na ez a szakvelemeny mennyibe kerulhetett?.. Elegge kilogott a lolab nem? ;)

aqweren 2008.07.25. 11:20:46

uhh...ez ölég gáz :(

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.07.25. 11:42:01

Egyszer volt egy ilyen kalandom, még 1991-ben: anyuci a lámpánál az Audi 200-ban egyszer csak tolt egy hátramenetet, rá a Daciám orrára. Ez ugye még a "kötelező" előtti időben történt. A biztosító el is hajtott annak rendje-módja szerint, hogy az úgy nem történhetett azzal a két kocsival. Aztán személyes ismerős közbenjárása után (de csak az után) mégiscsak fizettek.

wood 2008.07.25. 11:44:48

Kangörény 2008.07.25. 10:13:20
"Azt megállapítani, hogy elszenesedett-e az izzószál nem kerü semmibe. Tehát ha kitört a tolatólámpa, akkor nem kell csi nyomozónak lenni ahhoz, hogy kiderüljön tolatott-e az illető."

:DDD
no offense, de milyen vad elképzelés már, hogy a wolfrám szenesedik...!
nálad van a bölcsek köve? nem csinálsz inkább aranyat? :D

Krisi 2008.07.25. 11:46:52

Vuk: gondolom a viccet is ismered, amikor az ügyvéd megkérdezi a sofőrtől, hogy

- Ezek szerint azt kéne elhitetni a bírósággal, hogy az úton átszaladó macska miatt nem látta a kerékpárost, aki 130 km/órával közeledett?

:)

0xFFFF 2008.07.25. 12:27:58

Becher !

"Hasonló helyzetben én rettegek, hogy piros lámpánál az előttem álló nem képes anélkül elindulni lejtőn felfelé, hogy 0,5-1m-t ne guruljon hátra. Az nagyon szar érzés mikor jön felém. Szerencsére meg még nem nyomtak így. De pl. ebben az esetben is én lennék a hibás? Mert nem hagytam 2m távolságot, hogy őfelsége képes legyen elindulni? "

Azért számítani kell rá, hogy visszagurul kicsit...Nekem egyszer a Kapi úton álltak a seggembe 10 cm-re - kb. 30 fokos emelkedőn - mire be is húztam a kéziféket és hátramentem a taghoz, hogy sorry, de ez viccesnek tűnik. Nekem ugyan van egy erős vonóhorgom, de ha kocc lesz, akkor én nem mondom, hogy piros volt. Vissza is gurul őkelme.

Becher 2008.07.25. 12:36:19

Ismerem a Kapy-t naponta megyek arra :).
Nem is az a gond. Ugye az ember úgy áll meg, hogy lássa a másik rendszámát, akkor túl közel nem lehet hozzá. De van olyan pancser, aki nem 20-30cm-t gurul hátra, hanem lazán 1 m-t. Mintha szüksége lenne elég helyre.
Amúgy a rutinon anno pont azt húztam, hogy lejtőn indulás. Másoknak nem tanítják meg, hogy kell elindulni egy helyből??

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.07.25. 12:38:26

Jelen!

Én tolattam már rá kocsival kocsira. :-)

Történt, hogy kimentem egy útkereszteződésbe, de nem tudtam végül rákanyarodni az útra, és jöttek a kocsik ezerrel, és muszáj volt visszatolatnom. A mögöttem lévő meg már a seggemben voltam. Kellett neki rámmászni.

Szerencsére nem volt nagy ügy, nekem semmi, neki első lökhár kicsit törött.
De! a srácnak volt műanyagos haverja. akartam neki fizetni 10k-t, de végül nem tartott rá igényt.

Aszem, ezt nevezik heppi endnek...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.07.25. 12:40:10

Ja, nekem van hátsó tolatóradarom, de néha elöl is jól jönne. :-)
Amúgy, fel lehetne elöl is szerelni, 10 ezer forint egy ilyen cucc.

TomTom 2008.07.25. 13:06:03

Vonóhorog jó büntiző ha valaki csak simán beáll mögéd és nemtudsz kitolatni a parkolóból. Persze utána nemárt ha előre elhajtasz keresztül a padkán:D

aqweren 2008.07.25. 13:11:05

"Amúgy a rutinon anno pont azt húztam, hogy lejtőn indulás. Másoknak nem tanítják meg, hogy kell elindulni egy helyből??"
De tanítják, kézifékkel kell megoldani a dolgot, de nekem megtanította az oktatóm kézifék nélkül is a dolog mikéntjét :)

Brindizi 2008.07.25. 13:12:49

KAMERÁT az autókba! Akkor nincs vita.

TomTom 2008.07.25. 13:16:04

Tegnapi poszt után, "x" autója éppségben van még? Valaki mennyen nézze meg olyan izgi:D

pgpetike 2008.07.25. 13:17:13

Hasonló szitu. Benzinkút, sor, piros Suzuki előttem anyuval. Anyu talált egy szabad töltőoszlopot, dugott egy hátramenetet, majd kövér gáz. Se köpni, se nyelni nem tudtam, durr. A buzuki máris az autóm orrán állt. Anyu kiszáll, elnézést, ne haragudjak, satöbbi. Mondom, semmi gond, de a tükör egy nagy találmány. 45 fokos szögben talált el, így tényleg csak a jobb tükörbe kellett volna belenézzen. Mondta, hogy most nagyon rohan, én is késésben voltam, hát megegyeztünk, hogy néhány nap múlva lepapírozzuk. Az én autómon komoly sérülés nem történt, neki a lökhárítója ment a levesbe. Hiába a Volvo az mégse buzuki.
Amikor találkozni akartam vele, már "én mentem neki hátulról" (apuka oltogatta a telefonban).
Nekem sem kellett több, az ominózus benzinkúton törzsvevő vagyok, ismerek mindenkit, hát adtam a lapot:
"Csókolom, semmi probléma a benzinkút felvételei megvannak, két tanúm is van, menjünk bíróságra, de ha én nyerek, akkor még egy erkölcsi kártérítést is a nyakába varrok". Na rögtön jött az alternatíva: közös felelősség. Mondom: "álló autóval, bocs hogy ott álltam." Na a vége az lett, hogy az eredeti állapotnak megfelelően elismere az ügyet, kitöltöttük a papírokat. Akkor nézem, hogy MÁV-os. Az én károm nagyjából 15 000 Ft volt. Hagytam a francba, ennyit az egész nem ér. Egy tanulsága van az ügynek: legközelebb az sem érdekel, ha éppen szül, akkor is papírozunk.

pgpetike 2008.07.25. 13:19:29

Kedves Brindizi!

A kamerának pontosan az a baja, mint a tükörnek: nézni kell. Ha valaki csak előre néz annak a világ legjobb kamerái sem segítenek.

aqweren 2008.07.25. 13:25:52

Én azt imádom amikor tolatnék kifele a prkolóból és a másik autós (szülő) a pici totyogó gyerekét szabadlábon hagyja, az meg ott rohangál a kocsik között...na olyankor van az hogy láb a féken, gyerek figyel, és semmi mozgás amíg meg nem fogja valaki a kezét vagy el nem tűnnek a láthatárról...
De utálok tolatni! :(

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.07.25. 13:33:02

Az adott esetben nem is olyan nehéz bizonyítani, hiszen az első keréken látható sérülés / nyom árulkodik róla, hogy az a kerék bizony nem forgott az előre haladásnak megfelelő irányban és nincs hirtelen blokkolásra utaló féknyom.

Összeveted a reális sebességet, és a mozgási energiát. Mivel a mozgási energiától függ az, hogy mi történik a két járművel, az pedig függ a jármű tömegétől is, ha a motor mozog egy ilyen energiájú ütközésnél akkor a hirtelen lassulásnak is van nyoma, stb.

(Ha a kerék előre forog, akkor lefelé nyomja azt is ami hozzáér, más jellegű lesz a sérülés)

isti77 2008.07.25. 13:45:20

"Viszont: ha nekem lett volna károm, melyik az a bizotsító, amelyik elhiszi nekem, hogy nem én futottam bele, hanem ő tolatott rám??"

Ezt nem egészen értem. Felmerült, hogy a balesetet okozó nem ismeri el a hibáját?
Azért kell kitölteni a kárbejelentőt, és mindkét félnek aláírnia (ezzel hivatalosan elismernie a történteket), hogy a biztosító elhiggye.
Ha mégsem így működik, az elég sajnálatos. Egy biztosító szerencsére már eltűnt azok közül, ahol nem így működik.

szomorú történet 2008.07.25. 13:48:55

egyszer mentünk a cselendzserrel, szmisz kapitány 5. után véletlenül rükvercbe rakta...

azóta is vizsgálják

Mandos 2008.07.25. 13:50:51

Sose értettem, mért okoz bárkinek is gondot a kézifékes indulás. 1 kéz kormány, 1 kéz kézifék. A kuplungot jobban kíméli, hátrafelé nem gurul. És marhára nem bonyolult.

Bár lehet, hogy velem van a gond. De utoljára 2 kézzel trabantot vezettem. :D

szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 14:00:27

Egyszer apám tolatott egy jót. Hazamentem kocsival, beálltam az udvarra. Estefelé megjött apám (akkor kezdett sötétedni, nekem fehér autóm volt). Kinyitottam neki a kaput, áll befele. Lassan kéne fékezni, de csak nem fékez, csak nem fékez, csatt! Néz rám értetlenül (Ez meg mi volt?), én is úgy néztem rá (Ez hülye Bazdmeg). Összetörte a kocsim elejét. Kiszállt, vakarta a fejét, de nem szólt egy szót se, pedig vártam mikor próbálja másra kenni (Hát ezzel meg ki állt ide? Ezt meg ki hagyta itt? Mér' nem álltál be vele a garázsba? stb.). Odamegyek a kocsihoz, a rendszám letört, felvette a vonóhorog alakját és csöpög a hűtőm. Klassz volt. Mondtam is neki Bazdmeg te inkább ne tolass. Bűntudata volt, mert egész este a rendszámomat kalapálta, reggel meg vett egy hűtőt a kocsiba.

Csinált mást is:
Megyünk haza az állomásról 40-en ötödikben (!!! Ez a halálom, negyedik még csak-csak de ötödik? És különbenis 40?). Előttünk 200-ra a lámpa pont zöldre vált, de csak marad a 40. Na gondoltam ezt nem érjük el. Vagyunk vagy 50 méterre lámpától, mikor feltűnik neki, hogy zöld, elkezdi nyomni. A lámpánál (vége az útnak) mi balra kanyarodtunk a külső sávból. A külsőből ezt kb 20-30-al lehet megcsinálni. Erre beleszaladunk vagy 45-50-el. A kocsi le az útról át a füvön a járda irányába. A járdán épp senki nem volt. Ahelyett, hogy engedte volna a járdára elkezdett manőverezni, úgyhogy csak azt vettem észre, hogy előttem egy villanyoszlop (ha már senki nincs a járdán, legalább egy oszlopot borítsunk ki apicsába). Pont megálltunk előtte. Visszatolatott az útra, indulunk el, érzem húz a kocsi jobbra. Na mondom defekt. Kiszállok, hát nem defekt, hanem eltört a kormányösszekötő.
Ez már annyira betett, hogy hozzá szólni sem volt kedvem.

babapa 2008.07.25. 14:13:26

Egyszer mi is hátragurultunk egy elindulásnál kb. 10 cm-t, és már koppantunk is a mögöttünk álló Renault Scenicen, amit történetesen Onyutha Judit vezetett (félvér tv2-s időjárás-mesélő méretes emlőkkel). Egyik ótón sem volt látható sérülés, úgyhogy fél perc múlva ment mindenki a dolgára. Azért a 10 cm nem sok, egy cseppet közelebb állt a kelleténél. :-)

Aqweren 2008.07.25. 14:25:48

Gondolom ez a rátolatok és nem ismerem el a hibát ugyanaz a szar helyzet lehet mint amikor előzésnél elédvág valaki és satuféket nyom, majd rádfogják hogy nem tartottál megfelelő követési távolságot...
Ezek azok az emberek, akik simán elhajtanak szó nélkül ha lekoccolják az ótódat a parkolóban...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 14:26:49

szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 14:00:27

szétröhögtem az agyam :D

szepi79 2008.07.25. 14:37:12

szuzuki: "Megyünk haza az állomásról 40-en ötödikben"

kajakra azt hittem elsőre, hogy 40 fős, 5. általános iskolai osztálykirándulásról jöttetek, néztem vagy fél percig, mire leesett :D

szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 14:47:56

Hurrá Torpedó · 2008.07.25. 14:26:49
;)

szepi79 - Harciteknős idomár 2008.07.25. 14:37:12

Ez jó volt!
Elolvastam én is úgy mint iskolás és ez betett -> "(!!! Ez a halálom, negyedik még csak-csak de ötödik?"

ex-dr. vuk 2008.07.25. 14:48:17

@ isti77 2008.07.25. 13:45:20

Nem merult fel, hogy nem ismeri el, sot.
De hat ugye elofordulhat, hogy mivel ismeri a biztositoi gyakorlatot egybol mondja, h bocs nem ismeri el, en mentem neki hatulrol. Vagy a helyszinen elismeri, kesobb nem. Vagy mittomen. A szitu razos mindenkepp :) Ra vagy utalva a karokozo joindulatara.
Vagy rendorhivas, ha egyaltalan ottmarad az illeto es nem huz el egy kover gazzal.

isti77 2008.07.25. 16:48:35

"Megyünk haza az állomásról 40-en ötödikben"

Ezt a gyakorlatot sokan követik, megfigyeltem, mert drága a benzin... És a főtengelycsere olcsó? Mert annak különösen jót tesz az ilyesmi, kedves azért-veszek-dízelautót-mert-alapjáraton-is-kurva-jól-húz habitusú autóstársak.
A motor nem azért fogyaszt üzemanyagot, mert pörög (maximum kenőanyagot, de olyat még nem hallottam, hogy valaki a motorolajjal akart spórolni), hanem mert nyitva van a pillangószelep, és minél jobban nyitva van (azaz minél jobban nyomod a gázt), annál többet fogyaszt.
Azaz ha az ember 40-nél ötödikben tapossa szét a padlólemezt, ugyanannyit fog fogyasztani, mintha másodikban tenné ugyanezt, csak kicsit jobban rángat, kicsit csendesebb a motor (kivéve a rezonáló motor-, futómű-, és karosszériaelemeket), és árnyalatnyival rosszabbul gyorsul.

Mityu 2008.07.25. 18:21:42

Tudni kell, hogy tolató járműnek semmivel nincs előnye. Mitöbb hátrányban van minden arra közlekedővel szemben (gyalogos-kerékpáros-autós-őzgida-nyúl-róka).

A tolatólámpa izzója ha világított a wolframszál nem marad meg, az izzó maradványai füstösek lesznek. Ha nem világított akkor megmarad. Egyszerű fizika. Próbáld ki: egy kis izzót - mely világít - koppantsál meg annyira, hogy eltörjön a búra. Az izzószál elfüstöl. Setét izzónál max leszakad a tartódrótjairól.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.25. 19:32:02

isti77 2008.07.25. 16:48:35
nekem 5-ben ALAPJÁRATON 40-50el viszi a 1.5 tonnát... szegény ember tempomatja :o)

KuKori (inda nélkül) 2008.07.25. 19:55:53

Én is tolattam már rá L200-al másra. Miért olyan laposak ezek a modern kocsik? :D A géptető első harmadánál kezdődtek a gondok, ott akadtam fel kissé. Hál istennek nem lett baja, egy ronggyal letöröltem a koszt (sáros vascső lök rúúúlz!) és mentem tovább. Baja nem lett, nem akartam feleslegesen stresszelni a tulajt.

B.GY. 2008.07.25. 20:10:13

A tükröt ugyanúgy nem kell használni,mint az irányjelzőt,minek az:)Egyszer nekemtolatott egy nő Skodával.Észre sem vette,én szóltam neki,hogy mi van:)Eltört a rendszámtartó keret.Azóta felcsavaroztam a lökháritóra.Mármint a rendszámot,nem a nőt:)

B.GY. 2008.07.25. 20:15:15

Tom Tom!Megnéztem.Bővebben a másik oldalon:)

Donor 2008.07.25. 22:37:14

Ahogy írták az izzó állapotát is meg lehet nézni, illetve a csúszásnyomok iránya, valamint a törmelék szoródási iránya is egyértelmüen mutatja merre haladtak a járművek.

Érdemes nézni a Discovery channelt :D

Másik. Ha nem ismeri el annál jobb. Be kell perelni, de elötte fogadni egy rendes ügyvédet, akinek van saját szakértője.
Én egy válltörésből 3millát húztam ki.
Ha nem szarakodik a biztosító soha nem fogadtam volna ügyvédet. És hogy értsétek a poént 30ezer forint kárigényem lett volna :D

Ja és rengetegett kell fotózni és helyszinelőt hívni és nagyon de nagyon ragaszkodni az igazatokhoz. Ha nem csinálnak rendes helyszínelést és ezért hátrány ér akkor azért is be lehet perelni őket egy kalap pénzre :)))

Donor 2008.07.25. 22:52:12

Amikor asszony készült a rutin vizsgára kimentünk a 120-as Skodával gyakorolni.
Azt kell tudni róla, hogy alapjárat nem volt, tehát gázzal kellet tartani nehogy leáljon, közben fékezni és esetleg kuplunglni.
Ehez jött még hogy kidobálta az egyest tehát azt is tartani kellet. Ja és figyelni kellet a vízhőfokot is :)

Szépen begyakoroltattam vele a lejtőn indulást kézifékkel, sőt kézifék nélkül a sima féket használva is el tudott indulni hátragurulás nélkül.
Megtanítottam csúsztatot kuplungal tartani a kocsit lejtőn meg ilyesmikre.

Ő volt az egyettlen aki meg tudta csinálni a rutinvizsgát elsőre. A leejtőn indulásson mindenki elvérzett.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szinte mindenkit meg lehetne tanítani normálisan vezetni, de ha a jelenlegi gyarolat szerint kerülnek ki vezetők az útra akkor nincs mit csodálkozni az ilyen visszagurulós eseteken.

Mellesleg a motorosokat könnyű elnézni ha valami más eltereli az ember figyelmét. Én egyszer majdnem a haveromat ütöttem el, még szerencse hogy rutinos motoros és fel van készülve a hülye autósokra :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása