Mint ilyenkor nyáron sokan mások, Márton is inkább motorra ül és mivel így puhatestűvé válik mint egy meztelen csiga, különösen óvatosan próbálkozni. Arra viszont ő sem számított, hogy egyszercsak gondol egyet az előtte álló autó sofőrje és rátolat. Abszolút együtt tudok vele érezni, mert pár éve egy furgon ugyanezt csinálta meg velem és akkori imádott autómmal, aminek köszönhetően aztán lett új lökhárítóm.
Nemrég esett meg velem a következő Csopakon. A strandtól nem messze van egy elég nagy parkoló. Emberünk kocsival lassan (30-40) halad, én mögötte kb 4 méterrel lemaradva motorral, kétszemély. Emberünk megáll, index semmi. Kb. 2.5, 3 méterrel mögötte megállok, várom, hogy mi sül ki belőle. Gondolom megláthatott egy parkolóhelyet...
Egyszercsak tolatólámpa felvillan, és azonnal teljesgázzal megindul hátra.. Annyi időm nem volt (kupliunk húzása közben amúgyis nehézkes), hogy a dudához kapjak, üvölteni volt csak lehetőségem. Kevésnek bizonyult, emberünk a motorom első kerekére rátolatott szépen, a műanyag lökhárítója felugrott a kerékre, és kicsit eldeformálta az első sárvédőmet. Fickó kiszáll (úgy, hogy a kocsi a motoron van), jön hátra. Na mondom talán előbb leszállhatna a kocsijával a motorról, mert így még csak leszállni sem tudok.
Amit eddig nem tudtam, hogy a GS500 ennyire strapabíró: a sárvédő van annyira rugalmas, hogy 0 sérülés volt rajta (láthatóan semmi), az első gumin látszott egy pici csik, de az is sértetlen. Én benyomtam a rendszámtábláját, de ez meg legyen az ő baja.
Ez még eddig egy szinte mindennapi szituáció, tolatás közben a tükör és a hátranézés marhaság, csak a kisemberek csinálják. :)
Viszont: ha nekem lett volna károm, melyik az a bizotsító, amelyik elhiszi nekem, hogy nem én futottam bele, hanem ő tolatott rám?? A kocsiban 2 felnőtt + 2 gyerek ült, mi is ketten. Ha letagadja a rátolatást, akkor annyi? Vagy hogy működik ez?
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.25. 06:52:09
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.25. 06:54:02
Amúgy nem tudok hozzászólni. Kussban is maradok.
nyuszy 2008.07.25. 07:24:30
Látszik, hogy korán van még, szerintem olvasd át azt a bevezetőt, kicsit kuszára sikerült :)
Taurusz 2008.07.25. 07:27:19
szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 07:29:45
Egy sima utcában már nem biztos, hogy be tudod bizonyítani.
Ha van rendőr haverod, akkor pedig bármit be tudsz bizonyítani.
Becher 2008.07.25. 08:26:18
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 08:27:19
kereszteződés után buszmegálló, öböl nincs. busz megáll mögötte a kocsi is, épphogy belóg a kereszteződésbe. rájuk merőlegesen átmenne egy kocsi keresztbe, de a busz mögötti nekiáll tolatni, hogy kikerüli a buszt. csatt. dudálni senkinek nem volt ideje. a keresztbemenű arcát láttam, ő észlelte hogy csatt lesz, kicsit torz volt. senkinek semmi baja nem lett csak a kocsiknak horpadás
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.25. 08:39:56
Gondolom a kölykökön már rajta volt felfújva az úszógumesz, anyuka már a naptej tetejével küzdőtt, apukának pedig tele volt a pisilője velük és már csak a jéghideg borsodira tudott gondolni, és hogy mihamarabb lefeszítse vhova a vasat (Suzuki??). Erre Te jössz és feltartod őket! :)))))
Szendwich 2008.07.25. 08:42:55
Cyric 2008.07.25. 08:42:59
Egyébként ez valóban necces helyzet, kíváncsi lennék, hogy ilyenkor hogy lehet bizonyítani az ártatlanságodat, de azért örülök, hogy megúsztad! :)
ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:45:15
Annyibajlegyen.
Tolattak mar ra valakire? Megkapta a karteritest, vagy asztalt kellett csapkodni?
Csak kivancsisagbol.
Amugy mazlink volt, hogy nem daralt be a kocsi ala, ha a motorral gond van nem is tudom hogy megyunk haza balcsirol.
Arrol nem besdzelve, hogy valoban puhatestuek voltunk, mert csak a strandra ugrottunk le, igy rovidgatya+polo volt a karosszeria...
ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:46:17
Hulye magyar bill.
ex-dr. vuk 2008.07.25. 08:48:27
A GS500 gyari kipufogoval nem egy bogetos fajta... Csendes joszag.
Amugy lehet dudalni kuplung kozben, csak nehezebb, lassabban er oda az ujjam.
Balázs 2008.07.25. 08:54:31
TT 2008.07.25. 08:56:19
TT 2008.07.25. 09:00:36
A fickó elismerte, így nem volt belőle különös bonyodalom...
art 2008.07.25. 09:02:14
A tolatás utcán történt, nem parkolóban.
ht@ 2008.07.25. 09:08:54
Megkérdeztem a biztosítós ismerősömet, aki azt mondta szinte kizárt hogy bármely biztosító "elhiggye" hogy ez történt. A berögzült-mindig a hátsó a hibás-- sémát követik.
twk004 2008.07.25. 09:09:59
Óbuda, Flórián tér, valamikor 1998-2000 környékén. Jövök lefelé a hídról egyenesen, buszos besorol elém szűken, majd nyom egy nagy féket. Beváltott a lámpa pirosra, és nem voltak már rajta utasok, garázsba ment már, nyomhatta kajakra a féket. Megállok mögötte egy fél méterre, ennyire tudtam csak (üres busz légfékkel lassul ám rendesen!). Majd mikor zöld lett a lámpa, emberünk elengedte a féket, és hátracsorgott a kissé lejtős felületen egy métert ... abból 50 cm a kocsim volt ... Aztán még neki állt feljebb, hogy ezt én b@sztam el! Mondom, akkor hívjunk rendőrt, így nem lehet semminek nekicsúszni, hogy nincs féknyom! Hossza huzavona után a kezembe akart nyomni 5000 forintot, hogy ennyi pénz van nála, legyen elég. Mondom, nekem nem pénz kell, hanem betétlap, mert ez több (tényleg több lett, 120 ezret fizetett a biztosító a szerviznek a javításért). Nagy keservesen adott egy betétlapot ... nekem meg 3 hétig nem volt kocsim ... mert sietett este a garázsba a lelkem ... :o(
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 09:14:31
oistván 2008.07.25. 09:15:31
1. Erről több cikk is volt. Miskolci ügyvéddel ki akartak tolni, a pályaudvar előtti körforgalomban visszatolatott a haragosa. Tanúk nincsenek. Bonyolult bírósági ügy lett belőle.
2. Ismerős mesélte: Vidéki bolt előtt lezárva áll az autója. Az előtte álló platós kisteher beletolatott. Riasztó riaszt, a boltbol kiszalad 6 független tanú. Meg ő is.
A biztosító nem fizet, bírósági döntést kér (amit meg is kapott, hónapok múlva), mert nem életszerű a helyzet. Emberileg elismerte az ügyintéző, hogy az ügyfélnek igaza lehetett, de nem mert dönteni, azért kérte a bíróságot.
Ne legyen ilyen ügyünk!
Ádám 2008.07.25. 09:15:53
storyline :) 2008.07.25. 09:17:40
A CSI sorozatokban egy 10x10 pixeles képet úgy ki tudnak tisztítani, hogy megállapítják milyen pengével borotválkoztál.
Az a probléma a spéci vizsgálatoknál, hogy ha maga a vizsgálat többe kerül, mint az okozott kár, akkor egyszerűen nem érdemes megcsinálni.
_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.07.25. 09:17:50
Lunitari 2008.07.25. 09:21:32
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.07.25. 09:30:42
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.25. 09:32:25
Végre egy poszt, amiben nem a posztíró az állat.
ex-dr. vuk 2008.07.25. 09:34:03
Ezt boknak veszem ;)
wood 2008.07.25. 09:34:55
láttad a nagy lebowskit? emlékszel arra a részre, mikor átveszi a rendőrségi telepen a kocsiját, és megkérdezi, hogy van-e valami igéretes nyom...? :D
Brindizi 2008.07.25. 09:40:17
aqweren 2008.07.25. 09:44:48
Én a hátsó kertben gyakorolgattam, és most már többé-kevésbé megy úgy hogy abszolút nem nézek hátra :) Sokkal jobban belátni tükörből a teret...(azért egy kis holttér ellenőrzés néha nem árt...)
majdazteneldontom (törölt) 2008.07.25. 09:49:31
A kedvencem a budaörsi osán középen futó párhuzamos sávjai, ott a baromjának rendszeresen a jobb oldaliból jut eszébe balra fordulni, az, hogy abban közlekedik vki és satuznia kell az nem számit. Az ilyen idióta ha 8 sáv lenne, akkor tuti, hogy a 8-ból játszaná el ugyanezt és még neki állna fentebb.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.25. 09:50:25
Becher 2008.07.25. 09:50:28
renesis 2008.07.25. 09:53:06
Kereszteződésben álltunk,a szippantós IFA jobbra akart kanyarodni. El is indult,majd észrevette, hogy a járdán rokon gyerekek(14-16 éves cigányok) jönnek.Megállt.Pár másodpercig beszélgetett velük,aztán mivel az IFA félig már kilógott a keresztező útra,úgy gondolta,hogy visszatolat és csatt belém. Abban a pillanatban ahogy belém jött aza 3-4 cigány gyerek elkezdett ordíbálni, hogy mit csináltam!!!!belementem !!!!stb. szerencsém volt mert a sofőr normális volt (ergo:vannak normális cigányok is), megaztán a sérülésből látszódott egyértelműen, hogy nekem van igazam.
A másik ami történt velem:
530as bömös a lámpánál első én mögötte a második swifttel.piros. láto, hogy hol féklámpa, hol a tolatólámpa felvillan majd elalszik. Na ez próbálgatja az automata váltót gondoltam. Zöld. Elindul... én is...,pont váltanék kettest,mikor a bömös besatuzik. hiába tapostam a féket belementem. A szerencsétlen is váltani akart csakhát a kuplung helyére ugye belóg a fékpedál....esélyem se volt , hogy bárki higgyen nekem,hogy közös felelősség.
A kötekedőknek:És nem verseny tempóban indultam el...
renesis 2008.07.25. 09:56:37
"Szerintem az emberek nagy része tükörbenézés nélkül tolat mivel a rutinpályán első dolga az oktatóknak figyelmeztetni a leendő veezetőt hogy nem tükörből tolatunk..."
Valóban ezt mondja, de pontosabban azt mondja:
Hátra nézünk,tükörbe pillantunk
aqweren 2008.07.25. 09:58:06
Persze a legjobb a tükör+forgolódás kombó parkolóban :)
Mióta tükörből tolatok jobban szeretek tolatni :) Bár én akkor is azt mondom hogy az autó normális állapota az, amikor arra megy amerre az orra van...
Bedi 2008.07.25. 09:58:25
Csak megmérik cantival a sérülések helyzetét, és összevetik a nyugalni magasságokkal.
histar007 2008.07.25. 09:59:57
Amikor megálltam a tag mögött, még éreztem is hogy túl közel áll a sarokhoz, hagytam egy laza 3-4(!) méter távolságot. Aogy kell, megjelent a troli, és persze a tag miatt nem tudott bekanyarodni. Tranzics rükibe, padlóval hátramenet. Mögöttem persze 30 centivel állt meg a sor, esélyem sem volt.
Érdekesség, hogyha 1,5 métert jön hátra, akkor a troli már elfér. Neki 4 métert kellett.
Végül csak a rendszámtáblából formált egy V betűt, igen a vonóhorog, mert ilyeneken az is van mindig.
Elismerte, meg baj sem történt, de azért a tükör talán nem csak a szélzaj miatt van az autón...
efhábé 2008.07.25. 10:09:12
Kangörény 2008.07.25. 10:13:20
gentry 2008.07.25. 10:19:40
tehenke 2008.07.25. 10:43:58
aqweren 2008.07.25. 10:44:22
Előlem is vettek már el helyet. Eléggé nagy(hosszú) kocsim van, amivel cirkuszi mutatvány parkolóhelyről kitolatni, úgyhogy ha csak lehet, mindig seggel állok be...amíg készülődtem betolatni, simán beállt egy srác orral a helyre amit kinéztem...:( Harc a prédáért! :D
Egy alkalommal meg egészen érdekes tolatást láttam: egy néni zöld suzukival balra akarhatott rákanyarodni a Szentendrei útra, de valahogy a szembejövők belső sávjában kötött ki...én a Raktár utcán mentem volna egyenesen, mikor láttam hogy veszettül tolat rámfele...nem álltam meg mert a kereszteződésben bentragadni és állva a két sáv között kivárni a következő lámpaváltást ugyan ritka élmény, de nem a pozitívak közé tartozik...úgyhogy duda, kicsi húzódás balra, hogy aztán hogy oldotta meg, nem tudom, de kiváncsi lennék hogy nézhette be ennyire...elsőre le sem esett hogy kerülhetett szegény oda...
Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.07.25. 10:46:35
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 10:48:56
ez ilyen női logika lehetett :D
ex-dr. vuk 2008.07.25. 11:11:33
Pl egy arnyekos parkolohely jobb mint a napon levo :)
Motoron sem mindegy, hogy raeg-e a segged az ulesre egy ora mulva ;)
FYI: az ulesek feketek tobbnyire ;)
aqweren 2008.07.25. 11:13:36
nyekk 2008.07.25. 11:14:43
ex-dr. vuk 2008.07.25. 11:17:51
Emlekeztek, mikor nemreg egy sufni-funyiro kese elszabadult es kettevagott egy biciklistat?
Szepen megallapitottak, hogy pont abban a pillanatban szivinfarktus miatt epp mar fordult le a biciklirol, es nem a kes olte meg, igy felmentettek a sufnigyaros embert. Na ez a szakvelemeny mennyibe kerulhetett?.. Elegge kilogott a lolab nem? ;)
aqweren 2008.07.25. 11:20:46
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.07.25. 11:42:01
wood 2008.07.25. 11:44:48
"Azt megállapítani, hogy elszenesedett-e az izzószál nem kerü semmibe. Tehát ha kitört a tolatólámpa, akkor nem kell csi nyomozónak lenni ahhoz, hogy kiderüljön tolatott-e az illető."
:DDD
no offense, de milyen vad elképzelés már, hogy a wolfrám szenesedik...!
nálad van a bölcsek köve? nem csinálsz inkább aranyat? :D
Krisi 2008.07.25. 11:46:52
- Ezek szerint azt kéne elhitetni a bírósággal, hogy az úton átszaladó macska miatt nem látta a kerékpárost, aki 130 km/órával közeledett?
:)
0xFFFF 2008.07.25. 12:27:58
"Hasonló helyzetben én rettegek, hogy piros lámpánál az előttem álló nem képes anélkül elindulni lejtőn felfelé, hogy 0,5-1m-t ne guruljon hátra. Az nagyon szar érzés mikor jön felém. Szerencsére meg még nem nyomtak így. De pl. ebben az esetben is én lennék a hibás? Mert nem hagytam 2m távolságot, hogy őfelsége képes legyen elindulni? "
Azért számítani kell rá, hogy visszagurul kicsit...Nekem egyszer a Kapi úton álltak a seggembe 10 cm-re - kb. 30 fokos emelkedőn - mire be is húztam a kéziféket és hátramentem a taghoz, hogy sorry, de ez viccesnek tűnik. Nekem ugyan van egy erős vonóhorgom, de ha kocc lesz, akkor én nem mondom, hogy piros volt. Vissza is gurul őkelme.
Becher 2008.07.25. 12:36:19
Nem is az a gond. Ugye az ember úgy áll meg, hogy lássa a másik rendszámát, akkor túl közel nem lehet hozzá. De van olyan pancser, aki nem 20-30cm-t gurul hátra, hanem lazán 1 m-t. Mintha szüksége lenne elég helyre.
Amúgy a rutinon anno pont azt húztam, hogy lejtőn indulás. Másoknak nem tanítják meg, hogy kell elindulni egy helyből??
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.07.25. 12:38:26
Én tolattam már rá kocsival kocsira. :-)
Történt, hogy kimentem egy útkereszteződésbe, de nem tudtam végül rákanyarodni az útra, és jöttek a kocsik ezerrel, és muszáj volt visszatolatnom. A mögöttem lévő meg már a seggemben voltam. Kellett neki rámmászni.
Szerencsére nem volt nagy ügy, nekem semmi, neki első lökhár kicsit törött.
De! a srácnak volt műanyagos haverja. akartam neki fizetni 10k-t, de végül nem tartott rá igényt.
Aszem, ezt nevezik heppi endnek...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.07.25. 12:40:10
Amúgy, fel lehetne elöl is szerelni, 10 ezer forint egy ilyen cucc.
TomTom 2008.07.25. 13:06:03
aqweren 2008.07.25. 13:11:05
De tanítják, kézifékkel kell megoldani a dolgot, de nekem megtanította az oktatóm kézifék nélkül is a dolog mikéntjét :)
Brindizi 2008.07.25. 13:12:49
TomTom 2008.07.25. 13:16:04
pgpetike 2008.07.25. 13:17:13
Amikor találkozni akartam vele, már "én mentem neki hátulról" (apuka oltogatta a telefonban).
Nekem sem kellett több, az ominózus benzinkúton törzsvevő vagyok, ismerek mindenkit, hát adtam a lapot:
"Csókolom, semmi probléma a benzinkút felvételei megvannak, két tanúm is van, menjünk bíróságra, de ha én nyerek, akkor még egy erkölcsi kártérítést is a nyakába varrok". Na rögtön jött az alternatíva: közös felelősség. Mondom: "álló autóval, bocs hogy ott álltam." Na a vége az lett, hogy az eredeti állapotnak megfelelően elismere az ügyet, kitöltöttük a papírokat. Akkor nézem, hogy MÁV-os. Az én károm nagyjából 15 000 Ft volt. Hagytam a francba, ennyit az egész nem ér. Egy tanulsága van az ügynek: legközelebb az sem érdekel, ha éppen szül, akkor is papírozunk.
pgpetike 2008.07.25. 13:19:29
A kamerának pontosan az a baja, mint a tükörnek: nézni kell. Ha valaki csak előre néz annak a világ legjobb kamerái sem segítenek.
aqweren 2008.07.25. 13:25:52
De utálok tolatni! :(
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.07.25. 13:33:02
Összeveted a reális sebességet, és a mozgási energiát. Mivel a mozgási energiától függ az, hogy mi történik a két járművel, az pedig függ a jármű tömegétől is, ha a motor mozog egy ilyen energiájú ütközésnél akkor a hirtelen lassulásnak is van nyoma, stb.
(Ha a kerék előre forog, akkor lefelé nyomja azt is ami hozzáér, más jellegű lesz a sérülés)
isti77 2008.07.25. 13:45:20
Ezt nem egészen értem. Felmerült, hogy a balesetet okozó nem ismeri el a hibáját?
Azért kell kitölteni a kárbejelentőt, és mindkét félnek aláírnia (ezzel hivatalosan elismernie a történteket), hogy a biztosító elhiggye.
Ha mégsem így működik, az elég sajnálatos. Egy biztosító szerencsére már eltűnt azok közül, ahol nem így működik.
szomorú történet 2008.07.25. 13:48:55
azóta is vizsgálják
Mandos 2008.07.25. 13:50:51
Bár lehet, hogy velem van a gond. De utoljára 2 kézzel trabantot vezettem. :D
szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 14:00:27
Csinált mást is:
Megyünk haza az állomásról 40-en ötödikben (!!! Ez a halálom, negyedik még csak-csak de ötödik? És különbenis 40?). Előttünk 200-ra a lámpa pont zöldre vált, de csak marad a 40. Na gondoltam ezt nem érjük el. Vagyunk vagy 50 méterre lámpától, mikor feltűnik neki, hogy zöld, elkezdi nyomni. A lámpánál (vége az útnak) mi balra kanyarodtunk a külső sávból. A külsőből ezt kb 20-30-al lehet megcsinálni. Erre beleszaladunk vagy 45-50-el. A kocsi le az útról át a füvön a járda irányába. A járdán épp senki nem volt. Ahelyett, hogy engedte volna a járdára elkezdett manőverezni, úgyhogy csak azt vettem észre, hogy előttem egy villanyoszlop (ha már senki nincs a járdán, legalább egy oszlopot borítsunk ki apicsába). Pont megálltunk előtte. Visszatolatott az útra, indulunk el, érzem húz a kocsi jobbra. Na mondom defekt. Kiszállok, hát nem defekt, hanem eltört a kormányösszekötő.
Ez már annyira betett, hogy hozzá szólni sem volt kedvem.
babapa 2008.07.25. 14:13:26
Aqweren 2008.07.25. 14:25:48
Ezek azok az emberek, akik simán elhajtanak szó nélkül ha lekoccolják az ótódat a parkolóban...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.25. 14:26:49
szétröhögtem az agyam :D
szepi79 2008.07.25. 14:37:12
kajakra azt hittem elsőre, hogy 40 fős, 5. általános iskolai osztálykirándulásról jöttetek, néztem vagy fél percig, mire leesett :D
szuzuki1.0.exe 2008.07.25. 14:47:56
;)
szepi79 - Harciteknős idomár 2008.07.25. 14:37:12
Ez jó volt!
Elolvastam én is úgy mint iskolás és ez betett -> "(!!! Ez a halálom, negyedik még csak-csak de ötödik?"
ex-dr. vuk 2008.07.25. 14:48:17
Nem merult fel, hogy nem ismeri el, sot.
De hat ugye elofordulhat, hogy mivel ismeri a biztositoi gyakorlatot egybol mondja, h bocs nem ismeri el, en mentem neki hatulrol. Vagy a helyszinen elismeri, kesobb nem. Vagy mittomen. A szitu razos mindenkepp :) Ra vagy utalva a karokozo joindulatara.
Vagy rendorhivas, ha egyaltalan ottmarad az illeto es nem huz el egy kover gazzal.
isti77 2008.07.25. 16:48:35
Ezt a gyakorlatot sokan követik, megfigyeltem, mert drága a benzin... És a főtengelycsere olcsó? Mert annak különösen jót tesz az ilyesmi, kedves azért-veszek-dízelautót-mert-alapjáraton-is-kurva-jól-húz habitusú autóstársak.
A motor nem azért fogyaszt üzemanyagot, mert pörög (maximum kenőanyagot, de olyat még nem hallottam, hogy valaki a motorolajjal akart spórolni), hanem mert nyitva van a pillangószelep, és minél jobban nyitva van (azaz minél jobban nyomod a gázt), annál többet fogyaszt.
Azaz ha az ember 40-nél ötödikben tapossa szét a padlólemezt, ugyanannyit fog fogyasztani, mintha másodikban tenné ugyanezt, csak kicsit jobban rángat, kicsit csendesebb a motor (kivéve a rezonáló motor-, futómű-, és karosszériaelemeket), és árnyalatnyival rosszabbul gyorsul.
Mityu 2008.07.25. 18:21:42
A tolatólámpa izzója ha világított a wolframszál nem marad meg, az izzó maradványai füstösek lesznek. Ha nem világított akkor megmarad. Egyszerű fizika. Próbáld ki: egy kis izzót - mely világít - koppantsál meg annyira, hogy eltörjön a búra. Az izzószál elfüstöl. Setét izzónál max leszakad a tartódrótjairól.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.25. 19:32:02
nekem 5-ben ALAPJÁRATON 40-50el viszi a 1.5 tonnát... szegény ember tempomatja :o)
KuKori (inda nélkül) 2008.07.25. 19:55:53
B.GY. 2008.07.25. 20:10:13
B.GY. 2008.07.25. 20:15:15
Donor 2008.07.25. 22:37:14
Érdemes nézni a Discovery channelt :D
Másik. Ha nem ismeri el annál jobb. Be kell perelni, de elötte fogadni egy rendes ügyvédet, akinek van saját szakértője.
Én egy válltörésből 3millát húztam ki.
Ha nem szarakodik a biztosító soha nem fogadtam volna ügyvédet. És hogy értsétek a poént 30ezer forint kárigényem lett volna :D
Ja és rengetegett kell fotózni és helyszinelőt hívni és nagyon de nagyon ragaszkodni az igazatokhoz. Ha nem csinálnak rendes helyszínelést és ezért hátrány ér akkor azért is be lehet perelni őket egy kalap pénzre :)))
Donor 2008.07.25. 22:52:12
Azt kell tudni róla, hogy alapjárat nem volt, tehát gázzal kellet tartani nehogy leáljon, közben fékezni és esetleg kuplunglni.
Ehez jött még hogy kidobálta az egyest tehát azt is tartani kellet. Ja és figyelni kellet a vízhőfokot is :)
Szépen begyakoroltattam vele a lejtőn indulást kézifékkel, sőt kézifék nélkül a sima féket használva is el tudott indulni hátragurulás nélkül.
Megtanítottam csúsztatot kuplungal tartani a kocsit lejtőn meg ilyesmikre.
Ő volt az egyettlen aki meg tudta csinálni a rutinvizsgát elsőre. A leejtőn indulásson mindenki elvérzett.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szinte mindenkit meg lehetne tanítani normálisan vezetni, de ha a jelenlegi gyarolat szerint kerülnek ki vezetők az útra akkor nincs mit csodálkozni az ilyen visszagurulós eseteken.
Mellesleg a motorosokat könnyű elnézni ha valami más eltereli az ember figyelmét. Én egyszer majdnem a haveromat ütöttem el, még szerencse hogy rutinos motoros és fel van készülve a hülye autósokra :)