Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szívás tempomattal autózni

2008.09.02. 09:59 :: SilentSound

Egy önjelölt rendőrrel futott össze Roland is az M3-ason Pest felé, mint eddig már oly sokan mások is kis hazánkban mindenfelé. A levelét olvasva azért számomra nem ennyire fekete-fehér a helyzet, mert azt leginkább az autó sofőrje dönti el, hogy mennyire mászik az előtte haladó seggébe, nem a tempomat. Szintén gyanús, hogy a történet írója erősen fogalomzavarban van a háromsávos autópályát illetően, mert amiről itt szó van, az minden bizonnyal egy kapaszkodósáv, ahová 120-130-as tempóval nem feltétlenül indokolt átsorolnia a másik szereplőnek. De olvassatok és döntsétek el ti, hogy mi is volt ez tulajdonképpen!

Múlt hét pénteken Nyíregyházáról Budapestre tartottam az M3-on. A kocsimban van tempomat, mely megkönnyíti az autópályás utazást. Mint mindig, most is bekapcsoltam és 130-ra beállítva haladtam a főváros felé. A lassabbakat szépen előztem a gyorsabbak pedig nyugodtan mentek el mellettem. Már egész jól megy a jobbra tartás az autópályán.:)

A gond akkor szokott kezdődött, amikor összeakadok egy másik olyan autóval, aki szintén 130-al megy, csak tempomat nélkül. Mi a különbség kettőnk között? Csak annyi, hogy az ő 130-a, az valójában 120 és 140 között mozog, ahogy éppen tapossa a pedált. Az ilyenek hol megelőznek, hol visszaelőzöm őket. És néznek rám furcsán, hogy miért előzőm őket vissza, ha utána lassítok. Pedig hozzá se nyúlok a tempomathoz. A múlt héten is már Pest megyében jártam amikor egy kombi Opel Astrával hozott össze a sors, az első szériából. Előzgettük egymást, bár már itt nagyobb volt a forgalom figyelni kellett a gyors autókra.

Elértük a Gödöllő előtti legnagyobb emelkedőt, ahol 3 sávossá szélesedik a pálya. Én voltam hátul az Astra simán megindult a középső sávban felfelé. A szélső sávban jóval előttünk volt valami kisbusz. Az én autóm szépen tartja a 130-at, az Astra elkezdett lassulni. Én egyre közelebb értem, de csak nem ment le a szélső sávba. Előzni nem tudtam, mert gyorsak jöttek a belsőben. Már alig 10-15 méterre lehettem, amikor beletaposott a fékbe, úgy rendesen. Én is nyomtam egy padlót, majd elkezdett integetni, meg ordibálni, úgy értelmeztem, hogy miért megyek ennyire rá. Ekkor a belsőben sikerült megelőznöm, de ő továbbra sem húzódott le a legszélsőbe.

Azt veszem észre, hogy a legtöbben nem tudják mire jó a tempomat és miként működik. Azt hiszik, hogy folyamatosan tudják tartani a sebességüket lábbal taposva is, de ez tévhit. Főleg emelkedőre felfelé. Az pedig főleg nem jut eszükbe, hogy a három sávból a legszélsőben kell menni, ha az üres.

348 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2008.09.02. 15:17:58

lol:D
mar megint jon a dopleres hulyites:)

Mar csak azt mondja el nekem valaki, hogy a jel beesesi szoget honnan tudja az a szegeny gps? mert az is folyamatosan valtozik, valamint a gepjarmu haladasi iranya es a rf jel kozrezart szogenek koszinusza-val aranyos lesz a frekvencia eltolodas merteke...

B.GY. 2008.09.02. 15:19:07

Állitsd a tempomatodat 143 km/h-ra,azt jólvan.Nem fog érte senki szólni.Lehagyod az Astrákat meg a Suzukikat.

Pistike911 2008.09.02. 15:19:54

Csak halkan kérdezem meg, hogy a gps véletlenül nem a háromszögelési módszert alkalmazza?

Reggie 2008.09.02. 15:22:26

Pistike911 2008.09.02. 15:19:54

amugy de, sot 20szogel is 20 gpsnel.

tocibacsi 2008.09.02. 15:23:58

Secnir 2008.09.02. 14:57:32
Na, látjátok? ez a "leszarom" magatartás a baj... Tipikus kissebségi komplexusos lúzer az ilyen...

El se olvassa, de talál egy fél sort, amibe bele lehet kötni. A köcsög mazdás. Az... Secnir, bocs, de seggfej vagy. Ha elolvasnád a kommentemet, látnád, hogy azért én pont egy előzékeny vezető vagyok... Tegyél ki táblát, mostantól téged majd nem engedlek be, hogy igazad legyen, ok? :D

GPS: ki mondta hogy vegyél 200ért, mikor van 20ért, és kölcsön lehet kérni... Neked isj ó lenne, legalább tudnád, menniy az annyi... Tudod, ez egy MEGOLDÁS, nem egy probléma...

Mazda: szeritem igenis gáz, hogy enniyt téved. Mértünk be GPS-el 91-es Honda Prelude-öt, a skála teljes tartományában pontos...

A GPS-es részt nem értem, az azért elég pontos. Bocs, de sikerült pár évet foglalkoznom velük a flesőoktatásban.

A 30-ról: na, te vagy az a f*sz, akinek már ez is baj... Igen, igyekszem betartani, de csak így megy... BOCS!

Én itt arról próbálom meggyőzni az embereket, hogy:

1) kéne ám jobbra tartani
2) nem biztos, hogy aki letol, az máris túl gyorsan megy
3) a túl gyors ebben az országban eleve nonszensz...

Amúgymeg tudjátok mit? A gyorshajtás és az ittas vezetés a két alibije a zsaruknak. Esküszöm, azt tanulják csak meg, hogyan lehet rámondani valakire, hogy gyorsan ment, vagy ivott (inni sose iszom)... (A hülyék kedvéért: alkoholt)

Miért is van ez? Mert ha sikerül bebizonyítani, hogy goyrsan ment, ha nem a táblához, akkor az útviszonyokhoz vagy a csillagok állásához képest, akkor nem kell tovább keresni egy balest vagy bármi valós okát. Azt pl. hogy este, sötétben közúton 90es táblánál egy idióta barom 60-al megy, és ha jönnek szembe, lemegy a padkára és vészfékkez 40-ig... Sajnos látok ilyet eleget, ne is tagadja senki...Valaki belesázll egy ilyen istenbarmába 95-tel, akkor persze ő tehet róla, nem pedig a lúzer teljes alkalmatlansága... NA EZ a baj... vagy kiderül, hogy a szerencsétlen elfelezett egy konyakmeggyet indulás előtt... kössz! Valóban egyszerűbb ezeket kitalálni, mintsem dolgozni és helyszinelni és feltárni és megoldani... Aztán kivágni az utakról a tökbizonytalaonokt, akik azt se tudják mi az a sebességváltó, kuplung, satöbbi...

Reggie 2008.09.02. 15:24:06

akarom mondani 20 muhold vetelenel...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 15:29:00

cso zsi

Akkor te menj a középső sávban, majd én kihúzódok jobbra, vagy balra. Ne törödj semmivel! A járdán is középen menj. Majd csak elférek meletted valahogy. :-)

a kertész tömlővel 2008.09.02. 15:31:44

tocibacsi végre szót ejtett a havazásról.
tavaly télen szinte mindenki akit megelőztem hóba, dudált 1t v villantott.városba is és közúton is.ők kint mentek 35-40et 90-s lehetőségnél én olyan 70-80at,,4wd az autóm és jól vizsgázott ,drága téli gumijaim vannak,szoktunk minden évbe kijárni reptérre v más zárt területre hóba vezetést gyakorolni(valamennyire megyeget a dolog).
mér zavarja akkor a nyári gumis fwd autót ha valaki haladni szeretne?ezen mindig felhúzom magam.minek indul 1átalán ha nem megfelelő felkészítettségű az autója az adott körülményekhez?
ezt lehetne írni erős esőzésre is ahol szintén a gumik és az ablaktörlő rossz állapota miatt tartják fent sokan a forgalmat.nem érdekel h nincs pénze jobbra meg így meg úgy,,maradjon otthon ha nem olyan az idő h biztonságba odaér ahova megy és közben nem zavarja a forgalmat.!!!!

miss parker 2008.09.02. 15:33:46

pistike911 avloabn forditav irtam...

reggie
A jel beesesi szoegt a muholdak es sajat ismert poziciojabol tudja.

Jo vetelnel mindig vannak kelleon kis szogben latszo muholdak is...es persze matekol mint allat.

Mellesleg maga a Sirf chip ettol is pontosabb
(asszem 0,01 m/sec=0,036km/h)

De a tomegtermek navikra a gyartasi/meresi szorasok miatt 5x rossazbb azaz +-0,18 km/h a szokasos pontossagi adat sebessegre...ez van.

Pistike911 2008.09.02. 15:35:06

Reggie 2008.09.02. 15:24:06

Jól sejtettem, hogy ilyesmi lehet mögötte. Nem igazán foglalkoztam eddig a kérdéssel, csak most olvastam gyorsan utánna.

20 műhold jelét nem tudja fogni, összesen van 24 bekapcsolva a rendszerbe. Érthető módon a zenit alatt tartózkodó műholdakat nem érzékeli.

Tudomásom szerint a doppler effektusnál a kibocsájtott hullám torzulásáról vonnak le következtetéseket a sebességet illetően.

tocibacsi 2008.09.02. 15:36:34

alibiman 2008.09.02. 15:01:28
"Amúgy a GPS télleg nem pontos. Stopperral utána mértem"

- most hagy ne röhögjek hangosan... Az nem jut eszedbe, hogy a távolság mérése hibás pl? Meg az ujjad... Ha jó a reakciód, akkor minimum 0.2s kell, hogy reagálj... Király, hogy addig se a vezetéssel foglalkozol... 2x kell gombot nyomnod, nagyságrendileg 1.5% hibával méred magát az időt... 132 + 1.5% az már 134...

Szerencse, hogy akad pár efféle zseni. Stopperral csekkolja a GPS műholdakba épített atomórák pontosságát... Jeletkezz a NASA-hoz, azt ajánlom... :D

tocibacsi 2008.09.02. 15:39:56

Pistike911 2008.09.02. 15:35:06
Idén tolták fel a 32-et... de újabb remek észrevétel hangzott el... Rohadtul nem erről szólt Reggie postja...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 15:41:26

Szerintem a probléma gyökere ott van, hogy - HA EGYÁLTALÁN KAPASZKODÓ SÁVRÓL VAN SZÓ - a KRESZ azt mondja, hogy nem KÖTELES lehúzódni a vezető abba a sávba. Persze, sok mindent nem vagyunk kötelesek, de azért igyekszünk nem kötelezően a másikat nem feltartani, segíteni, udvariasak lenni. Szóval, ha üres az az ominózus sáv, legyen akár kapaszkodó, vagy sem, engem nem derogál ott közlekededni. Pntosan ugaynúgy lehet rajta haladni, mint a másikon, csak így nem tartom fel a másikat, aki szabályosan, vagy szabálytalanul gyorsabb, mint én. Tehát ez független attól, hogy én hánnyal megyek.

Nem kötelező a hölgyeket előre engedni, pl. az ajtónál.
Nem kötelező az ülőhelyet átadni az idősebbnek, kismamának, stb.
Nem kötelező azt előre engedni, aki jól láthatóan siet, mi meg éppen baromira ráérünk.

Sok ilyen nem kötelező dolog van még.

tocibacsi 2008.09.02. 15:43:13

alibiman 2008.09.02. 15:41:26
Szeretnék tőled bocsánatot kérni, de a GPSes kommented azért okozott némi derültséget itt az irodában... A jobbratartós kommentjeid nagyon szimpatikusak!!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 15:44:53

Tocibácsi,

Kapgyá már a fejedhez. Nem egy km-t mér az ember stopperrel, hanem legalább 10-et, hogy kisebb legyen a mérési hiba. Nem beszélve arról, hogy senki nem garantálja, hogy a táblák pontosan vannak elhelyezve, viszont 10-20 km-es távolságon biztosan kicsi a hiba.

Egyébként tudott dolog, hogy a GPS-ek nem pontosak. Erről több helyen is olvastam már. Az okára nem emléxem pontosan.

Pistike911 2008.09.02. 15:45:12

tocibacsi 2008.09.02. 15:39:56

32 műholdból még mindig nem tudja 20-nak a jelét fogni. Persze nem is ez volt a hozzászólásom lényege és mint ahogy írtam, még nem foglalkoztam behatóan a témával.

Attól, hogy belédkötött egy hülye még ne rajtam akard leverni a port. Tedd már meg, hogy először olvasol és utánna írsz, de nem indulatból, hanem józanul.

Mellesleg áruld már el, hogy miről szólt Reggie posztja???

teabore 2008.09.02. 15:48:51

alibiman 2008.09.02. 15:15:30

95%, hogy ez a tábla van - de csütörtökön megnézem neked, addig ne legyen lelkiismeret-furdalásod :)))

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 15:54:52

Még két dolog,

1. Van, aki azért nem húzódik le, mert eccerüen elbamabult, és nem azért, mert eredendően gonosz, vagy paraszt.

2. Van olyan, aki nem nézi a tükröt. Rosszul oktatták. Megfigyeltem magamon, hogy legalább 3-4 másodpercenként a tükörbe nézek.

A harmadik, csakhogy az eredeti témához visszatérjünk. Ha valaki a seggembe mászik, akár igazam van, akár nincs, lehúzódok, mert nem akarok meghalni, haljon meg egyedül az erőszakos. Persze előfordul, hogy lehúzódásra nincs lehetőség. Ilyenkor nyomok egy telitalpast, és illaberek-nádakerek, ott sem vagyok, majd távolabb lehúzódok, és akkor el mehet melettem akinek sietős.

Reggie 2008.09.02. 15:55:51

miss parker 2008.09.02. 15:33:46

vegigolvastam az sirf altal gyartott sirfstar III ic-k, konkretan: GSD3tw, GSC3e/LPx, GSC3LT es GSC3LTi datasheetjeit, valamint a Leadtek 9548S modul leirasat, de sehol sem utalnak erre a meresi elvre. Kerlek hivatkozzal arra a dokumentaciora amely(ek) ezt alatamasztja(k) mert az ic-k a dokumentaciojuk alapjan nem kepesek ilyen meresre...

cso zsi 2008.09.02. 15:56:57

" alibiman 2008.09.02. 15:29:00
cso zsi

Akkor te menj a középső sávban, majd én kihúzódok jobbra, vagy balra. Ne törödj semmivel! A járdán is középen menj. Majd csak elférek meletted valahogy. :-) "

A kapaszkodósávos úton nincs "középső" sáv.
Senki nem fog neked ebből a sávból minimum 70-nel, de akár 120-szal a kapaszkodóban vánszorgó 50-esek közé bevágni, amikor a belső ott van az előzésre.
Illetve te menj nyugodtan jobbról, ha úgy gondolod.
Egy-két éve ezen a szakaszon már gondolták így, ráadásul a kapaszkodóban egy defektes kamion vesztegelt.
Mindenki, aki úgy gondolja, hogy őt feltartják, úgy ír, mintha a "feltartó" a töküres autópályának épp azt a sávját használja, ahol a feltartott akar gyorsabban menni (mint a megengedett).

Mindezek mellett valóban tapasztalni az M7-es háromsávos szakaszán a birkákat középen legelni.

tocibacsi 2008.09.02. 15:59:03

Pistike911 2008.09.02. 15:45:12
Csak szemezgetek, anniyt visoznt láttam, hogy valaki megkérdezte, hogy a GPS nem e 3szögel. Erre írta Reggie, hogy ha kell akár 20 szögel is. Erre azt írtad (jó, lehet, hogy nem erre, de úgy tűnt, és HELYESEN) hogy 20 műholdat nem is lát egyszerre, csak 24 van és körbe mindenfele. Ezrét írtam korrekcióként, hogy 32 van (hamár dobálózunk a számokkal). Nyilván körbe, és nem látszik mind egyszerre 1 pontból. De a lényeg akkoris az volt, hogy Nemcsak háromszögel, hanem sokszögel. Elégedett vagy?! :D

alibiman 2008.09.02. 15:44:53
10 km: valóban, ez lehetséges, ellenben kérdéses, menniyre tudod tartani a sebességet, milyen GPSed van, stb. Maga a GPS rendszer meglehetősen pontos, maradjunk annyiban, hogy robotikával is foglalkozom, és nem a csillagokkal navigálunk.

A bocsit meg fenntartom a jobbratartásos nézeteid miatt :)

Lacaca 2008.09.02. 15:59:39

Egyébként tudott dolog, hogy a GPS-ek nem pontosak.

Mi az, hogy nem pontos? Mennyire nem pontos? Itt többen írták, hogy +-0,18km/h-t téved. Akkor nem 130cal megy az autó, hanem 129,72-vel, vagy 130,18-cal. Nem kurvára mindegy?

Reggie 2008.09.02. 16:05:11

Lacaca 2008.09.02. 15:59:39

A GSC3LPx pontossaga 30m/s sebessegnel 0.01 m/s alatt van(a gyarto szerint).

miss parker 2008.09.02. 16:17:31

"A GSC3LPx pontossaga 30m/s sebessegnel 0.01 m/s alatt van(a gyarto szerint)."

Erthetobben:
108 km/h eseten bizony
0,036 km/h a pontossag.

Vagyis 0,033 %...es akad aki
ezt stopperrel ellenorzi ...
:-)))

Pistike911 2008.09.02. 16:20:46

tocibacsi 2008.09.02. 15:59:03

Ha minősíted az emberek hozzászólásait, akkor tedd meg légyszíves, hogy nem szemezgetsz, hanem elolvasod rendesen.

A kérdést egyébként én tettem fel, az eljárást pedig háromszögelési módszernek hívják, ha három műholddal mérik, ha százzal. Ez az eljárás neve.

Én személy szerint Reggie azon válaszára reagáltam, amiben alátámasztotta abbéli feltevésem, miszerint a háromszögelési módszert használják a gps-nél. Erre írta egyébként Reggie - mintegy megerősítésként -hogy akár 20 szögeléssel is.

A számokkal dobálózás nem ott kezdődik, hogy 32 helyett 24-et írok. A lényegen nem változtat, ennek kevesebb, mint a felét láthatja a vevő. Ezt sem kötekedésképpen, hanem pontosításnak szántam. Hangsúlyozom, hogy nem ástam bele magam a témába, de ezt le is írtam! Egyébként pedig:
hu.wikipedia.org/wiki/GPS

Azt, hogy mennyire vagyok elégedett a válaszoddal, inkább ne taglaljuk. Részemről nincs harag, csak a belőle áradó felületesség és arogancia miatt nem tudtam hova tenni a hozzászólásod.

miss parker 2008.09.02. 16:25:43

reggie

A digitalis megvalositas valoban a
navi ido es a muhold ido kozti matekozas...

De, ha vegig gondolod a mukodest akkor rajoszz, hogy ez valojaban a hatterben
a doppler elv egy ugyes megvalositasa...

Azaz anank merese, hogy az allo muholdhoz kepest mennyivel es merre mozog eppen a navi.

De nem is ez a lenyeg!

Hanem, hogy a tevhitekkel ellentetben
a navi nem a poziciobol szamol seebsseget.

Ezert a sebesseg meres akkor is pontos lehet amikor a pozicio még pontatlan...es ezert
ide-oda dobal a terkepen.

tocibacsi 2008.09.02. 16:28:56

Pistike911 2008.09.02. 16:20:46
ÖÖÖÖÖ ne hari, de én továbbra sem értem, min vagy kifakadva :D Akkor most szépen alátámasztottad amit írtam. Ezek szerint mégiscsak jól vettem le, mi a pálya. Hiába szemezgettem, mégiscsak sikerült összerakonom a párbeszédet. A módszert valóban 3szögelésnek hívják, kiválóan látod, én egyedül azért dobtam a postot, mert belekötöttél a srácba a 20 miatt... sanszos, hogy nem azért írta, mert hülye szegény, hanem utalni óhajtott rá, hogy a GPS nem feltétlenül csak 3 pontból számol. Sőt, ha nem szakértő, még az is lehet hogy csak hasalt egy számot... Egy átlagos vevő egyébként mondjuk 12 műholdat tud követni párhuzamoan. Te teljesen mind1, mégegyszer: azt akartam jelezni, hogy fölös volt belekötni...

Amúgy bocs, de Te mindíg végigolvasod az n+1 oldalnyi valamenniy kommentet?

tocibacsi 2008.09.02. 16:35:24

miss parker 2008.09.02. 16:25:43
"Azaz anank merese, hogy az allo muholdhoz kepest mennyivel es merre mozog eppen a navi"
- azok a műholdak szeritem mozognak (nem geostacionerek)... de tökmind1, az aktuális pozíciójukat folyamatosan sugározzák... (meg biztos most sem olvastam el elég előzményt, bocs, Pistike911 :D )

bazs · http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html 2008.09.02. 16:38:52

cso zsi 2008.09.02. 12:37:40

"Tegyél rá 1 collal nagyobbat, azonnal pontos lesz, tegyél fel jaszkari 18-ast, és azonnal gyorshajtasz, miközben azt hiszed, szabályosan mész."

na ez nem éppen így van, mert ha váltóméret a gumid a nagyobb felnin, nem lesz változás se az óra által mutatott, se a valós sebességben
a fenti linken meg tudod nézni, mi minek a váltómérete
általában a gyári kerekek egymás váltóméretei, tehát ha az autódon az alap kerék pl 195/65R15-ös gumit visel, de az extrásabbon 205/55R16 méretű az abroncs, akkor nagyjából pontosan ugyanott vagy, hiszen ezek egymás váltóméretei és az átmérő nem változik lényegesen
persze ha az autód gyári gumimérete 195/55R15, de nem akarod megvenni ezt a viszonylag ritka méretű drága gumit, akkor tehetsz ugyanarra a 15-ös felnire 195/60R15-ös gumit (már ha elfér a vas alatt - általában elfér) és ekkor már igaz, amit mondtál, kb pontos lesz az órád
ha durvulsz és 195/55R15 helyett a mégolcsóbb 195/65R15-öt rakod fel, akkor meg valóban az lesz, hogy azt hiszed, szabályos vagy, közben meg gyorshajtasz :D
persze ez utóbbi már nem nagyon fér el a gyári 195/55R15 helyén, de tételezzük fel, így ezáltal igaz lesz a postod ;)

miss parker 2008.09.02. 16:40:36

Jogos, nem tudom miert irtam oda az allo szot...igy sikerult.

(biztos valami tudat alatti dolog okan)

bazs 2008.09.02. 16:41:35

a link valamiért nem lett ott, de most legalább itten van: www.miata.net/garage/tirecalcold.html
:)

Pistike911 2008.09.02. 16:46:07

tocibacsi 2008.09.02. 16:28:56

Nem kötöttem bele, pontosítottam. Nem tudom mennyire ért a gps-hez. Igen, gyarló ember vagyok, magamból indulok ki, aki bevalottan nem foglalkozott a gps-szel, így gondoltam megosztom az általam birtokolt információt.
Ha Reggie esetleg kötekedésnek is vette ezúton megkövetem, bár nem adta jelét ennek, ráadásul az általam intézett hozzászólás sem indokolta a stílusodat. Szerintem!

Tegyük már meg - és ez nem csak személyednek szól - hogy attól függetlenül, hogy egy monitor előtt ülünk, és akár több száz km távolságból komunikálunk, azért az embert is látjuk a karakterek mögött és megtiszteljük egymást, mintha személyesen beszélgetnénk.

Az egyedüli problémám az odavetett, kissé leereszkedő stílusod volt. Eszem ágában sincs vitatkozni olyan témában, amihez nem értek. Kiváltképp olyannal, aki -mint említetted - behatóan foglalkozott vele.
Ha azt mondod, hogy 32 műhold van fent, akkor elhiszem. Ha 101-et írsz, azt is.

Fáradt vagyok ahhoz, hogy ilyeneken vitázzak, és nem is szeretem erre használni a netet.

u.i.:Mellesleg pont melléd akartam állni, biztosítva egyetértésemről az általad először írt nagyobb lélegzetvételű hozzászólásod kapcsán, amit vkinek sikerült itt kifigurázni , amikor sikerült jól elb.sznod! :)

_-_- 2008.09.02. 16:47:13

Van olyan autó, amiben ha egyszer bekapcsolják a tempomatot, akkor többet kikapcsolni nem lehet. Az ilyenekkel autózni kell, amíg ki nem fogy a tankból a benzin, vagy amíg egy nagyobb tárgy meg nem állítja. Valószínű a postíró autója is ilyen.
Van olyan autó is, amiben meg a navigációs rendszert nem lehet kikapcsolni. Ezt onnan lehet megismerni, hogy akkor is behajt az egyirányú utcába, ha a tábla az mutatja, ebből az irányból nem kéne - de ha egyszer a navi azt mutatja...

miss parker 2008.09.02. 16:54:07

...es van olyan amin, ha

az autopalyan egyszer sikerult a belso/kozepso savba kerulni akkor tobbe jobbra már nem tekerheto a kormany....

Ez foleg akkor derul, ki ha a hatso radasul gyorsabban akarna menni az ilyen autonal.
Mondjuk pl. a megengedett max-al...

tocibacsi 2008.09.02. 16:55:37

Pistike911 2008.09.02. 16:46:07
Na, akkor NE HARAGUDJ! Komolyan, nem akartalak megbántani. Mást sem, de annyi kukacoskodó alak van itt, mindnekinek sikerül találni egy fél sort, amibe beleköthet. Én igyekszem csak a belekötőkbe belekötni :) Szóval bocs mégegyszer, örülök, hogy a többivel egyetértesz. Visszaolvastam azt a postot, végülis lehet bántónak érezni, nem akartam. Ugyanakkor valaol engem is fáraszt a sok fikázós post, todd be kérlek ennek. Nincs harag? Látod, szegény elibimantől is bocsánatot kértem. Ez van néha elszáll az ember agya, nekem konkrétan az ilyen közlekedős agymenésektől. Bazisokat vezetek, mindíg sietek, szívemen viselem a témát...

Reggie 2008.09.02. 16:56:22

miss parker 2008.09.02. 16:25:43

ha utanagondolok szerintem meg messze nem logikus, hogy doppler elven merjen...

de mondom, valamilyen dokumentaciot mutass legyszives, mert igy nem hiteles szamomra...

Pistike911 2008.09.02. 17:05:22

tocibacsi 2008.09.02. 16:55:37

Az ég világon semmi probléma. Van úgy, hogy összeakadnak a nézőpontok, álszent lennék, ha azt mondanám, hogy én nem szoktam indulatból reagálni, vagy elnézni dolgokat.

Pont a csipőből fikázós egyedek miatt akartalak megvédeni (bár feltételezem, nem szorulsz rá), amikor jött ez a dolog.

Sem Reggie-felé, sem feléd nem akartam támadólag fellépni, ha mégis így jött le, mindkettőtöket megkövetlek.

Egyébként pedig természetesen nincs harag! :)

tocibacsi 2008.09.02. 17:12:20

Pistike911 2008.09.02. 17:05:22
Köszi! :D

Marcellusca 2008.09.02. 17:20:18

Üdv!

Végig olvastam az összes kommentet.

Cyris, látom sokára adtad fel, hogy meggyőzd Aszit, mit jelent az udvariasság és az előzékenység. Én már hamarabb feladtam volna.

Aszi (vagy Asti, azaz astra-s)! Remélem, hogy Te nem fogsz ilyen udvariatlan autóssal találkozni, ha mégis, akkor ne legyél felháborodva. Mindenki azt kapja, amit érdemel!

Miss parkerrel (miss parker 2008.09.02. 11:33:47) részben tudok egyet érteni (az elejével), a GPS-es dolog kicsit zavar.

És itt szólítanám meg az összes GPS funt!
Mióta alap (jogszabályban, kritériumokkal, előírásokkal alátámasztott) felszerelése az autóknak a GPS. Tudtommal még mindig a sebességmérő-műszer az alapértelmezett a sebességünk meghatározásához.
Pontosan Ti (pl.: miss parker) írjátok, hogy mikor és hogyan mér pontosan:
"A navik pontossaga
- sik uton
- egyenletsen haladva
- jo vetelnel"
Tehát a fent említett helyen az sem mér pontosan, mert: - emelkedőn, kanyarban (ott at van)
- igaz egyenletes sebességgel
- de nem biztos, hogy jó vételi lehetőségnél (gödöllői dombok takarása)
mér. Emlegethetitek az n számú műholdat, de akkor sem ideálisak a feltételek, ergo az is csalhat.
A legfőbb problémám azzal van, hogy mindig a GPS-re hivatkoztok. Én meg a "km-órámat" nézem.
Abban igazat adok sokmindenkinek, hogy igen idegesítőek az "egy gázpedál-állással" autózók. Azaz sík úton 90 km/h, emelkedőn 75 km/h, lejtőn pedig 105 km/h, amíg észre nem veszik, hogy gyorshajtanak. Miért nem lehet nézni az órát és megfelelően adagolni a gázt????
Az én lábamban-szememben "benne van" a tempomat. Egyébként, meg ne írjátok ki, hogy Nektek ollan is van, mert nem vagyok rá kíváncsi. Jó dolog, de tudni kell használni is!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 17:58:33

Nem negyon értem ezt az egészet.

Ha valaki utolér egy másik autót, akkor ezt azért teszi, mert az ő átlaga nagyobb, mint a másiké.
Ha az ember utolér valakit, akkor meg kell előzni, mert csak idegesíteni fogja, aztán, ha megelőzte, sosem látja többet.
Ha meg mégis, holmi tempomatok miatt, akkor oda kell lépni, eltávolodni a visszaelőzőtől 2-300 métert, és menni tovább, mert ha nem versenyzős sporttárssal hozta össze az embert a sors, ez a 2-300 méter behozhatatlan előny lesz.

A tempomat jó és kényelmes dolog.

Marcellusca 2008.09.02. 18:12:36

Várom béluska hozzászólását, hogy Ő miként oldja meg ezeket a szituációkat a két lóerős (nem emlékszem pontosan:Betty és Bözske?)járművével?!
Hogyan is működik a tempomatja illen helyzetben?

miss parker 2008.09.02. 18:18:46

Marcellusca

A sik ut a meres pontossaga szempontjabol valojaban nem is feltetel CSAK azert veszem bele, mert egy sik uton KONNYEBB az igazi feltetelt tartani az egyenletes tempot...

Az egyenletes tempo sem a pontosag miatt kell!
Hanem mert, ha lassitasz-gyorsitasz a meres kozben akkor valtozni fog a kiiras is es fejben atlagolnod kellene...

Keves olyan orszagut lehet ebben az orszagban ahol nincs jo GPS vetel...sot az Alpok hegyei kozt is mindig volt tokeletes vetelem.

Maradjunk abban, hogy a szokasos autozasi tempoknal a navi altal kiirt sebesseg adat "halalpontos"...az egyenletes tempoju autozasnal. Gyorsitasnal-lassitasnal meg porognek a szamok :-)

Valoban nem kotelezo tartozek sem a tempomat sem a navi ...

A tempomat kenyelmi es kornyezetvedelmi (kis gazokat hasznalo, ezert uzemanyag sporolo) eszkoz.

A navi pedig biztonsagi eszkoz is!!!
amikor ismeretlen helyeken autozol...

A terkep/cetli/utca tabla lesés helyett
az utra tudsz figyelni. Foleg egyedul autozva...es az eltevedes eselye is minimalisra csokken.

A jol ismert utvonalakon nyilvan nem sok ertelme van...aki csak ilyeneken jar annak ertelemszeruen még a 15-20 ezret sem eri meg.

Ettol fuggetlenul ha kezkozelbe kerul, akkor tenyleg erdemes eygszer a kmorat ellenorizni vele...sok mindent maskepp lat/csinal az ember az uton, ha tudja mennyi a mennyi valojaban.

Marcellusca 2008.09.02. 18:38:55

miss parker

Nem ezen kényelmi/biztonsági berendezések ellen van kifogásom. Sőt! A problémám azzal van, hogy a GPS-re hivatkoztok, mikor az nem hivatalos "mérőműszer" vagy kötelezően beszerelendő berendezés, ezért nem lehet(ne) erre hivatkozni és kritizálni ezen berendezéssel nem rendelkezőket.
Egyébként egyet értek, aki teheti/munkájához szükséges, az szerezze/szereltesse be, megkönnyíti az ő és mások életét.

Katka 2008.09.02. 19:02:00

Ezt a kretén faszt! Internetet is adnak a tempomat mellé vazze? Kár. Különben biztos nem röhögtetnéd itt ki magadat te barom. Javaslom, állítsd be a tempomatodat valami baromi nagy sebességre, és húzz el innen a jó büdös kurva anyádba!

2008.09.02. 19:36:29

Üdvözlöm a hozzászólókat. Ez volt az első posztom itt. Kaptam jót is rosszat is. Néhány tény a gyengébbek kedvéért.
A belső sávban gyorsabban jöttek, nem vagyok köcsög, nem megyek ki eléjük. Miközben közelítettem az Astráshoz azt vártam, hogy lehúzódik a szélső sávba, ahogy én tettem volna a helyében. De ő inkább belefékezett. Biztos én voltam a paraszt.
A következő tanulságot vonom le a kommenteket olvasva. Írtózatosan sok bunkó paraszt használ internetet az országban. És néhány értelmes is. Az irigyeknek írom, hogy direkt nem írtam le, hogy milyen kocsim van, fikáznak így is bőven a bunkók. És örülök, hogy van tempomatom, használom amikor tudom, akinek nincs, az meg higgye csak, hogy ő szuper jó sofőr.

miss parker 2008.09.02. 19:56:56

Nem is kritizaltam...

Csak probalom felhivni ra a figyelmet sokaknak, hogy a technikai fejlodes okan megjelent egy csomo olyan autos az utakon
aki igen pontosan tudja tartani a limiteket!

Megpedig mondjuk +-1km/h pontosaggal...
...hosszuatvon... es igyekszik is tartani.

Nagyjabol ket okbol.
Minel gyorsabban akar haladni, DE
kozben nem akar a traffik aldozata lenni.

Jol lathato az autopalyan, hogy ezzel szemben az ilyen eszkozok nelkuli autosok egy resze igencsak KOMOLY ZAVARO tenyezo tud lenni a belso (CSAK ELOZO) savban.....

Pusztan azert, mert azt HISZIK nekik oda berletuk van annak ellenere, hogy a limitet esetleg meg sem kozelitik. Ezek a csokent ertelmeuk a VÉLT igazuk tudataban, mint az itt emliett astras is... meg arra az aljassagra is kepesek, hogy onkentes rendort jatszva eldontsek a masik tul gyors.
Ezert aztan buntetik pl. egy indokolatlan fekezessel, vagy csak siman az amugy tiltott feltartassal.

Ezeknek az agyilag igen gyenge onkentes rendoroknek igyekszem eljuttatni a zokni agyaba, hogy nem biztos am, hogy:

- JOL tudja a sajat sebesseget
- azert elozik, mert szivatni akarjak

Olyan, jo lenne ha ezek az autosok arjonnek, hogy sem jogalapja, sem ertelem nincs annak, amit soxor csinalnak a belsoben...

Sajat maguk meggyozesehez javasoltam, hogy
ha alkalmuk adodik ra, akkor ellenorizzek a sajat kmorajukat.
Aztan a csalas ismerteben valasszak meg a sajat sebesseguket azuton ill. dontsenek arrol, hogy a masikat tenyleg szidni kell-e gyorshajtsert... ?

Addig amig enm elelnoriztek, addig meg ezen irasok uatn leaglabb ketelkedjnek a sajat igazukban...ha nem mennek "ora szerint" mondjuk legalabb 140-et....

Ugyanis az ora szerint 140 az ami
mar biztosan tenyleg a 130 folottvan es
az ora szerint 150 az ami mar velhetoen
eleri a 10%-os traffi tures hatart is....

Az ora szerinti 130-al szivozni az szinte biztosan indoklatlan még ...valahol 135-137 koruli ora allasnal megy a legtobb auto valoban kb. 130-al...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 20:08:02

miss parker

Nem mindegy mennyivel megy az, aki szívózik a másikkal? :o

Az egy kretén bunkó még akkor is, ha miliangstrom/óra sebesség pontossággal tartja a megengedett maximumot...

miss parker 2008.09.02. 20:08:13

"Astráshoz azt vártam, hogy lehúzódik a szélső sávba, ahogy én tettem volna a helyében."

Az udvariassag nem eloiras...es nem is kotelezo, ezert nem is elvarhato....

A kovetesi tavolsag betartsa viszont
KOTELEZO ezert elvarhato...tempomattal is.

Kello kovetesi tavolsaggal senki nem fog rafekezni senki elott, ez biztos :-))

130-as temponal amugy HARMINC!!! meter korul van az optimalis (ez csak 0,7 sec) kovetesi tavolsag, ha FIYGELSZ rendesen a forgalomra.

Ha kisse faradt az ember, akkor akar 1,5 sec is lehet a reakcio ideje ami 50-60 meter kovetesi tavolsagot indokol...

A jo edesanyjat szoktam en is szidni annak a hugyagyu baromnak aki par meterre autozik mogottem 130-as temponal...

Egy autonyi tavolsag (5-6 meter) az
CSAK cirka 0,14-0,15 masodperc

Normalis az olyan alalt aki kozelebb van hozzam, mint a sajat reakcio ideje ?!

Fajna vajon az ilyen hulyenek, ha
legalabb 4-5 autonyi tavolasrol kovetne ...?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 20:13:22

miss parker

Mi a baj azzal, ha valaki a középső sávban közel megy ahhoz az autóhoz, amit meg akar előzni?
Ki az a hülye, aki 15-20 méter távolságból kezd el előzni?

SLacc 2008.09.02. 20:16:05

Haénnemtudom, mer' prosztó vagyok, hogyazúj asztrábamörszibéemvébbébébevagymiszuzukiba vanetempométer, akkor minden asztra... elől takarodoke? Hö?
Vagy kuss, szabályt betartani, a hülyék és az okosak is velünk közlekednek.

SLacc 2008.09.02. 20:34:24

Oszt még valami: nem ciki tempomattal nyomni, ha nincs előre néző radar, ami ügyeskedik a tempomattal is? Höhöhö. :DDD

miss parker 2008.09.02. 20:39:05

"Mi a baj azzal, ha valaki a középső sávban közel megy ahhoz az autóhoz, amit meg akar előzni? Ki az a hülye, aki 15-20 méter távolságból kezd el előzni? "

pl. en...mi a szarnak masszak a seggebe?!
Hiszen barmikor atmehetek az elozo savba
normalis tavolsagban is....

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 20:49:19

kolbászoszsömle

Hát nem tom, 130-nál én bizony lehet, hogy 15-20 méternél TÖBBRÖL szoktam előzni. Mondjuk 50-60-ról. Bár lehet, hogy még kevés a gyakorlatom, és phoschok. :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 20:51:43

miss parker

Azt írta, hogy sokan jöttek belül is.

Ha nem 15-20 méterről kezdi előzni az ember az ellenséget, hanem csak 3-4-ről, akkor harmadakkora tiszta út kell.

Szal nem tudom, hogy Te hogy vagy vele, de én úgy szoktam előzni, hogy jó közel megyek, aztán előzök, amint lehet, nem pedig úgy, hogy kivárom azt a fél kilométert, amíg nem jön senki szembe.
És ugyanígy előzök a pályán is, mert ezt szoktam meg.
Olyan, mint a duplakuplung.
Lehet, hogy nem kell, de nem ártani sem használ.

cso zsi 2008.09.02. 20:57:58

"bazs · www.miata.net/garage/tirecalcold.html 2008.09.02. 16:38:52"
Már elévült, úgyhogy leírhatom.
Anno a Posta Járműtelepén az Izs/Moszkvics járgányokat diagonál gumival szerelve adták.
A kerék kitöltötte a kerékdobot.
Az életüket féltők a gumisműhelyt megkörnyékezve hozzájutottak radiálhoz, amivel az autó úgy nézett ki, mintha ültetve lenne, ugyanis jó 5 centiméterrel alacsonyabb lett.
A kerékátmérő csökkenésétől.
Márpedig ez rövidebb kerületet jelent, így egy fordulat az rövidebb út alatt volt meg.
Mit eredményez ez?
A sebességmérő és a kilométerszámláló többet mutatott a valóságos értéknél. A városi, 9-15 literes fogyasztás mellett (1600-as benzines motor) az autó elkezdett "megtakarítani". Illetve elméletileg nagyobb távot tettünk meg havi 2-3 tank benzinnel.
Mivel ez képtelenség volt ;), a fel nem használt üzemanyagmennyiséggel muszáj volt valamit kezdeni. ;)
A 120-as Skoda kifejezetten jól érezte magát a hazai 86-os helyett a 92-essel. (Érdekes módon, ha a csehszlovákoknál lett megtankolva 86-ossal, akkor az autó úgy ment, mint itthon az ezerkettes zsigulik).

miss parker 2008.09.02. 21:06:10

A szembe savban elozes es a palyan
elozes ket NAGYON kulonbozo eset...

Palyan BARMIKOR idoben be lehet menni
tehat teljesen ertelmetlen ramaszni!!!
Radasul a kozel 1,5X sebesseg miatt veszelyesebb is...

Mondjuk orszag uton sem tul jo otlet nagyon kozel menni. Egy autonyi tavolsag ami
ugy 5-6 meter az optimalis...szerintem.

Az elozeshez 3.-ba visszavaltas ugyis akkora gyorsulast ad, hogy az a par meter nem szamit ...najo erosebb autoknal a
4. is eleg a tempos elozeshez is...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:11:48

kolbászoszsömle

Szerintem mis parker autópályára gondolt, nem országútra.

A 3-4 méter még országúton is veszélyes - nekem. Gondolj bele, ez rövidebb, vagy akkora hossz, mint egy kompakt autó hossza.

Aztán azt is érdemes megfontolni, hogy az az előzés, ami 15-20 méterne múlik, az elég kockázatos szitu. Én akkor szoktam országúton előzni, ha lagalább 3-400 méterre nem jön szembe semmi. Pedig az én kocsim úgy gyorsul 100-ról 140-re, mint más állóhelyből.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 21:11:59

miss parker

Ezen nem jutunk dűlőre.
Én közelről szeretek előzni, más meg messziről.
Ha valaki több, mint egy autónyi helyet tart az előttelévő mögött, akkor azt azért tartja mert még nem akarja megelőzni, meg, hogy én beférjek, ha őt megelőzöm. :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:16:52

kolbászoszsömle

Ne vedd sértésnek, de ha te tényleg így közlekedsz - szerintem - agresszív vagy, és kezdő. ...vagy rally versenyző, de semmiképpen nem vagyunk egy kategória.

Az is lehet, hogy nem elég erős a kocsid. Vagy mostmár erős, de a régebbi kocsid miatt megmaradt egy rossz beidegződésed.

Mindegy, ez a blog nem a te kielemzésedről szól. :-)

Perillustris 2008.09.02. 21:19:31

"Az udvariassag nem eloiras...es nem is kotelezo, ezert nem is elvarhato."

miss parkerrel ne vitázzatok udvariasság ügyben, mert ő a gyalogoson is átmegy, ha az nem figyel. :P


"Ha valaki utolér egy másik autót, akkor ezt azért teszi, mert az ő átlaga nagyobb, mint a másiké."

Nem biztos, hiszen pont ez a topik is részben arról szól, hogy valaki egyszer 120-szal megy, egyszer meg 140-nel előz, majd újra beáll a 120-ra, ezzel lassítva a konstans 130-cal haladót.


Nem mellesleg közlöm, hogy a GPS-ek évente kb. többezer balesetet okoznak, tehát illik ésszel használni: www.fn.hu/auto/20080724/tobb_ezer_balesetet_okoznak/

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:22:40

Egyébként én városban is kellően nagy követési távolságot tartok fenn. több okból.

Azért, hogy a másik sávból kényelmesen beférjen a másik, anélkül, hogy nekem, és a mögöttem lévőnek nagyot kelljen fékeznie. Például zipzárnál ez nagyon jól jön, és senkinek nem kell különösebben lassítania, max kicsit lelép a gázról.

Azért, ha az előttem lévők torlódnak a forgalmi helyzet (lámpa, stb.) miatt, akkor én kényelmesen rácsorgok a sor végére, megint nem kell erőseket fékeznem (a mögöttem lévőnek sem)

Aqweren 2008.09.02. 21:23:18

miss parker: "Mondjuk orszag uton sem tul jo otlet nagyon kozel menni."
ezeket én is imádom :D Kilométereken keresztül centikre a seggemtől autózik, mert majd egyszer talán valamikor meg fog előzni...
A másik véglet persze az, aki az előzendő jármű _mellett_ gyorsít ki, a szembe jövők legnagyobb örömének teljes hiányára...

Perillustris 2008.09.02. 21:26:08

"Mi a baj azzal, ha valaki a középső sávban közel megy ahhoz az autóhoz, amit meg akar előzni?
Ki az a hülye, aki 15-20 méter távolságból kezd el előzni?"

"Ha nem 15-20 méterről kezdi előzni az ember az ellenséget, hanem csak 3-4-ről, akkor harmadakkora tiszta út kell."

kolbászoszsömle, attól függetlenül, hogy nézeteink gyakran különböznek, mindig megpróbálom a te szempontodat is objektíven elemezni. De azt, hogy szerinted bármiféle indokkal is, de normális 3-4 méterre megközelíteni bárkit is az autópályán előzés előtt, akármilyen rövid időre is, na, ez megkérdőjelezi számomra a beszámíthatóságodat. Mert erre sok jelzőt lehet mondani, de hogy biztonságos, azt nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 21:27:33

alibiman

Én pont akkor szoktam rá arra, hogy közelről előzzek, amikor csak 60 db. kb húszéves ló volt az autómban.

Ott nagyon tudott számítani az, hogy milyen messziről kezdesz el előzni.

Aztán megszaporodott és megfiatalodott a ménes, de ez a jó vagy rossz szokásom megmaradt.

Soha nem rinyált még miatta senki, nem tapostak bele a fékbe, nem mutogattak, nemnemenemsemsemsem.
A közlekedési kutúra azon része, ami arról szól, hogy nem szopatjuk hiába és feleslegesen a többieket, sokkal magasabb az országúton, mint ahogy az itten hozzászólásokból kitűnik.
Ennek valszleg az az oka, hogy aki itt gépel, az hálisten nem autózik, és nem tudja kipróbálni a nagyszerű népnevelő ötleteit.

Itt mindig a baleset, meg a követési távolság, meg a sebesség van kiemelve (mily germanizmus), de előzés közben a két autó távolsága egymástól nincs több, mint két méter, és megbízol annyira a melletted menőben, hogy nem húzza rád a kormányt, hogy "elhárítson egy veszélyhelyzetet".
Az előzésre való felkészülés közben ugyanez a bizalmi elv érvényesül.
Meg kell bízni annyira abban, akit meg akarsz előzni, hogy közel merj menni hozzá és viszont, meg kell bízni abban, aki előzni akar, sőt lehetőleg segíteni az útszélére húzódással -hogy jobban kilásson.
A gázelvételnek, fékezésnek nem vagyok híve, az csak egy újabb változó, amire az előző úgysem számít, ezért felesleges.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:29:28

Perillustris - látom volt gyerekszobád. Finom voltál és nőies, cizellált, mint egy angól úriember. :-)

kolbászoszsömle-vel nincs semmi baj, "kicsit" offenzív vezető. Vajjal elmegy.

miss parker 2008.09.02. 21:33:55

A masik veglet az...
aki ha van szemebejovo az elozesnel
baszik abba a fokazatba visszakapcsolni
amiben JOL/TURHETOEN gyorsul.

Hanem szarakodik padlogazzal 4.ben
sot 5.-en nemelyik alig gyorsulva.

A hazai benzines atlag autopark zomenek a NEM messzirol teljesen ures orszaguti elozeshez a HARMADIK fokozat valo!!!

Azaz a 70-80 korulrol indulo elozesnel
3.-ba kellene valtania es siman elozhetne
BIZTONSAGOSAN 3.-ban kiporgetve ugy 105-110-ig

De nem ...mert fel a motorhangtol megaztan nem is tud visszavaltani rendesen a muvelethez...

Amikor aztan megunva szarakodast jomagam viszont kilepek mogule es kettot akarok eccerre atlepni, ott ahol ő egyet sem mert akkor meg szivozni kezd a barma...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:33:59

Hát kedves kolbászoszsömle, ha nagyobb a ménes, és fiatalabb, akkor épp ideje leszokni erről a stílusról, mert ez őn- és közveszélyes lehet.

Ezexerint ráhibáztam.

Mndok még valamit. Szerintem te negy 3-4 méterről előzöl, hanem 10-ről. Ez is elég rövid. Te csak úgy gondolod, hogy olyan közelről előzöl. Nem lehetséges?

Aqweren 2008.09.02. 21:34:59

Hádehá bármi, _akármi_ előfordulhat ami miatt fékezni kell pl. ütközés, őzike, hirtelen halál, rosszullét, _bármi_ o.O
A követési távolság egyáltalán nem a hülyeség kategóriába tartozik...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 21:35:42

Perillustris ·

A kérdés az, hogy mekkora a két autó relatív sebessége.

Ha az ember lukat keres a belső sávba, és nem akar ott hetelni, nekem nincs tőle rossz érzésem, főleg, hogy előzés közben a két autó távolsága sokkal kevesebb lesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 21:37:40

aqweren

Az autópályán _nincs_ őzike.

alibiman

Pályán tényleg nem megyek 3-4 méterre az ellentől, de országúton nem férnél be az előttemmenő és közém, ha meg akarnám előzni, az meg kb négy méternél kevesebb.

Perillustris 2008.09.02. 21:40:55

"Soha nem rinyált még miatta senki, nem tapostak bele a fékbe, nem mutogattak"

Én sem rinyálok, nem is mutogatok, mert úgysem érne semmit, maximum azt, hogy egy Lipótról kitett bosszút akarna állni a "sérelemért", de félhangosan khhmmm... minden jót kívánok azoknak, akik annyire rámtapadnak, hogy a hűtőrácsuk sem látszik.

Na persze ablakot mosni mindig ilyenkor jut eszembe.

A bizalmi elvre pedig hiába hivatkozol, ugyanis tizedmásodpercek alatt kialakulhet egy vészhelyzet, amikor az előtted lévő vészfékezni kényszerül, s akkor baromira nem az érdekli majd, hogy valaki van mögötte. Pontosan ezért van a "követési távolság".

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:44:21

SZVSZ, ha rövid a követési távolság, nem lácc ki az előtted lévő mögül. Vagy rosszul gondolom?

Perillustris 2008.09.02. 21:44:53

A 10 méter is pont annyi, hogy lassulás nélkül vágódsz bele az éppen előzni kívánt járműbe, ami hirtelen fékezett.

Aqweren 2008.09.02. 21:46:21

kolbászoszsömle: De bármi más lehet. Pl. sokan minden helyzetet úgy oldanak meg hogy fékezne egy baromi nagyot. Más a kormányt rángatja, ez is egyéniségfüggő :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:48:24

Látod, látod kolbászoszsömle, neked "ellenfeleid" vannak az úton, nekem meg partnereim. Nem is kell küzdenem...

Mondjuk, ott ballagsz az országúton 4 méterre a másiktól ugrásra (előzésre) készen. Jövök én, mögüled, kiugrok, de jönnek szembe, emiatt csak téged előzlek le. Mekkora paraszt csávó leszek, amikor be akarok férni a 460 cm hosszú kocsimmal eléd, a 400 cm-es helyre? Anyám biztosan vetközni fog.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 21:51:02

Perillustris, ja a 10 méter se túl sok. Nekem nyugdíjas öreg faroknak, lassúak a reflezeim - ugye - biztosan nem túl sok.

Aqweren 2008.09.02. 22:04:09

Én is a reflexeimmel állítom meg az autót :D

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.02. 22:07:12

A rossz beidegződésről. Kicsit off topic, de talán érdekes lehet.

Egy időben sokat mnetünk a zasszonnyal, az ő kocsijával. Észrevettem, hogy a kuplungon tartja a lábát. Kicsit meg is égette. Szóltam neki, hogy ez rossz szokás. Morgott, de megfogadta. Kis gyógy vezetéssle rendbetettem a kumplungot.

Állandóan a kanyar / forduló tetején váltott. Ezt is szóvá tettem, még jobban morgott, hogy mit ugatok bele a vezetésébe. Ráadásul hátsó kerék hajtású a kocsija, amivel baromi jól lehet kunkorodni gázadással. Mindegy, úgy látom mostanában kezd leszokni erről is.

Nem indezel, az istennek se. Ez hülye szokás, ami sajnos általánossá kezd válni. Mondom neki, az indexelés egy fontos testbeszéd, amiből a másik számára egyértelmü, hogy mi következik. Meg persze fontos szabály is. Ez még nem megy neki, de fejlődik.

miss parker 2008.09.02. 22:07:21

...eccerun kb. lehetetlen
cirka EGY masodpercnel
gyorsabban reagalni.

Remek allapotban es figyelve:
------------------------------
meglatni az esemenyt 0,1 sec
donteni 0,1 sec
labat emelni 0,2-0,3 sec
atrakni-letenni-nyomni 0,3 sec
fekhatas kialakulasa 0,2-0,3 sec
-------------------------------
Az igazsagugyi szakerto 1 sec-el szamol !
Talan nem veletlen...
-----------------------------

Faradtan, nem egeszen oda figyelve
a 1,5-2,0 sec is kell!!! telefonalva, ittasan, vitatkozva/magyarazva pedig akar a 3 sec is...

Az 1 sec alatt a megett ut az:
130-nal cirka 36 meter
90-nel cirka 25 meter
50-nel cirka 14 meter

Radasul a reakcio idod alatt az elol levo MÁR LASSUL...hiszen a hatso MAR az Ő feklampajat latta meg...ehhez kepest a 3-4 metert tartani lathatoan igencsak BAROMSAG!!!!

Ezert irtam, hogy 0,7 secnel kozelebb lenni nem ertelemes dolog...szerintem.
Messzebb meg nem mindig celszeru...

A 0,7 sec az ....tavolsagban
130-nal cirka 25 meter, 5 autonyi
90-nel cirka 17 meter, 3 autonyi
50-nel cirka 14 meter, 1,5-2,0 autonyi

A hivatalso ajanlas
2 sec tavolsag, ami
70, 50, 30 meter...lenne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 22:31:33

Asszem megértettem, hogy hol beszélünk el egymás mellett. :D

Én úgy szoktam előzni, hogy megyek az általam biztonságosnak vélt távolságban az ellen mögött, és nézek ki ballra.
Egy sárga, egy fehér, egy fekete, aztán szünet. Ezt látom.
Erre nekiállok akkor óvatosan gyorsítani, amikor a szünet olyan távolságba kerül tőlem, hogy kb 3-4 méter legyen köztem és a megelőzni kívánt autó között akkor, amikor odaér a szünet mellém.
Aztán sávot váltok, és folytatom a gyorsítást.

Szal nem 3-4 méterre megyek az előttemlévő autótól, mégpedig két okból:
Az első az, hogy ha olyan közel mennék, nem lehetne óvatosan gyorsítani, hogy elérjem azt a sebességkülönbséget, ami a biztonságosan és gyorsan végrehajtott manőverhez kell, a másik meg az, hogy nem lehet kilátni.

Szal nem kell félreérteni, nem a rátapadást sztárolom, hanem azt, hogy az előzési sebesség jórészét illik szerintem a saját sávban összeszedni.

cso zsi 2008.09.02. 22:34:13

" kolbászoszsömle 2008.09.02. 21:37:40
Az autópályán _nincs_ őzike."
"A legkevésbé veszélyesek az autópályák. Ezeket kerítés védi az állatoktól. Ennek ellenére tévedés lenne azt gondolni, hogy nem fordulhatnak elő a sztrádán akár nagyobb testű vadak is. A le- és felhajtóknál betévedhetnek a kerítésen belülre az állatok, s ott megriadva a forgalomtól a száguldó autók elé ugorhatnak. Autópálya tempónál egy 100–200 kilogrammos szarvas, vagy vaddisznó halálos csapást mérhet az autóban ülőkre, de szerencsésebb esetben sem úszható meg az ütközés tetemes anyagi kár nélkül."
www.aka.hu/magyar/6_Sajto/cikkek.asp?page=cikkek18

Ez nem is olyan régi:

"Vadroham az utakon: őz, és vaddisznó az autópályán!
2008-04-15 11:31:49
Az M3-as autópályán egy időre leállították a forgalmat, mert egy ősz futkározott a főrávos felé vezető oldalon Füzesabonynál. Az 1-es úton egy vaddisznó ugrott egy autó elé, halálos balesetet okozva.
Elküld

A Klubrádió információi szerint nem sokkal ezelőtt leállították a forgalmat az M3-as autópálya a főváros felé vezető oldalán Füzesabonynál, mert egy őz tévedt az úttestre. Az Állami Autópálya ügyelet munkatársa arról számolt be, hogy az őzet sikerült befogni, és szerencsére baleset sem történt. Az érintett szakaszon kisebb torlódásra kell számítani, de már folyamatos a haladás a pályán.

Kevésbé volt szerencsés az a vaddisznó, amely az 1-es úton Ács és Gönyű között ugrott ki egy autó elé. A sofőr elütötte az állatot, majd áttért a másik sávba, és frontálisan ütközött egy szembejövő autóval, aminek a vezetője a helyszínen meghalt - közölte a rendőrség. Mindkét autós használta a biztonsági övet, de szabályosan közlekedő gépkocsi 25 éves vezetőjének életét ez sem tudta megmenteni – tudósít a Klubrádió"
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=218092

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 22:36:29

Az óvatos gyorsítás meg azért kell, mert egyrészt kíméli a motort -a visszakettő padlógázzal ellentétben- másrészt inkább veszek egy bármit azon a benzinen, amit egy odalépős előzéshez képest megspórolok. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 22:43:02

cso zsi

Persze, lehetnek jószágok az autópályán, de ha te arra számíasz, hogy ott mindenféle elefántok fordulhatnak elő, akkor nem tudom, hogy hogyan mersz egyáltalán a megengedett sebességgel közlekedni rajta, hiszen a kerítés, ha attól nem is védte meg a pályát, hogy felmenjen rá a dög, azt biztosan megakadályozza, hogy lemenjen róla, tehát, mivel nincs szegénykének más választása vagy a kerítés mellett a fűben legelészik, vagy megijed, és elkezd futni amerre tud.
Az autópályán pedig az amerre tud azt jelenti, hogy érinti a úttestet. :)

Szal az autópályával kapcsolatban a munkahipotézis az, hogy nincs rajta őzike, kutya, tapír, sőt semmilyen olyan állat, ami nagyobb, mint egy pecsenyekacsa, és ennek a tudatában, ezzel a feltétellel autózol rajta.

oldtimer 2008.09.02. 22:43:08

cso zsi 2008.09.02. 20:57:58
Kérdés:
Azt hogy magyaráztátok meg, hogy Hatvan hetvenre költözött?

B.GY. 2008.09.02. 22:59:39

Szerintem találjuk ki a teleportálást:)Akkor nem is lesz ez a blog.Meg szaladgálhatnak az állatok az utakon.

Perillustris 2008.09.02. 23:09:44

"Szal az autópályával kapcsolatban a munkahipotézis az, hogy nincs rajta őzike, kutya, tapír, sőt semmilyen olyan állat, ami nagyobb, mint egy pecsenyekacsa, és ennek a tudatában, ezzel a feltétellel autózol rajta."

Ez így van, de okos ember nem szűkíti le jobban a látómezőjét, mint amennyire feltétlen muszáj.

Semmilyen járművel nem szeretek úgy menni, hogy nem látom be az előttem lévő szakaszt. Oké, talán a metró kivétel.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 23:19:58

Perillustris

Te előzés közben nem látod az előtted lévő utat?
Nem látod ugyanazokat az érdemi dolgokat (50+ méterrel előttetek lévő cuccok), mint amit az éppen megelőzni szándékozó?

Mert az addig rendben van, hogy nem megyünk olyan gyorsan, hogy a belátható útszakaszon ne tudjunk megállni, de az előzésre való felkészülés közben való ellenségmegközelítés során azon izgulni akkor, amikor már meggyőződtél arról, hogy biztonságosan előzhetsz, hogy lehet, hogy manifesztálódik egy vaddisznó az előtted menő előtt, annyira furcsa szokás, hogy ha orvoshoz fordulsz vele, gyógyszert ír rá. :)

mactipp 2008.09.02. 23:22:51

"
kolbászoszsömle 2008.09.02. 20:13:22

miss parker

Mi a baj azzal, ha valaki a középső sávban közel megy ahhoz az autóhoz, amit meg akar előzni?
Ki az a hülye, aki 15-20 méter távolságból kezd el előzni?"

Nem akarlak megsérteni kolbászoszsömle barátom, de te már a 60 lovas autóddal sem tudtál előzni. Szerencsére a mostani erős autód megment a saját vezetni nem tudásodtól.

Ha nincs elegendő erő az autódban, akkor hatványozottabban számít, hogy mekkorra sebességkülönbséggel _kezded meg_ az előzést. Nem akkor adsz gázt, amikor elment melletted a szembejövő, hanem annyival azelőtt, hogy pont a biztonságos 4-5 méter (manapság egy autó hossza) távolságra legyél az előzendő autó mögött, amikor már megvan az előzéshez szükséges sebességkülönbség.

Magyarán az kezd 10-15 méter távolságból előzni, aki képes kiszámolni a szembejövő sebességét, a saját autójának a gyorsulását és az előzendő autó sebességét, esetleg annak változását. Tehát aki tud előzni. Nem mellesleg ha ilyen távra vagy az előzendőtől, még van alkalmad viszakozni, ha mégsem helyesen mérted fel a sebességeket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.02. 23:32:26

mactipp

Ezt a félreértést asszem megpróbáltam tisztázni.

Számomra az előzés elkezdése akkor történik, sávot váltok, az odáig tartó folyamat (gyorsítás, index, jobbankinézés, rádiótekergetés, telefonálás, stb) a "felkészülés az előzésre" címszó alatt fut, amiből vagy lesz előzés vagy nem, függően a megelőzni szándékozott viselkedésétől -pl ha nekiáll lassítani, lehet, hogy nem tudom megelőzni, mert kiesek a ritmusból, és úgy itélem meg, hogy már nem biztonságos-, a szünet után következő autó sebességétől, attól, hogy pittyeg-e a lézerjelzőm, stb.

Szal ez szemantikai probléma, nem vezetéstechnikai. :)

roli101 2008.09.03. 08:02:38

Látom tegnap este belement a téma az előzés helyes kivitelezésébe. Nekem úgy tűnik legtöbben sose járnak autópályán, főleg nem reggel Pest közelében. Ott nem lehet 40-50 méterről megkezdeni az előzést, mert a belső sávban folyamatosan jönnek 130 felett a külső sáv pedig telített. Ott nem lehet megfelelő követési távolságot tartani, csak akkor, ha 90 alatt megyek. Szerintem a közlekedésben a lendületes, folyamatos haladás a legfontosabb. Nem sok értelme van gyorsítani, fékezni állandóan. Én 5 méteren belülre is szoktam megközelíteni járművet előzés előtt, ha úgy jön ki a lépés. Nem taposok bele a fékbe, hogy betartsam a követési távolságot, hogy elveszítsem a lendületem és kezdjem neki nyomni megint.

tocibacsi 2008.09.03. 09:58:56

kolbászoszsömle 2008.09.02. 21:37:40
az autópályán is van őzike... l. utánad szólót. Haveromék szeme láttára b*sztak el egyet, én nyúl előtt satuztam, kutyát minden héten látok, bár azokat jobbára élve... És havonta kijut egy biciklis ésvagy részeg is

miss parker 2008.09.02. 18:18:46
Hát... az én tempomatom történetesen eléggé gazdagon adagolja a naftát ha visszagyorsítástról van szó... És valóban többet fogyaszt vele a kocsi adott esetben...

mactipp 2008.09.02. 23:22:51
szeritem a kolbászoszsömle ugyanezt írta, csak 3-4 méterrel...

Követési távolság, előzés, roli101 2008.09.03. 08:02:38
Ez bizony így igaz, hiába tartasz 30 méteres követési távolságot, errefel oda befér még legalább 4 téged megelőző autó... Ergó te hiába tartasz követési távolságot, azonnal bejönnek elég, és kedhetsz lemaradni... Remélem mindeki felfogja, hogy egy egyfelől f*szság meg vaszélyes végülis, de attólmég tény. Az autók errefele reggel bizony jó, ha 4 méterre követik egymást...

tocibacsi 2008.09.03. 10:00:32

visszaolvastam a postot. jesszus. reggel rossz a magyarom ;)

Pistike911 2008.09.03. 11:17:23

Perillustris 2008.09.02. 21:19:31

""Ha valaki utolér egy másik autót, akkor ezt azért teszi, mert az ő átlaga nagyobb, mint a másiké."

Nem biztos, hiszen(...)"

De biztos! Ez pusztán fizika.

Te valószínűleg az oda-vissza előzésre gondoltál, amikor a tempomattal közlekedő körül mintegy legyeskedik a nem tempomatos.

Megint más kérdés, hogy szerintem ebben az országban ritkán adódik még autópályán is olyan szituáció, hogy huzamosabban lehessen használni a tempomatot.

Pistike911 2008.09.03. 11:25:00

roli101 2008.09.02. 19:36:29

A kommentelők a stílus és a tartalom alapján alkotnak véleményt. Tény, hogy nem voltunk jelen. Tény, hogy sok bunkó, csípőből kurvaanyázó van a neten.

Mintahogy tény az is, hogy az autópályán hatványozottan szükséges a megfelelő követési távolság tartása. Nem feltétlenül miattad, de a fizikát - sajnos -te sem tudod átverni. Nem csak veszélyes, de idegesítő is tud lenni.

Tény továbbá az is, hogy mindannyian hibázunk, és nem vagyunk szentek (bármennyire is akarják egyesek elhitetni magukról). Így a kommenteket ennek fényében ildomos írni is és olvasni is.

Egy okos ember modotta volt:reméld a legjobbat, de készülj a legrosszabbra! :)

cso zsi 2008.09.03. 12:26:06

" oldtimer 2008.09.02. 22:43:08
cso zsi 2008.09.02. 20:57:58
Kérdés:
Azt hogy magyaráztátok meg, hogy Hatvan hetvenre költözött? "
Főleg, hogy most már csak ötvenre van a pályán...

cso zsi 2008.09.03. 12:31:25

" kolbászoszsömle 2008.09.02. 22:43:02
cso zsi

Persze, lehetnek jószágok az autópályán, de ha te arra számíasz, hogy ott mindenféle elefántok fordulhatnak elő, akkor nem tudom, hogy hogyan mersz egyáltalán a megengedett sebességgel közlekedni rajta...
Szal az autópályával kapcsolatban a munkahipotézis az, hogy nincs rajta őzike, kutya, tapír, sőt semmilyen olyan állat, ami nagyobb, mint egy pecsenyekacsa, és ennek a tudatában, ezzel a feltétellel autózol rajta."

Addig örülhetünk, amíg csak puhatestű kerül elénk, van esélyünk.
De az elválasztósávot-korlátot átugráló személyautókra, kamionokra sem kell számítanunk, aztán mégis belehaunk kicsit.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 16:11:46

Ez az állat az autópályán című dolog számomra meghökkentő.
Ha valaki arra készül, úgy autózik, hogy bármikor kiugorhat elé, vagy az előtte menő elé egy elefánt, az a fasznak megy 130-cal?
Ha meg nem számít arra, hogy kiugrik elé a strucc és 130-cal dönget, akkor miért ír hülyeségeket?

cso zsi

"De az elválasztósávot-korlátot átugráló személyautókra, kamionokra sem kell számítanunk, aztán mégis belehaunk kicsit."

Ugye milyen jó dolog is a jobbratarts.
Még a pályán is.
Úgy is, hogy 131-gyel megy a belsőben a szabályos közlekedő.

lol

volante · http://volante.blog.hu 2008.09.03. 19:37:13

A jobbra tartás természetesen egy dolog, de a levélírónak is el kellene gondolkodnia, mielőtt autópályán 10-15 méteres követési távolságot kezd tartani. Előbb el kéne kezdeni lassítani, ha látja, h utol fog érni valakit, nem meglepődni, ha a másik anyázik (mondjuk a belefékezés durva szemétség az astrástól).

Ja, és én is tudok tempomat nélkül stabil 130-at autózni. :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.09.03. 22:48:12

Megnéztem az ominózus táblát Gödöllő előtt, és kicsit tanácstalan lettem. Az alábbi oldalon

www.hidegkuti-autosiskola.hu/kreszszab/tajekozt_17.htm

található tábla nem hasonlít teljesen az ott lévőre. Tudniillik ott ugye 2 + 1 sáv lesz, nem úgy mint az oldalon, ahol 1-1 lesz. Ez még nem lenne gond, viszont, mind a három sávot egyforma, ritkábban szaggatott vonal választja el a táblán. Ami azt sugalja, hogy a min. sebesség kivételével, a sávok egyformák. A gond igazából az, hogy tényleg tisztázni kéne, hogy az új sáv kapaszkodó sáv-e, vagy sem. Arra gondolok, hogy ha baleset következik be, mert valaki nem tartotta be itt a "jobbra tartási" kötelezettséget, akkor vitás lehet, hogy egyáltalán ott volt-e jobbra tartási kötelezettség. Ez jelenleg vitatható.

Talán jó megoldás lenne (úgyis új KRESZ módosítás készül), ha kiegészítésként beletennék, hogy pl.

Ha az új (ideiglenes) sáv a menetirány szerinti jobb oldalon nyílik, akkor az mindig kapaszkodó sáv. ha a bal oldalon, akkor meg nem. Vagy valami ilyesmi. Vagy egyértelmübb jelzőtábla kéne, vagy deklarálni kéne, hogy autópályán NINCS kapaszkodósáv.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása