Bizony, június már elmúlt, egyre rövidebbek a nappalok, libling stunt azt elégelte meg, hogy amikor sötétedés után megy haza, szinte mindenki úgy áll előtte akár percekig, hogy nyomja a fékpedált, kiégetve a mögötte várakozó retináját a sötétben jól kitágult pupillákon keresztül. Magam is imádom az ilyet, főleg hogy már nem is igen jönnek le a futószalagról olyan autók, amiknek középen nincs legalább hat-nyolc izzóból álló kiegészítő féklámpája. Lehet, hogy nem kéne nagyon elrakni a napszemüveget?
Rákerestem a kulcsszavakra és úgy láttam, ilyen még nincs. Úgyhogy írok. Mert ez engem egyre jobban zavar.
Tisztelet a kivételnek, de. Kedves autóstársak, miért nem tudtok leszállni a fékről, amíg a pirosnál álltok? Titeket nem vakít? Engem igen. Különösen, mikor mondjuk tíz-tizenkét monitor előtt töltött óra után igyekeznék hazafelé, és persze már sötét van. Mostanában azzal szórakozom (ajj, de szórakoztató), hogy megszámolom, hányan fékeznek folyamatosan, amíg várunk a zöldre. Pölö: ma reggel a Dózsán a márnememléxemmelyik lámpánál a nyolcadik sorban álltam, előttem tehát 14 kocsi. Igeeen, tizennégyszer három féklámpa! Nyertem!Oké, nem számoltam meg mind a negyvenkettőt, de az jól látható volt, hogy tizennégyből tizennégy sofőrnek markolássza a szívét az elgurulástól való jeges félelem, még ennél is erősebben ódzkodnak azonban a kézifék behúzásával járó, valóban fáradságos csuklómozdulattól. Emberpróbáló megmérettetés naponta akár többször is végigcsinálni, belátom. (Nem, nem volt mind automata. De egyébként ott is csak két csuklómozdulat.)
Minősített eset ugyanezt csinálni sorompóra várva. A biztosítékot tegnap este verte ki az IEF-461 frsz-ú szürke Polo. Drága barátom, kábé öt percig álltál előttem a Szabadság utcai/Táncsics úti vasúti átjárónál.
Már amikor mögéd gurultam, akkor gyanús volt, hogy ebből gond lesz. Reméltem, hogy elég annyi, ha tüntetőleg lekapcsolom a saját fényszóróm. Nem, nem elég. Türelmes és jólnevelt csóka vagyok, ezért csak három perc után kaptál egy kis reflektoros kezelést. (A túloldalon állóktól ezúton is elnézést kérek.) Nem használt. Szerintem most se tudod, hogy miért kaptad.
Nyomtad a féket, azért. Kábé öt percig nyomtad. Még hosszú percekre felejthetetlen élményt okoztál a retinámnak. Periferiálisan is. És ha úgy viselkednék, ahogy az autóm kinézete alapján elvárható lenne, akkor ki is szálltam volna. Hát, nem szálltam ki, de remélem, egyszer valami nálam tahóbbal is összeakadsz, aztán akkor majd a betört vezetőoldali ablak cseréjével járó kellemetlenség talán megtanít az autódban található pedálok és karok rendeltetésszerű használatára.
PS: Úgy mellesleg, vajon hányan lehetnek, akik a fentiekkel párhuzamosan a kuplungot is nyomják, mert végig egyesben van a váltó?
Az utolsó 100 komment: