Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szervezetlen közlekedés

2008.09.26. 09:17 :: Kisikasa

Vic Torio szinte már terápiás célzattal zúdít ránk rengeteg kérdést három témakörben, ami tulajdonképpen egy gyökérből fakad. Biztosan ti is hozzá tudtok tenni még ehhez, de ha érdemleges válaszok is születnek az még jobb.

Azt szeretném megkérdezni, hogy miért hiányzik a magyar közlekedés irányítói/szervezői köréből az átgondoltság? most nem atomfizika szintjére gondolok, olyan alapvető dolgokra, ami józan paraszti ésszel viszonylag egyszerűen kezelhető lehetne, és viszonylag nagy eredménnyel járna.

Elöljáróban annyit, ingázom nap mint nap Dunakeszi-Bp belváros távon ezek alapján bosszantanak dolgok, melyből a teljesség igénye nélkül 3 téma:

1.) Átgondolatlanság hiánya 1: útépítés

nagyon örülök az M0nak, nagyon örülök az új Váci útnak. Azok közé tartozom, akik optimistán őszintén remélik, hogy tényleg javítja a közlekedést, tehermentesít utakat. Pont ezért is bosszant az olyan apróság, mint a külső Váci úton a Messer gázos cégnél telepített lámpája. Melyik barom programozta ezt be? Keresztforgalom elenyésző, és tök feleslegesen megfogja a forgalmat, ahol (előtte és utána is) elvileg lehet normálisan haladni. Miért nem lehet kiküldeni telepítés után pár nappal/héttel egy embert megnézetni, hogy jééé bakker mit is csináltunk? Van ennek értelme? Finomítsunk rajta? Egyáltalán ha a hülye autóst napi használat során zavarja, hol lehet ilyenre jó szándékkal felhívni a figyelmet, bejelentést tenni?

2.) Átgondoltság hiány 2: közlekedési járőrök

Említett útszakaszon járva minden reggel olyan szabálytalanságoknak vagyok szemtanúja amely ha nem is kockáztatja testi épségemet (van olyan is), zavaró, pofátlan balesetveszélyes. Pontosan tudom melyik lámpáknál megy át piroson a paraszt, hol fog lekanyarodósávban egyenesen pofátlankodni, hol száguld szervizúton a másik autós elé, hol nem várja ki a lámpát a terepjárós megy egyenesen az M0-n majd index nélkül záróvonalon fordul egy 180 fokosat, mert nehogy 2 perccel később érjen valahova... nap mint nap legalább 5 embert lenne kedvem kirángatni az autójából és miszlikre szaggatni a jogsiját. Nem kell nagy ész ehhez, ezt a helyzetet/morált kéne látni az illetékeseknek is... na már most tudom erre a választ, kifogásokat, nincs pénz, meg kevés a járőr, autó meg még kevesebb, benzinre sincs pénz... na de álljunk meg egy pillanatra! Itt fix bevétel van kilátásban... csak én 30 perc alatt szórhatnék ki 5Xmin20.000 Ft-ot...

Miért nem lehet egy költség-haszon számítást végezni: vesz Újpest/Dunakeszi 2 rendőrautót, 2 kamerát, ehhez társít 8-10 járőrt. Ha a beszedett pénz 10%-át az osztály fenntartására fordítják, már eltartja magát az örs, az emberek meg nyugodtabban mehetnének dolgukra, nekem nem hiányzik, hogy 200as pulzussal érjek be a munkahelyemre. Félre értés ne essék, én sem vagyok szent, nem mindig tartom be a sebességhatárokat, talán más szabályokat sem... Azonban júniusban kaptam egy gyönyörű 30000 Ft-os gyorshajtási csekket, azóta még Balaton felé is max 140-el tolom, fizessen más, én hiszek a büntetés visszatartó erejében... Na de hónapok telnek el, hogy rendőrautót látnék, ha meg látunk, akkor az előtte piroson átható után sem mennek, így mi tartaná vissza a renitenseket?

3.) Átgondoltság hiány 3: autómentes nap

Ki volt az a barom állat aki kitalálta, hogy az autómentes napot szeptemberben (értsd iskolakezdés után) egy hétfői napra kell tenni? Ki találta ki, hogy egész nap le kell zárni az Andrássy utat már reggeltől, mert 18.30tól lesz valami megmozdulás? Mielőtt bringások letámadnak: egyetértek a céljaikkal. Kell bicikli út, Budapesten életveszély ma bringázni, ez így tarthatatlan. Na de ennek ez a módja? És aki erről úgy értesül csak, hogy hétfő reggel munkába menet oltári dugó van az M3-on mert megfelelő tájékoztatás nélkül hétfő reggeli csúcsforgalomban az egyik fő útja Bp-nek le van zárva, az mit csináljon? Amúgy is nincs elég út lezárva Bp-en, olyan jól állunk a rakpartokkal, a forgalom abszolút elviseli ezt... Ezt tényleg így kell szervezni?
 

95 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye büntetés béna dugó útlezárás gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyzee 2008.09.26. 09:20:24

Talán üzleti alapra kéne helyezni a rendőrséget, a közlekedést, (az egészségügyet is) , és mindennek lenne gazdája, mert anyagilag érinti.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 09:26:07

Hát, ha üzleti alapon menne a rendőrség, akkor tuti, hogy minden olyanért is megvágnának, amit el sem követtél.

Amit a posztoló leirt, azon kellene gondolkodni. Biztos bevételt jelentene, ha kimenne a helyszinre, ezt nem szabas elfelejteni. Rendbejönne a rendőrség helyzete, javulna a közlekedési morál is, kell ennél több?

www.hasznaltteszt.blog.hu

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.26. 09:27:41

nagyzee

ez sem rossz gondolat, de gondolj csak bele, mekkora fújás lenne belőle, megminden... mondom, pártolom az ötletet.

másrészről meglátásom szerint az egész törvényi rendszert (főként ami a közlekedést érinti) kellene új alapokra helyezni. teszem fel pl kresz. elavult, orrba-szájba hozzák az új rendeleteket, kiegészítéseket csak azért, hogy a jelen helyzethez próbálják igazítani a kb 20-30 évvel ezelőtt jó rendszert.

szerintem

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.26. 09:29:18

autótesztelő

pont erről írtam az előbb... rögtön jön a fújás, meghogy azok a nyavalyások... nemár, de komolyan.
innentől nem neked szól : miért nem tudják az emberek maguk mögött hagyni az újtól való félelmet?

DEGEC 2008.09.26. 09:35:52

ezek ugye koltoi kerdesek?

a valasz a penz..

gmower (törölt) 2008.09.26. 09:36:46

Sziasztok!

Útépítés: Nagyon jó lesz az M0, ha kiszélesítik végre a déli szakaszt, megcsinálják az M5-5 ös főút közötti szakaszt ( maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=Budapest&ie=UTF8&ll=47.37092,19.163761&spn=0.080799,0.153809&t=h&z=13 ), és még esetleg az M6 is rá lesz kötve :) A budai részről persze már álmodozni sem merek. Az általad írt lámpát vagy át kell programozni, vagy körforgó.

közlekedési járőrök: Nyilván a nagyobb rendőri jelenlét lenne visszatartó erejű, de én amondó vagyok, hogy ne egy traffival rakják ki őket, és csak az legyen a dolguk, hanem álljanak forgalmasabb vagy veszélyesebb helyekre, és bármilyen szabálytalanság (nem csak közlekedési, hanem zsebtolvajlás, verekedés, inzultálás, stb) esetén intézkedjenek.

autómentes nap: Az Andrássy nem a bicajosok miatt volt lezárva, hanem az európai autómentes nap miatt. Ennek én sem látom értelmét, vagy egy hétvégi napon zárjuk le az egész belvárost, ha egy főút van lezárva hétköznap az nem autómentességet, hanem baromi nagy dugút jelent.

szemenagy 2008.09.26. 09:45:01

'reggelt

Lámpa a Váci úton: elég lenne intelligensé tenni (aszfalt alá érzékelő, sok helyen jól működik), és nem váltogatna tök feleslegesen.

Vegyünk rendőrt: mifelénk a Pilisben működik a dolog, az Önkorm. épített új örsöt, a Yard adott új járőrautót cserébe + 2 új Sheriffet.
Lényegesen javult a rendőri jelenlét, és nem csak 30 km-t mehetnek a verdával, támogatják a tankolást is nekik.

Autómentes nap: :( cserébe kérhetnénk egy gyalogosmentes napot....

DEGEC 2008.09.26. 09:45:42

a lampas dologhoz annyt, hogy tetelezzuk fel hogy a vacin a lampak, mondjuk az arpadhidhoz vannak programozva, ha josz keszi felol akkor falahogy ra kell hangolodni a vaci forgalmara,
ez azt jelenti hogy egy helyen epp nem lesz zoldhullam..
mert azt ne felejtsuk, hogy egy utnak valahol mindig igazodni kell egy masikhoz...
olyat nem lehet programozni hogy egasz pasten ugyanabban az idoben pont jo legyen mindenkinek, szerintem, de ha valaki tud ilyet gondolom van felvetel a cegnel..

Matrix_ 2008.09.26. 09:49:22

DEGEC 2008.09.26. 09:45:42
így így! nagyon sok lámpa forgalomcsillapításnak van beiktatva olyan faszul.
pl a Szentendrein a bogdáni utáni 2 lámpa. ha nem lenne akkor esztergomig állna a sor, mert semmi nem fogná vissza az árpádhíra érkezőket. fosul van beállítva, de utánna lehet haladni az árpádhídon, meg a hungárián (vagy hogyhíjják azt a részt)

reader613 2008.09.26. 09:53:31

DEGEC, Matrix

a Bp-re bejövő utakon nyilván nagyobb forgalom tudna bejönni, mint amennyit a város belső régiója elbír. Ezért van minden bevezető útszakaszon (legalább) egy olyan lámpa, amelyik úgynevezett "kapu" funkciót lát el, azaz akkora az áteresztőképessége, amit a belső kerületek úthálózata várhatóan kezelni tud.

hogy aztán ez jól vagy rosszul van megcsinálva, más kérdés (nem mindenhol jó), de az elv ennyi. Enélkül minden nap csontra dugulna a teljes belváros (így meg "néha" azért lehet menni).

Matrix_ 2008.09.26. 09:55:17

reader613 2008.09.26. 09:53:31

há nemezt mondtuk mi is? :)

DEGEC 2008.09.26. 09:57:56

erre gondoltam en is csak nem tudtam hogy kapunak hivjak...

gmower (törölt) 2008.09.26. 09:58:48

reader613 2008.09.26. 09:53:31

Csak azt ne felejtsük el, hogy Budapesten rengeteg olyan út van, ahol csak azért van dugó, mert keresztbeállnak az okosok. Ezeket mikor fogják csesztetni? (régebben volt rá próbálkozás, hogy a Nagykörúton sárgacsíkosra festették a kereszteződéseket, csak sajna már lekopott.)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2008.09.26. 10:00:26

Lámpák... ehh... Szigetszentmiklós, Lakihegy, M0 felüljáró mond nektek valamit? :S

BBmaster 2008.09.26. 10:00:26

Én is mondanék egy lámpát. Minden egyes délután hatalmas a sor az Erzsébet hídon, mert az Astoriás lámpa mindig megfogja az autókat!

Utána pedig töküres a Rákóczi! Teljesen érthetetlen és ez így van évek óta...

Különösen amikor felujítás miatt a keresztforgalom kb 0.

Na de ehhez gondolkodnia kéne valakinek ebben az országban, ami nagy problémát szokott okozni...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 10:01:45

Másik:

Addig meg semmi esetre sem kellene autómentes naphoz csatlakozni,amig sem a tömegközlekedés, P+R, sem pedig a normális elkerülő nncs megvalósitva. Ez a nonszensz.

Én fizikailag képtelen vagyok autó nélkül beérni dolgozni. Ennyi.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 10:03:39

Ja, plusz a bicikliutakat kifelejtettem a felsorolásból.

gmower (törölt) 2008.09.26. 10:05:16

Én pl. majd' mindennap megyek a Vágány utca-Podmanincky utca utvonalon, na ott csak a Dózsa és a Nagykörút forgalmától függ, van-e dugó. Ráadásul a Vágányon baromi idegesítő, hogy szabályosan az utolsó méteren sorolhatok csak ki a buszsávba (onnan szoktam kapásból a Dózsa buszsávjába fordulni, mert a híd után rögtön jobbra fordulok, gyanítom ez sem teljesen szabályos, de így életszerű). A Podmanincky belső sávjában felbukkanó, majd hamarosan sávelhúzásban megszűnő buszsávja meg hihetetlenül szarul van kitalálva, és teljesen fölösleges is, a trolik is csak igen ritkán használják, mivel a megálló a külsőben van...

szemenagy 2008.09.26. 10:06:09

Kedvenc pirosom: Soroksári út, a barkácsáruháznál (csepeli behajtó). A Közraktár utcától végig zöldhullámon lehet menni (persze Soroksár felé, szembe sucks),a Lágymányosi után viszont fix piros, hadd jöjjenek be a vasgyáriak is a városba. Utána ismét végig jó, egész a nullásig :(

Marcellusca 2008.09.26. 10:13:33

Lámpa kérdés: a Fogarasin a Kerepesi irányába a Tecsó utáni kereszteződésbe (nem tom a zucca nevét, csak aztat, hogy egy kiucca betorkollik) raktak egy lámpát. Na az fogja az amúgysem gyér forgalmat, mert abszolute nincs összhangban a Fogarasin lévő zőldhullámmal. A tecsó kereszteződésig eljutsz, utána ez a lámpa megfog és így már nem éred el a Fogarasi - Kerepesi kereszteződésben a zőldet!!!

Szabálytalankodók: 2.
De majd a Nagy Testvér megoldja! Lásd: cikk a zindexen!!!

Autómentes-nap: csatlakozom szemenagyhoz + kerékpáros- és futár- és robogósmentes-napot. Előbb normális tömegközlekedést, elkerülő utakat és P+R lehetőségeket (jó sokat)!!!

DEGEC 2008.09.26. 10:24:27

remelem estere, bekerul az osszes fellelheto lampa budapesten...

Secnir 2008.09.26. 10:24:35

"Vic Torio szinte már terápiás célzattal zúdít ránk rengeteg kérdést három témakörben, ami tulajdonképpen egy gyökérből fakad."

igen? és melyik gyökér volt az?

Marcellusca 2008.09.26. 10:29:08

DEGEC!

Nem a fellelhető lámpákkal van probléma (azokkal is, kivesézhetnénk), hanem az utólag az úgynevezett zőldhullámba - valaki sírása miatt - utólag beb@szott, be nem programozott lámpákkal van. Szomorú, hogy Pesten (,de lehet, hogy vidéken is) mindenki fel tud mutatni min. egy ilyen lámpát.

Marcellusca 2008.09.26. 10:34:36

Secnir!

19; :D és 82!!!

DEGEC 2008.09.26. 10:36:02

en negy evig eltem pesten, a munkabajrat nepi 1-1.5 orat vett igenzbe 2X, es a munkam miatt is sokat autoztam. En a dugoban ulve sokat morfondiroztam, hogy mit e hogyan lehetne jobba tenni, de gyakran be kellett latnom a lampaknal ha tovabb gondol az ember, hogymi lenne ha, es akkor ott van hogy szar lenne mashol.Szal nem sok lampat tudnek jobbra programozni, de nyilvan mert nem vagyok sikeres:-)

az hogy lennenek feluljarok, pl ors, nepstadion arpadhid, stb... az igen sokat lenditene, de nics, meg nem is lesz...

igy lehet egyalogni, de szerintme folosleges..

ha megyeszer valaki beir lampat, irja meg hogy az utanuk levoket is hogyan allitana be.
Ne csak egy lampat irjatok...hanem ami a kornyezeteben talalhato azt is..

DEGEC 2008.09.26. 10:37:51

amugy meg lehet hogy veletek van a baj, mert rossz iranybol kozelitetek meg a lampat.
ha atprogramoznak akkor meg azert lehetne sirni hogy a masik iranybol piros...
eszem f..m megall..:-)

Secnir 2008.09.26. 10:41:16

erre csak annyit mondok:
mér 19? nem egy gyökeren múlik a dolog? csak éppen az elmúlt egy évből 11 hónapot külföldön töltött a titkárnőjével 'tanulmányút' címmel.
a maradék egy hónapban meg a családjával nyaralni volt.

amúgy meg 101.
(indapass monnyon le. nem igaz, hogy nem képess egy kibaszott uname/pw párost megjegyezni cookiek által már hetek óta, se IE se opera alatt...)

laposmacska 2008.09.26. 10:45:04

Azért Debrecenben a Szent-Anna utca lámpái is megérnének egy poszot. Ha gyalog kell végigmennem az utcán, általában három zebrán megyek át úgy, hogy piros a lámpa és mégsem érzem úgy, hogy bári is veszélyeztetne és bárkit is veszéleztetnék.

A múltkor is átmegyek a piroson a zebrán, akkor látom, hogy a rendőr ott áll a másik oldalon. De nem szólt.

Azt nem értem tovább, hogy ha négy sáv van, egy balra, kettő egyenesen, egy jobbra, akkor a jobbra kanyarodók, miért 5 másodperccel az egyenesen halodók után indulhatnak el? Érdekes dolog ez, bajtársaim.

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.26. 10:47:59

szerintem nem csak a lámpákkal kellene foglalkozni, hanem sokkal nagyobb volumenű dolgokat kellene rendbe rakni. pl kresz. nem is beszélve az utakról, azok áteresztő képességéről. sajnos a budapesti utak nem erre az autómennyiségre lettek kitalálva, so én másfelől közelíteném meg a kérdést.

tboyda 2008.09.26. 10:55:28

Én is naponta járok az említett szakaszon. Az első ponthoz hozzáfűznék annyit, hogy a Messerhez telepített lámpát ahogy észrevettem átprogramozták a kezdeti tapasztalatok alapján és ott már elég rövid a zöld a kikanyarodóknak. Úgy tudom oda ígértek forgalomérzékelőt, ami azt nézi ki akar-e valaki kanyarodni.

A problémát én a messer utáni lámpában látom (kifele). Na az elég hebehurgya módon van beprogramozva. A befele jövőknek jóval kevesebb ideig (kb. 30-40 sec) van zöld, mint a városból kifele autózóknak. Ezt elég jól megfigyeltem. Ennek köszönhetően az említett lámpától reggelente a 2-esig, vagy tovább áll a sor, miközben a lámpa és a GE között "üres" az út. Persze a GE-nél megint tökvakarás van, de ez már a Mekkdónáldcnál kezdődő lámpakavalkád összmunkájának eredménye.

No comment....

Mi a száma a "szarjon sünt"-nek? Talán 12? Na ezt annak aki ezért felelős.

szemenagy 2008.09.26. 11:03:00

Többen követeltek új KRESZT. Mi nem jó a mostaniban? Az, hogy nem tartjuk be, vagy elavult? Kérnék rá példákat/megoldásokat.

(Azt hiszem a bibliát sem szokás néhány évente átírni/lecserélni, a kor szokásainak megfelelően..)

Matrix_ 2008.09.26. 11:07:02

A jobbkéz szabályt becsatlakozó (nem keresztező) utcáknál megszüntetném. milyen már, h aki egyenesen halad tovább annak meg kell állnia egy olyan jobbról jövőnek akinek amúgy is lassítania kell mert rákanyarodik az útra? ez fos. occsób mint a táblák, de fos.

gmower (törölt) 2008.09.26. 11:10:59

szemenagy 2008.09.26. 11:03:00

Javaslatok KRESZ-hez:

1. Kapaszkodósáv fogalmának törlése,az ilyen helyeken normál párhuzamos közlekedés jobbratartással, belül nyiló és megszűnő felfestéssel.
2. Többsávos körforgalmak szabályozása, nem a párhuzamos közlekedésnek megfelelően.
3. Legyen definiálva, hogy pontosan milyen esetekben lehet adott táblát kitenni.
4. Taxisok biztonságiöv használata is legyen már kötelező, szerintem a fizika rájuk is hat.

hirtelen ennyi.

gmower (törölt) 2008.09.26. 11:13:24

MatrixHasYou 2008.09.26. 11:07:02

Tökéletesen igazad van ebben. Legyen ez az első pont :D

gmower (törölt) 2008.09.26. 11:16:11

Egyébként a legtöbb gond nem a KRESZ-ből adódik, hanem a felesleges túlszabályzásból. Iszonyatosan sok helyen le lehetne szedni a táblákat, lámpákat kikapcsolni és esküszöm jobban működne a közlekedés :D (nyilván nem egy Nagykörút Üllői kereszteződésre gondolok :D)

szemenagy 2008.09.26. 11:20:20

MatrixHasYou 2008.09.26. 11:07:02

Jó. Holnaptól így közlekedek. :)

gmower 2008.09.26. 11:10:59

Az 1-est nem teljesen értem, belülre tennél kamikaze sávot?
A 2-est normálisabb felfestéssel meg lehetne oldani (csigvonalas körforgó).
3-as: melyik táblákra gondolsz? a qrva 30-asokra? :D
4. Egyetértek + takarodjanak a buszsávból, nem sietnek jobban, mint én.

Matrix_ 2008.09.26. 11:25:21

szemenagy 2008.09.26. 11:20:20

Én nem azt mondtam, hogy így van:) hanem hogy így legyen! :) Úgyhogy csak óvatosan mert nembiztos, hogy a többi ótós tuggya ezt az új szabályt :)))

ex-dr. vuk 2008.09.26. 11:27:53

Kedves Posztiro!

Az automentes nap nem iskolakezdes utan van kozvetlenul, joval kesobb, ugye. A hetfoi nap az csak iden van igy, jovore pl. kedd lesz. Ugye azt tudjuk, hogy a datumok nem feltetlen esnek a hetnek ugyanarra a napjara :)
Europai automentes nap szept. 22.

Egyebkent az ilyen napoknak, az ilyen megmozdulasoknak, mint a critical mass, pont az ilyen napokon van ertelme: ekkor ut nagyot. Ha vasarnap van mindenki szarik ra, eszre sem veszi. Most ked dolgot tehet: anyazza a bicikliseket, vagy elgondolkozik, hogy tan neki is valtani kene. Te melyiket teszed?

2008.09.26. 11:35:07

Szemenagy,
néhány probléma a mostani KRESZszel:
- alapelvek hiányoznak belőle, alapvetően azért, mert annak idején triviálisak voltak. (mi a közlekedés célja; vagy pl a sorban előrébb álló megy előbb át a kereszteződésen, a szabálytalanul közlekedőnek mikor van elsőbbsége, mikor nincs)
- a párhuzamos közlekedés és a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakra vonatkozó szabályok keverednek benne
- a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van, de a zebra szélén állva nincs
- kapaszkodó sáv van benne előzősáb helyett
- bizonyos táblák, jelek hiányoznak belőle, ezért pl. az M7-esen van 4 db több kilométeres 100-as korlátozás a háromsávos részen
- vannak túl/rosszul szabályozott részek (pl vasúti átjáró megközelítése)
- a jobbról való elhaladás és jobbról előzés keverése
- a járművek kategorizálása szerintem meghaladott
- a motorosokra, biciklisekre vonatkozó részeket újra kellene gondolni.

Nem KRESZ, hanem KövIm 6:
- miért kell a sebességkorlátozást 150 méterrel azelőtt kitenni, mielőtt indokolt volna
- a STOP vonalak felfestési gyakorlatának tökéletes értelmetlensége

Nem KRESZ, hanem hatóság:
- bizonyos KRESZ szabályok soha be nem tartatása, pl indokolatlan feltartás büntetése, vagy legalább kommunikálása, hogy az is ugyanolyan szabály mint a többi
- a trafipaxolás katasztrofális gyakorlata (ott mérünk, ahol jó a fogás, persze suzukisokból, mert azok nem fognak keménykedni)


Most hirtelen ennyi jutott eszembe ...

szemenagy 2008.09.26. 11:35:51

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.09.26. 11:27:53

Jómagam és kis családom is kerekezünk, de hobbyból, mivel a 35 km-re lévő munkahelyemre nem igazán tudnék betekerni reggelente. Ha a Szabadság téren dolgoznék és az Andrássyn laknék szívesebben bringáznék autó helyett, de jelen helyzetben ez nem megoldható, így autózok...

Matrix_ 2008.09.26. 11:41:19

szemenagy 2008.09.26. 11:03:00

Hát barátom ezt megnyerted:)
Te leszel a KRESZ nagykövet. Lehet majd benyújtani a módosítási kérelmeket a megfelelő hatóságoknak :))

gmower (törölt) 2008.09.26. 11:46:13

szemenagy 2008.09.26. 11:20:20

"Az 1-est nem teljesen értem, belülre tennél kamikaze sávot?"

Röviden igen :D Az a baj a mostanival, hogy a lassú jármű jóindulatára van bízva, hogy kihúzódik-e a kapaszkodósávba. Szerintem aki nem akar előzni, annak ne kelljen sávot váltania, viszont ezzel ne akadályozza azt aki akar. Erre jó ha belül nyílik az új sáv, amit egyébként mostanában elkezdtek alkalmazni az újonnal épülő utaknál. Másik szempont az elfogyásnál való visszasorolás, könnyen belátható, hogy ha a kívül lasabban haladónak van elsőbbsége, akkor hatékonyabb lesz a dolog, mivel nagyobb tempóról könnyebb igazodni a lasabb tempóhoz, mint fordítva.

tboyda 2008.09.26. 11:50:11

gmower
Mint külföldön sok helyen, meg az M0 új szakasza. Ezt a megoldást én is sokkal jobbnak, logikusabbnak tartom, mint a kapaszkodósávot.

szemenagy 2008.09.26. 11:58:54

MatrixHasYou 2008.09.26. 11:41:19

Ja, belenyúltam :) Azt hiszem, rálőcsöljük Kisikasára, mégiscsak ő itt a bandagazda.

gmower 2008.09.26. 11:46:13

Így már tiszta, de a megvalósítás csak az autópálya-építési ősi magyar szokásaink tempójában realizálódhat.

Szakadás 2008.09.26. 11:35:07

Én inkább egyszerűsíteném, nem túlmagyaráznám a szabályozást. Hiába térünk ki minden lehetséges helyzetre, ha szarik rá a pógár. Nem a KRESZ-szel van a baj, hanem a morállal.
A szabály azért van, hogy betartsák és betartassák, ha tetszik, ha nem (nem megkérdőjelezve annak jogosságát és életszerűségét).

labi 2008.09.26. 12:00:38

Lámpaprogramozás:

Az M3 bevezető és Szerencs utca kereszteződésben mostanában azt találták ki, hogy kimegy két rendőr és kb minden második lámpaváltást felülírják karjelekkel a M3-ason beérkezők javára.

Ennek örömére a Szerencs utcáról baromi sokáig tart felhajtani az M3-ra vagy akár csak keresztülmenni rajta, cserébe viszont az M3 bevezető vége a szokásosnál is jobban feltorlódik, mert a gyorsabban beengedett kocsikat nem tuja elvezetni a Hungária-Andrássy-Róbert Karcsi hármas.

Amit az M3-ason érkezők megspórolnak a Szerencs utcai "hosszabb zölddel" azt pont elvesztik az M3 végénél.
Mi értelme van ennek?

Secnir 2008.09.26. 12:01:57

"gmower 2008.09.26. 11:10:59
szemenagy 2008.09.26. 11:03:00

Javaslatok KRESZ-hez:

1. Kapaszkodósáv fogalmának törlése,az ilyen helyeken normál párhuzamos közlekedés jobbratartással, belül nyiló és megszűnő felfestéssel."

persze.
és a kamionok simán kapaszkodnának mindhárom sávban...

Pistike911 2008.09.26. 12:14:10

"...nap mint nap legalább 5 embert lenne kedvem kirángatni az autójából és miszlikre szaggatni a jogsiját."

Bántott téged az a jogosítvány??? Nem azt kell miszlikre szaggatni, hanem a gazdáját. Ha hagyja, hogy buzeráld a jogsiját, akkor:
a. sikeres nem lehet,
b. nagydarab nem lehet.


Legközelebb tedd már meg légyszíves, hogy olyan posztot írsz, amibe tényleg bele lehet kötni! :)

Valószínű, hogy szerintem úgy gondolom...


Egyébként: Res-tec-pa

www.youtube.com/watch?v=QFKtHSlaMVI

szemenagy 2008.09.26. 12:14:18

Secnir 2008.09.26. 12:01:57

Persze, hülyeség ellen nincs orvosság, de az előző-sávból kitilthatnák a kamionokat (nem mintha érdekelné is az őket...).

ex-dr. vuk 2008.09.26. 12:25:48

@ szemenagy 2008.09.26. 11:35:51

Ertem, de az ilyen jellegu rendezvenyekre ettol fuggetlenul szukseg van: nem csak azok autoznak am, akiknek muszaj...
Egyebkent megfontolhatod a vonat+bicikli dolgot. Persze kicsit maceras.

En sem azt mondtam, hogy senki ne autozzon, csak az ne, akinek nem feltetlen muszaj.

Secnir 2008.09.26. 12:54:21

szemenagy
ez az. az M0-n gyakorlatilag két sávban mennek a teherautók, gyakorlatilag nagy ívben leszarva a teherautóval előzni tilos táblákat.
mondjuk lehet, hogy félreértik: bal oldali sávban piros autóval menni tilos.
vagy vmi ilyesmi.

a KRESZ alapvetően jó; a betartásával és a betartattasával van a fő probléma.
már rég bebizonyosodott, hogy az a KRESZ, és azok a büntetési tételek, amelyek az 1970-es évekre terveztek, erősen idejétmúlttá váltak.
ó igen: és összhangba kell hozni a KRESZ-t a büntetési tételekkel, illetve azzal a jogkörrel, akik a büntetéseket végrehajtják.

példa:
teherautóval előzni tilos.
büntetése mittomén, max 30.000 ft.
rendőr utána se megy, pláne ha külföldi, mert nem tudja behajtani, magyar meg kimagyarázza magát.
deha!

büntetési tétel:
magyaroknál 50.e huf + kétéhét jogsibevonás
rendőröknél kocsiban kamera/fényképezőgép és az alapján is meszelhetik, nem kell megállítani (sofőr beazonosítható, mert menetlevél ugye)
külföldieknél 100€ és 1 napig kötelezően állnia kell az autónak a legközelebbi parkolóban. ha nem akor további 1000€ a határon.
határon belépéskor minden kamionos kap egy kis A5-ös tájékoztató lapot, rajta az anyja nyelvén írt tájékoztató, hogy mi a pálya.

2 hét és rend van.

gyorshajtások
1. lehessen fényképezni hátulról is.
(mindkét rendszámot akkor már csak nem veszik le)
2. büntetési tételek
-nagymotornál 40%-os sebességtúllépés esetén 50.e huf + két hét jogsimegvonás
-személyautónál 40%-os sebességtúllépés esetén 100.e huf + két hét jogsimegvonás
-teherautónál és minden olyan szgk-nál, ahol a teljesítmény 200LE felett van és minden olyan nagymotornál, ahol a ccm 1000 felett van, 40%-os sebességtúllépés esetén 150.e huf + egy hónap jogsimegvonás.
ugyanezek lakott területen belül kétszeres szorzó
ugyanezek ittasan lakott területen belül nyolcszoros szorzó + gyilkossági kísérletért feljelentés + jogsi két évre ugrott

ittasan baleset okozása (akár koccanás is) - jogsi ugrik 2 év, plusz autó elkobzás. ha nem a tulajdonában lévő gk, akkor + 800.000e huf bünti.

hamar megszokják, nyugalom. rend volna két hónapon belül.

tilosban parkolás
1. kresz be nem tartása 50.e huf
2. autóelszállítás rögvest de azonnal.
3. parkolótársaságok felszámolása az ősi modszerekkel (só, felszánt stb.)

radikális vagyok, vagy csak rendet szeretnék?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.26. 12:56:22

az autómentes napot minden évben világszerte szeptember 22-én a Föld Napján rendezik meg.

ki találta ki, hogy 2008-ban hétfőre essen szeptember 22? Gergely pápánál tessék reklamálni.

én is szeretnék egy kerékpármentes napot. komolyan! itt le is írtam, miért: autoskartya.blog.hu/2008/09/21/a_legkritikusabb_tomeg

szemenagy 2008.09.26. 12:57:44

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.09.26. 12:25:48

Pomáz-Pesterzsébet vonalon nem nagyon van alternatíva, másrészt "gyüjtőben" közlekedek: család menet közben (2 helyen) ki, hazafelé vissza. Másrészt a munkámhoz tartozik, hogy gépkocsikat juttatok el sok A pontból B pontba. :D

Pistike911 2008.09.26. 12:14:10

Méghogy én vagyok az örök elégedetlen :))))

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 12:58:15

1. A bibliát azért nem módosítják, mert a rendőrök nem járkálnak hazugságvizsgálóval, és nem kapsz tőlük 100.000es csekket mert megszegted a "Ne hazudj!" parancsolatot.

2. Kapaszkodósáv: alapjában véve nem rossz, ha az ember belátja, hogy egy 40 tonnás kamiont vezetve nem tud 130-al feltekerni a belsőben, holott a személyautók minden további nélkül teljesítik ezt.

3. Lámpák: Szerencsére nem közlekedek pesten annyit, hogy zavarjanak. Máshol meg egy-egy problémásabb lámpát ki lehet váltani szimpla egysávos körforgóval.

4. Ha a Yard végre leszállna a köznapi autósok molesztálásáról, és végezné a dolgát, akkor nem lennének 200al a belső sávban előzgetők, meg a többi finomság. (pl. indok nélkül ne lehessen már akárkit kilőni a forgalomból igazoltatásra! Ha valaki a szabályokat betartva közlekedik, akkor tiszteljék már meg azzal, hogy teszem azt, nem kell elkésnie a munkájából egy igazoltatás miatt.)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.26. 12:58:40

ja, bocs, elnéztem. a Föld Napja az az április 22 - szintén autómentes.

a szept. 22. az csak simán Autómentes Nap (az Európai Mobilitási Hét részeként)

szemenagy 2008.09.26. 13:02:39

Secnir 2008.09.26. 12:54:21

Szigorú, de igazságtalan :DDD
Valószínüleg rend lenne hamar az utakon, ha a kezedbe adnák a csíkos gumibotot.
Egy ilyen csomag után a Teve utcában lenne megmozdulás (mindkét részről :))

Matrix_ 2008.09.26. 13:05:33

először sztem az úthálózatot kellene rendberakni. Az kevesebb emberen múlik, mint egy új kresz betartatása. Aztán ha van jól közlekedhető ország, akkor utánna, vagy esetleg vele párhuzamosan megregulázni a népet.

gmower (törölt) 2008.09.26. 13:09:46

Secnir 2008.09.26. 12:54:21

Nagyon-nagyon igazságtalan :)

Szerintem a mostani is az.

Pl.: Békésen autókázok a tök üres autópályán 160-al, az égvilágon senkit se veszélyeztetve, lefotóznak, 80 000 Huf. Ok, gyorsabban mentem, mint szabad, hülye voltam, megbüntettek.

De:

Kamionos faszi benzinkúton beletolatott álló autómba. 16 000 Huf-ra büntették, és csak azért, mert rendőr is volt, ha nem lett volna semmit sem kap, holott több százezer forintos kárt okozott a kis megmozdulásával (arról nem beszélve, hogy több órát késtem emiatt munkából, majd a több napnyi ügyintézést a biztosítónál)

Nem tudom más is úgy érzi-e, hogy nincs teljesen arányban a kettő?

gmower (törölt) 2008.09.26. 13:13:10

Az egyébként még senkiben nem merült fel, hogy ha valaki személyi sérülés nélküli balesetet okoz, és nincs rendőri intézkedés, az nemcsak hogy büntetőpontot nem kap, de még szabálysértési bírságot sem? (hiszen nyilván szabályt sértett, másként nem okozhat balesetet) Jól vagyon-e ez így?

JohnnyB 2008.09.26. 13:14:53

Volt kérdés is: asszem az autóklubnál lehet jelenteni fényképpel a szarul kirakott táblákat, akik aztán megpróbálnak intézkedni. Valaki megkérdezheti, akit érdekel, én tegnapelőtt földönfutó lettem. :S

Matrix_ 2008.09.26. 13:19:40

JohnnyB 2008.09.26. 13:14:53

földönfutó és vizenjáró?:)
hogyé?

Secnir 2008.09.26. 13:20:12

johnnyB:
kocogtál?

tboyda 2008.09.26. 13:31:27

"Secnir 2008.09.26. 12:54:21"

Igen, radikális vagy, de ez valahogy így lenne eredményes. De ehhez kell Pcmg 4. pontja: "4. Ha a Yard végre leszállna a köznapi autósok molesztálásáról, és végezné a dolgát, akkor nem lennének 200al a belső sávban előzgetők, meg a többi finomság. (pl. indok nélkül ne lehessen már akárkit kilőni a forgalomból igazoltatásra! Ha valaki a szabályokat betartva közlekedik, akkor tiszteljék már meg azzal, hogy teszem azt, nem kell elkésnie a munkájából egy igazoltatás miatt.)"

Secnir 2008.09.26. 13:35:57

mindazonáltal a befolyt bírságokat részarányosan kizárólag a rendőrség fejlesztésére fordítanám - tehát területileg s arányában is, mondjuk 70% az államé, 30% a rendőrségé.

de mehetünk tovább az útépítés/felújítás/rombolás felé is:
javítást kezdeményezhet az önkorm. is, ha nem garanciális.
építtetést csak az állam. bontást dettó.
építtetésnél kikötnék pár dolgot:
- a pályázat nyílt, minden pályázatba bárki betekinthet (hiszen közérdek). interneten hozzáférhető legyen
- egy 5 fős szakértő társaság bírálja el, a szakértők nem lehetnek tagjai pártoknak stb. a bírálat indoklás szintén nyilvános. internetre vele.
- a kivitelezőnek nem lehet alvállalkozója.
- a kivitelezőnek 5 év garanciát KELL vállalnia. emellett szerződésbe kell kötni, hogy vagy visszatartják az összeg 20%-t, amit csak akkor kap meg, ha letelt az 5 év, vagy nyit egy bankszámlát, amire a kifizetett összeg 105-t felteszi, arra az esetre, ha még nem telne el az öt év és véletletnül 'megszűnne' a cég.
- a kivitelező vállalja, hogy nonstop 24 órában dolgozik 3 műszakban, ahol lehetséges, nem pedig 6 óra 1 műszakban.
- a szakértő 5 fős társaság garanciát vállal arra az útra, ami a benyújtott pályázaton szerepel. ha úgy építik fel, ahogy kérték, de kiderül, hogy mégse lett jó, akkor -akár anyagilag is- ők is felelnek érte a kivitelező mellett.
- egységes budapesti városkép miatt megegyezni, hogy milyen rétegvastagságú, milyen anyagú és milyen kinézetű aszfaltot/betont/térkövet lehet használni. ettől eltérni nem. sőt, szigorúan! tilos.
- építkezés stb. előtt egy hónappal értesíteni a vizművek/gázművek/telefontársaság/csatornázási műveket, hogy itt és itt építkezés lesz, akarnak-e valamit cserélni útfelbontás után. ha a válasz igen, van rá három napjuk. ha nem, akkor nem.
Ámde! ha az elkövetkező 5 évben fel kell bontani vmi ok végett az útszakaszt, úgy nem csak egy teherautóról lebaszott kátránytömbbel javítják az utat, hanem államilag kötelezettek arra, hogy a teljes szakaszt javíttassák ki a kivitelező céggel. jah, és ők fizetik ofkúrsz.

Matrix_ 2008.09.26. 13:40:45

Secnir for president oszt jóccakát! :D

JohnnyB 2008.09.26. 13:40:52

MatrixHasYou, Secnir

Nem autós sztori. Becsődölt a cégem, úgyhogy mostmár csak kocsmába és az otthonom között ingázok, természetesen gyalog. :)

Secnir 2008.09.26. 13:41:24

na ezt a sort mégegyszer:
"- a kivitelezőnek 5 év garanciát KELL vállalnia. emellett szerződésbe kell kötni, hogy vagy visszatartják az összeg 20%-át, amit csak akkor kap meg, ha letelt az 5 év, vagy nyit egy bankszámlát, amire a kifizetett összeg 10%-át felteszi, arra az esetre biztosítékként, ha még nem telne el az öt év és véletlenül 'megszűnne' a cég."

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 13:41:30

Jah még annyit tennék hozzá, hogy ugyan ne legyen már elég 8 általános ahhoz, hogy valakiből rendőr legyen!
Találkoztam már olyan járőrrel, akire azt mondom, hogy még jó hogy megállított, mert legalább megtudtam, hogy nem kivétel nélkül olyanok, mint egypár korábban megemlített esetben. Igenis normálisan is le lehet rendezni az igazoltatást, meg akár a büntetéseket is. (Pl. egyszer egy záróvonalon való előzés miatt lőtt ki egy motorosrendőr, aki kicsit megkésve követte a társát. Ezért is kezdtem bele az előzésbe, csak közben a kanyarban befordult az említett motorosrendőr. Megállított, elkérte az iratokat, majd közölte, hogy meg kell, hogy büntessen. Kérdezte, hogy bele egyezem-e a helyszíni bírságba? Mondtam, hogy igen. Kitöltött egy csekket 5000 HUFról, majd még hozzátette: "Fiatalember, legközelebb várja meg, amíg mindkét motorosjárőr elhalad, azután előzzön!")

tangara 2008.09.26. 13:44:13

Lámpák: addig nekem ne mondja senki, hogy jól vanna beállítva, amíg pl a blahán programváltáskor (reggel asszem 7 körül) 6 egész percig minden irányak piros!!! Milyen "gép" dolgozik ott, ami 6 perc alatt állít be egy új, viszonylag egyszerű programot. Ja, és ezt az illetékes hatósáh böszkén nyilatkozta! Egy ősrégi 386-os is gyorsabban bootolja a windows-t.

Jobboldalon nyíló (és záródó)sávokat felejtsük el, kikvéve, ha kanyarodó.
Mindenki nézze meg az autója lámpáit, mert rengeteg az olyan (egyébként új, vagy 1-2 éves) autó, aminek legalább az egyik fék/helyzetjelzó/tompított lámpája nem ég.
Valaki mondja meg nekem, hogy 60 áves mammerek mi a bánatért közlekednek ködzárófénnyel??? Tippem szerint fogalmuk sincs, hogy be van kapcsolva. Egyébként ez mindenkire dorgálás, aki ködös kis hazánkban ködlámpával nyomul. Mert ugye nálunk annyi köd van...

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 13:44:53

@Sencir

Respect! Jó kis program. Kár, hogy sosem kerülsz ilyen jó programmal hatalomra :(

Pistike911 2008.09.26. 13:52:28

szemenagy 2008.09.26. 12:57:44

"Másrészt a munkámhoz tartozik, hogy gépkocsikat juttatok el sok A pontból B pontba. :D"

Éjszaka? :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 13:53:57

@Pistike911
Biztos parkolóőr, és a szabálytalanul parkoló kocsikat juttatja el a telepre :D

Pistike911 2008.09.26. 14:03:35

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 13:53:57

Egen. Valószínű. :D

Kopi3.14 2008.09.26. 14:11:53

tamogatom az gyalogosmentes napot, de akkor midnenkinek kotelezo a lakasa/haza/kertje ajtajatol, a munkahelye, iroda, akarmi ajtajaigautoval mennie, vagy tomegkozlekedve, jardan egy lepest sem tehet. Bennevagytok? Kerekparmentes nap, amikor Bp-n kolbaszolok, altalaban felsiznen teszem, nem erzem, hogy oylan hu de sokan lennenek, hogy a problemakat ok okoznak, es nelkuluk egy csapasra megszunne az osszes dugo...

DEGEC 2008.09.26. 14:15:33

labi 2008.09.26. 12:00:38


nezd a forditottjat, ha kifele akarsz menni pestrol, akkor nem torlodik fel a 3 as...

Marcellusca 2008.09.26. 14:16:20

Secnir: 38!

Ne hallgas a nyivákolókra, hogy túl drasztikus vagy! Mára (sajnos) odáig jutottunk, hogy nem megy másképp.

Marcellusca 2008.09.26. 14:22:26

Kopi3.14!

Én benne vagyok a gyalogmentes napban. Jelenleg otthon lemegyek a teremgarázsba, beröffentem a gépsárkányt és elgurulok a munkahelyemre. Ott lepüfékelek a teremgarázsba és letámasztom valamelyik oszlop mellé az ótómat. Az utcán, közterületen nem teszek egyetlen lépést sem. Így gondoltad?

Secnir 2008.09.26. 14:22:31

a gond, hogy a BKV-ról is hasonló elképzeléseim vannak, illetve a Btk.-ról is. nincs kihez forduljak ezekkel az ötleteimmel.
lehet, hogy egy népszavazást megérne a dolgo, ha ki volna dolgozva, mert volna rá időm, de ugye ilyenekről nem lehet szavaztatni, csak ennél fontosabb dolgokról, miszerint az eltörölt vizitdíj utáni népszavazás (amit az az idióta házaspár talált ki), hogy akkor eltöröljék-e a vizitdijat vagy sem.
faszságra megy el 4mrd huf.

szemenagy 2008.09.26. 14:28:52

@Pcmg

Nem egészen, olyan "parkolóban" dolgozok, ahol bármelyik autóval kiparkolhatsz. Persze, ha előbb kifizeted :D

Pistike911 2008.09.26. 13:52:28

Galád vagy, diszkriminálod a kopaszokat :))

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 14:30:06

Bezzeg a zéró toleranciáról meg az ojjektív felelősseggről nemvolt népszavazás

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 14:32:35

@szemenagy

Ha nem parkolhatsz ki velük, akkor hogy viszed őket A-ból B-be ?
Jelentkezzen, aki tőletek vette a kocsiját :D

szemenagy 2008.09.26. 14:35:40

@Pcmg: Bakker, most kimentem és kiparkoltam kettővel. Örülsz? :DDD

Mindig ez a kötekedés, áááhhh :DDD

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 14:37:11

@szemenagy

Nagyon zsír :D Ha adnál egy címet ahová parkoltad őket, felezhetnénk a hasznon! :D
82!

Matrix_ 2008.09.26. 14:41:50

@szemenagy

nekem hozzad házhoz, hamá földi vagy:D

szemenagy 2008.09.26. 14:46:17

@Pcmg & Matrix

Mivel a blog címe "autozz", én megfogadtam (bár már kicsit régebben). Az adoptálástól a reinkarnációig állok rendelkezésetekre :))

"nekem hozzad házhoz, hamá földi vagy:D "
Azé annyi eszem van, hogy oda nem sz@rok, ahol enni szoktam :D

Matrix_ 2008.09.26. 14:50:50

ne is a saját házad elé vidd :))
enyiméhez :)Itt enni biztos nem kapsz :) de ha ideszarsz... rádengedem Buksikutyámat!! :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 14:54:14

Egye fene, én viszek neked kaját, ésm ég házhoz sem kell hoznod :D Ja, messze is lakok :D

Devil 2008.09.26. 19:36:10

A kerdesekkel teljesen egyetertek (neha en is feltesem majdnem pont ezeket magamnak, legfeljebb mas helyszinekkel kapcsolatban), ezek mind tenyleg fontos problemak, olyasmik amikkel egyszeruen es hatekonyan lehetne javitani BP kozlekedesen!

Devil 2008.09.26. 19:48:36

De ne feledjuk az elbaszott uthalozatot sem, a varos szetdarabolo, atjarhatatlan vasutvonalakat: pld a Nyugatibol indulo vasutvonal miatt a Hungaria feluljaroja utan az elso allando atkelohely a XIII-IV. es a XIV-XV kerulet kozott Ujpesten az Arpad-uti feluljaro! Rohely! Az M3 bevezetojen sem lehet kikerulni a Hungaria koruti feluljarot, nincs hol! A Szerrencs utcanal tobb szaz meteres a sor, es raadasul az ujpesten levo lampa is - egyszeruen szarul van beallitva, neha emiatt a vasuti atjaroban is allnak az autok! A Rakosrendezonel sem lehet atmenni (pedig az jo menekulo utvonal lenne), meg annyira sem erdekli az iletekeseket az ott szivo jo sok autos hogy legalabb kkirnak hogy hany percig van meg lezarva a sorompo! Hogy aluljarot epitsenek... ah ahhoz Ausztrianak annektalnia kellene Budapestet! A Hungaria-Vaci ut keresztezodeset bar nem szintbeli megiscsak sikerult lampasra csinalni es kifele a Dozsaig all a dugo!
Vagy pld a ferihegyi gyorsforgalmi. 1 auto elakad, kilometeres a sor - mert nem lehet sehol lehajtani, egyszer rahajtasz, ottmaradsz, kesz, punktum! Egyebkent total foloslegesen van a kozepso 2 sav elzarva akkora dugok azert nem szoktak ot lenni. Valoszinuleg az elvtarsaknak lett megepitve 30 eve csak igyfelejtettek...

Secnir 2008.09.26. 22:21:23

össze kéne linkelni ilyetén tekintetben a bkvfigyelőt és az autózz.blog-ot. ketten talán erősebbek volnának :)

ironmemeberneck (törölt) 2008.09.26. 23:00:12

Devil 2008.09.26. 19:48:36
"...Valoszinuleg az elvtarsaknak lett megepitve 30 eve csak igyfelejtettek..."

1943-ban az "elvtársak" még nem igazán voltak döntési pozícióban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.27. 02:47:31

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest,+b%C3%A9csi+%C3%BAt+228&sll=47.556488,19.030037&sspn=0.009644,0.019076&ie=UTF8&ll=47.557096,19.025971&spn=0.004822,0.009538&t=h&z=17

Kedvenc idióta lámpám... Zöldhullám végig a Árpád híd - Vörösvári út - Bécsi út szakaszon, de egy, csak egy lámpa a vidéken, mi fogja mindet pirossal, a sutyi kis lakópark/telepről kivezető út lámpája. Életemben nem láttam onnan kijönn imég senki, de nagyon jól megfogja a forgalmat. És csinál napközben dugót is...

Higany 2008.09.27. 13:55:34

Az autómentes napról: Ez minden évben szeptember 22-re esik. Célja, hogy az autósok dolgát megnehezítse, hogy legalább ezen az egy napon rákényszerítse őket az alternatívákra. Ez eddig szuper ötlet, sajnos BP-n sok esetben nem nyújt alternatívát a közösségi közlekedés a városon nem feltétlenül sugárirányban keresztülutazóknak, vagy az agglomerációból bejáróknak, a színvonaláról meg ne is beszéljünk. Mondjuk Dunakeszi azért elég jól ellátott ebből a szempontból.
Én ha nem muszáj, akkor nem megyek kocsival munkába (>90%), mert a Váci útnál még a BKV is kiszámíthatóbb.

Pistike911 2008.09.28. 22:32:52

szemenagy 2008.09.26. 14:28:52

"Galád vagy, diszkriminálod a kopaszokat :))"

Jaj, dehogy diszkriminálom őket, inkább non-disz-kriminalizálom! :D

Egyébként csak kóstolgatlak, te gyarek! De olyan jámbor lélek vagy, hogy még a kedvem is elmegy a kötekedéstől, amihez ráadásul sohasem értettem! :D

Halkan jegyzem meg, hogy van hosszabb hajú autótolvaj is, mert ha kopaszon menne haza, megkéselnék, mielőtt hazaérne.

És NEM! Nem egyre gondolunk!!! X-D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása