Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az izzóval biztosan nem volt baj

2008.10.29. 14:49 :: SilentSound

Lassan annyi sztori érkezik Debrecenből, hogy megközelíti a főváros eddig abszolút megingathatatlannak tűnő trónját is. Na jó, ehhez még gyúrni kell a hajdúságban élőknek, de érdekes jelenséget írt le neve elhallgatását kérő olvasónk. Érdeles dolgokat tudnak produkálni az autók világítás terén, nem ritka az olyan, amikor fék van, de féklámpa egyáltalán nincs, vagy valaki a bal hátsó piros fényével indexel (és itt most nem az amerikai autókra gondolok), miközben minden villanásnál elhalványul a másik hátsó lámpa is.

Sajnos egyre jobban úgy tapasztalom, hogy mind több és több figyelmetlen, ön és közveszélyes sofőr közlekedik az utakon. Jómagam is még „tanulom” a vezetést, hiszen két éve vezetek napi szinten, 90%-ban városi forgalomban. Mindig érnek meglepetések, de a tegnapi eset mindenen túlmutat, ugyanakkor nem igazán tudom levonni a tanulságot belőle, remélem a commentelők segítenek ebben.

Tegnap délután öt óra előtt Debrecenben történt a dolog. Egy főbb, forgalmasabb útról lefordultam jobbra egy főútra, előttem haladt egy nagyobb, Japán (Tolyota talán) terepjáró. Felkeltette a figyelmemet, hogy „nagyon világít a hátsó lámpája, és mintha egy kicsit lassabban is haladt (kb. 30) mint ahogy a forgalom azt lehetővé tette volna. Mivel már sötétedett, mindenki használt lámpát, ezért azt gondoltam hírtelen, hogy a hátsó ködlámpája világít, ami fényével elnyomja a hátsó világítást (nem ismerem a típus lámpa felépítését (nem tudom hol lehet a ködlámpa). Mivel a kocsi lassan haladt, de láthatóan nem lassított(!), ezért rögtön az is átvillant az agyamon, hogy valami problémája lehet a lámpákkal, egyszer követtem egy Megant, amelyiknek folyamatosan égett a féklámpája.

Mivel a terepjáró folyamatosan haladt, de elég lassan, ezért előzési helyzetbe kerültem. Rossz (vagy jó) szokásom, hogy relatíve hamar kimegyek előzésbe, ha megtehetem, ez most is így történt. Nem tudom mennyivel haladhattam már a másik sávban, mikor egyszer csak látom, hogy a terepjáró elindul balra, be akar kanyarodni egy balos mellékutcába, folyamatosan világító féklámpával(?),  irányjelző használata nélkül!

Satufék, ABS dolgozik rendesen, természetesen, minden nagyon gyorsan zajlott, az autó kevesebb, mint fél méterrel állt meg a terepjáró oldala előtt, amelyik az addigi csigatempóval minden reakció nélkül fordult rá a kis utcára, láthatóan észre sem vette mi történt mellette.

Hirtelen reakcióm, miután elkerültem az ütközést, nyomtam a dudát, mint a fél őrült, ablak le, és kiordibáltam magam az 50-es hölgyvezető felmenőit emlegetve... Láthatóan fel volt háborodva, hogy én így odaszólok, valamit magyarázott, de nem azt, hogy bocsi és méltatlankodva elpöfögött...

Azóta sem tudom, hogy mi a történet tanulsága, mert véleményem szerint ezeket az eseteket nem lehet elkerülni. Ha műszaki hibás az autó, akkor szerintem az azt vezető sofőr felelőssége, hogy ne hozza ilyen helyzetbe a közlekedőket. Amennyiben csupán „elfelejtette” használni az irányjelzőt, ami elég gyakori, azzal megint nem lehet mit kezdeni. Ezek szerint minden előzésnél ahol látunk egy balos utcát / boltot / kocsmát / kurvát, fel kell készülnünk egy lehetséges karambolra?

129 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lámpa kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hawkeye 2008.10.29. 15:01:35

Eccer szótam 1 szőkenőnek:

- Figyuzz, nem ég a féklámpád.
A ő:
- Melyik? A hátsó?

hawkeye 2008.10.29. 15:02:37

Jaj, de magányos vagyok itt...

tangara 2008.10.29. 15:04:52

Nos igen, ez kis hazánk sajátossága.

Pesten nagyjából minden 3. autó valamely lámpája hibás. Ez típustól, és kortól független. Láttam már 2 éves mergát is "fél szemmel", meg Ladát is.
A másik "kedvenc" jelenségem a paraszt, aki helyzetjelző + ködlámpa kombóval közlekedik. Nappal nem zavaró, de éjjel vakulok. Ennek is 2 altípusa van: A vagány gyerek, aki nagyon menő a ködlámpától. A másik a Mama/Papa/amatőr, akinek halvány fogalma sincs arról, hogy megy a ködlámpája. Ha rávillogsz, meg néz bambán, és nem érti, hogy mi van.
Nem mellesleg kis hazánkban egy kezemen meg tudom számolni, amikor valóban szükséges a ködzárófény használata.

Matrix_ 2008.10.29. 15:05:32

43!

ja hogy nem is volt 40? eh! :)

aqweren 2008.10.29. 15:06:54

Ma láttam egy pasast aki balra kanyarodott és jobbra indexelt - lehet hogy a lámpájával volt valami mert eléggé gyorsan villogott az indexe - a jobb oldalon.
Vannak ilyen csodák.
Csak nemtom hogy veszed észre bent hogy nem jó valami kint (az indexet kattogás alapján oké, de pl. a féklámpa hibáját, mondjuk hogy folyamatosan világít)

Hawkeye: LOL :D

isti77 2008.10.29. 15:08:47

Hawkeye:

Nekem meg egy szőke nő szólt egyszer, hogy csak az egyik féklámpám ég, az is sárgán, és szakaszosan.

SzigMa 2008.10.29. 15:10:12

1. Jó tudni:

Tilos előzni:
útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla jelzi.

2. Igen, fel kell készülni rá.

3. A terepjárók használatát megemelt szintű képességi vizsgához kellene kötni (hogy a többi jó ötletemet ne is említsem).

hpty 2008.10.29. 15:11:19

Szerintem az nem Toyota volt, hanem Nissan, mert az a Rönyójé, a "JÓ" elektronikájával együtt... :D:D:D
Egyébként engem is a köglámpás majmok zavarnak, de érdekes esőben, ködben egyiket sem látom használni....jah akkor nem menő...

Egon 2008.10.29. 15:12:28

Új "divat" én találtam ki! Ki is írtam a hátsó szélvédőmre - Ha nem használod az irányjelződet, én nem használom a féklámpámat! -
A következő "divatdiktátor" meg nem fogja nézni a piroslámpát, a sorompót, az egyirányú utcát,stb...stb... A leg menőbb cávó az lesz, aki mindenféle szabályt mellőz. Igy tényleg jó a blog címe! "Éld túl a hülyéket!"

hawkeye 2008.10.29. 15:12:54

isti77: :)))
De nekem télleg...
Félreálltam röhögni az Árpád fejedelmen a buszmegállóöbölbe. Ha nem jön a 86-os, akkor még most is a térdemet csapkodom...

Na ne komolytalankodjunk.
Sokan azért járnak ködlámpával, mert sajnálják a tompított izzóját.
Az index-kar meg ugye kopik...

Matrix_ 2008.10.29. 15:13:14

aqweren 2008.10.29. 15:06:54

onnan lehet tudni, hogy pl piros lámpánál kiszáll a mögötted jövő szép nagy autóból egy kedves sármos fiatalember, odamegy hozzád és figyelmeztet a hibára. Aztán telefonszámot cseréltek, és mindenki elmegy a naplementébe...

hpty 2008.10.29. 15:13:16

SzigMa 2008.10.29. 15:10:12
Szövegértés: ... Egy főbb, forgalmasabb útról lefordultam jobbra egy főútra, előttem ...
Hmm???

Sugi77 2008.10.29. 15:16:32

A hölgy autója lehet, hogy automata, és nem tudta pontosan hol kell bekanyarodni, azért jó lassan akart menni és taposta a féket! Aztán hirtelen meglátta az uccát, és nem nézett körbe, hanem bekanyarodott!

Nekem most égett ki az egyik helyzetjelzőm, de majd 3-án úgyis megy szervízbe :) Addig kibírja!

hawkeye: :D

Sugi77 2008.10.29. 15:20:42

Egon 2008.10.29. 15:12:28
Új "divat" én találtam ki! Ki is írtam a hátsó szélvédőmre - Ha nem használod az irányjelződet, én nem használom a féklámpámat!

:D Ez jó! Csak gyakorlatban nem tudom összerakni. Ha előtted megy és nem használja az indexét, akkor ő nem fogja látni hátul a féklámpádat :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.29. 15:21:24

el tudom képzelni azt is egyébként hogy ment, tudta hogy majd balra kell menni, ezért a lábát a fék fölött tartotta, hoygha az utolsó pillanatban veszi észre meg tudjon állni. csakhát egy kicsit rátette a lábát a pedálra pihentetni. ettől az autó még megy, a féklámpa meg világít.

ja ezt azért tudom elképzelni mert a poszt szerint nő volt, meg ilyen sehallselát típus

aqweren 2008.10.29. 15:24:01

MatrixHasYou: Ez is egy lehetőség :D

SzigMa 2008.10.29. 15:26:35

hpty:
szövegértés:
"Jó tudni", nem pedig "köcsögposztolósemismeriakreszt"
Hmm???

Egon 2008.10.29. 15:27:11

Sugi!

Szoktam nézni tükörbe hátrafelé is!:)

Matrix_ 2008.10.29. 15:28:59

aqweren 2008.10.29. 15:24:01

nekem így szólt egy pasi. De mivel én is az vagyok ezért a telefonszámcsere, neg a naplementés rész elmaradt...

viszont féklámpa nélkül közlekedtem napokig :D
az is egy cselendzs ám! főleg nagy forgalomban!:))

Sugi77 2008.10.29. 15:29:51

aqweren 2008.10.29. 15:24:01
És nem is rossz lehetőség! Lehet valahol kérni ilyet? :))) Még az izzóimat is kiszedem ha kell :))

Sugi77 2008.10.29. 15:32:46

Egon 2008.10.29. 15:27:11
Értem én! De mármost, ha mögötted valaki nem használja az indexet, de előz vagy sávot vált, vagy lekanyarodik, akkor Te már nem bünteted a féklámpád nem használatával! Érted mire gondolok? :D

aqweren 2008.10.29. 15:34:03

Matrix, Sugi: Sajnos tanulva az itt olvasottakból, lehet hogy elakdna ott a dolog hogy kiszáll mögöttem a kocsiból, erre én ablak fel, központizár lenyom, majd nagy gáz és elhajt :D

Sugi77 2008.10.29. 15:38:16

aqweren 2008.10.29. 15:34:03
De hátha nem fog anyázni, miközben megy feléd :))

kenshikun 2008.10.29. 15:38:53

Plusz esetként előfordulhat még, hogy egy időben (talán mercedes?) csinálta azt a hihetetlen baromságot, hogyha az ember levette lábát a gázról már fel is villantotta a féklámpát független attól, hogy fékre lépsz, üresben vagy, sebességben vagy). Elképzelhető, hogy zombiként visszatért??? :)

alma 2008.10.29. 15:39:24

Par napja mentem egy viszonylag kisebb utcaban 50-el egy auto szorosan mogottem, leszerettem volna kanyarodni balra a masodik keresztezodesben. Mivel lattam hogy kozel jon ezert mar az elso keresztezodes utan kiraktam az indexet balra es elkezdtem lassitani jelezven hogy kanyarodni szeretnek (nincs tul nagy tavolsag a ket keresztezodes kozott, kb 4-5 haz). Lelassitottam kb kanyarodashoz megfelelo sebessegre mivel szembol nem jott semmi igy nem kellett megallni, mar elkezdtem volna kanyarodni amikor latom hogy a mogottem levo auto eppen elozni szeretne. Mondanom sem kell eppen hogy normalisan betudtam fordulni. A kanyarodast el kellett kezdenem mert lenduletben voltam. Hazamentem megneztem mukodott a feklampam es az indexem is. Kicsit talan ertelmesebben kellene vezetni az embereknek.

Csak a balra kanyarodasrol es a lampakrol jutott eszembe.

Egon 2008.10.29. 15:40:01

Sugi!
Ennyire nem vagy Te amatőr!
Irányjelzés nélkül előz mögöttem, bejön mögém én fékezek!

Walaki 2008.10.29. 15:41:04

Nekem anno 10 éve volt egy hivatásos(???) sofőr kollégám, aki azért nem indexelt, mert fogyasztotta az áramot:-DDD

Big-B 2008.10.29. 15:42:01

Helyzetjelző, ködlámpa tényleg gyakori. Nameg a ködben fényszórós.

De a legtöbb az útközepén kivilágitatlanul biciklizős, szembe közlekedős.

RedRiot 2008.10.29. 15:43:02

Eccer a ház előtt láttam egy srácot, beült a sztrítrészing FAstrába. Indít, redna-hörrr, tompított fel. Aztán tompított le, kék teszkós ködlámpa fel, aztán go go go. :) Még gyakorolta a menőzést. Vagy új volt a ködlámpa, és hirtelen eszébe jutott hogy: háháááá hát van ám nekem ilyen is, kapcsoljuk csak fel! :)

blogsámán 2008.10.29. 15:44:34

SzigMa 1. pontja rendben van, bár ha tényleg főútvonalon haladt a szerző, akkor az itt most nem játszik.
Egyébként a szerzőnek azt tanácsolom, hogy ha valaki 30-cal halad előtte ott, ahol ezt semmi sem indokolja, akkor számítson rá, hogy a jármű hirtelen fog irányt váltani. Én ilyenkor már meg sem próbálom megelőzni, csak ha látom, hogy balra sem utca, sem kapubeálló nincs. Persze, ha megfordulni akar, akkor megszívtam, de azt rendszerint úgyis megelőzi egy jobbrahúzódási manőver.
Ami az izzókat illeti, nekem szerencsém van. Mire a parkolóházból kiérek, az ott található ablakok visszatükröződéséből az összes fényforrást végig tudom check-olni.

Big-B 2008.10.29. 15:44:41

Meg azokat a friss jogsis, apuautójátgyűrő suttyókat szeretem, akik az ülésben félig elnyúlva a seggembe jönnek. Nekik előszeretettel villantom fel a féklámpát.

Big-B 2008.10.29. 15:46:40

Istenem, csak egyszer vezethetnék egy csillogó lámpás KRAZ-t. :-)

RedRiot 2008.10.29. 15:47:12

"Sokan azért járnak ködlámpával, mert sajnálják a tompított izzóját."

Nemá. Ennyire paraszt ne legyen már senki sem! Ez annyira, de annyira szomorú dolog. :( Az ilyen vegyen Ladát, és indítsa kurblival: így nem fogyasztja az akkumlátort fölösleges indítózásokkal.

alma 2008.10.29. 15:50:22

Inkabb egjen valakinek a kodlampaja mint semmi azthiszem.

Sugi77 2008.10.29. 15:51:41

Egon 2008.10.29. 15:40:01
:) ismersz valahonnan? :D Egyébként sosem tudhatod :)

ballus 2008.10.29. 15:54:46

Néhány hónapja egy benzinkútnál vettem észre, hogy egy hölgynek nem ég a bal hátsó féklámpája. A fizetésnél szóltam neki. A válasz:
"Tudom, még így is lesz egy darabig."

Ja, így is lehet közlekedni??

Hop 2008.10.29. 15:58:08

De nem is ez a félelmetes, hanem pl egy medve :D

Dezzsoke 2008.10.29. 15:59:51

Féklámpa ellenőrzés, garázsban viszonylag egyszerű, benyomod, és a 3tükörben megnézed, hogy látsz-é vörös fényt... nem problémás... indexeket én pl. a riasztóval ellenőrzöm, villan az összes akkor nincs gond :D

amúgy, az hogy a féklámpa villog, az a rossz test miatt szokott lenni, ugye bemegy az áram, a helyzetjelzőbe, utána jön az indexbe is, és szegény féklámpán meg nem jön áram, általába őbele megy az áram, aztán a másik oldali lámpával együtt meg talál testet... szép kis sorbakapcsolás...

teabore 2008.10.29. 16:01:07

"ehhez még gyúrni kell a hajdúságban élőknek"

Nyugi, rajta vagyunk :)))

RCH 2008.10.29. 16:06:03

Robogozas kozben tobbszor eszembe jutott, hogy az elottem autozonak szolni kellene: nem mukodik valamelyik lampaja. De nem merek, mert felek, hogy kotekedesnek veszik.
(Legtobbszor az index nem mukodik :-))))))

Frank Debil 2008.10.29. 16:10:37

kereszteződés előtt ne előzz.
még ha engedi is a kresz.
szinte senki sem néz el jobbra, amikor kihajt a főútra jobbra kis-ívben, neked balos útról.
szinte senki sem.....

Frank Debil 2008.10.29. 16:11:51

RCH!
a robogósok meg mindig jobbról nyomulnak, szinte mindenki.

:-()

Reggie 2008.10.29. 16:21:30

"A másik "kedvenc" jelenségem a paraszt, aki helyzetjelző + ködlámpa kombóval közlekedik."

En ilyennel azt feltetelezem, hogy az auto vezetoje rosszul lat, es segitokesz autos leven probalok neki segiteni. Ezert ha szembol jon felkapcsolom a refit es kodfenyt, hogy jobban lassa az utat, ha mogottem jon, akkor felkapcsolom a hatso kodfenylampat, hogy jobban lassa az automat, esetleg ha olyan kedvem van villogtatom is, mert a villogo fenyt konnyebb eszrevenni... Es mivel onzetlen vagyok meg azt sem varom el hogy megkoszonjek.

teabore 2008.10.29. 16:22:02

Álltam a macisajt táblánál (DEBRECEN-ben, csak úgy mondom) autóval és egy srác jött balról, majd index nélkül lefordult. Nyár volt, ablak lent így tudtam neki szólni, hogy figyu, nem működik az indexed! Erre teljesen komolyan és nagyon hálásan: Köszönöm! Bár valószínűleg egy idő után leesett neki :)))

and/or 2008.10.29. 16:31:37

Nem szükséges példámat követni, de én minden esetben, amikor az út szélére merölegesen parkolok, végigellenörzöm a kirakatban az összes lámpámat. Fényes nappal is.
Így nincs meglepetés este, hogy valamelyik nem világít.
Viszont nagyon megnézném a kedves úrhölgyeket és urakat, hogyan cserélik ki meghibásodott izzójukat - természetesen - a kocsijukban lévö izzókészletböl. Szerintem a java része a vezetöknek azt sem tudja, milyen izzók vannak beszerelve a kocsijába, és mi van a tartalék izzókészletben.
De ha minden csereszabványos, akkor is gáz van némelyik furfangosabb modellnél, mert autoszerelö legyen a talpán, aki tudja mindegyiknél, hogyan lehet hozzáférni az izzókhoz.
Van amelyiknél az egyszerüség kedvéért le kell venni az elsö kereket, másiknál egy kis ajtó mögött van, csak a jóisten sem tudja, hol a kulcs!

mzs/x 2008.10.29. 16:41:13

Az én sztorim jobb.
Állok a macisajt táblánál (nem DEBRECENBEN, csak úgy mondom) autóval és egy srác jött balról és indexelt jobbra. Én kifordultam, mikor jobbról nem jött senki.

Nem sokon múlott a csatt, ugyanis csak kint felejtette az indexet. Azóta nem fordulok addig, amíg tényleg meg nem kezdi a kanyarodást.

arkangyal 2008.10.29. 16:48:43

Sziasztok!

A gáz az, hogy a balra kanyarodás előtt meg kell arról győződni, hogy más nem kezdte-e meg a balra kanyarodó előzését. A posztíró feldühödése egyértelmű és jogos volt. Ha csatt lett volna, akkor a terepjárós került volna az "A" oszlopba a kék-sárgán.
Egyébként velem is történt hasonló. Jobbra indexel, el kezdtem kerülni balról és balra befordult elém.
A másik, amikor "Előzni Tilos!" tábla a főút mindkét oldalán kirakva + hosszú, vastag záróvonal, szeretnél balra fordulni, a paraztja meg siet és kivágódik a bal sávba, mert a sor lassítani kezd előtte. Kénytelen vagy elengedni, ha nem akarsz kettővel visszább sorolni a Bónuszban.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2008.10.29. 16:49:53

kit szokott elvakítani az első ködlámpa-helyzetjelző kombó???

Reggie tőled kapásból elvenném a jogsit, mert ROSSZINDULATÚAN zavarsz másokat a közlekedésben, de remélem legalább jobban érzded magad tőle

potrzebie 2008.10.29. 16:51:16

szigma

ezt most pro vagy kontra hoztad ide?

mert lehet előzni, ha "alárendelt útvonal" vagy miatököm nevű tábla van, vagy ha nincs semmi akkor is"

egyébként meg nem értem, hogy hol a rendőrség?
mibe kerülne egy buszmegállóba kiállítani kettő zsarut és azok kiintenék a rossz izzójú-ködlámpát használó-keresztbekötött izzójú-kékledes-villogós-knighRideres köcsögöket???
(már ott tartunk, hogy 10 autóból 8-nak valami nem stimmel a fényeivel)

Mzs/x

és még te is lettél volna a hibás, mert az index csak szándék!!!

potrzebie 2008.10.29. 16:52:41

arkangyal

a kék sárgán van jelentőssége az A oszlopnak??
és ha mindkettő hülye, akkor ki kerül az A-ba és ki a B-be?

D. 2008.10.29. 16:53:00

Azért egyes remek új modelleknél nem olyan egyszerű kicserélni az izzókat, autóvillamosságis havernél láttam ilyen csodákat valami új Fiaton hogy le kellett csavarni egy merevítőt aztán ki az akkuval, aztán valami hűtőcsövet, aztán stb...és 3 óra alatt kész is volt :) Valószínűleg otthon ennek nem nagyon állnak neki. A hátsólámpáknál is vannak meglepetések. Gyári Xenonról ne is beszéljünk.

arkangyal 2008.10.29. 16:53:59

mzs/x 2008.10.29. 16:41:13

Később olvastam, de reagálok rá, velem hasonló történt Pest Megyében. Állok a Stop táblánál, öt kocsi jön balról. Látom, hogy a hátsó három indexel jobbra. Első kettő elmegy, a harmadik és negyedik lassít és fordul, én ekkor indultam jobbra, ugyanis az utsó kint felejtette. Sőt, ahogy jött utánam, látom, hogy jár a szája egy fiatal gyereknek, mutogat, és még mindig villog jobbra. Keresztbe álltam az úton, kiszálltam, odamentem, a kölök nem merte letekerni az ablakot és már remegett. Én csak annyit mondtam, hogy kapcsolja már ki az indexet, a kölök, meg nem bírt hogy bocsánatot kérni, pedig még én is hallottam a kattogást.

potrzebie 2008.10.29. 16:54:19

serpentin
te pedagógus vagy?

reggie felhívja a figyelmet arra, hogy az illető egy f..sz, ne ő legyen már a hülye

potrzebie 2008.10.29. 16:55:39

arkangyal

kemény voltál, csak nem volt igazad
mert ha csattantok, akkor te vagy a hibás (azaz te kerülsz az A vagy B oszlopba) :)

arkangyal 2008.10.29. 16:57:06

Sztem nem a keménységen múlik, hanem a közlekedési kultúrán. Meg azon, hogy vki "jogtalanul" ugat. Mért nem tud odafigyelni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 16:58:24

Ez istenes...

Ám korántsem meglepő történet...

Én egyszer békésen száguldoztam Pécs és Mohács között kb 90-nel -tényleg kb annyival mentem- és előztem egy sort, aminek egy IFA volt a felvezetőautója, amikor kikanyarodott szembe velem az autóboltból A szuzukis... :o

Jobbra kamion, szembe szuzuki, balra árok, híddal...

Akkor azt hittem meghalok. :D

Aztán a kamion kicsit le gyepre, szuzukis bambán áll a sávja közepén, és csak a tükrét vittem el. :D

Az ülésen még rajta volt a nájlon...

hehe.

Jah, a tanulság annyi, hogy ha az ember gyereke rákanyarodik a főútra, mindkét irányba körül kell nézni.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2008.10.29. 16:58:49

potzebie, gondolom te nap mint nap felhivod mindenki figyelmét arra, hogy szerinted ő fasz, főleg személytelenül, ahogy a közlekedésben lehet

potrzebie 2008.10.29. 17:01:00

arkangyal

hát ez az, hogy nem jogtalanul ugat, mert ugyan ő is hibázott, de te sokkal nagyobbat. és mégegyszer mondom: a balhét te vitted volna el
1. mert az index CSAK szándékot jelez
2. nem tudod bizonyítani, hogy indexelt
(a kettő némiképp összefügg, szerintem is)

ez baromságnak tűnik elsőre, de egy helyszínelő rendőr mondta ezt nekem
mondjuk ugatással ezt nem lehet elintézni...

arkangyal 2008.10.29. 17:03:52

Sztem meg megtéveszti a közlekedés többi résztvevőjét, amit szintén tilt a KRESZ.
Persze, hogy nem tudom bizonyítani, mert nem írtam fel az összes rendszámot a környéken, illetve egy állítás, egy tagadás lett volna belőle, ami ugye bizonyítékok hiányában megszüntetést szült volna..

potrzebie 2008.10.29. 17:04:30

serpentin

aki augusztus közepén 40 fokban ködlámpával jön, annak szoktam villogni, mert az egy fasz (ha szerinted nem az, akkor sajnálom, de az utca nem játszótér, üljön be a garázsban a kocsiba és élvezzen a kárpitra, hogy neki ködlámpája is van, MERT AZT VÉLETLENÜL FELKAPCSOLNI NEM LEHET!!)
bár tök fölösleges, mert észre sem veszi csak néz birkán és szorítja a swift* kormányát
csak tudnám mit figyel, ha a szembejövő autót nem látja

* írhattam volna bármit, csakhát 10 ködlámpából 8,5 az swift

potrzebie 2008.10.29. 17:06:56

arkangyal

nem biztos hogy megtéveszti
lehet azért indexel, hogy valakit elengedjen aki mögötte van, vagy tökömtudja miért, mert mondjuk le akar állni a kereszteződés után közvetlenül a padkára
honnan kéne tudnia, hogy te mire gondolsz az ő indexelése miatt
és nem 1 állítás egy tagadás, hanem tiéd a balhé, ez nagyon nem mindegy
de ezt nem én találtam ki, a helyszínelő mondta egy ilyen esetnél...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:11:25

Debrecen ihajabb hely, mint BP, ezt 100 %-ra állítom. Most jöttem onnan (he feltűnt valakinek, hogy egy hétig nem írtam ide sem), egy hetet töltöttünk ott a párommal. Van ott minden:
-főúton (mint mondjuk a körút) halszálkában parkolás (!) félig kilógva a sávba
-megtetézve Smarttal keresztben parkolás (!)
-lámpák tökéletes összehangolatlansága (nincs két zöld egymás után, soha!), hiába van legtöbb helyen visszaszámláló
-9 másodperces zöld a főúton (!), ezt követő 99 másodperces pirossal
-sztrítrácserek kockaladával (LOL) rajoskodnak, emberek közt a diszkó előtt

ésatöbbi.

Na, ott nem laknék szívesen.

Reggie 2008.10.29. 17:13:31

serpentin 2008.10.29. 16:49:53

messze nem rosszindulatuan teszem, en orulnek neki a legjobban, ha nem kellene felnyomnom a vilagitast a tompitottnal jobban, de ha levakitanak nincs mas megoldas, en is igy latom ekkor az utat, ha villogtatnam a refit, az lenne a rosszindulatu, mert a villogo feny sokkal durvabban zavarna a masikat...

A problema az, hogyha finoman 1-2 felvillantassal jelzem h levakit, akkor annak semmi eredmenye nincsen, engem meg nem vigasztal az a tudat, hogy egy paraszt miatt nem latom az utat es egyenesitem le a kanyart, de legalabb illedelmes voltam mert csak 1-et villantottam... A tobblet fenynel meg enis jobban latok.

ex-dr. vuk 2008.10.29. 17:14:05

@ potrzebie 2008.10.29. 17:04:30

Varoson belul eleve tilos hasznalni, ugye.
Volt mar, hogy szoltam egy kozepkoru holgynek, hogy ki kek kapcsolni. Mondta h nem tudja hol kell majd a ferje otthon... Gratulalok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 17:20:00

potrzebie 2008.10.29. 17:04:30

Ez azért van abban az autóban az egyetlen extra a ködpilács, úgyhogy az be KELL kapcsolni.

A ködzáró tiszta időben amúgy még "elmegy", de ködben, ha már ott van az ember a másik seggében, miért nem lehet lekapcsolni???!

Se megelőzni nem lehet tőle, se menni utána...

Szal, én az ilyeneknek fel szoktam kapcsolni a refit.
A fele észbe kap, a másik fele meg csak néz, néz és szentségel... :S

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:22:10

A ködfényszórós parások meg előbb csak táűjékozódjanak már, hogy az a nyamvadt lámpa ám a köd alá (!!!) világít, tehát nem szemmagasságba (kivétel a homasitás utólagos kendácsok, amik a fák koronáját is égethetik), így nem is lehet bántó a szemnek. A ködzárfény viszont igen. Engem a nappal refivel közlekedő tatterok zavarnak inkább, nem a raj csávók a ködösükkel.

Reggie 2008.10.29. 17:27:19

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.10.29. 17:22:10

Ja csak a kodfenysozor pontszerubb fenyforras mint a tompitott, ezert 2xegy pontban sokkal jobban vakit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:29:29

Ez így spontán kissé hülyeség, ne haragudj. A ködfényszóró horizontálisan terít és egy sima tompított projektoránál semmivel sem pontszerűbb. Autóvillamossági sulit végeztem, kérdezz inkább :D

Kylix 2008.10.29. 17:41:19

Én szoktam vadászni a pesti fél-féklámpás autókra, lehet, hogy velem találkoztál ám! :D

Bezmag 2008.10.29. 17:41:22

Én egyszer úgy jártam, hogy szabályosan előztem egy út szélén poroszkáló taxit, aki a házszámot kereste a páratlan oldalon, és rájött, hogy a páros oldalon van a ház.-.-.-.-.

Előzés közben bekanyarodott balra elöttem.. és még neki állt felljebb, de a yard őt hozta ki hibásnak, mivel szabályosan előztem, és ő index nélkül fordult, és a szembejövő sávban történt az ütközés.

Totya aka Taz 2008.10.29. 17:45:14

kolbászoszsömle 2008.10.29. 17:20:00

te télleg kapcsoltál már fel refit ködben? mit tapasztaltál? már bocs, de így első olvasásra orbitális baromság, ugyanis ilyen helyzetben a levegő részecskéi egyfajta falat képezve visszaverik a refit (mint fényforrást)

ha én értettem valamit félre, akkor sorry, de ködben refizni... hháááátttt....

Reggie 2008.10.29. 17:45:56

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.10.29. 17:29:29

Nem azt mondtam, hogy nem terit, hanem azt hogy pontszerubb fenyforras mint a tompitott. Ennek az az egyik oka, hogy a tompitott nem kozvetlen vilagitja az utatt, hanem a foncsorrol visszaverodve, es a takaras miatt nem latod az izzot szembol, mig a kodfenylampanal kozvetlenul, es kozvetetten a foncsorrol visszaverodve vilagitja az utat es szembol nezve latod az izzot is mert nincs kitakarva...

BiG 2008.10.29. 17:53:59

Az én kedvencem: megy a verda, többnyire nem egy roncs, hanem akár Merci kategória is lehet. Megyeget, megyeget, de lassan. Te mennél, mert már ha már visszább kapcsolsz, az már rückwärtz.
Megelőzöd és menten megbánod.
Ugyanis úgy világít előre, mint egy atomvillanás, mint egy szupernova. Nem megy, hanem világít! A motorteljesítmény nagyját fénnyé alakítja, miközben a kibocsátott fény nyomása még hátráltatja is a haladásban. Pláne éjszaka "kellemes", hogy vakít hátulról, főleg akkor, amikor nem tudod lehagyni a forgalom miatt. Ilyenkor aztán aggódhatsz akár a leégéstől is...

Üdv!

Auto-InterCont 2008.10.29. 17:54:07

Nem olvastam végig a kommenteket, de lehet, hogy valaki már írt hasonlót. Egyik este gyanús volt, hogy egy Transitnak folyamatosan világít a féklámpája. Nem tudtam megelozni egy darabig, aztán lassítani kezdett. Gondoltam, hogy el akar engedni és, ha már így tesz, majd mellé érve jelzem, hogy valami nincs rendben. Nem így tortént, csak valami miatt lassítani kényszerult. Mivel nem indexelt, hogy mehetek, nem eloztem meg, mert nem láttam be mogule az utat. Aztán gyanús volt, hogy mikor gyorsított, a féklámpája sem mukodott, csakúgy, mint a hátsó helyzetjelzoje. Gondolkodtam, hogy mi lehetett az oka, aztán egyetlen választ találtam a jelenségre.
A srác tudta, hogy nincs hátsó lámpája, de valahogy láttatni akarta magát, így végig a fékpedálon tartotta a lábát. Amikor meg gyorsított, akkor inkább a kuplungot használta a fék helyett -nagyon okosan- a váltásoknál és ekkor ezért nem mukodott a féklámpa.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 17:54:09

Totya aka Taz 2008.10.29. 17:45:14

Mész a ködzár után, a másiktól biztonságosnak váélt távolsában, miközben az világít bele a szemedbe a ködzárával.

Te felkapcsolod a refit, minnyá nem lesz akkora a kontraszt: -jobban látsz, és neki is szar, mert belevilágít a szemébe a tükör.

Tiszta és kegyetlen üzlet.

Amúgy én nem hiszek abban, hogy a refivel nem lehet látni a ködben.

Amikor mindenféle nagy tejek úsznak az úton, refivel azonos sebességgel én kb másféllel több csíkot látok, mint tompítottal.

Ez amúgy emberfüggő (a percepció jó része tanult folyamat eredménye) szal nincs tuti igazság, hiába sugallták a reklámok, hogy a tompított az isten az úton.

Don Blasius 2008.10.29. 17:54:21

Igen, sajnos a mai autókon már nem olyan egyszerű az izzócsere. A legkönnyebb a Ladán volt, pár mozdulat, legyen az akár elöl vagy hátul. Ott a biztosítékok kavartak be többször, pl. volt hogy ment a féklámpa, de ezt onnan tudtam, hogy nincs belső világítás. Nosza motortér fel, biztosíték piszka-csere.
244-es Volvomon hasonló.
Sajnos az újabb Opeleken már nem ilyen egyszerű, de meg lehet úszni szervíz nélkül. Ugyanakkor izzócserét ezeken a kocsikon csak száraz, világos időben vállalom, ugyanis a Merivában az első lámpáknál vagy a relédobozt vagy a légszűrőcsövet kell kiszedni és még akkor is nőgyógyászati munka.:D Hátul meg le kell szedni a lámpákat teljesen és azokat is szét kell műteni. :P
A Corsán egyszerre égett ki egyszer a jobb és baloldali féklámpám, csak a középső LED világított, az viszont fékezés után is még jó pár percig álló motornál is, mert felvette az összes áramot (nem vagyok fizikus, de nekem vmi ilyesmit magyaráztak és valahol logikus is). Ez elég ilyesztő volt.:)
Volvomon kasztnimunka után a szerelő fordítva kötötte be a kábelkorbácsokat, így a hátsó lámpáknál az index felcserélve működött és összeért a féklámpával, na az szép volt, még az index visszajelzője is világított fékezéskor.:))

Egyébként az Opel, VW, Ford-ok zabálják az izzókat, legtöbbször ezeket látom "félszeműen", és láttam már Ausztriában is olyat, hogy éjjel kb. minden 4-5. kocsinak "hiányzott valami lámpája".
És ezeken már manapság cserélni nem könnyű, de ennek ellenére hetekig leszarni - ezzel nem értek egyet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:59:05

Itt elvi tévedésben vagy, ha megengeded, elmagyaráznám. Bármely fényszóró (még a projectoros is, mert abban is van a lencse mögött ernyő) a foncsorról visszavert fénnyel operál, mert az így irányítható a célnak megfelelően (tehát ködlámpa, tompított, szúrófény,etc. legyen) és így jön ki a jó hatásfok. A legtöbb égő csúcsát ha megnézed (kivéve H3, de ott sem mind, gyártófüggő), látni fogod, hogy feketére van festve, kb. egy ujjhegynyi darabon, hogy a nem kívánt fénypontot semlegesítse, de a legtöbb (gyári) ködlámpánál is ott van a kupak belül, ami az izzót takarja. Nekem is ilyen, pedig 8 és fél éves a kicsike. A projektornál nincs szükség külön kitakarásra, azt megoldják a "házon belül". A régebbi, nem síküveges ködösökön pedig a speciális terítő bordázat eltünteti a nem kívánt fénypöttyöt, optikai úton.

Íme egy kép a gyári ködösről, síküvegnél ezt alkalmazzák, mindig, még a ködösben is:

kepfeltoltes.hu/081029/PA250265_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

indapasssucks 2008.10.29. 17:59:08

Bocsi, de én pl az általános B.U.N.K.O. besorolású autókvezetőjéről feltételezem, hogy nem hallottak a KRESZ-ről, vagy ha igen, bannolták. Ezeket a járműveket fokozott óvatossággal kezelem, mert szeretk élni, de tökre. Sajnos sok átlagos kisautó is ebbe a kategóriába esik, ahogy észreveszem az első jelet, egyből átértékelem magamban az átala jelentett életveszélyt.

Nincs harag, csak próbálok életben maradni :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:05:12

Don, ez azért van, mert már annyi elektromos extra van a kocsikaban (és a kábelek keresztmetszete és a generátor már elérte a korlátait), hogy alapból túltöltenek. A normál töltés 13.8 - 14.4 V lenne, de ezeknél 14.8 szokott lenni. Az akksiban a gázfejlődés 14.4 fölött indul meg (bontja). El lehet képzelni, hogyan szeretik az izzók és az akksi a túlfeszültséget... Ez kell a népnek, elektronyos farokverő, sebaj, emeljük 15 V-ra még fel :)

Pár éve gondolkodtak a 42 V-os rendszer bevezetésén, nem tudom, hol állnak vele, azért a szenvedés.

Reggie 2008.10.29. 18:09:20

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.10.29. 17:59:05

Persze, azt elhiszem, hogy mamar aranyaiban a legtobb le van kupakolva, de talalkozni kupak nelkulivel is, ez erezheto kulombseg. A masik meg az, hogy a lampatest felulete kisebb a kodfenyszoronal, mint a tompitott lampanal, igy ugyan az a teljesitmeny a kodfenynel kisebb feluleten tavozik, tehat nagyobb a fenysurusege.

XSun (törölt) 2008.10.29. 18:12:36

Izzócsere.
Egyszer volt nálam kölcsönbe egy Fiat Stilo.
Meglepődve konstatáltam hogy nem működik a tompított (egyik sem). Gondoltam sebaj, majd kicserélen. Odagurultam a benkinkút mellé, gondolván kikapom az ittót és besétálok vele, mondván hogy akkor ilyet szeretnék kettőt.
Felnyitom a motorháztetőt és rögtön beláttam ez nem fog menni, ugyanis a fényszóróház mögött az autó motorja van, tehát azt kellene előbb kivenni, erre meg nem vállakoztam.
Szóltam az ismerősnek hogy mi a pálya, erre mondta hogy vigyem el XY -hoz ő szokta a kocsijaikat szerelni.
Elviszem a mesterhez mondom hogy mi a gond.
A mester először a térdét csapkodta hogy milyen hülye lúzerek vagyunk hogy még egy francos izzót se tudunk cseréleni.
Erre azt gondoltam biztos tud valami titkos pöcköt amivel kifordul a lámpatest és hozzá lehet férni a dolgokhoz.
Na a mester nagy fityekkel felnyitja a motorházat belenéz és csak ennyit mondott, húbazdmeg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:15:39

A mondeokon a leg könyebb. Két stift tartja a lámpát, kikpaod és olyan égőt cserélsz, amilyet csak akarsz :) Fordot mindenkinek!

Ejoy 2008.10.29. 18:16:52

Uraim!

Kérem ne felejtkezzünk el a házi XENONLÁMPÁRÓL!
Az mindent visz!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:22:27

Jójaz, nekem is kínaixenon van :) Egyszer villogtak csak, egy félszemű ladából. Eheheheh, végre látott is valamit, az zavarhatta meg :D

Frank99 2008.10.29. 18:29:43

Kolbászoszsömle!

Hiába lehet előzni kinnt főúton kereszteződésben is, ha a családod soha többé nem lát, vagy tologathat kerekes székben, jobb esetben nézegetheted az összetört autódat.

Igen sok ismerősöm fogadta meg (és már és is) hogy nem előzök kereszteződésben, plána ha tudom, hogy ott van, én nemrég Zalaegerszeg felé autózva fogadtam ezt meg.....

Sokan halnak meg emiatt.
Baszhatod az elsőbbségedet, ha életed, egészséged, károd bánja...

Nekem gyermekem, családom van.
a posztíró 2 éves jogosítvánnyal máshogy gondolja.

Frank99 2008.10.29. 18:30:52

MÉG máshogy gondolja.

505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2008.10.29. 18:33:07

Ehh ezert jo BMW-ben ulni, az a muszerfalon mutatja, melyik ego nem eg...
Nem indexeloket meg ne bantsatok, ok nyomorekok (lesznek, majd ha kamazban ulok). :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 18:37:22

Frank99 2008.10.29. 18:29:43

Egy kapubejáróról beszéltem...

A szuzuki kereskedés kapubejárójáról, egy murvával leszórt nyúlfarknyi földútról, amiben akkor, amikor elkezdtem az előzést nem volt senki. :o

Tudom, én vagyok a hibás, felelőtlen, mé sietek...

Nekem erről az a véleményem, hog ez az eset kb olyan, intha az éppen előzött autó hirtelen úgy döntene, hogy jön egy kicsit ballra, mert sem a hátsó visszapillantójában, sem az oldalsóban nem lát.

Aztán én vagyok kioktatva, hogy miért előzök, amikor ő elvileg válthatna sávot.

Szendwich 2008.10.29. 19:14:04

505thZajcev 2008.10.29. 18:33:07
Nem indexeloket meg ne bantsatok, ok nyomorekok (lesznek, majd ha kamazban ulok). :)

Szuleimhez megyek haza, vagy kedvesemhez megyek. Mind a ket esetben mindig kiteszem az indexet, es csak utanna kezdek el fekezni. Elegge le kell lassitanom mind a ket esetben (kulonbozo okok miatt). Ennek ellenere mindig attol fosok, hogy valaki hatulrol belem cuppan. A tukorben mindig latom, hogy a pokolba kivannak, mert lemertem kanyarodni.
Szoval az indexet se figyelek az emberek...

Frank99 2008.10.29. 19:54:11

Zsömle!

Nem akartalak megsérteni, távol áll tőlem!

A lényeg a szövegemben volt, neked céloztam, de nem igazán neked szólt.
ha érted, mit makogok itten'....

óvatos_duhaj 2008.10.29. 20:00:53

Nem a belepofázásért, de a szavazásban miért nem lehetőség a "napi első elindulás előtt"? Ha már ez a KRESZ-előírás (tudtommal)...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.29. 20:06:53

óvatos_duhaj: Mert így hagytunk egy kis támadási felületet, hátha valaki ilyen hülyeségbe köt bele a levélíró helyett. ;P

Gera 2008.10.29. 20:15:45

Zajcev - Igazából kib...ott röhejes, hogy már vagy 20 éve a nevetségesen olcsó mikroelektronika korát éljük és ennek megfelelően minden szart ki is találnak az autógyártók is a kocsijaikba, ehhez képest nemhogy nincs minden autóban ilyen izzófigyelés, de alig van néhányban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 20:27:11

Duhaj

A zebrás képen miért áll! a nő zsebbedugott kézzel a gyerekkocsit a zebrán, az úttesten tartva??

Ménem egy megyős képet csináltak, mé egy olyat, amin álldogál egy nő, a sikertelen abortusza eredményével, és épp kezdeni akar valamit kezdeni a helyzettel?

Secnir 2008.10.29. 20:28:45

Gera:
a kettesgolfomban is van izzófigyelő.
asszony üvöltözik a jobbegyből: nem látóód, hogy nem ég a lámpa? kapcsóóld már főől!
én meg olyankor kioktatom, hogy fel van kapcsolva, különben nem menne a műszerfalvilágítás, meg nem látná az előttünk haladó rendszámtábláját sem.

viccet félretéve (pedig sajna komoly), ha az index izzója kiég, akkor indexeléskor a relé nem azt mondja, hogy katt-szünet-katt-szünet-katt, hanem katt-katt-katt-katt-katt. sokkal sűrűbben és gyorsabban.
de hát ugye egy mai autóban nincsenek ilyen szuper alkatrészek, meg a haditechnikai fejlesztés nem engedi meg azt a luxust, hogy a műszerfalra felkerüljön +4 db led. sokba is kerülne, megdobná a gyártási költségeket egy ötvenessel biztosan...

Háp 2008.10.29. 20:31:04

Háp szerintem meg a ledes cucc a jó. Ott tiszta sirály egyesével végigsakkoznia ledeket, h melyik égett ki. (és most aki kicsit is ért hozzá megkövez) :D

Gewwi 2008.10.29. 20:50:51

Háp 2008.10.29. 20:31:04
Legalább is furcsán néznek arra, aki szerint egy LED "ki tud égni"...:)

szaGértő 2008.10.29. 21:01:24

Gewwi 2008.10.29. 20:50:51
"Legalább is furcsán néznek arra, aki szerint egy LED "ki tud égni"...:) "
Beszüntette a működést....

Háp 2008.10.29. 21:09:14

Igen. Ki tud. De csak szándékos gyújtogatás miatt :D

surgyélán 2008.10.29. 21:17:37

Miért mindenki a "nem" indexelőkön van kiakadva? A kedvencem, amikor pl Zugló, Erzsébet királyné útján váltogatják a sávokat a szabályosak. Sose lehet tudni, hogyha jobbera jeletz, akkor csak visszamegy a vilamospályáról a külsőbe, vagy letér jobbra, vagy parkol. Ugyanez balra. Erre miért nincs senkinek panasza? Én jobban félek az ilyentől, mint a szabálytalantól, annak többnyire "látszik" a mozgásán, ha bizonytalan vagy olyat fog csinálni, ami meglepő lehet...

nagyzee 2008.10.29. 21:19:36

OFF, de azért beírom ide is, sose lehet tudni:
Kedves tetü autós barátom, aki ma délután elsodortad (zebrán) a lányom kerékpárjának hátsó részét, úgy, hogy a kerékpár elgörbült: szerencsére 2 srác látta az esetet, a rendszám megvan. Ez eddig csak egy cserbenhagyásos gázolás zebrán...Az, hogy irányjelzőt sem használtál, így kitalálni sem lehetett, merre tartasz, csak pluszpont. De talán ezért a mögötte haladó másik lányom szerencsére megállt és előtte suhantál át a zebrán.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.29. 21:43:18

A vizsgabiztos mondta nekem rutin után, most ellenőrizte, életében többet úgyse fogja...Sajnos sokan így járnak el, nem tudom velem hogy lesz, még csak kb. az 50. levezetett kilóméteremnél járok :P

autosave 2008.10.29. 21:46:08

negyzee: tolta a biciklit? Ez esetben feljelentés, mert csak nyert ügy lehet tanukkal. Megérdemli.

nagyzee 2008.10.29. 21:47:56

Igen. Az ügy végig lesz játszva.

Háp 2008.10.29. 21:49:31

Autosave: nem hinném, h ha nem tolta a kerékpárt akkor azt mondaná a bíróság: igen, gázolásnál ne is állj meg, mert nem tolta, megérdemli.
Szóval a cserbenhagyás mindenképp áll.

RaveAcE 2008.10.29. 21:57:45

Hát igen, ha kereszteződésben előzöl, készülj fel a karambolra!

Don Blasius 2008.10.29. 22:17:42

82-es évjáratú 240-es Volvoban mindig figyelmeztetett, ha valami kiégett. Féklámpánál fékezéskor gyulladt fel, édes volt.:) De azt is tudta, hogy egyszer véletlenül a hátsó lámpába véletlenül 10W-os izzót tettem (nem tudom hogy sikerült és egyáltalán mihez van ilyen), hiába égett a lámpa hátul (de látszott, hogy erősebb, mint a normál), addig nem aludt el a műszerfalon, amíg ki nem cseréltem 5W-osra.

jómagam 2008.10.29. 22:36:28

És ha már a világításnál tartunk, akkor azokról a jóemberekről se feledkezzünk el, akik szorosan értelmezik a KRESZ azon rendelkezését, miszerint lakott területen belül nappal a tompított használata nem kötelező. Ezért aztán a ma divatos metálszürke autó így ősszel, a szürke úton, a reggeli párában meglehetősen nehezen vehető észre. És persze ilyenkor ködlámpás csávókat se látni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 23:29:18

Én sosem ellenőrzöm körüljárkálva, csak az előttem lévő hátfalán, meg tolatáskor mögöttem vmi felületen. Az indexek meg nyitás-záráskor úgyis villannak, azt csak észreveszem :)

Rosszte 2008.10.30. 08:35:48

Jómagam, akkor spuri a szemészhez, és addig a saját érdekedben kérlek, ne vezess.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.30. 09:20:56

Volt már korábban egy lámpafelkapcsolós post. Lehet a hölgy is helyzetjelző, ködlámpával akart haladni, csak elfelejtette, hogy elől nincs ködlámpája :D

Amugy az állandóan világító féklámpa relativ gyakori eset azokon a kocsikon, amikben együtt van a fék és a helyzetjelző. Sajnos előfordul, hogy a duplaszálas izzó szálai összeégnek, vagy az áram képes áthúzni a szálak között. Egyes kocsikon ez mókás eredményeket hozhat.
Pl. felkapcsolod a világítást, és rálépsz a fékre, akkor nem tudod leállítani a kocsit :D

Sugi77 2008.10.30. 10:24:09

Don Blasius 2008.10.29. 22:17:42
Minden álmom most a C30 1.8 Flexifuel :) nyamnyam
Ha eladnám a lakásom, akkor vehetnék egyet :D

Devil 2008.10.30. 11:07:26

En a Xenonos-ledes 'nappalt csinalok az ejszakabol' atomvillanass-jedilovagok miatt erosen gondokodom rajta hogy az egesz hatso ajtot (kombi!) befoliaztatom fenyvisszavero foliaval, belevagatom hogy 'en sem latok semmit az on fenyszoroitol'.

SnoopyKutya 2008.10.30. 11:18:24

Nem egyszer figyeltem már meg, hogy szürkület táján jön a szembesávban egy sor kocsi: milyen jó és szabályszerető/tisztelő népek vannak kis hazánkban, mindnek ég a tompítottja, mondok magamban - és ilyenkor, NAGYON SOK ESETBEN kiderül, hogy a sok kivilágított jóember ELŐTT halad egy vagy két olyan rosszember, aki NEM kapcsolja be a tompát. Ijesztő tud lenni, főleg, ha éppen előzésben van az ember...

A másik rémregény, amikor a pasas háta mögött süt a felkelő vagy lenyugvó nap, de annyi empátiája sincs, hogy bekapcsolja a lámpát, hogy lássák őt is, ne csak a napocskát, ami azért jóval fényesebb. Gondolkozzunk el már a másik fejével is, képzeljük bele magunkat a másik helyzetébe. Nem könnyű feladat, de az eredmény talán kevesebb közúti esemény lenne.

galocza · http://Solutor 2008.10.30. 11:19:00

A posztolónak: vajon benne-e van a kreszben, hogy kerszteződésben nem előzünk? Érdemes lett volna utánanézni a poszt megírása előtt.
Aki nem vette észre a kommentelők közül,
az is vegye elő s könyvet és olvasson sünszarás közben.. :))

Ettől függetlenül bűnhödjön aki BÁRMILYEN okból mellőzi az index használatát (lehetőleg rendőr büntesse, ne pedig mást törjön össze).

TH 2008.10.30. 11:52:54

galocza · Solutor 2008.10.30. 11:19:00
Mindig van valaki, aki ezt nem tudja?
Főúton és táblával jelzett védett úton előzünk kereszteződésben is!

@nális coitus 2008.10.30. 12:27:40

Hú milyen komoly sztori, szerintem küldd el történetedet egy könyvkiadónak is, mert bestseller lenne belőle az usa-ban is.
Micsoda majom vagy, inkább hokiztál volna gépelés helyett!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:17:36

Na, ma Leányváron jött szembe egy Warnyú Túrist és a bal oldalon csak tompítottja volt, a jobbon meg csak ködlámpa! Olé :D

Aqweren 2008.10.30. 18:23:12

KuKori: Két éves tapasztalatom során az alábbit figyeltem meg: Budapesten okék a lámpáik a kocsiknak, még Pest megyében is - amint átléped Komárom-Esztergom megye határát, máris jönnek sorban szembe az alábbiak (valahol Leányvár magasságával kezdődően) az alábbiak:
1) csak ködlámpa
2) csak helyzetjelző
3) csak távolsági fényszóró (legrosszabb, pfejj)
4) távolsági+ködlámpa
5) (leggyakoribb): rosszul beállított fényszóró
Hihetetlenül szembetűnő a különbség, bár van egy elméletem hogy miért is lehet...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:27:01

Azt nézted,hogy felénk a legtöbb a xenon arányaiban? Minden 4. autó xenonos. Ezért nem villog már senki, mert megszokták. Anno a halogént fogadták ilyen ellenségesen, de csak megszokták :)

Majd 2 év múlva mi lesz azzal, aki a xenonra sipítozik? A LED első lámpa _erősebb_ mint a xenon és az usa-ban már nyomatják is, lásd totalcar cikk. Weheheheheeeeee :D

Aqweren 2008.10.30. 18:42:49

Igen, észrevettem :)
Lenne egy nagyon hülye kérdésem: némelyik lámpát úgy látom, mintha változtatná a színét - egyszer enyhén pirosan világít, kicsit narancssárgán, majd fehéren - van ilyen direkt, vagy nekem van szükségem új szemüvegre?

Zsenge ifjúkoromban villogtam arra akinek nem égett a lámpája/vakított de már megtanított rá az élet, hogy fölösleges :( Bár ma felkapcsoltam a reflektort pár másodpercre az út bal oldalán parkoló embörre, eléggémód vakított az aljadék...de szerintem nem vette a lapot. Na ez is eléggé gyakori jelenség kis megyénkben: leparkol, tompított fényszóróval. Ha van utasom, kimondom a varázsigét: "Álló járművön tompított fényszórót használni tilos"

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:49:03

A projektora miatt látod így, nem kell új kukker :D A fénytörés, amit a változó nézőpontból (mert haladsz) érzékelsz, láttatja veled a szívárvány különböző színeiben néha. Egy ilyen kocsinak ha megnézed a falra vetített fényét, felül lehet látni némi színes csíkozódást, ez a projectoros (vetítőlencsés) technika velejárója.

B verzió: kínai piacos kamuxenon, teljesen karácsonyfaizzószerű és szvsz idiótán is néz ki, de látni se lehet vele :D

Aqweren 2008.10.30. 19:51:51

KuKori: És direkt ilyen? De legalább megnyugodtam, nem akarok új szemüveget :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 20:07:49

Hát, nem direkt, csak a fizikát még nem sikerült becsapni a gyáraknak :D Ez normális jelenség, ha erre irányul a kérdés lényege. A Punto-kon (2-es) a legszembetűnőbb.

Aqweren 2008.10.30. 20:20:15

Jahogy ja...kicsit lassú a felfogásom, talán a napi 4 óra alvásnak köszönhetően :S

Perillustris 2008.10.30. 23:00:49

"Pesten nagyjából minden 3. autó valamely lámpája hibás. Ez típustól, és kortól független. Láttam már 2 éves mergát is "fél szemmel", meg Ladát is."

Így lehet megismerni a biciklist, ha autóba ül. A köcsögök!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása