Lassan annyi sztori érkezik Debrecenből, hogy megközelíti a főváros eddig abszolút megingathatatlannak tűnő trónját is. Na jó, ehhez még gyúrni kell a hajdúságban élőknek, de érdekes jelenséget írt le neve elhallgatását kérő olvasónk. Érdeles dolgokat tudnak produkálni az autók világítás terén, nem ritka az olyan, amikor fék van, de féklámpa egyáltalán nincs, vagy valaki a bal hátsó piros fényével indexel (és itt most nem az amerikai autókra gondolok), miközben minden villanásnál elhalványul a másik hátsó lámpa is.
Sajnos egyre jobban úgy tapasztalom, hogy mind több és több figyelmetlen, ön és közveszélyes sofőr közlekedik az utakon. Jómagam is még „tanulom” a vezetést, hiszen két éve vezetek napi szinten, 90%-ban városi forgalomban. Mindig érnek meglepetések, de a tegnapi eset mindenen túlmutat, ugyanakkor nem igazán tudom levonni a tanulságot belőle, remélem a commentelők segítenek ebben.
Tegnap délután öt óra előtt Debrecenben történt a dolog. Egy főbb, forgalmasabb útról lefordultam jobbra egy főútra, előttem haladt egy nagyobb, Japán (Tolyota talán) terepjáró. Felkeltette a figyelmemet, hogy „nagyon világít a hátsó lámpája, és mintha egy kicsit lassabban is haladt (kb. 30) mint ahogy a forgalom azt lehetővé tette volna. Mivel már sötétedett, mindenki használt lámpát, ezért azt gondoltam hírtelen, hogy a hátsó ködlámpája világít, ami fényével elnyomja a hátsó világítást (nem ismerem a típus lámpa felépítését (nem tudom hol lehet a ködlámpa). Mivel a kocsi lassan haladt, de láthatóan nem lassított(!), ezért rögtön az is átvillant az agyamon, hogy valami problémája lehet a lámpákkal, egyszer követtem egy Megant, amelyiknek folyamatosan égett a féklámpája.
Mivel a terepjáró folyamatosan haladt, de elég lassan, ezért előzési helyzetbe kerültem. Rossz (vagy jó) szokásom, hogy relatíve hamar kimegyek előzésbe, ha megtehetem, ez most is így történt. Nem tudom mennyivel haladhattam már a másik sávban, mikor egyszer csak látom, hogy a terepjáró elindul balra, be akar kanyarodni egy balos mellékutcába, folyamatosan világító féklámpával(?), irányjelző használata nélkül!Satufék, ABS dolgozik rendesen, természetesen, minden nagyon gyorsan zajlott, az autó kevesebb, mint fél méterrel állt meg a terepjáró oldala előtt, amelyik az addigi csigatempóval minden reakció nélkül fordult rá a kis utcára, láthatóan észre sem vette mi történt mellette.
Hirtelen reakcióm, miután elkerültem az ütközést, nyomtam a dudát, mint a fél őrült, ablak le, és kiordibáltam magam az 50-es hölgyvezető felmenőit emlegetve... Láthatóan fel volt háborodva, hogy én így odaszólok, valamit magyarázott, de nem azt, hogy bocsi és méltatlankodva elpöfögött...
Azóta sem tudom, hogy mi a történet tanulsága, mert véleményem szerint ezeket az eseteket nem lehet elkerülni. Ha műszaki hibás az autó, akkor szerintem az azt vezető sofőr felelőssége, hogy ne hozza ilyen helyzetbe a közlekedőket. Amennyiben csupán „elfelejtette” használni az irányjelzőt, ami elég gyakori, azzal megint nem lehet mit kezdeni. Ezek szerint minden előzésnél ahol látunk egy balos utcát / boltot / kocsmát / kurvát, fel kell készülnünk egy lehetséges karambolra?
Az utolsó 100 komment: