Lassan annyi sztori érkezik Debrecenből, hogy megközelíti a főváros eddig abszolút megingathatatlannak tűnő trónját is. Na jó, ehhez még gyúrni kell a hajdúságban élőknek, de érdekes jelenséget írt le neve elhallgatását kérő olvasónk. Érdeles dolgokat tudnak produkálni az autók világítás terén, nem ritka az olyan, amikor fék van, de féklámpa egyáltalán nincs, vagy valaki a bal hátsó piros fényével indexel (és itt most nem az amerikai autókra gondolok), miközben minden villanásnál elhalványul a másik hátsó lámpa is.
Sajnos egyre jobban úgy tapasztalom, hogy mind több és több figyelmetlen, ön és közveszélyes sofőr közlekedik az utakon. Jómagam is még „tanulom” a vezetést, hiszen két éve vezetek napi szinten, 90%-ban városi forgalomban. Mindig érnek meglepetések, de a tegnapi eset mindenen túlmutat, ugyanakkor nem igazán tudom levonni a tanulságot belőle, remélem a commentelők segítenek ebben.
Tegnap délután öt óra előtt Debrecenben történt a dolog. Egy főbb, forgalmasabb útról lefordultam jobbra egy főútra, előttem haladt egy nagyobb, Japán (Tolyota talán) terepjáró. Felkeltette a figyelmemet, hogy „nagyon világít a hátsó lámpája, és mintha egy kicsit lassabban is haladt (kb. 30) mint ahogy a forgalom azt lehetővé tette volna. Mivel már sötétedett, mindenki használt lámpát, ezért azt gondoltam hírtelen, hogy a hátsó ködlámpája világít, ami fényével elnyomja a hátsó világítást (nem ismerem a típus lámpa felépítését (nem tudom hol lehet a ködlámpa). Mivel a kocsi lassan haladt, de láthatóan nem lassított(!), ezért rögtön az is átvillant az agyamon, hogy valami problémája lehet a lámpákkal, egyszer követtem egy Megant, amelyiknek folyamatosan égett a féklámpája.
Mivel a terepjáró folyamatosan haladt, de elég lassan, ezért előzési helyzetbe kerültem. Rossz (vagy jó) szokásom, hogy relatíve hamar kimegyek előzésbe, ha megtehetem, ez most is így történt. Nem tudom mennyivel haladhattam már a másik sávban, mikor egyszer csak látom, hogy a terepjáró elindul balra, be akar kanyarodni egy balos mellékutcába, folyamatosan világító féklámpával(?), irányjelző használata nélkül!Satufék, ABS dolgozik rendesen, természetesen, minden nagyon gyorsan zajlott, az autó kevesebb, mint fél méterrel állt meg a terepjáró oldala előtt, amelyik az addigi csigatempóval minden reakció nélkül fordult rá a kis utcára, láthatóan észre sem vette mi történt mellette.
Hirtelen reakcióm, miután elkerültem az ütközést, nyomtam a dudát, mint a fél őrült, ablak le, és kiordibáltam magam az 50-es hölgyvezető felmenőit emlegetve... Láthatóan fel volt háborodva, hogy én így odaszólok, valamit magyarázott, de nem azt, hogy bocsi és méltatlankodva elpöfögött...
Azóta sem tudom, hogy mi a történet tanulsága, mert véleményem szerint ezeket az eseteket nem lehet elkerülni. Ha műszaki hibás az autó, akkor szerintem az azt vezető sofőr felelőssége, hogy ne hozza ilyen helyzetbe a közlekedőket. Amennyiben csupán „elfelejtette” használni az irányjelzőt, ami elég gyakori, azzal megint nem lehet mit kezdeni. Ezek szerint minden előzésnél ahol látunk egy balos utcát / boltot / kocsmát / kurvát, fel kell készülnünk egy lehetséges karambolra?
Hawkeye 2008.10.29. 15:01:35
- Figyuzz, nem ég a féklámpád.
A ő:
- Melyik? A hátsó?
hawkeye 2008.10.29. 15:02:37
hawkeye 2008.10.29. 15:03:37
tangara 2008.10.29. 15:04:52
Pesten nagyjából minden 3. autó valamely lámpája hibás. Ez típustól, és kortól független. Láttam már 2 éves mergát is "fél szemmel", meg Ladát is.
A másik "kedvenc" jelenségem a paraszt, aki helyzetjelző + ködlámpa kombóval közlekedik. Nappal nem zavaró, de éjjel vakulok. Ennek is 2 altípusa van: A vagány gyerek, aki nagyon menő a ködlámpától. A másik a Mama/Papa/amatőr, akinek halvány fogalma sincs arról, hogy megy a ködlámpája. Ha rávillogsz, meg néz bambán, és nem érti, hogy mi van.
Nem mellesleg kis hazánkban egy kezemen meg tudom számolni, amikor valóban szükséges a ködzárófény használata.
Matrix_ 2008.10.29. 15:05:32
ja hogy nem is volt 40? eh! :)
aqweren 2008.10.29. 15:06:54
Vannak ilyen csodák.
Csak nemtom hogy veszed észre bent hogy nem jó valami kint (az indexet kattogás alapján oké, de pl. a féklámpa hibáját, mondjuk hogy folyamatosan világít)
Hawkeye: LOL :D
isti77 2008.10.29. 15:08:47
Nekem meg egy szőke nő szólt egyszer, hogy csak az egyik féklámpám ég, az is sárgán, és szakaszosan.
SzigMa 2008.10.29. 15:10:12
Tilos előzni:
útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla jelzi.
2. Igen, fel kell készülni rá.
3. A terepjárók használatát megemelt szintű képességi vizsgához kellene kötni (hogy a többi jó ötletemet ne is említsem).
hpty 2008.10.29. 15:11:19
Egyébként engem is a köglámpás majmok zavarnak, de érdekes esőben, ködben egyiket sem látom használni....jah akkor nem menő...
Egon 2008.10.29. 15:12:28
A következő "divatdiktátor" meg nem fogja nézni a piroslámpát, a sorompót, az egyirányú utcát,stb...stb... A leg menőbb cávó az lesz, aki mindenféle szabályt mellőz. Igy tényleg jó a blog címe! "Éld túl a hülyéket!"
hawkeye 2008.10.29. 15:12:54
De nekem télleg...
Félreálltam röhögni az Árpád fejedelmen a buszmegállóöbölbe. Ha nem jön a 86-os, akkor még most is a térdemet csapkodom...
Na ne komolytalankodjunk.
Sokan azért járnak ködlámpával, mert sajnálják a tompított izzóját.
Az index-kar meg ugye kopik...
Matrix_ 2008.10.29. 15:13:14
onnan lehet tudni, hogy pl piros lámpánál kiszáll a mögötted jövő szép nagy autóból egy kedves sármos fiatalember, odamegy hozzád és figyelmeztet a hibára. Aztán telefonszámot cseréltek, és mindenki elmegy a naplementébe...
hpty 2008.10.29. 15:13:16
Szövegértés: ... Egy főbb, forgalmasabb útról lefordultam jobbra egy főútra, előttem ...
Hmm???
Sugi77 2008.10.29. 15:16:32
Nekem most égett ki az egyik helyzetjelzőm, de majd 3-án úgyis megy szervízbe :) Addig kibírja!
hawkeye: :D
Sugi77 2008.10.29. 15:20:42
Új "divat" én találtam ki! Ki is írtam a hátsó szélvédőmre - Ha nem használod az irányjelződet, én nem használom a féklámpámat!
:D Ez jó! Csak gyakorlatban nem tudom összerakni. Ha előtted megy és nem használja az indexét, akkor ő nem fogja látni hátul a féklámpádat :D
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.29. 15:21:24
ja ezt azért tudom elképzelni mert a poszt szerint nő volt, meg ilyen sehallselát típus
aqweren 2008.10.29. 15:24:01
SzigMa 2008.10.29. 15:26:35
szövegértés:
"Jó tudni", nem pedig "köcsögposztolósemismeriakreszt"
Hmm???
Egon 2008.10.29. 15:27:11
Szoktam nézni tükörbe hátrafelé is!:)
Matrix_ 2008.10.29. 15:28:59
nekem így szólt egy pasi. De mivel én is az vagyok ezért a telefonszámcsere, neg a naplementés rész elmaradt...
viszont féklámpa nélkül közlekedtem napokig :D
az is egy cselendzs ám! főleg nagy forgalomban!:))
Sugi77 2008.10.29. 15:29:51
És nem is rossz lehetőség! Lehet valahol kérni ilyet? :))) Még az izzóimat is kiszedem ha kell :))
Sugi77 2008.10.29. 15:32:46
Értem én! De mármost, ha mögötted valaki nem használja az indexet, de előz vagy sávot vált, vagy lekanyarodik, akkor Te már nem bünteted a féklámpád nem használatával! Érted mire gondolok? :D
aqweren 2008.10.29. 15:34:03
Sugi77 2008.10.29. 15:38:16
De hátha nem fog anyázni, miközben megy feléd :))
kenshikun 2008.10.29. 15:38:53
alma 2008.10.29. 15:39:24
Csak a balra kanyarodasrol es a lampakrol jutott eszembe.
Egon 2008.10.29. 15:40:01
Ennyire nem vagy Te amatőr!
Irányjelzés nélkül előz mögöttem, bejön mögém én fékezek!
Walaki 2008.10.29. 15:41:04
Big-B 2008.10.29. 15:42:01
De a legtöbb az útközepén kivilágitatlanul biciklizős, szembe közlekedős.
RedRiot 2008.10.29. 15:43:02
blogsámán 2008.10.29. 15:44:34
Egyébként a szerzőnek azt tanácsolom, hogy ha valaki 30-cal halad előtte ott, ahol ezt semmi sem indokolja, akkor számítson rá, hogy a jármű hirtelen fog irányt váltani. Én ilyenkor már meg sem próbálom megelőzni, csak ha látom, hogy balra sem utca, sem kapubeálló nincs. Persze, ha megfordulni akar, akkor megszívtam, de azt rendszerint úgyis megelőzi egy jobbrahúzódási manőver.
Ami az izzókat illeti, nekem szerencsém van. Mire a parkolóházból kiérek, az ott található ablakok visszatükröződéséből az összes fényforrást végig tudom check-olni.
Big-B 2008.10.29. 15:44:41
Big-B 2008.10.29. 15:46:40
RedRiot 2008.10.29. 15:47:12
Nemá. Ennyire paraszt ne legyen már senki sem! Ez annyira, de annyira szomorú dolog. :( Az ilyen vegyen Ladát, és indítsa kurblival: így nem fogyasztja az akkumlátort fölösleges indítózásokkal.
alma 2008.10.29. 15:50:22
Sugi77 2008.10.29. 15:51:41
:) ismersz valahonnan? :D Egyébként sosem tudhatod :)
ballus 2008.10.29. 15:54:46
"Tudom, még így is lesz egy darabig."
Ja, így is lehet közlekedni??
Hop 2008.10.29. 15:58:08
Dezzsoke 2008.10.29. 15:59:51
amúgy, az hogy a féklámpa villog, az a rossz test miatt szokott lenni, ugye bemegy az áram, a helyzetjelzőbe, utána jön az indexbe is, és szegény féklámpán meg nem jön áram, általába őbele megy az áram, aztán a másik oldali lámpával együtt meg talál testet... szép kis sorbakapcsolás...
teabore 2008.10.29. 16:01:07
Nyugi, rajta vagyunk :)))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.29. 16:04:05
RCH 2008.10.29. 16:06:03
(Legtobbszor az index nem mukodik :-))))))
Frank Debil 2008.10.29. 16:10:37
még ha engedi is a kresz.
szinte senki sem néz el jobbra, amikor kihajt a főútra jobbra kis-ívben, neked balos útról.
szinte senki sem.....
Frank Debil 2008.10.29. 16:11:51
a robogósok meg mindig jobbról nyomulnak, szinte mindenki.
:-()
Reggie 2008.10.29. 16:21:30
En ilyennel azt feltetelezem, hogy az auto vezetoje rosszul lat, es segitokesz autos leven probalok neki segiteni. Ezert ha szembol jon felkapcsolom a refit es kodfenyt, hogy jobban lassa az utat, ha mogottem jon, akkor felkapcsolom a hatso kodfenylampat, hogy jobban lassa az automat, esetleg ha olyan kedvem van villogtatom is, mert a villogo fenyt konnyebb eszrevenni... Es mivel onzetlen vagyok meg azt sem varom el hogy megkoszonjek.
teabore 2008.10.29. 16:22:02
and/or 2008.10.29. 16:31:37
Így nincs meglepetés este, hogy valamelyik nem világít.
Viszont nagyon megnézném a kedves úrhölgyeket és urakat, hogyan cserélik ki meghibásodott izzójukat - természetesen - a kocsijukban lévö izzókészletböl. Szerintem a java része a vezetöknek azt sem tudja, milyen izzók vannak beszerelve a kocsijába, és mi van a tartalék izzókészletben.
De ha minden csereszabványos, akkor is gáz van némelyik furfangosabb modellnél, mert autoszerelö legyen a talpán, aki tudja mindegyiknél, hogyan lehet hozzáférni az izzókhoz.
Van amelyiknél az egyszerüség kedvéért le kell venni az elsö kereket, másiknál egy kis ajtó mögött van, csak a jóisten sem tudja, hol a kulcs!
mzs/x 2008.10.29. 16:41:13
Állok a macisajt táblánál (nem DEBRECENBEN, csak úgy mondom) autóval és egy srác jött balról és indexelt jobbra. Én kifordultam, mikor jobbról nem jött senki.
Nem sokon múlott a csatt, ugyanis csak kint felejtette az indexet. Azóta nem fordulok addig, amíg tényleg meg nem kezdi a kanyarodást.
arkangyal 2008.10.29. 16:48:43
A gáz az, hogy a balra kanyarodás előtt meg kell arról győződni, hogy más nem kezdte-e meg a balra kanyarodó előzését. A posztíró feldühödése egyértelmű és jogos volt. Ha csatt lett volna, akkor a terepjárós került volna az "A" oszlopba a kék-sárgán.
Egyébként velem is történt hasonló. Jobbra indexel, el kezdtem kerülni balról és balra befordult elém.
A másik, amikor "Előzni Tilos!" tábla a főút mindkét oldalán kirakva + hosszú, vastag záróvonal, szeretnél balra fordulni, a paraztja meg siet és kivágódik a bal sávba, mert a sor lassítani kezd előtte. Kénytelen vagy elengedni, ha nem akarsz kettővel visszább sorolni a Bónuszban.
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2008.10.29. 16:49:53
Reggie tőled kapásból elvenném a jogsit, mert ROSSZINDULATÚAN zavarsz másokat a közlekedésben, de remélem legalább jobban érzded magad tőle
potrzebie 2008.10.29. 16:51:16
ezt most pro vagy kontra hoztad ide?
mert lehet előzni, ha "alárendelt útvonal" vagy miatököm nevű tábla van, vagy ha nincs semmi akkor is"
egyébként meg nem értem, hogy hol a rendőrség?
mibe kerülne egy buszmegállóba kiállítani kettő zsarut és azok kiintenék a rossz izzójú-ködlámpát használó-keresztbekötött izzójú-kékledes-villogós-knighRideres köcsögöket???
(már ott tartunk, hogy 10 autóból 8-nak valami nem stimmel a fényeivel)
Mzs/x
és még te is lettél volna a hibás, mert az index csak szándék!!!
potrzebie 2008.10.29. 16:52:41
a kék sárgán van jelentőssége az A oszlopnak??
és ha mindkettő hülye, akkor ki kerül az A-ba és ki a B-be?
D. 2008.10.29. 16:53:00
arkangyal 2008.10.29. 16:53:59
Később olvastam, de reagálok rá, velem hasonló történt Pest Megyében. Állok a Stop táblánál, öt kocsi jön balról. Látom, hogy a hátsó három indexel jobbra. Első kettő elmegy, a harmadik és negyedik lassít és fordul, én ekkor indultam jobbra, ugyanis az utsó kint felejtette. Sőt, ahogy jött utánam, látom, hogy jár a szája egy fiatal gyereknek, mutogat, és még mindig villog jobbra. Keresztbe álltam az úton, kiszálltam, odamentem, a kölök nem merte letekerni az ablakot és már remegett. Én csak annyit mondtam, hogy kapcsolja már ki az indexet, a kölök, meg nem bírt hogy bocsánatot kérni, pedig még én is hallottam a kattogást.
potrzebie 2008.10.29. 16:54:19
te pedagógus vagy?
reggie felhívja a figyelmet arra, hogy az illető egy f..sz, ne ő legyen már a hülye
potrzebie 2008.10.29. 16:55:39
kemény voltál, csak nem volt igazad
mert ha csattantok, akkor te vagy a hibás (azaz te kerülsz az A vagy B oszlopba) :)
arkangyal 2008.10.29. 16:57:06
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 16:58:24
Ám korántsem meglepő történet...
Én egyszer békésen száguldoztam Pécs és Mohács között kb 90-nel -tényleg kb annyival mentem- és előztem egy sort, aminek egy IFA volt a felvezetőautója, amikor kikanyarodott szembe velem az autóboltból A szuzukis... :o
Jobbra kamion, szembe szuzuki, balra árok, híddal...
Akkor azt hittem meghalok. :D
Aztán a kamion kicsit le gyepre, szuzukis bambán áll a sávja közepén, és csak a tükrét vittem el. :D
Az ülésen még rajta volt a nájlon...
hehe.
Jah, a tanulság annyi, hogy ha az ember gyereke rákanyarodik a főútra, mindkét irányba körül kell nézni.
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2008.10.29. 16:58:49
potrzebie 2008.10.29. 17:01:00
hát ez az, hogy nem jogtalanul ugat, mert ugyan ő is hibázott, de te sokkal nagyobbat. és mégegyszer mondom: a balhét te vitted volna el
1. mert az index CSAK szándékot jelez
2. nem tudod bizonyítani, hogy indexelt
(a kettő némiképp összefügg, szerintem is)
ez baromságnak tűnik elsőre, de egy helyszínelő rendőr mondta ezt nekem
mondjuk ugatással ezt nem lehet elintézni...
arkangyal 2008.10.29. 17:03:52
Persze, hogy nem tudom bizonyítani, mert nem írtam fel az összes rendszámot a környéken, illetve egy állítás, egy tagadás lett volna belőle, ami ugye bizonyítékok hiányában megszüntetést szült volna..
potrzebie 2008.10.29. 17:04:30
aki augusztus közepén 40 fokban ködlámpával jön, annak szoktam villogni, mert az egy fasz (ha szerinted nem az, akkor sajnálom, de az utca nem játszótér, üljön be a garázsban a kocsiba és élvezzen a kárpitra, hogy neki ködlámpája is van, MERT AZT VÉLETLENÜL FELKAPCSOLNI NEM LEHET!!)
bár tök fölösleges, mert észre sem veszi csak néz birkán és szorítja a swift* kormányát
csak tudnám mit figyel, ha a szembejövő autót nem látja
* írhattam volna bármit, csakhát 10 ködlámpából 8,5 az swift
potrzebie 2008.10.29. 17:06:56
nem biztos hogy megtéveszti
lehet azért indexel, hogy valakit elengedjen aki mögötte van, vagy tökömtudja miért, mert mondjuk le akar állni a kereszteződés után közvetlenül a padkára
honnan kéne tudnia, hogy te mire gondolsz az ő indexelése miatt
és nem 1 állítás egy tagadás, hanem tiéd a balhé, ez nagyon nem mindegy
de ezt nem én találtam ki, a helyszínelő mondta egy ilyen esetnél...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:11:25
-főúton (mint mondjuk a körút) halszálkában parkolás (!) félig kilógva a sávba
-megtetézve Smarttal keresztben parkolás (!)
-lámpák tökéletes összehangolatlansága (nincs két zöld egymás után, soha!), hiába van legtöbb helyen visszaszámláló
-9 másodperces zöld a főúton (!), ezt követő 99 másodperces pirossal
-sztrítrácserek kockaladával (LOL) rajoskodnak, emberek közt a diszkó előtt
ésatöbbi.
Na, ott nem laknék szívesen.
Reggie 2008.10.29. 17:13:31
messze nem rosszindulatuan teszem, en orulnek neki a legjobban, ha nem kellene felnyomnom a vilagitast a tompitottnal jobban, de ha levakitanak nincs mas megoldas, en is igy latom ekkor az utat, ha villogtatnam a refit, az lenne a rosszindulatu, mert a villogo feny sokkal durvabban zavarna a masikat...
A problema az, hogyha finoman 1-2 felvillantassal jelzem h levakit, akkor annak semmi eredmenye nincsen, engem meg nem vigasztal az a tudat, hogy egy paraszt miatt nem latom az utat es egyenesitem le a kanyart, de legalabb illedelmes voltam mert csak 1-et villantottam... A tobblet fenynel meg enis jobban latok.
ex-dr. vuk 2008.10.29. 17:14:05
Varoson belul eleve tilos hasznalni, ugye.
Volt mar, hogy szoltam egy kozepkoru holgynek, hogy ki kek kapcsolni. Mondta h nem tudja hol kell majd a ferje otthon... Gratulalok.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 17:20:00
Ez azért van abban az autóban az egyetlen extra a ködpilács, úgyhogy az be KELL kapcsolni.
A ködzáró tiszta időben amúgy még "elmegy", de ködben, ha már ott van az ember a másik seggében, miért nem lehet lekapcsolni???!
Se megelőzni nem lehet tőle, se menni utána...
Szal, én az ilyeneknek fel szoktam kapcsolni a refit.
A fele észbe kap, a másik fele meg csak néz, néz és szentségel... :S
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:22:10
Reggie 2008.10.29. 17:27:19
Ja csak a kodfenysozor pontszerubb fenyforras mint a tompitott, ezert 2xegy pontban sokkal jobban vakit.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:29:29
Kylix 2008.10.29. 17:41:19
Bezmag 2008.10.29. 17:41:22
Előzés közben bekanyarodott balra elöttem.. és még neki állt felljebb, de a yard őt hozta ki hibásnak, mivel szabályosan előztem, és ő index nélkül fordult, és a szembejövő sávban történt az ütközés.
Totya aka Taz 2008.10.29. 17:45:14
te télleg kapcsoltál már fel refit ködben? mit tapasztaltál? már bocs, de így első olvasásra orbitális baromság, ugyanis ilyen helyzetben a levegő részecskéi egyfajta falat képezve visszaverik a refit (mint fényforrást)
ha én értettem valamit félre, akkor sorry, de ködben refizni... hháááátttt....
Reggie 2008.10.29. 17:45:56
Nem azt mondtam, hogy nem terit, hanem azt hogy pontszerubb fenyforras mint a tompitott. Ennek az az egyik oka, hogy a tompitott nem kozvetlen vilagitja az utatt, hanem a foncsorrol visszaverodve, es a takaras miatt nem latod az izzot szembol, mig a kodfenylampanal kozvetlenul, es kozvetetten a foncsorrol visszaverodve vilagitja az utat es szembol nezve latod az izzot is mert nincs kitakarva...
BiG 2008.10.29. 17:53:59
Megelőzöd és menten megbánod.
Ugyanis úgy világít előre, mint egy atomvillanás, mint egy szupernova. Nem megy, hanem világít! A motorteljesítmény nagyját fénnyé alakítja, miközben a kibocsátott fény nyomása még hátráltatja is a haladásban. Pláne éjszaka "kellemes", hogy vakít hátulról, főleg akkor, amikor nem tudod lehagyni a forgalom miatt. Ilyenkor aztán aggódhatsz akár a leégéstől is...
Üdv!
Auto-InterCont 2008.10.29. 17:54:07
A srác tudta, hogy nincs hátsó lámpája, de valahogy láttatni akarta magát, így végig a fékpedálon tartotta a lábát. Amikor meg gyorsított, akkor inkább a kuplungot használta a fék helyett -nagyon okosan- a váltásoknál és ekkor ezért nem mukodott a féklámpa.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 17:54:09
Mész a ködzár után, a másiktól biztonságosnak váélt távolsában, miközben az világít bele a szemedbe a ködzárával.
Te felkapcsolod a refit, minnyá nem lesz akkora a kontraszt: -jobban látsz, és neki is szar, mert belevilágít a szemébe a tükör.
Tiszta és kegyetlen üzlet.
Amúgy én nem hiszek abban, hogy a refivel nem lehet látni a ködben.
Amikor mindenféle nagy tejek úsznak az úton, refivel azonos sebességgel én kb másféllel több csíkot látok, mint tompítottal.
Ez amúgy emberfüggő (a percepció jó része tanult folyamat eredménye) szal nincs tuti igazság, hiába sugallták a reklámok, hogy a tompított az isten az úton.
Don Blasius 2008.10.29. 17:54:21
244-es Volvomon hasonló.
Sajnos az újabb Opeleken már nem ilyen egyszerű, de meg lehet úszni szervíz nélkül. Ugyanakkor izzócserét ezeken a kocsikon csak száraz, világos időben vállalom, ugyanis a Merivában az első lámpáknál vagy a relédobozt vagy a légszűrőcsövet kell kiszedni és még akkor is nőgyógyászati munka.:D Hátul meg le kell szedni a lámpákat teljesen és azokat is szét kell műteni. :P
A Corsán egyszerre égett ki egyszer a jobb és baloldali féklámpám, csak a középső LED világított, az viszont fékezés után is még jó pár percig álló motornál is, mert felvette az összes áramot (nem vagyok fizikus, de nekem vmi ilyesmit magyaráztak és valahol logikus is). Ez elég ilyesztő volt.:)
Volvomon kasztnimunka után a szerelő fordítva kötötte be a kábelkorbácsokat, így a hátsó lámpáknál az index felcserélve működött és összeért a féklámpával, na az szép volt, még az index visszajelzője is világított fékezéskor.:))
Egyébként az Opel, VW, Ford-ok zabálják az izzókat, legtöbbször ezeket látom "félszeműen", és láttam már Ausztriában is olyat, hogy éjjel kb. minden 4-5. kocsinak "hiányzott valami lámpája".
És ezeken már manapság cserélni nem könnyű, de ennek ellenére hetekig leszarni - ezzel nem értek egyet.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 17:59:05
Íme egy kép a gyári ködösről, síküvegnél ezt alkalmazzák, mindig, még a ködösben is:
kepfeltoltes.hu/081029/PA250265_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
indapasssucks 2008.10.29. 17:59:08
Nincs harag, csak próbálok életben maradni :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:05:12
Pár éve gondolkodtak a 42 V-os rendszer bevezetésén, nem tudom, hol állnak vele, azért a szenvedés.
Reggie 2008.10.29. 18:09:20
Persze, azt elhiszem, hogy mamar aranyaiban a legtobb le van kupakolva, de talalkozni kupak nelkulivel is, ez erezheto kulombseg. A masik meg az, hogy a lampatest felulete kisebb a kodfenyszoronal, mint a tompitott lampanal, igy ugyan az a teljesitmeny a kodfenynel kisebb feluleten tavozik, tehat nagyobb a fenysurusege.
XSun (törölt) 2008.10.29. 18:12:36
Egyszer volt nálam kölcsönbe egy Fiat Stilo.
Meglepődve konstatáltam hogy nem működik a tompított (egyik sem). Gondoltam sebaj, majd kicserélen. Odagurultam a benkinkút mellé, gondolván kikapom az ittót és besétálok vele, mondván hogy akkor ilyet szeretnék kettőt.
Felnyitom a motorháztetőt és rögtön beláttam ez nem fog menni, ugyanis a fényszóróház mögött az autó motorja van, tehát azt kellene előbb kivenni, erre meg nem vállakoztam.
Szóltam az ismerősnek hogy mi a pálya, erre mondta hogy vigyem el XY -hoz ő szokta a kocsijaikat szerelni.
Elviszem a mesterhez mondom hogy mi a gond.
A mester először a térdét csapkodta hogy milyen hülye lúzerek vagyunk hogy még egy francos izzót se tudunk cseréleni.
Erre azt gondoltam biztos tud valami titkos pöcköt amivel kifordul a lámpatest és hozzá lehet férni a dolgokhoz.
Na a mester nagy fityekkel felnyitja a motorházat belenéz és csak ennyit mondott, húbazdmeg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:15:39
Ejoy 2008.10.29. 18:16:52
Kérem ne felejtkezzünk el a házi XENONLÁMPÁRÓL!
Az mindent visz!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 18:22:27
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 18:25:50
www.isportal.hu/Stilo-alliance/stilo_web/kieg/tanacsok/IZZ%D3K%20CSER%C9JE2.pdf
:)
Frank99 2008.10.29. 18:29:43
Hiába lehet előzni kinnt főúton kereszteződésben is, ha a családod soha többé nem lát, vagy tologathat kerekes székben, jobb esetben nézegetheted az összetört autódat.
Igen sok ismerősöm fogadta meg (és már és is) hogy nem előzök kereszteződésben, plána ha tudom, hogy ott van, én nemrég Zalaegerszeg felé autózva fogadtam ezt meg.....
Sokan halnak meg emiatt.
Baszhatod az elsőbbségedet, ha életed, egészséged, károd bánja...
Nekem gyermekem, családom van.
a posztíró 2 éves jogosítvánnyal máshogy gondolja.
Frank99 2008.10.29. 18:30:52
505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2008.10.29. 18:33:07
Nem indexeloket meg ne bantsatok, ok nyomorekok (lesznek, majd ha kamazban ulok). :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 18:37:22
Egy kapubejáróról beszéltem...
A szuzuki kereskedés kapubejárójáról, egy murvával leszórt nyúlfarknyi földútról, amiben akkor, amikor elkezdtem az előzést nem volt senki. :o
Tudom, én vagyok a hibás, felelőtlen, mé sietek...
Nekem erről az a véleményem, hog ez az eset kb olyan, intha az éppen előzött autó hirtelen úgy döntene, hogy jön egy kicsit ballra, mert sem a hátsó visszapillantójában, sem az oldalsóban nem lát.
Aztán én vagyok kioktatva, hogy miért előzök, amikor ő elvileg válthatna sávot.
Szendwich 2008.10.29. 19:14:04
Nem indexeloket meg ne bantsatok, ok nyomorekok (lesznek, majd ha kamazban ulok). :)
Szuleimhez megyek haza, vagy kedvesemhez megyek. Mind a ket esetben mindig kiteszem az indexet, es csak utanna kezdek el fekezni. Elegge le kell lassitanom mind a ket esetben (kulonbozo okok miatt). Ennek ellenere mindig attol fosok, hogy valaki hatulrol belem cuppan. A tukorben mindig latom, hogy a pokolba kivannak, mert lemertem kanyarodni.
Szoval az indexet se figyelek az emberek...
Frank99 2008.10.29. 19:54:11
Nem akartalak megsérteni, távol áll tőlem!
A lényeg a szövegemben volt, neked céloztam, de nem igazán neked szólt.
ha érted, mit makogok itten'....
óvatos_duhaj 2008.10.29. 20:00:53
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.29. 20:06:53
Gera 2008.10.29. 20:15:45
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.29. 20:27:11
A zebrás képen miért áll! a nő zsebbedugott kézzel a gyerekkocsit a zebrán, az úttesten tartva??
Ménem egy megyős képet csináltak, mé egy olyat, amin álldogál egy nő, a sikertelen abortusza eredményével, és épp kezdeni akar valamit kezdeni a helyzettel?
Secnir 2008.10.29. 20:28:45
a kettesgolfomban is van izzófigyelő.
asszony üvöltözik a jobbegyből: nem látóód, hogy nem ég a lámpa? kapcsóóld már főől!
én meg olyankor kioktatom, hogy fel van kapcsolva, különben nem menne a műszerfalvilágítás, meg nem látná az előttünk haladó rendszámtábláját sem.
viccet félretéve (pedig sajna komoly), ha az index izzója kiég, akkor indexeléskor a relé nem azt mondja, hogy katt-szünet-katt-szünet-katt, hanem katt-katt-katt-katt-katt. sokkal sűrűbben és gyorsabban.
de hát ugye egy mai autóban nincsenek ilyen szuper alkatrészek, meg a haditechnikai fejlesztés nem engedi meg azt a luxust, hogy a műszerfalra felkerüljön +4 db led. sokba is kerülne, megdobná a gyártási költségeket egy ötvenessel biztosan...
Háp 2008.10.29. 20:31:04
Gewwi 2008.10.29. 20:50:51
Legalább is furcsán néznek arra, aki szerint egy LED "ki tud égni"...:)
szaGértő 2008.10.29. 21:01:24
"Legalább is furcsán néznek arra, aki szerint egy LED "ki tud égni"...:) "
Beszüntette a működést....
Háp 2008.10.29. 21:09:14
surgyélán 2008.10.29. 21:17:37
nagyzee 2008.10.29. 21:19:36
Kedves tetü autós barátom, aki ma délután elsodortad (zebrán) a lányom kerékpárjának hátsó részét, úgy, hogy a kerékpár elgörbült: szerencsére 2 srác látta az esetet, a rendszám megvan. Ez eddig csak egy cserbenhagyásos gázolás zebrán...Az, hogy irányjelzőt sem használtál, így kitalálni sem lehetett, merre tartasz, csak pluszpont. De talán ezért a mögötte haladó másik lányom szerencsére megállt és előtte suhantál át a zebrán.
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.29. 21:43:18
autosave 2008.10.29. 21:46:08
nagyzee 2008.10.29. 21:47:56
Háp 2008.10.29. 21:49:31
Szóval a cserbenhagyás mindenképp áll.
RaveAcE 2008.10.29. 21:57:45
Don Blasius 2008.10.29. 22:17:42
jómagam 2008.10.29. 22:36:28
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.29. 23:29:18
Rosszte 2008.10.30. 08:35:48
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.30. 09:20:56
Amugy az állandóan világító féklámpa relativ gyakori eset azokon a kocsikon, amikben együtt van a fék és a helyzetjelző. Sajnos előfordul, hogy a duplaszálas izzó szálai összeégnek, vagy az áram képes áthúzni a szálak között. Egyes kocsikon ez mókás eredményeket hozhat.
Pl. felkapcsolod a világítást, és rálépsz a fékre, akkor nem tudod leállítani a kocsit :D
Sugi77 2008.10.30. 10:24:09
Minden álmom most a C30 1.8 Flexifuel :) nyamnyam
Ha eladnám a lakásom, akkor vehetnék egyet :D
Devil 2008.10.30. 11:07:26
SnoopyKutya 2008.10.30. 11:18:24
A másik rémregény, amikor a pasas háta mögött süt a felkelő vagy lenyugvó nap, de annyi empátiája sincs, hogy bekapcsolja a lámpát, hogy lássák őt is, ne csak a napocskát, ami azért jóval fényesebb. Gondolkozzunk el már a másik fejével is, képzeljük bele magunkat a másik helyzetébe. Nem könnyű feladat, de az eredmény talán kevesebb közúti esemény lenne.
galocza · http://Solutor 2008.10.30. 11:19:00
Aki nem vette észre a kommentelők közül,
az is vegye elő s könyvet és olvasson sünszarás közben.. :))
Ettől függetlenül bűnhödjön aki BÁRMILYEN okból mellőzi az index használatát (lehetőleg rendőr büntesse, ne pedig mást törjön össze).
TH 2008.10.30. 11:52:54
Mindig van valaki, aki ezt nem tudja?
Főúton és táblával jelzett védett úton előzünk kereszteződésben is!
@nális coitus 2008.10.30. 12:27:40
Micsoda majom vagy, inkább hokiztál volna gépelés helyett!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:17:36
Aqweren 2008.10.30. 18:23:12
1) csak ködlámpa
2) csak helyzetjelző
3) csak távolsági fényszóró (legrosszabb, pfejj)
4) távolsági+ködlámpa
5) (leggyakoribb): rosszul beállított fényszóró
Hihetetlenül szembetűnő a különbség, bár van egy elméletem hogy miért is lehet...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:27:01
Majd 2 év múlva mi lesz azzal, aki a xenonra sipítozik? A LED első lámpa _erősebb_ mint a xenon és az usa-ban már nyomatják is, lásd totalcar cikk. Weheheheheeeeee :D
Aqweren 2008.10.30. 18:42:49
Lenne egy nagyon hülye kérdésem: némelyik lámpát úgy látom, mintha változtatná a színét - egyszer enyhén pirosan világít, kicsit narancssárgán, majd fehéren - van ilyen direkt, vagy nekem van szükségem új szemüvegre?
Zsenge ifjúkoromban villogtam arra akinek nem égett a lámpája/vakított de már megtanított rá az élet, hogy fölösleges :( Bár ma felkapcsoltam a reflektort pár másodpercre az út bal oldalán parkoló embörre, eléggémód vakított az aljadék...de szerintem nem vette a lapot. Na ez is eléggé gyakori jelenség kis megyénkben: leparkol, tompított fényszóróval. Ha van utasom, kimondom a varázsigét: "Álló járművön tompított fényszórót használni tilos"
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 18:49:03
B verzió: kínai piacos kamuxenon, teljesen karácsonyfaizzószerű és szvsz idiótán is néz ki, de látni se lehet vele :D
Aqweren 2008.10.30. 19:51:51
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.30. 20:07:49
Aqweren 2008.10.30. 20:20:15
Perillustris 2008.10.30. 23:00:49
Így lehet megismerni a biciklist, ha autóba ül. A köcsögök!