Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bepöccent egymásra autós és motoros

2008.11.12. 08:19 :: SilentSound

Nem titkolja Pokember, hogy ő sem szent és követett el hibákat, főleg, amikor eldurrant az agya a nyomulós motoros miatt. Nem titkolja a saját hülyeségét sem, de a nagy kérdés az, hogy ezért a kommentelők nem négyelik-e fel, mert kevesebbért is kaptak már vérszemet.

Régi olvasója (és ritka kommentelője) vagyok blogotoknak. Megosztanám kis történetem, ami tegnap este (11.03) esett meg velem. Budaörsön dolgozom, néha estig is, így esett, hogy 7 óra körül elindultam a városba. Mivel szeretek sietni, ha lehet, kicsiny autómmal hamar gyorsítottam (130 körülire, tudom, szabálytalanul, itt 100-as táblák vannak - vessétek a köveket).

Irány a belső sáv, mivel a többiben persze a 80-100 között mozgó autósok voltak. Örültem is, hogy senki sem tötymörög belül (itt szoktak megjelenni a népnevelők, hogy 100 a max, akkor ő annyival megy, 3 sávból szerintem megoldható, hogy aki akar, az mehessen gyorsabban, akár szabálytalanul is, majd kifizeti a bírságot, ha kell).

Ekkor megjelent mögöttem A Motoros. Néztem is, hogy de közel jön, mit akar ez, amikor vad villogásba kezdett! Mellettem kocsisor, nem túl sűrű, de kb 100ra kéne lassítanom, hogy bemenjek 2 kocsi közé, hogy a nagyságosúr el tudjon haladni.

Egyéniségem súlyos problémája (többek közt), hogy ha villognak rám, minden reális ok nélkül (mint esetünkben, amikor nincs hova menjek), nagyon mérges leszek. Ha útban lennék, mert üres a középső sáv, akkor biza lehúzódtam volna már rég, én hallottam még a jobbra tartsról. Most azonban, hogy A Motoros villogtatni kezdett, eszembe se jutott lemenni, akkor sem, amikor elfogytak mellőlem az autók. Ő persze egyre jobban villogott, belőlem pedig előjött a Népnevelő, kis féklámpavillogtatással, lassítással próbáltam rávenni, hogy menjen ki a seggemből, vagy (még szabálytalanabbul, tudom) előzzön meg jobbról, ha annyira sietős. Természetesen nyilván benne is felment a pumpa, maradt mögöttem, egészen az első pirosig (BAH csomópont).

Itt persze mellém állt, én pedig ablak le, nosza, beszéljük meg. Kiderült, hogy ÉN azt hiszem, bérletet vettem a belső sávra (nyilván ő nem lehet a hibás, hiszen szépen villogott, amikor jött), és hogy képzelem. Különben is, örüljek, hogy nem rugja le a tükröm, mint más, idegesebb kollégái tennék, sőt, ő maga is, ha nem lenne épp jó napja. Természetesen én sem hagytam szó nélkül a dolgot, de nagyon nem hallgatott rám, amikor befejezte a mondandóját, elhúzott. A tükröm egyben maradt. :-)

Meglepő módon, egész higgadtan beszélgettünk, egy k-anyád se hangzott el. Talán azért nem is akart nagyon erősködni, mert 185cm magas vagyok, és az kintről is látszott, hogy jelentősen túl a 100kg-on. :-) A sok evésnek is van néha előnye.

Tudom, hogy nem voltam szabályos, sőt, helyenként még szemét is, de úgy érzem, az adott pillanatban muszáj volt vmit tennem, nehogy már azt gondolja, övé a belső sáv!

Kérdésem: akkor most melyikünké? Mert másé a városban nyilván nem lehet. :-) Melyikünk volt a nagyobb bunkó?

317 komment

Címkék: motor közlekedés autó hülye kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alfredo 2008.11.12. 12:21:50

Asszem, a kommentelők keverik a szabálysértést a szimpla bunkósággal. Úgy gondolom, a posztíró egyértelműen szabályt sértett. A motoros szabályt sértett és bunkózott is. Nem maradt el a válasz, de az szerintem teljesen arányos volt. Illetve, a leírtak szerint az arányosság mértékét nem lépte túl.

Klesk 2008.11.12. 12:24:43

labi: Jó volt a sztori, olvasás közben először én is azt hittem, hogy Meseországban előztél, aztán esett le, hogy tényleg csak Magyarországon törvényszerű és kivédhetetlen az anyázás és villogás ilyen esetben. Szomorú hogy ez van. Mit és hol ronthattunk el vajon?

Sobri 2008.11.12. 12:26:05

Számomra ami még érdekes, hogy sokan azt hiszik, a villogás szíves kérésként is felfogható.
Szerintem pedig egyáltalán nem az, mert a szívélyeskedés ismérve először is a türelem, hogy ha egy gyorsabb autó utolér, akkor először vár egy kicsit, követ téged, míg kiderül, mi lesz. Németországban így csinálják, és ott ugye szívélyesek az emberek.
De aki már úgy érkezik mögéd, hogy villog, az komoly sértés egy balkáni felfogású embertől.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:26:19

kulonbseg van a kozott, hogy egy teherauto vagy kamion kinlodik ...de minek amugy ?!!!

es akozott, amikor a lathatoan menni kepes szgk szarakszik ...csak azert is.

Azt mondjuk agyilag nem birom felfogni minek elozi egymast ket camion 15 km-en keresztul...?!

Ket bunko paraszt ...semmi mas.

Az elozo minek kezd bele ?

Az elozott miert nem lassit egy pillanatra hamar egyszer lathatoan sokaig elozik...

Raadasul ezt a KRESZ is eloirja neki.
Marmint az elozes segiteset lakteren kivul a teherautonak....

A bunko kamionos extra paraszt vallfaja pedig az amelyik akkor is bevag elem, amikor amugy mogottem a latohatrig nem jon senki...

Az ilyet lekene lőni ...helyben.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:32:23

Mar pedig en villantok pl. amikor sejtem, hogy tul kozel fog kijonni elem 90-el bunkoja elozni...mert neki olyanja lett.

direkt villantok, hogy jelezzem varj egy csoppett...hagy menjek mar el fek nelkul.


Ez hatar olyan 80-100 meter...es megis kijon
a budos bunko taploja szinte mindig elem....

Nyilvan valoan SZABALYTALANUL sot utna meg csak azert sem siet...hogy neveljen.

Hat a jo edes anyucikaja ele menjen be
kozelrol es azt nevelgesse ...

Klesk 2008.11.12. 12:32:37

Sobri: Pontosan. Ne jöjjön a seggembe, hanem maradjon biztonságos távolságban és indexeljen. Az kérés. Minden ennél több már kényszerítés, amit nem mindenki tolerál jól. Ráadásul ahogy én elnézem minden áldott nap a sztráda forgalmát a külsőből, mindig abból van a baj, hogy az előzés befejezése előtt akarják kikényszeríteni a lehúzódást, amit a szerencsétlen autós csak úgy tudna megtenni, ha elteleportálna onnan. Aztán amilyen az adjonisten...

Sobri 2008.11.12. 12:34:39

autos gyalogos · zpxv5g 2008.11.12. 12:32:23

Persze, aki eléd akar vágni, az rendben, annak villantással jelezhetsz, hogy nem kéne.

Én is szoktam villantani, pl. városban a busznak, hogy kijöhet az öbölből :-).

TH 2008.11.12. 12:34:58

autos gyalogos · zpxv5g 2008.11.12. 12:32:23
Neked tényleg folyamatos stressz és idegrángás lehet a közlekedés. Azért a Klesk által leírtak lényegesen szimpatikusabbak, még ha az meg a másik véglet is. :)

Klesk 2008.11.12. 12:38:37

TH: Azért nem a másik véglet ez, csak itt nálunk furcsa. A másik véglet öreganyám a belsőben gyök kettővel. Néha látok ilyet, megmosolygom, átsorolok és kikerülöm ahonnan lehet. Viszont így sikerül nagyon sok éve teljesen balesetmentesen közlekednem, pedig nem múlik úgy el nap, hogy nem kell autóba ülnöm és Pestre jönnöm. Hát nem ez a legfontosabb?

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:41:49

De gyorsithat is!!!!

En pl. azt varom tole, amikor mar 3 camionon is tul van 95-el es lathatoan meg ujabb 5-t szeretne vegig elozni, hogy ...ugyan tegye mar mondjuk 110-el netan 120-al ezt meg....

Eloszor csak villantok egyet, hogy
"halaggyá má kicsit jobban"

"vagy mennyéki vissza "

masodszor mar dudalok is hozza
mert hatha vak a lelkem...

Aztan atmegyek parasztba es folyamatosan dudalok meg tolni kezdem....stresszelem.

Hogy megertse nem helyes amit csinal
es en is le tudok menni hozza hasonlo paraszatba....remenykedve, hogy
hatha felfogja mit is kene tennie.

Ha meg nem kepes gyorsabban menni akkor huzodjon szepen vissza ki ...ahogy elo van irva neki.

A turelemnek is van hatara...
Elnezem, ha kis ideig "ugy jarok2, de
ha 10-20km-en at szivatnak az felhuz.

Picar 2008.11.12. 12:44:19

Én szerencsére kisebb városban lakok mint pest,nevezetes miskolcon. Ha autóval megyek valahová, indulás előtt át szoktam gondolni, hogy merre megyek,és melyik sáv merre visz, vagy hol lesz nekem a legjobb helyem. Mondjuk ez általában a külső szokott lenni hálistennek, de nekem ez a taktika eddig bevált.És még odaértem mindehova egyben.
Klesk, milyen motort veszel?:)

ccorsa (törölt) 2008.11.12. 12:50:41

aspanu: Azzal nem mert volna kekeckedni.
Semmi előjogról nem beszéltem öreg.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:51:24

Azert ne feledjuk mar el, hogy
mivel kezdodik a KRESZ...


Elsodleges a BIZTONSAG es ZAVARTALANSAG
Utana jon csak a szabalyok megtartasa...
...es vegul harmadsorban mintegy kiegesziteskent kerul elo az udvarissag es az elozekenyseg.

Tehat a biztonsag es a zavartalansag még a szabalyoknal is fontosabb dolog, ha
ugy adodik egy-egy helyzetben esetleg.


----------
A közúti közlekedés szabályairól

A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek.


A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják.


Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.
-----------

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:54:41

Marpedig a gyorshajtott elengedni pl. szerintem joval "biztonsagosabb es zavartalanabb" kozlekedest jelent
mint a szabaly mindenaron valo betartatasa mintegy onkentes rendorkent a belsoben....
...provokalva a hatsot ezzel.

ex-dr. vuk 2008.11.12. 12:56:37

@ autos gyalogos · 2008.11.12. 12:41:49
Egyszer azt irod, hogy tolod te is meg stresszeled az illetot, aztan hogy elso a biztonsag es utana a szabalyok.

Zavart erzek az eroben. Nem ellentmondas ez kicsit?

Nolet 2008.11.12. 13:04:24

Nem értem, hogy miért gondolják nagyon sokan, hogy megszeghetnek egy KRESZ szabályt, azért, mert ők úgy látják jónak.

Mire gondolok? Igen igen. Jobbra tartás. Azért mert valaki azt GONDOLJA, hogy nála már nem lehet gyorsabb senki, ezért nem szeghet meg egy szabályt sem. Igen is LE KELL húzódni.

Ez olyan, mintha én elkezdenék lövöldözni egy emberektől elzárt területen, vagy épületben mert én azt GONDOLOM, hogy nem jöhet oda senki.

Szerintem SENKI nem szeghet szabályt, de mindenki csak azért felelős, hogy ő betartsa. Ergo az önkéntesrendőr is hibás, mega gyorshajtó is. Ugyanannyira.

Mert a KRESZ nem egy javaslat, hanem kötelező érvényű dolog. HA nem tetszik, nem kell kimenni az útra.

labi 2008.11.12. 13:06:11

"Marpedig a gyorshajtott elengedni pl. szerintem joval "biztonsagosabb es zavartalanabb" kozlekedest jelent
mint a szabaly mindenaron valo betartatasa mintegy onkentes rendorkent a belsoben....
...provokalva a hatsot ezzel."


Mivan?! :)
Aki szabályosan közlekedik az provokátor? :))

Ha valaki szabálosan közlekedik, akkor még ő lehet a bunkó, hogy akadályozza a gyoshajtót a szabálytalanságban? :))

aspanu 2008.11.12. 13:09:39

ccorsa: má miér nem, vazze? mi lett vóna akkó??

autos gyalogos: "Aztan atmegyek parasztba es folyamatosan dudalok meg tolni kezdem....stresszelem." Nos, Angliában pl egyetlen ilyen akció miatt elveszik a jogosítványod minimum három évre, kb. 2-3 havi nettó jövedelmednek megfelelő bírságot fizetsz, és esélyes hogy le is sittelnek. Ami még rosszabb hogy kultúrember soha többé nem áll szóba veled:-) Hát nincs is errefelé sok ilyen vadparaszt mint te, hálistennek.

aspanu 2008.11.12. 13:11:54

Ja, és bízhatsz benne hogy legalább négy-öt szemtanú fogja hívni a rendőrséget, kovetelve hogy azonnal vonjanak ki a forgalomból. Meg is teszik.

ex-dr. vuk 2008.11.12. 13:13:10

@ labi 2008.11.12. 13:06:11
Abban mi a szabalyos, hogy van lehetoseg a szelsoben menni es megis a belsoben megy valaki, amikor hatulrol gyorsabb jarmu erkezik? (idezzunk szabalyt ami ezt tiltja?)
Ki erdekel, hogy mit mutat a kilometerorad? A kreszben nincs benne, hogy 'amennyiben a kilometerorad alapjan a megengedett maximalis sebesseggel mesz, akkor nem ervenyes a jobbratartas'. Vagy benne van? Mutasd meg legyszi.

TH 2008.11.12. 13:14:32

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.11.12. 13:13:10
Igazad van. labi bemutatja a gyakorlatban, hogyan lehet provokálni úgy, hogy betartja a szabályokat. :) Hiszen semmi szabálytalant nem csinál, azzal, amit leír, mégis provokál. Ugyanez igaz a közlekedésben is.

labi 2008.11.12. 13:20:06

vuk:

Arra tetszettem volt gondolni, hogy szabályos 130-cal halad valaki a belső sávban, miközben a külső lassabban megy, és még neki kéne rosszul éreznie magát, mert akadályozza a szabálytalankodókat a gyorshajtásban?
Tessék már egy kicsit gondolkodni...
Nálunk kultúráltabb helyeken ha megérkezik rám valaki, akkor nem villog, nem dudál, nem mászik a seggembe, szépen kivárja amíg lehúzódom. (még akkor is, ha bármilyen okból nem a max megengedettel megyek)

Nem a szabálytalankodok "jogaiért" kéne hömbörögni, hanem inkább a normális viselkedést eltanulni.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 13:21:53

aspanu

HA tudsz erto modon olvasni akkor latod, hogy ez nem az alepeset nalam...de nem vagyok halvérű angol sem!

Nem kell bunkozni elottem/velem es akkor en sem fogok senkivel...mert nem lesz kivel...erted-e ezt?!

Amugy meg nem erdekel kuloosebben sem anglia, sem nemetorszag sem olaszorszag peldja....

Ez itt magyarorszag itt kell megoldanom a dolgokat az itteni szokasok keretei kozott.

Itt kell optimalizalnom... ha nem akarok allandoan kiszoritott kiskocsog sem lenni
es mindig bunko tajparaszt sem...

ALpaban nyugisan autzok, egy darabig turok is.
De van az a hatar ami utan, ha szivoznak velem ...kegyetlen durva, esetleg megtorlo leszek!

2008.11.12. 13:24:40

labi 2008.11.12. 12:17:34

Hatalmasakat szoktam röhögni, amikor a kamion vs kamion szitunál beesik egy kretén a kamion mögé 20 cm-re és nekiáll villogni mint az őrült. Szerintetek mit lát a sofőr a villogásból? Már a büdös nagy semmin kívül? :-))

ex-dr. vuk 2008.11.12. 13:26:56

@ labi 2008.11.12. 13:20:06

Abban igazad van, hogy ne villogjunk le senkit, aki epp eloz. alljunk be moge, latni fogja hogy mennenk. Ha megsem megy ki szelre, amikor lehetne, akkor mar jogos a villodzas (bar a kresz szerint elozesi szandek jelzesere a duda hasznalatos varoson kivul)

labi 2008.11.12. 13:28:25

"Hatalmasakat szoktam röhögni, amikor a kamion vs kamion szitunál beesik egy kretén a kamion mögé 20 cm-re és nekiáll villogni mint az őrült. Szerintetek mit lát a sofőr a villogásból? Már a büdös nagy semmin kívül? :-))"


Egyrészt valóban nem lát belőle sokat a kamion, másrészt ha látja akkor is lexarja, harmadrészt meg aki kamionnal kötözködik, az nézze meg a "Párbaj" című filmet. :)

Klesk 2008.11.12. 13:30:11

Picar: Hosszas tanakodás, a márkakereskedésekben való beszélgetések és az internetes tesztek után is csak nehezen jutok döntésre. Kurva jó motorok vannak a piacon. Azt hiszem, végleges, hogy az új Honda cb600f Hornet és a cb1000r között fogok választani. A nagyobbik kicsit drága, de azt írják, hatodikban nyugodt sétatempóból is hibátlanul gyorsul. Viszont egy kemény húzás a gázon és máris olyan helyzetben találhatom magam, amiből kezdő motorosként nem tudok kijönni. A Hornet olcsóbb is, könnyebb is, ami jó kezdő motorosként, de tartok tőle hogy a kicsi blokkot pörgetni kell majd, és gépészmérnökként nagyon nehezen viselem, ha egy gépet kínoznak és nem pedig kényelmesen használnak. Ne vinnyogjon már csórikám mmint egy villanyfúró. Persze lehet, hogy a Hornet is éppen elég menetdinamikát ad majd kisebb fordulaton is, de sajnos ezt nem tudom előre. Még a télen meg kell vennem, mert most elég jó áruk van, tavaszra vélhetőleg felmegy majd.

labi 2008.11.12. 13:34:14

Mellesleg nekem a "kedvencem" az a gyorshajtó, amelyik kb 10 km/h-val szeret gyorshajtani mindössze, de ha szituációba keveredsz vele, akkor villog mint a barom. :)
Egy Budapest-Hegyeshalom távon ezzel nyer hat egész percet, de közben csakis Rózsa Sándorhoz méltó büszke betyárnak érzi magát, aki jól megszegte a számára terhes szabályokat. :)

Klesk 2008.11.12. 13:34:58

A témánál maradva azt hiszem az a baj, hogy az utakon nincs rendőri jelenlét. Senki nem bünteti a veszélyeztetést, az agresszív magatartást, a motorosok vérlázító ámokfutását, de még a vészvillogóval való veszélyes várakozást is. Szinte csak a gyorshajtást büntetik, meg esetleg trükkös helyeken a nem kézenfekvő szabályok betartását (indokolatlan jobbra kanyarodni tilosnál vadászni stb). Így aztán a rendőri jelenlét hiányában az embereknek elmegy az eszük és a farkastörvények kezdenek dominálni.

labi 2008.11.12. 13:37:30

"Így aztán a rendőri jelenlét hiányában az embereknek elmegy az eszük és a farkastörvények kezdenek dominálni."


Ehhe, "Legyek ura" az utakon. :)

storyline :) 2008.11.12. 13:39:52

labi 2008.11.12. 12:17:34

Te is kifelejtetted a végéről az "ezért tartunk ott" mondókát!

TH 2008.11.12. 13:41:27

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.11.12. 13:39:52
Majdnem leforráztam forró csokival magamat miattad! Légyszi vigyázz az egészségemre! tudom, ne olvassak blogot forró csoki ivás közben...:)

Klesk 2008.11.12. 13:41:35

labi: Hát de nem? Kalapos suzukist leordítani, mutogatni, kirángatni, de a kanyarodósávból bevágó lesötétített A8-as mögött lapítani, villogóval az Üllőin álló terepjáró mellett félrenézve elmenni. Ez megy az utakon szerintem. 3 különböző autót használok, és érzem az autósok eltérő kezelését, pedig csak az autó más, én ugyanúgy vezetek.

labi 2008.11.12. 13:42:07

Bakker tényleg...

Hát ezek miatt TART ITT EZ AZ ORSZÁG! :)

storyline :) 2008.11.12. 13:45:37

TH 2008.11.12. 13:41:27

Úgyis divat lett újabban a szőrtelenítés pasiknak is, most legalább ha megkeményedett a csoki, lehúzhatod egyben! :D

labi 2008.11.12. 13:46:13

"3 különböző autót használok, és érzem az autósok eltérő kezelését, pedig csak az autó más, én ugyanúgy vezetek."


Jó lenne, ha egyszer valaki konkréd számokban is ki tudná fejezni az autók "road present" értékét. (mi a magyar megfeleője, ha van neki?)

Kezdve a kispolszkitól amivel az ember megtapasztalhatja a láthatatlanságot, a renault thalia és daciákon át ami a "nehogy már egy dacia/thalia megelőzzön" viselkedést vált ki az előzöttből (akkor is ha amúgy a kocsija gyengébb) egészen a sportautókig, amik előtt nyílik a forgalom magától, mint a vörös tenger. :)

storyline :) 2008.11.12. 13:46:53

Labi, azok egyébként is Ausztriából és Németországból hazatérő magyar vendékmunkások voltak!

TH 2008.11.12. 13:48:29

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.11.12. 13:45:37
Hmmm...érdekes ötlet, de az ingem volt nagyobb veszélyben...de azért majd még megfontolom az ötletet, ha szőrteleníteni akarom magam...:DDDDD

decibá 2008.11.12. 13:49:26

Kíváncsi vagyok hány ember van itt, aki már szenvedett balesetet autópályán? A postoló biztos nem! Röhej, hogy mindig találnak valami jó indokot, hogy miért legyünk szabálytalanok, és mellé még hihetetlenül bunkók is. A post írója nagy szegénységi bizonyítványt állított ki magáról!

TH 2008.11.12. 13:49:48

labi 2008.11.12. 13:46:13
Autópályán nálam csak a xenonlámpa dönt. Ami xenonos, vagy annak akar látszani, az általában száguld.:)))

decibá 2008.11.12. 13:49:26
Én már igen, de akkor autó nem volt a környéken. :)

Klesk 2008.11.12. 14:00:52

labi: A legkisebbik egy kék trabant. Egyszer régen megvettem, amikor az autóm sokat volt szervizben. Aztán megmaradt, jó a környéken szaladgálni, zártszelvényt, gerendát, autóalkatrészt szállítani. Nem láthatatlan, hanem mindenki által megvetett kis gépezet. Teljesen mindegy, mennyivel mégy vele, akkor is le akarnak szorítani. Olyan, mint amikor a kicsi kutyába mindenki belerúg. Ám javasolnám mindenkinek, mert alázatosságra és türelemre szoktat.

A másik egy 25 éves escort RS turbo. Ez kb 7 másodperc alatt van százon, de külsőleg egy egyszerű kocka escort. Teljesen restaurált, de nem az eredeti szárnyas-alufelnis-gyöngyházfehér, hanem sima pirosra csináltam, hogy ne lehessen látni, miféle. Ezzel is sokan agresszívkodnak, de általában ronda meglepetéseket szerez mindenkinek a jó öreg vas.

A hétvégi verda egy 1 bar túlnyomással járó fekete nissan 300zx twin turbo. Ez igazi vadállat, 450Le ezzel a nyomásszabályzóval és elektronikával, valamint sok könnyités van rajta. Pokolian megy. Ezt akkor is tiszteli mindenki, ha 90-nel megyek. Tiszta vicc. Ezzel néha szoktam állatkodni, ahol lehet. Autók általában nem ellenfelek, bár nemrég egy mazda3 mps-sel jót mentem. Inkább csak motorosokkal lehet jót versenyezni, ők többnyire elmennek, de csak a gyorsasági motorok. Velük élmény a verseny, mert sokszor piszkálódnak, de versenyzés után általában boldogan integetünk egymásnak, hiszen jobbtól kikapni nem szégyen. De persze ilyen csak akkor van, ha nem zavarunk vele senkit, környékbeli néptelen, jól ismert vidéki út, vagy egyenes üres szakaszon kemény kigyorsítás. Forgalomban semmi idétlenkedés.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:12:20

"az autók "road present" értékét."

Én kitudom...

A HONDA JAZZ 1,4....
Nem viv ki tul nagy tiszteletet.
Sem orszaguton sem varosban mert...kivul kicsinek latszo auto (amugy centire akkora belul mint a focus, H-astra, 5-s bmw) 84Le, 12,9-es sprint. Pedig a valtoja ugy van szerkesztve, hogy a 40-140-km/h tartomanyban eleg sok nagyobb 1,8-as 2,0 literes autot is lelep...de minimum partiban van vele.
Meg is szoktak lepodni rendesen:-)))

HONDA Civic-2006 1.8 Sport...
Ezzel mar csak a magukat komolyabbnak gondolo nagyobb autok szoktak szivozni, de ezek zome is altlabn elverzik hala a 140LE-nak es 8,9-es sprintnek...meg a VTI-nek...foleg a satnya nemet dizelek (VW, AUDI, BMW ) a vesztesek egy egy kihivasnal...

HONDA ACCORD 2008
Nem szokas vele kekeckedni..csak oreg kis autokkal tartanak fel direkt, esetleg :-)))

Nissan Almera 1996 93LE
Egesz jo elengedesi hatasa van.
pedig csak atlagosan/kozepesen megy
viszont a tukorbol agresszivnak latszik...

Opel Astar H-2004 115LE
Le se szarjak pedig turhetoen megy...

No ezekkel szoktam rendszersen autokazni.
Szerintem az agreessziv kulso megjelenes erosen emeli az elengedesi hajlandosagot.
A marka presztizs kevesbe...

Az optikai tunning sem noveli,
sot az inkabb csokkenti :-)))

ex-dr. vuk 2008.11.12. 14:18:36

Egyebkent eleg szomoru az, hogy autostarsainkkal valo viselkedest befolyasolja az auto tipusa.
Szanalmas.

aspanu 2008.11.12. 14:20:55

autos gyalogos:
"De van az a hatar ami utan, ha szivoznak velem ...kegyetlen durva, esetleg megtorlo leszek!"
Tudok én értő módon olvasni, egyértelműen ez a mondat a személyiséged lényege. Ha valaki lassabban megy mint te szeretnéd, az már szívózás, ugye? És persze te döntöd el hogy hol a határ. Gondoltál már arra hogy miattad (is) ilyenek a viszonyok Magyarországon? Te szereted ezt a balkániba oltott vadnyugatot? A világ civilizált részén a magadfajtákat nem tolerálja a kulturált többség.
Egyébként mit jelent az hogy durva leszel meg megtorló? Erősebben villogsz majd? Esetleg (horribile dictu) még dudálsz is? Jujjuj de kemény! Szerinted ettől majd megemelkedik a pulzusom? Hát pont leszarom hogy egy ilyen macskajancsi mit ugrál mögöttem, úgyis ő kap előbb agyvérzést... Vagy kiszállsz és rámtottyansz a zsíros testeddel mint a posztoló, esetleg bekebelezel mint egy amőba? Esetleg verekedni kezdesz, lelősz, feldarabolsz, elásol? Azért mert 17 másodpercig feltartottalak? Nóóóóóórmáááális????
Hányingerem van a fajtádtól, nem is írok ide többet. További jó anyázást, nyírjátok csak egymást az utakon, hadd hulljon a férgese - csak a normálisakat hagyjátok békén...

Klesk 2008.11.12. 14:23:11

Csak érdekességként mondom, hogy készül egy újabb gépezet is. Jelenleg a méretre készült, már szerkezetkész váz, a motor és a futómű készen van. Vettem 2db subaru leone 4wd turbo-t. A motor 1.8-as boxer, hengerenkénti befecskendezéssel, turbóval, az erőátvitel összkerékhajtás diffizárral, 4 tárcsafékkel. Ezek már fel vannak újítva. Csináltam egy vázat, amibe mindez belepasszol, csökkentett nyomtávval és csökkentett tengelytávval. Erre rá tudom tenni a kettévágott trabi kaszni felsőt úgy, hogy kívülről semmi ne látszódjék rajta, hogy ez nem igazi trabi. Az egész a kaszni felső nélkül kerekestől-vázastól-futóművestől-motorostól csak 250-260 kg. A prototípusváz készenléte után az egészet aluminiumból hegesztem újra. A teljes súly 400-500 kilónál nem lesz több, és a subaru motor 200-220-le teljesítménye vicces gyorsulással tudja majd mozgatni, számítások szerint 3-4 másodperces 0-100-ra simán képes lesz. De kívülről trabantnak néz ki. Kifejezetten büntetőautónak szánom.

aspanu 2008.11.12. 14:23:55

Na csak mégy egyet:
"Szerintem az agreessziv kulso megjelenes erosen emeli az elengedesi hajlandosagot."
Értem már - szóval ettől érzed férfinak magad? A Civicben ülve nagyobb macsó vagy mint az astrában? Húdekemény...

Klesk 2008.11.12. 14:28:13

Aspanu: Nem, senki nem érzi jobban férfinak magát az autójától. Sosem értettem, miért nevezik péniszhosszabbítónak a sportautókat. Én azért vettem meg a zx-et, mert sihederkoromban megtetszett, azért tartottam meg mert még mindig tetszik és hihetetlenül megy. De a forgalom tényleg elhúzódik előle, ezt tapasztalom gyakran. Én nem kérem és nem kényszerítem ki. A férfiasságomat pedig az ágyban bizonyítom.

Csorfab 2008.11.12. 14:30:58

Hát, kedves posztoló, ha te 130-al mész a 100-as táblánál, és fel vagy háborodva, hogy egyesek betartják a 100-as limitet, akkor kurvára nincs alapod népnevelni. Röviden: menj a picsába.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:32:59

aspanu

Nem ertesz te... semmit...ugylatom

Nem rolam van szo en ugyanugy vezetem mindet.
(mint azt pl. a nagykorosi uti 50/70 kapcsan mar irtam)


Hanem arrol, hogy mikent fogadja ugyanazt a vezetesi stilust a masik autos attol fuggoen, hogy melyik autoval vagyok eppen...

Megnyugtatlak a JAZZ-el is tudok kegyetlen durva lenni, ha kell :-)) sot azzal varosban még jobb is flakkolni, mert kisebb helyen elfer...es jobb a kilatas/korbelatas belole !

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:38:55

aspanu

ja... (velheteon)veled szemben en tudok gyorsan manoverezve is a zömnél sokkal, de sokkal biztonsagosabban autozni...leven,
hogy egeszen ifju koromban maniakusan szaggatuk/hajtottuk/butykoltuk az autokat a varos szelen...egymas ellen...tehat nem lep meg egy farolva csuszo auto pl.

Klesk 2008.11.12. 14:44:53

autos gyalogos: Te hány éves vagy egyébként? Nekem kb 30-32 év körül maradt el a száguldás utáni vágy. Akkor kerültek ki a lavór méretű hangszórók is. És amióta párommal együtt szoktam munkába járni (félős), azóta kerülöm a problémás helyzeteket és a gyors autózást. Aztán valahogy úgy maradtam, már akkor se száguldozok, ha nincs ott. Persze néha a zx-ben...

aspanu 2008.11.12. 14:47:40

Nem is vártam mást mint hogy hamar rátérsz arra, mennyivel különb, szebb, ügyesebb, bátrabb és keményebb vagy mindenkinél... Pont az ilyen köcsögökről írok. Nincs ebben semmi személyes - de hát látom magam előtt az öntelt buta arcodat.
Persze mellékes hogy nem erről volt szó. Ha tényleg olyan nagyon-nagyon ügyes vagy akkor talán beláthatnád hogy esetleg nem mindenki az. Akivel épp "kegyetlen durva" vagy (ezen még mindig röhögök) az lehet hogy egy ijedt nyugdíjas akinek amúgy pont annyi joga van közlekedni és élni mint neked. Úgy ahogy akar vagy tud.
Szóval ügyesnek lenni jogod van, parasztnak lenni nem. Ilyen eccerűűű.
Börtönbe veled!

TH 2008.11.12. 14:52:42

Klesk 2008.11.12. 14:44:53
Jéé, nálam meg soha nem volt igényem a lavórokra, sem a túlzott száguldásra.

ntsaba 2008.11.12. 14:53:24

Hehe. Most komolyan azt gondolja valaki, hogy a 185 cm-hez társított több mint 100 kg elrettentő? Mert ha csupa izom volna, talán. De most komolyan, szerinted ezért nem lett durva a hangulat? Hihetetlen...

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:53:56

aspanu

te nagyon ertetlen vagy...
Talan a 70-es IQ-d sincs ki, uyg tunik nkem

PONT azt irom már sokadszor, hogy BÁR tudnek foylton agressziv is lenni (eszkozom is van hozza es kepesegem is)...

Mamar csak ritkan szakad el a cerna akkor is eppen az ilyen ertetlenkedo, sotetagyu, frocsogo alakok miatt....min te is pl.

Szoval szokjal le rolam....koszike.

pr3kr3

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:55:38

Klesk
evek...az 50 hataran, alulrol.

TH 2008.11.12. 14:56:59

autos gyalogos · zpxv5g 2008.11.12. 14:53:56
aspanu 2008.11.12. 14:47:40
Találkozzatok, és verekedjetek meg valahol, nincs más megoldás. :D
Esetleg megisztok egy-egy sört helyette. :)

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:58:43

sört nem iszom, jó bort igen :-))

aspanu 2008.11.12. 15:13:57

hehe... pedig azt hittem, autos gyalogos, hogy kb 15 eves lehetsz... mert en pl kb akkor ereztem utoljara szukseget, hogy bizonygassam mennyire jol vezetek, meg ilyenek. Egy anonim blogon ezt kulonosen viccesnek es eretlennek talalom, tekintve hogy lehetnek pl 190 centi es szaztiz kilo tiszta izom, meg ot danos karatemester, de neked akkor sincs semmi kockazatod ebben. Szoval szerintem hagyjuk, ki itt a kemenyebb, ugyse tudjuk kideriteni. De nem is erdekes.
Ami erdekes, hogy meg ha tudnal is kemeny lenni, ami vagy igaz vagy sem, akkor sem lehetsz az egy ilyen kozlekedesi szituacioban. Mert az nem kemenyseg hanem tahosag.
Uff!

Loismustdie 2008.11.12. 15:18:21

HAHAHA! SilentSound kikacsintós felvezetője már hangulatba emelt, és a kommenteket szemezgetve igaza is lett! Ilyen minek ír? Biztos valami vezető beosztású és hiányzik neki egy kis levezetés.

A kulcsszó "banán", elő az ostorral! :D

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 15:22:27

aspanu

"tanujjá má mög óvasni!"

Mintha ilyesmiket irtam volna itt, hogy
le tudok menni parasztba is, ha az kell

Tehat tisztan latszik mi a velemenyem a dolgokrol, de ez neked nem akar atemenni...

Csak szajkozol valamit tovabb es kesz, ezert
az IQ-dat immar csak 60-ra csokkenettem :-)))

aspanu 2008.11.12. 15:29:32

Jujdeszar nekem most...

Parasztba lemenni nem kell. Ismetlem, nem kell. Csak lehet. Es csak azok mennek le parasztba, akik gyarilag azok. Sajnos ez a helyzet, bekelj meg magaddal: pont ugyanolyan paraszt vagy mint a posztolo. Az hogy nem mindig es mindenkivel vagy "kegyetlen durva" (muhaha) az nem mentseg semmire.

Klesk 2008.11.12. 15:38:36

aspanu: Hát te mit teszel, ha valaki a kanyarodósávból vág eléd? Ha útszűkületnél leszorít az útról? Ha a kapubejáródban hagyja a kocsiját? Ha a sor elején kezdi a sorbanállást? Ha a megállósávban vágtázik el melletted a sztrádán a dugóban? Ezeken szerintem a nem gyárilag paraszt emberekben is kiverik a biztosítékot, és feldühítve sokan olyan dolgokat csinálnak, amit gyárilag nem.

aqweren 2008.11.12. 15:39:44

Ez a filozófia tetszik - megmagyarázom hogy miért célszerű ha én szabálytalankodom, ki is keresem a jogszabály vonatkozó részeit, nem összefüggéseiben persze hanem a szabálytalanságomat alátámasztó mondatfoszlányokat kiemelem (egy "jujjdejó találtam egy jogszabályt" élmény után), majd megmagyarázom miért paraszt mindenki aki szabálytalan.
Kezdem is elsajátítani lépésről-lépésre, hátha sikeresebb ember leszek - takarodjon mindenki az utamból aki nem szabálytalankodik!!
autos gyalogos, nekem ez jön le a hozzászólásaidból...

aspanu 2008.11.12. 15:54:30

Klesk:
meg fogsz lepodni - semmit sem teszek. Nem is veszek tudomast rola, nem bosszant fel, pillantasra sem meltatom.

(autosgyalogos kedveert: pedig hu ha felbosszantanam magam! akkor lenne jaj! mer iszonnyu kemenny vagyok am magam is, rettenet modon birnek buntetni:-)

Merthogy nekem fontosabb a jokedvem, az egyenletes vernyomasom es a zavartalan onbecsulesem mint hogy allatkent viselkedjek csak azert mert valami szarjanko elem vagott.

Mondjuk az is igaz, hogy (mert mint kiderult, Angliaban elek) maximum egy honapban egy ilyen vadbarommal talalkozom. Pedig atlagosan 3-4 ezer km-t autozom es kb 2ezer km-t motorozom havonta.

Amikor meg hazamegyek, legfeljebb mulo szanalmat erzek az utakon folyo gyava tombolas lattan. Igen, gyava: mert hogy szemtol szembe az itteni szajkaratesok donto tobbsege bepisalna, lasd meg a suzukik legyalazasarol illetve A8-asok elott meghunyaszkodasrol szolo kommenteket...

albi99 2008.11.12. 15:54:32

A villogás nekem is gyakori téma, lévén kisautóval közlekedő ember :), szóval szerintem megérne egy külön topicot vagy cikket a dolog... Mivel egyszerűen kiváncsi vagyok rá, hogy KIK A VILLOGÓK!! Jó lenne egy hely, ahová beírnának ők is, hogy végre lássuk, mégis miért csinálják... És most nem a "jogosan" villogókra gondolok (van olyan amúgy? KRESZ szerint persze nincs, de megértem, hogy van olyan szitu), hanem azokra, akik

- Sima vaksötét úton városon kívül (max. 90 km/h) 130-cal a seggembe érkeznek, nincs szembeforgalom, tehát gond nélkül előzhet, ezzel általában nincs is problémám, de még előtte jól "megbüntet" lassú 100 km/h-s haladásomért egy hosszú, kőkemény reflektorozással
- Folyamatosan előző, 150-160-as tempójú hasonszőrű barátaikat villogják le a belső sávban 180 km/h körül (ezen jókat szoktam röhögni a külsőből nézve, megérkezik a barom, seggébe mászik a kicsinek, villog mint a vadállat, közben utoléri a még gyorsabb, és az már őt villogja :))
- 90-100-as tempójú buszt 130-cal előző, ezt indexeléssel jelző szerencsétlen autót villognak le már kilométerekről, majd seggébe mászva bünteti, míg a szerencsétlen vissza nem tud küszködni a külsőbe
- Külső sávban 110 körül haladnak, őket szabályosan 130-cal előző autóstársukra az előzés után mintegy "felocsúdva" jól rávillognak, lehetőleg hosszan bekapcsolva hagyva a reflektort.

Mindre láttam/éltem már át példát.
Tehát most nem a belső sávban 100-zal tötymörgő idős hölgyek levillogásáról beszélek, mert az, ha nem is szabályos, de jogos, mert az tényleg feltartja a forgalmat, és emiatt sokkal veszélyesebb, mint a gyorshajtás.

Szóval kik vagytok ti, villogók? Van olyan köztetek, aki a fentiekből bármelyiket csinálta már? Tényleg csak kiváncsiságból kérdem: miért? Tényleg a kórházba igyekeztetek? (Néha asszem mind azt kívánjuk, hogy ott kössenek ki végül az ilyenek...)

Ja, és miért van az, hogy villogás nélkül is mindig a belső sávban leggyorsabban menő kocsinak van a legvakítóbb sima lámpája??? :))

aspanu 2008.11.12. 16:10:29

Emlekszik valaki a Csillagok haboruja-bol a kocsiversenyes jelenetre? Amikor a buckalakok szep hosszu puskakkal lovoldoztek a versenyzokre? Na ilyeneket kellene telepiteni a magyar utak melle, hogy vadasszak le az osszes villogtatot, mas seggebe belemaszot, nyugdijasokat leckeztetot, okolrazot, lila fejjel orditot, kozlekedest utcai harcnak gondolot.

Eltartana egy darabig, de megerne. A kommenteket olvasva nincs mas megoldas...

Hmmm, szep uj vilag:-))))

Addig viszont amig ez megvalosul, nem tehetunk mast mint szabalyosan es turelmesen kozlekedunk.

Amig te felhuzod magad, autos gyalogos (nev itt szabadon helyettesitheto) addig ne csodalkozz ha veled is geciznek. Addig egyformak vagytok. Kezdd magadon a kulturalt autozast, ne masoktol vard.

whiteg 2008.11.12. 16:13:04

Én is szoktam kis auóal járni, és nem szoktam feltartanis nenkit. pld közúton 95-100al megyek.

Jön a barom a tuti autóval, és megelöz aztán be áll elém.
Én meg lassitok 80-85re.
Minek elöz meg, ha nem megy gyorsabban?

Mert nem birja elviselni, hogy elötte egy olyan kis szar megy, nem egy merkádes, vagy bömös.

Klesk 2008.11.12. 16:14:36

aspanu: Ja, azt nem tudtam, hogy te kulturált helyen élsz. :-) Én nem vagyok agresszív típus, nem piszkálom embertársaimat, és én is jobban szeretek nyugodtan kiszállni az autóból mint dühösen. Teljesen igazad van. De itt nálunk az általam említett dolgok teljesen hétköznapiak, ha nem is én vagyok az elszenvedője, de minden nap látni ilyeneket. Én sem akarok megbüntetni senkit, de ha valaki fizikailag leszorít, akkor néha - nem mindig - bizony nem engedek. Nem ordítozok, nem dudálok (nincs az autóimban), nem szállok ki, csak nem engedek.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:25:27

"- Sima vaksötét úton városon kívül (max. 90 km/h) 130-cal a seggembe érkeznek, nincs szembeforgalom, tehát gond nélkül előzhet, ezzel általában nincs is problémám, de még előtte jól "megbüntet" lassú 100 km/h-s haladásomért egy hosszú, kőkemény reflektorozással"

Gond nelkul ...persze, ha elotte latok eled is!

Szoval ez leginkabb azert van, mert NEM refivel haladsz es én MESSZIROL latni akarom MI VAN ELOTTED! illetve, hogy merre is megy tovabb az ut elotted... mert ugye vagy 80-120 meter a fektavom...eppen ezert nem lenne jo melled erve varatlanul szembesulni a dolgokkal.

Ezert HA el akarod kerulni azt, hogy a hatso nezelodjon a sajat refivel...akkor egy kis idore nyomd fel Te a refit!!! amikor kozeledik, hogy lasson a TE FENYEDBEN....

"- Folyamatosan előző, 150-160-as tempójú hasonszőrű barátaikat villogják le a belső sávban 180 km/h körül (ezen jókat szoktam röhögni a külsőből nézve, megérkezik a barom, seggébe mászik a kicsinek, villog mint a vadállat, közben utoléri a még gyorsabb, és az már őt villogja :))"

Szoktatjak egymast...


"- 90-100-as tempójú buszt 130-cal előző, ezt indexeléssel jelző szerencsétlen autót villognak le már kilométerekről, majd seggébe mászva bünteti, míg a szerencsétlen vissza nem tud küszködni a külsőbe"

Nono, ha ekkora kulonbseggel elozi azt nem lehet utolerni, ha idoben kezdte az elozest.

30-40 km/h az 8-11 m/sec...azaz egy busz atlepese cirka 3 masodperc... 3 masodperc alatt nem er utol senki meg 160-al sem hacsak nem tul kozel mentel ki ele!!!!
Mert az erkezo is csak 8 meterrel kerul kozelebb masodpercenkent az elozhoz....

Tehat csak azokrol lehet szo akik 40-50 meteren belul vagnak be a naluk joval gyorsabb hatulrol erkezo ele!!! Ekkor jogos a villogas...mert rosszul merte fel a tempokat.


"- Külső sávban 110 körül haladnak, őket szabályosan 130-cal előző autóstársukra az előzés után mintegy "felocsúdva" jól rávillognak, lehetőleg hosszan bekapcsolva hagyva a reflektort."

Marmint a kulsobol?
Ilyet enm lattam meg ..de ez siman barom.


"Szóval kik vagytok ti, villogók?"

Mint lattad
pl. a latni akarok
pl. figyelmeztetok
pl. a siman barmok ....

A masik fejevel gondolkodva soxor ralehet am jonni miert is villantott az ram!

aspanu 2008.11.12. 16:30:24

Klesk: "feherek kozott egy europai". Vegre. Teljesen egyetertek, magam is ezt teszem, bar mint emlitettem extrem ritkan.
Egyebkent az ilyen "nem engedek" helyzetekben szokott kiderulni hogy valojaban mennyire puhapocs a nyomulo-villogo faszagyerekek tobbsege. A "nem engedek" nalam mindossze annyit jelent, hogy megyek, ott es ahogy eredetileg is terveztem, es abszolut leszarom ha villog-dudal-ordit-ugral valami majom. Nem erint meg a dolog; alighanem szivbaj nelkul neki is mennek ha elem jonne de eddig mindig a tolakodo tert jobb belatasra. Ralepek a csotanyra is, ha seta kozben elem keveredik... Nem kell ehhez kiabalni, meg masok eletet kockaztatni. Ezt szerintem azok teszik, akik attol felnek hogy valaki majd gyenge legenynek gondolja oket, ha nem buntetnek azonnal. Szegenyek...

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:39:04

"Jön a barom a tuti autóval, és megelöz aztán be áll elém. Én meg lassitok 80-85re.
Minek elöz meg, ha nem megy gyorsabban?

Mert nem birja elviselni, hogy elötte egy olyan kis szar megy, nem egy merkádes, vagy bömös."


Nem moóindig azert...hanem mert sokan tul EGYENETLENUL mennek elol...szar menni utanuk, mivel lassulnak-gyorsulnak osszevissza.


En pl. a Civic-kel szoktam ilyet tenni, mert a nem tul forgalmas orszaguton TEMPOMATTAL
(sebessegatrto automatika) autozok altalaban.

Tobb okbol is....
- kenyelmes (pihen a labam)
- takarekos (nem nyomja durvan a gazt)
- trafi biztos (nem lepi tul soha a 96-ot)

(mig tempomat nelkul egy csondesebb, de eros auto bizony hamar 110 fole kerul...mondjuk egy zeneszam okozta hangulat hatasara is...mire feltunik a sofornek...)

Namost halad ez ember a stabil fix sebeseggel es utoler egy elotte foylton kicsit lassulo-gyorsulot...hat akkor azt nagyon szar kovetni, persze tempomat nelkul is szar kovetni...az ilyen autost...folyton figyelni kell ra.


Ezert inkabb atlepem egy laza gazadassal
aztan a tempomat ugyis visszaall es ...johet utanam a maga hullamzo tempojaval mar nem zavar.

A tempomatost elotted arrol ismered fel, hogy FELTUNOEN egyenletesen megy elotted tovabb!

A bunkot meg arrol, hogy elozes utan lassit elotted es direkt visszafog egy kicsit a tempobol ...csak azert is....

aspanu 2008.11.12. 16:40:01

autos gyalogos:
sajnos azt kell mondjam, te egy igazi istenbarma ostulok vagy. Bocs.
Amit irsz, az igaz: pl persze hogy vilagitson elore az elottem meno, hogy lassam az utat amikor megelozom. De ha nem teszi, mert nem jut eszebe, nem tud vezetni, nincs kedve vagy akarmiert, akkor NEM elfogadhato es NEM mentheto hogy belereflektorozzak a tukrebe. Nem bizony. Ilyenkor lelassitok, beallok mogeje, turelmesen kivarom amig SZABALYOSAN meg tudom elozni, es csak utana kezdek ujra gyorshajtasba meg reflektorozasba.
NEM kenyszerithetek senkit semmire, es NEM buntethetek masokat azert, mert nem azt teszik ami nekem jo lenne eppen. Ez van. Ezt hivjak tarsadalomnak.
Amirol te irsz, az a vadnyugat. Elobb-utobb jon a seriff es levadasz teged is, amikor epp elszakad a cernad - hacsak az infarktus nem er elobb utol:-)

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:50:38

Mondjuk... ha a tukrei amugy
JOL vannak beallitva akkor
nem igazan vakit a refi hatulrol.

De a legtobb autos latja a sajat autoja oldalat a tukorbol...amugy minek is?!
(A masik savot kene alapban csak latni benne)

Ilyen (rossz) beallitasnal pedig PONT a szemebe fog a hatso refije vilagitani....

A belso tukor az meg ugyebar ejszakia allasban van ejszaka...tehat szinten nem vakit durvan.

aspanu 2008.11.12. 17:04:06

Lenyeg hogy a masik a hulye. Persze. Neked van igazad, mint mindig. Mert te tudsz vezetni, mas meg nem. Jo lehet autos gyalogosnak lenni:-)

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 17:15:12

Nem mindig avn....gondolom, de
az oldal tukor beallitasa az autok
...vagy 80-nal tenyleg szar!!!

Sajnos nem igazan oktatjak, mi lenne a jo.

Sajnos sokan az oldal tukrot nem is nagyon hasznaljak vezetes kozben...pont mert az rosszul all!!!

Azert nem hasznalja mivel ABBAN NEM
a mellettes sav kozvetlen KOZELI forgalmat latja ami fontos lenne neki...hogy lassa.

...hanem foleg a sajat autoja oladalat latja
es esetleg a melletes sav tavolabi forgalmat.
De.. azt meg MÁR latja a kozepso tukorbol is.

A jo oldal tukor beallitassal sokkal konnyebb es gyorsabb a varosi manoverezes!

Mert fej forgatas nelkul mindig pontosan tudni lehet mi is van korulottem kozel...csak a tukrokbe pillanatassal is...

whiteg 2008.11.12. 17:18:37

autos gyalogos:
"sokan tul EGYENETLENUL mennek elol...szar menni utanuk, mivel lassulnak-gyorsulnak osszevissza"

Én tudok tempót tartani, csak másnak ez nem megy, mert ök inkáb diktálni szeretik a tempot, és nem máshoz alkalmazkodni.
Ha meg le elöz és be áll elém és vissza is vesz a tempojából akkor, én persze alkalmazkodjak ő hozzá?

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 17:21:34

whiteg

"vissza is vesz ..én persze alkalmazkodjak ő hozzá? "

Ezt irtam volna...aaaa nem ...
Olvasd ujra el mit irtam koszike.

albi99 2008.11.12. 17:30:21

Autós gyalogos: én köszi a válaszodat, mert így legalább részben értem már a másik oldalt is... Mivel a sima utas példa friss, tudok rá válaszolni: azért nem refiztem, mert messze előttem jöttek szembe mások is (refit csak akkor kapcsolok, ha előttem semmilyen fény nincs, magyarán se jövő, se menő autó előttem, mert ZAVAROM vele... bocs, én így tanultam, nyilván lúzerföldön :))

Ettől függetlenül legalább értem már (elfogadni úgyse lehet magát a jelenséget: szabálytalanul és veszélyeztetve a másikat reflektorral királykodni, csak mert valaki őelőtte szabályosan merészel menni, szerintem eleve önmagában nonszensz, és igenis veszélyezteti, mert a legtöbb ember ideges lesz tőle, idegesen pedig a legtöbben nem vezetnek túl jól, gyorsítanak, fékeznek, stb...)

A másik példánál is igazad van amúgy, de csak körülbelül írtam az értékeket, és Te is tudod, hogy néha nehéz visszatérni mondjuk egy 4-5 kamionból és buszból álló kombó előzése közben... nincs hely visszamenni, a barom meg egyszer csak feltűnik mögötted és akkor már nincs hova menni, csak taposni a szerencsétlen kisautót, hogy visszatérhessünk a külsőbe. Mikor ez a helyzet, akkor csak simán parasztság villogással "biztatni" a lehetetlen küldetésre... Aki kivág egy gyors autó elé, az mondjuk tényleg megérdemli.

whiteg 2008.11.12. 17:33:46

autos gyalogos:
"Ezt irtam volna...aaaa nem ...
Olvasd ujra el mit irtam koszike"

Elolvastam......
Most ennyi lenne a bunkó? 100-ból 90-en? gondolod?
Szerintem simán lenézik a kis autókat, ha az az ő tulajdonában lévő autónál kisebb, akkor meg elözi. Pedig a sebesség nem indokolná.

Nekem ezek a tapasztalataim.
Bezeg amikor néhnapján, egy 600as merkádesel megyek ugyanakora tempoval. Mindenki felzárkozik, és nem akar megelözni.

Szóval én csk azt mondom, hogy nem mindegy, hogy egy merkádesal, vagy csak egy sima suzukival mész 100al. Totálisan máskép viszonyulnak.
Ó azok az elöitéletek:-)

Kasu 2008.11.12. 17:44:02

Egy balesetes este, rengeteg tökölés után talán először -ráadásul és nagyon erős új autóval - levillogtam az M7-esen egy poroszkát a belsőben. A rohadék de inkább balfácán nőci ijedtében kurva nagyot fékezett, így én is és csak hajszálon múlt a baj. Szóval soha többé. Ha kell megvárom míg lemegy magától és nem megyek a seggébe és kész.

Különben a poszt/ok/ról egyre inkább az a véleményem valaki nagyokos találja ki a témákat. Ez is annyira gyenge, hasonlóan a "nyuggeres"-hez, valaki mintha ilyen hülye lenne, provokál és baromságokat ír. De azért jó, hogy vannak remek vélemények, jó történetek a műbalhé/műbalfasz postírók kapcsán...Ha valakinek tényleg elmegy a feje egy lassú nyugdíjastól, meg a villogtatástól, hát attól bocs:-))))))))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.12. 17:44:45

A postoló volt a köcsögöcske itt is. Szidja a népnevelőket, majd ugyanazt játssza el ő is. Igazi magyar, tudathasadásos parasztgyerek vagy, valdd be. Amúgy a testméreted mit sem számít, ha motorról:

a. pofán rúgnak a bakanccsal
b. a tükrödet rúgják le
c. mindkettőt

mert a kurva életbe utol nem éred, szóval én meg is tettem volna.

B.GY. 2008.11.12. 18:21:16

Szerintem lehet a posztíró 100 kiló meg 180 centi.Akár még több is,mint itt sokan.Szerintem attól van ez,hogy egész nap a gép előtt ül,és tolja magába chipset meg a kólát.Ja én nappal dolgozom:)Csak 75 kiló vagyok,és 178 centi.Amúgy meg egy köcsög volt.Örüljön,hogy nem csavarta le a motoros a tükrét,vagy a hízott arcát.A pókember meg különben is hálókon közlekedik.Minek neki kocsi.

autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 18:26:49

"Szóval én csk azt mondom, hogy nem mindegy, hogy egy merkádesal, vagy csak egy sima suzukival mész 100al. "

Nekem mindegy, ha elottem pocsol
mindkettot atlepem....

A kulonbseg csak annyi, hogy
a merga eseten ehhez helybol vissza is kapcsolok 3.-ba a szuzu eseten meg nem....mert MINDKETTO jo esellyel gyorsitani fog csak azert is az elozesem kozben...
...es erre keszulni kell manapsag sajnos ... kello erotartalek is kell az elozeskor.

A merga(audi,bmw) eseten van 10%-nyi esely arra is, hogy tolni is akar utana buntibol ...ekkor vegkepp jol jön, hogy 3.-ban azert lazan ellepek elole...parszaz meternyit ilyenkor.


Altalaban ertenek a dologbol...a dragaim.

Lassan 30 ev alatt csak két akkora barmot fogtam ki, aki nem nyugodott es sokaig uldozost, kormany rahuzost jatszott miutan a 70-75-el poroszkalasat elunva megeloztem.

Egy audit kopaszokkal es
egy 1500-as ladat cigokkal...

Vági Sándor Zsolt · http://swonder 2008.11.12. 18:33:33

Egymásra találtatok barátocskám.Az egyik szar a másik fos.

Pista 2008.11.12. 19:32:42

TH: a post záródik azzal a kérdéssel hogy melyikük volt a nagyobb bunkó :)

a korábbi hozzászólásomban leírtam hogy mit szoktam tenni ilyen esetben. legutóbb az M1-en villogott le egy 5-ös bömös miközben egy kamion felénél jártam. szerintem egy életre megtanulta hogy mit jelent az 1.2 HTP. :)

Pöttöm 2008.11.12. 19:38:34

a túlsúly egészségtelen vigyázzá mert beledöglesz!

mind a ketten segg paraszt faszok vagyoktok, hogy pusztulná meg paraszt szabálytalan vagy oszt még fékezősdit is játszol mi? majd kicsapja valaki a fogad 1szer ne aggódj! a motorosra is vonatkozik egy része annak amit leírtam csak fordítsa át magára ha véletlen olvassa az oldalt!

BGyRacer 2008.11.12. 22:44:42

A féklámpa villogtatás nem szép dolog! Valószínűleg az engem is pepöcentett volna... Ha elfogytak mellőled az autók, akkor pedig igazán lehúzódhattál volna, had' menjen a dolgára, végülis semmivel nem tartott föl, nem veszélyeztetett; ilyenkor azt gondolom, h. félre kell tenni az önérzetességet, hiszen tényleg semmivel nem tett neked keresztbe; fordított esetben te mit gondolnál az elötted haladóról? SZVSZ!

Jacques Foche 2008.11.12. 22:52:22

Nah, ebből a posztból lehet leszűrni, hogy mennyire általános jelenség hogy nem elég, hogy parasztkodnak a népek, de még el is hiszik, hogy igazuk van, aztán ettől meg még tahóbbak.
1.) Ha valakinek igaza van, az még nem jogosítja fel arra, hogy paraszt legyen.
2.) Ha nincs, akkor meg aztán végképp nem ugathat...
3.)Belső sávból sűrű villogással, seggbemászva letolni valakit tahóság.
4.) Ok nélkül bentmaradni a belsőben, népnevelőt játszani és közben meg szidni a többi hasonló népnevelőt, az nem csak tahóság, de még agyi visszamaradottságra is utal.

Szóval jó kis poszt volt ez, köszönjük szépen. ;)

cso zsi 2008.11.12. 23:30:24

" KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.11.12. 17:44:45
Amúgy a testméreted mit sem számít, ha motorról:

a. pofán rúgnak a bakanccsal
b. a tükrödet rúgják le
c. mindkettőt

mert a kurva életbe utol nem éred, szóval én meg is tettem volna. "

Amíg a motoros azzal van elfoglalva, hogy a lábával hadonásszon, meglehetősen védtelenné teszi magát.
Még ha egy trabantossal játssza el a tükörlerúgást, akkor sem kell utolérni, hiszen mellette van. Az meg a korábbi szabálytalanságokat figyelembe (nem ) véve, szintén a Kresz áthágása.
Mint ahogy bűncselekmény, amikor ráhúzom a kormányt korlátig. Mert "megijedtem"...
Aztán mindenki bizonygathatja a történteket, tanú nem lesz, csak fél év múlva kerül elő valamelyik oldalon, aki "mindent látott".
Nem vagyok 120 kiló, nem vagyok 180 centinél magasabb, és közelharcban biztos csúnyán kikapnék.
De az autóban valamivel védettebb vagyok.

Pistike911 2008.11.13. 01:47:34

Már csak az maradt ki a posztból, hogy hány zöld jelzést pofáztak végig két sort is feltartva? Ebbe már az is belefért volna.

A slusszpoén mégiscsak egy gyertyafényes vacsora lett volna, azon legalább röhöghetnénk! :O

"...mert 185cm magas vagyok, és az kintről is látszott, hogy jelentősen túl a 100kg-on."

WOOW! Kis terminátor! Mondjuk ennek is megvan az előnye: nem kell pohártartó, mert a csokis shake megáll a hasadon!

Ha a testméret alapján állapítanák meg az elsőbbséget pl. , akkor előlem mindenki húzódhatna le a külső sávba. Szerencsére nem így van.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.13. 16:11:57

Kedves kommentelők,
Én írtam a postot.
Az eset valós, megtörtént, így, ahogy megírtam.
Nem vagyok rá büszke, épp azért írtam meg, hogy lássam, mások szerint ki volt bunkó (szerintem először a motoros, aztán, talán kicsit túlreagálva, én).
Akik felfogták a post lényegét, azok átlátták, hogy NEM az történt, hogy száguldoztam ész nélkül a belsőben, és nem mentem le, amikor lehetett, hanem az értelmetlen villogás REAKCIÓJA volt, hogy nem engedtem el (népnevelő2).
Akiknek csak az jött le, hogy 'fogyjál le, kövér vagy, úgyse az számít, így is leverlek', azokat csak sajnálni tudom. A történetnek nem (és ennek a blognak sem) témája, hogy ki miért kövér/sánta/vak/tohonya. Egyszerű adaléknak szántam, hogy talán miért maradt meg a tükröm.:-)
Nem véletlenül írtam szmájlit a végére, nyilván nem akarom megtartani a belső sávot.:-) Ezt sem fogta fel néhány tompaagyú.
Összességében úgy érzem, a többség szerint reális, bár kicsit durva volt a reakcióm, ám maguk is így tennének néha, míg a kissebbség szerint egyformán, vagy én kicsit bunkóbban viselkedtem (ezek egy része nem olvasta el rendesen, hogy a motoros kolléga akkor kezdett villogni, amikor még nem volt hova menni - ha lett volna már akkor, és mégis maradok, akkor persze jogos lett volna a villogás, és tényleg taplóság ott maradni, csak azért, vki nálam is jobban gyorshajt).
Aki ismeri azt a pályaszakaszt, az tudja, hogy igazából a 100-as táblának sok teteje nincs, csak a ki/bevezető szakasz miatt (sok fel/le hajtó lehetőség, stb) van kint, nem pedig mert ott nem lehet haladni. Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek (naponta járok arra évek óta, és még sosem láttam, illetve nem is mértek be). Tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni azon a részen, ahol már nincs kijárat.
A történet rövidítése miatt nem írtam bele minden sávváltást, látom, vkinek ez is szemet szúrt.:-) Amikor az Osztapenkohoz értünk, onnan átment az egész normális városi közlekedésbe, az említett piros lámpáig. Azt hiszem, egy zöldet beszélgettünk végig.:-) Volt ott épp egy lerobbant kamion is mögöttünk, szóval nem tartottunk fel senkit.
Van még további kérdés?:-)
Pókember

TH 2008.11.13. 18:43:55

Pokember 2008.11.13. 16:11:57
Hát kérlek:

"Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek (naponta járok arra évek óta, és még sosem láttam, illetve nem is mértek be). Tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni..."
Értem az ok-okozati összefüggést...ahol nem mérnek, ott lehet gyorshajtani...no komment. :)
Az ilyen érvelést nem szeretem. Mindegy.
Sztem a többség szerint te voltál a bunkóbb, de nem számoltam össze. Lényegtelen, a viselkedésed részben volt csak elfogadható, az övé egyáltalán nem, ha minden úgy történt, ahogy leírtad.
A népnevelő2 viselkedésmód sok esetben elfogadható nekem, de azért kicsit túlzásba estél sztem. Ez előfordul néha velem is. Nem vagyunk szentek.

Jacques Foche 2008.11.13. 23:00:14

Bunkósági kérdésben a motoros vs. Pókember meccs döntetlennel zárult. Mindegy, nézzük a pozitív oldalát: legalább mindkét oldalon van lehetőség fejlődni.

Pistike911 2008.11.13. 23:39:01

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.13. 16:11:57

"Van még további kérdés?:-)"

Eddig sem volt kérdés....

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.14. 07:40:08

TH: (a mérésről) természetesen nem így értettem, de persze ezt is bele lehet magyarázni. Ügyes vagy.
Beláttam én is, hogy a viselkedésem nem volt teljességgel elfogadható, sőt. Ezért is írtam a posztot, nem önfényezés, nem 'hű, de faszán csináltam' miatt, hanem tényleg kiváncsi voltam, kinek mi a véleménye a helyzetről, a szereplők viselkedéséről, és hogy ők mit tettek volna.
Erre választ kaptam, és ezt köszönöm.
Igyekszem fejlődni!
Pistike: látom, a szmájlik hidegen hagynak.

TH 2008.11.14. 12:19:58

Pokember 2008.11.14. 07:40:08
Nem akarok nagyon kötözködőnek tűnni, de azért ez érdekel...most akkor mit jelent az a mondat, hogy "Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek ...tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni"?
Nem bántásiból kérdezem, csak érdekel.

Bikk 2008.11.17. 07:38:08

ha üres a külső, húzódj le. arra pedig tényleg büszke lehetsz, h "sokat eszel"

Touch-Kó 2009.03.19. 20:39:39

Hát írtad hogy 3 sávos és belső sávban mentél...
Először 130 at mentél,így megszegted a sebhatárt.
Majd lassítottál, és láttad jött a motoros.Gyorsabban ment mint a seb határ.
Majd direkt lassítottál,nehogy el tudjon menni(Indokolatlanul lassan mentél,illetve akadályoztad a forgalmat,hiszen 100 as a tábla és DIREKT mentél lassan).Majd miután lelassult, újabb szabálytalanságot követtél el,hiszen automatikusan a középső vagy külső sávba kellett volna menned.
Szerintem nagy tuskó voltaál,hiszen mint Ő ,TE is gyorshajtottál, csak ráadásul akadályoztad is a forgalmat,és szivattad.

furkóúr 2010.10.24. 18:57:34

@aspanu: te sokat nézed a minimaxot nem???
én is Angliában élek,de úgy látszik,neked van egy külön "angliád",ahol mindenki példamutató,senki sem rosszalkodik,és ha mégis,azonnal jól letartóztatódik,megejnyebejnyeirgumburgum...
Abban az Angliában ahol én élek,van egy város,london a neve,és aról híres,hogy vannak olyan részei ahol nem ajánlatos éjszakánként csavarogni..És abban a londonban,igenis vannak ugyanolyan bunkók mint Budapesten,vagy glasgowban,Vagy St.Helierben,vagy Hágában,vagy Newyorkban...ezeket a városokat tudom összehasonlítani,mert itt éltem huzamosabb ideig...
úgyhogy ne akarj etetni senkit,te barom...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása