Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Paráztatós kanyar az Erzsébet hídnál

2008.12.07. 11:41 :: SilentSound

Valahogy még nem volt szerencsém megtapasztalni amiről Gábor írt a levelében. Vagy csak annyira hozzá vagyok szokva a hasonló helyzetekhez, hogy fel sem tűnik, ha oldalról le akar gyalulni valami ijedős sofőr? A fő probléma inkább abból adódhat, hogy sokan nem nagyon akarják betartani azt a negyvenet, mert annyival haladva nem is olyan éles az a kanyar. Aki meg még ott is képes lenne úgy kisodródni, hogy nekicsapja az autóját a szalagkorlátnak, annak lehet, hogy megérettek a gumijai egy cserére.

Van egy sajátossága az Erzsébet hídnak, amitől sokan kapásból lefossák a bokájukat - pláne azok, akik nincsenek tisztában gépjárművük pontos méreteivel és saját képességeikkel. Konkrétan (Pest felől haladva) a budai hídfőnél lévő éles "jobbos" kanyarra gondolok, ahol két sáv, plusz egy buszsáv van, 40 kilométer/órás sebességkorlátozással.

Ezzel alapjában véve nem lenne semmi baj, ha az autósok nem ijednének meg a baloldali dupla szalagkorlát közelségétől. Emiatt rendszeresen levágják a kanyart, veszélyeztetve a középső sávban haladó autók épségét. Természetesen akkor nincs probléma, ha dugó van és lassan haladnak az autók, de gyér forgalomnál szinte minden esetben "bodycheck" közeli helyzet alakul ki. Lehet dudálni, hatalmasat fékezni, szídni a másik anyját, illetve menekülni a buszsávba, ha az éppen üres.

Ma reggel is éppen erre vezetett az utam (természetesen a középső sávban) a bal oldalamon egy bordó SX4-gyel, mögöttem egy Antarával - előttem és jobbról semmi. Ismerve a "helyi szokásokat", már lassítottam, de autóm orra még nem hagyta el az SX4 hátsó felét, amikor annak kedves sofőrje egy hirtelen gondolattól vezérelve levágta a kanyart, ezzel reflex- és féktesztre kényszerítve engem - szerencsére az Antara nem volt közel.

Mivel gyakran járok erre, számtalanszor tapasztalatom ezt a helyzetet. Az egy dolog, hogy szarnak a felfestésre (azaz a kanyarívre), de az sem érdekli a delikvenseket, hogy éppen mivel haladnak mellettük (kisebb személyautóval vagy nagy egyterűvel), mert az "erősebb kutya baszik" elvén szinte mindig levágják a kanyart. Ha dudálnak rájuk, akkor meg bambán néznek és nem értik, mi a probléma.

75 komment

Címkék: budapest közlekedés híd autó béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killermoney 2008.12.07. 11:59:15

Ez hasonló mint a lámpák előtti "S" lassító amit ha vki nem vesz észre akkor átmegy a másik sávba és ha ott jön vki akkor az kellemetlen. Egyébként ismerem a helyet meg még van néhány ilyen a városban, pontosan így kell ott menni ahogy írtad, előre felkészülve mindenre...
Ja és első???:D

Marcellusca 2008.12.07. 12:25:31

Ismerős hely és szitu. Tényleg csak fokozott körültekintéssel lehet ott közlekedni. Meg a következő bal kanyar is az M7 felé.

Ja és 43! :D

G 2008.12.07. 12:26:03

BP-en már rég nem megyek valaki mellett, csak amíg nagyon muszáj. Legrosszabb esetben a hátsó kereke vonalánál van a kocsim eleje, ahogy a postírónak is, akkor nem tud nekem jönni. Illetve ha akar, akkor előbb az eleje mozdul, az pedig látszik...

Az adott kanyart egyébként nem véletlen hívták casco-kanyarnak anno.

A vicc az egészben, hogy átlagsofőr béna. Nem kicsit, nagyon. Az adott kanyar 70-80-al még átlagos, de persze műszakin megfelelő állapotú kocsival bőven bevehető sávból kicsúszás nélkül.
De a sok idiótának már lassú haladásnál is kihívás... Sajnos ez van. Defenzíven kell vezetni miattuk... :S

yappari 2008.12.07. 12:36:15

Sziasztok!

A 43 azmiaz?

Köszi

Auto-InterCont 2008.12.07. 12:36:51

Még ha bután is néz, akkor is ledudálom az osszes ilyen fenomént. Elmondom, hogy ebben az esetben nem biztos, hogy látta a tükörböl, hogy van mellette/mögötte másik autó, ha egyáltalán nézte. Ezért nem szabad csak a tükörre hagyatkozni. Egy SX4-böl pedig még egészen jól ki is lehet látni.

Marcellusca 2008.12.07. 12:37:56

De, hogy a postírót is szidjuk: Most millyé' köllött leírnyi, hogy millen ótók vótak még a zúton? A tiedét mé' nem írtad mán akkó le, aztatis? xD

Én skodás vagyok, de nem vagyok ám olyan!

Marcellusca 2008.12.07. 12:40:05

yappari 2008.12.07. 12:36:15

43 = ösi, román szokás! :D

Marcellusca 2008.12.07. 12:41:19

yappari 2008.12.07. 12:36:15

Bocs, mármint elsőzni ősi, román szokás.

Én skodás vagyok, de nem olyan.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 12:42:01

Nem lehet mindenki autóversenyző, de ez már a másik véglet. Tényleg nevetséges.

bela@bela.hu 2008.12.07. 12:47:40

Ez hsonló ahoz a példához amikor az egyenesen menő sáv kacsázik ha nagy eső van esetleg hó csak sejteni lehet merre halad és azt is meg kel tippelni hogy a melleted jövő emlékezetből közlekedik -e vagy élatében nem járt még arra mert igen nagy az oldal érintkezés veszélye.

Krisi 2008.12.07. 12:51:19

Várom már, hogy mikor jönnek az okoskodók a "faszér' nem mentél a külső sávban" kezdetű monológokkal :)

Amúgy tényleg nem egy durva kanyar az, csak hát ez van: az emberek nagy része nem tudja hogy hol vannak az autója határai. Ezért érzem magam sokszor átlagosnál jobb vezetőnek, mert látom hogy miket művelnek mások. Pedig én sem vagyok jó sofőr.
Walter Röhrl, na ő tud vezetni. A többiek csak próbálnak :)

Marcellusca 2008.12.07. 12:52:05

bela@bela.hu 2008.12.07. 12:47:40

Ehhez nem mindig kell eső vagy hó.
Jártam már úgy, hogy a belső sávban haladó majdnem feltolt a járdára. Még jó, hogy észnél voltam. (És, hogy jó volt a kürtöm. :D)

Marcellusca 2008.12.07. 12:57:10

Krisi!

Ha olvastad volna és ismernéd a helyet, akkor tudhatnád, hogy a külsö az buszsáv, tehát ott (szabályosan) nem mehett, csak a középsőben. :D

HTF: Walter Röhrl? :D

Silenthill 2008.12.07. 12:57:16

Nekem ezzel a kanyarral nincs bajom, jó, énis lelassítok eléggé, de nem szoktam másik sávba csalinkázni. Viszont utána a Hegyalja útra felhajtó sáv nagyon gyilkos ha belül mész. Egyszer egy Lada vette furán mellette a külsőben a kanyart és azt hittem nekem csattan, másik alkalommal egy Punto, de még remek rángatást is előadott a sofőr...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 12:57:27

bela@bela.hu 2008.12.07. 12:47:40

Ja. Esőben is hasonló a szitu (sőt még rosszabb, mert a hóban általában jól látható keréknyomok sem vezetik az idegent): néhol megkopott már a felfestés, az út meg erősen csillog, így optikailag érzékelhetetlen a sáv vonalvezetése. Ilyenkor van az, hogy van aki emlékezetből megy, és tudja, hogy ott hogyan kanyarog a csík, van aki meg nem tudja, levágja (és még hibáztatni sem lehet érte).

Mi a francért nem lehet az ilyen kritikus helyekre pl. kicsit kiemelkedő fényvisszaverős jelöléseket beépíteni?

storyline :) 2008.12.07. 12:57:49

Szerintem kamu a poszt, mert zöldek a fák, én pedig pont tegnap jártam arra, és láttam, hogy már nem azok!

ave 2008.12.07. 12:59:31

Azert vagjak le, mert szuk a sav kanyarodashoz.
Elfer az auto benne, de az autopalyan sem azert olyan szelesek a savok, hogy elferjen benne egy kamion is, annal is szelesebb. A biztonsagerzethez kell nemi levego a korlatok mellett.

Szoval ez hibas kialakitas, nincs mit ragozni rajta.

G 2008.12.07. 13:29:07

Macellusca:
"Ha olvastad volna és ismernéd a helyet, akkor tudhatnád, hogy a külsö az buszsáv, tehát ott (szabályosan) nem mehett, csak a középsőben. :D"

De mehetett volna, ha megy a Gellért tér fele, azaz jobbra fordul :)
Akkor már a Pesti hídfőtől mehet a buszsávban!

G 2008.12.07. 13:41:04

hehe, az a hely a másik irányban is humoros a középső sávból megközelítve. Vannak, akik úgy tartják a sávjukat, hogy fix oldaltávot próbálnak a mellettük jövőtől tartani. Na ha egy ilyen épp a külső sávban hajt fel standby állapotba rakott aggyal, miközben egy busz a rudas felől szintén célba veszi a hidat akkor gond tud lenni.
Saját példa: Közepes forgalomban a hegyalja útról középső sávban csorgok le, jobbra mellettem - kicsit előbbre banya vizet facsarva a kormányból halad a külsőben. Feltűnik egy szep csuklós volvo busz a buszsavban. A banya alapjelnek tekinti a sajat sebessergét és a jobb sávszélt, arra szabályoz az épp üzemelő 2 db neuronjával, szóval frankón két kerék közé veszi a felezővonalat ahogy a busz mellette kaszál be az ő sávjába. Szerencsére látszott, hogy az egész helyzet a kéksárga előszobája, (valahogy valószínútlennek tűnt, hogy a banya a jobb tükrét beáldozva edukálja a bussofőrt a sajét sávja tiszteletére), úgyhogy figyeltem és nem jött nekem.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 13:50:58

A másik kedvencem a Hungárián amikor mész a városba befelé, Acquincum környékén van ez a dolog..(pontosan nem tudom megnevezni, nem vagyok bp-i)
Valami felüljáró van az út fölött keresztben, és egy ponton a 3 sáv beszűkül 2.4-re.
Általában a jobb szélső sávból, ami akkor beszűkül, menekül mindenki középre.
Mindig van olyan, aki a megüresedőben akar leleményesen előretörni, aztán jön a hoppá, hogy nem fér el.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.07. 13:58:36

AnyádnakPalánkot: A Hungária körút nemigen megy az Aquincum felé, nem kevered valamivel? :)

Káposztakukac 2008.12.07. 14:05:29

anyádnak palánkot: az a szentendrei út lesz és az esztergomi vonat felüljárója. tény, hogy nagyon beszűkül, de a szélső sávban egy személygépkocsi akkoris elfér. még ha kell is egy kis bátorság, hogy az ember kipróbálja...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 14:06:23

RE: G 2008.12.07. 13:41:04

"alapjelnek tekinti a sajat sebessergét és a jobb sávszélt, arra szabályoz"

Hülyemérnök :-)

Marcellusca 2008.12.07. 14:07:16

G 2008.12.07. 13:29:07

De, ha nem a Gellért tér felé, hanem az ótópályára akar menni, akkor minek menjen ki a külsőbe? Hogy 5 méter múlva visszakéreckedjen a középsőbe?

Calogero 2008.12.07. 14:07:37

Csatlakozom a poszt íróhoz, én is nap, mint nap átélem ezt az Erzsébet hídnál és nyílván még sok más helyen az országban. Már eleve úgy közeledek kicsit "bonyolultabb" kanyarokhoz, hogy 90% hogy átjönnek a sávomba és tényleg, szinte mindig meg is teszik. A dudálásnál tényleg nem műödik, fogalmuk sincs, hogy mi bajom lehet :-)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 14:13:38

"A biztonsagerzethez kell nemi levego a korlatok mellett."

Klausztrofóbiásoknál fokozottan...

Időnként én is hülyén érzem magam szűk helyeken, bár az agyammal érzékelem, hogy lazán elfér az autó. Pl. ha autópályaépítésnél két sávból hármat csinálnak + kamion az egyik oldalon, szalagkorlát a másikon. Vagy a városban, amikor az egyik oldalon villamos, másikon meg pótos IFA. Szerintem a népesség felének ilyenkor menekülhetnékje van. Nekem is.

A fenti kanyar is ilyen: ha éppen jön melletted egy busz a középsőben, akkor előjön a klausztrofóbiád a szalagkorlát mellett, ha meg csak egy Suzuki jön mögötted középen, akkor inkább csinálsz magadnak egy kis helyet :-).

Leonard Zelig 2008.12.07. 14:18:49

Azért az M0 még mindig gázabb helyenként, SZVSZ

Reggie 2008.12.07. 14:21:37

Jo az a kanyar. Felelevenit reg elfeledett erzeseket es szelektalja a hulyeket:)

volvo 01 2008.12.07. 14:24:44

Bécsben az összes sáv ilyen széles, csak ott tudnak is vezetni.

2008.12.07. 14:26:16

Káposztakukac
2008.12.07. 14:05:29
„az a szentendrei út lesz és az esztergomi vonat felüljárója. tény, hogy nagyon beszűkül, de a szélső sávban egy személygépkocsi akkor is elfér. még ha kell is egy kis bátorság, hogy az ember kipróbálja...”

Nem annyira bátorságpróba az. :-)
Ráadásul azt se felejtsük el megemlíteni, hogy ott van egy 50-es tábla is.

Autós állat 2008.12.07. 14:26:35

Történelmi érdekesség, hogy a híd újjáépítése után visszaépítették a villamossíneket, azonban azokat 1972-ben elbontották. Akkoriban a budai oldalon ilyen hajtűkanyarokkal oldották meg, hogy a villamos nem keresztezte sehol a közutat.

masterboy 2008.12.07. 14:27:54

Van meg bp-en jopar trefas kanyar,de vezessetek deffenziven.Ez kb annyit jelent,hogy mindenkit folyamatosan figyelek,mindenkirol feltetelezem hogy nem tud vezetni,es ha valaki hibazik en magam probalom elkerulni a karambolt.500.000 km utan mar Ti sem fogjatok a kurtot nyomni,nem fogtok anyazni. : )

Reggie 2008.12.07. 14:30:07

masterboy 2008.12.07. 14:27:54

Szoval, ha mindegyiknel gyorsabban megyek akkor nem tudnak belemjonni. Ez eleg defenziv?:)

yappari 2008.12.07. 14:36:49

NO, még mindig nemtom, mi az a 43, de addig is javaslom, az íves szalagkorlát fölé, a híd tengelyére merőlegesen kasírozzunk fel egy ilyet, hátha már nem ijed meg senki:

www.grosh.com/upload_images/full/ES2546.jpg

:)

Széna Tomi 2008.12.07. 14:39:28

Ugyanez a szitu az Örsnél, a Fürediről a Nagy Lajos király útjára balra kikanyarodva.

Krisi 2008.12.07. 14:48:59

Marcellusca: tudom én, hogy az buszsáv, azért írtam, hátha valaki beleköt, aki nem ismeri a helyet :)

A HTF meg mi? Happy Tree Friends? :D

Gera 2008.12.07. 15:00:15

Szerintem szarabb az emlegetett Szentendrei úti kanyar a vasúti híd alatt. Eddig 1x koccoltam le ott a padkát balfaszságból (sajátnál nagyobb autóval), meg 2x nekiszorítottak, azóta csak úgy közelítem meg a külsőben, hogy mellettem ne menjen senki.

loláb 2008.12.07. 15:10:32

G,

"...Az adott kanyar 70-80-al még átlagos, de persze műszakin megfelelő állapotú kocsival bőven bevehető sávból kicsúszás nélkül..."

Megnézném amikor megpróbálod. Jó távolról.

Marcellusca 2008.12.07. 15:14:48

yappari 2008.12.07. 14:36:49

Akkó' 18! (Olvass vissza, köcsög!) xD
Marcellusca 2008.12.07. 12:40:05
Marcellusca 2008.12.07. 12:41:19

Egyébként a teljes "kódtáblát" megtalálod a kocsmában, offtopikon.

Rambo 2008.12.07. 15:20:12

Én is szoktam az Erzsébet hídon közlekedni. Viszont amikor vezetni tanultam nekem azt oktatták hogy párhuzamos egymás mellet két autó ne menejen (már csak a tükör holttere miatt sem). Ezt be szoktam tartani és igy ha le is vágják a kanyart akkor sem rám huzzák a kormányt.

Don Blasius 2008.12.07. 15:21:52

Valaki írta, igen, Buda felől is tud izgi lenni, ha egyesek gyorsabban jönnek a kelleténél és vágják a kanyart. Amúgy elbaszott egy csomópont, a Rudas felől felhajtani és besorolni, a belsőben már betorlódnak, de a buszsávban mindig van egy pár száguldozó, aki a semmiből kerül elő, na ezek miatt nem merem betolni a kocsi orrát.

Amúgy van egy pár érdekes sávelhúzás, ahol esetleg több korábbi felfestés is üti egymást (pl. Kvassay út a Vágóhídnál), és simán egymásba folynak a sávok. Valamint az útfestések minősége+közvilágítás is megér egy posztot, esőben sok helyen totál elvesznek felfestések még az újak is.

isti77 2008.12.07. 15:26:45

""...Az adott kanyar 70-80-al még átlagos, de persze műszakin megfelelő állapotú kocsival bőven bevehető sávból kicsúszás nélkül..."

Megnézném amikor megpróbálod. Jó távolról."

Csatlakozom. Az a 70-80 legyen inkább 40-50.
Bár éjjel 2-kor, amikor nincs forgalom, 3 sávon oda-vissza átvágva lehet, hogy tényleg megy a 70-80 is, még nem próbáltam.

Z. 2008.12.07. 15:45:27

Én mindennap megteszem azt a bizonyos kanyart és hát tényleg akad 1-2 nímand, akik alatt beremeg a minden, amikor ahhoz a kanyarhoz érnek.
Én általában tempósabban veszem be azt a kanyart, kiengedem a kocsi orrát és ezáltal a kocsit is egészen a korlátig, így simán elférünk.
Viszont az utánna lévő jobbos, ami visz fel a Hegyaljára szintén figyelmet igényel, mert pl. egy busznak esélyes sincs a sávjában bevenni, csak 1-2 ember ezzel nem foglalkozik. Van 1-2 meleg helyzet ilyenkor reggelente. :)

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2008.12.07. 15:46:24

Egyik kedvenc helyem egyébként :) én a belső sávba megyek mindig, közel a szalagkorláthoz és nem azt mondom, hogy jól érzem így magam, de még mindig jobb mintha a középsőbe mennék és attól kelljen parázni, hogy valamelyik szerencsétlen mikor gondolja úgy, hogy neki fog menni a szalagkorlátnak... és csatlakozom 40-50...

B 2008.12.07. 15:54:02

Buta vagy G.Nem mehet a pesti hídfőtől a buszsávabn,csak akkor amikor a szaggatott volna van,ahol a buszsávon keresztül felkészülhet a kanyarodásra(lekanyarodásra).

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:00:13

A szentendrei út és a hév felüljáró találkozására gondoltam.
Lehet, hogy elférne a szűkületben egy autó, de sose voltam még olyan helyzetben hogy kipróbáljam. (=nem volt üres az út)
Mások viszont rendszeresen átjönnek ott a középső sávba.
Csoda, hogy még valami tömegbaleset nem volt ebből..

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:04:21

Klausztrofóbiám és egyéb autós parám nincs..
Amikor az osztrákoknál valahol a hegyekben valami két évig építették az autópályát, és betonkockák közé volt szorítva egy sáv, hazafelé..
Na abból űztem sportot, hogy mennyivel merek még ott elmenni közöttük.. Ez vagy 15km hosszan volt, a vége mindig az lett, hogy utolértem a kocsisort. :)
Volt két oldalt fél-fél méter helyenként a sáv szélétől a betonig.
Tehát ha elférne, akkor elférne, de én nem hiszem..

gráf 2008.12.07. 16:05:31

kurva anyját az összes autósnak :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.07. 16:14:52

B 2008.12.07. 15:54:02
Pontosan, ahogy mondod. Csomó helyről hallottam már ezt a hidas buszsávban menős hülyeséget, lehet, hogy megérne a kérdés egy posztot. :)

gráf 2008.12.07. 16:05:31
Köszönjük az építő hozzászólást. :P

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.07. 16:24:32

G 2008.12.07. 13:29:07


De mehetett volna, ha megy a Gellért tér fele, azaz jobbra fordul :)
Akkor már a Pesti hídfőtől mehet a buszsávban!
--------------
azt nehezen, mert azon az oldalon nincs buszsáv.
(hacsak múlt hét óta nem festettek fel egyet)

G 2008.12.07. 16:32:17

"azt nehezen, mert azon az oldalon nincs buszsáv.
(hacsak múlt hét óta nem festettek fel egyet) "

Debizony, van. Mindkét irányban. Buda felé végig szaggatott, de tábla és busz felirat jelzi.
én az a G vagyok, amelyik nem ez: G 2008.12.07. 13:41:04 :)

karvasz 2008.12.07. 16:36:39

Az említett kanyarnál én leginkább le, a rakpart felé szoktam igyekezni, tehát a külső sávban kanyarodok, és nemegyszer előfordult már, hogy a középső sávban haladó kedves autós nem vett tudomást rólam, és majdnem a korláthoz szorított.

cso zsi 2008.12.07. 16:43:34

Elég megtévesztő. Tábla jelzi, de záróvonal nincs, vagy nem volt festve a szaggatott helyére.

dinoszaurusz 2008.12.07. 16:49:30

G (akármelyik)

megnézném hogyan veszed be 70-80-nal azt a kanyart kicsúszás nélkül
hacsak nem a szalagkorlűt tart téged sávon belül
és azért legyen kéznél ügyeletes orvos

MosoMasa 2008.12.07. 17:19:57

G 2008.12.07. 12:26:03
"BP-en már rég nem megyek valaki mellett, csak amíg nagyon muszáj." ...
És ezt melyik BP-en tudod megtenni?

Valaki a sok közül 2008.12.07. 17:24:30

Azt a kanyart 70-el én is megnézném nagyfiú:)

Suzukis 2008.12.07. 17:43:07

dark future · www.andocsek.hu 2008.12.07. 14:13:38

"ha éppen jön melletted egy busz a középsőben, akkor előjön a klausztrofóbiád a szalagkorlát mellett, ha meg csak egy Suzuki jön mögötted középen, akkor inkább csinálsz magadnak egy kis helyet :-)."


JBQA, te szemét!

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.07. 17:44:42

G 2008.12.07. 16:32:17

a pesti hídfőtől végig...?

ShwartzWazul 2008.12.07. 18:01:33

Ugyan ez a helyzet a Margit-hídon is a szigeti törésnél mindkét irányban. Ott még az szépíti a helyzetet, ha a kanyarban épp villamos is van.

Krisi 2008.12.07. 18:06:11

Hagyjátok már szerencsétlent, a végén még cskazértis levideózza, ahogy a diagonál gumis Skoda 120 GLS-sel beveszi a kanyart 70-nel hogy megmutassa nekünk, és annak félek nem lesz jó vége :)

gráf:
Még! Még! Csak lényegretörően!

:)

reftno 2008.12.07. 18:08:31

A buszsávot csak akkor szabad használni, ha két sarok között használod. Tehát a hídon akkor, ha a felhajtás a Váci utcából történik jobbra a buszsávba és a lehajtás a híd után azonnal jobbra a Gellért-tér irányába.

MosoMasa 2008.12.07. 20:27:54

Én szoktam ott parkolni is, mert ódis vagyok. de nem vagyok olyan.

gmower (törölt) 2008.12.07. 20:41:00

Valaki a sok közül 2008.12.07. 17:24:30

Pedig megy az 40-nél jóval többel is (természetesen sávon belül maradás alap), persze megfelelően széles gumikkal, jó futóművel, nem túl magas építésű kasztnival, és az sem árt, ha az aszfalt hőmérséklete is támogató jellegű :) 40-el legfeljebb tükörjégen nem lehet azt bevenni (na meg dugóban :D). A sávelhagyókkal én eddig a Soroksárin déli irányba, a Petőfi híd alatt, és a túloldalon ugyanígy (szerintem valaki nagyon szereti a szimmetriát, azért úgy oldották meg) a felsőrakparton találkozom rendszeresen. A Soroksári mondjuk mindkét irányba rengeteg lehetőséget kínál ilyen akciókra. Nem olyan nagy gond ez egyébként, figyelni kell, mert sosem lehet tudni...

Krisi 2008.12.07. 22:47:44

gmower: szerintem mindenki elhiszi, hogy be lehet azt venni nagyobb sebességgel, de azért egy átlagos magyar vezető megizzadna közben, hogy sávon belül maradjon :)
Többszöri próbálkozásra én is simán bevenném 70-nel egy pályaautóval slick gumikon, de az már más tészta :D

Lunitari 2008.12.08. 09:42:16

Nekem simán megy már a kanyarodás. De nem ám azért, mert nekem van a legjobb kocsim, hanem mert én vagyok a legkirályabb gyerek.

Na, ki a király?

SimiTomi 2008.12.08. 09:53:52

Ugyanez a helyzet a Margíton, Budáról Pestre, a szigeti kanyarnál - szinte mindig levágják a belsőből, a külsőben nagyon kell figyelni...

Matrix_ 2008.12.08. 10:48:59

AnyádnakPalánkot 2008.12.07. 13:50:58

az egy nagyon jó kis adrenalin növelő szűkület. Pláne mikor a busz jön melletted a külsőben, belul meg egy személyautó... :)))
nyaammm :))
egyébként 3-an szépen elférnek csak kell egy kis hidegvér.

Aki meg nem tud bevenni egy akármilyen kanyart az mennyen belet lapátolni a vágóhídra!

lori 2008.12.08. 15:13:29

Én öcsém, én sokkal jobban tudok vezetni, úgy érzem a gépet, ahogy senki más. Azt a kanyart hármasban szoktam bevenni kilóhatvannal, és nem félek semmitől mert én vagyok a király, a faszagyerek, a keménytökű benzinvérű démon. Sose hibázom, és már 2 éves koromban saroktolattam pótos kamionnal periszkóppból. Alonso hozzám jár továbbképzésre.

13öreg 2008.12.08. 15:19:22

lori 2008.12.08. 15:13:29
Légyszi add meg a címed és a vércsoportodat,minél előbb donorra lenne szükség.Agyad nem kell!

Krisi 2008.12.08. 18:54:26

lori:

:)

Ha ez mind igaz, akkor már majdnem olyan jól vezetsz, mint én! Már anyám hasában is benzint kaptam infúzión, szóval van még hová fejlődnöd. Az első mondatom is az volt, hogy "szúrjad vissza a hármat neki!"

:D

G 2008.12.08. 20:37:47

Krisi, 13öreg, lori: gyerekek, aki csak beszél róla... de van aki csinálja! :D

szmoker (Homo Trollicus) 2008.12.08. 21:55:26

Ott egyszer engem is majdnem megtörtek, de mégsem, mert fehér céges furgonnal voltam, és megijedt tőle az Ódis :)

Viccen kívül, valami A4-féle volt, én meg nagy fehér céges tankkal középen, tőlem jobbra meg a kékbálna. Ha akartam volna, sem tudok arrébb menni. De nem is akartam, és ezt meglátva az Ódis berezelt.

Hügye Ódisok (kivéve, amelyik nem olyan) :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.09. 01:03:52

"a Hegyalja útra felhajtó sáv nagyon gyilkos ha belül mész."

Ott én is félek, és 30-al szoktam menni. :-)

Különben, nem értem, hogy az ilyen kanyarokon az útügyesek miért nem dolgoznak egy kicsit, szerintem lehetne tenni valamit a jó célért.

PitBuli 2008.12.11. 10:01:58

Engem itt már törtek össze. Én a külsőben, ő a középsőben, és amikor a kanyar megijesztette, átjött félig az én sávomban. Esélyem sem volt kikerülni őt, mert még a busz is bent állt a kanyarban lévő megállójába.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása