Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy műszaki vizsga szenvedéstörténete

2009.01.06. 13:11 :: SilentSound

Most csak az kezdjen olvasni, aki nagyon ráér, mert nem egy pár soros levélkével álltok szemben ma délután, egy heti hideg élelem előkészítése javasolt. Nagyzee egy múltkori posztból merített ihletet és írta meg egy ezredfurduló környékén megejtett műszaki vizsgájának emlékezetes mozzanatait.

A dolog úgy kezdődött, hogy másfél évvel ezelőtt megvettem életem második gépkocsiját. Jónevű japán típus 15 éves darabját, amelyen sajna már meglátszott akkor is az idő vasfoga, de motorikusan meg úgy összességében megérte az árát. Ráköltöttem rendszeresen a megfelelő összegeket, így még mindig működik. De egyszer csak lassacskán kezdett feltűnni előttem a műszaki vizsga rémképe. Ugyanis szeptember 4-én lejárt a kocsin a műszaki, így már jóelőre elkezdtem felkészíteni őt és magamat a nagy eseményre...

1. fejezet: Az elővizsga
Mivel Autóklub tag vagyok, ezért jónak láttam elvégeztetni velük a műszaki állapot felmérést, úgynevezett ELŐVIZSGA formájában. Ez az akció nem kerül túl sokba, így megtettem. Eredményként közölték, amit én is tudtam: karosszériajavítás szükséges, fékjavítás, törött tükör cseréje, sötétítő fólia leszedése.( a készült jegyzőkönyv is!) Ennyi volt, amit kifogásoltak, így szépen elterveztem a teendőket.

2. fejezet: A karosszériajavítás
Megkerestem egy ajánlott mestert ezügyben, és augusztus végére beütemeztük az akciót. Két hét volt az ígéret, meg egy szép nagyösszegű számla. A két hét lassan letelt, így rákérdeztem a mesterre telefonon. Ekkor ért az első csapás: a MESTER kórházba került! Megfázott, meg lett valami tüdőgyulladása is, szóval jó pár hét fekvésről volt szó. A kocsim meg ott állt szétszedve és frissen festve, csak valakinek össze kellett volna rakni. Úgyhogy várakozó álláspontra helyezkedtem. A műszaki vizsga meg csúszott...

Nos, három hét után a MESTER újra üzemképes lett, és összerakta a kocsit, így aztán örömmel rohantam a telefonhívására, hogy végre fizethessek. A kisebb vagyon leperkálása után jöhetett a többi móka.

3. fejezet: A fékjavítás
Előzetes beállítás után a fékjavító MESTER mellékesen közölte, hogy esetleg egy első féktárcsa készlet beszerelése lenne aktuális. Úgyhogy beszereztem az újabb, valószínűleg valamilyen nemesfémből készült egységet. A beszerelést beállítás követte. A fék ezzel rendben is lett.

4. fejezet: A visszapillantó
A jobb oldali tükör sajnos törött volt, így azt le kellett cserélnem. Felhívtam a helyi autóbontó MESTEReket, és az egyiknél sikerült is szintén aranyáron szerezni egy ilyen cuccot. Fel is tettem a helyére, és kitűnően működött, úgy, ahogy egy tükörnek kell.

5. fejezet: A fólia
Mivel annakidején a gépjármű ablakait sötétítő fóliával szereltettem fel, ezt le kellett szedetnem, ugyanis a hatályos rendeletek szerint ez szabálytalan. (túl sötét ugyanis). Le is szedték jó pénzért a fóliázó MESTEREK. Ez is rendben lett tehát.

6. fejezet: Az első vizsga
Mivel, mint említettem, Autóklub tag vagyok, be is jelentkeztem oda vizsgára. Hétfő reggel 6 óra volt az ideális időpont (mivel ez volt e lehető legkorábbi...) így elsőként gördülhettem be a szigorú inkvizítorok szeme elé. Hárman voltak: 2 munkásruhás egyed és egy harmadik, a PULÓVERES. Ennek a jövőben még szerepe lesz! A lengéscsillapító, fék egyéb mérések teljesen rendben voltak. Minden tökéletesnek bizonyult. A világítórendszer megszemlélése maradt a végére. A munkásruhás urak a következő szavakkal jellemezték a jobb első lámpámat: jó lesz ez, csak egy kicsit furcsa a képe. Erre odajött egy harmadik is, hogy megnézze. Javasolta, hogy tegyük bele a tartalék izzót.

Beletettük, nem lett jobb. Javasolta, hogy vegyek egy H4-est a szomszéd benzinkúton. Át is ballagtam a ... kútra, ahol a kereskedőhajlamú managerek egy teljes izzókészlet megvásárlására kényszerítettek, külön nem volt H4-es. Megvettem tehát a készletet, és az izzót beültettük a helyére. Mondanom sem kell: nem lett jobb. Ekkor a három szakember vette a fáradságot, és lehajoltak a lámpatest magasságába, majd közölték, hogy tök szar a lámpám, lejött a foncsor réteg a tükörjéről.. NOCSAK! Akor most mit csináljak? Szerintük fizessem be a vizsgadíjat, majd jöjjek vissza, ha kicseréltem a lámpát. Érdekes álláspont, nemde?

Ekkor közöltem a tényt, hogy a kocsi itt járt elővizsgán, és akkor nem tűnt fel senkinek a rossz lámpa! Erre hosszas tanakodásba kezdtek, és közölték, hogy ez a dolog (mármint hogy a lámpa tükörjéről levált a foncsor néhány helyen, és hirtelen megrozsdásodott...) az eltelt két hónapban is történhetett. Lényeg a lényeg, hogy a kocsi így nem kaphat érvényes műszakit. Ebben maradtunk. Meg abban, hogy akkor én most nem óhajtom befizetni a vizsgadíjat, mivel vizsgáról nincs szó ezexerint, hanem tekintsük ezt a múltkori ELŐvizsga UTÓrezgésének. Ebben maradtunk, és elindultam haza, felhajtani valami új lámpát.

7. fejezet: Az olcsó lámpa és a 2. vizsga
Gyors telefonos egyeztetés után nem a 65ezer forintos eredeti japán, sem a 45 ezer forintos HELLA, hanem inkább a 8ezer forintos UTÁNGYÁRTOTT típus mellett döntöttem. Másnapra az áru megjött, a régi lámpa helyére beszereltem, és rohantam az Autóklubhoz, hogy megcsináljuk. 10 óra lett, mire odaértem, de még beleférek a napba, mondták. Át is haladt a kocsi a megfelelő méréseken újra (fékpad. stb...). Örömmel tapasztaltam, hogy a lengéscsillapítóm is 15%-ot javult 2 nap alatt anélkül, hogy hozzányúltam volna...

É jött a világítás megtekintése. A két munkásruhás úr megtekintette, és a következő szavakkal jelelmezte:
- Na. Na. Ez már jobb, bár egy kicsit mintha még mindíg oda is világítana, ahova nem kell...
És akkor jött oda a PULÓVERES úr. Ő is megtekintette az eseményt és közölte, hogy ez a lámpa egy halom szar. Meg is mutatta, hogy miért: nincs ugyanis rajta az európai minősítési jelzés! NOCSAK!

Egyszóval vigyem vissza, oda, ahol vettem. Ezzel a második vizsgapróbálkozásomat is elszúrtam. Szerencsére itt már szó nem volt vizsgadíjról... A lámpát a kereskedőhöz visszavittem, akit megkértem, hogy ugyan mutasson már valami tanusítványt erről a lámpáról. Nem mutatott, ellenben szó nélkül visszavásárolta.

8. fejezet: a lámpajavítás és a 3. vizsga

A PULÓVERES úr szavaira hallgatva tehát most már nem foglalkoztam tovább az európai minősítés jegyeit nem viselő silány távol-keleti utángyártott szemetekkel. Új lámpát meg nem kívántam venni 45ezer forintért, bontott lámpát szintén nem, így egy megoldás maradt: a rossz lámpa tükörjének foncsorozása. El is vittem a MESTER-hez a cuccot, aki szívesen vállalta a munkát. Viszonylag olcsó is volt, és gyors. Ennek köszönhetően szerda reggel ismét 6 órakor a vizsga helyszínén megjelentem. Ott már ismerősen fogadtak. Át is esett a kocsi a szükséges vizsgálatokon (fékpad....).

És eljöve a világitás megszemlélésének pillanata:
Az első munkásruhás úr rögtön kiderítette, hogy a fényszóró nincs pontosan beállítva. Hát hogy a fenébe lenne, amikor teljesen szét lett szedve benne minden... Így megkértem őket, ha már úgyis itt vannak, állítsák be nekem, hiszen jelen álláspont szerint nekem úgy tűnik, hogy ha be lenne állítva a fényszóró, akkor sem lenne tökéletes a vizsga szempontjából.

Tehát rájuk bíztam a dolgot, mivel ők a szakemberek, én meg az ostoba autós. Bizony már az első 25 perc után kiderítették, hogy az autóm nem ér egy fabatkát sem, mivel a fényszóróállító csavarok hiányoznak belőle. No, ez érdekes, gondoltam, hiszen mit is jelent voltaképpen a fényszóró állítás: a fényszóró tükörjének elforgatását ( a lámpatesttel vagy anélkül) a megfelelő irányba. Így hát ott melegében megkértem őket, hogy ugyan, hadd állítsam be én magam ezt az ördöngős szerkezetet! Egyet kértem még csupán, hogy bocsássanak rendelkezésemre egy műszert, és magyarázzák el, mit kellene rajta látnom. Meg is történt, átgurultam a másik műhelycsarnokba, hogy a vizsgáztatás menetét szerény személyemmel ne zavarjam, és másfél órai megfeszített munkával a fényszórót beállítottam. Ehhez segítséget nyújtott egy szakemberük is, aki eközben éppen egy Lada hátsó fékberendezést igazította helyre. Az igazsághoz tartozik persze, hogy a kocsi elejét teljesen le kellett bontanom, hogy a fényszórót állítani tudjam, de hát én csak így tudtam hozzáférni azokhoz a csavarokhoz, amelyekkel a beállítást el lehet végezni...

Nem baj. Nyakig koszosan végre elkészült a mű, a mester is megtekintette, igazított rajta valamit (miután megmutattam neki, hogy hogyan kell...) és közölte, hogy szerinte így már tökéletes, pattintsuk fel a kocsira az érvényesítő matricát, aztán két évig ne is lássanak! No de nem úgy van a' ! A PULÓVERES úr is megjelent hirtelen, és azt közölte, hogy ez a beállító műszer, szavait idézve "nem való az szarra se'! ". Egyszóval tolassak csak át a vizsgapadra, hogy újfent a nagymértékben hiteles műszerrel is igazolni tudjam másfél órás munkám eredményét. NOCSAK! Úgy is tettem. Persze a nagymértékben hiteles műszer egészen más képet mutatott, mint amivel a szürke hétköznapokban egyébként az Autóklub szakemberei a fényszóróbeállítást végzik.

Síri csönd telepedett a megszeppent társaságra: a munkásruhás urakra, rám, valamint a PULÓVERES úrra. Érezvén a helyzet súlyát, a PULÓVERES úr lassan megszemlélte a lámpatestet, nehogy esetleg ez a típus is kívül essen az Európában engedélyezett kategórián, de ezügyben nem talált semmi kivetnivalót. Egymás között kezdtek tanakodni az urak, mitévők legyenek most már? Végül is a PULÓVERES úr oldotta fel a helyzet komikumát: Tegyetek rá egy matricát!, mondta szinte suttogva, és ezzel befejezettnek tekintettük az ügyet. A gépjármű sikeresen vette a műszaki vizsgát!!!

9. fejezet: Tanulságok

- A vizsga kimenetele nem feltétlenül függ össze a gépjármű műszaki állapotával.
- A gépjármű fékrendszere és a lengéscsillapítók minősége egyik napról a másikra igen sokat változhat!
- Ne vegyél soha olcsó utángyártott vackot!
- Az Autóklubnál az ELŐVIZSGA sikeres volta nem jelent feltétlenül sikeres vizsgát is!

10. fejezet: Lényeg
Egy valamit le kell szögeznem: azon kívül, hogy az ELŐVIZSGÁN a fényszóró hibáját nem hozták fel, az Autóklub szakemberei végig korrekten viselkedtek, hiszen a vizsgadíjat is egyszer kellett csak kifizetnem, és a fényszóróbeállításért külön pénzt nem kértek! (igaz, hogy én csináltam...) Mindent összevetve tehát az Autóklub tagjának lenni még mindig érdemes, mivel a műszaki vizsgáztatás jóval olcsóbb így, a többi kedvezményen felül.

+1. fejezet: 2000 márciusa:

Egy felcsapódó kavics miatt a javított fényszóróm búrája betörött. (no comment)

Ja, és azóta mindig szervizre bízom a vizsgáztatást...

100 komment

Címkék: autó szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ro3 2009.01.06. 13:30:32

Magyar valóság...

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.01.06. 13:32:12

Szép hosszú történet. Megvan még a remek szerkezet?

Matrix_ 2009.01.06. 13:38:28

szerintem fotosopp. a rendszámtábla mindenképp :D

Én az időpontra behívott kisautómat egy egész napi várakozás után tudtam levizsgáztatni, pedig bejegyzett időpontra mentem. De a neppereknek sürgősebb ugye...
Magyar valóság 2.
Ezért is kell a szerelőkre bízni a vizsgáztatást...

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.06. 14:16:36

Ahogy egy korábbi kommentben leírtam: egykis plusz pénzért meg egy ismerős segítségével eltekintettek egy kajicsfelverődéstől az egyik fényszórómon, eltekintettek attól, hogy szivárgott az olaj az egyik szimmeringnél a motorból. Kaptam egy tökéletesen megfelelt hivatalos papírt+matricát, valamint egy kevésbé hivatalosat, amire felírta az ismerős, hogy mit kellene megcsinálni a gépen.

Marcellusca 2009.01.06. 14:42:56

Szerintem meg a PULÓVERES szaki várta a zsét.
Nem adtál, hát akkó szívsz, mint a torkosborz!
És szívtál.
A témáról a véleményem nem változott a múltkori kommentem óta.

Többet nem tudok elmondani, kérem kaccsolja ki!

S. Tamás 2009.01.06. 14:54:45

Nem tűnt fel, hogy túl sokszor kötnek bele a lámpádba?

Már leírták előttem is, de a PULÓVERES tagtól kellett volna megkérdezned, hogy mivel tartozol?

Ha adtál volna neki egy ötezrest, akkor még be is állítják neked a lámpát, és negyed óra alatt lett volna műszakid. Szerintem időben-üzemanyagban ugyanott vagy a háromszori vizsgával..

TH 2009.01.06. 14:57:40

@S. Tamás: Szerintem a jobb megoldást választotta. Nem tartom jó megoldását a fickó megkenését. Épp ideje lenne az ilyen módszerek megszüntetésének.

nagyzee 2009.01.06. 15:02:27

@Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak: A szerkezet el lett adva, mivel túl könnyű volt és túl gyors, én meg túl fiatal. Ma már egy nehezebb és lassabb járművet vezetek és idősebb is lettem.

nagyzee 2009.01.06. 15:03:35

@TH: Igen, meg sem fordult a fejemben a csúszópénz. Gondoltam, Autóklub tag vagyok, segítsenek ők úgy ahogy tudnak a tagdíjamból. Ennyire tellett nekik.

tehenke 2009.01.06. 15:07:13

Búcsúszex nem volt?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.06. 15:07:30

ismerős vizsgáztatta a kocsiját:
elvitte a szerelőhöz. a szerelő kicserélt egy valag alkatrészt, mindent beállított, elvitte műszakira, a kocsi átment, a szerelő visszacserélte az alkatrészeket a régi szarokra, igy az ismerősnek nem 150-be volt a szuzi műszakija hanem csak 70-be. és a kocsi ugyanolyan szar mint volt.

nagyzee 2009.01.06. 15:13:22

@Hurrá Torpedó: Azért én szeretek olyan kocsit tudni a család alatt, ami biztonsággal hoz-visz bennünket...

Marcellusca 2009.01.06. 15:14:14

@TH: Igazad van!
Szép is lenne, ha mindenhol, mindenki egyszerre így gondolná! Az összes hivatalos személynek kinevezett kiskirály (egyébként egy senki pöcs) jól pofára esne!

TH 2009.01.06. 15:17:04

@Marcellusca: Hát ez nem lenne olyan nehéz. Én is volt, hogy visszajártam műszakiztatni az autót az autóklubhoz, de nem kentem meg senkit.
Jogsit is csúszópénz nélkül szereztem. Szóval azért nem olyan nehéz az élet kenőpénz nélkül sem.

Marcellusca 2009.01.06. 15:20:43

@TH: Túúúdom miről beszélsz!
Én sem kentem meg senkit. Mindent (azt a keveset) magam értem el. Sosem értettem, hogy miért KELL borítékot csúsztatni/borravalót adni valakinek, ha az CSAK a munkáját végzi/kell, hogy végezze.

isti77 2009.01.06. 16:12:31

"Mivel annakidején a gépjármű ablakait sötétítő fóliával szereltettem fel, ezt le kellett szedetnem, ugyanis a hatályos rendeletek szerint ez szabálytalan. (túl sötét ugyanis)."

... vagy a vizsgadíj + 5.000 Ft lesz. Ezt a hivatalos Mitsubishi szervízben mondták nekem tavaly augusztusban. Mivel a vizsgalapon is az "emelt" vizsgadíj szerepelt, azóta sem tudom, ez hivatalosan is így megy-e.
Hozzáteszem, az én fóliám, bár némileg sötétít, hivatalosan (be)törésvédő fólia (legalábbis én annak vettem és tetettem fel), bár szerintem ez mindegy.

theutat villám 2009.01.06. 16:14:40

22 ezerért este leadom, másnap délelőtt viszem, esetleges hibalista utólag kézbe, siker garantált, kudarc lehetősége 0, idegeskedés megspórolva.

Legközelebb bízd inkább ismerősre, olyanra, aki a megfelelő MESTEReket ismeri.

Tron65 2009.01.06. 16:39:28

1* mentem volna a Klubba zöldkártyáztatni a ládámat (najó, vsak zsiga volt). klubmatrica, lobogtatott klubtagsági, én tök egyedül az állomáson mint ügyfél. Mondom a szakinak: lukas a hátsó dob, de ittvan a csomagtartóban az új, ha segít cserélni, meghálálom.
NEM!
Jöjjek vissza, ha kicseréltem.
Nemtom, jó reklám volt-e, de ott a klub belső parkolójában, a padkára felállva másztam alá. Fél óra volt a csere.
Aknáról lehet, ment volna hamarabb is.

RaveAcE 2009.01.06. 16:40:25

Nekem mindíg a szerelő viszi el +5 rongy. Szerintem megéri.
Ja igen, a fóliát letépték nekem is, pedig legális volt papírral. Viszont nem szivatnak feleslegesen. A vizsgának nem az a lényege, hogy megbízható autók legyenek az utakon, hanem, hogy eltartsunk egy csomó szakit. Zöldkártya dettó. Múltkor a szaki kinézte valami táblázatból, hogy a 22 éves mazdámnak 650-en kell legyen az alapjárata. (hehe, az egyikünk nem ért az autókhoz..) Próbálkozott is vagy fél órát, aztán 1000-es alapjárattal ment át a vizsgán.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.06. 16:45:24

Ebből is látszik, milyen kifizetődő dolog Autóklub tagnak lenni:DDD
Pont ilyen emberekre van szabva, aki még meg is van elégedve velük, miután fél évig szivatták a vizsgával, és csak egy vizsgadíjat kértek érte.

TML01 2009.01.06. 17:22:06

Hát én sem lennék ezek után klubtag! Én pl nem viszem az autómat szervízbe soha. Amit nem tudok megjavítani magam, azt elviszem ismerőshöz aki saját házánál csinálgatja munka mellett. Sörárban dolgoznak és 100x megbízhatóbban és lelkiismeretesebben mint a sok tróger lehúzós szaki. Persze ezt egy új autónál már nemigen lehet megcsinálni, ott marad a Mr. Lehúzlak szakszervíz és egyebek. Műszakira pegig azt tanácsolom felejtsd el az eddigi helyet és keress egy ismerőst, vagy maradj itt, de adj 5ezret. Szégyen, nem szégyen ilyen országban élünk. Attól, hogy tisztességgel csúsztatás nélkül intézzük becsületből, azzal nem leszünk előrébb.

Káposztakukac 2009.01.06. 17:27:50

nem azért, de első bukta után miért nem ment máshova...?

TH 2009.01.06. 17:30:06

@Káposztakukac: Mert akkor fizethette volna újra a vizsgadíjat, és máshol másba kötöttek volna bele.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.06. 17:40:23

30 papír zsebbe, reggel kocsi be, d.u műszakival ki.

Káposztakukac 2009.01.06. 17:41:27

@TH: egyszer fizetett díjat, amikor már megvolt... máshol meg nem hiszem, hogy az utángyártott lámpára akár csak ránéztek volna. csak ott tudták, hogy azzal volt baj.

devisionhun 2009.01.06. 17:41:30

Ez nektek műszakivizsgás turtúra????

Ti még nem jártatok a Mozaikban ezekszerint.

Káposztakukac 2009.01.06. 17:50:58

@devisionhun: én jártam. bíróságra került az ügy... mondjuk én nyertem, de hihetetlen, hogy mekkora idióták dolgoznak ott.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.06. 18:39:42

Szerintem meg fillérb*szás esete forgott fent. Nálunk mindenki mindent óccón akar megoldani.
Öreg autó szar autó, sokat kell rá költeni, hogy vizsga- (és nem utolsósorban közlekedés-) képes legyen. Mondom ezt úgy, hogy öreg autóim vannak.

Ezt be kell kalkulálni, és nem utólag szidni mindenkit. Ha nem vagy elég rutinos és képzett, add oda egy erre szakosodott műhelynek, akik megcsinálják ÉS levizsgáztatják neked.

Ha el akarod kerülni a szívást, vagy nincs hozzá affinitásod, akkor vegyél újat, persze pénzbe kerül. Viszont simán átmegy a vizsgán.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.06. 18:42:20

Apropó, nemrég vizsgáztam. Autót rendberaktam, reggel 8-ra mentem, fél tíz körül itthon voltam, gázüzemű autóval.
...és nem vagyok nepper, még csak nem is szerelő.

stüszi 2009.01.06. 18:54:13


Ha ezt a sok felesleges pénz egy kis részét vesztegetésre költötted volna, most nem lenne miről írnod. Tanulság:Görbe utat sose hagyd el az egyenesért! Balek!

dr. _mmm_ 2009.01.06. 19:12:34

Nekem a fóliás kocsimat simán levizsgáztatták. Persze tudni kell hova kell vinni és kit kell keresni. Mögöttem egy olyan barkast vizsgáztattak amiben még ülés sem volt. Amikor eladtam az új tulaj nagyképűen majd Ő mert ilyen olyan ismerős és kisujjból kirázzák. Aztán felhívott h le kellet kaparni.. én meg jót röhögtem :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 19:17:29

Az autóklubban csupa alkalmatlan dilettáns idióta dolgozik, szocreál kék vagy barna köpenyben. Mit vártok tőlük? Eszembe nem jutna belépni...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 19:22:09

@devisionhun: az a korrupció magasiskolája! Ismerősöm tökéletesen alkalmatlan Suzukiját (illegális xenon projektorokkal, földig ültetve, 5%-os (!) fólia körben, két mázsa műanyag, 16-os kerék, egydobos, katalizátor nélküli kipuff 30 centis szélvédőcsík, műbizonylat mentes 28-as sportkormány, illegális matricarendszám , neonok körben alul és a rendszámnál és a többi hasonló lófasz) 30 ezerért levizsgáztatták ott. Illetve egy másik citromsárga suzukit, de az ő rendszámával... Szép?

Hartmy 2009.01.06. 19:22:26

@TML01: Hál istennek, nekem az új autókra is van ismerősöm aki lelkiismeretes :) Igaz ehhez szerencse kell. De tényleg, néha jobb hozzáértő haverhoz vinni a kocsit.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2009.01.06. 19:30:39

25 éves dízel volvo: fékek, futómű megcsináltatva, motor 80%ra javítva (hideg indításnál kicsit köhög) mindez kb. 90 ropi, plusz a szerelőnek adtam 40-et egy hét múlva jött vissza az autó műszakival zöldkártyával.

TottaKár 2009.01.06. 19:54:35

a PULÓVERES úrnak üzenem, hogy ne akarjon találkozni velem

ha mégis összefutnánk -5cm ről megnézheti a saját fényszórójával az ujjam végét

én ezt nem tűrtem volna, valami tuti hamuvá vált volna
vagy a PULÓVERES úr vagy a vizsgaállomás

Öregem, te akkor se leszel ideges ha vernek?

Hauzer 2009.01.06. 20:05:51

Hát igen,akinek nincs ismerőse és nem élt át ilyet,az sajna így jár:( Legközelebb gyanítom már felkészülten megy vizsgára,vagy addigra már egy "ismerős" segít ebben.Én az életem első műszakiján jártam így..tanultam belőle..azóta én segítek műszakiztatni a haveroknak:)) Mind1 milyen az autó,csak ne essen szét a műhelyben:D

Krisi 2009.01.06. 20:10:41

@KuKori: Már megbocsáss, hogy így látatlanban megszólom az ismerősödet, de a kocsija alapján elég nagy csicska lehet :)

Azt meg nem értem, hogy sokan miért ajánlják a csúszópénzt. Szerintem Nagyzének igaza volt, hogy nem táplálta a korrupciót.

a megoldás meg szerintem is az, hogy odaadjuk a szerelőnek, hogy vizsgáztassa le ő. Így legalább nem mi adjuk a kenőpénzt, hanem a szerelő, de mégis csak jobb érzés :)

Rocko- 2009.01.06. 20:14:18

prokee · www.prokee.hu 2009.01.06. 18:42:20
"...és nem vagyok nepper, még csak nem is szerelő."
höhhöö. :D

ohrana 2009.01.06. 20:22:21

A kenőpénz nemmegoldás. És sajnos nem a pulóveres urak találmánya, hanem a gazdagoké.
Volt egy főnököm, aki ily módon vizsgáztatta autóit, motorjait: titkárnak odaadta a forgalmit, lefirkantott egy nevet, és mondta vigyen pénzt, estére kell a levizsgázott gép. (Akkor még nem volt matrica) Ember elment, megkereste a lefirkantott nevet, pár óra múlva jött vissza.
Na, az ilyenek miatt nem lesz rend, mert mindig lesz olyan isten barma, aki nem tudja a jobb és bal kezét megkülönböztetni, de kell neki jogsi.
o

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.06. 20:29:45

Pár éve a Mozaikból, a vizsgasor végéről, a kapuból vittem el egy friss műszakis Clio-t, kitört gömbfejjel.
Szerintetek mennyire rimánkodtak, hogy siessek?:DDD

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.06. 20:36:14

nekem nagyjából semmi bajom a mozaik utcával.
igaz, minden alkalommal egyedüli nő vagyok a férfiak között.
és nem kell megkennem senkit, sem szerelőt fizetni. legutolsó alkalommal éppen az informatikával küzdöttek a népek, szerelőként a számítógép mellett, így volt jópár óra csúszás, de csont nélkül és kötözködés nélkül meglett nyolcezerért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 20:50:24

@Krisi: Régen volt már :)

Itt az én ezüstöm mellett áll (még ültetés előtt mindkét kocsi, az enyém meg még fóliázás előtt. Arról csak rendes képem van, nem digi. A citromon ez után még volt letisztitás giccsügyben és új géptető, nem ez a dudoros. 2001-ben volt, ne köpjetek le, felnőttünk azóta :D)

www.suzukiklub.hu/P6010015.JPG
www.suzukiklub.hu/P6010012.JPG

0xFFFF 2009.01.06. 20:51:15

"...Autóklub tagjának lenni még mindig érdemes, mivel a műszaki vizsgáztatás jóval olcsóbb így, a többi kedvezményen felül."

Nem érdemes. Nekem duda nélkül és hibás fényszóróval 15000 forintért műszakizott az autóm és még a zöldkártya is belefért. Mondjam, hogy a vizsgaállomásra a forgalmi ment be, mert ez így megy ? Elsőre ment át. :) Autóklub...na az való szarra, nem a fényszóró csekkoló műszer.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 20:54:19

@Lukrécia Bögre: 8 ezer? Akkor természetben rendezted le a maradék 6 ezret? :D Mert évek óta kb. 12-15 között van a műszaki hivatalosan.

KaPé 2009.01.06. 20:56:03

Én magam vizsgáztatom az autómat, esetenként 7000+párszáz forintért, soha semmi gond nem volt. Ja, hogy megfelelő műszaki állapotú kocsival kell odamenni? Azt hittem, ez alap. Sőt, azt hittem, hogy a műszaki vizsga célja, hogy ne jöhessenek velem szembe közlekedésre alkalmatlan, lerobbant "szarok". Szomorú, ha nem így van.

KaPé 2009.01.06. 20:58:13

A műszaki vizsga ára jelenleg személygépkocsira 7700 Ft. Hatósági ár, tehát mindenhol ennyi. Amit e felett fizet a delikvens, az a lenyúlás/kenőpénz.

0xFFFF 2009.01.06. 21:00:52

@KaPé: Ezt csak a hülyék hiszik, már elnézést ! A postból is kiderül, mit ér ez a cirkusz. 1. nap: lengéscsillapító 75%-os, 2. nap: 90%-os. Ez minden hibahatáron túlmutat, akármilyen mérésről beszélünk. Ennyit ér a műszaki cirkusz. Pénzbeszedés, okmányhalmozás. Oktalan. A nyugati rendszerek, ahol baleset esetén vizsgálják, hogy milyen járgánnyal jársz, jobbak. Kényszerítőbbek. Folyamatos karbantartásra kényszerít. Nálunk párévente egy nagyobb kiadás és le van tudva. Sőt ! Ha hibás a féked vagy kopott és emiatt elütsz egy fél óvodát, nem súlyosbító tényező a műszaki állapot, mert hiszen érvényes műszakival gázoltál.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 21:02:05

@KuKori: Ja, mondjuk zöldkártyával, sorry.

NW1 2009.01.06. 21:06:30

Hogy mióta nem vagyok Autóklub tag? Diszkont kártyám volt, gondoltam az több, mint a semmi, évi úgy 20000 km-es futásteljesítmény esetén. Tavaly nyáron pár km-re a céltól lerobbant az autóm. Az segélyhívó nem szívesen küldött ki szerelőt, ezerszer megkérdezte, hogy az autó milyen állapotban van (Golf I). Amikor azt mondtam neki, hogy 1 hete volt műszaki vizsgán, azt válaszolta, hogy az nem jelent semmit...
A lényeg: másfél óra várakozás után kijött a "szerelő", 7800 forintért megállapította, hogy beteg az autó, nem fogok tudni vele sehova menni, majd kitöltötte a papírok és elment. És mindezt egy vagyonért. A poén: amíg vártam a jóembert, az autóm összeszedte magát annyira, hogy végül haza tudtam menni vele. A hiba oka: főtengelycsapágy-törés. Így mentem vele 130 km-t. Az Autóklubban pedig nagyot csalódtam.

B.GY. 2009.01.06. 21:11:18

Szegény Nagyzéé jól beszopta.Én dolgoztam autólámpaboltban,de a Lucid lámpát soha nem ajánlottam.Illetve felhívtam a vevő figyelmét,hogy vizsgára nem jó,mert nem "E" jeles.A foncsorozás az egyedüli megoldás ilyen esetben.Na de ott meg nem állítják be a lámpát,mert nem tudják.A haverom mondta,hogy akárhányszor menne a kocsi a vizsgasoron végig,mindig más eredmények lennének.Ezért viszem ismerőshöz vizsgáztatni a kocsit,hogy ne szívassanak.Azért ott is mindennek működni kell.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.06. 21:12:22

@KuKori: külön csináltatom a zöldkártyát...

Bit Rot 2009.01.06. 21:12:58

Szerintem is balfasz a postoló!

Most szórakozni akart, vagy használni az autóját?

Ha szórakozni, akkor sikerült. Ha használni, akkor tegye úgy, mint én: oda kell adni egy szerviznek, ők intéznek mindent, a végén pedig mondják, hogy 30-40 ezer. (Műszaki PLUSZ zöldkártya.)

A többiről pedig nem akarok tudni :-)

nika08 2009.01.06. 21:18:48

Szerintem mindenki saját jól felfogott érdekében műszakilag megfelelő járművel kellene hogy járjon. Az itt írtakból kicsit az jön le az olvasónak, hogy itt ebben a szakágban mindenki csaló. Ezt olvassa egy nagyokos, hatalmas és aki újabb pénzt lát a dolog megváltoztatásában és júliustól kitalál vmit. ezen dolgok kiküszöbölésére. Ja, több pénzért!!

nagyzee 2009.01.06. 21:23:29

@John42: nos igen, a lényeget megfogalmaztad: "balfasz" vagyok (illetve ez már kb 9 éve volt, talán kinőttem). Igen, akkoriban nem sajnáltam az időt semmire, rá tudtam szánni egy fél napot a kocsi elejének lebontására, a fényszórók ki és beszerelésére, és még ezt megismételni párszor. Így utólag nézve tényleg hülyeség volt. Ma már inkább azt csinálom, hogy pár óra alatt rendes munkával megkeresem az árát egy megbízható szerelő munkadíjának. Így megnyerem kb. az idő nagy részét. Mindenki csinálja azt, amihez ért, és én az autókhoz nem értek, ez van. Kenőpénzt viszont továbbra sem adok.

cuebler 2009.01.06. 21:26:49

csak tudnám, ha ennyire odafigyelnek a "pulóveresek" a műszakin a fényszórókra, akkor engem milyen autók vakítanak esténként a szirszar lámpáikkal...

nagyzee 2009.01.06. 21:30:52

@cuebler: Ma már nincsenek "pulóveresek". Öltönyösök vannak :)

2009.01.06. 21:32:08

Én nem értem hogy most ez a poszt mi volt? A posztoló leírt egy műszaki vizsgáztatást! Mi ebben az olyan nagy dolog? Ha mindenki elkezdené laírni, hogy hogyan zajlott a múlt heti vizsgáztatása, akkor a blogot át lehetne nevezni, kinekmizajlottelaműszakin.blog.hu-ra!

És azt előre mondom, hogy jófejek akartak veled lenni, ha nem lennél egy gyökér azzal, hogy azt mondták fizesd most be, javíttasd ki, aztán hozd vissza és rábólintunk. Mindenhol ezt csinálják, ha valami apróságot vesznek csak észre. Fék, lengéscsillapító, ezekhez hasonló életbevágó dolgokat mindig becsülettel megnézik, a többibe meg max kötekedés szinten kötnek bele, vagy annyit mondanak h csináltasd meg, fizess és rábólintunk.

PR32 (törölt) 2009.01.06. 21:41:08

figyu. nehogymá' én tanítsalak! Ilyen esetben meg kell kérdezni a pulóveres tagot, hogy ők meg tudnák-e csinálni feketén némi apróért...
(ha már átküldtek a kútra, válts 10-est, mert 5-ért is meglesz ;))

cserepg 2009.01.06. 21:53:50

Ez most komoly?! Mi ebben a tortúra??? Az elővizsga nem garancia semmire. Vizsgán észrevették a lámpát. Az izzóval szerintem csak segíteni akartak. Utána az utángyártott lámpával tényleg nem csinálhatnak semmit (hivatalosan), ha nincs rajta a CE, akkor nem jó. A fényszóróbeállítás, meg csak a hozzánemértés eredménye.
Ebben nincs semmi tanulság, csak annyi, hogy egy öreg autót nehéz levizsgáztatni. Akik meg azt tanácsolják, hogy miért nem adott kenőpénzt csak gratulálni tudok. Azért tartunk itt, mert mindenki számlanélkül, kenőpénzzel, stb... gondolkodik. Mégegyszer mondom: Szerintem nem szivatták, csak öreg volt az autója!

0xFFFF 2009.01.06. 22:13:00

"Azért tartunk itt, mert mindenki számlanélkül, kenőpénzzel, stb... gondolkodik. "

Aki meg anélkül gondolkodik, az ebben az országban sosem fog sehol tartani. Tudod, ha egy építési engedély kell és minden hivatalos iratod rendben van, akkor sem kapod meg, amíg nem olajozol. A hegyet elhordani nem lehet, vagy felmászol rá vagy kikerülöd.

Káposztakukac 2009.01.06. 22:19:07

@0xFFFF: nem azért, de európában szinte mindenhol van műszaki vizsga. a magyar rendszer is arra épül. amerikában például valóban nincs ilyen. de láttál te már amcsi autót közelről? amint kikerül a garanciából sufni... olyan tragacsok járkálnak, hogy nálunk helyszínen főbelövést kapnál közveszély okozás címszó alatt.

Krisi 2009.01.06. 22:23:24

@KuKori: Az ezüstnyíl még egész jól néz ki, eltekintve az első lámpától és az ülésrehúzott atlétától :)
A sárgaság viszont már vizuális környezetszennyezés :D

0xFFFF 2009.01.06. 22:27:02

@Káposztakukac: Tényleg ? És itt ? Olyan tragacsok járnak, hogy csoda, hogy nincs ló előttük és mennek, de mind két évre érvényes műszakival és olyan zöldkártyával jár, mintha bicikli lenne. Ne feszegessük ezt. Egy gépjárműre nincs értelme műszakit csinálni évekre. Havonta ! annak lenne értelme, de az meg kivitelezhetetlen.

Most vegyük csak a következőt. Leműszakiznak korrektül - tegyük fel - két évre, majd másnap lecserélem a kerekeket nyáriról télire kényelmes módon felnistül. Tegyük fel, hogy a felrakott felnik egyikéről leesett a centírozó súly a nagy raktározásban, máris üt az eleje a gépnek és ha nő vagyok és járok is az autóval, kb. két hónap alatt annyi a stabilizátor rúdnak, romlik a fékhatás, a kormányozhatóság, mert romlik az úttartása az autónak. Ha nem csak nő vagyok, de még szőke is, máris két évig járok egy olyan géppel, ami a vizsga után két hónappal bukó lenne. De megtörténik sokszor, hogy vizsga után kiderül valami, szaki szerel, de a futóműbeállítás már elmarad....lehetne sorolni ide annyi mindent. Értelmetlen egyszerűen. Nem garancia semmire egy műszaki azon kívül, hogy bevétele van az államnak belőle.

0xFFFF 2009.01.06. 22:29:26

Ja igen. Hozzáteszem, hogy például a németeknél nincs ilyen szarakodás ezzel. A fontos dolgokat nézik, helyben állítják is szabott áron, nincs zsebbecsúszka, tehát ott érdemes is vinni. Itt nem. Itt tökéletes autóval is elvágnak, ha "éhesek" a szakik és - mint említettem - hibás gép is hibátlan, ha tudod ki mit vár tőled. :)

.gereblye 2009.01.06. 22:32:22

az én szerelőm azt mondta, hogy megfelelő összegért egy kerék nélküli szekeret is áttol a vizsgán.

Káposztakukac 2009.01.06. 22:44:56

@0xFFFF: amit te mondasz az nem a rendszer hibája, hanem a foglalkoztatott embereké. ameddig nálunk a feketézés ennyire elfogadott, mint ahogy a kommentekből is látjuk, addig ezen nem fog változni semmi. amúgy az is egyértelmű, hogy te még nem vittél autót németországban vizsgáztatni:) én 3, illetve 2 évente, de ez egy másik téma:D kurvára ugyanazt nézik, mint nálunk is...

Macskabajusz 2009.01.06. 23:37:21

Kisbuszunk 3 vizsgán ment át körben koromfekete fóliával, még a vezető melletti ablak is fekete (így vettem).
Szakszervízben, 12.000 Ft +, de sosem emeltek árat. A szervízvezető kéri, a munkafelvételnél veszi át a jattot. Hogy mennyit ad tovább nem tudom.

Autoklub tagság csak nosztalgiázó 70-es bácsiknak való 50.000 km balesetmentes kis táblával, mellényben, kalappal, bólogatós kutyával. Leginkább zsigulihoz.

cso zsi 2009.01.06. 23:56:56

Tisztelt Ügyfelünk!
Munkadíjak

* Köszönés 300,-Ft
* Köszönés készfogással 350,-Ft
* Köszönés baráti késfogással 400,-Ft
* Vevő panaszainak meghallgatása 500,-Ft
* Visszahozott áru kézhezvétele 600,-Ft
* Ígéret a megoldásra 1000,-Ft

Szolgáltatási díjak

* Érdeklődés 500,-Ft
* Útbaigazítás 700,-Ft
* Jó tanács 900,-Ft
* Együttérző bólogatás 1000,-Ft
* Okos nézés 1500,-Ft
* Teljes tanácstalanság 2000,-Ft

Rezsi órabérek

* Óradíj 1000,-Ft
* Óradíj, ha nézni akarja 1500,-Ft
* Óradíj, ha tanácsot is ad 2500,-Ft
* Óradíj, ha Ön is besegít 4000,-Ft

Az árak az ÁFA-t nem tartalmazzák!

Forduljon cégünkhöz máskor is bizalommal!

Andie 2009.01.07. 00:10:43

Te szegény Nagyzee, jó kört járattak veled. Én sem vagyok a csúszópénzek hive, de asszem egy ilyen korú és állapotú autónál valóban érdemes lett volna egy (lehetőleg ismerős) szakit megbizni a komplett müvelettel. Hozza rendbe ami létfontosságú, aztán tolja át a vizsgán, kész. Namost ha rohad a kasztni a hátsó sárvédőnél, az kit izgat? Boltba járni tökéletes. Nade majd máskor.

Mesélek egy érdekes sztorit, most esett meg december elején. Ide vittem Budaörsre az Autoklub müszakivizsga állomására a kocsit, mint 2 éve is. Akkor is elég korrektek és gyorsak voltak, gondoltam miért változtatnék.
A járgány egy 5 éves volvo s60, átlagosnál is jobb állapotban. Éves / 20ezres szervizek szigorúan betartva, kimélve, garázsban tartva, miegymás.
Na, megyek is, bár szokásomtól eltérően koszosan, mert 2 napja mosattam, viszont aznap reggel volt egy frankó ónos eső, igy délutánra (16-ra kaptam időpontot) már eléggé mocskos volt szegény.
Begurulok, megyek az ügyf.fogadó irodába, 4 hölgy ül sorban, átlagéletkoruk 55 év, de ezt egy 30as fiatalka viziló húzta igy le. Rajtam kivül 1 faszi volt bent, ö épp fizetett, ha jól láttam.
Mondom mit akarok, oké, üljek le, szólitanak. Leültem. Vártam 10 percet, szólitanak. Forgalmi, biztositás, zöldK, törzskönyv, stb. Adom. Ok. Üljek le, szólitanak.
Leültem. Vártam 15 percet. Szakik ki-be, mappákat hoznak, visznek, lányok trécselnek, telefonoznak, vihognak. Ügyfelek gyülnek, átláthatatlan káoszban járulnak szólitva/szólitás nélkül a hölgyekhez, fizetnek, mappát kapnak, papirt adnak.
Szólitanak. 18-as kocsiállás zöldK, aztán 23-as müszaki, majd ide vissza. Köszönöm.

18-as kocsiállásnál félárbócon van a redőny. Odaállok, látom 2 láb mászkál bent fels alá. Várok 5 percet, kiszállok, lehajolok, bekukkantok, csókolom elnézést, ide küldtek zöldK-ra. Igen? Nem jött még át a számítógépen a kérés. Aztapaszta, de lassú hálózat lehet.
Várok újabb 5 percet, felnyílik a csoda garázsajtó, befáradhatok. Befáradok.
Szokásos zöldK vizsgálat, pörgeti a motort, hümmög, dizel? Nem. Miböl gondolja? A 2.4T-böl. Mér, az csak dizelben lehet elképzelni? Jah, épeszü ember. Nemaz vagyok. Ok. Matrica megkap, irány a 23-as.
Odaállok, bent a 2 szerelőgatyás, meg a pulóveres (valójában nem, csak olyan jól jött ki :)
Kiszállok, mivel rám se hederitenek, épp egy civil sráccal beszélgetnek, odamegyek. Elnézést, vizsgára jöttem, most jártam a zöldK-n. Igen? Megnézi a számitógépben, csoda! Nem jött még a kérés, várjak kint.
Várok. 10 perc múlva valami csoda folytán átért az a fránya kérés a szomszéd kocsiállásból, beintenek (nem úgy!).
Beállok. Motorvizsgálat, számkeresés, egyezés, fényszóróvizsgálat, minden oké. Lengéscsillapitók, oké.

És most jön a lényeg. Aki volt olyan kitartó, és eljutott idáig, most elnyeri méltó jutalmát.
FÉKVIZSGÁLAT!
Rááll az első kerékkel, leállitja a motort!
Elinditják a lendkerekeket alul, forog a kerék, faszi nyomja a féket, látom felvillan a féklámpa, de a 2 mutató a számitógépen nagyon csúnyán eltávolodik egymástól. Csóválja a fejét.
Újra.
Kerekek indulnak, felgyorsul, faszi izzadva nyomja a féket, test FAILED.

Ekkor odaléptem hozzá, és megkértem, ugyan inditsa már be a kocsit, hogy a szervófék tudjon érvényesülni.
Az arcát látnotok kellett volna.

Komolyan, ezek nem láttak még 120as skodánál újabb autót?
A vizsga+zk végül gond nélkül meglett, 24.500 pénzért, kb 2 óra alatt, bejelentkezve. (vizsga után még kb fél órát vártam, hogy fizethessek, és megkapjam a tanúsitványokat, de ezzel már nem untatlak benneteket)

Ronald 2009.01.07. 00:35:49

Az autóm (politikai okokból) a barátnőm nevén van. Jött a "vezsga".
Végigkérdeztem szervizeket, előkészítésről, miegymásról...hát hányingert kaptam, amikor láttam hogy dörzsölik előre a tenyerüket a zsíros falatra.

Tudjátok mit csináltam? Elvittem egyenesen a KPM vizsgaállomására. Féláron, mint a közvetítőnél.

Megkérdezték: "Magáé az autó ?"
Mondtam: "Nem, a barátnőmé - és leszarom, ha jó ha nem".

Legyetek erősek: egy szúrásból, csont nélkül átment - 9 ezer Forintért...összesen.
.

Reggie 2009.01.07. 02:07:14

Jobb helyen 15k a vizsga es csak a forgalmit kell vinni a kocsit nem...

beleszolok 2009.01.07. 02:44:42

Péklapátot vinni kell mindenképpen, anti puloverman device :bummafejbeszmájli:

Lunitari 2009.01.07. 08:58:59

John42 2009.01.06. 21:12:58

Szerintem nem a posztoló, hanem te és a többi ilyen hozzászoló. Szóval nem akarsz arról tudni, hogy milyen szar állapotban maradt az autód potom 30-40E-ért? Mega LOL. A kenőpénz egy nagy baromság. Az autód műszakilag marad egy rakás szar. Aki nem tudja rendben tartani az autóját az minek vette? Ez pont olyan mint sok majom pénzért veszi a jogsiját, utána meg csodálkozunk, hogy mik mennek az utakon.....Sok majom pénzért veszi a műszakit, utána meg csodálkozunk, hogy megfulladunk mögötte a kipufogógáztól vagy balesetet okoz mert szar a fék..stb stb

tehenke 2009.01.07. 09:02:47

Lunitari:
Pont egy ilyen szar műszaki állapotú autó miatt volt tegnap is egy halálos baleset. Remélem megérte nekik azt az 50 eFt-ot megspórolni, most lesz pénz koporsóra.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.07. 09:02:48

..- Ne vegyél soha olcsó utángyártott vackot!
..

Aztán miért is ne?! Ha jól olvasom, Te is azt vetted meg, nem a 45ezres Hella kütyüt.
Más kérdés, hogy lehet ezt okosan is: egy Kloki, vagy Depo lámpa nem 8 de nem is 45 lett volna, és elsőre átmegy vele a vas.

Lunitari 2009.01.07. 09:04:53

.gereblye 2009.01.06. 22:32:22

Gratula a szerelődhöz. Felelősséggel végzi a munkáját. Ilyeneket fellógatni.....

Lunitari 2009.01.07. 09:08:59

kutya_zzr · kutya-vilag.blog.hu 2009.01.07. 09:02:48

Aha lehet okosan, közben az téged már nem zavar, hogy a szembejövőket vakítod 1000-el....Ha nem tudod megfizetni az eredeti alkatrészeket autót gyorsan eladni ;) Sok vagizó majom ilyen tuning, olyan tuning, neon stb közben az eredeti alkatrészekre már nem tellik...inkább kenegetik a pulóvereseket :)

Lunitari 2009.01.07. 09:14:01

tehenke 2009.01.07. 09:02:47

Erre is lehetne megoldás. Érvényes műszakival okoznak balesetet és kiderül, hogy egy rakás szar volt műszakilag, akkor szépen előveni a felelőst aki vizsgáztatta. Lehet meggondolnák, hogy megéri-e pénzért átengedni ha hosszú éveket lehet érte eltölteni a sitten.

0xFFFF 2009.01.07. 09:22:37

@Lunitari: Volt rá kísérlet. Nem lehet elővenni, hiszen a műszaki vizsga esetenként több évre szól. Ezalatt számos dolog történhet, ami az autó műszaki állapotán negatív változást okoz. Ezért a vizsgáztatót nem lehet felelőssé tenni. Még mindig fenntartom: értelmetlen a műszaki vizsga. Céltalan pénzbeszedés.

Rousboy 2009.01.07. 09:33:12

A kenőpénz működik, virágzik. Ha tetszik a dolog, ha nem, ez van.
Sajnos sokan inkább kenőpénzt adnak egy-egy vizsgán való átcsúszásért, a javítás költségei helyett. Pedig sok esetben nem igazán lehet sokkal olcsóbban kijönni, csak kellő körültekintés kérdése a dolog. Pl. iszonyatos árkülönbségek vannak alkatrészeknél is, csak szét kell kicsit nézni, nem pedig az első helyen megvenni az alkatrészt, amiről állítják hogy az a legjobb, legolcsóbb megoldás és sehol máshol nem is létezik.
Amugy pedig én is szerelővel vizsgáztatom az autóm, viszont nem ismerős szerelővel. Bevittem reggel, mondták délutánra mehetek érte. Direkt kiemeltem hogy a fékeknél gyanakszom hogy elkoptak a fékbetétek (60000 km-t már mentem velük, sok Budapest), nyugodtan cseréljék ki őket vizsga előtt, ha indokolt. Délután mentem vissza az autóért, minden rendben, kész a vizsga, 20000 Ft lesz, mindennel, átnézéssel, vizsgával. A fékeket nem cserélték, mert egyszerűen nem kellett. Szóval abszolut kellemes csalódás volt, hogy nem kaptak az alkalmon. Kenőpénz iránti vágynak a jeleit semmilyen formában nem lehetett észrevenni, pedig kihelyezett vizsgaállomás volt...
Szóval van ellenpélda is, csak sajnos nagyon ritka.

0xFFFF 2009.01.07. 09:36:05

60000 km-es fékbetét és jó ?! Téged átvertek vagy te álló autóban fúrógéppel tekered a km számlálót !

Lunitari 2009.01.07. 09:38:13

@0xFFFF: OK, ebben is van ráció, de azért azt meg lehet mondani, hogy pl. az adott autón 5 éve nem volt cserélve semmi. Ha pedig természetes amortizáció miatt romlott az állapot az a sofőr felelőssége. Neki ezt érzékelnie kell. Nem azt mondtam, hogy minden esetben, de azért lenne sok egyértelmű eset, ahol kiderülne 10 éve nem cseréltek semmit az adott ócskavason....

Rousboy 2009.01.07. 09:38:20

@0xFFFF: Engem lepett meg a dolog a legjobban. Rá 1-2 hónapra viszont kicseréltettem az egészet, pontosan azért mert nem értettem a dolgot. Lehet féktakarékosan autózni, de ennyire nem, még ha nagyon jó minőségűek is azok a fékbetétek...

0xFFFF 2009.01.07. 09:41:28

60000-et a kemény betétek sem viszik el. A puha meg...az fog, de az sűrűn cserélendő.

Lunitari 2009.01.07. 09:42:07

@Rousboy: Nagyon autófüggő dolog ez a fékbetétes játszma...régi II-es Golfon nagyon nem koptak az ÚJ Swiftemen meg 30.000 Km-ként betét 60.000-nál tárcsa is kell.....:(

Secnir 2009.01.07. 11:58:39

Lunitari:
imígyen van. Golf II.-n nekem sem koptak, egyedül a hátsó utángyártott fékbetéten elengedett a ragasztás, és begyűrte a fékbetétet. az tönkrement, a párja a másik oldalon szinte új volt (20e km-el).
apósom pólóján(8) 20 ezrenként kell féktárcsákat cserélni. :(

TML01 2009.01.07. 13:09:48

Engem az bosszant, hogy azért is kenőpénzt kell fizetni, hogy a régi autómon a dolgokat "feljavítom", de így már nem menne át a műszakin. Gondolok itt a buszkerék méretű kormány lecserélésére kisebbre, kagylóülésekre, 4pontos övekre. Azt lenne jó egyszer elérni, hogy ilyenekkel ne kenőpénz kelljen, hogy átmenjen, hanem vizsgálják meg, hogy jól rögzítve vannak-e, nem kókányoltak és mehessen át. Nem itt szarakodni a gyári 20 éves ülésekkel meg övekkel.

nagyzee 2009.01.07. 13:12:26

Ha már a fékbetéteknél tartunk, nekem is 60ezres az új tragacs, és még eredetiek a betétek. Mondjuk, nem is fékezek sűrűn :)

Rousboy 2009.01.07. 13:21:39

@Lunitari: Én autóm 8 éves, csodálkozva fogadtam én is ezt a tényt hogy ennyire bírja, meg érzésre semmivel nem jobb a fékhatás a mostani új betétekkel, mint a régi "kopottakkal" volt. Na igen, sokan beszélgetnek az új autók hátrányairól fenntartási költségek tekintetében. Valaki megveszi, leteszi mondjuk a 20%ot, fizetgetni, csontra ki van számolva a havi törlesztő, ha már kicsit megmozdul a svájci deviza, akkor nem eszik a család, ha pedig új fékbetét kell, akkor a "jó az még" alapon fut a szép új kocsi tovább. Aztán ha még dízel is eljön az az idő, amikor már a komolyabb alkatrészek is kezdik megadni magukat. De ha valaki spórol egy fékbetéten, akkor az min nem spórol? Mondjuk ha szétmegy egy tdci porlasztócsúcs, onnantól már nem autókázunk.
Szóval értem én hogy sok a baj a régebbi autóval, viszont pár tizezer forintból ezeket mind meg lehet csináltatni, sőt mi több, meg lehet előzni őket a folyamatos karbantartással.

lwcolors 2009.01.07. 13:35:12

Már vártam a vizsgás posztot.
Én ismerős szervizbe vittem a kocsit vizsga előtt, átnéztük, megrendelték a cuccokat, kicseréltem a szervizben ami kellett, de a szerviz vitte vizsgára, illetve hozzájuk jött a vizsgabiztos. A kocsijamra mindig kényes voltam, tehát semmi sem volt rajt rossz. Vizsga napján munkába menet leadtam, jövet felvettem a kocsit.
Plusz 5 rugót szoktam adni, ezért az összegért a vizsgabiztos rá sem nézett a kocsira, csak kitöltötte a papírokat. Alkalmanként 6-7 ilyen kocsi szokott lenni, ez azért jó plusz kereset zsebbe, de nekem ennyit megért, hogy nem szívtam vele.

Ismerőseim körében rengeteg olyan kocsi van, ami nem menne át vizsgán (régi 3-as BMW az M5 motorjával és hajtásával stb.). Na az a jó sztori, hogy ők hogy mennek át vizsgán.
Felhív egy mobilszámot, megbeszéli az árat, majd a megbeszélt postafiókszámra feladja a forgalmit, az árat pedig átutalja a megadott helyre. Postafordultával visszakapja a forgalmit az új vizsgával. Zöldkártyát is csinálnak. Ennyi...

lwcolors 2009.01.07. 13:40:49

@0xFFFF:
Toyota Celicám volt régebben, 200 ezerrel vettem, vétel után cseréltem fékbetéteket (gyári Toyota alkatrész, a keményebb fajta). 300 ezerrel adtam el, ugyanazokkal a betétekkel. Féktárcsa még eredeti volt rajt, szabályozni sem kellett, pereme sem volt. A dologhoz annyi tartozik, hogy nem Pesten lakom, ott azért gyorsabban használódik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.07. 13:42:50

@Lunitari: Az egyes swiften sem (ami magyar volt) kopott a Denso fék. 100 ezernél eredeti, az azért durva. Igaz, a fékhatás újkorában se volt csúcs, de az utána lévő Bosch (=fossss) már 50-et nem bírt ki, tárcsástól. Ja, a fékhatása se lett sokkal jobb.

B.GY. 2009.01.08. 20:40:25

kutya_zzr · kutya-vilag.blog.hu 2009.01.07. 09:02:48
Az a baj,hogy nem mindegyik Depo lámpa E jeles.Csak az amelyik depos dobozban van.A Lucid dobozos meg nem E jeles.A 83-87 közti Civichez meg nem gyártanak depost,Ja meg az sem mindegy hogy Hella vagy Stanley az eredeti.Ezért járt így Nagyzee.Mert ugye csak eladni akarnak minden szart a boltban,de azt nem mondják meg,hogy semmire nem jó.Na én mindig megmondtam a vevőnek.

Don Blasius 2009.01.08. 22:58:06

Autóklub: Ladánkat alaposan vizsgáztatták ottani ismerős ellenére, még a pótféklámpát is kidobatták.:P De műszakilag nem volt gond, ennek ellenére simán ment a vizsga.
Utána ugyanoda vitte el a szerelőm a Volvomat, amikor éppen megvettem. Úgy kértem, hogy addig nem veszem meg, amíg nincs kész. Persze megkapta a plecsnit, de utána kellett rászólni a srácra, hogy kicsit gázul kötötte vissza a hátsó lámpa kábeleit és a jobb hátsó index a bal oldali helyett villog és fordítva, meg összeér a féklámpával. És folyt belőle minden. Ez volt a nagy szopásom autóval, de azt a kocsit képes voltam elvakultan szeretni. Na persze az utána következőket is, de ezek már úja(bba)k és márkaszervizbe hordom őket. Ott tisztességgel kenőpénz nélkül kapja meg a műszakit, igaz odafigyelünk a karbantartásra. Na jó, emiatt nem lehetek sikeres ember.:)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.09. 00:39:09

devisionhun 2009.01.06. 17:41:30
Ez nektek műszakivizsgás turtúra????
Ti még nem jártatok a Mozaikban ezekszerint."
hehe az ám a kaland! 15 év után decemberben a bárócziban vizsgáztam, a mozaikhoz képes cserkésztábor és korrektek! :)

Hamarosan vért frissítek…………………...…: · tudtad.blog.hu/2009/01/08/verfrissites_avagy_egyedul_nem_megy 2009.01.06. 17:40:23
30 papír zsebbe, reggel kocsi be, d.u műszakival ki."
na ennyiért egy pótos IFAt is levizsgáztatnak neked sárga rendszámmal ugyanígy! FONTOS!!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.09. 00:50:51

0xFFFF 2009.01.07. 09:41:28
60000-et a kemény betétek sem viszik el. A puha meg...az fog, de az sűrűn cserélendő."
én 65k után vettem ki és még 40-50%os volt... csak a tárcsa, amiben már 100 van, lenyomta a válla a fékbetétről a műanyag csatit, ahol belemegy a kopásjelző... nem baj, cég fizette :)

következő szemlén meg vagy szabályozás vagy csere lesz :) jah és városban megy akocsi 90%ban :) nem mindenki rohan állat módjára! :)

mondjuk az első kocsim, ahol a békbetét nem hal be 25-30e km-től :) tipust nem tudom, de ha érdekel megkérdezem milyet tesznek bele

k100 2009.01.12. 13:35:01

22 éves civicemen cseréltem elsőlámpát.A nejemet küldtem el,hogy szervizben müszerrel állitsák be.A nejem felhivott,hogy nem tudják beállitani,ki kell szerelni az egészet,mert valószinüleg rosszul lett berakva.Mondtam nekik várjanak vele,mig du. meg jövök.Du.fél öt felé belépve a mühelybe kértem egy csillag cs.huzót és kb.20mp.alatt végeztem.
Tanulság:1.-Át akarták verni a nejemet./hülye tyuk mit ért hozzá/
2.-Tényleg ilyen dillettánsok.

papo59 2013.09.02. 13:40:26

@Hurrá Torpedó:
Az a gond ezzel, hogy lehet pont neked fog balesetet okozni majd a hibás alkatrész. Vagy belekerülsz egy ellenőrzésbe és újra kell vizsgáztatnod a kocsit.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása