Most csak az kezdjen olvasni, aki nagyon ráér, mert nem egy pár soros levélkével álltok szemben ma délután, egy heti hideg élelem előkészítése javasolt. Nagyzee egy múltkori posztból merített ihletet és írta meg egy ezredfurduló környékén megejtett műszaki vizsgájának emlékezetes mozzanatait.
A dolog úgy kezdődött, hogy másfél évvel ezelőtt megvettem életem második gépkocsiját. Jónevű japán típus 15 éves darabját, amelyen sajna már meglátszott akkor is az idő vasfoga, de motorikusan meg úgy összességében megérte az árát. Ráköltöttem rendszeresen a megfelelő összegeket, így még mindig működik. De egyszer csak lassacskán kezdett feltűnni előttem a műszaki vizsga rémképe. Ugyanis szeptember 4-én lejárt a kocsin a műszaki, így már jóelőre elkezdtem felkészíteni őt és magamat a nagy eseményre...
1. fejezet: Az elővizsga
Mivel Autóklub tag vagyok, ezért jónak láttam elvégeztetni velük a műszaki állapot felmérést, úgynevezett ELŐVIZSGA formájában. Ez az akció nem kerül túl sokba, így megtettem. Eredményként közölték, amit én is tudtam: karosszériajavítás szükséges, fékjavítás, törött tükör cseréje, sötétítő fólia leszedése.( a készült jegyzőkönyv is!) Ennyi volt, amit kifogásoltak, így szépen elterveztem a teendőket.
2. fejezet: A karosszériajavítás
Megkerestem egy ajánlott mestert ezügyben, és augusztus végére beütemeztük az akciót. Két hét volt az ígéret, meg egy szép nagyösszegű számla. A két hét lassan letelt, így rákérdeztem a mesterre telefonon. Ekkor ért az első csapás: a MESTER kórházba került! Megfázott, meg lett valami tüdőgyulladása is, szóval jó pár hét fekvésről volt szó. A kocsim meg ott állt szétszedve és frissen festve, csak valakinek össze kellett volna rakni. Úgyhogy várakozó álláspontra helyezkedtem. A műszaki vizsga meg csúszott...
Nos, három hét után a MESTER újra üzemképes lett, és összerakta a kocsit, így aztán örömmel rohantam a telefonhívására, hogy végre fizethessek. A kisebb vagyon leperkálása után jöhetett a többi móka.
3. fejezet: A fékjavítás
Előzetes beállítás után a fékjavító MESTER mellékesen közölte, hogy esetleg egy első féktárcsa készlet beszerelése lenne aktuális. Úgyhogy beszereztem az újabb, valószínűleg valamilyen nemesfémből készült egységet. A beszerelést beállítás követte. A fék ezzel rendben is lett.
4. fejezet: A visszapillantó
A jobb oldali tükör sajnos törött volt, így azt le kellett cserélnem. Felhívtam a helyi autóbontó MESTEReket, és az egyiknél sikerült is szintén aranyáron szerezni egy ilyen cuccot. Fel is tettem a helyére, és kitűnően működött, úgy, ahogy egy tükörnek kell.
5. fejezet: A fólia
Mivel annakidején a gépjármű ablakait sötétítő fóliával szereltettem fel, ezt le kellett szedetnem, ugyanis a hatályos rendeletek szerint ez szabálytalan. (túl sötét ugyanis). Le is szedték jó pénzért a fóliázó MESTEREK. Ez is rendben lett tehát.
6. fejezet: Az első vizsga
Mivel, mint említettem, Autóklub tag vagyok, be is jelentkeztem oda vizsgára. Hétfő reggel 6 óra volt az ideális időpont (mivel ez volt e lehető legkorábbi...) így elsőként gördülhettem be a szigorú inkvizítorok szeme elé. Hárman voltak: 2 munkásruhás egyed és egy harmadik, a PULÓVERES. Ennek a jövőben még szerepe lesz! A lengéscsillapító, fék egyéb mérések teljesen rendben voltak. Minden tökéletesnek bizonyult. A világítórendszer megszemlélése maradt a végére. A munkásruhás urak a következő szavakkal jellemezték a jobb első lámpámat: jó lesz ez, csak egy kicsit furcsa a képe. Erre odajött egy harmadik is, hogy megnézze. Javasolta, hogy tegyük bele a tartalék izzót.
Beletettük, nem lett jobb. Javasolta, hogy vegyek egy H4-est a szomszéd benzinkúton. Át is ballagtam a ... kútra, ahol a kereskedőhajlamú managerek egy teljes izzókészlet megvásárlására kényszerítettek, külön nem volt H4-es. Megvettem tehát a készletet, és az izzót beültettük a helyére. Mondanom sem kell: nem lett jobb. Ekkor a három szakember vette a fáradságot, és lehajoltak a lámpatest magasságába, majd közölték, hogy tök szar a lámpám, lejött a foncsor réteg a tükörjéről.. NOCSAK! Akor most mit csináljak? Szerintük fizessem be a vizsgadíjat, majd jöjjek vissza, ha kicseréltem a lámpát. Érdekes álláspont, nemde?
Ekkor közöltem a tényt, hogy a kocsi itt járt elővizsgán, és akkor nem tűnt fel senkinek a rossz lámpa! Erre hosszas tanakodásba kezdtek, és közölték, hogy ez a dolog (mármint hogy a lámpa tükörjéről levált a foncsor néhány helyen, és hirtelen megrozsdásodott...) az eltelt két hónapban is történhetett. Lényeg a lényeg, hogy a kocsi így nem kaphat érvényes műszakit. Ebben maradtunk. Meg abban, hogy akkor én most nem óhajtom befizetni a vizsgadíjat, mivel vizsgáról nincs szó ezexerint, hanem tekintsük ezt a múltkori ELŐvizsga UTÓrezgésének. Ebben maradtunk, és elindultam haza, felhajtani valami új lámpát.
7. fejezet: Az olcsó lámpa és a 2. vizsga
Gyors telefonos egyeztetés után nem a 65ezer forintos eredeti japán, sem a 45 ezer forintos HELLA, hanem inkább a 8ezer forintos UTÁNGYÁRTOTT típus mellett döntöttem. Másnapra az áru megjött, a régi lámpa helyére beszereltem, és rohantam az Autóklubhoz, hogy megcsináljuk. 10 óra lett, mire odaértem, de még beleférek a napba, mondták. Át is haladt a kocsi a megfelelő méréseken újra (fékpad. stb...). Örömmel tapasztaltam, hogy a lengéscsillapítóm is 15%-ot javult 2 nap alatt anélkül, hogy hozzányúltam volna...
É jött a világítás megtekintése. A két munkásruhás úr megtekintette, és a következő szavakkal jelelmezte:
- Na. Na. Ez már jobb, bár egy kicsit mintha még mindíg oda is világítana, ahova nem kell...
És akkor jött oda a PULÓVERES úr. Ő is megtekintette az eseményt és közölte, hogy ez a lámpa egy halom szar. Meg is mutatta, hogy miért: nincs ugyanis rajta az európai minősítési jelzés! NOCSAK!
Egyszóval vigyem vissza, oda, ahol vettem. Ezzel a második vizsgapróbálkozásomat is elszúrtam. Szerencsére itt már szó nem volt vizsgadíjról... A lámpát a kereskedőhöz visszavittem, akit megkértem, hogy ugyan mutasson már valami tanusítványt erről a lámpáról. Nem mutatott, ellenben szó nélkül visszavásárolta.
8. fejezet: a lámpajavítás és a 3. vizsga
A PULÓVERES úr szavaira hallgatva tehát most már nem foglalkoztam tovább az európai minősítés jegyeit nem viselő silány távol-keleti utángyártott szemetekkel. Új lámpát meg nem kívántam venni 45ezer forintért, bontott lámpát szintén nem, így egy megoldás maradt: a rossz lámpa tükörjének foncsorozása. El is vittem a MESTER-hez a cuccot, aki szívesen vállalta a munkát. Viszonylag olcsó is volt, és gyors. Ennek köszönhetően szerda reggel ismét 6 órakor a vizsga helyszínén megjelentem. Ott már ismerősen fogadtak. Át is esett a kocsi a szükséges vizsgálatokon (fékpad....).
És eljöve a világitás megszemlélésének pillanata:
Az első munkásruhás úr rögtön kiderítette, hogy a fényszóró nincs pontosan beállítva. Hát hogy a fenébe lenne, amikor teljesen szét lett szedve benne minden... Így megkértem őket, ha már úgyis itt vannak, állítsák be nekem, hiszen jelen álláspont szerint nekem úgy tűnik, hogy ha be lenne állítva a fényszóró, akkor sem lenne tökéletes a vizsga szempontjából.
Tehát rájuk bíztam a dolgot, mivel ők a szakemberek, én meg az ostoba autós. Bizony már az első 25 perc után kiderítették, hogy az autóm nem ér egy fabatkát sem, mivel a fényszóróállító csavarok hiányoznak belőle. No, ez érdekes, gondoltam, hiszen mit is jelent voltaképpen a fényszóró állítás: a fényszóró tükörjének elforgatását ( a lámpatesttel vagy anélkül) a megfelelő irányba. Így hát ott melegében megkértem őket, hogy ugyan, hadd állítsam be én magam ezt az ördöngős szerkezetet! Egyet kértem még csupán, hogy bocsássanak rendelkezésemre egy műszert, és magyarázzák el, mit kellene rajta látnom. Meg is történt, átgurultam a másik műhelycsarnokba, hogy a vizsgáztatás menetét szerény személyemmel ne zavarjam, és másfél órai megfeszített munkával a fényszórót beállítottam. Ehhez segítséget nyújtott egy szakemberük is, aki eközben éppen egy Lada hátsó fékberendezést igazította helyre. Az igazsághoz tartozik persze, hogy a kocsi elejét teljesen le kellett bontanom, hogy a fényszórót állítani tudjam, de hát én csak így tudtam hozzáférni azokhoz a csavarokhoz, amelyekkel a beállítást el lehet végezni...
Nem baj. Nyakig koszosan végre elkészült a mű, a mester is megtekintette, igazított rajta valamit (miután megmutattam neki, hogy hogyan kell...) és közölte, hogy szerinte így már tökéletes, pattintsuk fel a kocsira az érvényesítő matricát, aztán két évig ne is lássanak! No de nem úgy van a' ! A PULÓVERES úr is megjelent hirtelen, és azt közölte, hogy ez a beállító műszer, szavait idézve "nem való az szarra se'! ". Egyszóval tolassak csak át a vizsgapadra, hogy újfent a nagymértékben hiteles műszerrel is igazolni tudjam másfél órás munkám eredményét. NOCSAK! Úgy is tettem. Persze a nagymértékben hiteles műszer egészen más képet mutatott, mint amivel a szürke hétköznapokban egyébként az Autóklub szakemberei a fényszóróbeállítást végzik.
Síri csönd telepedett a megszeppent társaságra: a munkásruhás urakra, rám, valamint a PULÓVERES úrra. Érezvén a helyzet súlyát, a PULÓVERES úr lassan megszemlélte a lámpatestet, nehogy esetleg ez a típus is kívül essen az Európában engedélyezett kategórián, de ezügyben nem talált semmi kivetnivalót. Egymás között kezdtek tanakodni az urak, mitévők legyenek most már? Végül is a PULÓVERES úr oldotta fel a helyzet komikumát: Tegyetek rá egy matricát!, mondta szinte suttogva, és ezzel befejezettnek tekintettük az ügyet. A gépjármű sikeresen vette a műszaki vizsgát!!!
9. fejezet: Tanulságok
- A vizsga kimenetele nem feltétlenül függ össze a gépjármű műszaki állapotával.
- A gépjármű fékrendszere és a lengéscsillapítók minősége egyik napról a másikra igen sokat változhat!
- Ne vegyél soha olcsó utángyártott vackot!
- Az Autóklubnál az ELŐVIZSGA sikeres volta nem jelent feltétlenül sikeres vizsgát is!
10. fejezet: Lényeg
Egy valamit le kell szögeznem: azon kívül, hogy az ELŐVIZSGÁN a fényszóró hibáját nem hozták fel, az Autóklub szakemberei végig korrekten viselkedtek, hiszen a vizsgadíjat is egyszer kellett csak kifizetnem, és a fényszóróbeállításért külön pénzt nem kértek! (igaz, hogy én csináltam...) Mindent összevetve tehát az Autóklub tagjának lenni még mindig érdemes, mivel a műszaki vizsgáztatás jóval olcsóbb így, a többi kedvezményen felül.
+1. fejezet: 2000 márciusa:
Egy felcsapódó kavics miatt a javított fényszóróm búrája betörött. (no comment)
Ja, és azóta mindig szervizre bízom a vizsgáztatást...
Ro3 2009.01.06. 13:30:32
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.01.06. 13:32:12
Matrix_ 2009.01.06. 13:38:28
Én az időpontra behívott kisautómat egy egész napi várakozás után tudtam levizsgáztatni, pedig bejegyzett időpontra mentem. De a neppereknek sürgősebb ugye...
Magyar valóság 2.
Ezért is kell a szerelőkre bízni a vizsgáztatást...
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.06. 14:16:36
Marcellusca 2009.01.06. 14:42:56
Nem adtál, hát akkó szívsz, mint a torkosborz!
És szívtál.
A témáról a véleményem nem változott a múltkori kommentem óta.
Többet nem tudok elmondani, kérem kaccsolja ki!
S. Tamás 2009.01.06. 14:54:45
Már leírták előttem is, de a PULÓVERES tagtól kellett volna megkérdezned, hogy mivel tartozol?
Ha adtál volna neki egy ötezrest, akkor még be is állítják neked a lámpát, és negyed óra alatt lett volna műszakid. Szerintem időben-üzemanyagban ugyanott vagy a háromszori vizsgával..
TH 2009.01.06. 14:57:40
nagyzee 2009.01.06. 15:02:27
nagyzee 2009.01.06. 15:03:35
tehenke 2009.01.06. 15:07:13
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.06. 15:07:30
elvitte a szerelőhöz. a szerelő kicserélt egy valag alkatrészt, mindent beállított, elvitte műszakira, a kocsi átment, a szerelő visszacserélte az alkatrészeket a régi szarokra, igy az ismerősnek nem 150-be volt a szuzi műszakija hanem csak 70-be. és a kocsi ugyanolyan szar mint volt.
nagyzee 2009.01.06. 15:13:22
Marcellusca 2009.01.06. 15:14:14
Szép is lenne, ha mindenhol, mindenki egyszerre így gondolná! Az összes hivatalos személynek kinevezett kiskirály (egyébként egy senki pöcs) jól pofára esne!
TH 2009.01.06. 15:17:04
Jogsit is csúszópénz nélkül szereztem. Szóval azért nem olyan nehéz az élet kenőpénz nélkül sem.
Marcellusca 2009.01.06. 15:20:43
Én sem kentem meg senkit. Mindent (azt a keveset) magam értem el. Sosem értettem, hogy miért KELL borítékot csúsztatni/borravalót adni valakinek, ha az CSAK a munkáját végzi/kell, hogy végezze.
isti77 2009.01.06. 16:12:31
... vagy a vizsgadíj + 5.000 Ft lesz. Ezt a hivatalos Mitsubishi szervízben mondták nekem tavaly augusztusban. Mivel a vizsgalapon is az "emelt" vizsgadíj szerepelt, azóta sem tudom, ez hivatalosan is így megy-e.
Hozzáteszem, az én fóliám, bár némileg sötétít, hivatalosan (be)törésvédő fólia (legalábbis én annak vettem és tetettem fel), bár szerintem ez mindegy.
theutat villám 2009.01.06. 16:14:40
Legközelebb bízd inkább ismerősre, olyanra, aki a megfelelő MESTEReket ismeri.
Tron65 2009.01.06. 16:39:28
NEM!
Jöjjek vissza, ha kicseréltem.
Nemtom, jó reklám volt-e, de ott a klub belső parkolójában, a padkára felállva másztam alá. Fél óra volt a csere.
Aknáról lehet, ment volna hamarabb is.
RaveAcE 2009.01.06. 16:40:25
Ja igen, a fóliát letépték nekem is, pedig legális volt papírral. Viszont nem szivatnak feleslegesen. A vizsgának nem az a lényege, hogy megbízható autók legyenek az utakon, hanem, hogy eltartsunk egy csomó szakit. Zöldkártya dettó. Múltkor a szaki kinézte valami táblázatból, hogy a 22 éves mazdámnak 650-en kell legyen az alapjárata. (hehe, az egyikünk nem ért az autókhoz..) Próbálkozott is vagy fél órát, aztán 1000-es alapjárattal ment át a vizsgán.
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.06. 16:45:24
Pont ilyen emberekre van szabva, aki még meg is van elégedve velük, miután fél évig szivatták a vizsgával, és csak egy vizsgadíjat kértek érte.
TML01 2009.01.06. 17:22:06
Káposztakukac 2009.01.06. 17:27:50
TH 2009.01.06. 17:30:06
Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.06. 17:40:23
Káposztakukac 2009.01.06. 17:41:27
devisionhun 2009.01.06. 17:41:30
Ti még nem jártatok a Mozaikban ezekszerint.
Káposztakukac 2009.01.06. 17:50:58
prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.06. 18:39:42
Öreg autó szar autó, sokat kell rá költeni, hogy vizsga- (és nem utolsósorban közlekedés-) képes legyen. Mondom ezt úgy, hogy öreg autóim vannak.
Ezt be kell kalkulálni, és nem utólag szidni mindenkit. Ha nem vagy elég rutinos és képzett, add oda egy erre szakosodott műhelynek, akik megcsinálják ÉS levizsgáztatják neked.
Ha el akarod kerülni a szívást, vagy nincs hozzá affinitásod, akkor vegyél újat, persze pénzbe kerül. Viszont simán átmegy a vizsgán.
prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.06. 18:42:20
...és nem vagyok nepper, még csak nem is szerelő.
stüszi 2009.01.06. 18:54:13
Ha ezt a sok felesleges pénz egy kis részét vesztegetésre költötted volna, most nem lenne miről írnod. Tanulság:Görbe utat sose hagyd el az egyenesért! Balek!
dr. _mmm_ 2009.01.06. 19:12:34
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 19:17:29
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 19:22:09
Hartmy 2009.01.06. 19:22:26
napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2009.01.06. 19:30:39
TottaKár 2009.01.06. 19:54:35
ha mégis összefutnánk -5cm ről megnézheti a saját fényszórójával az ujjam végét
én ezt nem tűrtem volna, valami tuti hamuvá vált volna
vagy a PULÓVERES úr vagy a vizsgaállomás
Öregem, te akkor se leszel ideges ha vernek?
Hauzer 2009.01.06. 20:05:51
Krisi 2009.01.06. 20:10:41
Azt meg nem értem, hogy sokan miért ajánlják a csúszópénzt. Szerintem Nagyzének igaza volt, hogy nem táplálta a korrupciót.
a megoldás meg szerintem is az, hogy odaadjuk a szerelőnek, hogy vizsgáztassa le ő. Így legalább nem mi adjuk a kenőpénzt, hanem a szerelő, de mégis csak jobb érzés :)
Rocko- 2009.01.06. 20:14:18
"...és nem vagyok nepper, még csak nem is szerelő."
höhhöö. :D
ohrana 2009.01.06. 20:22:21
Volt egy főnököm, aki ily módon vizsgáztatta autóit, motorjait: titkárnak odaadta a forgalmit, lefirkantott egy nevet, és mondta vigyen pénzt, estére kell a levizsgázott gép. (Akkor még nem volt matrica) Ember elment, megkereste a lefirkantott nevet, pár óra múlva jött vissza.
Na, az ilyenek miatt nem lesz rend, mert mindig lesz olyan isten barma, aki nem tudja a jobb és bal kezét megkülönböztetni, de kell neki jogsi.
o
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.06. 20:29:45
Szerintetek mennyire rimánkodtak, hogy siessek?:DDD
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.06. 20:36:14
igaz, minden alkalommal egyedüli nő vagyok a férfiak között.
és nem kell megkennem senkit, sem szerelőt fizetni. legutolsó alkalommal éppen az informatikával küzdöttek a népek, szerelőként a számítógép mellett, így volt jópár óra csúszás, de csont nélkül és kötözködés nélkül meglett nyolcezerért.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 20:50:24
Itt az én ezüstöm mellett áll (még ültetés előtt mindkét kocsi, az enyém meg még fóliázás előtt. Arról csak rendes képem van, nem digi. A citromon ez után még volt letisztitás giccsügyben és új géptető, nem ez a dudoros. 2001-ben volt, ne köpjetek le, felnőttünk azóta :D)
www.suzukiklub.hu/P6010015.JPG
www.suzukiklub.hu/P6010012.JPG
0xFFFF 2009.01.06. 20:51:15
Nem érdemes. Nekem duda nélkül és hibás fényszóróval 15000 forintért műszakizott az autóm és még a zöldkártya is belefért. Mondjam, hogy a vizsgaállomásra a forgalmi ment be, mert ez így megy ? Elsőre ment át. :) Autóklub...na az való szarra, nem a fényszóró csekkoló műszer.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 20:54:19
KaPé 2009.01.06. 20:56:03
KaPé 2009.01.06. 20:58:13
0xFFFF 2009.01.06. 21:00:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.06. 21:02:05
NW1 2009.01.06. 21:06:30
A lényeg: másfél óra várakozás után kijött a "szerelő", 7800 forintért megállapította, hogy beteg az autó, nem fogok tudni vele sehova menni, majd kitöltötte a papírok és elment. És mindezt egy vagyonért. A poén: amíg vártam a jóembert, az autóm összeszedte magát annyira, hogy végül haza tudtam menni vele. A hiba oka: főtengelycsapágy-törés. Így mentem vele 130 km-t. Az Autóklubban pedig nagyot csalódtam.
B.GY. 2009.01.06. 21:11:18
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.06. 21:12:22
Bit Rot 2009.01.06. 21:12:58
Most szórakozni akart, vagy használni az autóját?
Ha szórakozni, akkor sikerült. Ha használni, akkor tegye úgy, mint én: oda kell adni egy szerviznek, ők intéznek mindent, a végén pedig mondják, hogy 30-40 ezer. (Műszaki PLUSZ zöldkártya.)
A többiről pedig nem akarok tudni :-)
nika08 2009.01.06. 21:18:48
nagyzee 2009.01.06. 21:23:29
cuebler 2009.01.06. 21:26:49
nagyzee 2009.01.06. 21:30:52
2009.01.06. 21:32:08
És azt előre mondom, hogy jófejek akartak veled lenni, ha nem lennél egy gyökér azzal, hogy azt mondták fizesd most be, javíttasd ki, aztán hozd vissza és rábólintunk. Mindenhol ezt csinálják, ha valami apróságot vesznek csak észre. Fék, lengéscsillapító, ezekhez hasonló életbevágó dolgokat mindig becsülettel megnézik, a többibe meg max kötekedés szinten kötnek bele, vagy annyit mondanak h csináltasd meg, fizess és rábólintunk.
PR32 (törölt) 2009.01.06. 21:41:08
(ha már átküldtek a kútra, válts 10-est, mert 5-ért is meglesz ;))
cserepg 2009.01.06. 21:53:50
Ebben nincs semmi tanulság, csak annyi, hogy egy öreg autót nehéz levizsgáztatni. Akik meg azt tanácsolják, hogy miért nem adott kenőpénzt csak gratulálni tudok. Azért tartunk itt, mert mindenki számlanélkül, kenőpénzzel, stb... gondolkodik. Mégegyszer mondom: Szerintem nem szivatták, csak öreg volt az autója!
0xFFFF 2009.01.06. 22:13:00
Aki meg anélkül gondolkodik, az ebben az országban sosem fog sehol tartani. Tudod, ha egy építési engedély kell és minden hivatalos iratod rendben van, akkor sem kapod meg, amíg nem olajozol. A hegyet elhordani nem lehet, vagy felmászol rá vagy kikerülöd.
Káposztakukac 2009.01.06. 22:19:07
Krisi 2009.01.06. 22:23:24
A sárgaság viszont már vizuális környezetszennyezés :D
0xFFFF 2009.01.06. 22:27:02
Most vegyük csak a következőt. Leműszakiznak korrektül - tegyük fel - két évre, majd másnap lecserélem a kerekeket nyáriról télire kényelmes módon felnistül. Tegyük fel, hogy a felrakott felnik egyikéről leesett a centírozó súly a nagy raktározásban, máris üt az eleje a gépnek és ha nő vagyok és járok is az autóval, kb. két hónap alatt annyi a stabilizátor rúdnak, romlik a fékhatás, a kormányozhatóság, mert romlik az úttartása az autónak. Ha nem csak nő vagyok, de még szőke is, máris két évig járok egy olyan géppel, ami a vizsga után két hónappal bukó lenne. De megtörténik sokszor, hogy vizsga után kiderül valami, szaki szerel, de a futóműbeállítás már elmarad....lehetne sorolni ide annyi mindent. Értelmetlen egyszerűen. Nem garancia semmire egy műszaki azon kívül, hogy bevétele van az államnak belőle.
0xFFFF 2009.01.06. 22:29:26
.gereblye 2009.01.06. 22:32:22
Káposztakukac 2009.01.06. 22:44:56
Macskabajusz 2009.01.06. 23:37:21
Szakszervízben, 12.000 Ft +, de sosem emeltek árat. A szervízvezető kéri, a munkafelvételnél veszi át a jattot. Hogy mennyit ad tovább nem tudom.
Autoklub tagság csak nosztalgiázó 70-es bácsiknak való 50.000 km balesetmentes kis táblával, mellényben, kalappal, bólogatós kutyával. Leginkább zsigulihoz.
cso zsi 2009.01.06. 23:56:56
Munkadíjak
* Köszönés 300,-Ft
* Köszönés készfogással 350,-Ft
* Köszönés baráti késfogással 400,-Ft
* Vevő panaszainak meghallgatása 500,-Ft
* Visszahozott áru kézhezvétele 600,-Ft
* Ígéret a megoldásra 1000,-Ft
Szolgáltatási díjak
* Érdeklődés 500,-Ft
* Útbaigazítás 700,-Ft
* Jó tanács 900,-Ft
* Együttérző bólogatás 1000,-Ft
* Okos nézés 1500,-Ft
* Teljes tanácstalanság 2000,-Ft
Rezsi órabérek
* Óradíj 1000,-Ft
* Óradíj, ha nézni akarja 1500,-Ft
* Óradíj, ha tanácsot is ad 2500,-Ft
* Óradíj, ha Ön is besegít 4000,-Ft
Az árak az ÁFA-t nem tartalmazzák!
Forduljon cégünkhöz máskor is bizalommal!
Andie 2009.01.07. 00:10:43
Mesélek egy érdekes sztorit, most esett meg december elején. Ide vittem Budaörsre az Autoklub müszakivizsga állomására a kocsit, mint 2 éve is. Akkor is elég korrektek és gyorsak voltak, gondoltam miért változtatnék.
A járgány egy 5 éves volvo s60, átlagosnál is jobb állapotban. Éves / 20ezres szervizek szigorúan betartva, kimélve, garázsban tartva, miegymás.
Na, megyek is, bár szokásomtól eltérően koszosan, mert 2 napja mosattam, viszont aznap reggel volt egy frankó ónos eső, igy délutánra (16-ra kaptam időpontot) már eléggé mocskos volt szegény.
Begurulok, megyek az ügyf.fogadó irodába, 4 hölgy ül sorban, átlagéletkoruk 55 év, de ezt egy 30as fiatalka viziló húzta igy le. Rajtam kivül 1 faszi volt bent, ö épp fizetett, ha jól láttam.
Mondom mit akarok, oké, üljek le, szólitanak. Leültem. Vártam 10 percet, szólitanak. Forgalmi, biztositás, zöldK, törzskönyv, stb. Adom. Ok. Üljek le, szólitanak.
Leültem. Vártam 15 percet. Szakik ki-be, mappákat hoznak, visznek, lányok trécselnek, telefonoznak, vihognak. Ügyfelek gyülnek, átláthatatlan káoszban járulnak szólitva/szólitás nélkül a hölgyekhez, fizetnek, mappát kapnak, papirt adnak.
Szólitanak. 18-as kocsiállás zöldK, aztán 23-as müszaki, majd ide vissza. Köszönöm.
18-as kocsiállásnál félárbócon van a redőny. Odaállok, látom 2 láb mászkál bent fels alá. Várok 5 percet, kiszállok, lehajolok, bekukkantok, csókolom elnézést, ide küldtek zöldK-ra. Igen? Nem jött még át a számítógépen a kérés. Aztapaszta, de lassú hálózat lehet.
Várok újabb 5 percet, felnyílik a csoda garázsajtó, befáradhatok. Befáradok.
Szokásos zöldK vizsgálat, pörgeti a motort, hümmög, dizel? Nem. Miböl gondolja? A 2.4T-böl. Mér, az csak dizelben lehet elképzelni? Jah, épeszü ember. Nemaz vagyok. Ok. Matrica megkap, irány a 23-as.
Odaállok, bent a 2 szerelőgatyás, meg a pulóveres (valójában nem, csak olyan jól jött ki :)
Kiszállok, mivel rám se hederitenek, épp egy civil sráccal beszélgetnek, odamegyek. Elnézést, vizsgára jöttem, most jártam a zöldK-n. Igen? Megnézi a számitógépben, csoda! Nem jött még a kérés, várjak kint.
Várok. 10 perc múlva valami csoda folytán átért az a fránya kérés a szomszéd kocsiállásból, beintenek (nem úgy!).
Beállok. Motorvizsgálat, számkeresés, egyezés, fényszóróvizsgálat, minden oké. Lengéscsillapitók, oké.
És most jön a lényeg. Aki volt olyan kitartó, és eljutott idáig, most elnyeri méltó jutalmát.
FÉKVIZSGÁLAT!
Rááll az első kerékkel, leállitja a motort!
Elinditják a lendkerekeket alul, forog a kerék, faszi nyomja a féket, látom felvillan a féklámpa, de a 2 mutató a számitógépen nagyon csúnyán eltávolodik egymástól. Csóválja a fejét.
Újra.
Kerekek indulnak, felgyorsul, faszi izzadva nyomja a féket, test FAILED.
Ekkor odaléptem hozzá, és megkértem, ugyan inditsa már be a kocsit, hogy a szervófék tudjon érvényesülni.
Az arcát látnotok kellett volna.
Komolyan, ezek nem láttak még 120as skodánál újabb autót?
A vizsga+zk végül gond nélkül meglett, 24.500 pénzért, kb 2 óra alatt, bejelentkezve. (vizsga után még kb fél órát vártam, hogy fizethessek, és megkapjam a tanúsitványokat, de ezzel már nem untatlak benneteket)
Ronald 2009.01.07. 00:35:49
Végigkérdeztem szervizeket, előkészítésről, miegymásról...hát hányingert kaptam, amikor láttam hogy dörzsölik előre a tenyerüket a zsíros falatra.
Tudjátok mit csináltam? Elvittem egyenesen a KPM vizsgaállomására. Féláron, mint a közvetítőnél.
Megkérdezték: "Magáé az autó ?"
Mondtam: "Nem, a barátnőmé - és leszarom, ha jó ha nem".
Legyetek erősek: egy szúrásból, csont nélkül átment - 9 ezer Forintért...összesen.
.
Reggie 2009.01.07. 02:07:14
beleszolok 2009.01.07. 02:44:42
0xFFFF 2009.01.07. 05:51:15
Lunitari 2009.01.07. 08:58:59
Szerintem nem a posztoló, hanem te és a többi ilyen hozzászoló. Szóval nem akarsz arról tudni, hogy milyen szar állapotban maradt az autód potom 30-40E-ért? Mega LOL. A kenőpénz egy nagy baromság. Az autód műszakilag marad egy rakás szar. Aki nem tudja rendben tartani az autóját az minek vette? Ez pont olyan mint sok majom pénzért veszi a jogsiját, utána meg csodálkozunk, hogy mik mennek az utakon.....Sok majom pénzért veszi a műszakit, utána meg csodálkozunk, hogy megfulladunk mögötte a kipufogógáztól vagy balesetet okoz mert szar a fék..stb stb
tehenke 2009.01.07. 09:02:47
Pont egy ilyen szar műszaki állapotú autó miatt volt tegnap is egy halálos baleset. Remélem megérte nekik azt az 50 eFt-ot megspórolni, most lesz pénz koporsóra.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.07. 09:02:48
..
Aztán miért is ne?! Ha jól olvasom, Te is azt vetted meg, nem a 45ezres Hella kütyüt.
Más kérdés, hogy lehet ezt okosan is: egy Kloki, vagy Depo lámpa nem 8 de nem is 45 lett volna, és elsőre átmegy vele a vas.
Lunitari 2009.01.07. 09:04:53
Gratula a szerelődhöz. Felelősséggel végzi a munkáját. Ilyeneket fellógatni.....
Lunitari 2009.01.07. 09:08:59
Aha lehet okosan, közben az téged már nem zavar, hogy a szembejövőket vakítod 1000-el....Ha nem tudod megfizetni az eredeti alkatrészeket autót gyorsan eladni ;) Sok vagizó majom ilyen tuning, olyan tuning, neon stb közben az eredeti alkatrészekre már nem tellik...inkább kenegetik a pulóvereseket :)
Lunitari 2009.01.07. 09:14:01
Erre is lehetne megoldás. Érvényes műszakival okoznak balesetet és kiderül, hogy egy rakás szar volt műszakilag, akkor szépen előveni a felelőst aki vizsgáztatta. Lehet meggondolnák, hogy megéri-e pénzért átengedni ha hosszú éveket lehet érte eltölteni a sitten.
0xFFFF 2009.01.07. 09:22:37
Rousboy 2009.01.07. 09:33:12
Sajnos sokan inkább kenőpénzt adnak egy-egy vizsgán való átcsúszásért, a javítás költségei helyett. Pedig sok esetben nem igazán lehet sokkal olcsóbban kijönni, csak kellő körültekintés kérdése a dolog. Pl. iszonyatos árkülönbségek vannak alkatrészeknél is, csak szét kell kicsit nézni, nem pedig az első helyen megvenni az alkatrészt, amiről állítják hogy az a legjobb, legolcsóbb megoldás és sehol máshol nem is létezik.
Amugy pedig én is szerelővel vizsgáztatom az autóm, viszont nem ismerős szerelővel. Bevittem reggel, mondták délutánra mehetek érte. Direkt kiemeltem hogy a fékeknél gyanakszom hogy elkoptak a fékbetétek (60000 km-t már mentem velük, sok Budapest), nyugodtan cseréljék ki őket vizsga előtt, ha indokolt. Délután mentem vissza az autóért, minden rendben, kész a vizsga, 20000 Ft lesz, mindennel, átnézéssel, vizsgával. A fékeket nem cserélték, mert egyszerűen nem kellett. Szóval abszolut kellemes csalódás volt, hogy nem kaptak az alkalmon. Kenőpénz iránti vágynak a jeleit semmilyen formában nem lehetett észrevenni, pedig kihelyezett vizsgaállomás volt...
Szóval van ellenpélda is, csak sajnos nagyon ritka.
0xFFFF 2009.01.07. 09:36:05
Lunitari 2009.01.07. 09:38:13
Rousboy 2009.01.07. 09:38:20
0xFFFF 2009.01.07. 09:41:28
Lunitari 2009.01.07. 09:42:07
Secnir 2009.01.07. 11:58:39
imígyen van. Golf II.-n nekem sem koptak, egyedül a hátsó utángyártott fékbetéten elengedett a ragasztás, és begyűrte a fékbetétet. az tönkrement, a párja a másik oldalon szinte új volt (20e km-el).
apósom pólóján(8) 20 ezrenként kell féktárcsákat cserélni. :(
TML01 2009.01.07. 13:09:48
nagyzee 2009.01.07. 13:12:26
Rousboy 2009.01.07. 13:21:39
Szóval értem én hogy sok a baj a régebbi autóval, viszont pár tizezer forintból ezeket mind meg lehet csináltatni, sőt mi több, meg lehet előzni őket a folyamatos karbantartással.
lwcolors 2009.01.07. 13:35:12
Én ismerős szervizbe vittem a kocsit vizsga előtt, átnéztük, megrendelték a cuccokat, kicseréltem a szervizben ami kellett, de a szerviz vitte vizsgára, illetve hozzájuk jött a vizsgabiztos. A kocsijamra mindig kényes voltam, tehát semmi sem volt rajt rossz. Vizsga napján munkába menet leadtam, jövet felvettem a kocsit.
Plusz 5 rugót szoktam adni, ezért az összegért a vizsgabiztos rá sem nézett a kocsira, csak kitöltötte a papírokat. Alkalmanként 6-7 ilyen kocsi szokott lenni, ez azért jó plusz kereset zsebbe, de nekem ennyit megért, hogy nem szívtam vele.
Ismerőseim körében rengeteg olyan kocsi van, ami nem menne át vizsgán (régi 3-as BMW az M5 motorjával és hajtásával stb.). Na az a jó sztori, hogy ők hogy mennek át vizsgán.
Felhív egy mobilszámot, megbeszéli az árat, majd a megbeszélt postafiókszámra feladja a forgalmit, az árat pedig átutalja a megadott helyre. Postafordultával visszakapja a forgalmit az új vizsgával. Zöldkártyát is csinálnak. Ennyi...
lwcolors 2009.01.07. 13:40:49
Toyota Celicám volt régebben, 200 ezerrel vettem, vétel után cseréltem fékbetéteket (gyári Toyota alkatrész, a keményebb fajta). 300 ezerrel adtam el, ugyanazokkal a betétekkel. Féktárcsa még eredeti volt rajt, szabályozni sem kellett, pereme sem volt. A dologhoz annyi tartozik, hogy nem Pesten lakom, ott azért gyorsabban használódik.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.07. 13:42:50
B.GY. 2009.01.08. 20:40:25
Az a baj,hogy nem mindegyik Depo lámpa E jeles.Csak az amelyik depos dobozban van.A Lucid dobozos meg nem E jeles.A 83-87 közti Civichez meg nem gyártanak depost,Ja meg az sem mindegy hogy Hella vagy Stanley az eredeti.Ezért járt így Nagyzee.Mert ugye csak eladni akarnak minden szart a boltban,de azt nem mondják meg,hogy semmire nem jó.Na én mindig megmondtam a vevőnek.
Don Blasius 2009.01.08. 22:58:06
Utána ugyanoda vitte el a szerelőm a Volvomat, amikor éppen megvettem. Úgy kértem, hogy addig nem veszem meg, amíg nincs kész. Persze megkapta a plecsnit, de utána kellett rászólni a srácra, hogy kicsit gázul kötötte vissza a hátsó lámpa kábeleit és a jobb hátsó index a bal oldali helyett villog és fordítva, meg összeér a féklámpával. És folyt belőle minden. Ez volt a nagy szopásom autóval, de azt a kocsit képes voltam elvakultan szeretni. Na persze az utána következőket is, de ezek már úja(bba)k és márkaszervizbe hordom őket. Ott tisztességgel kenőpénz nélkül kapja meg a műszakit, igaz odafigyelünk a karbantartásra. Na jó, emiatt nem lehetek sikeres ember.:)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.09. 00:39:09
Ez nektek műszakivizsgás turtúra????
Ti még nem jártatok a Mozaikban ezekszerint."
hehe az ám a kaland! 15 év után decemberben a bárócziban vizsgáztam, a mozaikhoz képes cserkésztábor és korrektek! :)
Hamarosan vért frissítek…………………...…: · tudtad.blog.hu/2009/01/08/verfrissites_avagy_egyedul_nem_megy 2009.01.06. 17:40:23
30 papír zsebbe, reggel kocsi be, d.u műszakival ki."
na ennyiért egy pótos IFAt is levizsgáztatnak neked sárga rendszámmal ugyanígy! FONTOS!!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.09. 00:50:51
60000-et a kemény betétek sem viszik el. A puha meg...az fog, de az sűrűn cserélendő."
én 65k után vettem ki és még 40-50%os volt... csak a tárcsa, amiben már 100 van, lenyomta a válla a fékbetétről a műanyag csatit, ahol belemegy a kopásjelző... nem baj, cég fizette :)
következő szemlén meg vagy szabályozás vagy csere lesz :) jah és városban megy akocsi 90%ban :) nem mindenki rohan állat módjára! :)
mondjuk az első kocsim, ahol a békbetét nem hal be 25-30e km-től :) tipust nem tudom, de ha érdekel megkérdezem milyet tesznek bele
k100 2009.01.12. 13:35:01
Tanulság:1.-Át akarták verni a nejemet./hülye tyuk mit ért hozzá/
2.-Tényleg ilyen dillettánsok.
papo59 2013.09.02. 13:40:26
Az a gond ezzel, hogy lehet pont neked fog balesetet okozni majd a hibás alkatrész. Vagy belekerülsz egy ellenőrzésbe és újra kell vizsgáztatnod a kocsit.