Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért fáj neki, ha megelőzöm?

2009.01.12. 09:32 :: Kisikasa

A tötymörgőkön lehet bosszankodni, némán tűrni és haladni a tempójukban, vagy egyszerűen kielőzni őket, minden bonyodalom nélkül. Ez utóbbit próbálta Diána is kivitelezni, de egy kisebbrendűségi komplexussal küzdő egyén úgy gondolta, legyen egy életre szóló - vagy inkább egy életet lezáró - élmény, hogy őt bizony nem lehet így " megalázni".

Szeretném megosztani Veletek a ma reggeli - még friss, ropogós - igen bosszantó élményemet. Igen hasznos lenne, ha ki is tennétek, mert ugyan szinte (sajnos) mindennapos eset, azért még mindig figyelemre méltó.

Történt, hogy egy picit megcsúszva indultam otthonról munkába. Nem volt annyira vészes, mert mindig jóval korábban indulok, mint szükséges, szeretek első lenni az irodában, aklimatizálódni... De nem is ez a lényeg. A minimális késés miatt kicsit tempósabban szerettem volna haladni. Amint kiértem a faluból - hosszú, egyenes szakasz a városig - szerettem volna behozni a csúszást, de azt tapasztaltam, hogy mindössze 60 km/h-ás sebességgel cammogunk, mindenki szorosan egymás "seggében". Szembeforgalom nem nagyon volt, ezért az első adandó alkalommal előzni kezdtem, magamban még morfondíroztam is, hogy miért nem haladunk? Kb. 3 autót előztem meg - még a 90-et sem léptem túl! - amikor szemből érkezni látszott egy pár fényszóró.

Mivel mint említettem hosszú, egyenes, jól belátható szakasz, nem paráztam, tudtam, hogy még be tudok sorolni. Igen ám, de egy töpszli kis Audi A2-es igencsak zokon vette, hogy meg merem előzni, ezért beleragadt az előtte lévő autó hátsójába. Gondoltam, ennek fele sem tréfa, mert összetörni nem szeretném magam, főleg nem frontálisan. Ezért csak beerőszakoskodtam magam a taxissárga játékautó elé.

Hát ez neki nagyon nem tetszett. Ezért villogott mögöttem, igen sűrűn. Nagyon nem zavart, mert a következő adandó alkalommal már tettem is ki az irányjelzőt - jó előre - és újra előztem, immáron 6 (!) autót! (tényleg nem értem, hogy miért nem haladtak?!).

Hát itt aztán tényleg begurult az audis. Ismét villogott, de valamiért nem jött utánam. Beértem a városba, naná, hogy utolért, egy lámpánál mellém állt, és csúnya arcokat vágott. Okulásképpen a rendszáma: LBK-125. Mivel épp, hogy kilátszott az autóból gyanítom, hogy magassági problémái lehetnek... Sötét hajú, már őszülő, ámde fiatal férfi volt.

Ezúton tájékoztatnám néhány alapvető (jogosítvány megszerzéséhez - de legalábbis megtartásához - elengedhetetlenül szükséges) szabályról:

Követési távolság:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

Előzés:
34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

Azért, mert neki - látszólag - vadonatúj autója volt, és vélelmezhetően féltette (fölöslegesen), még nem kell veszélyeztetnie, kioktatnia máskat, főként, ha ő a - nem kicsit - idióta...

193 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2009.01.12. 12:23:15

@zfuly: Azért ha megelőznek, és 60 helyett 90-el tudnak menni, akkor lehet, hogy nagyobb előnyre tesznek szert 100-200 kilométeres távokon...Ez nem egy bolti sor, ahol előrefurakodsz, hanem egy út, ahol a szabályok által meghatározott keretek között mindenki annyival megy, amennyivel szeretne (sztem jó látási viszonyok között a 60 km/h személygépkocsival az indokolatlan akadályozás, és büntetni kéne), tehát ha egy nálad gyorsabb utolér téged, akkor nem azért akar megelőzni, hogy jól megmutassa neked (jó, ilyen is van), hanem, hogy tudja tartani a saját tempóját.

TH 2009.01.12. 12:24:38

@tehenke: Ráadásul nem is takarékos. Mennyivel fogyaszt kevesebbet egy autó 60-nál mint 90-nél? 3 decivel? És bár köcsög vagy :))), de az indokolatlan tötymörgés tényleg nem helyes, mert előzésre kényszeríti a szabályosan közlekedni akarókat, az önjelölt schumachereket és egyéb elmeháborodottakat.

windows7kocka 2009.01.12. 12:25:26

najó, de ha van követési távolság, hogy alakul ki kocsisor?! :| : DDDDDDD

TH 2009.01.12. 12:29:02

@windows7kocka: Én sajnos nem értem a kérdést.

Marcellusca 2009.01.12. 12:30:26

@windows7kocka:
Lefagytál? Tesztelgesd magad tovább! :D

gatsy 2009.01.12. 12:31:40

Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Ergo, 6 autót nem előzünk egyben, de 2-t, 3-t sem!

Köcsög húzás nem visszaengedni, de sort előzni sem különben.

gmower (törölt) 2009.01.12. 12:33:14

Ro3 2009.01.12. 11:31:41

"@Gmower: kezdj közlekedni, aztán meglátod."

Már elkezdtem, és nem látom :D Nem tudom Te hol a rákban közlekedsz, de amerre én eddig mentem kis országunkban, vagy a nagy Nyugaton, egyáltalán nem jellemző, hogy 1 m a követési távolság. Már csak azért is ezt gondolom, mivel az emberek nagy része még a parkolóhelyen is nagyobb távolságot hagy, amiből arra következtetek, ha parkolás közben se mer közelebb menni egy álló autóhoz, akkor mozgás közben még kevésbé. Az előzés megkezdése meg más téma, mert akkor nyilván nem akar senki pont elém beférni, hiszen épp elhaladt egy szembejövő, meg minek is menne vissza, ha annyi hely van, hogy én épp akkor kezdek előzni, gondoljuk át ezt még egyszer...

gmower (törölt) 2009.01.12. 12:35:38

gatsy 2009.01.12. 12:31:40

De hol van ebben, hogy hanyadik megelőzött járműről van szó???? Én az előzött jármű elé térek vissza biztonságosan, hogy elötte mi történt (még 5-öt megelőztem), arról ez nem ír....

Nyomek 2009.01.12. 12:36:27

@gatsy:
"Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Ergo, 6 autót nem előzünk egyben, de 2-t, 3-t sem!"

Szerintem ebből nem következik ez...

TH 2009.01.12. 12:37:18

@gmower: én elég gyakran látok olyat, hogy 1 méter körüli köv. távot tartanak az országúton és a városban is, de lehet, hogy ez az én hibám.

@gatsy: sort előzni tényleg köcsögség, de ha látod, hogy senki nem kezd el előzni, akkor csak elkezded, ha hosszú út áll előtted. A posztíró ostoba volt, mert egy pár km-es úthoz tök felesleges volt az egész. És ha látod, hogy az előtted 4. autó elé be tudsz menni, akkor abban mi a szabálytalan? Kanyarban ez könnyen látható lehet...

gmower (törölt) 2009.01.12. 12:43:31

TH 2009.01.12. 12:37:18

Hát én ezt nem tapasztalom. Meglehetősen szeretek előzni, sávot váltani, nekem sosincs azzal problémám, hogy ne férnék be. Legfeljebb még 1 autó, és ott van hely. Az 1 m-es követési távolság abszurd, 60 km/h-s sebességnél ezt az utat 6 század másodperc alatt teszed meg!!!

redriot77 2009.01.12. 12:45:28

Az ódis egy gyökér volt, a postoló meg legközelebb meg csak akkor fog előzni, ha látja hogy kb. hova sorol vissza. Egy kocsisor hirtelen is feltorlódhat: pl. busz lassít a megálló előtt, vagy fitymaarcú kollega tapossa a féket jobbra lekanyar előtt index nélkül - mivel nem zsinóron húzzák őket, a távolság csökkenhet. Nem mondom hogy a fenti történetben is így lehetett, de ha vki hatosával előz, az erről se feledkezzen meg.

Követési távolság: "dinamikus" vezetők hajlamosak gumiszabályként használni. Ha kocsisort előznek 2x1-esen, akkor mindenki tartsa a köv. távolságot, hogy nekik legyen helyük visszasorolni. Ha pedig autópályán utolérnek egy 140-el menőt a belső sávban, nekik joguk van Dale Earnhardt Jr.-t játszani, és 3 centiről tolni a "tötymörgőt". Akkor a követési távolságot leszarják, inkább a jobbra tartsot veszik elő, és arra hivatkoznak. :)))

Azért jó, hogy ilyen sok KRESZ szabály van, mert mindig találhatunk egyet, amivel az be tudjuk bizonyítani: nekünk van igazunk! :)

Marcellusca 2009.01.12. 12:45:45

@TH:
Bizti rossz a szemmértéked. :D

gmower (törölt) 2009.01.12. 12:46:07

Tovább számolva pedig 1 másodperc alatt 60 km/h tempónál 16,6 m-t teszel meg, szóval ha ekkora idejű követési távolságot tartasz, oda simán befér egy autó, bár ez még mindig nem sok ahhoz, hogy időben reagálj, ha satuzik...

TH 2009.01.12. 12:48:22

@gmower: Tudom, hogy abszurd, de ültem már úgy kollégám mellett, hogy az Árpád-hídon 90-el mentünk, és az előttünk menőnek a rendszámát is épphogy láttam. Nem beszélve arról, hogy hányszor látom, hogy egymás seggébe tapadva mennek autósok az autópályán v. az országúton, bár ott tényleg sokszor van akár 2-3 méter is köztük.

Hoppázó Beléndek 2009.01.12. 12:48:30

@Mityu:
no igen, nekem is napi útvonalam a könyves - hungária és "sajnos" lehetőség van :
1, 30-cal tötymörögni és minden pirosat beszopni, vagy 75-80nal, de mégis végig zöldhullámon, mind3 sávot kihasználva, ki-be bújkálva..
tudom, veszélyes sztrítrészer vagyok.. meg az a 4 autós, akivel előttem, és az a 3 autós, akivel mögöttem ugyanezt csináljuk..

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 12:49:42

A posztolót lehülyézőktől kérdezem:

- Ha megy előttem mondjuk 5-6 autó, amiket szeretnék leelőzni, akkor hogyan tegyem szabályosan? Egyenként visszasorolok mindegyik elé? Vagy kettőt megelőzhetek? Vagy hármat? Vagy mennyit?

- Miért fáj az embereknek annyira, ha valaki egy belátható útszakaszon sort előz? Csak nem azért, mert ők maguk bénák (akik a kocsisort alakítják ki), és egy autót nem bírnak megelőzni, mert fosnak?

- Az ugye mindenkinek feltűnt, hogy alapvetően arról szól a dolog, hogy egy sorban haladó autós szándékosan (előre nem kiszámítható módon) veszélyeztette a forgalom többi résztvevőjét?

- Mi lenne, ha a sok KRESZ huszár inkább azon gondolkodna el, hogy sor előzése egyáltalán azért eshet meg, mert a sok szerencsétlen arra képtelen, hogy egy sz@ros IFÁt megelőzzön, és inkább megy 60-nal mögötte, meg betart a gyorsabbaknak.

- Aki meg ilyenekkel jön, hogy miért előz valaki több autót, amikor úgyis utolérik a egymást a városban, az inkább törődjön a saját dolgával, és ne a maga igazát (tötymörögni jó) próbálja ilyen dumákkal igazolni.

Akinek nem inge, ne vegye magára.

gmower (törölt) 2009.01.12. 12:53:09

Póktalicska 2009.01.12. 12:49:42

Egyébként is baromság a következő lámpánál úgyis utolérlek dolog, azért mert egyszer megesett vele, megmaradt a hülye fejében, csak azt felejti el, hogy közben több százan előzték meg úgy, akiket soha többé nem látott, mert már rég boldogan otthon szürcsölik az asszony által frissen főzött kávéjukat :D

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.12. 12:54:01

@kekecke: Ja, siettél, az más, akkor OK.

TH 2009.01.12. 12:54:12

@Póktalicska:
"Mi lenne, ha a sok KRESZ huszár inkább azon gondolkodna el, hogy sor előzése egyáltalán azért eshet meg, mert a sok szerencsétlen arra képtelen, hogy egy sz@ros IFÁt megelőzzön, és inkább megy 60-nal mögötte, meg betart a gyorsabbaknak."
Ezzel igencsak egyetértek.

gbacskai 2009.01.12. 12:55:48

Felhaborito, hogy egy 60-al, fouton kozlekedo autot ennyire kineztek. Nem tok mindegy miert megy hatvannal (kezdo, takarekos, biztonsagos, vagy barmi miatt)? Nem a 60-al kozlekedo csinalja a balesetet, hanem az a nagyarc aki aztan ugy eloz mint ez a postolo barom ... kocsisort, mert paprikat dugott reggel a seggebe hogy beerjen a reggeli kavejat meginni a munkahelyen.

Sokan nem erzik, hogy attol mert (azt hiszik) "jol" vezetnek es van egy jo auto alattuk, masoknak nincs rutinjuk vagy eppen nem jo autot vezetnek.

Biztos megeri ...
www.youtube.com/watch?v=a8QxZJZfU5Q

tehenke 2009.01.12. 12:57:04

@gbacskai: De ő csinálja. Csak nem ő szenvedi el.

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:01:57

@gbacskai: Szabad 60-nal haladni, ha nyugtatót dugott a seggébe a sofőr. De ahhoz senkinek nincs joga, hogy a másikat veszélyeztesse azzal, hogy szándékosan nem engedni be. Ha kimegy valaki sort előzni, mert látja, hogy van hely visszasorolni, az nem veszélyes. Az a veszélyes, ha a sorban valamelyik önjelölt rendőr móresre akarja tanítani, és szándékosan elveszi tőle a helyet. Tolerancia az zéró, ugye...

TH 2009.01.12. 13:03:38

@Marcellusca: Igen, nyilván. :)

@gmower: Meg lehet, hogy sokan megelőzték, akiket azért nem látott soha többé, mert egy árokba borulva végezték, és az asszony által főzött kávé is rég kihűlt...azért az éremnek két oldala van - az előzés veszélyes, csak ésszel szabad!

@gbacskai: 60 az kurva lassú, ha valakinek mondjuk 100-200-km-et kell mennie. Nem számít, hogy kezdő vagy hülye vagy bármi, próbáljon meg egy normál tempót tartani (sztem nappal, jó látási körülmények között min. 80).

redriot77 2009.01.12. 13:08:18

Pók: annyiból igazad van, hogy az embernek éreznie kell hogy relatív lassan vagy gyorsan halad. Ha eldönti hogy hatvannal megy majd az IFA mögött, és nem előz, akkor számítania kell rá, hogy lesznek olyanok, akik előzni szeretnének. Ilyenkor tényleg érthetetlen, hogy miért haladnak mégis olyan "formációban" mint aki előzni fog. (formáció: balra húzódva, az előtte menő seggében.)

Van úgy, hogy én sem sietek: a kisautóm már akkor is sokat veszít a rugalmasságából ha hárman ülnek benne. Ilyenkor nyilván nem vállalok be egy olyan előzést, amit mondjuk egy TDi Passat/Mondeo simán megoldana. Viszont nem feledkezem meg róluk sem, és hagyok helyet magam előtt.

hulyemagyar 2009.01.12. 13:08:19

gbacskai 2009.01.12. 12:55:48

Te ezek közül melyik vagy?

TH 2009.01.12. 13:11:58

@redriot77: Azt hiszem, hogy ez így korrekt. Értelmes ember nem várja el egy telepakolt kisautótól, hogy rakéta legyen. Ha segíted mások biztonságos közlekedését, akkor megtettél mindent, ami elvárható tőled. Esetleg jó lenne, ha a példádat sokan követnék. :)

Humgor 2009.01.12. 13:15:08

Ez a kedvencem.....Éves szinten 100.000km-t autózok, egy erősebb személyautóval...És mindig örülök, ha ilyen okosokat látok....
Ha van egy kétsávos út, amelyen láthatóan vonatozik a sor és az ember tudja, hogy pár km múlva ott a város, akkor minek előzi meg a sort? 9 autót előzött meg, akik ráadásul utolérték a következő lápnál. Könyörgöm minek?

A kérdésére válaszolva meg, azért mentek lassan egymás seggében mert összefüggő volt a kocsisor, azon az 5 km-en.

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:15:31

@redriot77: Pontosan erről van szó. Nem kötelező sietni, de ha valaki eldöntötte, hogy nyugisan halad, akkor ne nehezítse meg más dolgát. Szerintem nem egy bonyolult dolog megérteni, de láthatóan sokan nem vágják, hogy mi is volt a poszt mondandója. Megint sikerül egyeseknek megmagyarázniuk, hogy a szerintük szabálytalan viselkedésre megfelelő válasz szabálytalankodni, és különben is, mindig a gyorsabb a hülye...

TH 2009.01.12. 13:16:38

@gbacskai: Senki nem arról beszélt, hogy figyelmetlenül kéne vezetni, vagy száguldozni - most éppen. nagy különbség van aközött, hogy vki 90-100-al megy a főúton vagy 140-el. A 60 TÚL LASSÚ.

rendszerhiba 2009.01.12. 13:17:01

ma kétszer jöttek elém előzés közben, ami kifejezetten veszélyes. tötymörögnek országúton 60-al billencs után, miért kellene mindenkinek birka mód követni? (jó látási és útviszonyok között)
Miért baj az, ha nekem módomban áll előzni?

TH 2009.01.12. 13:19:18

@Póktalicska: Ettől függetlenül nekem is az jött le, hogy feleslegesen előzgette a sort, és ráadásul tök rövid távon, tehát nem is nyert vele semmit. Ilyenkor érdemes elgondolkodni, hogy érdemes-e. De ettől még igazad van, hogy a lényeg, hogy mindenki segítse a másikat. De azért tegyük hozzá, hogy ez a gyorsabban haladókra is vonatkozik: ők sem veszélyeztethetik v. ilyesmi a náluk lassabbakat.

egészen kis kukac 2009.01.12. 13:20:26

Drága Diána/Postíró Hölgyecske !

volna szíves leadni adatait (Semmelweis Egyetem Transzplantációs és Sebészeti Klinika Alapítvány, 1082 Budapest, Baross u. 23.) ?

Magamnak is szükségem lenne egy jó vesére. A májára nem... az kicsit rossz...

rendszerhiba 2009.01.12. 13:21:48

Ha pedig más már előzésben van, akkor miért kell elévágni? utána meg villogtatni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:21:57

@Humgor:

Dehogy vezetsz Te évente 100000 kilométert... :D

Szerintem igazából százat sem...

TH 2009.01.12. 13:22:59

@rendszerhiba: Nem is szabad megkezdeni az előzést, ha mögötte már valaki előz. Ezt igen szigorúan tiltja a KRESZ!

Matrix_ 2009.01.12. 13:28:47

Nem olyankor kéne foglalkozni polgártársainkkal amikor azok előznek, hanem amikor saját belükben fetrengnek az út szélén haldokolva jól, vagy éppen lerobbantak és lehet, hogy kőne 1 kis segítség. Mer ilyenkor a legtöbb elmegy és leszarja a másikat. Bezzeg ha meg mer előznni eccerre 3 autót, akkor minnyá odafigyel rája és megpróbálja megönkéntesrendőrködni...

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:30:04

@TH: Igaz, néha teljesen felesleges megelőzni a sort, de hát lehet tévedni, és utólag belátni, hogy bizony az adott szakaszon nem lehet nyerni ilyen manőverrel. Ebből is tanul az ember. Természetesen a gyorsabban haladók sem felsőbbrendűek, kötelesek megbizonyosodni az előzés feltételeinek meglétéről. Nekem a konkrét esetből az jött le, hogy az előzés megkezdésekor megvolt a szükséges hely a biztonságos visszasoroláshoz, csak a sorban haladó egyik autós szándékosan csinálta a balhét.

deee 2009.01.12. 13:31:18

Diána drága!

A te rendszámod, autód márkája, színe és a külsőd leírása hol maradt?

rendszerhiba 2009.01.12. 13:31:22

TH 2009.01.12. 13:22:59
@rendszerhiba: Nem is szabad megkezdeni az előzést, ha mögötte már valaki előz. Ezt igen szigorúan tiltja a KRESZ!

Hát ezt mondom én is!!!! Már előzésben voltam, mikor kiblucskázott elém valaki csiga sebességgel, puttonyos sárga csodával.

TH 2009.01.12. 13:32:18

@MatrixHasYou: ez igencsak igaz

@Póktalicska: Egyetértek, igazad van. A konkrét esetről nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy tényleg szándékosan csinálta-e az illető a balhét, ha igen, akkor Baccpapucs neki.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:32:30

@TH:

Ha lámpa van egy egyenes végén, mindenféleképpen érdemes megelőzni a szuttyogó sort, mert a sor elején sokkal nagyobb eséllyel férsz át az esetleges zöldön, mint a sor végén, ám, ha mégsem, akkor nem kell végigvárni amíg a közúton hatvannal tötymörgők egyesített reakcióideje után elindulhatsz, ha zöldre vált a lámpa.

A lényeg, hogy aki mögötted van, nem tud akadályozni a haladásban.
Nem fog bekanyarodni, utolérve egy ifát fékezni, lassítani, ha szembe jönnek stb.
Vagy lehet, hogy fog, de ott, ahol ő van, nem téged zavar.

TH 2009.01.12. 13:33:57

@rendszerhiba: És még villogott is később? Van arcbőr rajta? Na, az ilyen állatok tényleg veszélyesek!

gmower (törölt) 2009.01.12. 13:34:42

TH 2009.01.12. 13:03:38

Igen, néha repülők is zuhannak le :) Ha valaki előz, az nem jelenti azt, hogy az árokban köt ki. Vannak hülyék persze, de még a sokat előzők között is ritka...

TH 2009.01.12. 13:35:45

@kolbászoszsömle: Lámpa az országúton? Városban meg ugye nem előzzük a 60-al közlekedőket? Alapban: városban 2x1 sávos úton tényleg csak akkor előzünk, ha nagyon kell, nem? Keresztforgalom, gyalogosok, parkoló autók - nem jó ötlet annyira Ifákat kerülgetni.

TH 2009.01.12. 13:38:07

@gmower: Én is szoktam előzni, de azért az autós közlekedés kicsit veszélyesebb, mint a légi, és kicsit sok az olyan baleset, amikor az autós azt gondolja, hogy "na, ez még belefér" vagy "hohó, ennyivel simán beveszem a kanyart" meg "van még hely, hogy visszaérjek az IFA előtt". Sok évet utaztam és vezettem az 5-ös és 6-os úton, igen cifra előzéseket láttam. Balesetet szerencsére ritkábban, de sok esetben a baleset csak mások lélekjelenlétén múlott, nem az adott fittipaldién.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:41:04

@TH: Mész az országúton, és az országút a városban végződik, ahol át kell menni néhány lámpán.

Ez elég gyakran előforduló felállás.
A Postíró is pont egy ilyen - számodra nem tudom, hogy miért szokatlan - helyzetről beszélt.
Szal nem kéne tettetni a hülyét...

autosave 2009.01.12. 13:42:43

szerintem ez hülyeség. MOST nem nyert a lámpával, máskor nyerhet. ki lehet számolni mekkora az esély rá, hány % a zöld esélye, lámpafüggő és akkor perceket nyer, csak itt. egy hosszú úton ilyenből tíz percek lehetnek.

bírom az ilyen demagóg dumát: ne siessen mert úgyis... mi köze másnak hozzá? ha szabályosan megy, menjen. majd neki kop a féke/gumija jobban a lámpánál - de ha neki annyit megér, hogy 30% eséllyel eléri azt a zöldet amit te nem, akkor menjen. mégegyszer senkinek semmi köze hozzá.

az audisnak meg gratulálok. nekem soha nincs ilyen problémám, mindig van helyem visszatérni, de az biztos, hogyha egy hülye szándékosan rágyorsít, miközben előzök és elfoglalja a visszatérésem helyét szabálytalanul, akkor tudom a módját hogy kerüljem el a frontális ütközést, de neki valószínű sokba fog kerülni/fájni fog...

ui: annak meg csak gratulálok, aki itt a donort emlegeti. szánalmas. még 90-el sem ment, teljesen szabályosan előzött...
mondjuk elhiszem a sok okost, aki buszról nézi a veszélyes helyzeteket aztán ítélkezik, de a szabályokkal sincs tisztában. a kresz nem a népi bölcsességek szintjére van degradálva, ezért is nem az a hülye, aki szabályosan előz, hanem aki szabálytalanul rágyorsít...

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:47:39

@TH: Sajnos az előzés sokak szemében vörös posztó (mert aki előz, az száguldozik, veszélyeztet, felelőtlen, stb.), és automatikusan azonosítanak azokkal, akik felelőtlenül előznek.

TH 2009.01.12. 13:49:31

@kolbászoszsömle: OK, nem szokatlan. De hogy attól függjön, hogy megelőzök valakit, hogy majd a városban lesz-e lámpa - hát nem tudom, lehet, hogy vkinek ez is szempont. Nekem nem szokott az lenni, attól még másnak lehet az...

Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:50:48

@autosave: Egyszerűbb a demagóg dumát nyomatni, mintsem belegondolni, hogy ilyen helyzetek miért alakulhatnak ki. Az ilyenek azok, akik életükben nem előztek meg traktornál gyorsabb járművet...

TH 2009.01.12. 13:51:57

@Póktalicska: Ja, hát azok, akik tényleg 60-al mennek végig az IFA mögött (esetleg IFA hiányában sem mernek 70 fölé gyorsítani). Hát igen, és az a szép, hogy ők is meg vannak győződve a maguk igazáról. Mindenki kialakítja a maga kis világát, csak veszélyes az, amelyik nincs összhangban a szabályokkal vagy a való élettel. Ezért veszélyes a szötymörgő és a száguldozó is, és ezért nem veszélyes a felelősséggel és ésszel előző autós (nem kanyarban előz, belátja az útszakaszt, látja, hogy kb. hova fog tudni visszatérni, a látási viszonyoknak megfelelő sebességet választ stb.).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:53:09

@TH: Nekem sem.

Mindig megelőzöm azt, akit utolérek.
Mert lassabban megy.
És mindig engedem, hogy megelőzzön az, aki utolér.
Mert az meg gyorsabb, mint én.

TH 2009.01.12. 13:53:26

@Póktalicska: És hányszor láttam már olyat, hogy még a traktor mögött is ott szenved 30-cal, mert messze a távolban, a láthatár szélén, feltűnt egy autó...

@autosave: Akkor van hozzá másnak köze, ha ezzel másokat veszélyeztet.

Gregorily 2009.01.12. 13:55:30

Sikerült egy olyan előadást összehozni, amiben senkinek sincs igaza...

A fent említett sietős autóvezetőnek több szempontbó is érdekes írása.

Először is, ha egyszer jól belátható volt az útszakasz, sőt még egyenes is volt, akkor hogy lehetséges, hogy hirtelen "...szemből érkezni látszott egy pár fényszóró..."

Talán mégsem volt annyira jól belátható az előtte lévő út...

A másik...Úgy látom, kreszből nem ártana az előzőnek újra vizsgát tenni, de legalábbis átlapozni az ide vágó passzusokat, merthogy én annak idején még úgy tanultam, ha előzni akkor lehet (kétirányú úton), ha az előzés megkezdésekor a vezető látja a saját sávba való visszatérés lehetőségét, ergó amikor elkezdesz indexelni, és megtaposod a gázpeált, nem árt, ha látod, hogy lesz-e hely majd visszatérni egy esetleges szemből érkező esetén.

Épp ezért elég nagy tahóságra utal az előzés technikája, és ezt még jobban fűszerezi az a tény, hogy mikor már szorult a hurok, akkor még bepofátlankodik egy másik autós elé.

Ugyanez a véleményem minden fentebb író,"én simán letolom az útról a parasztot, ha nem enged be" típusú emberekről...Ez csak egyet jelez: hogy nagyon felsőbbrendűnek képzelik magukat, és úgy gondolják, hogy bármit megtehetnek, ha egyszer kedvük támad hozzá.


A másik oldalon természetesen a be nem engedő is vétkes, hiszen valóban akkora követési távolságot kell tartani, ami az előttünk lévő hirtelen fékzése esetén lehetőséget ad a csattanás elkerülésére, illetőleg arra is, hogy egy esetleges előző be tudjon sorolni elénk(mely esetben a követési távolságot az újonnan kialakult helyzethez kell igaznitani)


Ezt persze sokan nem szeretik, vagyis amikor szabályos követési távolságnál, szabályos sebességnél mindig van egy felsőbbrendű, aki behúzódik elé, így az emberben felgyülemlik egy kis frusztráció, miszerint valaki miatt mindig lassítania kell, pedig ő szabályos távolságban, szabályos sebességgel közlekedett...


Szóval, emberek, szokjatok le az egymás seggében történő közlekedésről(ha én ezt tapasztalom, finoman a fékre lépek, hogy a lámpa égjen, de fékhatás még ne jelentkezzen- ebből általában észhez tér a mögöttem 2 m-el jövő), és le kéne szokni a tahó előzésről is...


Postoló és "be nem engedő": Egyikőtőknek sincs igaza!

2009.01.12. 13:56:41

Előfordulnak érdekes dolgok. Tényleg vannak olyan sofőrök akik személyes sértésnek veszik, ha egyszerűen megelőzöd őket!
Vagy nem is kell megelőzni őket, elég ha előttük halad az ember. Elszáll az agyuk és máris rángatják a kormányt meg előzgetnek és stb.
Az ilyenektől kellene elvenni a jogsit egy életre! Az ilyenek a veszélyesek, akiknek elszáll az agyuk, lila köd és se kép se hang.

egészen kis kukac 2009.01.12. 13:59:05

@autosave: vazzika... köszönöm ! Köszönöm, hogy rávilágítottál mennnyire szánalmas/szántalpas vok' ! :-)

Szerinted járókeretes nyugger vok', vagy 300 PS-es Hirsch-tunningos Saab-os, ha ? Nem az előzés ténye a gadget, hanem az ezen való sipákolás, capisco ? Ha nincsen min 2.5 x annyi PS-ed, akkor ne tedd. Mármint így, mint Diánka. (Ha meg van ekkora difference, akkor észre sem fogja venni, ha elciffantottál mellette...)

Ohh... Kedves Kortársam/Kórtársam...
A tragacs nem arra való, hogy repesszünk.
Előzni ? Minek ?! Sietni ? Hová ?

Úriasszony/úriember nem tesz ilyest :-)

Áldás Békesség. Tenéked is :-)

TH 2009.01.12. 14:02:04

@kolbászoszsömle: Elég logikus megoldás. Mondjuk én nem szoktam előzésbe kezdeni, ha a másik csak kicsit megy lassabban, és én nem sietek, és mondjuk már amúgy is a sebességhatár környékén járunk.

Gubacs 2009.01.12. 14:11:40

Ironia nelkul kerem hogy valaki irja ide,hogy a KRESZ melyik szabalya tiltja,hogy nem lehet egyidejuleg tobb jarmuvet is elozni?!Amit meg en tanultam az kifejezetten engedte ezt.Vagy rosszul emlekszem?

Ro3 2009.01.12. 14:13:13

Engem mindig irritál, ha rendszámokat másolgatnak be, főleg, h most mind2 fél hibás/vétkes. Nem lehetne ezt későbbiekben kimoderálni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:23:06

@TH:

Szerintem sokkal kevésbé fáraszt saját ritmusban autózni, mint arra figyelni, hogy a másik mit csinál, mert általában nem akkor lassabb az utolért, amikor egyenes és tiszta az út, hanem akkor, ha kanyar jön, vagy szembejövő, esetleg úgy szokott előzni, hogy lefékez, beáll az előzendő mögé, megfontolja a dolgot, majd visszakettő padlógáz.

De ez tényleg stílus kérdése.
Van, akinek az idomulós dolog a kevésbé fárasztó. Volt egy ilyen kollégám.

Az alapvető kölekedésfilozófiának szerintem annak kéne lennie, hogy békén kell hagyni az úton lévőknek egymást: ha észreveszi, hogy valaki utolérte a kanyarban, akkor nem rakétaként kigyorsítani belőle, hanem lehetőleg segíteni az előzést azzal, hogy nyugodt tempóval halad tovább, és nem parázni, ha a másik "belegyorsul a seggébe" mert nem letolni akarja, nem azt, hogy menjen gyorsabban, hanem megelőzni, ha alkalmas rá a kanyar utáni útszakasz, ha kilencvennel megy és utolérik, nem önkéntesrendőrködni, nem csinálni prsztizst abból, hogy mápedig skoda engem nem előz meg, stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:24:58

@Ro3: mi az előzgetős vétke?
Komoly kérdés ám!
Választ is várok.

TH 2009.01.12. 14:25:08

@kolbászoszsömle: Azt hiszem, bárhogy próbálnék, akkor sem tudnék beléd kötni most. francba...:)

TH 2009.01.12. 14:26:11

@kolbászoszsömle: A vétke az annyi, hogy nem győzödött meg az előzés előtt annak biztonságos befejezhetőségéről.

rendszerhiba 2009.01.12. 14:28:25

@TH: Ja, látod?! ilyenkor ismerik fényszóró pontos elhelyezkedését. Egyébként meg...

Sok hasonló kedves embert neked is!!!!

TH 2009.01.12. 14:35:41

@rendszerhiba: "Sok hasonló kedves embert neked is!!!! " Ezt most miért kaptam?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:39:43

@TH:
Én úgy értem a posztírót, hogy az audis gyorsított és rátapadt az előtte menőre, hogy ne tudjon elé sorolni, hiszen normál követési távolságot tartva zavarás nélkül befér az előző autó.

TH 2009.01.12. 14:41:13

@kolbászoszsömle: Ha így volt, akkor persze ez tényleg nem az ő hibája, hanem inkább az audisé. De nekem nem derült ki, hogy alapból tapadt a másik seggébe vagy rágyorsított direkt. Ha normális követési távolságot tart, akkor is lassításra kényszerül egyébként, hiszen elveszik tőle a féktávot. Ezt sem szabad a KRESZ szerint, csak ez kevésbé veszélyes azért.

rendszerhiba 2009.01.12. 14:47:33

@TH: Némi cinizmust éreztem előző megjegyzésedben. ha tévedtem, visszavonom és nyüszítve elfutok. Ha nem, akkor marad a megjegyzés.

TH 2009.01.12. 14:50:15

@rendszerhiba: Semmi cinizmus nem volt benne, kevés dolog veszélyesebb, mint kimenni egy előzést végrehajtó autó elé.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 15:04:10

@TH: hmmm...
Ezt nem tudjuk megítélni.
Lehet, hogy igazad van.
Én mindenesetre próbálom hinteni a saját közlekedésfilozófiámat, bízva abban, hogy előbb-utóbb etalon lesz...

Tron65 2009.01.12. 15:04:14

Az érdi kerülő emelkedőjén minden szuzukinál nagyobb autó vezetője presztizskérdésnek vette megelőzni az 1200-es kombimat. Néhányan szerintem a lábukat is kitették és lökték előre a gépet.

rendszerhiba 2009.01.12. 15:04:20

@TH: Akkor bocsánat! Sajnos egyszer egy ilyen helyzetben sikerült koccanni.
Egy autó előzött (traktort), én is előzésben voltam. Kettőnk közé még beslisszant egy kiskocsi. Ekkor az első fékezett (nem derült ki miért tett így a jóember, semmi oka nem volt rá) én meg rátoltam a kiskocsit, ami befurakodott a követési távomba.
Frankó kis délután volt, örültem nekik!
Azóta óvatosabb vagyok, de sajnos ez nem elég!!!!

TH 2009.01.12. 15:10:37

@kolbászoszsömle: Igen, itt sokan próbáljuk ezt tenni, a probléma az, hogy nem terjed, és hogy nagyok a különbségek néha. :)

@rendszerhiba: aztadurva. Kiment 2 előző kocsi KÖZÉ? Vazzeg, egyes embereknek van önbizalma. Még mákotok volt, hogy egy koccanással megúsztátok, és nem lett belőle vmi durvább baleset. Mivel nem volt esélyed tartani a köv. távot, vétlen félként csúnya helyzetbe rángathattak volna...
Mondjuk "b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;" ez rád is vonatkozik. Tehát egyszerre előzni nem illik...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 15:19:28

Az nem kérdés (feltéve, hogy a történet így igaz, ahogy le van írva), hogy az Audis tapló módon viselkedett. Aki előz, azt támogatni kell (lassítás, kihúzódás, beengedés stb.) abban, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban be tudja fejezni az előzést, akkor is, ha netán az előző szabálytalan.

Ugyanakkor a posztíró viselkedése is legalábbis gyanús. Nekem kicsit olyan ez a poszt, mint a viccben, amikor bemondják, hogy egy őrült szembejön az autópályán...

Ugyanis azért az érdekes, hogy mindenki hatvannal megy, csak ő nem. Ráadásul mindez Magyarországon, ahol az átlagautós szeret igencsak tempósan haladni, ha lehet.

Szóval kekecke helyében elgondolkodnék azon, hogy nem lehetséges, hogy olyan körülmények voltak, ahol a 60 volt a helyesen megválasztott sebesség? Pl. olyan sűrű volt a forgalom (reggel, munkába menet, faluból városba...).

Ebben az esetben pedig az előzés egyrészt tolakodásnak minősül, másrészt pedig veszélyes is.

Kispista (törölt) 2009.01.12. 15:35:48

érdemes volt sietni, ha az első lámpánál utolért:))

rendszerhiba 2009.01.12. 15:38:26

@TH: hát igen, rám is vonatkozik/vonatkozott. Mögöttem nem kezdte meg senki az előzést, előttem igen de közte és köztem tartottam a távolságot, ami közé "beugrott" a harmadik versenyző. Ekkor már nem nyomtam a gázt, de ez nem segített.
Sajna!

tomcat1974 2009.01.12. 16:15:21

Sajna ez mindennapos történet. Az ok, hogy ebben az országban a legtöbb ember kisebbrendűségi komplexusban szenved. A megoldás egy átlag feletti teljesítményű autó, mert akkor ezeket a szemétkedőket észre sem veszed.

rendszerhiba 2009.01.12. 18:06:13

@tomcat1974: teljesen igazat adok. Állandóan kóstolgatnak kiskocsikkal, jót röhögök rajtuk. Engedem, hadd menjenek. Jobb is ha elkerülnek az idegbetegek. Nem foglalkozom velük amíg nem veszélyeztetnek vagy akadályoznak. Tudomásul kell venni, hogy minden autónak megvannak a maga korlátai, a sofőrökről nem is beszélve.

Sokat megyek hosszabb távra is, ilyenkor zene benyom, tempomat utazósebességen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 18:21:41

@promontor:

"Ugyanis azért az érdekes, hogy mindenki hatvannal megy, csak ő nem. Ráadásul mindez Magyarországon, ahol az átlagautós szeret igencsak tempósan haladni, ha lehet."

Három csoportra osztanám az "átlag autósokat". Egyik csoport amelyik a akkor sem halad 40-50-nél többel, ha amúgy lehetne (pl. telefonál és nem ér rá autót vezetni).

A másik csoport az amelyik nyomja neki mindenhol a sebességhatár másfél kétszeresével.

A harmadik csoportba tartoznak a kivételek. S ehhez nem kell kimenned autóútra városon kívülre. Elég, ha az Árpád hídon párszor átmész de végigmehetsz egy tanulmány útra a Hungária krt-on is.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 19:01:29

Most gyors leszek, nincs időm, a többit majd holnap:
deee, olvass is, ne csak írj...
_lajoska_: hol olvastad, hogy az első lámpánál ért utol?!
A többieknek: belátható - mint írtam, szép, tiszta idő volt - úton mentem, de mert baromarcú rágyorsított, kénytelen voltam haladni mellette párhuzamosan, hátha beenged. És ekkor feltűnt egy pár fényszóró... (mert audiskám nem engedett be, így haladtunk egy darabig egymás mellett, én kicsit előrébb - és igen: bepofátlankodtam elé.)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 19:06:13

@Mityu: Persze, az "átlag" mögött sokféle típus húzódik meg, ez igaz.

Viszont a poszt által leírt szituban volt minimum 9 autó, amelyik 60-al ment, és egy, amelyik 90-el. Az azért nehezen hihető, hogy összejön kilenc autó Magyarországon, amelyik egységesen 60-al akarna menni egy országúton, ahol feltehetőleg 90 a sebességhatár. Ha egy mazsola/álmodozó/csökkentlátó fogja őket elől, azt a mögötte levő 9-ből nem csak egy előzné, nem gondolod?

Ezért élek a gyanúperrel, hogy volt ott valami nyomósabb ok: pl. az időjárási és útviszonyok, vagy a forgalom nagysága.

Persze ez csak feltételezés, nem voltam ott, nem láttam.

Apropó, egy általános megjegyés posztíróknak: minden közlekedési szitu leírását pontosabbá, hihetőbbé és ellenőrizhetővé tesz, ha megadjátok a helyszínt. A Guglitérkép a legjobb megoldás erre.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 19:10:38

@kekecke: Csak egy kérdés. Nem lett volna egyszerűbb és biztonságosabb mögé besorolni, amikor látod, hogy begyorsít?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 19:42:53

@promontor:

Legközelebb megyek Sopronba felrakom megint a kamerát. Leírtam, nem egyszer tapasztaltam már én is, hogy én 7-ik, 8-ik a sorban kezdtem el előzni, mert a sor elején haladó teherautót az előttem lévők egyike sem volt képes megelőzni akkor SEM, amikor erre lehetőség adott volt. :)

Volt egy alkalom amikor munkatársam Trabantjával okoztunk felháborodást Vác felé menet. Csupán azzal, hogy kiálltunk előzni ott ahol lehetett. Nem volt semmilyen ok, indok, farfekvéses sün, UFO arra vonatkozólag, hogy ne tegyük meg . :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 20:31:55

@Mityu: Hát, lelked rajta. Én a Győr-Sopron utat ismerem (jozsefbiro.blog.hu/2008/11/23/osztrak_napok_a_promontorblogon_lutzmannsburg_1_a_pancsolas), nekem az elég forgalmas mindkét irányban, megértem, ha valaki nem előzget. Mondjuk 60-al senki nem ment az országúti részeken, tehát nem éreztem magam feltartva nagyon, amikor 85-el kellett "vánszorognom" valaki mögött egy darabig.

autosave 2009.01.12. 20:54:09

@TH:
"@autosave: Akkor van hozzá másnak köze, ha ezzel másokat veszélyeztet. "

Igen. Bocsánat, ezt kihagytam. De ha valóban így történt, akkor az előzés utáni visszatérés helye adott volt, csak az Audis szívatta meg szabálytalanul. Szerintem elsősorban ő az, aki veszélyeztetett itt.

@egészen kis kukac:
Nem teljesen értem pontosan mire gondolsz, de ha több kocsit is megelőzött egyszerre, valószínű nem 10 kmph volt a sebességkülönbség ;)
(ezt írja is egyébként...)
A PS-ek meg legyenek már lóerők (LE) ha már van rá szép szavunk :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 21:09:59

@Mityu: Hát, lelked rajta. Én a Győr-Sopron utat ismerem (jozsefbiro.blog.hu/2008/11/23/osztrak_napok_a_promontorblogon_lutzmannsburg_1_a_pancsolas), nekem az elég forgalmas mindkét irányban, megértem, ha valaki nem előzget. Mondjuk 60-al senki nem ment az országúti részeken, tehát nem éreztem magam feltartva nagyon, amikor 85-el kellett "vánszorognom" valaki mögött egy darabig.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.12. 21:50:41

"Beértem a városba, naná, hogy utolért,"
akkor kurva sok érteme volt nagy szlalonozgatádodnak! több üa, több fékkopás, több kocspikopás és több felidegesített ember...

végülis jó sokat nyertél a dolgon :o)

B.GY. 2009.01.12. 22:47:39

Drága Diána.Azt mi a fasz van,ha elkésel egy pár percet?Felfal a főnököd,vagy mi?Én soha nem sietek sehova,mégis odaérek.Nyugalom a hosszú élet ritka.

mohusssska 2009.01.13. 06:33:31

az van h te egy retek nagy paraszt vagy
induj időben
valaki azért fékezzen meg adja fel a követésit mer te épp rohansz meg furakodsz...tekeregyé fára

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:11:25

Szép jó reggelt mindenkinek, kösz a jókívánságokat, hasonlókat kívánok én is... :-)

Elgondolkodtatott néhány komment, így ellenőrizgettem néhány dolgot:
- minden izzóm tökéletesen funkcionál
- a hatodik (!) lámpánál ért csak utol a töpszli, és ott is csak azért, mert lekanyarodtam, mint korábban említettem az egyenesen haladóknak végig zöldhullám van. Ezt emésztgesse mindenki kedve és felfogási képességei szerint...
- SzlaloMozosás nem volt, kettő darab előzés igen.
- a sor elején egy darab vidéki busz haladt, de ahol négysávosra bővült az út, ő ott szépen ki is húzódott, lehetséges, hogy a feltorlódott sor csak ezt akarta kivárni, de az is lehetséges, hogy tényleg én voltam az egyetlen, aki mert és tudott is előzni...

promontor: nem tudom. Akkor nem ezen gondolkoztam, hanem azon, hogy EZ NEM LÁT???!!! :-)
És csak Neked: Mikepércs - Debrecen viszonylatról beszélünk.

Remélem minden kérdést tisztáztam. Ha nem, kérdezzetek még.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:12:44

Bocs, én sem tudok írni: SZLALOMOZÁS. Nna.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:14:26

Ja, még valami:
B.GY.: Két vasúti átjáró van az útvonalamon. Ha nem indulok időben (két perc csúszás jelenthet 20 perc késést is!) félő, hogy sokat kések.
Képtelen vagyok rájönni a MÁV logikájára, a menetrendet meg nem akarom megtanulni.

rendszerhiba 2009.01.13. 11:11:57

kekecke:
- csak kekeckedtek veled.

MÁV mindenhol ilyen, ott logikát ne keress!

rendszerhiba 2009.01.13. 11:35:53

off:
győrszabadhegyi vasútátkelő, a reggeli rush hours-ban többször zárják le az átkelőt, tolatgatnak. Iszonyat. anno okostojás rosszul tervezte meg a csomópontot, szerelvény rendezésnél le kell zárni az autósforgalmat is.
régebben volt ott egy tüzép, ami kb. 15 éve már csak múltidő. szabad hely lett volna annak idején picit messzebb tervezni a főúttól az egész balhét.
ma már nem érint, de évekig szívtam autóval, tömegközlekedéssel.

trewq 2009.01.13. 17:35:38

olvassátok el a postoló blogját! Ízelítőül: szepkiselet.blog.hu/2008/10/15/tragedia_11
elmenekül tőle a gyereke az apjához és még őt hibáztatja ezért és bosszúból kidobálja a dolgait.

TH 2009.01.13. 17:46:07

@trewq: Ezt említettem már itt finoman:
TH 2009.01.12. 12:18:37...

Szóval igen, ha ki akarjuk elemezni, akkor csúnya dolgokra jutnánk. Hogy valakitől elmenekül a 10 éves gyereke, az is sokat elmond, hogy ő ezért a gyerekét hibáztatja, és úgy gondolja, hogy a gyerek tehet arról, amiért nem szereti őt, az végképp durva. De mivel ez nem egy pszichológiával foglalkozó blog, nem akartam nagyon belemenni (ahogy abba sem, hogy mit élhet át a gyereke...), de ha már beírtad, akkor legalább ennyit reagáltam a dologra. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy a magánéletében vájkálunk, amihez semmi köze, hiszen 1) ő teszi publikussá, 2) ő reklámozza itt a neve mellett.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 18:24:17

Na, örülök, hogy mindenki könnyen alkot véleményt.
Ja, reklámozom a blogomat, valamilyen szinten még büszke is vagyok rá, hisz' jól írok...
A magánéletemben csak annyit tudtok vájkálni, amennyit én engedek. Mivel a közvetlen és kissé tágabb környezetem tisztában van a miújsággal, akár le is írhatom.
Akik ismerik a gyerekemet (szakemberek, laikusok "csak szülők"), tudják, hogy mit éltünk át mindketten. Asszem, ezt le is írtam, csak utána kell olvasni.

Ettől függetlenül nyugodtan elemezzetek. És kívánom, hogy ennél fontosabb dologról sose kelljen beszélnetek esténkét a vacsoraasztalnál, meghitt családi körben.
Mert nyilván mindannyiótoknak van olyan, és mivel problémamentesek vagytok, így elég csak a mások nyomorával foglalkozni.
És természetesen mindannyian szabálykövetők vagytok, pompás vezetési technikával és érzékkel.

Úgy sajnálom magam, hogy nem érhetek fel a nagyságotokhoz... De ez nem igaz, ofkórz.

De milyen fura, hogy csak a nagyvilágba mertek arctalanul kiabálva kritizálni... De nyilván ezt csak a frusztráltságom mondatja velem...

Én kösz', jól vagyok btw.

TH 2009.01.13. 18:28:50

OFF továbbra is.
@kekecke: Most nem értem, nem akart megbántani téged senki. Nem is érdekel különösebben a magánéleted, bele mertem nézni a blogodba, bocsánat. Ha nem akartad volna, nem teszed nyilvánossá, vagy nem linkeled a neved mellett.
Szerintem senki nem kérdezte, hogy jól vagy-e vagy sem. A "jól megírt" blogodból csak annyi látszik, hogy zilált életed van, fogalmad sincs a szülői viselkedésről, ill. szülői felelősségről. Azt hiszem, az, hogy 2 komment erejéig foglalkozunk azzal, amit te közölsz magadról a világgal, az nem jelenti azt, hogy családi körben te lennél a téma vacsoránál. Bár erről a könyvről esett szó néha: www.pszichologia.hu/konyv/?id=33, de tőled függetlenül...:)

dwdHU 2009.01.15. 19:41:44

"Beértem a városba, naná, hogy utolért, egy lámpánál mellém állt" akkor megerte elozgetni?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása