A tötymörgőkön lehet bosszankodni, némán tűrni és haladni a tempójukban, vagy egyszerűen kielőzni őket, minden bonyodalom nélkül. Ez utóbbit próbálta Diána is kivitelezni, de egy kisebbrendűségi komplexussal küzdő egyén úgy gondolta, legyen egy életre szóló - vagy inkább egy életet lezáró - élmény, hogy őt bizony nem lehet így " megalázni".
Szeretném megosztani Veletek a ma reggeli - még friss, ropogós - igen bosszantó élményemet. Igen hasznos lenne, ha ki is tennétek, mert ugyan szinte (sajnos) mindennapos eset, azért még mindig figyelemre méltó.
Történt, hogy egy picit megcsúszva indultam otthonról munkába. Nem volt annyira vészes, mert mindig jóval korábban indulok, mint szükséges, szeretek első lenni az irodában, aklimatizálódni... De nem is ez a lényeg. A minimális késés miatt kicsit tempósabban szerettem volna haladni. Amint kiértem a faluból - hosszú, egyenes szakasz a városig - szerettem volna behozni a csúszást, de azt tapasztaltam, hogy mindössze 60 km/h-ás sebességgel cammogunk, mindenki szorosan egymás "seggében". Szembeforgalom nem nagyon volt, ezért az első adandó alkalommal előzni kezdtem, magamban még morfondíroztam is, hogy miért nem haladunk? Kb. 3 autót előztem meg - még a 90-et sem léptem túl! - amikor szemből érkezni látszott egy pár fényszóró.
Mivel mint említettem hosszú, egyenes, jól belátható szakasz, nem paráztam, tudtam, hogy még be tudok sorolni. Igen ám, de egy töpszli kis Audi A2-es igencsak zokon vette, hogy meg merem előzni, ezért beleragadt az előtte lévő autó hátsójába. Gondoltam, ennek fele sem tréfa, mert összetörni nem szeretném magam, főleg nem frontálisan. Ezért csak beerőszakoskodtam magam a taxissárga játékautó elé.
Hát ez neki nagyon nem tetszett. Ezért villogott mögöttem, igen sűrűn. Nagyon nem zavart, mert a következő adandó alkalommal már tettem is ki az irányjelzőt - jó előre - és újra előztem, immáron 6 (!) autót! (tényleg nem értem, hogy miért nem haladtak?!).
Hát itt aztán tényleg begurult az audis. Ismét villogott, de valamiért nem jött utánam. Beértem a városba, naná, hogy utolért, egy lámpánál mellém állt, és csúnya arcokat vágott. Okulásképpen a rendszáma: LBK-125. Mivel épp, hogy kilátszott az autóból gyanítom, hogy magassági problémái lehetnek... Sötét hajú, már őszülő, ámde fiatal férfi volt.
Ezúton tájékoztatnám néhány alapvető (jogosítvány megszerzéséhez - de legalábbis megtartásához - elengedhetetlenül szükséges) szabályról:
Követési távolság:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
Előzés:
34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
Azért, mert neki - látszólag - vadonatúj autója volt, és vélelmezhetően féltette (fölöslegesen), még nem kell veszélyeztetnie, kioktatnia máskat, főként, ha ő a - nem kicsit - idióta...
Marcellusca 2009.01.12. 09:42:56
Hüjje a postoló (bocsi), mert nem azért csinálta, mert féltette az új autóját, hanem mert ódis. :D
És már megint egy ódis ... :D
Én skodás vagyok, de nem ám olyan. :D
Nyomek 2009.01.12. 09:48:44
Jellemzően úgy gondolja mindenki, hogy meg kell büntetni a szabálytalankodókat. Ez alatt nyilván a "többiek" kategóriába tartozó vezetőket lehet érteni. De a rendőrség nincs mindig kéznél, ezért néha, sajnos nekünk kell kezünkbe venni a regulázást. A "többi" meg még köszönetet sem mond ezért az önfeláldozó cselekedetért.
biorobot (gyönyörű fosbarna) 2009.01.12. 09:50:30
Boxeres 2009.01.12. 09:50:46
Ha egyszer megszopja akkkor sem fog tudni mas modon hozzaalni.
Grg76 2009.01.12. 09:50:47
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.12. 09:53:48
Grg76 2009.01.12. 09:55:28
Marcellusca 2009.01.12. 09:55:53
Nem írta, hogy Nagyfaluba jött. :D
Lehet, hogy ő sem jöhetett volna. :D
Grg76 2009.01.12. 09:57:44
George Jung 2009.01.12. 10:04:37
Ha a szabályoknál tartunk: kocsisort sem lehetne előzni.
És ami még fontosabb: utolért a városban! De jó, hogy megelőztél 9 (!) autót.
megint 2009.01.12. 10:08:53
Marcellusca 2009.01.12. 10:09:53
Gyöttem befelé a munkahelyemre, mint általában minden hétköznap. Szépen libasorban közlekedünk, mert időben elindultam és nem kellett kapkodnom, ráértem.
Alig érünk ki a faluból, hát látom a tükörben (,mert én szokom figyelni a mögöttes forgalmat), hogy valami sztrítrészer közeledik ezerrel. Már mellettem van és bepofátlankodik elém az uccsó pillanatban, mielőtt frontálisan ütközik a szembejövővel.
Én teljesen jóindulatból jelzem (villantgatással), hogy óvatosabban, mert ködös az idő, nedvesen csillogó az úttest, és mivel minusz 5-6 fok van, lehet, hogy le is van fagyva, azaz fokozott a csúszásveszély.
De nem ért semmit az egész, mert 10 másodperc múlva végig előzte a sort.
A városban az egyik lámpánál mellé értem, és kérdeztem, hogy akkor ezt most hogy gondolta? Viszont a tekintete alapján nem kívántam tovább próbálkozni, esélytelennek láttam a dolgot.
Szóval ennyi. Nem értem, hogy egyes felelőtlenek miért nem tudnak az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezetni?!
Így jó? xD
Grg76 2009.01.12. 10:12:06
Egyébként a kocsisor hány autótól kezdődik?
RaveAcE 2009.01.12. 10:15:44
:)
Mindkettőnek igaza van és mindkettő hülye volt.
Auto-InterCont 2009.01.12. 10:23:37
´´mert neki - látszólag - vadonatúj autója volt´´
Azt hiszem az A2-est 2005 óta nem gyártják.
(:
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.12. 10:30:09
kocsisorokat előz többször is, balfasz miatt aggódik, idegeskedik, aztán 5 perc múlva ugyanott van mintha nyugisan beállt volna 60-nal a sor végére.
Marcellusca 2009.01.12. 10:30:53
Há' azé' írta, hogy látszólag. Meg a rendszám alapján. :D
Ro3 2009.01.12. 10:31:03
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
Kikerülés
ntsaba 2009.01.12. 10:32:21
A 4esen szokott ilyen lenni. Mennek egymás seggében 80-al, és hőbörögnek, ha valaki megelőzi őket...
Jó, mondjuk kb. 5kmes szakasz miatt tök fölösleges volt (sokkal több nem lehetett, ha nemsokára lámpába futottak).
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.12. 10:32:59
(megj: óra szerinti értékek, és mint tudjuk az mindíg felfelé kerekít :) )
Marcellusca 2009.01.12. 10:33:45
Nem kekeckedésből, de hol van leírva, hogy be kell állnom a tötymörgők mögé?!
A többi, előzés szabályainak betartása rá is vonatkozna.
Ro3 2009.01.12. 10:34:13
Nyomek 2009.01.12. 10:35:06
:-)
Egyébként el is tudom képzelni, hogy így történt.
Képzeld el, hogy a móri mészárlást hogyan mesélnék el az elkövetők. ("én nem akartam, igazából csak rábeszéltek, nagyon meg volt olajozva a ravasz..stb.)
Ezért jó az egyoldalú történetmesélés: mindig a a másik a hülye!
Marcellusca 2009.01.12. 10:36:04
Ne magyarázd meg a gyorshajtásod! Lécci! xD
Ro3 2009.01.12. 10:36:26
Btw a posztoló nem csak hülye, de egy qrva nagy bunkó is, h közreadta a rendszámot. A sajátod hol van?
Auto-InterCont 2009.01.12. 10:39:29
A páratlan a garázsban, a páros az autómon.
Üdv!
Diána
Marcellusca 2009.01.12. 10:39:45
Ezért próbálta elmesélni (nem biztos, hogy tényleg így történt) más szemszögből.
Jókat szoktam röhögni, mikor "megszólal" a másik fél is és kiderül, hogy a kommentelők hülyék voltak, a postolóval az élen.
Ro3 2009.01.12. 10:48:07
Mikor fognak a postolók leszokni arról az undorító hagyományról, h rendszámokat adnak közre? Mi ez? Statáriális közbíróság?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.12. 10:49:45
nincs leírva hogy be kell állni a tötymörgők közé. de ha tudom hogy 1,5 km múlva beérek a városba, lámpa is lesz, akkor nem fogom megelőzni, mert minek? hogy 21 másodperccel előbb érjek a lámpához?
nem magyaráztam, ott volt a smájli :)
monnyo 2009.01.12. 10:52:13
www.langlovagok.hu/html/galeria/2850.shtml
Csak azt nem értem miért jó ez? Ha vki előz és siet had menjen... miért fáj az másoknak és hátráltatja/nem engedi vissza/direkt gyorsít...
Jobb okozni egy halálos balesetet, mint egy pillanatra elengedni a gázpedált? Még fékezni sem kell! :S
(tudom, h KRESZ szerint nem szabad, de ha már csinálják akkor haljanak meg??? :( )
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.12. 10:52:53
A legszebb momentum tényleg az volt, amikor a lámpánál utolért...Akkor te most minek is toltad neki? :)
Amúgy elsőként értél a munkahelyre?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.12. 10:53:05
igazad van. a korrektség jegyében a posztíró a saját rendszámát is beírhatta volna. mert így csak a villogó audijét tudjuk, de a kocsisorokat előző, két kocsi közé be nem férő ezért addíg erőszakoskodó mig csakazértis be nem álló posztírónak még a kocsitípusát sem tudjuk.
pedig a közúton inkább két villogó lassú audi mint egy előzős erőszakos posztíró
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 10:53:53
A sztori pénteki, de csak ma tették közzé. Szmogriadóról szó sem volt. Az idő gyönyörű, semmi sem akadályozta a látási viszonyokat.
Az audis balfasz volt, én meg siettem. Már bőven beértem a városba, amikor az egyik balra kanyarodó sávban ért utol (az egyenesen haladóknak végig zöldhullám van). És inkább elmulasztotta a zöldet, hogy megállhasson mellettem csúnya arcokat vágni (én a harmadik voltam a sorban). Szerencséje, hogy nem jöttek mögötte, mert akkor le is dudálják az útról.
És pont behoztam azt az időt, amennyivel később indultam, úgy, hogy nem léptem át egy sebkorlátot sem.
Ro3: ezekből melyik nem - vagy igen - vonatkozik rám? Mert a CTRL-C - CRTL-V nem egy nagy teljesítmény...
Ro3 2009.01.12. 10:56:42
Auto-InterCont 2009.01.12. 10:57:46
Milyen autód van?
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 10:58:28
Ro3 2009.01.12. 10:59:31
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 11:00:20
ha ennyire érdekellek, olvass utánam, már van itt postom.
Most rohannom kell - vidék - lehet, hogy ma már nem lesz alkalmam másoknak válaszolni. De ígérem, hogy fogok.
Ro3 2009.01.12. 11:00:51
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 11:01:20
Carl Lazlo, Esq. 2009.01.12. 11:02:35
gmower (törölt) 2009.01.12. 11:04:29
Mi az, hogy az előzés kezdetekor nem látja, hogy hova fér be? Egy autó mindig befér még a sorba, ez még a Nagykörúton is van, kivéve azt az egy esetet, amikor az idióta észlelve az előzést direkt gyorsít... Sor előzni meg lehet, hogy szabálytalan, de lényegesen veszélytelenebb, mintha egyesével próbálna az ember legyűrni egy sort...
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:05:52
Jah én béemwés vagyok, és én másmilyen.... :)
tangara 2009.01.12. 11:09:41
Sokkal veszélyesebb azonban az a magatartás, amit az állítólag vétkes fél követett, miszerint nem akarta beengedni az írót. Ugyanis, ha ott ütközés lesz, akkor bizony ott ő is szopni fog!
Részemről, ha ilyen szituban lennék, bizony ráhúznám arra a kormányt, aki nem enged be, mert inkább vele ütközzek, mint frontálisan.
Aki meg egy főúton, ahol a megengedett legnagyobb 90, és 60-al panorámázik, az legközelebb maradjon otthon! Ha az autója nem képes többre, akkor azért, ha meg ő nem, akkor azért!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:11:30
Elfelejted a követési távolságot. Lehet én vagyok csak úgy vele: ha látom, hogy elkezdtek előzni és elém kell, hogy beférjen, akkor nem hogy betartok, hanem inkább helyet csinálok neki. Sőt, augusztus végén béemwés taliról hazafele jövet még meg is köszönték, hogy segítettem a gyorsabban haladónak előzni. Gondolom most akkó' nem lehetek sikeres.... :)
Ro3 2009.01.12. 11:11:35
Ro3 2009.01.12. 11:13:52
gmower (törölt) 2009.01.12. 11:18:55
Nem mondd már azt, hogy valaki országúton 5m-nél kevesebb távolságot tart az elötte haladótól! Ez hülyeség, az nagyon kicsi távolság (a normál követési ennek többszöröse), viszont nem sokkal nagyobb helyre gond nélkül befér egy személyautó! Akkor szokott elfogyni a hely, ha a sor fékezni kezd, vagy a kibaszott idióta direkt gyorsít, hogy ne férjen be az előzést végrehajtó...
IP2 2009.01.12. 11:19:39
A másik: lehet azért ért mellé városban, mert az A2-es vezetője is ilyen "mindenhol 60-70-nel megyek típus" a posztoló meg esetleg betartja a sebességhatárokat. Csak hogy valaki mellette is szóljon :).
Lunitari 2009.01.12. 11:19:39
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:20:38
Ez legtöbbször úgy szokott történni, hogy lenne hely hova besorolni. De abban a pillanatban ahogy észleli a paraszt, hogy oda szeretnél besorolni azonnal gázt ad, hogy nehogymá'....
BAH csomópont után ki szerettem volna sorolni a buszsávból. Harmadik próbálkozás után egy kis "segítséggel" sikerült csak. Viszont akkor furcsa mód egyből lett hely....
Jimbo75 2009.01.12. 11:21:15
Helyedben nem nagyon ugrálnék, végül is csak 90 volt a sebességed 50 helyett, kocsisort előztél stb...
Az ilyenek miatt halnak meg az esetlegesen szabályosan közlekedő szembejövök, mert neked 2 perc miatt előznöd kell és nem bírsz 60 km/h-val közlekedni városban...
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:23:39
"Amint kiértem a faluból - hosszú, egyenes szakasz a városig "
Jimbo fiam, leülhetsz, 1-es! :)
Auto-InterCont 2009.01.12. 11:23:45
Mert senki nem akart ujjat húzni egy bunkó BMW-ssel! :D
Én is szoktam segíteni, ha jelzik a szándékot, de amikor direkt arra használják a buszsávot, hogy elöre pofátlankodjanak, akkor nem.
tangara 2009.01.12. 11:23:51
IP2 2009.01.12. 11:24:42
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:26:34
Busz sáv elején szerettem volna - előjelző tábla vonalában - besorolni. Nem, nem "bunkósság" miatt lett hely. :)
Lunitari 2009.01.12. 11:29:26
tangara 2009.01.12. 11:29:36
Gyanítom, hogy az audis csak simán béna egy előzéshez, és féltékeny volt a posztolóra! Tipikus magyar mentalitás, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is!
Auto-InterCont 2009.01.12. 11:31:08
Ha már kiderült az autód márkája, talán tudnál segíteni, hogy hol keressek E39-eshez jobb elsö lámpát!
Nem akarom OFFolni a topicot, ezért, ha van ötleted dobj egy mailt!
Köszi!
autointercont@gmail.com
Ro3 2009.01.12. 11:31:41
Lehet közlekedni lassan is, gyorsan is, a lényeg, h figyeljünk a másikra, és ne legyünk rosszhiszeműek. Egy fullextrás BMW pl a jeges úton is biztonsággal haladhat pl60nal, mert az ESP valószínű megfogja, de ne várja el egy nyárigumis vareztől, h ő is ezt a tempót diktálja. A varezos meg, ha kocsisort gyűjtött maga mögé, akkor álljon félre, pihenjen kicsit, hadd menjenek a gyorsabbak. Az ő tempójával amúgy sem számít az a 30mp.
Aki meg nem tartja be a követési távolságot, az tényleg egy barom. Pláne, ha annyi sincs, h a reflexidő meglegyen.
Kicsit előzékenyebbnek kéne lenni, nem mindenkit egyből gondolatban kinyírni, aki hibázik. Pont a fenti post mutatja, h mind2 fél hülye volt. Akkor meg minek pattogni. Sok ideget megspórolhatott volna a posztoló, ha csak legyint egyet.
A közlekedés veszélyes üzem, nem arról szól, h okos vagyok, és ezt be is bizonyítom.
Lunitari 2009.01.12. 11:36:19
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:42:32
Ez 10 esetből 1. Legtöbbször a leggyorsabb teherautót (IFA) képtelen a mögötte haladó 4-5 autós megelőzni. Akkor se, ha van rá lehetőség. Nem egyszer álltam ki előzni 8-9-ként, mert mi a lóf...nak menjek az IFA tempójában, amikor mehetek gyorsabban is?
Amúgy az IFA a leggyorsabb általában. ha megfigyeled mindig a sor elején megy... :)
Lunitari 2009.01.12. 11:43:31
tangara 2009.01.12. 11:43:33
Az általad említett esetben például korrekt lenne a mindenki által használt vészvillogó, vagy tudom is én. Mert ezzel lehetne figyelmeztetni a hátulról érkezőket.
sunblind 2009.01.12. 11:45:15
Ro3 2009.01.12. 11:45:41
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:47:53
Repülőgépen utazni is veszélyes. Mert még egy sem maradt fent. Vagy leszáll vagy leesik.
Ezért van kitalálva, hogy hogyan kell egy előzést végrehajtani. Csak ezt meg is kéne tanulni és gyakorlatban illene tudni használni. Jaaaa, hogy az anyázás jobban megy?
Már nem egyszer leírtam: mikor kezdünk neki megtanulni közlekedni?
Ro3 2009.01.12. 11:48:20
Ro3 2009.01.12. 11:49:35
Marcellusca 2009.01.12. 11:50:42
Nem jó! Mindenki menjen gyalog!
Upsz! Az se jó, mert mindig jön egy ótós.
Maradjon otthon! De az megint nem jó, mert megbotlik a küszöbben ....
Fel se keljen az ágyból. :D
Lunitari!
Olyan nincs, hogy úgy vezetsz, hogy bármire fel vagy készülve!
Ro3 2009.01.12. 11:50:45
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:52:53
Volt már nem egy olyan helyzet, rajtam múlt, hogy nem volt koppanás. Utas mellettem soxor arra szokott rácsodálkozni, ugyan honnan tudom, hogy az előttem (mellettem) lévő a nem várt manőverbe kezdett és én már rákészültem.
85-ösön buzukis b...tt körültekinteni és irányjelzőt használni, majd gondolt egyet és ki
állt elém előzni. Ugye az én jka-t? :)
Ro3 2009.01.12. 11:54:47
tangara 2009.01.12. 11:55:12
Ro3 2009.01.12. 11:57:22
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 11:57:34
"Olyan nincs, hogy úgy vezetsz, hogy bármire fel vagy készülve! "
Nincs, de legtöbb esemény jó előre látszik, kikövetkeztethető, és lehet időben megfelelő manővert alkotni.
Egyenrangú utak kereszteződésében balról nagypofon érkezése. :)
Ha megfigyeled vannak olyan autósok akik azt sem tudják merre nézzenek. Lásd pl.: tolatást végző előre néz...
Ro3 2009.01.12. 12:01:18
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 12:06:47
Marcellusca 2009.01.12. 12:07:43
Vagy tud tükörből tolatni. :D
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 12:07:53
Ez hova van leírva?
Marcellusca 2009.01.12. 12:08:45
De Mikulás nincsenis! Nem? :D
Meg már Vízkereszt is elmúlott! :D
m_and_m 2009.01.12. 12:09:11
Jómagam egyszer egy olyan autó mögé kerültem, akinek egy ideig nem világított a féklámpája (pedig közben többször lassítottunk, megálltunk ) majd utána folyamatosan éget, még akkor is amikor épp kigyorsított. Aztán megint csak sötét, aztán megint csak világít
Villogtattam, mellé érve jeleztem, hogy álljon meg. Megelőztem, megálltam, integettem.
Semmi..., csak ment tovább, a végén már szinte menekült.
Remélem, azóta már rájött mi volt a gond!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 12:11:21
Ésigenisvan Mikulásos! Ésnincsennekitolatósradarlyamercigirekő és kannásborra! A tükre meg az előző előzésnél letört.... :))
zfuly 2009.01.12. 12:11:42
Ellenben a fentihez hasonló kedves autóstársak gyakran fordulnak elő, akik képtelenek beállni a sorba. Egyrészt veszélyesen másrészt dupla üzemanyaggal teljesítik a távot, ráadásul csak annyit érnek el, hogy mögülem elém kerülnek. Azaz mintha a boltban elém állnának a sorban, csak mert nem taposom ezerrel. Egy helyre megyünk, egy sorba állnánk - csak neki ugye több joga van előremenni. :(
Azért jól szokott esni, mikor a következő lámpánál beállok mellé. :)
megint 2009.01.12. 12:11:58
zfuly 2009.01.12. 12:13:43
Marcellusca 2009.01.12. 12:15:55
Azé' nem ugyanaz, bolti sor vagy a 3-on tötymörögni Hatvan és Hort között.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 12:18:03
Azért a Könyves Kálmán krt. - Hungária krt- Róbert Károly krt.-on végig negyvennel tötymörgő 6 lámpánál megálló-elinduló valóban kevesebb benzint fogyaszt? Merthogy én, ha tehetem olyan sebességet választok meg, amivel majdnem az összes ződet (ésnemfű) pöpecül elkapom. Főleg éjszaka Elnök utcától az Árpád híd Budai hídfőjéig nem kell megállni. Hozzáteszem, de nem is kell 110-el végigszáguldani. :)
TH 2009.01.12. 12:18:37
@Lunitari: A bizalmi elv alapján igenis számíthatsz arra, hogy 1) a megelőzött autó megfelelő követési távolságot tart, és 2) mindent megtesz annak érdekében, hogy ne legyen baleset, és az előzés biztonságosan befejezhető legyen. Nem várható el tőle, hogy fékezzen v. ilyesmi, de a lábát leveheti a gázról nyugodtan. Már csak a józan ész is, tudod: hogy inkább ne mellette legyen egy frontális karambol.
Manyizga (törölt) 2009.01.12. 12:18:53
" Beértem a városba, naná, hogy utolért, egy lámpánál mellém állt, és csúnya arcokat vágott."
És mint tudjuk, az ódis nem ment utánad, nem előzgetett a poszt írójával együtt. Mégis utolérte a városban. LOL.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 12:21:53
Ha megelőzi az ember, akkor egyrészt nem kell szaglászni a kipufogóját, nem kell meglepődni azon, hogy fékez a kanyarban, vagy, ha szembejönnek, és nem kell arra támaszkodni, amit ő lát az útból.
Valamint lehet, hogy néha a piros lámpánál mögé, mellé tudsz állni azoknak, akik megelőztek, - ezekre emlékszel - de arra nem, amikor ő már átfért a zöldön, Te pedig nem, és ott pöfögsz nagy takarékosan percekig, mire rádkerül újra ciklus, hogy továbbmehess.
tehenke 2009.01.12. 12:22:35
Véleményem szerint legalább annyi baleset történik az indokolatlan lassú haladásból is, mint a gyorshajtásból.
Tudom, köcsög vagyok.
TH 2009.01.12. 12:23:15
TH 2009.01.12. 12:24:38
windows7kocka 2009.01.12. 12:25:26
TH 2009.01.12. 12:29:02
Marcellusca 2009.01.12. 12:30:26
Lefagytál? Tesztelgesd magad tovább! :D
gatsy 2009.01.12. 12:31:40
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Ergo, 6 autót nem előzünk egyben, de 2-t, 3-t sem!
Köcsög húzás nem visszaengedni, de sort előzni sem különben.
gmower (törölt) 2009.01.12. 12:33:14
"@Gmower: kezdj közlekedni, aztán meglátod."
Már elkezdtem, és nem látom :D Nem tudom Te hol a rákban közlekedsz, de amerre én eddig mentem kis országunkban, vagy a nagy Nyugaton, egyáltalán nem jellemző, hogy 1 m a követési távolság. Már csak azért is ezt gondolom, mivel az emberek nagy része még a parkolóhelyen is nagyobb távolságot hagy, amiből arra következtetek, ha parkolás közben se mer közelebb menni egy álló autóhoz, akkor mozgás közben még kevésbé. Az előzés megkezdése meg más téma, mert akkor nyilván nem akar senki pont elém beférni, hiszen épp elhaladt egy szembejövő, meg minek is menne vissza, ha annyi hely van, hogy én épp akkor kezdek előzni, gondoljuk át ezt még egyszer...
gmower (törölt) 2009.01.12. 12:35:38
De hol van ebben, hogy hanyadik megelőzött járműről van szó???? Én az előzött jármű elé térek vissza biztonságosan, hogy elötte mi történt (még 5-öt megelőztem), arról ez nem ír....
Nyomek 2009.01.12. 12:36:27
"Előzés
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Ergo, 6 autót nem előzünk egyben, de 2-t, 3-t sem!"
Szerintem ebből nem következik ez...
TH 2009.01.12. 12:37:18
@gatsy: sort előzni tényleg köcsögség, de ha látod, hogy senki nem kezd el előzni, akkor csak elkezded, ha hosszú út áll előtted. A posztíró ostoba volt, mert egy pár km-es úthoz tök felesleges volt az egész. És ha látod, hogy az előtted 4. autó elé be tudsz menni, akkor abban mi a szabálytalan? Kanyarban ez könnyen látható lehet...
gmower (törölt) 2009.01.12. 12:43:31
Hát én ezt nem tapasztalom. Meglehetősen szeretek előzni, sávot váltani, nekem sosincs azzal problémám, hogy ne férnék be. Legfeljebb még 1 autó, és ott van hely. Az 1 m-es követési távolság abszurd, 60 km/h-s sebességnél ezt az utat 6 század másodperc alatt teszed meg!!!
redriot77 2009.01.12. 12:45:28
Követési távolság: "dinamikus" vezetők hajlamosak gumiszabályként használni. Ha kocsisort előznek 2x1-esen, akkor mindenki tartsa a köv. távolságot, hogy nekik legyen helyük visszasorolni. Ha pedig autópályán utolérnek egy 140-el menőt a belső sávban, nekik joguk van Dale Earnhardt Jr.-t játszani, és 3 centiről tolni a "tötymörgőt". Akkor a követési távolságot leszarják, inkább a jobbra tartsot veszik elő, és arra hivatkoznak. :)))
Azért jó, hogy ilyen sok KRESZ szabály van, mert mindig találhatunk egyet, amivel az be tudjuk bizonyítani: nekünk van igazunk! :)
Marcellusca 2009.01.12. 12:45:45
Bizti rossz a szemmértéked. :D
gmower (törölt) 2009.01.12. 12:46:07
TH 2009.01.12. 12:48:22
Hoppázó Beléndek 2009.01.12. 12:48:30
no igen, nekem is napi útvonalam a könyves - hungária és "sajnos" lehetőség van :
1, 30-cal tötymörögni és minden pirosat beszopni, vagy 75-80nal, de mégis végig zöldhullámon, mind3 sávot kihasználva, ki-be bújkálva..
tudom, veszélyes sztrítrészer vagyok.. meg az a 4 autós, akivel előttem, és az a 3 autós, akivel mögöttem ugyanezt csináljuk..
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 12:49:42
- Ha megy előttem mondjuk 5-6 autó, amiket szeretnék leelőzni, akkor hogyan tegyem szabályosan? Egyenként visszasorolok mindegyik elé? Vagy kettőt megelőzhetek? Vagy hármat? Vagy mennyit?
- Miért fáj az embereknek annyira, ha valaki egy belátható útszakaszon sort előz? Csak nem azért, mert ők maguk bénák (akik a kocsisort alakítják ki), és egy autót nem bírnak megelőzni, mert fosnak?
- Az ugye mindenkinek feltűnt, hogy alapvetően arról szól a dolog, hogy egy sorban haladó autós szándékosan (előre nem kiszámítható módon) veszélyeztette a forgalom többi résztvevőjét?
- Mi lenne, ha a sok KRESZ huszár inkább azon gondolkodna el, hogy sor előzése egyáltalán azért eshet meg, mert a sok szerencsétlen arra képtelen, hogy egy sz@ros IFÁt megelőzzön, és inkább megy 60-nal mögötte, meg betart a gyorsabbaknak.
- Aki meg ilyenekkel jön, hogy miért előz valaki több autót, amikor úgyis utolérik a egymást a városban, az inkább törődjön a saját dolgával, és ne a maga igazát (tötymörögni jó) próbálja ilyen dumákkal igazolni.
Akinek nem inge, ne vegye magára.
gmower (törölt) 2009.01.12. 12:53:09
Egyébként is baromság a következő lámpánál úgyis utolérlek dolog, azért mert egyszer megesett vele, megmaradt a hülye fejében, csak azt felejti el, hogy közben több százan előzték meg úgy, akiket soha többé nem látott, mert már rég boldogan otthon szürcsölik az asszony által frissen főzött kávéjukat :D
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.12. 12:54:01
TH 2009.01.12. 12:54:12
"Mi lenne, ha a sok KRESZ huszár inkább azon gondolkodna el, hogy sor előzése egyáltalán azért eshet meg, mert a sok szerencsétlen arra képtelen, hogy egy sz@ros IFÁt megelőzzön, és inkább megy 60-nal mögötte, meg betart a gyorsabbaknak."
Ezzel igencsak egyetértek.
gbacskai 2009.01.12. 12:55:48
Sokan nem erzik, hogy attol mert (azt hiszik) "jol" vezetnek es van egy jo auto alattuk, masoknak nincs rutinjuk vagy eppen nem jo autot vezetnek.
Biztos megeri ...
www.youtube.com/watch?v=a8QxZJZfU5Q
tehenke 2009.01.12. 12:57:04
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:01:57
TH 2009.01.12. 13:03:38
@gmower: Meg lehet, hogy sokan megelőzték, akiket azért nem látott soha többé, mert egy árokba borulva végezték, és az asszony által főzött kávé is rég kihűlt...azért az éremnek két oldala van - az előzés veszélyes, csak ésszel szabad!
@gbacskai: 60 az kurva lassú, ha valakinek mondjuk 100-200-km-et kell mennie. Nem számít, hogy kezdő vagy hülye vagy bármi, próbáljon meg egy normál tempót tartani (sztem nappal, jó látási körülmények között min. 80).
redriot77 2009.01.12. 13:08:18
Van úgy, hogy én sem sietek: a kisautóm már akkor is sokat veszít a rugalmasságából ha hárman ülnek benne. Ilyenkor nyilván nem vállalok be egy olyan előzést, amit mondjuk egy TDi Passat/Mondeo simán megoldana. Viszont nem feledkezem meg róluk sem, és hagyok helyet magam előtt.
hulyemagyar 2009.01.12. 13:08:19
Te ezek közül melyik vagy?
TH 2009.01.12. 13:11:58
Humgor 2009.01.12. 13:15:08
Ha van egy kétsávos út, amelyen láthatóan vonatozik a sor és az ember tudja, hogy pár km múlva ott a város, akkor minek előzi meg a sort? 9 autót előzött meg, akik ráadásul utolérték a következő lápnál. Könyörgöm minek?
A kérdésére válaszolva meg, azért mentek lassan egymás seggében mert összefüggő volt a kocsisor, azon az 5 km-en.
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:15:31
TH 2009.01.12. 13:16:38
rendszerhiba 2009.01.12. 13:17:01
Miért baj az, ha nekem módomban áll előzni?
TH 2009.01.12. 13:19:18
egészen kis kukac 2009.01.12. 13:20:26
volna szíves leadni adatait (Semmelweis Egyetem Transzplantációs és Sebészeti Klinika Alapítvány, 1082 Budapest, Baross u. 23.) ?
Magamnak is szükségem lenne egy jó vesére. A májára nem... az kicsit rossz...
rendszerhiba 2009.01.12. 13:21:48
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:21:57
Dehogy vezetsz Te évente 100000 kilométert... :D
Szerintem igazából százat sem...
TH 2009.01.12. 13:22:59
Matrix_ 2009.01.12. 13:28:47
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:30:04
deee 2009.01.12. 13:31:18
A te rendszámod, autód márkája, színe és a külsőd leírása hol maradt?
rendszerhiba 2009.01.12. 13:31:22
@rendszerhiba: Nem is szabad megkezdeni az előzést, ha mögötte már valaki előz. Ezt igen szigorúan tiltja a KRESZ!
Hát ezt mondom én is!!!! Már előzésben voltam, mikor kiblucskázott elém valaki csiga sebességgel, puttonyos sárga csodával.
TH 2009.01.12. 13:32:18
@Póktalicska: Egyetértek, igazad van. A konkrét esetről nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy tényleg szándékosan csinálta-e az illető a balhét, ha igen, akkor Baccpapucs neki.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:32:30
Ha lámpa van egy egyenes végén, mindenféleképpen érdemes megelőzni a szuttyogó sort, mert a sor elején sokkal nagyobb eséllyel férsz át az esetleges zöldön, mint a sor végén, ám, ha mégsem, akkor nem kell végigvárni amíg a közúton hatvannal tötymörgők egyesített reakcióideje után elindulhatsz, ha zöldre vált a lámpa.
A lényeg, hogy aki mögötted van, nem tud akadályozni a haladásban.
Nem fog bekanyarodni, utolérve egy ifát fékezni, lassítani, ha szembe jönnek stb.
Vagy lehet, hogy fog, de ott, ahol ő van, nem téged zavar.
TH 2009.01.12. 13:33:57
gmower (törölt) 2009.01.12. 13:34:42
Igen, néha repülők is zuhannak le :) Ha valaki előz, az nem jelenti azt, hogy az árokban köt ki. Vannak hülyék persze, de még a sokat előzők között is ritka...
TH 2009.01.12. 13:35:45
TH 2009.01.12. 13:38:07
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:41:04
Ez elég gyakran előforduló felállás.
A Postíró is pont egy ilyen - számodra nem tudom, hogy miért szokatlan - helyzetről beszélt.
Szal nem kéne tettetni a hülyét...
autosave 2009.01.12. 13:42:43
bírom az ilyen demagóg dumát: ne siessen mert úgyis... mi köze másnak hozzá? ha szabályosan megy, menjen. majd neki kop a féke/gumija jobban a lámpánál - de ha neki annyit megér, hogy 30% eséllyel eléri azt a zöldet amit te nem, akkor menjen. mégegyszer senkinek semmi köze hozzá.
az audisnak meg gratulálok. nekem soha nincs ilyen problémám, mindig van helyem visszatérni, de az biztos, hogyha egy hülye szándékosan rágyorsít, miközben előzök és elfoglalja a visszatérésem helyét szabálytalanul, akkor tudom a módját hogy kerüljem el a frontális ütközést, de neki valószínű sokba fog kerülni/fájni fog...
ui: annak meg csak gratulálok, aki itt a donort emlegeti. szánalmas. még 90-el sem ment, teljesen szabályosan előzött...
mondjuk elhiszem a sok okost, aki buszról nézi a veszélyes helyzeteket aztán ítélkezik, de a szabályokkal sincs tisztában. a kresz nem a népi bölcsességek szintjére van degradálva, ezért is nem az a hülye, aki szabályosan előz, hanem aki szabálytalanul rágyorsít...
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:47:39
TH 2009.01.12. 13:49:31
Póktalicska (törölt) 2009.01.12. 13:50:48
TH 2009.01.12. 13:51:57
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 13:53:09
Mindig megelőzöm azt, akit utolérek.
Mert lassabban megy.
És mindig engedem, hogy megelőzzön az, aki utolér.
Mert az meg gyorsabb, mint én.
TH 2009.01.12. 13:53:26
@autosave: Akkor van hozzá másnak köze, ha ezzel másokat veszélyeztet.
Gregorily 2009.01.12. 13:55:30
A fent említett sietős autóvezetőnek több szempontbó is érdekes írása.
Először is, ha egyszer jól belátható volt az útszakasz, sőt még egyenes is volt, akkor hogy lehetséges, hogy hirtelen "...szemből érkezni látszott egy pár fényszóró..."
Talán mégsem volt annyira jól belátható az előtte lévő út...
A másik...Úgy látom, kreszből nem ártana az előzőnek újra vizsgát tenni, de legalábbis átlapozni az ide vágó passzusokat, merthogy én annak idején még úgy tanultam, ha előzni akkor lehet (kétirányú úton), ha az előzés megkezdésekor a vezető látja a saját sávba való visszatérés lehetőségét, ergó amikor elkezdesz indexelni, és megtaposod a gázpeált, nem árt, ha látod, hogy lesz-e hely majd visszatérni egy esetleges szemből érkező esetén.
Épp ezért elég nagy tahóságra utal az előzés technikája, és ezt még jobban fűszerezi az a tény, hogy mikor már szorult a hurok, akkor még bepofátlankodik egy másik autós elé.
Ugyanez a véleményem minden fentebb író,"én simán letolom az útról a parasztot, ha nem enged be" típusú emberekről...Ez csak egyet jelez: hogy nagyon felsőbbrendűnek képzelik magukat, és úgy gondolják, hogy bármit megtehetnek, ha egyszer kedvük támad hozzá.
A másik oldalon természetesen a be nem engedő is vétkes, hiszen valóban akkora követési távolságot kell tartani, ami az előttünk lévő hirtelen fékzése esetén lehetőséget ad a csattanás elkerülésére, illetőleg arra is, hogy egy esetleges előző be tudjon sorolni elénk(mely esetben a követési távolságot az újonnan kialakult helyzethez kell igaznitani)
Ezt persze sokan nem szeretik, vagyis amikor szabályos követési távolságnál, szabályos sebességnél mindig van egy felsőbbrendű, aki behúzódik elé, így az emberben felgyülemlik egy kis frusztráció, miszerint valaki miatt mindig lassítania kell, pedig ő szabályos távolságban, szabályos sebességgel közlekedett...
Szóval, emberek, szokjatok le az egymás seggében történő közlekedésről(ha én ezt tapasztalom, finoman a fékre lépek, hogy a lámpa égjen, de fékhatás még ne jelentkezzen- ebből általában észhez tér a mögöttem 2 m-el jövő), és le kéne szokni a tahó előzésről is...
Postoló és "be nem engedő": Egyikőtőknek sincs igaza!
2009.01.12. 13:56:41
Vagy nem is kell megelőzni őket, elég ha előttük halad az ember. Elszáll az agyuk és máris rángatják a kormányt meg előzgetnek és stb.
Az ilyenektől kellene elvenni a jogsit egy életre! Az ilyenek a veszélyesek, akiknek elszáll az agyuk, lila köd és se kép se hang.
egészen kis kukac 2009.01.12. 13:59:05
Szerinted járókeretes nyugger vok', vagy 300 PS-es Hirsch-tunningos Saab-os, ha ? Nem az előzés ténye a gadget, hanem az ezen való sipákolás, capisco ? Ha nincsen min 2.5 x annyi PS-ed, akkor ne tedd. Mármint így, mint Diánka. (Ha meg van ekkora difference, akkor észre sem fogja venni, ha elciffantottál mellette...)
Ohh... Kedves Kortársam/Kórtársam...
A tragacs nem arra való, hogy repesszünk.
Előzni ? Minek ?! Sietni ? Hová ?
Úriasszony/úriember nem tesz ilyest :-)
Áldás Békesség. Tenéked is :-)
TH 2009.01.12. 14:02:04
Gubacs 2009.01.12. 14:11:40
Ro3 2009.01.12. 14:13:13
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:23:06
Szerintem sokkal kevésbé fáraszt saját ritmusban autózni, mint arra figyelni, hogy a másik mit csinál, mert általában nem akkor lassabb az utolért, amikor egyenes és tiszta az út, hanem akkor, ha kanyar jön, vagy szembejövő, esetleg úgy szokott előzni, hogy lefékez, beáll az előzendő mögé, megfontolja a dolgot, majd visszakettő padlógáz.
De ez tényleg stílus kérdése.
Van, akinek az idomulós dolog a kevésbé fárasztó. Volt egy ilyen kollégám.
Az alapvető kölekedésfilozófiának szerintem annak kéne lennie, hogy békén kell hagyni az úton lévőknek egymást: ha észreveszi, hogy valaki utolérte a kanyarban, akkor nem rakétaként kigyorsítani belőle, hanem lehetőleg segíteni az előzést azzal, hogy nyugodt tempóval halad tovább, és nem parázni, ha a másik "belegyorsul a seggébe" mert nem letolni akarja, nem azt, hogy menjen gyorsabban, hanem megelőzni, ha alkalmas rá a kanyar utáni útszakasz, ha kilencvennel megy és utolérik, nem önkéntesrendőrködni, nem csinálni prsztizst abból, hogy mápedig skoda engem nem előz meg, stb.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:24:58
Komoly kérdés ám!
Választ is várok.
TH 2009.01.12. 14:25:08
TH 2009.01.12. 14:26:11
rendszerhiba 2009.01.12. 14:28:25
Sok hasonló kedves embert neked is!!!!
TH 2009.01.12. 14:35:41
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 14:39:43
Én úgy értem a posztírót, hogy az audis gyorsított és rátapadt az előtte menőre, hogy ne tudjon elé sorolni, hiszen normál követési távolságot tartva zavarás nélkül befér az előző autó.
TH 2009.01.12. 14:41:13
rendszerhiba 2009.01.12. 14:47:33
TH 2009.01.12. 14:50:15
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.12. 15:04:10
Ezt nem tudjuk megítélni.
Lehet, hogy igazad van.
Én mindenesetre próbálom hinteni a saját közlekedésfilozófiámat, bízva abban, hogy előbb-utóbb etalon lesz...
Tron65 2009.01.12. 15:04:14
rendszerhiba 2009.01.12. 15:04:20
Egy autó előzött (traktort), én is előzésben voltam. Kettőnk közé még beslisszant egy kiskocsi. Ekkor az első fékezett (nem derült ki miért tett így a jóember, semmi oka nem volt rá) én meg rátoltam a kiskocsit, ami befurakodott a követési távomba.
Frankó kis délután volt, örültem nekik!
Azóta óvatosabb vagyok, de sajnos ez nem elég!!!!
TH 2009.01.12. 15:10:37
@rendszerhiba: aztadurva. Kiment 2 előző kocsi KÖZÉ? Vazzeg, egyes embereknek van önbizalma. Még mákotok volt, hogy egy koccanással megúsztátok, és nem lett belőle vmi durvább baleset. Mivel nem volt esélyed tartani a köv. távot, vétlen félként csúnya helyzetbe rángathattak volna...
Mondjuk "b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;" ez rád is vonatkozik. Tehát egyszerre előzni nem illik...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 15:19:28
Ugyanakkor a posztíró viselkedése is legalábbis gyanús. Nekem kicsit olyan ez a poszt, mint a viccben, amikor bemondják, hogy egy őrült szembejön az autópályán...
Ugyanis azért az érdekes, hogy mindenki hatvannal megy, csak ő nem. Ráadásul mindez Magyarországon, ahol az átlagautós szeret igencsak tempósan haladni, ha lehet.
Szóval kekecke helyében elgondolkodnék azon, hogy nem lehetséges, hogy olyan körülmények voltak, ahol a 60 volt a helyesen megválasztott sebesség? Pl. olyan sűrű volt a forgalom (reggel, munkába menet, faluból városba...).
Ebben az esetben pedig az előzés egyrészt tolakodásnak minősül, másrészt pedig veszélyes is.
Kispista (törölt) 2009.01.12. 15:35:48
rendszerhiba 2009.01.12. 15:38:26
Sajna!
tomcat1974 2009.01.12. 16:15:21
rendszerhiba 2009.01.12. 18:06:13
Sokat megyek hosszabb távra is, ilyenkor zene benyom, tempomat utazósebességen.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 18:21:41
"Ugyanis azért az érdekes, hogy mindenki hatvannal megy, csak ő nem. Ráadásul mindez Magyarországon, ahol az átlagautós szeret igencsak tempósan haladni, ha lehet."
Három csoportra osztanám az "átlag autósokat". Egyik csoport amelyik a akkor sem halad 40-50-nél többel, ha amúgy lehetne (pl. telefonál és nem ér rá autót vezetni).
A másik csoport az amelyik nyomja neki mindenhol a sebességhatár másfél kétszeresével.
A harmadik csoportba tartoznak a kivételek. S ehhez nem kell kimenned autóútra városon kívülre. Elég, ha az Árpád hídon párszor átmész de végigmehetsz egy tanulmány útra a Hungária krt-on is.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.12. 19:01:29
deee, olvass is, ne csak írj...
_lajoska_: hol olvastad, hogy az első lámpánál ért utol?!
A többieknek: belátható - mint írtam, szép, tiszta idő volt - úton mentem, de mert baromarcú rágyorsított, kénytelen voltam haladni mellette párhuzamosan, hátha beenged. És ekkor feltűnt egy pár fényszóró... (mert audiskám nem engedett be, így haladtunk egy darabig egymás mellett, én kicsit előrébb - és igen: bepofátlankodtam elé.)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 19:06:13
Viszont a poszt által leírt szituban volt minimum 9 autó, amelyik 60-al ment, és egy, amelyik 90-el. Az azért nehezen hihető, hogy összejön kilenc autó Magyarországon, amelyik egységesen 60-al akarna menni egy országúton, ahol feltehetőleg 90 a sebességhatár. Ha egy mazsola/álmodozó/csökkentlátó fogja őket elől, azt a mögötte levő 9-ből nem csak egy előzné, nem gondolod?
Ezért élek a gyanúperrel, hogy volt ott valami nyomósabb ok: pl. az időjárási és útviszonyok, vagy a forgalom nagysága.
Persze ez csak feltételezés, nem voltam ott, nem láttam.
Apropó, egy általános megjegyés posztíróknak: minden közlekedési szitu leírását pontosabbá, hihetőbbé és ellenőrizhetővé tesz, ha megadjátok a helyszínt. A Guglitérkép a legjobb megoldás erre.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 19:10:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.01.12. 19:42:53
Legközelebb megyek Sopronba felrakom megint a kamerát. Leírtam, nem egyszer tapasztaltam már én is, hogy én 7-ik, 8-ik a sorban kezdtem el előzni, mert a sor elején haladó teherautót az előttem lévők egyike sem volt képes megelőzni akkor SEM, amikor erre lehetőség adott volt. :)
Volt egy alkalom amikor munkatársam Trabantjával okoztunk felháborodást Vác felé menet. Csupán azzal, hogy kiálltunk előzni ott ahol lehetett. Nem volt semmilyen ok, indok, farfekvéses sün, UFO arra vonatkozólag, hogy ne tegyük meg . :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 20:31:55
autosave 2009.01.12. 20:54:09
"@autosave: Akkor van hozzá másnak köze, ha ezzel másokat veszélyeztet. "
Igen. Bocsánat, ezt kihagytam. De ha valóban így történt, akkor az előzés utáni visszatérés helye adott volt, csak az Audis szívatta meg szabálytalanul. Szerintem elsősorban ő az, aki veszélyeztetett itt.
@egészen kis kukac:
Nem teljesen értem pontosan mire gondolsz, de ha több kocsit is megelőzött egyszerre, valószínű nem 10 kmph volt a sebességkülönbség ;)
(ezt írja is egyébként...)
A PS-ek meg legyenek már lóerők (LE) ha már van rá szép szavunk :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.12. 21:09:59
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.12. 21:50:41
akkor kurva sok érteme volt nagy szlalonozgatádodnak! több üa, több fékkopás, több kocspikopás és több felidegesített ember...
végülis jó sokat nyertél a dolgon :o)
B.GY. 2009.01.12. 22:47:39
mohusssska 2009.01.13. 06:33:31
induj időben
valaki azért fékezzen meg adja fel a követésit mer te épp rohansz meg furakodsz...tekeregyé fára
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:11:25
Elgondolkodtatott néhány komment, így ellenőrizgettem néhány dolgot:
- minden izzóm tökéletesen funkcionál
- a hatodik (!) lámpánál ért csak utol a töpszli, és ott is csak azért, mert lekanyarodtam, mint korábban említettem az egyenesen haladóknak végig zöldhullám van. Ezt emésztgesse mindenki kedve és felfogási képességei szerint...
- SzlaloMozosás nem volt, kettő darab előzés igen.
- a sor elején egy darab vidéki busz haladt, de ahol négysávosra bővült az út, ő ott szépen ki is húzódott, lehetséges, hogy a feltorlódott sor csak ezt akarta kivárni, de az is lehetséges, hogy tényleg én voltam az egyetlen, aki mert és tudott is előzni...
promontor: nem tudom. Akkor nem ezen gondolkoztam, hanem azon, hogy EZ NEM LÁT???!!! :-)
És csak Neked: Mikepércs - Debrecen viszonylatról beszélünk.
Remélem minden kérdést tisztáztam. Ha nem, kérdezzetek még.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:12:44
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 08:14:26
B.GY.: Két vasúti átjáró van az útvonalamon. Ha nem indulok időben (két perc csúszás jelenthet 20 perc késést is!) félő, hogy sokat kések.
Képtelen vagyok rájönni a MÁV logikájára, a menetrendet meg nem akarom megtanulni.
rendszerhiba 2009.01.13. 11:11:57
- csak kekeckedtek veled.
MÁV mindenhol ilyen, ott logikát ne keress!
rendszerhiba 2009.01.13. 11:35:53
győrszabadhegyi vasútátkelő, a reggeli rush hours-ban többször zárják le az átkelőt, tolatgatnak. Iszonyat. anno okostojás rosszul tervezte meg a csomópontot, szerelvény rendezésnél le kell zárni az autósforgalmat is.
régebben volt ott egy tüzép, ami kb. 15 éve már csak múltidő. szabad hely lett volna annak idején picit messzebb tervezni a főúttól az egész balhét.
ma már nem érint, de évekig szívtam autóval, tömegközlekedéssel.
trewq 2009.01.13. 17:35:38
elmenekül tőle a gyereke az apjához és még őt hibáztatja ezért és bosszúból kidobálja a dolgait.
TH 2009.01.13. 17:46:07
TH 2009.01.12. 12:18:37...
Szóval igen, ha ki akarjuk elemezni, akkor csúnya dolgokra jutnánk. Hogy valakitől elmenekül a 10 éves gyereke, az is sokat elmond, hogy ő ezért a gyerekét hibáztatja, és úgy gondolja, hogy a gyerek tehet arról, amiért nem szereti őt, az végképp durva. De mivel ez nem egy pszichológiával foglalkozó blog, nem akartam nagyon belemenni (ahogy abba sem, hogy mit élhet át a gyereke...), de ha már beírtad, akkor legalább ennyit reagáltam a dologra. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy a magánéletében vájkálunk, amihez semmi köze, hiszen 1) ő teszi publikussá, 2) ő reklámozza itt a neve mellett.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.13. 18:24:17
Ja, reklámozom a blogomat, valamilyen szinten még büszke is vagyok rá, hisz' jól írok...
A magánéletemben csak annyit tudtok vájkálni, amennyit én engedek. Mivel a közvetlen és kissé tágabb környezetem tisztában van a miújsággal, akár le is írhatom.
Akik ismerik a gyerekemet (szakemberek, laikusok "csak szülők"), tudják, hogy mit éltünk át mindketten. Asszem, ezt le is írtam, csak utána kell olvasni.
Ettől függetlenül nyugodtan elemezzetek. És kívánom, hogy ennél fontosabb dologról sose kelljen beszélnetek esténkét a vacsoraasztalnál, meghitt családi körben.
Mert nyilván mindannyiótoknak van olyan, és mivel problémamentesek vagytok, így elég csak a mások nyomorával foglalkozni.
És természetesen mindannyian szabálykövetők vagytok, pompás vezetési technikával és érzékkel.
Úgy sajnálom magam, hogy nem érhetek fel a nagyságotokhoz... De ez nem igaz, ofkórz.
De milyen fura, hogy csak a nagyvilágba mertek arctalanul kiabálva kritizálni... De nyilván ezt csak a frusztráltságom mondatja velem...
Én kösz', jól vagyok btw.
TH 2009.01.13. 18:28:50
@kekecke: Most nem értem, nem akart megbántani téged senki. Nem is érdekel különösebben a magánéleted, bele mertem nézni a blogodba, bocsánat. Ha nem akartad volna, nem teszed nyilvánossá, vagy nem linkeled a neved mellett.
Szerintem senki nem kérdezte, hogy jól vagy-e vagy sem. A "jól megírt" blogodból csak annyi látszik, hogy zilált életed van, fogalmad sincs a szülői viselkedésről, ill. szülői felelősségről. Azt hiszem, az, hogy 2 komment erejéig foglalkozunk azzal, amit te közölsz magadról a világgal, az nem jelenti azt, hogy családi körben te lennél a téma vacsoránál. Bár erről a könyvről esett szó néha: www.pszichologia.hu/konyv/?id=33, de tőled függetlenül...:)
dwdHU 2009.01.15. 19:41:44