Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sokkterápia az M0-on

2009.01.15. 07:18 :: SilentSound

Már amiatt is szimpatikussá tette magát számomra Troppauer Hümér, hogy szereti a jazz-t. Nem a Hondát, hanem a zenét. Aztán majdnem eggyel kevesebb lett a stílusos emberek száma, amikor az történt, amit le is írt nektek alant.

’09.01.12. M0 (Balatontól M5 felé tartó szakasz – 80km/h) kb. 11.30. A hétfői szmog riadóra való tekintettel M0-n kerülöm Budapestet nagy ívben. Előttem kamionsor, tempó 80km/h (megengedett). Jó mazsolaként, ráérősen követem őket kellemes jazz muzsikát hallgatva.

Belső sor torlódik, de dinamikusabban halad minálunk. Sort felvezeti egy Punto, a maga kb 90es tempójával. Kettővel mögötte Volvo XC90, amögött még sokan. Volvo tulajdonos hazánkfia megalázónak érezvén hosszan haladni egy ilyen helyzetben, az előttem haladó kamiont alulról a leállósávon előzi hirtelen, majd (mi sem természetesebb) a belső sávba visszavágva állóra fékezi a terepjáróját, ezzel büntetve nem csak az általa frissen meggyűlölt puntóst, hanem életveszélybe sodorva ezzel az összes többi mögötte jövőt.

A tömegkarambol elmaradásáért csak Fortunát dícsérhetem. A Punto mögött Kia Sportage, ami magas felépítése miatt takarja az előtte zajló eseményeket. Mellettem a belső sávban román rendszámos Daewoo, kisgyermekes családdal – pont látom apuka riadt arcát, amint izomból tapossa a féket, miközben riadtan konstatálja, hogy véget ér négy élet… Aztán büdös gumiszag marad és a kőlavina hangja, amint sok szívről esik le a nagy kő; túléltük!

Nem szoktak érdekelni a hülye autósok – minden valószínűség szerint sokaknak én is az vagyok, hova okoskodjak egy Ford Escort-tal (ami ráadásul a feleségem nevén van). De ezt a Volvo tulajdonost megvetem. A hirtelen lassulás miatt volt szerencsém melléjük sodródni. Gondolom a fia ülhetett mellette, akit láttam és persze a büszke Volvo tulajdonos apukát.

A történtek után elégedetten taposott a gázra és (rosszul saccolok – most sem teszem) nem 80km/h-s sebességgel hagyta el a helyszínt.

Vajh’ miként számolt volna el a lelkiismeretével, ha a sokadalom egymásba gyűrődik, s ne adja ég; többen halnak?

JKB-097, fekete Volvo XC90. Csak a mihez tartás végett...

114 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyzee 2009.01.15. 08:54:37

@RaveAcE: Ugrik a jogsi... hacsak nincs jó ismerőse a zsaruknál. Ebben az országban pénzzel mindenkinek lehet ismerőse mindenhol.

Szendwich 2009.01.15. 09:00:11

Karacsonykor egy 120-as Skoda pengetett 80-al a megengedett 90 helyett egy videki fo utvonalon. Ezzel onmagaban nem lett volna gond, de jott 5 buzi es elkezdte elozni a Skoda mogott araszolo sort. Hasonlo elmenyekben volt reszem, mint a post irojanak. Engem az egyik hulye 2* kezdett el megelozni es fekezte magat vissza mogem. Harmadjara minden mindegy alapon ram elozott, fekeztem es hagytam elmenni a francba.
Szanalmas volt...

ex-dr. vuk 2009.01.15. 09:04:29

Nekem nincs autom, csak motorom.
Kussoljak?

2009.01.15. 09:21:48

Jelentsd fel kozuti veszelyeztetes miatt... Budos rohadek...

okostojgli (törölt) 2009.01.15. 09:27:08

Hát, ha a helyzet adja és van lélekjelenlét és Troppauer kolléga helyében vagyok bemegyek a belső sávba avolvós elé -amíg ő bohóckodik- aztán 90-nel...

T3raYon 2009.01.15. 09:29:03

1. Kéne egy gyűjtés lassan a "paraszt autók rendszámáról", amolyan kollektív szégyenfal.

2. Ez a ráfékezős dolog nagyon ocsmány, egyszerűen akármi történjék is az úton ilyet nem lehet tenni, az meg külön tahóság, hogy mindezt az M0-án csinálja ahol még menekülni sem lehet - két betonfal között autózik az ember. Ráadásul leállósávon előzni... Barom.

3. Arra kíváncsi lennék, hogy ti hogy vélekedtek ennek a ráfékezésnek a "jogi" oldaláról. Ugye technikailag ez azért nagyon gennyes húzás, mert ha ütközés van akkor az aki okozta (első autó) ugyebár NEM felelős a KRESZ szerint, mivel az utána jövők nem tartották be a követési távolságot. Vajon mennyi esély van a szándékos rosszindulatot bizonyítani, igazolni? Szerintem semmi. Bármikor mondhatja, hogy azért fékezett, mert valami veszélyhelyzetet érzékelt... Éppen ezért a jogi visszaélés miatt szerintem a sün kiutalása a delikvensnek nem elégséges büntetés. Végleges jogosítványmegvonás kell alkalmatlanság miatt (pl. nem lát...) :-)

sanyix 2009.01.15. 09:31:32

én egy 20 éves toyotát vezetek, szal kussolok :)

najó mégis miért nem mentél utána és verted be az arcát?

nickita 2009.01.15. 09:34:52

reggel egy sünt szartam. na ki vele, ki volt az, aki ezt kívánta?

TheFishy 2009.01.15. 09:40:51

14-e szerda, Westend, este 10 óra spirál fel/lejáró a parkolóházban. Kifizetem a jegyem megyek a kapuhoz, nem nyílik, csak megállás nélkül villog a FORDÍTVA LED. Egyik irányba fordítva sem "eszi meg" a kártyát.
Rámdudálnak emiatt az ekkorra már 15mp-esre duzzadt várakozás miatt a mögöttem jövő szimpatikus úriemberek (2 autó láthatóan cimbik).

Kiszállok és közlöm: "Jó lenne, ha nem dudálnál, mert kifizettem, csak nem veszi be a kártyám".

Válasz kis fáziskéséssel: "Mi a fas*t csinálsz már ott elöl, az életbe nem jutunk ki innen."
Parkolóőrhöz odamenvén kiengedett a sorompón. Valami technikai hiba.

Üzenem a VW GOLF paraszt tulajának, hogy szarjon/szüljön farfekvéses tarajos sült.
Gondolom épp szülni sietett.

Utálom ezt az országot. Az emberek miatt. A táj gyönyörű!

Szép és balesetmentes napot Nektek!

ui.: Tudom lagymatag szar sztori, mert nem lett verekedés. De verekedjek egy iq nulla emberrel, egy rajtam kivülálló ok miatt? Vagy rugdossak tükröt?
Gondoltam meglepem egy normálisabb hangnemű mondattal. Nem is igazán tudta hovatenni 10-20 mpig! :)

monnyo 2009.01.15. 09:43:10

@nickita:
:D legalább van még vkinek humora itt.

Gabesz81 2009.01.15. 09:43:38

Mi is kerültünk láttunk már hasonló szituációt a régi nullás szakaszon, ahol aztán tényleg csak 2 sáv...
Ilyenkor csak az a kérdés, ha annyira ráér lefékezni, sőt akkor biztos számol azzal is mivan, ha nem tud megállni a mögötte jövő és rendőrt kell várni... AKKOR ROHADTUL SIETHET!

Lunitari 2009.01.15. 09:44:36

Hmmm töbször leírtam már és nem csak én. Több tanú, feljelentés..stb stb..azzal, hogy ide leírod nem változik semmi és legközelebb lehet már nem lesz ekkora szerencsétek. Ne adja isten többen meghalnak....feljelentés, nyoma marad ha meg is ússza..utána meg már lehet vizsgálni, hogy miért is úszta meg 3 ilyen után a jogsi elvételt és a felelősöket előrángatni...

Lunitari 2009.01.15. 09:49:36

@T3raYon: Azért ez nem így van, főleg ha ilyen sok tanú van. Akkor KRESZ szerint sem a satuzónak lesz igaza....

biohazard 2009.01.15. 09:52:07

Mintha azon a szakaszon nem lenne leállósáv...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.01.15. 09:54:12

nincs gond az escorttal, neha meglepo dolgokra kepes az 1.6 :)

Gabesz81 2009.01.15. 09:56:01

1) marad a kamionost lelővő trabantos megoldás
2) feljelentés önbíráskodás és kresz megszegése miatt
Bízni kéne a bíróságokban a hatóságokban, működniük kéne és akkor:
1) fel sem merülne a parasztban a 80-as táblánál 90-nél is gyorsabban menni
2) nem teremtene életveszélyt

Persze lehet megint azt is vizsgálni, hogy mennyi ideig ment a Punto-s a sor elején tötymörögve... ha csak 1-2 kamion, akkor nem hiszem, hogy ez így történt volna.

Aszi 2009.01.15. 09:57:33

@T3raYon: más dolog, ha halad a sávban és egyszercsak befékez, és más dolog, ha hirtelen bevág a másik sávból és rögtön hirtelen befékez. Ebben az esetben a követési távolságot nem a mögötte jövő határozta meg, hanem a fékezős faszi vágott be követési távolságon belülre. Ez jogilag megfogható.

megsemnyikk@n 2009.01.15. 09:58:08

kozlekedesi kultura = 0, amig az auto szamit, szart sem ernek a rendorok. terepjarot meg se merik allitani.

Andie 2009.01.15. 10:02:53

Ezt hijják asszem balkáni módszernek? Legelőször úgy kb 1 éve hallottam róla, pont azután, hogy az M5-ösön egy albán/bolgár/töktudja milyen paraszt a jobb sávból beékelödött nagy lendülettel az elöttem haladó (előző) kamion, és közöttem lévö 4,5 méteres helyre. Alig maradt 20 centi közöttünk, de rohadt jól ismerhette a szutyok kocsija hosszát, vagy minden mindegy volt neki. Dudáltam meg villogtam, illetve kicsit hátrébb húzódtam.
Aztán másnap olvastam, hogy ezeknek a padlófék a szokásuk. Hát akkor kivert a viz, mert belegondoltam, hogy ott 20 centire a seggétől, 100-al haladva kb esélyem nem lett volna megállni, még csak a fékre lépni sem. Azóta nem villogok, dudálok az ilyeneknek.
Nekem is volvóm van, igaz egy 30-assal kisebb, mint a postbeli tahóé - de én is maximálisan elitélem a viselkedését. És nehogy azt higgyétek, hogy valami nagy szám ez az XC90, nagy , böhöm, meg minden, de ennyiben ki is merül a "luxus" kategória. Szarban volna még nyilt pályán is, mert beérném seperc alatt.
Az M0-áson meg mostmár tényleg nagyon kell figyelni, mert az ember akaratlanul is 80 fölé lendül, főleg ha szabad az út, és csúnyán megbüntetik. Eddig azért 90-100 között végigporoszkáltam, ha a forgalom engedte, node ezt is bezárták. Úgylátszik nálunk divat a megélhetési korlátozás. Ez kb olyan, minthogy az utcánkban 3 éve ki van rakva a "Kátyús úttest", meg a 30-as tábla, ahelyett, hogy egy délután végigmenne rajta az aszfaltozó brigád. (ja bocs, tavaly télen(!!!) befoltozták a nagyobb lyukakat, amiben már egy XC90 is eltünt volna)

Szvsz a rendszám-feketelista nemsokat érne, ki tud fejben tartani többszázezer rendszámot ? :)
Esetleg ilyen GPS-be vagy ilyesmibe épitett rendszámfelismerö rendszer kéne, ami ha eléd csellen egy ilyen barom, akkor sipolna, ugrálna, hogy "Vigyázz, barom előtted!!" :)))

megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:06:34

valszeg nem sokat erne az a sipolo, max folyamatosan suvoltene. az meg csak idegesebbe tenne.

Aszi 2009.01.15. 10:09:52

@Andie: gratulálok a 4,5 m-es követési távolságodhoz 100 km/h sebesség mellett. Úgy 50-60 méter lett volna biztonságos.

bobsys 2009.01.15. 10:12:53

"T3raYon 2009.01.15. 09:29:03
3. Arra kíváncsi lennék, hogy ti hogy vélekedtek ennek a ráfékezésnek a "jogi" oldaláról. Ugye technikailag ez azért nagyon gennyes húzás, mert ha ütközés van akkor az aki okozta (első autó) ugyebár NEM felelős a KRESZ szerint, mivel az utána jövők nem tartották be a követési távolságot. "

Ha valaki bevag eled es satu akkor nem te vagy a hibas. A KRESZben van egy olyan is, hogy akkor terhetsz vissza a masik auto ele ha a kovetesi tavolsag is rendben van.
Persze valoszinuleg neked kell bizonyitanod, de erre jo a kis kamera a kocsiba.
Volt ilyen eset ahol vmi barom egy munkasokkal teli kisbuszt buntet meg ilyen befekezessel. Ott meg is haltak paran a kisbuszbol (valamelyik autopalyan tortent) es eljaras indult a befekezo ellen

Rousboy 2009.01.15. 10:13:26

M0-ra nagyon ritkán visz rá a lélek, egyszerűen félelmetes ami ott van. Kamionok sorban, akad 1-2 aki 82 helyett szeretne 83al menni mert azt még bírja a tachográf, stb. Egyszerűen félelmetes.
Sajnos a posztoló kisebbségi komplexusban szenved az escortja miatt, amit nagyon sajnálok. Az autó már régóta nem státusszimbólum, de ugye még ebben is le vagyunk maradva pár tíz évvel.
Egyébként télleg nagy mák hogy nem maradt ott senki ebben a szituban, simán mondható h szerencsére rutinos vezetők előtt vágta be a satut, aki tudtak reagálni. Nem ismerem az XC90-et, de asszem összkerekes, meg gondolom van benne abs, esp, mindenféle szar elektronika, amitől brutális fékhatást tud produkálni. Sajnos xc90es vásárlásakor nincs iq teszt, hogy belegondolna-e a paraszt abba, hogy nem satuzunk, meg nem vágunk be esetleg rosszabb fékhatással, technikával rendelkező autók elé. Ugyanugy ahogy senki elé, de mondjuk egy Carerra megállt volna kerámia fékekkel, az valószínű. :)

ravens01 2009.01.15. 10:14:19

Ilyet velem is megcsinált egyszer egy lapostetű. Tehergéppel M0-on (nem vók tehergépvezető, ez csak alkalmi dolog volt), belső sávon rövid 90-nel, van még 2 kamion, utána vissza tudok sorolni. De egy Corsa B-snek ez nem volt elég. Ugyanaz, jobbról előz a leálló (vagy talán épp ott volt felhajtó) sávon, be a bal sávba elém, és fék. Pillanatig viszketett, hogy nem fékezek, csak nem bírom a vért...

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.01.15. 10:14:43

www.police.hu, állampolgári bejelentések, bejelentettem.

Rohadjon meg amúgy.

Kíváncsian várom, hogy egyáltalán történik-e valami. Silentsound, a bejelentéseket megtehetnéd.

Már javasoltam, és most is javaslom: hozzunk létre egy feljelentő oldalt, ahol ezeket a történeteket megfelelően dokumentálva, a jogi képviseletet sablonokkal egy ügyvédi irodának átadva bejelentjük. Nem fog másképpen megváltozni körülöttünk a világ.

Nyilván lesznek visszaélések, de amíg _élés_ van, addig jó, nem?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.01.15. 10:18:13

JKB-097, fekete Volvo XC9

idemásolom, mert lehet, hogy a posztból idővel kitöröltetődik.

Tibike15 2009.01.15. 10:18:37

Én Fehérváron láttam ilyent 'oktatást' az Auchannél levő körgalomnál.
Itt ugyebár kétsávos az út majdnem a körforgalomig tehát ki lehetne használni a párhuzamos közlekedést, de mindig van 1-2 okostojás, aki sérelmezi, hogy elmennek mellette a belsőben.
Az okostojás hirtelen behúzódott a felezőre, hogy elállja az utat és a mögötte jövő autó szépen összezúzta a hátulját, mert nem számított akadályra a belső sávban.
Amit megszívott a köcsök 'oktató' az volt, hogy 4-en ültek a kocka ladában, ami beleszállt és így 1:4 az arány a tanúk tekintetében. Bár ez nem fontos, de természetes kisebbségiek voltak a ladában, nem sok esélyt adva az 'oktatónak', de semmi baj ezzel.
Még csak annyit láttam, hogy félreálltak 'megbeszélni' a dolgot, de nagyon hangosan tették. Gondolom letépték volna az arcát a gyereknek, ha nem ismeri el a felelősségét, de meg is érdemelte a szemétládája.
Ha belegondolok én is szoktam a belsőben előre menni, főleg ha sietek és akár én is járhattam volna így.
Ha ez valakit megnyugtat a németek is szeretnek ám oktatni, volt szerencsém ott is ilyen vészfékezéses paraszthoz.

Shopping 2009.01.15. 10:20:33

végre

így kell!!!!!!!

Kirakni a rendszámot.

Ha valaki látja, nyomjon előtte satut.

MP 2009.01.15. 10:22:02

Nem fog megoldódni itt sok minden amíg az autókban nem lesz elterjedt a beépített kamera. Ez nem utópia a rendszer ma is létezik csak még aránylag drága. Pedig sokszor perdöntő lehetne.

megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:35:21

adjatok mar egy cimet ahol ilyen kutyut lehet venni, beszerelem az osszes kocsimba. elore is koszi

megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:45:48

kosz, megjott, rendelek is 3at igy sebteben. majd a szazalekot utalja a ceg

biohazard 2009.01.15. 10:49:46

Megnéztem, de továbbra sem találok leállósávot azon a szakaszon ...

Nancsi 2009.01.15. 10:51:50

Shopping 2009.01.15. 10:20:33

"végre
így kell!!!!!!!
Kirakni a rendszámot.
Ha valaki látja, nyomjon előtte satut."
Na persze, de csak ha Kraz-zal van. Egyébként meg nem a satuzás a megoldás, hanem a feljelentés. Az ideális megoldás az lenne, hogy hátsó kamera+rendszám felismerő rendszer+online adatbázis, meg egy kis kütyü, ami miután detektálta az elmebeteget felmutatna a hátsó ablakban neki egy "Ismerlek mocsadék, figyelek, feljelentelek, fossál!" feliratú táblát.

Auto-InterCont 2009.01.15. 10:55:00

Aztán mire megy azzal, ha feljelenti?
A Volvo-s azt mondja, hogy nem így volt. Viszlát!

a törrökk 2009.01.15. 11:00:44

@biohazard: Vagy leállósáv, vagy kanyarodósáv volt. Ebben elbizonytalanodtam. De amúgy sajnos így volt...

a törrökk 2009.01.15. 11:03:38

a törrökk = Troppauer Hümér (csak úgy rejtősen) A lényeg, hogy a teherautót pont előttem előzte alulról. Bejegyzésemnek nem ezt szántam a sarkallatos pontjának. Troppauer H.

Lunitari 2009.01.15. 11:22:53

@Auto-InterCont: Nem egészen így működik. Tudod tanúk...de mesélek valamit ami velem esett meg. Mentem szépen a sorban, paraszt teherautós meg a kanyarodósávból elkezdte behúzni az autóját (0-a helyre tömött sor), mert ő ugye fontos ember és siet. Nem engedtem be, mert nem is tudtam. Mellettem volt és úgy húzta rám, tehát nem elém tolta csak az órát. Szépen a nagy baszott tükrével hozzám is ért (már az én sávomba) és a jobbelső ajtót meghúzta (nemtom hová akart bejönni mikor mellette álltam). Lámpánál kiszálok, mondom neki álljunk félre és rendezzük el. Erre, hogy ő nem hibás mert én nem engedtem be, meg ő eltévedt..stb. Mondom, ha nem áll félre feljelentem, cserbenhagyás stb.....Nem állt félre. Rendőrség felhív, benzinkútnál félreálltam. Kijöttek felvették a jegyzőkönyvet. Nem rég jött meg a végzés. 30.000-re büntették ami ellen fellebezet (nem ismerte el), de visszadobták, hogy elutasítva. CSak egy választása maradt bíróságra vinni az ügyet. Na már most nekem ott lett volna asszony is tanúnak meg simán bevállalom akár a hazugságvizsgálót is. Inkább befizette, mert az ügyet lezárták....Ez az eset is megerősített, hogy ha igazam van és tanú is van hajrá....

avogadro00 2009.01.15. 11:24:26

rendszám alapján remélem olvassa. én is utálom, játszon csak a saját életével pl bandzsidzsampingot....

na_most_akkor 2009.01.15. 11:28:10

Na most akkor mi bajotok van a követési távolsággal? A vizsgán be kell tudni parkolni két kocsi közé, ha a távolság 1,75 kocsihossz (vagy valami hasonló).
Manapság ezt - menet közben - kilencvennel is tudni kell.

goes 2009.01.15. 11:29:38

Szigethalmi a Görény, ott keressétek.

Árpád a Király 2009.01.15. 11:30:25

@Gabesz81:
Jobb lesz vigyázni.
A kamionost lepuffantó trabantos az idén szabadul a börtönből.

Árpád a Király 2009.01.15. 11:32:07

@Nancsi:
Most vettem egy billencs Zilt éppen erre a célra.
Mától szemét leszek és minden szabálytalankodó kocsogot letolok az útról.
Oszt jó napot!

goes 2009.01.15. 11:32:07

Ha valaki megigéri, hogy felgyújtja címet is adok.

Auto-InterCont 2009.01.15. 11:33:05

@Lunitari:
A baj az, hogy a Volvo-ban is ketten voltak és ha nem rögzítette éppen kamera, akkor nehéz tanúkat szerezni. Kamionok a jobb sávban, eggyel mögötte már senki nem lát semmit. Kettövel a Volvo mögött megint nem lát senki semmit.
Nem azt mondom, hogy soha nem lehetne, de itt nem történt baleset -persze nem a Volvo-s miatt. Szóval ez így elég gyenge lábakon áll. A hazugságvizsgáló pedig nem használható fel bizonyítékként.

Olyan már elöfordult az öcsémmel, hogy egy részeg autós tolta le az útról és veszélyeztetett több autóst. Az öcsém hívta a rendöröket és elmondta, hogy szerinte hol lehet félreállítani. A rendörök már várták.

Néha van happy end, de ez nagyon ritka. Sajnos, ha nem történik baleset, akkor szépen lesöprik az asztalról az ügyet, mert -ugye- van fontosabb doguk is.

Sajnos a negatív példára több a tapasztalat.

Árpád a Király 2009.01.15. 11:34:39

@Lunitari:
Nagy szart!
Fejbe lőni és otthagyni a varjaknak.

Auto-InterCont 2009.01.15. 11:38:03

@Bencito:

www.vatera.hu/item/view/?cod=120471689

Ez sokkal jobb!!! Szereld az autó tetejére és így nem mernek szabálytalankodni sem. Olcsóbb is!
:D

Lunitari 2009.01.15. 11:40:26

@Auto-InterCont: Azért itt, ha jól olvastam több tanú is lett volna. Inkább ússza meg, de ne legyen baleset....majd csak felcsavarodik egy fára mást nem veszélyeztetve....

Gabesz81 2009.01.15. 11:40:28

Én csak azt nem értem igazából hova ez a nagy rohanás? ;-) Persze időhiány, meg pénzből él az ember, az idő pedig pénz...
De, ha már ennyire nyugatmajmolás megy, akkor ott hogy tudnak nyugodtan 100-120-szal menni, meg amerikásban? Itt most nem a németekre gondolok... francia, angol, BeNeLux kollégáinkra.
Az ütő megállt bennem Liege környékén amikor a 70-nel tötymörgők sorát a 80-as táblánál kielőzve 2 sávos úton (semmi para) 80 felett 1-2 km/h-val láttam valami villanást a hídkorlátba épített kütyüből. Itthon lenne ilyen érzékenyre állítva a rendszerek...

Trafik, telepített trafik. Egyszerűen azt sem értem, hogy a majmolásból ez is mindig kimarad. Annyi rögzített trafit, mint olaszban láttam tavaly nyáron egészen Nápolyig eljutva... Persze, hogy vannak állatok ott is, de minden város előtt ott van a táblánál. A 0-shoz hasonló Firenze-Siena pályán is végig és még Rómától délre is. Csak úgy mint elég sok rögzített van Belgiumban, Hollandiában... Ennyi, ott működik, itt is fog.

Lunitari 2009.01.15. 11:41:57

@Auto-InterCont: Azért itt, ha jól olvastam több tanú is lett volna. Inkább ússza meg, de ne legyen baleset....majd csak felcsavarodik egy fára mást nem veszélyeztetve....

Bencito 2009.01.15. 11:43:11

@Auto-InterCont: Zseer, egyet előre, egyet hátulra :D:D

Auto-InterCont 2009.01.15. 11:44:28

@Bencito:
Igen, ezt már nem akartam írni, de logikus, hogy így a legbiztonságosabb!

Lunitari 2009.01.15. 11:53:26

Ez nem rossz dolog..jó lenne alapfelszerelésként minden autóba....gyárilag azért jobban el lehetne rejteni és akár 360-ban páztázna pár kamera :D

elvispresley 2009.01.15. 11:57:47

A JFZ-065 frsz furgont tilcsák ki az M0-ról, meg mindenhonnan is!

albi99 2009.01.15. 11:59:17

Annyit mindenesetre már elértetek, elértünk, hogy a fickó rendszáma a kommentek miatt kereshetővé vált a google-ban... Ha minél több ilyen eset lesz, egyre több rendszámra lehet majd rákeresni a google-ban, és ezáltal tényleg kialakul egy "szégyenfal", amit itt többen is terveztek... Beírunk egy rendszámot a keresőbe, és már láthatjuk is, írtak-e már róla, kinek mi a véleménye, stb... Sokra egyelőre nem megyünk vele, de pl. próbából kissé félve a saját rendszámomat is beírtam, és örültem, hogy nem hozott találatot... :) A büdös barmok rendszámaira viszont hozzon csak szépen. Biztos van rá valami adatvédelmi szabály, ami ugye mindent véd, főleg a bűnözőket, de szerintem ilyesmivel talán egy napon még életeket is meg lehet menteni. Vagy nem. :) De az igazságérzetünknek akkor is jót tesz, ha már minket senki nem véd meg az utakon ezektől. Régi álmom a belső sávban 130-cal haladó álcázott rendőrautó... Mikor a seggébe érnek és villogni kezdenek rá, a sofőr is kiteszi a villogót. A kocsi tetejére, a kék-fehéret :)

Auto-InterCont 2009.01.15. 12:02:32

@albi99:
Azért a 130-at sem eröltetném tartósan a belsö sávban...

flamer 2009.01.15. 12:10:39

@T3raYon: Ez a bevágási manőver a Kresz szerint az elsőbbségadás elmulasztásának minősül, meg nyilván ütközik a Kresznek azon általános előírásaival is, amelyek a személy- és vagyonbiztonságról szólnak.

TH 2009.01.15. 12:12:22

@albi99: És megbünteti magát a jobbra tartási kötelezettség megszegéséért?

Lygia 2009.01.15. 12:19:49

Velem egyszer az 1-esen esett meg hasonló. A körforgalomban végig tolt egy Micra, majd amikor két sávos lett az út és lementem a külsőbe, nem ment el mellettem, hanem artikulátlanul üvöltött át hozzám az én tempómban. Nem igazán tudtam mi a baja (elég tempósan vezetek+rögtön lementem), úgyhogy amikor elém vágódott nagy feldúltan, rávillantottam egy szolidat. 2 km-en keresztül én, valamint a mögöttem közlekedő 5 autó satuzgattunk büntiből. És ez az antiszociális, gyengeelméjű balfék egy elegáns, fiatal nő volt...

gáborgábor 2009.01.15. 12:20:06

nem teljesen ide tartozik de: jó lenne már elfelejteni h a Volvo luxus kategória. nem az. svéd átlagkocsi. csak ebben a szar magyarországban fordulhat elő, hogy a Volvo státuszszimbólum. ezzel a kocsival lassan már szlovákiában is csak átlagpolgár vagy. persze jó kocsi a Volvo, de h valaki azt higgye mer Volvója van ilyeneket megtehet, át szégyen.

FüligGym 2009.01.15. 12:23:32

Méghogy az indokolatlan satuzás nem ütközik semmibe… Muhaha!
KRESZ 3. § (1) bek. c) pont: Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
27.§ (3) bek.: A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
És akkor a közúti veszélyeztetésről még nem is beszéltünk…
Másrészről Btk. 77. § (1) bek. a) pont: El kell kobozni azt a dolgot, amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak, vagy arra szántak.
Végül, de nem utolsó sorban, a Volvós sz@rjon szögesdrótba csavart, megriadt, farfekvéses óriás tarajos sült… minden idióta manővere után.
Ui.: Biztos zokon venné, ha az XC90-est kivennék az óriás tarajos sül miatt kitágult ánusza alól!

biohazard 2009.01.15. 12:31:24

@a törrökk: Oké, az szerintem tovább rontja a helyzetet.

Auto-InterCont 2009.01.15. 12:33:28

@gáborgábor:
Mert ha ´´prémium autója´´ van, az már más...

TH 2009.01.15. 12:36:54

@Auto-InterCont: Ezt akartam mondani én is...

Donor 2009.01.15. 12:55:52

@T3raYon: Sajnos a bizonyíthatóság, kamera híján tényleg kérdéses, de ha jobb ügyvéded van, esetleg több tanúd, akkor azért nem lehetetlen.

Ami a tényállást illeti, ez biza súlyos és szándékos veszélyeztetés, ami börtönnel sújtható.

Szeretném az ilyeneket látni amint integet a fiacskájának a rács mögül a Kozma utcában.

Donor 2009.01.15. 13:08:07

@TheFishy: Egyszer előttem is volt ilyen. Két szöszi csajszi képtelen volt lehúzni a kártyát.
Kiszálltam odamentem, elkértem a kártyát és lehúztam nekik. Ők megköszönték és mentek a dolgukra ahogy én is.

Volt hogy motorral megyek, látom a kocsinak nyitva a hátsó ajtaja, odamegyek lámpánál a kocsi mellé, átkiabálok a vezetőnek hogy nyitva a hátsó ajtó (sisak miatt muszáj kiabálni) erre elkezd velem ordítozni hogy mi a fasz bajod van köcsög motoros. Kicsit ledöbbentem de elmondtam neki még egyszer hogy nyitva a hátsó ajtó, erre jól zavarba jött és nyökögött, hogy ja, kösz.

Vagy amikor öreg kocsi lerohad a belsősávban és egyedül próbálja kitolni az útról. Senki nem segít neki, nem engedik el, csak a dudát nyomják. Megálltam a külső sávban, vészvillogó és segítettem neki kitolni. Persze mögöttünk mindenki a dudát nyomta, a torlódásban, pedig biztos vagyok hogy nem torlódott volna fel ennyire ha az első ember nem kikerüli hanem akár csak annyival segít, hogy elengedi.

Nem értem az embereket, mire ez a nagy agresszió. Ha annyira sietnek, akkor miért nem segítenek annak, aki önhibáján kívül elakadtak? Sokkal gyorsabban megszűnik az akadály és gyorsabban mehetnének tovább, ráadásul az idegei sem készülnének ki.

Vagy velem van a baj?

Donor 2009.01.15. 13:11:02

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Ilyen kellemetlenséget nem kívánnék...a kamionosnak.
Gondold el milyen sokba kerül újrafesteni a lökhárítót :D

Donor 2009.01.15. 13:19:52

@megsemnyikk@n: Pedig nem lenne rossz egy ilyen veszélyességi mutató...amit a biztosítók is megkapnának hogy tudják kire kell 10*-es díjat adni...hogy aztán nekem 1/10 lehessen :)

Donor 2009.01.15. 13:26:09

@megsemnyikk@n: Tedd már ki a linket hátha mást is érdekel :)
Amit én találtam eddig azok nagyon gyatra minőséget produkáltak. 20ezerért.
100ezer pedig elég sok nekem ilyenre, miközben írtó magabiztos vagyok hogy én kivédek bármit :D

Donor 2009.01.15. 13:27:33

@Auto-InterCont: Viszont ha elég gyorsan ment akkor megörökítették, hozzácsapják ezt is a fotóhoz és magyarázza ki ha tudja.

szaGértő 2009.01.15. 13:35:16

@SilentSound · autozz.blog.hu 2009.01.15. 10:43:14
"@megsemnyikk@n: Küldtem emailt. :) "

Éniskérekszépen. :)

Donor 2009.01.15. 13:39:35

@Bencito: Vaterán ugyan ez olcóbb, de a fő probléma a 320*240-as felbontás.
Ha a teljes képernyőt kitölti a rendszám csak akkor lehet leolvasni, de még egy arc felismerésére is kevés.
640*480 minimum kellene,

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 13:40:08

Vazeg, télleg jutalékot fogok most már kérni tőlük, egyébként autoskamera.com, ami itt van, ilyen van nekem is és innen szereztem. :)

Bencito 2009.01.15. 13:46:51

@Donor: Köszönöm! vajon mennyi az eséllye annak, hogy ha beviszem a felvételt, akkor a rendőrség hivatalból eljárást indít?? Vagy nekem kell feljelentenem?

TheFishy 2009.01.15. 13:47:24

@Donor: nem is igazán értem az egész logikáját sem, mit hisz? hogy ott ülök a kocsiba és az a perverzióm, hogy pár autóval a hátam mögött a sorompó előtt verem a fa**omat?? Vagy hogy unalmamban ott parkoltam??
ha dudál mi lesz? Megjavul egy vmi miatt meghibásodott kártya vagy a te általad elmesélt lerobbant autó? Nem...

Undoritó. És ha még kiállsz az igazadért még kapod a tockost meg az autód se bizti hogy jól jár. Vicc! Balkán nem Európa

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.15. 14:12:15

ezek a játékkamerák a 320x240es felbontásukkal szart se érnek :)

venni kell egy mezei kis VHS vagy milyen kamerát akár használtan is 15-20ért, na az aztán ad rendes minőséget :)

nagyzee 2009.01.15. 15:25:09

@SilentSound: cserébe kitegyem a banneredet :) ?

A gagyi (mert az) kamera haszna igazából ott van, hogy ezt az ember bekapcsolja, mert egy gombnyomás. Én nem tudom elképzelni magamról, hogy egy VHS kamerával az autóban videózzak, ha parkol az ember, el kell rakni, induláskor elővenni, totál macera. Kis kínai gagyi meg kéznél van. A minőség valóban elég gáz, a rendszám csak nagyon közelről olvasható, de azért én azt mondom, a semminél több. Volt már, akinek behozta az árát. Úgy tudom, egy rátolatást sikerült vele rögzíteni a delikvensnek, plusz még az utána következett párbeszéd látható részét. A bíróság (nem csak a felvétel alapján), de első fokon a kamerásnak adott igazat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 15:41:16

@nagyzee: Kitennéd a bannert, hogy aki innen odament, az visszataláljon? ;D

Egyébként tényleg csak ezért jó, mert kesztyűtartóból ki, tépőzárra fel (azt mondjuk én applikáltam hozzá :) ), bekapcs, és megy is memóriakártyára a videó.

Mondjuk mostanában lusta vagyok előszedni is. :D Egyszer már ki is törtem belőle a rögzítőcsavar anyáját, de a pillanatragasztó csodákra képes az ilyen kínai kütyüknél. :D

nagyzee 2009.01.15. 15:48:39

@SilentSound:
OFF
Értékelem az iróniádat :) Valóban nem igazán fordítok időt az oldal népszerűsítésére egyelőre, mentségemre legyen mondva, hogy egy egészen más projekten dolgozom éppen, úgy hívom csak, hogy munkakeresés :(

ON

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.15. 16:47:45

Hát basszus hogy ilyenkor nem tud a leállósávon parkolni egy lerobbant IFA...

Ha 90 volt a megengedett sebesség akkor ne ugráljon... Ha nem annyi volt (több) akkor meg villogjon vagy valami, de ennyi...

Tele a faszom az ilyenekkel akik azt hiszik hogy a haladás a biztonság előtt.
Kíváncsi vagyok mi villan át az agyukon amikor rajta fekszik az autójuk egy elmért kanyar után...

BGyRacer 2009.01.15. 18:11:21

buzi fasszopó! Ehhez nem tudok értelmesebbet hozzátenni.

Donor 2009.01.15. 20:40:22

@RosszQtya: 48 illetve 68ezer pixeles CCD-ket használtak a VHS kamerákban, a 320*240 az 72ezer pixel, tehát lényegében ugyan azt tudják a VHS kamerák mint ezek a játékok. Igaz hogy szebb a képe a VHS-nek, de picit sem élesebb.

Nézegettem a Sanyo-nak vannak egész jó minőségű SD kártyás kamerái már 50ért is. MPEG4-es tömörítés 640*480-as felbontás (ez már 0,3megapixel :)). Ez már elegendő szerintem. Ha valakinek több pénze van akkor FULL HD-s is van. Ja és optikai stabilizátor is van benne, ami nem hátrány.

B.GY. 2009.01.15. 20:43:56

Kurva annyát az ilyen buzinak.Még jó,hogy nem a haverom ment mögötte a kockaladával.Ő már egy pár újgazdag majomnak eltörte az állát ilyenekért.Ő az aki elállitja a rokkantparkolóból az X6,Hummer,Q7 stb.buzikat.Még soha nem ugattak neki vissza,pedig nem 120 kiló és 200 centi.Csak olyen feje van,hogy nem mernek szólni neki:)

Donor 2009.01.15. 20:44:46

@nagyzee: A felvételeket nézve igazad van, erre tényleg jó és ha nem is tökéletes de a leg rettegetebb helyzetekre mégis megoldás.
Ha bevág elém vagy rám tolat az már elég közeli hogy leolvasható legyen a rendszám.

Illetve egy baleset esetén pontos rekonstruálásra is jó.
Lehet hogy mégis veszek ilyet :) bár alapvetően motorra fedélzeti kamerának akarom hogy fel tudjam venni milyen fasza gyerek vagyok :DDDD

nagyzee 2009.01.15. 21:39:28

@Donor: "motorra ... akarom hogy fel tudjam venni milyen fasza gyerek vagyok :DDDD "

Úgy emlékszem láttam már hasonló motoros felvételt, és a vége hirtelen hiányzott....

bounty123 2009.01.15. 22:32:20

Hihetetlen indulatok tudnak elszabadulni egyesekben vezetés közben. Az M7-esen autózom Pest felé, a 3 sávos szakaszon. Előzök - szabályos sebességtartományban - egy külső sávban levő autót a középsőben (még nem értem mellé). Látom, hogy mögöttem jön valaki, akit meg a szélsőben előznek. Ez a valaki mögém ér, és őrült módjára elkezd villogtatni, dudálni, majd a kb. 20 sec után amíg megelőzték és mögém ragadt kivág a bal szélsőbe, mellémér és teljes erőből rámrántja a kormányt jobbra. De olyan hirtelen és erővel, hogy épp csak el tudtam szedni előle jobbra az autót és így be tudott vágni a hőn áhított középső sávba.

Egyszerűen fel nem foghatom, hogy még ha neadjisten szabálytalanul tartanám is fel egy rövid időre, megéri neki ezért a saját, az enyém és még többek életét halálos veszélybe sodornia? Ettől most elégedett és boldog lett vajon, ő nyert?

kéjenc 2009.01.16. 08:42:35

szidta már vki a fasszopó puntóst is?
akkor én...

kasu 2009.01.16. 11:05:24

Bocsánat, a kocsiba szerelhető spéci kameráról nem tudok semmit. Pl.hogyan beépíthető meg táp, meg mire dolgozik, honnan beszerezhető. Aki többet tud ezekről kérem írja meg (a reklám gyanú elkerülése miatt) privátban, legyen szíves.
Köszönettel
hul270@citromail.hu

kasu 2009.01.16. 11:20:23

Egy eset velem is...új autó, erős, élvezem, megy mint a golyó, bonyolult forgalom, de fáradtság és mehetnék bennem. A hely M7, dugó után totyogás, előttem 80 három sávból a legbelsőben és végre haza szeretnék érni. Megyek a nyakán és rávillantok. Aztán mivel nem történik semmi, a világért se menne lejjebb: még egyszer. Ő: nyom egy satut. Én is. Billenés, ABS, korlát 10 cm. De nem mentem bele. Elfehéredtünk, beremegett a lábam/lelkem, mi tagadás. Megúsztuk, de magamban: a rohadék, a szemét, agyonlőni stb. Nemsokára melléérek, kezdeném a tüzelést...látom ám a vezető egy középkorú, hatalmas fülbevalós picsa, vadul beszélget és fogalma sincs mi van, volt, és lesz, megy a sötétben, hol lassan hol jobban, fél lámpával, érzés után. Vagyis nem volt ő szemét, csak hülye. Én meg most egy agresszív bunkó. Soha többet senki nyakára, se nem villogok.

lwcolors 2009.01.19. 15:06:08

Szombaton jártam az M0-on, az M1-M5 közötti régi szakaszon. Érdekes, a kamionok betartották a 80-at a külső sávban. Én is a külsőben mentem (mivel nem szeretek sokat fizetni feleslegesen), óra szerint 85-88-al haladt a sor. Mégis volt, akiknek ez kevés volt, ők a belső sávban autóztak el mellettünk 110 körül. Aztán egyszer szólt apám az utasülésről, hogy "nézd, fotóznak, mosolyogj"! A belső sáv felett folyamatos volt a vakuvillanás, de ez sem tartotta vissza őket... remélem, már éles a rendszer, és büntetnek is.

Бабаяга 2009.01.19. 16:11:53

Iwcolors: állítólag már vége van a teszt szakasztnak, tehát nagy eséllyel ment élesben a dolog.
Hálás vagyok az M0 új trafijaiért. Magam ritkán járok arra, de az M5 felé a nyugi, elég a 80-90 tempó erősen kezd terjedni, sőt már az 51-s úttól lassítanak azok, akik csak annyit tudnak, hogy valahol Csepelnél is van egy trafi. Azóta sokkal biztonságosabb a dolog, sőt az elmúlt két hétben még követési távolság szerűséget is sikerült felfedeznem az úton.
Tehát még több trafit az M0-ra. Az átlag muszájból járta nem kipróbálni egy ezresből megtankolva, hogy mit tud a verda.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása