Már amiatt is szimpatikussá tette magát számomra Troppauer Hümér, hogy szereti a jazz-t. Nem a Hondát, hanem a zenét. Aztán majdnem eggyel kevesebb lett a stílusos emberek száma, amikor az történt, amit le is írt nektek alant.
’09.01.12. M0 (Balatontól M5 felé tartó szakasz – 80km/h) kb. 11.30. A hétfői szmog riadóra való tekintettel M0-n kerülöm Budapestet nagy ívben. Előttem kamionsor, tempó 80km/h (megengedett). Jó mazsolaként, ráérősen követem őket kellemes jazz muzsikát hallgatva.
Belső sor torlódik, de dinamikusabban halad minálunk. Sort felvezeti egy Punto, a maga kb 90es tempójával. Kettővel mögötte Volvo XC90, amögött még sokan. Volvo tulajdonos hazánkfia megalázónak érezvén hosszan haladni egy ilyen helyzetben, az előttem haladó kamiont alulról a leállósávon előzi hirtelen, majd (mi sem természetesebb) a belső sávba visszavágva állóra fékezi a terepjáróját, ezzel büntetve nem csak az általa frissen meggyűlölt puntóst, hanem életveszélybe sodorva ezzel az összes többi mögötte jövőt.
A tömegkarambol elmaradásáért csak Fortunát dícsérhetem. A Punto mögött Kia Sportage, ami magas felépítése miatt takarja az előtte zajló eseményeket. Mellettem a belső sávban román rendszámos Daewoo, kisgyermekes családdal – pont látom apuka riadt arcát, amint izomból tapossa a féket, miközben riadtan konstatálja, hogy véget ér négy élet… Aztán büdös gumiszag marad és a kőlavina hangja, amint sok szívről esik le a nagy kő; túléltük!
Nem szoktak érdekelni a hülye autósok – minden valószínűség szerint sokaknak én is az vagyok, hova okoskodjak egy Ford Escort-tal (ami ráadásul a feleségem nevén van). De ezt a Volvo tulajdonost megvetem. A hirtelen lassulás miatt volt szerencsém melléjük sodródni. Gondolom a fia ülhetett mellette, akit láttam és persze a büszke Volvo tulajdonos apukát.
A történtek után elégedetten taposott a gázra és (rosszul saccolok – most sem teszem) nem 80km/h-s sebességgel hagyta el a helyszínt.
Vajh’ miként számolt volna el a lelkiismeretével, ha a sokadalom egymásba gyűrődik, s ne adja ég; többen halnak?
JKB-097, fekete Volvo XC90. Csak a mihez tartás végett...
Paladin 2009.01.15. 07:25:31
Ez a fő gond ebben a k*rva országban. Amíg az autó a státuszszimbólum szerepét tölti be, addig lesznek olyan barmok, mint ez a kedves Volvós. Ide tart az értékrend.
Algopirin 2009.01.15. 07:25:58
heliox 2009.01.15. 07:51:47
Gomulka Béla 2009.01.15. 08:00:12
nuendo 2009.01.15. 08:27:37
Szomorú, de ilyen van, nap mint nap. Az XC90-es balfasz meg biztos sznob, mint állat, és ha csak sejtené is, mennyibe kerül egy traktor, inkább azzal járna. És mivel drága autója van, úgy gondolja, büntethet. Biztos veri a gyerekét is. Rohadjon meg!
Én már csak arra vagyok ezek után kíváncsi, hogy mikor jön a "Búcsuszex nem volt?" c. komment.
forrórágógumi 2009.01.15. 08:27:47
nagyzee 2009.01.15. 08:29:04
parapali 2009.01.15. 08:34:57
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.15. 08:37:17
És ekkor csörgött az ébresztő óra és felébredtem a valóságba. Pedig de szép is lett volna igy a befejezés :D
_laze_ 2009.01.15. 08:39:35
nagyzee 2009.01.15. 08:42:27
RaveAcE 2009.01.15. 08:44:38
Ilyenkor leadnám a memóriakártyát a rendőrségen egy feljelentéshez mellékelve. Ha nem kap ejnye-bejnyét, akkor soha nem fogja abbahagyni.
RaveAcE 2009.01.15. 08:46:32
nagyzee 2009.01.15. 08:52:36
nagyzee 2009.01.15. 08:54:37
Szendwich 2009.01.15. 09:00:11
Szanalmas volt...
ex-dr. vuk 2009.01.15. 09:04:29
Kussoljak?
2009.01.15. 09:21:48
Alex3000 2009.01.15. 09:25:29
okostojgli (törölt) 2009.01.15. 09:27:08
T3raYon 2009.01.15. 09:29:03
2. Ez a ráfékezős dolog nagyon ocsmány, egyszerűen akármi történjék is az úton ilyet nem lehet tenni, az meg külön tahóság, hogy mindezt az M0-án csinálja ahol még menekülni sem lehet - két betonfal között autózik az ember. Ráadásul leállósávon előzni... Barom.
3. Arra kíváncsi lennék, hogy ti hogy vélekedtek ennek a ráfékezésnek a "jogi" oldaláról. Ugye technikailag ez azért nagyon gennyes húzás, mert ha ütközés van akkor az aki okozta (első autó) ugyebár NEM felelős a KRESZ szerint, mivel az utána jövők nem tartották be a követési távolságot. Vajon mennyi esély van a szándékos rosszindulatot bizonyítani, igazolni? Szerintem semmi. Bármikor mondhatja, hogy azért fékezett, mert valami veszélyhelyzetet érzékelt... Éppen ezért a jogi visszaélés miatt szerintem a sün kiutalása a delikvensnek nem elégséges büntetés. Végleges jogosítványmegvonás kell alkalmatlanság miatt (pl. nem lát...) :-)
sanyix 2009.01.15. 09:31:32
najó mégis miért nem mentél utána és verted be az arcát?
nickita 2009.01.15. 09:34:52
TheFishy 2009.01.15. 09:40:51
Rámdudálnak emiatt az ekkorra már 15mp-esre duzzadt várakozás miatt a mögöttem jövő szimpatikus úriemberek (2 autó láthatóan cimbik).
Kiszállok és közlöm: "Jó lenne, ha nem dudálnál, mert kifizettem, csak nem veszi be a kártyám".
Válasz kis fáziskéséssel: "Mi a fas*t csinálsz már ott elöl, az életbe nem jutunk ki innen."
Parkolóőrhöz odamenvén kiengedett a sorompón. Valami technikai hiba.
Üzenem a VW GOLF paraszt tulajának, hogy szarjon/szüljön farfekvéses tarajos sült.
Gondolom épp szülni sietett.
Utálom ezt az országot. Az emberek miatt. A táj gyönyörű!
Szép és balesetmentes napot Nektek!
ui.: Tudom lagymatag szar sztori, mert nem lett verekedés. De verekedjek egy iq nulla emberrel, egy rajtam kivülálló ok miatt? Vagy rugdossak tükröt?
Gondoltam meglepem egy normálisabb hangnemű mondattal. Nem is igazán tudta hovatenni 10-20 mpig! :)
monnyo 2009.01.15. 09:43:10
:D legalább van még vkinek humora itt.
Gabesz81 2009.01.15. 09:43:38
Ilyenkor csak az a kérdés, ha annyira ráér lefékezni, sőt akkor biztos számol azzal is mivan, ha nem tud megállni a mögötte jövő és rendőrt kell várni... AKKOR ROHADTUL SIETHET!
Lunitari 2009.01.15. 09:44:36
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.15. 09:44:59
Lunitari 2009.01.15. 09:49:36
biohazard 2009.01.15. 09:52:07
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.01.15. 09:54:12
Gabesz81 2009.01.15. 09:56:01
2) feljelentés önbíráskodás és kresz megszegése miatt
Bízni kéne a bíróságokban a hatóságokban, működniük kéne és akkor:
1) fel sem merülne a parasztban a 80-as táblánál 90-nél is gyorsabban menni
2) nem teremtene életveszélyt
Persze lehet megint azt is vizsgálni, hogy mennyi ideig ment a Punto-s a sor elején tötymörögve... ha csak 1-2 kamion, akkor nem hiszem, hogy ez így történt volna.
Aszi 2009.01.15. 09:57:33
megsemnyikk@n 2009.01.15. 09:58:08
Lunitari 2009.01.15. 09:58:55
Andie 2009.01.15. 10:02:53
Aztán másnap olvastam, hogy ezeknek a padlófék a szokásuk. Hát akkor kivert a viz, mert belegondoltam, hogy ott 20 centire a seggétől, 100-al haladva kb esélyem nem lett volna megállni, még csak a fékre lépni sem. Azóta nem villogok, dudálok az ilyeneknek.
Nekem is volvóm van, igaz egy 30-assal kisebb, mint a postbeli tahóé - de én is maximálisan elitélem a viselkedését. És nehogy azt higgyétek, hogy valami nagy szám ez az XC90, nagy , böhöm, meg minden, de ennyiben ki is merül a "luxus" kategória. Szarban volna még nyilt pályán is, mert beérném seperc alatt.
Az M0-áson meg mostmár tényleg nagyon kell figyelni, mert az ember akaratlanul is 80 fölé lendül, főleg ha szabad az út, és csúnyán megbüntetik. Eddig azért 90-100 között végigporoszkáltam, ha a forgalom engedte, node ezt is bezárták. Úgylátszik nálunk divat a megélhetési korlátozás. Ez kb olyan, minthogy az utcánkban 3 éve ki van rakva a "Kátyús úttest", meg a 30-as tábla, ahelyett, hogy egy délután végigmenne rajta az aszfaltozó brigád. (ja bocs, tavaly télen(!!!) befoltozták a nagyobb lyukakat, amiben már egy XC90 is eltünt volna)
Szvsz a rendszám-feketelista nemsokat érne, ki tud fejben tartani többszázezer rendszámot ? :)
Esetleg ilyen GPS-be vagy ilyesmibe épitett rendszámfelismerö rendszer kéne, ami ha eléd csellen egy ilyen barom, akkor sipolna, ugrálna, hogy "Vigyázz, barom előtted!!" :)))
megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:06:34
Aszi 2009.01.15. 10:09:52
bobsys 2009.01.15. 10:12:53
3. Arra kíváncsi lennék, hogy ti hogy vélekedtek ennek a ráfékezésnek a "jogi" oldaláról. Ugye technikailag ez azért nagyon gennyes húzás, mert ha ütközés van akkor az aki okozta (első autó) ugyebár NEM felelős a KRESZ szerint, mivel az utána jövők nem tartották be a követési távolságot. "
Ha valaki bevag eled es satu akkor nem te vagy a hibas. A KRESZben van egy olyan is, hogy akkor terhetsz vissza a masik auto ele ha a kovetesi tavolsag is rendben van.
Persze valoszinuleg neked kell bizonyitanod, de erre jo a kis kamera a kocsiba.
Volt ilyen eset ahol vmi barom egy munkasokkal teli kisbuszt buntet meg ilyen befekezessel. Ott meg is haltak paran a kisbuszbol (valamelyik autopalyan tortent) es eljaras indult a befekezo ellen
Rousboy 2009.01.15. 10:13:26
Sajnos a posztoló kisebbségi komplexusban szenved az escortja miatt, amit nagyon sajnálok. Az autó már régóta nem státusszimbólum, de ugye még ebben is le vagyunk maradva pár tíz évvel.
Egyébként télleg nagy mák hogy nem maradt ott senki ebben a szituban, simán mondható h szerencsére rutinos vezetők előtt vágta be a satut, aki tudtak reagálni. Nem ismerem az XC90-et, de asszem összkerekes, meg gondolom van benne abs, esp, mindenféle szar elektronika, amitől brutális fékhatást tud produkálni. Sajnos xc90es vásárlásakor nincs iq teszt, hogy belegondolna-e a paraszt abba, hogy nem satuzunk, meg nem vágunk be esetleg rosszabb fékhatással, technikával rendelkező autók elé. Ugyanugy ahogy senki elé, de mondjuk egy Carerra megállt volna kerámia fékekkel, az valószínű. :)
ravens01 2009.01.15. 10:14:19
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.01.15. 10:14:43
Rohadjon meg amúgy.
Kíváncsian várom, hogy egyáltalán történik-e valami. Silentsound, a bejelentéseket megtehetnéd.
Már javasoltam, és most is javaslom: hozzunk létre egy feljelentő oldalt, ahol ezeket a történeteket megfelelően dokumentálva, a jogi képviseletet sablonokkal egy ügyvédi irodának átadva bejelentjük. Nem fog másképpen megváltozni körülöttünk a világ.
Nyilván lesznek visszaélések, de amíg _élés_ van, addig jó, nem?
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.01.15. 10:18:13
idemásolom, mert lehet, hogy a posztból idővel kitöröltetődik.
Tibike15 2009.01.15. 10:18:37
Itt ugyebár kétsávos az út majdnem a körforgalomig tehát ki lehetne használni a párhuzamos közlekedést, de mindig van 1-2 okostojás, aki sérelmezi, hogy elmennek mellette a belsőben.
Az okostojás hirtelen behúzódott a felezőre, hogy elállja az utat és a mögötte jövő autó szépen összezúzta a hátulját, mert nem számított akadályra a belső sávban.
Amit megszívott a köcsök 'oktató' az volt, hogy 4-en ültek a kocka ladában, ami beleszállt és így 1:4 az arány a tanúk tekintetében. Bár ez nem fontos, de természetes kisebbségiek voltak a ladában, nem sok esélyt adva az 'oktatónak', de semmi baj ezzel.
Még csak annyit láttam, hogy félreálltak 'megbeszélni' a dolgot, de nagyon hangosan tették. Gondolom letépték volna az arcát a gyereknek, ha nem ismeri el a felelősségét, de meg is érdemelte a szemétládája.
Ha belegondolok én is szoktam a belsőben előre menni, főleg ha sietek és akár én is járhattam volna így.
Ha ez valakit megnyugtat a németek is szeretnek ám oktatni, volt szerencsém ott is ilyen vészfékezéses paraszthoz.
Shopping 2009.01.15. 10:20:33
így kell!!!!!!!
Kirakni a rendszámot.
Ha valaki látja, nyomjon előtte satut.
Andie 2009.01.15. 10:21:51
MP 2009.01.15. 10:22:02
megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:35:21
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 10:43:14
megsemnyikk@n 2009.01.15. 10:45:48
biohazard 2009.01.15. 10:49:46
Nancsi 2009.01.15. 10:51:50
"végre
így kell!!!!!!!
Kirakni a rendszámot.
Ha valaki látja, nyomjon előtte satut."
Na persze, de csak ha Kraz-zal van. Egyébként meg nem a satuzás a megoldás, hanem a feljelentés. Az ideális megoldás az lenne, hogy hátsó kamera+rendszám felismerő rendszer+online adatbázis, meg egy kis kütyü, ami miután detektálta az elmebeteget felmutatna a hátsó ablakban neki egy "Ismerlek mocsadék, figyelek, feljelentelek, fossál!" feliratú táblát.
Auto-InterCont 2009.01.15. 10:55:00
A Volvo-s azt mondja, hogy nem így volt. Viszlát!
a törrökk 2009.01.15. 11:00:44
a törrökk 2009.01.15. 11:03:38
Lunitari 2009.01.15. 11:22:53
avogadro00 2009.01.15. 11:24:26
na_most_akkor 2009.01.15. 11:28:10
Manapság ezt - menet közben - kilencvennel is tudni kell.
goes 2009.01.15. 11:29:38
Árpád a Király 2009.01.15. 11:30:25
Jobb lesz vigyázni.
A kamionost lepuffantó trabantos az idén szabadul a börtönből.
Árpád a Király 2009.01.15. 11:32:07
Most vettem egy billencs Zilt éppen erre a célra.
Mától szemét leszek és minden szabálytalankodó kocsogot letolok az útról.
Oszt jó napot!
goes 2009.01.15. 11:32:07
Auto-InterCont 2009.01.15. 11:33:05
A baj az, hogy a Volvo-ban is ketten voltak és ha nem rögzítette éppen kamera, akkor nehéz tanúkat szerezni. Kamionok a jobb sávban, eggyel mögötte már senki nem lát semmit. Kettövel a Volvo mögött megint nem lát senki semmit.
Nem azt mondom, hogy soha nem lehetne, de itt nem történt baleset -persze nem a Volvo-s miatt. Szóval ez így elég gyenge lábakon áll. A hazugságvizsgáló pedig nem használható fel bizonyítékként.
Olyan már elöfordult az öcsémmel, hogy egy részeg autós tolta le az útról és veszélyeztetett több autóst. Az öcsém hívta a rendöröket és elmondta, hogy szerinte hol lehet félreállítani. A rendörök már várták.
Néha van happy end, de ez nagyon ritka. Sajnos, ha nem történik baleset, akkor szépen lesöprik az asztalról az ügyet, mert -ugye- van fontosabb doguk is.
Sajnos a negatív példára több a tapasztalat.
Árpád a Király 2009.01.15. 11:34:39
Nagy szart!
Fejbe lőni és otthagyni a varjaknak.
Bencito 2009.01.15. 11:35:02
www.arukereso.hu/biztonsagi-kamera-c3871/szines-mobil-fedelteti-kamera-autoba-motorra-p25082588.html
Auto-InterCont 2009.01.15. 11:38:03
www.vatera.hu/item/view/?cod=120471689
Ez sokkal jobb!!! Szereld az autó tetejére és így nem mernek szabálytalankodni sem. Olcsóbb is!
:D
Lunitari 2009.01.15. 11:40:26
Gabesz81 2009.01.15. 11:40:28
De, ha már ennyire nyugatmajmolás megy, akkor ott hogy tudnak nyugodtan 100-120-szal menni, meg amerikásban? Itt most nem a németekre gondolok... francia, angol, BeNeLux kollégáinkra.
Az ütő megállt bennem Liege környékén amikor a 70-nel tötymörgők sorát a 80-as táblánál kielőzve 2 sávos úton (semmi para) 80 felett 1-2 km/h-val láttam valami villanást a hídkorlátba épített kütyüből. Itthon lenne ilyen érzékenyre állítva a rendszerek...
Trafik, telepített trafik. Egyszerűen azt sem értem, hogy a majmolásból ez is mindig kimarad. Annyi rögzített trafit, mint olaszban láttam tavaly nyáron egészen Nápolyig eljutva... Persze, hogy vannak állatok ott is, de minden város előtt ott van a táblánál. A 0-shoz hasonló Firenze-Siena pályán is végig és még Rómától délre is. Csak úgy mint elég sok rögzített van Belgiumban, Hollandiában... Ennyi, ott működik, itt is fog.
Lunitari 2009.01.15. 11:41:57
Bencito 2009.01.15. 11:43:11
Auto-InterCont 2009.01.15. 11:44:28
Igen, ezt már nem akartam írni, de logikus, hogy így a legbiztonságosabb!
MaCS_70 2009.01.15. 11:51:08
Hirtelen ezeket találtam:
www.brickhousesecurity.com/car-camera.html
www.brickhousesecurity.com/voyager-car-camera-gps-logger.html
Üdv: MaCS
Lunitari 2009.01.15. 11:53:26
elvispresley 2009.01.15. 11:57:47
Aszi 2009.01.15. 11:59:14
albi99 2009.01.15. 11:59:17
Auto-InterCont 2009.01.15. 12:02:32
Azért a 130-at sem eröltetném tartósan a belsö sávban...
flamer 2009.01.15. 12:10:39
TH 2009.01.15. 12:12:22
Lygia 2009.01.15. 12:19:49
gáborgábor 2009.01.15. 12:20:06
FüligGym 2009.01.15. 12:23:32
KRESZ 3. § (1) bek. c) pont: Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
27.§ (3) bek.: A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
És akkor a közúti veszélyeztetésről még nem is beszéltünk…
Másrészről Btk. 77. § (1) bek. a) pont: El kell kobozni azt a dolgot, amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak, vagy arra szántak.
Végül, de nem utolsó sorban, a Volvós sz@rjon szögesdrótba csavart, megriadt, farfekvéses óriás tarajos sült… minden idióta manővere után.
Ui.: Biztos zokon venné, ha az XC90-est kivennék az óriás tarajos sül miatt kitágult ánusza alól!
biohazard 2009.01.15. 12:31:24
Auto-InterCont 2009.01.15. 12:33:28
Mert ha ´´prémium autója´´ van, az már más...
TH 2009.01.15. 12:36:54
Donor 2009.01.15. 12:55:52
Ami a tényállást illeti, ez biza súlyos és szándékos veszélyeztetés, ami börtönnel sújtható.
Szeretném az ilyeneket látni amint integet a fiacskájának a rács mögül a Kozma utcában.
Donor 2009.01.15. 13:08:07
Kiszálltam odamentem, elkértem a kártyát és lehúztam nekik. Ők megköszönték és mentek a dolgukra ahogy én is.
Volt hogy motorral megyek, látom a kocsinak nyitva a hátsó ajtaja, odamegyek lámpánál a kocsi mellé, átkiabálok a vezetőnek hogy nyitva a hátsó ajtó (sisak miatt muszáj kiabálni) erre elkezd velem ordítozni hogy mi a fasz bajod van köcsög motoros. Kicsit ledöbbentem de elmondtam neki még egyszer hogy nyitva a hátsó ajtó, erre jól zavarba jött és nyökögött, hogy ja, kösz.
Vagy amikor öreg kocsi lerohad a belsősávban és egyedül próbálja kitolni az útról. Senki nem segít neki, nem engedik el, csak a dudát nyomják. Megálltam a külső sávban, vészvillogó és segítettem neki kitolni. Persze mögöttünk mindenki a dudát nyomta, a torlódásban, pedig biztos vagyok hogy nem torlódott volna fel ennyire ha az első ember nem kikerüli hanem akár csak annyival segít, hogy elengedi.
Nem értem az embereket, mire ez a nagy agresszió. Ha annyira sietnek, akkor miért nem segítenek annak, aki önhibáján kívül elakadtak? Sokkal gyorsabban megszűnik az akadály és gyorsabban mehetnének tovább, ráadásul az idegei sem készülnének ki.
Vagy velem van a baj?
Donor 2009.01.15. 13:11:02
Gondold el milyen sokba kerül újrafesteni a lökhárítót :D
Donor 2009.01.15. 13:19:52
Donor 2009.01.15. 13:26:09
Amit én találtam eddig azok nagyon gyatra minőséget produkáltak. 20ezerért.
100ezer pedig elég sok nekem ilyenre, miközben írtó magabiztos vagyok hogy én kivédek bármit :D
Donor 2009.01.15. 13:27:33
szaGértő 2009.01.15. 13:35:16
"@megsemnyikk@n: Küldtem emailt. :) "
Éniskérekszépen. :)
Donor 2009.01.15. 13:39:35
Ha a teljes képernyőt kitölti a rendszám csak akkor lehet leolvasni, de még egy arc felismerésére is kevés.
640*480 minimum kellene,
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 13:40:08
Bencito 2009.01.15. 13:46:51
TheFishy 2009.01.15. 13:47:24
ha dudál mi lesz? Megjavul egy vmi miatt meghibásodott kártya vagy a te általad elmesélt lerobbant autó? Nem...
Undoritó. És ha még kiállsz az igazadért még kapod a tockost meg az autód se bizti hogy jól jár. Vicc! Balkán nem Európa
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.15. 14:12:15
venni kell egy mezei kis VHS vagy milyen kamerát akár használtan is 15-20ért, na az aztán ad rendes minőséget :)
nagyzee 2009.01.15. 15:25:09
A gagyi (mert az) kamera haszna igazából ott van, hogy ezt az ember bekapcsolja, mert egy gombnyomás. Én nem tudom elképzelni magamról, hogy egy VHS kamerával az autóban videózzak, ha parkol az ember, el kell rakni, induláskor elővenni, totál macera. Kis kínai gagyi meg kéznél van. A minőség valóban elég gáz, a rendszám csak nagyon közelről olvasható, de azért én azt mondom, a semminél több. Volt már, akinek behozta az árát. Úgy tudom, egy rátolatást sikerült vele rögzíteni a delikvensnek, plusz még az utána következett párbeszéd látható részét. A bíróság (nem csak a felvétel alapján), de első fokon a kamerásnak adott igazat.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 15:41:16
Egyébként tényleg csak ezért jó, mert kesztyűtartóból ki, tépőzárra fel (azt mondjuk én applikáltam hozzá :) ), bekapcs, és megy is memóriakártyára a videó.
Mondjuk mostanában lusta vagyok előszedni is. :D Egyszer már ki is törtem belőle a rögzítőcsavar anyáját, de a pillanatragasztó csodákra képes az ilyen kínai kütyüknél. :D
nagyzee 2009.01.15. 15:48:39
OFF
Értékelem az iróniádat :) Valóban nem igazán fordítok időt az oldal népszerűsítésére egyelőre, mentségemre legyen mondva, hogy egy egészen más projekten dolgozom éppen, úgy hívom csak, hogy munkakeresés :(
ON
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.15. 16:47:45
Ha 90 volt a megengedett sebesség akkor ne ugráljon... Ha nem annyi volt (több) akkor meg villogjon vagy valami, de ennyi...
Tele a faszom az ilyenekkel akik azt hiszik hogy a haladás a biztonság előtt.
Kíváncsi vagyok mi villan át az agyukon amikor rajta fekszik az autójuk egy elmért kanyar után...
BGyRacer 2009.01.15. 18:11:21
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 19:27:53
Donor 2009.01.15. 20:40:22
Nézegettem a Sanyo-nak vannak egész jó minőségű SD kártyás kamerái már 50ért is. MPEG4-es tömörítés 640*480-as felbontás (ez már 0,3megapixel :)). Ez már elegendő szerintem. Ha valakinek több pénze van akkor FULL HD-s is van. Ja és optikai stabilizátor is van benne, ami nem hátrány.
B.GY. 2009.01.15. 20:43:56
Donor 2009.01.15. 20:44:46
Ha bevág elém vagy rám tolat az már elég közeli hogy leolvasható legyen a rendszám.
Illetve egy baleset esetén pontos rekonstruálásra is jó.
Lehet hogy mégis veszek ilyet :) bár alapvetően motorra fedélzeti kamerának akarom hogy fel tudjam venni milyen fasza gyerek vagyok :DDDD
nagyzee 2009.01.15. 21:39:28
Úgy emlékszem láttam már hasonló motoros felvételt, és a vége hirtelen hiányzott....
bounty123 2009.01.15. 22:32:20
Egyszerűen fel nem foghatom, hogy még ha neadjisten szabálytalanul tartanám is fel egy rövid időre, megéri neki ezért a saját, az enyém és még többek életét halálos veszélybe sodornia? Ettől most elégedett és boldog lett vajon, ő nyert?
Gabesz81 2009.01.15. 23:53:10
kéjenc 2009.01.16. 08:42:35
akkor én...
kasu 2009.01.16. 11:05:24
Köszönettel
hul270@citromail.hu
kasu 2009.01.16. 11:20:23
lwcolors 2009.01.19. 15:06:08
Бабаяга 2009.01.19. 16:11:53
Hálás vagyok az M0 új trafijaiért. Magam ritkán járok arra, de az M5 felé a nyugi, elég a 80-90 tempó erősen kezd terjedni, sőt már az 51-s úttól lassítanak azok, akik csak annyit tudnak, hogy valahol Csepelnél is van egy trafi. Azóta sokkal biztonságosabb a dolog, sőt az elmúlt két hétben még követési távolság szerűséget is sikerült felfedeznem az úton.
Tehát még több trafit az M0-ra. Az átlag muszájból járta nem kipróbálni egy ezresből megtankolva, hogy mit tud a verda.