Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Teljes gőzzel dolgozik a közterület-fenntartó

2009.02.19. 13:00 :: SilentSound

Úgy látszik, hogy az FKF Zrt. dolgozói is a rendszeres olvasóink közé tartoznak, mert máris reagáltak a tegnapi, őket savazó posztra, amiben egyébként meglehetősen eltérő véleményeket olvashattunk a kommentelőktől is. Mi pedig csak örülünk, ha a múltkori Hummeres posztok után itt is meghallgattatik a másik fél is, hiszen így teljes igazán a kép.

Budapesten a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. feladata a 4300 kilométer hosszúságú szilárd burkolatú úthálózat téli-nyári takarítása.

A kép illusztráció

Társaságunk november 15-től téli munkarendben végzi feladatait. Ettől az időponttól válhat szükségessé a hajnali órákban a lefagyások miatt az utak síkosságmentesítése, az első hó megérkezése, annak eltakarítása. A munkarend meghatározza azokat a feladatokat, amelyeket havazáskor el kell végeznünk a balesetemenetes közlekedés biztosítására, rangsorolja az utakat fontosságuk szerint, hogy melyek tartoznak az első és melyek a második ütembe, melyeket tisztjuk meg előszőr, melyeket később.

Havazás esetén az első ütembe tartoznak, tehát priorítást élveznek az 1200 kilométer hosszúságú fő- és tömegközlekedési útvonalak, hidak, felüljárók, a városból kivezető autópályák bevezető szakaszai    (M 1, M 3, M 5, M 7, Ferihegyi repülőtérre vezető út) az egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátását biztosító logisztikai bázisokhoz vezető mellékutak. Ezek takarítását hóesésben folyamatosan végezzük. Megtisztításukhoz 6-9 óra szükséges.

A mellékutak takarítását csak ezután kezdjük meg.

Járműveink három gépi úttisztítási telepről vonulnak ki, köztük a blogban említett II. kerületi Erőd utcából.

Az elmúlt napok téli időjárása, mely során 36 óra alatt 35 centiméter hó eset, folyamatos munkavégzést tett szükségessé a már említett kiemelt útvonalakon. Erőd utcai telepünkről is a szóró munkagépek rögtön azokra a területekre vonultak, melyek megtisztítása volt a feladatuk, így sem a kivonulási telep utcáját, sem más mellékutcák takarítását nem végezték el. Erre a már említett második ütemben került csak sor.

38 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó jég

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tangara 2009.02.19. 13:08:35

Ez gy nagyon szép, meg jó, de szerda reggel 7-fél8 körül az M7 bevezető nem volt letakarítva, sem a 6-os. A nagytétényi út, az nem tudom, hogy milyen kategória, de az sem. Állítólag az M3 az rendben volt.
Nagykörúton az autók járták le, de szintén nem tudom, hogy melyik kategóriába esik.

Erre én csak ezt tudom reagálni.

Matrix_ 2009.02.19. 13:12:04

itt se lesz soha senkinek igaza :S

teabore 2009.02.19. 13:25:54

Ez mennyire ász! Az FKF-nél is olvassák a blogot :D :D :D :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 14:16:17

tényleg nem tudom miért kell kiakadni ha havas a hó. ha eljutnak odáig le fogják takarítani.

szerintem nyáron meg még útszárító kocsikat is be kéne vetniük, hogy felszárítsák az esős utak aszfaltját.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 14:17:44

Én utálom a letakarított utakat. Feljegesednek vagy sólével borítottá válnak az utak tőlük. Téli gumival pedig csak a hóban lehet igazán pörkölni :) Addig a lámák is rettegve otthon maradnak (vagy tömegközlekednek) és több hely jut a fehér tájon való autózásra, élvezettel párosítva!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 14:22:45

baromságot írtam:
nem a hó havasságára, hanem az út havasságára gondoltam :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 14:28:33

@Hurrá Torpedó: Nem baj, az is jó lesz :) Nekem tetszett a hó havassága :)

blogsámán 2009.02.19. 14:29:51

@tangara: Amiket kiemeltél, mind tömegközlekedési útvonalak, tehát az első körben takarítandók szerintem.

George Jung 2009.02.19. 14:32:31

Nagy szart!
Az M5 sem volt letakarítva, és egyébként és általában: ahogy kifordul az a kurva hókortó, leengedi a lapátját, és akkor egy utcával kevesebb havas. Ezen nincs mit mentegetőzni.
És bár a blogon nem túl szerencsés a helyesírással példálózni, de azért az FKF írhatott volna helyesebben is. Úgy takarítják az utakat is, ahogy ezt a levelet összebaszták.

blogsámán 2009.02.19. 14:54:23

@George Jung: Nem feltétlenül védeni akarom az FKF-et, de egy kicsit gondolkozzunk:
Elsőre én is egyetértek a véleményeddel, de egy szűk utcában, ahol mindkét oldalon autók parkolnak, nem biztos, hogy szerencsés a lapátot használni. Én legalábbis nem örülnék neki, ha az utca teljes hómennyisége miatt nem tudnék az autóba beszállni. Mondjuk ennyi hó nem esett. Amennyi esett, az viszont, lehet, hogy nem érte el azt a hómélységet, aminél indokolt a lapátot használni (az eredeti post képein nem volt vészes szerintem a hó mennyisége). Marad a sószórás. Feltételezem, egy autót egy meghatározott területre küldenek ki, így ha menet közben is szórna, akkor az eredeti területre már nem maradna annyi, amennyi kellene, másrészt útközben egy csomó olyan utat is felszórna, ahova egyébként más járatok vannak kiküldve. Persze lehet, hogy tévedek.

kamionos 2009.02.19. 14:57:01

Mesének nem rossz...
Miért nem arról írt, hogy mindig felkészületlenek a télre. Sokat szoktam hóban vezetni, de mindig megdöbbenek amikor belépek az országba.
Lenne mit tanulni a Németektől és az Osztrákoktól. Ott még szépen süt a nap amikor már granulátummal szórják az utakat.

blogsámán 2009.02.19. 15:00:49

@kamionos: Én már annak is örülnék, ha a sótól megszabadulnánk.

kamionos 2009.02.19. 15:02:52

@blogsámán: Nem véletlenül írtam, hogy granulátummal szórják az utakat.

Marty Mcfly 2009.02.19. 15:55:02

Azé bírom, ez jellemző a kommentelőkre, bárki bármit ír, csak anyázni lehessen! Tegnap az volt a baj, hogy el volt takarítva, ma az, hogy nem volt eltakarítva!
Ha megcserélnénk a két posztot a kommentelőkkel, akkor pont egy "minden szuper" végkifejletű sztorit kapnánk...
faszkalapok...

George Jung 2009.02.19. 16:18:38

@KuKori:
balesetemenetes, tisztjuk, eset
Az enyémben pedig: hókortó :-)
Enyhén visszanyalt a fagyi.

George Jung 2009.02.19. 16:21:24

@blogsámán:
Van abban valami, amit mondasz, de akkor mondják azt! "Pöcsömnyi volt a hó, basztunk elkotorni. És még örüljetek is neki, mert így nem kellett lapátolnotok." Lehet, hogy azt mondanám, igazuk van. De ők levezetik, hogy szakszerűen kell bénázni.
A sok tanulás megrontja a lelket. Régen miért nem volt ez gond? Elgondolkodtató.

Nikorene 2009.02.19. 16:21:31

photoshop... :) a képen egy út van havas fákkal, a képaláírás szerint viszon valami illusztrációt kéne látnunk...

Nikorene 2009.02.19. 16:35:00

Egyébként meg ne blogoljanak, hanem takaríccsanak :)

Petrodon 2009.02.19. 16:55:10

@George Jung: "Régen miért nem volt ez gond?"
Mert régen nem sírt senki, hogy ha volt fél centi hó az úton...

"Elgondolkodtató"

Ahogy mondod.

Ro3 2009.02.19. 18:36:20

A francokat. Régen volt olyan h leesett vagy 1.5m hó (emléxem, kis pöcsös voltam és asszem az 1.20-as hóban is elvesztem volna), de autóval minden gond nélkül lehetett közlekedni. (20cmes hóban is lehet, de mi a tökömnem nem tudják letolni, megvárják míg már maró kell hozzá??)

Bladika 2009.02.19. 19:48:54

Gondoltatok rá, hogy esetleg leengedett lappal, sokkal lassabban tud csak közlekedni a gép? Amíg abban a szaros kis utcában tologatja, addig máshol meg anyáztok, hogy ott miért nincs? De lefogadom, ha letolták volna akkor az előző poszt arról szólna, hogy csak maguk előtt, csak maguknak képesek eltolni és ami a fontos lenne arra szarnak rá!

Szánalom!

Ro3 2009.02.19. 20:04:14

@Bladika: Őőőő én pl pont azt írtam 2 poszttal ezelőtt, h a főutakat is tojják tolni, de mind1, mindenki azt hallja meg amit akar, vagy ammennyit az agya be tud fogadni...

Bladika 2009.02.19. 20:12:46

@Ro3: Mindenki annyit ért meg abból amit írok, "amennyit az agya be tud fogadni!"

Látod "tojják tolni" a főutakat, de a jó nép azzal van elfoglalva, hogy előttük nincsen! Én többek között erre is próbáltam rávilágítani!

Perillustris 2009.02.19. 23:44:03

Nem akarok nagyon offolni, de én a rengeteg ilyen-olyan okból segélyt kapó embereket hiányolom havazás esetén és utána. Lapátolni mindenki tud. Ha a segély nem ciki, ez se legyen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 23:45:18

@Perillustris: Amíg a segély nem jelentősen kevesebb, mint a "közmunka" bére, addig ezek a trógerek segélyen és rajtunk fognak élősködni. Sajnos.

Mertcsak 2009.02.19. 23:51:22

@Bladika:

Nálad a pont!

@Ro3:

Nálunk is volt olyan,hogy nem tudtunk suliba menni,mert akkora volt a hó.
Megjegyzem gyalog jártunk 2 km-re!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.20. 06:33:43

Szép levél, éppen csak a kérdésekre nem ad választ, hogy miért van mégis sok út amit basznak egyáltalán lekotorni, sózni stb.

Leírja a papíron létező akciótervet a pofa oszt' slussz. Mintha nem olvasta volna az eredeti postot ill. nem hajlandó rá reagálni mert nincs feljogosítva gondolkodásra?

Tron65 2009.02.20. 08:28:42

"Az elmúlt napok téli időjárása, mely során 36 óra alatt 35 centiméter hó eset,"
Milyen irányba mérték ???

MosoMasa 2009.02.20. 10:40:41

Én nem sírom vissza a régi rendszert, de:
Emlékszem, mondjuk 70-80-as években ha leesett a hó, az a kurva tv/rádió nem azon kezdett sírni, hogy jajjjajjj, bazzmeg milyen dolog már ez, hogy télen esik a hó, és bazzmeg milyen sokba kerül, meg a kurvannyába az elkényeztetett picsámnak, hát teleesett az udvarunk hóval, meg az ucccca is, hát rohadjon meg gyurcsány, ki fogja ezt nekem eltakarítani, a tetves merdzsómmal meg dzsipómmal havas úton kell mennem a velnesszbe.....
Érdekes mód emlékszem, akkoriban a híradó arról beszélt örömmel(!), még ha 10-20-30(!) centis hó is esett, hogy ez milyen szép, itt a tél, stb. Másodsorban arról, hogy ez esetenként kellemetlenségeket is okozhat.
Érdekes módon reggelre az utak, de legalább a főutak le voltak takarítva, még a vidéki, falukba kivezető utak is, ha épp nem akkor folyamatban volt. Az országban nem csak M-es utak vannak vazze! Nem az volt a trendi, hogy egy tömbben kibasztak az útra 5 centi vastag sót (nesze neked környezetvédelem), ha kellett-ha nem, oszt ezzel le volt tudva a dolog, nem ültek a seggügön és széttárt karokkal nyavíkoltak, hogy akkor most mi legyen, leesett a hó bazzmeeeg, hogy lehet, tél van..., mit is kellene csinálni, hanem mentek a kotrók, mentek a melósok - akiknek jóelőre ki volt hirdetve, hogy ha helyze van, akkor itt és itt lehet jelentkezni, ennyiért, lapátolni...
Akkoriban még a máv is másként állt valahogy a dologhoz, meg sem szólaltak néhány centi hóért, vagy 2 fokkal hidegebbért...erre mi van ma: szentgothárdon esett az éjjel 5 centi, ami reggel kilencre el is olvad, ezért a hatvani vonalon már biztos van fél óra késés, mert jajj hát a váltók befagytak, meg hát havas lett a sín - valahol - és leszakadtak a felsővezetékek vazze. miből csináljak azt, hogy ráfingik egy veréb és leszakad? Haggyukmá! Konkrét eset volt, egész reggel arról sírt az összes hír, hogy basszus a havazasá miatt a vonatok így meg így késnek - épp utaztam a Nyugatiból Szolnokra, az egy dolog, hogy Pesten semmi nem látszódott abból amiről beszéltek, de az egész úton nem láttam két taligányi havat összesen, mégis eleve 10 perc késéssel indult a vonat erre hivatkozva. Gratulálok!
Annó jártunk ki a felüljáróhoz tizenhuszon fokos hidegekben, lesni hogyan szikráznak az áramszedők... leszakadásról csak a legnagyobb, legszélsőségesebb időkben lehett hallani.

Ebben az országban direkt generálják, hogy semminek ne tudj örülni, ne örülj a hónak, ne örülj szépségnek, csak a sírás a pénz miatt, csak a nyafogás, csak rohadjon meg mindenki - semmire nincs pénz állítólag, mégis olyan összegekkel vagdalódznak különböző baromságokal kapcsolatban, meg beruházásnak hazudott projektekben, meg olyan összegeket sikkasztanak, hogy fel sem lehet fogni.
Nevetséges az összes közterület-fenntartó, és társaik, hazudnak és sipákolnak csak, mint mindenki ebben az országban.
Ma tudni lehet, hogy ha délután el kezd esni, inkább szállingózni a hó, este a híradó tele lesz nyafogással, holott még havas sem lett az út - a másik meg az, hogy igazán el sem takarítják....megvárják míg elolvad. Mire kapjanak akkor pénzt?
Ja, hogy papíron minden fasza, a brigádnapló ki van tőtve, vastag fizu fel van véve.... ok, rendben van akkor minden, értjük.
Illene már elgondolkodni kicsit.

Amúgy ódis vagyok, de nem olyan.

gyugyó 2009.02.20. 11:07:40

Persze havas az út nem probléma.
A gond azzal van hogy hova tűnik a sok befizetett sarc amit egy autó után kell fizetni?
Szrok az utak, havasak az utak, a parkolók stb. Mi meg csak fizetünk, fizetünk a semmiért...
Nem keljen fizetni ennyi sarcot és nincs sírás a kátyús havas utak miatt.

becher 2009.02.20. 11:44:10

Ez tök jól hangzott. Kár, hogy 3 napja nem esett hó és nálunk még mindig nincsenek letakarítva bizonyos utak, amik viszont elkerülhetetlenek ahhoz, hogy az ember kijusson pl. a buszhoz. Ahol meg nincs már hó, az csak az autóknak köszönhető. Talán ilyenkor - mikor nincs dolog - ki lehetne menni ezekre a kis utakra is.

MosoMasa 2009.02.20. 11:56:38

@becher: Nem lehet, mert nincs rá pénz, meg hát nem M-es jelzésű az utad, és különben is süt a nap, majd elolvad, ....hová lenne akkor a haszon vazze!

BGyRacer 2009.02.21. 13:27:56

@blogsámán: Én a centi vastag sónak sem örülnék az autóm oldalán...:)

Don Blasius 2009.02.21. 14:59:36

@blogsámán:
Én már jártam így. 6 éve kb. jóval több hó esett és a többnapos hóréteget eltolta egy kotró. Akkor sem kiállni, sem beállni nem lehetett a parkolóhelyekről/re. Ha meg nekiálltam kiásni a kocsit, akkor persze sehova sem lehetett rakni a hókupacot, mert mindig valakinek szúrta a szemét. Nyeljem le?:)

Szóval a kis utcákban talán jobb, ha nem kotorják le orrba-szájba, el lehet rajtuk menni 20-30-cal, többel pedig nem kell olyankor. Aki pedig fél vagy nyári gumija van, az ezeken a napokon ne vezessen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása