Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Üres gyerekülést is be kell kötni?

2009.02.20. 07:42 :: SilentSound

Gondolom, hogy Jancika a nemrégiben közölt menet közbeni övcsatolgatásos balesettel foglalkozó poszttól kapott ihletet és megírta nekünk a feleségével történteket, amikor is egy alapos rendőr a halálba szivatta az üres gyermekülések biztonsági öveinek beköttetésével. Szerintetek mennyire jogos a felháborodása és a rendőrök lentiekben olvasható minősítése?

Feleségemnek volt szerencséje megtapasztalni az itt említett – egyébként hasznos célkitűzésű - biztonsági öv és gyermekülés használatára kihegyezett ellenőrzést.

Ez a gyerekülés nem az a gyerekülés

Ma reggel, munkába menet Dunakeszi területén állítja meg a rend éber őre. Feleség bekötve rendesen, papírok rendben, gondolja tán mehetne tovább dolgára.

De nini, mondja a rend éber őre, van két üres (!) gyermekülés az autóban. (Ma reggel én szállítottam a pulyákat).

- Asszonyom! Az a gyermekülés nincs bekötve!!!!!!!

- Nincs, mivel nincs benne gyermek.

Ezek után kiparancsolta asszonyt az autóból, s a zuhogó hóban és latyakban kellett életem értelmének demonstrálnia mintegy 30 percig, hogy milyen ügyesen tudja be- és kipakolni, kötni az üres gyermekülést. (Meg izzókészlet , egészségügyi doboz stb).

Asszonyról annyit kell tudni, hogy 45 kiló, két gyermek után is 18 évesnek néz ki (hálistennek), és valahogy mindig különös kényszert éreznek rend éber őrei a gecizésre.

Ezúttal lehet, hogy bemegyek egy kicsit ordibálni a Dunakeszi rendőrségre, bár ez valszeg csak időpocsékolás.

Rohadjon meg az összes tetves rendőr.

Köszönöm, ennyit akartam mondani.

181 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr sztereotípia büntetés eső női sofőr biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZsZ 2009.02.20. 11:05:55

Én elég komoly büntitételt (10 ember 6 személyes autóban, bár el voltak bújva :) ráadásul a kipuff is le volt szakadva) úsztam meg azzal, hoyg amikor a rendőr félreállított motort leállítottam, udvarias voltam, minden papirom renben volt. Elengedett és nem nézett be a csomagtartóba :)

Hellisfitar 2009.02.20. 11:06:36

@Egyéves Önkéntes: Hát ha csak egy kicsit visszaolvasnál, akkor nem írnál le ilyet. Sok hiányosság van, mind a végrehajtó állomány részéről, mind pedig a fent csücsülő okostojások részéről. Frusztrált rendőr is van, bunkó rendőr is van. De a legfőbb gond ott kezdődik, hogy az autós egy rá nézve kötelező dolgot basztatásnak fog fel. Innen kezdve nincs bunkó rendőr, onnan kezdve dühös és ostoba megnyilvánulásokkal hergelő bugyuta állampolgár van.

Big-B 2009.02.20. 11:08:36

A legtöbb rendőr nem szívat, csak az, aki nem akar az úton lenni, inkább jelentést ír. Ez hideg időben gyakoribb, mint nyáron.
Ismerősöm leállított egy autót, amin se rendszám, se forgalmi, se zöldkártya, se gyerek alá gyerekülés. Azonnal fel lett jelentve az illető, aki azzal vágott vissza, hogy szerinte csak azért jelentik fel, mert a rendőr rasszista... Hát persze...

EÖ (törölt) 2009.02.20. 11:10:06

@bakonyi_tigris:

volt a Mythbustersban, hogy egy papír kartondoboz (zsebkendős) 60 km/h-s ütközéskor beleáll a fejedbe
na most akkor mit művelhet egy esernyő meg egy meséskönyv?

Cselo 2009.02.20. 11:11:35

Az izzókészletről jut eszembe: felajánlom a rend éber őreinek a Nobel díjat, ha bármlyikük az út szélén, nappal, vagy sötétben ki tudja cserélni a kocsimban az izzót. A procedúra a következő: le kell szerelni a kereket, majd a kerékdobbol a műanyag burkolatot, ezt követően több csavar oldását követően ki kell szerelni az egész lámpatestet, ekkor cserélhető az izzó. Beszerelés: ugyanez fordítva, azzal, hogy természetesen egy fényszóró beállítást is kell végezni. Nnnnnna! Ennyi! Úgyhogy az egész izzókészlet bemutatás egy nagy sz@rság.

Hellisfitar 2009.02.20. 11:12:11

@Pepe83: Azt nem teheti meg. De megteheti, hogy ellenőriz millió és egy dolgot. Nem tette, benne maradtatok a rövid idejű közúti ellenőrzésben.
Tudom, sokaknak az is fáj, ha megállítják. De sajnos ez így megy.
Amúgy nézd csak meg a vasutat: jön a kaller, csupán ellenőrzi a jegyeket, az emberek zöme nem köszön, ha ellenőrzésre (tehát nem felmutatásra) elkéri a vasutas a jegyet, bérletet, akkor az meg már nem tetszik. Holott ez is része az utazásnak. És erről beszélek, ezen a nevetséges és valahol szánalmas mentalitáson kellene végre túlnőniük a polgároknak, mert azt hiszik, hogy nekik csak jogaik vannak. Nem, a jó életbe, még egy utazásnál is vannak kötelezettségek, nem hogy a közúti közlekedésben.

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 11:14:56

Két tényt kell figyelembe venni.

Sok ember bunkó a rendőrrel és fel van háborodva ha jogosan megbüntetik.

Sok rendőr meg a szabályosan közlekedő emberekben keres mindenáron hibát, hogy lehúzza.

Hogy melyikből van több arról sajnos még nem készült statisztika:)))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.20. 11:16:23

@Egyéves Önkéntes:

nekem is ott van bennt az izzókészlet, tecsós. típusazonos. tudnám is cserélni magam az izzót (szerencsére nekem ezért nem kell szervizbe menni). de ha valamelyik kiég tutira nem ebből a szarból fogok kivenni égőt, hanem elmegyek és inkább veszek valami normálisat.

balra 2009.02.20. 11:16:55

ezért tart itt az ország.

Muddy 2009.02.20. 11:17:03

Még ha a KRESZ nem is írja elő, akkor is célszerű bekötni a nem használt gyerekülést, mert balesetnél simán előre tud jönni, oszt ha akkor okoz valami sérülést, akkor a jóistenhez vagy esetleg Newtonhoz lehet menni ordibálni s nem a kapitányságra.
Az, hogy a rendőr szivózik valóban sutyerákság, ám szerény tapasztalataim szerint (évi 30-35k km autózásra alapozva), hogy ha az ember normálisan áll hozzá a rendőrhöz, akkor kurva gyorsan el lehet intézni a dolgokat.
Nézzük a jelen esetet:
"- Asszonyom! Az a gyermekülés nincs bekötve!!!!!!!

- Nincs, mivel nincs benne gyermek, helyett:
- valóban, de mi ezzel a baj biztosúr?
- Az, hogy ha baleset van, akkor - bár Newton halott - azért a fizika működik és tarkónbassza kiskegyedet.
- Hmmmmmm.... igaza van. Ülés becsatol.
- Köszönöm a figyelmeztetést, viszlát.
- Nincs mit, jó utat, viszlát.

ps.: ha a delikvens kiszáll és úgy adja oda az iratokat, attól még hóesésben sem megy tönkre a dauer és rögtön más a színezete a szitunak.

EÖ (törölt) 2009.02.20. 11:18:55

én mindig kiszállok és udvarias vagyok
sose szopatnak, mondjuk nem is ZSanettnak hívnak

potrzebie 2009.02.20. 11:19:36

@Hellisfitar:

a múltkor jöttem haza Ausztriából és Körmenden 5 ször állítottak meg a rendőrök-határőrök-postásdok-munkásőrök-faszomtudjaki
géppisztollyal stb.
mint később kiderült Körmenden posta vagy bankrablás volt és elfutott a rabló
ezért minden járművet átvizsgáltak
ez eddig OK
DE, ahogy kiállítanak félre mindenkit, látjuk, hogy a kamionoknak intenek, hogy mehetnek tovább

hazaérek, másnap mondom a rendőr haveromnak, hogy de hülyék vagytok, hát kamionba nem bújhat el, csak személyautóba?
erre ő: biztos TIR jelzéses kamion volt

tehát nem azt mondta: igen, a kollégák faszok voltak, hanem egyből elkezdett hülyeséget beszélni.
a rabló meg lehet ott feküdt valamelyik TIR-es kamionban az emeletes ágyon és szénné röhögte magát.

Jodel 2009.02.20. 11:20:31


Az alföldi szülővárosomba haza látogattam sok év után. Vettem egy kocsit/kis fiat/amivel a helyi rendőrök gyakran megállitottak.Minden alkalommal a büntetéskor megjegyezte a rendőr,hogy"Maguk birják,jól keresnek"
99500Forintot fizettem ki 8 hét alatt.Mielőtt jöttem vissza,éppen találkoztam a rendőrrel.Megkértem,büntessen már meg 500Forintra,hagy legyen kerek százezer a büntetés.
Annyit mondott:menjen,ne is lássam! Mondtam neki,hogy régen nem voltam itthon,de soká nem is jövök.Azt mondta:reméli is!
Az igazoltatásokkor soha nem szóltam vissza,pedig volt,mikor éjjel kettőkor másfél óráig legeltetett.Másutt sehol sem büntettek meg,pedig soxor igazoltattak.

Big-B 2009.02.20. 11:20:55

Ja, a gyerekülés nélküli kisgyermek szállítására nagyon mennek a rendőrök.

Káposztakukac 2009.02.20. 11:21:07

hány kg egy gyerekülés? mi történik, ha baleset esetén ez az ülés önálló életre kel? na, értjük miért kell bekötni?

kasu 2009.02.20. 11:22:29

Hellisfitar: elfelejted a nagy mundérvédésben, hogy a tisztelt közeg köreiben is ugyanolyan arányban vannak/lehetnek szarházi emberek mint más munkakörökben. Ráadásul ezzel a Jóisten hatalmat nyomott a kezükbe, amivel lehetséges visszaélni és akkor jaj. Nem javítja a megítélésüket a testületi szemétkedés, a nyíltan pénzbeszedésre spekulálás ravasz helyekre kiszállás és radarozás, amellyel semmiféle forgalomtámogatás nem jár, csak a basztatás. Az évek során többször büntettek zsebre, pedig se ittas, se szabályszegő nem voltam, csak éppen egyedül! Mit tehetsz, amikor rád fogja, hogy átmentél a piroson éjjel egykor, és egyedül vagy? Megfenyeget és utána kifejezetten kér egy összeget. Nincs tanu, szívtad és be vagy fosva, mert nem lehet igazad. (Még pofán se vághatod.)
Ráadásul..sokszor azt sem lehet tudni tényleg rendőr vagy rabló...mert egyesek eszméletlenül néznek ki, és nehezen hihető, hogy a szűkös kis fixért csinálják.

Bubiv 2009.02.20. 11:22:29

Delikvens kiszáll igazoltatásnál: én is kiszoktam, de már kaptam olyat, hogy biztos azért, mert nem voltam bekötve... (be szoktam magam kötni)

Janovszki Zsolt 2009.02.20. 11:22:45

@Muddy:
Nagyon egyetértek a példával. Rögzítetlen tárgyaknak a csomagtartóban a helye, főleg 10 kg felett...

Rav Antal 2009.02.20. 11:23:08

@Jodel: Mi miatt büntettek meg? Már a második bünti után makulátlan, precíz sofőrnek kellett volna lenned...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.20. 11:23:40

@Muddy: @Egyéves Önkéntes: Én sosem szoktam kiszállni, csak ha ezt kérik. Általában nem is szokták, legutóbb Párkányból hazafelé a pénzügyőrök nyittatták ki a csomagtartót, de nem is túratták fel, látták, hogy nincs benne hulla se meg nincs telepakolva aranyrudakkal, poénkodtunk oda-vissza kettőt-hármat, aztán küldtem tovább.

Muddy 2009.02.20. 11:24:17

@Bubiv: Ez sajnos benne van a pakliban, de ezért kell feltűnő mozdulatokkal kicsatolni és visszavezetni az övet a helyére és megoldva a probléma. Nekem legalábbis bejött eddig.

Big-B 2009.02.20. 11:24:32

Jodel: miért büntettek meg mindig?

Hellisfitar 2009.02.20. 11:24:51

@kasu: Mivel napi szinten autózom, de ilyen még soha nem fordult elő velem, ezért ilyeneken nagyon nem gondolkozom. De azon igen, hogy ha megállít a rendőr, akkor ne az jusson eszembe rögtön, hogy miajóanyádatbasztatsztekorruptdisznó? Mert ha ez az alap, akkor talán nincs min csodálkozni.

Jodel 2009.02.20. 11:26:32

Muddy

Tökéletesen igazad van!

Bubiv 2009.02.20. 11:26:41

@Muddy: ok, köszi, ezentúl majd jobban figyelek, hogy elég feltűnő legyen! :) picit off: mikortól ülhet elől a gyerek?

Hellisfitar 2009.02.20. 11:26:52

@Big-B: Mert utazik rá a sok korrupt desznyó. :))

Big-B 2009.02.20. 11:27:32

Ha rendőr megállít
1. motor leállít
2. zene kikapcsol
3. köszönés
4. elmondja mi járatban
5. ha kéri papírt, elmondom hogy hol van, majd előveszem, átadom
6. hátramegy, ellenőrzi zöldkártyát és matricát
7. visszaadja papírt, és elköszönünk

Eddig mindig így csináltam, és fél percig tartott.

Muddy 2009.02.20. 11:27:42

@Bubiv: fogalmam sincs, de úgy rémlik, hogy nem életkor van meghatározva, hanem asszem 150 cm testmagasság.

Big-B 2009.02.20. 11:30:35

@Bubiv: ez sok mindentől függ. Jármű típusa pl.

Big-B 2009.02.20. 11:31:12

* személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél kisebb gyermek csak menetiránnyal szemben beszerelt gyermekülésben - azaz háttal- szállítható, de csak ha nincs légzsák vagy azt kikapcsoltuk!
(A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 2-3 éves kor felett az első ülésben nem helyezhetünk el gyermeket, mivel háttal nem fér el a gyermekülésben.)

150 cm felett életkortól függetlenül a jármű első és hátsó ülésében is ülhet a gyermek! (A statisztikák szerint Magyarországon az átlag gyermekek 11-12 éves korban elérik ezt a magasságot!)

* A személygépkocsi hátsó ülésén 3 év alatti gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben szállítható!
Ha olyan régi kialakítású járművel rendelkezünk, amiben hátul nincs öv, így a gyermekülés sem rögzíthető, 3 év alatt NEM szabad gyermeket szállítani! (Kivéve az előző pontban írt lehetőség az első ülésen.)

* A személygépkocsi hátsó ütésén a 3 év feletti de 135 cm-nél kisebb gyermek szintén csak gyermekbiztonsági rendszerben szállítható. Ebben az esetben azonban kivétel az a jármű, amibe nem lehet beszerelni az ülést, itt ez a gyermek a hátsó ülésen rögzítés nélkül is utaztatható.

* A személygépkocsi hátsó ütésén a 135 centinél nagyobb gyermek a biztonsági övvel rögzítve is szállítható, ha az a testméretéhez igazítható! Vagy ülésmagasító alkalmazásával, vagy pedig állítható öv segítségével.
A biztonságos rögzítés három pontos övvel történjen, mivel a derékövek használata súlyos gerincsérülésekhez vezethet.

Big-B 2009.02.20. 11:32:38

Buszon (teljesen balesetveszélyes) a szülő ölében is utazhat, és azon buszon, ahol nincs biztonsági öv, ott természetesen nem is kötelezhető senki a használatára.

Matrix_ 2009.02.20. 11:34:04

@Bubiv: reggel kilenctől! de este 10kor már aludjon!! :)

Ja és ha ebben az időszakban bármikor is elöl ül az a lényeg, hogy a garázsban álljon a kocsi!! ;)

cp2918 2009.02.20. 11:36:41

1§ Minden rendőr gazember.
2§ Ha talán nem ez lenne,úgy az első paragrafus lép érvénybe.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.20. 11:36:55

nekem a nyáron szólt is hogy nincs egy hónap zöldkártyáig. megköszöntem és megjegyeztem hogy tudom, már be is vagyok jelentkezve.

THK 2009.02.20. 11:38:09

Big-B: hasonlítsd össze egy busz tömegét egy autóéval...

egy átlagos balesetben sokkal kisebb hatás éri a buszban ülőket, részben ezért sem olyan kritikus ott az öv használata

Big-B 2009.02.20. 11:42:25

@THK: feltéve, ha egyedül utazik az illető, és pont arra az oldalára burul a busz, amelyik oldalon ül.
Nagyon kellemetlen érzés, amikor a buruló busz egyik oldalából a másikra zuhansz, majd pedig mindenki rád.

Big-B 2009.02.20. 11:44:02

Távolsági járatokon már kötelezően beépítik a biztonsági övet és tilos állva utazni.

Jodel 2009.02.20. 11:45:42

RAV ANTAL,BIG B

Pl:Anyám nevére vettem a kocsit,mivel nem vagyok magyar állampolgár.Irtam egy papirt,hogy Anyám beleegyezésével vezetem a kocsit.Azt mondta a rendőr,hogy nekem ausztrál biztositásomnak kell,hogy legyen.Mondom:van.
Mutassa.Megmutatom.Azt mondja ez akármi is lehet,menjen és fordittassa le.Mondtam,nekem ez 40 ezerbe kerülne.Elvette a passportomat,útlevelemet és mondta,hogy annyiért vissza adja.Másnap befizettem a 40 pénzt és meg volt a papirom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.20. 11:46:32

Engem sosem basztat a rendőr.

Az öcsémet midig.

Ez lehet, hogy azért van, mert én mosolygok, köszönök, együttműködök?
Az öcsém meg "köpköd" sapkát keres, meg efféle?

Én már dumáltam ki jogosítvány otthonhagyástól kezdve döglött szarvason át szinte mindent.
Őt meg megbüntetik, mert törött a háromszög, mert nincs elég kukásmellény.

Lehet, hogy hozzáállás kérdése ez az egész.

kasu 2009.02.20. 11:47:27

Hellisfitar, addig én sem gondoltam, hogy dirrekt a pénzért állítanak meg, amíg ez be nem következett. Különben pedig -mint mondtam már az arányokat, hogy legalább annyi rendes mint szemét van itt is, de máshol is- szóval számos ellenőrzésen estem át minden gond nélkül. Sőt fuvattak éjjel és teljesen rendben volt az intézkedés, ők is én is. Tisztelettel elköszöntünk. Mégegyszer: tisztelet a kivételnek. De szívattak párszor kifejezetten egy bizonyos összegért is, (talán 3 alkalommal történt). Azért lealkudtam... beérte kevesebbel is. Ez a másik: fel sem merül bennem, hogy ha feljelentem, igazam lehet. A post-os kismama nem tudom mit kellett elkövessen, és ha nem tetszett az intézkedés, akkor is van joga szívatni a gyereküléssel, vagy bármi mással? Nem azért kellenének, hogy a valódi problémákkal törődjenek? Tegnap este a 3-as bevezetőn 100-as táblánál hihetetlen sebességgel ment el egy talán BMW. Bizonyára jóval 200 felett, hirtelen és sávokon keresztül, mint egy üstökös. Fütyülve, kénes szagot hagyva. Halálhordozó. Remélem hamar kivonják a forgalomból, mert életekbe fog kerülni, ha nem.

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 11:51:46

@kasu:
Itt nem arról van szó, hogy megbüntethet-e a rendőr vagy sem, hanem arról, hogy nem a vétség súlya alapján szelektálnak hanem aszerint, hogy milyen gyorsan és könnyen lehet beszedni a büntetést. PERSZE TISZTELET A KIVÉTELNEK.

kafferbivalybalamber 2009.02.20. 11:52:39

@Hellisfitar:
Alapjaiban ez... De akkor hogy jön ehhez az ilyen, hogy azt baszogatják, aki egy gyerekülést szállít a hátsó ülésen?
Mellesleg a demokratikus országokban ez a "közúti ellenőrzés" dolog ez kurvára nem divat. Vagy megállítanak kivétel nélkül minden arra menőt, mondjuk beterelnek mindenkit az autópálya-parkolóba, vagy valaminek gyanúsnak kell lennie. Vagy kacskaringósan megy, vagy nem ég a lámpa, vagy szemmel láthatóan kopasz a gumi, szakadék az egész autó, vagy ilyesmi.
Ez a "szúrópróbaszerű" megállítás, ez egy diktatúrabéli maradék.
Gyalogosokat is lehetne, ezzel az erővel, ugyebár. Osztán azt mégse csináljátok, mert eléggé furcsa lenne egy normális kinézetű állampolgárt megállítani, hogy igazolja magát.

Navarone 2009.02.20. 12:21:37

@kafferbivalybalamber: Nem értek egyet veled. Máshol is vannak közúti ellenőrzések szúrópróba-szerűen, igaz, ott együttműködőek az igazoltatottak, míg itt csak a szája jár egyeseknek.

Egyébként akinek hátul gyerekülése van, az valami VIP és tilos ellenőrizni??? Nem értem az első mondatod!

kasu 2009.02.20. 12:27:59

Kafferstb. kimondta, ami bennem maradt: miszerint akkor szokás (szabad, demokrata:-)) országokban megállítani valakit, ha van rá OK. Vagy keresnek valakit és akkor mindenki ellenőrzést kap. Ez a kiállok a poszton, hideg van (vagy meleg), (esetleg este), meg kő a píz, oszt beseprek, meg cseszegetek.
Már régen, de megtörtént. A szombati M7-es kiállítottak egy dáciát, van-e elakadásjelzője, meg zsebfésüje. És mivel nem volt, kiállt egy db rendőrnek nevezett köcsög a belső sávba (AUTÓPÁLYA) hogy kiszólítson egy tanut.
4 halott lett a tömeges karambolból. Na ehhez képest már fejlődtünk, de még rengeteget kellene.

The Green Manalishi (törölt) 2009.02.20. 12:32:39

Egy baleset során előrebukó/repülő gyermekülés okoz(hat) balesetet, így a figyelmeztetés inkább jóindulatúnak tekinthető.
Én azt tudom elképzelni, hogy a 18/45-ös anyuka rögvest "mi köze hozzá, nincs benne gyerek" kezdetű, ciccegős, pofákat vágós stílusban reagált és a rendőr (megjegyzem: nem helyesen), de "bosszúból" kérte az izzókészletet.

Miért gondolom ezt? 20 éve vezetek, SOHA nem kértek izzókészletet, háromszöget, stb. (volt, hogy büntettek), ráadásul amikor a család együtt autózott és úgy állítottak meg, kifejeztten udvariasak, gyorsak voltak. Előfordult, hogy este, amikor meglátták a hátul szunyókáló porontyokat, intettek, hogy menjek tovább, még a papírokat sem kérték...

Más: a 'zemberek szeretnek itt a blogon puffogni, bunkó rendőrök, stb. Egyszer, amikor tanúja voltam egy valóban ostoba, szakszerűtlen és arrogáns intézkedésnek, a közleben álló tucatnyi (szintén "szenvedő")autós közül egyetlen egy sem volt hajlandó arra, hogy megadja a nevét-elérhetőségét. (Ui. elmondtam, én megteszem a panaszt írásban, csak kellene két tanú is, hogy a két rendőr ne dumálhassa ki magát a vizsgálat során.) Jaaajj, én tanú neeem leszeeek....

Visszatérve a kezdethez: udvarias stílussal (amelyből a rendőr kiérzi, hogy embernek tekintjük, aki végzi a munkáját) számos esetben eltekintettek a büntetéstől is - igaz, ezek apróbb szabálytalanságok voltak, pl. égve felejtett ködlámpa)

Legközelebb ajánlom kipróbálni a következőt, ami egyik konkrét esetem volt.:

- Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés. (Papírok, stb.) Tudja, hogy miért állítottam meg?
- Jó napot. Minden bizonnyal azért, mert már a tiloson csúsztam át. (1. jó pont: nem tagadod a nyilvánvaló tényt, azaz nem nézed hülyének.)
- Uram, az már elég piros volt...
- Valóban, figyelmetlen voltam, sajnos előfordul néha ilyesmi bárkivel. (2. jó pont: sajnálkozásod fejezed ki - azaz elismered az intézkedés jogosságát, finoman utalsz arra, hogy mindenki (ő is) követhet el hibát, egyfajta közösséget teremtesz vele.)
- Nézze uram, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása nem apróbb szabálytalanság.
- Tudom, de sajnos már történt, ami történt. Azért remélem, nem a legsúlyosabb bírságot fogják kiszabni, volna máshol is helye a pénznek.
- Uram, legközelebb jobban figyeljen, jó utat viszontlátásra.

Lehetne persze így is:


- Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés. (Papírok, stb.) Tudja, hogy miért állítottam meg?
- MIttudomén, majd megmondja, gondolom nagyon ráérnek.
- Uram, ön áthajtott a tilos jezésen.
- Inkább azzal foglalkoznának, hogy a bűnözőket elfogják, ahelyett, hogy az autósokat baszogatják!
- Ön egy súlyos közlekedési szabálysértést követett el..
- Persze, a főrendőrök meg összehugyozzák a Teve utcai központot, szemet lövetnek ki, ismerem már magukat. Frusztrált, tehetségtelen társaság, stb.

Na innentől nem csoda, ha jön az izzókészlet és társai.

Persze midnenki eldöntheti, hogyan kezeli az ilyen szitukat.

kasu 2009.02.20. 12:36:18

Na tessék. Ok a szex. Ok a filmezés. Magánügy.
De milyen ember lehet, aki felteszi közszemlére?
És milyen lesz rendőrnek?


Csoportszex a rendőrtisztin

* Index

| 2009. február 20., péntek 08:10

Négyen vettek részt az orgiában, egy ötödik társuk filmezte őket. A felvétel a netre is felkerült.

Csoportszexbe keveredett a Rendőrtiszti főiskola négy hallgatója, egy ötödik társuk pedig lefilmezte a történteket, értesült a Blikk. Az eset még decemberben történt, a szexfilm pedig az internetre is felkerült. A főiskola vezetése január 5-én értesült a történtekről, azóta elérték, hogy az internetről eltűnjön a felvétel.

A Blikk értesülései szerint a főiskola egyik kollégiumi szobájában mulatozott három fiú és két lány. Négyen közülük szexuális játékokba kezdtek, ötödik társuk pedig videóra rögzítette a történteket. A fiatalok italoztak, olyannyira, hogy az orgia során végül a kiürült sörösüvegeket is felhasználták.

A lap úgy tudja, hogy a két lány másnap, kijózanodva azonnal megpróbálták visszaszerezni a felévteleket, de azt társuk addigra már az interneten publikálta. Bár a főiskola vezetése eltávolíttatta a felvételeket, azok a mai napig több főiskolai hallgató telefonján megtalálhatók.

kafferbivalybalamber 2009.02.20. 12:37:45

@Navarone: Az első mondat arra vonatkozk, hogy ha egy gyerekülést szállítok a hátsó ülésen, annak a bekötését teljesen értelmetlen, fölösleges dolog számonkérni. Pont ugyanolyan, mint egy táska. Köze nincs hozzá a közegnek.
A szúrópróba-szerű közúti ellenőrzések meg máshol is vannak, persze. De _normális_helyen_ nem állít meg a rendőr minden ok nélkül. A szúrópróbának is van oka.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.20. 12:47:11

@The Green Manalishi: godolom, hogy az, hogy kirúgták azokat, akiket eddig kurogattak, és most új célpont után néztek... lol

Bubiv 2009.02.20. 12:47:35

@The Green Manalishi: a szúrópróbát gyakorolták épp :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.20. 12:54:38

@kasu: @Bubiv: @The Green Manalishi: Kérlek titeket, hogy a nem ide való témát max az offtopicban folytassátok, köszi!
autozz.blog.hu/2008/10/19/autozz_kocsma_off_topic

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:01:33

@The Green Manalishi:
Abban igazad van, hogy a rendőrt is pont annyi tisztelet illet meg mint bárki mást, azonban ha valaki ezt nem adja meg az "csak" kiállít magáról egy szegénységi bizonyítványt, a ok nélkül cseszegető rendőr esete azonban hatalommal való visszaélés és az nem túl korrekt dolog.

Ferocious 2009.02.20. 13:06:28

@bakonyi_tigris: nem vagyok egy Einstein, de ott a pont nálad!!!

forrórágógumi 2009.02.20. 13:17:27

Kedves tetves posztoló!

Csak tudd hogy téged is ez a hangnem illet meg. Érdekes, velem soha nem geciztek a rendőrök, mert mindig udvarias voltam és tudtam, hogy csak a dolgát végzi. Pl egyszer késő este pont akkor kellett bekanyarodnom egy utcába amikor jöttek szembe a rendőrök. Hát persze egyből leállítottak mert gyanús volt hogy akkor vágok be egy utcába. Szondázás, ellenőrzés, szarozás, de tudtam hogy akár lehetnék részeg drogos is és helyesen cselekedtek. Mentem volna, fáradt voltam, mégis normálisan hagytam hogy dolgozzanak. Végülis értünk csinálják.
Az hogy kedves feleségednek szegénynek jaaaj ki kellett lépnie a latyakba ÚRISTEN.... de úgy is mondhatnám hogy leszarom! Az ilyenek nyivákolnak elsőnek hogy "Hol van ilyenkor, meg olyankor a rendőr". Normálisan kell hozzájuk állni mert ők is csak dolgoznak. Amúgy izzókészlet, eüdoboz kötelező, mia faszt akadsz ezen fenn?! Valószínűleg tényleg olyan hülye lehet a kedves feleség hogy a bekötés alatt azt értették hogy nincs az autó biztonsági övével rögzítve!!! Ennyire tényleg nem hülyék hogy az üres ülést köttetik be bazdmeg!! Könnyebb a rendőrre fogni hogy hülye mi...
Ez most azért kiverte a biztosítékot.

The Green Manalishi (törölt) 2009.02.20. 13:24:21

@Pepe83: Mi az ok nélkül cseszegető?

Papírok, eü-doboz, izzók, háromszög (mind a csomagtartóban a helyén), ha nagyon tetvészkedek 5 perc...
Igaz, ami igaz, ha ezekért mondjuk kipakoltatná a telepréselt nyaralós csomagtartómat, lehet, nem mosolygva tenném. De még akkor sem tanácsos anyázni.
Én úgy gondolom, hogy a kicsinyes szőrözés kiváltó oka az autós arroganciája. Nem kell kalapgyűrögető alázattal viselkedni, de normális, emberi hang még a sokszor barátságtalanul induló szitukat is képes kellemesebb mederbe terelni.

Navarone 2009.02.20. 13:25:04

@kafferbivalybalamber: A szúrópróba oka az, hogy megvizsgálják, betartják-e az emberek a szabályokat.

@nális coitus 2009.02.20. 13:30:04

forrórágógumi 2009.02.20. 13:17:27

Ez király volt, szokták mondani: az előttem szólóval teljes mértékben egyetértek!

ld.:cool-r 2009.02.20. 10:04:03

Navarone 2009.02.20. 13:31:28

@forrórágógumi: hehe, maximálisan igazat adok :)

Maradjunk annyiban, hogy a rendőrök nagy százaléka csak azokkal genyázik, akik baszogatásnak veszik az ellenőrzéseket....

A kedves postoló 18/45 felesége nézzen egy kicsit magába.... Hátha a csontokon kívül valamit lát.

flamer 2009.02.20. 13:36:48

Faszom, barmok.

A rendőr legyen udvarias, ne szopasson senkit.

Tessék még egyszer elolvasni a fenti mondatot.
A rendőr szolgálatban dolgozik, olyankor annak megfelelően kell viselkednie, amibe beletartozik az is, hogy udvarias. És kurvára nem kifogás az, hogy "meramegállított".

Ja, és az rendben van, hogy szól, hogy balesetveszélyes a bekötetlen gyerekülés, de ez még kurvára nem hatalmazza fel arra, hogy szivózzon.

Ferocious 2009.02.20. 13:40:02

@flamer: ha a megállított kezdi a parasztkodást, akkor csak nyugodtan szopassák szét a barmát, megérdemli...

Mi a fasznak kell feleslegesen gecizni??

forrórágógumi 2009.02.20. 13:45:21

És ha szívózik? forgalmi, személyi, lakcímkártya... tessék, eü doboz... tessék, izzókészlet... tessék, háromszög... tessék, mellény...tessék. Köszönöm, viszontlátásra
Max 5 perc. Kötve hiszem hogy valakit akármivel meg lehetne szivatni 30 percig, max ha olyan hülye hogy nem tudja mi az az izzókészlet, de tudod mit az ilyen meg is érdemli. Csak az a baj hogy utánna jön ide puffogni, hogy milyen hülyék a rendőrök. Vannak köztük gyépések persze, de láttam én már olyan vezérigazgatót aki kisegítő elsőt nem végezné el 5 év alatt.

forrórágógumi 2009.02.20. 13:48:11

@flamer: kiváncsi lennék ha minden egyes nap 100 megállítottból neked 93 úgy válaszolna hogy szarba sem veszi a munkádat. Persze maradnál udvarias mi. Lófaszt! Ellenben neked nem esik jól ha normálisan állnak hozzád? Mennyivel jobban viselkedik AKÁRKI ilyenkor, legyen rendőr, kukás, ügyfélszolgálatos, anyámkínja.

Navarone 2009.02.20. 13:49:18

@flamer: A szívózás szerintem az, ha békaügetésben kell hátramenni az izzókészletért :D

Az, ha hátraküldi az ik-ért vagy az elsősegély-csomagért, nem szívózás. Mégha egyesek annak is akarják láttatni. :-D

forrórágógumi 2009.02.20. 14:00:05

hahaha most elképzeltem ahogy ezt amerikában csinálták volna:
-hölgyem szálljon ki!
-de latyak van bassza meg.
-Hölgyem!! Szálljon ki a járműből!
-de de....
pisztoly előránt, ablak bebasz.
- Tegye ki a kezét az ablakon!!
- mit képzel?
Gumibottal pofánbasz, ajtó feltép, csontváz kiesik
Bilincselés közben:
-Jogában áll hallgatni....

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 14:05:14

Egy ismerősöm egyszer szabálytalanul parkolt éjjel egy több sávos út szélén a 11. kerületben. Mellé gurultak a rendőrök, hogy menjen onnan. Mondta, hogy o.k. bár nem érti, hogy kit zavar.

Mielőtt elment volna megkérdezte, hogy miért nem mennek be inkább a Feneketlen-tóhoz, mert tele van embereket zaklató drogosokkal.

Válasz: hülye vagy?

Megelőzve a válaszokat:
Az ismerősöm vétett a hatályos KRESZ ellen igaz, viszont ez talán egy kicsit kevésbé veszélyes a társadalomra mint, hogy valakit télen bedobnak a tóba.
Tartassák be a KRESZ minden paragrafusát, de ne válasszák mindig a könnyebb utat.

Navarone 2009.02.20. 14:15:03

@forrórágógumi:

:D :D :D :D :D én már fetrengek a röhögéstől


Egyébként nonszensz, hogy a rendőrnek manapság szinte elnézést kell kérnie, ha meg meri állítani őfelségét, az autóvezetőt?

Ferocious 2009.02.20. 14:25:56

@forrórágógumi: és ez nincs is igazán messze a valóságtól...

Csak itt nálunk vannak így elkényeztetve a T. polgártársak!

Bubiv 2009.02.20. 14:27:49

Azért az is nonszensz, hogyha valakit szívat egy rendőr, és elpanaszkodja egy blogon, egyből nekiesik pár ember, hogy biztos köcsög volt megérdemelte. Nekem nem szokott lelki problémát okozni az igazoltatás, amíg mind a ketten kulturáltan viszonyulunk egymáshoz. De amikor rajtam vezeti le az egyéb jellegű gondjait annak nem örülök. Egyszer miután végignézte a háromszöget, izzót stb. és nem talált semmit kiszúrta, hogy a jogsiba be van írva, hogy szemüveggel vezethet. Mondtam kontaktlencsém van. Ahhoz pótszemüveg kell hogy legyen a kocsiban. Kesztyűtartóból előástam neki. De nincs a jogsimban, hogy kontaktlencsével is vezethet. 5000 FT. Tény hogy be kellett volna íratni, csak az volt a benyomásom, hogy esélyem sincs büntetés nélkül távozni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.20. 14:51:33

Az én volt feleségem is le akarták venni a rend derék őrei, csak mert fiatalnak nézett ki nagy és új kocsival. De ő helyretette őket egy perc alatt. :-)

efhábé 2009.02.20. 15:01:18

@johevi: többféle gyerekülés van, általában a 0-18kg ülések saját övvel rendelkeznek, de sok 18-36kg ülés már nem, a kocsi saját öve rögzíti benne a gyereket. Amikor a gyerek kiszáll, utána nem kapcsolod vissza az övet, úgy marad kvázi rögzítés nélkül. Ráadásul egy idő után a gyerek kinövi a háttámlát és csak az alsó része marad ülésmagasítónak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.20. 15:02:23

@forrórágógumi:
Amerikában úgy történt volna, hogy meg sem állíthatják csak úgy, nem? Csak ha hülyeséget csinál.

Navarone 2009.02.20. 15:05:11

@Bubiv: Tipikus példája vagy azoknak, akikről ez a topic szól.

Mi van beleírva: szemüveggel vezethesz. Szemüveg volt rajtad? Nem.

Akkor meg mi a kérdés?

Jogos a büntetés.

Navarone 2009.02.20. 15:05:58

@newtehen: Nem. Amerikában is simán ellenőrizhet bármit egy rendőr, bármikor. Nem köteles megindokolni. Jól is nézne ki...

Bubiv 2009.02.20. 15:10:23

@Navarone: nem a bünti jogosságát kritizáltam, hanem megpróbáltam a folyamatot megmutatni, hogy jutottunk el a büntetésig. Papírt nem kaptam a pénzről. Szerinted mertem kérni ezek után?

Navarone 2009.02.20. 15:14:24

Nekem semmi bajom nem volt a folyamattal. Én mertem volna kérni papírt.

Bubiv 2009.02.20. 15:18:04

Én örültem, hogy mehetek végre tovább...

efhábé 2009.02.20. 15:18:11

@Hellisfitar: Azért fogja fel basztatásnak, mert maga a kötelező jellege a basztatás. Igazi komcsi maradvány. Kulturáltabb helyeken a rendőr csak akkor állíthat meg, ha valamit elkövettél. Pl. a rendszámod alapján lekérdezik az adatbázisból és nincs biztosításod. Nem kell ahhoz megállítania, hogy ellenőrizze a biztosítás, forgalmi, zöldkártya meglétét és érvényességét.
Angliában még a kocsi forgalmiját sem kell magadnál tartanod. Ha valamiért megállítanak (mert elkövettél valamit vagy ilyesmi, nem pusztán szórakozásból), akkor x időn belül kell bemutatnod a lakhelyed szerint illetékes rendőrségen.
No ezek kultúrált megoldások, szemben a magyar rendszerrel, ami eleve a baszogatásra épül (és amivel kapcsolatban egyébként nekem nincs rossz élményem, még ha büntettek is, akkor is kultúráltan tették, mondjuk én is emberként kezeltem őket). Attól, hogy a rendőr normálisan csinálja az ellenőrzést, attól még maga a rendszer szar.

Navarone 2009.02.20. 15:24:39

@efhábé: Nem értek egyet ezzel. Ellenőrzésre szükség van, mert ha nincs, abból anarchia lesz.

EÖ (törölt) 2009.02.20. 15:28:02

@forrórágógumi:

ez csak egyes államokban történhetne meg, ahol lazák a jogszabályok
a többiben lelőnék mint a kutyát

potrzebie 2009.02.20. 15:33:32

@Navarone:

persze hogy szükség van ellenőrzésre
de nem úgy, hogy a rokiparkolóban lévő lopott X5-ös mellett elsétáló 90 éves nagypapát megbüntetik, mert lóg a cipőfűzője

mert kis túlzással, most ez megy

izzókészletet kér bazdmeg, mikor 10 méterre tőlem strichel a kurva a négyes úton?????

efhábé 2009.02.20. 15:37:01

@Navarone: Azért ez nem teljesen igaz:

www.allbusiness.com/legal/legal-services-litigation/8894231-1.html

"It noted a contrary case from the Missouri Court of Appeals holding that officers cannot search a driver's vehicle following the arrest of a passenger without reason to believe that the driver possessed unlawful items."

herodes · http://www.gamblers.hu 2009.02.20. 15:37:36

A KRESZ előírja, hogy a gépárműben lévő dolgokat úgy kell elhelyezni, hogy ne veszélyeztessék az utasokat.

Most függetlenül attól, hogy a rendőr kötekedése adott helyzetben igazságtalan/érthetelen (vagy ezek ellenkezője) volt, a kérésének a jogi alapja mindképpen megvolt. KRESZ 46-47§ egyébként.

efhábé 2009.02.20. 15:40:48

@Navarone: Pontosan miből lesz anarchia? Az izzókészlet vagy a háromszög hiányából? Az összes többi ellenőrizhető lenne a kocsi megállítása nélkül is. Biztosítás, forgalmi érvényessége, zöld kártya érvényessége mind-mind szerepel egy szép adatbázisban. Mész az úton, rendőr megnézi a rendszámod, lekéri az adatokat és akkor állít meg, ha valami nincs rendben. Ez lenne a normális megoldás és anarchia sem lenne. Viszont nyilván sokkal kevesebb mondvacsinált büntetést lehetne behajtani.

Navarone 2009.02.20. 15:59:56

@efhábé: A rendszámból hogy lehetne megállapítani, hogy van-e jogosítványa a vezetőnek? Vagy hogy esetleg ittas?

THK 2009.02.20. 17:23:44

ellenőrzéssel hogyan lehet megállapítani, ki az, aki tényleg tanult vezetni, és ki csak vette a jogosítványát?

a részeg sofőrök mekkora részét tudja kiszűrni a közúti ellenőrzés?

más országokban sem vezet anarchiához az ellenőrzés hiánya... ez egy csökevény a régi rendszerből, valóban vissza lehetne szorítani az alkalmazását

forrórágógumi 2009.02.20. 23:41:04

@newtehen: akarod mondani leszopta őket nem :))
persze hogy elengedték :))

B.GY. 2009.02.21. 00:23:23

Nem is tudom hogy miért,de tőlem még sosem kérték az izzókészletet a háromszöget meg a mellényt,sőt az eü.dobozt sem a rendőrök.Simán megállitanak.Aztán kiszállok köszönök,ők is köszönnek elkérik az okmányokat,megnézik visszadják.Aztán jó utat kivánnak.Ennyi.Pedig 20 éve vezetek.Igaz vagy 3 éve állitottak meg utoljára.10 éve a nagybanin dolgoztam,hajnal 4-kor mentem itthonról.Aztán mindig egy bizonyos helyen álltak a rendörök,meg is állítottak 3 nap egymás után.Aztán negyedszer megkérdeztem őket.Minden nap megállítanak?Jót röhögtek,hogy megint én vagyok az.Kérdezték hova megyek ilyen korán,mondom hogy dolgozni.Erre azt mondja.Maga ilyenkor dolgozik?Mondom neki,miért maga nem most dolgozik?Aztán többet nem állitottak meg:)Inkább elbeszélgetek velük,minthogy baszogassanak.Volt olyan eset is mikor mentem haza a kocsmából kocsival.Azt hitték ittam pedig nem.A hátsó ülésen ott volt 1 üveg sör.Kérdi a szerv,csak egyet iszik?Mondtam neki nekem elég egy is,nem vagyok rendőr.Elzavart a picsába.Mondjuk láttam hogy jó fejek,és értették a viccet:)

Бабаяга 2009.02.22. 11:55:06

Sok évvel ezelőtt történt, az érintett gyermeknek ma már nem kell gyerekülés. Trabantom volt, kisded néhányhónapos, első ülésen volt a gyerekülés, háttal beszerelve. (Akkor még nem is volt kötelező.) Rend ifjú őre megállít: a gyerekülés nem tehető be az első ülésre, mert a légzsák miatt veszélyes. - mondja ő. Mire én próbálnám felvilágosítani, hogy ez trabant, nincs benne ilyen biztonságtechnikai eszköz, sőt a gyerekülés oldalán lévő képecske is elmagyarázza az írni olvasni nem tudóknak, hogy miként lehet behelyezni a gyerekülést, tehát helyesen jártam el. Erre ő, hogy nem engedhet tovább, csak ha kiveszem a gyereket az ülésből és a kocsi hátuljában helyezem el, mert elől nem utazhat. Erre mondtam, hogy akkor hívjon ide valakit a közlekedésbiztonságiaktól, illetve mutasson írásban jogszabályt, hogy miért nem jó úgy ahogy van. Miután hosszan vitáztunk az ifjú rendőrtisztishez odajött a főnöke, kérdve, hogy mi van, majd elzavarta a francba, engem pedig tovább küldött, a gyerekkel az első ülésen, szabályosan bekötve.
A másik hülye rendőrös esetem az volt, mikor szombat este mentem haza nagy hassal, és szokásos razzia volt a környék rosszhírű dizsije előtt. Rendőr megállít, én leállítom autót és lekapcsolom a villanyt. Erre ő a következőket mondja: szálljak ki és adjam át a forgalmi-jogsi-személyi triót, valamint egy zseblámpát, hogy ellenőrizni tudjanak.

Nefarian 2009.02.23. 10:23:29

Magam részéről ezt az egészet kiakasztónak tartom, de nem a post írója, hanem a rendőr részéről. Indoklom: felmerül a kérdés, hogy MIÉRT nem volt bekötve a gyerekülés. Nekem is van egy 15 hónapos tücsköm, a gyerekülés be van betonozva az autóban. 2 eset lehetséges:

1. a rosszabbik eset, az ülés azért nem volt bekötve, mert nem úgy használta a post írója. Ebben az esetben legszívesebben megkérném, hogy legyen szíves és lője tarkón magát, mielőtt a saját gyermekét nyírja ki. Egy erőteljesebb fékezés (talán nem is az ő hibájából, hanem egy idióta elékanyarodik pl.), és a gyermek elszáll ülésesestől...bravó.
2. a jobbik eset, az ülés általában be van kötve, de anyuka 4 kollégáját szállította előtte, kivették a gyerekülést, és utána csak "bedobták" azzal, hogy majd otthon beköti. Ez még egész elfogadható eset, de:

és itt jön képbe a rendőr. Megállítja anyukát, és észreveszi, hogy nincs bekötve a gyerekülés. Megvonhatná a vállát a rend őre, lesz*rhatná, de nem teszi, talán mert neki is van gyereke. A rendőr NEM TUDHATTA, hogy a gyerekülés MIÉRT nincs becsatolva. Ő csak észrevette és szólt érte. Anyuka meg apuka pedig, ahelyett, hogy örült volna annak, hogy van még olyan rendőr, aki FIGYEL az ilyesmire, nem, nekik ki kell kérniük maguknak!

Jó lenne már végre, ha valahogy tudatosodna a jónépben, hogy a közlekedési szabályok NEM ELLENÜNK hanem ÉRTÜNK vannak. Nem azért nem kell 160-al menni autópályán, mert ott a traffipax! Röhögni szoktam a sok idióta "bátor" csókán, aki elhúz mellettem, meglátja a trafi "előjelző" táblát, és satuzik ezerrel. Nem azért kötjük be a biztonsági övet, mert a rendőr büntet érte! Hanem azért, hogy ütközéskor (amit soxor nem is mi okozunk) ne csináljunk azonnal árvát a gyerekünkből! Azt tanácsolnám minden efféle "vagánynak", hogy mikor autóba ül és lazán nem kapcsol övet, próbálja meg elképzelni a gyerekét a temetésén! Képzelje maga elé a pindur fájdalmát, amikor látja, hogyan eresztik le az apja/anyja koporsóját! Aztán gondolja át...

gz 2009.02.23. 12:48:31

Nemtom, írta-e már valaki: szerintem sokkal egyszerűbb oka volt ennek az egésznek: "2 gyerek után is 18-nak néz ki az asszonyka", szóval rendőrbácsi meglátja a jócsajt a kocsiban, és meg akarja nézni teljes terjedelmében, neadjisten miközben előrehajol...

Vienna 2009.02.23. 14:26:44

Az ures gyerekulest nem kell bekapcsolni a poszt iroja szerint?

Nos ebben az esetben a kovetkezo teszt elvegzeset tudom javasolni:

Ulljon be a neje melle az autoba, majd (lehetoleg forgalommentes uton) gyorsitsanak autopalyatempora (130 a gyengebbek kedveert) es onnan megallasig satufek. A kovetkezo fog tortenni:

Mindkettojuket ugy veri hatba a bekotetlen gyerekules, hogy orulhetnek, ha az elso ulesek hattamlaja egyben marad.

Na ezert kell becsatolni a gyerekulest uresen is!

A rendorrel meg azert nem kell flegman okoskodni, mert akkor az izzokeszletet is kipakoltatja.

Agyalap 2009.02.23. 21:26:57

@Vienna: Már elnézést, de az én olvasatom az volt, hogy "párom" vitte a gyerkőcöket reggel, feleség sem a hátsó ülésen ül, így a gyerekülés bekötése nekem a rögzített ülések ötpontos biztonsági öveinek becsatolatlanságát jelentette.
Miért vette volna ki valaki az üléseket a helyükről? (Azt már nem is feltételezem, hogy rögzítetlen voltukban vitték a gyerekeket.) Ha már kivette és betette a csomagtartóba, (különben minek csatolta volna ki az öveket) akkor miért rakta vissza a hátsó ülésre?
Szóval nekem ez így egyszerűen csak kötözködésnek tetszett.

bobeszedulacika 2009.02.25. 19:11:28

@kolbászoszsömle: hulye gyerek a kukás mellény nem is kőtelező tartozék.

fantaboy69 2009.12.03. 17:55:29

@efhábé:
nagyonhülye vagy.
szerinted ilyen gyorsan megy a dolog 2009-ben.
Ahoz, hogy ez le legyen ellenőrizve kell 5 perc.
Addig meg menjen mögötted a rendőr te hóthülye?

fantaboy69 2009.12.03. 18:17:47

Kibaszott egyszerű az egész.
Indulás előtt:
kocsi ellenőriz,rendszám olvasható, kötelező cuccokat évente egyszer ellenőriz, papírokat bekészít, műszaki, zöldkártya, biztosítás rendbe legyen. ÖV bekötve minden utasnál, világítás bekapcsolva. Stop táblánál megállni teljesen, ha jön valaki ha nem. Szabályos közlekedés. És lehet, hogy 3 évente fognak csak igazolni, akkor is csak szúrópróba szerűen.
Egyik rendőr sem szereti, ha számon kérik/pl.: Pont éngem tudtál megállítani, Há tesvír azé állítottál meg mer cigány vagyok?, /, vagy kioktatják.
Ha szabályt sértettél ismerd el, és ne ágaskodj.
Az meg régen szar duma, hogy van rendőr ismerősöd.
Akármilyen meglepő annak a rendőrnek is van rendőr ismerőse aki igazoltat. szoal....
Mi a g*** olyan nehéz ezen???












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása