Nem először kerül elő a többsávos körforgalmak témája, George Jung is egy ilyenhez kötődő élményét meséli el most nektek. A helyszín sem új annyira, ugyanitt vetődött fel korábban a kétsávos út és a jobbkéz-szabály barátságtalan viszonya is. Úgy látszik, errefelé nem túl tökéletes a közlekedésszervezés.
Az utóbbi időben egyre több olyan poszt érkezik, amiben az író kíváncsi a többiek véleményére, holott számára egyértelmű a helyzet. Ebbe a sorba szeretnék beállni én is.
Komolyan mondom, olyan meggyőzően tudnak hőbörögni az emberek, hogy már-már elbizonytalanítanak. A szóban forgó téma a két (vagy több)sávos körforgalom. Én az M5-ről érkeztem, és az Auchan parkolóba szerettem volna beállni. (Egyszer ez a k...a madarasteszkó lesz a végzetem. :) ) A felüljáróról érkezett egy busz, aki egyből sávot váltott, a külsőből ment a körforgalom külső sávjába. Én bementem a belsőbe, és a körforgalom belső sávjában mentem végig a három kijáró mellett.
Namármost ami nekem egyértelmű, az az, hogy ha egy kétsávos körforgalomban nem az első kijárón akarok kihatani, akkor a belsőben megyek (ezt magamra értem, nem a buszra). Eddig oké. Aztán a kíszemelt kijáró előtt indexelek, és persze nem átvágódok a külsőn, de ott nem sokat időzve kihajtok.
Az én esetemben a „gond” az volt, hogy egy teherautó végig indexelt, de csak azon a kijárón akart kihajtani, amin én, emiatt (és amiatt, hogy tolta neki rendesen) a busz eléggé felzárkózott mögé, én pedig arra a helyre, ahova a busz nem akart beengedi (maga elé) betettem az autót.
Persze dudálás, indulatok, mutogatás, kipattogás, de nem tudtuk meggyőzni egymást. Szerinte már az is szabálytalan, hogy én szinte egyből a belső sávba hajtok be. Mivel egy buszsofőrről van szó, bennem még él az a mára már valószínűleg idejétmúlt gondolat, hogy ért ahhoz, amit csinál. Éppen ezért elbizonytalanodtam, és szeretném tudni, hogy ki hogy oldja meg a kétsávos körforgalmat.
Még RosszQtya véleményére is kíváncsi vagyok, csak anyázás nélkül. :)
Az utolsó 100 komment: