TeraYon egy olyan útlezárásra és elterelésre hívja fel a figyelmeteket, amit már-már jól oldottak volna meg, ha az egészet nem vágják tönkre egy dugót generáló stop táblával, meg sok olyannal, aminek a közepébe 30 van írva.
Az alábbi történet kivételesen nem "különleges" kategóriába tartozó autóstársakról szól, hanem a közlekedés másik mumusáról: lezárásról és elterelésről. Aki mostanság a XVI kerület felé veszi az irányt már tudja, a környék egyik fő artériája a Csömöri út egy szakaszon teljesen le van zárva. (az egy külön blog téma, hogy hétköznap délelőtt a lezárt szakaszon szinte senki sem dolgozik ugye...)
A lezárás következményeit - feltételezem - végiggondolva a szervezők elterelő utat dolgoztak ki. A családi házas környéken kellemes mellékutca rendszer van, jó része aszfaltozott, tehát adódott a következtetés, hogy a lezárt úttal párhozamosan a mellékutcák vegyék át a forgalmat. Sárga terelőtáblák ki.
A közlekedés szervezője még arra is gondolt, hogy a párhozamos mellékutcát egyirányúsítsa, így a Csömöri út két "oldalán" két utca veszi fel a forgalmat a külön irányokban. Ez eddig fantasztikusan szép és jó. Végre! mondhatnánk, valaki értelmesen gondolkodott.
Persze semmi sem lehet fenékig tejfel. Az elterelet kis mellékutcákban a haladás keserves. Miért? Egyrészt, mert bár a Csömöri út főútvonal, a terelésben ez nem számít és van pár kereszteződés a terelőúton, melyen masszív STOP tábla fogja meg a reggeli forgalmat. (Ha ugye az eredeti úton mennénk ott vagy lámpa lenne vagy az sem).
Ennek következtében minden reggel a 2 STOP táblánál akad le a reggeli forgalom. Kár. Különösen azért, mert az összes többi kereszteződést képesek voltak "főútvonalasítani" a terelőút javára. (melyek korábban jobbkezes v. mackósajtos utcák voltak)
A másik dolog pedig, hogy a terelőút végig szisztematikusan ki van táblázva 30-as korlátozással! Bravó! Biztos komolyan vették a környéket és az ott lakókat, fene tudja. Nekem valahogy savanyú a szőlő. Fényképet is csatolok, hogy látni lehessen: a terelőút jó állapotú, kellően széles, aszfaltozott, stb. Semmi ok a kényszeres 30-as korlátozásra. Talán a 30-as táblák helyett lehetett volna felrakni több "Figyelem! Forgalmi Rend Változás" jelzéseket...?
Ha jól sejtem hosszú ideig (fél év, egy év) fognak ezek a terelések élni, a magyar útépítőipart ismerve. Ismét egy remek hely a rend éber őreinek, hogy éjjel elbújva a bokorban vadul csattogtathassák... ...a 650 új beszerzett trafipax egyikét a 30-as táblák tövében. Sokat fognak kaszálni, mert senki sem megy ott 30-al. Még a BKV busz sem.
Üdvözlet ismét az Igazi Utánozhatatlan Magyarországon!
@nális coitus 2009.03.02. 07:50:13
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 08:30:37
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 08:39:52
ha valaki 70-nel poroszkál felfelé (90 a limit városon kívül), de baszik hasznáni a kapaszkodót, akkor én megelőzhetem e (90-nel szigorúan) a kapaszkodósávban?
indapass90210 2009.03.02. 08:50:38
Secnir 2009.03.02. 08:52:13
torpedó: nem. jobbról nem előzhetsz.
elvileg. gyakorlatilag simán :) még be is kell előte fékezni, jobbra kitenni az indexet, hogy megértse: takarodjon ki a kapaszkodósávba. nálam be szokott válni...
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.03.02. 09:01:12
bár szemét volt az oktatóm és ezért nincs még jogosítványom
SÜNT NEKEM!
de nem lehet, hogy éppen ezért vannak kint a 30as táblák.
szvsz. a postoló a hülye
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 09:08:04
közben utolért engem is hátulról egy toledó, ő 100 fölött jött. elkezd nekem villogni. anyázok magamban hogy mi a faszt villog nekem, nem látja hogy előttem is mennek? mondom mindegy kiteszem az indexet jobbra, kimegyek a kapaszkodóba had örüljön.
ekkor úgy gondoltam hogy mivel már kijöttem akár egy gázfröccsel el is kerülhetem a 70-nel menőt. a kapaszkodósáv még tartott egy darabig, biztosan tudtam hogy a vége előtt simán vissza fogok tudni jönni a lassú elé.
elkezdtem előzni, közben a seat begőzölt, mert így mindkét sáv foglalt volt, ő nekiállt balról zárón keresztül előzni a lassút, és egyben ugye engem is. kb egyszerre előztük meg a lassút, egymás mellett mentünk, lassítottam hogy beálljak mögé, és a megelőzött lassú elé.
-seat: gyorsan jött (bőven 90 fölött), zárón átlépve előzött
-lassú: nem használta a kapaszkodósávot, pedig nem tudta tartani a megengedett legnagyobb sebességet
-én: megengedett sebességgel jobbról elmentem a lassú mellett a kapaszkodósávot használva.
jobbról előzni csak párhuzamos közlekedésnél nem szabad. de tudtommal a kapaszkodósáv nem számít annak.
szabálytalan voltam e a jobbról előzéssel? rendőr nem volt, nem azért kérdem, csak tudni szeretném.
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.03.02. 09:09:36
Nekem az jött le, hogy a terelést éppen hogy átgondoltam tervezték meg: egyirányúsítás (ez most úgyis nagy divat Budapesten, lehet, hogy meg is marad), ahol lehet, elsőbbség a jobbkéz helyett. DE: nem akartak a környék családi házas jellegébe és a már meglévő elsőbbségi viszonyokba végzetesen belenyúlni, ezért maradt a 30 (mert különben a lakók tiltakoznak), és a STOP (ez még mindig egy mellék út. Hogy most épp egy főutat helyettesít, attól még nem lesz a STOP-pal keresztező főút felett álló)
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.03.02. 09:12:09
Szerintem igen. Itt mindenki szabálytalan volt. A Seat legfőképp.
szemig jimmy 2009.03.02. 09:21:11
Rousboy 2009.03.02. 09:22:38
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 09:23:06
de most hirtelen nem tudom pontosan mi volt, azért nem írtam. vagy polo, vagy golf
bocage 2009.03.02. 09:25:19
OFF
A kapaszkodósáv használata totál neuralgikus pont idehaza! Jobbra tartás és kész! Jellemző, hogy sok országban nem a kapaszkodó, hanem úgymond az előző sáv fogy el, tehát szélen haladsz egyenesen!
Én azt nem szeretem, ha már fél órája nem lehet több teherautót leelőzni, összejön egy takaros konvoj. Végre 500 méternyi kapaszkodósáv, mindenki menne, hogy végre el lehet hagyni a kamionokat, oszt az első 70-nel tötyög! Jó nekem is kicsi kocsim van (1.3-as motor, de ilyenkor odalépek rendesen, ha nincs megpakolva, hogy lehetőleg mindenki beférjen! Odafigyelés egymásra, és csak azért mert jobb kocsija van, nem szívatni a másikat!
MekkMester 2009.03.02. 09:26:44
szemig jimmy 2009.03.02. 09:27:54
Olyanod volt e mér hogy szöszmötöl előtted (mondjuk 70-el) aztán amikor megelőzöd a seggedbe áll, visszaelőz és lelassít újra? Na én ilyenkor vagyok ideges...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.02. 09:32:24
záporjózsi 2009.03.02. 09:33:32
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 09:40:39
olyan pontosan nem, de előzéskor öntudatra ébredő igen.
minő meglepő kapaszkodósávos ez is, pár km-ről arrébb, egy nappal később mint a másik.
annyi a különbség hogy az emelkedő városba kezdődik, ezüst furgon előttem, megy ki a kapaszkodóba, örültem is, nem lesz gond. már gyorsít az ember, de még lakott van. város vége tábla, vissza 3 padló, hogy akkor már én is mehetek. utol is érem, elmegyek mellette szabályosan, 100 fel 4-be, nyugi, erre látom a furgon megtáltosodott, erőlködik, és addig nyomja míg vissza nem jön elém. hagytam. már így is picivel gyorsabban mentem mint 90. (bár 10%-os emelkedőnél pont leszarom hogy 89, vagy 95, fékezni nem fogok)
nekem sincs egy erőgépem (1,3 75 LE), de tudom úgy használni hogy az autó dinamikusan mozogjon bármilyen helyzetben (pl nem 50-nel 5-en indulok az emelkedőnek)
Megélhetési rasszista 2009.03.02. 09:42:09
Most viszont elmondhatja az önkormányzat, hogy bár valóban szop az a pár utca, de ők kirakták a 30-as táblát, így elvileg mindenki csak átcammog a kertvároson, nem ez lesz az új főút.
T3raYon 2009.03.02. 09:42:23
@Secnir - hát tudod, pont az jutott az eszembe, hogy a fémtolvajok inkább vihetnék innen a táblákat, mint a vasúti átjáróból a kábelt és aksit.
@töröttszárnyú angyal: na igen. Vártam már, hogy a post író mikor lesz lehülyézve előszőr. 6. hozzászólás. Köszönöm. Sajnos te nem értetted meg a mondanivaló lényegét, pedig SilentSound a felvezetőben még meg is csócsálta. Próbálkozz mégegyszer :-)
Általában amiért bátorkodtam felvetni a témát az még mindig az, hogy megint sikerült olyan rendszert kialakítani, mely ELMÉLETBEN mindenkinek jó (értve ezalatt: van terelési megoldás, de a környék lakói is nyugodtak lehetnek), GYAKORLATBAN viszont teljesen betarthatatlan. Igazából mint itt ebben a blogban és máshol is milliószor el lett mondva: ezek azok a dolgok amik aláássák a KRESZ és a táblák hitelét. Ezért van az, hogy az ember meglát egy sebességkorlátozó táblát és csak rándít egyet a vállán ahelyett, hogy lassítana: mert a reflex az, hogy feleslegesen van ott. Pontosabban ÉRTELMETLENÜL. Amíg ezt a hatóságok nem értik meg, nem lesz rend. Sokkal könnyebb lenne GYAKORLATBAN MŰKÖDŐ módon szervezni a közlekedést mint trafival büntetni. Mikor fog ez már leesni a felelősöknek?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 09:46:11
szánom-bánom bűneim.
majd legközelebb postot küldök
PTibor (törölt) 2009.03.02. 09:49:23
biztos, hogy ezzel mindenki jól járna? Nem normális ami folyik, de az tuti, hogy ha 1 hónap alatt csinálnák meg rohamtempóban, akkor valamit kifelejtenek az útból, mondjuk az aszfaltot..
és különben is: lassú munkához idő kell.. :)
szemig jimmy 2009.03.02. 09:59:13
@T3raYon: Offot befejeztük :)
pokipepe80 2009.03.02. 10:02:18
walaki@maffia.hu 2009.03.02. 10:04:14
George Jung 2009.03.02. 10:10:31
diktatorikus kleptokrácia 2009.03.02. 10:26:11
bár off a téma, megelőzheted. ha a rondőr kekec, kérd meg, először büntesse meg azt, aki szarik a jobbratartás szabályára, aztán pedig önmagának utaltasson ki egy kresz-tanfolyamot.
on:
abszurdisztánban, itt, fuckisztánban ilyenen fennakadni? sajnos a minap beleszaladtam ebbe az utánozhatatlan szopiba, s a környéket nem nagyon ismerve berongyoltam az egyik egyirányú utcába - naná, hogy a rossz irányba :) ezúton ismételt elnézést kérek a megrökönyödött autóstársaktól, akik szintén keresték az utat, s egyszercsak egy őrült szembe haladt a forgalommal (egy? az összes :D)
Vájett Törp 2009.03.02. 10:28:39
Hozzá Szóló 2009.03.02. 10:42:02
Devil 2009.03.02. 10:46:46
záporjózsi 2009.03.02. 10:47:12
dwdHU 2009.03.02. 10:53:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.02. 11:00:41
pokipepe80 2009.03.02. 11:39:26
Walter Melone (törölt) 2009.03.02. 12:11:30
ez nem a 30-as út Kerepes után, Gödöllő felé?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 12:30:17
foggalmam sincs. nem én írtam ezt a posztot. én csak szétoffoltam :D
manes 2009.03.02. 12:30:42
Tuvalu 2009.03.02. 12:42:33
Ezt látta a 70nel menő? (itt is a kapaszkodósávos rész végén érik utol. :) )
www.youtube.com/watch?v=dKRN5lx7MOI&feature=related
Izomor Lánya 2009.03.02. 12:56:53
Grazban a főbb főútvonalakon kívül minden 30-as, és mégis mindenki elvan. Tudom, ilyenkor nem példa a Nyugat.
Egyébként postíró ellentmond magának. Ha a stop-táblák miatt dugó lesz, nem mindegy hányas a korlátozás? Ha meg éjjel megy haza, akkor meg hadd aludjanak már az ott lakók rendesen.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 13:00:43
pontosan ezt látta :) annyi különbséggel, hogy én voltam jobbról, és én 2.-nak jöttem vissza, nem elsőnek.
Tuvalu 2009.03.02. 13:24:32
Zsola777 2009.03.02. 13:37:11
T3raYon 2009.03.02. 14:27:15
Az állítólagos ellentmondásomat pedig már fel is oldottad Önmagad. Sajnos te sem látod meg a dolog LÉNYEGÉT, melyet próbáltam jelezni: GYAKORLATBAN működésképtelen megoldást kár erőltetni. Olvass vissza lsz... OK? :-)
@Walter Melone: nem. Ha elolvasod a posztot akkor megérted, hogy ez az út a Csömöri út elkerülője a 16.-ik kerületben. Jó?
---továbbra is köszönet az offolóknak tevékeny munkájukért :-) --- Amolyan magyar módra megy ez itt: mindenki mondja a magáét. Igaz?
Walter Melone (törölt) 2009.03.02. 14:35:37
Hurrá torpedónak szólt a kérdés az ő offjához.
@Hurrá Torpedó:
Az offodra vonatkozott a kérdésem. de ezek szerint nem....
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.02. 14:51:03
jajó. akkor csak simán nem. :)
kpetya 2009.03.02. 14:51:48
BTW, a garázskiálló az út vagy nem út?
T3raYon 2009.03.02. 15:35:10
kpetya 2009.03.02. 15:39:25
Eddig a Csömöri volt beállva minden reggel.
Perillustris 2009.03.02. 15:40:07
Nem út.
kpetya 2009.03.02. 15:53:06
MIért nem? Nem közúti járművek közlekedésére szolgáló köz vagy magánterület?
Perillustris 2009.03.02. 16:26:35
PitBuli 2009.03.03. 10:00:34
Hep! 2009.03.04. 23:40:11
h a Rákóczi és Pálya utcánál miért van stop tábla?azért,mert a János és József utcai kereszteződés egyirányú..
megnézném,ahogy a posztoló 50-el átmegy ezeken a kereszteződéseken..
mint pl. Batthyáni - Szt Korona kereszteződés..70el robognak el a Stop tábla mellett mert megszokták..
Hep! 2009.03.04. 23:41:28
boldogok_a_sajtkészítők 2009.03.05. 13:44:01
pedig tényleg csak egy tükröt kellene kitenni, ha már megengedjük (?), hogy egy sarkot úgy eltorlaszoljanak, hogy ne lehessen bármit is látni...