Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nagyon ügyes mozgássérült

2009.03.11. 12:46 :: Kisikasa

Lackó rövidke sztorija beszédes fotókkal megtűzdelve, igazán tiszta képet fest kis hazánk jelenlegi helyzetéről, ami a közlekedési kultúrát és nem utolsó sorban az emberséges viselkedést illeti. A sztori főszereplőjéről nehéz elképzelni, hogy valóban jogosult a kártya használatára, mert ebben az esetben saját maga ellensége lenne egy ilyen böhöm nagy járgánnyal. Ti mit gondoltok erről?

Tegnap (2009.03.09) a körúton Wesselényi utcánál készítettem ezeket a képeket.

Eszembe jutott egy vicc.
- Se keze, se lába, mégis felmegy a padlásra, na mi az?
- Ügyes nyomorék.

Amennyiben viszont a képek alapján mégis rosszul értelmeztem volna a szituációt, akkor a tulajdonosnak bizonyára a gyakori ki-be (fel-le) szállás miatt annyira elkoptak az ízületei, hogy abba rokkant bele. És még az is lehet
(mert a másik oldalát nem néztem meg), hogy egy komplett mozgássérült lift van a vezetőoldali ülés mellett.

Na mindegy, azért respekt az ilyen embernek.

188 komment

Címkék: budapest közlekedés autó sztereotípia parkolás kresz mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszfaltbetyar 2009.03.11. 15:21:34

Ha nekem lenne Hummerem, én is szereznék kértyát és direkt a helyére parkolnék...vajon mit szólna hozzá?

satho 2009.03.11. 15:23:39

Szerintem hííjuk fő azt a Zsótot asztán intézzük ela valagát aaaaz bisztos!

Ha Jampi akkor szereti ! :)

Én 3kg-os fuxos gyűrött tarkóju semibown csávónak gondolnám a tulajt.

PTibor (törölt) 2009.03.11. 15:25:15

az első kommentek közt volt, hogy ha nem a sofőr a roki, akkor milyen nehéz beszállítani a rokit. és a lapos sportautóba milyen nehéz?

PTibor (törölt) 2009.03.11. 15:27:10

az első kommentek közt volt, hogy ha nem a sofőr a roki, akkor milyen nehéz beszállítani a rokit. és a lapos sportautóba milyen nehéz?

zombiemanus 2009.03.11. 15:28:29

hehe, legalább a féreg rendszámát nem takartad ki.

mé nem lehet ezeket szétbüntetni? 800k rokkantnyugdija országa, kabaré..

Dinsdale Piranha 2009.03.11. 15:30:42

Legyetek már elnézőek vele, benzinre megy el a pénze, parkolásra már nem jut.

Edömér 2009.03.11. 15:34:36

www.magyarorszag.hu/segitseg/okmanyiroda/ugyintezesiutmutato/parkolasi/parkolasi_mozgkorl/parkolas_jogosultak.html

Már miért lenne nehéz beszállni egy autistának vagy egy szellemi fogyatékosnak? kicsit unalmas, hogy 1001.-re is csak az megy, hogy a rokkanté, akinek nincs lába és kerekesszékből... stb.

Persze valószínüleg tényleg nem jogosan használja az illető az igazolványt.

hogyismondjam 2009.03.11. 15:37:18

Ez is azt mutatja, hogy mekkora liberális gulyásdemokrácia van Magyarországon, és mekkora hülyék a törvényhozóink. ..a tulaj meg csak röhög rajta, csak azzal a jogával él, amit meghoztak a parlamentben neki... az más kérdés, hogy egy paraszt, dehát jogállamban élünk, ahol lehet csalni lopni, ha megfelelően magasan vagy!

Nyomek 2009.03.11. 15:37:51

Az észosztás komolyan folyik. Mint mindig. Ezért szeretjük ezt a blogot.

A sok agresszív "betöröm a szélvédőd és belehuggyozok a tankba" igét hirdetőnek azért elmondanám, hogy nézzen utána, hogy milyen jogi alapot képviselnek.

Azaz a KRESZ-ben szó sincs arról, hogy milyen nehéz beszállni egy rokiautóba. Az én rokis rokonomat pl mindig be kell tenni a kocsiba. Értitek, barmok? Könnyebb berakni egy magas nagy ajtós kocsiba egy rokkantat, mint egy Suzukiba.

Érdemes tisztázni a "mozgáskorlátozott személyt szállító jármű" fogalmát, mert ugye ő jogosult igénybe venni a parkolót.
Ha szó szerint nézem, akkor: ha a rokkant már nincs a kocsiban, akkor nem szállít mozg.korl.személyt, azaz igénybe sem veheti a parkolót.
De itt a "mozgáskorlátozott személyt szállító jármű" definiálva van, azaz az a jármű minősül "mozgáskorlátozott személyt szállító jármű"-nek, amely rendelkezik azzal a bizonyos kártyával. Tehát NEM IS KELL MOZG.KORL.SZEMÉLYNEK a kocsiban ülnie!

Hát ezt használják ki az "ügyes" emberek.

Tojglius 2009.03.11. 15:39:13

@zombiemanus:
a szaros rokikártyák helyett amivel megkárósit egy rablócéget és némelyik a rokik helyére is áll, nem okoz olyan nagy kárt...
inkább azon gondolkozz el, hogy ma magyarországon közel egymillió rokkantnyugdíjas van... nem látjátok a fától az erdőt... ezek az emberek a ti adótokat lopják el ti meg szaros rokikártyákon ugráltok... számolj átlag 25ezerx1mioval... ennyibe kerülnek ezek havonta... és ezeknek jó ha a 10%-a az aki tényleg az és nem leszázalékoltatta magát...

Tojglius 2009.03.11. 15:40:49

kárósít... hejdeszépeket írok :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.11. 15:41:43

@Nyomek:
Az meg a másik fele, hogy ebbe könnyebb berakni a tolókocsit, vagy egy dévú matízba?

Parajpuding 2009.03.11. 15:43:29

Mindaddig, amíg ilyen töketlen, impotens és/vagy beszari és/vagy korrupt rendőrségünk van, addig nem lesz ebben sem változás.

Perillustris 2009.03.11. 15:44:16

Be kell vonni az összes ilyen kártyát, újat kell kiadni, és durván leszűkíteni a jogosultságot. Mindezt csak egy-egy központi helyen Budapesten és a megyeszékhelyeken, független orvosbizottség által ellenjegyezve.

Ezzel párhuzamosan felül kellene vizsgálni a ~800 ezer rokkantat is, s 90%-uktól megvonni a segélyt. De ez már más tészta, nem akarom elvinni a témát ennyire.

Dinsdale Piranha 2009.03.11. 15:46:43

Szarrágó, tolvaj nép vagyunk, azok is maradunk.

Rousboy 2009.03.11. 15:49:19

Ha ilyeneket akartok fotózni, meg idegesíteni magatokat, akkor ajánlom az I. kerület, Pálya utcát. Itt aztán találtok mindent, nyilván az jár az **** fitnessbe edzeni 7es BMW-vel, aki olyan szinten le van rokkanva, hogy gyakorlatilag nem is edz, csak nézi a személyi edzőjét ahogy dolgozik és ettől ő is fejlődik. :)

Perillustris 2009.03.11. 15:49:29

@-putyin-: "egyik barátomnak is egy hasonló kocsija van, 43 éves és a szíve miatt kb 4o métert tud gyalogolni, aztán le kell üljön, így neki is van kártyája és folyamatosan beugatnak neki, mert ő tuti nem mozgássérült, hanem rohadt csaló. Azért nem mindenki csaló, szóval nem árt biztosra menni."

Nagyon sajnálom, tényleg szar lehet. Ellenben nem értem, miért nem kell fizetnie a parkolásért. Azt támogatom, hogy legyenek mozgássérültek számára fenntartott helyek, amit csak ők használhatnak, de az ingyenességet nem. Ezzel kapásból kevesebben csináltatnának hamisat.

Bartoki 2009.03.11. 15:50:12

Pedig a megoldás nem lenne nehéz:
- Kártyával se legyen ingyenes a parkolás
- Minden parkolóautomata közelébe kellene egy roki parkolóhely - fizetni kell, de legalább nem kell messzire menni vele

Innentől kezdve sokkal kisebb lenne a motiváció a csalásra.

Aztán meg lehet hogy nem kellene MOZGÁSsérült kártyát adni azoknak, akiknek nem a MOZGÁSA sérült... :)

Sőt, szerintem a teljes fizető parkolást meg kellene szüntetni, mert diszkriminatív a nem ott lakókkal szemben. Minden tévhit ellenére a közterület nem az ott lakók tulajdona, hanem mindenkinek egyenlő joga van azt használni.

Nyomek 2009.03.11. 15:51:13

@Perillustris:
Bevonni-újakat kiadni nincs értelme. Miért ne kapná meg ugyanúgy boldog-boldogtalan?
Először értelmezzük az ide vonatkozó jogszabályokat.
Miért nem csak azok vehetik igénybe a rokiparkolókat, akik ténylegesen, az adott pillanatban rokkant személyt szállítanak vagy elszállítanak?

Nyomek 2009.03.11. 15:52:50

@Rousboy:
Az a baj, hogyha van kártyája, akkor TELJESEN törvényes, EUKONFORM, KRESZ-követő, igazhitű.

Ez van.

randomuser1 2009.03.11. 16:07:09

lehet h tanyán lakik azért van ilyen fordja, eukonform autóra nem telik és nincs kedve, gázzal hajtva nem kerül többe az üzemeltetése mint egy átlag mondeoé, az ára meg nagyjából a fele. nem egy cadillac ez, csak egy szar kisáruszállító...

Rousboy 2009.03.11. 16:07:21

@Nyomek: Miskolcon simán elvitték a francba aki jogosulatlanul használta a kártyát. Teljesen mindegy volt h a 40es csajszi ment éppen bevásárolni, vagy a 120 kilós disznó ment kávézni és lusta volt gyalogolni 100 métert, vagy kicsengetni a parkolási díjat.
Csicska világ ez, de ezt itt a budai környezetben lehet tapasztalni a legjobban, direkt figyelem mindig a parkolóőröket is, sosem a luxusautókat fotózzák meg szopatják, hanem a szerencsétlen csórót, aki beszalad culáger munkát végezni az "uraknak".
Ukrajnában legalább pofon vágják ha valaki ennyire tahó...

Forest (törölt) 2009.03.11. 16:16:28

Nézzük a gyakorlatias oldalát. Egy Citroen Xsara Picassoba (vagy más hasonló kategóriába) valóban kényelmesebb beszálni mint egy normál autóba.
Beszállás:
Ajtó kinyit, segg berak, (no lambada a pince irányába) láb behúz, irányba fordul, ajtó becsuk.
Kiszállás:
Ajtó kinyit, láb kitesz (no twistparty az alaphelyzet felé, - térdegyenesítés teljes testsúllyal - ) ember rááll.
Kész.
Tehát ha azt nézzük, egy Xsara Picasso sokkal ergonomikusabb annak aki sokat ugrál ki-be az autóból, még akkor is ha egészséges.

Na de amikor ilyen magas "gizda" járgánnyal nyomulunk, ott már mászni kell mint Rambónak a bambuszrudakon mielőtt kiszabadítja a bajtársait a wietkongok fogságából.
Az már komoly testedzést igényel (ki/be szállás, tehát autóhasználatonként kétszer)

Ez már nem indokolható semmilyen vérnyomásproblémával, autizmussal, rokkant nagyival.

Mindig siránkozunk ilyesmiken, pedig annyira egyszerű lenne kiszűrni őket a forgalomból, mint a mobil fékpaddal (KPM) a gyanúsan szar ám levizsgáztatott autókat.
De azt sem használják.

Minthogy nem használják a "sportkipufogós" barmok kiszűrésére sem a decibelmérőt.

Az hogy nyáron letekert ablak mellett esetleg úgy megijesztik az autóst a sávok között besunnyogó motorosok, hogy az egy hirtelen gázadásnál vagy rosszul lesz, vagy megijed és nekirántja a kormányt a másik sávban autózó szerencsésnek, azt ugye leszarjuk... .. vagy esetleg az addig békésen üldögélő kisgyerek kezd el ordítani a hátsó ülésen... ..de hát éljen a yoshimura dob!
Mert megérdemled!

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.11. 16:25:36

roki, nem roki, ilyen behemot autot be sem engednek a belvarosba, hacsak nem hibrid meghajtasu. Jo, csak almodozom, a Demszkaj is 3 literes Audival szaladgal. Aztan csodalkoznak hogy a varos levegoje rosszabb mint Kalkuttanak, es egyre tobb az asztmas gyerek....

Rousboy 2009.03.11. 16:35:41

@zotya-DUB: Számomra is furcsa volt elsőre, de ezzel azért vitatkoznék.

totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 16:42:10

Ja, köcsög álrokkant a behemótjával.
Mondja az egybites juzer.

Csak éppen Abszurdisztán fővárosáról beszélünk. Ahol a közterületi, köztulajdonú parkolóhelyeken tolvajbandák szedik a sarcot. Akiknek épeszű ember nem fizet, ha nem muszáj. Ugyanitt egy bokaficamra bárki kap 10 évre rokkantkártyát - hülye lenne nem kihasználni.
Abszurdisztán. Nem a lakóit kell szidni, hanem a vezetőit. Ez a rokkantkártyás behemótos, ez akkor lenne etikailag elítélhető, ha rokkanthelyre állna a rokkantkártyájával.
Abszurdisztánban semmi nem az, mint aminek látszik.

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 16:45:24

@zotya-DUB:
A hibridek majdnem pont ugyanannyira szennyezik a levegőt, mint a normál, korszerű benzines autók. Konkrétan egy Lexus RX-400H 12-14 liter/100 km körüli benzinmennyiséget éget el városban. A hibrid, az nem környezetkímélés, hanem törvényesített kiskapu a gazdagoknak, védekezés a Demszky agybetegsége ellen.
Rokkantkártyához persze nem kell hibrid, azzal bármikor, bárhova, bármivel be lehet hajtani. Ha a rokkantkártyát tényleg csak rokkantak kapnák, akkor ez így is lenne rendjén.
De ez itt Abszurdisztán, mint említettem.

Gabcsi12 2009.03.11. 16:48:04

Az én nagybátyám 35 éven keresztül tolókocsiban ült. Sokszor órákat állt kint az utcán, hogy a lakásánál felfestett mozgássérült helyre be tudjon állni. Nekem még soha nem jutott eszembe mozgássérült helyen megállni, akkor sem, ha csak ott volt hely. Egészséges fiatalemberek csak tudnak 20 méter sétálni a boltig. A másik, hogy akinek luxus autóra tellik, teljen a parkolásra is (s most tekintsünk el attól, hogy jogos-e a parkolási dij szedése).

Nyilván van aki jogosan használja a kártyát, de azért lássuk be nem sok jogosultnak jut a legújabb, legnagyobb, legsportosabb autóra. A rokkantsági járadékból nem nagyon tellene rá.

Valóban kicsit általánositunk, amikor azt gondoljuk, aki jó autóban ül, nem lehet jogosult rá. Azonban annyian használják jogtalanul, hogy nem sokat vádolnánk a ártatlanul.

Dinsdale Piranha 2009.03.11. 16:49:52

Nem szeretnék bárkit indokolatlanul megvádolni, de sajnos ez egyfajta embertípust jellemez. Aki így csal az máshogy is megteszi, sajnos. Ha csak a Centrumot lopná meg...De fogadni mernék, hogy ez egy minimálbérért sínylődő vállalkozó aki még gázártámogatásért is sorba áll.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 16:51:39

@kafferbivalybalamber: Azért ez így ebben a formában nem igaz, egy Lexus RX400h-t ne hasonlíts össze egy 1 literes kisautóval, nézd meg mondjuk az RX hibrid és hagyományos változatát, vagy az inkább városban való Civic-et. De tény, hogy az RX400h se városba való autó már csak a méreténél fogva is, önmagában azért mert hibrid, én sem adnék neki kedvezményeket.

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 16:57:30

@SilentSound: RX400 hagyományos változatánál körülményektől függően 5-20% között fogyaszt kevesebbet a hibrid,ugyanabban a kasztniban.
Az akkumulátor nehéz.
A méretét kifogásolni viszont butaság, bocs. Nem nézek most utána a pontos méretadatoknak, de nagyjából akkora széltében-hosszában, mint egy Opel Vectra, pluszminusz 10 centi. Azt is kitiltanád?
Vagy inkább magassági korlátozás?
Vagy egyik se, csak ha optikailag nagynak látsz egy autót, akkor azonnal tele a gatyó, ősemberi/mammuti atavizmusok folytán? :)

Zoltan895 2009.03.11. 17:02:15

a fenti egy extrém példa, oké, de amúgy a tököm tele van már azokkal akik
1. : "mozgássérültnek minimum 3 végtagja legyen levágva" -ez nem igaz, rengeteg mozgássérült van akit tényleg meg kellett műteni, tényleg nem bir sokat gyalogolni -nem azért mert lusta- de nem látszuk rajta. De attól még ök is mozgássérültek és igazi orvos adott nekik jogosan igazi kártyát.

2.: "mozgássérült csak trabantal járjon" -ez is baromság, igenis egy mozgássérültnek is lehet jó/normális autója, nem feltétlenül kell az éhhalál szélén állnia!

Tehát fejezzétek bár be az irigykedést a normális kocsival rendelkezö mozgássérültekre!!! Oké, hogy vanna kakik hamis igazolványt használnak és igazából nem is mozgássérültek, de nem minden szépautó tulajdonos csaló!!!

Gondoljato Sir Frank Williamsre, iszonyú gazdag, ha leparkolna ide akkor mindeki azt hinné, hogy valam icsaló, de azért mindenki tudja, hogy mindkét lábát amputálták!!

MEg az is előfordul, hogy a mozgáskorlátozottnak viszi oda a kocsit egy egészéges, mert a mozgáskorlátozott nem bir odamenni.

De értsétek meg, hogy attól még, hogy valakin nem látszik olyan nyilvánvalóan mint Sir Frank Williamsen, attól még lehet igazi mozgáskorlátozott, meg lehet szép autója is. Értem én, hogy vannak csalók, de a többség ne maz...

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.11. 17:02:47

Kicsi bloggerem! Attól, hogy törlöd, nem leszel kevésbé aljadék tetű sem te, sem a többi hozzád hasonló, gerinctelen féreg.
Kedvem lenne megkeresni az autó tulaját, hogy perelje ki belőletek a szart is.

ladislaus 2009.03.11. 17:08:27

rokkant kartyat tudtommal nem csak mozgasserult kap! Szivatultetett, meg stb...
ettol fuggetlenul a foldon jarok es 99% hogy kamu rokkant.

TH 2009.03.11. 17:09:23

@bécsi pszicho: Ez már régi téma: pontosan miért lehetne perelni? Az autónak vannak személyiségi jogai? A rendszám publikus infó, az autó tulaja hivatalos úton nem tudható meg ez alapján.

Kopasz Mercis 2009.03.11. 17:09:52

A sok hülye küldözgeti be az ilyen és hasonló posztokat, SS meg teszi ki őket.

Kb. ezeknek köszönhető, hogy a haver nagyértékű autóját összekarcolgatták, valószínűleg a rokikártya miatt.

Mert a sok egybites idióta szerint ha van egy családban mozgássérült, akkor biztosan a létminimum alatt kell élniük.

TH 2009.03.11. 17:11:06

@psmith: Azért csak nem a blog felelős a vandalizmusért?

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.11. 17:13:14

@kafferbivalybalamber: nem igaz, kb 10-15%-al kevesebb a karosanyagkibocsatasa mint egy 3.0-as osszkerekes A6-osnak. Szoval nagy a kulonbseg.
Fogyasztasrol: nem tudom van-e neked RX400h-d, de nagyon benanak kell lenni hogy 10 l fole menj vele varosban, 14 pedig szinte lehetetlen, hacsak szo szerint nem nyuzod szegeny autot :-)

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 17:13:50

@Dinsdale Piranha:
"fogadni mernék, hogy ez egy minimálbérért sínylődő vállalkozó aki még gázártámogatásért is sorba áll."

Lehet, hogy az, nem tudom, nem ismerem.
De addig, ameddig honatyáink a Parlamentben bemondásra vesznek ki "költségtérítést" a közpénzből, számolatlanul - addig itt mindenkinek állampolgári joga adót csalni.

Kopasz Mercis 2009.03.11. 17:15:12

@TH: nem _csak_, hanem ez is.

SS meg jelen esetben olyan, mint a szobáztatók.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.11. 17:17:07

@Rousboy: en itt szoktam nezni, es valamikor full piros az egesz terkep!

www.idokep.hu/?oldal=legszenny

TH 2009.03.11. 17:17:25

@kafferbivalybalamber:
"De addig, ameddig honatyáink a Parlamentben bemondásra vesznek ki "költségtérítést" a közpénzből, számolatlanul - addig itt mindenkinek állampolgári joga adót csalni."
Ez teljesen igaz. Hiszen ők járnak elöl a jó példával!

@psmith: Túlzásokba esel, de az ilyen posztokat én sem szeretem. SS túlságosan az olvasottságra hajt gondolom.

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 17:19:48

@zotya-DUB:
Ne A6-oshoz hasonlítsd, pláne ne összkerekeshez, hanem a saját nem hibrid változatához.
Amúgy igen, járok egy ilyen hibriddel (is). Néha meg a nemhibriddel is. Hitem szerint nem vagyok nagyon béna, és a fogyasztás a hibriddel bizony 12 fölött van, budapesti használattal. Hagyományossal meg 15 fölött.
Ugyanott ezres Swifttel hét liter alatt jártam.

Ami igazán környezetkímélő, az ma, reálisan a gázüzem, az LPG-s autók. Ha majd lesz használható, akkor meg az elektromos autó lesz az.

trewq 2009.03.11. 17:19:51

@psmith: "
Kb. ezeknek köszönhető, hogy a haver nagyértékű autóját összekarcolgatták, valószínűleg a rokikártya miatt."
És ugye az illető egyszer sem élt vissza a kártyával? Mert az csak akkor használható, ha a mozgássérült is a kocsiban van.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.03.11. 17:29:30

LÉCCILÉCCILÉCCI!!!

NEM "NYOMORÉK", HANEM KEREKESSZÉKES, VAGY GYENGÉNLÁTÓ, VAGY HALLÁSKÁROSULT, VAGY SEGÍTSÉGGEL ÉLŐ!!! DE NEM "NYOMORÉK"!...

A segítséggel élőknek is van öntudatuk, alapvető emberi jogaik, önbecsülésük, érzéseik, tartsuk ezeket tiszteletben!

Aki nem érti, miről beszélek, az legyen szíves, menjen el egy www.abilitypark.hu programra, és csinálja végig a tréninget. Nem kerül sokba, de legalább megtanulhatod, hogyan tudsz segíteni, ha egy embertársadnak erre van szüksége. És nem mindegy, hogy úgy segítesz, hogy ha közben megalázod, vagy megsérted, vagy úgy segítesz neki, hogy közben embernek, a társadalom tagjának nézed.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.11. 17:30:37

@kafferbivalybalamber: en altalaban berelni szoktam Berlinben havonta 2 alkalommal 400h-t, eddig parezer km utan en a full varosi forgalomban nem mentem sosem 11 l fole.
Az LPG jo, volt par kocsim, de ha lenne nalunk tobb CNG-kut, en olyat vennek otthon. A nemeteknel jo, mert van 800 CNG kut es relative olcso is. Na de nem akarok OFFolni itt.

Kopasz Mercis 2009.03.11. 17:36:39

@trewq: nem tudom, nem vagyok mellette. Minden esetre a rokikártyát sajnos jogosan használja, bár a gyereken első látásra nem látszik, hogy rokkant lenne.

Sutty ! 2009.03.11. 17:40:05

Én azt bíróm amikor roki kártyával teherfuvarozó kisiparos parkol.

Én igaz egy bottal járok, de amikor igen nagy derék, és lábfájdalmaim vannak akkor kettővel, de ha egy kerekes székes mozgáskorlátozott elöl nem veszem el a helyet.

INKÁBB PÁR MÉTERREL ODÉBB ÁLLOK MEG.

Csak egyet nem értek amiért irigylem a paraolimpián résztvevő mozgássérülteket.

Gondolom nekik nem fáj semmijük.

Mert nekem sajnos kicsi rossz mozdulat és akkor még 1-2 kg megemelése is óriási fájdalmakkal jár. Arról pedig nem is beszélve amikor az egészséges embereket megszégyenítő mutatványokat hajtanak végre, bizonyos............................

Még az autómban is szélére kellett helyeznem a botjaimat, mivel középre a behajolás nehezemre esett, ami egy görcsös összecsuklást eredményezett.

Ezért is automata a szgk-i és nem alacsony, és nem magas.

Ülni pedig nagyon keveset tudok a krónikus gyulladásos fájdalmak miatt.

Így ennél fogva keveset veszem igénybe a lehetőségeimet. Csak amikor nagyon muszáj.

Szerintem ha hasonló helyzetbe lennének mások is, akkor ez most nem lenne téma!

highroller 2009.03.11. 17:40:39

Egyébként igaz, h ha vki drága autóban látja a kártyát az még nem jelenti azt egyből, h nincs joga használni. Ismerek olyan embert aki A6 allroad-dal jár mégis kerekesszékben kell leélnie az életét. Mondjuk nagy valószínűséggel már ugyanígy le lett fotózva párszor, h biztos pont egy ilyen tulajdonosának van szüksége a mozgássérült parkolóra. (Szóval bmilyen hihetetlen akár ez az autós is használhatja jogosan...)

Erről a képről meg így nem lehet megmondani, h jogosan van e neki vagy nem m a képen nem derül ki, h vitt e olyan embert akár v nem aki miatt jogosan használhatja.(De ugyanakkor az se derül ki, h jogosan van e nála ezért nagy hülyeség sztem ilyeneket fotózgatni)

Moodshooter (törölt) 2009.03.11. 17:43:33

@hulyemagyar: Cukorbeteg lehet, hogy kaphat ilyen kártyát, de jogsit nem feltétlenül. Apám pl.

Moodshooter (törölt) 2009.03.11. 17:44:52

@Tojglius: Így van akkor minden csalóra és hazugra tedd fel a koronát tüntesd ki őket kérlek és csókold szájon!

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.03.11. 17:59:00

@Tojglius: szájkarate..
ez nagyon tetszik. De hogy mind azok lennénk .. remélem, nem. Legalábbis én nagyon szeretnék küzdeni ellene.

Jolikám Kupak 2009.03.11. 18:02:27

"cukorbeteg"
"jogosan használja, bár első látásra nem látszik"
az ám a jogosság.
most mozgássérült vagy nem?
a pattanásomra kapok kártyát?

Kolompár Sztárszki 2009.03.11. 18:08:49

szerintem egy rokikártyának kéne lennie a magyar címernek.

minden benne van, ami magyar.

bunkóság, csalók, irreális szabályozás és annak nevetséges kikerülése, lúzerség, szellemi nyomor, stb., stb.

Kopasz Mercis 2009.03.11. 18:11:11

Anyósom (nincs rokkant kártyája, se autója, ha viszem valahova kiszáll a bejáratnál én meg odébb állok), szóval anyósom sokkal jobban be tud szállni a SUV-ba, mint a roadsterbe. Azaz a roadsterbe beszállni még csak-csak, de kiszállni sehogy.

Sőt, a SUVval szivesebben megy egy normál limuzinnál is.

Ennyit a posztról.

BKV reszelő 2009.03.11. 18:20:00

Igaz, hogy 1000. alkalommal, de leírom azok kedvéért, akik szerint a mozgássérült kártya csak karok és lábak nélküli példányoknak jár.

Szóval annak is jár, akin nem is látod, hogy baja van. Egy érszűkületes embernek például, aki látszólag egészséges, jól néz ki....csak éppen nem tud 50 métert legyalogolni, mert feleim az olyan fájdalommal járhat egy érszűkület esetén...és igen, jár neki és jogos is. Nem a kártyát használókon kéne köszörülni itt a biteket, hanem a hivatalon, ami kiadja esetleg jogosulatlanoknak is. ...és ott az illetékest szépen be kéne zárni. Mondjuk szegedre. Ott hamar megtanulna sokmindent a leejtett szappanról és a többi.

2009.03.11. 18:24:22

Kapjon mindenki MS kártyát oszt pofa be!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.11. 18:47:49

Ehh, hagyjad már, rá nem vonatkoznak a törvények. Tulajdonképp örülj hogy nem ott állt meg ahol gondolta, pl. az út közepén.

Moodshooter (törölt) 2009.03.11. 18:59:37

Persze, hogy nem csak tolószékeseknek jár kártya. De ezt már előtted 600-an elmondták, de azért ki lehet nyitni a szemet.
Mikulásba is hiszel?????

Moodshooter (törölt) 2009.03.11. 19:03:03

Hogy én legyek a negatív példa én 2 embert ismertem akinek mozgássérült kártyája volt, és mindketten szabálytalanul használták. Fátyol fel!

Kolompár Sztárszki 2009.03.11. 19:07:27

szerintem is úgy lenne igazságos, ha mindenki kapna.

ahogy segélyt is.

rokkantterepjárós 2009.03.11. 19:52:59

azt gondolom erről te gyökér hogy ha egyszer majd neked mennek te is ilyennel fogsz járni.

vhm 2009.03.11. 20:02:14

napok óta ott áll a TEHERAUTÓ, az előbb is ott volt

sebee 2009.03.11. 20:38:34

Az senkinek sem jutott eszébe, hogy mozgássérültet szállít? Ennyi sokeszű embert egy helyen...

sish 2009.03.11. 22:08:51

lehet, hogy ez a tolószéke. miért ne?

yard (törölt) 2009.03.11. 22:43:21

Az ilyen bunkó önkéntes "utcai fotóművészek" hülyeségeit minek feltenni?
Ezt a szövegrészt meg ki kellett volna moderálni, mert undorító és igen paraszt dolog más baján gúnyolódni:
"Eszembe jutott egy vicc.
- Se keze, se lába, mégis felmegy a padlásra, na mi az?
- Ügyes nyomorék."
Anyád juthatott volna eszedbe, hogy minek is szült meg, mert az bűn volt, nem vicc.
Most itt csak azt kellene eldönteni, hogy ez a f@szkalap a kocsit, vagy a betegséget irigyli?

vhm 2009.03.11. 23:28:33

@sebee: nem járkáltál te még a városban, annyi a roki kártya, hogy a fele/harmada is irreálisan sok lenne!

vhm 2009.03.11. 23:30:17

@yard: szerintem ha a rendőrség fellépne a közokirathamisítás bcs ellen gyakran, akkor senkit nem zavarna és senki nem asszociálna arra, hogy a kollégái közül is 5-ből 4 így parkol jogosulatlanul egész nap foglalva egy helyen.

egyébként mit lehet irígyelni egy teherautón? :D

Bal@ge89 2009.03.11. 23:39:21

Én ezt mindig itt szoktam látni! Mondjuk még nem szálltam ki a kocsiból megnézni. Elég furcsa hogy roki, biztos erős a karja aztán felhúzza magát :)

naveed 2009.03.12. 10:22:02

Ezt azért olvassátok el! Régi cikk, de tanulságos. Utána elgondolkodtok, hogy attól, mert valakinek jó autója van még nem cserélnétek vele:
totalcar.hu/magazin/kozelet/rokihorror/

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.12. 11:15:23

@vwxyz: Sorry, de ki kellett vennem a kommentedet, mert ha név is társul a képeken szereplő autóhoz, akkor az már sérthet személyiséghez fűződő jogokat. Köszönöm a megértésedet.

TH 2009.03.12. 12:07:40

@vwxyz: SilentSound, én még mindig látom ezt a kommentet! Pedig ezt tényleg törölni kéne gyorsan...

TH 2009.03.12. 12:08:13

@TH: Na jó, most már nem látom. :)

vwxyz (törölt) 2009.03.12. 12:45:13

@SilentSound: Nem sértHET, hanem sért, kijelentő módban. Mint ahogy az is, hogy olyan fényképek szerepelnek a blogban, amelyeken a rendszám egyértelműen olvasható. Sőt, egy ilyen, hazánkban igen ritka típusú gépkocsinál még az is necces, ha kitakarjátok a rendszámot, mert gyakorlatilag enélkül is beazonosítható lehet a konkrét jármű. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy adott időpontban megjelölt konkrét tartózkodási hely önmagában is jogsértő.

"Félig" értelmetlen betartani a jogot, döntsétek el, hogy tiszteletben tartjátok a személyiségi jogait vagy nem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.12. 12:57:05

@vwxyz: Ezt a rendszám kérdést már párszor oda-vissza kitárgyaltuk jogásszal együtt. Mivel erre vonatkozóan nem teljesen egyértelmű a jogi szabályozás, ezért nem is jelenthető ki egyértelműen, amit mondasz. De jogod van megsértődni is. Azt egyértelműen. :P

Perillustris 2009.03.12. 13:32:06

@vwxyz: Nem kifejezetten erről az esetről beszélek, de úgy általánosságban azt gondolom, hogy aki tahón viselkedik, szabálytalanul parkol, az egyúttal a jogainak sérthetetlenségéről is lemondott. Természetesen fontos, hogy a helyzet egyértelmű legyen a képen, videón.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.12. 15:56:24

@Sutty !: "Én igaz egy bottal járok, de amikor igen nagy derék, és lábfájdalmaim vannak akkor kettővel, de ha egy kerekes székes mozgáskorlátozott elöl nem veszem el a helyet."

Te "európai módon gondolkodsz".
Sajnos a kisebbséget képviseled.

vwxyz (törölt) 2009.03.12. 15:59:56

@Perillustris: A cenzúra azért sújtott le a kommentemre, mert megemlítettem benne a Ford tulajdonosának nevét. SilentSound szerint ha én sértem meg a tulaj személyiségi jogait, az baj, de ha ő, akkor nem. Tudod, ez olyan, mint amikor egy lány _kicsit_ terhes.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.12. 16:03:06

@vwxyz: Nem fogom beidézgetni az összes vonatkozó jogszabályt, meg jogászi véleményt. Nem értesz egyet, oké. Ennyi.

107! 2009.03.12. 17:41:51

Ez a személyiség jogi vita elég necces. Nem egyértelmű a szabály, ezért inkább csak a véleményem írnám le róla. Szerintem, ha valakiről bebizonyosodott, hogy mások jogait megsértette, akkor igenis nyugodtan lehessen kiírni mindenhová, lehessen fényképet mutogatni, és nyilvánosan kitárgyalni. A megszégyenítés is egy visszatartó erő! Undorító, hogy egy bűnöző személyiségi jogai erősebbek, mint az általa megkárosított egyéb jogai. Tudja csak meg a világ, hogy Józsika a szomszédból bolti lopásban vett részt.

Viszont jelen esetben nem kézenfogható a jogsértés (Ford részéről) elég nagy rá az esély, de nem jogerős döntés alapján beszélünk róla, ezért lehet, hogy egy rendszámkitakarást megérdemelne.

Egyébként egy átlag ember rendszámból és autó típusból még sokat nem tud meg, így nem hiszem, hogy olyan sértő lenne a leközlése. Ha meg valaki jár az érintett útszakaszon, akkor láthatja nap mint nap ezt a monstrumot. (majd akkor viszont forduljon el, nehogy megsértse a személyiségi jogait) :-)

TH 2009.03.12. 17:49:37

@107!: "Egyébként egy átlag ember rendszámból és autó típusból még sokat nem tud meg, így nem hiszem, hogy olyan sértő lenne a leközlése."
Sőt, bárki láthatja, aki arra jár. A fénykép csak azt közli, amit bárki láthatott, így aztán jogokat se nagyon sérthet. Ráadásul tényleg: az autó és a rendszám hogy tartozhatna a személyiségi jogokhoz? Nem tudom meg belőle, hogy ki a tulaj, és hogy hol lakik stb.
Egy rendőr lekérdezheti persze, de gondolom "csak úgy" ő sem teheti meg, ha nincs rá oka.

TH 2009.03.12. 17:51:37

@vwxyz: Van különbség a NÉV között, és a rendszám között. A NÉV az egyértelműen személyhez köthető, a rendszám és az autó csak akkor, ha ismered az illetőt, de akkor meg ha tudod, hogy ki ő, és milyen kocsija van, akkor milyen joga sérül az által, hogy ezt el is olvasod róla? Én továbbra sem tudom, hogy kié a kocsi, és nem is érdekel, de azzal egyetértek, hogy ilyen esetben, amikor nem megítélhető a kártya használatának jogossága, akkor nem kéne a posztot kirakni, mert ez csak gyanúsítgatás, aminek semmi értelme.

107! 2009.03.12. 17:59:56

@TH:

A posztot tegye ki. Ha csak jogerős bírósági ügy után tudnánk megbeszélni a dolgokat, akkor nem sok témánk lenne. Legfeljebb takarja ki azt a rendszámot. Úgy sincs jelentőssége. Semmi nem történik, ha fent is van és akkor sem, ha nincs. Legfeljebb egyel kevesebb kötözködés van a kommentekben.

Valóban csak indokkal kérhetem le, hogy kié a kocsi. És ezt egyre szigorúbban is veszik.

TH 2009.03.12. 18:03:35

@107!: OK, ebben igazad van, hogy így lehet róla beszélni, a rendszám meg engem nem zavar, pont amiatt, mert nekem úgy sem mond semmit.

Perillustris 2009.03.12. 21:51:36

@vwxyz: Nézd, az ő blogja, ő dönti el, mit vállal be, tényleg ki lett ez már többször is tárgyalva itt.

Vehicular cyclist 2009.03.13. 06:23:28

@BKV reszelő: Igazad van, a kártyákat kiállítókat is elő kellene venni. Ezek azonban nem nem a hivatalok, hanem az alapul szolgáló orvosi véleményt kiállító háziorvosok. Az EU helyében én már rég megvontam volna Magyarországtól az EU-ban érvényes kártyák kiadásának jogát az égbekiáltó visszaélések miatt.

vwxyz (törölt) 2009.03.13. 23:46:02

:) ...és most így a mobilszáma van belinkelve... :)

A hirdetés szerint B-s jogsi elég hozzá. Vajon mekkora teherbírás szerepelhet a forgalmijában, hogy 3,5 tonnán belül maradjon az összsúlya?

Fonak 2009.03.14. 01:25:45

Ilyen szájkaraték hallatán/olvastán jut eszembe egyik kedves ismerősöm, akitől a rendőr nem túl finoman kérdezte meg, hogy minek az a kártya, és honnan van. Nemes egyszerűséggel csak megkérdezte, hogy van-e valami orvosi végzettsége, netán felül tudja-e vizsgálni a helyszínen is, mert ha igen, akkor szívesen letolja a nadrágját és nézze meg a gerincsérvét a seggén keresztül. Nem volt több kérdés. Amúgy a kártya nem is az ablakban volt, hanem a rádió alatti boxban, mert nem szereti használni, pont az ilyen autókarcolgató, szélvédőbeverdeső, stb irigy seggfejek miatt. De érdekes módon senki sem irigyli a fájdalmat tőle...

vwxyz (törölt) 2009.03.14. 18:58:58

@cso zsi: Miért nem lepődök meg azon, hogy az autó forgalmi is meg van okosítva? Persze ettől még lehetne valódi mozgássérült a tulaj, csak én nem hiszek benne.

@Fonak: Azért azt megnézném, mit csinált volna a rendőr az ismerősöddel, ha az valóban felajánlotta volna, hogy nézegetheti a seggét. Egyébként a gerincsérvet műtéttel és/vagy gyógytornával kezelik, nem leszázalékolással.

hatesz 2009.03.16. 12:05:17

@TH: "Sőt, bárki láthatja, aki arra jár. A fénykép csak azt közli, amit bárki láthatott, így aztán jogokat se nagyon sérthet." egy kis kiegeszites ehhez, hogy megertsd miert lehet jogsetrö: mert a fenykep RÖGZITI a kepet, amit lättäl.

TH 2009.03.16. 16:51:28

@hatesz: úristen. Tehát nem is a publikálással van a baj, hanem a rögzítéssel? majd átnézem otthon az összes fényképemet, és megsemmisítem azokat, ahol rendszám is látható.

Pittbull29 2009.03.17. 11:59:25

Tehát akkor ő is kaphat rokikártyát, hiszen szegény alig tud járni :-) gigamad.hu/video/JV4TtzoZwa

Pittbull29 2009.03.17. 13:20:57

Illetve egy ellenpéda: gigamad.hu/video/JVpCt2GgDW
Tolókocsival is lehet teljes életet élni.

Sky Boy 2009.03.28. 11:12:16

Sziasztok !
Abba nem gondoltok bele hogy ezt a kártyát akkor is lehet használni ha valaki mozgássérült emberért ment. Vagy mozgássérült embert visz valahova.
Mondjuk nehezen tudom elképzelni a sok audi meg bmw tulajdonosról hogy a kedvenc nagymamát hurcolászná... de azért reménykedjünk hogy egyszer megéljük azt is...

107! 2009.03.28. 16:53:45

@Sky Boy:

A képet megnézted?

Nem tudom melyik mozgássérült képes felszállni egy olyan autóra, aminek fejmagasságban van a motorházteteje. :-)

zündfolge 2009.04.01. 14:40:47

...szóval ennek belülről kéne jönnie. Mármint annak, hogy ha nem vagyok jogosult, akkor nem használom sem a rokikártyát, sem a parkolót. Asszem, ehez még fejlődnünk kell picit.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása