Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két parkolójegy volt kitéve, megbüntettek

2009.03.13. 07:43 :: SilentSound

Ma reggeli sztorink esetében fokozottan érvényes az az elv, hogy a kevesebb több. Kicsigonzalez ugyanis elkövette azt a hibát, hogy új parkolójegye mellett kint hagyta a szélvédő mögött a régit is. Sejthetitek, nem kellett volna.

Régóta olvasom a blogot, tetszik, hogy összefoglalja a magyar közlekedés sajátosságait :) Nem vagyok veterán vezető, de az elmúlt nem túl sok év alatt sikerült megszoknom a budapesti közlekedés hátulütőit.

Lassan 18 éve lakom a 7. kerületben, így akármerre mozdulok akár autóval, akár gyalog, mindenképpen találkozom a zsúfoltsággal, a türelmetlenséggel, torlódásokkal, kis melékutcákkal, azokkal akik még nem is hallottak a jobbkéz-szabályról, mindenféle autóssal, akik vagy igazolják a márkájukkal kapcsolatos sztereotípiákat, vagy pont ellenkezőleg, rácáfolnak (meg persze gyönyörű század-előn épült házakkal, de ez nem ide tartozik).

Mivel, főiskolás létemre nemigen tehetem meg, hogy büntetéseket szedegessek össze, igyekszem betartani a szabályokat, persze nem lehet minden tökéletes, van hogy ez nem sikerül (tudom, szarjak sünt).
 
Sikerült eddig majdnem minden -általam- igazságtalannak vélt szituációt elfogadnom, megértenem, hogy pl. mért szorított rá majdnem a villamossínekre a passatos (mert suzukim van - sikeres nem lehetek:D -) és a többi...

Egyetlen dolgot nem tudtam eddig megérteni, a parkolást. A kerületben, ahol lakom, természetesen van matricám, de például barátnőm egy kerülettel arrébb lakik (VIII.ker, körúthoz közel), ott már kell parkolódíjat fizetnem - értelemszerű, itthonról nem kocsival megyek hozzá, de munkából, iskolából, akárhonnan megyek/megyünk, akkor nála parkolok.

A parkolódíj nem horror, 115ft/óra, bár idővel felhalmozódik, nem ez a lényeg. Nincs rokkantkártyám, így fizetek. De miért?? A napokban esett meg velem (pontosabban Március 4-én) az alábbi eset:
3-án este nyolckor hazaértünk barátnőm munkahelyéről (ferihegy), illedelmesen bedobtam másnap 10.43-ig. Délelőtt pont akkor mentem a boltba, 10.41-kor dobtam 12.25ig. Ez összesen 510Ft.

(Tudniillik, azzal butított az egyik parkolócég nemrég még a honlapján - centrum kft- hogy a parkolódíjjat az autók belvárosból való kiszorításáért hozták létre, többek között azért is, hogy pl. a hivataloknál egyszerűbb legyen a parkolás, -> vidéki család eljön Pestre valamelyik hivatalhoz, leparkol előtte, elvégzi a dolgát, és utánna ne hagyja ott a kocsit, amíg elmegy várost nézni a kölykökkel, hanem menjen szépen onnan el, így is felgyorsítva a parkolóhely-üresedés menetét)

A cetlim lejárta előtt 5 perccel sétálok az autó felé, hogy megyek tova dolgomra, mikor látom hogy ott figyel rajta a kis kék zacskó. A büntetés oka: időkorlát túllépés!!!!

Mi a kurv@ anyátok, dobtam rendesen, nem csúsztam ki egy másodpercre sem.

Körbejártam az ehhez értőket, így az ügyfélszolgálatot (nem lakom tőle messze), majd az adott parkolóőrt (fel van tüntetve a büntetésen a száma), és mindenkitől csak annyit kaptam, hogy ne foglalkozzak azzal, hogy miért kaptam, csak fizessek. Hát nem.

Megtudtam -és lehet hogy hülye a posztíró, mert csak én nem tudtam a világon-, hogy egy adott parkolóhelyen max. 3órát tartózkodhatok, hiába dobok be a jegy lejártával újra. Ha többet állok ott, megbüntet. Ha előrébb gurulok 5 centit, vagy leveszem az ablakból a régebbi (10.43-ig szóló) jegyet, akkor nem büntet.

Próbáltam magyarázni a bizonyítványom, hogy "de 11.00-11.10-ig nem is voltam ott, csak ott találtam újra parkolóhelyet", nem hatotta meg sem az üf-est, sem az őrt ( a büntetést 11.21kor kaptam). És ezek után sikerült levonnom azt a következtetést, hogy ha nem fizetek, megbüntetnek, mert fizetni kell, de ha jófej vagyok, szabálytisztelő idióta magyar, akkor is kitalálnak valamit ami miatt megbüntethetnek.
 
Hozzá kell tenni persze, hogy az időkorlát, az három óra, és ez KRESZ táblán (valójában csak kiegészítő táblán) fel van tüntetve. Kérdem én barom, ha KRESZ táblán van feltüntetve, akkor benne van a KRESZben, tehát szabály, és akkor a rendőrnek kéne sázmonkérni rajtam a szabálysértést. Nem? (vagy én vagyok sötét ehhez, és a bürökratikus hivatalrndsz-hez:D )

Ezt az időkorlátos baromságot persze a fent említett hivatallátogatási okokból találták ki, de ahol parkoltam (salétrom utca) csak egy lelkészi hivatal (?) van, ahol az egyetlen ember aki ki-be jár a lelkész:). Az orvosi rendelő előtt amúgy is tilos várakozni, más meg nincs, csak lakóházak, tehát, ilyen területen mért kell a 3 órás időkorlátot bevezetni??? Mint ahogy a belváros csak lakó- és nem hivatali épületekkel teli részein (VI.ker egy része, VII, VIII, IX, XIII. ker)

Egy éve parkolok rendszeresen ott, fizetem a díjat, sokszor volt hogy 3x3 óra parkoló jegy volt egymás mellett kint a szélvédő mögött, és mégsem büntettek meg. Most rájöttek, hogy ezért is lehet??
 
Miután megtaláltam a parkolóőrt (nem photoshop, jártam a kis utcákat, nem találtam, és amikor autóval indultam tovább, befejezve a keresést, pont büntetett az egyik, miután elmondta nem ő az akit keresek, egy sarokkal arrébb belebotlottam abba, amelyik megbüntetett -sorszámát kérdeztem-), elmesélte, hogy ha letakarom a rendszámtáblát, nem nyúlhat hozzá, ha a szélvédőt, ahhoz sem, ha leveszem az első jegyet, akkor sem büntet meg, és ő mint mezei kékruhás, napi 4600-ért csinálja ezt a szart (mint elmondta, már talált másik munkát, kiegészítésként kellett neki ez), és még csak jutalékot sem kapnak.

Ellenben közvetlen főnökeik az ún. kommandósok, civilben járkálnak ugyanott, ahol a kékek, és akiket a kékek valamiért nem büntetnek meg, azt ők igen. Ők nem kapnak fix fizetést, csak jutalékra mennek, napi kb 80-120 autót büntetnek, ezzel havi 200e körül keresnek. Trükkös, mint mondtam, civilben vannak, nem lehet látni rajtuk hogy kik ők, csak akkor, amikor rakják a csomagot.
 
Ami még érdekes lehet, hogy az önkormányzatok anno az első szerződések megkötésekor (önkormányzat és a centrum között) nagyon olcsón "adták" a parkolóhelyeket a társaságnak. Mindössze 10-40 forintért per óra. A legolcsóbb parkolási övezet 115 Ft/h, a legdrágább (amiről tudok pesten) 300FT/h.

Az önkormányzatoknál mindig van valaki aki próbálja felbontani a szerződéseket, vagy lejáratukkor módosítani, de az önkormányzati döntéshozó valamiért nem változtat... vajon miért? - Ezt is az őr gyerektől tudtam meg. Ki tudja igaz-e.
 
Tanulság: Fizess, és tarts be minden értelmetlennek tűnő szabály, vagy szerezz egy rokkantkártyát, az ingyenparkolás miatt (nem a tesco bejárathoz közelebbi hely miatt).
 
u.i.: Ezt 10 napon belül kellett befizetni, mivel közeledtem hozzá, és valójában én voltam a szabálytalan (de akkor is a világ legnagyobb baromsága) így befizettem, de ja vu volt pont fogász után kiadni a semmiért 1150forintot...húzta a fogam rendesen....:)
 
Köszönöm, hogy elmondhattam a problémám :) Maradok hűséges olvasótok :)

49 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéjenc 2009.03.13. 08:04:57

mi a tökömért nem vetted le az elöző jegyet.nah ilyen volt már első,meg második?

Én lennék terrorista! 2009.03.13. 08:11:27

"ezzel havi 200e körül keresnek"

Már megint azok járnak jól, akik nem tanultak és nem is dolgoznak. A parkolócégek működtetése pedig egyszerűen a közpénz ellopása. Golyó mindnek.

RaveAcE 2009.03.13. 08:24:18

A 3 óra része a népességszabályozásnak. Nehogy már a barátnődnél tölts az éjszakát és netalán +1 lakost csináljatok a belvárosnak.

Ezt hívják dugódíjnak.

aph 2009.03.13. 08:46:39

@RaveAcE: ez a dugódíj kész! oltárit röhögtem, és még mindig csuklom tőle! :) :) :)

trixilw 2009.03.13. 09:05:24

Persze a posztíró a hülye, de legalább bevallotta :)
Ez egy értelmetlen szabály a sok millió közül, pont ezen akadsz ki? :) Fizess vagy intézd el okosba.

Secnir 2009.03.13. 09:08:04

megoldókulcs
19/2005 Főv. Kgy. rendelet Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról
ennek a 17. §-a tartalmazza, hogy A várakozási övezetek a KRESZ 17. § (1) bekezdésének e/2) pontjában meghatározott módon kijelölt, és e rendelet 3. számú mellékletével megállapított, olyan körülhatárolt terület, amely munkanapokon 8.00 és 18.00 óra között díjfizetés ellenében, legfeljebb 3 vagy 4 óra időtartamig vagy dőtartam korlátozás nélkül használható várakozásra.
KRESZ:
e) „Várakozóhely” (110. ábra); a tábla a járművek kijelölt várakozóhelyét jelzi, a tábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla jelezheti a várakozó helyen kötelező elhelyezkedés módját (pl. a jobboldali kerekekkel a járdára állva kell várakozni) (111. ábra), illetőleg azt, hogy a várakozóhely kizárólag bizonyos járművek (pl. csak személygépkocsik 112. ábra, csak kerékpárok 112/c. ábra, mozgáskorlátozott személyt szállító jármű 115. ábra és 115/a. ábra) részére van fenntartva. Ahol a várakozást ellenőrző óra van, kiegészítő tábla (113. ábra) jelezheti azt az időszakot is, amelyben a várakozást ellenőrző óra (parkométer) vagy jegykiadó automata működtetése kötelező, kiegészítő tábla jelezheti azt is, hogy várakozni csak meghatározott időtartamig és a 41. § (4)-(5) bekezdésében foglaltak megtartásával szabad
41. § (4) Várakozást ellenőrző óránál munkanapon 8 és 18 óra, szombaton 8 és 14 óra között - ha pedig jelzőtábla [17. § (1) bek. e) pont] ettől eltérő időszakot jelöl meg, ebben az időszakban - csak az óra működtetésével és legfeljebb az órával jelzett időtartamig szabad várakozni. Lejárt órát a jármű eltávozása nélkül ismételten működésbe hozni tilos.

ezt bebuktad.
fáradj a kasszához.
utána esetleg mehetsz az Alkotmánybírósághoz, mivel a Főv. Közgy. rendelete alokotmányos jogaidban korlátoz.

Grg76 2009.03.13. 09:14:49

De most tényleg, miért nem vette le a lejárt jegyet?

Carl Lazlo, Esq. 2009.03.13. 09:18:21

Nem értem mit paráztok a világ összes nagyvárosában van időkorlátozás. Egyébként, ha lett volna eszed akkor beállsz egy parkolóházba, fizető parkolóba ahol addig parkolsz, amíg akarsz. Nem tudom hol lakik pontosan a barátnőd, de biztos, hogy 500 méteres körzeten belül van ilyen.

Parkolóházak a kerületben:

Corvin Parkolóház
1088 Budapest, VIII. kerület, Nagy Templom utca 27

Parkoló East-West Center
1088 Budapest, VIII. kerület, Múzeum körút 2

Parkolóház Baross utca
1085 Budapest, VIII. kerület, Baross utca 5

Parkolóház Orczy tér
1087 Budapest, VIII. kerület, Orczy tér 5

Pomme 2009.03.13. 09:28:00

Én pont most hétfőn kaptam a centrumtól felszólító levelet, hogy fizessem be a lejárt tartozásom, meg a pótlékot. A probléma csak az, hogy kék zacsit elfelejtettek korábban mellékelni az ügyhöz, úgyhogy azt se tudom, mit kéne befizetni...
Az ügyfélszolgálatot napont 3x próbálom hívni, de eddig csak automatákkal és a fürelise-el sikerült tárgyalnom. E-mailre 4 napja nem válaszolnak.

Mit mondhat erre az ember? A büdös karvaly anyjukat!

j311 2009.03.13. 09:28:29

Szerintem meg rendszám nélkül kell parkolni vagy kamu zimbabwei rendszámmal. :)

relhist 2009.03.13. 09:34:58

Én azért megvárnám, míg hiteltérdemlő módon bebizonyítja a díjszedő csapat a bíróságon, hogy az érvényes jegyeddel 3 órát meghaladó időn át az adott helyen parkoltál folyamatosan. Ehhez ugye dokumentálni kellene a parkolójegyed érvényességi időtartamának minden időegységét (másodpercét/percét/óráját). Ilyenjük meg természetesen nincs, és mivel nem állt a kocsi mellett folyamatosan a parkolóellenőr, nem tudhatja, hogy elhagytad-e a helyet akár 5 percre is, mert akkor ugye újraindul a 3 óra, függetlenül a jegy érvényességétől.

Itt nem arról van szó, hogy a bármilyen joganyagban benne van-e az időkorlátos várakozás, hanem arról, hogyan lehet azt hitelt érdemlően bizonyítani, hogy nem mozdult el a kocsi. Ha az autó forgalomképes, és nincs folyamatosan kamerázva a terület, akkor sehogy.
Ez a korlátozás nagyban hasonlít az itt a blogon is tárgyalt külföldi rendszámhasznált 3(6?) hónapos korlátozásával. Schengen óta vajon hogy ellenőrzi a T. jard, hogy folyamatos-e a Mo-n tartózkodás? (tudom nem schengeni országok felé elhagyva Mo-t ellenőriznek, de hát ez nem nagyon mérvadó)

Pepe83 (törölt) 2009.03.13. 09:37:38

@j311:
Szerintem ha az autósok nagy számban fognak rendszám nélkül parkolni a fővárosban, akkor ki fog alakulni az erre szakosodott elszállítási rendszer is.

Csak nem képzeled, hogy bárki túljárhat a centrummaffia eszén?

blogsámán 2009.03.13. 09:40:17

@Carl Lazlo, Esq.:
Ezzel csak az a probléma, hogy az említett VIII. ker.-ben jóval olcsóbb parkolni az utcán, mint a parkolóházban, és mint kederült, a post írója nem fáról szüreteli a pénzt. Nem beszélve arról, hogy a parkolóházban a 18-08-ig tartó időszak is fizetős.
Ja, és egyébként a többit nem ismerem, de pl. a Baross utcai parkolóházba elvileg csak bérlettel lehet parkolni.

Szerintem meg az lenne a helyes megoldás, ha az autót lerakná a fiatalúr a VII. ker-ben, és mindenhova BKV-val, vagy ne adj Isten gyalog járna. Könyörgöm, pont ez a két kerület tele van szórva metróval, villamossal, gyors járatú busszal. Esetleg az is megoldás lehetne, ha a barátnő aludna őnála.

Vámpír\\\'08 2009.03.13. 09:46:11

Időkorláthoz:
2001-ben vezették be a Városmajor utcában a parkolási díjat, ott működik a cég ahol dolgoztam. Sajnos, a parkoló szűk, sokan parkoltunk az utcán. Tudomásul vettük, nem lázongtunk, a cég is támogatta a parkolást. De! Négyórás időkorlát volt. Mi csak azért könyörögtünk, hogy ezt szüntessék meg. Beértem reggel, 8-tól délig tudtam dobni az órában. Na most ha délben mondjuk éppen benne vagyok valamiben, van nálam egy ügyfél stb. akkor nem tudok percre pontosan kimenni. Egy idő után ezt persze kiszúrták a parkolóőrök, tehát richtig 12.10 kor járták végig az utcát. De ha ki tudtam menni délben, akkor bedobtam pénzt négyig. Aztán négykor megint ki, hiszen este hatig kell fizetni. Egy nap tehát kétszer is megbüntethettek akkor is ha van jegyem, plusz ugye mondjuk télen kétszer öltözni pluszban, az se semmi.
Szóval egy kis rugalmasság jólesett volna.

indapass90210 2009.03.13. 09:47:25

Én csak annyit szeretnék mondani (azon túl, hogy hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol), hogy amennyiben a válság végkifejleteként összeomlik a civilizáció, akkor remélem a vad hordák először ezekkel a nyomorult parkolási társaságokkal, vezetőikkel, dolgozóikkal számolnak le!

blogsámán 2009.03.13. 09:48:58

@relhist:
Ez már csak azért is jogos felvetés, mert ha történetesen mobilfizetést választasz, akkor bár biztosan regisztrálva vannak a parkolási időtartamok, de ott sem tudnák bizonyítani, hogy ugyanarra a helyre vetted igénybe a "szolgáltatást".

@karvasz: nálad a pont. Szépen beviszed az érvényes jegyed, a másikat letagadod, és addig vered az asztalt, amíg el nem hiszik, hogy kész vagy bíróságig is elvinni az ügyet, mert ott már tényleg semmilyen bizonyítékuk nem lenne (az ugyanis képtelenség, hogy olyan fotót készítsenek, ahol egyszerre látszik a rendszám, és a parkolójegyeken lévő szöveg is olvasható).

Rav Antal 2009.03.13. 09:49:44

@Secnir: Melyik egészen pontosan az az alkotmányos jog, amiben korlátoz?

Rav Antal 2009.03.13. 09:53:38

@Vámpír\\\'08: Ne járj autóval. Egyszerű.

stopper 2009.03.13. 09:54:06

@blogsámán: + a többi parkolóház kb 2-3 km-re van a Salétrom utcától

cambridge.on 2009.03.13. 09:57:26

relhist,
Tévedsz nagyon egyszerűen ellenőrizhető,hogy elmozdultál-e az autóval .Kanadában az ellenőr egy botra erősített krétával megjelöli a kereket és ha az idő lejártával még ott találja az autót akkor büntet.
Kamu büntetés vagy csomag nem ott hagyás elképzelhetetlen!Ez csak magyar szokás,hogy nem teszi rá a csomagot így a büntetés sokszorozódik!
Ennek hogy lehetne véget vetni?

theutat villám 2009.03.13. 09:58:27

"vidéki család eljön Pestre valamelyik hivatalhoz, leparkol előtte, elvégzi a dolgát, és utánna (egy n vazzeg, egy n!) ne hagyja ott a kocsit, amíg elmegy várost nézni a kölykökkel, hanem menjen szépen onnan el, így is felgyorsítva a parkolóhely-üresedés menetét"

Ez milyen életszerű. És azt tudtátok, hogy vidéken nincsenek hivatalok és azért nem lehet Budapesten parkolni, mert ilyenkor a vidékiek családostul járnak fel ügyet intézni és várost nézni? És azt tudtátok, hogy vidéken lovakkal járnak az emberek és szőröstül eszik meg az őzeket? A sünt meg egyenesen vécépapírnak használják, ott, vidéken.

Vámpír\\\'08 2009.03.13. 10:01:20

@Rav Antal:
Ja, hogy ez nem jutott eszembe! Köszi! :)

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.13. 10:08:55

Vedd le a rendszámtáblát legközelebb.

Secnir 2009.03.13. 10:12:03

@Rav Antal:
58. § (1) Mindenkit, aki törvényesen tartózkodik Magyarország területén - törvényben meghatározott esetek kivételével - megillet a szabad mozgás és a tartózkodási hely szabad megválasztásának joga

relhist 2009.03.13. 10:19:23

@Szalo:
Kanadai parkolást nem ismerem. De a módszert használhatónak tűnik. Amíg itthon nincs ilyen, addig nem bizonyítható a folytonosság.

Alaphelyzet az, hogy a jogszabályoknak érvényt kell szerezni. Viszont ma Budapesten a fizető parkoló övezetekben életszerűtlen a 3 órás korlát, ezért az erre vonatkozó jogszabály alkalmazhatósága kérdéses.
A szigorú parkolási/behajtási szabályoknak van létjogosultsága, de ezek alkalmazása csak úgy életszerű, ha biztosítjuk a betartásához szükséges infrastruktúrát is.
Azaz:
* legyen kellő számú, megfizethető parkolóház a fizetős övezetekben, ahol nincs 3 órás várakozás
* legyen kellő számú P+R parkoló a tömegközlekedési csomópontokon. Pl. az vicc, hogy az Örs Vezér terén 100 férőhelyes p+r parkoló van, főleg a korábbi, Árkád helyén lévő parkoló méretéhez viszonyítva. Az Árkád és IKEA/sugár garázsok nem biztosítják a P+R-t, mert óránként 150/300HUF-ért nem tekinthetők annak.
* legyen szigorú rokkantkártya rendszer

Ha ez mind megvan, akkor beszélhetünk arról, hogy ne menjen be a dolgozó az 5-6-7-8 kerületbe autóval, meg ne parkoljon 3 órán túl.

Dester 2009.03.13. 10:22:29

Sajnos ez máshol is így van. Tavaly nyáron engem Bécsben büntettek meg ugyanezen jogcímen. Kurzparkzone-ban (rövid parkoláshoz való parkolóhelyen) álltam fél napig. Valamikor éjjel 11 körül büntettek meg 25€-ra, a papír megvan még valahol. A vicc az, hogy sehol nem volt kiírva sem táblán, sem máshol, hogy itt nem lehet megállni hosszabb időre. Aztán kerestem egy mélygarázst, ahol a parkolódíj majdnem ugyanannyi volt egy napra, mint a büntetés (a szállodában a portássrác segített), úgyhogy nagy veszteség nem ért. Csak mire találtam a környéken egy postát, ahol befizethettem a büntetést, az nem volt az egyszerű :-)

hemu 2009.03.13. 10:29:49

@min0rity r3port: Csak ne várja egy rendőr, amikor visszaér a kocsihoz és ügyködi fel a rendszámot...

Cselo 2009.03.13. 10:38:04

Én egyszer eljátszottam a következőt: vártam valakire és beálltam egy fizető parkolóhelyre. A parkolóhely csaka várakozást teszi fizetőssé, a megállást nem. A KRESZ szerint, ha megállsz, akkor 5 percre teheted, de a járművet nem hagyhatod el. Én gondosan 5 percenkét előre gurultam kb fél métert, majd 5 perc elteltével vissza fél métert. Persze jött a prkolóőr, hogy nincs jegyem. Mondtam, hogy én nem várakozok, csak megálltam 5 percre, majd 5 perc után odébb mentem és ismét 5 percre megálltam. Ezt így játszottuk vagy 20 percig, a pasas szorgosan nézegette az óráját,de nem tudott semmit sem csinálni és láthatólag ette a méreg. :-))) Egyébként meg a curva mamájukat!

vhm 2009.03.13. 10:55:52

szerintem bebuktad... PTK kölcsönös együttműködés, ha kint a folytatólagos két jegy, akkor ők joggal feltételezhetik, hogy ott álltál végig. (Ez most igaz, de hiába lenne másként akkor is ez lenne jogos feltételezés.)

Szóval ezt 100%, hogy be kell fizetned. Legközelebb figyelmesebb leszel :)
Amúgy ha már így is többször megszegted ezt a szabályt, akkor számold ki hányszor volt és máris nem olyan drága volt/alkalom vagy /összóra :D

Rav Antal 2009.03.13. 11:11:05

@Secnir: :) Téged is megillet. Oda mész gyalog, ahova akarsz.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.03.13. 11:18:41

Összefoglalnám a postot.

"Azért szegtem meg a szabályt, mert nem ismertem. Igaz, ki volt írva öles betűkkel. De én nem láttam. Ugye ez mentesít a büntetés alól?

Ráadásul hazudhattam volna róla, de én balfasz módon bevallottam. Ilyenkor méltányosságból miért nem lehet eltekinteni a büntetéstől?

És követelem, hogy rendőr büntessen meg, ne parkolóőr!

Ugye nem vagyok hülye?"

MP 2009.03.13. 11:38:12

Szerintem nem kell ezzel foglalkozni. Ezek mind arra építenek hogy az emberek félnek s inkább fizetnek. Én kérném hogy mutassanak egy olyan fotót amin rajta van a a helyszín a rendszám s az ablak mögötti cetli. És nem összevágottra gondolok hanem egy olyanra amin mindez egyszerre egy exponálással látszik.

vhm 2009.03.13. 12:44:39

@MP: lehet mondani... de azért valljuk be ez nem kamu bűntetés, hanem jogszerű.
márpedig a kamu bűntetéseket is sokszor megítéli a bíróság, szerited ezt akkor nem?

Carl Lazlo, Esq. 2009.03.13. 14:17:14

@blogsámán:

Olyan szegény, hogy az autóját fent tudja tartani, de parkolásra már nem futja? Nemá.

blogsámán 2009.03.13. 14:43:45

@Carl Lazlo, Esq.:
Autó és autó között azért van különbség értékben. Mivel nem tudjuk, hogy milyen kocsival rendelkezik az író, így innentől csak találgatunk. Tekintve, hogy egyetemistával van dolgunk, én simán el tudom képzelni, hogy egy nem túl drága használt autóról van szó, amire még tán hitelt is felvett. Az más kérdés, ha így van, akkor minek vesz autót. Tök mindegy, az ő dolga. Na már most ilyen körülmények mellett napi 1000-1500 Ft-ot kifizetni parkolásért szerintem igenis luxus, ha egyébként meg tudja oldani ingyen is. Ha meg ráadásul parkolóházban áll 1 napig, és nem rendelkezik bérlettel, akkor ez felmehet simán 2000-ig is.

Бабаяга 2009.03.13. 14:55:15

@Pomme: Mint már korábban valahol említettem, csodálkozom rajta, hogy még egyetlen ügyvéd se érvelt azzal, hogy a zacsizás nem biztos módja az értesítésnek. Szerintem és még rajtam kívül számos jogász is így gondolja, hogy a tértivevényes levél az értesítés biztos módja, abból is az a fajta, amit csak a címzett vehet át. Tehát a bűntetés módja az lenne, hogy ilyen módon kézbesítik számodra a csekket, melyet a kézhezvétel után 8 nappal kell rendezned. Így a parkolócég lassabban jut a pénzéhez és a postaköltség is drága, de legalább a játszma becsületes. Érdekes lenne, ha a rendőr szines zacsiba tuszkolva rakná az ajtórésbe a gyorshajtásos fotó díját.

vhm 2009.03.13. 15:13:09

@Бабаяга: a közteresek is tesznek cetlit, de attól függetlenül jön az első levél pontosan a szélvédőre rakott tartalommal, viszont a levél kézbesítésének időpontjától ketyeg az idő... ez így korrekt. senki nem garantálja, hogy átvette a tulajdonos.

sőt, nem a vezető, hanem az üzembentartó felelős a parkolási díj megfizetéséért. Hogyan lehet az, hogy esetleg az ellenérdekelt vezetőnek "kézbesítik" a csomagot, mikor az üzembentartó a felelős?!

Több sebből vérzik ez az egész...

Бабаяга 2009.03.13. 15:22:50

@valami hidralika mittudomén:
Azért, ha két próbálkozás után se sikerül kézbesíteni a küldeményt, akkor azt kézbesítettnek tekinti a hatályos jog.
Ami a tulaj, üzembetartó párost illeti: ez alapjában beteges. Mivel nem viselem a férjem nevét, sőt sokáig házasként még közös lakcímünk se volt papíron, így rendszeresen szórakoztatott a rendőr, hogy mi jogon vezetem az autót. Ezért a ház ura lett a tulaj, én az üzembentartó. Régen még mindkettőnket bejegyeztek, ma már csak engem. Volt már rá példa, hogy megjkérdezték a férjemet, mit keres a saját kocsijában?
Ugyanakkor az is lehetséges, hogy a tulaj neve publikus ezeknek a bandáknak és az üzembetartó neve nem adható ki. (Ezért járok a céges autóval halálosan szabályosan, mivel semmi köze a cégnek, hogy mentem már 100-zal is a 2/A-n.)

kicsigonzalez 2009.03.13. 16:10:59

köszönöm az aránylag pozitív kommenteket!

@kéjenc: A jegyet egyszerűen azért nem vettem le, mert csak bedobtam az újat,és mentem reggeliért a közértbe:) nem foglalkoztam vele.

@RaveAcE: köszi, dugódíj:D

@blogsámán: Ha a mobilparkolást választom, akkor a parkolóőr csak annyit lát a képernyőn, hogy akkor éppen amikor ő ellenőriz, akkor neked érvényes "jegyed" van. Nem tudja hogy az mettől meddig terjed, hogy mióta állsz ott, és meddig maradsz. Ha egy óra múlva visszamegy, ellenőriz újra, és ha lejárt, megbüntet. De adatokat nem tud.
Viszont az új rendszerű mobilparkolásnak -nem az EME - már van 47 forint (kb) tranzakciós/szolgáltatási díja.
Ezt szarrágásból nem fizetem ki:)

@valami hidralika mittudomén: Mint írtam, befizettem,útolag megtudtam, hogy szabályt szegtem, csak bosszant az oka a büntetésnek.

blogsámán 2009.03.13. 14:43:45
mint írtam (tudom hosszú lett, el lehet veszni benne) suzukis vagyok. Anyám nem használta már (soha nem is használta nagyon) és nagyon olcsón átvettem tőle,lassan 2 éve 33e kilométerrel, biztosítás miatt maradt a nevén, de mindent én fizetek rá. egy sima egyliteres swift. (de nem ám olyan suzukis vagyok :D)

@karvasz: Az volt a büntetésen, hogy időkorlát túllépése, nem pedig lejárt parkolójegy, vagy park.jegy hiánya. próbálkoztam, hidd el, náluk.
De heti 3nap suli, 3 nap munka mellett elég nehéz lenne bíróságra járni....:D

@theutat villám: Igenis tanárúr, igaza van!!!

@Pók: Köszönjük, Emese...:D Azaz, Pók...

Egyébként, ha otthonról megyek, mint írtam, gyalog megyek, igen sok helyre a városban szintén.
Ahova tényleg gyorsabb, és egyszerűbb kocsival, oda már azzal.

Ebben az esetben nem akartam gyalogolni a ferihegyig:D
És az sem mondható túlzottan nagy pazarlásnak, hogy elmegyek a páromért munkába. Szerintem:)

Carl Lazlo, Esq. 2009.03.13. 14:17:14

Futja parkolásra (is), csak a büntetéseket nem csípem annyira...főleg ha ilyen tipusú
Ha megbüntetnek gyorshajtásért, vagy mert lejárt az elsősegély-pakk, stb..., akkor rendben, tudomásul veszem.
de az ilyet nehéz!

Sutty ! 2009.03.13. 18:30:27

Hogy jön ide a rokkant kártya téma?

Talán jogosult vagy rá?

vhm 2009.03.13. 21:40:55

@Бабаяга: "Azért, ha két próbálkozás után se sikerül kézbesíteni a küldeményt, akkor azt kézbesítettnek tekinti a hatályos jog."

Valóban. Bocs, félreérthető voltam. Én a csomagra értettem, hogy nem bizonyítható, de szerintem még jóhiszeműen sem vélelmezhető - csak most nézem kimaradt a szó a mondatból :)
Persze jogilag a visszaküldött tértivevény - címzett nem kereste kézbesítettnek számít X alkalom és Y nap után.

B.GY. 2009.03.13. 21:48:27

Mi fasznak járkál a belvárosban kocsival a posztoló?Főleg a barátnőjéhez?Hazamegy lerakja a kocsit ahol parkolhat,aztán elgyalogol,vagy ha elfáradt az iskolában,akkor elmegy tömegközlekedve.Talán kibírja,ha fél órával később ejakulál:)

Sutty ! 2009.03.13. 23:09:10

@B.GY.: azért mert ha belehetne járni a boltba kocsival, akkor azzal menne oda is.:DDDD

B.GY. 2009.03.13. 23:32:09

@Sutty !:

Valószínűleg igazad van.Az a baj,hogy sok ember ezt tenné.Lehet csinálok egy tecsó mekdrájvot:)Én akkor sem megyek be kocsival a belvárosba,ha kényszerítenek rá.Inkább lerakom az Örsön és Bkv.Ha meg vásárolni kell valamit,akkor szombatra,vagy vasárnapra időzítem.

Zsola777 2009.03.14. 02:47:19

Félretéve, hogy a posztoló szokás szerint hülye (na jó, figyelmetlen ;)), a következőről nem szólt senki:
a max. 3 óra túllépéséért fizetendő büntetés, és az egyáltalán nem fizetés között nincs különbség, tehát ez itt nem igazságos.
Aztán meg szarjon sünt minden parkolási társaság, amiért mutyizik a fővárossal, és még a bírságok behajtásával is trükközik!
Meg azzal, hogy hol működnek a parkolóórák, hol nem, bejelenteni meg nem tudod, mert nincs rajta a telszám az órán, amin megtehetnéd (csak a cetlin, amin kinyomtatna, vagy a már kirótt bírságon).

Hol van az a riporter, amelyik végre alkapja azt a köcsögöt, aki helyzetbe hozta a társaságokat, és biztosítja ma is a zavarost?
Le merném fogadni, ha az egész parkolási mizéria az elejétől kezdve átlátható lett volna, nem is lenne felháborító a büntetés. Igaz, akkor kevesebb a beszedett zseton, ami megy a pénzmosodába.

Sünt beléjük!

Sutty ! 2009.03.15. 04:13:07

@B.GY.: Egyetértünk úgy érzem.

Nekem sajnos van kártyám a súlyos betegségem miatt.

De tapasztalatból tudom, hogy sokan akiknek nem esne nehezére pár méter, az szinte pofátlanul még a gyalogosok útját is elfoglalja.

Mariusz 2009.03.16. 10:29:52

Erősen ajánlom a következő linket minden olvasó figyelmébe a témával kapcsolatban.
www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=262277

Nézzétek meg a videót, pont erről van benne szó.

Egyébként nincs min meglepődni, mit vársz egy magáncégtől?
Ha tagja vagy a helyi maffiának vagy kormányzati körökben mozogsz, nem fizetsz, ha egyik sem, fizetsz, akkor is ha betartod az összes szabályt. Közönséges bűnözők ezek mind egytől egyig.
Ha tudod, kerüld el az ilyen helyeket, ha meg muszály autóval odamenned, vigyél sok aprót, vagy haverkodj össze az ellenőrökkel/ alapíts egy parkoltató céget.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása