Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kismama halálközelben

2009.03.19. 07:30 :: Kisikasa

Szegény Ili terhesen, pici gyermekével a kezében próbált átkelni az út egyik feléről a másikra, de egyszer csak ott termett egy BMW és hajszálon múlott, hogy megúszták egy kis ijedtséggel, amit levélírónk a mai napig nem tudott elfelejteni.

Gondoltam leírom ezt a rövid történetet, hátha ez segít végleg lezárnom magamban az esetet. Pontosan egy éve történt az alábbi kis incidens.

Pesten a Bakáts térre vittem a 21 hónapos kisfiamat bölcsibe. Pár méterre a zebrától leparkoltam és mivel a kicsi még nem igazán tudott rendesen járni, ezért kézbe kaptam, hogy biztonságosan átérjünk a túloldalra. Gerincsérvvel, mindenórás terhesen nem egy vidám reggeli mulatság ez a gyalogos közlekedés. Alaposan szétnéztem, láttam, hogy az egy utcával lentebbi kereszteződés felől (Lónyay u.) jön egy autó, de gondoltam, hogy ha négykézláb megyek is, még bőven átérek a gyerekkel.

Feltéve, ha ő normális sebességgel jön. Hát nem egészen így történt, mert olyan pillanatok alatt ott termett a BMW, hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet. Dühömben utána intettem, erre a jól szituált kinézetű, tisztes családapának látszó ötvenes úriember kiszól, hogy mit integetek, hiszen ő lassított.

Ja, persze, lassított, úgy, hogy majdnem elütött. Megkérdeztem, hogy édesanyjának is így lassítana-e, és hogy mit képzel, azért mert ilyen kocsija van, neki mindent szabad. Erre válaszul "lebüdöskurvázott", terhesen, a kisfiammal a kezemben, az egész utca füle hallatára, majd elhajtott. Én ezen annyira kiborultam, hogy alig tudtam átmenni a túloldalra, zokogtam és közben próbáltam megnyugtatni a szintén síró gyerekemet, hogy semmi baj nincs.

Annyira felzaklatott ez az eset, hogy két napra rá, a kiírt időpont előtt két héttel beindult a szülésem. Szerencsére mindenki jól van, de azért az ilyen normális autósnak álcázott belvárosi ámokfutókat kitíltanám a közlekedésből. Tudom, kétszeresen is hibáztam, egyrészt nem mentem még plusz öt métert a zebráig, na nem mintha ezeknek jelentene valamit az a pár csíkos vonal, másrészt meg nem kellett volna szóba állni vele, de azért mégis, egy bocsánatkéréssel jobban ki tudtunk volna jönni ebből a szituból.

263 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes kresz zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ToMorgan 2009.03.19. 10:50:03

@morpet1: erre válaszolva írtam, hogy elborult az agya:

Ferocious 2009.03.19. 10:37:58
@ToMorgan: ez az elképzelés nem igazán életszerű, márt megbocsáss... inkább csak vánszorgott át az úton és a bömösnek elborult az agya.

Rav Antal 2009.03.19. 10:52:20

@Hurrá Torpedó: Akkor teljesen szabályos volt a gyalogos, neked volt elsőbbséged és csak enyhe fékezésre kényszerített, ami az elsőbbség szabályai alapján belefér.

ToMorgan 2009.03.19. 10:52:38

@Skulo: na igen, gyalogosokra ráijeszteni nagyautóval gáz, sőt bunkó parasztság.

Nekem valahogy az nem életszerű, hogy a kismama bemutat és beszól egy olyan autósnak, aki nem ijesztett rá, sőt előzékenyen átengedte az úton.

tulpen 2009.03.19. 10:53:55

@Ferocious:

Súlyozom hidd el.
Mondok egy szerintem jobb szitut.
Hányszor van az,hogy a felnöttek (szabálytalanul) átmennek a piros lámpánál a zebrán ,mert látja,hogy nem jön autó. Sokszor kisforgalmú lámpáknál,de rengetegszer a körúton is.
Néha az ember belefut/futott,hogy átmegy ő is a gyerekkel ilyenkor.(aki azt állítja,hogy "neeem ő soha" az hazudik.:))
Na most onnantól,hogy a gyerek érti és figyeli a lámpaváltást,ezt már nem lehet megtenni,mert a gyerek egy perc alatt összezavarodik.
Söt inkább a gyerek jegyzi meg,hogy ők butaságot csinálnak.
Ilyenekbe minden szülő belefut szerintem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 10:53:58

@ToMorgan: Te sem találkoztál még terhes nővel... :D

ToMorgan 2009.03.19. 10:56:12

@kolbászoszsömle: Dehogynem, de verjem szét a fejüket, mert lassúak, fáj hátuk és sokszor nyűgösek?

Emberek! Empátia, tolerancia!

Ferocious 2009.03.19. 10:59:53

@tulpen: helyes, de akkor sem szabadna SENKINEK sem körültekintés nélkül agyatlanúl lelépni/átkelni az úton, főleg gyerekekkel!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:00:30

@Rav Antal:

"Akkor teljesen szabályos volt a gyalogos, neked volt elsőbbséged és csak enyhe fékezésre kényszerített, ami az elsőbbség szabályai alapján belefér."

21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

Teljesen szabályos mi?

trash E46 2009.03.19. 11:03:29

az a pár csíkocska annyit jelent, hogy ha nem azon basz el, akkor nem az autós a hibás. amúgy annyira gyorsan nem mehetett az a bmw-s ha még beszélgetni is volt idő... én a zebránál mindig megállok, ha látom hogy valaki át akar kelni, pláne terhes ill. kisgyerekes nő, de ha csak pár méterre de a zebra mellett akar átkelni akkor mindent megteszek hogy egy darabig még ott is maradjon

ex-dr. vuk 2009.03.19. 11:04:56

Boritekolhattam volna, hogy "a posztiro hulye, a bmw-s pedig jol tette volna, ha siman eluti"...

Vegyuk mar eszre, hogy ha esetleg eluti, es a helyszineles soran az derul ki, hogy
1. gyorshajtott VAGY
2. a gyalogos NEM fektavon belul ment ki ele (tehat lett volna lehetosege elkerulni a balesetet, de nem tette),

akkor az autos pont ugyanugy hibas. Vili?

tulpen 2009.03.19. 11:08:07

@Ferocious:
Látod ebben igazad van teljesen.
Tudsz te beszélgetni is.;))

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 11:08:14

@ToMorgan: Talán a kismama, megijedt, mint állat, mert majdnem elbaszta egy autó gyerekestül és, akkor elég életszerűen tud anyázni és mutogatni egy terhes nő is. Miért, ne tudna? Mert nem "illik"? Vagy nem tudjuk elképzelni az áldott állapotot és a "kurvaanyádbüdösparasztmajdnemelgázoltálteköcsög"-öt egy kontextusban?

Rav Antal 2009.03.19. 11:11:29

@kolbászoszsömle: Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki más közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőjét megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja, vagy indokolatlanul leköti. A közúti forgalom biztonságához a közlekedési szabályok ismerete és betartása mellett alapvető feltétel, hogy minden közlekedő megértő, udvarias és segítőkész magatartást tanúsítson.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:11:54

@vuk_: Nem tudom, hogy feltűnt-e, de a bömös, még az anyuka szerint sem ütötte el.
Az pedig pont nemkérdés, hogy ki a hibás, ha nincs baleset.

Ha szerinted az az ember nem egy hülye picsa, amelyik arra neveli a gyerekét, hogy nem a zebrán kell átmenni, ha sietek, hanem ott, ahol akarok, majd, még pattogni is kell, ha úgy érzi sérelem érte, akkor meg nincs miről beszélni.

A közlekedési morál az, ami itt sérült, a közlekedés morál az, ami le lett szarva.
És ezt _elsősorban_ az anyuka szarta le.
Nem a bömös, nem a rigó, hanem az anyuka, aki szabálytalanul kel át, gyerekkel, majd mutogat és anyázik.
Már a leírás alapján.

Amúgy meg simán hazudik, mert ilyen szitu _így_ nincs.

ToMorgan 2009.03.19. 11:13:00

@Skulo: Olvasdd már el amit írtam mégegyszer, bekopizom:

"Nekem valahogy az nem életszerű, hogy a kismama bemutat és beszól egy olyan autósnak, aki NEM ijesztett rá, sőt előzékenyen átengedte az úton."

tehát akkor nem értem miért anyázna ha NEM ütötték majdnem el

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:13:57

@Rav Antal: a lufaszt.
Má bocs.
Mert ezen definíció szerint elmehetek a gyalesz előtt a zebrán, ha annak csak egy kicsit kell lassítania, hiszen nem zavarom.

tpapa 2009.03.19. 11:16:48

OFF Mond az itt valamit valakinek, hogy "énvédő mechanizmusok"? Ha igen, ennek fényében esetleg újra lehet gondolni sok mindent. Ha nem, nem szóltam. :oD ON?

Marty Mcfly 2009.03.19. 11:16:59

@Rav Antal:
ez csak a második fele a sztorinak, önmagában igaz.
csak itt előtte már történt egy másik szabálytalanság, ami miatt bukik a sztori...

Welcome 2 the UK · http://welcome2theuk.blog.hu/ 2009.03.19. 11:17:39

Amugy meg felesleges dolgokon megy a vita, mert szerintem megha a gyalogos a tilosban is megy at, az autos akkor is legyen elozekeny. Es KESZ.

Mashol ez olyan jol mukodik, nalunk magyaroknal ez miert nem megy?

Mindenki pro-kontra vedi/tamadja a not, az autost, az osszes gyalogost, stb. Megy a veszekedes hogy kinek volt igaza.

1. Az autos lassit, ha valaki atmegy az uton, ez maximum 3 masodperc "kesest" eredmenyez, barmerre is megy.
2. A gyalogos, meg az autos lassitasa/megallasa miatt nem hal meg.

Szerintetek, egy emberi elet megovasa erdekeben, nem lenne termeszetes, elozekenyen belelepni abba a qrva fekbe??

daat 2009.03.19. 11:17:46

@ToMorgan: 2 dolog miatt is anyázhat ok nélkül.
1.Mert akkora öntudata van, mint a ház, ami mondjuk a normális gyereknevelésre, felelőségteljes viselkedésre már nem terjed ki.
2. Terhes. Beszélgettél már terhes nővel? A viselkedésük annyira kiszámíthatatlan, hogy bármin ok nélkül nevetnek de akár be is pöccennek.

daat 2009.03.19. 11:18:23

@ToMorgan: 2 dolog miatt is anyázhat ok nélkül.
1.Mert akkora öntudata van, mint a ház, ami mondjuk a normális gyereknevelésre, felelőségteljes viselkedésre már nem terjed ki.
2. Terhes. Beszélgettél már terhes nővel? A viselkedésük annyira kiszámíthatatlan, hogy bármin ok nélkül nevetnek de akár be is pöccennek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:19:03

Jah, és még annyit, hogy az a gyalogos, aki az imént egy autóból szállt ki, ám szerinte a zebra nem azért van ott, mert azon kell átmenni, hanem azért, mert odafestették, nagyobb ellensége az igazi gyalogosnak, mint a fenti bömös.

Szóval itten azt is észre kellene venni, hogy egy hülye éppen autó nélküli autós csinálja a fesztivált, nem pedig egy szegény terhes kismama.

tpapa 2009.03.19. 11:20:43

OFF Mond az itt valamit valakinek, hogy "énvédő mechanizmusok"? Ha igen, ennek fényében esetleg újra lehet gondolni sok mindent. Ha nem, nem szóltam. :oD ON?

ToMorgan 2009.03.19. 11:21:11

@kolbászoszsömle: OK, azon lépjünk már túl, hogy a kismama felelőtlen volt. Igen az volt, mert nem a zebrán kelt át.

De ez nem jogosítja fel az autóst, hogy "majdnem levigye a fenekét". Ha meg teljes bizonyosággal azt állítod, hogy ez hazugság és az autós szépen átengedte akkor öleljétek meg egymást uri geller-rel.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 11:21:46

@ToMorgan: Akkor bekopizom neked a posztot:
"...hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet..."
"...zokogtam és közben próbáltam megnyugtatni a szintén síró gyerekemet..."

Tehát, nekem úgy tűnik, hogy a posztoló anyuka, kurvára megijedt és kurvára úgy érezte, hogy majdnem elütőtték.

Mond, te olvasni nem tudsz, vagy pusztán kötözködni jöttél ide?

Tény, hogy nem voltam ott, nem láttam, de hasonló eseteket már igen, ezért egészen életszerűnek tűnik ez számomra. Én is megijedek, ha majdnem elgázol egy autó, mert nem lassított le eléggé, csak éppen, hogy annyira, hogy legyen időm elugrani előle, akár zebrán, akár egy utcán való átkelésnél. Nem egyszer előfordult már velem is és egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy egy kismama, gyerekkel szintén megijed egy ilyen esetben.

Marty Mcfly 2009.03.19. 11:23:10

@kolbászoszsömle:
hát igen...
a lényeg, h a össze kéne hasonlítani, az anya jobban veszélyeztette a saját gyerekét, mint a béjemvés! Ha az anya így cselekszik (és még meg is magyarázza a szarát), akkor sajnos legközelebb is így fog átkelni az úton, csak akkor lehet, h tényleg lesz egy autós, aki telibevágja őket!
lehet gondolkodni...

ToMorgan 2009.03.19. 11:26:49

@daat: OK, de ezek igazak lehetnek a BMW vezetőjére is azaz, hogy

1.Akkora öntudata van, mint a ház
2.Néhány BMW-s viselkedése annyira kiszámíthatatlan

Amúgy igen, beszélgettem már terhes nőkke, egy korábbi kommentemben már kitértem erre, valamint arra is, hogy nekem is volt BMW-m (nehogy az legyen, hogy irigy vagyok rájuk).

Megint csak azt tudom mondani, hogy több empátiát és toleranciát. Bárki lép le eléd az úton, ne próbáld meg megijeszteni. Miért nehéz ez?

ex-dr. vuk 2009.03.19. 11:29:18

@kolbászoszsömle:

Nem vitattam, hogy el lehetett volna maszni azt az 5 metert a zebraig, de azt igen, hogy ha VAN lehetoseg RENDES oldaltavolsaggal kikerulni (meg ha szabalytalan is a user!), akkor TEGYE MEG!
Ne alljon mar neki csak azert centizni, mert "zebra mellett ment at? na most jol megmutatom neki!" - ez az a mentalitas ami nem tetszik.

Abban igazad van, hogy a gyereknek peldat kene mutatni, en gyerek nelkul se megyek at a piroson, ha mas gyereke a kozelben van plane nem. Sot: szoltam mar ra anyukara, hogy milyen peldat mutat, amikor 2 gyerekkel atsetalt a lampas zebran piroson...

ToMorgan 2009.03.19. 11:30:52

@Skulo: OK akkor menjünk vissza az isibe.

Tehát azt írtam, hogy nem tűnik életszerünek, hogy a kismama problémázik akkor, amikor nem ijedt meg az őt majdnem elütő autóstól. Azaz azért problémázik mert megijedt a felé közeledő autó láttán.

Vedd már észre, hogy ugyanazt írjuk wazze!

daat 2009.03.19. 11:31:56

@ToMorgan: Figy, én konkrétan nem hiszek a nőnek. Nem hiszem,hogy bárki is megijesztette. Túl sok a homályos, cáfolható dolog a történetében. A bmw-s talán igaz.
Én nem próbálok senkit megijeszteni, sőt, azon ritka állatok közé tartozom, akik megállnak a zebra előtt, és nem csak ha csinos nőneműek szeretnének átkelni. Persze akkor magamban anyázom, amikor csak nézelődik a zebra szélén..

daat 2009.03.19. 11:32:43

@ToMorgan: Ja és igazad van, írtad már.

SimiTomi 2009.03.19. 11:32:49

@pd_: Teljesen jogos. Mondjuk azt azért hozzátenném, hogy a gyalogosátkelőhelyeket csak ki kellene jobban világítani, többször előre jelezni - abba én is belefutottam már, hogy nem is láttam, hogy ott áll valaki a zebra előtt, és át akar kelni...

Marty Mcfly 2009.03.19. 11:33:02

amúgy meg, aki autót vezet, gyalogosként sokkal körültekintőbb(-nek kéne lennie), mert pontosan tudja a közlekedés veszélyeit...

panka 2009.03.19. 11:36:30

Egyszerűen be kellett volna tartani a KRESZ-t az autósnak: gyalogos átkelőhelyet fokozott figyelemmel és mérsékelt sebességgel kell megközelíteni (és nem fordítva). Megjegyzem, általánosan lehet ezzel baj, ha a rendőrség a napokban pont ezt ellenőrzi fokozottan, mert már nekik is szemet szúrt, hogy a nem lámpás zebrákon több gyalogost ütnek el, mint máshol az utakon.
Egyébként meg nagyon okos az összes férfi és apuka, aki egy 38 hetes terhes nő fizikai állapotáról nyilatkozik, jelzem, gerincsérv és gyerekcipelés nélkül is kínszenvedés már minden lépés.

Marty Mcfly 2009.03.19. 11:39:33

@panka:
igazat adok: be kellett vna tartani a KRESZ-t! Az anyukának...

kyrae 2009.03.19. 11:40:49

@Parajpuding: Szokás szerint megint rengeteg az undorító, mocskos komment, de a tiéd viszi a pálmát a százvalahány között. Pedig nem lehetett könnyű, olvasván a többieket, igazán büszke lehetsz magadra!

A ZEBRÁN gázolásokról és a roppant intelligens autós közlekedőkről pont a napokban láttam egy műsort. Mérték a zebrán áthaladó autók sebességét. Több volt hetven felett, mint alatta. A legtöbb még rá is gyorsított, amikor látta, hogy lelép a gyalogos, hogy még előtte elszáguldhasson és nehogy má' lúzer módjára meg kelljen állnia.
És mégegy: Minden habzó szájú faszfej vésse az eszébe, hogy az autóvezetés VESZÉLYES ÜZEM. Úgy kell közlekedni, ha autó van a segged alatt, hogy akár a váratlan helyzetekben is meg tudj állni. (nem feltétlen egy repülő elédpottyanására gondolok, már nem tudom ki írta ezt a kézenfekvő, gyakorta előforduló példát) Különben bármi történik, te leszel a hunyó.

ToMorgan 2009.03.19. 11:41:31

@daat: Nézzd, nem fogjuk tudni kideríteni mi történt, lehetett így is, meg úgy is.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.03.19. 11:42:23

Szeretem ezt a csomó jóképességűt, aki állandóan azt reklamálja, hogy miért nem zebrán ment át a delikvens. Nem mintha nem ütnének el gyalogokat a zebrán, teljes lelki nyugalommal.

panka 2009.03.19. 11:43:13

@Marty Mcfly: ha az autós betartja a kreszt, öt méterre a zebrától már lassan ment volna.

Ferocious 2009.03.19. 11:44:35

@kyrae: meg minden kibaszott gyalogos is vésse az eszébe, hogy nem rohangál át agyatlanúl az úton! Az legalább olyan veszélyes üzem mint az autó... ráadásúl könnyebb is megdögleni egy villanás alatt és nem vigasz az esetleges "de nekem lett volna igazam" duma!

Ferocious 2009.03.19. 11:47:17

@kyrae: az a gyalog aki olyan hülye, hogy csak azért is kilép az autó elé, hogy bizonyítsa bármi áron is az elsőbbségét, hát az meg is érdemli hogy halálra tapossa egy nyergesvontató!

kyrae 2009.03.19. 11:48:15

@Ferocious: És zebrán átmenni aggyal mennyivel biztonságosabb szerinted?

Matrix_ 2009.03.19. 11:49:50

"hogy nem rohangál át agyatlanúl az úton"
általánosságban igaz! de itt most körülnézett és nem rohangált!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:50:51

@vuk_:

Amit biztosan tudunk:

- a nő látta az autóst;
- az autó mögötte ment el;
- az autós látta az integetést;
- volt szóváltás.

Azt hiszem ez az, amit el lehet hinni a történetből.

Amit a nő ezen felül állít:

- el kellett ugrania - kézben egy 21 hónapos gyerekkel, nyolc hónapos terhesen tekintsük költői túlzásnak az ugrást, mondjuk egy-két lépést gyorsabban kellett megtennie a gyalesznek.
Az anyuka ezek után integetésbe kezd.
Tehát, vagy leteszi a gyereket, vagy félkézben viszi (13-17 kilós gyerekről beszélünk). Noh, a gerincsérv, és a 8 hónap implikálja, hogy NEM félkézben vitte, TEHÁT letette.
Nem tudom, hogy próbáltál-e letenni egy gyereket, de az nem gumilabda, szóval idő.
Ezek után integetés, amit a bömös lát, sőt, ki is tud szólni úgy, hogy azt hallja az anyuka.
Tehát, annyira nem volt még messze, mondjuk 10-15 méterre.
Szóval kb öt másodperc alatt megtett 15 métert.
Ez sétatempó.
Itt bukik a szavahihetősége először a posztírónak.
És ezt végig-végig lehet gondolni.
Egyszerűen ez a poszt semmire sem jó, mert egyszerű hazugság, téves helyzetfelismerésből adódó rinya, ami okot ad arra, hogy megen lehessen szidni a szemét autósokat, akik nincsenek tekintettel sem istenre, sem emberre, sem terhes kismamákra.

Szerintem

Marty Mcfly 2009.03.19. 11:51:29

@panka:
ha az anya a zebrán ment volna, nincsen poszt...

Ferocious 2009.03.19. 11:51:58

@kyrae: csak a józan ész számít: ha megyőződött, hogy mehet és meg is kapta az elsőbbségét, akkor menjen... ha meg le akarják gyilkolni, akkor inkább várjon! Még mindig a gyalog a gyengébb, egyszerű túlélési ösztön meg mindenkiben kellene hogy működjön.

Akiben meg nagyobb az önérzet, mint az ösztön az meghal és kész...

Ennyire egyszerű az egész!

kyrae 2009.03.19. 11:52:17

@Ferocious:
"az a gyalog aki olyan hülye, hogy csak azért is kilép az autó elé, hogy bizonyítsa bármi áron is az elsőbbségét, hát az meg is érdemli hogy halálra tapossa egy nyergesvontató!"

ezzel teljesen egyetértek...
De itt egyáltalán nem erről van szó. Sem a posztban, sem az elméleti fejtegetésekben.
Egy kicsit elkalandoztál, vagy félreértelmeztél valamit...

Ferocious 2009.03.19. 11:53:54

@kyrae: csak bosszant a sok vaskalapos idióta, aki nem lát az orránál tovább! Az útra nem meghalni kell kimenni hanem közlekedni...

Ferocious 2009.03.19. 11:55:38

@kyrae: ebben a szituban az anya a nagyobb hibás, de persze elütni nem kell ezért, ezzel egyetértek!

Matrix_ 2009.03.19. 11:59:30

"(13-17 kilós gyerekről beszélünk)"
az átlag felső része 12,5kg. Ne túlozzunk!

kyrae 2009.03.19. 12:01:14

@Ferocious:
épp ezért undorító kihasználni az autós erősebb voltát a gyenge gyalogos ellen...
"az erős csinál, amit akar, a gyenge meg dögöljön meg" aranyos... felénk ezt meglehetősen bunkó felfogásnak hívják...
Az érdekelne, hogy mivel tudnálak meggyőzni téged, mint gyalogos, hogy átengedj a zebrán.
Komolyan. Már csak önvédelmi okokból is. Hátha találkozom veled egy zebrán, vagy valaki hasonlóan szimpatikus gondolkozásúval...

Ferocious 2009.03.19. 12:07:30

@kyrae: senki sem (főleg nem én) beszélt arról, hogy ki akarja használni az erőbeli fölényét... te valamit félreértessz!

Egyszerű tényként közöltem mindezt, hogy a gyalog
nem mindenható a zebra miatt és ő fog jobban sérülni nem az autó! Miért nem lehet ezt megérteni végre a hülye, önérzetes gyalogoknak? És itt tisztelet a kivételnek aki nem így áll hozzá a témához!

Engem meg nagyon egyszerűen meg tudsz győzni: lelépsz a zebrára és én megállok, hacsak nem féktávon belül teszed mindezt (és nem 180-nal fogom megközelíteni a zebrát, mielőtt még ezt is megkapnám)! Ilyen egyszerű az egész!

Ne legyél te is beszűkült agyú, kérlek!!!

changebug (törölt) 2009.03.19. 12:11:40

A fejét akarom az ilyen köcsögnek. Fizikális megsemmisítést. Ennyi. Fellebbezésnek helye nincs. A megsemmisítés nyilvánosan, TV-n közvetítve. Egyből lenne közlekedési morál. /Elég lenne 4 évente a reflexeket erősítendő megsemmisíteni egy ilyen hülye sofőrt és nem lenne többé gyalogosgázolás/

kyrae 2009.03.19. 12:16:12

Rendben. A gyalogos féltse az életét, közlekedjen körültekintően. De könyörgöm, az az autós, ha már úgyis ő a nagyobb, erősebb, gyorsabb, nem tehetne neki egy gesztust, azzal, hogy udvariasabb és felelősségteljesebb ő is?
Én ismerek olyan embert, aki - többek között - a vezetésben is nagyon előzékeny, nem akarja ledöngölni a gyengébbeket, kisebbeket, lassabbakat. Nem húzza rá a kormányt arra, aki, neadjisten szabálytalanul megy át előtte az úton. A férfiassága nem szorul önmaga és mások előtt folytonos bizonygatásra ilyen módon. (Ez az ember párom. És azt hiszem jól választottam. :) )

Matrix_ 2009.03.19. 12:18:31

@kyrae: asszony! Te vagy az? :D

Ferocious 2009.03.19. 12:18:55

@changebug: remélem nagyon hamar széttapossák a májadat az aszfalton te debilis, náci tetű!!!

kyrae 2009.03.19. 12:26:50

@Matrix_: :D
Magadra ismertél? Ez esetben gratulálok! (A nejednek is...):D

nemertekhozza 2009.03.19. 12:29:25

@kyrae: "A ZEBRÁN gázolásokról és a roppant intelligens autós közlekedőkről pont a napokban láttam egy műsort. Mérték a zebrán áthaladó autók sebességét. Több volt hetven felett, mint alatta."

Ez gondolom a meg veletlenul sem elfogult, cseppet sem szenzaciohajhasz, ellenben rendkivul objektiv tv2 remek musora, a naplo volt. Ehhez viszont csak annyit fuznek hozza, hogy aki a tv2-bol okosodik, az bizony nem sikeres ember!

En egyelore nem ertem, mi a posztolo problemaja. A leirtakbol nekem az jon le, hogy egeszen addig o a bator es furge anyatigris, amig a sajat bunkosagara vissza nem kapta ugyanazt, ott aztan felkavarodott a lelki beke, de annyira, hogy 1 eve nem tudja kiheverni ezt a sokkot! Most pedig idejott sirni, hatha valaki megnyugtatja, hogy megsem o volt a hulye. Hat en nem fogom..

Azt a halivudi jelenetet azert megneztem volna, amikor gyerekestul elugrik a szaguldo auto elol, mert ha nem teszi, akkor elutik (szemem elott e jelent, hogy az ugras utan csak centikkel suhan el mellette az auto)! Szerintem en nem lennek ra kepes, pedig sem terhes nem vagyok, sem no, sem gerincserves.

nanemárrr 2009.03.19. 12:30:23

Igen, a rossz tapasztalatok azt mutatják, hogy a zebrán sem garantált a biztonságos áthaladás...de könyörgöm az agyam eldobom, amikor a zebra mellett 5 méterrel ballag át valaki...pláne öregnéni, és hasonlók...ja, és gyerekkel (és plusz még várandósan) alapból csak zebrán közlekedek, mégha 20 méterrel is kell tovább gyalogolnom...itt kezdődik észrevétlenül a közlekedésre való nevelés!!!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.19. 12:34:37

"Szerencsére mindenki jól van, de azért az ilyen normális autósnak álcázott belvárosi ámokfutókat kitíltanám a közlekedésből"

Egyszerűbb agyonverni és akkor nem okoz több gondot. Akinek meg hiányzik az ilyen paraszt ahhoz is lenne pár szavam...

kyrae 2009.03.19. 12:36:58

@nemertekhozza:
Ez gondolom a meg veletlenul sem elfogult, cseppet sem szenzaciohajhasz, ellenben rendkivul objektiv tv2 remek musora, a naplo volt. Ehhez viszont csak annyit fuznek hozza, hogy aki a tv2-bol okosodik, az bizony nem sikeres ember!

Nem stúdiófelvétel volt... ;)
Ja és én is szoktam közlekedni gyalogosan. Nem tűnt életidegennek a műsor. Saját tapasztalat alapján sem, valamint azért sem, mert valós zebrán történt gázolások apropójából készült...

Ez a sikeres duma meg roppant uncsi. (Azt már be sem merem vallani, hogy napszemüveget is hordok...)

nanemárrr 2009.03.19. 12:46:46

Ja, és még valami...a kedvencem: a kommentek közt is olvastam hasonlót...tehát, amikor gyerek kismotorral vagy kisbiciklivel megy anyuka mellett a zebrán, vagy csak lézeng a mama mögött...nincs jogsim, a KRESZ témában járatlan vagyok, de a józanész azt diktálja, hogy a zebrán a kismotort a kezemben fogva, a gyerek kezét erősen fogva tempósan áthaladok...nem andalgok, nem nézelődök...vessetek meg a komment miatt, de pedagógusként 10-20 gyerekkel szoktam közlekedni, szóval tudom milyen nem egyszerű feladat ez, de szerencsére még nem akadt komoly problémánk...bár álltunk már perceket a járda szélén a ZEBRÁNÁL, mire egy jóérzésű autós átengedett...de inkább várok néhány percet, mint a zebra mellett öt méterrel átrohanjak akár egy gyerekkel is...ja, és várandós kismama is vagyok egyben, szóval emiatt, vagy ennek ellenére nem értek egyet a poszt írójával, és más habzó szájú anyukákkal, akik azt hiszik, hogy övék a világ...nem erre kellene tanítanunk a gyerekeinket...itt kezdődik a TOLERANCIA és más legalább ilyen fontos dolgok megtanítása a gyerekeinknek!

dajalap 2009.03.19. 12:48:51

amit itt lenyomtak egyesek a kommentekben eléggé elvette a kedvem hogy túl szokszor jöjjek vissza olvasgatni köztük...

most jegyezhetem meg kinek a neve alatt láttam normális véleményt -.-

...

az folytassa a posztiró fikázását

...aki mindig zebrán kel át.

ill ha elütnék ( terhesen... vagy a feleségét terhesen... ) egy amúgy üres úton, meghajtaná a fejét hogy hát igen. A zebra, én kérek elnézést, megérdemeltem (-tük) a halált.

( még a kresz szerint is mindenképp a gyalogosnak van elsőbbsége, akárhol mert... különben meghal )

ne de tényleg. mitől borult el itt mindenkinek az agya?

ha ugyanezt a sztorit 5m-el arréb játszák le akkor biztos nagyon mást írtatok volna.

m-mm nem hiszem.

itt a szövegértés volt a baj.

itt sokakat kifejezetten az zavart hogy a posztiró terhes és gyerekkel volt. mert úgy ítélték meg a "kedves" a kommentelők hogy ez "kifogás" volt a "szabályok" be nem tartására. ( bár kreszben ha gyalogos lelép az útra, oda nem kell zebra de mindegy )

nem a francba... nem azért volt gyerekkel és terhes hogy "kifogása" legyen. ( persze hogy ki van hangsúlyozva mert ettől lett 3x akkora trauma az ami történt. EZÉRT és nem másért volt ez leírva )

ha a hírekben azon a héten *is* lett volna egy " xy BMWjével megölt 3 embert 5 méterre a zebrától " c. gyorshír akkor gondolom azért felszisszentetek volna. zebra nélkül is. már remélem.

ennek fényében (is)
olvassátok vissza miket írtatok.

...

most kicsit el, mert hányingerem lett :(

Nikorene 2009.03.19. 12:52:05

Hmmm... tfh a bömös megadta a jobbkezet, mert drága a járgány, és nincs kedve összetörni, majd meglátta a kiugró kismamát, és eszevesztett gyorsulásba kezdett arra gondolva, hogy ő majd most egy életre megmutatja. A bömös jól gyorsul ennyi idő alatt, de ehhez nyílván nyomni kell a gázt, ami elég hangos motorhangot implikál ahhoz szem, hogy ne lehessen az ugrándozó kismamát meglepni, főleg úgy hogy tudatában van, hogy nem a zebrán megy át, tehát nyílván figyel. Miután a bömös kurva halkan, iszonyatosat gyorsulva fénysebességnél majdnem elsodorja a kismamát a fénysebességből hírtelen csigatempó lesz, mert ugye bele kellett férnie a mutogatásnak, a "mit mutogat, lassítottam", "...anyádnak is így lassítanál...", "...hülyepicsa..." párbeszédnek.

CSak én érzem úgy, hogy sántít a sztori?

Nikorene 2009.03.19. 12:53:13

@kolbászoszsömle: fene :) el kellett volna ezt olvasnom, és akkor nem írok ilyen sokat :)
De legalább megnyugodtam, hogy nem csak nekem sántít...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 13:01:43

@dajalap: mé?

Megen terhes vagy?

Mit érdemel az az autós, amelyik szerint azért van ott a zebra, mert felfestették, nem pedig azért, hogy azon menjen át a gyalesz?

Miféle autós az, amelyik arra neveli a gyerekét, hogy zebra mellett menjen át, majd anyázik?

Miért kell hazudozni, eufemisztikusan színezgetni egy történetet?
Egyáltalán, ez a poszt mire is jó azon kívül, hogy bemutatja azt, hogy az úton közlekedők jó része nem beszámítható?

Miért kellene sajnálni egy nem beszámítható embert, aki magát és másokat is veszélyeztet, miközben arra neveli a gyerekét, hogy ez így a helyes, így a jó?

Ha azt hiszi amúgy, hogy a történtek után két héttel ezen trauma miatt szült meg, az azért hozzátesz a dologhoz egy-két gondolatot...

A paranoia egész jól kezelhető betegség, ahogy a szülés utáni depresszió is.
Érdemes vele szakemberhez fordulni.

nemertekhozza 2009.03.19. 13:02:12

@kyrae: Hmm.. Most megkerdezhetnem, hogy mennyire szamit reprezentativnak ez a felmeres? Gondolom nem talalomra valasztottak ki azt a helyet, ahol a rendorokkel traffiztak, valamint azt a helyet sem talalomra valasztottak, ahol az elfogulatlan szerkeszto probalt atmenni, majd az osszegyult tobb oranyi felvetelbol osszevagtak egy olyan anyagot, amin lathato 3 gyorshajtas es 3 bunko, aki nem allt meg a zebranal! Nyugodj meg, ugyanezt a riportot ugy is ossze lehetett volna vagni, hogy mindenki szabalyos es mindenki megall a zebranal. Ennyi... A napszemuveges mondatot nem ertem.

morpet1 2009.03.19. 13:16:35

@kolbászoszsömle: Így van.

Amúgy meg, tudjátok, hogy a behaviorista pszichológia szerint mit tesz az az ember, aki saját figyelmetlenségből majdnem elütteti magát? Előfordulhat, hogy ideges lesz, és/vagy sírógörcsöt is kaphat, de idővel mindenképpen igyekszik majd cselekedetét megindokolni, illetve az okozó körülmények között a külső körülményeket felnagyítani, míg a saját felelősséget kicsinyíteni. MIND ÍGY MŰKÖDÜNK! Na, ennek tükrében olvassátok a posztot.

Ettől függetlenül, mint már írtam fent sokszor, lehet, hogy egy állat bunkó BMW-sel hozta össze a posztírót a sors.

kyrae 2009.03.19. 13:21:31

@nemertekhozza: Ez valóban így lehetett, ahogy mondod. Csináltak egy elfogult, fal riportot, amiből az derült ki, hogy mégsem olyan veszélytelen a közlekedés a gyalogosok számára akár a zebrán is, nem olyan udvariasak, felelősségteljesek és defenzívek a vezetők, mint ahogy nap, mint nap tapasztaljuk. Ki is lógott a lóláb, hiszen a felvételen többen állat módjára autóztak, aminek is a való életben való megtapasztalásához nem negyed óra kellene a pesti utakon, hanem negyed év....!!!!
Nem értelek, azt írod kismama vagy és nincs jogsid, tehát gyalogos. Megkérdezhetem, hogy hol közlekedsz? Vagy csak szimlán te vagy az
örök ellenzéki?

(Napszemüveg: ez is közkedvelt és felkapottan emlegetett kritériuma a sikertelenségnek. Mondom: uncsi!!!)

Az egészet csak annak érzékeltetésére szántam, hogy a zebra nem véd az ilyen bömös vadállatok ellen...

kyrae 2009.03.19. 13:24:40

Bocs, az lehet, nem te voltál...

kyrae 2009.03.19. 13:32:52

@nanemárrr: Most az a bajod komolyan, hogy a várandós kismamák nem toleránsak a száguldozó, bunkó böhöm autósokkal? Komolyan?

TuskóHopkins 2009.03.19. 13:45:01

@kolbászoszsömle: "Ha azt hiszi amúgy, hogy a történtek után két héttel ezen trauma miatt szült meg, az azért hozzátesz a dologhoz egy-két gondolatot..."
Szövegértés egyes leülhet. :-)

Nem két héttel a történtek után, hanem két nappal. És a kiírt időpont előtt két héttel.
Csak hogy kötözködjek.

nemertekhozza 2009.03.19. 13:49:27

@kyrae: Pedig hidd el, ha megnezhetned a teljes anyagot joval arnyaltabb lenne a kep, csak akkor nincs szenzacio meg blikk cimlap! Igy viszont a riport kicsengese az, hogy _minden_ autos _mindig_ bunko, gyorshajto, zebran tomegeket szandekosan legyilkolo tajparaszt, es az osszes gyalogos artatlan, vetlen, a kreszt egyebkent kivaloan ismero baranyka, ami azert messze-messze nincs igy!

Nem, nem vagyok kismama, sot mi tobb himnemu vagyok, jogsim is van, sokat autozok (imadom), ennek ellenere dolgozni mindennap gyalog + bkv-val jarok es soha ilyen problemam - mint a posztolonak - nem volt. En pedig ebbol a tapasztalatbol vonom le azt a kovetkeztetest, hogy az ilyen posztoknal nem mindig es plane nem kizarolag az autos a hibas! A konkret esetben speciel egyaltalan nem az, szerintem..

kyrae 2009.03.19. 14:02:18

@nemertekhozza:
A riport kicsengése szerintem (eléggé el nem ítélhető módon, gondolom) az, hogy javítani kellene a közlekedési morálon, kevesebb agressziót, felelőtlenséget, szabálytalanságot belevinni a közlekedésbe. Akárhány óra, nap, hét alatt is készült el...

ZsoltK 2009.03.19. 14:04:58

Őszintén sajnálom a posztírót és az összes leendő anyát. Mellesleg a magyar nőket úgy általában, ha az a sok okos (magát) férfi(nak valló egyén) aki itt megszólal a magyar férfi(szerű) krémje.

kyrae 2009.03.19. 14:12:20

És hiába nem bunkó, gyorshajtó, tajparaszt 10-ből 9 autós, ahogy a riport érzékeltette, csak mondjuk 10-ből 1, ahhoz is csak egyvalaki kell, hogy elgázolja a zebrán a terhes feleségedet, vagy a nagyit az unokával.

nemertekhozza 2009.03.19. 14:15:12

@kyrae: Ha valoban ezt akartak sugallni (szerintem nem, mert csak az auto kontra zebra bemutatasa volt a cel), akkor megint csak baj van az objektivitassal! Mert ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a kozlekedesi moralt csak es kizarolag az autosok alakitjak? A kozlekedesben mindenki reszt vesz, aki kozlekedik (barmilyen furcsa), es a moralert ugyanannyira felelos az autos, a motoros, a biciklis, a villamosvezeto ES a gyalogos is!

nanemárrr 2009.03.19. 14:34:21

@kyrae: nem tudom mit olvastál! Én azt írtam, hogy a zebrán sem garantált a biztonságos átjutás, nemhogy a zebrától távolabb...a toleranciát csak az egyik fontos dolognak tartom, amit a gyereknek meg kellene tanítani, amellett, hogy a zebra való gyalogos átkelésre...olvasd el kérlek mégegyszer a kommentjeimet! És igenis nem mindig az autós a hibás, holott mint írtam pedagógusként és jelenleg kismamaként én is találkoztam már tulok autósokkal, de a gyalogosokat sem kell félteni!

nanemárrr 2009.03.19. 14:38:29

@kyrae: a 14.12es kommentedhez: teljesen igazad van, csak pont az ilyen 10ből egy miatt kell a tőlünk lehető legkisebbre csökkenteni a kockázatot azzal, hogy legalább a zebráig elsétálok...de harmadszorra is leírva még ez sem garancia semmire...SAJNOS...ja és ez bömöstől független tény!

Ferocious 2009.03.19. 14:42:30

@ZsoltK: mert biztos te vagy az etalon...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 14:54:43

@ZsoltK:
Hát sajnos ezt már egy 4 éves gyerek is tudja: A zebrán kell átmenni, mert elüt az ótó... A többi csak ragozás, szócséplés.

ZsoltK 2009.03.19. 14:54:53

@Ferocious: Ezek szerint téged sért a megjegyzésem. Hmmm ... akinek nem inge, nem veszi magára :)

Btw, egy szóval nem mondtam, hogy én vagyok az etalon. Szar is lenne ennek a világnak. Részvétemet fejeztem ki. Sejtheted miért. Gondold oda :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.19. 14:59:07

Jó, hogy meg nem szült rögtön a sokktól... Mindenről a Béemvés tehet mindig...

Nem tudom, most sírjak vagy röhögjek, őszintén?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.19. 15:05:13

@KuKori: Nem mindig, mert amikor suzukis is van, akkor az üti a bmw-st is! ;)))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 15:33:53

A béemvénél számít a szín? Mi a BMW-AUDI-SUZUKI között a váltószám?

(hú.. Inkább sörhasam legyen, mint váltószám...)

BloodyMary 2009.03.19. 16:23:46

Csak a tisztánlátás végett, a zebra után vége van az utcának, mert a Bakáts térbe torkollik, onnan csak jobbra kikanyarodni lehet. Tehát az autós valószínűleg nem azért állt meg, hogy megbizonyosodjon arról, hogy anyuka jól van-e, hanem azért mert el kellett kanyarodnia. Mivel úgyis a zebrán állt, így nem zavart senkit, bőven ráért még le is kurvázni a terhes nőt.
Egyébként a legtöbb nő féloldalon cipeli a gyerekét, így bőven belefér a másik kézzel való karjelzés.

Ferocious 2009.03.19. 16:35:42

@ZsoltK: engem ugyan nem sért... mindenki csak magával foglalkozzon szerintem.

ZsoltK 2009.03.19. 16:36:54

@Ferocious: Öööö ... és te most mivel is foglalkozol itt ezen a blogon? Magaddal? Jaj ... jaj ... :)

Ferocious 2009.03.19. 16:41:24

@ZsoltK: mi van??? ki mondta neked ezt?

ZsoltK 2009.03.19. 17:06:33

@Ferocious: Áááá ... látom nem megy a logikai csavar felismerése. Pedig olyan gyönyörűen leírtad - leírtam :)

flea 2009.03.19. 22:23:41

@dajalap:
"ill ha elütnék ( terhesen... vagy a feleségét terhesen... ) egy amúgy üres úton, meghajtaná a fejét hogy hát igen. A zebra, én kérek elnézést, megérdemeltem (-tük) a halált."

Elütötték, baszod?

Annyi történt, hogy közel mentek hozzá. (Legalábbis állítólag!)

"még a kresz szerint is mindenképp a gyalogosnak van elsőbbsége, akárhol mert... különben meghal"

Te tényleg ennyire hülye vagy?

j311 2009.03.19. 23:35:35

Hűűű b+!
Most komolyan? Ha valakit lebüdöskurváznak, az összeomlik és elsírja magát? Ha még mellémondják, hogy tahóparaszt, akkor nekimegy a Dunának is?
És már továbbadta génjeit két utódnak?!?!?!

Keziccsókolom, hol lehet lemondani a magyar állampolgárságomról és merre van a kijárat az országból?

alte trottel 2009.03.19. 23:44:34

@j311:
Tahó vagy édes fiam és látszik, hogy életedben nem láttál még közelről várandós nőt. Tudod, egy hangyaalkatrésznyivel érzékenyebbek.
Sebaj, majd a TE nejed nyilván durábelbőrű lesz, 32-es betonacél idegekkel.

Baltás Jenő 2009.03.20. 08:44:18

Azért nekem nagyon furcsa, hogy itt ennyi autós a gyalogost szidja. Mert az igaz, hogy tényleg sok a figyelmetlen gyalogos és az is igaz, hogy alapesetben én is elmegyek a zebráig, de nem hiszem, hogy az összes kommentelő gyalogosként még soha nem ment át tilosban vagy zebra nélkül. Persze ilyenkor körültekintően kell átmenni, de a posztíró a leírtak alapján az is volt. A megengedett sebesség többszörösével közlekedő autós pedig nem várhatja el a közlekedés többi szereplőjétől, hogy felmérjék az ő sebességét és elsőbbséget adjanak neki. Lehet gyorsan menni, de aki gyorsan megy annak sokkal jobban (a többiek helyett) is figyelnie kell (például a szabálytalan gyalogosokra). Összességében nagyon elszomorító a kommentek jelentős része és nem véletlen, hogy szinte egész Európában (legalábbis annak a civilizáltabb részén) Magyarországon van legkevesebb értéke egy gyalogosnak.

Az meg, hogy az esetünkben a gyalogos egy terhes anyuka volt kisgyerekkel, azért az egész sok mindent megmagyaráz azoknak akik már voltak hasonló helyzetben. Én ugyan terhes nem lehetek, de amikor 3 gyerekkel kell az utcán mennem, átkelnem...stb, hát az nem egy egyszerű dolog. Én meg tudom érteni, ha esetleg nem volt ereje plusz öt métert gyalogolni.

puffancs 2009.03.20. 10:41:52

nekem edesapamat utottek el kijelolt zebran gyalogosan, mar a belso savban gyalogolt, amikor az auto ugye fasz modjara nem lassitott, hanem elgazolta. mentovel vittek a korhazba. kisvarosrol van szo, a helyszinelo rendor a gazolo haverja volt, mert tegezodtek, es hamisan helyszinelt. a hamis nyomfelvetel amugy feltunt egy adminisztratornak, aki kapcsolatba lepett apaval, de vegul megis apat akartak kihozni hibasnak...
en ha magyarorszagon laknek, magam tettem volna feljelentest, hiszen a tegezodesnek tanuja voltam, es a helyszinelo rendor azt tanacsolta, hogy ne tegyunk feljelentest, hanem mondjam meg apamnak, hogy intezzek el egymas kozott.
ennyit itt mindenkirol. apam meg elkeseredettsegeben nem fordult ugyvedhez, pedig hat ugy kellett volna.

puffancs 2009.03.20. 10:44:33

meg annyit, hogy budapestnel tobbszorosen nagyobb varosban elek, ahol a gyalogosok a zebran is es azon kivul IS kozlekednek. az autosok dolga figyelni es nem elutni a gyalogost, ezt mindenhol tudjak, csak magyarorszagon nem.

es igen, magam is vezetek, es figyelek.

Mialee 2009.11.16. 12:38:59

Hát nem tudom, miért védik itt páran pont az autóst...
A gyalogosokra körültekintően kell közlekedni, miért olyan nehéz ez Magyarországon???

Megjegyzem én most, terhesen, még járdán is félek néha átmenni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása