Sokan követik el azt a nagy hibát, hogy megszokásból közlekednek, fel sem tűnik nekik, hogy megváltozott valami. Nikorene a Lágymányosi híd budai lehajtójánál szembesül leggyakrabban ezzel a helyzettel, megspékelve a szándékosan a bal oldali sávból mindenkin keresztül az alsó rakpartra kanyarodó autósokkal. Meg egy jókora kátyúval.
Most már lassan minden reggel (10 esetből 8-szor) megesik velem a következő heppening, és érdekelne a többiek véleménye, mielőtt egyszer beüt a krach, hogy fel legyek vértezve.
Reggelente a Lágymányosin közlekedek Pestről Budára, a célállomás az Infopark, tehát a Lágymányosi budai hídfőjénél lejövök a hídról. Itt ugye a két sávból lesz, azt hiszem 3 sáv, amiből kettő megy balra, egy pedig jobbra. Amíg az alsó rakpart le volt zárva, addig mindkét balra kanyarodó sáv, sárga táblával és sárga felfestéssel jelölve, a Műegyetem rakpartra kanyarodott (legalább is ebből az útból lesz a Petőfi hídtól kezdve).
Miután újra megnyitották az alsó rakpartot, a sárga terelő táblák eltűntek, és visszaállt a régi, kék táblával jelölt rend, miszerint a bal szélső megy a fölső, a középső az alsó rakpartra, így aki a bal szélső kanyarodó sávból kanyarodik, az két sávos részre érkezik, felfestés a kanyarodást (hogy melyik sávba érkezzél) nem segíti. Körülbelül a visszaállítással egy időben megjelent egy szép kis kátyú a felső rakpart részen, természetesen pont a kanyarodás nyomvonalában, ami idővel egyre nagyobb lett.
Normális esetben az ember itt úgy kanyarodik, hogy a belső sávba érkezzen, de úgy emlékszem, hogy egy sávból kettőbe kanyarodva szabályos bármelyik sávba érkezni (majd úgy is ki leszek javítva, ha nem így van).
Gyakorlott szemek nyílván tudják már, hogy mi a bibi. Természetesen az, hogy minden harmadik autós úgy gondolja, hogy nem várja ki az általában hosszabb sort, ami a bal szélső kanyarodó sávban alakul ki (és egyébként 1 zöld alatt átjut a legvége is), hanem a középső sávból kanyarodik a felső rakpart szélső sávjába.
Ez egyértelműen szabálytalan, hiszen az a sáv az alsó rakpartra megy, ahogy ezt a „kötelező haladási irány” tábla is jelzi. Normális esetben maximum mérgelődnék a tahókon, de mint említettem elég nagy kátyú alakult ki, pont rossz helyen, a felső részen, úgyhogy meglátásom szerint 4 lehetőség közül választhatok.
1, balról kerülöm a kátyút, kockáztatva azt, hogy felrakom a kocsit a bal padkára
2, belemegyek a kátyúba, kockáztatva az ilyenkor előforduló sérüléseket az autón
3, „középre” veszem a kátyút, ezzel egy hangyányit (de a kátyú méretének növekedésével arányos mértékben) átlógok a külső sávba
4, egyből a külső sávba érkezve kanyarodok
3-as és 4-es estben a csattanás kockázata a nagyarányú szabálytalan autós miatt nem elhanyagolható. Kérdésem az, hogy vajon ha ilyenkor esetleg megtörténne a baj, akkor van-e olyan érvelés, amivel kihozható a megosztott felelősség, amit nyílván jó lenne elkerülni.
Volt hasonló kanyarodós poszt már, de remélem ezért ez a helyzet annál egyértelműbb eredményt hoz.
Az utolsó 100 komment: