Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fésű, cipzár, fogaskerék

2009.04.03. 15:12 :: SilentSound

Ami kapcsán Gépész koptatta egy kicsit a billentyűzetét, egy olyan téma, ami korábban néhányszor előjött már, de sosem volt még olyan, hogy az olvasók egyet tudtak volna érteni abban, hogy kell-e, jó-e a cipzár elv. Ez jó eséllyel most is így lesz.

1984-óta autózom. Volt minden, sok tapasztalat összegyűlt. Most a "fésű" szabályról szeretnék eszmét cserélni. Van két sor, ami egyre szűkül.  Így volt ez pld. az új híd budai oldalán.

Csúcsforgalom torlódás. De csak a belső sávon, mert a külsőn, amely majd megszűnik, mellettem folyamatos a forgalom. Mert mi történik? Valakit megengednek jobbról. Az a meghatódástól, hogy őt beengedték, szintén beenged valakit. Az így tovább. Sőt ha már lúd, akkor többet is...

Még mondják, hogy nem vagyunk udvariasak? A fenét nem! Így van ez számtalan helyen! Telefonál pirosnál az ürge - nincs indeje indulni, szinte invitálja a beugrókat, rólam meg szakad mögötte az izzadság! Rádudáljak? Énrám szólnak.

Nem lehet kitalálni erre valami okosabbat, hogy aki rendesen beáll a hosszú sorba, ne haljon ott éhen?

Mondjuk, ha valakit beengedtek, akkor az csak akkorengedjen be ugyanott mást, ha az valami miatt nagyon szükséges? Vagy legalább csak egyet?

Ha a fésűszabályt már kitalálták, akkor alkalmazzák azt, vagy találjanak jobbat! Igaz, én is szoktam jobbról "előzni". Ám utána tartom magam ahhoz,hogy amikor kilométeres sor áll mögöttem, nem engedek be szükség nélkül mást. Mert ez is udvariasság.

Persze beengedem, ha látom, hogy feltart egy másik, jobb sorsra érdemes sort. De valamiféle udvariassági szabály mindkét irányba jól jönne. Akár íratlanul is.

Vagy a jövőben jobbról nyomuljak én is? Tudom nem könnyű kérdés és probléma. De lehetne valamit tenni? Vagy mindig a törvénykövető járjon rosszul? Vagy ez így jó, csak én nem gondolom annak?

53 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAXI 2009.04.03. 15:19:43

Normális közlekedési morálban lehetne alkalmazni, de így/itthon csak próbálkozni lehet. De azért általában alkalmazom.

hatesz 2009.04.03. 15:32:47

amugy ha jol tudom az elfogyo säv vegen kell/szabad besorolni, ha igy tenne mindenki, akkor müködne a fesü..

aszfaltbetyar 2009.04.03. 15:38:37

én mindig beengedek egy autót de 10 emberből 1 ilyen gondolkodású

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.03. 15:42:52

én azt utálom aki bepofátlankodik, (befúrja az orrát) aztán elkezd jótét lélekként 5-öt beengedni maga elé.

mondjuk azt is utálom ha beengedem, és utána kezd nagylelkűsködni 5 másik autóssal.

Roltii 2009.04.03. 15:43:01

@hatesz:
pontosan ahogy mondod. Ha a megszűnő sávban előremegyek, azzal senkinek se ártok,a többiek szidhatják magukat, hogy nem tették. Sőt, miattuk áll a sor, miattuk esetleg valaki beragad a kereszteződésbe (bár az hülye), vagy nem jut át annyi autó mint amennyit terveztek, és szépen simán kilométerekre visszahat. Igenis használni kell a megszűnő sávot, azért van.Ha azt akarták volna, hogy ne használjuk, akkor parkolót tesznek a helyére vagy akár fákat ültetnek...

Roltii 2009.04.03. 15:43:50

jah, én szigorúan mindig egy autót engedek be, de ha az előttem levő 2-t beengedett, akkor én már egyet se... most bunkó vagyok? (egyébként igen, de nem ezért:D)

TH 2009.04.03. 15:54:20

@Roltii: Egyetértek teljesen, de mindjárt jönnek az okostojások, akik megmondják, hogy hülyék vagyunk.

PitBuli 2009.04.03. 15:58:33

@Roltii: "Igenis használni kell a megszűnő sávot, azért van" - Yes

Viszont a beengedősdi játékban én általában úgy veszek részt, hogy hagyok egy fél autónyi (1 tizedmásodpercnyi időt), de ha azt nem használja ki a kedves autós, akkor bukta, én nem várok rá, megyek.

Marty Mcfly 2009.04.03. 16:10:56

hülye a posztoló :-)

blogsámán 2009.04.03. 16:14:25

Én is használom az elfogyó sávot, és azt gondolom, ha mindenki használná, ahogy ezt már páran jeleztétek is, akkor ez az egész kérdéskör nem lenne, mert ilyenkor automatikusan abba a sávba sorolna mindenki, ahol kisebb a sor. Ha ugyanis mindenki átlendülne a ló túloldalára, és a remélt előnyszerzés miatt a megszűnő sávba sorolna be, akkor a továbbhaladó sáv ürülne ki. Szóval én azt javaslom, az ember ha teheti, használja mindegyik sávot, ami megfelel a haladási irányának. Ugyanez igaz nem csak megszűnő, hanem létrjövő sávok esetében is. A legtöbb autós csak megy bambán abban a sávban, ahol előtte is volt, pedig mellette ugyanolyan sáv van, csak feleannyi autóval. Mondjuk amíg így van, addig élvezhetem ennek előnyeit.

TH 2009.04.03. 16:17:05

@blogsámán: ezzel is egyetértek, mily meglepő! :)

Xebulon 2009.04.03. 16:24:31

Az a köcsög, aki _nem_ a megszünő sáv végén sorol be, hanem már hamarabb. És persze az is, aki beengedi.
Mikor besorol, a mögötte levő előremegy és besorol. Ezért gyorsabb a megszünő sáv forgalma.
Legnagyobb szívás szerintem a Hősők tere mögött a városligeti hídra felhajtásnál van. A félősebbek már a zebra előtt megállnak és besorolnak. A rutinosabbak a kanyarig elmennek. A pofátlanok az S kanyar végéig. Pedig az S kanyar végénél kellene besorolniuk - jobban járnánk, ha ilyen lenne a felfestés, persze akkor Mancika annyira megzavarodna, hogy legalább 5 autót törne össze.

vhm 2009.04.03. 16:38:36

aki beáll a hosszú sorba és fel van háborodva, hogy a másik sor rövidebb, az hülye.
mindenkinek ugyanakkora joga és lehetősége van/lett volna a rövidebb sorba állni, úgyhogy erről ennyi.
ui: mi a rákért lenne leaszfaltozva az a sáv, ha nem azért, hogy használva legyen? arról nem is beszélve, hogy ha mindenki a rövidebbe állna, akkor kiegyenlítődne a több sáv és nem lenne a látszólagos igazságtalanság, ami nem az, egyszerűen csak életképesség-vizsgálat :)

Marcellusca 2009.04.03. 16:41:53

@Roltii:
@TH:
@blogsámán:

Énisénisénis! :)

@Marty Mcfly: Kifejtenéd bővebben?

indapass90210 2009.04.03. 16:47:44

Hüje a posztoló, mert csak, és ezért tart ott az ország, ahol!

Marcellusca 2009.04.03. 16:53:54

@Dövan: Gondolom azé', mer' 25 év alatt nem tutta megtanúnyi. :D

RaveAcE 2009.04.03. 16:58:51

Igen, használhatod az elfogyó sávot, csak ne hidd azt, hogy elsőbbséged van a végén.
Merthogy sima sávváltás.
Ha ezt is tudná a sok okostojás, gondolom nem padlógázzal repesztene ott. Sokan csak azért engedik be a pofátlanokat, mert féltik a kocsijukat.

sikitomi 2009.04.03. 17:07:35

Dublin, Irorszag: nap, mint nap autoval kozlekedek es erdekes modon - annak ellenere, hogy itt nem tanitjak meg vezetni a nepeket - itt mukodik a cipzar (az nem zippzar?!) elv. Az itteni utakrol tudni kell, hogy katasztrofalis az otthoniakhoz kepest a szervezes, olyan mintha a regi szekerutakon autokaznank :) Megszuno sav itt van boven es megis az emberek kb. 90-95%-a betartja. Sot! A taxisok nagyresze meg meg is koszoni, ha beengedjuk oket, a buszosoknal meg ez total termeszetes. En szeretek idekinn vezetni, holott megerne egy posztot, hogy itt is milyen sotetsegek fordulnak elo az utakon! ;)

Marcellusca 2009.04.03. 17:10:20

@RaveAcE: Senki nem mondta, hogy elsőbbsége lenne. Csak előrébb kerül, mintha beállna a 200 m hosszú sorba.

TH 2009.04.03. 17:11:45

@RaveAcE: remélem nem az itt kommentelgetőkre gondolsz. nekem legalábbis nem mondtál újat. :)

indapass90210 2009.04.03. 17:30:06

Olvastátok a kátyús posztot a homáron? Na az ám a nem semmi!

TH 2009.04.03. 17:40:06

@Dövan: jaja, az a kátyú meg a sztori egyaránt nagyot ütnek. :)))

Zsola777 2009.04.03. 17:40:49

@Xebulon: Figyuzzá drágaszágom! A Hősök tere mögött NINCS elfogyó/megszűnő sáv, ergo a "rutinos", aki a kanyarig elmegy, valójában paraszt :) Nem véletlenül szoktak ott állni a rendőrök, mert pontosan olyan a helyzet, mint a Roosevelt térnél a Lánchídra felhajtásnál.
Ehh... nem látszanak a felfestések: maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.51515,19.078944&spn=0.00162,0.005466&t=k&z=18

Az elfogyó sávra a legszemléletesebb példa a pesti alsó rakpart déli vége, arról biztosan szólt már itt is 1-2 poszt.

Az a baj, hogy az emberek még most sem (t.k.) tudnak rendszerben gondolkodni, nem jönnek rá, hogy ha normálisan közlekednének, kevesebb lenne a dugó.

A jelszavam továbbra is ez: 1 szabályosan közlekedőt illendőségi helyzetekben biztosan beengedek. Elég lenne mindenkinek csak ennyit tennie, nem többet, máris lehetne karikás ostorunk :)

Marcellusca 2009.04.03. 17:52:08

@Zsola777: Kösz a linket. Én meg itt gondolkodom, hogy ott melyik az elfogyó sáv, de nem jöttem rá. Ezért.
A rakpart a legjobb példa. Ott, időnként tényleg van majd' 100 m-es sor a belsőben. Én meg elmegyek a külsőben a záróvonalig és előtte (igen, előtte, nem azon keresztül) besorolok.
Nem, nem bepofátlankodom, hanem besorolok, amikor beenged valaki.

tpapa 2009.04.03. 17:57:40

Nekem a dolog elég egyszerű: Elmegyek addig, amíg vége nincs az elfogyó sávnak, és csak ott próbálok átsorolni. Ha lépésben halad mindkét sor, akkor ez fizikailag a terelővonalnál van, ha gyorsan haladunk, akkor persze igyekszem lendületből átsorolni valamivel előbb egy résbe, ahol szívesen látnak. Viszont egyik esetben sem teszem ezt olyan korán, hogy mellettem szabályosan még jobbról elmenjen valaki is. Így nem is engedek be senkit onnan, már csak ilyen antiszociális* vagyok. :P

*-Mint ma reggel is, amikor kis fekete "sportautó" előzte jobbról a buszsávban a sort, és mikor odaért, ahol a buszsáv elfogyott, én pont elfelejtettem észrevenni őt. Tehetek róla??? Én onnan csak nagy buszt vártam, annyira lefele nem is figyeltem ahol ő jött volna... :D
(Egyébként nem lett semmi baja. Kettővel mögöttem beengedték, át is rántotta magát kettővel beljebb, és onnan a balra kanyarodó sávot használta folyamatos előzésre. Biztosan a beteg nénikéje haldokló-vérző kiskutyáját vitte az állatorvoshoz, ha ennyire sietett.) ;)

Zsola777 2009.04.03. 18:09:46

@Marcellusca: szívesen :)
A barátom a rakpartos témánál leparasztozott, hogy miért nem állok be a sorba, amikor mindenki kivárja a sorát. Ja mondom, ez nem posta vagy közért...
Megértve a gondolkodását: ő is "igazságos" eljárást szeretne, de mit tegyünk, ha a szabályokat abszolút betartva tűnik valami igazságtalannak?

RaveAcE 2009.04.03. 18:23:28

@Marcellusca:
@TH:
Nem a kommentelőkre gondolok, ne vegyétek magatokra.
De volt már, aki kiordított, hogy fésű-szabály. Úgy gondolta, ha 1-et hagy elmenni (nem tol le), akkor mögé már bevágódhat, mert neki ahhoz joga van.
Na most a kresz-ben nincs semmilyen fésű szabály, ez csak udavariassági alapon megy. Ergo elsőbbséget kell adnia. Ott dekkol, amíg be nem engedik.
Na ezt 90%-ban nem tudja a nagyérdemű. Sokan még a folytonos csíkot sem értik, nemhogy a szaggatottat.

Marcellusca 2009.04.03. 18:32:48

@RaveAcE: Egyeseknek nem számít semmi.
Régebben esett meg, hogy jöttem be az M3 bevezetőjén. A BVSC uszodánál besoroltam a legbelsőbe, mert a Hungáriára akartam menni az Árpád-híd felé. Beelőztem a sort a középsőben, majd a záróvonal előtt sikerült besorolnom. Mire elértem a záróvonalat+forgalomtól elzárt területet, látom, hogy egy X5-ös igen erőteljesen pofátlankodna be ott, közvetlen elém. Biztos úgy gondolta, hogy záróvonal nem fal, forgalaomtól elzárt terület nem gödör. Mondanom sem kell, nem fért be. És még integet, hogy mostménem.
Mert ott már nem szabad. Volt akit beengedtem, mert még a záróvonal előtt akart besorolni. De a korláton? Na, ne má'!

Zsola777 2009.04.03. 18:38:04

@Marcellusca: Milyen igazad van, a sornál én is azt engedem be, aki megáll a végénél és indexel. Aki ráhajt a záróra vagy az elzárt területre, annak egy sünt indítványozok.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.03. 22:42:08

@aszfaltbetyar: Szerintem sokkal jobb az arány. A Lágymányosi budai felhajtója ilyen hely, ott a végén elég jól működik a cipzár elv, néha van egy-egy "merevebb gondolkodású úriember", aki nem engedi be az elfogyóból a népeket. Máshol is ezt tapasztalom, szerintem 10-ből 7-8 beenged.

Az igaz, hogy a hídnál sajna a posztban leírt jelenség is él, ami tényleg hülyeség, végig kéne menni a külsőben bátran és csak a végén bejönni.

Szerintem ott van némi tiltakozás, ahol nem elfogyó sávból jönne át valaki, az sokszor ugyanis valóban tolakodás. Értelme olyankor sincs sok, előbb utóbb úgyis befurakszanak, de a pofátlanság miatt érthető, ha valaki nem hagyja magát.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.03. 23:37:23

Hülye a posztoló.
És rinyagép.

álldogál a sávjában, amikor jobbra van egy üres...

Ennyi esze van. Meg jobbratarts

TH 2009.04.04. 09:15:39

@RaveAcE: Igen, ebben teljesen igazad van, de hát tudjuk, hogy rajtunk kívül mindenki hülye! :)))

lotht 2009.04.04. 09:18:33

@kolbászoszsömle: Azért azt a jobbra tarts szabályt 10-20 m-rel a jobb szélső sáv megszűnése előtt nem kellene ennyire szigorúan vanni. :)

TH 2009.04.04. 09:21:16

@lotht: zsömle gondolom tréfálkozott csak. :)
És tudod, lakott területen belül, felfestett sávok esetén nincs jobbra tartási kötelezettség. :)

lotht 2009.04.04. 09:24:18

@RaveAcE: Velem is megesett, hogy a sáv megszűnése után, a forgalomtól elzárt területen állt be jobbról mellém valaki, talán 3-5 cm lehetett a tükreink között és beszólt, hogy nehezemre esne-e őt beengedni.
Ám meglepetésemre mintha megértett volna, amikor visszakérdeztem, hogy vajon miért nem úgy haladunk, hogy 1 autó a saját sávjában, egy pedig sávot váltva. Nagyon jól láthatta, hogy az előtte érkezőt a sáv végén beengedtem.

MrZed001 2009.04.04. 13:09:38

A cipzár elvvel az egyetlen gond, hogy egyesek túl udvariasak.
Igen, azért van dugó, és a JÓ sáv azért áll teljesen, mert nem csak a legvégén jönnek be a rosszból a pofátlan bunkók, hanem teljes hosszon.
Meg kell tanítani rá az autósokat, hogy ilyen esetben NEM beengedni az elfogyósávból, CSAK a legvégén 1-1.

Circus 2009.04.04. 22:04:56

@MrZed001:
Csak a legvégén, így van. És nem kettesével, csak egyesével.

Nem túl udvariasak, hanem túl hülyék.

vhm 2009.04.05. 14:57:59

@MrZed001: "Igen, azért van dugó, és a JÓ sáv azért áll teljesen, mert nem csak a legvégén jönnek be a rosszból a pofátlan bunkók, hanem teljes hosszon."

EZért is érdemes sokszor a megszűnőbe állni és végigmenni, főleg autópályán.

alte trottel 2009.04.05. 15:53:07

@valami hidralika mittudomén:
És némi tapasztalattal 8-10 kocsi távolságból is ki tudod bökni, melyik elé tudsz gond nélkül bepattanni.

Okosan Közlekedő 2009.04.06. 09:11:35

Vegre egy ilyen poszt, szeretnek erre irni valamit, ami mar sok sok posztban es kommentben jelentkezett, de az istenert nem erti meg a magyar:
JOBBRATARTAS VAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nincs jobbrol slisszolas, nyomulas, mert az szabalyos. Ennyi erovel te vagy szabalytalan, hogy megalssz a belso savban az allo sor moge, mikozben ures a jobb. Meg akkor is ha majd az szunik meg.
Termeszetesen nem 10-20 meteres tavolsagokrol beszelek, hanem joval hosszabb szakaszok vannak, ahol pont azert van ideiglenesen 2 sav, hogy tobb auo ferjen el adott hosszusagu szakason pl. lampa miatt.

Ja es meg egy: MINDENHOL JOBBRATARTAS VAN
Varosban faluban is!!!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 11:09:47

A zippzár elv azért van halálra ítélve, mert hiányzik hozzá az alapvető udvariasság.

TH 2009.04.06. 11:19:06

@Okosan Közlekedő: Látom új fiú vagy itt. :) Szóval lakott területen belül, felfestett sávok esetén nincs jobbra tartási kötelezettség. Kéred az idevágó idézetet is a KRESZ-ből, vagy elhiszed nekem?

TH 2009.04.06. 11:20:01

@newtehen: az alapvető udvariasság az, amit elsősorban fejleszteni kell a magyar közlekedési morálban. De Budapesten még nem annyira gáz, mint a többi városban. Ezért Budapesten még aránylag működő dolog is lehet a cipzár.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 11:33:57

@TH:
Kivéve ha ezzel akadályozod a mögötted gyorsabban közlekedőt. Márpedig ha megelőz jobbról... :-P

TH 2009.04.06. 11:38:05

@newtehen: igen, igen, persze, ha 45-el mész, és ő utolér, és még meg is tudna előzni jobbról (tehát nincs sor, nem szűnik meg a sáv stb.), le kell húzódni.

Agyalap 2009.04.06. 11:57:40

@Hurrá Torpedó: "beenged még ötöt maga elé"
Ez nem történhet meg, ha a sor elején sorol be mindenki. Ha már 500 méterrel korábban beáll a sorba, persze hogy a megszűnő sáv halad gyorsabban. Kövezzetek meg, de én nem engedek be senkit, csak a sor elején...

Agyalap 2009.04.06. 12:01:41

@newtehen: "alapvető udvariasság"
Sajnos igazad van, a morál teljesen a béka feneke alatt van. Alapvetően a képzésben látom a hibát, nem hiszem, hogy mindenkinek elmondja az oktató, hogy mi a helyes magatartás.
A KRESZ olyan amilyen, de amíg mindenki értelmezni akarja, nem is lesz jobb a helyzet.

st37 2009.04.07. 23:27:47

Ősrégi tapasztalat :)
Mindig figyelem, hogy ki az akit éppen beengedtek,
mert sokkal nagyobb eséllyel fog engem is beengedni.
Pl. régen hosszú sorok voltak a hegyeshalmi határátkelőnél...

gépész2 2009.04.10. 18:32:29

Köszönöm a hozzászólásokat, (a Gépész lennék).
Kaptam megértőt, meg nem értőt, sok igazság volt mindegyikben.
Persze nem mindig.
Van aki a jobbra tartson érvel, talán az nem tudja, hogy városban nem úgy van? Hiszen hihetetlen zavart okozna, pld. balra kanyarodás előtt. Csúcsforgalomba is legyen üres a belső sáv? Azt szeretem, amikor a kritizálók egymást cáfolják...
Valójában mindenhol más szabály az érvényes.
Mert a postai fülke előtt is állhatnánk helytakarékosan három sorba, a fésű elv szerint. Ott mért nem tesszük.
De nem is mindenki ismeri az utat előre.
Nem tudhatja azt se, melyik megy tovább?
Lényeg az, amit valaki mondott, hogy "oktatni kell ezt is".
Azt is, hogy mikor használjuk ki mindkét sávot, mert az a célszerű.
A záróvonal pedig ott szünjön meg, ahol a háromtonnás kőkolonc is le van téve. És onnan már jó a fésű elv. Előtte meg nem kell besorolni, mert az a csalárd dolog, vagy nem?
Ha viszont jön a mentőajtó, vagy a másik sor egy kezdő miatt leblokkol, vagy a sinen áll, persze lehet tenni kivételt.
Vagy lenne egy jelzés azon a helyen, akár egy olyan ronda fésű mint itt, hogy "fiúk...innen lehet, és kell fésülködni". Mondhatjátok, minek- de nincs igazatok, mert akkortól már az szabál!
Egyébként kellemes ünnepet.

Egyszóval azt hiszem, össze lehetne gyűjteni tapasztalatokat, hiszen sok logikust én isközöttetek felfedeztem.
Ám jön a nyár, és oljuk meg addig, mert nem szeretnék valamilyn nálam erőszakosabb "félreértők" áldozata lenni.

gépész2 2009.04.10. 19:04:31

@Okosan Közlekedő:
A rengeteg felkiáltó jel, amit írsz, tényleg elgondolkoztató, emellett a fésűhöz is hasonlít, látod, én odafigyelek.
Ám ez mi?
Lakott területen belüli párhuzamos közlekedés forgalmi rendje: A BELSŐ FORGALMI SÁVBAN FOLYAMATOSAN HALADHATNAK SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL, MOTORKERÉKPÁRRAL ÉS GYORSJÁRATÚ AUTÓBUSSZAL.
Mégis, ez mit jelent?????????????????????????

gépész2 2009.04.10. 19:08:52

@gépész2:
Konkrétan mi a jobb, ha közvetlenül a híd előtt fékezik le a forgalmat (Lágymányosi) vagy már előtte meg tennék, még a kanyar előtt, ahol az messziről is jól látható, s így a fésű elv jobban érvényesülhetne, utána pedig már a forgalom kellően felhígulna?

gépész2 2009.04.10. 19:27:39

@gépész2:
Oké. elfogadom: menjünk a jobb sávban, és a záróvonal előtt cövekeljünk le, amíg ránk nem kerül a sor.
De nem csak a lágymányosi híd a probléma.
Vegyük a Kőrút, Üllői út kereszteződést.
Egy sáv egyenesen, egy jobbra, egy balra.
Hogy mennyi toporgás van ott, nem igaz!
Hiszen itt se a jobbra tarts, sem a fésű elv nem segít!
Ott áll középen az ürge, telefonál, engedi be jobbról balról az autókat, amelyek nagy sebességgel érkeznek, a középső sor a klinikákig nyúlik.
Biztos lesznek bölcs javaslatok most is: hogy menjünk az üres sávba, azt töltsük fel, majd utóbb (a lámpa előtt közvetlenül?) kicserélődünk? Vagy cikkázzunk a sávok között? Sokan megteszik, télen is.
Várok ötleteket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása