Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Magát veszélyeztetve büntetett a motoros

2009.04.12. 16:00 :: SilentSound

Sokszor mondogatjuk, hogy aki hülye, haljon meg, ezzel is normálisabb lesz az átlag. Azt azonban sem Gusztáv, sem más nem nagyon szeretné, ha egy idióta motoros az ő autója alatt végezné. Szerencsére végül esetünkben sem így történt, de ilyen mentalitással könnyen lehet, hogy nem éri meg a nyugdíjkorhatárt a gyíkagyú motorosunk.

A „Gyűjtöm a hülye autósok tükreit“ poszt kapcsán jutott eszembe egy történet, ami két éve nyáron esett meg velem. Vasárnapi motoros vagyok, sokat autózom. Igyekszem nagyon figyelni a motorosokra: bármilyen helyzetben találkozunk, segítem őket. Egy alkalommal mégis konfliktusba kerültünk.

MOM-parktól a BAH-csomópont felé 4 (vagy talán 5) sávos út lefelé. Én jobb szélső sávban csorgok a lámpához, a srác a bal szélsőből 3 sávon jó tempóban átvágva még épp befér elém. A mellettünk levő sávban fiatal anyuka egy gyerekülésbe szíjazott csöppséggel. Csinos lehetett, mert emberünk veszettül elkezdte rángatni a gázt, miközben bámult befelé az ablakon.

Anyuka kínjában azt se tudja, hova bújjon, hát nyilván nem a lámpát figyeli. Így eshet, hogy az sárgára vált, majd zöldre, és mindenki áll tovább mozdulatlanul. Pár másodperc múlva megunom az egészet, és ahelyett, hogy dudálással idegesíteném, jobbról nagy ívben megkerülve a még mindíg a felezővonal mellett álló, bámészkodó motorost, elindulok.

„Köcsög“ – gondolom közben, de nyugodt ember vagyok: se csikorgó gumik, se egyezményes kézjel, se dudaszó, semmi agresszió. A gyerek ennek ellenére piszkosul kiakadt, és az Osztyapenkóig előttem cikázva, mutogatva, 30-40-re fékezgetve gondolt elégtételt venni vélt sérelmén.

A tükröt szerencsére nem érte fel, és ép ésszel azt sem, hogy nem célszerű egy kéttonnás autó előtt motorral fegyelmezési célzattal fékezgetni. Végül ő a hetesen, én a sztrádán mentem békében tovább, de azóta sem hagy nyugton a dolog, hogy mi lett volna a helyes eljárás, és mi történt volna, ha a nagy fegyelmezés közben a kerekek alá kerül ez az észlény.

Píísz.

117 komment

Címkék: budapest motor biztonság közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rendszerhiba 2009.04.12. 19:05:54

Manapság már lehet hivatkozni indokolatlan fékezgetésből bekövetkező balesetben a szándékos veszélyeztetésre. Mint ilyen, elismert kategória a jogszabályok tengerében. Csak egy tanút, vagy egy kamerafelvételt kell hozzá találni. Az kivezető szakaszon pedig nem csak egy darab kamera van...
Mert nem csak büntetésből fékezgetők, hanem féktávolságon belül bevágódó aztán satuzó majmok is léteznek.

látogató 2009.04.12. 19:18:45

Szentendrei úton kifelé rendszám nélküli törperobi kishülye + kishülye csaja. SDisak legalább van rajtuk. Nem tudom, mit itatott a robival, de takarosan kocogtak 80-nal a két sor közt cikázva, ahogy kell. Engem a víz ver ki, ahogy befurakodik két dobozos közé, van vagy 30-30 centi helye két oldalról. Most még megúszták...
Ha az én kölköm ülne hátul a kishülyét addig ütném, amig mozog. A kölköt meg rábeszélném, hogy rúgja ki a picsába az ilyen faszt. Pedig kurva liberális apa vagyok.

ToMorgan 2009.04.12. 19:19:11

@Forest: A megoldás az életszinvonal emelkedése.

Amikor az emberek nem fognak azon parázni, hogy miből fizessék ki a számláikat és meg lesz-e a munkahelyük a következő héten, akkor majd képesek lesznek odafigyelni és vigyázni egymásra.

Majd ha nem lesz vagány, hogy a legújabb, legmenőbb autót/motorod van, mert sokan megengedhetnék maguknak, hogy olyat vegyenek, és nem kell, hogy taposs és könyökölj a megélhetésért, akkor majd a nyugodt és átgondolt élet megjelenik az utakon is.

Itthon ez még 20 év (sajnos 20 éve is azt mondtam, hogy még 20 év)...

Donor 2009.04.12. 19:25:29

Nemtom, én mint motoros szintén szoktam csajokat nézegetni, és ezért zöld lámpánál elbambulni, de ha ezért rámdudálnak akkor elindulok, és egy egyezményes "bocsi" jelzéssel nyugtázom.
Autó előtt fékezgetni számomra mint régi motorosnak is balfaszság.
A poszt írója teljesen jól járt el szerintem értelmes motoros szemszögből is.

Viszont ha egy autó nem tartja be a követési távolságot, ami számomra veszélyes, akkor féklámpa felvillantással jelzem, hogy maradjon le, ha ez sem segít akkor integetek neki, de ha olyan a forgalmi helyzet akkor kihúzodok jobbra és addig lassítok amíg meg nem előz.

Egyrészt menjen, ha ennyire siet, másrészt ha előttem van akkor nem tud olyan könnyen meglepni.

vhm 2009.04.12. 19:31:34

@KuKori: Még jó, hogy Audi nem gyárt motort :)
Mármint motorbike-ot nem engine-t :D

Kar Ate 2009.04.12. 19:33:15

Az Osztapenkó vonzza a hülyéket: múltkor elém akart jönni valaki egy kis sárga Clio-val, de már tényleges nem lett volna helye és belém jött volna, ezért rádudáltam, mert gondoltam elnézte. Visszahúzódott, én mentem volna tovább a sávomban, erre megint bepróbálkozik, megint dudálok. A srác (nagy darab, kevés hajjal, kis kocsi) erre bepöccent és kb. a BAH-ig azt csinálta, mint amit a posztban szereplő motoros. Szóval hülyék vannak, aztán néha autóba ülnek, néha motorra.

Közöd?? (törölt) 2009.04.12. 19:33:46

a helyes eljárás az ha fejbelövöd

Donor 2009.04.12. 19:35:09

Ja én is találkoztam egy hülye robogóssal
Hungárián, a 3 sáv legbelső oldalán egyensúlyozott a demszkicsöcsök mellet 50-el, az autók jobbról húztak el mellette sávon belül.

Én picit lemaradtam mert mondom megvárom mire készül. Erre minden előjelzés nélkül bevágott elém 2 sávon keresztül szédült, kb. mire elérte a jobb szélső sávot villant egyet az indexe. Mellesleg lámpája sem világított.

Az ilyen szerencsétlen rutintalan béna minek megy ki ekkora forgalomba? Ha nem velem, egy motorossal hozza össze a sors akkor halott lenne, de ilyen közlekedési stílussal így sem adok sok esélyt neki.

Még lassabb motorral is úgy kell haladni hogy sávon belül ne tudjanak megelőzni az engedélyem nélkül, csak akkor ha szándékosan lehúzódok és figyelek, máskülönben veszélyes a sávon belöl előzés.
Másik ha szutyok a motorom (volt elég) akkor nem megyek be a leggyorsabb forgalmi sávba hanem a jobb szélsőben kavirnyászok.

Donor 2009.04.12. 19:35:58

@valami hidralika mittudomén: A BMW viszont gyárt motort :) szóval a BMW-seket lehet szidni duplán :)

Donor 2009.04.12. 19:40:14

@látogató: Ebben nincs semmi extra, ha 30-30cm hely van az motorral olyan mintha autópályán mennék.

A robival sincs semmi titok. Simán 125-ös volt ami 120-at is könnyedén megy, csak elég kicsi ahhoz hogy 50-esként használja.

Kar Ate 2009.04.12. 19:40:44

@ToMorgan: szerintem ezt másutt is csinálják a motorosok, Párizsban tudtommal 200-250-et szoktak mérni a főutakon és a körgyűrűn...

törppapa 2009.04.12. 19:47:36

@ToMorgan
Sajnos elkerülhetetlen az általánosítás, néhány elmebeteg miatt szidja mindenki általában a motorosokat. A nagykörúton éjfél tájban rendszeres versenyek vannak, "természetesen" kipufogó nélkül, és egykeréken! Ha ezek alól az idióták alól kiszednék a rendőrök a motort, akkor sokat javulna az átlag megítélése...

ToMorgan 2009.04.12. 19:58:23

@Kar Ate: Persze, hülyék mindenhol vannak, nem is erre gondoltam, hanem az általános közlekedési morálra. Szerintem az nyugaton sokkal jobb.

@törppapa: Igen, valóban általánositanak az emberek.

Hurkacsárda 2009.04.12. 20:28:55

A Budaörsi út ezen szakaszán sokkal nagyobb az 1 m2-re eső barom motorosok száma, mint a város többi részén. Hidd el, rá kellett volna ijeszteni a 2 tonnával egy kicsit. nagyon félti ő ám a szaros motorját meg a tyúkszaros életét. Csak avval kekeckednek, aki hagyja magát. Én minden hasonló esetben katonásan rájukhúzom a kormány, ráfekszem a dudára és addig nem is hagyom abba, míg öszze nem szarja magát.

janper 2009.04.12. 20:50:37

@cso zsi: Okor volt a rendor. Hogy gondolja, hogy utanamegy egy motornak autoval? Vagy legalabb zartak volna le az utakat elotte.

Bambano 2009.04.12. 21:00:50

@Manyizga: az a szabály, hogy olyan követési távolságot kell tartani, hogy a másik vészfékezése esetén is meg tudj állni, szerintem csak normális életszerű helyzetekre vonatkozik. Tudom, hogy nehéz ügy, de ha bizonyítani lehet, hogy azért nem tartottál megfelelő követési távolságot, mert ő szándékosan úgy akarta, hogy neked ez ne sikerüljön, akkor nem te vagy a hunyó.

A megoldási javaslatom kettős:
- ha kekec a motoros, be kell kapcsolni az ablaktörlőt. Ez annak az egyezményes jele az utakon, hogy nem bánod, ha vér fröccsen a szélvédőre, majd letörlik a lapátok. Amelyik motorosba a józan észnek mákszem szikrája is szorult, érteni fog belőle, amelyik meg nem, annak úgyis darwin díja lesz.
- elővenni egy népsportot vagy valami nagy papír újságot, kiteríteni a kormányra és látványosan elkezdeni olvasni. Majd rájön, hogy nem foglalkozol vele, jobb, ha nem áll meg előtted, mert te nem fogsz.

Bambano 2009.04.12. 21:03:59

@Forest: jogod és lehetőséged van hitelesített kamerával felszerelni a saját autódat.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.04.12. 21:16:42

Esküszöm láttam ugyanezt a balfaszt kissé kijjebb, a sztrádán a budaörsi bevásárlőközpontok magasságában. 100 a megengedett, én ennyi körül a középsőben, folyamatos a sor, lassan-lassan elmegy mellettem egy fehér Opel. Mire mellém ér, látom a motorost mögötte, villog, majd nagy nehezen megkerüli belül, az elválasztó mellett, azt' jókat fékezget hogy az autóst büntesse... majdnem megírtam ide, esküszöm. Ekkora önveszélyes barmot. Fekete nejlon alatt végzi elég nagy valószínűséggel.

Abból is lehetett látni, hogy arca kurvanagy de rutin kevés, hogy a két sáv között lazán elmehetett volna.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 21:25:40

@Bambano: Ez igy van, mert ok nélkül nem szabad hirtelen fékezni, de ezt szinte lehetetlen bebizonyitani :(

bátorító 2009.04.12. 22:07:39

Pestről Budára a Megyeri hídon egy felkanyarodó sáv, asszem 60-as tábla, kicsivel menten gyorsabban 125cm2-s motorommal, amikor észrevettem, hogy egy barom kb. 2 méterrel jön mögöttem, tol ki a szélére, vagy nem tudom hová. Ez motoron rettentő idegesítő, ha valamiért elcsúszom, esélye sincs kikerülni, vagy megállni... A legidegesítőbb a tehetelenség ilyenkor, autóval is, de ott legalább nem közvetlenül a testi épségemet veszélyezteti. Valahogy jelezni kell neki, hogy tartsa be a követési távolságot, óvatósan fékeztem párszor, de ideges lett, még közelebb jött, dudált, anyázott, amint két sáv lett, mellém jött, letekerte az ablakot és üvőltözött, aztán elszáguldott. Elment a kedvem az egész motorozástól. Miért nem lehet kulturáltan, a szabályokat betartva, egymást tisztelve és semmiképpen nem veszélyeztetve EGYÜTT közekedni? Ez nem élethalálharc, nem versenypálya, nem péniszméregetés, hanem KÖZÚT. Enyém is, övé is, tiéd is, közlekedésünket pedig a KRESZ szabályozza. Hová menjek, ha szeretnék szabályosan, biztonságosan közlekedni? Költői kérdés volt, de tény, hogy a suttyók arányát tekintve világelsők vagyunk. GRATULÁLOK AZ ÖSSZESNEK!

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 22:20:58

@bátorító: Sajnos az autósok között is, motorosok között is vannak idióták, mint minden "kategóriában". Ezek harcnak fogják fel a közlekedést, netán kisebbségi komplexusuk van, ezért ha találnak valakit, aki gyengébb náluk, akkor azt megpróbálják megszivatni. Esetleg nem veszik észre magukat, hogy szabálytalanok, és ha próbálod tudatni vele, pl. óvatos fékezéssel, akkor azt hiszik, hogy te akarod őket megszivatni, és ezért lesznek agresszivak. Az ilyeneknek valahol máshol kellene levezetniük a feszültséget, nem az utakon. Addig, amig egyszer valaki nem rajtuk vezeti le a feszültségét...

tcom 2009.04.12. 22:39:22

Hol vannak a rendőrök? Rengetegszer látok a megengedettnél többszörös sebességgel repülő őrülteket és sehol a rendőrök. A motoros cikázhat, előzhet záróvonalnál, nem kötelező használniuk az indexet stb. És a parszt rendőrök csak az autósokat ba*****gatják.
A "normális" motorosok pedig nincsenek. Ha nagyrészt betartják a sebességszabályokat, akkor nem szeretnek indexelni, ha meg szoktak indexelni, akkor meg nem tartják be a követési távolságot stb. A mai motorokkal nem lehet betartani a szabályokat. Egyszerűen a hihetetlen teljesítménnyel nehéz nem visszaélni.

Zsola777 2009.04.12. 22:42:24

A sportmotor és -autó az adrenalinról szól, kár, hogy sokan nem tudják, hol és mikor van a mókázás ideje. A motoros srác is a csajt méregette ("Itt a tavasz, dagad a ..."), és a fékezgetés ösztönös viaskodás akart lenni, mert a kikerülés megalázó neki.

Guszti éppen azt kérdezte, hogy mi lett volna a helyes viselkedés.
Lámpánál, ha zöldnél áll a sor, villoghatsz, (nem helyes, de én dudálni is szoktam egy rövidet), ugyanis zöldnél egy idő után kimerítik az akadályozás "vétségét", hiszen nem forgalmi okból álltak meg. Kikerülésnél meg (pláne jobbról?) számítani lehet arra, hogy a hirtelen elindulás több bonyodalmat okoz(hat), mint a szépen sorban elindulás.

Aztán a fékezgetés és követési távolságra:
27. § (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

A motorosnak nem jött össze a csaj, ezzel próbálta megóvni a hírnevét, mert e nélkül a motor kidobott pénz volt - ugrott a vagyonbiztonság :)

Az autós meg próbálja elkerülni, de ha mindenáron az autó elé megy, akkor konstans duda és lassítás/lehúzódás. Ha megáll, meg lehet beszélni, esetleg félreállás után feltűnően felvenni a mobilt, akár hívni a rendőrséget. (Ok, naív vagyok :)) Ha nem, akkor meg elmegy, talán hamar. Sajnos megelőzni és lehagyni egy motorost sem lehet a városban, a pályán se mindegyiket.
Az osztrákoknál kisebb vétségért is láttam már feljelentést, ott állítólag igazi népszokás az ilyesmi. Igaz, a rendőrségük is hatékonyabb.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.04.12. 22:50:59

Az útról letolós autósok még soha nem okoztak számomra balesetveszélyes helyzetet, ellenben a jobbról kielőzőket viszont csúnyán megbüntetném: nem egyszer történt meg autópályán, hogy a belső sávban 130-cal előztem többedmagammal a 110-zel haladó kamiont, majd kis ráhagyással vissza akartam menni a kamion elé, de addigra a barom már bevágott jobbra mellém.

Olaszországban a letolás, levillogás, ledudálás (!) megy az autópályán, de engem még soha nem előztek be jobbról: egyszerűen ellenkezik a józan ésszel meg a szabályokkal is; a lassabb megy jobbra, nem a gyorsabb.

indapass90210 2009.04.12. 22:55:26

Csak azt nem tudom, hogy ha az ódi gyártana motort is, akkor arra milyen emberek ülnének???

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 22:58:05

@Dövan: Azért nem gyárt motort, mert nincs olyan ***** ember, aki ráülne :)))

prettyinpink 2009.04.12. 23:15:16

hasonlóan sok esze volt annak a taxisnak (gondolom nem minden TAXIS hülye, csak ez), aki amikor a buszmegállóból kijött elé egy busz (este volt, üres út...) elévágott majd nagy padlófékkel próbálta megfegyelmezni a buszost. a vezetőnk nem volt szívbajos, kirakta a vészvillogót és fékezett, ahogy egy Ikarustól kitelik... az egyetlen szomorú ezekben a storykban, hogy az illető megvan győződve arról hogy neki van igaza... pedig nem...

Zsola777 2009.04.12. 23:18:31

@prettyinpink: és a buszon utazott legalább egy, kibeba*ottul dögös nő? :)

látó szög 2009.04.12. 23:19:34

Én autózom és motorozom is. Autóból könnyebb észrevenni az idióta motorost és motorról a gyökérkedő autóst. Aztán persze vannak azok a homo sapiensnek alig nevezhető - a közlekedésben bármivel is részt vevő - élőlények, akiket bármilyen járművet vezetve észre lehet venni.

Egyebek mellett autósként mindig nagyobb követési távolságot tartok a motorosok mögött, mert ki tudja, hogy épp milyen családból származik. Emellett teszem ezt azért is, mert az egyik legidegesítőbb dolog, ha motoron ül az ember, hogy valami nagyobb járművel tolják. Rugdostam meg már kocsit (pedig híresen békés ember vagyok) azért, mert a szinte üres Alkotás úton, ami ugye temérdek sávval rendelkezik, egy ombre 20 centire jött mögöttem, úgy, hogy azért én sem mentem kevéssel. Kicsit kezdtem félni tőle és ezért rettentően magasra szökött az adrenalinszintem. De eddig ez volt az egyetlen eset, hogy dühömet tettlegességgel fejeztem ki :)

Motorosként pedig mindig úgy közlekedek, hogy arra számítok, hogy az autós a lehető legnagyobb hülyeséget fogja csinálni. Ezért pl. soha nem megyek autó holtterében és ha dugóban teli sáv mellett haladok el, akkor a saját sávom túloldalán teszem ezt egy fokozattal lejjebb kapcsolva, hogy ha megmozdul valamelyik, akkor egy kövér gázzal elérek mellette. Egyébként ajánlom ezt mindenkinek, hogy nem mindig a fék a megoldás (persze ez nem egyenlő azzal, hogy száguldozni kell).

Prala 2009.04.12. 23:19:48

Tok jo a post, mert jol mutatja, hogy ma mar nagyon sok olyan ember ul motoron, akit vert volna inkább az apja a falra anno...
1. Én is motorozom
2. Néha elragadtatom magam én is, de nem veszélyeztetek, inkább kanyar stb...ez sem helyes. De hogy ekkora sutykó legyen valaki, hogy fékezget autó előtt...
3. Amúgy nem értem, miért nem váltottál sávot? Ha épp jól hozod össze, és nem a tükrét nézi, hanem az utat, simán mellékerülhettél volna 30-40 km/h nál...És akkor jöhet jobbratartás, ki a szélső sáv irányába, lehetőleg úg, hogy előtte autó van közben...nincs érzéked a bosszúhoz:):)

Volt feljebb egy komment, 125 ccm, és nem tartotta be a követési távolságot a mögötte jövő. Noh, hát igaza volt a motoros kolleganak, hogy féklámpa villogással jelezte: barátom, túlságosan a seggemben vagy!

Én ezt autóval csináltam már, egyszer egy bulgár kamionos egyszerűen le akart tolni a 42es főúton lakott területen. Fékeztem finoman, persze tempovesztés nélkül. Erre a marha még közelebb jött. A vége az lett, hogy jött egy körforgalom, ott megálltam, kiszálltam, és széttártam a karomat, hogy mégis mi a faszt akar?? A szeged felől becsatlakozó vonalról meg épp akkor gurult be egy VW Bora, amolyan fehérebb fajta...nah, tudjátok, a fehérebbnél is fehérebb...:):):) Keresztbe is álltak, engem két percre rá tovább is engedtek, a bolgár meg remélem megtanult f@szt szopni ott a helyszínen. Ezt megfogadtam régebben, hogy ha valaki keménykedik, lovagol a seggemben és ennek az a vége, hogy baleset és mesérül valaki az autómban, rommá töröm a tökös koponyáját, és mehet a kurva anyjának a seggébe mászni majd! Tegyen agy mindenki, ti, akik szabálykövetők vagytok, legyetek agresszívak, mert ezt a sok sutykó prolit csak ezzel lehet eltántorítani!!!

müszi 2009.04.12. 23:20:43

az abaj hogy ebben a nagyon rossz, draskovics féle kreszben a hátul menő autós lesz a hunyó ha egy ilyen majmot eltapos!hiába a motoros az agressziv szabálytalankodó

Prala 2009.04.12. 23:27:51

b él már az a korlátozás, hogy nem lehet A korlátlant szerezni egyből? Illetve, hogy fokozatonként kell letenni a viszgákat 1-2 éves lépcsőkkel?
Nekem meggyőződésem, hogy azóta ilyen rossz a motoros társadalom megítélése, amióta minden taknyos CBRekkel, meg Banditokkal száguldoz rutin és ÉRETTSÉG nélkül....baleset a Mecsekben...hány éves az a kölyök? Miért motorozik? Hogy utána a youtube sztárja legyen fél napig? Ha ennek a korsztálynak ezt jelenti a motorozás, akkor itt a nevelésben/ oktatásban van valami nagyon elkefélve...

Zsola777 2009.04.12. 23:40:16

@Prala: Úgy hallottam, hogy vannak fokozatok, de ha elsőre kifizeted, megkapod a nagy kategóriát. Motorosok?

OFF
A nevelésben tényleg el van kefélve sok minden, én úgy látom, hogy a rendszerváltás után a nagynagy szabadság okozta azt, hogy azt hiszik, hogy nekik mindent szabad. Jogaikat hangoztatják, kötelességeiket elfelejtik. Kellő ész és/vagy családi neveltetés hiányában ez sajnos természetes reakció. Mit lehet ez ellen tenni? Semmit, szépen lassan majd lehiggadnak. Csak azt nem értem, miért kell ehhez ennyi idő. Ja, az ostobaság örök.
ON

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.04.12. 23:40:35

Tolnak hátulról - jobbra megyek. Az esetek nagy többségében nincs konfliktus, hacsak nem akart a mögöttem jövő jobbról megelőzni közben. Azt kellene megérteni, hogy általában aki letol minket, az nem azért teszi, hogy idegesítsen, hanem azért, mert gyorsabban akar menni és nincs szirénája. Ha ilyenkor befékezgetünk előtte, akkor hihetetlenül kisstílű bunkovicsok vagyunk.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.12. 23:51:26

@prettyinpink: Ó, bazz, ha egyszer egy busz kerülne alám, ne tudd meg, mit művelnék az ilyenekkel :) A szedánjából pikk pakk csinálnék hot hatch-et és továbbmennék halálos nyugalommal és 32 fogas vigyorral :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 23:56:26

@KuKori: Jogos, én egy tankról álmodozom mostanság :)))

Zsola777 2009.04.12. 23:57:22

@Prala: Hihetetlen, de életkorhoz kötött és kész - elég nehezen érthetően, szarul rendszerezve, de itt van leírva: totalbike.hu/magazin/kozelet/jogsi2006/
Korlátlan: "21 éves kortól gyakorlat nélkül jelentkezhetünk a tanfolyamra." - ergo elérted a korhatárt, lehetsz korlátlan.
De cáfoljatok meg. Ha tévedek, tényleg szarul van megfogalmazva :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.12. 23:59:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Vagy a régi, ám anyagilag elérhető klasszikus? Strandkorlátkék IFA W50L, vasúti sín lökhárítókkal :)

marosy 2009.04.13. 00:01:51

A trabant is kisebb mint a kamion, oszt mégis a kamionos halt meg a fegyvertől. Muahahahaha.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 00:02:28

@KuKori: Óóó, az lenne a király...de már sajnos kevés van belőlük...sajnos nem volt szerencsém ilyet vezetni, de egyszer gyerekkoromban ültem benne, nagy élmény volt :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.13. 00:16:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha ez segít valamiben, akkor elmesélhetem, hogy gusztustalanul szar vezetni (kurva sok erőt kíván, meg rettenet hangos is belül és büntet a pilótafülke kiképzése aga is), de jelen esetben nem ettől lenne jobb kedvünk :) Mármint a "vezetési élménytől" :D

vittore 2009.04.13. 01:03:18

BAH... Kollegám vezet (20 éve baleset mentesen, halál nyugodtan,néha már engem is idegesít). Erzsébet híd felől megyünk reggel,Budaörsre. BAH-nál szokásos módon a parasztok jobbról előzik s sort, majd a felüljáró elején "besorolnak".. Megszoktuk. Suzukis barátunk, a kivételesen, jól haladó sor ellenére is úgy gondolta, hogy az utolsó métereken bevág elénk, majd állóra fékez.Barátom elveszítve minden 20 év alatt összegyűlt türelmét és RÁVILLANTOTT!!! Erre az egyezményes jel volt a reakció. A következő lámpánál a barátom fékezés nélkül vágta tele a parasztot. (köpni nyelni nem tudtam.... -ennyit mondott, halkan: elég volt.)

látó szög 2009.04.13. 01:14:11

Szerintem nem megoldás a tank meg az IFA. Nagyon füstölnek, meg olajtársaságot, de legalbbis egy benzinkutat kell venni hozzájuk.
Szerintem az oktatáson kellene javítani. Az autóson is és a motoroson is. Ha el tudsz indulni, meg megállni és ki tudsz kerülni egy oszlopot, akkor már van jogsid. Hát ez gáz. A belvárosban a kedvenc kávézómból kifelé nézve azon szoktam mulatozni, hogy emberek személyautóval nem tudnak rendesen beparkolni egy hídelemszállító nyergesvontató helyére. Akkor, kérdem én, mit várunk ezektől a forgalomban. Meg a motorosok is csak egyenesben tudják húzni neki, de ahhoz nem kell nagy tudás, csak egy jobbkéz, jól működő csuklóval.
Meg ismerőstől hallottam, hogy pl. a kuplungról (alias tengelykapcsoló) annyit kell tudni manapság a vizsgákon, hogy a bal szélső pedál (motoroknál kar) működteti és hogy sebességváltásnál használjuk. De ez csak egy példa.
Szóval a mindenkinek járó, könnyű jogsi monnyonle!

Silverf@x 2009.04.13. 01:31:48

Jól tetted, ez egy barom volt... idióta unintelligens véglény. A kerekek alatt végzi majd ne aggódj...a metrókerekek alatt.

potyka22 2009.04.13. 02:06:30

Száz motoros mint egyhülye autos !

Circus 2009.04.13. 08:28:55

@-d(-_-)b-:
csak egy rövid észrevétel - a féktáv az olyan, hogy minél gyorsabban mész, annál hosszabb. Namost egy suzukis hölygtől hogyan várjaa el valaki, hogy tudja, mennyi egy versenymotor féktávja 150 km/h órás sebességnél?

EZ az igazán vérlázító, tudod? Honnan gondolják a motorosok*, hogy én, aki életemben nem ültem motoron, tudni fogom, hogy az ő gépük mire képes? Honnan jön a bátorság, hogy ezt elvárjá(to)k mindenkitől?

???

*igen, itt általánosítok, mert akinek nem inge, az úgyis tudj, hogy csak érdeklődöm, nem támadok

ToMorgan 2009.04.13. 08:50:26

@vittore: Na, erről eszembe jut egy film, az Idegösszeomlás Májkel Döglesszel.
Teccik a sztori, de a haverod lehet, hogy súlyos elmebeteg, és ha egyszer otthon is elég lesz neki, aki feldarabolja a családot.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 09:24:10

@látó szög: Az oktatás mondhatni semmit sem ér. Tényleg csak annyit tanitanak meg, hogy el tudj indulni, meg megállni. Akik megkapják a friss jogsit, még parkolni sem tudnak, arról, hogy vészhelyzetben mit kell csinálni, lövésük sincs (sok "régi" vezetőnek se).

touch-kó 2009.04.13. 12:45:08

@Forest: Abszolút igazat adok!
Csak egy valamivel kiegészítenélek:-A "civilnek látszó közeg" ne hobbyból bűntessen végig mindenkit,akár izzókészlet,vagy egyéb "fontos" dolgok hiányában.Inább essen neki azoknak akik kamionnal előznek 5 percig, vagy aki zebrán nem áll meg, vagy ittasan vezet, és més sorolhatnám..
Igaz még sosem állítottak meg, nemtudom,hogy akartak-e már, de nem egy ismerősömet szúrták ki pusztán szivatásból a kedves rendőrök.

touch-kó 2009.04.13. 12:56:43

@bátorító: Ne menjen el a kedved.Anno mi is jártunk így egy srác kismotorral volt és bizony mi is betartottuk a seb. határt, mi is kaptunk anyázást, egy trabatos nyugdíjastól:" faszért van motorod ha nem tudsz motorozni" mondattal.Mellégurultam és elküldtem a szokásos helyre.
Az ilyenekkel nem kell foglalkozni, a lényeg hogy nem lett semmi komoly.

Jah igen, egyszer valaki úgy is lée fogja b*szni az ilyennek a tükrét, aztán mehet ahová akar...

látó szög 2009.04.13. 14:45:50

@bátorító: Jaja, egyetértek. A legtöbb gyökérnek az a baja, ha nem gyorshajtok. Ez motoron meg pláne kellemetlen. Én általában betartom a sebességhatárokat (néha rámjön, hogy húzom neki egy kicsit, de csak városon kívül és ha nincs a közelemben senki - tehát vigyázok, hogy max az én bajom lehessen a gyorshajtás) és ugye ne ez legyen már a probléma. Néha elég nehéz kiigazodni az embereken a forgalomban. Ha a max megengedettel megyek akkor az a baj, ha meg gyorsabban - hogy ne tartsam fel a sietőket akkor meg az a baj.
Ja és szerintem nem az agresszió a megoldás (habár néha ezen elgondolkozom), hanem a jogsi szigorítása. Pl. pszichológiai alapon is vizsgálnám, hogy ki kaphasson vezetői engedélyt. Simán kizárnám a kisebbségi komplexusosakat és azokat, akiknek értelmetlen dolgokon is 200-ra megy fel a vérnyomása.
Be kellene látni, hogy a vezetői engedély azt jelenti, hogy az az ember, aki megkapja, jogosult lesz arra, hogy egy tonna környéki (vagy nagyobb) vasdarabbal, nagy sebességgel haladjon. Pisztolyt sem kaphat mindenki, pedig abból csak pár deka ólom halad ki, ugyan tízszeres sebességgel, mint egy autó, de a súly sebesség arány alapján egy sima szuzi is veszélyesebb.

Hurkacsárda 2009.04.13. 15:33:56

@látó szög: Más gépjárművét azért jó, mert amíg van rendszám a motorodon megtalálnak. Én például biztos megkerestetnélek egy kisebb brigáddal, akik elbeszélgetnek Veled az okozott kárról. Akkor egy életre megtanulnád, hogy köcsög motoros nem rugdos autókat, mert utána az Ő fejét rugdossák dupla intenzitással. Már régen tervezek egy brigádot, akik rugdalódzó motorosokra fognak vadászni.

látó szög 2009.04.13. 16:19:58

@Hurkacsárda:
Kedves Hurkacsárda,
Szövegértésed és helyesírásod alapján (mondat közben csak a tulajdonneveket írjuk nagy betűvel) el tudom képzelni rólad, hogy egy felületesen elolvasott komment alapján tényleg megkeresel és megrugdosol. Sokkal jobb lenne ez a világ, ha a felgyülemlett agresszióidat esetleg valamilyen sportban vezetnéd le némi szellemi táplálékkal kiegészítve.
Kérdezném tőled (mert gondolom úgyis válaszolsz - hasonló stílusban), hogy hol olvastad a kommentemben, hogy kárt tettem volna az említett gépjárműben. Az egyszerűség kedvéért elárulom, sehol. Nem esett kára az illetőnek, ugyanis - ellenben veled - engem nem vonz mások testi épségének és anyagi javainak a megrongálása. De megpróbálom cizelláltabban megfogalmazni, hogy ne legyen félreértés: a gumiorrú cipőmmel a gépjármű küszöbénél (mert oldalt itt a legmerevebb és így kevesebb az esély, hogy kárt okozok) erőteljes kopogással jeleztem az autós kollégának, hogy nem nyerte el a tetszésemet az a tény, hogy magát Fittipaldinak, engem meg egy másik autónak képzel egy versenypályán.

Elmesélek egy tötrénetet, hogy te is jobban megértsd, hogy az öt centiről toló autósok miért is idegesítik a motorosokat. Egy barátom, aki egy szerény, csöndes gyerek volt (mellesleg ifjú családapa), úgy döntött, hogy megenged magának annyi örömet az életbe, hogy nyáron motorozgat. Le is tette a jogosítványt és a spórolt pénzéből vett egy öregecskébb motort. Mivel nem volt egy heves vérű ember (gondolom próbált felelős családapa lenni) és a motort is kímélni szerette volna, mindig betartotta a KRESZ-t. Egyik délután a belvárosban motorozgatott (szigorúan 40-50-nel), mikor egy autó mögül elé lépett egy gyalogos. Őfékezett egy nagyot, a mögötte "siető úriember" az autójával viszont nem. Ugyanis nem volt ideje, mert fél méterrel mögötte ment. A történetnek az lett a vége, hogy a barátomon átment az illető úriember és ripityára törte a gerincét (és persze a motort is). A srác meghalt. Az autós úriember pedig kapott valami jelképes büntetést. Nekem pedig mindig ez a történet jut eszembe, amikor én szabályosan közlekedek és egy "igazságosztó" ok nélkül "öt centire" jön mögöttem. Próbálj belegondolni mások helyzetébe is és ne gondolt hogy feltétlenül neked van igazad, mert az csak Isten privilégiuma (mint ahogy az igazságosztás is).

touch-kó 2009.04.13. 18:11:20

@Hurkacsárda: Kommented alapján agysejteid száma megegyezhet a kezeden lévő ujjak számával..
Pontosan,az lyen emberek, ember képződmények tükreit szoktuk tördelni, aki ok nélkül szivatja, próbálja szivatni a motorosokat, és ezzel veszélybe sodorni mások életét.
Én simán lerúgnám a tükrödet abban a szituációban amikor nyugodtan megek és te egy konzervdobozzal tolsz magad előttt...
A rendszám alapján meg nem jutnál sokra,ugyanis azt néha le sem lehet olvasni,mert annyi trükk van már pont az ilyenekre.(tudom szabálytalan, de ha más is száguldozhat apuci kocsijával, akkor énis..)
Az meg,hogy hívnád kicsi családodat szamuráj kardokkal karókkal,botokkal,lopott alumínium vagy rézkábelekkel,nos hát mi nagyon szeretjük ezt a típusú társadalmat :)

MÁS:
Igen sokan tényleg úgy vesznek nagymotort,hogy 0 tapasztalattal ülnek rá száguldozni.
Ez nagyon ROSSZ!
Viszont ilyennel is lehet találkozni az autósok között.
Amíg egy napi 'kurvaanyázások'száma meghaladja Kínáét addig meg semmin sem kell csodálkozni.

Látószög, Részvétem az Ismerősöd miatt.

cso zsi 2009.04.13. 18:50:19

@Hurkacsárda:
Rendszám? Motoron?
Akié a gyári, közel függőleges állású fix rögzítésű tartón van, az általában nem állatkodik.
Akinek be van simítva a kerékdobba (tehát csak a földön hanyatt fekvő látja), vagy két kábelkötegelőre van felkötözve, ami a sebesség függvényében automatikusan olvashatatlanná teszi a rendszámot, azok nem a becsület lovagjai.
(Lehet jönni az autós rendszámhamisító népművészeti cserépedényekkel, azok épp annyira óvszerszökevények.)
Hazafelé az M3-on, mivel kicsit lassított a dupla tömött sor 110-re (egy buszt előzgettek a népek), a türelmetlen motoros azonnal "elromlott".
A leállón (+ a benzinkút miatti forgalomtól elzárt területen) hajtott elakadásjelzővel, kb 140-es tempóval.

TAXI 2009.04.13. 21:15:36

Azért szerencsére nem minden motoros van az "állatabb" fajtából. Tegnap lakott területen belül hajtottam autóval 55-60 környékén -tudom, golyót nekem- viszonylag erős szembeforgalommal. Amikor is megérkezett mögém egy Honda CBR. Nem jött a seggembe. Gondoltam, hogy az első alkalommal elengedem. pár másodperc múlva láttam egy hézagot a szembejövők között. Akkor finoman jobbra húzódtam egy kicsit a padka felé, közben irányjelző pöccintés jobbra, hogy "mehetsz, ha akarsz!", szépen elment mellettem, és megköszönte(!) egy vészvillogó villantással az együttműködést. Nekem vannak pozitív tapasztalataim is a motorosokkal szemben. -szerintem nem vagyok egyedül-

jónévez 2009.04.13. 21:37:20

Bár én már sajnos nem motorozom, azért csodálkozom néha. Miért is kell a nagy motorokra jártasság (leginkább szerintetek), míg egy nagy kocsira, mint BMW, Mercedes, Maserati, Aston Martin (ugyancsak szerintetek) bőven elég a személyautójogsi?
A köcsög motoron is köcsög, meg kocsiban is köcsög, sőt, némely kollega ugyancsak köcsög.
Amikor én vizsgáztam, még nem volt háromféle motorjogsi, mégsem volt több hülye motoros, a közlekedőedények:) számához mérten ugyanolyan százalékban kenődtek fel a fára, kocsira, szalagkorlátra.

jónévez 2009.04.13. 21:53:53

Ja, és a válasz ne az legyen már, hogy a jogszabály írja, mert azt tudom. Viszont mindig arra hivatkoztok, azért jó ez a szabály, mert a motorosok gyakorlatlanok. Az autósok bezzeg azonnal gyakorlottan jönnek ki az autósiskolából?
Ne mindenki vegye magára ezeket a szavaimat, de a mások leszólói gondolkodjanak el rajta.

jónévez 2009.04.13. 22:06:18

@Dövan: Nekem hiányérzetem van! Már egy napja fenn a poszt, te meg nem írtad: azért tart itt az...

potha 2009.04.13. 22:07:51

mindenki kirándulni volt ma? :D
motoros poszt és nem pörögnek a kommentek :D

jónévez 2009.04.13. 22:12:48

@potha: Nem, csak locsolkodtak, és "elfáradtak" :)

touch-kó 2009.04.13. 22:19:37

@jónévez:
Miért kell tapasztalat?
-Hát rengeteg dolog miatt.Köcsögök mindenhol vannak,csak talán egy motoros jobban képben van a motorja teljesítményéről, mint egy autós.
(nemtudom,mikor csináltad a jogsid, de régebben nem voltak 180-190 lovas motorok)
Talán elsősorban egy motort jóval nehezebb vezetni mint egy autót.És inkább egy gyengébb motoron érdemes megtanulni,ami nem azt jelenti,hogy valaki ha nagyobbal kezd,automatikusan meghal.
Egy sima 600 as gyorsasági motor 1 esben 110-120 at megy.Ez 'csak' egy 600 as.
Sokan ott bassz*k el hogy egyből 600-750-1000-1000+ os gépet vesznek 0 tapasztalattal.Ezt én sem engedném!
Autónál is vannak ilyenek, de ott egy jobb autó is töredéke egy motor erejének.
Ami NEM jelenti azt,hogy autóban nem lehet meghalni.Sőt nagyon sok gizda kis kö*ög,sokkal veszélyesebb a honda civic-jében mint néhány 200 al közlekedő motoros.A plázapi*a típusú emberképződményekről ne is beszéljünk, akik suzuki, mini, vagy egyéb városi autókban NE ADJ ISTEN terepjárókban meresztik lottyadt seg*üket.
(Elnézést minden hülye kö*ög Honda civic-estől,illetve lottyadt seggű plázapi*ától,hogy őket említettem fel.)
Autóra is ugyanúgy kellene vonatkoznia fokozatosságnak.Kevesebb lenne a baleset,ha nem mindennki fittipaldinak képzelné magát a kocsiban.
Spanyolországban a friss jogsival KÖTELEZŐ kis teljesítményű illetve visszafolytott motorral rohangálnod, az első 2 évben.Ez lehet akár egy CBR,vagy GSX-R is.A lényeg hogy vissza legyen folytva.

És amit az autos-motoros iskolákban az emberek megtanulnak az sajnos egyenlő a 0-val.
Továbbá a motoros balesetet okozó 'motorok' java része robogó és nem nagymotor.(ezt egy magas rangú rendőr mondta)Ezt nagyon sokan nem tudják, és még mindig a 2-3 évvel ezelőtti MEcseki tragédiát hozzák fel.
Remélem válaszom nem kioktatásként vetted.
Szép napot

jónévez 2009.04.13. 22:49:30

@touch-kó: Én pont erről beszéltem, ezért nem is veszem kioktatásnak, sőt, örülök, hogy válaszoltál.
Nekem 20 éves koromban 350-es JAWA-m volt, ha akartam volna, az akkori autókat az is túrta volna, de valahogy nem akartam. Sikeres lehetek-e?
Zúgtam is el párszor, hol a saját mulyaságom, hol a másé miatt.
De valahogy a mai napig úgy gondolom, a gyakorlatot gyakorlattal lehet megszerezni, nem újabb és újabb akadályok felállításával.
Az autósiskolákról nem ugyanaz a véleményünk, de lehet, hogy én szerencsés voltam? Nekünk az MHSZ-ben minden apró részletet megtanítottak.
Akkor mégis JB a legjobb?

látó szög 2009.04.13. 23:44:11

@jónévez: Teljesen igazad van, gyakorlatot csak gyakorlattal lehet szerezni. Egy baj van csak, amit touch-kó írt, hogy nagyon sokan (talán gyíkhosszabbítás céljából) irdatlan teljesítményű motort vesznek elsőnek és - tisztelet a kivételnek - nem bírják ki, hogy ne húzzák neki már az első napokban. A legtöbben nem is fogják fel, hogy min ülnek. Van olyan ismerősöm, akinek a több mint tonnás autója záz-sok lóerő (és megy mint a meszes), de a 110 lóerős motorját (ami százvalamennyi kiló) kevésnek tartja. Kérdésemre, hogy miért nem elég (az enyém 54LE és nem érzem fájóan kevésnek) annyi a válasz, hogy negagyizzunkmáá.
Sajnos a megoldás valamilyen szabályzásban lenne, ha már az emberek nem tudják saját magukat szabályozni. Ez az autókra is érvényes. Nekem van autós-motoros oktató ismerősöm, aki nem ma kezdte és ő is azt állítja, hogy kevés a gyakorlati óra és a követelményszint, ami elő van írva. Én pl. vizsgáztatnék csúszós pályán, meg úgy is, hogy valaki beszél a sofőrhöz vizsga közben (mint zavaró hatás), vagy kötelezővé tenném erre kialakított (mondjuk becsövezett autókkal), hogy kis sebességgel karambolozzanak és egyéb ilyesmi. De lehetne olyan vizsgapályát is csinálni, mint a rendőröknek a lövészetnél, hogy néha előugrik egy motoros vagy gyalogosfigura váratlan helyekről stb... Ha ezek lennének, egy csomóan jobban fel tudnák fogni, hogy mik is történhetnek vészhelyzetekben és hogy mennyire nem tuják kezelni az átlag sofőrök az ilyesmit. Tehát szumma szummárum a gyakorlatra kellene helyezni a hangsúlyt, másképp szólva kötelezővé tenni a gyakorlatot. És ez mindenféle kerékmennyiségű járműre értendő.

jónévez 2009.04.14. 00:17:24

@látó szög: A gyíkhosszabbítók jók lesznek amikor új vesére lesz szükségem, tehát fölösleges foglalkozni velük addig. Vagyis nem, mert itt jól kibeszéljük őket. DE a magukat szabályozni nem tudó embereknek hiába állítunk ezer akadályt, ők úgyis azt nézik, hogyan tudnak kibújni alóla, még ha csak ideiglenesen is. A normális motoros, autós, és a szívem szottya teherautósofőr meg újabb és újabb befizetnivalóval találja szemben magát, mert a játék mindig erre jut ki, és valójában közben semmi nem változik. És nem is fog, amíg emberek maradunk, mert a lényeg mindig az: csináljunk felháborodást, fizettessünk velük még többet, akkor az emberek azt hiszik változik valami, közben csak a pénzük fogy el.
És közben arra jutunk: a buta amerikai az egyszem kresz-tesztjével, és az egykörös vezetési vizsgájával egy szemmel sem rosszabb sofőr mint mi.

látó szög 2009.04.14. 00:43:48

@jónévez: Lehet, hogy igazad van. Találékonyak az emberek :) Meg tulajdonképpen van akinek nem is kell jogsi, hogy vezessen. Egy ismerősöm évekig fuvarozott teherautójogsi nélkül. Persze kisebb összegekbe került esetenként. Aztán végülis azért letette a vizsgát :)
Azt viszont mindenképpen bevezetném, hogy a tananyag része legyen (kötelezően, nem ellóghatóan), hogy legalább fél órát kelljen baleseti helyszínképeket nézegetnie annak, aki jogsit akar. Én egyszer végignéztem egy orosz oldalt, ahol ilyesmiket gyűjtött ki a jóember (gondolom sokan ismerik) és azokat látva még jobban elgondolkozom, hogy járművön/ben bármikor idejuthatok, még akkor is, ha én nem csináltam semmi szabálytalant.

indapass90210 2009.04.14. 00:51:42

@jónévez: bocs, tényleg, felelőtlen vagyok!

Szóval, hüje a posztoló, mert nem volt nála tartalék tükör a motorosszezon ellenére, és ezért tart ott az ország ahol!

indapass90210 2009.04.14. 00:58:02

@jónévez:
"A gyíkhosszabbítók jók lesznek amikor új vesére lesz szükségem..."

Tényleg, a genetikai megfelelés kódját minden motoros hátára fel kellene varrni, aztán amikor valakinek szervre van szüksége, tudna vadászni egy megfelelőt könnyedén. Mondjuk lehetne rá kengururácsos terepjárókat bérbeadó céget is alapítani. Bár személy szerint törvényekkel korlátoznám a vadászatot, leginkább esős időre, mert aki esőben motorozik, hát az már amúgy is agyhalott!

jónévez 2009.04.14. 00:58:17

@látó szög: Ezzel csak idegbeteggé tennél családanyákat, akik csak a gyerekeket akarják a tanyáról behordani az óvodába, vagy Budapestről hétvégén kirándulni mennének velük. Azt hitetnéd el velük, hogy a közlekedés véres harc, félelmetes, embertelen.

jónévez 2009.04.14. 01:02:24

@Dövan: Wow! Az első motoros önálló utam Sátoraljaújhelyről Jb-ig vezetett ESŐBEN!!!
Agyhalott-e vagyok? :))

indapass90210 2009.04.14. 01:25:43

@jónévez: Mi is a vércsoportod, és merre szoktál motorozni?

jónévez 2009.04.14. 01:36:58

@Dövan: 0, rh+ (vagy ilyesmi)
De már nincs motorom 18 éve, teherautóra készülj! Na de kicsi teherautó, nem egyenlőtlen harc lesz! :)))

Agyalap 2009.04.14. 10:55:06

Ahogy írtátok, aki hülye az haljon meg. Pláne, ha még sietteti is :D

touch-kó 2009.04.14. 12:14:43

@látó szög: Hát igen azokat(vagy olyan) a videókat én is láttam, de azokat sajna nem adják le MO-n.
Pedig kellene, mert igaz brutálsian mutatja az igazságot,de sokat elrettentene,nem véglegesen csak ideig,óráig.
De ha már azzal meg lehet menteni egy rutintalan autóst,vagy motorost,gyalogost, akkor már van értelme.
Igen szoktam gyorsabban menni mint az autósok, de akkor nagyon figyelek,és nem minden áron húzom a gázt.
Csak sajna amikor betartom a KRESZT akkor jönnek a felelőtlen nem figyelő autósok.

touch-kó 2009.04.14. 12:15:58

@jónévez: NEM:)
SŐŐT, legalább tudod,hogy mennyire másképp viselkedik a motor esőben,nyirkos úton!
Előbb-utóbb mindenki találkozik a vizes úttal.

lwcolors 2009.04.14. 12:18:14

A padlófékes büntetőkről: szombaton apámmal mentünk a győri elkerülőn Merci kisteherrel. A külső sávban 100 körül, ennyivel még takarékos rakottan is. A belső sávban Renault Thalia 90-nel. A hátulja mögött apám lelassított, villogtatott neki, hogy méltóztasson a helyére menni, hogy elmehessünk szabályosan mellette. Semmi, apám dudál, semmi, halad a belsőben rendületlenül. Közben a belső sávban utolérte 3-4 autós, mögénk is odaérkezett egy kamion. Apám megelégelte, gyorsított, elhúzott mellette a külsőben, a kamion, majd a többi autós is kikerülte kívülről. Ekkor a Thaliásban valami bekattant, elkezdte nyomni neki, elment mellettünk, majd a kocsink orrától 5 méterre bevágott és nyomott egy satut. Apám szinte fékezés nélkül kikerülte, de ekkor egy nagy csattanást hallottunk. A mögöttünk lévő kamion (egy védőráccsal ellátott Actros már nem tudta kikerülni. A kamionos továbbment, a védőrácsban gondolom nem tett kárt a Thalia. Megálltunk, visszamentünk segíteni. A kocsi a szalagkorláton, eleje, jobb oldala, hátulja teljesen összetörve. A kocsiban egy 60 év körüli öreg és a felesége utazott. Mentőt hívtunk, mert a feleségnek az anyósülésen csúnyán eltörött a keze. Természetesen nem tudta megindokolni a satuféket, állítása szerint nem emlékezett semmire, de annyit megtudtunk, hogy a kocsin még 1 misi részlet van :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.14. 12:43:43

@lwcolors: ...és jött még kutyára kamion :D

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 12:54:15

@lwcolors: Ez sem fog többet büntetőfékezni. Szegény papával nem kellett volna ennyire elbánni, dehát igy járt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 13:29:36

@lwcolors:
Egy ilyet velem is előadott egy taxis a lomb utcában. Kivágott elém, és amikor ráduddantottam, büntisatu. Lassítás nélkül kerültem ki, Neki meg majdnem robbant a feje.

Donor 2009.04.14. 22:15:31

@látó szög: Én is egyből nagymotora tettem le, és nekem volt PAV vizsga ami többek között intelligencia vizsgálatból és pszihológiai felmérésből is állt...és voltak akik meg is buktak rajta.
Mostmár ez sincs.
Mentségemre legyen előtte B jogsival Simoztam éveket, és csak anyagi okokból csináltam egyből nagyra.

Donor 2009.04.14. 22:17:49

@látó szög: amúgy a seggbe ragadós autók ellen nagyon jó a kis szutyok MZ...ráhúzom a szivatót azonnal lemarad mindenki, mert nem lát a füsttől :D

Donor 2009.04.14. 22:25:32

@jónévez: ez mondjuk hülyeség...pocsék vezetők az amcsik, volt alkalmam tapasztalni, csak ugye ott sokkal szélesebbek az utak így elfér a sok mazsola.
Mondjuk motorral már nem szívesen közlekednék az USA-ban.

Circus 2009.04.14. 22:27:31

@Agyalap:

AKI hülye...
de nem mindig csak az hal meg...
Ez a baj...

Donor 2009.04.14. 22:27:41

@Dövan: na még egy paraszt :(
AKi esőben motorozik az rendelkezik normális ruhával és ezért nem zavarja az eső.

Donor 2009.04.14. 22:28:52

@jónévez: mondjuk ez nem is lenne baj, ha ezeket elijesztenék a vezetéstől :)

látó szög 2009.04.15. 00:29:28

@Donor: Persze, bevallom én is - anyagi okokból - nagymotorra tettem le a jogsit, ellenben még mindig egy 400-assal járok. Viszont már 10 éve volt B jogsim és még annak megszerzése előtt apám homokos dűlőutakon tanított mindenféle Zsigulival meg Wartburggal vezetéstechnikákra, plusz némi MZ és Simson-nyúzás is volt a hátam mögött (szintén nem közúti forgalomban). Sajnos azonban nem mindenkinek van 7 éves korától járműkezelési előélete. Ezért jó az olaszoknak, ott 6 évesen felrakják a gyereket egy robogóra, aztán belökik a forgalomba :D
A szivató nem rossz ötlet :) Sajnos/szerencsére az én szerkezetem sem így sem úgy nem akar füstöt kibocsájtani. Én általában inkább szépen lassan lelassítok, hátha megunja a tologatást és megelőz. Menjen ahova akar. Általában bejön.

Vegaaa 2009.04.15. 19:02:12

"Pár másodperc múlva megunom az egészet, és ahelyett, hogy dudálással idegesíteném, jobbról nagy ívben megkerülve a még mindíg a felezővonal mellett álló, bámészkodó motorost, elindulok."

a dudálás megijeszti a motorost, bicajost. viszont ha refizel az nem, ellenben ugyanúgy észre veszi magát. próbáld ki majd egyszer:)

Agyalap 2009.04.16. 11:47:08

@Circus: Hát igen. Sajnos így van.

Agyalap 2009.04.19. 10:01:48

@cso zsi: Én is erről beszélek - aki hülye, haljon meg. Kár, hogy itt sem tudott magában elhunyni barátunk, remélem az autóban nem sérült meg senki.

cso zsi 2009.04.20. 18:27:40

Hogy csináljunk egy tiszta belátható forgalmi helyzetből csodával határos módon nem halálos balesetet?
www.liveleak.com/view?i=5e1_1239414789

TH 2009.04.20. 18:42:07

@cso zsi: Hogy becélozta magának a motor a mercit...ha megy egyenesen (esetleg picit fékez is), nem történik semmi...

Agyalap 2009.04.21. 11:30:07

@cso zsi: A legjobb példa a mai általános helyzetre: apuka megveszi a motort kedvenc gyerekének, aki csak a gázt ismeri rajta, motorozni nem tud...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.21. 16:51:58

@TH:
Megpróbálta kikerülni, arra számított, hogy megáll az autó. De az csak ment.. :-(

cso zsi 2009.04.21. 20:22:15

@newtehen:
Mire számított a motoros?
Az autós majdnem elhagyja a kereszteződést, amikor beleáll a motoros.
A Merci egy tiszta, belátható helyzetben kanyarodik balra, ahol 50-nel nem ér oda semmi.
Körítés: jelzőlámpa, gyalogátkelőhely, lakott terület...

Ez közút, motorosfelvonulással, meg két birkával.
www.liveleak.com/view?i=68b_1239816922












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása