Sokszor mondogatjuk, hogy aki hülye, haljon meg, ezzel is normálisabb lesz az átlag. Azt azonban sem Gusztáv, sem más nem nagyon szeretné, ha egy idióta motoros az ő autója alatt végezné. Szerencsére végül esetünkben sem így történt, de ilyen mentalitással könnyen lehet, hogy nem éri meg a nyugdíjkorhatárt a gyíkagyú motorosunk.
A „Gyűjtöm a hülye autósok tükreit“ poszt kapcsán jutott eszembe egy történet, ami két éve nyáron esett meg velem. Vasárnapi motoros vagyok, sokat autózom. Igyekszem nagyon figyelni a motorosokra: bármilyen helyzetben találkozunk, segítem őket. Egy alkalommal mégis konfliktusba kerültünk.
MOM-parktól a BAH-csomópont felé 4 (vagy talán 5) sávos út lefelé. Én jobb szélső sávban csorgok a lámpához, a srác a bal szélsőből 3 sávon jó tempóban átvágva még épp befér elém. A mellettünk levő sávban fiatal anyuka egy gyerekülésbe szíjazott csöppséggel. Csinos lehetett, mert emberünk veszettül elkezdte rángatni a gázt, miközben bámult befelé az ablakon.
Anyuka kínjában azt se tudja, hova bújjon, hát nyilván nem a lámpát figyeli. Így eshet, hogy az sárgára vált, majd zöldre, és mindenki áll tovább mozdulatlanul. Pár másodperc múlva megunom az egészet, és ahelyett, hogy dudálással idegesíteném, jobbról nagy ívben megkerülve a még mindíg a felezővonal mellett álló, bámészkodó motorost, elindulok.
„Köcsög“ – gondolom közben, de nyugodt ember vagyok: se csikorgó gumik, se egyezményes kézjel, se dudaszó, semmi agresszió. A gyerek ennek ellenére piszkosul kiakadt, és az Osztyapenkóig előttem cikázva, mutogatva, 30-40-re fékezgetve gondolt elégtételt venni vélt sérelmén.
A tükröt szerencsére nem érte fel, és ép ésszel azt sem, hogy nem célszerű egy kéttonnás autó előtt motorral fegyelmezési célzattal fékezgetni. Végül ő a hetesen, én a sztrádán mentem békében tovább, de azóta sem hagy nyugton a dolog, hogy mi lett volna a helyes eljárás, és mi történt volna, ha a nagy fegyelmezés közben a kerekek alá kerül ez az észlény.
Píísz.
dr. _mmm_ 2009.04.12. 16:22:02
Ezek általában addig kemény fiúk amíg nincs baj... aztán sírnak a bíróságon.... hogy Ő nem akart megölni senkit...
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 16:23:31
Norbi_cvc 2009.04.12. 17:14:07
Velem is megesett már az idei első.
Melóból hazafele csorgok 50-el szépidő vidéki városon belül sűrűn lakott területen (1-1 sáv). Előttem náhány (4-5) autónyi hely szembe jön egy kocsi, szépen közeledünk egymáshoz. Egyszer mitad Isten a szemböl jövő autó mögül kivág egy gyorsasági (ekkor már csak olyan 10-15m volt a szembejövő és köztem) kivágja egykerékre és a két kocsi között el, persze lehúzódtam, hogy ne törje szarrá a kocsim.
Amíg sok ilyen szarházi lesz addig sajnos a rendes motorosok is előítéletek áldozatai lesznek, tudom hogy sok közülük a rendes, ismerek is olyat, olyat is aki leszarja hogy mitörténik.
vhm 2009.04.12. 17:17:51
hülye alapból, csak motorra ült éppen és rontja a nem hülye motorosok megítélését.
ez a baj, mindenki "a motorosok"-ról beszél.... :S
Manyizga (törölt) 2009.04.12. 17:17:55
Norbi_cvc 2009.04.12. 17:19:45
csak az egykerekező gyorsasági motorokon, repedtfazék kipufogónélküli crossmotorokon mindenkinek megakad a szeme
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.12. 17:44:44
Nem kell ehhez még 300 komment, a héten volt elég motoros poszt, most szálljunk rá az Audisokra, az már rég volt :D
TAXI 2009.04.12. 17:55:02
ToMorgan 2009.04.12. 18:16:07
Zorgo 2009.04.12. 18:26:19
Ami a slusszpoén, még Ő mutogatott nekem..:)
Más kérdés, hogy ilyen pocsék állapotú utakon csak az motorozzon akinek extra védőfelszerelése,biztosítása,és őrangyala is van!
torzi 2009.04.12. 18:29:32
körút, üllőitől tovább a baros utca felé.
lámpánál beragad a sor.
én a BAL sávban, elöl, teljesen szabályosan. motorral. piros audi a jobb sávban, bent áll a kereszteződés közepén, előtte áll a sor, a bal sávban van kb. 3 kocsinyi hely.
audis visszatolat. lámpaváltásnál indulok, a saját sávomban. a jobb sáv még mindig áll, audis irányjelző és egyéb felesleges sallangok nélkül áthúzza a kocsit . rám. nem jött gyorsan, de esélyem nem volt fékezni, a kocsi meg a motor szépen, koccanás nélkül egymásnak feszült. próbálom egyenseben tartani a vasat, de nyom rá a villamossínek melletti gömböcökre.
kürtöt nem érem el, mert ökölbe szorított kézzel-seggel próbálok állva maradni. hirtelen ötlettel telitalppal belerúgtam az ajtajába. jó nagyot durrant. na erre felkapta a fejét, és lemászott rólam. természetesen ő volt felháborodva.
kocsiba - motorba kár nem esett, az én fülemen habzott ki az adrenalin még vagy egy óráig :)
mázlim volt. megállni kiszállni beszélgetni nem akart az ember, csukott üvegen mutattam néhány nemzetközi jelet, honnan jöjjön, hová menjen. ennyi.
tanulság? az nincs. lehetne, ha a kocsiba-motorra ülők hajlandók lennének emberszámba venni a többi közlekedő felet. sajnos ez nálunk nem divat. tisztelet a kevés kivételnek.
kb ugyanannyi időt töltök kocsiban mint motoron. 91 óta van hivatalos jogsim motorra. soha nem volt még konfliktusom motorossal. talán mert tudom milyen 2keréken az élet. figyelek rájuk, tudom, mire számíthatok tőlük, ezt is belekalkulálom az adott közlekedési szituációba. nem akarom minden áron érvényesíteni velük szemben a jogaimat :) nem érzem személyes sértésnek azt sem, ha egy 1600-os 100 ló fölötti verdában ülve elmennek mellettem. a dugóban pl.
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.12. 18:30:55
2009.04.12. 18:35:07
az 1ik hülye remélhetőleg +döglik, a másikat meg épp most kúrná seggbe a húsvéti gyuszi?
radiris 2009.04.12. 18:39:38
Amit mostanában művelnek a motorosok... á, inkább nem mondok semmit, mindenesetre nem véletlen, hogy az elmúlt két évben három motoros haverom temetésén voltam :(
-d(-_-)b- 2009.04.12. 18:41:12
Forest (törölt) 2009.04.12. 18:44:31
Aztán jogsibevonás egy életre.
Égbekiálltó parasztság visszaélni azzal hogy a rendőrök szerint nagyjából mindig az a hibás aki beleszáll az előtte haladóba.
Ha nincs indok a hirtelen fékezésre, akkor jogsi el, + büntetés.
Mondjuk ez (civilnek látszó közeg) a közlekedési morált és úgy általában a közlekedésbiztonságot is javítaná.
dr. _mmm_ 2009.04.12. 19:04:59
Épp 2 napja beszéltem 1 ismerősömmel, aki nagyon rákapott a motorozásra. Még jogosítványa sincs, de már 250-es gépet vett, és azzal közlekedik. Majd büszkén meséli, hogy ment már 180-al is.
Mondtam neki egy állat, és nem normális barom. Ja ráadásul egy szakmájában sikeres 30-as nő.
Rendszerhiba 2009.04.12. 19:05:54
Mert nem csak büntetésből fékezgetők, hanem féktávolságon belül bevágódó aztán satuzó majmok is léteznek.
UrQuattro 2009.04.12. 19:12:45
Remélem igy lesz :P
látogató 2009.04.12. 19:18:45
Ha az én kölköm ülne hátul a kishülyét addig ütném, amig mozog. A kölköt meg rábeszélném, hogy rúgja ki a picsába az ilyen faszt. Pedig kurva liberális apa vagyok.
ToMorgan 2009.04.12. 19:19:11
Amikor az emberek nem fognak azon parázni, hogy miből fizessék ki a számláikat és meg lesz-e a munkahelyük a következő héten, akkor majd képesek lesznek odafigyelni és vigyázni egymásra.
Majd ha nem lesz vagány, hogy a legújabb, legmenőbb autót/motorod van, mert sokan megengedhetnék maguknak, hogy olyat vegyenek, és nem kell, hogy taposs és könyökölj a megélhetésért, akkor majd a nyugodt és átgondolt élet megjelenik az utakon is.
Itthon ez még 20 év (sajnos 20 éve is azt mondtam, hogy még 20 év)...
Donor 2009.04.12. 19:25:29
Autó előtt fékezgetni számomra mint régi motorosnak is balfaszság.
A poszt írója teljesen jól járt el szerintem értelmes motoros szemszögből is.
Viszont ha egy autó nem tartja be a követési távolságot, ami számomra veszélyes, akkor féklámpa felvillantással jelzem, hogy maradjon le, ha ez sem segít akkor integetek neki, de ha olyan a forgalmi helyzet akkor kihúzodok jobbra és addig lassítok amíg meg nem előz.
Egyrészt menjen, ha ennyire siet, másrészt ha előttem van akkor nem tud olyan könnyen meglepni.
vhm 2009.04.12. 19:31:34
Mármint motorbike-ot nem engine-t :D
Kar Ate 2009.04.12. 19:33:15
Közöd?? (törölt) 2009.04.12. 19:33:46
Donor 2009.04.12. 19:35:09
Hungárián, a 3 sáv legbelső oldalán egyensúlyozott a demszkicsöcsök mellet 50-el, az autók jobbról húztak el mellette sávon belül.
Én picit lemaradtam mert mondom megvárom mire készül. Erre minden előjelzés nélkül bevágott elém 2 sávon keresztül szédült, kb. mire elérte a jobb szélső sávot villant egyet az indexe. Mellesleg lámpája sem világított.
Az ilyen szerencsétlen rutintalan béna minek megy ki ekkora forgalomba? Ha nem velem, egy motorossal hozza össze a sors akkor halott lenne, de ilyen közlekedési stílussal így sem adok sok esélyt neki.
Még lassabb motorral is úgy kell haladni hogy sávon belül ne tudjanak megelőzni az engedélyem nélkül, csak akkor ha szándékosan lehúzódok és figyelek, máskülönben veszélyes a sávon belöl előzés.
Másik ha szutyok a motorom (volt elég) akkor nem megyek be a leggyorsabb forgalmi sávba hanem a jobb szélsőben kavirnyászok.
Donor 2009.04.12. 19:35:58
Donor 2009.04.12. 19:40:14
A robival sincs semmi titok. Simán 125-ös volt ami 120-at is könnyedén megy, csak elég kicsi ahhoz hogy 50-esként használja.
Kar Ate 2009.04.12. 19:40:44
törppapa 2009.04.12. 19:47:36
Sajnos elkerülhetetlen az általánosítás, néhány elmebeteg miatt szidja mindenki általában a motorosokat. A nagykörúton éjfél tájban rendszeres versenyek vannak, "természetesen" kipufogó nélkül, és egykeréken! Ha ezek alól az idióták alól kiszednék a rendőrök a motort, akkor sokat javulna az átlag megítélése...
ToMorgan 2009.04.12. 19:58:23
@törppapa: Igen, valóban általánositanak az emberek.
ToMorgan 2009.04.12. 19:59:57
Hurkacsárda 2009.04.12. 20:28:55
cso zsi 2009.04.12. 20:38:05
janper 2009.04.12. 20:50:37
Bambano 2009.04.12. 21:00:50
A megoldási javaslatom kettős:
- ha kekec a motoros, be kell kapcsolni az ablaktörlőt. Ez annak az egyezményes jele az utakon, hogy nem bánod, ha vér fröccsen a szélvédőre, majd letörlik a lapátok. Amelyik motorosba a józan észnek mákszem szikrája is szorult, érteni fog belőle, amelyik meg nem, annak úgyis darwin díja lesz.
- elővenni egy népsportot vagy valami nagy papír újságot, kiteríteni a kormányra és látványosan elkezdeni olvasni. Majd rájön, hogy nem foglalkozol vele, jobb, ha nem áll meg előtted, mert te nem fogsz.
Bambano 2009.04.12. 21:03:59
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.04.12. 21:16:42
Abból is lehetett látni, hogy arca kurvanagy de rutin kevés, hogy a két sáv között lazán elmehetett volna.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 21:25:40
bátorító 2009.04.12. 22:07:39
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 22:20:58
tcom 2009.04.12. 22:39:22
A "normális" motorosok pedig nincsenek. Ha nagyrészt betartják a sebességszabályokat, akkor nem szeretnek indexelni, ha meg szoktak indexelni, akkor meg nem tartják be a követési távolságot stb. A mai motorokkal nem lehet betartani a szabályokat. Egyszerűen a hihetetlen teljesítménnyel nehéz nem visszaélni.
Zsola777 2009.04.12. 22:42:24
Guszti éppen azt kérdezte, hogy mi lett volna a helyes viselkedés.
Lámpánál, ha zöldnél áll a sor, villoghatsz, (nem helyes, de én dudálni is szoktam egy rövidet), ugyanis zöldnél egy idő után kimerítik az akadályozás "vétségét", hiszen nem forgalmi okból álltak meg. Kikerülésnél meg (pláne jobbról?) számítani lehet arra, hogy a hirtelen elindulás több bonyodalmat okoz(hat), mint a szépen sorban elindulás.
Aztán a fékezgetés és követési távolságra:
27. § (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
A motorosnak nem jött össze a csaj, ezzel próbálta megóvni a hírnevét, mert e nélkül a motor kidobott pénz volt - ugrott a vagyonbiztonság :)
Az autós meg próbálja elkerülni, de ha mindenáron az autó elé megy, akkor konstans duda és lassítás/lehúzódás. Ha megáll, meg lehet beszélni, esetleg félreállás után feltűnően felvenni a mobilt, akár hívni a rendőrséget. (Ok, naív vagyok :)) Ha nem, akkor meg elmegy, talán hamar. Sajnos megelőzni és lehagyni egy motorost sem lehet a városban, a pályán se mindegyiket.
Az osztrákoknál kisebb vétségért is láttam már feljelentést, ott állítólag igazi népszokás az ilyesmi. Igaz, a rendőrségük is hatékonyabb.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.04.12. 22:50:59
Olaszországban a letolás, levillogás, ledudálás (!) megy az autópályán, de engem még soha nem előztek be jobbról: egyszerűen ellenkezik a józan ésszel meg a szabályokkal is; a lassabb megy jobbra, nem a gyorsabb.
indapass90210 2009.04.12. 22:55:26
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 22:58:05
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 23:00:03
prettyinpink 2009.04.12. 23:15:16
Zsola777 2009.04.12. 23:18:31
látó szög 2009.04.12. 23:19:34
Egyebek mellett autósként mindig nagyobb követési távolságot tartok a motorosok mögött, mert ki tudja, hogy épp milyen családból származik. Emellett teszem ezt azért is, mert az egyik legidegesítőbb dolog, ha motoron ül az ember, hogy valami nagyobb járművel tolják. Rugdostam meg már kocsit (pedig híresen békés ember vagyok) azért, mert a szinte üres Alkotás úton, ami ugye temérdek sávval rendelkezik, egy ombre 20 centire jött mögöttem, úgy, hogy azért én sem mentem kevéssel. Kicsit kezdtem félni tőle és ezért rettentően magasra szökött az adrenalinszintem. De eddig ez volt az egyetlen eset, hogy dühömet tettlegességgel fejeztem ki :)
Motorosként pedig mindig úgy közlekedek, hogy arra számítok, hogy az autós a lehető legnagyobb hülyeséget fogja csinálni. Ezért pl. soha nem megyek autó holtterében és ha dugóban teli sáv mellett haladok el, akkor a saját sávom túloldalán teszem ezt egy fokozattal lejjebb kapcsolva, hogy ha megmozdul valamelyik, akkor egy kövér gázzal elérek mellette. Egyébként ajánlom ezt mindenkinek, hogy nem mindig a fék a megoldás (persze ez nem egyenlő azzal, hogy száguldozni kell).
Prala 2009.04.12. 23:19:48
1. Én is motorozom
2. Néha elragadtatom magam én is, de nem veszélyeztetek, inkább kanyar stb...ez sem helyes. De hogy ekkora sutykó legyen valaki, hogy fékezget autó előtt...
3. Amúgy nem értem, miért nem váltottál sávot? Ha épp jól hozod össze, és nem a tükrét nézi, hanem az utat, simán mellékerülhettél volna 30-40 km/h nál...És akkor jöhet jobbratartás, ki a szélső sáv irányába, lehetőleg úg, hogy előtte autó van közben...nincs érzéked a bosszúhoz:):)
Volt feljebb egy komment, 125 ccm, és nem tartotta be a követési távolságot a mögötte jövő. Noh, hát igaza volt a motoros kolleganak, hogy féklámpa villogással jelezte: barátom, túlságosan a seggemben vagy!
Én ezt autóval csináltam már, egyszer egy bulgár kamionos egyszerűen le akart tolni a 42es főúton lakott területen. Fékeztem finoman, persze tempovesztés nélkül. Erre a marha még közelebb jött. A vége az lett, hogy jött egy körforgalom, ott megálltam, kiszálltam, és széttártam a karomat, hogy mégis mi a faszt akar?? A szeged felől becsatlakozó vonalról meg épp akkor gurult be egy VW Bora, amolyan fehérebb fajta...nah, tudjátok, a fehérebbnél is fehérebb...:):):) Keresztbe is álltak, engem két percre rá tovább is engedtek, a bolgár meg remélem megtanult f@szt szopni ott a helyszínen. Ezt megfogadtam régebben, hogy ha valaki keménykedik, lovagol a seggemben és ennek az a vége, hogy baleset és mesérül valaki az autómban, rommá töröm a tökös koponyáját, és mehet a kurva anyjának a seggébe mászni majd! Tegyen agy mindenki, ti, akik szabálykövetők vagytok, legyetek agresszívak, mert ezt a sok sutykó prolit csak ezzel lehet eltántorítani!!!
müszi 2009.04.12. 23:20:43
indapass90210 2009.04.12. 23:27:07
Prala 2009.04.12. 23:27:51
Nekem meggyőződésem, hogy azóta ilyen rossz a motoros társadalom megítélése, amióta minden taknyos CBRekkel, meg Banditokkal száguldoz rutin és ÉRETTSÉG nélkül....baleset a Mecsekben...hány éves az a kölyök? Miért motorozik? Hogy utána a youtube sztárja legyen fél napig? Ha ennek a korsztálynak ezt jelenti a motorozás, akkor itt a nevelésben/ oktatásban van valami nagyon elkefélve...
Zsola777 2009.04.12. 23:40:16
OFF
A nevelésben tényleg el van kefélve sok minden, én úgy látom, hogy a rendszerváltás után a nagynagy szabadság okozta azt, hogy azt hiszik, hogy nekik mindent szabad. Jogaikat hangoztatják, kötelességeiket elfelejtik. Kellő ész és/vagy családi neveltetés hiányában ez sajnos természetes reakció. Mit lehet ez ellen tenni? Semmit, szépen lassan majd lehiggadnak. Csak azt nem értem, miért kell ehhez ennyi idő. Ja, az ostobaság örök.
ON
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.04.12. 23:40:35
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.12. 23:51:26
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 23:56:26
Zsola777 2009.04.12. 23:57:22
Korlátlan: "21 éves kortól gyakorlat nélkül jelentkezhetünk a tanfolyamra." - ergo elérted a korhatárt, lehetsz korlátlan.
De cáfoljatok meg. Ha tévedek, tényleg szarul van megfogalmazva :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.12. 23:59:53
Vagy a régi, ám anyagilag elérhető klasszikus? Strandkorlátkék IFA W50L, vasúti sín lökhárítókkal :)
marosy 2009.04.13. 00:01:51
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 00:02:28
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.13. 00:16:31
vittore 2009.04.13. 01:03:18
látó szög 2009.04.13. 01:14:11
Szerintem az oktatáson kellene javítani. Az autóson is és a motoroson is. Ha el tudsz indulni, meg megállni és ki tudsz kerülni egy oszlopot, akkor már van jogsid. Hát ez gáz. A belvárosban a kedvenc kávézómból kifelé nézve azon szoktam mulatozni, hogy emberek személyautóval nem tudnak rendesen beparkolni egy hídelemszállító nyergesvontató helyére. Akkor, kérdem én, mit várunk ezektől a forgalomban. Meg a motorosok is csak egyenesben tudják húzni neki, de ahhoz nem kell nagy tudás, csak egy jobbkéz, jól működő csuklóval.
Meg ismerőstől hallottam, hogy pl. a kuplungról (alias tengelykapcsoló) annyit kell tudni manapság a vizsgákon, hogy a bal szélső pedál (motoroknál kar) működteti és hogy sebességváltásnál használjuk. De ez csak egy példa.
Szóval a mindenkinek járó, könnyű jogsi monnyonle!
Silverf@x 2009.04.13. 01:31:48
potyka22 2009.04.13. 02:06:30
Circus 2009.04.13. 08:28:55
csak egy rövid észrevétel - a féktáv az olyan, hogy minél gyorsabban mész, annál hosszabb. Namost egy suzukis hölygtől hogyan várjaa el valaki, hogy tudja, mennyi egy versenymotor féktávja 150 km/h órás sebességnél?
EZ az igazán vérlázító, tudod? Honnan gondolják a motorosok*, hogy én, aki életemben nem ültem motoron, tudni fogom, hogy az ő gépük mire képes? Honnan jön a bátorság, hogy ezt elvárjá(to)k mindenkitől?
???
*igen, itt általánosítok, mert akinek nem inge, az úgyis tudj, hogy csak érdeklődöm, nem támadok
ToMorgan 2009.04.13. 08:50:26
Teccik a sztori, de a haverod lehet, hogy súlyos elmebeteg, és ha egyszer otthon is elég lesz neki, aki feldarabolja a családot.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 09:24:10
touch-kó 2009.04.13. 12:45:08
Csak egy valamivel kiegészítenélek:-A "civilnek látszó közeg" ne hobbyból bűntessen végig mindenkit,akár izzókészlet,vagy egyéb "fontos" dolgok hiányában.Inább essen neki azoknak akik kamionnal előznek 5 percig, vagy aki zebrán nem áll meg, vagy ittasan vezet, és més sorolhatnám..
Igaz még sosem állítottak meg, nemtudom,hogy akartak-e már, de nem egy ismerősömet szúrták ki pusztán szivatásból a kedves rendőrök.
touch-kó 2009.04.13. 12:56:43
Az ilyenekkel nem kell foglalkozni, a lényeg hogy nem lett semmi komoly.
Jah igen, egyszer valaki úgy is lée fogja b*szni az ilyennek a tükrét, aztán mehet ahová akar...
látó szög 2009.04.13. 14:45:50
Ja és szerintem nem az agresszió a megoldás (habár néha ezen elgondolkozom), hanem a jogsi szigorítása. Pl. pszichológiai alapon is vizsgálnám, hogy ki kaphasson vezetői engedélyt. Simán kizárnám a kisebbségi komplexusosakat és azokat, akiknek értelmetlen dolgokon is 200-ra megy fel a vérnyomása.
Be kellene látni, hogy a vezetői engedély azt jelenti, hogy az az ember, aki megkapja, jogosult lesz arra, hogy egy tonna környéki (vagy nagyobb) vasdarabbal, nagy sebességgel haladjon. Pisztolyt sem kaphat mindenki, pedig abból csak pár deka ólom halad ki, ugyan tízszeres sebességgel, mint egy autó, de a súly sebesség arány alapján egy sima szuzi is veszélyesebb.
Hurkacsárda 2009.04.13. 15:33:56
látó szög 2009.04.13. 16:19:58
Kedves Hurkacsárda,
Szövegértésed és helyesírásod alapján (mondat közben csak a tulajdonneveket írjuk nagy betűvel) el tudom képzelni rólad, hogy egy felületesen elolvasott komment alapján tényleg megkeresel és megrugdosol. Sokkal jobb lenne ez a világ, ha a felgyülemlett agresszióidat esetleg valamilyen sportban vezetnéd le némi szellemi táplálékkal kiegészítve.
Kérdezném tőled (mert gondolom úgyis válaszolsz - hasonló stílusban), hogy hol olvastad a kommentemben, hogy kárt tettem volna az említett gépjárműben. Az egyszerűség kedvéért elárulom, sehol. Nem esett kára az illetőnek, ugyanis - ellenben veled - engem nem vonz mások testi épségének és anyagi javainak a megrongálása. De megpróbálom cizelláltabban megfogalmazni, hogy ne legyen félreértés: a gumiorrú cipőmmel a gépjármű küszöbénél (mert oldalt itt a legmerevebb és így kevesebb az esély, hogy kárt okozok) erőteljes kopogással jeleztem az autós kollégának, hogy nem nyerte el a tetszésemet az a tény, hogy magát Fittipaldinak, engem meg egy másik autónak képzel egy versenypályán.
Elmesélek egy tötrénetet, hogy te is jobban megértsd, hogy az öt centiről toló autósok miért is idegesítik a motorosokat. Egy barátom, aki egy szerény, csöndes gyerek volt (mellesleg ifjú családapa), úgy döntött, hogy megenged magának annyi örömet az életbe, hogy nyáron motorozgat. Le is tette a jogosítványt és a spórolt pénzéből vett egy öregecskébb motort. Mivel nem volt egy heves vérű ember (gondolom próbált felelős családapa lenni) és a motort is kímélni szerette volna, mindig betartotta a KRESZ-t. Egyik délután a belvárosban motorozgatott (szigorúan 40-50-nel), mikor egy autó mögül elé lépett egy gyalogos. Őfékezett egy nagyot, a mögötte "siető úriember" az autójával viszont nem. Ugyanis nem volt ideje, mert fél méterrel mögötte ment. A történetnek az lett a vége, hogy a barátomon átment az illető úriember és ripityára törte a gerincét (és persze a motort is). A srác meghalt. Az autós úriember pedig kapott valami jelképes büntetést. Nekem pedig mindig ez a történet jut eszembe, amikor én szabályosan közlekedek és egy "igazságosztó" ok nélkül "öt centire" jön mögöttem. Próbálj belegondolni mások helyzetébe is és ne gondolt hogy feltétlenül neked van igazad, mert az csak Isten privilégiuma (mint ahogy az igazságosztás is).
touch-kó 2009.04.13. 18:11:20
Pontosan,az lyen emberek, ember képződmények tükreit szoktuk tördelni, aki ok nélkül szivatja, próbálja szivatni a motorosokat, és ezzel veszélybe sodorni mások életét.
Én simán lerúgnám a tükrödet abban a szituációban amikor nyugodtan megek és te egy konzervdobozzal tolsz magad előttt...
A rendszám alapján meg nem jutnál sokra,ugyanis azt néha le sem lehet olvasni,mert annyi trükk van már pont az ilyenekre.(tudom szabálytalan, de ha más is száguldozhat apuci kocsijával, akkor énis..)
Az meg,hogy hívnád kicsi családodat szamuráj kardokkal karókkal,botokkal,lopott alumínium vagy rézkábelekkel,nos hát mi nagyon szeretjük ezt a típusú társadalmat :)
MÁS:
Igen sokan tényleg úgy vesznek nagymotort,hogy 0 tapasztalattal ülnek rá száguldozni.
Ez nagyon ROSSZ!
Viszont ilyennel is lehet találkozni az autósok között.
Amíg egy napi 'kurvaanyázások'száma meghaladja Kínáét addig meg semmin sem kell csodálkozni.
Látószög, Részvétem az Ismerősöd miatt.
cso zsi 2009.04.13. 18:50:19
Rendszám? Motoron?
Akié a gyári, közel függőleges állású fix rögzítésű tartón van, az általában nem állatkodik.
Akinek be van simítva a kerékdobba (tehát csak a földön hanyatt fekvő látja), vagy két kábelkötegelőre van felkötözve, ami a sebesség függvényében automatikusan olvashatatlanná teszi a rendszámot, azok nem a becsület lovagjai.
(Lehet jönni az autós rendszámhamisító népművészeti cserépedényekkel, azok épp annyira óvszerszökevények.)
Hazafelé az M3-on, mivel kicsit lassított a dupla tömött sor 110-re (egy buszt előzgettek a népek), a türelmetlen motoros azonnal "elromlott".
A leállón (+ a benzinkút miatti forgalomtól elzárt területen) hajtott elakadásjelzővel, kb 140-es tempóval.
TAXI 2009.04.13. 21:15:36
jónévez 2009.04.13. 21:37:20
A köcsög motoron is köcsög, meg kocsiban is köcsög, sőt, némely kollega ugyancsak köcsög.
Amikor én vizsgáztam, még nem volt háromféle motorjogsi, mégsem volt több hülye motoros, a közlekedőedények:) számához mérten ugyanolyan százalékban kenődtek fel a fára, kocsira, szalagkorlátra.
jónévez 2009.04.13. 21:53:53
Ne mindenki vegye magára ezeket a szavaimat, de a mások leszólói gondolkodjanak el rajta.
jónévez 2009.04.13. 22:06:18
potha 2009.04.13. 22:07:51
motoros poszt és nem pörögnek a kommentek :D
jónévez 2009.04.13. 22:12:48
touch-kó 2009.04.13. 22:19:37
Miért kell tapasztalat?
-Hát rengeteg dolog miatt.Köcsögök mindenhol vannak,csak talán egy motoros jobban képben van a motorja teljesítményéről, mint egy autós.
(nemtudom,mikor csináltad a jogsid, de régebben nem voltak 180-190 lovas motorok)
Talán elsősorban egy motort jóval nehezebb vezetni mint egy autót.És inkább egy gyengébb motoron érdemes megtanulni,ami nem azt jelenti,hogy valaki ha nagyobbal kezd,automatikusan meghal.
Egy sima 600 as gyorsasági motor 1 esben 110-120 at megy.Ez 'csak' egy 600 as.
Sokan ott bassz*k el hogy egyből 600-750-1000-1000+ os gépet vesznek 0 tapasztalattal.Ezt én sem engedném!
Autónál is vannak ilyenek, de ott egy jobb autó is töredéke egy motor erejének.
Ami NEM jelenti azt,hogy autóban nem lehet meghalni.Sőt nagyon sok gizda kis kö*ög,sokkal veszélyesebb a honda civic-jében mint néhány 200 al közlekedő motoros.A plázapi*a típusú emberképződményekről ne is beszéljünk, akik suzuki, mini, vagy egyéb városi autókban NE ADJ ISTEN terepjárókban meresztik lottyadt seg*üket.
(Elnézést minden hülye kö*ög Honda civic-estől,illetve lottyadt seggű plázapi*ától,hogy őket említettem fel.)
Autóra is ugyanúgy kellene vonatkoznia fokozatosságnak.Kevesebb lenne a baleset,ha nem mindennki fittipaldinak képzelné magát a kocsiban.
Spanyolországban a friss jogsival KÖTELEZŐ kis teljesítményű illetve visszafolytott motorral rohangálnod, az első 2 évben.Ez lehet akár egy CBR,vagy GSX-R is.A lényeg hogy vissza legyen folytva.
És amit az autos-motoros iskolákban az emberek megtanulnak az sajnos egyenlő a 0-val.
Továbbá a motoros balesetet okozó 'motorok' java része robogó és nem nagymotor.(ezt egy magas rangú rendőr mondta)Ezt nagyon sokan nem tudják, és még mindig a 2-3 évvel ezelőtti MEcseki tragédiát hozzák fel.
Remélem válaszom nem kioktatásként vetted.
Szép napot
jónévez 2009.04.13. 22:49:30
Nekem 20 éves koromban 350-es JAWA-m volt, ha akartam volna, az akkori autókat az is túrta volna, de valahogy nem akartam. Sikeres lehetek-e?
Zúgtam is el párszor, hol a saját mulyaságom, hol a másé miatt.
De valahogy a mai napig úgy gondolom, a gyakorlatot gyakorlattal lehet megszerezni, nem újabb és újabb akadályok felállításával.
Az autósiskolákról nem ugyanaz a véleményünk, de lehet, hogy én szerencsés voltam? Nekünk az MHSZ-ben minden apró részletet megtanítottak.
Akkor mégis JB a legjobb?
látó szög 2009.04.13. 23:44:11
Sajnos a megoldás valamilyen szabályzásban lenne, ha már az emberek nem tudják saját magukat szabályozni. Ez az autókra is érvényes. Nekem van autós-motoros oktató ismerősöm, aki nem ma kezdte és ő is azt állítja, hogy kevés a gyakorlati óra és a követelményszint, ami elő van írva. Én pl. vizsgáztatnék csúszós pályán, meg úgy is, hogy valaki beszél a sofőrhöz vizsga közben (mint zavaró hatás), vagy kötelezővé tenném erre kialakított (mondjuk becsövezett autókkal), hogy kis sebességgel karambolozzanak és egyéb ilyesmi. De lehetne olyan vizsgapályát is csinálni, mint a rendőröknek a lövészetnél, hogy néha előugrik egy motoros vagy gyalogosfigura váratlan helyekről stb... Ha ezek lennének, egy csomóan jobban fel tudnák fogni, hogy mik is történhetnek vészhelyzetekben és hogy mennyire nem tuják kezelni az átlag sofőrök az ilyesmit. Tehát szumma szummárum a gyakorlatra kellene helyezni a hangsúlyt, másképp szólva kötelezővé tenni a gyakorlatot. És ez mindenféle kerékmennyiségű járműre értendő.
jónévez 2009.04.14. 00:17:24
És közben arra jutunk: a buta amerikai az egyszem kresz-tesztjével, és az egykörös vezetési vizsgájával egy szemmel sem rosszabb sofőr mint mi.
látó szög 2009.04.14. 00:43:48
Azt viszont mindenképpen bevezetném, hogy a tananyag része legyen (kötelezően, nem ellóghatóan), hogy legalább fél órát kelljen baleseti helyszínképeket nézegetnie annak, aki jogsit akar. Én egyszer végignéztem egy orosz oldalt, ahol ilyesmiket gyűjtött ki a jóember (gondolom sokan ismerik) és azokat látva még jobban elgondolkozom, hogy járművön/ben bármikor idejuthatok, még akkor is, ha én nem csináltam semmi szabálytalant.
indapass90210 2009.04.14. 00:51:42
Szóval, hüje a posztoló, mert nem volt nála tartalék tükör a motorosszezon ellenére, és ezért tart ott az ország ahol!
indapass90210 2009.04.14. 00:58:02
"A gyíkhosszabbítók jók lesznek amikor új vesére lesz szükségem..."
Tényleg, a genetikai megfelelés kódját minden motoros hátára fel kellene varrni, aztán amikor valakinek szervre van szüksége, tudna vadászni egy megfelelőt könnyedén. Mondjuk lehetne rá kengururácsos terepjárókat bérbeadó céget is alapítani. Bár személy szerint törvényekkel korlátoznám a vadászatot, leginkább esős időre, mert aki esőben motorozik, hát az már amúgy is agyhalott!
jónévez 2009.04.14. 00:58:17
jónévez 2009.04.14. 01:02:24
Agyhalott-e vagyok? :))
indapass90210 2009.04.14. 01:25:43
jónévez 2009.04.14. 01:36:58
De már nincs motorom 18 éve, teherautóra készülj! Na de kicsi teherautó, nem egyenlőtlen harc lesz! :)))
Agyalap 2009.04.14. 10:55:06
touch-kó 2009.04.14. 12:14:43
Pedig kellene, mert igaz brutálsian mutatja az igazságot,de sokat elrettentene,nem véglegesen csak ideig,óráig.
De ha már azzal meg lehet menteni egy rutintalan autóst,vagy motorost,gyalogost, akkor már van értelme.
Igen szoktam gyorsabban menni mint az autósok, de akkor nagyon figyelek,és nem minden áron húzom a gázt.
Csak sajna amikor betartom a KRESZT akkor jönnek a felelőtlen nem figyelő autósok.
touch-kó 2009.04.14. 12:15:58
SŐŐT, legalább tudod,hogy mennyire másképp viselkedik a motor esőben,nyirkos úton!
Előbb-utóbb mindenki találkozik a vizes úttal.
lwcolors 2009.04.14. 12:18:14
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.14. 12:43:43
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 12:54:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 13:29:36
Egy ilyet velem is előadott egy taxis a lomb utcában. Kivágott elém, és amikor ráduddantottam, büntisatu. Lassítás nélkül kerültem ki, Neki meg majdnem robbant a feje.
Donor 2009.04.14. 22:15:31
Mostmár ez sincs.
Mentségemre legyen előtte B jogsival Simoztam éveket, és csak anyagi okokból csináltam egyből nagyra.
Donor 2009.04.14. 22:17:49
Donor 2009.04.14. 22:25:32
Mondjuk motorral már nem szívesen közlekednék az USA-ban.
Circus 2009.04.14. 22:27:31
AKI hülye...
de nem mindig csak az hal meg...
Ez a baj...
Donor 2009.04.14. 22:27:41
AKi esőben motorozik az rendelkezik normális ruhával és ezért nem zavarja az eső.
Donor 2009.04.14. 22:28:52
látó szög 2009.04.15. 00:29:28
A szivató nem rossz ötlet :) Sajnos/szerencsére az én szerkezetem sem így sem úgy nem akar füstöt kibocsájtani. Én általában inkább szépen lassan lelassítok, hátha megunja a tologatást és megelőz. Menjen ahova akar. Általában bejön.
Vegaaa 2009.04.15. 19:02:12
a dudálás megijeszti a motorost, bicajost. viszont ha refizel az nem, ellenben ugyanúgy észre veszi magát. próbáld ki majd egyszer:)
Agyalap 2009.04.16. 11:47:08
cso zsi 2009.04.18. 21:59:01
www.inforadio.hu/images/gallery/1240081499/b/dsc_0136.jpg
inforadio.hu/hir/eletmod/bulvar/hir-272008
Agyalap 2009.04.19. 10:01:48
cso zsi 2009.04.20. 18:27:40
www.liveleak.com/view?i=5e1_1239414789
TH 2009.04.20. 18:42:07
Agyalap 2009.04.21. 11:30:07
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.21. 16:51:58
Megpróbálta kikerülni, arra számított, hogy megáll az autó. De az csak ment.. :-(
cso zsi 2009.04.21. 20:22:15
Mire számított a motoros?
Az autós majdnem elhagyja a kereszteződést, amikor beleáll a motoros.
A Merci egy tiszta, belátható helyzetben kanyarodik balra, ahol 50-nel nem ér oda semmi.
Körítés: jelzőlámpa, gyalogátkelőhely, lakott terület...
Ez közút, motorosfelvonulással, meg két birkával.
www.liveleak.com/view?i=68b_1239816922