Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem tetszett lehúzódni?!

2009.04.20. 09:54 :: SilentSound

Érzésem szerint Zsola némileg mazochista személyiséggel van felvértezve, hisz a lenti párbeszéd alapján őszintén szimpatikusnak érezni valakit, aki undorítónak nevez és végig sem hallgatja a mondandómat, meglehetősen furán veszi ki magát.

Most nálam is kiverte a biztosítékot az örök téma, de mivel kíváncsibb vagyok a kelleténél, tovább léptem az ilyenkor szokásos „anyád!” szintű kommunikációnál – azért nem eléggé.

Talán a feltűnik a fórumon, és megbeszélhetjük, hol volt helytelen a viselkedésem. Az eset ma esett (ápr. 16-án), 10:48-kor az M3-as befelé vezető szakaszán, az M0-ás és a Szentmihályi úti felüljáró között.

Jövök befelé, a szokásosan kényelmes 100-110-es tempóban, abszolúte zavartalanul, szabályokat betartva, tempomattal. Utolérek egy kék Astrát, amelyik jóval előttem behúzódott a belső sávba (fényszórói, helyzetjelzője nem égett). Mivel láttam, hogy a külsőben éppen volt valaki, gondoltam, hogy előz. De nem, tartja a vele egyező tempót, tőle kissé lemaradva. Kiteszem az indexet befelé, hiszen láttam, hogy mások is jönnek mögöttünk, köztük egy motoros.

Semmi reakció. Villantok, hátha nem vett észre – megint semmi. Dudálok – semmi, még csak a tükörbe se néz. Duda hosszan, index – talán nem vett észre? Jó, nem dudálok, de az indexet kint hagytam, hátha észreveszi, és lehúzódik, és talán a motoros is látja, hogy mi a helyzet. A külsőből addigra már lehúzódtak a lehajtónál, így a szélső sáv üres volt. Jobbról nem előzök, ez autópálya.

Nos, egészen addig mögötte maradtam, amíg el nem értünk a felüljáróig, ahol véget ér az autópálya vége tábla, itt az indexet is elvettem, majd jobbra kitéve kihúzódtam, nem is foglalkoztam vele többet.

Észrevettem, hogy nagyjából egy tempóban, együtt autózunk, felvetődött bennem a kultúrált párbeszéd lehetősége, de csak alkalmas helyen és időben. Beértem a Hősök terére, ahol a külső sorban mögém állt, és mivel piros volt, hát kiszálltam, odamentem. Ő ablakot lehúz kissé.

„-Kezit’csókolom, megkérdezhetem, hogy miért nem tetszett az autópályán lehúzódni?

-Hogy mi? Milyen autópályán?

-Az M3-ason, befelé.

-Hogy micsoda?

-Itt, ahogyan jöttünk!

-Jaaaaa, szóval maga az a ….

-Tessék? (nagy volt a zaj, alig értettem)

-Szóval maga az az undorító, aki nem tudja elolvasni, mennyi a megengedett sebesség?

-Nem látta, hogy jeleztem?

-De nem tartotta be a sebességet

-Elnézést, de azt hadd’ döntsem el én, hogy mennyivel megyek, és autópályán egyébként is jobbra tartás van!

-Miért nem előzött akkor meg, ha annyira siet?” – húzza fel az ablakot

-Jobbról!?”

Felhúzta, utolsó mondatomat meg sem hallotta tán, de mivel a sor is elindult, autómhoz siettem, közben egy hosszú dudával megjutalmazott.

Mivel ezek után az Oktogonig és a körúton egy ideig együtt autóztunk, el tudtam olvasni a rendszámát: IOH-731, a vezető egyébként egy jól szituált, középkorú hölgy volt, még szimpatikus is, őszintén.

De miért tesz ilyet? Erre várok kommenteket, akár az övét is!

393 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna autópálya kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2009.04.20. 17:15:58

@nopasaran: hát azért ezt megnézem magamnak, hogy az akadályozásra milyen jogi definíciót találsz, de hogy nem az általad idézettet, az tuti. :)

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:16:23

@TH:

De ha ROSSZL tudja, akkor rosszul i sdönt.

EZÉRT!!!!
CSAK azt írja elő a KRESZ, hogy
engedd el a gyorsabbat...

Mert ebbe beleférnek a hülyék is:-)))
Akik rosszul tudják éppen, vagy akiknek elromlott a kmórájuk és rettentő sokat csal...

A brilliáns logikat vedd észre a szabály mögött, ami az általános megoldást adja.

gyorsabb...hagy menjen...

TH 2009.04.20. 17:17:50

"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Ez van a magyarázatban, de itt sem írja, hogy az alacsonyan repülő járművekre is figyelemmel kell lenni.

TH 2009.04.20. 17:19:35

@nopasaran: NEM ezt írja a KRESZ, értsd meg. Csak akkor tudsz akadályozni, ha max. sebesség alatt mész. Ha annyival mész, akkor nálad gyorsabbak a KRESZ szerint nincsenek. Ha az akadályozás definíciójához figyelembe vetted a magyarázatot, akkor a 36. paragrafushoz írtakat is vedd figyelembe.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:19:52

@TH:

Mint írtam is:
E témára szövegezve alkalmaztam az
általános jogi fogalmi definicót....

Mivel kpetya közben talált a hivatalosban is, valami hasonlót, így ezek szerint helyesen fogalmaztam meg :-)))

TH 2009.04.20. 17:20:42

@nopasaran: Idézd az általános jogi fogalmi definíciót és annak forrását is add meg kérlek!

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:21:56

@TH:

Sokadszor...újra

SOHA!!!! NEM TUDHATOD BIZTOSAN, hogy
a max-al haladsz!!!!!! pl.
mert épp tévedésben vagy...

Ezért nem dönthetsz a másik közlekedőröl.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.04.20. 17:29:26

Valóban nem dönthetsz, nopasaran, ezért nem mehetsz a másik nyakára (sőt ha szigorúan nézzük nem villoghatsz, dudálhatsz neki).

Egyébként nem csak a sebesség a döntő: ha a külső sávban folyamatos a forgalom, nem kell kimenni. Ha valaki 100-al előz autópályán egy folyamatos kamionsort, és nem megy ki - rendes követési távolság, 40-50 méter is lehet köztük - semmilyen szabálytalanságot nem követ el. Lehetne figyelmesebb a mögötte jövőkkel, ez igaz.

TH 2009.04.20. 17:29:46

@nopasaran: nem döntök a másikról. Magamról döntök: max sebességgel megyek (ezt fel kell tudni mérni az út, a táblák és a sebességmérő alapján), akkor nem akadályozok.

plutó111 2009.04.20. 17:35:42

@zenparadox: Nagy kedvenceim az ilyen fasza gyerekek. Ne aggódj lesz még olyan is amikor beleszállsz az elötted haladóba. Azt különösen szeretem amikor hévégén két falu közti kihalt uton jön hátulról az ilyen fasza gyerek. Simán meg is ellözhetne de inkább beáll mögém 2 méterre 90-nél. Bocs de baromi primitiv viselkedés.

hufnagel@citromail.hu 2009.04.20. 17:36:03

Hülyeség ezt túlragozni, minden úton (autópályán és más, párhuzamos közlekedésre alkalmatos egyéb közutakon) mindenkor jobbratartási kötelezettség van. Azonban sajnos ezt nem nagyon tanítják a most végző autósoknak, így azok még hírből sem igazán tudják hogy mi is az?
Aztán játsszák még hozzá a "sebességet szigorúan betartom" és az "én majdnem rendőr vagyok" tipusú kisded játékaikat azokkal szemben, akik egy kicsit lazábban veszik fel az előírt sebességhatárokat, s akik 80 helyett mondjuk 84-gyel mennek.
Ideje lenne mindenféle fórumokon többet beszélni arról, ugyan mi is az a
- JOBBRATARTÁSI KÖTELEZETTSÉG! -

TH 2009.04.20. 17:37:11

@hufnagel@citromail.hu: minek írsz ilyet? lakott területen belül, felfestett sávok esetén nincs jobbratarts.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:44:51

@TH:

...és ha mégis, mert rosszul mérted fel ?

Amit nem tudsz rosszul felmérni, az az, hogy
a mögötted lévő gyorsabb akarna lenni....

Ezért CSAK ENNEK a ténynek a felismére MÁR ELÉG...és h afelsimeretd, akkortól, amint mód van rá el KELL engedni a másikat.

A TE és a másik sebességétől FÜGGETLENÜL.
Mert a KRESZ csak ennyit vár el...

Nem várja el, hogy hamarjában kiértékelgesd
a saját meg a másik jármű az általad VÉLELMEZETT limithez képesti sebésségét!

Egyszerű és világos az eset, mégis jöttök
a "nem akdályozok, ha limittel vagyok" dumával.

NEM TARTOZIK IDE!!!!
Csak addig kell eljutni
a KRESZ szerint, hogy

gyorsabb nálam...hagy menjen
(amint lehetséges...)

Ez a "én nem akadályoztam" fogalom, majd
legfelejjeb akkor kerül elő, ha lesz egy karambol és elkezdik vizsgálni, hogy a hátsó vagy az első a hibás(abb)...

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:46:36

@hufnagel@citromail.hu:

Neked jól láthatóan fogalmad sincs
a KRESZ-ről a jobbra tartás témában...

Olvassgas visszafelé, vagy
egy KRESZ könyvet :-(((

TH 2009.04.20. 17:46:53

@nopasaran: el kéne jutnod odáig, hogy megértsd, amit a jogalkotók leírtak, és amit magyarázatként hozzáfűztek hozzá. Ha ez sikerült, szólj, és beszélhetünk tovább. addig viszont felesleges.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:49:40

@TH:

Mit is irtak le lényegében...?
Azt, hogy engedd el...aki gyorsabb nálad.

SEHOL, SEMMILYEN KORLÁT nincs ám
a KRESZ-ben e szabályhoz hozzá kötve.

TH 2009.04.20. 17:52:57

@nopasaran: értelmezd a hozzá fűzött magyarázatot is, kérlek.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 17:55:44

@TH:

Szóval mi van akkor, ha
éppen rosszul tudod a limitet ?

Akkor mi a teendőm, nekem mögötted, szerinted ?

TH 2009.04.20. 17:58:14

@nopasaran: mi az, hogy rosszul tudom? A KRESZ szerint nem létezik olyan, hogy vki "rosszul tudja" meg szabálytalan meg ilyenek. Aki "rosszul tudja", az akadályoz. De könyörgöm, én szoktam tudni legalábbis Magyarországon, hogy hol mennyi a megengedett. Észreveszem a táblákat az út szélén, úgyhogy ilyen problémám nem szokott lenni.

Kar Ate 2009.04.20. 18:01:43

Ez persze bosszantó dolog lehetett, de ha nem bír lehúzódni, akkor én biztos megelőztem volna jobbról, ha tényleg sietek (ha az nem zavar, hogy egy bizonyos szakaszon túlléped a sebességet, akkor a jobbról előzés sem annyira veszélyes ha nincsenek túl sokan a közelben). Vannak akik "nem bevezető szakaszon" is beállanak a belsőbe 100-al, azt sem várod meg, hogy Bécsbe érjetek. kb. 2 km-re a várostól meg talán felesleges ennyire felúzni magát az embernek azért, mert valaki 5-el a megengedett alatt megy.

zenparadox 2009.04.20. 18:13:49

@plutó111: ne aggódj, én megelőzlek a lehető leghamarabb, nem szeretem más kipufogóját szagolni, és nem sportból megyek más mögött, csak ha muszáj :) amúgy pedig szándékosan vettem faszagyerekre a stílust, mert a nagy többség úgy hőzöng itt, mintha a büdös életben nem lépett volna még túl előírt sebességet, ami teljesen ellentmond a budapesti utakon és az autópályákon szerzett tapasztalataimnak. A visszhangok alapján csak arra tudok gondolni, hogy a kedves válaszolók vagy mind szentek, vagy oltári nagy álszentek, avagy mindenki békávézik

sikisiki (törölt) 2009.04.20. 18:16:57

@kpetya: Bocs, nem feltétlen neked szánom a hozzászólást, de a Hungária-70-hez: ugye nem a kötelező legkisebb sebesség 70, hanem a megengedett legnagyobb sebesség 70 van kinn? És ha én vidékiként a Bethesda bejáratához vezető mellékutcát nem szeretném eltéveszteni (mint ahogy már megesett velem), ezért megyek 40-el a belső sávban, akkor hogy kéne viselkednem?

plutó111 2009.04.20. 18:20:33

@zenparadox: ok, nyilván az egész poszt egy hülyeség (ha már szabályt szeg az ember akkor a jobbról előzés se gond autópályán). Csak nagyon utálom amikor beállnak mögém tök értelmetlenül. Előzni is sokkal könnyebb a követési táv betartásával (látom szabad lesz mindjárt az út akkor elkezdem nyomni a gázt mire odaérek mögé már jóval gyorsabb vagyok)

indapasssucks 2009.04.20. 18:31:54

nem emléxem, hogy ott mennyi a megengedett, de erősen kétlem, hogy 100 fölött van.

A másik meg az, hogy bár én elengedtelek volna, had menj ovodásokat tarolni ha annyira sürgős, valszin ha odajössz hozzám lerúglak a pirosnál.

IFA for the win :)

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 18:33:33

@sikisiki:

A KRESZ szerint CSAK FORGALMI okból mehesz lassan...

Az, hogy Te egy utcát keresel éppen, nos
az NEM JOGOSÍT fel az a lassúbb haladásra.

Tudod....
"(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."

Az utca keresés pedig nem indok...!
...a KRESZ hatáskörében.

indapasssucks 2009.04.20. 18:34:51

ja és kisbarátom, ha már ideírtad a hölgy rendszámát, írd már be a tiédet is :)

kiváncsi vagyok, a hölgy autójával vagy a tiedével előbb történik valami...

de most tényleg ^^

TH 2009.04.20. 18:39:39

@nopasaran: jajj, erről már volt egy vita, ebben lehet, hogy kpetya veled ért majd egyet, én nem. :)

Ro3 2009.04.20. 18:50:30

Nrmtom micsiál Dövan, de hülye a posztoló, mert kint felejtette a zindexét, és azért tart ott az ország, mert senki sem tart jobbra...ezt a sok balost...

monyon le 2009.04.20. 18:52:04

F@szom a sok traffipaxos rendőrbe - ezeket miért nem molesztálják? De ha én 50 Km/h helyett 58 Km/h csúszok be lakott területre azért már keményen büntetget!

És a kaján vigyor meg ott figyel az arcukon!!!

sikisiki (törölt) 2009.04.20. 19:11:35

@nopasaran: Miért is nem indok? Egyrészt 26. §(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell. - És nem úgy, hogy 70, aztán ha mégis be kell kanyarodnom, akkor satufék, ugye?
Másrészt 31. § (1)- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.
Tehát ennek értelmében én egy tök ismeretlen helyen is megpróbálhatok közlekedni, csak ez esetben nekem kissé más lesz a reakcióidőm, mint a naponta ott közlekedőknek. Vagy menjek inkább taxival?

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:18:24

@wellsystem:

50-es limitnél...
... az 51 km/h, az már szabálysértés, és
az 51-64 km/h esetén figyelmeztetéstől 30 eFt-ig terjedhet a tarifa.

Tessék egy GPS-el "hitelesíteni" a saját kmórát, hogy mennyit is csal...

Aztán hozzádni még 2-t (mivel ennyi a trafik tűrése). Így kiderül, hogy a valós
52-62-72-82-92-102-112-132 km/h esetén, mennyit is kell látni a kmórán..azt a számot nem kell túl lépni...akkor soha nem lesz bünti limit átlépésért... :-)))

A valós 52 km/h az várhatóan kmóra szerint olyan 58-60 lesz egyébként a gyakorlatban...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.20. 19:20:09

@nopasaran: Hm, az utcakeresgélés nem forgalmi indok? Ezt komolyan gondolod? Már miért ne lenne az? Hol van az megírva, hogy csak olyasvalaki közlekedhet egy adott helyen, aki úgy ismeri az összes utcát, mint a tenyerét?

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:25:45

@sikisiki:

hehehe... a balra bekanyarodásra való felkészülés (ilyenkor ugye index már kinnt van! és városban max. 30-60 méternyi lassulásról beszélünk) és az utca sarok hosszas keresése tötymörgéssel NEM AZONOS esetek!

Ez utóbbi TILOS!...ez van.

50 km/h >>> ~30 méter lassulás kell
70 km/h >>> ~60 méter lassulás kell

De a jobbak akik nem bénáznak az uton,
ennek a kb. 2/3-ából is megoldják :-)))
Azaz 20-45 méteren is képesek lekanyarodni...

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:27:25

@promontor:

NEM forgalmi ok...csak egyéni probléma!

Miért lenne forgalmi ok egy balek, aki nem tudja hova akar éppen menni... ?

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:33:45

Ebbe az utca keresés miatti lassú haladás kizárt, hogy belférne...


"(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."

Indokolatlanul lassan haladónak azt kell tekinteni, aki szubjektív!!!!!!!! okból való folyamatos lassú haladásával a forgalomban részt vevő járművek egyenletes és folyamatos haladását akadályozza.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:35:28

@promontor:

Közlekedhet nyilván..., csak nem mehet erre hivatkozva jóval lassabban a többieknél.

BKV reszelő 2009.04.20. 19:43:59

@kpetya: "És mi van ha kis nemzetiségi hullik az égből?"

Nos....gázt adok, hogy odaérjek, mielőtt visszapattan. :)

flea 2009.04.20. 19:44:06

Lehet mindkét felet hibáztatni, de:

- Amíg Magyarországon a legtöbb helyre 20-szal kisebb számot írnak ki, mint ami ésszerű, addig az lesz, hogy a közlekedők felül fogják bírálni ezeket (ott is, ahol nem kéne, pl. bizonyos falvakban, ahol használják a józan eszüket és olyan táblát tesznek ki, amilyet kell). Sose felejtem el, amikor az M1-M7 kivezetőn - elvileg 100-as korlátozás - a belső sávból egy (nem villogó, nem szirénázó) rendőrautó "tolt le" - 130-nál. :)

- Aki a másikat direkt sz*patja a forgalomban, az akkor is egy mocskos szemétláda és nem mellesleg közveszélyokozó, ha betű szerint mindenben tökéletesen igaza van.

Úgyhogy a dolog súlyosságát mérlegelve szerintem a posztíró hibája eltörpül a másik félé mellett.

plutó111 2009.04.20. 19:44:48

@nopasaran: tévedsz ha nincs kötelező minimim sebesség megteheti (kresz nem írja elő hogy előre lásd a milyen táblák lesznek kint 100 méter múlva)

plutó111 2009.04.20. 19:49:59

@nopasaran: Közlekedhet nyilván..., csak nem mehet erre hivatkozva jóval lassabban a többieknél.

flea kapja a pontot..

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.20. 19:50:05

@nopasaran:

Aha. Szerinted. Szerintem meg nem. Az a baj, hogy a Te értelmezésed szerint az is szubjektív probléma, ha valaki pl. parkolóhelyet keres.

Az meg má' nehogy "balekség" legyen, hogy valaki egy idegen helyen lassabban közlekedik és a balra bekanyarodáshoz a különben elegendőnél valamivel korábban középre sorol és ott valamivel lassabban fog haladni.

Szerintem ez a KRESZbe simán belefér. A kulturált közlekedésbe meg aztán méginkább.

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 19:54:41

@promontor:

A parkoló keresés FORGALMI OK és ugye
LÁTSZIK is az OK az indexből és lehúzódásból...
... a lassúságon kívűl.

A balra kanyarodás szintén forgalmi ok és szintén latszik az OK az indexből illetve a behúzódásból.

A több saroknyi cammogás (utca keresés) NEM forgalmi ok...és ezért nem is látszik semmiből, hogy miért is lassú a jármű...

Szóval nem kéne összemosni a dolgokat!

plutó111 2009.04.20. 20:00:14

@nopasaran: és mi van ha nem lehet adott helyen balra fordulni vagy egyirányú az utca és nem fordulhat be (és ezt nem tudja előre), akkor az egy szemétláda aki gátolja a forgalmat?

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 20:16:21

Akkor ez kiderül kb. 4-5 másodperc
ill. 25-60 méter út megtétele alatt...
....miközben ugye KINNT AZ INDEX tehát a hátsó tudja mi következ(ne).

Aki szerint az azonos eset a több saroknyi lassú index nélküli cammogással "utca keresés" címen....annak elgurult a dilibogyója, szerintem.

Megint leírom nem kéne összemosni a
rövid ifeig tartó, indexxel jelzett tevékenységet...a balfasz hosszú ideig tartó, indexel nem jelzett cammogásával....

Ez utóbbi a KRESZ szerint TILOS...és kész.

Szendwich 2009.04.20. 20:18:30

A témához csak annyit fűznék hozzá, hogy egyes büdös bunkó sofőrök az autó életkorához és márkájához kötik a jobbra tartás fogalmát. Az az, hogy ki elől húzódnak le, és kivel kezdenek kekeckedni. Szánalmasak az ilyenek!

plutó111 2009.04.20. 20:25:47

@nopasaran: figyu még azt ha leírod hogyha elmész egy idegen helyre ahol esetleg az utcanévtáblák is csak immel-ámmal vannak kitéve, ott hogyan tájékozodsz max sebesség mellett akkor igazat adok neked... (és persze van vagy 50 közlekedési tábla 100 méterenként)

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 20:36:39

@plutó111:

Jómagam speciel manapság már GPS-el.
(immár egy tank benzin áráert elérhető, barkinek a cucc)

Régebben pedig, előre kiírtam az útvonalat a város térképről.

Melyik utcca, hányadik saroknál merre forduljak...tudod nem kötelező ám totál felkészületlenül bolyongani egy idegen helyen.

Ha "váratlanul" vetődtem valahová, akkor meg az első városszéli benzinkútnál vettem egy város térképet..és azon tervztem.

Így aztán kb. az összes magyar város
autós térképe ma is benne van kocsiban...

Nem szokott olyan meglepi érni, ami arra kényszerítene, hogy kilométereken át cammogva sasoljam hol is lehetek vajon...

primatus 2009.04.20. 20:40:56

@zenparadox:

"az is mérlegelés kérdése, hogy mi a biztonságos követési távolság, mert én például még soha nem csúsztam bele senkibe hátulról, még akkor sem ha szopatni akart és tövig belelépett a fékbe, mert persze azt már nem bírja idegekkel hogy 60 centivel a seggében tolom le az útról
"

Majd ne csodálkozz, ha egyszer valaki jól pofán vág a veszélyeztetésed miatt. Te csak ne mérlegeld, hogy elég lesz az a 60cm-es követési távolság! Rohadtul utálom azokat a fajankókat, akik ott lógnak és villognak a hátsó lökhárítómon, miközben a külső sávban jelentősebben lassabban haladnak és a követési távolságot betartva haladok az előttem lévő oszlop mögött. Múlt hét pénteken reggel, nem te voltál véletlenül az M5 bevezetőn? 80-as évekbeli Mazda 626, vagy mi.... benne harcsabajszos kisebbségi kolléga? Csak az azonosíthatóság miatt.... Közben ott ül a nejem és a lányom a kocsiban és az ilyen barmok, mint te nem csak magukat, hanem másokat is veszélybe sodornak kb. 1perc előnyért. Szállj magadba kiscsákó, mert egyszer valaki megtalál!

nagyzee 2009.04.20. 20:46:58

Nos, ha előttem megy valaki tartósan az autópálya belső sávjában, akkor simán kimegyek a külsőbe és elmegyek mellette jobbról. Ezt én nem nevezem előzésnek, egyszerűen kimegyek abba a sávba, amiben elvileg haladni kötelező...és egészen addig haladok a külsőben, amíg utol nem érek valaki, akit szabályosan MEGELŐZÖK és visszatérek a külsőbe. Ha ezért valaki (rendőr) megállít és azt mondja, jobbról előztem, akkor jelentsen fel, majd a bíróságon megmutatom a fedélzeti kamera felvételét.

plutó111 2009.04.20. 20:48:52

@nopasaran: hát ez igy nem tünik hihetőnek. Egyébként meg ha valaki keres valamit (pl egy utcát) az azért észrevehető (kereszteződéseknél lassit stb...), aki ezért ideges annak nem kéne autót vezetnie..(meg még jó sok embernek ebben az országban)

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 21:07:47

@plutó111:
Aztán mé nem?!

Tudod volt az életemben (még jóval a GPS előtt)
vagy 6 év amikor bankkártya olvasókat és pénztárgépeket telepítttem üzletekbe...

Bizony napi 4-5 címet kellett megtalálnom addig soha nem látott helyeken az országban.

Gyakorlatilag minden néhány ezernél több lakosú települését megismertem akkoriban...
...és talán soha nem kellett utca sarkokat sasolnom ehhez... :-)))

Szóval miért hihetelen, hogy nem mindenki olyan sötét, hogy felkészülés nélkül vakon indul útnak... ?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.20. 21:13:49

@nopasaran: Azt mondod, kinn az index, csak az a baj, hogy aki utcát keres, az nem tudja, hogy éppen most kanyarodna-e, vagy majd csak három utcával később, és amíg nem tudja beazonosítani, addig ugye nem is teheti ki, mert éppen az lenne a félrevezető.

Egyébként szerintem el kéne egy pillanatra felejteni azt, hogy mit gondolunk a KRESZről ezügyben és egy kis megértést és előzékenységet mutatni a másik iránt.

Lehet, hogy Te egy tök ismeretlen városban is mindig perfektül tájékozodsz, de sajnos nem mindenki ilyen tökéletes. A GPS-re pedig akkor hivatkozhatsz, ha majd minden autóban kötelező tartozék lesz. Az meg, hogy Te Kiskundorozsma térképét is megveszed azért az egy alkalomért, amikor életedben ott jársz, az megintcsak olyasmi, amit persze megtehetsz, de nem feltétlenül várhatsz el a másiktól. Arról nem is beszélve, hogy ha térképpel az öledben vagy az ülésen tájékozodsz, akkor jobb is, ha nem hetvennel száguldasz, mert igencsak elvonja a figyelmedet a forgalomtól.

Az szerintem egy rutinos vezető számára elég hamar kiderül, hogy azért megy-e előtte valaki lassan, mert mondjuk nem ismerős és keres valamit, vagy azért, mert "népnevelni" akar. Az előbbit csesztetni meg szerintem elég nagy bunkóság.

Pláne a Hungárián, ahol simán kikerülheted.

Szóval én csak azt mondom, kéne egy kis megértés és előzékenység. Csodákat tud tenni.

Ro3 2009.04.20. 21:25:58

GPS progi, ami kb fél éves sem volt akart már bevezetni olyan utcába, ami fémrúdakkal volt lezárva :) Volt egy satufék...
Nopasaran szerintem az emberek 99%a nem olyan tökéletes, mint TE (szigorúan nagy betűkkel), de azért egy kis előzékenységgel még javíthatsz a már amúgy is elképesztő képességeiden.
Speckó én ha keresek helyet GPSsel, akkor nem tökölök, ha el is rontom a fordulót, akkor is vissza tudok oda találni. Ha meg nincs GPS akkor leteszem a közelben a gépet, és a 2 beépített biomechanikus csökevénnyel keresem meg a helyet.
De ettől függetlenül nem száll le a nyakamról a tökfödő a gőztúltengéstől, ha valaki lassan megy előttem, mert helyet keres...tud, élni és élni hagyni.

Ro3 2009.04.20. 21:33:00

Ja még annyit, h az autópályán büntetős, belsősávban közlekedős f@xoknak meg esernyőt a valagukba, majd kinyitni...

nopasaran (törölt) 2009.04.20. 21:37:53

@Ro3:

No azért... megnézném az arcod amikor már éppen 7. sarkot autózod valami agyament utca kereső mögtött 35-el cammogva...és előzni meg nem tudsz.

Mellesleg sokaknak mondjuk a Hungárián sem egyszerű 30-40-ről átsorolni a 70-80-al zúgó másik sávba...Mert félnek a motorhangtól :-)))
...és sokan nem is tudnak intenzíven gyorsítva vezetni a sürűbb forgalomban.

Kicsi79 2009.04.20. 21:44:31

@kispista: Mi lenne ha ELOLVASNÁD és ÉRTELMEZNÉD is a posztot, nem csak ugatnál?

Ro3 2009.04.20. 22:00:34

@nopasaran: Megtörtént, kivártam a dolgot agyvérzés nélkül, és vidám maradtam. Nem voltam mérges, nem kerültem közelebb ezáltal a fekélyhez, és nem ragasztottam rá másokra sem sem a feszültséget, sem a lökött elvárásokat. ;)

TH 2009.04.20. 23:03:17

@nopasaran: Hát nem tudom. Én sok városban voltam már, akár térképpel és esetleg utastárssal felszerelkezve, de idegen helyen soha nem olyan könnyű a tájékozódás. Ha az utas nézi a térképet, akkor egy fokkal könnyebb, de én bizony nem tudok egyszerre térképet nézni, és a közlekedésre is figyelni. És mondjuk egy ismeretlen nagyvárosban elég egy egyirányú utca ahhoz, hogy az eredeti tervnek keresztbe tegyen. Mondjuk én is igyekszem nem túl lassan menni, de bizony ha utcanévtáblát szeretnék elolvasni, akkor kénytelen vagyok csökkenteni a sebességemet. És eddig sikerült célhoz érni minden bel- és külföldi városban is, de néha gonosz módon lassabban hajtottam, mint ha már ezredszer járnék ott. És mi van azokkal a kisebb településekkel, amihez mondjuk adott esetben nem adnak ki térképet? akkor mi a fenyőt csinálsz?

apukád 2009.04.21. 01:03:54

Ti hova rohantok?
Ok, rohantok. Kiszállni, meg beszélgetni utána ráértek?
Némi logikátlanságot vélek felfedezni.

Persze ez a fajta büntetés - le nem húzódás, kiállás a leállóba, nehogy már valaki előzzön, stb - önbíráskodás. A szabályok betartatása ugyanis a rendőrség dolga (lenne). Csak ezt nem veszi észre a tulok. Aztán amikor ő szenvedi az önbíráskodást pár pofon formájában, felháborodik. A qtya sem érti ezt.
Tolerancia, türelem.
Vegyetek egy jó hifit a kocsiba, légkondit, döntsétek hátrébb az ülést, légzőgyakorlat - ugye mennyivel jobb?!
Most nézz az órára: 4 perccel vagy hátrébb. Annyi alatt max egy rövid bunyó fér bele pitstoppal. Akkor meg...?

kpetya 2009.04.21. 08:16:14

@nopasaran:

Nem, a kresz szerint "... nem akadályozza". Namármost, csak annyit kell tennem, hogy ne akadályozzalak és ezt megtehetem gyorsítással is. Egészen az utra megengedett maximumig.

kpetya 2009.04.21. 08:17:55

@nopasaran:

Mi a teendő ha kis nemzetiségi hulik az égből vagy piros hó nyáron. Semmi. Butaság a felvetésed. Mi van ha vki viccből teszi ki a korlátozó táblát?

kpetya 2009.04.21. 08:18:44

@nopasaran:

Te, ez igy nem ér. Vagy elfogadod a magyarázatot vagy nem. De ne mazsolázz, hogy mikor igen és mikor nem.

kpetya 2009.04.21. 08:19:48

@sikisiki:

Ha lehet balra kanyarodni.

kpetya 2009.04.21. 08:21:55

@sikisiki:

Igen, ha képtelen vagy felvenni a forgalom ritmusát.

A kanyarodásra felkészülés "forgalmi ok". Ráadásul indexxel jelezni kell. De ha huzamosabb ideig teszed pont olyan sokáig használni a buszsávot jobbra kanyar címén.

kpetya 2009.04.21. 08:23:21

@plutó111:

Van kötelező min sebesség. Nem nominális érték, de van. Nem akadályozhatod a mögötted lévőt, hogy az utra érvényes maximummal menjen. Na ez a kötelező minimum.

kpetya 2009.04.21. 08:25:27

@plutó111:

Nem, ez kötözködés a részedről. Ez a tévedés belefér a forgalmi okba amig normális keretek közt van. Ráadásul az ilyet elöre jelzik (pl balra kanyarodni tilos vagy kötelező haladási irány).

kpetya 2009.04.21. 08:26:53

@promontor:

Nem pubikám, az ugy van, ha nem ismered a környéket, akkor jobbra huzodsz és ugy probálod beazonosítani hol vagy.

kpetya 2009.04.21. 08:30:39

@promontor:

cseszki jössz a butasággal.
Hungária, ott pár helyen lehet balra kanyarodni, elöre jelezve van és dedikált kanyarodó sáv. Két eset van, sürű a forgalom vagy nem. Egyébként is ott a középső sáv mint alternativa "keresni".

kpetya 2009.04.21. 08:32:17

@nopasaran:

Értsd már meg az 50km/h egy platoni idea. Csak elméletileg létezik. A kresz a valós élet, ott az 50km/h az amit a kötelezően előirt sebességmérő berendezésed kijelzője mutat és leolvasod.

j311 2009.04.21. 09:42:44

Na már megint egy letolós paraszt, meg egy KRESz-t nem ismerő idióta.
1, Jobbra tartás kötelező.
2, Sebességkorlátozásokat betartani kötelező.

Aki nem tartja be a sebességkorlátozást, az ne követelje senkitől a jobbra tartást!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.21. 10:15:04

@kpetya: Ha majd megtanulod a jómodort, akkor esetleg válaszolok is. Bár nincsenek illúzióim, többen töbször elmondtuk neked, hogy arrogáns és lekezelő a modorod, de látom, képtelen vagy felfogni.

TH 2009.04.21. 10:45:09

@kpetya: parasztkám, megint jössz ezzel a stílussal? főleg most nem értem, hogy minek szólsz be promontornak, nem nagyon mondott neked ellent, ha jól vettem észre...A hungáriáról balra kanyarodást emlékeim szerint nem promontor vetette fel, hanem noparasan...

blogsámán 2009.04.21. 11:24:06

@kpetya: Ezek szerint, ha parkolóhelyet keresek egy szűk egyirányú utcában, ahol olyan szorosan parkolnak az autók halszálkában, hogy csak 5-10 m-ről látom meg az üres helyet, ott is 50-nel kellene mennem. Gratulálok! Soha nem értettem miért kell ledudálgatni a nem a max-mal haladó autót. Főleg olyan helyen, ahol simán el lehet menni mellette (Hungária krt.). Nyilvánvalóan megvan az oka a lassabb haladásra, és ezt tiszteletben kellene tartani.

kpetya 2009.04.21. 11:28:36

@blogsámán:

Mond mit fárasztasz a hülyeségeddel/hülyeseggedddel?

kpetya 2009.04.21. 11:34:30

@promontor:

Ha papagályként ismétled a butaságot, ne csodálkozz. Miért lenne elfogadható érv "keresem az x utcát" a Hungárián a belsőben 40nel??? Ha keresel vmit vagy lassabb vagy a megengedettnél akkor huzodj jobbra. Ha balra akarsz kanyarodni, időben sorolj balra. Ha nem lehet balrakanyarodni ne hivatkozz arra, hogy azt szerettél volna. A hungárián és a hasonló utakon elöre jelezve van mikor lehet és mikor nem.
Innentől kezdve minden ilyen csak kifogás keresés. Akár te mondod akár más.

TH 2009.04.21. 11:38:01

@kpetya: te, mi az a papagály? olyan, mint a kölyál?

TH 2009.04.21. 11:46:54

@kpetya: Egyébként életszerű probléma, hogy az ember több sávos úton balra szeretne kanyarodni, és keresi a megfelelő utcát (nem csak a Hungária lehet az). Ha a külsőben menne, akkor a megfelelő utca megtalálásakor be kéne rongyolnia a belső sávba, és onnan balra kanyarodnia, ez igen veszélyes mutatvány lehet. Én ilyenkor a belsőben megyek csökkentett sebességgel. ha vkinek útban vagyok, majd megelőz jobbról. Lakott területen belül azt hiszem, hogy ez nem akkora tragédia azért.

kpetya 2009.04.21. 11:58:50

@TH:

Életszerűnek életszerű, csak a megoldás nem. A normális megoldás, hogy jobbra huzodva nézed az utca neveket majd ha a keresett utca elötti első v. második utcát megtalálva besorolsz balra.

Másrészt nem életszerű. Mert ha sokan vannak, akkor forgalom sebessége is lassabb vagyis nem annyira gond a belsőben a lassabb haladás. Ha meg kevesen akkor meg az átsorolás nem lehet gond.


Egyébbként is 2x2 sávos uton honnan látod jobban az utcaneveket? A belsőben vagy a külsőben?

TH 2009.04.21. 12:04:34

@kpetya: Jó, akkor rosszul csinálom, de most megvilágosodtam...hagyjuk...van amikor így jobb, van amikor úgy...ez egy tök értelmetlen vita.

kpetya 2009.04.21. 12:17:21

@TH:

Most nem azért, de mennyire jó megoldás az, ha bal kanyart keresve, a az utcát megpillantva belefékezel, "hurrá meg van"?? Mert 40ről nem fogsz tudni elsőbbséget megadva bekanyarodni. Mire elolvasod az utca nevet addig már tul is szaladtál rajta.

TH 2009.04.21. 12:57:27

@kpetya: Jó. Mondom, hagyjuk, ennek a vitának tényleg nincs értelme. :)

Ro3 2009.04.21. 18:20:15

@TH: Vigyázz, lesüllyedsz a szintjére :D

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.22. 01:50:19

Szerintem Zsola legközelebb csak nyugodtan feküdjön rá a dudára, oszt ennyi. középkorú rendőrnéni meg majd csak megunja.

kpetya 2009.04.22. 08:38:10

@Ro3:

Neked sem ártana némi felemelkedés.

kpetya 2009.04.22. 08:38:45

@Király Rák:

Rendörnéni a nénikéd. Élt a jogaival.

kpetya 2009.04.22. 08:46:32

@Ro3:

Ha te is ugy gondolod, hogy elegendő indok és a legjobb megoldás 40nel menni a hungária belsősávjában azért mert utcát keresel és balra akarsz kanyarodni, hogy bevásárlókocsiösszegyüjtő állást vállalj, komoly protekcióval tán megkapod mert másra a szinted kevés. gépjárművet meg ne vezess.

TH 2009.04.22. 10:24:05

@kpetya: látom ráhajtottál, hogy Silent megint bannoljon téged. :)

neo84 2009.04.22. 15:51:34

Nohát.. Igazából mindíg mosolygok (bár inkább sírnom kéne), amikor azt látom, hogy bizonyos emberek csak azokat a szabályokat hajtogatják folyton, ami az ő igazukat támasztja alá. "Téged ne az zavarjon, hogy én gyorsan megyek, hanem inkább az, hogy miért nem alkalmazod a jobbra tartást." és társaik. Kérdezhetek? Ha nem, akkor is fogok. Tegyük fel, hogy a közlekedésben csak 2 szabály van, amiből Te megszeged az egyiket. Hogy jössz Te ahhoz, hogy rendre utasítsd azt, aki megszegi a másikat? Ha Te rugalmasan kezelheted az egyiket, akkor Ő miért ne tehetné ugyanezt a másikkal? Ugyebár minden szabály mindenkire vonatkozik. Tehát Te sem kezelheted rugalmasan azokat. Majd ha Te betartasz mindent, akkor lesz jogalapod elítélni valakit, aki vét ellenük.

Picit más, de ide vág: Ebben a három napban erősebb rendőri jelenlétet tapasztalni. Én személy szerint ennek nagyon örülök, mert kivételesen a legtöbb "kritikus helyen" ezúttal kényelmesen tudok a saját tempómban közlekedni. Abban biztos vagyok, hogy mindenki ment már 50nél 55tel. Viszont abban is, hogy ez nem jogosít fel senkit arra, hogy 75tel tolja 50esnél, mint ahogy szokás az bizonyos körökben. Bízom benne, hogy eredményes lesz ez a mostani 3 nap és szereznek néhány kellemetlen élményt a "gyorsabb vagyok vazze" hozzáállású személyeknek.

kpetya 2009.04.23. 10:14:47

@TH:

Oszt miért? Kulturált hangnemben fogalmaztam meg egy véleményt. Nem volt feljebbmenők emlegetése, nem voltak csunya szavak.

Zsola777 2009.04.23. 14:46:40

@neo84: Soha senkit nem kényszerítek semmire, én valójában csak közlekedni szeretnék. A dudálással és villogással sem szegtem szabályt.
Az egy dolog, hogy gyorsabban próbáltam meg menni (büntessen meg, kééérem! :)).
Lehet nevetni, de az alapeset mégis az marad: hagyjuk-e közlekedni a másikat úgy, hogy a legkevesebb veszélyt okozzuk, vagy csakazértis megszívatjuk, hogy nekünk legyen igazunk?
Nem előztem jobbról, de borítékolom, hogy az ilyen vezetőket nagyon sokan - lásd hozzászólások - is megelőznék, megelőzik.
Ez pedig veszélyes, és én igenis fogok dudálni emiatt. Lehet, hogy engem utál, de ha rájön arra, miért lett a KRESZ így kitalálva, akkor talán kevesebb veszélyhelyzetet fog okozni. Csupán ezért.

De mosolyogj, és gondold azt, hogy én egy "gyorsabb vagyok wazze" típus vagyok. Talán egyszerűbb így neked. :P

A rendőri jelenlétet én is támogatom, csak azt nem értem, hogy ahol 50 a megengedett, miért lassítanak 35-40-re sokan? És miért bámulnak balesetnél, feltartva a forgalmat? A fenti hölgy megérzésem szerint pontosan ilyen.

TH 2009.04.23. 15:19:00

@kpetya: csak személyeskedtél. :)

Zsola777 2009.04.23. 20:00:48

@neo84: ...mármint jobbról, ami veszélyes.

neo84 2009.04.24. 17:41:13

@Zsola777: Pontosan ezt mondom én is: Nem véletlen lett a KRESZ így kitalálva. Ahol max 50, ott max 50, ahol max 60, ott max 60, stb. (Itt szokott előjönni, hogy mennyit csal az óra, stb.) Mindkét nézőpont mellett és ellen is lehet érveket sorolni. Egyszerűen senki sem tolerálja a másikat és felsorol minden szabályt, amit a másik szerinte megszeg, mert ezzel úgy érzi, a saját szabálytalankodása nem számít. Ez szerintem hülyeség, csak úgy, ahogy azt hasonlítgatni, hogy ki okoz nagyobb veszélyt. Azt, hogy miért lassítanak 35-40-re ha meglátnak egy rendőrt, nem tudom, de gondolom, rossz a lelkiismeretük. :)

Higany 2009.04.28. 21:52:49

Kedves Zsola, csodálom, hogy a középkorú hölgy nem ezt mondta neked:
"-Elnézést, de azt hadd’ döntsem el én, hogy betartom-e a jobbratartási kötelezettséget"
Most őszintén, milyen alapon szelektálsz te a KRESZ szabályok betartása között, majd kérsz számon másokat, mert ők más szempontok szerint válogatnak közülük?
Ezt kár volt világgá kürtölnöd, ez a post csak egy újabb, jelentéktelen tünete a magyar társadalom morális válságának.

Zsola777 2009.04.28. 22:52:23

@Higany: A morális válság nem nálam látható, részemről egy reakció a morális válságra.
Ok, tegyük fel, hogy gyorsan hajtottam (legyen, pedig nem így volt), pontozzuk, ki okoz nagyobb "morális válságot" :)

1. Ő nem tartott jobbra, én gyorshajtottam (1-1)
2. Ő feltartott, én szabályosan jeleztem előzési szándékomat (2-1)
3. Ő a mögötte haladótól elvárta volna, hogy jobbról előzzék (3-1) Normális!?

De már leírtam egy párszor, hogy az egész helyzetben az a legnagyobb baj (ha nem is én jövök, de más), hogy a mögötte lévőt szabálytalan jobbról előzésre kényszeríti.
Ez veszélyes. Sokkal inkább, mint a 100 helyett a 110, vagy a 80 helyett a 90 autóúton/autópályán/gyorsforgalmi úton.

Zsola777 2009.04.28. 22:58:27

No igen, akkor ne az legyen a kérdés, hogy ki okoz nagyobb veszélyt, aláírom, a gyorshajtás is veszélyes.
De: amíg a gyorshajtásommal én magam vállalom a felelősséget (és elhihetitek, nem szoktam vakvezetni, se az útviszonyoknak nem megfelelően gyorshajtani), addig ő olyan hibát követ el, ami mások közlekedésére közvetlenül kihat, nem is kicsit.
Mi több, tettének nincs is tudatában, vagy úgy gondolja, hogy a szabálytalanságával a gyorshajtást meg fogja szüntetni. Hát nem. Jobbról előzést generál, és ez neki teljesen egyértelmű (lásd szöveg). Na ez verte ki a biztosítékot, nem pedig az, hogy nem tudtam leelőzni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása