Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elütöl! Elütöl!

2009.05.10. 11:48 :: SilentSound

Nagy szívás olyan helyen lakni, ahol több az autó, mint a parkolóhely. Még nagyobb szívás ilyen helyre este 7-8 után hazaérni, amikor már mindenki más lepakolta a kocsiját elfoglalva minden használható négyzetcentiméter aszfaltot és egykor fűvel borított felületet. Ludmilla ezt is tovább tudta fokozni azzal, hogy majdnem megverette magát, azt meg csak remélheti, hogy az autója sem lesz összekarcolva, mikor egy reggel munkába indul.

Nos, eljött ez a nap is, ma végre sikerült volna "szétveretnem a pofám". Ha nagyon akartam volna, de nem akartam, inkább rendőrösdi lett belőle, semmi tanulsággal a végén.

Történt ugyanis, hogy 20:30 körül megérkeztem a Micrámmal a VIII. kerületben található Gutenberg térre, ami mellett lakom, és gyakran szeretek itt parkolni, mert egyrészt kivilágított, bekamerázott, és a teret megkerülve legalább 5 különböző irányban neki lehet indulni a belvárosnak. Szinte mindig teszek egy kört, hogy a legközelebb álljak meg a lakásomhoz, közben feltérképezem az esetleges szabad helyeket (ezen a környéken este 7 után szabadhelyet találni külön képességgel lehet csak, no meg egy pincsivel, a jelek szerint).

Szóval épp elmentem az egyik épület előtt, ahol konstatáltam, hogy van egy szabad hely egy rokkantaknak fenntartott parkolóhely mellett, és ugyan szűkösnek tűnik, dehát elfértem volna... és ugyan áll egy kb. 40 éves nő előtte egy kiskutyával, de nyilván kutya sétáltatás közben beszélget egy taggal, így a köröm után - más parkolót nem találván, elkezdtem bekanyarodni a nő irányába.

A hölgy ekkor szoborrá meredt, és semmi hajlandóságot nem mutatott, hogy arrébb szeretne menni, így lehúztam az ablakot, és szóltam neki, hogy elnézést, de akkor én itt most parkolnék, már ha szabad. Hát nem volt szabad. Kábé a következő párbeszéd zajlott le közöttünk:

- Elnézést, szeretnék ide beparkolni.

- Ide nem, mert a férjem fog ide beparkolni.

- Ne haragudjon, de gyalogosként nem foglalhatja a parkolót, álljon arrébb.

- De én itt lakom, és ide fog a férjem beparkolni.

- Én is itt lakom, és szeretnék beparkolni.

- Nem fogsz itt te sehogyan sem parkolni, mert a férjem szétveri a pofád!

Ekkor elkezdtem közelíteni felé, és szóltam neki, hogy:

- Álljon el az útból, mert nem akarom elütni!

Ekkor már egy csomó autó torlódott mögöttem, a nő állt szoborrá meredve, és csak azt tudta hajtogatni, hogy a férje szétveri a pofám. Mindezt a mellette álló kis cimbije is végignézte, és egy pár a kapubejáratnál, akik a rokkantparkolóra tekintgetve eleve nem értették, hogy min vitatkozunk.

- Menj innen, mert jön a férjem. és szétveri a pofád.

- Jó, akkor hívom a rendőrséget

- Hívjad nyugodtan, akkor is szétveri a pofád a férjem!

Ekkor elővettem a telefonom, lányos zavaromban először a 112-t sikerült hívnom, közben megláttam a bal tükörben, hogy a felbőszült bika közelít fekete ingben és fuxban, gyorsan felhúztam az ablakot, kicsit arrébb álltam, hogy a 40 autót mögöttem elengedjem, de ekkorra már egy kisebb csoport alakult ki körülöttünk.

Aztán rájöttem, hogy a 107-et kell hívnom, de addigra már rángatózott az idegtől és a félelemtől a bal lábam a kuplungon, akkor már kicsit bántam, hogy mibe keveredtem, mert nekem itt most tényleg szét lesz verve a pofám... A rendőrség szuper gyorsasággal kapcsolta magát, majd a nyolcadik kerületi kapitányságot is, elhadartam sokkos állapotban, hogy megfenyegettek, hogy szétverik a pofám, és hogy ilyenkor mi a teendő.

Közben tettem egy újabb kört a tér körül, mert jöttek mögöttem, és nem akartam feltartani a forgalmat, amikor megláttam magam mögött egy rendőrautót, a telefonban mondták, hogy azonnal intsem le. Leintettem, odarohantam, hogy jöjjenek, mert épp a rendőrséggel beszélek, és hát ugye lenne itt ez a kis probléma. Megkértek, hogy állítsam arrébb az autót, addig ők odamentek a siserehadhoz, addigra a kedves férj a rokkantparkolóban állva törölgette a szélvédőt.

Odasétáltam, bár megmondom őszintén, jobban örültem volna, ha az egyik rendőr átjön hozzám, mert semmi kedvem nem volt szembesülni a csapattal. Ahogy közelítettem, a nő ordítozott, hogy életveszélyesen megfenyegettem, hogy elütöm, és van rá tanúja is. "Azt mondtad, hogy ELÜTÖL!!!!" - ezt hajtogatta, a pasi hallgatott, a tanú bólogatott, a párocskám, akik az egészet végignézték kicsit arrébb húzódott.

Közben a rendőr odajött hozzám, hogy a másik verziót már hallotta, most szeretné tőlem is hallani, közben a nő a háttérben üvöltött, hogy ELÜTÖL!!!!, ezen mondjuk akármilyen ideges is voltam, de majdnem elröhögtem magam. Erre a rendőr közelebb jött, és azt mondta, hogy szerencsém van, hogy nem értem hozzá a nőhöz az autóval, mert abból még bajom is lehetett volna.

Na mondom ez egyre jobb, most jön az, hogy megbüntetnek, feljelentenek, vagy mifene? Közben felhívtam a figyelmüket, hogy arrébb szerettem volna megállni, kihagyva a rokkant parkolóhelyet, amikor megállapították, hogy ez eleve egy autónak elegendő. Mondom, akkor nincs is miről beszélni, és a fiatalember nyilván rokkant.

Erre a rendőr kéri a rokkantigazolványt tőle, ami bármily meglepő, de se neki, sem a kedves nejének nem volt. Ekkor gondoltam, hogy nagy vagányan előveszem a miénket, mert történetesen a rokkant édesanyám kártyája nálam szokott lenni, gyakran szállítom az autóval, így még jogosan is parkolhattam volna vele, de gondoltam, ez nagyon durva kegyelemdöfés lett volna nekik, meg az autómnak is a jövőre tekintve.  

Mivel nem volt rokikártyájuk, a rendőrök megkérték őket, hogy álljanak arrébb, mert ott nem parkolhatnak. Na, én ekkor hagytam el a helyszínt, hogy akkor viszlát, remélve, hogy arrébb áll akkor a férj is, és talán mégsem égett bele olyan erősen a retinájába a szétverésre váró pofám...  Vérben forgó szemekkel tettem egy hatalmas kört a környéken, találtam jó messze egy helyet, és sétáltam haza a tér túloldalán, amikor is láttam, hogy férj éppen áll arrébb kb 10 cm-rel.

Hogy mi a tanulság? Semmi. Kaptam egy kisebb agyvérzést, a rendőr végülis nem tudott mit tenni, a házaspárnak tanúja volt rá, hogy életveszélyesen megfenyegettem egy embert, akit majdnem elütÖLtem. 

Én pedig most örülhetek, ha nem karcolja össze, vagy önti le savval az autómat. Jótanácsként annyit mindenkinek, bármilyen feszültek és idegesek is vagyunk a vezetés/parkolás során, soha nem szabad valakinek azt mondani, hogy álljon arrébb, mert nem akarod elütni, mert nagyon rosszul is elsülhet, és a végén még tényleg az autónk és az idegrendszerünk húzza a rövidebbet...

148 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó erőszak rendőr veszélyes parkolás kresz mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mokas_gizi 2009.05.10. 15:58:34

@efhábé:
Biztos azt a környéket nem ismerem, amit én írtam én azt a környéket ismerem valamennyire...

Asidotus 2009.05.10. 16:06:22

Nekem a posztból az jött le, hogy két ember úgy gondolta, hogy az az egy parkolóhely pont az övé. Vajon miért gondolhatja azt valaki, hogy az pont a posztolóé kell, hogy legyen?

pakesz (törölt) 2009.05.10. 16:11:13

ekkora barmot mint ez a posztolo!!!
gondoltam jovok a "luxus az auto a belvarosban" cimu orok eposzommal, erre kiderul, hogy a posztolot kell szidnom!!!

1., nem lehet olyat mondani, hogy alljon felre mert kulonben elutod, ez fenyegetes, kb. hogy szetvered a pofadat
2., "Ekkor gondoltam, hogy nagy vagányan előveszem a miénket, mert történetesen a rokkant édesanyám kártyája nálam szokott lenni, gyakran szállítom az autóval, így még jogosan is parkolhattam volna vele," NEM BAZDMEG NEM!!! csak akkor vagy jogosult roki kartya hasznalatara ha a rokkantot rovid uton tudod prezentalni!!! gyakorlatilag ha ot szallitottad vagy erte mesz!!!
3., egyebkent meg en is szoktam masnak foglalni a parkolohelyet, es nem latok ebben semmi kivetnivalot
4., a posztiro azert is segg mert nem tudja hogy a rendorok csak akkor intezkednek/intezkedhetnek ha mar megtortent a cselekmeny, tele van a mediaval, ezt tudni kell,
5., miota szoktak a rendorok illegalis rokikartyas uggyel foglalkozni? (jo lenne egyebkent...)
6., "hogy nem értem hozzá a nőhöz az autóval, mert abból még bajom is lehetett volna." tokeletesen igaza volt a zsarunak...

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2009.05.10. 16:21:19

biztos vagyok benne, hogy nem niggerek voltak.......tuti.........!!

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.05.10. 16:21:38

"Jó napot, ide szeretnék parkolni. Szabad lesz?"
"Ja, elnézést, ide a férjem állna be, neki foglalom. Ugye nem nagy gond?"
"Ugyan már, keresek másikat, viszont látásra!"
"Jaj, köszönöm a megértést! Minden jót!
"Minden jót Önnek is!"

Dr Kangörény 2009.05.10. 16:22:58

Persze, megint az a hüye, aki nem hagyja, hogy utolsó büdös parasztok szívózzanak vele. Tudod pakesz, remélem egyszer összefutok veled valahol és lesz akalmam porba alázni téged. Vagy a hozzád hasonló, gerinctelen férgeket. Csak hogy jól érezd magad.

Ray  · flavors.me/raymund 2009.05.10. 16:23:07

istenem mennyi sértült:D Miért ne lehetne foglani a helyet istenem?D:ASD:SDA:D:

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.10. 16:26:17

OFF
@mokas_gizi: Ahhoz nagyon ki kell verni a biztosítékot valakinek, hogy tiltsam is, szinte kizárólag spammelésért szoktam tartósan tiltani, egyébként csak akkor, ha valaki nem ért a szép szóból. Alapvetően nem vagyok ellene a szabadszájúságnak, három olyan téma van, aminél nagyon gyorsan elharapóznak az indulatok és megöli a témát: vallás, politika, kisebbségek. De ezeknél is először leginkább kérni szoktam. Aki meg nem érti ezt meg, az magára vessen.
ON

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.05.10. 16:29:12

"Hé, ide akarok parkolni, menjen innen, mert a végén még elütöm!"
"Ütöd ám a kurva anyádat, a férjem fog itt parkolni, és szétveri a pofádat!"
"Igen? A rohadt mocsok azt merje megpróbálni, menten rendőrt hívok!"
"Mi? Te hívsz rendőrt, amikor az előbb még elütéssel fenyegetőztél? A férjem most már tutira szétveri a pofádat, te rohadék!"
"Na megállj csak! Most rohannom kell, de innen üzenem a férjednek, hogy ő egy hülye! Egy hülye! És igenis rendőrt hívok!"
"Jó-jó-jó napot bi-bi-biztos úr! Egy ci... Egy ember me-me-megfenyegetett!"
"Jó napot. Tényállás fennforgása áll fenn. A nevezett parkoló rokkantaknak van fenntartva. Van igazolványuk?"
"Ez a paraszt el akart ütni! El akart ütni! Micsoda rásszizmus ez kérem, hogy rokkantigazolványt kér számon rajtunk!? Megyünk az ombucmanhoz! Maga bekerül az indexbe! Szily László fogja cikizni, mint rasszistát!"
"Ez engem nem érdekel, aki nem rokkant, az húzzon innen!"
"Hehehehe, nekem a nagynéném lefizette az orvost, és van igazolványom, de az már brutál durva lenne, ha belengetném..."
"Maga is húzzon innen, azt hiszem, emigrálok nyugatra, hányingerem van ettől az országtól."
"Jól van, jól van!"
"A férjem meg majd megtalál!"

Bobby Baccala 2009.05.10. 16:31:00

@SilentSound:


ne haragudj, hogy megint én...de szerintem nem csak számomra egyértelmű, hogy megint kikkel állunk szemben!!!

igen szőke kékszemű svédek...már megint!

és igen, örüljön a posztíró, hogy ezért nem szúrták le...mert nekik bazmeg mindent lehet!

Salesman 2009.05.10. 16:31:57

@mokas_gizi:

A kresz és a szokásjog két külön dolog. Szerinted az emberek melyiket tartják be?

pakesz (törölt) 2009.05.10. 16:32:05

@Kangörény_: mi van megvarsz engem egy parkolohelyen a lakasom elott, egesz nap szobrozol, hogy este majd elkuldjel, hogy nem tudok ott parkolni? ez lenne a szivatas? heheheh
vagy mi?

ja amikor igazam van autoban akkor nyomom en kemenyen, szoval nem kell felteni engem, nem hunyaszkodom meg, de ez csak akkor van ha igazam lesz tanu nelkul is es persze a szemelyi serules kizart

Lacaca 2009.05.10. 16:33:05

@pakesz: Ha az édesanyja is ott lakik, akkor nehezem bizonyítható be, hogy jogtalan volt. Reggel együtt indulnak valahova együtt. Ezt nem tudjuk.

pakesz (törölt) 2009.05.10. 16:33:34

@mokas_gizi: masold mar ide be azt a szabalyt...

Bobby Baccala 2009.05.10. 16:33:44

@SilentSound:

nembaj ha kimoderálsz..de szerintem ez akkor is fontos...vagy akkor inkább ne is rakjtatok ki ilyen posztot, hanem forwardoljátok a kurucra vagy mittomén.

Tigerblogger (törölt) · http://callcenter.blog.hu 2009.05.10. 16:33:48

Akinek a belvárosban van lakása, annak minek autó... ?

Bambano 2009.05.10. 16:35:48

én azt nem értem, hogy ilyenkor a másik autója nem karcolódik, nem gyúlékony, nem törik le róla semmi?
távol álljon tőlem, hogy autóban kárt tegyek, de aki ilyennel fenyegetőzik, a sajátját nem félti?

Netuddki. 2009.05.10. 16:39:32

Nos, ha jól értem a postoló rokkant helyre akart volna beállni. A rokkant szállító kártyája felhasználásával. Ha télleg így volt akkor sünt neki.

Helyfoglalóval emberkedni nem érdemes, hacsak nem félted a kocsidat, ha sikerül beállni.

Helyet foglaltatni sem érdemes, hacsak nem félted a kocsidat, aminek a helyet foglaltatod és sikerül is vele beállni.

Lacaca 2009.05.10. 16:40:41

@Bobby Baccala: A postban annyi volt, hogy: "felbőszült bika közelít fekete ingben és fuxban"
Ebből azért még nem következik egyenesen semmi. Nekem is van fekete ingem, meg egy átlagos méretű ezüst lánc a nyakamban. Ráadásul a 8-ban lakok.

Bal@ge89 2009.05.10. 16:43:56

ritka hülye a posztíró hogy ilyen "emberekbe" beleköt:S ha meg a saját árnyékától is megijed akkor meg minek csinálja ??? ezt se értem:S

Bobby Baccala 2009.05.10. 16:52:56

@Lacaca:

szerintem elég egyértelmű...

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2009.05.10. 16:59:55

@Lacaca:
háát.....ha a párod ugy óbégat hasonlo szituban, mint a posztban leirt, akkor mégis ....... :)
(mert az "elütöl" alol nincs felmentés :D)

theutat villám 2009.05.10. 17:04:08

A kommenteket olvasva hozzáteszem, hogy hülye az összes kommentelő, aki szerint nem hülye a postíró. Vagy legalább olvassa végig mégegyszer a postot. Könyörgöm, saját lakás előtt saját kocsival nem állok le kötekedni a helyi fasza csávóval, aki gondolkodás nélkül leamortizálja az autómat az első adandó alkalommal, hanem keresek másik helyet. Nem értem, miről beszélnek itt páran, jogvédelem, meg hasonlók. Idióták, aki keresi a bajt, megtalálja, pláne, ha esze sincsen gondolkozni a következményeken. Ha nem kezd el keménykedni, nem történik semmi, nem a "helyiek" kezdtek el kötekedni, akárhonnan is olvasom a sztorit. Na üljetek le, egyes.

Bobby Baccala 2009.05.10. 17:05:13

@Zsan Pool Trigonya:

igen..asszem szakemberek úgy szokták mondani, hogy az elkövetés módjából lehet rá következtetni :DDD

pickapu 2009.05.10. 17:39:30

Megvette? A parkolót? Bármelyikük is?
Gyalog jogosult valaki parkolóban "parkolni"?
Vidéki lévén valami elképesztő csodálatosnak tartom ezeket a problémákat és az emberek egymáshoz való viszonyát (persze Tisztelet a Kivételnek).

Ymmi 2009.05.10. 17:45:17

Hát ezért örülök hogy már semmi közöm a nyóckerhez '86 tól '94 ig és '98 tól '99ig elég volt mindig utáltam, én az Orczy úton laktam a Golgota térnél most is azt mondom SOHA TÖBBET!!!

\\\'Doni\\\' 2009.05.10. 17:46:50

A leírás alapján úgy látom nem "magyar" volt a párocska. Ismét úgy érezhetik, hogy nyertek a nagy pofájuk, na meg az idióta magyar jogrendszer, és fostos rendőrség miatt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.10. 17:57:54

Nekem is volt már ilyen helyfoglalósdi dolog egyszer-kétszer. Csak én nem húzom le az ablakot, hanem tenyerelek a kürt gombján :) 100% hatékonyságú, tudom ajánlani :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.10. 17:59:42

@pickapu: Ja, igen. BuTapest sucks :P Hál' Istennek, hogy nem ott lakunk már jó régen. 2 millió marha 500 négyzetkilométerre bezsúfolva nem egészséges arány :)

Zsola777 2009.05.10. 18:36:20

A gyalogosokra is van szabály:
21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Azt néztem volna meg, amikor a rendőrök (áhhh...) megbüntetik a 21. § (6) alapján kötelességének elmulasztása miatt.

A rendőrök helyében elküldtem volna a kutyás nőt, engedtem volna felállni Ludmillát, majd ellenőrizni a rokkant kártyáját (ha nincs, bünti jól). Igazoltatni a pofát szétverős férjurat is, ha hőzöng: ha kár keletkezik a kocsiban, gyorsan le lehessen folytatni az ügyet - főleg, ha be van kamerázva az egész tér.
Ha pedig az úton várakozó kultúrált módon megkér, hogy ne oda álljak, mert jön a rokkant barátja/költöznek/szállítanak stb, akkor az bőven érthető, övé lehet a hely. Örüljünk, hogy van lábunk, és tudunk még gyalogolni is!

Káposztakukac 2009.05.10. 18:56:26

@Salesman: a parkoló gépjármű tárolására fenntartott terület. gyalogos azon, ha csak nem halad át rajta, nem is tartózkodhat.

UrQuattro 2009.05.10. 18:57:39

@theutat villám: Szidjátok le szegényt..persze.
Majd az a mocskos kolompár csapat áljon ott..
Jaj milyen ostoba pár ember..

Szelíd hangorkán 2009.05.10. 19:40:03

Olyat nem mondott, hogy "megöletel, pitbullkutyákkal megetetel!" ?? :))

pakesz (törölt) 2009.05.10. 19:41:33

@Zsola777: szoval ha egy gyalogost elutok, akkor csak vonatkozzak erre a szabalyra???

Póktalicska (törölt) 2009.05.10. 19:52:46

@UrQuattro: Inkább az az ostoba, aki ebből a történetből is kisebbségi történetet próbál kovácsolni. Mintha egyébként nem lenne kismillió bunkó paraszt a "saját oldalról". Sőt, leginkább az utóbbi csoportból találkozom parasztokkal az utakon, pedig a 8. kerület közepén lakom. Ha nem lenne olyan kib@szott sok önérzetes ember az utakon, akkor sokkal nyugottabb lenne a közlekedés is...

Káposztakukac 2009.05.10. 20:10:33

@pakesz: ha nem zebrán vagy járdán teszed, akkor szerintem teljesen logikus, hogy igen. persze jóhiszeműen azt feltételezem, hogy nem áll szándékodban elütni senkit.

Paladin 2009.05.10. 20:39:42

@borisz: Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem erre az apró dologra. A modorod is javul, már megüti a lópokróc szintjét:) Viszont, a postoló mégis talált másik helyet, csak mennie kellett még egy kört. Ezért kellett a cirkusz? Hihetetlen.

Zsola777 2009.05.10. 20:55:48

@pakesz: Nem azt mondtam, hogy elütheted, csak ott semmi keresnivalója, és ha a rendőr intézkedik, nyilván nem fog neki igazat adni.
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Márpedig a gyalogos azzal, hogy az útra lépett, részt vesz a közúti közlekedésben - és te sem mehetsz neki, mert veszélyeztetnéd a személyi biztonságot. Ez persze nem jelenti azt sem, hogy állj ki az útra. Tipikus patthelyzet, hiszen megint az a kérdés, hogyan éljük túl a hülyéket - ezért a poszt :)

Zsola777 2009.05.10. 21:06:13

@pakesz: ez azért erős
@Káposztakukac: ez persze nem igaz, mindenhol ügyelned kell - legfeljebb nem számítasz rá (pl. autópályán). De a posztban gyökkettővel parkolt, és látta az ott állót. Úgyhogy ott nincs zebra, mégsem hivatkozási alap.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.10. 21:18:30

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg :)

Egyébként igaza volt a posztolónak, gyalogosan nem lehet helyet foglalni. És itt az újabb példa arra, hogy a rendőrséget nincs értelme kihívni, mert úgyse tudnak csinálni semmit. Ez még a jobbik eset volt, hogy egyáltalán kimentek a helyszínre...

Kíváncsi lennék, hogy a posztolót lehülyézőknek mennyire tetszene, ha nagy nehezen találnának egy üres parkolóhelyet, és akkor valaki ott állna, és foglalná a helyet, mert a kedves férjnek több joga van ott állni.
Más kérdés, hogy nem éri meg ilyenen vitatkozni, mert ha egy igazi hülyét fog ki az ember, akkor könnyen kárt tehetnek az autóban...

Ludovika 2009.05.10. 21:49:45

Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy a Gutenberg térnél áldatlan állapotok uralkodnak a parkolóhelyek számát tekintve, az autók egymás hegyén-hátán parkolnak nap mint nap.

Nem is az a gond, hogy körözni kell, hanem annyi az egyirányú utca a Palotanegyedben, hogy ha betévedsz egy utcába, és nem találsz helyet, akkor kb. egy 3-4 km-es kör megtétele után tudsz ugyanoda visszakerülni, és ha addig sem szabadult fel hely, akkor kezdheted elölről az egészet. Napi szinten ezt senkinek sem kívánom átélni.

Arról nem is beszélve, hogy sötétedés után pedig a VIII. kerület nagykörúton kívüli részén autókázni nagy bátorságra vall, pláne egy női sofőr részéről.

vhm 2009.05.10. 22:44:38

Hát ahol nap mint nap vagy rendszeresen parkolok, nem merném ezt megtenni. Még a végén szétbasszák a kocsit. Ez egyértelmű, bátor vagy éppen nagyon naív a postírónk. Sajnos jelenleg ilyen a jog és közbiztonság. neki a szája jár, mert igaza van. A másik meg röhög és húz mégegy strigulát, hogy nyert. Legközelebb még nagyobb tahó lesz - bűntetlenül...
A postíró meg retteghet mikor fogják összebaszni a kocsiját. A nyócban a fuxosok.

vhm 2009.05.10. 22:51:50

@Tigerblogger: "Akinek a belvárosban van lakása, annak minek autó... ?"

Azért, mert azzal akar menni. Hogy lehet ilyen baromságot kérdezni nem értem...

B.GY. 2009.05.10. 23:20:28

A 8.kerületben varjakkal vitatkozni nem bölcs dolog.Minek akar mindenki az ajtaja előtt megállni?Nem tudsz gyalogolni?Mikor laktam egy darabig az Oktogonál nem vittem oda az autóm.Otthagytam anyámnál a garázsban a külvárosban.

AtoszMester 2009.05.10. 23:20:46

És ha a fuxos kocsiját basszák szét ezután?

AtoszMester 2009.05.10. 23:24:31

Nah szóval, már két rasszista hozzászólásomat törölték.

Fogalmazzunk óvatosan. :)

Tehát eddig mindenki azt írta, hogy a csajszi kocsiját teszik tönkre a fuxosok. Kajak mindenkiben ekkora félelem van?

Én már tönkre sem tehetem egy fuxos kocsiját bosszúból? Miért nem?

Nagy gondok vannak itt a fuxosokkal, meg kéne szüntetni ezt a kibebaszott ezüstgyártást, meg a gyártási támogatást, majd idővel a meglévő készleteket beolvasztani... :)

Kifordított kacagány 2009.05.11. 01:50:16

miért, az rasszizmus, ha nevén nevezed a cigányt?

AtoszMester 2009.05.11. 01:57:37

Mint a mellékelt ábra mutatja, a cenzúra is elég nagy alapgond ahhoz, hogy ne legyen élhetőbb az országunk, ami már a Fuxosoknak élhető, csak éppen Nekünk nem.

Pedig gondolom Silentsound is jobban örülne, ha az adója nagy része nem fuxosokra, hanem mondjuk aszfaltozásra és életszínvonalának emelésére menne el.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.11. 07:26:45

@AtoszMester: ha elég sok a dzsipó, nem kell aszfaltozni, mert fekete lesz az út anélkül is, valamint elmész az országból, így az életszínvonalad sem ennek az országnak a gondja lesz...

Amúgy nem akarod abbahagyni a cigányozást?

froton 2009.05.11. 07:40:39

Egyszer nekem is volt afférom egy parkoláskor. Igazából előzőleg történt a dolog, a kis feliciámmal tartottam haza az akkori melóhelyemről az akkori albérletembe. Egy zöld suzuki meg folyamatosan egy méterre mögöttem tolt le folyamatosan. Felvillantottam a hátsó ködlámpát, hogy vegye a lapot, de nem vette...Közben hazaértem, a suzuki utánam. Leparkoltam, a suzukis is mellém. Kiszálltam, ő is. Egy kreol bőrű fiatalember volt, amolyan nyikhaj féle, nem a kigyúrt fajta. Elkezdett nekem pampogni, hogy milyen bunkó vagyok, amiért kézifékkel fékeztem, mert akkor nem gyullad ki a féklámpám, és majdnem nekem jött. Közöltem vele, hogy nem használtam a kéziféket (január lévén eléggé nyálkás volt az út, egy kézifékezés a forgalomban elég idióta dolog is lett volna), amúgy meg van követési távolság, be kellene tartani. Nem volt anyázás, de elég ideges hangnemben zajlott a beszélgetés, aztán mentünk a dolgunkra, nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak. Akkor. Pár nap múlva ellopták az autómat....Van összefüggés? Mellesleg a posztoló, amellett, hogy igaza van, elég hülye és lusta is.
I. A séta egészséges. Inkább megkerüli 3x a háztömböt, pocsékolva ezzel a benzint és rontva a levegőt, minthogy sétáljon egy keveset. (még talán hamarabb haza is érne) Egyszer a lakóhelyemen láttam egy nőt, aki a tőlem 200 m-re lévő kapubejáróból kitolatott, majd eljött a velem szemben álló kisboltba (és leparkolt a buszmegállóban). Bement, kijött üres kézzel, hazaautózott, bement, majd újra kijött, tolatott, jött, újra megállt a bolt előtti buszmegállóban és bement a boltba, ezúttal már tárca is volt a kezében, majd hamarosan kijött 2 liter tejjel és hazaautózott...Ha a lustaság fájna, sokan ordítanának...
II. Orkokkal kötekszik egy olyan helyen, ahol mindig parkolni szeretne...Mit gondolt, meddig lesz így használható autója?
ui.: nem vagyok rasszista, van sok jóravaló, dolgos cigäny ember, van ismerősöm is, van amelyiknek diplomája is van és mikor a fősulin meglátogattam a kollégiumi szobájában, nagyobb rend és tisztaság volt nála, mint sok elkényeztetett jómódú lánykánál, de a posztban szereplő fajtájukat irtani kellene (van fehérben is hasonló).

B! 2009.05.11. 08:30:44

Én miután letakarítom az útról az oda nem való részt, hogy parkolni tudjak, tájékoztatom, hogy a szóváltáshoz van kellék nálam, valamint ha bármi történik az autómmal, akkor tudom, hogy kinek és mi baja lesz...

Nekem nem volt egyértelmű, hogy ki lett volna a "támadó" nemzetiségileg, értelmes embert láttam már minden fajtából. Mondjuk nekem mindegy. Bulizok egy jót bárkivel... Egyszer majd biztos én húzom a rövidebbet, de kockázat nélkül nincs siker, meg hát kell az adrenalin.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.11. 10:05:29

Ilyen "területfoglalók" mindenütt vannak, én pl. a XI. kerületben a Bartók Béla úton találkoztam pár éve ilyennel, "jólszituált, elegáns hölgy" volt az illető, csak sajnos a kinézet és a fejében található "anyag" nem volt összhangban. Rendkívül bosszantó, de sajna tényleg jobb ilyenkor továbbállni, ha az ember félti az autóját.

Szóval sajna a bunkóság egyáltalán nem egy kisebbség kiváltsága nálunk.

TooKooL 2009.05.11. 10:07:20

Ilyesmik nálunk is vannak, társasház, hátul egy nagy udvar amin körbe lehet menni kocsival, játszótér stb. Aztán van itt aki kisvödröt tesz a parkolóba hogy a férjének legyen helye... Meg ha épp van egy autónyi hely és én beállok akkor kiabálnak le hogy mégis mitképzelek mert hogy fog kiállni a mögöttem parkoló kocsi (aki lekiabál annak köze nincs ahhoz a kocsihoz). Persze az nem gond hogy a másik lépcsőház lakói az én lépcsőházam elé parkolnak... Ilyen ez a popszakma :)

TooKooL 2009.05.11. 10:16:43

Mondjuk a vödör csak azóta van mióta felfestette a rendszámot a parkolóba és jól megbüntették...LOL

dekás dezső 2009.05.11. 10:48:19

Jaja, a vödrös módszer ismerős, anno én is lehúztam 10 évet a Bókay-ban ott az egyik comcéd szintén ezt a birtokjelző eszközt használta (10 literes régi fémvödör, fejjel lefelé pontosan a földszinti kéró, utcára néző ablaka előtt) Azt a vödröt évekig nem merte elmozdítani onnan senki.

tboykaa 2009.05.11. 11:20:58

Magyarország=Balkán

Ez van...:(

Silverf@x 2009.05.11. 11:48:21

Magyarország, 2009! Próbálkozzatok csak a rendőrséggel, meg a jogaitokkal hahahahahaha

Én vagyok 2009.05.11. 11:59:43

Nem kellett volna kétszer szólni a picsának, hanem megállni odébb és csak rájuk küldeni a járőrt. Nyilván nem csak te akartál volna ott megállni, hívhatta volna bárki azok közül, akiket anyjukom elhajtott.

B! 2009.05.11. 12:11:15

Az a vödrös módszer az tutiságos!

Képzeljétek csak, milyet szól rajta egy ütő!

Nem elég, hogy felszabadul a parkolóhely, valószínűleg a vélt tulajdonosa is felfigyel a zajra és előbaktatva a sipítozása közepette jól hozzá lehet vágni a szarját.

B! 2009.05.11. 12:22:19

@jaromil:
Érdekes vélemyény...

A parkolóhely nem tulajdon. Az mindenkié. Épp aki odaáll. Nem foglalózunk helyet, csak kocsival.
Úttesten gyalogosként pedig átkelés vagy kocsiba be- kocsiból kiszállás idejére tartókodunk. Nem foglalósdit játszani és káromkodni, fenyegetőzni...

@theutat villám:

Ha Te meg nem mersz kiállni magadért, akkor meg mit fikázol itt mindenkit? Te elfutottál volna hasonló szituban.
Miból gondolod, hogy mindenki ilyen? Azt nem gondolod, hogy van olyan is aki szükség esetén odacsap, ha ki akarnak b*szni vele? Azt hiszed a helyi májer gyerekeket nem lehet arcul ütni, hogy kiessen pár fogicájuk?

Kifordított kacagány 2009.05.11. 12:51:55

@AtoszMester: azért meg lehetne kérdezni a cenzúrázó kedvűeket, hogy a "cigány" szót mint olyant ki ruház fel tulajdonságokkal? pláne negatív tulajdonságokkal? érdekelne, erről mit gondolnak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.11. 13:01:07

@blaireau: Én már kétszer mentem át ilyen vödrön és zöldséges rekeszen a szolgálati L200-zal. Senki meg se mukkant... Személyautóval ügyesebben kell arrébb tologatni, ezt aláírom :D

Pepe83 (törölt) 2009.05.11. 13:49:03

Függetlenül a nő stílusától, miért ne foglalhatná valaki a parkolóhelyet egy később érkező autónak?

TH 2009.05.11. 13:58:56

Nem olvastam el az összes kommentet, bocs. De a posztoló, vmint az egyik kommentező is írta, hogy mennyire nincs hely a környéken. Hát nem tudom. A Somogyi Béla utcában mindig több szabad hely is szokott lenni, én egy időben aránylag rendszeresen parkoltam ott, soha nem okozott helyet találni. Igaz, hogy az akár 200 méterre is lehetett a tértől, lehet, hogy ez sokaknak megterhelő távolság.

TH 2009.05.11. 14:00:32

@Pepe83: Ezt én sem értem, ez néha szükséges lehet. Mondjuk sima parkoláshoz szerintem nem (azé a hely, aki előbb ér oda), de ha sok cuccot kell fel/le vinni, vagy mittomén, tehát nem egy átlagos hétköznapi parkolás, akkor indokolt lehet a hely foglalása szerintem.
@B!: Szóval szerintem igenis van olyan helyzet, amikor a hely lefoglalása indokolt, de nagyon ritkán.

B! 2009.05.11. 14:01:44

@Pepe83: Függetlenül attól, hogy foglalja-e valaki a helyet egy később érkezőnek, miért ne állhatnék én be arra a helyre?

Pepe83 (törölt) 2009.05.11. 14:41:02

@B!:

Mert már foglalt...teljesen mindegy, hogy az adott helyen egy 1,5 tonnás vasdarab áll, vagy egy 50-90 kg-os húsdarab:))))
Én is csináltam már így helyet, akik be akartak állni, kultúráltan megkérdezték, hogy foglalom-e a helyet, mire én mondtam, hogy igen...ennyi a történet. Aki ennek ellenére ki akar tolni onnan a kocsijával (szerencsére ilyen még nem történt) azt nem tudom minősíteni.

B! 2009.05.11. 15:22:52

@Pepe83: Az általad leírt ügymenettel nincs semmilyen hiba. Nyilván ha valaki normális, azzal elvárhatóan normálisan kellene viselkedni. Aki meg bunkó, az bukja az "előjogait". Legalábbis nálam.

Pepe83 (törölt) 2009.05.11. 15:41:22

@B!:

A posztból az derül ki, hogy a parkolni szándékozó nő nem volt hajlandó elfogadni, hogy sajnos az a hely már foglalt, ráadásul az első "bunkó" mondat is tőle származik: "Ne haragudjon, de gyalogosként nem foglalhatja a parkolót, álljon arrébb".

Ezután szerintem, még egy amúgy békés emberben is felmegy a pumpa, hát még egy olyan egyszerű lélekben, mint amilyen a helyet foglaló nő volt.

Ez a sztori az öngól tipikus esete:)))))

B! 2009.05.11. 15:46:09

@Pepe83: Van igazság a dologban. Lejátszották, az egyik nyert. Bár nem szép dolog veréssel fenyegetőzni.

Azon felül pedig ki tudja valóban így történt-e, vagy nem teljesen vagy mittudomén...

Pepe83 (törölt) 2009.05.11. 16:00:56

@B!:

Ismét csak az egyik oldalt hallottuk, de ha már a posztoló is úgy írja le, hogy egyértelműen ő kezdte az agresszív fellépésével, akkor a sztori másik résztvevője már nem nagyon tud szépíteni a dolgon:)))

pakesz (törölt) 2009.05.11. 16:35:37

az a legjobb az egeszben, hogy van egy helyzet, ami kialakult, es hat nem azt nezik, hogy barcsak az lenne hogy mindig lenne parkolohely

ez egy allapot ami ott van szerintem mindenkinek rossz, bezzeg ha bevezetnenek 30.000 HUF/ev ottlakoknak fizetendo hozzajarulast, akkor rogton lehetne parkolni, illetve beindulna a parkolohazepitesi biznisz is mint a nyugati nagyvarosokban
hja ami ingyer van, azt rogton ket kezzel habzsolva...
szoval a posztiro is belecsoppent ebbe es hat megerti az ember hogy mindig masra kell rafogni, de hat a valodi problema az hogy keves parkolohely van es sok "ottlako" auto

efhábé 2009.05.12. 09:58:16

@Ludovika: 3-4 km-es kör? És ez pontosan hogy jön ki? A gutenberg tér körbeautózható, de még ha be is tévedsz onnan vmelyik utcába (a Bródyba tudsz bemenni, a Máriába meg a Rökk Szilárdba), akkor sem nehéz visszakeveredni.

Ludovika 2009.05.12. 10:45:07

@efhábé: Nem azt mondom, hogy nehéz, hanem macerás... Amennyiben a Bródyba keveredsz be, akkor vagy az Astoriánál, vagy a Puskin utcánál tudsz kikeveredni a Rákóczi útra, és úgy visszakanyarodni, a Mária utcából a Krúdy utcánál a körúton kívül tudsz tenni egy hatalmas kört (Víg utcán keresztül - 3 utcányira a körúttól, elég érdekes környéken keresztül), vagy a Baross utcán lemenni, és az Astoria/Puskin felé menni, majd újra Rákóczi út... A Rökk Szilárdból meg ha nincs parkoló, akkor vagy még az utcán belül visszafordulsz, és ugyanott vagy, ahol nincs parkoló, vagy Krúdy-Víg kör, Baross-Puskin-Rákóczi kör. Jobb esetben forgalom nélkül késő este még oké is lehet, de 5-6 óra magasságában szerintem halál... De ha van jobb ötleted, szívesen veszem.

vape 2009.05.12. 13:01:40

Ilyenkor hol vannak azok az okosok, akik folyton lehülyézik azokat, akik a lakásukhoz garázst vásárolnak?
A hülyék ugyan fizetnek 1 milliót a helyért, de az a nap 24 órájában a rendelkezésükre áll. Az okosok meg esténként verekednek a parkolóhelyért az utcában. Vagy mások kerekeit engedik le bosszúból.

pakesz (törölt) 2009.05.12. 15:07:54

@vape: hat egy teremgarazs ujonnan epultben inkabb 3-4 milla
berelni olyan 15 ezer lehet havonta, mig az utcan parkolas kemeny 165 Ft/honap, nem is ertem mit csodalkoznak hogy tul sokan vannak ???

chico chicharra (kistücsök) 2009.05.13. 12:47:38

Sokat járok azon a környéken gyalog, semmi probléma sincs azzal a környékkel, no persze a saját tapasztalataim szerint. A körút túloldala a parás. Amúgy meg a Kőfaragó utcában általában van parkolóhely.

Lunitari 2009.05.13. 13:36:16

Ennyi hülyét...gyalogosnak parkoló helyet foglani TILOS. Ennyi.

Lunitari 2009.05.13. 13:38:48

@Pepe83: Ez miért bunkó mondat? Ez a törvény...ennyi.

TH 2009.05.13. 15:06:53

@Lunitari: ez milyen törvény? ne legyél már idióta ennyire!

TH 2009.05.13. 15:07:53

@Lunitari: ezt semmilyen törvény nem szabályozza, csak az együttélés íratlan szabályai. Ez meg mindenkinek mást mond, de nekem pl. azt, hogy ha valaki indokoltan tartja fönt a helyet (mint kifejtettem feljebb), azt tiszteletben tartom, de ha csak a szokásos parkolás, akkor valóban basszák meg, azé a hely, aki előbb ér oda.

Lunitari 2009.05.13. 15:08:53

@TH: A KRESZ az törvény és akkor gyorsan lapozd fel, hogy a gyalogos mikor és meddig tartozkodhat az úttesten ;)

TH 2009.05.13. 15:35:37

@Lunitari: ez kész... A járdán állva azért foglalhatja a helyet? mondjuk megmondja az autóknak, hogy ne oda álljanak?

Pepe83 (törölt) 2009.05.13. 15:38:52

@Lunitari:

Szerintem nincs arra vonatkozó KRESZ szabály, hogy a gyalogos csak meghatározott ideig tartózkodhat az úttesten.
Ha küldesz linket, vagy bemásolod, az jó lenne, mert én nem találtam.

Ha pedig mégis létezik ilyen szabály, akkor sem üldözhet le egy civil autós egy szintén civil gyalogost a közterület egy adott pontjáról. Abban az esetben pedig, ha a kocsijával próbálja onnan kitolni, azzal már túl is léptünk a KRESZ hatályán és átléptünk büntetőjogi kategóriába.

Az pedig, hogy az "álljon arrébb" miért bunkó mondat, szerintem egyértelmű.

Lunitari 2009.05.13. 15:47:14

@TH: A járda most nem fontos, nem arról beszélek :)

Lunitari 2009.05.13. 15:54:24

@Pepe83:

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

(9) A gyalogosnak tilos

a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestjén áthaladni;

b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;

c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;

d) villamospályán közlekedni, vasúti vagy zárt villamospályán - a kiépített átkelőhelyen kívül - áthaladni;

e) autópályán (a leállósávon is) közlekedni, valamint áthaladni;

f) autóúton (a leállósávon és az útpadkán is) közlekedni, valamint útkereszteződésen kívül áthaladni;

g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.

(10) Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.

(11) Főútvonalon 6 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül hagyni tilos.

(12) A lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

Válogass, elsőbbsége itt nincs a gyalogosnak...

Lunitari 2009.05.13. 16:00:18

@TH: Egyébként ha a járdán felfestés van az autók számára, ott sem ácsoroghat főleg ha szólnak neki...ennyi.

Pepe83 (törölt) 2009.05.13. 16:02:20

@Lunitari:

Ez mind rendben van, de ezen pontok egyikét sem szegte meg az úttest szélén várakozó nő. Kétszeri olvasás után sem találtam nyomát annak, hogy az úttest szélén két autó között tartózkodnia tilos.
A válasz, hogy ezt a KRESZ nem is szabályozza, de valljuk be, nem is nagyon kell.

A nő stílusától eltekintve semmiben nem hibázott a fent leírt esetben és szerintem benned is felmenne a pumpa, ha hasonló szituációban valaki azt mondanám, hogy állj arrébb és elkezdene közelítene feléd a kocsijával. Nem is értem, hogy gondolta a poszt írója, hogy ezt a szegénységi bizonyítvánnyal felérő sztorit megosztja velünk:))))

belashx 2009.05.13. 16:33:21

Szerintem sincs joga foglalnia a parkolóhelyet, bár nem vagyok jogász. Én valószínű elmentem volna onnan(igaz szeretek gyalogolni), de a csajnak volt igaza. Értelme nem volt tettének, de igaza az biztosan.

TH 2009.05.13. 16:43:36

@Lunitari: na, ez a végső öngólod. A járdán már miért ne lehetne ott ácsorogni??? erre aztán semmit nem fogsz találni. A KRESZ paragrafusokba pedig más jelentést próbálsz meg belemagyarázni, mint ami le van írva. Itt egyértelműen az átkelést szabályozzák, ilyen alapon nem állhatsz a kocsid mögött az úttesten, amíg kipakolod a csomagtartót. ne legyél mán hülye.

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:30:54

Hogy én mennyire örülök, hogy nem Budapesten lakom. Néha kell csak oda bemennem, de a közlekedésen átjön a városiak lelkivilága.
Szomorú. Tényleg. Ilyenek lettünk.
Budapest meg egy rakás épület és egymillió kocsi. mindenkinek van, mert státusz, de ennyi.
Az utat tényleg túl kell élni.

TH 2009.05.13. 17:36:18

@Zalay: nagyon nem szeretem, amikor nem budapestiek elkezdik szidni a várost, kérlek te se tedd. Én se szidom a lepusztult falvadat. Budapest egy remek város, az autós közlekedés jobb, mint az ország többi részében (nem viccelek, az autósok több ésszel közlekednek), és a városnak gyönyörű részei vannak. Ezen kívül van normális városi nyüzsgése, élete, minden, ami egy nagyvárosra jellemző. Nem státusz, hanem minden hibájával együtt egy remek hely. És a város maga nem tehet a tragikus vezetéséről, és idióta polgármesteréről sem.

Mr_inc · http://www.autostat.hu/component/content/article/140-alfa-brera 2009.05.13. 17:43:47

elütöl, elütöl! hát ez nagyon nagy :) annyira tipikus és jellemző, hogy az már fáj. mondjuk ezeken az embereken már röhögni se lehet, dehát ez van, ilyenekkel is együtt kell élnünk. a tanulsággal egyetértek... az ilyen helyzeteket jobb megelőzni és inkább nem belemenni, mert a rendőr úgyse csinál semmit...

HPL 2009.05.13. 17:47:05

Olvasom a posztot reménykedve, hogy a szemét kutyás nyanya elnyeri a végén méltó büntetését, mikoron odaértem, hogy "ekkor gondoltam, hogy nagy vagányan előveszem a miénket, mert történetesen a rokkant édesanyám kártyája nálam szokott lenni...". ... Jóhiszemű vagyok, sajnálom is édesanyádat, de a sztori szerint egyedül voltál akkor éppen. Akkor hogy az istenbe lobogtathattad volna a rokikártyát?!

}:( (törölt) 2009.05.14. 13:24:59

nekem ebből annyi jött le megint, hogy az összes tetves cigányból lámpaernyőt és szappant kéne gyártani.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása