Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Folyamatosan dudálva mentem mögötte

2009.05.13. 16:10 :: Kisikasa

Nincs is annál bosszantóbb, mint mikor az embert már a szabályos közlekedésben is megakadályozzák, és ráadásul mindezt egy majdnem töküres autópályán. István egy korábbi szorizhoz hasonlatos történetét osztotta meg velünk. A kék Astra-sok között netán valami furcsa kerge kór terjed?

Olvasva a kék Astrás cikket, eldöntöttem, hogy én is megírom 19-i élményemet. Az M3 autópályán haladtunk a párommal Budapest felé, kényelmes tempóban, úgy 105-110 km-es sebességgel. A bagi lehajtó előtt utolért egy kék színű Opel Astra, csak egy kicsivel gyorsabban haladva a belső sávban.

Mögötte 3-4 autó torlódott, a tükörből láttam, hogy a közvetlenül utána haladó villogott rá. Ezt követően kb. 2 méterrel előttünk továbbra is a belső sávban haladt, szinte a miénkkel azonos sebességgel, annak ellenére nem tért ki a mögötte haladók elől, hogy a külső sáv is szinte teljesen üres volt, lévén vasárnap reggel 7 óra.

Az őt követők, mivel villogás, indexelés nem hatott, kénytelenek voltak jobbról előzgetni, de ez látszólag egyedül őt nem zavarta. Úgy vettük észre, hogy szerinte a megoldás az volt, hogy időnként gyorsított kicsit, de a "B" kategóriás jogsija csak "Belső" sávra szólt.

Mi az emelkedőhöz érve értük ismét utól, ahol lassított, ekkor már nagyon dühítő volt, amit csinált, ezért mögé érve rávillogtam, hogy térjen ki, majd rádudáltam, de egyik sem érdekelte, ezért folyamatosan dudálva haladtam mögötte.

A hátsó ülésen ülő időnként hátranézett röhögve, de a sofőr még a tükörbe sem pillantott. Talán direkt?!  A megoldást számára ismét az jelentette, hogy felgyorsult 130 fölé és elhúzott. A képen látszik, hogy az út majdnem teljesen üres, mégis a belső sávban halad. Valami csoda folytán a régi Jet kútnál kiment a külső sávba egy kis időre, de aztán ismét visszaállt, de addig - mintegy 20 km-en keresztül - folyamatosan a belső sávban ment. Amikor olvastam a szpotot, először azt hittem, hogy ugyanarról az autóról és sofőrről van szó, de ez egy férfi volt, és a rendszáma sem azonos.

Tanulság: aki kék Astrát lát, nagy ívben kerülje ki, amíg még lehet!!! :)

216 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia béna autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vhm 2009.05.13. 22:31:50

@pjotr007: az ilyet fel kell jelenteni, egyértelmű ki írta. márpedig akkor elkapják. sima ügy. mentőt akadályozni nem vicc.

Pista bá 2009.05.13. 22:33:57

ahogy olvasom a sok tudományos hozzászólást elfog a kétség hogy van-e bárkinek közlekedési kultúrája mária kis búvalbaszott országában

vhm 2009.05.13. 22:34:23

@Nyitott szem: "Az OK (illetve nem OK, de világos), hogy az astrás tahó volt, de ha te meg milyen követési távolságot tartottál be, He???"

Ki nem szarja le :D
Most komolyan, neked ez a következtetés az egészből??

star77 2009.05.13. 22:56:56

Hiába,még mindig sok itt a köcsög...

kopaszállat 2009.05.13. 22:58:10

Na, kapaszkodjatok , engem az a f@szfej Palik akart így oktatni a Szentendrei úton kb 2 éve. Belső sáv a Hummer-el, 90 km/ó, mögötte vagy tízezer reggeli munkába menő. Mit tehetnél? Jobb sáv padlógáz, elhúz a gyíkba. De az okostojás a békási lámpánál kikérte magának, hogy jobbról megelőztem. Ez a pojáca versenyez???
Egyébként meg az összes agyhalott szarjon sünt!!! :)

cso zsi 2009.05.13. 23:02:36

@pafff: Dehogy csak te.
Én is, meg sajnos a sok tilosban parkoló/rakodó is, ezért sűrűn kell besorolni a középsőbe, ha sikerül, és nem játszanak kiszorítósdit.
Amikor a piros furgonnal vagyok, beengednek, pedig eléggé kehes a motorja. Ha a fehérrel, akkor meg ugyanezért "fehérfurgonos" leszek a szemükben, és rágyorsítanak. Igaz, azzal meg kicsit jobban gyorsulok, mint a pirossal. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 23:19:34


paaj 2009.05.13. 21:53:42

Autópályán???
Hülyegyerek...

Bambano 2009.05.13. 23:36:06

@kopaszállat: Palik vasággyal, nehéz felfogással meg kerékkulccsal együtt nincs 50 kiló. És mi van akkor, ha ugrál? Jön Marsi Anikó segíteni verekedni?

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.13. 23:40:53

csak óvni akarta az életeteket hülyegyerekek, hogy ne traffipaxoljanak le benneteket májerkodós gyorshajtók! Ha Ő nem lenne, ti már régen jogsi nélkül rázathatnátok a fonnyadt seggeteket a hatos villamoson.
Na.
:)

vhm 2009.05.13. 23:59:03

@kopaszállat: "Na, kapaszkodjatok , engem az a f@szfej Palik akart így oktatni a Szentendrei úton kb 2 éve. Belső sáv a Hummer-el, 90 km/ó,"

Teherautóval belső sáv??? Tilos, ha nem előz folyamatosan. Hummer több, mint 2,5 tonna? Akkor max 70-el mehet lakotton kívül.
Na ki a szabálytalan???
hehe.

Zsola777 2009.05.14. 00:17:07

@valami hidralika mittudomén: Nyugi, csak felkészült a balra kanyarodásra. Amilyen villámgyors reflexei vannak, kell is neki 2-3 km.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.05.14. 00:17:20

Bemegy elé. Lefékez vészvillogva. Megáll srégen. Ablak le. Vár.

bútorvasalat · http://vasalatok.info 2009.05.14. 00:19:17

Gyakran elcsodálkozik az ember, hogy kikkel közlekedik együtt...:-)

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.05.14. 00:19:19

Ablak indít. Elindul bent. Felgyorsít. Elhúz.

belekotty 2009.05.14. 08:01:00

Renccám +jegyez. százasszög flexxel kihegyez. Kocsiban hurcol. Ha látod parkolni, fentiek alapján teendő kitalál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:24:03

@pjotr007:
A H1 az. 3500 Kg fölötti, "C" kategóriával vezethető.
A H2, H3 már csak 2500 körül van. Mondjuk még az is nehezebb, mint egyik-másik platós kisteherautó.

Bélabácsi 2009.05.14. 08:26:11

Betenni valami fasza CD-t jó hangosan és mellette folyamatosan nyomni a dudát. Az ilyen embereket bezony nevelni kell, mert ha szó nélkül hagyod ("te vagy az okosabb") akkor sanszos hogy sosem jön rá magától, hogy amit csinál az nem kóser, és másnap ugyanúgy szív miatta valaki más. Az M1-en Ausztriából jövet egyébként ezt a reménytelenül megpakolt román, moldáv vagy egyéb keleti kombik vagy kisteherautók szokták elöszeretettel játszani.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:28:14

@Bambano:
Paliknak nem izmai vannak, hanem olyan kapcsolatai, hogy téged életfogytiglanra ítélnek, mert csak úgy.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:38:12

@Ferocious: "Az ember türelme nem véges (az enyém szinte nulla)"

Akkor neked nem kellene vezetned.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:39:57

@cso zsi: "A kapaszkodósávot jobbra tartás szempontjából nem kell figyelembe venni"

Ott a pont.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 08:46:50

@Imbolygó Hollander: "A kapaszkodósávot jobbra tartás szempontjából nem kell figyelembe venni"

miva????

BEigner 2009.05.14. 08:55:46

Sorry.
[OFF]
Laptopokra, Apple kütyükre skinek:
skinzone.hu/?affiliate=d0ce4
[ON]

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:58:47

@kolbászoszsömle: A szavakat nem érted, vagy a mondatot?

Így rendelkezik a KRESZ. (Halkan jegyzem meg, hogy engem is meglepett).

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.05.14. 09:07:55

Gyűlölöm a villogókat.
Gyűlölöm a cikázókat.
Ma reggel valami aggresszió vett rajtam erőt, majd szét robbantam az Árpád-hídon.

George Jung 2009.05.14. 09:16:36

Csak azt tudnám, hogy az a sok ember, aki itt azt hangoztatja, hogy az M7-esen a külsőben előzi a sort, hol van akkor, amikor én arra járok?
Én a fél életemet az M7-en töltöm, deee...
Ne mindegy.

@Akárki Akármit Mond: Őszintén gratulálok! Nincs több kérdésem.
Szánalmas!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.05.14. 09:19:34

ejjelente M0-M5 csomoponttol, Gyal fele elo szokott fordulni, hogy "tuning" astras hulyegyerekek kulsoben 70-80. kamion elozne, elemegy, tartja a 70-80-t. kamion villog, dudal, azok meg csak rohognek. mivel kulsoben is akad-akad valaki, sok batorsag kell ahhoz, hogy lealloban elozzon az ember, ugyhogy siman csak anyazol akar 5km-n at..

ha M0-n csinaljak, ott meg extran szivsz.. persze ejjel egyaltalan nincs sehol rendor :)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.05.14. 09:23:53

Kapaszkodósáv az arra van, aki lassú menjen ott, ha normális sebességgel is jobbratartás miatt kimegy mindenki, akkor mi értelme?

Aki látványosan lassan megy a belsőben direkt, amikor töküres a külső, általában némi nevelő célzattal kicsit visszaadom neki, általában hamar átérzi, nem is olyan poénos ez a játék..:)

vonal 2009.05.14. 09:44:14

@japanautos: téged le kéne nyomozni, hogy ki vagy és már most börtönbe küldeni mielőtt még tényleg megölsz valakit önkéntes rendőrként járva a világot.

Ferocious 2009.05.14. 09:49:34

@Imbolygó Hollander: Köszi a jótanácsot, mindig örülök, amikor ilyen zen nyugalommal megáldott emberek osztják az észt...

KicsiZsu 2009.05.14. 09:49:51

Ha a hátsó ülésen rögöhtek, akkor valószínűleg értette, hogy mit jelenthet a sok villogás és dudálás... fogalmam sincs ki lakhat az agyában ha ezek után sem húzódott kijjjjjebb.
Nincs túl sok tapasztalatom autópályán, de nem sokszor fordult meg a fejemben, hogy a belső sávot válasszam, kivéve persze ha utolérek valakit...:)

Rendszerhiba 2009.05.14. 09:52:25

Érdekes népnevelő példát láttam az M3-on minap.
Az a barom, kit ugyanúgy beragasztottak a belső sávba 110-115-el, mint a posztban is írva vagyon, szart a dudálókra, villogókra csak néha a középső ujját mutogatta. Aztán jött egy fehér Ducatto, elején gallytörő ráccsal. Dudál, villog, jött a mutogatás az előtte lévő 110-es tempót tartó tűzpiros (mit tesz Isten) Suzuki SX4-ből.
Fiatosnál cérna elszakad, hátulról rákoccintott az öntudatos dolgozóra. Autó meginog, majd az gázra rá, szerintem pár kilométeren keresztül padlógázzal mehetett, seggében a kisteherautóval.
Minden jó ha a vége jó, kb 15-20 kilométer után értem utol a Suzukist, nagyjából 100-al ment a külső sávban. Én 110-re állított "tempomattal" kocogtam végig....

Ferocious 2009.05.14. 09:52:54

@vonal: na mégegy túlokos, ráérős önkéntesrendőr van a köreinkben... húzzál vissza az őrsre koma!

babu2000 2009.05.14. 10:00:14

Még szerencse, hogy nem büntetnek a jobbról előzés miatt. Nem kell ebből ügyet csinálni, csak magadat idegesíted, és az ilyen úgy is reménytelen. Jobbról előzni, ha meg nem lehet, akkor bizony ledudálni letolni.

vonal 2009.05.14. 10:08:42

@Ferocious: az a baj, hogy itt mindenki krva okos és krvára meg akarja mutatni.
ha zavar valaki kerüld ki és cső, nem tudhatod miért van ott, lehet, hogy meg van az oka rá, hogy miért nem megy vissza vagy bepánikolt vagy más, vagy nem olyan krva tapasztalt magabiztos nagyokos mint az itt kommentelők 90 %-a. és nem az a megoldás, hogy baszogatod.

mindenkinek ajánlom: FOGLALKOZZ A SAJÁT DOLGODDAL, AUTÓDDAL, ÉLETEDDEL és tartsd (ne TARTASD, TARTSD) be a KRESZ első számú szabályát, amely a maximális előzékenységről és körültekintő vezetésről szól.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:19:39

@Ferocious: Te beszélsz önkéntesrendőrségről, amikor te bünteted a töketleneket, amivel te teremtesz veszélyhelyzetet? Ám legyen:))

Egyébként nem vagyok olyan nyugodt, de nem veszélyeztetek senkit. Pláne szándékosan nem.

Gondolom ha egy kamion húzná rád a kormányt bármilyen vélt vagy valós sérelméért, akkor te posztolnál itt, hogy meg akart ölni a szemét...

Ferocious 2009.05.14. 10:19:47

@vonal: nagyon okos vagy, bazdmeg! Ha kikerülöm JOBBRÓL, akkor rögtön máris megszegtem az általad emlegetett oly fontos KRESZ-t!!! Mégis mi a picsát kezdjen itt a "nagyon okos 90%" egy ilyen idióta, esetleg rosszindulatú barommal???

Kíváncsian várom a javaslataidat!

U.I.: nem Rád haragszom, hanem a barmokra, de ne védd őket feleslegesen!
Ja és aki pánikol az autópályán az talán inkább üljön vonatra...

Gera 2009.05.14. 10:20:08

@vonal: Az ennyire ostoba embereket úgysem lehet nevelni, hiszen nem ismerik fel az összefüggést. Az ilyen fékezgetést és lassítgatást csak baszogatásnak veszik és annyi. Szóval felesleges időt pazarolni ilyesmire és még veszélyes is.

Ferocious 2009.05.14. 10:23:20

@Imbolygó Hollander: Én sem vagyok a feltétlen híve a büntetősdi játéknak, főleg hogy már nem egyszer láttam ilyet közelről és baromi veszélyes
a résztvevő felek kiszámíthatatlansága miatt!

Én inkább előzöm meg jobbról és elhúzok a vérbe, büntetni csak akkor büntetnék, ha a személyes biztonságomat próbálná meg szándékosan veszélyeztetni!

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:35:32

@Ferocious: "büntetni csak akkor büntetnék, ha a személyes biztonságomat próbálná meg szándékosan veszélyeztetni! "

Pedig azzal aligha veszélyeztet, hogy tököl a belső sávban, bár kétségkívül bosszantó.

A jobbról elhaladás pedig még mindig nem előzés.

gpetersz 2009.05.14. 10:35:47

Ebben nehéz állást foglalni. Faszparaszt volt mindkettő. Tisztelt posztolok, Ti pedig nézzetek magatokra (és a javasolt megoldásaitokra), és szégyenkezzetek! Biztos, hogy az agresszió a megoldás mindenre?

TH 2009.05.14. 10:37:40

@hajdul: jaja, ezeket kihagytam! :)

Ferocious 2009.05.14. 10:41:52

@Imbolygó Hollander: Könyörgöm, az autópályán a jobbról elhaladás is tilos, mert előzésnek számít
és veszélyes!

Egyébként azzal veszélyeztet, hogy ingerli a többieket, agressziót generálva, ami nem a legjobb tanácsadó...

TH 2009.05.14. 10:45:30

@Ferocious: "Az ember türelme nem véges (az enyém szinte nulla)"...hű, ez azért tényleg durva mondat...ha nulla a türelmed, akkor jobb, ha nem vezetsz...

Ferocious 2009.05.14. 10:52:28

@TH: Na basszus, már te is kezded??? Itt ma mindenki csak engem üldöz? Mivé lett a világ...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:54:45

@Ferocious: az agressziót mindenkinek saját magának kell tudni kezelni. Ugye az is benne van a KRESZben, hogy nem vezethetsz, ha nem vagy olyan állapotban. Na ide nem csak a pia meg a drog tartozik, hanem a fáradtság és a "felbaszott agy" is.

Az előzéssel kapcsolatba meg azt hiszel amit akarsz. Mielőtt idéznéd az idevágó részeket, megnéztem. Az autópálya a párhuzamos közlekedés kategóriájába esik, ott pedig nem számít előzésnek. Bár mintha ez a vita már egy párszor lement volna.

Ferocious 2009.05.14. 10:58:54

@Imbolygó Hollander: Párhuzamos közlekedésnél a jobbról elhaladás esete csak lakott területen belül valósúl meg, lakott területen kívül már ez a manőver jobbról előzésnek számít...

Ferocious 2009.05.14. 11:03:25

@Imbolygó Hollander: Egyébként meg hiába indulsz el nyugisan, ha egy ilyen barom szétcincálja az idegrendszered egy mp alatt...

TH 2009.05.14. 11:06:51

@Ferocious: én csak ennyit mondtam, nem akarok veled kötözködni egyébként.

@Imbolygó Hollander: ez a vita volt már párszor, jobbról elhaladni a másik mellett csak lakott területen, felfestett sávok esetén lehet. Hadd ne másoljam be a szabályokat, ez van leírva a kreszben.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 11:32:39

A következő a meglátásom:

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Ez idáig gondolom mindenkinek megvan.
Aztán van még egy olyan, hogy:

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) [...] folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni.

Ezt én mint elfogadom, de ez sehol sem tiltja az autópályán történő elhaladást, csak kiemelt engedményt tesz a lakott területre.

Ami meg nem tilos (leszámítva a járdára parkolást, ha az nincs külön jelezve), az meg szerintem szabad.

Passzivista 2009.05.14. 11:58:42

Emberek, felejtsetek mar el azt a kibaszott buntetofekezest!!! Szerintem az a legnagyobb faszsag, amit autos tehet! Ha valaki hibazik, vagy eppen csak egy kocsog, meg nem kene veszelyeztetni eleteket!

TH 2009.05.14. 12:22:14

@Imbolygó Hollander: Rosszul értelmezed a szabályt, ha sok időm és türelmem van, akkor majd ebéd után elmagyarázom.

TH 2009.05.14. 12:24:37

@Imbolygó Hollander: A lényege egyébként annyi, hogy autópályán jobbratarts van, nem mehetsz folyamatosan a belső sávban, tehát ott nincsenek folyamatosan haladó járművek normális esetben. Ha viszont olyan nagy a dugó vagy a forgalom, hogy hosszú sorok torlódnak fel, akkor lesz érvényes autópályán az általad beidézett szabály:
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek"...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 12:45:21

@TH: Én arra a részre vagyok kiváncsi, hogy hol írja azt a szabály, hogy tilos jobbról elhaladni.


A jobbratartási kötelezettség arra szólít fel engem, hogy haladjak a külső sávban, és a különböző sávokban egy irányban, egyenesen haladó autóknak az ég világon semmi közük egymáshoz, ezért sem lehet ebben az esetben előzésről beszélni.

Egyébként jó étvágyat az ebédhez:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.14. 13:01:54

@Imbolygó Hollander:
34. § 3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.


Ilyen egyszerű. Szóval autópályán nem szabad jobbról előzni.

TH 2009.05.14. 13:43:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: igen, köszönöm, én is csak ezt tudtam volna mondani.

@Imbolygó Hollander: Jobbról az autópályán nem ELHALADSZ, hanem max. ELŐZÖL, mert ELHALADÁSról csak folyamatos sorok esetén beszélhetnénk...ld. "különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek". Szóval lakott területen belül elmehetsz mellette jobbról mindenképp, lakott területen kívül a jobbról előzés szigorúan tilos, és az autópályán jobbról elhaladást előzésnek tekintjük. Én értem a gondolatmenetedet, van is benne logika, de ezt akkor is előzésnek kell tekinteni...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.14. 13:48:40

@TH: Nagyon szívesen, nem írta még senki, gondoltam majd én... :)

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:49:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
@TH:

A gondolatmenetem az előzés fogalmára támaszkodik. Ott szó sincs lakott területről, vagy nem lakott területről. Ebből kifolyólag a jobbról előzés szabályait nem húzhatjuk rá erre az esetre, mivel az nem előzés. (Itt most nem arról van szó, hogy utoléred a belsőben, kimész jobbra, tolsz egy kövéret, majd visszatérsz elé.)

TH 2009.05.14. 13:50:18

@Imbolygó Hollander: de, épp azt magyarázom, hogy ez pont hogy előzés!!!

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:50:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem beszélhetünk előzésről ebben az esetben, az előzés fogalma alapján. Az általad beidézett passzus itt irreleváns.

nyergibergi 2009.05.14. 13:51:04

@f3csk3: jót röhögni és elkönyvelni, hogy egy barommal kevesebb! Bizony barátom, lassan itt tartunk! Az ilyen és hozzá hasonló "műbőrkalapos" fezonoknak be kellene látniuk, hogy nem alkalmasak a 21.századi közlekedésre! Jogsi lead, buszoz! Apukám 71 évesen megtette a 44 éves jogosítványával! Nem csak ezért, de ezért is becsültem és becsülöm ma is! Az autóját meg ajándékba odaadta a fiamnak. Hidd el megkönnyezte az öreg.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:51:48

@TH: Bemásoltam az előzés fogalmát, miért vitatod? Az nem KRESZ?

TH 2009.05.14. 13:52:49

@Imbolygó Hollander: És még egy dolog. Ezt is már sokszor leírtam itt. A kresz nem tér ki az elméletben nem lehetséges esetekre. le van írva, hogy jobbratartás van lakott területen kívül, fel sem merül, hogy jobbról elmehetnél valaki mellett. mert hogy neki a külsőben van a helye.
Az van kiemelve, hogy lakott területen belül SZABAD a belső sávban haladni tartósan, és ehhez hozzáteszik, hogy ezek mellett el is lehet haladni jobbról. Ilyen autópályán nem fordulhat elő, ezért a kresz nem is tér ki rá. a kresz szemszögéből nézve autópályán nincs olyan, hogy valaki tartósan a belsőben megy, miközben a külső üres. Teccik érteni?

nyergibergi 2009.05.14. 13:54:25

@Imbolygó Hollander: Ez teszik nekem! Arra mondanál-e valamit, hogy ez esetben miért van az autópályák fölötti tájékoztató táblákon 100-ból 90 esetben az kiírva, hogy "AUTÓPÁJÁN JOBBRÓL ELŐZNI TILOS!"! Szerintem is egy hülyeség, de attól még tény!

nyergibergi 2009.05.14. 13:57:26

@0o0o: Ha ilyen segget birtokolhatnék én is példálóznék vele! :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 14:04:07

hol van az, hogy folyamatos sor a KRESZ-ben?
mikortól folyamatos a sor?

Ha két autó megy egy balfasz után a belsőben, az már folyamatos sor, amit kikerülhetek/elhaladhatok mellette jobbról, vagy csak akkor, amikor már bemondta a rádió?

37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

valamint: előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Tehát, az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait KELL alkalmazni (37. § (2)), és a párhuzamos közlekedés során a folyamatos haladás megléte (magyarul az, hogy váltasz-e sávot az elhaladás előtt vagy után) vagy nemléte mondja meg, hogy előzöl, vagy párhuzamos közlekedésben elhaladsz az ellenség mellet.

Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette. :o

TH 2009.05.14. 14:07:47

@kolbászoszsömle: "Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette."...ja, nagyjából... én a 3 sávos szakaszokon ezt csinálom a külső sávban...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:13:50

@TH:

"A kresz nem tér ki az elméletben nem lehetséges esetekre."

És a zebrán sincs biciklis, nyugodtan el lehet ütni.

"a kresz szemszögéből nézve autópályán nincs olyan, hogy valaki tartósan a belsőben megy"

Ha nincs, akkor elmehetek mellette nem?:)
Nem azt mond mindig, hogy lakott területen engedik az elhaladást, azt tudom. Azt mutasd meg hol tiltja!

Egyébként teccek érteni. Egyetérteni nem teccek:)

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:16:22

@TH:

"Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette."

Ezt mondom én is. Ha "teccik" figyelni.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:17:29

@TH:

"én a 3 sávos szakaszokon ezt csinálom a külső sávban... "

Az nem kapaszkodósáv?
Mert akkor az van olyan jó, mintha a leállóban csinálnád:)

TH 2009.05.14. 14:18:28

@Imbolygó Hollander: balesetet semmiképp nem okozhatsz, de pl. elsőbbsége tényleg nincs a biciklisnek a zebrán, de erről sem fogsz olvasni egy büdös sort sem a kreszben. A kresz azt írja le elsősorban, hogy hol mit szabad, néha, hogy mikor mit tilos. Viszont ebből logikailag következik, hogy ha leírja, hogy mit szabad, akkor amit nem ír le, azt NEM szabad, ha meg azt írja le, hogy mi tilos, akkor amit nem tilt, azt szabad. Próbáld meg a logika alapvető szabályait alkalmazni. Ha azt írja, hogy lakott területen elhaladhatsz jobbról, az azt is jelenti, hogy lakott területen kívül nem. Különben nem emelnék ki,hogy ez lakott területen belül szabályos.

TH 2009.05.14. 14:19:37

@Imbolygó Hollander: nem, az NEM kapaszkodósáv. Van 3 sávos szakasz az M7-en, az M1-M7 közös szakaszán, valamint a D1 Prágába be- és kivezető szakaszán. Mármint ezeket szoktam rendszeresen használni...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:29:29

@TH:

A 3sávosig oké, arra nem emlékszem, hogy milyen táblával van felvezetve. Konkrétan az M7-re gondolok, nem a közösre. De mivel nem vagyok benne biztos, azért kérdeztem.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:34:37

@TH:

"Viszont ebből logikailag következik, hogy ha leírja, hogy mit szabad, akkor amit nem ír le, azt NEM szabad, ha meg azt írja le, hogy mi tilos, akkor amit nem tilt, azt szabad."

Szerintem túlkombinálod. Amit nem tilt, vagy korlátoz, azt szabad. Igazából úgy gondolom, hogy az elhaladás azért lett kiemelve lakott területen belül, hogy sávok között való ugrálástól meg legyen különböztetve. Az utóbbi ugye tilos.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 15:01:21

Rájöttem a megoldásra:

Egy egyautós tömött sor halad folyamatosan a belső sávban 90-nel, amely mellett a másik egyautós tömött sor elhaladhat 130-cal a külsőben. :D

blogszilva 2009.05.14. 15:03:44

A következő helyzetben ti mit csinálnátok?

Haladok folyamatos 90-nel 2x1 sávos országúton, előttem kb. 200m-rel a folyamatos kocsioszlop vége, akik szintén 90-nel haladnak, így a távolság köztünk marad. A szembesávban folyamatosan jönnek, előzni nem lehet. Beér valami idióta, beáll mögém 1m-re és elkezd hevesen villogni, hogy ő előzne. Ilyenkor mit lehet tenni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 15:21:58

@blogszilva: átkattint a tükör éjszakai módba, és menni tovább, az út jobb szélén.
Nem lassít, nem gyorsít, megy.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 15:23:23

@blogszilva:

Lehetőségekhez képest jobbra húzódnék, ha legkisebb esélye van előzni megpróbálnám segíteni, majd kicsit leszakadni róla. Jobb az ilyet messze tudni.

Ha sokáig nem esik le neki, hogy nincs esélye és tol, akkor megállnék az első adandó alkalommal, a többit lásd fenn. Bár idáig nem szoktam eljutni.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.14. 17:04:14

@blogszilva: "Beér valami idióta, beáll mögém 1m-re és elkezd hevesen villogni, hogy ő előzne. Ilyenkor mit lehet tenni?"

A 200 méter nem ésszerű követési távolság. Aki ennyire lemaradva andalog, az csak sétakocsikázik, nem igyekszik sehová. Ezért lett ideges a másik autós, aki veled ellentétben záros időn belül el szeretne jutni A-ból B-be. Mindenekelőtt jelezd számára, hogy észrevetted (pl egy jobbra-index villanással), majd a szembejövő forgalom figyelembevételével igyekezz segíteni az előzését. Utána szunyókálhatsz tovább.

TH 2009.05.14. 17:06:52

@Imbolygó Hollander: Te nem érted a lényeget, de mindegy, én feladom.

blogszilva 2009.05.14. 17:28:28

@bunkó: Ehhe, szóval szövegértelmezés: írtam, hogy a 200m nem változott. A sétakocsikázás az lett volna, ha folyamatosan szakadok le az előttem 200m-re sorban vonulóktól, mert mondjuk csak 70-nel tötyörgök. Mellesleg haladtam az adott körülmények között megengedett maximummal, mi a fenét csináljak, hogy "ne akadályozzam" azt, aki meg akar előzni? Mi a fenét kezdjek azzal, hogy az adott szituációban lehetetlenség előzni, mert folyamatos a szembeforgalom? Felszívódni nem tudok előle.

Amúgymeg: ha éppen 70-nel tötyörögtem volna, akkor ahhoz kinek mi köze, és mi jogosítja fel arra, hogy inzultáljon? Ha én annyival megyek, ő meg gyorsabban akar, előzzön meg. Jah, hogy nem lehet? Hát akkor így járt, kivárja a lehetőséget. Ha elkezd előzni, vagy olyan alkalom adódik, akkor nyílván segíteni fogom, nem szokásom rágyorsítással és hasonló tahóságokkal szórakozni, ha látom, hogy valaki siet, azt kifejezetten segíteni szoktam, ahol tudom. De ha _nincs_ lehetőség az előzésre, akkor miért erőltetik egyesek ennyire?

Leszögezem, nem a villogás idegesített, az ilyen hülyéket már régesrég leszarom, nade 1m-re valakinek a seggébe állni és perceken keresztül ott menni az szerintem "kissé" balesetveszélyes is.

Egyébként később lett egy kis luk a szembejövők között, a tag megelőzött, aztán sok km-rel később, amikor valami településben épp egy lámpánál megállt a sor, előttem volt két autóval... Na, hát ennyire sietett a lelkem, vagy miután engem "legyűrt", az előttem haladó folyamatos sort mégsem tudta...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.14. 18:16:42

@blogszilva: "Ehhe, szóval szövegértelmezés: írtam, hogy a 200m nem változott. A sétakocsikázás az lett volna, ha folyamatosan szakadok le"

Tévedés. Amikor az ésszerű követési távolságnál jóval távolabbról követed az előtted haladót, azzal azt az érzetet kelted a mögéd érkezőben, hogy neked nem sürgős, tehát sétakocsikázol. Akár éppen szakadsz le, akár csak tartod a 200 méter távolságot, idegesíted a forgalom azon többi szereplőjét, akik nem érnek rá sétakocsikázni. Ha ebben a szituációban nem segíted közlekedésükben a nálad kevésbé ráérős embereket, akkor ne lepődj meg a villogásukon (tartós idegesítés esetén durvább cselekedeteiken).

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 18:44:03

@TH: Tetod, szerintem rém egyszerű:)

blogszilva 2009.05.14. 19:19:42

@bunkó: "...nem segíted közlekedésükben a nálad kevésbé ráérős embereket..."

Egy szóval nem mondtam azt, hogy nem segítem, ha van rá lehetőség. De ha _nincs_, akkor mivel segítsem? Azért a padkára talán mégsem kellene lerongyolnom, mert valakinek annyira sietős, hogy nem elég neki a megengedett maximum.

Nem direkt tartottam fel, mentem a lehetőségekhez képest jobb szélre húzódva. Az előzésnek nem voltak meg a feltételei, ezen idegeskedett emberünk, de ez egyáltalán nem rajtam múlott. Ha valahol akár csak el tudta volna kezdeni az előzést, akkor gázelvétellel vagy akár fékezéssel is támogattam volna, hogy minél hamarabb elém tudjon kerülni. Nem volt rá lehetőség, perceken keresztül, ennyi.

ducky321 2009.05.14. 19:45:10

valakik írták, hogy hátulról kicsit megkoccolni...mégis hogy gondoljátok??? ne legyünk már amerikai rendőrök gyerekek...a következő a lövöldözés lesz? jahh, nem, már az is megvolt (trabant kontra kamion)...tényleg gáz ez az ország...:(

cso zsi 2009.05.14. 21:14:54

@TH: A fényképen látott szakasz környékén autóztam egy kiskaliberű autóval nemrég.
A külsőben haladok 110-zel tartósan, a belső sáv lelassul valamiért.
Előzök, vagy elhaladok? ( A szabályokkal tisztában vagyok, jobbra tartok, és lakott területen kívül autópályán eszem ágában sincs jobbról előzni.)
http://img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952969_dc5a361a8921310314fe1f7734c42195_m.jpg

Akárki Akármit Mond 2009.05.14. 22:56:30

@George Jung: Csak te nem fogtad fel, mit írtam... Ezen azért gondolkozz el :)

Akárki Akármit Mond 2009.05.14. 22:57:45

Egy kommentre pedig csak annyit írni hogy szánalmas az nem kritika hanem saját magad jellemzése, mivel én egész pontosan megindokoltam az adott esetben miért célszerű az álltalam vélt magatartás.

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:08:17

@blogszilva: "Amúgymeg: ha éppen 70-nel tötyörögtem volna, akkor ahhoz kinek mi köze, és mi jogosítja fel arra, hogy inzultáljon? Ha én annyival megyek, ő meg gyorsabban akar, előzzön meg. Jah, hogy nem lehet? Hát akkor így járt, kivárja a lehetőséget."

na ezzel csak egy gond van, ha elkezd elozni es benezi a szembe jovo teherauto sebesseget, akkor a "mindent csak frontalist ne" alapjan elkeruli a frontalis utkozest es neked lesz egy szep temetesed
ezert javasoltak masok, hogy segitsd elozni aki mogotted van(nem csak akkor ha 70el totyorogsz, hanem akkor is ha 200 meterre le vagy maradva)

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:10:54

"Ha valahol akár csak el tudta volna kezdeni az előzést, akkor gázelvétellel vagy akár fékezéssel is támogattam volna, hogy minél hamarabb elém tudjon kerülni."
ok akkor hat megvolt a joszandek valojaban
hat nem tudok mit mondani

nekem amikor ejszaka jonnek hatulrol a nagy reflektorokkal(valojaban xenon) akkor probalok rasegiteni hogy megelozzon, azaz visszaveszem es hat 40 km/h -nal mar altalaban nagyon durvan le tudnak elozni :))

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:11:39

ja blogszilva 2*1 es orszagutrol beszelt mint en is, nem az autopalyarol

TH 2009.05.15. 10:33:08

@cso zsi: Ha a belső lelassul, akkor valszeg folyamatos sor alakult ki ott. Ez esetben egyértelműen elhaladásról van szó szerintem, nyugodtan mehetsz a saját tempóddal tovább. Szerintem.
Hozzáteszem, hogy ez a kérdés is a KRESZ által nagyon gyengén kezelt terület, a jogszabály pontatlan és hiányos.

EBEUSS2 (törölt) 2009.05.16. 15:15:03

Tele van akkora barmokkal az autópálya, hogy el sem hiszem!

Egy ilyenen fennakadni teljesen felesleges, rutinból lehet jobbról előzni, itt tényleg bőven volt rá hely...

Ha rossz kedvem van, akkor kicsit szűken jövök vissza elé, hátha összeszarja magát, de általában tudomást sem veszek róla.
Játékosabb autósoknak ajánlom a jobbról előzés, majd előtte 70-re lassítva őt is feltartani pár percre. Kár, hogy ezzel növekszik a balesetveszély, és a többieket is még jobban az őrületbe kergetjük...

Nem csak a gyorshajtókat kéne kiszűrni, hanem az ilyen idiótákat is, akik ráadásul azt sem tudják, hogy mekkora balfékek... Majd talán ebből a postból megtudja valami ismerőse által...

vhm 2009.05.17. 01:04:27

@EBEUSS2: "Játékosabb autósoknak ajánlom a jobbról előzés, majd előtte 70-re lassítva őt is feltartani pár percre. Kár, hogy ezzel növekszik a balesetveszély, és a többieket is még jobban az őrületbe kergetjük..."

Vigyázz! Mindig és mindenkinél van erősebb...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása