Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gázolás zebrán, belső sávban

2009.06.04. 10:55 :: SilentSound

Morzsi tegnap olyat látott, ami sajnálatos módon elég gyakran előfordul, főleg zsúfolt nagyobb városokban, ahol mindenki rohan autóval és gyalogosan egyaránt. Azért az sokat elárul, ha egy széles út zebráján a belső sávban gázolnak el egy egyébként szabályosan áthaladó gyalogost. Mit lehetne még tenni azon kívül, hogy zebrát és forgalomirányító lámpákat tesznek egy kereszteződésbe? Hogy nem fordul meg egyes autósok agyában, hogy ha piroson keresztül száguldozik, azzal embereket ölhet?!

Még friss az élmény. Sajnos ma reggel (kb 2,5 órája) történt egy baleset az Külső Szilágyi út és Óceánárok kereszteződésénél található villamos megálló egyik zebrájánál.

A helyzet tipikusan magyar. A kétsávos út a kereszteződés után szétválik és a belső sáv balra elkanyarodik. Némely hazánk fia azonban nem bírja kivárni azt az 5 percet, hogy a jobb oldali sávban tudjon egyenesen haladni.

Miután sürgő nekik ezért a baloldali sávban mennek előre egészen addig, amíg záróvonal és a kanyarodást „elősegítő” járdaszigethez el nem érnek. (Van, aki csak sunnyog 20-30cal, és van, aki igazán menő módon tolja neki bőven a megengedett sebesség fölött.) Majd bevágnak az egyenesen továbbhaladók közé. (Ez is szokott érdekes szitukat okozni.)

Ma reggel azonban ennél rosszabb történt. Elütöttek egy gyalogost. Természetesen a zebrán, a belső sávban.

A forgalomszervezés persze kiválóan kedvez az ilyen eseteknek. A villamos megállóhoz két zebra megy. Egyik a kereszteződésnél. A másik visszább a megálló végénél. Mindkét zebránál lámpa, azonban amikor a kereszteződésben már piros a lámpa a járműveknek, akkor a másik zebránál még zöld. (Persze reggel, sokan még a piros ellenére is áthajtanak a zebrán a belső sávban.)

Viszont a feltorlódott forgalom miatt az autók nem haladnak a külső sávban. Ilyenkor néhány kamikáze megpróbál átkelni a zebrán, ha jön a villamos és itt kezdődnek a bajok. Főleg, ha egy alkalmi versenyző téved arra, mint ma reggel. (Csak a sztereotípia erősítése végett – ezüst 3 ajtós régi Swift, a gazdi szeme fénye – pirosra festett fékdob és munkahenger, naponta lakkozza. Gazdi enyhén kigyúrt és természetesen az autóból kiszállva szidja a gyalogosokat.)

A Swiftnek már rég piros volt, amit váltig tagadott, csak akkor azt nem értem, hogy miért villogott a zöld jelzés a gyalogátkelőn, ahogy oda értem. (Néhány mp-en múlt és én is ott fekszem.)

Nem biztos, hogy ez a megfelelő fórum erre, de javaslom, hogy a belső sávból már a zebra előtt tereljék át a forgalmat a külsőbe, lehetőleg beton elemekkel. (Nem bízom autós társaimban, mondhatni félek némelyiküktől, ha gyalog vagyok. Az irányjelző táblát és a gyalogátkelő fényjelzőjét rendszeresen kiütik a helyéről a középső járdaszigeten.) Azok, aki balra szeretnének kanyarodni, zömmel nem ebből az irányból érkeznek, hanem az Óceánárok út felől.

Nem okozna tragédiát, ha az egyesen haladóknak 50 méterrel hamarabb át kell sorolni a külső sávba, mivel ezt sokan sokkal hamarabb megteszik. A néhány balra kanyarodó pedig újra mehetne a zebra után a baloldali sávba és ez egy lámpányi időtöbbletet jelent csak részükre. (Remélem, ennyi bele fér nekik.)

Ha ez nem megy, legalább a két lámpa szinkronban legyen. Mind a kettő egyszerre váltson.

A dolog eléggé megviselt. Vigyázzunk egymásra!

176 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes kresz gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Devil 2009.06.04. 14:17:46

@efhábé: A szembejovok altalaban keson veszik eszre hogy valaki el akar engedni egy gyalogost a zebranal, es egyszeruen mar nem tudnak (tudnanak) megallni.
Mert egymas seggeben mennek, mert a katyukat kerulgetik, mert a gyalogatkelohely tablat nem veszik eszre - se a gyalogost egyebkent - ezek a dolgokat az agy siman kiszuri. Sajnos igy tanultunk meg vezetni.
Ezert ha jon szembe folyamatos kocsisot meg sem probalok gyalogost atengedni; se tobsavos uton ha a parhuzamos savban is halad valaki.

gozos 2009.06.04. 14:18:24

Hát? Én is majdnem elütöttem egy gyalogost ősszel Budapesten. Méghozzá a Margit hídtól északra egy totál kikapcsolt (sárgán sem villogó) lámpánál.

Esetleírás: kisteherautó a külső sávban, és a belsőben picit hátrébb. Nyomom 50 és 60 között. A kisteherautó lassít a külsőben. Ahogy odaérek, be is ér a gyalogos. Takarásból és reakcióidővel összemérhető időben történt a dolog.

Még szerencse, hogy rutinos volt a gyalogos, és a másik sávra lépés előtt ott is "körbenézett". Sajnos Pécsett a nagymama a gyerekkel nem volt ilyen rutinos - mint ismerjük a TV-ből az esetet.

Összegezve: többsávos úton a zebra igen veszélyes. Ha a szélső sávban lassít egy jármű, akkor rohadtul oda kell figyelni, mert ha a gyalogos sem figyel, akkor tényleg hamar megtörténhet a csúnya baleset. És gyakorlatilag fékezés nélkül...

Jacques Ucca (törölt) 2009.06.04. 14:19:12

@TH: Ahammm, a Nagy Lajos Posta előtt is borostásra várhatja magát bárki aki át akar kelni 18 és reggel 06 kivételével..

gozos 2009.06.04. 14:20:37

Gyalogosként is fontos tanulság: mielőtt a másik sávra lépnél, "nézz be", hogy ott is elengednek-e.

Az iménti hozzászólásomban leírt eset óta gyalogosként is jobban figyelek erre.

Hozzá Szóló 2009.06.04. 14:21:43

@stellaz1: segédeszközzel van rá mód egyedül. Hosszabb tárgy (legjobb a kiégett hosszú neoncső) érdekes módon egyből meg tudnak állni az amúgy látványosan másfelé figyelő sofőrök, amikor kilóg eléjük...

Olyan ez, mint amikor nem adják meg az elsőbbséget a köcsögök, aztán egy finom paskolás a kocsira, ahogy elhalad, de a kopogásra egyből meg tudnak állni a szarháziak, akkor nem sietnek annyira :D

TH 2009.06.04. 14:23:53

@gozos: Összegezve: zebránál nem előzünk, és nem robogunk el álló autók mellett. Ez nem a gyalogosnak tanulság, hanem neked lehet lecke: alkalmazd a KRESZ-t!

zongora 2009.06.04. 14:25:12

@gozos:

Vannak kockázati faktorok:

pl.:
Jogosítvány nélküli vidéki, aki nem ismeri a
budapesti autósok kreativitását.

efhábé 2009.06.04. 14:27:47

@Devil: Ha valaki nem veszi észre, hogy elfogynak mellőle az autók, viszont a zebra előtt ott szobrozik a sor, az adja vissza a jogosítványát, de azonnal.
Én mindig igyekszem megállni, ha gyalogost látok a zebránál (nem mondom, hogy sosem bambulok el, nem mondom, hogy mindig időben veszem észre, de azért az esetek túlnyomó többségében sikerül és már szarul érzem magam legalább, amikor nem), még akkor is, ha tudom, hogy magamat szivatom ezzel, mert a többiek fosnak rá. Előbb-utóbb mindig akad valaki, aki észbe kap mellettem vagy velem szemben. Csak abban reménykedem, hogy idővel szépen rövidülni fog ez az önszivatós szakasz, mert egyre többen fognak ésszel vezetni a zebránál.
Ha mindenki úgy állna hozzá, mint te, hogy ha ez van, meg az van, akkor nem adsz elsőbbséget, akkor esély sem lenne rá, hogy esetleg valami változás elinduljon.

Funkerman 2009.06.04. 14:28:45

Azt nem tudom, hogy az autósok mikor lesznek olyan rutinosak, hogy ha látják a melletük lévô sávban állnak, akkor esetleg elgondolkodnak egy röpke pillanatra, hogy vajon miért is lehet ez?

efhábé 2009.06.04. 14:30:23

@gozos: És az nem is futott át az agyadon, hogy a közelgő fehér csíkok és a teherautó lassulása között esetleg összefüggés lehet? Idióta voltál, nem is kicsi...

janikahhh (törölt) 2009.06.04. 14:32:35

@Fuckoffer: Hát itt szerintem a gondolkodás, mint olyan a hiányzó dolog. Sok embernek sajna nincs mivel...

qmatch 2009.06.04. 14:34:09

Na, itt a vége ( eddig ) , tovább mászni tilos :)

Volt 1 gyökér, aki olaszliszkázott.
Meg volt 1 másik, aki bringáját kitolja a kocsi elé, oszt majd megállnak.

Ezt a kettőt össze kellene hozni, gyerekek! Mi jönne ki belőle? :)

Egyébként: én Kispesten az Ady-n szoktam "zebrázni", azaz gyalogosokat "átsegíteni" - neeem, nem a klinikai halálba.
Utálnak is rendesen egyesek, gondolom azért, mert minden gyalogátkelőnél járdasziget is van, így nincs belső sáv, ahol kikerülhetnének.

Én viszont utálom:
- azt a gyalogost, aki csak nézelődik a zebránál állva
- azt a bringást, aki nem bír leszállni, amíg átsétál a zebrán...sőt, a járdáról szinte leugrat a zebrára a gyökér
Sünt mindegyiknek.

TH 2009.06.04. 14:34:50

@Devil: remek az ideológiád a szabálytalankodásra, de így sosem lesz javulás ezen a téren...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.04. 14:37:44

@Fuckoffer:
Itt az élő példa. A sok parasztgyerek annyit lát: Hö, némá! Itt egy üres sáv! Le van aszfaltozva, ki van fizetve, ezen én mehötek! A sok csicska meg hagy álljon.
Hogy esetleg a zebra miatt áll a sor, az fel sem merül...

boli 2009.06.04. 14:38:42

Az édesanyám volt az egyik aki odament az elgázolt lányhoz, ugyanis mások a, a történet beküldőjével együtt, nemigen mozdultak, pedig látszott, hogy komoly baja lett a lánynak.
Talán érdekesebb lett volna a kereszteződés helyett azt kielemezni, hogy vajon ennek mi az oka...

A gyalogosoknak már piros volt a jelzés, mikor a lány át akart kelni (futni?) a zebrán. Szerencsére egy orvos is visszafordult, mikor meglátta mi történt, ő helyezte stabil oldalfekvésbe szegényt. A sérülései nagyon súlyosak voltak, ezt már ott megmondta az orvos. A mentő csak 20 perc múlva ért oda.
Ha valaki esetleg tud a lány további sorsáról valamit, kérem írja meg. Elég lenne annyi, hogy túlélte-e.

Hogyha mindenki betart minden szabályt akkor az ilyen balesetek elkerülhetőek, de

köztudott, hogy ezen az úton az autósok a rengeteg zebra ellenére is szeretnek száguldozni

ha nem 15 percenként járna a villamos, akkor a gyalogosok sem rohangálnának át ész nélkül a piroson

rutintalan vezetőként is látom a szemem sarkában a megállóba érkező villamost, reflexszerűen lassítok és figyelek mert ilyenkor a legváratlanabb helyekről toppannak az útra a gyalogosok, zebra környékén egyébként is

Hiába a gyalogos szabálytalan, azt senki sem érdemli meg, hogy halálra gázolják...

zongora 2009.06.04. 14:39:09

@Fuckoffer:

A gondolkodást helyettesítené, ha betartaná a szabályt, hogy hogyan kell megközelíteni egy zebrát. A gondolkodás ritkán jellemző.

Pl.:A Szerémi elég hosszú út,és már a harmadik pirosnál áll meg a száguldozókám, nem jön rá, hogy miért kell kerülgetnie a kb.:65-el haladókat.

Alex3000 2009.06.04. 14:44:36

Ha a gyalogos meghalt, akkor halálbüntetést az ilyeneknek!

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.06.04. 14:45:39

az a jo a stabil oldalfekvesben, hogy ha mozgatod a fejet, es mondjuk eltort a nyaka, akkor egyuttal orok eletere meg is benulhat. persze ha nem forditod el a fejet, es lenyeli a nyelvet / megfullad, az se jo. dilemma.

efhábé 2009.06.04. 14:46:13

@boli: Senki sem érdemli meg, hogy halálra gázolják, az biztos. Ugyanakkor az autósok sem érdemlik meg, hogy szabályosan haladva egy szabálytalan gyalogos ugorjon elébük, "mert a villamos"...

indapass90210 2009.06.04. 14:48:33

@boli: "ha nem 15 percenként járna a villamos, akkor a gyalogosok sem rohangálnának át ész nélkül a piroson"

Hat ez meg mar mekkora baromsag... johogy nem akarsz mindjart vizszintes paternosztert...

Devil 2009.06.04. 14:51:38

@Dövan: Te sem vartal meg 15 percet villamosra mi?

monnyo 2009.06.04. 14:52:42

@boli: tökre igazad van, és akarja a fene elgázolni, még a ha úgy fut a villamoshoz, mintha az lenne az utolsó villamos a földön, de beláthatná, h ez rohadt veszélyes!
Egyébként meg pont a gyalogok miatt van teletűzdelve az az útszakasz zebrákkal és lámpákkal!
Lehet épp vizsgázni rohannak tiszta streszbe vagy tudja fene, de néha ezek a gyalogok fel sem fogják, h ott autók járnak! :(

Jobbulást a lánykának! :)

Rong 2009.06.04. 14:55:55



Ma reggel mondta a kolleganőm, hogy a lányának a 23 éves kolleganőjét elütötték, az Árpádba szállították. Azt hiszem róla beszélünk. Még él, de nagyon szerencsétlenül eset. Olyan súlyos a koponya sérülése, hogy a dokik nem sok esélyt adnak neki a túlélésre.

monnyo 2009.06.04. 14:57:59

@Rong: ööö én most vmit nem értek! Ha a lány piroson is szaladt már át, akkor az éppen elinduló autó tett ekkora kárt szegényben??? Vagy vki ott megengedett sebeséggel jött már?

Szegényke...

boli 2009.06.04. 14:59:47

@the as: mint említettem orvos helyezte stabil oldalfekvésbe, gondolom tudta mit csinál.

Rong 2009.06.04. 15:02:48

Állítólag az autó csak meglökte, de nagyon rosszul esett. Ennyit hallottunk. Ebbe belefér az is, hogy az autó épp indult és a lány elészaladt.

Valandil 2009.06.04. 15:03:01

Én kerékpárosként szoktam "jókívánságaimat" megfogalmazni 1-2 négykerekű (de kuplungos (vagyis hülye)) embernek. Reggelente munkába menet lehetőleg kisforgalmú utcákat használok. (Szegediként ezt meg is tudom tenni.) Az egyik utcában van 2 iskola. Az iskolai gyalogátkelő előtt harmincas tábla+fekvőrendőr. Én szépen megadom a gyalogosoknak az elsőbbséget (kerékpár!) a gyalogátkelőnél, mégis, sok autós szarik arra, hogy megállt ott egy jármű (én), és lassítás nélkül (hogy szenvednél tengelytörést, k*ts*g!) áthajtanak a zebrán...

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.06.04. 15:05:58

boli igen, ez nyilvanvalo, csak arra utaltam, hogy ez hozza nem ertoknek mindig dilemma (kellene legyen), ha gazolast latnak.

monnyo 2009.06.04. 15:05:59

@Rong: aha... értem. Ebben az esetben elég kellemetlenül érezheti magát az autós. :S Biztos nem lesz könnyű feldolgoznia. Remélem a lány felépül mihamarabb.

boli 2009.06.04. 15:07:12

@Rong: Anyukám látta, legalább 6-7 métert repült szegény és azt mondta, hogy kb.14-15 éves volt.

Ha mégis ő lenne az, remélem rendbejön...

Nessa78 2009.06.04. 15:12:03

@TH: Hát igen, ma már nem sok akad belőlük,manapság a BKV-sok azt élvezik,ha az ember lánya lemarad a járműről...
Amikor a buszhoz való sietés közben fellöktek és az úttestre esé közben eltörtem a karom 12 éve,akkor a busz épphogy megvárta,hogy felálljak és elhajtott,az "illedelmes" faszi,aki fellökött még azt se nézte meg,hogy mi lett velem, alényeg az volt,hogy elérje a buszt. A gipszem csuklótól vállig lett felrakva. Senki sem segített egy idős bácsit kivéve,akik felsegített és szidta a hímpellért,aki fellökött,ez volt az idős joviális kedvenc szava járása,minden bizonnyal a legkeményebb káromkodása is ez lehetett!! Sajnos a sok ocsóú közt elveszik a búza-azt hiszem így mondják ! :)

babsz 2009.06.04. 15:15:19

@efhábé: érdekes, hogy pont ez a zebrán melletted belsőben elhúzós típusból kerülnek ki pont azok is, akik, ha te megállsz a dugóban a zöld lámpa alatt, mert látod, hogy a te sávodban nem férsz át keresztbeállás nélkül, csikorgó gumikkal elédvág és a sor utolsó kocsijának seggébe cövekel, majd ha nem sikerül a keresztlámpáig kettő métert előregaladnia, pikírt arccal ignorálja egy komplett sávnyi feltartott keresztforgalom dudakoncsertóját.

Na ezt speciel 3 hónap jogisbevonással büntetném, vagy 30 ropival!

aszfaltbetyar 2009.06.04. 15:19:45

@pafff: támogatom... az ilyen emberek nem tudnak továbbgondolkodni 2 másodpercnél

monnyo 2009.06.04. 15:20:45

@pafff: az ilyen tyúkagyúra úgyse hat a büntetés... jogsi nélkül is autózna szerintem.

De miért kell ilyen önzőnek lenni! Inkább feltart keresztbe isten tudja hány embert, akiket szintén felbosszant, minthogy várna 1 percet! :(( Ez elszomorít.

Nem vagyok én sem mindig szabályos! DE igyekszem másokat nem zavarni.

babsz 2009.06.04. 15:29:18

Ja, a zebrás ügyet meg 5 év jogsielvétellel.

Tegnap krisztina körút, déli környéke, én bácsi átenged, mindenki türelmesen megáll mögöttem, erre motoros kb 120-szal - nemértem, nem látta, hogy áll a sor valamiért a külsőben?? - közeledik, én már csak tenyerelés a dudára, bácsika szerencsére felriad, és autó orra végénél megáll, motoros lassítás nélkül el.

Engem az nem vigasztal, hogy az ilyen motorosok általában trancsírozva végzik...

Hurkabácsi 2009.06.04. 15:29:39

A múltkor engem is majdem elqrtak az asszonnyal együtt. Ott is 2×2 sáv + lámpa nélküli zebra. A külsőbe megáltak nekünk, és mi elindúltunk. Jobbomon az asszony, balomon a biciglim. A belsőbe meg egy pőcsfej drágaautós 70-nel elvágtat előttünk úgy, hogy a bicaj első kereke hozzáért az autóhoz. Ezt észlelve padlófék és visszatolat, majd elkezdte a nőági felmenőimet a legősibb mesterség gyakorlására invitálni. No ekkor elborult az agyam, és a balomon lévő drótszamarat egy lenge mozdulattal beleépítettem a szélvédőjébe, amely ezután pókháló mintázatot vett fel. Persze ő rögtön rendőrt akart hívni + engem testileg megfenyíteni. Aztán montam neki, hogy hívjon bátran, elég sok tanu foja itt bizonyítani, hogy elgázolt a zebrán + még a külsérelmi nyomok is ezt igazolják. Aztán heves anyázás mellett visszaszált a kocsijába, és odébbállt.

SimiTomi 2009.06.04. 15:29:40

@SilentSound: Ez igen. Nagyon szép megoldás.

aszfaltbetyar 2009.06.04. 15:33:22

@Hurkabácsi: engem akkor basztak el majdnem amikor tankolás !!! után mentem fizetni a mol ? kúton az m3 bevezetőn feljárójánál a hungárián

csávókám kb 50-el suhant el a kutak között, valami hihetetlen periférikus meglátásból még a kezem is hátradobtam, hogy hátra menjen a súlypont 1 centin múlott haverék ugrottak ki a kocsiból már várták hogy repüljek

jazzguru 2009.06.04. 15:35:27

Én nem is értem mit keres a gyalogos a zebrán! Felháborító, egyesek mit meg nem engednek maguknak.

Azt hiszik, csak azért mert zöld a lámpa joguk van a zebrán grasszálni!!!

Vegyétek tudomásul igen tisztelt gyalogbékák, hogy az út a négykerekűeké. Ha nem tetszik vegyetek autót Ti is! Akinek nincsen rá pénze az meg maradjon otthon, és rendeljen kaját a Pizzástól.

Szerintem tiltsuk ki a gyalogosokat a városból.

nothing.at.all (törölt) 2009.06.04. 15:37:46

én csak azt bírom, mikor nagy forgalmú útnál, ahol csak zebra van, lámpa nincs, megvárom szépen, hogy a balról jövő sáv kiürüljön, vagy legalábbis 100 m-nél közelebb ne jöjjön autó, elindulok, de a másik sávban egy se állna meg, hogy elengedjen, állhatok az út közepén, és az se érdekli őket, ha már a másik sávban is odaértek az autók.
van aki még képes volt 100 m-ről dudálni meg röhögni és széttárt karokkal elszáguldnai előttem.
mert ugye csak akkor van jogod sietni, ha kocsi van a segged alatt.
hogy pusztulna ki az összes egy lámpaoszlopon.

Nessa78 2009.06.04. 15:39:16

@Valandil: Szia!

Te akkor egy rendes bringás vagy, én már voltam mindhárom helyzetben, legtöbbet gyalogos vagyok,majd bringás és elég keveset ülök autóban,de csak anyósülésbe teszembe magam,mert a pesti örület nem hiányzik nekem.Hazudtam tömegközlekedek is, elég sokat! :((
A Váci úton dolgozom, a biciklisek sokszor a járdán akarnak elütni, leszarva a bicikli utat behajtanak a gyalogosok közé,de ha én fél lábbal rálépek a bicikli sávra, nyomdafestéket nem tűrő stílusban küldenek el valahová. A munkahelyemnél ér véget a bicikli út, ha férjemnek van ideje és reggel el tud vinni a munkahelyemre,akkor bizony ötször meg kell néznem,hogy ki tudok-e szállni a járdára és a két méteren nem akar-e elütni egy két kerekű Fittipaldi!!
Szóval nemcsak a zebra,hanem a járda is veszélyes!
Tisztelet a kivételnek ugyannyi hülye pattan két kerékre, mint ahány négy keréken száguldozik kis hazánkban.

jazzguru 2009.06.04. 15:40:07

A viccet félretéve, Én is sokszor ülök autóba, és nap mint nap látom, hogy a négykerekű kollégák sokszor a KRESZ előírásaira való tekintet nélkül vezetnek.

Én már sokfelé vezettem autót Európában és Amerikában is, de ilyen kritikán aluli vezetési morállal csak a Balkánon, és a keleti határainkon túl lehet találkozni.

Szégyen és gyalázat!!!

mr_x 2009.06.04. 15:40:31

@Hurkabácsi: ilyenkor kell feljelenteni segitsegnyujtas elmulasztasaert.

old bahaman 2009.06.04. 15:41:34

Nem igazán fogom, hogy lehetnek Budapesten gyalogosok, akik átkelés előtt körül sem néznek, vagy ha mégis, nagyon felületesen teszik... Tényleg rengeteg baromarcú van, aki megy egyenesen a gyalogátkelőn. Az ilyenek nagyon gyorsan legyilkoltatják magukat.

De ha már kivárom a sorom a zebránál vagy egy átlagos átkelésnél, legalább tudja az ember, mikor van elsőbbsége: nem mutogatok az autósnak, hogy menjen, ez csak félreértésekhez vezet.

Azt sem fogom, hogy többsávos úton ha már a külsőben megadták az elsőbbséget, miért nem indul a gyalogos. Ez sokkal feltűnőbb, mint a szobrozó külső: ilyen helyzetben az embernek nem a várakozó gyalogos tűnik fel - arra figyel, hogy ki akar elé bevágni külsőből belsőbe. Ha - hangsúlyozom megállva a belső előtt - megindul a gyalog, nagyobb az esélye a túlélésre és arra, hogy hamar átér.

Végül: mikor lesz nyugati morál nálunk? Mindenki ismerheti a választ, de nyugaton vannak UTAK, ahol KÖZLEKEDNI, nem ácsorogni lehet, és nem 100 métert teszel meg 30 perc alatt DUGÓBAN; a közlekedésszervezés SOKKAL autóbarátibb, és nem utolsósorban: a TÁBLÁK és FORGALOMDINAMIKA kifejezetten úgy van kitalálva, hogy te nyugiban, nem száguldozva elérj A-ból B-be.

Persze a közlekedéshez (és sok minden másh9z( a hozzáállásuk is teljesen más. De ezt nyilván ti is tudjátok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 15:44:20

@old bahaman: körülnézés zábránvaló átkelés előtt?
Mit fogsz te ezé itt kapni...

Valandil 2009.06.04. 15:47:27

@Nessa78: Csak 1 rövid szakaszon szoktam felhajtani a járdára munkába menet, jó lassan (nem kell annyira rohanni, ráadásul a gyalogosok mozgása nagyjából kvantumfizikai -> nem tudod, hol lesz a következő pillanatban :D). Abba az utcába kerékpárral behajtani tilos, ezért ha még jól emlékszem a KRESZ-re ezt meg is tehetem. (Bár mint írtam, szegediként könnyebb helyzetben vagyok, mint a fővárosiak.)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 15:49:21

@Valandil: Szóval van egy utca, ahonnan ki vannak tiltva a bicigliek, ezért a biciglis, mivel az úttestről ki van tiltva a járdán biciglizik.

Nagyszerű.

efhábé 2009.06.04. 15:50:31

" Tényleg rengeteg baromarcú van, aki megy egyenesen a gyalogátkelőn. Az ilyenek nagyon gyorsan legyilkoltatják magukat."

Ez sokkal inkább wishful thinking, mint valóság. Szerencsére jóval kevesebb a gyalogosgázolás, mint ahány ilyen gyalogos van. Sokkal inkább jellemző az a gyalogosokra, hogy akkor sem mernek elindulni, ha egyértelműen megkapják az elsőbbséget. Mert pl. fél, hogy a kétsávos úton a másik autós nem fog megállni meg ilyenek.

Perillustris 2009.06.04. 15:50:36

Na ilyen amikor egy köcsög biciklis átül egy autóba és megszokásból átmegy a piroson.

Mert tuti bringás volt, hiszen AZOK mennek át MINDIG.

Bezzeg ha lenne jogosí...

babsz 2009.06.04. 16:00:00

@old bahaman: tudod, ha ötvennel mész, illetve lelassítasz negyvenre, ahogy kell (ld. kellő körültekintés, kijelölt gyalogos-átkelőhely-tábla, tudod, KRESZ!!), akkor nem csak arra tudsz figyelni, hogy ki fog eléd kivágni, hanem arra is, hogy mi a picsáért áll vajon a sor, és hogy ott egy ember.

az ilyeneknek, mint neked, van úgynevezett "motoros vakságuk", azaz nem veszi észre csak a kettő és négy kerekű, motorral bíró objektumokat, viszont az emberi lényeket, kerékpárosokat és a táblákat az út szélén meg se látja, illetve semmit, ami nem közvetlenül az aszfalton előtte tízméteres sávban van.

Meg kell tanulni rendesen látni, nemcsak nézni!

Koky_ 2009.06.04. 16:00:05

Pünkösd hétfőn a Frangepán utcánál megálltunk hogy átengedjünk a zebrán két gyereket. A mögöttünk lévő fekete VW Passat meg mint az elmebeteg, ráált a kocsink hátuljára, mutogatott, majd megkerült beslisszolt elénk úgy hogy majdnem levitte a kocsink elejét, és bőszen mutogatott. Elmebeteg volt, a többi autós közt is szlalomozott mint egy idióta. Remélem gyógyszerért sietett az idegbajára.

nyomika 2009.06.04. 16:03:33

Úgy látszik a villamosok környéke nagyon veszélyes.
Engem egyszer a gyalogátkelő helyen ütöttek el, úgy, hogy nekem zöld volt. Az autós jó pár záróvonalon és piros lámpán áthaladva, a villamossínen kapott el. Szemtanúk szerint a szélvédőjét is betörtem. Nem emlékszem semmire, mert agyrázkódásom is lett többek között.
Érdekes, hogy azt a barmot nem ítélték el, kapott 20.000 Ft pénzbírságot és 1 évre bevonták a jogsiját. Ez elég régen, 1992-ben történt.
Az már mellékes, hogy lebénult a bal kezem (balkezes vagyok), fél éves kemény munkával sikerült újra megmozdítanom. Teljes értékű soha nem lesz, de legalább tudok írni és enni.
Nem értem miért nem figyelnek oda az autósok a gyalogosokra?
A fickó váltig állította, hogy nekem volt piros, de bebukta, mert a szemtanúk ellene vallottak.
Azóta körülnézek a zebrán is, és nem megyek át piros jelzésen.
Tudom, hogy ez egy autós blog, de amint kiszálltok a kocsiból ti is gyalogosok lesztek. Gyalogosok! Vigyázzatok magatokra!

babsz 2009.06.04. 16:03:37

amúgy a gyalogos átkelési SZÁNDÉKÁNAK elsőbbsége van, tehát szobrozhat ott, és mind a 6 sávnak meg kéne állni. magától... a zebra mellett 1 centire álldigálás és kétségbeesett arccal nézegetés balra pont elég ráutaló magatartás! és nem abba kéne belekötni, hogy el mert-e indulni. már bocs.

babsz 2009.06.04. 16:08:10

arról nem beszélve, hogy németországban pl ha gyalog véletlenül a járda szélére kacsázol, abban a pillanatban meg is áll az egész sor, mert azt hiszik, át akarsz menni - akár van zebra, akár nincs... és nem azon agresszívkodnak meg agyalnak, hogy jajj bazmeg most rá kellett lépni a fékre és váltani kell, meg vesztettem 14 másodpercet a ralin, mert a tapló magyar erre is egyszerűen lusta... azért autózik mindenki a belsőben, mert ha betartanák a jobbra tartsot, sokat kéne sávot váltani, meg mindig lehúzódni, és egyszerűen egy lusta vaksi paraszt a nagyrész, inkább megy ötvennel a hungárián a belsőben is 14 km-t, mert majd egyszer balra fog kanyarodni.

Border 2009.06.04. 16:08:30

@SilentSound:
Amit megtehetsz, hogy elmész tanúnak a gk vezető ellen.

efhábé 2009.06.04. 16:10:59

@nyomika: Hidd el, hogy az autósok pontosan tudják, hogy a kocsiból kiszállva ők is gyalogosok. Tapasztalataim alapján egyébként jobb gyalogosok, mint a soha nem vezető gyalogosok.
Aki a zebrához érve körülnéz és elindul, ha féktávolságon kívüli autót lát, az szinte biztosan autós. Én is így szoktam, ha nem féktávon belül vagyok a kocsinak, akkor lelépek, ő meg oldja meg. A "mezei" gyalog meg határozatlankodik, akkor sem indul, ha megkapja az elsőbbséget, aztán meg, amikor a kocsi indulna, mert a gyalog nem indult, akkor mégis megindul, vagy nekiáll integetni a kocsinak, amelyik megállt, hogy menjen csak, szóval, nem csak az autósokkal van nálunk komoly probléma, hanem a gyalogosokkal is. Megértem, mert félnek, de akkor is kéne ezzel is kezdeni valamit. Mindkét oldalról lenne mit javítani.

efhábé 2009.06.04. 16:12:12

@pafff: Lakott területen belül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton személygépkocsik számára nincs jobbra tarts.

old bahaman 2009.06.04. 16:14:18

@pafff: valóban a városi forgalom tempója átlagosan 40-50 lenne a gyalogátkelőhelyekkel megszórt többsávos főutakon? A forgalom tempója sokszor nem 40-50, aki a belsőben utazik, az felveszi az átlag 70-80-at, ez nem 1-2 ember - nagyon kérlek, ezt ne is próbáld rámkenni. Ha látom a gyalogost, megállok. Mivel az embert néhányszáz behatás éri minden egyes másodpercben, sokszor valóban csak az őt közvetlenül érintő 1-2 tucatot fogja fel és reagál rá.

Fordított helyzetben lámpa nélküli átkelőnél szerintem egyértelműen jelezhető az átkelési szándék, ami nem kényszerít senkit vészfékezésre. De amíg itthon vagyunk, el kell fogadni, hogy amíg a tábla gyalogossal és zebrával kék színű, és nem STOP van beleírva, az emberek NEM fognak azonnal és egyértelműen elsőbbséget adni a gyalogosnak.

Anno KRESZ tanfolyamon mellesleg mutattak egy érdekes dokumentumfilmet a 80-as évek közlekedéséről, többek között a zebra megközelítéséről. A belvárosban több tucat embert kerülgetve mentek keresztül a zebrán a vezetők. Ez a generáció pedig még mindig él, és vezet. Uff

babsz 2009.06.04. 16:15:34

szabály nincs, csak épp mennyivel normálisabban lehet közlekedni. egész európában lehúzódnak a lassabb járművek, hiszen ez egy természetes, előremutató viselkedésforma (élni hagyni). de a mozgólépcsőn jobbra állás sincs itt, hogy hadd érje el a járatát meg rohanjon, aki siet, de ahhoz közösen meg előre kéne gondolkodni. de mint írták, magyarországon hiánycikk a logika.

babsz 2009.06.04. 16:24:33

@old bahaman:
1. ahol 70-nel lehet menni, ott nincs sima zebrás, lámpátlan átkelés, legalábbis ha nagyon erőltetem, se ugrik be egy ilyen se, szerintem ez szándékosan van így.

2. én is szoktam 70-nel menni ott is, ahol nem lenne szabad, de csak akkor, ha látom az út szélét, amit elsődleges prioritással figyelek, nem tudom, mi az a 10-12 fontosabb esemény, amit nézni kellene, azonkívül, ami az orrom előtt meg a tükreimben történik.

3. napi 30-40 km-t autózom budapesten évek óta és napi számolatlan gyalogost engedek át. ezzel kapcsolatban egyet tudok mondani, mivel a gyalogosátkelő táblák kibaszott messziről jól látszanak, hogy kétféle autós van, aki tudatosan nézi ezeket, meg aki nem. az utóbbit olyan 70-80%-ra saccolom, ami egy szánalmas szám, de 10 autóból 8 húz el lassítás nélkül.

tehát nem az a probléma, hogy az utolsó 20 méteren kéne észrevenni, hogy ott áll valaki, hanem a táblát kellett volna kb 100 méterrel előtte meglátni.

Nikorene 2009.06.04. 16:28:11

@Valandil: akkó leszállsz a bringáról és tolod.

morzsi_ 2009.06.04. 16:29:06


No! Végre bejutottam.

Mint kiderült a lány mégis(?) a piroson ment át, bár az általam leírtak alapján kétlem. (A srác váltig állította, hogy neki zöld volt. Szerintem legfeljebb sárga.)
Ami miatt megírtam az egészet, az az, hogy maga a forgalom szervezés adja az adott helyen az ilyen szituációkat. Nem tudom, ennek hogyan lehet népi kezdeményezésre véget venni, milyen fórumon lehet az illetékeseket jobb belátásra bírni.

(Háttérként: rendszeresen kerékpározom, vezetek és talpalok a városba, de mindhármat lehetőleg csak az arra kijelölt területen! :))

old bahaman 2009.06.04. 16:29:53

@pafff: 50-es szakaszon 70. Én erre gondoltam.

Hasonló mennyiséget autózom. Elméletben teljesen igazat adok neked. A gyakorlati megvalósítás in progress. Még úgy cirka 10-20 évig Budapesten.

Nikorene 2009.06.04. 16:29:54

@efhábé: hozzátéve ugye azért azt, hogy ha egy gyorsabb autó utolér, akkor ha a forgalmi helyzet megengedi, tehát nincs a másik sávban összefüggő kocsisor, akkor le kell húzódnod... és nyilván jobbra.

LaMeRick 2009.06.04. 16:37:28

@morzsi_: Gyalogosként körbenézek akkor is, ha nekem zöld a lámpa... Talán ezt kéne megtanulnia a többi gyalogosnak is. Legalábbis engem nem vígasztal ha lebénulok, hogy nekem volt igazam és lefejezték a sofőrt.

Ha meg álló autók között megyek át akkor is elnézek balra, mert számítok a paraszt Mercisre és/vagy motorosra.

Ezért tart itt az ország!

gpetersz 2009.06.04. 16:42:49

A helyszínen tarkón lőni, elásni. Máris szebb és jobb a világ!

monnyo 2009.06.04. 16:47:07

@morzsi_: az tényleg egy hülye megoldás, h a két forgalomirányba nem egyszerre van piros-zöld. Feléégi besétál a gyalog aztán vár a zöldre... semmi értelme annak ott. Még kanyarodó sáv sincs.

Perillustris 2009.06.04. 17:04:58

@kolbászoszsömle: Sokkal jobbak azok a járdák, amit félig vagy egészen elfoglalnak a szabálytalanul parkoló autók, hiszen így már nem fér el a szabálytalan bicajos. Igaz, sokszor a gyalogos sem.

morzsi_ 2009.06.04. 17:05:27

@LaMeRick: Egyetértek és hasonlóan űzöm a gyloglást. Sok ismerősöm paranoiásnak is tart! :)
Egyébként szerintem nem ezért tart itt az ország. Pl. az USA nem azért lett az ami, mert mindenki szuper inteligens és segítőkész, hanem a megfelelő szellemi szintre/vieslkedési habitusra vannak szabva a szabályok és a körülmények.

Az ország azért tart itt, mert mint ahogyan már körvonalazódik, az objektív felelősséget is kukázni fogja az AB.

Perillustris 2009.06.04. 17:09:47

@old bahaman: Ezek majd lecsökkennek, ha végre teleszórják a város(oka)t fix traffipaxokkal.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 17:12:54

@Perillustris: Már ha ez valóban megtörténik és mondjuk iskolák elé rakják őket, nem olyan helyekre, ahol tök fölösleges.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 17:16:44

@Perillustris: Értem én. Szerinted nem az a baj, ha biciglis a járdán megy, hanem az, ha az autó rajta áll.

Ennek az lehet az oka, hogy te biciglizni szoktál...

TH 2009.06.04. 17:19:52

@Perillustris: ja, én is azt akartam mondani, hogy jó lenne, ha nem a német példát követve a nyílegyenes főútra basznák ki a trafit, hanem a balesetveszélyes helyekre.

indapass90210 2009.06.04. 17:20:07

@Devil: falusi gyerekként nagyon nehéz beleélni magam a 15 percenkénti villamos problémájába!

TH 2009.06.04. 17:24:32

@Dövan: hát ez a városi közlekedésben pedig elég komoly probléma, képzeld! Szar dolog 15 percig várni, ha közben sietnél valahova.

boli 2009.06.04. 17:36:09

@monnyo: Ez így nem igaz. Több éve járok arra, sosem kellett néhány másodpercnél többet várni arra, hogy a második lámpa is zöldre váltson.
Nem értem miért kell ferdíteni.

j311 2009.06.04. 17:37:37

Akkor már nem is említem, hogy a Külső Szilágyi úton 60 km/h a megengedett sebesség. 70 alatt még nem ment ott autós. Ha még csak néhány másodperce zöld a gyalogosoknak, akkor még KELL 80-90-nel haladó autósokra számítani.
Ha rossz az idő (köd, eső, hó, jeges út), akkor kb. 80% az esély arra, hogy csak sárga villogó van (vagy az sincs) működő lámpa helyett.
Mikor jön a legtöbb autó? Amikor a gyerekek iskolába mennek, 7 és 8 közt. Kb. minden évben van egy halálos (vagy legalább súlyos sérülést okozó) baleset, amiben az egyik szereplő általános- vagy középiskolás. Traffipax kb. háromévente látható ugyanezen az úton. Pedig már egy hét alatt behozná az árát. Pl. piroson áthajtást rögzítő rendszer is lehetne, még jobb is lenne, mint a traffipax. Meg később nem lehetne a halott gyalogosra kenni, hogy piroson ment át.

nem.mate 2009.06.04. 17:46:47

nekem volt olyan, hogy autóval voltam sárga volt a lámpa nekem, de az utamat keresztező biciklisávnak is sárga volt a lámpája és pont jött egy biciklis, majdnem elcsaptam :\ szóval én már bármit el tudok képzelni...

Kicsi79 2009.06.04. 21:22:48

@Deluxe the ForumTroll: Asszem ezzel egyetértek! Meglepő, de inkább röhögni szoktam a kommentjeiden (ezen is kicsit, mert vizuális típus vagyok), de ezt abszolút jó megoldásnak tartom! :))))

Perillustris 2009.06.05. 00:12:47

@kolbászoszsömle: Dehogy érted. Kiakadást szimulálsz, miközben a város járdáinak jelentős része részben vagy egészben használhatatlan a szabálytalanul parkoló autók miatt.

monnyo 2009.06.05. 09:43:17

@boli: jaj félre ne érts... nem akartam én ferdíteni, fogalmam sincs mennyit kell gyalogosként várni, én kocsiból szoktam látni, h nem egyszerre vált.

ILD 2009.06.05. 15:11:22

@boli: Láttam az egész balesetet. egészen attól a másodperctől, hogy a kislány alig szétnézve átrohan a zebrán, elcsapja az autó, felsikolt és pár méterrel messzebb szinte mozdulatlanul fekszik. Aztán a suzukis fiú telefonál, reméltem a mentőket hívja. A villamoson ülve, néztem végig az egészet, láttam ahogy jön az autó, és nagyon drukkoltam a lánynak, aki szerintem is 14-15 éves lehetett. A hátizsák a vállán arra utalt számomra, hogy szegényke épp iskolába sietett. Annyira drukkoltam neki, hogy átérjen az autó előtt, de sajnos nem sikerült. A továbbiakról nem tudok, mert a villamos továbbhaladt. Remélem nem ő az, aki kómában fekszik az Árpád kórházban. Azt innen nem láttam, hogy a lámpa piros vagy zöld volt, de feltételezésem szerint már piros, mert mindenki jócskán átment a zebrán, amikor a lány próbálkozott.És ezek a lámpák gyorsan váltanak. Gondolom már késésben volt, és tényleg nem túl sűrűn jár a villamos, sőt van, olyan hogy már nagyon messziről látja a gyalogos, hogy jön a villamos, de az a fránya lámpa csak nem akar zöldre váltani. A villamos vezetőjének nem érdeke, hogy bevárja a gyalogost. Mindkettőt nagyon sajnálom a lányt is és az autó vezetőjét is, attól mert egy fiatal fiú a kevés kis pénzén vesz egy suzukit és megpróbálja az ő ízlésének megfelelően szépíteni, még nem biztos, hogy egy elvetemült gyilkos. Ő sem így tervezte a napját. És lássuk be, akik vezetünk, hogy tényleg vannak olyan helyzetek, amikor váratlanul tűnik fel egy gyalogos, és örülünk, hogy megúsztuk baj nélkül. Kívánom, hogy a kislány meggyógyuljon, remélem túlélte, és ha valaki tud róla, kérem írja le.

TGA 2009.06.05. 17:30:07

@ILD: Nem élte túl. 22 éves volt.

B! 2009.06.05. 18:54:59

Sajnálom a kislányt.

De.

Naponta járok arra kocsival, és nem kevés ember nem kevés esetben szaladgál át nemcsak a piroson, hanem az út egyéb, tetszőleges részein.

A gyorshajtóknak bedarálni a jogsiját, ha gázol életjáradék, sohatöbbetnemvezethet, börtön stb.
A gyalogosok gondolkodjanak! Hús-fém. Ki győz?
Nézz szét b*zd+, legyél defenzív!
Sajnos sokszor és sokhelyen látok az úton átkelegető gyalogosokat akik lehetőleg felém se néznek, hogy lássam rajtuk, hogy látnak. Mennek előre nézve, lassan...

Néha szoktam beszélgetni is velük, de mindig nekik áll felljebb. Nem is értem.

Odagurulok mögéjük "halkan", aztán egy teli duda, hogy a szívroham közelébe kerüljenek, hátha legközelebb eszükbe jut, mielőtt szabálytalanul kelnek át az úton. És nem is érdekel ki mit gondol erről.

Ha kétsávos úton a zebránál lassítok, akkor nézem a tükörben a másik sávot, hogy hány autó fog még átmenni, mire a gyalogos át tud menni. Ez tök gáz.

De a gyalogosok meg vigyázzanak, mert a szabálytalanságból ők húzzák a rövidebbet.

És ha nem tudsz többet járni, mozogni, netán kinyiffansz a zebrán, akkor segít rajtad az, hogy annak aki elgázolt, bírósági ügye lesz vagy egyéb retorzióban részesül?

j311 2009.06.06. 15:20:57

@B!: "Hús-fém. Ki győz?"
Talán ezért kellene úgy vezetni, el tudják kerülni a gyalogos vs. autó baleseteket.

Szvsz, a gyalogos vs. autó balesetek nagy többsége elkerülhető lenne, ha legalább az autósok betartanák a KRESZ szabályait.
Ha mem 80-90-nel mennének egy olyan úton, amin 60 a megengedett és 3-400 méterenként gyalogátkelőhely van.
Nem sietni kell, hanem időben elindulni.
Mondjuk az önkormányzati bevételeket már bőven megduplázta volna, ha minden gyalogátkelőhelynél lenne egy traffipax, meg egy másik kamera, ami figyeli a piroson áthajtást. És akkor még nem is említettem a Váci utat és a Megyeri utat.

j311 2009.06.06. 15:22:56

@B!: PS: Ami a gyalogost illeti: így járt. Aki tilosban jár az vigyázzon magára, mert nem biztos, hogy számítanak rá.

monnyo 2009.06.07. 11:25:31

@TGA: Sajnálom! Mindkettőjüket... az autóst is, aki egy örök lelkifurdalással fog küzdeni, hisz egy ilyet hogyan lehetne kiheverni?
Persze figyeljen az autós. :( Nem mindig lehet...

Mégegyszer R.I.P a lánykának. :(((

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.06.13. 07:04:19

@efhábé: talan nem kene lampavedett, zebras keresztezodeseknel a gyalogot elutni, amikor neki zold (szabad) jelzes van. amig folyamatosan tortennek ilyenek, addig nem igen hiszem, hogy a gyalogosnak felrohato, hogy nem mer atkelni.

amugy is jopar jaszkaris hulyegyerek megint kommentelt, belegondolok, mit csinal a nethuszarja, ha beul a jarganyaba...

amugy a kesobbi ilyenek megelozesere a kiemelkedo elemek is jok, illetve a lampaba beepitett kamerak mindenhova. atmesz a piroson? hoppsz minusz 150 ezer. harmadik buntetes utan meg lopoauto, jogsi bevon, es kezdd ujra a teljes tanfolyamot erte. nincs jogsid? mit keresel kint az uton jogositvany nelkul? arra az esetre nem tartanam kizartnak akar azt se, hogy "kenyszerkresztanfolyam" ala vegyenek, azaz addig bentlakasos iskola, amig vegig nem csinaltad a tanfolyamot. ja, hogy dolgoztal volna, csak "ugyse kellett eddig jogsi, 20-as a zsebbe azt jovan"? kellemetlen...

ha egy ilyen helyzetben a gyalog a hulye, akkor nagy esellyel meghal, ugyhogy azt hiszem, lehet ideje lenne megtanulni a legalapvetobb szabalyokat, mielott a gyalogokat ekezitek ezerrel.

jónévez 2009.06.14. 02:37:56

@ylion: Mindennapos dolog szerinted az, hogy a lámpával védett gyalogosátkelőhelyen (zebrán) elütik a gyalogost? Szerintem inkább az a mindennapos, hogy a butusok megvárják, míg az autó megáll, és akkor kegyesen intenek: menj csak! (és lehet, többet tapasztaltam, mint te)

Talán a "népszerű" süketelés helyett tanuld meg a mondatokat nagybetűvel kezdeni, az ékezeteket használni. Borzasztó az ilyen összecsapott, csak magatoknak írt kommenteket végigolvasni. És ez nem csak neked, hanem az összes így író emberkének szól, mert ha én megtalálom a német billentyűzeten az ékezetes magyar betűket, akkor az másoknak se okozzon már problémát!

jónévez 2009.06.14. 02:42:51

@jónévez: "kegyesen intenek: menj csak!" Ezt úgy értettem: ott, ahol nem lámpa, csak egyszerű zebra van.

cso zsi 2009.06.14. 14:31:19

Tegnap esti hír.

"A gyalogosátkelőn haladt át biciklijével egy 29 éves nő Mosonmagyaróváron, mikor egy 19 éves motoros fiú elütötte. A fiatalasszony a balesetben életét veszítette, míg a motoros, valamint 18 éves utasa könnyű sérüléseket szenvedett.

Az áldozat egy háromgyerekes anya, a legnagyobb gyermeke hatéves."

jónévez 2009.06.14. 15:26:26

@cso zsi: Biciklivel-gyalogátkelőn...
Akinek három gyermeke van, lehetne megfontoltabb. Nem véletlenül nem szabad ezt, hanem azért tilos, mert nem kiszámítható, veszélyes.Ki számít komolyan, mindig kerékpárosra a gyalogos helyett? Egy hirtelen leugró gyalogost is nehéz észlelni (a hangsúly a HIRTELEN-en van), egy gyorsabb drótszamárral nem lehet mit kezdeni ott, ahol semmi keresnivalója.

Az Indexen még hatásvadászabb volt a cím, valami ilyesmi: Zebrán ütöttek el egy nőt. Az csak a cikkből derült ki, hogyan is... Hasonlóan ahhoz amikor a Lánglovagokon azt olvashattuk: Kamion gázolt tűzoltót. Ott is csak a cikkben derült ki, ő hajtott a szembejövő teherautó alá.

cso zsi 2009.06.14. 17:08:06

@jónévez: Értelek én, ki is veséztük már a kérdést.
De attól a hangsúly még mindig a zebrán van.
Amit úgy kell megközelíteni, hogyha cigánygyerekekek potyognak az égből, akkor is meg tudj állni. (Bár...)

jónévez 2009.06.14. 17:34:28

@cso zsi: Nem. Úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogosnak(!) meg tudjuk adni az elsőbbségét. Őnekik FELTÉTLEN elsőbbségük van ott, ha féktávon kívül lépnek a zebrára.
Nem az ott átkarikázónak (jelen esetben a Mmóvári szerencsétlenül járt biciklis), nem az azt kihajtóként használó teherautónak(Pásztó, Euronics), mert ezekre nem kell számítani, ezek jogtalan és veszélyeztető használói annak.
Ha valaki tisztában van a helyi viszonyokkal, és számít ezekre is, az mindenki hasznára válik, de nem elvárandó dolog, csak hasznos.

cso zsi 2009.06.14. 19:36:43

@jónévez:
Ha láttad a képeket az esetről, akkor elismerheted, hogy a 19 éves szarzsáknak esze ágában sem volt lassan haladni.
A kerékpár rácsavarodott a motorra.


Körforgalmaknál szokott lenni zebra is.

" 2009. június 07. 08:00
Motorosok szenvedtek balesetet a 41-es számú főút nyíregyháza-orosi szakaszán szombat este. Feltehetően gyorshajtásuk miatt összeütköztek egy-egy gépkocsival egy körforgalomban - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője az MTI-vel.
A főúton három motorkerékpáros Napkor irányába tartott, amikor egyikük a körforgalomban kisodródott, és összeütközött egy kisteherautóval, amely éppen a körforgalom felé tartott - mondta Fülöp Gergely.

A százados tájékoztatása szerint a másik érkező motoros az ütközés miatt szétszóródott alkatrész-darabokon és egy olajfolton kipördült, majd egy személygépkocsinak csapódott.

A négyes karambolban a két motoros megsérült, a mentők a nyíregyházi kórházba szállították őket. Egyikük sérülése könnyebbnek bizonyult, a másiké viszont azonnali operációt igényelt, állapotának súlyosságáról a műtéte után tudnak információt adni az orvosok - jegyezte meg a szóvivő."

" 2009. június 07. 14:53
Életét vesztette egy motoros a 6-os főúton, Bonyhád és Kakasd között - közölte a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense az MTI-vel.
Farkas Kinga a 11 órakor történt balesetről elmondta: a 30 éves paksi férfi egy enyhe ívű kanyarban elvesztette uralmát a jármű felett, és kisodródott az útról. A sajtóreferens szerint a motoros gyorsabban ment a megengedettnél.

A sérülthöz mentőhelikoptert hívtak, és megpróbálták többször újraéleszteni, de a helyszínen meghalt - tette hozzá."

" 2009. június 12. 18:15
Egy ember meghalt, egy súlyosan megsérült, amikor Csolnok és Dorog között egy utast szállító motoros a mellékútról kihajtó kisteherautóval ütközött össze pénteken.
A motoron utazó 45 éves hölgy a baleset következtében a helyszínen elhunyt, a motort vezető 38 éves férfi súlyos sérüléseket szenvedett - közölte a rendőrség.

A rendőrség szakértők bevonásával megkezdte a baleset körülményeinek tisztázását - mondta a megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense, Léber Gabriella."

Tudjuk, mindenki más hibás, épp csak az alacsonyan szálló motorosok feddhetetlenek.
Néha a semmiből előugró szalagkorlát:

"2009. június 13. 18:18
A helyszínen meghalt az a motoros, aki szalagkorlátnak ütközött az M0-ás autóút M6-os felhajtóján - közölte Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője szombaton.
A baleset a felhajtón történt, így az sem az M0, sem az M6 forgalmát nem akadályozza, csupán a felhajtás lehet lassúbb - olvasható Beluzsárné Belicza Andrea közleményében. "

És, hogy ne csak motor legyen:

"2009. június 14., vasárnap 11:48
Őrizetbe vette a rendőrség annak a sportautónak a vezetőjét, aki járművével lesodródott az útról, a balesetben utasa, egy fiatal nő életét vesztette - közölte a rendőrség.

A 7-es és a 64-es főút kereszteződésében, a körforgalomtól 400 méternyire szombaton történt balesetben az autó feltehetően nagy sebességgel letért az útról, utasa kiesett a kocsiból és a helyszínen meghalt, a gépkocsivezető könnyen sérült. A vizsgálat megállapította, hogy a gépkocsit vezető 30 éves enyingi férfi ittas volt, továbbá azt is, hogy bár a férfi azt állította, az elhunyt nő vezette a kocsit, ő ült a sportkocsi volánjánál."

Az az "enyingi", meg a "sportkocsi" elgondolkodtató...

Mondjuk az is, hogy három óra alatt 180 gyorshajtót fotóztak az M7-esen.

jónévez 2009.06.14. 21:10:08

@cso zsi: Nem, képeket nem láttam, de megnézem, ha megmondod, hol kell!

A többihez inkább nem szólnék hozzá, főleg az enyingi illetőségű tagadóművészhez, mert még azt hihetnék, rasszista vagyok, pedig köztudomású, hogy nincs elfogadható alapja a rasszista viselkedésnek...

2010.03.08. 01:06:36

@boli: "Hogyha mindenki betart minden szabályt akkor az ilyen balesetek elkerülhetőek"

Nem feltétlenül a szabályok pontos betartásán múlik a dolog. Hanem az odafigyelésen szvsz. Tudni mi történik körülötted, ott lenni az úton szellemileg, folyamatosan gondolkodni, lehetséges alternatívákat készíteni egy ismeretlen vészhelyzethez, és elemezni a forgalmat ~tudatosan vezetni. Ez így nagyon filozofikusan, és tudományosan hangzik, de ha használja az ember, egy idő után tudatalatt működik. Csak így lehet nullaközelire redukálni a balesetek számát. Én 15 éve vezetek budapesten, minden nap, idejét sem tudom mikor karamboloztam, pedig minden nap minima 3 idióta akarja a járgányomat bontóba küldeni.

Sajnos a probléma azzal van, hogy bárkinek lehet jogosítványa. Osztják, korra nemre, képességekre való tekintet nélkül, minthacsak ingyenjegy lenne az állatkerbe. Engem sokszor ledöbbent a minimális figyelemnek is a hiánya. pl; már kilóméterről kiszúrom a tükörben, hogy mentőautó jön, szép lassan közeledik, van aki hamarabb, van aki később veszi észre, szétválik a kocsisor, de szinte mindig akad olyan majom, aki még akkor sem reagál amikor a mentő már közvetlenül mögötte van, és fülébe szirénázik csutka hangerőn. Sosem értem, az ilyen vajon éppen a faszát veri a volán mögött, vagy hahotát olvas? Egyszerűen csak lusta figyelni. Megy bambán, statikusan, néha csak karambolózik, vagy üvegre vesz egy gyalogot, mikor mit dob a gép. Fiatal boyracereknél ez a "képesség" ötvöződik a gyorshajtással, és veszélyérzet hiányával is, na ilyenkor van halál.

Én nagyon drákói szigorral adnék jogsit. Egyszerűen be kellene vezetni azt a fogalmat, hogy "vezetésre alkalmatlan".












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása