Morzsi tegnap olyat látott, ami sajnálatos módon elég gyakran előfordul, főleg zsúfolt nagyobb városokban, ahol mindenki rohan autóval és gyalogosan egyaránt. Azért az sokat elárul, ha egy széles út zebráján a belső sávban gázolnak el egy egyébként szabályosan áthaladó gyalogost. Mit lehetne még tenni azon kívül, hogy zebrát és forgalomirányító lámpákat tesznek egy kereszteződésbe? Hogy nem fordul meg egyes autósok agyában, hogy ha piroson keresztül száguldozik, azzal embereket ölhet?!
Még friss az élmény. Sajnos ma reggel (kb 2,5 órája) történt egy baleset az Külső Szilágyi út és Óceánárok kereszteződésénél található villamos megálló egyik zebrájánál.
A helyzet tipikusan magyar. A kétsávos út a kereszteződés után szétválik és a belső sáv balra elkanyarodik. Némely hazánk fia azonban nem bírja kivárni azt az 5 percet, hogy a jobb oldali sávban tudjon egyenesen haladni.
Miután sürgő nekik ezért a baloldali sávban mennek előre egészen addig, amíg záróvonal és a kanyarodást „elősegítő” járdaszigethez el nem érnek. (Van, aki csak sunnyog 20-30cal, és van, aki igazán menő módon tolja neki bőven a megengedett sebesség fölött.) Majd bevágnak az egyenesen továbbhaladók közé. (Ez is szokott érdekes szitukat okozni.)
Ma reggel azonban ennél rosszabb történt. Elütöttek egy gyalogost. Természetesen a zebrán, a belső sávban.
A forgalomszervezés persze kiválóan kedvez az ilyen eseteknek. A villamos megállóhoz két zebra megy. Egyik a kereszteződésnél. A másik visszább a megálló végénél. Mindkét zebránál lámpa, azonban amikor a kereszteződésben már piros a lámpa a járműveknek, akkor a másik zebránál még zöld. (Persze reggel, sokan még a piros ellenére is áthajtanak a zebrán a belső sávban.)
Viszont a feltorlódott forgalom miatt az autók nem haladnak a külső sávban. Ilyenkor néhány kamikáze megpróbál átkelni a zebrán, ha jön a villamos és itt kezdődnek a bajok. Főleg, ha egy alkalmi versenyző téved arra, mint ma reggel. (Csak a sztereotípia erősítése végett – ezüst 3 ajtós régi Swift, a gazdi szeme fénye – pirosra festett fékdob és munkahenger, naponta lakkozza. Gazdi enyhén kigyúrt és természetesen az autóból kiszállva szidja a gyalogosokat.)
A Swiftnek már rég piros volt, amit váltig tagadott, csak akkor azt nem értem, hogy miért villogott a zöld jelzés a gyalogátkelőn, ahogy oda értem. (Néhány mp-en múlt és én is ott fekszem.)
Nem biztos, hogy ez a megfelelő fórum erre, de javaslom, hogy a belső sávból már a zebra előtt tereljék át a forgalmat a külsőbe, lehetőleg beton elemekkel. (Nem bízom autós társaimban, mondhatni félek némelyiküktől, ha gyalog vagyok. Az irányjelző táblát és a gyalogátkelő fényjelzőjét rendszeresen kiütik a helyéről a középső járdaszigeten.) Azok, aki balra szeretnének kanyarodni, zömmel nem ebből az irányból érkeznek, hanem az Óceánárok út felől.
Nem okozna tragédiát, ha az egyesen haladóknak 50 méterrel hamarabb át kell sorolni a külső sávba, mivel ezt sokan sokkal hamarabb megteszik. A néhány balra kanyarodó pedig újra mehetne a zebra után a baloldali sávba és ez egy lámpányi időtöbbletet jelent csak részükre. (Remélem, ennyi bele fér nekik.)
Ha ez nem megy, legalább a két lámpa szinkronban legyen. Mind a kettő egyszerre váltson.
A dolog eléggé megviselt. Vigyázzunk egymásra!
aszfaltbetyar 2009.06.04. 11:05:48
Már megint a suzukisok... miattuk tart itt az ország
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.04. 11:17:58
Sajnálom szegény gyalogost, az ilyen köcsögöktől örökre el kellene venni a jogsit, mert ez azért durvább, mint ha valaki "véletlenül" gázol el valakit.
Én meg megyek dolgozni :(
MekkMester 2009.06.04. 11:18:21
Ha nem a vasút oldarára építik, hanem a lakótelep felöli oldalra, akkor nem haltak volna meg annyian akiket elgázoltak. Amúgy is száguldozásra csábít a széles és hosszú egyenes út. Nagy néha trafiznak a rendőrök, de csak hébe-hóba. Itt (sem) tarja vissza semmi a száguldozókat, a 60-as sebességhatár nem elég. :(
monnyo 2009.06.04. 11:18:59
Egyébként a Külső-Szilágyi szerintem mindenképp életveszély! Autóval és gyalog is... sajnos. :( Senki nem figyel a másikre... csak mennek mint a gépek.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 11:19:51
monnyo 2009.06.04. 11:21:28
monnyo 2009.06.04. 11:22:22
indapass90210 2009.06.04. 11:22:58
aszfaltbetyar 2009.06.04. 11:24:29
TH 2009.06.04. 11:25:37
1) a gyalogos a hibás ebben az esetben is
2) a posztoló hazudik, így nem történhetett, a gyalogos nyilván pirosban ment át,
és még azt, hogy
3) a posztoló a hibás.
kezq1988 2009.06.04. 11:37:34
elötte is figyeltem,de azóta mindig körülnézek,mielött átmegyek egy zebrán.
de így is volt olyan,hogy majdnem elütöttek,amikor nekem zöld volt a lámpa.
én is vezetek,ha tehetem átengedek mindekit a zebrán.de sokszor van olyan,hogy hiába állok meg,mert mellettem simán elhúznak az emberek,s leszarják,hogy valaki elindult a zebrán.
figyeljünk már oda egymásra!!!
DonnaNyányó 2009.06.04. 11:40:00
Várjuk közben Gigor "minden olyan gyorsan történt" Jánost, hogy hozzászóljon :D
TH 2009.06.04. 11:40:20
monnyo 2009.06.04. 11:43:07
aszfaltbetyar 2009.06.04. 11:46:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 11:46:25
aszfaltbetyar 2009.06.04. 11:47:43
monnyo 2009.06.04. 11:49:45
De ettől a gyalogosokat nem fogja semmi gátolni, h a piroson futkossanak. :(
Kérdés akkor kit hoznának ki hibásnak. :S
indapass90210 2009.06.04. 11:51:00
Engem pont tegnap kent volna el egy 645ci, ha körültekintés nélkül lelépek a zöldnél... sikeres-e vagyok?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 11:52:58
DonnaNyányó 2009.06.04. 11:53:37
nemlatszom 2009.06.04. 11:56:31
Tényleg nem tudom már, mit tegyek máskor ilyen helyzetben. Valami ötlet?
DonnaNyányó 2009.06.04. 11:58:44
nemlatszom 2009.06.04. 12:02:14
A szomorú az, hogy nem 1-2 autó volt, hanem 1-2 percen keresztül egy csomó. Ha pl egy gyereket engedtem volna el - jó, azzal jobban vigyázok, ez a gyalogos felnőtt volt- és kilép előttem, biztos meghal.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.04. 12:04:30
Ezek addig nem szűnnek meg, amíg két motoros rendőr rongyosra nem bünteti őket. Szerintem a folyamatos rendőri jelenlét az utakon elég nagy visszatartó erő lenne. Az, hogy csak ott van, az még nem jelenlét, az intézkedő rendőrt értem jelenlét alatt. és az intézkedés alatt az ilyenek, a belső sávban 30-al tötyögök, és a 1 km/h -val egymást előző kamionok kiszűrését értem. A zebránál álló autó kikerülése, mellette elhaladás régen AZONNALI jogosítvány bevonását jelentette. A gyorshajtást is büntették, de a forgalom feltartását is. A kereszteződésben való beragadásért is pénzbüntetés járt.
Ma? Inkább hagyjuk.
Olyan a nyáj, amilyen a juhász.
aszfaltbetyar 2009.06.04. 12:05:01
MekkMester 2009.06.04. 12:05:45
Ráadásul, amikor ápült az M0, a földszállító teherautók szétgyalázták az utat, már ráférne egy újraaszfaltozás.
MekkMester 2009.06.04. 12:08:59
www.americansecurity.net/main.php?obj=prod&action=VIEW&id=dae819c919fc9b106065b6ba0cf19e40
aszfaltbetyar 2009.06.04. 12:15:56
kovka 2009.06.04. 12:22:16
aszfaltbetyar 2009.06.04. 12:26:03
Mikk^ 2009.06.04. 12:33:38
A váci úton jelen volt a rendőrautó, 70-es táblánál 50-el ment, így mindenki 50-el ment mellette mögötte. Én meg kapartam az arcom a sok hülye miatt.
Egyébként tényleg borzasztó, hogy nem állnak meg zebránál az autósok, csak akkor mikor már nagyon muszáj.
Én is ütöttem el majdnem gyalogost zebrán, csak ő a tömegből úgy gondolta elindul pirosnál gyorsan a villamosra, így féktávon lelépett. Még jó hogy úgy megyek zebrához (lámpás lámpátlan mindegy), hogy a gázról a lábam le, fék felett pihen és a nagyobb tömegtől "távolabbi" oldalra húzódom (manőverezéshez még kb 1m helyet hagyva). Így csak a táskáját csaptam meg a jobb tükrömmel.
Még kerékpárral is elengedem a gyalogost a zebrán. Volt már olyan hogy szépen lassítottam hogy elengedjem, az autós mögöttem meg kilőtt a gyalogos előtt kb 1m-el elhúzott. Persze a pirosnál a lámpánál megint ott voltam mellette.
kezq1988 2009.06.04. 12:38:57
ilyenkor mindig félve bámulok a tükörbe,hogy jön-e valaki a másik sávban 50-nel(jó esetben)
hiába nem én lennék a hibás,ha elütik a gyalogost,biztos,hogy hibáztatnám magam.
Nikorene 2009.06.04. 12:46:29
DonnaNyányó 2009.06.04. 12:49:50
craft75 2009.06.04. 13:01:45
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.06.04. 13:02:24
Ez tipikus eset. Főleg egy nagyobb jármű - busz, furgon, teherautó mellett.
Felénk egy időben az egyik forgalmas úton havonta elcsaptak valakit így, mert busz is jár arra, amelyik a külsőben általában megállt a lámpa nélküli zebránál, az autósok meg a belsőben nem mindig. Pár év után rájöttek, hogy kellene oda egy lámpa, azóta kevesebb gyalogos hullik.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 13:11:18
"Bocs, hogy még zavarlak, de nem tudok belépni, próbáltam újra regisztrálni, de semmi. Nem jön meg a megerősítő levél….
Az érdeklődőknek üzenem (akik az áldozatról érdeklődnek):
Az első pillanatban teljesen ledermedtem, hála istennek, másik három embernek több lélekjelenléte volt és odamentek. Hozzáértő lehetett a hölgy, mert a fickónak (vezető) mondta, hogy mondja meg a mentősöknek, hogy súlyos koponyasérülése lehet. (Javára szól, hogy nem hajtott el és egyből a mentőket hívta.)
Amit én láttam, hogy a csípő tájék már akkor erősen kezdett elszíneződni (akár medence- vagy combnyaktörés is lehetett) és a fején is látszott a sérülés, de erős vérzés nem volt. Tény az is, hogy a mentő 10 percen túl érhetett oda, mert a következő villamosra szálltam fel, és a mentő hangját csak az SZTK környékén hallottam meg.
Egyébként még most is lelkiismeret furdalásom van, mert nem mertem odamenni, tehetetlenséget, dühöt és félelmet éreztem egyszerre.
Be kell valljam, fogalmam sincs mit kell ilyenkor csinálni (helyesen). Két hölgy stabil oldalfekvésbe helyezte, de én nem mertem volna megmozdítani.
A neten próbáltam délután keresni, de nem volt semmi hír róla.
Üdv:
Morzsi"
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:16:04
TH 2009.06.04. 13:22:52
Egyébként nekem ez a poszt felhívta a figyelmemet arra, hogy időszerű lenne újra átnézni az elsősegélyről tanultakat...csak hát ez nem egy vidám téma ugye...
nemlatszom 2009.06.04. 13:23:08
Egyébként én se tudnám, mit kell csinálni (a mentő hívása mellett természetesen). Megmozdítani biztosan nem merném.
TH 2009.06.04. 13:23:55
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:24:12
nemlatszom 2009.06.04. 13:24:40
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:25:11
TH 2009.06.04. 13:26:42
TH 2009.06.04. 13:28:03
@nemlatszom: hát igen, ezért kell(ene) előszedni időnként a könyvet, vagy más irományt az elsősegélyről...
Fanyuvo 2009.06.04. 13:33:28
indapasssucks 2009.06.04. 13:37:39
Nem halgattatok rám.
Ez van.
Mellékesen jegyezném meg, hogy amúgy szabálytalanul átkelő gyalogost sem ér elütni, de ez tökmindegy.
Hozzá Szóló 2009.06.04. 13:41:12
Az ilyeneket meg lecsuknám legalább 10 évre, hogy megtanulja a többi szarházi...
Akarmiszalami 2009.06.04. 13:44:31
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.04. 13:45:02
Most mond meg, ln vezettem? Ééén vezetttem? :-)
/macskafogó/
Hozzá Szóló 2009.06.04. 13:45:56
stellaz1 2009.06.04. 13:46:16
Gyalog erre sajnos nincs mód.
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:49:22
ha eléd akarnak tuszkolódni, rá kell mászni fél centire az előtted lévő lökhárítójára, úgy nem tud pofátlankodni. Ha senki nem engedné be a parasztokat, sokkal könnyebb lenne a közlekedés. Tőlem rekedjen a paraszt a villamossínen, senki nem kérte, hogy arra felhajtva próbálja előzni a sort.
ladislaus 2009.06.04. 13:49:35
Jah! es a kovetkezo pirosnal beertem azt a 4 baromarcut!
Csak a mellettem ulo holgy tarsasagara valo tekintet miatt maradtam kussban es nem orditottam le a fejuket ezeknek a suttyo parasztoknak! Mert azok!!!
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:50:41
DonnaNyányó 2009.06.04. 13:51:44
Perszepersze...paráztál te bárkinek is odaszólni, csak itt éled ki a keletkezett fruszrációdat...
mr_x 2009.06.04. 13:52:32
TH 2009.06.04. 13:54:28
TH 2009.06.04. 13:56:56
efhábé 2009.06.04. 13:58:49
Nagy Lajos király útja csak 2x1 sávos, de ott is rendszeresen előfordul, hogy megállok gyalognak, szembe meg dőlnek a kocsik, mintha mi sem történt volna. Ott mondjuk segíteni szokott, ha kitekerem a kormányt tökig balra és szép lassan elkezdek gurulni. Egyből minden szembejövő tudja, hogy mi a rend zebra előtt.
Én tényleg csak azt nem értem, hogy miért jó szivatni nem csak a gyalogost, de a zebránál szabályosan megálló autóst is? Totál szívás megállni, mert előre tudom, hogy lesz 5-10 kocsi, aki szemrebbenés nélkül átmegy, én meg, ha már megálltam, megvárom, hogy elmenjem előttem a gyalogos, tehát meg kell várnom nem csak a gyalogost, de előtte még azt a jópár kocsit is, aki velem szembe vagy velem párhuzamosan közlekedik.
gigantikus kertitörpe 2009.06.04. 14:00:24
TH 2009.06.04. 14:01:49
stellaz1 2009.06.04. 14:02:10
TH 2009.06.04. 14:02:39
efhábé 2009.06.04. 14:04:23
efhábé 2009.06.04. 14:05:04
efhábé 2009.06.04. 14:07:48
TH 2009.06.04. 14:08:51
Azon a szakaszon lehet, ott nem jártam túl sokat.:)
efhábé 2009.06.04. 14:08:56
Nessa78 2009.06.04. 14:12:28
A környéken lakom, nem messze a leírt eset helyszínétől, ott mindig borzasztó volt a közlekedés,engem is csaptak már el majdnem gyalogos zöldben ott,de a Váci úton a Tesco közelében is életveszélyes az átkelés.
Csak egy érdekesség a régmúltból, Zuglóban nőttem fel, ahol általánosba menet egyedül vagy a többi gyerekkel már olyan felnőttes dolog volt.Egy reggel boldogan indultunk felnőttesen útnak barátnőmmel a régi tipusú nagy tégla táskával a hátunkon. Amikor a zebrához értünk-amely akkor még lámpa nélküli volt, egy enyhe S betű végén volt a zebra-a 81 es troli nagy mackó méretű fémkeretes szemüvegű vezetője mosolyogva átengedett, ekkor a szembesávba hajtva a troli mögül kivágott egy kombi Wartburg.Pár centin múlt,hogy fel tudtunk ugrani a járdára, a trolis csengetett és ráhúzta a trolit,majd vörös fejjel szemüveget a fülkébe hajítva lepattant a maga 2 m-es magasságával és kikapta Warbis hülye gyereket az ülésből és úgy rázta,mint az érett gyümölcsökkel teli fát, centikről kiabálta neki az arcába,hogy milyen jókat kíván neki és mit képzel magáról egy gyalog átkelőn, ahol iskola miatt nap,mint nap töb száz gyerek halad át, ő se véltlenül állt meg.Majd ott tartotta és odalépett hozzánk,megkérdezve,hogy vagyunk, mondtuk,hogy jól,csak megijedtünk, ekkor voltunk 10-11 évesek.A pasihoz rendőrt hívtak, még a helyi újságba is bekerült az ámokfutásának röpke története, kiegészítve a lámpásítás ötletével. Manapság simán elüthetik az embert, anélkül,hogy az emberek bármit tennének érte, csak a rohanás és az önös érdek a fontos.Remélem gyalogos felgyógyul,az ilyen hülye macsósan vezető,faszkalapnak pedig azt kívánom,hogy kapja vissza az élettől, amit tett.
TH 2009.06.04. 14:13:39
janikahhh (törölt) 2009.06.04. 14:13:45
newdawn 2009.06.04. 14:15:58
No viccet félre téve, a gyalognak jobbulást, a suzukisnak egy sünt, a postolónak meg feketepont, mert nem számolt be a többi körülményről, mondhatni szűkszavúan fogalmazott.
zongora 2009.06.04. 14:16:18
Ilyen helyzetben babakocsival álltam, s óvatosan elindultam, miután a belső sávban megállt valaki. A belsőből őt kikerülve vágtatott el mellett valaki. Az előző dudált (nem kicsit), mire a következő érkezők már megálltak.
Az Etelén történt, akkor még nem volt lámpa.
Most nem tudom van-e.
Devil 2009.06.04. 14:17:46
Mert egymas seggeben mennek, mert a katyukat kerulgetik, mert a gyalogatkelohely tablat nem veszik eszre - se a gyalogost egyebkent - ezek a dolgokat az agy siman kiszuri. Sajnos igy tanultunk meg vezetni.
Ezert ha jon szembe folyamatos kocsisot meg sem probalok gyalogost atengedni; se tobsavos uton ha a parhuzamos savban is halad valaki.
gozos 2009.06.04. 14:18:24
Esetleírás: kisteherautó a külső sávban, és a belsőben picit hátrébb. Nyomom 50 és 60 között. A kisteherautó lassít a külsőben. Ahogy odaérek, be is ér a gyalogos. Takarásból és reakcióidővel összemérhető időben történt a dolog.
Még szerencse, hogy rutinos volt a gyalogos, és a másik sávra lépés előtt ott is "körbenézett". Sajnos Pécsett a nagymama a gyerekkel nem volt ilyen rutinos - mint ismerjük a TV-ből az esetet.
Összegezve: többsávos úton a zebra igen veszélyes. Ha a szélső sávban lassít egy jármű, akkor rohadtul oda kell figyelni, mert ha a gyalogos sem figyel, akkor tényleg hamar megtörténhet a csúnya baleset. És gyakorlatilag fékezés nélkül...
Jacques Ucca (törölt) 2009.06.04. 14:19:12
gozos 2009.06.04. 14:20:37
Az iménti hozzászólásomban leírt eset óta gyalogosként is jobban figyelek erre.
Hozzá Szóló 2009.06.04. 14:21:43
Olyan ez, mint amikor nem adják meg az elsőbbséget a köcsögök, aztán egy finom paskolás a kocsira, ahogy elhalad, de a kopogásra egyből meg tudnak állni a szarháziak, akkor nem sietnek annyira :D
TH 2009.06.04. 14:23:53
zongora 2009.06.04. 14:25:12
Vannak kockázati faktorok:
pl.:
Jogosítvány nélküli vidéki, aki nem ismeri a
budapesti autósok kreativitását.
efhábé 2009.06.04. 14:27:47
Én mindig igyekszem megállni, ha gyalogost látok a zebránál (nem mondom, hogy sosem bambulok el, nem mondom, hogy mindig időben veszem észre, de azért az esetek túlnyomó többségében sikerül és már szarul érzem magam legalább, amikor nem), még akkor is, ha tudom, hogy magamat szivatom ezzel, mert a többiek fosnak rá. Előbb-utóbb mindig akad valaki, aki észbe kap mellettem vagy velem szemben. Csak abban reménykedem, hogy idővel szépen rövidülni fog ez az önszivatós szakasz, mert egyre többen fognak ésszel vezetni a zebránál.
Ha mindenki úgy állna hozzá, mint te, hogy ha ez van, meg az van, akkor nem adsz elsőbbséget, akkor esély sem lenne rá, hogy esetleg valami változás elinduljon.
Funkerman 2009.06.04. 14:28:45
efhábé 2009.06.04. 14:30:23
janikahhh (törölt) 2009.06.04. 14:32:35
qmatch 2009.06.04. 14:34:09
Volt 1 gyökér, aki olaszliszkázott.
Meg volt 1 másik, aki bringáját kitolja a kocsi elé, oszt majd megállnak.
Ezt a kettőt össze kellene hozni, gyerekek! Mi jönne ki belőle? :)
Egyébként: én Kispesten az Ady-n szoktam "zebrázni", azaz gyalogosokat "átsegíteni" - neeem, nem a klinikai halálba.
Utálnak is rendesen egyesek, gondolom azért, mert minden gyalogátkelőnél járdasziget is van, így nincs belső sáv, ahol kikerülhetnének.
Én viszont utálom:
- azt a gyalogost, aki csak nézelődik a zebránál állva
- azt a bringást, aki nem bír leszállni, amíg átsétál a zebrán...sőt, a járdáról szinte leugrat a zebrára a gyökér
Sünt mindegyiknek.
TH 2009.06.04. 14:34:50
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.04. 14:37:44
Itt az élő példa. A sok parasztgyerek annyit lát: Hö, némá! Itt egy üres sáv! Le van aszfaltozva, ki van fizetve, ezen én mehötek! A sok csicska meg hagy álljon.
Hogy esetleg a zebra miatt áll a sor, az fel sem merül...
boli 2009.06.04. 14:38:42
Talán érdekesebb lett volna a kereszteződés helyett azt kielemezni, hogy vajon ennek mi az oka...
A gyalogosoknak már piros volt a jelzés, mikor a lány át akart kelni (futni?) a zebrán. Szerencsére egy orvos is visszafordult, mikor meglátta mi történt, ő helyezte stabil oldalfekvésbe szegényt. A sérülései nagyon súlyosak voltak, ezt már ott megmondta az orvos. A mentő csak 20 perc múlva ért oda.
Ha valaki esetleg tud a lány további sorsáról valamit, kérem írja meg. Elég lenne annyi, hogy túlélte-e.
Hogyha mindenki betart minden szabályt akkor az ilyen balesetek elkerülhetőek, de
köztudott, hogy ezen az úton az autósok a rengeteg zebra ellenére is szeretnek száguldozni
ha nem 15 percenként járna a villamos, akkor a gyalogosok sem rohangálnának át ész nélkül a piroson
rutintalan vezetőként is látom a szemem sarkában a megállóba érkező villamost, reflexszerűen lassítok és figyelek mert ilyenkor a legváratlanabb helyekről toppannak az útra a gyalogosok, zebra környékén egyébként is
Hiába a gyalogos szabálytalan, azt senki sem érdemli meg, hogy halálra gázolják...
zongora 2009.06.04. 14:39:09
A gondolkodást helyettesítené, ha betartaná a szabályt, hogy hogyan kell megközelíteni egy zebrát. A gondolkodás ritkán jellemző.
Pl.:A Szerémi elég hosszú út,és már a harmadik pirosnál áll meg a száguldozókám, nem jön rá, hogy miért kell kerülgetnie a kb.:65-el haladókat.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 14:44:12
Alex3000 2009.06.04. 14:44:36
the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.06.04. 14:45:39
efhábé 2009.06.04. 14:46:13
indapass90210 2009.06.04. 14:48:33
Hat ez meg mar mekkora baromsag... johogy nem akarsz mindjart vizszintes paternosztert...
Devil 2009.06.04. 14:51:38
monnyo 2009.06.04. 14:52:42
Egyébként meg pont a gyalogok miatt van teletűzdelve az az útszakasz zebrákkal és lámpákkal!
Lehet épp vizsgázni rohannak tiszta streszbe vagy tudja fene, de néha ezek a gyalogok fel sem fogják, h ott autók járnak! :(
Jobbulást a lánykának! :)
Rong 2009.06.04. 14:55:55
Ma reggel mondta a kolleganőm, hogy a lányának a 23 éves kolleganőjét elütötték, az Árpádba szállították. Azt hiszem róla beszélünk. Még él, de nagyon szerencsétlenül eset. Olyan súlyos a koponya sérülése, hogy a dokik nem sok esélyt adnak neki a túlélésre.
monnyo 2009.06.04. 14:57:59
Szegényke...
boli 2009.06.04. 14:59:47
Rong 2009.06.04. 15:02:48
Valandil 2009.06.04. 15:03:01
the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.06.04. 15:05:58
monnyo 2009.06.04. 15:05:59
boli 2009.06.04. 15:07:12
Ha mégis ő lenne az, remélem rendbejön...
Nessa78 2009.06.04. 15:12:03
Amikor a buszhoz való sietés közben fellöktek és az úttestre esé közben eltörtem a karom 12 éve,akkor a busz épphogy megvárta,hogy felálljak és elhajtott,az "illedelmes" faszi,aki fellökött még azt se nézte meg,hogy mi lett velem, alényeg az volt,hogy elérje a buszt. A gipszem csuklótól vállig lett felrakva. Senki sem segített egy idős bácsit kivéve,akik felsegített és szidta a hímpellért,aki fellökött,ez volt az idős joviális kedvenc szava járása,minden bizonnyal a legkeményebb káromkodása is ez lehetett!! Sajnos a sok ocsóú közt elveszik a búza-azt hiszem így mondják ! :)
babsz 2009.06.04. 15:15:19
Na ezt speciel 3 hónap jogisbevonással büntetném, vagy 30 ropival!
aszfaltbetyar 2009.06.04. 15:19:45
monnyo 2009.06.04. 15:20:45
De miért kell ilyen önzőnek lenni! Inkább feltart keresztbe isten tudja hány embert, akiket szintén felbosszant, minthogy várna 1 percet! :(( Ez elszomorít.
Nem vagyok én sem mindig szabályos! DE igyekszem másokat nem zavarni.
babsz 2009.06.04. 15:29:18
Tegnap krisztina körút, déli környéke, én bácsi átenged, mindenki türelmesen megáll mögöttem, erre motoros kb 120-szal - nemértem, nem látta, hogy áll a sor valamiért a külsőben?? - közeledik, én már csak tenyerelés a dudára, bácsika szerencsére felriad, és autó orra végénél megáll, motoros lassítás nélkül el.
Engem az nem vigasztal, hogy az ilyen motorosok általában trancsírozva végzik...
Hurkabácsi 2009.06.04. 15:29:39
SimiTomi 2009.06.04. 15:29:40
aszfaltbetyar 2009.06.04. 15:33:22
csávókám kb 50-el suhant el a kutak között, valami hihetetlen periférikus meglátásból még a kezem is hátradobtam, hogy hátra menjen a súlypont 1 centin múlott haverék ugrottak ki a kocsiból már várták hogy repüljek
jazzguru 2009.06.04. 15:35:27
Azt hiszik, csak azért mert zöld a lámpa joguk van a zebrán grasszálni!!!
Vegyétek tudomásul igen tisztelt gyalogbékák, hogy az út a négykerekűeké. Ha nem tetszik vegyetek autót Ti is! Akinek nincsen rá pénze az meg maradjon otthon, és rendeljen kaját a Pizzástól.
Szerintem tiltsuk ki a gyalogosokat a városból.
nothing.at.all (törölt) 2009.06.04. 15:37:46
van aki még képes volt 100 m-ről dudálni meg röhögni és széttárt karokkal elszáguldnai előttem.
mert ugye csak akkor van jogod sietni, ha kocsi van a segged alatt.
hogy pusztulna ki az összes egy lámpaoszlopon.
Nessa78 2009.06.04. 15:39:16
Te akkor egy rendes bringás vagy, én már voltam mindhárom helyzetben, legtöbbet gyalogos vagyok,majd bringás és elég keveset ülök autóban,de csak anyósülésbe teszembe magam,mert a pesti örület nem hiányzik nekem.Hazudtam tömegközlekedek is, elég sokat! :((
A Váci úton dolgozom, a biciklisek sokszor a járdán akarnak elütni, leszarva a bicikli utat behajtanak a gyalogosok közé,de ha én fél lábbal rálépek a bicikli sávra, nyomdafestéket nem tűrő stílusban küldenek el valahová. A munkahelyemnél ér véget a bicikli út, ha férjemnek van ideje és reggel el tud vinni a munkahelyemre,akkor bizony ötször meg kell néznem,hogy ki tudok-e szállni a járdára és a két méteren nem akar-e elütni egy két kerekű Fittipaldi!!
Szóval nemcsak a zebra,hanem a járda is veszélyes!
Tisztelet a kivételnek ugyannyi hülye pattan két kerékre, mint ahány négy keréken száguldozik kis hazánkban.
jazzguru 2009.06.04. 15:40:07
Én már sokfelé vezettem autót Európában és Amerikában is, de ilyen kritikán aluli vezetési morállal csak a Balkánon, és a keleti határainkon túl lehet találkozni.
Szégyen és gyalázat!!!
mr_x 2009.06.04. 15:40:31
Kis ember 2009.06.04. 15:41:26
old bahaman 2009.06.04. 15:41:34
De ha már kivárom a sorom a zebránál vagy egy átlagos átkelésnél, legalább tudja az ember, mikor van elsőbbsége: nem mutogatok az autósnak, hogy menjen, ez csak félreértésekhez vezet.
Azt sem fogom, hogy többsávos úton ha már a külsőben megadták az elsőbbséget, miért nem indul a gyalogos. Ez sokkal feltűnőbb, mint a szobrozó külső: ilyen helyzetben az embernek nem a várakozó gyalogos tűnik fel - arra figyel, hogy ki akar elé bevágni külsőből belsőbe. Ha - hangsúlyozom megállva a belső előtt - megindul a gyalog, nagyobb az esélye a túlélésre és arra, hogy hamar átér.
Végül: mikor lesz nyugati morál nálunk? Mindenki ismerheti a választ, de nyugaton vannak UTAK, ahol KÖZLEKEDNI, nem ácsorogni lehet, és nem 100 métert teszel meg 30 perc alatt DUGÓBAN; a közlekedésszervezés SOKKAL autóbarátibb, és nem utolsósorban: a TÁBLÁK és FORGALOMDINAMIKA kifejezetten úgy van kitalálva, hogy te nyugiban, nem száguldozva elérj A-ból B-be.
Persze a közlekedéshez (és sok minden másh9z( a hozzáállásuk is teljesen más. De ezt nyilván ti is tudjátok.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 15:44:20
Mit fogsz te ezé itt kapni...
Valandil 2009.06.04. 15:47:27
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 15:49:21
Nagyszerű.
efhábé 2009.06.04. 15:50:31
Ez sokkal inkább wishful thinking, mint valóság. Szerencsére jóval kevesebb a gyalogosgázolás, mint ahány ilyen gyalogos van. Sokkal inkább jellemző az a gyalogosokra, hogy akkor sem mernek elindulni, ha egyértelműen megkapják az elsőbbséget. Mert pl. fél, hogy a kétsávos úton a másik autós nem fog megállni meg ilyenek.
Perillustris 2009.06.04. 15:50:36
Mert tuti bringás volt, hiszen AZOK mennek át MINDIG.
Bezzeg ha lenne jogosí...
Kis ember 2009.06.04. 15:58:59
babsz 2009.06.04. 16:00:00
az ilyeneknek, mint neked, van úgynevezett "motoros vakságuk", azaz nem veszi észre csak a kettő és négy kerekű, motorral bíró objektumokat, viszont az emberi lényeket, kerékpárosokat és a táblákat az út szélén meg se látja, illetve semmit, ami nem közvetlenül az aszfalton előtte tízméteres sávban van.
Meg kell tanulni rendesen látni, nemcsak nézni!
Koky_ 2009.06.04. 16:00:05
nyomika 2009.06.04. 16:03:33
Engem egyszer a gyalogátkelő helyen ütöttek el, úgy, hogy nekem zöld volt. Az autós jó pár záróvonalon és piros lámpán áthaladva, a villamossínen kapott el. Szemtanúk szerint a szélvédőjét is betörtem. Nem emlékszem semmire, mert agyrázkódásom is lett többek között.
Érdekes, hogy azt a barmot nem ítélték el, kapott 20.000 Ft pénzbírságot és 1 évre bevonták a jogsiját. Ez elég régen, 1992-ben történt.
Az már mellékes, hogy lebénult a bal kezem (balkezes vagyok), fél éves kemény munkával sikerült újra megmozdítanom. Teljes értékű soha nem lesz, de legalább tudok írni és enni.
Nem értem miért nem figyelnek oda az autósok a gyalogosokra?
A fickó váltig állította, hogy nekem volt piros, de bebukta, mert a szemtanúk ellene vallottak.
Azóta körülnézek a zebrán is, és nem megyek át piros jelzésen.
Tudom, hogy ez egy autós blog, de amint kiszálltok a kocsiból ti is gyalogosok lesztek. Gyalogosok! Vigyázzatok magatokra!
babsz 2009.06.04. 16:03:37
babsz 2009.06.04. 16:08:10
Border 2009.06.04. 16:08:30
Amit megtehetsz, hogy elmész tanúnak a gk vezető ellen.
efhábé 2009.06.04. 16:10:59
Aki a zebrához érve körülnéz és elindul, ha féktávolságon kívüli autót lát, az szinte biztosan autós. Én is így szoktam, ha nem féktávon belül vagyok a kocsinak, akkor lelépek, ő meg oldja meg. A "mezei" gyalog meg határozatlankodik, akkor sem indul, ha megkapja az elsőbbséget, aztán meg, amikor a kocsi indulna, mert a gyalog nem indult, akkor mégis megindul, vagy nekiáll integetni a kocsinak, amelyik megállt, hogy menjen csak, szóval, nem csak az autósokkal van nálunk komoly probléma, hanem a gyalogosokkal is. Megértem, mert félnek, de akkor is kéne ezzel is kezdeni valamit. Mindkét oldalról lenne mit javítani.
efhábé 2009.06.04. 16:12:12
old bahaman 2009.06.04. 16:14:18
Fordított helyzetben lámpa nélküli átkelőnél szerintem egyértelműen jelezhető az átkelési szándék, ami nem kényszerít senkit vészfékezésre. De amíg itthon vagyunk, el kell fogadni, hogy amíg a tábla gyalogossal és zebrával kék színű, és nem STOP van beleírva, az emberek NEM fognak azonnal és egyértelműen elsőbbséget adni a gyalogosnak.
Anno KRESZ tanfolyamon mellesleg mutattak egy érdekes dokumentumfilmet a 80-as évek közlekedéséről, többek között a zebra megközelítéséről. A belvárosban több tucat embert kerülgetve mentek keresztül a zebrán a vezetők. Ez a generáció pedig még mindig él, és vezet. Uff
babsz 2009.06.04. 16:15:34
babsz 2009.06.04. 16:24:33
1. ahol 70-nel lehet menni, ott nincs sima zebrás, lámpátlan átkelés, legalábbis ha nagyon erőltetem, se ugrik be egy ilyen se, szerintem ez szándékosan van így.
2. én is szoktam 70-nel menni ott is, ahol nem lenne szabad, de csak akkor, ha látom az út szélét, amit elsődleges prioritással figyelek, nem tudom, mi az a 10-12 fontosabb esemény, amit nézni kellene, azonkívül, ami az orrom előtt meg a tükreimben történik.
3. napi 30-40 km-t autózom budapesten évek óta és napi számolatlan gyalogost engedek át. ezzel kapcsolatban egyet tudok mondani, mivel a gyalogosátkelő táblák kibaszott messziről jól látszanak, hogy kétféle autós van, aki tudatosan nézi ezeket, meg aki nem. az utóbbit olyan 70-80%-ra saccolom, ami egy szánalmas szám, de 10 autóból 8 húz el lassítás nélkül.
tehát nem az a probléma, hogy az utolsó 20 méteren kéne észrevenni, hogy ott áll valaki, hanem a táblát kellett volna kb 100 méterrel előtte meglátni.
Nikorene 2009.06.04. 16:28:11
morzsi_ 2009.06.04. 16:29:06
No! Végre bejutottam.
Mint kiderült a lány mégis(?) a piroson ment át, bár az általam leírtak alapján kétlem. (A srác váltig állította, hogy neki zöld volt. Szerintem legfeljebb sárga.)
Ami miatt megírtam az egészet, az az, hogy maga a forgalom szervezés adja az adott helyen az ilyen szituációkat. Nem tudom, ennek hogyan lehet népi kezdeményezésre véget venni, milyen fórumon lehet az illetékeseket jobb belátásra bírni.
(Háttérként: rendszeresen kerékpározom, vezetek és talpalok a városba, de mindhármat lehetőleg csak az arra kijelölt területen! :))
old bahaman 2009.06.04. 16:29:53
Hasonló mennyiséget autózom. Elméletben teljesen igazat adok neked. A gyakorlati megvalósítás in progress. Még úgy cirka 10-20 évig Budapesten.
Nikorene 2009.06.04. 16:29:54
LaMeRick 2009.06.04. 16:37:28
Ha meg álló autók között megyek át akkor is elnézek balra, mert számítok a paraszt Mercisre és/vagy motorosra.
Ezért tart itt az ország!
gpetersz 2009.06.04. 16:42:49
monnyo 2009.06.04. 16:47:07
Perillustris 2009.06.04. 17:04:58
morzsi_ 2009.06.04. 17:05:27
Egyébként szerintem nem ezért tart itt az ország. Pl. az USA nem azért lett az ami, mert mindenki szuper inteligens és segítőkész, hanem a megfelelő szellemi szintre/vieslkedési habitusra vannak szabva a szabályok és a körülmények.
Az ország azért tart itt, mert mint ahogyan már körvonalazódik, az objektív felelősséget is kukázni fogja az AB.
Perillustris 2009.06.04. 17:09:47
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.04. 17:12:54
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.04. 17:16:44
Ennek az lehet az oka, hogy te biciglizni szoktál...
TH 2009.06.04. 17:19:52
indapass90210 2009.06.04. 17:20:07
TH 2009.06.04. 17:24:32
boli 2009.06.04. 17:36:09
Nem értem miért kell ferdíteni.
j311 2009.06.04. 17:37:37
Ha rossz az idő (köd, eső, hó, jeges út), akkor kb. 80% az esély arra, hogy csak sárga villogó van (vagy az sincs) működő lámpa helyett.
Mikor jön a legtöbb autó? Amikor a gyerekek iskolába mennek, 7 és 8 közt. Kb. minden évben van egy halálos (vagy legalább súlyos sérülést okozó) baleset, amiben az egyik szereplő általános- vagy középiskolás. Traffipax kb. háromévente látható ugyanezen az úton. Pedig már egy hét alatt behozná az árát. Pl. piroson áthajtást rögzítő rendszer is lehetne, még jobb is lenne, mint a traffipax. Meg később nem lehetne a halott gyalogosra kenni, hogy piroson ment át.
nem.mate 2009.06.04. 17:46:47
Kicsi79 2009.06.04. 21:22:48
Perillustris 2009.06.05. 00:12:47
monnyo 2009.06.05. 09:43:17
ILD 2009.06.05. 15:11:22
TGA 2009.06.05. 17:30:07
B! 2009.06.05. 18:54:59
De.
Naponta járok arra kocsival, és nem kevés ember nem kevés esetben szaladgál át nemcsak a piroson, hanem az út egyéb, tetszőleges részein.
A gyorshajtóknak bedarálni a jogsiját, ha gázol életjáradék, sohatöbbetnemvezethet, börtön stb.
A gyalogosok gondolkodjanak! Hús-fém. Ki győz?
Nézz szét b*zd+, legyél defenzív!
Sajnos sokszor és sokhelyen látok az úton átkelegető gyalogosokat akik lehetőleg felém se néznek, hogy lássam rajtuk, hogy látnak. Mennek előre nézve, lassan...
Néha szoktam beszélgetni is velük, de mindig nekik áll felljebb. Nem is értem.
Odagurulok mögéjük "halkan", aztán egy teli duda, hogy a szívroham közelébe kerüljenek, hátha legközelebb eszükbe jut, mielőtt szabálytalanul kelnek át az úton. És nem is érdekel ki mit gondol erről.
Ha kétsávos úton a zebránál lassítok, akkor nézem a tükörben a másik sávot, hogy hány autó fog még átmenni, mire a gyalogos át tud menni. Ez tök gáz.
De a gyalogosok meg vigyázzanak, mert a szabálytalanságból ők húzzák a rövidebbet.
És ha nem tudsz többet járni, mozogni, netán kinyiffansz a zebrán, akkor segít rajtad az, hogy annak aki elgázolt, bírósági ügye lesz vagy egyéb retorzióban részesül?
j311 2009.06.06. 15:20:57
Talán ezért kellene úgy vezetni, el tudják kerülni a gyalogos vs. autó baleseteket.
Szvsz, a gyalogos vs. autó balesetek nagy többsége elkerülhető lenne, ha legalább az autósok betartanák a KRESZ szabályait.
Ha mem 80-90-nel mennének egy olyan úton, amin 60 a megengedett és 3-400 méterenként gyalogátkelőhely van.
Nem sietni kell, hanem időben elindulni.
Mondjuk az önkormányzati bevételeket már bőven megduplázta volna, ha minden gyalogátkelőhelynél lenne egy traffipax, meg egy másik kamera, ami figyeli a piroson áthajtást. És akkor még nem is említettem a Váci utat és a Megyeri utat.
j311 2009.06.06. 15:22:56
monnyo 2009.06.07. 11:25:31
Persze figyeljen az autós. :( Nem mindig lehet...
Mégegyszer R.I.P a lánykának. :(((
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.06.13. 07:04:19
amugy is jopar jaszkaris hulyegyerek megint kommentelt, belegondolok, mit csinal a nethuszarja, ha beul a jarganyaba...
amugy a kesobbi ilyenek megelozesere a kiemelkedo elemek is jok, illetve a lampaba beepitett kamerak mindenhova. atmesz a piroson? hoppsz minusz 150 ezer. harmadik buntetes utan meg lopoauto, jogsi bevon, es kezdd ujra a teljes tanfolyamot erte. nincs jogsid? mit keresel kint az uton jogositvany nelkul? arra az esetre nem tartanam kizartnak akar azt se, hogy "kenyszerkresztanfolyam" ala vegyenek, azaz addig bentlakasos iskola, amig vegig nem csinaltad a tanfolyamot. ja, hogy dolgoztal volna, csak "ugyse kellett eddig jogsi, 20-as a zsebbe azt jovan"? kellemetlen...
ha egy ilyen helyzetben a gyalog a hulye, akkor nagy esellyel meghal, ugyhogy azt hiszem, lehet ideje lenne megtanulni a legalapvetobb szabalyokat, mielott a gyalogokat ekezitek ezerrel.
jónévez 2009.06.14. 02:37:56
Talán a "népszerű" süketelés helyett tanuld meg a mondatokat nagybetűvel kezdeni, az ékezeteket használni. Borzasztó az ilyen összecsapott, csak magatoknak írt kommenteket végigolvasni. És ez nem csak neked, hanem az összes így író emberkének szól, mert ha én megtalálom a német billentyűzeten az ékezetes magyar betűket, akkor az másoknak se okozzon már problémát!
jónévez 2009.06.14. 02:42:51
cso zsi 2009.06.14. 14:31:19
"A gyalogosátkelőn haladt át biciklijével egy 29 éves nő Mosonmagyaróváron, mikor egy 19 éves motoros fiú elütötte. A fiatalasszony a balesetben életét veszítette, míg a motoros, valamint 18 éves utasa könnyű sérüléseket szenvedett.
Az áldozat egy háromgyerekes anya, a legnagyobb gyermeke hatéves."
jónévez 2009.06.14. 15:26:26
Akinek három gyermeke van, lehetne megfontoltabb. Nem véletlenül nem szabad ezt, hanem azért tilos, mert nem kiszámítható, veszélyes.Ki számít komolyan, mindig kerékpárosra a gyalogos helyett? Egy hirtelen leugró gyalogost is nehéz észlelni (a hangsúly a HIRTELEN-en van), egy gyorsabb drótszamárral nem lehet mit kezdeni ott, ahol semmi keresnivalója.
Az Indexen még hatásvadászabb volt a cím, valami ilyesmi: Zebrán ütöttek el egy nőt. Az csak a cikkből derült ki, hogyan is... Hasonlóan ahhoz amikor a Lánglovagokon azt olvashattuk: Kamion gázolt tűzoltót. Ott is csak a cikkben derült ki, ő hajtott a szembejövő teherautó alá.
cso zsi 2009.06.14. 17:08:06
De attól a hangsúly még mindig a zebrán van.
Amit úgy kell megközelíteni, hogyha cigánygyerekekek potyognak az égből, akkor is meg tudj állni. (Bár...)
jónévez 2009.06.14. 17:34:28
Nem az ott átkarikázónak (jelen esetben a Mmóvári szerencsétlenül járt biciklis), nem az azt kihajtóként használó teherautónak(Pásztó, Euronics), mert ezekre nem kell számítani, ezek jogtalan és veszélyeztető használói annak.
Ha valaki tisztában van a helyi viszonyokkal, és számít ezekre is, az mindenki hasznára válik, de nem elvárandó dolog, csak hasznos.
cso zsi 2009.06.14. 19:36:43
Ha láttad a képeket az esetről, akkor elismerheted, hogy a 19 éves szarzsáknak esze ágában sem volt lassan haladni.
A kerékpár rácsavarodott a motorra.
Körforgalmaknál szokott lenni zebra is.
" 2009. június 07. 08:00
Motorosok szenvedtek balesetet a 41-es számú főút nyíregyháza-orosi szakaszán szombat este. Feltehetően gyorshajtásuk miatt összeütköztek egy-egy gépkocsival egy körforgalomban - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője az MTI-vel.
A főúton három motorkerékpáros Napkor irányába tartott, amikor egyikük a körforgalomban kisodródott, és összeütközött egy kisteherautóval, amely éppen a körforgalom felé tartott - mondta Fülöp Gergely.
A százados tájékoztatása szerint a másik érkező motoros az ütközés miatt szétszóródott alkatrész-darabokon és egy olajfolton kipördült, majd egy személygépkocsinak csapódott.
A négyes karambolban a két motoros megsérült, a mentők a nyíregyházi kórházba szállították őket. Egyikük sérülése könnyebbnek bizonyult, a másiké viszont azonnali operációt igényelt, állapotának súlyosságáról a műtéte után tudnak információt adni az orvosok - jegyezte meg a szóvivő."
" 2009. június 07. 14:53
Életét vesztette egy motoros a 6-os főúton, Bonyhád és Kakasd között - közölte a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense az MTI-vel.
Farkas Kinga a 11 órakor történt balesetről elmondta: a 30 éves paksi férfi egy enyhe ívű kanyarban elvesztette uralmát a jármű felett, és kisodródott az útról. A sajtóreferens szerint a motoros gyorsabban ment a megengedettnél.
A sérülthöz mentőhelikoptert hívtak, és megpróbálták többször újraéleszteni, de a helyszínen meghalt - tette hozzá."
" 2009. június 12. 18:15
Egy ember meghalt, egy súlyosan megsérült, amikor Csolnok és Dorog között egy utast szállító motoros a mellékútról kihajtó kisteherautóval ütközött össze pénteken.
A motoron utazó 45 éves hölgy a baleset következtében a helyszínen elhunyt, a motort vezető 38 éves férfi súlyos sérüléseket szenvedett - közölte a rendőrség.
A rendőrség szakértők bevonásával megkezdte a baleset körülményeinek tisztázását - mondta a megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense, Léber Gabriella."
Tudjuk, mindenki más hibás, épp csak az alacsonyan szálló motorosok feddhetetlenek.
Néha a semmiből előugró szalagkorlát:
"2009. június 13. 18:18
A helyszínen meghalt az a motoros, aki szalagkorlátnak ütközött az M0-ás autóút M6-os felhajtóján - közölte Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője szombaton.
A baleset a felhajtón történt, így az sem az M0, sem az M6 forgalmát nem akadályozza, csupán a felhajtás lehet lassúbb - olvasható Beluzsárné Belicza Andrea közleményében. "
És, hogy ne csak motor legyen:
"2009. június 14., vasárnap 11:48
Őrizetbe vette a rendőrség annak a sportautónak a vezetőjét, aki járművével lesodródott az útról, a balesetben utasa, egy fiatal nő életét vesztette - közölte a rendőrség.
A 7-es és a 64-es főút kereszteződésében, a körforgalomtól 400 méternyire szombaton történt balesetben az autó feltehetően nagy sebességgel letért az útról, utasa kiesett a kocsiból és a helyszínen meghalt, a gépkocsivezető könnyen sérült. A vizsgálat megállapította, hogy a gépkocsit vezető 30 éves enyingi férfi ittas volt, továbbá azt is, hogy bár a férfi azt állította, az elhunyt nő vezette a kocsit, ő ült a sportkocsi volánjánál."
Az az "enyingi", meg a "sportkocsi" elgondolkodtató...
Mondjuk az is, hogy három óra alatt 180 gyorshajtót fotóztak az M7-esen.
jónévez 2009.06.14. 21:10:08
A többihez inkább nem szólnék hozzá, főleg az enyingi illetőségű tagadóművészhez, mert még azt hihetnék, rasszista vagyok, pedig köztudomású, hogy nincs elfogadható alapja a rasszista viselkedésnek...
2010.03.08. 01:06:36
Nem feltétlenül a szabályok pontos betartásán múlik a dolog. Hanem az odafigyelésen szvsz. Tudni mi történik körülötted, ott lenni az úton szellemileg, folyamatosan gondolkodni, lehetséges alternatívákat készíteni egy ismeretlen vészhelyzethez, és elemezni a forgalmat ~tudatosan vezetni. Ez így nagyon filozofikusan, és tudományosan hangzik, de ha használja az ember, egy idő után tudatalatt működik. Csak így lehet nullaközelire redukálni a balesetek számát. Én 15 éve vezetek budapesten, minden nap, idejét sem tudom mikor karamboloztam, pedig minden nap minima 3 idióta akarja a járgányomat bontóba küldeni.
Sajnos a probléma azzal van, hogy bárkinek lehet jogosítványa. Osztják, korra nemre, képességekre való tekintet nélkül, minthacsak ingyenjegy lenne az állatkerbe. Engem sokszor ledöbbent a minimális figyelemnek is a hiánya. pl; már kilóméterről kiszúrom a tükörben, hogy mentőautó jön, szép lassan közeledik, van aki hamarabb, van aki később veszi észre, szétválik a kocsisor, de szinte mindig akad olyan majom, aki még akkor sem reagál amikor a mentő már közvetlenül mögötte van, és fülébe szirénázik csutka hangerőn. Sosem értem, az ilyen vajon éppen a faszát veri a volán mögött, vagy hahotát olvas? Egyszerűen csak lusta figyelni. Megy bambán, statikusan, néha csak karambolózik, vagy üvegre vesz egy gyalogot, mikor mit dob a gép. Fiatal boyracereknél ez a "képesség" ötvöződik a gyorshajtással, és veszélyérzet hiányával is, na ilyenkor van halál.
Én nagyon drákói szigorral adnék jogsit. Egyszerűen be kellene vezetni azt a fogalmat, hogy "vezetésre alkalmatlan".