Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Babakocsival csak az úttesten férünk el

2009.06.18. 09:07 :: SilentSound

Heni a világ legboldogabb embere lehetett akkor, amikor nem olyan rég megszületett a kisfia. Aztán rájött, hogy a teleparkolt járdákon lehetetlen babakocsival közlekedni, ami miatt az úttestre kényszerül. Ez pedig egyáltalán nem veszélytelen, elég csak elolvasni pár korábbi posztot itt a blogon. Ti milyen megoldást javasoltok azon kívül, hogy senki ne szüljön?

Régóta érlelődik bennem ez a poszt. Igazából a babakocsi is autó, a legkisebbek járgánya. Legyen az 3 vagy 4 kerekű. Amikor Kisfiunk járgányát kiválasztottuk, elég sok tényező játszott közre.

Biztonságos legyen, ne legyen nehéz, ha cipelni kell, könnyű legyen tolni, Budapest kátyús utcáira megfeleljen, ne rázza szét szegénykénket.

Sajna, ami ebben a kategóriában található, az már felér egy kisebb vagyonnal is, illetve ezért már autót lehet venni. A lényeg, hogy megtaláltuk a legszuperebb járgányt.

Igen, de egy dologgal nem számoltunk! A járdán (szabálytalanul) parkoló autókkal! Sajnos a belvárosban nem fér el a babakocsi a házfal és az autók között. :(

Mivel sok az keskeny! egyirányú utca, az autósok szabálytalanul kihasználják a mind a két oldalon parkolást. (Ugye mindenki ismeri a Kresz parkolásra vonatkozó ezen részét?) Így babakocsival marad az, hogy mész az úttesten…

Ma sétáltunk. Nem sokat mentünk, de sajna nem fért el szinte sehol a babakocsi. Legyen ez a VPOP előtt parkoló szolgálati autó, rendőrautó, vagy sima civil.

Mindenki tojik a szabályokra. Undorító, hogy a város erre nem figyel! Az Anyuka a Gyerekével nem ember??? Baromi mókás rodeózni a kátyús, pocsolyás úton.

Közben azon parázva, hogy mikor jön egy állat ezerrel a szűk utcában, mert ugye jön, nem is egy. Nem kérek én sokat, csak úgy kellene parkolni, hogy elférjen egy babakocsi még.

Ugye nem nagy kérés, kedves autósok?

Mennyiből állna megnézni, mikor kiszálltok az autóból, hogy esetleg a járdán elfér-e egy babakocsi? Gondoljatok arra, hogy egyszer nektek is lesz gyereketek, unokátok és az édes feleségetek az úton fogja tologatni a pici gyereketeket.

Az úttesten való átkelésről már nem is merek írni. 5 hónapja tologatom a Kisfiamat, de SOHA! nem állt meg egyetlen autó sem, hogy átengedjen a zebrán. Azt hiszem, ez statisztikailag is nagyon nagy szégyen a gépjárművel közlekedő társadalomra nézve.

Tudom… tudom.. hordjam a Kisfiamat kendőben, kenguruban, mellette cipeljem a bevásárolt kaját. Talán akkor elférek a járdán, mert szerencsére azért annyira duci még nem vagyok.

303 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes parkolás gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craft75 2009.06.18. 16:25:29

" ...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 15:57:05
@Kis ember: És? kb 100 esetből volt itt 3 veszélyhelyzet. Az nem is olyan rossz... "

100-ból 3 vészhelyzet, mondjuk 300-ból 1 halálos,
mondjuk 10 millióból azaz 1 halálos éppen egy családtag.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 16:32:25

@craft75: A vészhelyzet nem egyenlő a biztos halállal. Akármennyire is igyekszünk, balesetek mindig lesznek, sőt, halálosak is. Nem azt mondom, hogy ez így rendben van, de nem kellene annyira felfújni ezt a dolgot.

A véleményemet már leírtam itt:@...::: Flúgos Kamionos :::...: , szóval, ha nem haragszol, mégegyszer nem írom le, a lényeg ott is benne van.

Kis ember 2009.06.18. 16:32:31

@gmower:
Nem kell lámpa. Be kell tartani a szabályokat. Ahogy nálunk kulturáltabb országban teszik.
Ennyi. A többi rizsa.

Kis ember 2009.06.18. 16:33:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Látod a video közepe táján a nénit, aki nem mer átkelni? A kamera rá is közelít. Szerinted normális?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 16:37:08

@Kis ember: Nem, nem látom, én azt látom, hogy vár egy kicsit, míg BIZTONSÁGOSAN át tud menni a zebrán. Mennyit is vár? 15-20 másodpercet?

craft75 2009.06.18. 16:41:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Egyetértek veled a bringás öngyilkos videóba, de szerintem nincs felfújva.

Kis ember 2009.06.18. 17:01:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Képzeld, hogy mész a főúton egy autóval. Mennyit várnál szívesen egy mellékút becsatlakozásánál? 15-20 másodpercet? Vagy dühöngve nyomnád a dudát, hogy nem adják meg neked az elsőbbséget?
Ugyanaz a helyzet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 17:01:43

@craft75: Szerintem nem olyan nagy ügy, mint ahogyan azt sokan beállítjátok. Az előbb @Kis ember: mutatutt rá a nénire, aki szerinte nem mert átmenni. Szerintem teljesen jól csinálta, megvárta, míg biztonságosan átmehet, és nem okoz vészhelyzetet. Ezzel elment az életéből nagyjából 15 másodperc. Hát, ha valakinek nem ér meg ennyit az élete, akkor no komment...

Nem az autósokat akarom védeni, vannak köztük is hülyék, de meg kéne azt is érteni, hogy autóval sokkal nehezebb megállni, majd újra elindulni, mint a gyalogosnak várni pár másodpercet. Ilyen forgalomban, mint a videón van, már megg kellett volna állni az autósoknak, ez igaz, de a gyalogosok akkor is elvárják, hogy álljunk meg, ha szinte nincs is forgalom, és csak az az egy autó megy arra éppen.

Matrix_ 2009.06.18. 17:06:12

@Kis ember: mér Te nem szoktál 15-20 mp-t várni mellékút becsatlakozásnál?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 17:07:14

@Kis ember: Nem egészen ugyanaz a helyzet, mert egyrészt a gyalogos az életével játszik, és felelőtlen, hogy csak úgy össze-vissza járkál az úton, másrészt pedig sokkal egyszerűbb várni néhány másodpercet, mint megállni, és újra elindulni egy autóval. Ráadásul ez a 15-20 másodperces várakozás nagy forgalomban történt, ha kisebb a forgalom, akkor ez valószínűleg kevesebb lesz. Tudom, ti azt szeretnétek, hogy megállás nélkül lehessen oda-vissza gyalogolni a zebrán, de hidd el, ez sosem lesz így.

TH 2009.06.18. 17:10:08

@Secnir: te hülye vagy, hülyékkel pedig felesleges vitatkozni.

TH 2009.06.18. 17:12:30

@Secnir: ezt még beidézem a jogszabály alkotói által írt "hivatalos" jogértelmező könyvből:

"*Az úttestre lépés előtt, a veszélytelenségről való meggyőződés, majd a késedelem nélküli áthaladási kötelezettség, valamint az úttestre történő váratlan lelépés és a járművezetőket megzavaró vagy megtévesztő magatartás tilalma – mint általános és alapvető szabályok – mindig érvényesek, függetlenül attól, hogy a gyalogosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben elsőbbsége van vagy nincs.*"

TH 2009.06.18. 17:14:53

@Kis ember: Nálunk kulturáltabb országokban ilyen kereszteződésekbe lámpát raknak. Ennyi. A többi rizsa.

Matrix_ 2009.06.18. 17:16:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...: kis emberrel nem fogsz dűlőre jutni ezt most megmondom. többen próbálták. Ő ilyen oszt kész.

TH 2009.06.18. 17:17:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ezzel nem értek egyet. A gyalogos NE várjon 15-20 másodpercet, mert elsőbbsége van. A gyalogos álljon meg, nézzen körül, a közelben levő autók elhúznak, a távolabbik pedig észlelhetik a gyalogost, hogy át akar kelni, így ha az lelép, akkor simán meg tudnak állni. Így lenne normális. Szerintem. És ha meg csak 2-3 autó jön, akkor a gyalogos meg intsen, és engedje el őket az egyszerűség kedvéért...

TH 2009.06.18. 17:18:41

@Matrix_: Ez biza így van. :) Kis ember engem mindig a Levegő munkacsoportra emlékeztet. Jó célokért küzd alapvetően, de eközben orbitális hülyeségeket mond/tesz/készül tenni néha...:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 17:19:31

@Matrix_: Nem baj, van ilyen :) Ő csak a saját igazát fújja, mert ugye a szabály az szabály, a többi meg le van sz*rva. Lehet, hogy majd egyszer leveszi a szemellenzőit, és belátja, hogy a világ nem fekete és fehér. Persze most is én vagyok a hülye, hogy ilyeneket írok...

craft75 2009.06.18. 17:21:21

@TH:
Én meg egy reklámból idézek "már a szándéknak is elsőbbsége van". A gyalog nem olvassa a kreszt, viszont a reklámot meg az óriásplakátot látja.
Mivel mi (autós motoros) vizsgázunk a kreszből
ezt azért illik tudni (amit irtál), viszont mezeigyalog, bickilis és egyéb (babakocsis) anyuka magasról tesz rá (kivéve ha van jogosítványa).
Ezért nekünk vezetőknek kell vigyáznunk mindenkire, tök mindegy mi történik ugyis a mi nyakunkba fogják varni a balhét.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 17:23:21

@TH: Kb. én is így gondolom, lehet, hogy félreérthető voltam. Nem azt mondom, hogy álljon ott estig, de legyen határozott, várja meg, míg a közelben lévő autók elmennek, aztán mehet, a többi autó álljon meg. A videón a hölgy is kb. ezt csinálta, azzal a különbséggel, hogy az autók nem álltak meg neki. Viszont itt sokan úgy gondolják, hogy a gyalogosnak nem kell körül néznie, megállás nélkül mehet át a zebrán.

TH 2009.06.18. 17:26:02

@craft75: a reklámot mutogasd a bíróságon...
az emberekkel azt kéne megértetni, hogy fontos a körülnézés a zebránál, és nem ész nélkül szaladunk le rá. A KRESZ-t meg módosítani kéne szerintem, és egyértelműbbé tenni az autós megállási kötelezettségét átkelésre váró gyalogosok esetében.

gmower (törölt) 2009.06.18. 17:27:28

@Kis ember:

"Nem kell lámpa. Be kell tartani a szabályokat. Ahogy nálunk kulturáltabb országban teszik.
Ennyi. A többi rizsa."

Akkor rosszul láttam, hogy nálunk kultúráltabb országokban is vannak lámpák, nem is kevés? Ennyi erővel minek az autópályán középen elválasztás, minek a fekvőrendőr, minek körforgalom, minek lassító járdasziget a falvak elé, minek bármi, ha csak be kell tartani a szabályokat?

Megpróbálom elmagyarázni: azért kell, mert bármennyire is szeretnéd, sosem lesz olyan, hogy mindenki betartja a szabályokat, és itt nem a szándékos elmebetegekre kell elsősorban gondolni. Mindenki, aki néhány 1000 km-nél többet vezetett, rengeteg szabályt szegett már meg, és nem jellemzően szándékosan, hanem legtöbbször egyszerű figyelmetlenségből, ami adódhat épp stesszes munkanap, kialvatlanság, idősebb kor, akármi miatt. A balesetek megelőzésére rengeteg bevált közlekedéstechnikai módszer van, amit nálunk kultúráltabb országokban nem hogy nem utasítanak el ("Nem kell lámpa"), hanem értik a célját, és kifejezetten követelik, ha úgy érzik a forgalom elérte azt a szintet, hogy szükség van rá. A lámpa az egyik legrégebbóta használt ilyen eszköz, de napokig lehetne sorolni, hogy mennyi van még.

Egy egszerű példa: M0 déli szektor régen. Elképesztően sok halálos kimenetelő baleset volt ott, nyilván mind valamiféle szabálytalanság miatt (megfordulás, előzés a szembesávban, elalvás, stb.). Lehetett volna azt mondani, hogy csak be kéne tartani a szabályokat, de inkább építettek egy szép kis beton irányelválasztót. Láss csodát, a tragikus balesetek száma töredékére csökkent, mivel így lealább a frontális, és oldalbahajtásos balesetek megszűntek, a ráfutásosok és sávváltósok meg alapból kevésbé veszélyesek. Ilyen egyszerű ez, csak gondolkodni kell, abba a kereszteződésbe pedig lámpa (esetleg kétsávos körforgó, de annyira nem ismerem a helyszínt, nyilván fel kéne mérni)

TH 2009.06.18. 17:28:08

"Mivel mi (autós motoros) vizsgázunk a kreszből ezt azért illik tudni (amit irtál)"...
Secnir ez NEKED is szól. Illene tudnod, hogy mi van leírva a KRESZ-ben, és nem önkényesen kéne részeket kiragadnod. Ha nincs leírva a gyalogátkelőhelynél, hogy az előző pontban leírt körülnézési kötelezettség oda nem érvényes, akkor defaultban érvényes. De látom, hogy az elemi logikával vannak problémáid sajnos.

Kis ember 2009.06.18. 17:28:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem értelek:
Láthatólag át akar kelni az úttesten? Igen.
Lenn áll a zebrán? Igen.
Elsőbbsége van? Igen.
Megadják neki? Nem.
Akkor meg miről beszélsz? Mindegyik szabálytalan és kész.
A többi maszatolás a részedről. Pont.

TH 2009.06.18. 17:30:19

@gmower: magam sem tudtam volna szebben mondani. Nem elég a szabályos közlekedést elvárni az autósoktól, a közlekedésmérnököknek biztonságosra kell tervezni az utakat. Ez alapvető. Az ember hibázik. Ez default. A hibák számát/következményét az út jó kialakítása tudja csökkenteni. De természetesen az emberek fejébe is jó beleverni a szabályokat közben. :)

TH 2009.06.18. 17:31:18

@Kis ember: Ez a videó nagyon uncsi, csináljatok újat! Látszódjon az előzmény meg minden...

mr_x 2009.06.18. 17:32:19

@TH: Szerintem kevesebb mint 5%, a nagy reszuk olyan mint felesegem aki szerint neki "jar" a baba-mama parkolo, mert babaval van (igaz a "baba" mar tizeneves kamasz, de errol ot nem lehet meggyozni)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 17:32:46

@Kis ember: Úgy látom, nem érted: nem azt mondom, hogy az autósoknak nem kell megállni, hanem azt, hogy a gyalogos KÖTELEZŐEN nézzen körül, és ha van féktávon belül autó, akkor azt engedje el. Akik már ezután, tehát fékktávon kívül érnek oda, azoknak természetesen meg kell állni. De te ezt nem érted, szerinted az autónak meg kell állni, és kész, akár féktávon belül van, akár nem, nem érdekel titeket, hogy hogyan.

TH 2009.06.18. 17:33:16

@mr_x: "felesegem aki szerint neki "jar" a baba-mama parkolo, mert babaval van (igaz a "baba" mar tizeneves kamasz, de errol ot nem lehet meggyozni)"
:DDDD, ez komoly??? :)))

Bibecske 2009.06.18. 17:36:25

mr_x:
Na hát nagyon jól megoldottad a problémát... Ahogy olvastam, amit írtál, az jött le, az Anyuka ne menjen lehetőleg sehová, ha már volt olyan felelőtlen, hogy szült egy gyereket, legjobb, ha otthon ül a kölykével a 4 fal között, mert ugyebár mit pattog,miért nem toleránsabb kicsit..
Megfordíthatjuk a dolgot. Ugyan miért használod az autót napközben? Olyan fontos?? Nem tudsz éjszakai vagy otthoni melót találni, vagy tömegközlekedni?
Ugye könnyű kifogásokat keresni..

A gyerek nem pajzs, nem ürügyként
használjuk fel, hanem azért, mert ÉRTE vagyok FELELŐS! Amíg csak sima gyalogos voltam, kikerültem a járdán álló kocsit, és mentem az úttestre. Az csak az én testi épségem, az én döntésem, hogy kockáztatok-e. De a gyerekem épségét nem vagyok hajlandó ,és nincs jogom veszélyeztetni!
Persze kikerülöm most is a kocsikat, csakhogy nem, hogy lassítanának, ha az úttesten megyünk, még rám is dudálnak mutogatva, hogy a mi a f***nak nem használom a járdát!
Tetszik, hogy olyan sokan okosak, hogy kell gyerekkel közlekedni, élni.. Ha valaki talált már olyan gyerekorvost, védőnőt, aki este rendel,kérem szóljon, mert akkor persze megvárom én is a párom, és nem zavarom a járdán álló autósok lelki világát...
Azért álljon már meg a menet, és nehogy már a babakocsit toló Anyuka/Apuka kérjen bocsánatot, hogy közlekedni mer a járdán!

Lacaca 2009.06.18. 17:46:34

@gmower: Tekintettel arra, hogy nem szoktam magam előtt babakocsit tolni nehéz megtapasztalni, azt viszont tudom, hogy nekem többnyire meg szoktak állni, mert simán lelépek elé úgy, hogy elütni ne tudjon és ha nem áll meg, akkor többnyire horpad az oldala, ha el tudom érni.

lolali 2009.06.18. 17:58:32

Mindenki azon töri a fejét, hogy miféle szankciókkal, büntetéssel és egyéb dologgal lehetne az autósokat rendre teremteni. Csak megjegyezném, hogy egyes kulturálisan, mentálisan, szociologiailag is fejlettebb társadalmakban azért nem csinálnak ilyen dolgokat az emberek, mert nem akarnak hasonló helyzetbe kerülni. Ez az amit mi magyarok sosem fogunk magunkévá tenni, mert genetikailag olyan nulla belátással rendelkezünk, mint egyetlen más europai népcsoport sem.És igen, jól értettétek, emiatt lenézem magunkat.

mr_x 2009.06.18. 18:02:03

@Lacaca: "El tudod képzelni, hogy egy anyuka lemegy naponta, 2 naponta a legközelebbi közértbe friss tejet, kenyeret venni, vagy a piacra friss zöldségért, gyümölcsért a babának?"
Erre van a csalad hogy megoldja!
En nem tartom normalis dolognak hogy egy frissen szult anyuka piacozni jarjon.
Ha meg megis akor ne sirjon hogy neki ez mennyire nehez.

"Hol írta a postoló, hogy hány hete szült? Elképzelhető-e, hogy érzékeny a sebe, de nem korlátozza a mozgásban, de a cipelésben igen?"
idezek:
"Cipeld a gyerekedet kenguruban, mellette a bevásárolt kaját a kezedben esetleg császármetszés utáni sebbel pár hetesen"

"Nincs joga az anyukának, hogy babakocsiban tolja a gyerekét? Vagy joga van, csak lehetősége nincs, mert mások szarnak a szabályokra? Ilyen esetben az anyuka a hibás?"
Ha figyelmesen elolvasod hogy mit irtam akkor rajossz, hogy en azt tamogatnam ha _minden_ jardat elallo autot nehezen eltavolithato modon megjelolnenek, majd a rend orei ha megjelolt autot latnak az megallitanak es hosszu idon keresztul ellenoriznek.
Gyorsan rend lenne, senki sem ellensege onmaganak hogy naponta tobbszor szivassak amig meg nem tisztitja a kocsit.

En az ellen haborgok ha a gyerek/mozgasserult/stb. az indok amiert valakinek minden jar.
Nagyon ki vagyok akadva amikor felesegem a baba-mama (vagy ha az mind foglalt akkor a mozgasserult) parkoloba parkol mert van egy tizeneves kolykunk.
Ugyanigy zavar hogy apam rendszeresen akarhol parkolt "surgos orvosi ellatas" matricaval a muszerfalon (orvosi muszerekkel uzletelt, onnan a kapcsolat az "orvosi ellatassal")
Vagy ha valaki allandoan rokkant-kartyat hasznal csak mert a nagyi rokkant (igaz nem ult meg az autoban, de mar latta az ablakbol)
Es meg lehet sorolni a mondvacsinalt indokokat, hogy miert "jar" valakinek valaki.

Igen, az autok takarodjanak a jardarol, de nem azert mert "nekem nehez ket nappal a csaszar utan a cekkert cipelni".

Meg egyetemistakent rendszeresen csinaltam azt hogy ahol nem fertem el a jardan parkolo auto miatt ott a motorhazteto-teto-csomagtarto volt az utvonalam.
Volt hogy kipattant az autoban meg bent ulo, akkor csak meresztettem a szemem, hogy "nem ertem mi a problema, en csak a jardan megyek"

"Pákótól tanultad az ékezetes betűket, vagy külföldről osztod az észt, hogy itt nekünk mi a jó?"
Jelenleg valoban kulfoldon vagyok, elotte a IX. keruletben laktam.

gmower (törölt) 2009.06.18. 18:06:05

@Lacaca: Megint ez az agresszió! Az nem baj, hogy az ugyanilyen aggresszív hozzáállás megynilvánulási azok az autósok, akiket a legjobban szidtok? Ők se más emberek ám, csak épp autóban ülnek, de ha valaki már gyalogosként képes ilyen megmozdulásokra ("akkor többnyire horpad az oldala"), el sem tudom képzeli, hogy egy autó volánjánál ülve mit művel...

A gyalogátkelőhelyek problémája pedig akkoris nagyon túl van lihegve, a türelmetlenség, meg a mindig a másik a bunkó tipikus esete. Nekem még sose okozott maradandó lelki sérülést, ha nem az első autós engedett el, hanem a harmadik. Én általában egyébként megállok, de nem mindig, mert sokszor egyáltalán nem úgy néz ki, mintha át akarna menni a gyalogos. Ugyanígy van olyan is sokszor, hogy bár elsőbbséget kéne adnom autóval egy másik autónak (pl. jobbkezesben jobbról jön), de ha teljesen megáll, akkor én megyek, mivel valószínűleg parkol/kirak-felvesz valakit/fontos hívása érkezett/kirakja a boltba hozott cuccot/vagy épp csak fogalma sincs róla, hogy most épp neki lenne elsőbbsége stb. A közlekedés nagyrészt helyzetfelismerésről szól, amihez a többi résztvevőnek is partnerenek kell lennie, hogy tényleg jól működjön (gyalogosként keresd a közeledő autós tekintetét, és ha megvan, biztosan nem lesz probléma.)

Lacaca 2009.06.18. 18:11:56

egyes kulturálisan, mentálisan, szociológiailag is fejlettebb társadalmakban az emberek elfogadják és betartják a szabályokat. Ebből eredően nem parkolnak tilosban, nem akadályozzák sem a többi jármű közlekedését, sem a gyalogosokét, így nincs konfliktus közöttük.
Amikor először láttam Bécsben, hogy az út szélén az autók között motorok parkolnak keresztben, dörzsölni kezdtem a szemem. Elképzeltem, hogy mi lenne, ha Bp-en valaki ott hagyná a motorját 1 órára...

Lacaca 2009.06.18. 18:20:14

@mr_x: "Cipeld a gyerekedet kenguruban, mellette a bevásárolt kaját a kezedben esetleg császármetszés utáni sebbel pár hetesen"

Tehát miből derül ki, hogy cipelte? Azt írta, hogy cipelje az, aki kitalálta.

"Nagyon ki vagyok akadva amikor felesegem a baba-mama (vagy ha az mind foglalt akkor a mozgasserult) parkoloba parkol mert van egy tizeneves kolykunk.
Ugyanigy zavar hogy apam rendszeresen akarhol parkolt "surgos orvosi ellatas" matricaval a muszerfalon (orvosi muszerekkel uzletelt, onnan a kapcsolat az "orvosi ellatassal")"

Az egyik az apád, a másik a csajod? Melyiket basztad eddig pofán érte? Mert amíg ezt a családodban elfogadod, addig nem kellene itt osztani az észt. Előbb otthon rendet rakni, utána esetleg.

"Jelenleg valoban kulfoldon vagyok, elotte a IX. keruletben laktam."
Akkor ott lehet osztani az észt, nem ide visszaugatni. Te választottad.

Kis ember 2009.06.18. 18:22:01

@Lacaca:
Erről van szó. Nem akarják megmagyarázni, hogy kinek mi a jó. Van egy szabály, azt betartják és jólvan. Itt meg mindenki okosabb, megmondja, kinek könnyebb megállni a zebránál, mennyit "normális" még várni, stb.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 18:26:15

@Kis ember: Akkor el lehet kezdeni, közlekedj te is úgy, mint ők, ne állj meg a zebránál körülnézni, csak menj át gondolkodás nélkül...

Lacaca 2009.06.18. 18:27:05

"el sem tudom képzeli, hogy egy autó volánjánál ülve mit művel..."

Pl.: megáll a zebránál, alkalmazza a zipp-zár elvet, dugóban maga elé enged 1 autót az alsóbb rendű útról.

Ha a zebrán haladok gyalog és jön egy autó, aki nem azt választja, hogy a szabályok szerint megáll és átenged, hanem megpróbál kikerülni, az vagy figyelmetlen és későn ismeri fel a zebrát > alkalmatlan a vezetésre, vagy nem ismeri a KRESZ-t > alkalmatlan a vezetésre. Többnyire megállnak okoskodni, olyankor felvázolom a helyzetet. Jó esetben megérti és emlékszik rá, rossz esetben kinyír valakit, aki nem tudja helyette megoldani a helyzetet.
Melyik a durvább agresszív megnyilvánulás:
- 20 dekás (? nem tom mennyi) ököllel az autó felé tartani és sérülést okozni
- 1600 kg többnyire vassal a gyalogos felé tartani és sérülést, maradandó egészségkárosodást okozni, esetleg halálos sérülést.
Mindezt ott, ahol a gyalogos van pozícióban.

gmower (törölt) 2009.06.18. 18:27:07

@Lacaca:

"egyes kulturálisan, mentálisan, szociológiailag is fejlettebb társadalmakban az emberek elfogadják és betartják a szabályokat."

Ez így van, csak ott biztosítják a szabályok betarthatóságának feltételeit. Például azért nem parkolnak szabálytalanul, mert biztosítva van a hely a szabályos parkolásra. Megadják a gyalogosoknak az elsőbbséget, mert utuknak kb 5%-án találkoznak egyáltalán gyalogossal, a többit gyorsforgalmi utakon teszik meg. Ez az egyik fele.

A másik meg, hogy a cocializmuban szocializálódott emberek csak egy dolgot tudnak hajtogatni: ez jár. Mindenre. Nekem jár az elsőbbség, nekem jár a bicikliút, nekem jár a segély, nekem jár gázártámogatás, nekem jár a lakástámogatás, nekem jár....

A harmadik pedig, hogy (leginkább a "jár" hozzáállás miatt) nem arra fordítják a pénzeket, amire elvileg beszedik. Visszakanyarodva az autós példákhoz, a Budapesten egy évtized alatt beszedett parkolási díjakból épül P+R-ek hol vannak? Nemcsak, hogy nem szaporodnak, de az eddig meglévőket is fizetőssé tették a pesti alsórakparton. Akkor hol a francban parkoljon az egyszerű autós szabályosan, ha egyszer nem biztosítják a feltételeit, még úgy se, hogy a pénzt beszedik rá?????

Lacaca 2009.06.18. 18:28:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szuicid hajlamnak hívják a jelenséget. Legalábbis ebben a városban/országban. A németeknél bármikor, csak hazánk fia ne jöjjön.

Kis ember 2009.06.18. 18:29:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Jól értem, hogy te itt a szabályok be nem tartására buzdítasz?
Szerinted ez helyes viselkedés?
Következetes vagy?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.18. 18:32:09

@Kis ember: Én már leírtam mindent, ha gondolod, olvasd vissza a hozzászólásaimat, aztán értsd ahogyan akarod. Mást már nem tudok írni, ezután csak magamat ismételném.

Kis ember 2009.06.18. 18:32:48

@gmower:
"Ez így van, csak ott biztosítják a szabályok betarthatóságának feltételeit. "
Ez pl. a zebrás videó esetén hogy néz ki? Van fék az autók kocsiján? Van. Láthatóak voltunk minden esetben? Igen. Tehát biztosítva voltak a feltételek, mégsem tartották be a szabályokat.
A másik: 17 éve vezetek, eddig az mindig sikerült szabályosan parkolnom. Nekem adottak voltak a feltételek? Másnak meg nem? Vagy csak nem voltam lusta 50-100 métert gyalogolni?

TH 2009.06.18. 18:34:16

@Kis ember: sosem fogod megérteni, hogy a gyalogosnak hogy kell SZABÁLYOSAN átmenni az úton, ugye? Nem hat meg semmilyen érv, törvény, törvénymagyarázat sem. Akkor meg te miről beszélsz?


@Lacaca: "Akkor ott lehet osztani az észt, nem ide visszaugatni. Te választottad."
Bocs, akkor mostantól én sem szólalok meg. Nem tudtam, hogy csak az országhatáron belülről lehet hozzászólni egy témához.

Lacaca 2009.06.18. 18:35:30

@gmower: A munkahelyemnél nem lehet az utcán parkolni, pedig egy új lakópark közepén van, ahol csak ez alatt az épület alatt 166 db parkolóhely van. Max 50% alatti kihasználtsággal bármelyik időszakban. Igen, tudom pénzbe kerül. Ha megveszed 1,5-2M Ft, ha béreled, havonta 15e. Az nekem kb 1 tankolás. A legérdekesebb, hogy 6M fölötti autók érik egymást. Van egy új 5-ös bajor, ami a szelektív gyűjtők mellett parkol rendszeresen az út 1/3-át elfoglalva. Akkor most biztosítva van, vagy nem?
Ahol a postban szereplő képek készültek, ott legalább 2 fizető parkoló van 100m-en belül. Még éjszaka sincsenek kihasználva.

Lacaca 2009.06.18. 18:37:48

@TH: Hozzá lehet szólni bárhonnan, de szánalmasan szar alak, aki elhúzza a belét, és visszaugat, hogy nekem itt mit hogyan kell csinálni. Ha ennyire kurvára tudja, akkor itt miért nem boldogult? Gondolom te itt megszedted magad, és most külföldön nyaralsz. Mondd, hogy eltaláltam!

Kis ember 2009.06.18. 18:41:27

@TH:
Te miről beszélsz? Hol látsz szabálytalanságot? Hol írtam ilyet?

gmower (törölt) 2009.06.18. 18:41:55

@Kis ember: Ha nem akarod megérteni, amit írok, nem vagy hajlandó semmiféle konstruktivítást mutatni, akkor teljesen felesleges az egész.

"Ez pl. a zebrás videó esetén hogy néz ki?"

Lámpa. Többször nem magyarázom el.

"A másik: 17 éve vezetek, eddig az mindig sikerült szabályosan parkolnom."

Tipikus duma. Három eset lehetséges:

-Egy puszta közepén laksz, a munkahelyed egy másik pusztán van, ahol tényleg lehetséges mindig szabályosan parkolni.
-Észre se veszed, ha megszegsz egy szabályt
-Lódítasz.

"Vagy csak nem voltam lusta 50-100 métert gyalogolni?"

Kettes számú tipikus duma. Hidd el, 100 métert én se vagyok lusta gyalogolni, szoktam is, de azért van egy határ, és nálunk tényleg sűrűn előfordul, hogy több száz méteres körzetben nincs hely.

TH 2009.06.18. 18:43:49

@Lacaca: nyilván...:) épp a munkahelyemről írok, Prágából. Innen szabad "visszaugatni"? :)

@Kis ember: Flúgos kamionos és én is leírtuk, hogyan kelhet át a gyalogos szabályosan. Megáll a zebránál, körbenéz, a nagyon közel levő autók elmennek, aztán szépen elindul, a többi autó elengedi, és átmegy. Természetesen csak elméletben, de ez lenne a VÉGCÉL. Szerintem. Én meg úgy értelek, hogy szerinted nem ez a szabályos átkelés...

TH 2009.06.18. 18:44:45

@gmower: Én nagyon sokat jártam Budapest különböző frekventált pontjain, és én sem parkoltam le soha szabálytalanul. Van, hogy 30 percet kerestem helyet, igen. Olyankor szidtam magamat. De ennyi.

gmower (törölt) 2009.06.18. 18:45:51

@Lacaca:

"Akkor most biztosítva van, vagy nem?" "Ha megveszed 1,5-2M Ft, ha béreled, havonta 15e."

Te biztosan ebben az országban élsz? Ez bizony azt jelenti, hogy a lakosság nagyobb részének nincs biztosítva. Én komolyan örülök, hogy Te jól keresel, de ez nem alap ebben az orszában. Bécsben igen, itt nem.

Kis ember 2009.06.18. 18:46:36

@gmower:
Hol van a KRESZ-ben, hogy lámpa kell egy gyalogátkelőhöz?
Mindenesetre befejeztem a kommentelést. Elmondtam minden érvet, ha nem érted meg, akkor nem tudok veled mit kezdeni. Azt meg légyszíves ne ítéld meg, mikor mondok igazat. Kösz.
Balesetmentes és szabálykövető közlekedést kívánok!

mr_x 2009.06.18. 18:47:43

@Bibecske: "Ahogy olvastam, amit írtál, az jött le, az Anyuka ne menjen lehetőleg sehová, ha már volt olyan felelőtlen, hogy szült egy gyereket, legjobb, ha otthon ül a kölykével a 4 fal között, mert ugyebár mit pattog,miért nem toleránsabb kicsit.."
Szovegertes egyes.
Anyuka _ha_egyedul_nem_tudja_megoldani_ akkor varja meg amig van segitsege.
Ha tolokocsiban ulok akkor nem indulok el egyedul metrozni, mert tudom hogy nem valoszinu hogy meg tudom oldani. Sot a bkv eppen ezert biztosit ingyenes kozlekedest a tolokocsis kiserojenek.

"Megfordíthatjuk a dolgot. Ugyan miért használod az autót napközben? Olyan fontos?? Nem tudsz éjszakai vagy otthoni melót találni, vagy tömegközlekedni?"
Ez nem jott ossze. az autot csak csucsidon kivul hasznalom, ha elobb vegzek a munkammal, akkor inkabb bent maradok meg egy orat es hulyesegeket irkalok az autozz blogra, mert a dugoban ugyanennyit ulnek.
Ha meg tudom hogy csucsidoben kell mennem akkor inkabb szabadsagot veszek ki vagy otthonrol dolgozom.

"A gyerek nem pajzs, nem ürügyként
használjuk fel, hanem azért, mert ÉRTE vagyok FELELŐS!"
Hat ne haragudj, de aki arra hivatkozik hogy neki friss csaszar utan kozvetlenul a gyereket cipelve kell vasarolni mennie azt en nem neveznem FELELOSEGTELJES embernek.
Vagy csak jatssza magat, hogy neki mindenki azonnal alljon terden mert o szult, vagy tenyleg ugy van akkor pedig nem normalis hogy ki teszi a gyereket egy ilyen kalandnak ami esetleg a klinikan vegzodik "mert o jobban tudja"

"Amíg csak sima gyalogos voltam, kikerültem a járdán álló kocsit, és mentem az úttestre."
Ne keruld ki, menj at rajta.
Ha eleg ciponyom van rajta elobb-utobb megtanulja :-o

" Az csak az én testi épségem, az én döntésem, hogy kockáztatok-e. De a gyerekem épségét nem vagyok hajlandó ,és nincs jogom veszélyeztetni!"
Ha egedul nem tudod megoldani, akkor keress segitseget, ne "majd csak lesz valahogy" alapon kockaztasd a gyerek epseget.

"Tetszik, hogy olyan sokan okosak, hogy kell gyerekkel közlekedni, élni.. Ha valaki talált már olyan gyerekorvost, védőnőt, aki este rendel,kérem szóljon, mert akkor persze megvárom én is a párom"
Ha nem tudod mashogy megoldani, akkor vegyen ki szabadsagot. En is igy csinaltam.

"Azért álljon már meg a menet, és nehogy már a babakocsit toló Anyuka/Apuka kérjen bocsánatot, hogy közlekedni mer a járdán!"
Egyet ertunk. A jarda a gyalogosoke! Ha az ott parkolo autosokat a penz nem erdekli akkor az idejuket kell elrabolni az auto elszallitasaval vagy hosszas ellenorzesekkel.
Viszont egy frissen szult anyukanak nem a bevasarlas lenne a fo feladata, es a gyereknek sem feltetlen jo ha a szmogban setaltatjak.

TH 2009.06.18. 18:48:27

@Kis ember: Azért nekem még válaszolhatnál...

TH 2009.06.18. 18:50:00

@mr_x: ezért itt meg fognak kövezni, de én eme fenti okfejtéssel nagyjából egyetértek...

Lacaca 2009.06.18. 18:52:42

@gmower: 15e Ft az kb 50L benzin ára. Ha valakinek ez elérhetetlen álom, az vegyen 9e-ért BKV bérletet, mert ha gumit kell venni télre, vagy olajat kell cserélni, esetleg havonta egyszer 3-4e-ért kívül-belül kitakaríttani, akkor éhen fog halni.
Nem kötelező autót tartani.

TH 2009.06.18. 18:54:35

@Lacaca: esetleg hallottál olyanokról, akiknek van mondjuk pénze ugyan megtartani a 120-as Skodriját, Trabantját, Wartburgját, esetleg Suzukiját vagy Opel Astráját vagy bármilyen más autóját tul.képp. fenn is tudja tartani, de havi +15 000 forint már sok lenne neki? Ne magadból indulj ki feltétlenül.

gmower (törölt) 2009.06.18. 18:56:47

@TH:

Én meg itt élek, és bár minden esetben próbálok szabályosan leparkolni, de néha nincs rá hely. Csak én az a fajta vagyok, aki próbál szabályos lenni, de belátja, hogy néha nem az. A világ nem fekete-fehér, de itt sokan úgy állítják be mintha csak tökéletes szabálykövetők, valamint renitens állatok lennének.

@Kis ember:

"Hol van a KRESZ-ben, hogy lámpa kell egy gyalogátkelőhöz?"

Ezt már egyszer kifejtettem. Az sincs a KRESZ-ben, hogy egy autópályának mekkora lehet a maximális íve, mégis úgy építik, ahogy egy szabvány rögzíti. Én például ezt szabványba foglalnám, hogy 2x2 sávos, vagy annál szélesebb utakon lévő gyalogátkelőhelyhez kötelező tartozék legyen valamilyen forgalomlassító eszköz.

"Elmondtam minden érvet,"

Egyet mondtál, hogy ez a szabály. Ne haragudj, de ebben semmi konstruktív, a problémát megoldó gondolat nincs.

Lacaca 2009.06.18. 18:57:52

@mr_x: Legközelebb, ha elfogy a cukor és a tej egyszerre, akkor nem lesz tejbepapi, mert Heni nem mehet le a közértbe, mert neki kényelmetlen a kenguru, a babakocsi meg nem pálya, mert a járda a szabálytalan parkolóké, az anyuka ne ugráljon, majd a férje vesz ki szabit, mert vennie kell tejet és cukrot. Vagy a tejbepapi projekt ugrik estére, amikor szabi nélkül az éjjel-nappaliban apuka megveheti, esetleg másnap lesz tejbepapi, gyerek meg kussol és megeszi a vajas kenyeret.

Lacaca 2009.06.18. 19:00:04

@TH: Mondom 6M körüli-fölötti autókkal van tele a kibaszott utca. Se Trabi, se Skodri, se Warjú a láthatáron. 400e Ft fölötti nm árak vannak a lakóparkban. A legolcsóbb albérlet 100e Ft. Most nincs kedvem sírva fakadni, bocs

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:01:23

@Lacaca: A legtöbb embernek választania kell. Új gumit vesz, vagy parkolóhelyet. Mit válasszon?

"Nem kötelező autót tartani."

Nem. Mint ahogy fűteni sem kötelező télen. Valószínűleg nem sokan vannak, akik csak hobbiból tartanak autót. Hanem mert például a lakóhelytől messze van csak munkalehetőség, és nincs rendes tömegközlekedési lehetőség. És sorolhatnánk napestig...

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:06:29

@Lacaca: Na a mi utcánkaban pedig csak 4 évnél idősebb, 2M-nál többet nem érő autókkal parkolnak, látok 5-6M-s autókat is, csak azok épp a mélygarázsban lévő placcukkra tartanak. Jobban féltik azok a drága autóikat annál, mint hogy kitegyék egyes közösségek nem épp kultúrált kénye-kedvének.

Lacaca 2009.06.18. 19:06:37

@gmower: Nem kötelező fűteni, de jobb tőle a komfort érzet. Nem kötelező autóval közlekedni, de komfortosabb, mint 3x átszállni.
Ezért el kell neki nézni, hogy a járdán parkol, mert ő messziről jár, neki lehet.
Ezen az elven lebonthatom a szomszéd fakerítését, mert drága a gáz és inkább a kerítéssel fűtök?

Hanna30 2009.06.18. 19:09:01

Silent!
Ha így haladunk, az enyém lesz a hangszóró. :)
Ennyi komment régen volt már.

Látni, hogy mennyi tapasztalt babakocsival gyakorta közlekedő elégedett apuka lakik kishazánkban. :)

Lacaca 2009.06.18. 19:10:34

@gmower: Akkor a 4 évvel idősebb autók állhatnak a járdán, mert nincs lehetőségük fizető helyen szabályosan állni, a drága autókat féltik, ezért azok alapból szabályosan parkolnak a saját fizetett helyükön.
Akkor már értem, hogy a hülye anyukák miért nem férnek el, csak azt nem értem, hogy mit csinálnak a járdán a nagy értékű autók.

mr_x 2009.06.18. 19:15:16

@Lacaca: "Legközelebb, ha elfogy a cukor és a tej egyszerre, akkor nem lesz tejbepapi, mert Heni nem mehet le a közértbe"
Elarulok neked valami ujat.
A gyerekvallalas igenis kotottsegekkel jar!
Ebbe az is beletartozik, hogy tobb dolgot kell elore megtervezni. Teli ruhat is csak aznap vasarolsz a gyereknek amikor leesik az elso ho?
A cukor es a tej sem ugy hipp-hipp volt-nincs, hanem fogy-fogy-fogy-je, nincs tobb.
Ha nagy ritkan megis felboritod az uveget akkor meg at lehet csengetni a szomszedba es kolcsonkerni.
En legalabbis mentem mar at a szomszedba kenyeret kolcsonkerni mert nem akartam a keteves baranyhimlos gyereket otthonhagyni egyedul amig elugrok a boltba, es akkor derult ki hogy peneszes a kenyer ami otthon van.
Esetleg lehet masnap tejbepapi es aznap mas abbol ami van otthon. Vagy minden nap csakis tejbepapit kap a gyerek?

"mert a járda a szabálytalan parkolóké"
Ismet elmondom, a jarda a gyalogosoke, a szabalytalan autosokat meg jol meg kell szivatni.
Az ertelmesebbje nem parkol oda, a tobbieknek meg tilos!

Lacaca 2009.06.18. 19:17:17

@gmower: Nézegetem az utolsó képet. 8. kerületi utca, ahol szinte csak lakóingatlanok vannak, mert esetleg 1-2 kisbolt és kocsma. Ezek mind ott dolgoznak? Mert nem hobbiból van ott az autó, elengedhetetlen a munkához és sajnos minden hónapban gumit kell rájuk venni, ezért parkolóra nem futja. Meg benzinre se, ezért állnak ott napokig a járdán.

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:18:22

@Lacaca:

"Ezért el kell neki nézni, hogy a járdán parkol, mert ő messziről jár, neki lehet."

Nem, nem érted miről csacsogok itt hosszú kommentek sorában. Az autósok által parkolásra fizetett díjakból P+R parkolókat kell építeni, olyan helyekre, ahol ténylegesen szükség van rá. Amikor ezek a csodák megépültek, és végre érezhetően csökken az utcai parkolóhelyek kihasználtsága, na akkor kell alaposan büntetni a szabálytalanul parkolókat. Először feltételek biztosítása, utána kemény szankcionálás. Ez a helyes sorrend. Mint ahogy pl. először bölcsödei, óvódai helyeket kellene biztosítani, utána csökkenteni a GYED/GYES idejét. Ugyanaz a történet játszódik le kishazánkban folyamatosan, és ez a szomorú. Persze akinek sok pénze van, az nem érzékeli az ilyen problémákat, mert megveszi a parkolóhelyet, magánoviba iratja a gyereket, stb...

"Ezen az elven lebonthatom a szomszéd fakerítését, mert drága a gáz és inkább a kerítéssel fűtök?"

Hát meg fogsz lepődni, országunk bizonyos területein ez gyakran előfordul.

Lacaca 2009.06.18. 19:22:41

@mr_x: El kell áruljak neked valami újat. Autót tartani igenis kötöttségekkel jár. Venni kell bele üzemanyagot, olajat, gumit, parkolóhelyet kell biztosítani. Több dolgot előre meg kell tervezni, például azt, hogy időben el kell indulni a cél felé, hogy legyen idő SZABÁLYOSAN parkolni.

Onnan indultunk, hogy tahóság, hogy sokan a járdán parkolnak, mert nem fér el pl a babakocsi. Most ott járunk, hogy miért nem vásárol be időben Heni férje, és mi a fasznak vállal gyereket, ha sétálgatni is akar.
Grat!

Lacaca 2009.06.18. 19:24:17

@gmower: utalnék erre: @Lacaca:

át meg fogsz lepődni, országunk bizonyos területein ez gyakran előfordul.

Akkor bocs, parkoljanak a járdán, támogassuk az abortuszt és nem kell babakocsi, nincs vita.

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:24:19

@Lacaca:

"Nézegetem az utolsó képet. 8. kerületi utca, ahol szinte csak lakóingatlanok vannak, mert esetleg 1-2 kisbolt és kocsma. Ezek mind ott dolgoznak? Mert nem hobbiból van ott az autó, elengedhetetlen a munkához és sajnos minden hónapban gumit kell rájuk venni, ezért parkolóra nem futja. Meg benzinre se, ezért állnak ott napokig a járdán."

Nekem például azért elengedhetetlen, mert nem kivitelezhető a gyermekem nagymamának mutogatása, csak 6 óra tömegközlekedés árán (na meg 6 vissza). Mivel emiatt van autó, munkába is azzal járok, de ahhoz például nekem nem elengedhetetlen, csak olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb. Szerintem ezen autók gazdái BKV-val járnak munkába, mert azzal nekik épp jobb valamiért.

Ezen kívül lehet, hogy azok 300 méterre dolgoznak egy irodaházban, de csak itt volt hely :D:D:D

Matrix_ 2009.06.18. 19:24:42

@Lacaca: nem most tartotok itt! ez már a első 50 kommentnél előjött. csak mindig visszatér.
Én meg még mindig nem értem az összefüggést a parkolás és a vásárlás között:)

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:26:16

@Lacaca:

"Akkor bocs, parkoljanak a járdán, támogassuk az abortuszt és nem kell babakocsi, nincs vita. "

Ez gondolom nem nekem szólt, mert még csak hasonlókat sem írtam, és nem is fejeztem ki egyetértésemet ilyesmikkel.

Hanna30 2009.06.18. 19:27:11

@gmower:
Megsúgom az a kép a Tolnai Lajosban készült.
Sajna a kép tetejét Silent levágta.
A tábla várakozni tilos, KIVÉVE BM SZOLG. GK-i!

Lacaca 2009.06.18. 19:31:35

@gmower: Ott a válasz kettővel lejjebb. Ezek mind a Tolnai Plázában dolgoznak, 125. emeleten.

Akkor te is a járdán parkolsz?

Lacaca 2009.06.18. 19:32:06

@Matrix_: Akkor már tudom ki a hülye :D

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:32:20

@Hanna30: Na, akkor meg van @Lacaca kérdésére a válaz: ott dolgoznak :D

Hanna30 2009.06.18. 19:32:28

@Lacaca:
Helyesbítek: SÜN PLÁZA! ;)

gmower (törölt) 2009.06.18. 19:41:00

@Lacaca:

"Akkor te is a járdán parkolsz?"

Váááááááááá, csak nem akarsz megérteni, pedig már százszor leírtam: Nem, nem szokásom a járdán, villamossínen, zebrán, mozgáskorlátozott helyen, utcasarkon parkolni, de néha, ismétlem néha, nagyon ritkán, nagy időközönként van olyan, hogy nem tökéletesen a szabályoknak megfelelően parkolok le, de ezt is mindig úgy teszem, hogy megpróbálok maximálisan tekintettel lenni a többi közlekedőre, és senki sem akadályozni. És igen, a zebra előtt is legtöbbször megállok, hogy átengedjem a gyalogosokat, de nem mindig, mert van, hogy nem úgy néz ki a járókelő, mintha át akarna kelni... Csak én bevallom, hogy nem vagyok tökéletes -mint itt egyesek- nincs végtelen mennyiségű pénzem és időm, ezért néha megesik velem, hogy kisebb szabálytalanságot követek el. Ennél világosabban már nem tudom leírni.

Lacaca 2009.06.18. 19:41:13

@Hanna30: Akkor meg honnan tudja, hogy mit ír a KRESZ? Legalább nem érvényesül a rendőr meg sehol elv.

Matrix_ 2009.06.18. 19:41:46

@Lacaca: kösz
tőled nem ezt vártam.

Lacaca 2009.06.18. 19:42:57

@Matrix_: köcsög motoros vagyok, meg akarok felelni az imidzsemnek:)

Amúgy meg csak annyit írtam, hogy tudom:)

Matrix_ 2009.06.18. 19:45:45

@Lacaca: najó, de a két komment összefüggésében...
:D

Lacaca 2009.06.18. 19:46:41

@Matrix_: összeesküvés elmélet :)

Matrix_ 2009.06.18. 19:48:07

@Lacaca: najó! valakinek hülyének is kell lenni, ha már a posztoló nem lehet :)

Secnir 2009.06.18. 19:50:37

@TH:
ha kifogysz az érvekből, és nincs más szellemi fegyvered, hülyézz le nyugodtan, ha úgy tetszik, hozzászoktam.
asszem most hoztak egy új szabályt a gyalogosátkelő megközelítéséről, nem rémlik? ha nem alkalmazod, akkor a gyalogos téged mindig meg fog lepni azzal, hogy le akar lépni a járdáról.

különben ha úgy alkalmaznád a kreszt, ahogy leírtad, ki sem tudnál állni a garázsból/parkolóból.

Secnir 2009.06.18. 19:52:36

más: ha valaki sétál a főút mellett a járdán, te egyből satuzol, mert nyilván elsőbbsége van?
áh.

Matrix_ 2009.06.18. 20:03:57

én már elvesztettem a fonalat:)
most parkolás a téma, gyalogosok, vagy a zebra?
kész vagytok :)

Bibecske 2009.06.18. 21:08:27

@mr_x:
Anyuka meg tudná simán oldani a bevásárlást, ha nem lenne akadályoztatva. De ha az akadálymentes közlekedés napját várnánk, akkor otthon kellene maradnunk, mert nincs olyan nap, hogy ne ütköznénk ilyen problémákba. (szövegértés... hmhm...)

Csúcsidőn kívül használod az autót.. látodtlátod, te is találsz kifogásokat..

Friss császár.. Tök mindegy, hogy friss az a császár, vagy éppen fél éves.Ezen fölöleges lovagolni. Régi császárral is maceárs a cipekedés, márpedig nem várja az ember lánya meg, amíg a gyereke nagykorú lesz, hogyaljusson a boltba..

Segítség keresés... Bármilyen hihetetlen, van, aki nem rendelkezik ilyennel.. És mielőtt az a válasz jönne erre, hogy akkor minek a gyerek, közölném, hogy gyereket NEM rokonoknak, családtagoknak szülünk, hanem, mert vágyunk rá..Na és , ha nekem nem adatik meg segítség, akkor sem fogok lemondani egy gyerekről. Segítséget kérjek? Ok! Az autósok segítsenek rajtam azzal, hogy ne a járdára parkoljanak..

Szabadság:
hehe... ez szépen hangzana, ha mindenhol és mindenkor meg lehetne valósítani...

TH 2009.06.19. 10:17:40

@Secnir: Nem tudod jól, nem hozott senki, semmilyen új szabályt. Első mérgemben hülyéztelek le, mert az, hogy a táblák felsorolását hasonlítottad ehhez, az teljes zagyvaság volt. Utána válaszoltam még 2x a felvetésedre. És miért ne tudnék kiállni a parkolóból azért, mert a gyalogosnak körbe kell néznie, mielőtt az úttestre lép? Nem értem....

TH 2009.06.19. 10:21:26

@gmower: Én is Budapesten lakom/laktam, szóval ez most nem jött be. Rendszeresen parkoltam a város különböző pontjain képzeld, és mindig vettem magamnak a fáradságot, hogy szabályos helyet keressek magamnak. Jó, egy kivétel akadt, az Árpád-hídi metrómegállónál egyszer megbüntettek, mert a járdán parkoltam, ahogy 10 másik autó is. A gyalogosoknak igen sok járda valamint zöldterület maradt a közlekedésre ott, azt hittem, nem fogok zavarni senkit.

galagonya2 2009.06.19. 10:23:27

Srácok!
Miről is szólnak a kommentek?
Az utca alapesetben nem kéne, hogy veszélyes üzem legyen egy gyerekét cuccoló anyuka számára. Akkor most ki felelőtlen? Aki nekiindul gyerekkel, mindegy hogyan, babakocsival, vagy magán hordozva, vagy az, aki akadályozza az ő biztonságos közlekedését?! És irreleváns, hogy friss csaszi, vagy tej, cukor bevásárlás, a közlekedés a belvárosban is az élet része kell, hogy legyen. A gyerek 3 hónaposan sem jár még... Én egyébként hordozok, tehát a gyerek rajtam van. Mégis sokszor az útra kényszerülök, mert a járdán nem férek el. Hogy van akkor ez?

TH 2009.06.19. 10:25:30

@galagonya2: Mivel az, hogy a gyalogosoknak elég helyet kell hagyni, ez evidencia, ezért arról nem nagyon lehet mit kommentelgetni, az unalmas. Ezért ezen túllépve már mindenféle másról megy a szócséplés.

galagonya2 2009.06.19. 11:20:43

Értettem th :)hát, a többihez meg nem óhajtok hozzászólni, mert egy része hangulatkeltés, más része meg debil hülyeség, amivel nem érdemes vitatkozni :D
Az, hogy gyereket vállal az ember, az saját belső vágya, ahhoz senkinek semmi köze, friss csaszival tényleg nem túl szerencsés az utcán rodeózni, de nem tudhatjuk, hogy ki milyen helyzetben van, mire kényszerül rá segítség nélkül. Mert nincs mindenkinek segítsége, és a körülményeit (hogy hol lakik, csaszival szült-e, mennyit kénytelen dolgozni a gyerek apja stb...) nem 100%-osan maga választja meg.
Parkolási helyzet: ez kevésbé lerágott csont? Nem vagyok Bp-i, de amikor kénytelen vagyok bemenni, akkor leparkolok egy szimpatikus helyen, és tömegközlekedek... vajon másnak miért nem megy? Sok hülye kerületen (20 perces séta távolságon) belül is kocsival közlekedik. Megérdemli magának a város a sok dugót a sok eszement kocsibolond miatt.

Perillustris 2009.06.20. 17:55:17

@Secnir: "Ha nem adunk módot arra, hogy szabályt séthessen valaki, nem is fog tudni szabályt sérteni."

Lószart. Nem az oviban vagyunk. Ha minden nap végigbüntetnék az autókat, 1 hét alatt rend lenne.

"a kerékbilincs megakadályozza az alkotmányos szabad helyváltoztatáshoz való jogot"

Miért, autó nélkül lebénulsz?

Mouth Hero 2009.06.20. 18:09:46

@galagonya2: Ott tartunk, hogy köcsögség a járdán parkolni. Nincs elfogadható indok, nincs kifogás. Persze sokan nem értik.

Jó Estét 2009.07.03. 17:51:37

engem persze megbasztak egyszer, mikor jardan parkoltam, kocsi mellett 2 meter hely, kibaszottul kihalt utszakasz, ember nem jar arra, de vmi szabalyt biztos megszeghettem, ugyanakkor belvarosban egymas hegyen hatan az autok, ilyenkor szeretem hogy kreativ a szabalyertelmezes a rendfenntarto szerveknel...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása