Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A jogász válasza az önkéntes rendőrnek

2009.06.30. 20:30 :: SilentSound

Igen nagy port kavart nemrégiben az a posztunk, amiben levélírónk egy autópályás dugóban kihúzódott a leállósávba, hogy ne tudjanak előrepofátlankodni a magukat a többieknél fontosabbnak tartó autósokat. A sztori beküldőjét nem hagyta nyugodni a már 600 komment fölött járó, nagyon megosztó szituáció, ezért kikérte egy jogász véleményét is.

Nagyon jó posztnak bizonyult a téma, sok-sok bejegyzéssel és némi humorral is. Amikor az eset megtörtént, engem is fölkavart, ezért aztán többeknek is elmondtam, kollégáknak is. Van egy olyan érzésem, hogy egyesek ilyen vagy olyan indokból szerepet vállaltak az adok-kapokban.

Én -- bár nyilvánvaló lett, egyszerű dolog lenne regisztrálni, mégis a hitelesség kedvéért még egy utolsó szívességre kérnélek meg. Ugyanis vettem a fáradtságot  és valóban megkérdeztem egy közlékedési jogászt, aki elég velősen fogalmazta meg a véleményét, amit szeretném ha közreadnál. Hozzátartozik az önmagammal való korrekt szembenézéshez. Talán jó volna a beírások aktuális végére tenni, azt ugyanis előbb látják meg.

Tisztelt .....!

Kérdésére a leírt szituációhoz az alábbi állásfoglalást tudom adni.

Annak ellenére, hogy cselekedetére egy adott eljárási tárgyalásban valószínűleg több enyhítő körülményt is lehetne találni, mégis a tényállás az, hogy Ön egy szabálysértéssel akadályozott meg más közlekedési szabálysértést/vétséget/bűncselekményt, de ez a KRESZ rendelkezéseiben sehol nem szerepel mint "szabályok alól valóli kivétel".

Az autópályán a leállósávban előre haladni indok nélkül szabálysértés. Indok pedig kizárólag kettő szerepel, műszaki ok vagy forgalmi helyzet. A szóbanforgó esetben ilyen nem volt.

Természetesen még ebben a szituációban is nehéz lenne bárkinek cáfolnia azt, hogy a konkrét alkalommal azért volt muszáj ott haladni, mert mondjuk "beragadt a sebességváltó" vagy "hirtelen magasra emelkedett a hűtővíz hőfoka", netán "erős szívdobogás", "váratlan vérnyomásemelkedés", netán más, "átmeneti jellegű korlátozott fizikai/mentális állapotromlás", satöbbi, satöbbi, satöbbi jelentkezett, amely problémák X kilométer megtétele után -- éppen a lassú haladás okán -- megszűntek De ezek már csak egy esetleges bírósági/szabálysértési eljárásban a védekezés érvei lehetnek, amelyeket vagy elfogadnak, vagy nem!

Megértem a szándékát, eljárását, de arra is fölhívnám a figyelmet, hogy sajnos még a rend őrei sem feltétlenül tolerálják az ilyen "népnevelő" akciókat.

Önnek egyetlen legális lehetősége lett volna. Valamilyen módon rögzíteni az önt a leállósávban jobbról előző járműveket (bármennyit) és őket ezután a hivatalos módon egyenként feljelenteni. Megfelelő bizonyítékok (pl. akár fényképezőgéppel rögzített rendszám) alapján biztos lehet benne, hogy az összes feljelentett közlekedő megfelelő büntetést kapna.

Üdvözlettel, Dr.........

Kedves Ellenem és Mellettem Írók!

Köszönöm azoknak, akik támogattak és azoknak meg akik támadtak csak azt kívánom, életükben sose kerüljenek tisztázatlan helyzetbe. Plusz egyiküket se érje se jobbról előző okán, se rosszul előzésből fakadó, se semmilyen közlekedési baleset! Sajnálom, hogy csak szabálysértéssel tudtam megakadályozni másokat abban, hogy a többi közlekedőt és önmagukat veszélyeztessék, javaslom, a jövőben ti se tegyétek. Ha mégis ilyet szeretnétek, a jogász által ismertetett járható utat válasszátok!

A történet közreadása, az egész vita, és minden együtt nagyon tanulságos volt.

89 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes autópálya kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ro3 2009.06.30. 20:39:06

Összetett dolog ez. Ha hülye a posztoló, akkor melyik? A jogász avagy az önbíráskodó, netán mind2? Vagy ha ezért tart itt az ország, akkor melyikért is? Itt már semmi sem 1xű...

Ro3 2009.06.30. 20:41:58

Nidamár Népnevelő RenaultMeganeSofőr barátunkból KezesBáhány lett, és mea culpázik. Még a végén mégis lesz értelme a blognak :)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.30. 20:55:09

@Ro3: "Még a végén mégis lesz értelme a blognak :) "

Áá, ettől még mások ugyanúgy (sőt!) fognak száguldozni a leállósávban. :-(

Ro3 2009.06.30. 20:56:32

@vadász2: 40nel száguldozni, mi :D LoL

vhm 2009.06.30. 21:11:21

Egyszer az M5-ön egy gyökér a LEHAJTÓ sávban állt elém, mikor én ki akartam menni a kibaszott autópályáról, ahol ők várakoztak. Nem leálló, lehajtó sáv.

Erről is ez jutott eszembe. Leálló sávban önkéntes rendőrünk pontosan annyira jogosult a 100eFt-os bűntetésre mint a többiek.
Egyébként elolvasva az eredeti postot IJESZTŐ, hogy mennyire komolyan gondolja, hogy ez milyen veszélyes manőver. És folyamatosan előzésről beszél... nem előzés, hanem elhaladás. Amúgy is záróvonal van, tehát nem veszélyes annyira...
Elítélem nagyon, akik előrepofátlankodnak a leállóban, de az ilyen önkénteseket is egy kalap alá veszem velük.

megint 2009.06.30. 21:48:33

Az előző cikk stílusából, a levél íróját inkább az bosszantotta, hogy a többi ember elmegy a leállósávban, ő meg nem, és 20-al halad. Nem egészen az , hogy másik testi épségét mentse, ez inkább valami önigazolás lehet, mutatva, hogy ő másokért tett valamit. Persze ettől még nagy tuskók akik ott előzgetnek.

Der Beste 2009.06.30. 21:51:16

@vhm: Maga az a dolog, hogy valaki a leállósávban "előzi" a sort, az lehet, hogy nem annyira veszélyes.
De az, hogy egyesek szarnak a KRESZ-re, s veszélyeztetik azokat, akik szabályosan közlekednek, s a közlekedés többi résztvevőjéről is ezt feltételezik-na ez az, ami kurva veszélyes.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 21:52:50

2007-ben a kecskeméti repnapon is a leállósávban kezdett pofátlankodi sok tahó. Akkor szinte varázsütésre mindenki kiállt a leállósávba a lehajtó előtt.

Én nem ítélem el azt aki meglépte az akcióját. Félelmetes, hogy mennyi tahó, paraszt, idióta, másokat veszélyeztető, önmagát halhatatlan James Bondnak képzelő és ráadásul fakezű autós van az utakon. Csak a toleráns vezetők miatt halnak meg "csak" ennyien az utakon.

éshanem 2009.06.30. 21:53:43

@Ro3: majd ha anyédért megy a mentő de a sok köcsög leállósávos elöző miatt már csak a halottszállitó kaparja össze pörköltnek, sztem akkor döntsd el mi a sok ott ahol nem is lehetne

állatidomár 2009.06.30. 21:57:01

Ezeket az autópályákat már kinőttük
rengeteg autó van,s egy 6 sávos autópályán valószínű
hogy már ilyen probléma,nem adódna

Ro3 2009.06.30. 21:58:06

@eshanem: A mentő anyámért ne menjen pályán, mert akkor qrva mód eltévedt. De teszem hozzá -és ezt már kitárgyaltuk- h az önjelölt rendőrök miatt nem 40nel fog haladni a sok leállósávban haladó gyökér miatt a mentő, hanem gyök2vel.

Dinsdale Piranha 2009.06.30. 21:59:24

Magyar embernek Isten adta joga faszábbnak lenni embertársainál. Bárki aki ezt a jogát vitatja, netán ennek gyakorlásában akadályozza köcsög, paraszt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.30. 22:00:15

"Megfelelő bizonyítékok (pl. akár fényképezőgéppel rögzített rendszám) alapján biztos lehet benne, hogy az összes feljelentett közlekedő megfelelő büntetést kapna."

Hát, ezt jó hallani egy jogásztól, de vajon tényleg ez a helyzet? Elég beküldeni a yardnak egy fényképet, már indul is az eljárás? Én hallottam olyasmit rebesgetni, hogy amatőr fotókat nem fogadnak el bizonyítéknak, jó lenne kideríteni, mi ezügyben a helyzet...

n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:01:06

Szabad vadászati engedélyt a bunkóházi köcsög mszp szavazó kinézetű leállósávban előző autósokra. Én helyben statáriálisan agyonverném őket!

szaGértő 2009.06.30. 22:01:24

@vhm: Megjegyezném, hogy ha a leállósávban surranókat legalább 40-50%-os eséllyel kiszúrná egy rendőr és meg is büntetné, azonnal megszűnne a surranás is és az önkéntesek tevékenysége is.

Fischer 2009.06.30. 22:03:20

Hm...

Javaslat a következő:
Nevelni otthon, gyereket és anyucit...
(...már ha hagyják, bár innen eredhet a kényszeres alkalmazása a kívülállók felé...)

Úton vezetni, nem okoskodni, csak mert fáj, hogy más pofátlan... Természetesen akkor, ha a más pofátlansága közvetlenül nem veszélyezteti az illetőt!...

...mert ugye egy autóra nincs kiírva, miért megy ki egy dugóban a leállósávra...

...nem csak bunkók teszik ugyanis, még ha sajnos sokan is vannak...

...nekem pl. volt, hogy egy hűtőrendszeri dugulás miatt főzte a vizet az autóm, oszt' nem álltam meg, ha lehetett, mert nem akartam álldogálás közben lepárolni a hengerfejet és az ő tömítését...

...egyszer kórházba vittem egy sérüléssel a cimborám, a mentős diszpécseren keresztül megbeszéltük a mentőautó sofőrjével, hol találkozunk, mert nem tudtak volna időben kiérni...
...ott pl., ha elém ugrik a nevelni vágyó barom, akkor a terepjáróval egyszerűen átmentem volna rajta...
...mivel életveszély sürgős elhárítása miatt szegtem szabályokat, egyedül ezért nem tolattam volna vissza rá... :-)

...összefoglalva, saját porta előtt tessék tisztára seperni, utána lehet nézegetni(!) más irányba...
...hangsúlyozom, NÉZEGETNI, nem eléugrani, ráhúzni a kormányt, stb....

n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:04:04

Ha agyon is lőné őket, még nagyobb lenne a visszatartóerő!

Ro3 2009.06.30. 22:07:53

@Fischer: Hát ez az. A sok idióta barom nem fogja fel, h akármi lehet a szitu, és nem tudhatja, h nem tart-e fel éppen egy haldoklót szállító autót. Amire persze 0.0001% az esély, de ha ez a módszer tendenciává válik akkor már jó eséllyel be leeht szaladni egy ilyenbe. No meg hát ez a zsaruk dolga.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.30. 22:09:45

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Asszem, ezt már kitárgyaltuk nem is egyszer, de ha már itt vagyok: Az egy dolog, hogy szabálytalan, amit a posztoló tett, de gondoljunk már bele, hogy mi a veszélyesebb:

1. A leállósávban haladni a forgalommal úgy, hogy bármikor vissza tudunk menni a saját sávunkba,

2. A leállósávban száguldozni ész nélkül, úgy, hogy ha netán jön pl. egy mentő, akkor nincs menekvési lehetőség.

Attól, hogy valami szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélyes, sőt...

Hithű ateista 2009.06.30. 22:11:59

Nem olvastam a témaindító cikket, de mi van, ha a dugó történetesen egy friss baleset miatt keletkezett, vagy mittomén, és az "önjelölt rendőr" miatt a valódi helyszínelők/mentősök/tűzoltók nem tudnak még a leállósávban sem előrehaladni a színhelyre, ha????
majd elkezd mindenki szépen kicsit tolatgatni az autópályán?
Vagy Geisterfahrerek lesznek a zsaruk/mentősök/tűzoltók???
Öcsém,ez durva.
Legközelebb, ha ilyet teszel, előbb gondolj erre is..
Meg az összes marha, aki kihúzódik, hogy előrejusson.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.30. 22:20:12

@TirolSoldier: Az eredeti posztban le van írva, hogy a posztoló mellett "megmaradt" az eredeti helye a külső sávban, ahova bármikor vissza tudott volna menni. Szóval, ha jön a mentő, akkor szépen visszahúzódik a "rendes" sávba, és a mentő szépen elmegy mellette.

2009.06.30. 22:20:36

@vhm: emlékszem egy halálos balesetre (tavaly, tavalyelőtt nyáron?), amikor egy külföldi család műszaki hiba miatt a leállósávban állt, amikor az egyik önkéntes, általad elhaladónak becézett élelmes figura megölte apukát. pedig záróvonal volt, tehát nem volt veszélyes annyira. hogyne. aki emlékszik a sztorira, pontosítson már, legyen szíves.

Katikifli 2009.06.30. 22:24:19

Sziasztok!
A magyar autópályákról szóló Totalcar-cikk szerint (hátha még nem volt):
"Az ÁAK saját, belföldi statisztikái szerint ha valaki a leállósávban áll, statisztikailag húsz percig marad életben."
Engem ez nagyon megdöbbentett...gyanítom, hogy nem a szívroham vagy a hőguta viszi el az ott ácsorgókat...leállósávban "előzni" a sort innentől kedve szerintem nem egyszerű pofátlanság.
(dettó a magukat okosnak képzelők megrendszabályozása)
Itt található a teljes cikk:
totalcar.hu/magazin/kozelet/autopalya09/

n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:34:43

agyonlőni! agyonlőni! agyonlőni!

vittore 2009.06.30. 22:35:57

@n sriuhö93875 nsnia ö958a kje: Egyszerű vagy egy kicsit....És akkor finoman fogalmaztam.

leaping cat 2009.06.30. 22:37:05

Az eddig sem volt kétséges, hogy az említett cselekedet önmagában szabálytalan, mint ahogy pl. szabálytalan a belső sávban feltartani a gyorshajtókat. Csakhogy: kíváncsi lennék arra a feljelentésre, ami így szól: a lassítósávban előztem a sort, amikor xxx-000 frsz jármű szabálytalanul, félig a leállósávba húzódva akadályozott. Kérem, büntessék meg.
Vagy: 180 km/h óra sebességgel haladtam a belső sávban, amikor egy 130 km/h sebességgel haladó, yyy-000 rendszámú jármű indokolatlanul feltartott. Kérem, büntessék meg.

Normális?

Manyizga (törölt) 2009.06.30. 22:39:13

Tipikus magyar megoldás és mentalitás. Az egyszem valakit, aki szabálytalankodás árán tett is valami érdemit a sok pofátlan szabálytalankodó ellen, na azt kell megrendszabályozni, mert azt nem szabad!

Nem baj, maradjunk a langyos pocsolyában és ne hagyjunk kimászni senkit, mert akkor egyedül maradnánk!

indapass90210 2009.06.30. 22:48:29

Gondolom többen írták már, hogy hüje a posztoló, de ez nem elég neki, még reklámozza is magát! Hát ezért tart ott az ország, ahol!

h4z4rd 2009.06.30. 22:56:20

"...'márt' 600 komment..."

Nem legitimizálnám a szabálytalankodók tetteit, de a tapasztalataim szerint a vicsorogva szabályoskodók (a táblákat hosszasan elemzők, faluvégi sebességmérő eredményjelzőknél kontrázók...), a forgalom ritmusát felvenni képtelenek talán komolyabb veszélyforrást jelentenek, mint azok, akik tudatosan szegnek át szabályokat, mert ezt jó eséllyel körültekintően teszik.

Kicsit off: Az a gyanúm, hogy a közlekedésbiztonsági effendik részéről jól jönne némileg erősebb hangsúly a jobbratartási kötelezettség megismertetésére, főleg az elsőként említett kaszt számára.
ELŐSZÖR takarodj ki a szélére, AZTÁN vizsgálgasd a tachométered és/vagy neveld a mögötted haladni szándékozót. Kevesebben előznének így jobbról...

totyatotya 2009.06.30. 23:24:24

@h4z4rd: nemtom mi az h vicsorogva szabályoskodó. szerintem olyan nincs.

olyan viszont van, aki általában szabályosan közlekedik, de néha bepöccen. ez tökre emberi dolog. szerintem.

ezzel együtt nem értek egyet az eredeti posttal. amikor ilyen helyzetben vagyok, akkor beállt forgalomnál felveszem a telefont, szólok hogy kések, betolok egy CD-t, és megvárom a sávomban hogy haladjak. ugyanúgy ha 90-nel előz egy kamion. ugyanúgy ha városban biciklis jön elém. stb, stb, stb.
sem a leállósávba fekvést, sem a belső sávban oktatást nem tudom elfogadni, semmiféle érvvel. azért mert valaki balfasz, még nem kell másnak is balfasznak lennie. az "okos enged" szólás szerintem nagyon idevaló. persze biztos azért gondolom így mert különösebb gondjaim nincsenek, gyerekszobám is volt, és kisebbségi érzésem sincs. ez a 3 egyben elég kevés emberről mondható el Magyarországon.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.06.30. 23:24:57

A leallosavban elozgetessel nem az a baj elsosorban, hogy veszelyes, mert annyira nyilvan nem veszelyes egy otel halado sor mellett elmenni otvennel, hanem az, hogy akik ezt csinaljak, azok felrugjak a hallgatolagos megallapodasokat es normakat. Kihasznaljak azt, hogy a tobbiek egyuttmukodnek (szivjak a fogukat, de araszolnak) versenyges helyett (mindenki megy mindenhol ahol csak tud). Es az utobbi nagy meretekben mindig karosabb (pl. ugye az emlitett mento esete, vagy az, hogy akkor tenyleg nincs hova lehuzodnia annak aki rosszul esz vagy lerobban, es akkor aztan mindenki allna).

A fenykepezes azert lehet jo megoldas, mert ha eleg sokan csinaljak, akkor akar sulya is lehet. Az lehet, hogy egy kep alapjan nem lepnek semmit, de ha valakirol keszul ot (es nyilvan ez jelent ot tanut is) akkor - ha az idezett jogasz egyebkent jol tudja, hogy a kep elfogadhato bizonyitekkent - az mar mindjart mas.

Az ilyen szituaciokra mindig az a megoldas, hogy egysegesen es felelosen kell fellepni a nehanyszazaleknyi (ami nalunk sajnos leeg sok) renittenskedovel szemben es nem egy-egy embernek 100%-ra buntetni.

astor12 2009.06.30. 23:31:45

@n sriuhö93875 nsnia ö958a kje:
Én meg jól tele ékelném anyád száját egy jó éles kézigránáttal..sárga köcsög!

totyatotya 2009.06.30. 23:32:37

@atleta.hu: szerintem a fényképezés annyira nem király. mondjuk 3-4 kollegával meg egy photoshoppal felszerelkezve büntettessem szarrá a főnökömet? :)
fotót retusálni könnyű, telefonos felbontásban a kutya sem mondja meg h mennyire legitim.

nem, itt a megoldás a hivatalos kamera, illetve a rendőrautó. volt már ilyen tapasztalatom az M3-on, hogy adott esetben a szerv megjelent, és nagyot kaszált.
az egymás feljelentgetése játék sehova nem vezet, a szerv pedig többek között ezért van.

Ro3 2009.06.30. 23:39:30

@astor12: @n sriuhö93875 nsnia ö958a kje: Szeretem ezt a blogot. Tele van kúltúrált, egymással érdemben vitázni képes, megfontolt, empatikus, stb. emberekkel. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 23:46:03

@h4z4rd: Ezem a "forgalom ritmusán" kifejezésen szoktam behalni. Sajnos sok idiótának az a forgalom ritmusa, hogy a 85-90-nel haldó autókat beláthatalan karnyarban záróvonalnál előzi és csak azért nincs baleset, mert szemben fék vagy satufék van.

astor12 2009.06.30. 23:49:32

@Ro3: Ezzelmit akartál mondani? csak nem azt, hogy most kapcsolódtál be?
Amiért én "bedurvultam" az, hogy egyes f@sztolvaja hozzászólásávaival, alig várja, hogy belekeverje a aktuálpolitikát!!

will 2009.06.30. 23:54:20

Istenem de gyűlölöm ennek a blognak a kommentezői közönségét. Bárki idejön és beszámol a bajáról, rögtön szétkapja a sok faszfej, ilyen totálisan életszerűtlen példákkal, hogy ésmivanha jön a mentő, amit egy lélegeztetőgépre kötött kisfiú vezet...
Persze, nekem is a kurva anyámat, de azért felvetném azt az egyszerű kérdést: él ebben az országban mondjuk ezer nagyautós kopasz paraszt. Ha a kommentezők logikáját vesszük, és mindig lehúzódunk előlük, mert nem a mi dolgunk a nevelés, hanem a rendőré, akkor mégis mi a fasznak volt a rendszerváltás?

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.06.30. 23:58:15

ez egy full barom poszt, tipikus magyar mentalitás. hülye barmok előznek ökör módon, aztán jön egy "köpönyeges igazságosztó" aki megnézte a Rambó 1-2-3 részt délután és osztja az észt :D

farfekvéses tarajossünt mindenkinek!:DD

vhm 2009.07.01. 00:00:16

@szorgalmas: azért valljuk be ez más eset... nem a normál forgalomban mennek előre (előznek a leállóban), hanem a dugóban. ez nem annyira veszélyes, viszont annál nagyobb pofátlanság :(

maximálisan elítélem őket.

a postolót is valamennyire. viszont senkinek sem jutna az eszébe ilyen, ha legalább _néha_ látna rendőröket _intézkedni_ ilyen helyeken.

totyatotya 2009.07.01. 00:22:32

@will: durva. szerinted azért volt a rendszerváltás, hogy te kopaszt nevelhess? érdekes koncepciód van erről a dologról.

Ro3 2009.07.01. 00:25:38

@totyatotya: Mondjuk a rendszerváltás előtt csak 1 kopasz volt, azt viszont télleg nem lehetett megnevelni :D

Shopping 2009.07.01. 00:28:43

A mai napon velem történt rendőri intézkedésből egyet szűrtem le:
MINDEN RENDŐRNEK A K@RVA ANYJÁT!!!

De örökre!

csak john 2009.07.01. 00:37:25

Csak egy kérdés. Miért gondolják azt egyesek, hogy nekik nem kell betartani az írott és íratlan szabályokat?

Zoltan895 2009.07.01. 00:42:25

Az önjelölt rendöröknél undorítóbb férgek nem élnek ezen a bolygón. Nekem kellett már rokonomat kórházba szállítanom, és mivel az emberélet védelme az első a kresz szerint, ilyenkor akár a leállósávban is előzhetem a sort. Ha egy geci önjelölt rendőr miatt meghalt volna a rokonom, kitapostam volna a belét. Egy igazi rendőr joga eldönteni, hogy ha szabálytalankodok, akkor megbüntet vagy ad elém két felvezető motorost a kórházig.

Integrált Szerverterror 2009.07.01. 02:52:21

A Venezia-Trieste autópályán ha dugó van -márpedig van - rendszerint előznek jobbra indexelve a leállósávon. Igaz azért, hogy a következő lehajtón távozzanak. Szerintem ez elfogadható. Párszor már végigültem de nem találkoztam olyannal aki a lehajtó után továbbment volna egyenesen. Bár ha megtenné valószínű egy kamionos( a külsőben csak az van) a CB-n kapott infó alapján biztos áttessékelné a szalagkorlát túloldalára.

Amúgy meg teljesen érthető a felháborodás a posztíró ellen. Ha autótolvaj lennék és valaki kihívná a yardokat miközben lázasan végzem eme tevékenységet én is gyülölném az illetőt. Sőt mindenkit utálnék aki felnyom egy autótolvajt.„A köcsögje mér nem hagy dolgozni?”

zootyo 2009.07.01. 05:08:44

@Zoltan895: Teljesen egyetértek! Ha nem is történik mindennap ilyen dolog, de történhet. Úgyhogy tessék csak közlekedni normálisan, és a szabályok betartását a rendőrségre bízni. Mert egyszer valaki olyanba botlik bele a kedves okostojás tanítóbácsi aki szétbassza a fejét, és jogosan. A másik az, hogy nem igazán értem hogy miért annyira veszélyes dolog a leállósávban pl 40-el menni. A tükröt használni kell!!! Ezzel nem azt mondtam hogy helyeslem ezt a viselkedést, sőt, bunkóságnak tartom, de a rendőrködés meg teljesen kinyitja a bicskát a zsebemben.

vörösbor(de)minőségi 2009.07.01. 06:58:13

kamera felszerelése és kész!!budaörsi beérkezésnél ha egy rendőr autó ott állna de nem a feldiszitett fajta,akkor se elég mert amig foglalkozik a x mennyiségű lemeszelt barommal,addig a többiek szépen vissza sunnyognak és megússzák a dolgot.persze ha nem lennének beengedve akkor nem,de mindig van egy jószivű anyuka vagy idős géza bácsi....
a kameránál nincs lehetőség a kidumálásra.de az alagutnál is mifasznak kell beengedni a parasztot aki hülyének nézi a többit?ha senki nem tenné tuti pár alkalom után meggondolná izirájder,hogy milyen szar 30 perceket nézni az elhaladó autókban ülők frizuráját.lánchid felhajtó pesti oldalon detto,kivéve ha 2 cigarettázó rendőr áll.akkor érdekes senki nem akar pofátlankodni.

will 2009.07.01. 07:09:57

@totyatotya: arra utaltam, hogy miért legyen mindenki szabálykövető, kivéve a Gyevi bírót.

Be kell látni a kommentek alapján, hogy minden X5-ös fóliás BMW potenciálisan a máltai szeretetszolgálat desszantja, és ha nem engedjük előre a buszsávon, akkor kötelességünk a lelkiismeretfurdalás, hiszen árva gyerekek tucatjai maradnak mondjuk ecstasy enélkül.

okostojgli (törölt) 2009.07.01. 07:33:03

@Zoltan895:
Nem hal meg, mert kiszállsz és szólsz neki, hogy haldokló van a kocsidban.

a távoli rokon 2009.07.01. 07:50:02

A jogászok miatt van szarban ez a bolygó.

vhm 2009.07.01. 07:59:52

@okostojgli: persze... majd km-enként kiszáll kéregetni, mi? önkéntes rendőrnek nincs helye közúton, ennyi.

zauberpferde (törölt) 2009.07.01. 08:04:45

Autópályán közlekedni sikeres dolog?

wagabound 2009.07.01. 08:09:30

Amikor Zamárdi előtt még nem készült el az elkerülő autópálya, és egy sávra szűkült egy darabon az M7-es, én is kitoltam az autó elejét a jóelőre jelzett, megszűnő sávból befofátlankodni akarók előtt, mert különben még ma is ott dekkolnék. Értettek is a "szóból", nem anyáztak, hanem behúzták fülüket-farkukat. De a leállósáv, az más. Ott az ember ne púposkodjon, ne rendőrködjön, főleg ne szabálytalanság árán. Felőlem menjen ott a bunkója, ha annyira sürgős neki, legfeljebb egy kicsit oszlik a várakozó sor. Különben is, egy vérparaszt inkább előttem menjen, minél messzebb, ahol már nem tehet kárt bennem, mint mögöttem, ahol akár meg is ölhet.

Tomzone 2009.07.01. 08:27:28

Ha egy mento emiatt elakad, es elhalalozik a beteg, akar felelosegre is vonhato aki szandekosan torlaszolta el a leallosavot...

okostojgli (törölt) 2009.07.01. 08:28:51

@vhm: igazad van, ne kéregessen, dögöljön meg az a haldokló rokon. Mentőt meg nyilván azért nem hívsz mert sem segélykérő telefon, sem egy rohadt autós mobiltelefonnal nincs a környéken.

Én nem lennék a rokonod.

matrix01 2009.07.01. 08:31:24

Én pont az ilyen helyzetek miatt szereltem kamerát a műszerfalra! Tanuljunk már meg szabályszerűen közlekedni. Akinek ez meg nem megy, az maradjon inkább a videojátékoknál és járjon busszal!

Felvilágosító 2009.07.01. 08:34:42

Úgy örülök, hogy igazam volt már megint!
Remélem a kis köcsög elgondolkodik azon, hogy mikor tesz megint ilyet!De szerintem inkább csak utasként üljön autóba és tanúljon meg közlekedni vagy ha nem akkor menjen el 1 hatósághoz dolgozni és akkor tehet ilyet de annak tudatában , hogy ismeri az adott szituációra vonatkozó jogszabályokat!Jelen esetben még a kreszt sem ismeri, úgyhogy a javaslatom az , hogy adja le a jogosítványát!

2009.07.01. 08:37:06

@vhm: milyen más eset? nem emlékszem pontosan a sztorira, de kb így történt: m7, vasárnap délután, pest felé, áll mint a f.szom. Család leáll (sajnos épp kanyar után), mert lerobbantak. apuka bütyköl a motorházban, önjelölt fittipaldi, hogy hazaérjen Balcsiról az esti eddie murphy filmre úgy dönt, hogy a leállósávban megy inkább 120-szal, mert megunta a kettes alapjáratot. hátulról telibekap, ember ott hal meg.

csak én emlékszem erre? mondjuk aznap pont ott álltam én is a dugóban, lehet ezért maradt meg. úgy-ahogy...

Felvilágosító 2009.07.01. 08:37:25

@wagabound: Azért amit Te csináltál az sem volt szép mert te sem tudhatod ,hogy az elmenni kívánó miért siet!

Jalos 2009.07.01. 08:41:10

@zootyo:
Teljesen egyetértek! Ha nem is történik mindennap ilyen dolog, de történhet. Úgyhogy tessék csak közlekedni normálisan, és a szabályok betartását a rendőrségre bízni, de a bunkókkal azért ne legyünk kedvesek. Mert egyszer valaki olyanba botlik bele a kedves okostojás leállósávos aki szétbassza a fejét, és jogosan. A másik az, hogy nem igazán értem hogy miért annyira nehéz dolog a szabályos sávokban a forgalommal eggyütt menni. A tükröt használni kell!!! Ezzel azt mondtam hogy helyeslem ezt a viselkedést, de a taplóság, bunkóság meg teljesen kinyitja a bicskát a zsebemben.

2009.07.01. 08:43:32

@Felvilágosító: elkaptad te is a lényeget. viszont nem csekély sikerélméynként éled meg, és bár kinek mi az öröm, ez azért jó dolog, ugye?

Felvilágosító 2009.07.01. 08:46:28

@szorgalmas: Nézd én múlt héten írtam 1 pár keresetlen szót az úrnak de a jogász véleménye szerint nekem igazam volt.Ha tudod nézd meg!

2009.07.01. 08:55:09

@Felvilágosító: az erkölcs meg a jog nem mindig jár kéz a kézben, és akkor még finoman fogalmaztam.

Dr.Bio74 2009.07.01. 08:56:09

Hihetetlen. Ez az ország szakavatott mentősökkel van tele, akik mind az autópályán száguldanak haldokló honfitársukkal az orvoshoz. A múltkor én is igy száguldottam, hazafelé, ezért elnézést is kérek a kisteherautó sofőrjétől ott Perkáta-Szabadegyháza között, akinek a hátán felborzoltam a szőrt. Megtudom magyarázni , hogy bunkó voltam, vagy legalábbis, hogy miért siettem, meg hogy miért is ne.

Felvilágosító 2009.07.01. 08:58:13

@szorgalmas: Ebben igazad van de megint azt mondom , hogy nem tudhatod , hogy a másik miért siet!

Fischer 2009.07.01. 09:06:38

@will:

értelmezésből elégtelen!

...nem arról szólt a történet, hogy le kell húzódni a bodzaszedői autók elől...

...arról szólt, hogy ha torlódásban valaki a leállósávon megy, nem tudni, pofátlankodik - e, vagy okkal teszi...

...valamint arról szólt még, hogy az esetlegesen tahó leállósávost a törvény szerint nem lehet egy másik tahónak rendszabályozni, mert az a hatóság, bocsánat a "szerv" joga és kötelessége...

...a magyar törvények ugyanis a közlekedési szabálysértések és a közúti veszélyeztetés mellett büntetik az önbíráskodást is...

Egész egyszerűen annyit fogalmaztam meg a magam módján, hogy jobban jár minden "önkényes" rendőr, ha nem keresi a bajt, hanem a saját dolgával foglalkozik, azt tartja rendben.

Az álló sor mellett 120 - al száguldozó, leállósávon állókat eltúró elmebetegeket én is bezárásra alkalmas gyilkosnak ítélem meg, de nem látom értelmét, hogy eléjük ugrással és/vagy autó rájuk húzásával próbálkozzon velük valaki.
Persze aki öngyilkos akar lenni, annak szíve joga... :-)


Jártam már úgy is, amikor autópályás baleseti torlódásnál a pár száz méterre lévő lehajtósávhoz szerettem volna elevickélni a leállósávon, az álló sor mellett lépésben haladva, számítva az esetleges kiugrókra.
Elképesztő, mennyi az idióta, főleg a kamionosok között. Ha ő sorban áll, akkor mindenki álljon sorban, mert különben irgum - burgum, és kihúzza a teherautót a leállósávra, nem érdekli, ha meg is töri az autódat, csak mindenki más is ott dekkoljon, ahelyett, hogy a lehajtón át alternatív útvonalat választva kimeneküljön ő is a dugóból...
'oszt csodálkoznak, ha az akciójukat nem kíséri elismerés, hacsak a felnikulcsos kamionfülkéhez sétálás, megnyúlt arc felnikulccsal való beverése nem számít annak... :-)

mingyá beszólok! 2009.07.01. 09:12:27

Olvasgatom a kommenteket, és megy fel a pumpám.

Nem szállok be a ringbe inkább mesélek. Tudjátok a nagy büdös Ámerikában, ahol mindenki mindenhez tök hülye, és a 80 éves papa O2 maszkban cammog a belsőben 40 mérfölddel, érdekes megoldást találtak a problémára. Fokozott rendőri jelenlét. Nem is akármilyen.

A forgalom a US 41 főúton meglehetősen nagy, Florida észak-déli tengejéről beszélünk ami Tampát Miamival köti össze. Picit hosszú. Változó szélességű, több helyen 2x4 sáv. Nos, kb. 5-10 percenként találkozol mind a két irányban a forgalommal haladó state trooperekkel, motoros rendőrökkel, és autópálya rendőrökkel. Ja, igen, Amerika rendőrállam... :) Őszintén, arrafelé még több gyökér van, tele mindenféle tákolmánnyal, volt hogy fa deszkákból volt az autó felépítménye, nem gondolnám hogy éppelméjű sofőr ilyet vezet. Na asszem értitek, rendőri jelenlét nélkül semmilyen szabályt nem lehet betartatni, mert nincs meg a felelősségre vonás lehetősége. Ez egy következmények nélküli ország, és ha megnézitek az élet minden területén ez folyik. Ha egyszer egy ilyen szabálytalankodó faszt elkap a rendőr, akkor sem bánja meg, megpróbálj a eltusoltatni, megkeni a járőrt stb. És azért sem basszák meg. Na ez a gáz.

mingyá beszólok! 2009.07.01. 09:17:48

Még mielőtt valaki félre akarná érteni: Az USA-t csak példaként említem, a végén a hazai viszonyokról beszélek. Azt meg nem fogadom el hogy mindez így jó, mert az elmúlt 1 évben 13 ismerősöm szenvedett vétlenül balesetet, 2 meg is halt. 30-40 évesekről beszélek. Asszem lett volna még dolguk ezen a világon. Csak hát ugye a kommentekből is látszik, a magyar autós társadalom jó része felelőtlen vadparasztokból áll, akik Pestre nem mernek kocsival felmenni mert kettőnél több sávval még életükben nem találkoztak. Na tekints egy ilyet partnernak a pesti dugóban vagy az autópályán.

Marcellusca 2009.07.01. 09:18:54

@zootyo: Mert pölö nem 40-nel száguldoznak. Annyival megy a sor és a leállón 130+-szal tényleg száguldoznak. Nem egyszer voltam tanuja.
Igaz, én kötsög, nem mentem ki rendőrködni, csak - mintegy 5 sec ideig - magamban dühöngtem.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Á, ne várd már el, hogy az eredeti szitut/posztot is elolvassák! Az idő és értelmezés igényes. :)
Egyszerűbb így fröcsögni!

Matrix_ 2009.07.01. 10:24:48

az önjelölt rendőr az aki eléd áll, kiszáll, jónapotjogosítványt-forgalmit kérem..., de nem rendőr egyenruhában van, hanem mondjuk öltönyben.
(mivel a rendőr nem feltart, hanem számon kér, majd büntet vagy nem büntet)
aki eléd áll és nem hagy menni, az önjelölt népnevelő, más néven zsírparaszt.
(mivel a népnevelő nem kér számon semmit, kussolva ül a légkondis autóban, magában veregeti a saját vállát, és csak feltart. ami lehet büntetés is de nem ellensúlyozza az esetleges szabálytalanság mértékét)
csak hogy tisztában tegyük a fogalmi zavart:)

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.07.01. 10:46:22

Akárhogy is nézzük, egyszerűen nincs jó megoldás. Az autójogász leveléből kitűnik, hogy az említett szituációra nincs a törvényalkotásban megfelelő szankció. gyakorlatilag rá vagy kényszerítve, hogy szótlanul lapulj, ha megtörténik a baj, akkor pedig... "hát, nagyon sajnáljuk, ez igazán borzasztó lehet". Ezek az álca-megoldások, nem hiszem, hogy bármit is érnének. Ha lefényképezed a rendszámukat, várhatod, hogy bármi is történjen, legfeljebb egy hónap múlva ugyanez a tag leviszi jobbról a tükrödet. Főleg, hogy mivel az előző esetet sikerült megúsznia, még fel is bátorodott.

Rengeteg olyan mindennapos apróság van, ami nem megoldás-orientált, sokkal jobb, ha valakit valamiért meg lehet büntetni. Pl a zebrán való áthaladás. Apróság, de mindennapos. Ha gyalogosként megyek, a szakadó esőben ott állhatok egy percig, közben az úthibákon áthaladó autóbusz a fejem tetejéig rám csapja a vizet(tudom, ne álljak az út szélére, ne menjek arra, meg amúgy is, köcsög gyalogos). Ha autóval megyek, elvileg már akkor meg kellene állni, amikor a gyalogos a padkán jelzi átkelési szándékát. Döntsd el te, hogy mikor akar lelépni a Juli néni, amikor épp a járdaszegélyen teszi fel neki a szomszéd a negyedórás kérdést:"Hova megy a fiatalasszony?" Nem az előttem haladót, hanem a járdát kell végig figyelni, hogy lelép-e, avagy nem-e. Ha nem engedem át, akkor is én vagyok a hibás (tudom, ne száguldozzak, ne menjek arra, meg amúgy is, köcsög autósok). Szóval, én azt látom, hogy a jelenlegi szabályok, főleg az autósokra nézve, egy dologra alkalmasak: fizess! Káresetet megelőzni nem tudnak, ha megtörténik a baj, kártérítés nincs.
Dönts el te, hogy oldod meg a problémád.

craft75 2009.07.01. 11:16:14

@JGabor:
Egyetértek én is. Fizess ! + mindig az autós a hibás, kivéve ha hátulról jöttek bele mert akkor mindig a mögötted jövő lesz az (már ki sem jön a rendőr ilyennél).
Egyetlen dolgora teremtettük a rendőreit, arra hogy beszedjék a pénzt, amíg ez lesz, sosem fogja senki figyelembe venni/tisztelni a rendőröket.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.01. 11:19:45

@Marcellusca: Nem várom el, csak kicsit érdekes dolognak találom, hogy mindenki azt fröcsögi, hogy a posztoló így, meg úgy, közben fogalmuk sincs az egészről, mintha teljesen másról írnának :(

Dr.Bio74 2009.07.01. 12:13:53

Egyértelmű, hogy népnevelő posztolónk jogszabályt sértett, egyszer összeszámolom én hányat sértek egy 150 km -es úton. Kérdés az, hogy hány emberben verte fel a pumpát? És mikkel:
- a stílusa miatt.
- mert, akadályozza a mentőt ( nem ő aki bármikor vissza tud térni a sávjába, hanem a mögötte torlódó pöcsök).
- mert közvetlenül baleset veszélyt okoz ( hogyan azt ne kérdezzétek, de sok kommentből ez jön le)
- mert védi azt az érdekét, amit más a leállósávval turbóz.
- mert zsírparaszt (nem ismerem az illetőt csak idéztem).

Elég érdekes, ha én az a fajta vagyok aki állok a sorban, akkor csak figyelem az elsuhanókat, és dühöngök, hogy az én sorom meg áll ( pl. tegnap Petőfi -híd), és csak figyelem azt is aki esetleg adott szituációban feltartja a sok halálos beteget szállító autót, és mivel szerintem zsírparaszt, ezért be nem vallanám, hogy valójában nekem is segített.
Sírjunk a yard után, attól még nem lesz mindig és mindenhol, a legtöbb helyen csak mi leszünk egyszerű emberek, uniformis nélkül.

somur 2009.07.01. 14:32:57

Előre leszögezném, hogy egyetértek az eredeti cikkel. A konkrét esetbe pedig nem tud senki belekötni. Lehet bunkózni és köcsögözni, de ez az akció ült. Elejétől a végéig.

Egy "ellenérvről", a "ha jön a mentő és nem tud elmenni a kialakult sortól..." kezdetűről:

Szóval, kedves autóstársaim, akkor most toljuk el ezt a kocsisort a baleset helyszínéig (kivéve a képből a poszt íróját). Most ebben a helyzetben azok a "gyilkosok", meg szabályszegők, meg "akik miatt nem tud odajutni a mentő...", akik nem engedik be a leállósávon érkezőket a sorba. Jól gondolom? Gratulálok.

Devil 2009.07.01. 15:34:38

@JGabor: De kurvara van jo megoldas, csak nem az ha te allampolgarkent beruhazol az autodba egy kameraba, hanem az ha a rendorseg teszi ezt meg a te adoforintjaidbol. Mert ez (lenne) a dolguk. Neked meg nem. Eletvedelmi szempontbol sem tanacsos szabalytalankodo kiskocsogoket allampolgarkent fenykepezgetni/kamerazgatni, egyreszt jol ellathatjak a bajod szinte jogkovetkezmeny nelkul (ezt rendorrel mar nem tehetik meg) masreszt neked a dolgod hogy biztonsagosan vezess nem az hogy azt figyeld ki szabalytalankodik.
Es nem kerulne sokba. Tenyleg csak 1 kamera kerdese. Annyi szabalytalan parkolo autot latok a varosban hogy na. Na most kozterulet-futyulot meg szinte soha. Eleg lenne 1 auto 1 kameraval, naponta 500Km-et bejana a varosban, a felveteleket kiertekelve napi 1-2 milla birsag mehetne ki... de ezeknek minek magyarazzon az ember?

anarcho78 2009.07.01. 16:44:28

ez a rögzítés szó kicsit szúrja a fülemet...

dolgoztam munkavédelmi felügyelőségen, ahol másodfokon már nem állt meg a digitális géppel rögzített fénykép (mobilos pláne).

ha hatóságnak nem hisz a bíróság, akkor szerencsétlen állampolgárnak miért hinne?

J_W 2009.07.01. 17:03:31

Bazmeg komolyan mondom, hogyan lehet ennyit lufit hámozni? Ki az aki ennyire kibaszottul ráér?

Az önkéntes rendőrt a jobbról előzőkkel együtt kéne a Dunába lőni. Nem kell itt cifrázni, meg 600 komment, meg f*aszom...

Integrált Szerverterror 2009.07.01. 17:50:53

Ismer valaki olyan rendőrt akit gúzsbakötve vittek be a kapitányságra és pisztolyt tartottak a fejéhez ill. körmeinek egyenkénti kitépését és le- és felmenőinek eliminálását helyezték kilátásba ha nem írja alá munkaszerződését? Mert az nem önkéntes rendőr. Talán 107! tud ilyet.

2009.07.01. 21:04:27

@J_W: hát basszus, nem vagy egy komplikált figura :D egy golyót neked is fizetnék, nem lennénk kevesebben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.02. 01:38:12

"Sajnálom, hogy csak szabálysértéssel tudtam megakadályozni másokat abban, hogy a többi közlekedőt "
Ez sajnálatos, de én nem ítélem el a dolgot.

Ha nem haladsz ott, és csattan valamelyik hülye, valaki meghal, akkor erkölcsileg kurvára nem lehet indok az hogy szabálysértés lett volna a leállósávban menni.

Ebbe lehet, hogy még egy bíró is belegondolna.

Ha meg kamerázol, és úgy történik baleset előrébb, és megvan a szabálytalankodó rendszáma... akkor vajon visszaadja-e ez annak az életét, aki meghalt / megnyomorodott?

Mondjuk ettől függetlenül jó lett volna pár rendszámot is írni, csak hogy jó legyen nekik is.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.07.03. 12:29:11

"Megfelelő bizonyítékok (pl. akár fényképezőgéppel rögzített rendszám) alapján biztos lehet benne, hogy az összes feljelentett közlekedő megfelelő büntetést kapna."

Megfelelő = semmi?

#szájbergyerek# 2009.07.06. 10:12:39

Khm, jut eszembe, ma reggel 7:00 körül M3 kb. a 20-as kavicsnál leállósávban előzgetők remélem magukra ismernek. Mit hittetek, hogy csak úgy poénból kezdenek araszolni a többiek az autópályán? Kb fél órával előtte bemondta a rádió, hogy baleset történt. Persze nektek akkor is sürgősebb mint bárki másnak. A többiek nem munkahelyre igyekeznek csak úgy autókáznak ugye?

BéLóg 2009.07.07. 11:05:16

@vhm: Szerintem kezdhetsz izgulni egy kicsit, mert ilyen hogy "elhaladás" definíció a kreszben nem nagyon akad.
Moztgó jármű mellett nagyobb sebességgel elmenni ELŐZÉS. Jobbról téve ez JOBBRÓL ELŐZÉS ami súlyos szabálysértés.
Majdnem ÁLLÓ kocsisor mellett 50-nel 60-nal (!) jobbról előzni súlyos veszélyeztetés, hiszen TÉNYLEG elég ha csak EGY jármű vezetője feledkezik meg jobbra nézni és kimegy (pl. mert valóban meghibásodik), és ott a jobbról előző belerongyol.
El kellett volna valóban olvasni az eredeti posztot!

@Zoltan895: Ez a példád olyannyira légbőlkapott fasság, mint te magad. Ha anyád haldoklik az autópályán, MENTŐT hívsz mert fingod sincs melyik kórház hol van azon a környéken ahol éppen vagy. Arról nem is szólva, hogy a mentő kiér, ELLÁTJA a rokonod (vagy hív helikopter, satöbi) míg a kocsiban zötykölve simán meghalhat aztán lecsuknak gondatlanságból elkövetett emberölésért, te hülye!

A példában pedig az autós a neki valamiért fenntartott (tán a mögötte lévő helyeselte a dolgot???) helyére simán bement volna (ahogy a végén be is ment), így bárki elmehetett volna mellette JOGSZERŰEN.

Az ilyen hülyéknek mint te sosem jut eszébe, hogy EGYSZER majd kimész jobbra a leállósávra és VÉLÉETLENÜL nem nézel hátra, aztán belédszáll egy rohadék hatvannal, akiszerint egyébként te és a dugóban araszolók barom ostoba köcsögök vagytok, BEZZEG ő milyen okos.

BéLóg 2009.07.10. 12:46:39

Tegnap volt a tévében, életet mentett egy sofőr mikor az égő autóból rángatott ki embereket, DE MIVEL lefotózták hogy a baleset helyszínére gyorsan hajtott, kapott 40e Ft büntetést. A tények ismerete és bizonyítékok -- tévés felvételek, tűzoltósági fotók -- ellenére sem vonta vissza az eljáró hatóság a büntetést. A "szakember" közölte, a bírság szempontjából közömbös hogy ki miért hajt gyorsan.
Ez a törvény betűje, ugye.

Még életet menteni sem lehet a Kresz szabályainak megsértésével.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása