Igen nagy port kavart nemrégiben az a posztunk, amiben levélírónk egy autópályás dugóban kihúzódott a leállósávba, hogy ne tudjanak előrepofátlankodni a magukat a többieknél fontosabbnak tartó autósokat. A sztori beküldőjét nem hagyta nyugodni a már 600 komment fölött járó, nagyon megosztó szituáció, ezért kikérte egy jogász véleményét is.
Nagyon jó posztnak bizonyult a téma, sok-sok bejegyzéssel és némi humorral is. Amikor az eset megtörtént, engem is fölkavart, ezért aztán többeknek is elmondtam, kollégáknak is. Van egy olyan érzésem, hogy egyesek ilyen vagy olyan indokból szerepet vállaltak az adok-kapokban.
Én -- bár nyilvánvaló lett, egyszerű dolog lenne regisztrálni, mégis a hitelesség kedvéért még egy utolsó szívességre kérnélek meg. Ugyanis vettem a fáradtságot és valóban megkérdeztem egy közlékedési jogászt, aki elég velősen fogalmazta meg a véleményét, amit szeretném ha közreadnál. Hozzátartozik az önmagammal való korrekt szembenézéshez. Talán jó volna a beírások aktuális végére tenni, azt ugyanis előbb látják meg.
Tisztelt .....!
Kérdésére a leírt szituációhoz az alábbi állásfoglalást tudom adni.
Annak ellenére, hogy cselekedetére egy adott eljárási tárgyalásban valószínűleg több enyhítő körülményt is lehetne találni, mégis a tényállás az, hogy Ön egy szabálysértéssel akadályozott meg más közlekedési szabálysértést/vétséget/bűncselekményt, de ez a KRESZ rendelkezéseiben sehol nem szerepel mint "szabályok alól valóli kivétel".
Az autópályán a leállósávban előre haladni indok nélkül szabálysértés. Indok pedig kizárólag kettő szerepel, műszaki ok vagy forgalmi helyzet. A szóbanforgó esetben ilyen nem volt.
Természetesen még ebben a szituációban is nehéz lenne bárkinek cáfolnia azt, hogy a konkrét alkalommal azért volt muszáj ott haladni, mert mondjuk "beragadt a sebességváltó" vagy "hirtelen magasra emelkedett a hűtővíz hőfoka", netán "erős szívdobogás", "váratlan vérnyomásemelkedés", netán más, "átmeneti jellegű korlátozott fizikai/mentális állapotromlás", satöbbi, satöbbi, satöbbi jelentkezett, amely problémák X kilométer megtétele után -- éppen a lassú haladás okán -- megszűntek De ezek már csak egy esetleges bírósági/szabálysértési eljárásban a védekezés érvei lehetnek, amelyeket vagy elfogadnak, vagy nem!
Megértem a szándékát, eljárását, de arra is fölhívnám a figyelmet, hogy sajnos még a rend őrei sem feltétlenül tolerálják az ilyen "népnevelő" akciókat.
Önnek egyetlen legális lehetősége lett volna. Valamilyen módon rögzíteni az önt a leállósávban jobbról előző járműveket (bármennyit) és őket ezután a hivatalos módon egyenként feljelenteni. Megfelelő bizonyítékok (pl. akár fényképezőgéppel rögzített rendszám) alapján biztos lehet benne, hogy az összes feljelentett közlekedő megfelelő büntetést kapna.
Üdvözlettel, Dr.........
Kedves Ellenem és Mellettem Írók!
Köszönöm azoknak, akik támogattak és azoknak meg akik támadtak csak azt kívánom, életükben sose kerüljenek tisztázatlan helyzetbe. Plusz egyiküket se érje se jobbról előző okán, se rosszul előzésből fakadó, se semmilyen közlekedési baleset! Sajnálom, hogy csak szabálysértéssel tudtam megakadályozni másokat abban, hogy a többi közlekedőt és önmagukat veszélyeztessék, javaslom, a jövőben ti se tegyétek. Ha mégis ilyet szeretnétek, a jogász által ismertetett járható utat válasszátok!
A történet közreadása, az egész vita, és minden együtt nagyon tanulságos volt.
Ro3 2009.06.30. 20:39:06
Ro3 2009.06.30. 20:41:58
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.30. 20:55:09
Áá, ettől még mások ugyanúgy (sőt!) fognak száguldozni a leállósávban. :-(
Ro3 2009.06.30. 20:56:32
vhm 2009.06.30. 21:11:21
Erről is ez jutott eszembe. Leálló sávban önkéntes rendőrünk pontosan annyira jogosult a 100eFt-os bűntetésre mint a többiek.
Egyébként elolvasva az eredeti postot IJESZTŐ, hogy mennyire komolyan gondolja, hogy ez milyen veszélyes manőver. És folyamatosan előzésről beszél... nem előzés, hanem elhaladás. Amúgy is záróvonal van, tehát nem veszélyes annyira...
Elítélem nagyon, akik előrepofátlankodnak a leállóban, de az ilyen önkénteseket is egy kalap alá veszem velük.
megint 2009.06.30. 21:48:33
Der Beste 2009.06.30. 21:51:16
De az, hogy egyesek szarnak a KRESZ-re, s veszélyeztetik azokat, akik szabályosan közlekednek, s a közlekedés többi résztvevőjéről is ezt feltételezik-na ez az, ami kurva veszélyes.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 21:52:50
Én nem ítélem el azt aki meglépte az akcióját. Félelmetes, hogy mennyi tahó, paraszt, idióta, másokat veszélyeztető, önmagát halhatatlan James Bondnak képzelő és ráadásul fakezű autós van az utakon. Csak a toleráns vezetők miatt halnak meg "csak" ennyien az utakon.
éshanem 2009.06.30. 21:53:43
állatidomár 2009.06.30. 21:57:01
rengeteg autó van,s egy 6 sávos autópályán valószínű
hogy már ilyen probléma,nem adódna
Ro3 2009.06.30. 21:58:06
Dinsdale Piranha 2009.06.30. 21:59:24
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.30. 22:00:15
Hát, ezt jó hallani egy jogásztól, de vajon tényleg ez a helyzet? Elég beküldeni a yardnak egy fényképet, már indul is az eljárás? Én hallottam olyasmit rebesgetni, hogy amatőr fotókat nem fogadnak el bizonyítéknak, jó lenne kideríteni, mi ezügyben a helyzet...
n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:01:06
szaGértő 2009.06.30. 22:01:24
Fischer 2009.06.30. 22:03:20
Javaslat a következő:
Nevelni otthon, gyereket és anyucit...
(...már ha hagyják, bár innen eredhet a kényszeres alkalmazása a kívülállók felé...)
Úton vezetni, nem okoskodni, csak mert fáj, hogy más pofátlan... Természetesen akkor, ha a más pofátlansága közvetlenül nem veszélyezteti az illetőt!...
...mert ugye egy autóra nincs kiírva, miért megy ki egy dugóban a leállósávra...
...nem csak bunkók teszik ugyanis, még ha sajnos sokan is vannak...
...nekem pl. volt, hogy egy hűtőrendszeri dugulás miatt főzte a vizet az autóm, oszt' nem álltam meg, ha lehetett, mert nem akartam álldogálás közben lepárolni a hengerfejet és az ő tömítését...
...egyszer kórházba vittem egy sérüléssel a cimborám, a mentős diszpécseren keresztül megbeszéltük a mentőautó sofőrjével, hol találkozunk, mert nem tudtak volna időben kiérni...
...ott pl., ha elém ugrik a nevelni vágyó barom, akkor a terepjáróval egyszerűen átmentem volna rajta...
...mivel életveszély sürgős elhárítása miatt szegtem szabályokat, egyedül ezért nem tolattam volna vissza rá... :-)
...összefoglalva, saját porta előtt tessék tisztára seperni, utána lehet nézegetni(!) más irányba...
...hangsúlyozom, NÉZEGETNI, nem eléugrani, ráhúzni a kormányt, stb....
n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:04:04
Ro3 2009.06.30. 22:07:53
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.30. 22:09:45
Asszem, ezt már kitárgyaltuk nem is egyszer, de ha már itt vagyok: Az egy dolog, hogy szabálytalan, amit a posztoló tett, de gondoljunk már bele, hogy mi a veszélyesebb:
1. A leállósávban haladni a forgalommal úgy, hogy bármikor vissza tudunk menni a saját sávunkba,
2. A leállósávban száguldozni ész nélkül, úgy, hogy ha netán jön pl. egy mentő, akkor nincs menekvési lehetőség.
Attól, hogy valami szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélyes, sőt...
Hithű ateista 2009.06.30. 22:11:59
majd elkezd mindenki szépen kicsit tolatgatni az autópályán?
Vagy Geisterfahrerek lesznek a zsaruk/mentősök/tűzoltók???
Öcsém,ez durva.
Legközelebb, ha ilyet teszel, előbb gondolj erre is..
Meg az összes marha, aki kihúzódik, hogy előrejusson.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.30. 22:20:12
2009.06.30. 22:20:36
Katikifli 2009.06.30. 22:24:19
A magyar autópályákról szóló Totalcar-cikk szerint (hátha még nem volt):
"Az ÁAK saját, belföldi statisztikái szerint ha valaki a leállósávban áll, statisztikailag húsz percig marad életben."
Engem ez nagyon megdöbbentett...gyanítom, hogy nem a szívroham vagy a hőguta viszi el az ott ácsorgókat...leállósávban "előzni" a sort innentől kedve szerintem nem egyszerű pofátlanság.
(dettó a magukat okosnak képzelők megrendszabályozása)
Itt található a teljes cikk:
totalcar.hu/magazin/kozelet/autopalya09/
n sriuhö93875 nsnia ö958a kje 2009.06.30. 22:34:43
vittore 2009.06.30. 22:35:57
leaping cat 2009.06.30. 22:37:05
Vagy: 180 km/h óra sebességgel haladtam a belső sávban, amikor egy 130 km/h sebességgel haladó, yyy-000 rendszámú jármű indokolatlanul feltartott. Kérem, büntessék meg.
Normális?
Manyizga (törölt) 2009.06.30. 22:39:13
Nem baj, maradjunk a langyos pocsolyában és ne hagyjunk kimászni senkit, mert akkor egyedül maradnánk!
indapass90210 2009.06.30. 22:48:29
h4z4rd 2009.06.30. 22:56:20
Nem legitimizálnám a szabálytalankodók tetteit, de a tapasztalataim szerint a vicsorogva szabályoskodók (a táblákat hosszasan elemzők, faluvégi sebességmérő eredményjelzőknél kontrázók...), a forgalom ritmusát felvenni képtelenek talán komolyabb veszélyforrást jelentenek, mint azok, akik tudatosan szegnek át szabályokat, mert ezt jó eséllyel körültekintően teszik.
Kicsit off: Az a gyanúm, hogy a közlekedésbiztonsági effendik részéről jól jönne némileg erősebb hangsúly a jobbratartási kötelezettség megismertetésére, főleg az elsőként említett kaszt számára.
ELŐSZÖR takarodj ki a szélére, AZTÁN vizsgálgasd a tachométered és/vagy neveld a mögötted haladni szándékozót. Kevesebben előznének így jobbról...
totyatotya 2009.06.30. 23:24:24
olyan viszont van, aki általában szabályosan közlekedik, de néha bepöccen. ez tökre emberi dolog. szerintem.
ezzel együtt nem értek egyet az eredeti posttal. amikor ilyen helyzetben vagyok, akkor beállt forgalomnál felveszem a telefont, szólok hogy kések, betolok egy CD-t, és megvárom a sávomban hogy haladjak. ugyanúgy ha 90-nel előz egy kamion. ugyanúgy ha városban biciklis jön elém. stb, stb, stb.
sem a leállósávba fekvést, sem a belső sávban oktatást nem tudom elfogadni, semmiféle érvvel. azért mert valaki balfasz, még nem kell másnak is balfasznak lennie. az "okos enged" szólás szerintem nagyon idevaló. persze biztos azért gondolom így mert különösebb gondjaim nincsenek, gyerekszobám is volt, és kisebbségi érzésem sincs. ez a 3 egyben elég kevés emberről mondható el Magyarországon.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.06.30. 23:24:57
A fenykepezes azert lehet jo megoldas, mert ha eleg sokan csinaljak, akkor akar sulya is lehet. Az lehet, hogy egy kep alapjan nem lepnek semmit, de ha valakirol keszul ot (es nyilvan ez jelent ot tanut is) akkor - ha az idezett jogasz egyebkent jol tudja, hogy a kep elfogadhato bizonyitekkent - az mar mindjart mas.
Az ilyen szituaciokra mindig az a megoldas, hogy egysegesen es felelosen kell fellepni a nehanyszazaleknyi (ami nalunk sajnos leeg sok) renittenskedovel szemben es nem egy-egy embernek 100%-ra buntetni.
astor12 2009.06.30. 23:31:45
Én meg jól tele ékelném anyád száját egy jó éles kézigránáttal..sárga köcsög!
totyatotya 2009.06.30. 23:32:37
fotót retusálni könnyű, telefonos felbontásban a kutya sem mondja meg h mennyire legitim.
nem, itt a megoldás a hivatalos kamera, illetve a rendőrautó. volt már ilyen tapasztalatom az M3-on, hogy adott esetben a szerv megjelent, és nagyot kaszált.
az egymás feljelentgetése játék sehova nem vezet, a szerv pedig többek között ezért van.
Ro3 2009.06.30. 23:39:30
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 23:46:03
astor12 2009.06.30. 23:49:32
Amiért én "bedurvultam" az, hogy egyes f@sztolvaja hozzászólásávaival, alig várja, hogy belekeverje a aktuálpolitikát!!
will 2009.06.30. 23:54:20
Persze, nekem is a kurva anyámat, de azért felvetném azt az egyszerű kérdést: él ebben az országban mondjuk ezer nagyautós kopasz paraszt. Ha a kommentezők logikáját vesszük, és mindig lehúzódunk előlük, mert nem a mi dolgunk a nevelés, hanem a rendőré, akkor mégis mi a fasznak volt a rendszerváltás?
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.06.30. 23:58:15
farfekvéses tarajossünt mindenkinek!:DD
vhm 2009.07.01. 00:00:16
maximálisan elítélem őket.
a postolót is valamennyire. viszont senkinek sem jutna az eszébe ilyen, ha legalább _néha_ látna rendőröket _intézkedni_ ilyen helyeken.
totyatotya 2009.07.01. 00:22:32
Ro3 2009.07.01. 00:25:38
Shopping 2009.07.01. 00:28:43
MINDEN RENDŐRNEK A K@RVA ANYJÁT!!!
De örökre!
csak john 2009.07.01. 00:37:25
Zoltan895 2009.07.01. 00:42:25
Integrált Szerverterror 2009.07.01. 02:52:21
Amúgy meg teljesen érthető a felháborodás a posztíró ellen. Ha autótolvaj lennék és valaki kihívná a yardokat miközben lázasan végzem eme tevékenységet én is gyülölném az illetőt. Sőt mindenkit utálnék aki felnyom egy autótolvajt.„A köcsögje mér nem hagy dolgozni?”
zootyo 2009.07.01. 05:08:44
vörösbor(de)minőségi 2009.07.01. 06:58:13
a kameránál nincs lehetőség a kidumálásra.de az alagutnál is mifasznak kell beengedni a parasztot aki hülyének nézi a többit?ha senki nem tenné tuti pár alkalom után meggondolná izirájder,hogy milyen szar 30 perceket nézni az elhaladó autókban ülők frizuráját.lánchid felhajtó pesti oldalon detto,kivéve ha 2 cigarettázó rendőr áll.akkor érdekes senki nem akar pofátlankodni.
will 2009.07.01. 07:09:57
Be kell látni a kommentek alapján, hogy minden X5-ös fóliás BMW potenciálisan a máltai szeretetszolgálat desszantja, és ha nem engedjük előre a buszsávon, akkor kötelességünk a lelkiismeretfurdalás, hiszen árva gyerekek tucatjai maradnak mondjuk ecstasy enélkül.
okostojgli (törölt) 2009.07.01. 07:33:03
Nem hal meg, mert kiszállsz és szólsz neki, hogy haldokló van a kocsidban.
okostojgli (törölt) 2009.07.01. 07:34:18
Magyar Gárdát az autópályára!
a távoli rokon 2009.07.01. 07:50:02
vhm 2009.07.01. 07:59:52
zauberpferde (törölt) 2009.07.01. 08:04:45
wagabound 2009.07.01. 08:09:30
Tomzone 2009.07.01. 08:27:28
okostojgli (törölt) 2009.07.01. 08:28:51
Én nem lennék a rokonod.
matrix01 2009.07.01. 08:31:24
Felvilágosító 2009.07.01. 08:34:42
Remélem a kis köcsög elgondolkodik azon, hogy mikor tesz megint ilyet!De szerintem inkább csak utasként üljön autóba és tanúljon meg közlekedni vagy ha nem akkor menjen el 1 hatósághoz dolgozni és akkor tehet ilyet de annak tudatában , hogy ismeri az adott szituációra vonatkozó jogszabályokat!Jelen esetben még a kreszt sem ismeri, úgyhogy a javaslatom az , hogy adja le a jogosítványát!
2009.07.01. 08:37:06
csak én emlékszem erre? mondjuk aznap pont ott álltam én is a dugóban, lehet ezért maradt meg. úgy-ahogy...
Felvilágosító 2009.07.01. 08:37:25
Jalos 2009.07.01. 08:41:10
Teljesen egyetértek! Ha nem is történik mindennap ilyen dolog, de történhet. Úgyhogy tessék csak közlekedni normálisan, és a szabályok betartását a rendőrségre bízni, de a bunkókkal azért ne legyünk kedvesek. Mert egyszer valaki olyanba botlik bele a kedves okostojás leállósávos aki szétbassza a fejét, és jogosan. A másik az, hogy nem igazán értem hogy miért annyira nehéz dolog a szabályos sávokban a forgalommal eggyütt menni. A tükröt használni kell!!! Ezzel azt mondtam hogy helyeslem ezt a viselkedést, de a taplóság, bunkóság meg teljesen kinyitja a bicskát a zsebemben.
2009.07.01. 08:43:32
Felvilágosító 2009.07.01. 08:46:28
2009.07.01. 08:55:09
Dr.Bio74 2009.07.01. 08:56:09
Felvilágosító 2009.07.01. 08:58:13
Rong 2009.07.01. 09:04:07
Fischer 2009.07.01. 09:06:38
értelmezésből elégtelen!
...nem arról szólt a történet, hogy le kell húzódni a bodzaszedői autók elől...
...arról szólt, hogy ha torlódásban valaki a leállósávon megy, nem tudni, pofátlankodik - e, vagy okkal teszi...
...valamint arról szólt még, hogy az esetlegesen tahó leállósávost a törvény szerint nem lehet egy másik tahónak rendszabályozni, mert az a hatóság, bocsánat a "szerv" joga és kötelessége...
...a magyar törvények ugyanis a közlekedési szabálysértések és a közúti veszélyeztetés mellett büntetik az önbíráskodást is...
Egész egyszerűen annyit fogalmaztam meg a magam módján, hogy jobban jár minden "önkényes" rendőr, ha nem keresi a bajt, hanem a saját dolgával foglalkozik, azt tartja rendben.
Az álló sor mellett 120 - al száguldozó, leállósávon állókat eltúró elmebetegeket én is bezárásra alkalmas gyilkosnak ítélem meg, de nem látom értelmét, hogy eléjük ugrással és/vagy autó rájuk húzásával próbálkozzon velük valaki.
Persze aki öngyilkos akar lenni, annak szíve joga... :-)
Jártam már úgy is, amikor autópályás baleseti torlódásnál a pár száz méterre lévő lehajtósávhoz szerettem volna elevickélni a leállósávon, az álló sor mellett lépésben haladva, számítva az esetleges kiugrókra.
Elképesztő, mennyi az idióta, főleg a kamionosok között. Ha ő sorban áll, akkor mindenki álljon sorban, mert különben irgum - burgum, és kihúzza a teherautót a leállósávra, nem érdekli, ha meg is töri az autódat, csak mindenki más is ott dekkoljon, ahelyett, hogy a lehajtón át alternatív útvonalat választva kimeneküljön ő is a dugóból...
'oszt csodálkoznak, ha az akciójukat nem kíséri elismerés, hacsak a felnikulcsos kamionfülkéhez sétálás, megnyúlt arc felnikulccsal való beverése nem számít annak... :-)
mingyá beszólok! 2009.07.01. 09:12:27
Nem szállok be a ringbe inkább mesélek. Tudjátok a nagy büdös Ámerikában, ahol mindenki mindenhez tök hülye, és a 80 éves papa O2 maszkban cammog a belsőben 40 mérfölddel, érdekes megoldást találtak a problémára. Fokozott rendőri jelenlét. Nem is akármilyen.
A forgalom a US 41 főúton meglehetősen nagy, Florida észak-déli tengejéről beszélünk ami Tampát Miamival köti össze. Picit hosszú. Változó szélességű, több helyen 2x4 sáv. Nos, kb. 5-10 percenként találkozol mind a két irányban a forgalommal haladó state trooperekkel, motoros rendőrökkel, és autópálya rendőrökkel. Ja, igen, Amerika rendőrállam... :) Őszintén, arrafelé még több gyökér van, tele mindenféle tákolmánnyal, volt hogy fa deszkákból volt az autó felépítménye, nem gondolnám hogy éppelméjű sofőr ilyet vezet. Na asszem értitek, rendőri jelenlét nélkül semmilyen szabályt nem lehet betartatni, mert nincs meg a felelősségre vonás lehetősége. Ez egy következmények nélküli ország, és ha megnézitek az élet minden területén ez folyik. Ha egyszer egy ilyen szabálytalankodó faszt elkap a rendőr, akkor sem bánja meg, megpróbálj a eltusoltatni, megkeni a járőrt stb. És azért sem basszák meg. Na ez a gáz.
tankari 2009.07.01. 09:17:02
www.origo.hu/itthon/20090701-sulyos-baleset-tortent-az-m5oson-kecskemetnel.html
mingyá beszólok! 2009.07.01. 09:17:48
Marcellusca 2009.07.01. 09:18:54
Igaz, én kötsög, nem mentem ki rendőrködni, csak - mintegy 5 sec ideig - magamban dühöngtem.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Á, ne várd már el, hogy az eredeti szitut/posztot is elolvassák! Az idő és értelmezés igényes. :)
Egyszerűbb így fröcsögni!
Matrix_ 2009.07.01. 10:24:48
(mivel a rendőr nem feltart, hanem számon kér, majd büntet vagy nem büntet)
aki eléd áll és nem hagy menni, az önjelölt népnevelő, más néven zsírparaszt.
(mivel a népnevelő nem kér számon semmit, kussolva ül a légkondis autóban, magában veregeti a saját vállát, és csak feltart. ami lehet büntetés is de nem ellensúlyozza az esetleges szabálytalanság mértékét)
csak hogy tisztában tegyük a fogalmi zavart:)
JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.07.01. 10:46:22
Rengeteg olyan mindennapos apróság van, ami nem megoldás-orientált, sokkal jobb, ha valakit valamiért meg lehet büntetni. Pl a zebrán való áthaladás. Apróság, de mindennapos. Ha gyalogosként megyek, a szakadó esőben ott állhatok egy percig, közben az úthibákon áthaladó autóbusz a fejem tetejéig rám csapja a vizet(tudom, ne álljak az út szélére, ne menjek arra, meg amúgy is, köcsög gyalogos). Ha autóval megyek, elvileg már akkor meg kellene állni, amikor a gyalogos a padkán jelzi átkelési szándékát. Döntsd el te, hogy mikor akar lelépni a Juli néni, amikor épp a járdaszegélyen teszi fel neki a szomszéd a negyedórás kérdést:"Hova megy a fiatalasszony?" Nem az előttem haladót, hanem a járdát kell végig figyelni, hogy lelép-e, avagy nem-e. Ha nem engedem át, akkor is én vagyok a hibás (tudom, ne száguldozzak, ne menjek arra, meg amúgy is, köcsög autósok). Szóval, én azt látom, hogy a jelenlegi szabályok, főleg az autósokra nézve, egy dologra alkalmasak: fizess! Káresetet megelőzni nem tudnak, ha megtörténik a baj, kártérítés nincs.
Dönts el te, hogy oldod meg a problémád.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.01. 11:01:48
Ez nagyon találó, egyetértek Veled.
craft75 2009.07.01. 11:16:14
Egyetértek én is. Fizess ! + mindig az autós a hibás, kivéve ha hátulról jöttek bele mert akkor mindig a mögötted jövő lesz az (már ki sem jön a rendőr ilyennél).
Egyetlen dolgora teremtettük a rendőreit, arra hogy beszedjék a pénzt, amíg ez lesz, sosem fogja senki figyelembe venni/tisztelni a rendőröket.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.01. 11:19:45
Dr.Bio74 2009.07.01. 12:13:53
- a stílusa miatt.
- mert, akadályozza a mentőt ( nem ő aki bármikor vissza tud térni a sávjába, hanem a mögötte torlódó pöcsök).
- mert közvetlenül baleset veszélyt okoz ( hogyan azt ne kérdezzétek, de sok kommentből ez jön le)
- mert védi azt az érdekét, amit más a leállósávval turbóz.
- mert zsírparaszt (nem ismerem az illetőt csak idéztem).
Elég érdekes, ha én az a fajta vagyok aki állok a sorban, akkor csak figyelem az elsuhanókat, és dühöngök, hogy az én sorom meg áll ( pl. tegnap Petőfi -híd), és csak figyelem azt is aki esetleg adott szituációban feltartja a sok halálos beteget szállító autót, és mivel szerintem zsírparaszt, ezért be nem vallanám, hogy valójában nekem is segített.
Sírjunk a yard után, attól még nem lesz mindig és mindenhol, a legtöbb helyen csak mi leszünk egyszerű emberek, uniformis nélkül.
somur 2009.07.01. 14:32:57
Egy "ellenérvről", a "ha jön a mentő és nem tud elmenni a kialakult sortól..." kezdetűről:
Szóval, kedves autóstársaim, akkor most toljuk el ezt a kocsisort a baleset helyszínéig (kivéve a képből a poszt íróját). Most ebben a helyzetben azok a "gyilkosok", meg szabályszegők, meg "akik miatt nem tud odajutni a mentő...", akik nem engedik be a leállósávon érkezőket a sorba. Jól gondolom? Gratulálok.
Devil 2009.07.01. 15:34:38
Es nem kerulne sokba. Tenyleg csak 1 kamera kerdese. Annyi szabalytalan parkolo autot latok a varosban hogy na. Na most kozterulet-futyulot meg szinte soha. Eleg lenne 1 auto 1 kameraval, naponta 500Km-et bejana a varosban, a felveteleket kiertekelve napi 1-2 milla birsag mehetne ki... de ezeknek minek magyarazzon az ember?
anarcho78 2009.07.01. 16:44:28
dolgoztam munkavédelmi felügyelőségen, ahol másodfokon már nem állt meg a digitális géppel rögzített fénykép (mobilos pláne).
ha hatóságnak nem hisz a bíróság, akkor szerencsétlen állampolgárnak miért hinne?
J_W 2009.07.01. 17:03:31
Az önkéntes rendőrt a jobbról előzőkkel együtt kéne a Dunába lőni. Nem kell itt cifrázni, meg 600 komment, meg f*aszom...
Integrált Szerverterror 2009.07.01. 17:50:53
2009.07.01. 21:04:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.02. 01:38:12
Ez sajnálatos, de én nem ítélem el a dolgot.
Ha nem haladsz ott, és csattan valamelyik hülye, valaki meghal, akkor erkölcsileg kurvára nem lehet indok az hogy szabálysértés lett volna a leállósávban menni.
Ebbe lehet, hogy még egy bíró is belegondolna.
Ha meg kamerázol, és úgy történik baleset előrébb, és megvan a szabálytalankodó rendszáma... akkor vajon visszaadja-e ez annak az életét, aki meghalt / megnyomorodott?
Mondjuk ettől függetlenül jó lett volna pár rendszámot is írni, csak hogy jó legyen nekik is.
szmoker (Homo Trollicus) 2009.07.03. 12:29:11
Megfelelő = semmi?
#szájbergyerek# 2009.07.06. 10:12:39
BéLóg 2009.07.07. 11:05:16
Moztgó jármű mellett nagyobb sebességgel elmenni ELŐZÉS. Jobbról téve ez JOBBRÓL ELŐZÉS ami súlyos szabálysértés.
Majdnem ÁLLÓ kocsisor mellett 50-nel 60-nal (!) jobbról előzni súlyos veszélyeztetés, hiszen TÉNYLEG elég ha csak EGY jármű vezetője feledkezik meg jobbra nézni és kimegy (pl. mert valóban meghibásodik), és ott a jobbról előző belerongyol.
El kellett volna valóban olvasni az eredeti posztot!
@Zoltan895: Ez a példád olyannyira légbőlkapott fasság, mint te magad. Ha anyád haldoklik az autópályán, MENTŐT hívsz mert fingod sincs melyik kórház hol van azon a környéken ahol éppen vagy. Arról nem is szólva, hogy a mentő kiér, ELLÁTJA a rokonod (vagy hív helikopter, satöbi) míg a kocsiban zötykölve simán meghalhat aztán lecsuknak gondatlanságból elkövetett emberölésért, te hülye!
A példában pedig az autós a neki valamiért fenntartott (tán a mögötte lévő helyeselte a dolgot???) helyére simán bement volna (ahogy a végén be is ment), így bárki elmehetett volna mellette JOGSZERŰEN.
Az ilyen hülyéknek mint te sosem jut eszébe, hogy EGYSZER majd kimész jobbra a leállósávra és VÉLÉETLENÜL nem nézel hátra, aztán belédszáll egy rohadék hatvannal, akiszerint egyébként te és a dugóban araszolók barom ostoba köcsögök vagytok, BEZZEG ő milyen okos.
BéLóg 2009.07.10. 12:46:39
Ez a törvény betűje, ugye.
Még életet menteni sem lehet a Kresz szabályainak megsértésével.