Alapból kockázatos olyan úton közlekedni, ahonnan nem várt akadály, pl. baleset esetén nincs hová menekülni. Ilyen az M0 is, de ott legalább ha nincs nagy gáz, ki lehet kerülni az összekoccant autókat. A Ferihegyi Repülőtérre Vezető út esetében már nagyobbak a problémák, kétszer egy sáv, ha valami gáz van, akkor nem nagyon van mit tenni. De a napi közlekedés során sem felhőtlen a helyzet, János azt is megírta, mit is gondol erről.
Napi rendszerességgel járok a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, s majdnem minden alkalommal bosszankodom az úton. Ennek két oka szokott lenni: a lassan hajtók és a szabálytalanul várakozók.
Ha a Ferihegyi gyorsforgalmi útra ráhajt az ember akár az Üllői út, akár a Repülőtér felől, akkor ki van téve a Budapest vége tábla. Azaz az úton – ha ott egyéb korlátozó tábla nincs, 90 km/h-val szabad hajtani. Szabad, de nem lehet, mert rendszeresen van olyan kedves autóstárs, aki 50-60 km/h sebességgel hajt végig.
Ez kifejezetten bosszantó szokott lenni, főleg, mert az úton előzni csak ritkán lehet (vonalvezetése és a szembeforgalom miatt). Ennek megfelelően próbál az ember rádiózás közben relaxálni, miközben irigyli a Gyömrői úton 70-el (azaz inkább 80-100-al) elsuhanó autók vezetőit. Ami hab volt a tortán: egyszer egy taxis végig 60-al ment a gyorsforgalmin, de az Üllői útra kiérve felgyorsított 70-re (ahol egyébként 60-as korlátozás van).
Sokan egyébként azt gondolják, hogy a Gyömrői úton kirakott 50-es, 70-es táblák a gyorsforgalmira is vonatkoznak. Hát, nem. Ahogy a Gyömrői út forgalmát szabályozó közlekedési lámpa se. De már várom azt, amikor valamelyik kedves autóstárs végigviszi ezt a – hibás – gondolati láncot, s szépen megáll egy felüljárón, hisz piros a lámpa. Az lesz a szép.
A lassan haladással még elvan az ember, aki rutinos, már tudja, hogy kb. hány perccel többet tölt el az úton. (Ez nem olyan jelentős, hogy kaszkadőrjeleneteket mutassak be a kocsimmal). Ami jobban bosszant, az az, ami a Kőbánya-Kispest végállomásnál szokott lenni. Az autósok egy része a munkatársakat, ismerősöket, családtagokat, üzletfeleket a le-, illetve felhajtónál szokta felvenni. Ez számos problémát okoz.
A legcifrább, ha valaki Vecsés felé haladva áll ki a felhajtóágra, s ott kezd el várakozni. Kihajtáskor eleve megfogja a sort, s akadályozza a gyorsforgalmi útra ott felhajtani szándékozókat (pl. a BKV buszait). Így a besorolni szándékozók nem tudnak a felhajtón gyorsítva besorolni, hanem – észlelve a tilosban állókat – kénytelenek megállani mögötte, s álló helyzetből próbálkozni.
Így persze kevésbé fogják őket beengedni, hiszen teljesen le kell lassítania a gyorsforgalmin autózóknak. De a másik irányban is megtörténik ugyanez: a városközpont felé tartók szépen megállnak a kihajtón, kipakolják, vagy bevárják a csapatot, majd – teljesen szabálytalanul – próbálnak visszasorolni. Jópárszor kellett már teljesen lefékeznem egy-egy kedves autóstárs miatt. Ha már a metró miatt kell felvenni-kitenni valakit, akkor miért nem lehet a Határ útnál szabályosan megtenni ugyanezt? No comment.
Az utolsó 100 komment: