Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ferihegyi lassúforgalmi út

2009.07.10. 09:05 :: SilentSound

Alapból kockázatos olyan úton közlekedni, ahonnan nem várt akadály, pl. baleset esetén nincs hová menekülni. Ilyen az M0 is, de ott legalább ha nincs nagy gáz, ki lehet kerülni az összekoccant autókat. A Ferihegyi Repülőtérre Vezető út esetében már nagyobbak a problémák, kétszer egy sáv, ha valami gáz van, akkor nem nagyon van mit tenni. De a napi közlekedés során sem felhőtlen a helyzet, János azt is megírta, mit is gondol erről.

Napi rendszerességgel járok a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, s majdnem minden alkalommal bosszankodom az úton. Ennek két oka szokott lenni: a lassan hajtók és a szabálytalanul várakozók.

Ha a Ferihegyi gyorsforgalmi útra ráhajt az ember akár az Üllői út, akár a Repülőtér felől, akkor ki van téve a Budapest vége tábla. Azaz az úton – ha ott egyéb korlátozó tábla nincs, 90 km/h-val szabad hajtani. Szabad, de nem lehet, mert rendszeresen van olyan kedves autóstárs, aki 50-60 km/h sebességgel hajt végig.

Ez kifejezetten bosszantó szokott lenni, főleg, mert az úton előzni csak ritkán lehet (vonalvezetése és a szembeforgalom miatt). Ennek megfelelően próbál az ember rádiózás közben relaxálni, miközben irigyli a Gyömrői úton 70-el (azaz inkább 80-100-al) elsuhanó autók vezetőit. Ami hab volt a tortán: egyszer egy taxis végig 60-al ment a gyorsforgalmin, de az Üllői útra kiérve felgyorsított 70-re (ahol egyébként 60-as korlátozás van).

Sokan egyébként azt gondolják, hogy a Gyömrői úton kirakott 50-es, 70-es táblák a gyorsforgalmira is vonatkoznak. Hát, nem. Ahogy a Gyömrői út forgalmát szabályozó közlekedési lámpa se. De már várom azt, amikor valamelyik kedves autóstárs végigviszi ezt a – hibás – gondolati láncot, s szépen megáll egy felüljárón, hisz piros a lámpa. Az lesz a szép.

A lassan haladással még elvan az ember, aki rutinos, már tudja, hogy kb. hány perccel többet tölt el az úton. (Ez nem olyan jelentős, hogy kaszkadőrjeleneteket mutassak be a kocsimmal). Ami jobban bosszant, az az, ami a Kőbánya-Kispest végállomásnál szokott lenni. Az autósok egy része a munkatársakat, ismerősöket, családtagokat, üzletfeleket a le-, illetve felhajtónál szokta felvenni. Ez számos problémát okoz.

A legcifrább, ha valaki Vecsés felé haladva áll ki a felhajtóágra, s ott kezd el várakozni. Kihajtáskor eleve megfogja a sort, s akadályozza a gyorsforgalmi útra ott felhajtani szándékozókat (pl. a BKV buszait). Így a besorolni szándékozók nem tudnak a felhajtón gyorsítva besorolni, hanem – észlelve a tilosban állókat – kénytelenek megállani mögötte, s álló helyzetből próbálkozni.

Így persze kevésbé fogják őket beengedni, hiszen teljesen le kell lassítania a gyorsforgalmin autózóknak. De a másik irányban is megtörténik ugyanez: a városközpont felé tartók szépen megállnak a kihajtón, kipakolják, vagy bevárják a csapatot, majd – teljesen szabálytalanul – próbálnak visszasorolni. Jópárszor kellett már teljesen lefékeznem egy-egy kedves autóstárs miatt. Ha már a metró miatt kell felvenni-kitenni valakit, akkor miért nem lehet a Határ útnál szabályosan megtenni ugyanezt? No comment.

194 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kpetya 2009.07.10. 11:37:27

@Der Beste:

De ha 1x olyan szép a táj. Lehuzott ablaknál 30 felett tönkremegy a frizum és nem hallom a madarak csicsergését. :)

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:37:31

@kpetya: ... és az egyik főút, a másik pedig autóút.

kpetya 2009.07.10. 11:40:22

@vwxyz:

Váci út és annak szerviz útjai? Akkor azok is külön utak?

kpetya 2009.07.10. 11:41:49

@vwxyz:

Az autóút az amin csak autók közlekedhetnek vagy amin 110km/h a megengedett? :)

Simet 2009.07.10. 11:41:52

Ment már ezen az úton előttem egy munkagép is 30-al.
Persze meddig? A shell kútig, ameddig én. Majdnem agyvérzést kaptam.A teherautók mindennaposak rajta...
Amúgy pedig aki nem tud 90-el menni, az menjen a gyömrőin.

randomuser1 2009.07.10. 11:44:29

kövezzetek meg, de szerintem a gyorsforgalmi az azért gyors mert nem keresztezi út meg lámpa, de attól még a sebesség szabvány ötven, kivéve ahol tábla engedélyezi a nagyobb tempót.

kpetya 2009.07.10. 11:45:59

@vwxyz:

Ha igazad lenne, akkor nem értem miért van 1irányú forgalom az egyes oldalakon?!

MrZed001 2009.07.10. 11:46:26

A megoldás egyszerű, ki kell oda tenni pár 90-es táblát, attól rájön a sok majom, hogy lehet itt menni.
A lassan hajtást pedig igenis büntetni, az miatt van a sok teljesen felesleges előzés, abból meg a sok baleset-frontálpuszi.

Ki kellene találni valami spéci jelzést, amiből az előttem haladónak azonnal leesne, hogy éppen a szabályoknak ellentétesen überlassan megy (1xduda nem jó, refi szintén, talán 2xrövid +1 hosszú duda vagy valami ...).
Nekem még úgy tanították, hogy ha nincs akadályozó tényező (jég, hó, köd, sűrű eső), akkor megengedett max +-10%-al KELLLLLL menni.

SzZ 2009.07.10. 11:46:37

A "gyorsforgalmi" legnagyobb problémája a hirtelen elszánásból elkövetett udvariaskodás Kökinél. Valaki hirtelen elszánással (és nagy fékezéssel) beengedi az ott felhajtókat, ennek eredményeként ostorcsapásként fut végig a soron a fékezési hullám, és a Határ úti felüljáróig (kb. a Budapest tábla vonaláig) megáll mindenki. Lehet hogy az "udvarias" meg sem állt, de hátul percekig állnak miatta!

Bedi 2009.07.10. 11:51:34

Ez az autóút érdekes. Definicó szerint az az autóút, ami annak van táblázva.

SzZ 2009.07.10. 11:53:57

@XXXXXXX:
És akkor miért van "Budapest vége" tábla az elején a Határ útnál, és "Vecsés kezdete" a végén? (Illetve, a másik irányból nyilván fordítva.)

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy - mivel nem lakott terület - a gyorsforgalmin kötelező (lenne) világítást kapcsolni!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:54:50

@kpetya: Jaj, a kormányszerközet hibája nem tudom mi... Nem politizálok én már édős fiam azóta, hogy a bályám meghalt a német fogolytáborban! Kiösett szögény az őrtoronyból részegön, oszt pont rája az aknamezőre. Azóta ölég szétszórt szegény... Ezt a szögény kis ótót sem a szövetségös japók csinyáták, hanem itten a magyarok. Nem tudom melik pontnak felöl meg, de néköm pont megfölel. Ha kilógatom oldalt a kasza élit, még a telökre is kijárunk az asszonkával. Mondja is néköm a múltkor a rendőr! Papa! nem kénő erre az ótóra ablaktörlő? Mondok én neki erre: Minek fiam, úgy sem látok a szemüvegem nélkül, elporoszkálok itt a belső sávban. Aztán adtam Néki egy kis zsebpénz, mondta is a Joli, hogy ezek a rendőrök is egyre dágábbak.
Még szerencse, hogy az Imre fiam is az, de hát mi lönne szögény, már az oviba megbukott gyurmázásbú...

randomuser1 2009.07.10. 11:55:10

@kpetya: most ez miért releváns? kb azóta nem jártam arra mióta megnyitották az emnullást, de elötte sokat filóztam h mennyi is a megendegett tempó, viszont sose jöttem rá.

acel 2009.07.10. 11:56:20

@pityke8:
A 100 esetből 50-et vonjal le, mert következő lámpa úgyis feltart.
Ha nincs évi 3 órád a munkába járásra, akkor aludja a munkahelyeden. Napi 2 órát közlekedek, az az 5 perc nem oszt naponta.
A másik lehetóség hogy megsérülsz, ottmaradsz a felesleges előzés miatt. kb 50 év/20000=24 óra átlagosan kb ennyi időt veszithesz a felesleges kockázat miatt Melyik a jobb érték?

cso zsi 2009.07.10. 11:56:52

@kpetya: Meglehetősen külön utak.
A szervizutak 30-as táblával, fekvőrendőrrel, míg Újpesttől a Dráva-Dózsa Gy útig 70 km/h.
Tetézés, hogy a Turbina utcánál a szervizút alárendelt lett a betorkolló Turbina utcával szemben.

randomuser1 2009.07.10. 11:57:33

@SzZ: csak azért mert a butapest vége tábla után párszáz méterrel jön butapest belterülete, házakkal, uccákkal, ilyesmikkel.

biohazard 2009.07.10. 11:57:44

@XXXXXXX: Meg kivéve ha lakott terület vége tábla van...

cso zsi 2009.07.10. 11:59:33

@XXXXXXX:
Félre tetszik beszélni.
Az elején/végén van egy-egy "lakott terület vége" tábla, ami helyből felemeli a sebességet 90-re.
Ez van két helyen 50-re korlátozva, útkeresztezéses-torkolatos feloldással.

Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 12:02:02

@MrZed001: Illetve alá a kék alapon fehér "minimális haladási sebesség" táblát. Pl. egy szép boltívben a Gyorsforgalmi fölé Így senki nem mondhatja, hogy "az a másik útra vonatkozik".

kpetya 2009.07.10. 12:08:58

@XXXXXXX:

Mind2 végén ott a laktervége tábla.

kpetya 2009.07.10. 12:12:08

@cso zsi:

Ez is csak egy vélemény, mint az enyém. Én a kresz alapján 1 útnak látom. Idéztem, hogy mi alapján. 1út 3 úttesttel, mindegyikre más táblák vonatkoznak.

SzZ 2009.07.10. 12:12:42

@XXXXXXX:
Ha megnézed, a Shell kút lehajtóján meg "Budapset kezdete" van, ez is arra utal hogy a lassúforgalmi közlekedésjogi értelemben nem lakott terület. Attól függetlenül, hogy a közelében vannak házak, és az is lehet, hogy a telekkönyvben a nyomvonala belterület...

MrZed001 2009.07.10. 12:13:19

Hiába ott a Budapest vége tábla, ha nem érti a parasztja, hogy dühát hogy lenne vége a lakott területnek, amikor itt ezza k.baszottul sok ház, meg fél hogy az új szabályok szerint 3 havi lakástörlesztését bevasalják rajta ha 90-el megy, és csak 50-el lehetne.

90-es táblát oda, legyen végre egyértelmű !

MrZed001 2009.07.10. 12:14:33

@Alapvető élelmiszer: jaja, a kezdeténél kellene ilyen tábla, hogy min 80, aki nem az el jobbra.
Jogos.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 12:22:56

sokX: most azonnal add vissza a jogosítványod, a gyorsforgalmit pedig kerüld el nagy ívben. Szerinted a Budapest végét jelző tábla mi a fenének van kint?
Ja, külföldre se menj, ha ennyire nem tudod értelmezni a táblákat.
Aluljáróból sikerül feljönni a megfelelő helyen?

cso zsi 2009.07.10. 12:23:14

@kpetya: A vélemény és a Kresz között jelentős különbségek vannak, sokan "rugalmasan" kezelik, mert véleményük szerint fölösleges egy korlátozás.
Közigazgatásilag egy út a Váci, az Andrássy, a Kacsóh Pongrácz, a Nagykőrösi út is a hozzá tartozó szervizúttal, azokon drasztikos korlátozásokkal, és mindenek előtt egyirányú forgalommal.
A Gyorsforgalmit akár vehetnénk önállónak is, mert jelentős különbség a többihez képest, hogy nincs rajta jelentősebb mennyiségű fel-lehajtási lehetőség.
A cső egyik vége az Üllőin, a másik vége F1-nél.

kpetya 2009.07.10. 12:23:17

@MrZed001:

Akkor te kitiltanád onnan a buszokat, teherautókat?

kpetya 2009.07.10. 12:26:56

@cso zsi:

Nem az a kérdés, hogy közigazgatásilag 1 út-e. A körút 1kfele A kerületé a másik meg B-é. Akkor azok külön útak?

kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel.

Orltran 2009.07.10. 12:31:08

@acel: És mi lenne, ha aki nem bír haladni, az nem is menne oda, aztán nem kellene filózni sem azon, hogy előzni, vagy nem előzni? Jól írta itt valaki, a közveszélyes lassanhajtás aktiválja az ön- és közveszélyes előzőket.

macsak 2009.07.10. 12:35:17

Valamikor volt előírt minimális sebesség - akkoriban talán egyetlen helyen létezett ilyen tábla, pont a gyorsforgalmin. Aztán egy busz ezzel a sebességgel nem tudott az úton maradni, lesodródott, tucatnyian meghaltak.... Lehet, hogy a táblakihelyezők erre emlékeznek és kegyeletből nem vállalják föl a kék táblát. (ja mindez úgy 58 körül történt)

Samott 2009.07.10. 12:36:37

@kpetya: A teherautok mar most is ki vannak tiltva...

cso zsi 2009.07.10. 12:41:01

@MrZed001:
Nem véletlenül jelentek meg a név nélküli, ábrás táblák a lakott terület kezdetére és végére.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAA$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAD$BBMP_0.png

Lehet, abból többet ért, hogy elhagyja a tornyos kisfalucskát.

dove 2009.07.10. 12:42:48

Robogoval ra lehet hajtani amugy? -mert hogy tabla nem tiltja kulon, kvazi jogosan mehetnek lassan..

Samott 2009.07.10. 12:45:28

@dove: En mar biciklist is lattam rajta... a te eleted, ugy dobod el ahogy neked tetszik. ;)

randomuser1 2009.07.10. 12:51:32

@insert_click: ne aggódj, nagy ívben kerülöm mióta van helyette emnullás :)

MrZed001 2009.07.10. 12:52:42

@kpetya: IGEN, kitiltanám onnan, mint ahogy a teherautók ki is vannak tiltva.
Azért gyorsforgalmi, hogy (önmagát magyarázza): gyorsan menjen a forgalom.
Ezt meggátolja egy 50-es (kor vagy kmh) öregúr, vagy egy lassú busz ?
Meg.
Akkor mi értelme is van gyors forgalomhoz gyorsforgalmit építeni?
Semmi.

Ennyi erővel autópálya sem kell, mert ott is mehetne mindenki 80-al ...

Baleset minimális sebesség elérése miatt?
Olyan eleve ne menjen nagy sebességű útra, aki 50 felett szédül, vagy sz.r a járgánya.
Menjen szépen körbe a kertek alatt ...
Ha meg ráment, és elszállt (v. elájult) annál a sebességnél, akkor még a gatyát is leperelni róla !

Húzzunk bele! 2009.07.10. 12:57:29

HAHA, már ott is 150el akartok menni?

2009.07.10. 13:00:12

tényleg aki lassan megy a gyorsforgalmin azt le lehet dudálni ? vagy mit lehet tenni ellenük ?

randomuser1 2009.07.10. 13:07:33

egyébként a google maps szerint kb a második terminál felhajtójánál van vége butapestnek, szal tőlem mindenki annyival rongyol ott amennyivel akar, ha a gyorsforgalmi szerintetek azért gyors mert ott leszabályozásig lehet tolni a kocsit,és nem azért, mert elszigetelve fut a város közlekedésétől, nem szakítja meg kereszteződés/gyalogátkelő, lámpa, akkor hajrá, induljon a verseny...

totyatotya 2009.07.10. 13:14:30

nemtom mit kell ezen ennyit rugozni.
ott a bp vege tabla? ott van. lakott teruleten kivul mennyi a max? 90. akkor annyival lehet menni.
a feluljaronal kinn az 50/60 tabla, ami szepen fel is van oldva nem sokkal kesobb, az is teljesen egyertelmu.

konkretan ezen szerintem felesleges a szajtepes. (azt mondjuk kiherelnem aki a gyorsforgalmira tette a sarga buszokat)

totyatotya 2009.07.10. 13:15:30

@XXXXXXX: te elolvastad hogy pontosan mirol van sz? leszabalyozas? verseny? hulye fasz-e vagy??

randomuser1 2009.07.10. 13:18:32

@totyatotya: persze ez nem kérdés, csak szerintem ott ötvennel lehetne menni max...

cso zsi 2009.07.10. 13:19:14

@dove:
Valóban csak egy 3,5 tonnánál nagyobb tgk-t tiltó, és magasságkorlátozó tábla van az Üllői úti feljáratnál.
Egy háromsávos út legbelső sávjában.
Ahová se mopedes, se bringás nem mehet, csak kanyarodási szándékkal.
Tudom, a felüljáró már önmagában kanyarodik, így "tetszés szerint" értelmezhető a dolog.
A problémásabb, hogy a KöKi melletti felhajtónál sincs tiltva.
Bár a benzinkút után (ami előtt "érdekes" módon van egy Budapest tábla) A Gyömrúi űti kihajtónál van egy táblasor a magasságkorlátozó előtt.

A norc.hu -n elég jól meg lehet nézni, sajnos nem minden tűéles.

Zsola777 2009.07.10. 13:30:00

A legjobb, amikor a Stadionnál az Árpád híd felé a kereszteződés utáni második lámpánál kereszteződésben is megállnak, mert azt hiszik, hogy a lámpa arra vonatkozik. Szánalom.

qwe123 2009.07.10. 13:34:07

A reptéri gyorsforgalmi az az út, amit telipakolnék traffipaxal, és az indokolatlanul lassan haladókat is megbüntetném.

Vecsés felé ki van téve olyan sebességkorlátozó tábla, ami szerintem nincs feloldva.
Én mondjuk soha nem tartom be.

Befelé is van seb korlátozás a belváros közelében, szerintem felesleges.

Ferihegynél a határőr és egyéb teherportákhoz lámpás kereszteződés van, ami óriási dugókat okoz reggel, pár oda lehajtani akaró autó miatt. Ezeket a lámpákat megszüntetném, vagy átállítanám, mert óránként pár autó miatt állít meg óránként több ezer autót. Napközben nem okoz dugót, mert kevesebb az autó, de reggel sokkal hosszabb, vagy megszakítás nélküli zöldekre lenne szükség.

A másik gázul beállított lámpa az új 4-es és az üllő-ecser utak lámps kereszteződése, ahol szintén a rövid zöldek miatt akár 800 méteres, 10 perces kocsisorok is kialakulnak csúcsidőben. Az már csak hab a tortán, hogy a köc sög autóstársak a lámpa előtt 10 méterrel karnak sávot váltani, mert ugye nekik akkor jut eszükbe, hogy nem a tök üres kanyarodósávban e helyük, hanem a legalább 600 méteres egyenesen haladó torlódó sorban. A többiek úgysem sietnek.

Azt bírom, hogy vannak, akik pl. a fiumei úton akkor is így közlekednek, ha tök üres az út. Egyszerűen ezt szokták meg, a kanyarodó sávba sorolok, és majd a lámpánál átdúródik a másikba.

Orltran 2009.07.10. 13:41:44

@cso zsi: Mi abban az érdekes, hogy a benzinkút előtt van egy Budapest tábla? Pont ezt magyarázzák itt az emberkék, csak páran még mindig nem értik (XXXXXXX), a gyorsforgalmi út lakott területen kívül esik. Mikor ráhajtasz van egy Budapest vége tábla. A benzinkútról kimehetsz a Gyömrőire, ami belül van Budapesten, ám oda nem teheted a Budapest táblát, mivel oda bemehetsz a Gyömrőiről is, ami nem külterület... Nem értem mi olyan nehéz ebben, a gyorsforgalmin, ha egyéb tábla nem korlátozza 90-el lehet menni max. XXXXXXX, neked is, ott a Budapest vége tábla, mikor az Üllőiről lehajtasz a Gyorsforgalmira, a felüljáró után, a másik végénél pedig mikor kijössz az 1-es terminálról és felhajtassz a gyorsforgalmira, ott a vége tábla, a másik oldalon meg a Budapest tábla. Nem a google maps határozza meg, KRESZ szempontból hol van vége a városnak, jól is néznénk ki.

qwe123 2009.07.10. 13:44:30

ja, és a kökinél történő le és felhajtást is megtiltanám, mert tökre balestveszélyes, nem csak torlódást okoz. a buszoknak engedném meg egyedül. úgy, mit ahogy egy új bejáratot is nyitottak a buszoknak. ki van téve a záróvonal, kivéve bkv tábla, és két kamera, hogy legyen visszatartó erő. főleg, hogy a kökinél kisoroló autók, amig kiszáll anyuci, igen gyakran agy komplett csuklósbuszt is feltartanak. ezek a lehetőségek nem az autósoknak épültek. a benzinkútnál töténő ki és beszédelgések szintén veszélyesek, és indolotlan torlódoskat okoznak. kifelé még haggyán, de a benzinkútnál bejönni...

Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 13:46:03

@macsak: Akkor ennyi erőből a nulláson már rég csak ekhós szekerek mehetnének, mert annyi a baleset. Hiszen ugye autóúton minimum 60 km/h a sebesség.
Nem is értem, egyes buszjáratok mi a túrót keresnek ezeken (172/272, 123, 138), mikor a BKV belső szabályzatában tiltja az 50 km/h-nál gyorsabb haladást. Vagy a KRESZ-t sérti meg vagy a munkáltatói előírást. Pedig azok a kék bálnák is tudnak menni, garázsmenettel mentem már 70-nel, Budaörsin is toltuk már 80-nal.

qwe123 2009.07.10. 13:47:30

az, hogy a gyorsforgalmi NEM BUDAPEST, onnan lehetett megtanulni, hogy a 80-as években az összes taxis DUPLA TARIFÁVAL (mondván ez itt vidék) vitte rajta az utasokat.

gonoszboszi 2009.07.10. 13:52:30

Sztem ezt a problémát pontosan érti, aki gyakran jár arra. Nem azonos a Gyömrőivel, mert az a ferihegyi gyorsforgalmi út, hivatalosan NEM lakott terület, hanem országút. És q*va idegesítő, amikor valaki feltartja az egész sort az andalgásával mert nem tud/akar/mer gyorsabban menni, és cseszik kimenni a Gyömrőire, mert az már bonyolult a kapszula-agyának. Ha nem lenne alternatíva, aszondaná az ember: istenem nem vezetünk egyformán. De van.Grrrr.

cso zsi 2009.07.10. 13:53:19

@Orltran: Ne nekem magyarázd, hanem a lassújáratúaknak.
Az "érdekes" épp azért, mert hát korábban van már egy "Budapest vége" tábla.
Azért kell, mert a benzinkúton elvileg van egy műanyag fal a kétféle forgalom elválasztására, gyakorlatilag meg boldog-boldogtalan fel/lehajtónak használja.
Ami -meg kell vallani- sokszor szükséges.

randomuser1 2009.07.10. 13:55:11

@newtehen: zetorral...
@Orltran: így már érthető, de úgy néz ki, én vagyok az egyetlen akikek eszébe jutott megkérdezni h miért is, a többi csak tolja rendületlenül, 50-el. namost, ha a butapest vége tábla alá kitennék kiegészítésül pl h "gyorsforgalmin végig b+" az nekem, meg a többi kevéssé tehetséges kreszrejtvényfejtő autósnak eléggé informatív lenne, esetleg kiraknának egy 90-es táblát,az még annál is hatékonyabb. Egyébként természetesen nem a googel maps határozza meg, csak megmutatja, de az sem járja h a város közigazgatási határa nem esik egybe a közúti szabályozással és erre nem hívják fel az ember figyelmét.
Tévedések elkerülése végett, én személy szerint legalább annyival megyek, amennyivel a többi bolond körülöttem, szal nem miattam vannnak pesten dugók, sőt...

clementino1 2009.07.10. 13:55:57

@Samott:

bocs, ha már válaszolt erre vki, nem olvastam végig a kommenteket, de én úgy tudom, hogy az a 2 biztonsági azért van ott a gyorsforgalmi felüljárónál, mert intelligens fiatalemberek kővel dobálják onnan az alatta lévő metrót, és ebbe majdnem belehalt egy metróvezető, ill. pár hete fémrácsot dobáltak a sínre, amitől majdnem kisiklott a szerelvény.

kpetya 2009.07.10. 14:08:26

@Samott:

Lehet a lánchidon biciklizni?

mr_x 2009.07.10. 14:09:31

Meg kene valtoztatni a kresz-t angol mintara :-)
Ha van tabla akkor az ervenyes. Ha nincs, akkor harom eset van:
1) 2* 2 vagy tobb sav kozepen elvalasztva = 70 mph
2) nem az 1) es nincs utmenti kozvilagitas = 60 mph
3) nem az 1) es van utmenti kozvilagitas = 30 mph

Bar itt meg bejonne az hogy a nem-gyorsforgalmin vannak lampak :-o
Akkor mas nem segit csak a tablazas megismetlese parszaz meterenkent

kpetya 2009.07.10. 14:10:07

@MrZed001:

Azért ne kiabáld le a hajam. :)Csak céloztam rá mit jelent ha kitennénk a kitelező legkisebb seb táblát. :)

kpetya 2009.07.10. 14:12:13

@XXXXXXX:

Nem öcsi, nem. A gyorsforgalmira a lakott területen kivülre vonatkozó kresz vonatkozik. pl szemgépkocsi max 90km/h az út és látásiviszonyoknak megfelelöen, világitást felkapcsolva stb.

randomuser1 2009.07.10. 14:20:25

@kpetya: ez valami unalmas vacak, sok betű, kevés kép...

kpetya 2009.07.10. 14:23:14

@XXXXXXX:

higgadj le. Azért tették ki oda a lakter vége táblát, hogy a lakott területen kivüli közl szabályok legyenek érvényesek. Ugy, ahogy az m0 is autóút, de csak 80 a megengedett, de igy alapból ki van tiltva onnan néhány jármű.

kpetya 2009.07.10. 14:24:43

@XXXXXXX:

Ez utoljára Gorcsev Ivánnál jött be. Vagy nála sem. :)

Ráadásul ebben igenis sok kép van. Szines táblák magyarázattal. :)

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2009.07.10. 14:27:00

Na emellett énse mehetek el szó nélkül. Tiszta szívemből gyűlölöm azt a sok marhát aki 30-50-nel képes tötymörögni a gyorsforgalmin:( Őket fogja a forradalom először... Ha nem képes legalább 70km/h sebességet belőni magának akkor mi a f*szt keres ott. Teljesen idegbeteg vagyok tőlük, mielőtt leadom a kocsit a méh-be tuti beledöngetek egynek a hátuljába 90-nel. Aztán majd mondogatom, hogy jaj bocs nem tudtam elég gyorsan reagálni a fékezésedre:) Na persze lehet inkább nekem nem kéne kimennem az utakra:D

Jalos 2009.07.10. 14:29:49

1. Gyorsforgalmi 90, habár valahol olvastam hogy a rendőrség vélamenye "állítólag" az hogy a KRESZ szerint a kihajtó nem oldja a korlátozásokat. Ez ugyan szerintem hülyeség.

2.
@cso zsi:
"kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel"

A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé.

Jalos 2009.07.10. 14:30:44

@Zsola777: legjobb, amikor a Stadionnál az Árpád híd felé a kereszteződés utáni második lámpánál kereszteződésben is megállnak, mert azt hiszik, hogy a lámpa arra vonatkozik. Szánalom.


A szánalom az aki nem ismeri a kreszt, és nem áll meg a priso lámpánál, hogy a Tábornok utcából kikanyaródok ki tudjanak jutni a kőrútra.

kpetya 2009.07.10. 14:33:37

@Jalos:

"A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé. "

Akkor még1x.:

25§(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van.

Vagyis 1 út, 3 külön úttesttel. Márha tudod mi a különbség út és úttest közt.

Samott 2009.07.10. 14:35:48

@kpetya: Nincs rajta pedal... ;)

MrZed001 2009.07.10. 14:54:31

@kpetya: bárkinek leordítom a fejét, aki nem képes a +-10%-ot folyamatosan tartani :))
Hajad rajtad marad.

Joooe 2009.07.10. 14:56:55

Megjegyzés, mert a hozzászólásokból úgy tűnik nem egyértelmű :)

Nem csak tábla és útkereszteződés, a lakott terület (táblával jelölt) határa is feloldja a korábban szabott sebességkorlátozást.

Kereszteződésnél pedig mindegy, hogy a betorkoló út honnan felhajtó/lehajtó, egyirányú-e, hogy földút-e, stb. Kereszteződés -> feloldja.

Joooe 2009.07.10. 14:57:55

@MrZed001: a +- 10%-kal teljesen egyetértek! Kb. ez az egészséges ritmusa a közlekedésnek. Sokkal gyorsabban se és lassaban sem illik,,,

Ro3 2009.07.10. 15:00:44

Ezt tetszik. Ír egy posztot, és az a vége, h "No comment". Bakker. Hüje a posztoló, és ezért tart itt az ország...

58múltam 2009.07.10. 15:10:00

@qwe123: Azok a lámpák hurkosak: csak akkor adnak zöldet a ki- és beforduló forgalomnak, ha van olyan. A lámpák nélkül sohasem tudnék bemenni a munkahelyemre, sem hazamenni. Valamint még, vagy 5-600 ember. A Gyömrőin reggelente befelé nem emiatt van a lassú haladás.

58múltam 2009.07.10. 15:14:35

@MrZed001: A gyorsforgalmi nem létezett 58-ban... Valamikor, úgy emlékszem, 65-ben, vagy tán 66-ban alakították ki.

Orltran 2009.07.10. 15:39:39

@Jalos: És ezt a gyorsforgalmira mondta a rendőrség? Mert azt pl még érteném, ha ugye egy autópályán a lehajtó nem oldja az előtte elhelyezett 110-es táblát, viszont ez ott felhajtó is, ugyanis a benzinkútra be lehet menni a Gyömrőiről is, és onnan fel a gyorsforgalmira, ergo aki onnan jön nem láthatja, hogy előtte van egy 50-es tábla, így oldania kell.

58múltam 2009.07.10. 15:39:47

Nem vagyok KRESZ tudor, de azt megjegyeztem, hogy a KRESZ nagyon logikus. Ezért elhiszem (és így is tudom), hogy a kereszteződés akkor oldja fel a korlátozó tábla hatályát, ha azon az adott útra rá szabad hajtani, másként fogalmazva, ha csak lehajtani lehet (szabad), akkor nem. Az oka pedig az, hogy az, aki felhajtott az adott útra, az nem sejtheti, hogy ott korlátozás van, ha egyszer nincs ott tábla. Tehát: ha rá lehet hajtani, meg kell ismételni a táblát! Ha csak le, akkor nem, mert aki addig ott haladt, és nem ment le, az ismeri a korlátozást, új résztvevő meg nem kerülhetett oda.
A gyorsforgin a benzinkútnál van ráhajtás, tehát feloldja az 50-et. Nagy ravaszul azonban, épp a kihajtással egyvonalban, a bal oldalon van egy 50-es tábla! Na, én arra azt mondom, hogy az én oldalam a jobb, tessék a táblát oda tenni. Én a bal oldalt nem nézegetem.

Orltran 2009.07.10. 15:44:20

@58múltam: mondjuk én kifele mindig lemegyek a Gyömrőire, így nem tudom, viszont visszafele a benzinkút előtt nincs 50-es korlátozás, csak egy picit korábban van a tábla, így fura lenne, ha kifele 50-el lehet menni, befele meg 90-el, nem?

kpetya 2009.07.10. 15:59:09

@58múltam:

Erről már több helyen több vitát folytattam, mikor old a kereszteződés. A hatályos szöveg nem tartalmaz kivételt, igy nem logikus módon még az olyan kereszteződés is old amit nem is látsz (pl hungária-mimóza utca, csak az út 1k oldalán van utkereszteződés, mimózából nem lehet balra kanyarodni a hungáriára, ennek ellenére mind a két oldal korlátozó tábláit oldja).

58múltam 2009.07.10. 16:00:42

@alte trottel: Nem. A gyorsforgalmi út nem épült se 42-ben, se 43-ban. A Gyömrői út, 2x3 sávval, az igen.

58múltam 2009.07.10. 16:03:09

@kpetya: Idézd azt a hatályos szöveget, kérlek!

58múltam 2009.07.10. 16:08:24

@Orltran: Szerintem az volt mögötte, hogy segítsük a fel- és lehajtást egy 50-es korlátozással. Pest felé ilyen nem volt, arra lehet menni (nem 90-el, mert 80-as tábla volt T1-nél). Mostanra a BKV busz behajtás okán befelé is van 50.

Bedi 2009.07.10. 16:26:20

58múltam:

Ugyan szerintem is az volna logikus, hogy csak akkor old fel a kereszteződés, ha ott újak jöhetnek (akik nem láthatták az előzményt), a kresz egyértelmű, a lehajtó is számít:

1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Tehát a benzinkút utáni lehajtó (elágazás) számít, de a továbbiak Ferihegy I ig (Csévéző és társai) nem.

kpetya 2009.07.10. 16:29:55

@58múltam:

Jaj, ne már. :)
14§(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.

k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Sehol nincs, hogy ilyen-vagy-olyan utkereszteződés oldja.

Dzsózi 2009.07.10. 17:28:54

Egyébként a benzinkút utáni magasságkorlátozón előzni tilost feloldó tábla van. Az előzési tilalmat is feloldja az útkereszteződés.

Egy 50-es tábla, csak a menetirány szerinti baloldalon (!) a benzinkútról kijövő gyorsítósáv, ill. a lehajtó kellős közepén van (ez a kettő ugye ugyanaz a sáv)

Így jogos a kérdés: kinek szól az 50, miért nincs feloldva, vagy miért van ott egyáltalán, ha csak a magasságkorlátozóig érvényes (a benzinkúti lehajtó után is van 50), és az előzni tilos akkor minek van a magasságkorlátozónál feloldva, vagy ha az fel van oldva, akkor az 50 miért nincs (mozgó j-re vonatkozó korlátozás vége tábla az előzni tilos vége tábla helyett) A kitáblázó arra gondolt, hogy akkor Ferihegy 1-ig kifelé 50? És ha igen, akkor vajon befelé miért lehet 90-nel jönni, és miért nincs megismételve a magasságkorlátozón?

Ugyan törjék már le azoknak a kezét, akik ezt így megtervezték és kitáblázták! Valaki pedig fújja már le azt az 50-es táblát. Köszönettel.

acel 2009.07.10. 17:40:19

@Dzsózi:
A le/fel hajtón elhelyett tábla kb ott van ahol záróvonallá válik a lehajtó. A szándék sz az volt sztem hogy a lehajtón 50, de a gyorsfolgalmi úton feloldódik az előző 50 (Ahogy a autópályára sem szokott vonatkozódni a lehajtón lehelyezett sebesség korlátozó tábla.
A lehajtón azért van 50 majd 30, hogy ne törd össze a gyáli útról érkezőt.

alte trottel 2009.07.10. 18:32:56

@58múltam:

hu.wikipedia.org/wiki/Ferihegyi_nemzetk%C3%B6zi_rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r

Jó, tudom, hogy a WIKI nem szentírás, de apám és nagybátyám EZEN az úton vonultak Szolnok felé 1944 nyarán.

konrada 2009.07.10. 18:41:33

@cso zsi: "Nem véletlenül jelentek meg a név nélküli, ábrás táblák a lakott terület kezdetére és végére"

Nem hát! A lakott terület tábla az egyik legfontosabb forgalmi tábla, ezért pótlásuk az azonnaliak közé tartozik.

Viszont olyan közútkezelő nincs, amelynél tucatjával vannak készen teszem azt Röcsögemucsaj tábla. Ezek legyártása több nap, mert táblaüzemekben készítik, melyből nincs tán tucat sem.

Tehát ezek a táblák ideiglenes pótlásra vannak.

Kicsi79 2009.07.10. 19:03:43

@Samott: Valami vasrácsot dobtak onnan kétszer is, különböző napokon a metró sineire, majdnem tömegkatasztrófát okozva. Azért vannak ott BKV-s biztiőrök.

vhm 2009.07.10. 19:48:12

vééégre egy jó post. a f*szom kivan ezekkel a barmokkal... rádudál vagy villog az ember és még lassít is az istenbarma...

Kicsi79 2009.07.10. 20:30:02

@Bedi: Naponta jövök haza rajta, az 50-es tábla a kút előtti felüljáró emelkedő oldalán van (itt általában 30-40km/h-val halad a sor délután 5 körül).

Kicsi79 2009.07.10. 20:37:51

Ja, és a legfőbb probléma: Sokan nem tudják feldolgozni, hogy a kút kijárata a gyorsforgalmira egyben lassító+kijárat a Gyömrői útra. Aki a kútról jön, annak van egy szép macisajtja, úgyhogy a szalagkorlát végénél mindenképp meg kéne állnia ha jön valaki a gyorsforgalmin KÖKI felől.
Ebből alakul némi torlódás, lassulás. Rögtön keletkezik az "élelmesebb" söfőrökben egy ötlet: Kerüljünk a kóton keresztül! Tovább gerjesztve a lassulást, mert az ilyen típusú versenyző szarik a macisajtra is, és peceken belül az Üllőin áll a sor vége.

Kicsi79 2009.07.10. 20:42:02

@Balbekk: Bocs, csak most jutottam idáig a kommentekben, nem tudtam, hogy már leírtad.

Kicsi79 2009.07.10. 20:54:39

@SzZ: Tökéletesen igazad van.

cso zsi 2009.07.10. 23:25:45

@konrada:
Szegény németek, hogy folyton ideiglenes pótlásra való táblákkal rakják tele az országot.
Tán még az osztrákoknak sem futja betűfestésre.

jónévez 2009.07.11. 00:11:11

@cso zsi: Meg szegény gödöllőiek. Meg a szentesiek. Annyira ideiglenesek ott is ezek a táblák, hogy már évek óta ott vannak.
@konrada: Tucatnyi nincs, de az átlagos "kopást" aznap tudják (tudniuk kell) pótolni.

hmm... 2009.07.11. 15:10:01

Sziasztok!

Látom itt sokan ismerik a gyorsforgalmit amin sikerült a barátnőmnek egy gyorshajtást beszereznie. Sajna én nem ismerem azt a környéket, de ő is azt mondta, hogy 90-el lehet jönni, utána van egy korlátozás 70-re, majd egy lámpás kereszteződés, és újabb 70-es tábla. Na őt a kereszteződésben fotózták le és a papíron az áll, hogy 50 helyett 90-el ment. Azt tudom, h. a kereszteződés feloldja a 70-et, de létezik, hogy Bp-n kívül is 50-re korlátozza le? vagy az a rész már BP-n belül van?

Samott 2009.07.11. 18:28:44

@hmm...: A gyorsforgalmin nincs se 70-es tabla, se lampas keresztezodes.

@clementino1: @Kicsi79: Koszonom nektek is az infot!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása