Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Senki nem állt meg megnézni, él-e még

2009.08.10. 15:45 :: SilentSound

Az nem derült ki számomra MZs sztorijából, hogy a balesetett szenvedett kerékpárosnak lett-e komolyabb baja, vagy egyáltalán túlélte-e a nem vágyott kalandot. Az viszont szomorú, hogy tényleg van ilyen, amit leírt nekünk, pár éve BKV buszon ülve láttam egy kikerülést, aminek szintén árokba borulás lett a vége, a sofőrnek pedig eszébe sem jutott megállni.

Barátunk Szegedről kerekezett az 55, 53 majd az 54-es úton Kecskemét felé. Nem rutintalan bringásról van szó, bejárta a világot kerékpárral, húzott már el mellette négy pótkocsis kamion (road train), baleset nélkül tekert ázsiai forgalomban is.

Ráadásul rendszeresen vezet autót. Mégis beborították az árokba és senki, de SENKI meg nem állt megnézni, életben van-e még.

Egy augusztusi vasárnap délelőtt éppen Szegedről tartott Egerbe, semmi csomaggal, jó tempóban barátunk, amikor Fülöpjakab közelében egy autó előzni kezdte. Nincs ezzel baj, hadd menjen, csakhogy szembe is épp akkor érkezett egy másik autó. Az előzésben lévő jármű nem ütötte el a biciklist, csak szépen letolta az útról.

A két szemben haladó autó tükre letört, repkedtek a szilánkok mindenfelé. Barátunk megpróbált még jobban lehúzódni, ám egy kátyúban blokkolt a kereke, ő pedig nagy ívben repült az árokba.A két autó pedig egyik erre, másik arra, nagy gázzal eltűnt. Így tettek az őket követő járművek vezetői is. SENKI nem állt meg.

Vajon nem vették észre, hogy letört a bal oldali visszapillantó tükrük? Vagy féltek, hogy  megölték a biciklist? Esetleg észre sem vették, hogy egy biciklist lesodortak az útról?

A hozzászólásokban (már ha lesz) tegyük félre a biciklis - autós ellentétet. Arra keresem a választ, miért marad el a segítségnyújtás egy közúti balesetnél? Te mit éreznél, ha a fiaddal, férjeddel, édesapáddal történne meg? Esetleg Veled.

125 komment

Címkék: közlekedés autó baleset kerékpár veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

107! 2009.08.10. 18:54:37

@schdl: @Tier:

Vágom a méhkas effektust. :-) Csak nem tudom túltenni magam az eseten.

Megegyezhetünk benne, hogy aki sok nemzeti motívumot használ, igazi magyarnak, bajtársnak, hazafinak vallja magát. Ezzel nincs is baj. Nem zavar, pedig van negatív tapasztalatom.
Inkább az ellentét idegesít. Hogy aki ennyire "szívén viseli" az ország sorsát, az hogy képes elmenni egy ilyen eset mellett. Nem arról volt szó, hogy valaki defektet kapott. Ott feküdt egy autó az árokban, az oldalán. Nem csak hogy illő lett volna megállni, hanem kötelesség is.

Szóval nem az általánosítás a lényeg. Nem arra gondoltam, hogy biztos az összes "divatmagyar" így tesz, hanem, ha valaki vállal egy szemléletet, akkor azt tegye akkor is, amikor tényleg segíthet, nem csak amikor köpködni kell, meg indulatoskodni.

Elnézést, ha félreérthető voltam, remélem sikerült megértetnem, hogy mire is gondolok.

schdl (törölt) 2009.08.10. 19:08:50

@107!: "Inkább az ellentét idegesít. Hogy aki ennyire "szívén viseli" az ország sorsát, az hogy képes elmenni egy ilyen eset mellett." Ezzel egyetértek, ebben nincs vita köztünk.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy általánosítani nem érdemes.
De ok, nincs harag :)

Pistike911 2009.08.10. 19:11:11

Engem is némiképp kiváncsivá tett, hogy ki is volt a hírvivő és mennyire volt komoly (a fogott hal esete, mely akkora, mint a karom) és mennyire az a poszt.

Ha valóban így történt, akkor egyik cserbenhagyó se szarja ki a sünt, hanem a sün rágja ki magát a hónaljuknál.

107! 2009.08.10. 19:14:25

@schdl:

Köszönöm doktor úr, már sokkal jobb! :-))) Örülök, hogy elmesélhettem. :-)

uf28x61 2009.08.10. 19:18:57

Sztem a poszt stilusabol eleg egyertelmu hogy a bekuldo volt a biciklis. Tehat tulelte, es (emlites hianyaban) velhetoen nem esett komolyabb bantodasa, valoszinuleg a biciklinek sem.

Valoszinuleg szerencseje volt egyebkent, az arokba esni (fu/fold kombo) ugyanis sokkal jobb, mint az aszfaltra, ahol meg raadasul a kovetkezo kocsi is athajt rajtad.

Ez persze semmit nem von le az autosok "erdemei"bol => jogsit elvenni.

schdl (törölt) 2009.08.10. 19:56:14

Most eltekintve a cikk FAKE mivoltától, vigyázzunk a kerékpárosokra. Őket nem veszi körbe 1-1,5 tonna acél. Ha lehet, nagyívben előzöm meg a kerékpárosokat. Ahol erre nincs lehetőség, összeszorítom a fogam és tötyörgök mögöttük 20-30al (mindez városra értendő, ritkán járok városon kívül). Előbb-utóbb jön olyan szakasz, ahol biztonsággal meg lehet előzni. Az a pár perc "nyereség" nekem nem ér annyit, hogy kárt tegyek egy másik emberben.

(Igen, rohadjak meg és szarjak hátfekvéses, kifejlett tüskés sülökkel terhes sünt, hogy feltartom a sort, bla bla bla... Akkor sem ér annyit, dudálj ha mersz, le vagyok sötétítve, nem látod, ki ül a kocsiban :))

no_holy_shit 2009.08.10. 20:02:52

hasonloan jartam par eve nemetorszagban biciklivel...

zsoltix 2009.08.10. 20:04:00

Nem arròl van szò,hogy lett-e baja a bringàsnak,vagy nem. Hanem hogy nem àllt meg senki. Én inkàbb azon csodàlkoznèk,ha megàllna valaki,miutàn beleszaladtam az àrokba biciklivel. Voltam màr èn is hasonlò helyzetben,hogy vagy a szembe jövö elözö kamiont vàlasztom,vagy az àrkot. Az àrok mindig jobb vàlasztàs:)

SLacc 2009.08.10. 20:16:03

Külföldön élők, ez másutt is így van? Valahol olyan emberi lehet ez. Illetve beszari. Neten persze szájkaratézik a fajtájuk. Elektromos bicikli akkumulátorára sünt, majd feltolni nekik.
Amúgy is egy rakás szar ilyen esetekben az emberek hozzáállása. Az ilyen eseten a segítségnyújtást értem. Hányan húzódnak el a lányt inzultáló hajléktalan közeléből ahelyett, hogy pofán vágnák? Szegeden történt, mondjuk fostam is, hogy kés van a büdösnél. Nem volt...

Bambano 2009.08.10. 20:18:30

Akár népszerű leszek, akár nem, én értem, hogy miért nem állt meg. Nem hallotta a biciklist koppani, örült, hogy nem gázolta el. Csattant a tükör, azzal volt elfoglalva. Ha csattan a tükör, egyrészt annak van esélye, hogy nincs felelős, másrészt annak, hogy ráverik. Az esélytelen, hogy a másikra húzzák rá, akkor minek is állt volna meg?
Nem felmenteni akarom, nem elfogadni akarom, amit csinált, magyarázni akarom.

A többi autósnak kellett volna megállnia, akiknek fizikailag esélyük volt arra, hogy lássák, mi van.

SLacc 2009.08.10. 20:20:16

@107!: Sőt, ha beverik a szélvédőjét külföldön, mert esetleg azt sugallja, hogy "nincs is országotok, hülyék!", akkor még fel van háborodva.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.08.10. 20:31:39

Egyébként kijelölt kerékpárúton nyomta mert főútvonalon nem lehet ám bicajozni ....

Dimebag Darrell (törölt) 2009.08.10. 20:33:07

Én is szoktam ilyen veszélyes helyen nyomni sőtt trafipax előtt is elmentem, ne4m szoltak a rendőrök érte .... De ma már kész öngyilok utpatkán kerékpározni ....

Pajtás 2009.08.10. 20:36:24

Mo.-on 10 ből 1 autó áll meg balesetnél.

zar116 2009.08.10. 20:44:45

Szimpla bűncselekmény.

min 2009.08.10. 20:57:01

A velencei-tó északi partján mentem éjjel és volt ott az út mellett egy piros mécses és ahogy elhaladtam melette azt hittem egy kerékpárlámpa világít az árokban. Baszki. én megfordúltam megnézni, hogy valóba egy beborúlt kerós e de "szerencsére" egy emlék gyertya égett csak.
Az ilyen cserbenhagyókra nem is mondanék semmit. Egyszerűen nem tartalmaz a magyar nyelv olyan kifejezést ami illene rájuk.
Fehérváron engem is elütöttek. A kocsi csak annyira állt meg, hogy megnézze élek e még aztán otthagyott. Életem legnagyobb bringássprintjét vágtam le dühből utána és nem szégyellem de belevágtam akkor az öregúr arcába...

szaGértő 2009.08.10. 20:58:17

@min: És teljesen igazad volt. Szerintem.

min 2009.08.10. 20:58:18

@Dimebag Darrell: Miért is nem lehet főúton bringázni ahol nincs külön tiltva??

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:00:07

Az első mondat körbe járja a postban szereplő eset írójának és a bringásnak a kapcsolatát, gratulálok a sok funkcionális analfabétának!

szaGértő 2009.08.10. 21:00:50

@107!: Nem attól magyar valaki, hogy teletapétázza az autóját akármilyen matricával.
És nem attól ember.

Attól ember valaki, hogy segít azon, akinek szüksége van rá, és most nem a koldusoknak adott pénzre gondolok.

Persze visszafelé is igaz, attól még lehet magyar valaki, hogy nem ragacsozza tele az autóját.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:01:36

@Bambano:

mennyire igazad van! Aki gyalogost üt el, az is jogosan hajt tovább, cserben hagyva az áldozatot, hiszen még a nyakába varrnák szegénynek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:03:02

Mondjuk aki francia autóra ragacsol Nammagyarorcág matricát, na az még a tajgetosz pozitív. :-)

Bambano 2009.08.10. 21:05:35

@mavo: ha elüti a gyalogost, az nagyon nagyot csattan. Nyilván nem hagyja ott. De ha a biciklis nem csattan és közben el van foglalva a tükörrel is, akkor nem fog eszébe jutni, hogy megkeresse a biciklist.

Elég rossz hír, de ettől még így működik az ember agya.

gpetersz 2009.08.10. 21:08:53

Mit vártok? A forgalomban mindenki paraszt.

Real_Infidel 2009.08.10. 21:17:30

Hajjaj. Nehéz kérdés. Volna mit mesélnem.

Azt hiszem a megoldás: léc.

Evvan. Okokat mindenki maga keressen, lusta vagyok begépelni a történetet a megtalált részeg kerékpárosról, aki magától esett az árokba és azt hitte hogy én ütöttem el.

Sz'al léc.

hamisnero 2009.08.10. 21:22:15

barátom, a volán mögött ülők jelentős részének fingja nincs arról, hogy mi történik mögötte, mellette, felette, alatta, és gyakorta arról se, ami előtte. egyenes vonalban halad szélsebesen, minden, ami ezen túl terjed, meghaladja képességeit. azt, hogy az autójának melyik kereke hol van, milyen széles és hosszú a vas, hol az eleje, vége, oldala, egyszerűen nem megy a fejébe, de nem is meri érzékelni, a puszta úton maradás leköti a figyelmét. némi arroganciával és tudálékossággal pótolja ezt a hiányt, de fogalma sincs, hogy bicajost előzött, vagy kamiont. nem néz a tükörbe (mert akkor elveszti a kontrollt az egyenes vonalú haladás felett) nem is tudja, miért kéne, pláne nem számolja meg a leelőzött bicikliseket, elkerült gyalogosokat (pedig fontos: ha darabra megvannak, nem öltünk meg egyet sem), persze nem is érdekli. váratlan helyzetben fékezni is elfelejt (kormányozni pláne) tátott szájjal, kifehéredett ököllel, padlógázzal csattan. a bonnewille-i sós tavon kiteszed egyes-egyedül, három perc haladás után elüt egy élő mammutot. max. feltesz egy nagyonnagyonnagy magyarország matricát, patrióta büszkesége pótolja a parkolási analfabétizmusát.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:35:52

@Bambano:

egyrészt lószart, ültem autóban, amelyiknek a vezetője elcsapott egy nyannyert, és a Demszki karót hallottam, a nyannyer meg csak vérzett, szóval az amerikai filmek nem feltétlenül igazak.

Másrészt ismétlem: abszolút jogos, hogy az autós csak és kizárólag a maga bajával foglalkozik és leszarja, ha körülötte esetleg valakinek baja esett, tehát hidd el, én veled vagyok a még érzéketlenebb Magyarországért vívott nemes harcban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:37:57

@Bambano:

ja, és a cserbenhagyásos balesetek kilencven százaléka gázolás, ennek fényében nem kicsit vicces az első két mondatod, hiszen pont, hogy az elütött gyalogost hagyják legtöbbször ott.

Shopping 2009.08.10. 21:38:01

Sem a fiam, férjem, édesapám
NEM OLYAN HÜLYE
hogy ilyen helyen bringázzon!

Halál minden bringásra a 11-es úton!

ááááááááááá

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 21:44:39

@Shopping :

légy aktívabb, te is ritkítsd a sok szemtelen bringást!

aachi2 2009.08.10. 21:58:28

kedves autósok, vigyázzatokk a bringásokra.

engem ma egy picit elütöttek egy kereszteződésben, felfestett, kitáblázott (autósnak macisajt+alatta bringásokra kieg. tábla) bringaúton. semmi bajom nem lett, csak az első keréket hajtotta össze az autó meg majdnem a lábam. jobbra kanyarodott volna az autó ezért csak balra nézett. egyhelyben állt a kereszteződésben és amikor elé csorogtam megindult...

tudom hiába van elsőbbségem ha nem kapom meg, de perceket várhatnék rosszabb esetben ha tényleg csak akkor mennék át amikor nem jön senki. miközben nekem lenne elsőbbségem...

Mike36 2009.08.10. 22:08:58

szimpla cserbenhagyás

Mike36 2009.08.10. 22:12:18

ja és szándékos veszélyeztetés, mert cserbenhagyta
ha az autóst elkapják, minimum tárgyalás, ha szerencsés megússza egy jogsielvétellel

müszi 2009.08.10. 22:30:18

ha megállnék,pár percen belül megjelenne egy tetves rendőrjárőr és igazoltatna.megbirságolna 30 000 -ért mert megálltam az országuton!

a kollégám megállt az ut szélén, és könnyitett magán a vontató és a pót között. a rendőr arra járt, 10 000 ft jogerősen, mert "szennyezte a környezetet" .az árok tulsó oldalán egy szippantó kocsi épp trágyalevet permetezett szét a szántóföldön. ezek a mi rend őreink!!!
szégyen!!! müszi

müszi 2009.08.10. 22:35:07

@mavo: nagyon menő a vakerod,de azért átüt belőle amezőgazdasági szakmunkás őseid stilusa! müszi

Bambano 2009.08.10. 22:39:57

@mavo: ma Magyarországon az emberek jelentős hányada süket. Főleg, akik agydugót használnak. Teljesen kizártnak tartom, hogy elcsapjak egy gyalogost és ne vegyem észre, azt is, hogy otthagyjam.

Ettől még át tudom látni annak az autósnak a helyzetét, aki nem ütközött a biciklissel, hogy utána nem is keresi, hogy megvan-e még.

A cserbenhagyásos balesetek többsége szerintem nem arról szól, hogy nem vette észre és jóhiszeműen elment, hanem arról, hogy tudja, hogy gázolt, de elmenekül. Ez elég nagy különbség még akkor is, hogyha esetleg büntetőjogilag egy kategória vagy ha a felborult biciklist ez nem is hatja meg.

@aachi2: engem meg a jómultkorában meg akart verni egy bringás, mert szerinte nem kapott elsőbbséget. Szerintem meg messze az engedélyezett sebesség fölött közlekedett, ezért nem lehetett észrevenni. De nagyon rendes voltam vele, nem szálltam ki. Az már az ő hülyesége volt, hogy kétszer egymás utám rámtámadt. Érdekelne, hogy őt mi hajtotta a másodiknál?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 22:52:28

@müszi:

jót beszélgettünk, húzz el a maci faszára, kösz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 22:54:19

@Bambano:

ja, hogy személyes ellentét bringással, így már értem a dögöljön meg hozzáállást.

Ja, a gyorshajtó bringás álomlépén jót kacagtam. 20-as tábla volt, mi?

müszi 2009.08.10. 23:03:39

@mavo: látod milyen paraszt vagy !!! a többieknek is hasonló a véleménye a kulturálatlanságodról.nem itt a helyed!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.10. 23:09:02

"Arra keresem a választ, miért marad el a segítségnyújtás egy közúti balesetnél?"

Azért, mert 40 évig építették full-buta módon a vas és acél országát. majd megirigyelvén a nyugati társadalmak jóléti fejlettségét az ország közvagyonát átmanifesztálták immáron privát nagytőkés vagyonná - eltűntetve a középosztályt. ez a fusztráció jelen van a társadalom minden szintjén. magyarul: szarnak, kárnak nincs gazdája.

ma reggel valaki meghúzta az autóm hátulját egy parkolóban, majd elsunnyogott. hasonló jókat a gerinctelen sorstársnak!

Bambano 2009.08.10. 23:24:07

@mavo: lehet, hogy a dögöljön meg hozzáállást érted, de a magyar leírt szöveget láthatóan nem.

A továbbiakban nem fárasztom magam veled.

Járdán fix 10 km/h-s sebességkorlátozás van keróra, ha nem tudnád.Ehhez képest néha 50-nel jönnek a járdán is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.08.10. 23:30:13

Járdán ötvennel? Járdán kétszázzal, én mondtam a többet.

kokoro 2009.08.10. 23:39:56

Lámpánál ültem a verdában egyszer csak csatt és belém jött hátulról egy autó, kiszálltam láttam semmi gond csupán elhagyta a rendszámát ez a jóember, de ki nem akart szállni. Fogtam a kezébe nyomtam a tábláját de annyit se mondott hogy kösz, most lusta volt vagy süket is esetleg mindkettő nem tudom.

Azon csodálkoztam a legjobban mikor egy kisebb kereszteződésnél állva az autóba beletekert bicajjal egy öreg asszony, mintha ott se lett volna az autó :-)

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2009.08.11. 00:09:44

Én a Szentendrei-szigeten, Kisorosziból Tahitótfalu felé pereceltem egy hatalmasat, nem akarok túlozni hogy szaltóztam, de a bukás közben a kerékpárom volt felettem is, én ekkor rúgtam el magamtól, hogy ne együtt érjünk földet. Először ültem a földön és kapkodtam a levegút, aztán körülnéztem és láttam, hogy lelassítanak az autók, meg nem állt egyik sem, de volt olyan amelyikben röhögtek rajtam.

salsa LA 2009.08.11. 01:44:25

Sztorim van. Néhány évvel ezelőtt pereceltem a Váci út középső sávjában, robogóval, egy sokszáz m2-es olajfolton.
Vagy 20-30 méter csúszkálás és bukfencezés után szünet, majd arra eszméltem az ájultságból, hogy lökhárítók jönnek velem szemben. Szép szabályosan kerülgettek kifele az autók, pedig a fejemről, a kezemről és a hátamról is csúnyán folyt a vér. Nem tudtam, h mi van, kitámolyogtam az út szélére, leültem. (Persze, motort is kitoltam.) Miután végiggondoltam, hogy most mi történt, csekkoltam a mobilt és kihívtam magamhoz a mentőt. A diszpécser még vissza is kérdezett meglepetten, hogy maga a sérült? Mondtam ja.
Mentő jött, vitt, megúsztam egy agyrázkódással, zúzódásokkal, meg két öltéssel. Viszont, senki sem állt meg. Csúcsforgalom, délután. 10 perc után a sarokról a virágárus néni jött oda, s hozott egy pohár vizet, mert kértem.
Vicces, utána láttam, hogy autósok is összementek az olajfolt miatt, négyen is, 100 m-rel arrébb. Ők végignézték az egészet, de ők se jöttek oda.

Távolabbi tanulság: két kerékről csak nagyot lehet zakózni. Legtöbbször más hibájából. S ha már zakó, akkor igyekezz csak annyira sérülni, hogy a mentőt ki tudd hívni. :-)

Chuck No Risk 2009.08.11. 02:36:58

@107!:
"A srác már kiszállt, de még folyt a gázolaj. Gyorsan levetettem az akkusarut..."

Felesleges volt. Próbáld meg a gázolajat elektromos szikrával meggyújtani ... :)

kell az 2009.08.11. 04:28:28

Szerintem meg a biciklis volt a hibás alapjába

hogy került oda mivel tapasztalatom szerint főútvonalra (55,53,54 is az )kirakják ezt a táblát [imgw]http://images.netbag.hu/20090811/04245268740.JPG[/imgw] akkor meg ő szeget szabályt először ezzel nem azt mondom hogy minden biciklist el kell ütni de akkor is legyen egy kísérő autója ha annyira biciklizni akar főúton

kell az 2009.08.11. 04:29:19

Szerintem meg a biciklis volt a hibás alapjába

hogy került oda mivel tapasztalatom szerint főútvonalra (55,53,54 is az )kirakják ezt a táblát [imgw]http://images.netbag.hu/20090811/04245268740.JPG[/imgw] akkor meg ő szeget szabályt először ezzel nem azt mondom hogy minden biciklist el kell ütni de akkor is legyen egy kísérő autója ha annyira biciklizni akar főúton

kell az 2009.08.11. 04:30:17

Szerintem meg a biciklis volt a hibás alapjába

hogy került oda mivel tapasztalatom szerint főútvonalra (55,53,54 is az )kirakják ezt a táblát [imgw]http://images.netbag.hu/20090811/04245268740.JPG[/imgw] akkor meg ő szeget szabályt először ezzel nem azt mondom hogy minden biciklist el kell ütni de akkor is legyen egy kísérő autója ha annyira biciklizni akar főúton

kell az 2009.08.11. 04:31:48

Szerintem meg a biciklis volt a hibás alapjába

hogy került oda mivel tapasztalatom szerint főútvonalra (55,53,54 is az )kirakják ezt a táblát [img]http://images.netbag.hu/20090811/04245268740.JPG[/img] akkor meg ő szeget szabályt először ezzel nem azt mondom hogy minden biciklist el kell ütni de akkor is legyen egy kísérő autója ha annyira biciklizni akar főúton

kell az 2009.08.11. 04:32:34

Szerintem meg a biciklis volt a hibás alapjába

hogy került oda mivel tapasztalatom szerint főútvonalra (55,53,54 is az )kirakják ezt a táblát images.netbag.hu/20090811/04245268740.JPG akkor meg ő szeget szabályt először ezzel nem azt mondom hogy minden biciklist el kell ütni de akkor is legyen egy kísérő autója ha annyira biciklizni akar főúton

kell az 2009.08.11. 04:39:05

ez jó volt de hogy jelent meg most ennyi mikkor közbe mindig kidobott error-al lehet pont rossz időbe írtam mert frissíttetek valamit
akinek van joga törölhetne egy párat de én miért nem tudom a sajátjaimat törölni

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 06:09:51

@107!: "Előttem egy "mi" autónk öt különböző "nagymagyarország" matricával a hátulján. Még nevetgéltem is magamban, hogy biztos mentében, meg darutollas kalapban ücsörög a kocsiban"

a múltkor pont egy ilyen bandát láttam, Buzuki Ignis fehér (nem röhögni, nekem is volt ilyen járgányom valamikor), 4-en mentében, darutollas kalapban szorongnak 90-el az M1-en.
a Buzuki bal oldalán éktelen nagy matrica, hátulján meg sok kicsi.

a többieknek: nem sztereotípia ez, hanem a rideg valóság :D

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 06:13:07

mert a szegénység gyűlöletet, a gyűlölet pedig további gyűlöletet szül.

aachi2 2009.08.11. 06:59:27

@Bambano: kifogással tele a padlás. ha túl gyorsan jött akkor nincs elsőbbsége? nekem meg azt mondta az okos hogy mivel már rajta állt a bringaúton ezért nem volt elsőbbségem. ha a zebrán állsz a gyalognak, vagy túl gyorsan jön akkor már nincs elsőbbsége? megáll az eszem.

indapass90210 2009.08.11. 07:52:26

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

Egyszer vettem egy kocsit, amire az előző tulaj Nagymagyarországos matricát ragasztott. Gyorsan le is kapartam. Erre nem kiderült, hogy a fényezésben volt alatta egy kis probléma! De a fényezési hiba miatt legalább nem kalapálnak el az út szélén Romániában :)

beszélő 2009.08.11. 07:53:10

A szűk forgalmi sávok az egyidejű kerékpáros és gépkocsi forgalmat nem tudják balesetmentesen biztosítani.Csodálkozom a hozzáértő szakemberek tunya felelőtlenségén (?)hogy mind eddig nem tiltották meg a gépjárművek és a kerékpárosok egyidejű közlekedését.Jómagam csak a járdán kerekezek és a közútra kimerészkedőket
öngyilkosoknak nevezem.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.11. 07:58:02

bringás blogon olvastam, hogy valamelyik amerikai tagállamban módosították a kreszt, két ponton:

1. kerékpáros előzésekor 91.5 centiméter oldaltávolságot kell tartani. ennél kisebb oldaltávolság tartása bűncselekmény (ugyanúgy tekintik, mintha pisztollyal lőnék rá, de nem találnám el).

2. kerékpáros előzésekor a 3 feet odaltávolság megtartása érdekében át szabad lépni a záróvonalat (ha egyébként ennek nincs forgalmi akadálya, pl. szembejövő 18-wheeler)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.11. 08:07:21

Ha nem koppant a biciklis, csak beleesett magától az árokba.

Nem tudja bizonyítani, hogy őmiatta esett le.

Ha megáll, és valami baja van, akkor nem elég hogy elkésik onnan, ahova megy, de még jól meg is büntetik.

"Te mit éreznél, ha a fiaddal, férjeddel, édesapáddal történne meg? Esetleg Veled."
A nők és a biciklifilek nemcsak érzelgősek, hanem még buták is.
Ilyet nem kérdez az ember a másiktól, mert elküldik miatta a kurva anyjába (mint én most), mert a szánalomkeltési kísérletek és jóérzésre apellálás érzelmi zsarolása heves érzelmi reakciókat szül.

Szóval a válasz ott van fenn, hogy miért nem állt meg.

Valamit az 53-on elfér három autó egymás mellett. Legalábbis én elfértem két szembejövő mellett pár éve.

Persze a bicikliseknek kurvanagy lesz a segge, biztos szélesebbek, mint egy Toyota.

Egu 2009.08.11. 08:33:27

@107!: azért az is megér egy misét, hogy a te sztorid alapján általánosítassz...Ha egyszer ott a srác mellette, akkor hogy szorult volna be? Persze, ha csak egy pár kedélyes mondatra vágysz, akkor megéri megállni...Ha tudod, hogy úgysem tudsz segíteni, akkor minek?

Azért túllihegni sem kell a segítségnyújtás témakörét...Pláne nem hülyézni miatta.

indapass90210 2009.08.11. 09:01:57

@kolbászoszsömle: egy részeg biciklis nagyon széles tud lenni!!

midnight coder 2009.08.11. 09:07:09

Mivel nem koppant, így az autós aki előzött eleve nem is érzékelhette hogy bármi gond van vele. A szembejövő meg pláne nem. Már persze ha bármi is igaz ebből: busz már engem is "tolt le", de egy személykocsi, pláne egy gyors aligha tud ilyet tenni, túl rövid lévén ehhez. Az vagy elüt vagy elsuhan melletted.

Általában a segítségnyújtáshoz: Olaszliszka óta ez azért látszik hogy nem teljesen veszélytelen üzem.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 09:15:46

@Dövan: ráadásul rád foghatta az előző tulaj, hogy amikor a matricát kapartad le, akkor jött le a fényezés és a festés is :D

amúgy ez nem vicces....

xofi-extravaganja · http://www.extravaganja.hu/ 2009.08.11. 09:16:18

rem túlélte épségben! velünk ez az eset picit másképp esett meg. Budakesziről Törökbálint felé tartva már 2*szer majdnem ütköztünk frontálisan, mert a szembe jövők épp bringást előztek, csak éppen nem vették figyelembe, hogy jócskán átlépték a záróvonalat. Persze nem láthattak minket, mert kanyarban esett a dolog. Mind2*szer kedvesem rutinja mentett meg minket. Annak Örülök, hogy mindnyájan túléltük, de annak nem, hogy ilyen esetben sok mazsola számára 2 út jár6ó: 1.) bringásirtás 2.) frontális terror
...
eszébe sem jutna lelassítani, és úgy kerünli, megfelelő távolságból? persze, akkor 2 perccel később érne haza, és esetleg lekésné a sorozatát, a marha.
...
@kolbászoszsömle! tudod, hogy nevezem a kolbászt? saját belébe visszatöltött darált tetemnek. egyed. ... én akkor is megállok, ha nem én küldtem át a másik oldalra, mert nem hagynám ott. persze 1 dolog krvára kell hozzá: hogy észrevegyem. Lehet, hogy a 2 autóbubust a szélvédő sokkolta, és észre sem vették a tekercset(bringást). mert nem szokták.

puffancs 2009.08.11. 09:16:19

hogy vedi mindenki az elozo autost... amig ilyen az atlagember, addig nem lehet kozlekedesi kulturarol beszelni. itt mindenki csak mast tud okolni.

az autosoknak el kene fogadniuk, hogy bizony masok is kozlekednek az utakon (nem tudom, magyarorszagon szabad-e foutra menni biciklivel, itt autopalyan pl nem szabad)

egy londoni hetkoznapi bringas-hetvegi autos

Netuddki. 2009.08.11. 09:19:44

Levélíró ugye tett feljelentést? Hnem akkor vajon miért? Cserbenhagyás kapásból megállna.
Na és ilyenkor hol vannak a trafipaxhuszárok?

Netuddki. 2009.08.11. 09:24:42

@xofi-extravagina: "tudod, hogy nevezem a kolbászt? saját belébe visszatöltött darált tetemnek. egyed."

Csak nem egy önérzetes, zőccségzabáló emancipuncihoz van szerencsénk? A növényt azért lehet megenni, mer' nem ordibál amikor nyiszálják?

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 09:26:54

@midnight coder: @kolbászoszsömle:
véleményem szerint ha a bicajos megjegyzi az elkövető rendszámát, rendőrt hív még lehet belőle galiba (cserbenhagyás).

ismerős csajnak nekiment egy részeg bicajos, míg ácsorgott egy közlekedési lámpánál. cangás elesett, ő észre sem véve elment a helyszínről.
csakhogy valaki felírta a rendszámát, innentől cserbenhagyás lett belőle. bünti+jogsi elvétel.
valamint a cangás eltörte a bokáját, ami csak maradandó sérüléssel gyógyult. eredmény: életjáradékot állapított meg a bíróság.

min 2009.08.11. 09:31:11

@Bambano: Menté már bicóval 50-nel???vagy akár 10-el?? Legalább hülyeséget ne írj.

Azért nem csodálkozom, hogy ezen a blogon mindenki az autóst védi még akkor is ha oda-vissza átgázolna a bringáson. Szánalmasak vagytok. Akinek nem inge....

@puffancs: Magyarországon nem fogadják el. Ez a troll sofőrök hazája akik europainak vallják magukat de egyébként inkább vad ázsiaiak mert a balkánon is több lassan a közlekedési kúltúra.

@kolbászoszsömle: "Ha megáll, és valami baja van, akkor nem elég hogy elkésik onnan, ahova megy, de még jól meg is büntetik."
Na te egy tipikus cserbenhagyó vagy aki mentené az irháját.

Húzzunk bele! 2009.08.11. 09:34:05

Áhh vannak gyilkosak az utakon, és bunkók is.
De azt nem értem meg, hogy miért kell előzni kiló fölött, ha 50nél biztonságosabb és letud lassítani is, ha valami galiba van.
Most mázlija volt az autósoknak, lehet legközelebb, már rendszám leolvas és fél életét a börtönbe töltheti, a gáz az, hogy ha már a fél életen túl van. De az ilyen megérdemli.

Húzzunk bele! 2009.08.11. 09:38:01

@min: @kolbászoszsömle: "Ha megáll, és valami baja van, akkor nem elég hogy elkésik onnan, ahova megy, de még jól meg is büntetik."
Na te egy tipikus cserbenhagyó vagy aki mentené az irháját.
Dehogyis csak siet be a munkahelyére, mert tegnap bent felejtette a romlott sajtos párizsiját és fél, hogy kukac megeszi előle:-)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 09:43:43

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

az még kimaradt, hogy a tanú nem látta az esetet, csakhogy a bicajos fekszik, az autó meg elhajt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.11. 09:56:38

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): A csajóca hülyeségeket beszélt, ha ezért megbüntették.
Álló autó nem tud balesetet okozni.

@min: Volt egy kérdés, amire válaszoltam.
Ha ettőltipikus cserbenhagyó lettem, akkor neked meg tipikusan a lófasz a seggedbe.

No1kamionos 2009.08.11. 10:13:11

@Chuck No Risk: Nem volt felesleges,mert ha valamelyik kábel megsérült a zárlattól simán meggyullad és akkor a gázolaj is.

indapass90210 2009.08.11. 11:05:24

@Húzzunk bele!: Azért, mert valaki nem tudott kikerülni egy gödröt, szerintem senkit nem fognak nemhogy fél életre, de még egy napra sem lesittelni.

50re lelassítani, mert sok hüje országúton akar biciklizni, jó vicc....

Pistike911 2009.08.11. 11:21:53

Azé' érdekes, ahogy a kognitív disszonancia működik. Itt minden Nagy-Magyarországos matricát ragasztó, cserbenhagyó, szar, szemét alak, míg például az esetenként lenézett, ám még mindig inkább agyonajnározott USA-ban a popcorn-os zacskó is csillagos-sávos. Ott mily csodálatos United-we-stand, itt mily undorító, visszamaradott, kirekesztő. Persze nekik jóval vaskosabb, gazdagabb történelmük van.

A cserbenhagyás pedig cserbenhagyás, szembeszélben, -40 C fokban, fehér alapon piros pöttyös nylonszatyorban ródlizva is!!!

Legalább ide ne keverjük már be a politikát!

Előre is köszi...

Húzzunk bele! 2009.08.11. 11:41:04

@Dövan: Dehogyis nem mert az autós miatt ment bele a gödörbe!
Miért szerinted minden gödörbe bele megy amibe teheti? Csak azért ment bele, mert a tetves autó száguldott olyan helyen ahol nem lett volna szabad.
Amúgy meg örülök annak, hogy sokan már az utakon kerékpároznak és nem a járdákon.

puffancs 2009.08.11. 11:53:17

@Dövan: nahat most sem bizonyitottad az ellenkezojet annak, amit gondoltam.

nem kell 50-re lelassitani orszaguton, csak mert valaki biciklizni akar. de nem is kell elozni, amikor masik auto eppen szembe jon.

ultel mar biciklin?

Húzzunk bele! 2009.08.11. 11:57:28

@Dövan: Ha úgy közlekedsz, mint ahogy kiveszem írásaidból, vagy börtönbe kötsz ki, vagy a tükröd fogja bánni.

puffancs 2009.08.11. 12:05:11

@Húzzunk bele!: biztos ukrajnaban szocializalodott

Húzzunk bele! 2009.08.11. 12:19:14

@puffancs: Én nem szidnám ezzel az ukránokat:-)

puffancs 2009.08.11. 12:22:59

@Húzzunk bele!: na ja. ennel tobbet nem nem is erdemel a tema. majd ha egyszer elutott egy biciklist, mert az eppen ott akart biciklizni, ahol o hajtani kivant, akkor majd megerti, mirol beszelunk. vagy ha egyszer ot utik el, amig teker...

SLacc 2009.08.11. 14:33:15

Egy biciklis olyan gödörbe megy bele, amilyenbe akar. Ha árkot akar fogni, akkor tőlem aztán nyugodtan. Azért megkérdezem, hogy akar-e ott maradni, vagy szállíttassuk el, vagy csak anyámat. :-)

Engem úgy 16 éve lökött le egy busz az útról. Igazából a szele. Gyakorlatilag 1 méterrel odébb rakott, egyszer csak az út mellett tekertem. Mondjuk én úgy döntöttem, hogy nem megyek be az árokba, mert az nem jó.

SLacc 2009.08.11. 14:37:47

off:
@Pistike911: Az a baj, hogy néhányan túlzásba vitték a magyarkodást, és ez sokakat bánt illetve éget. Mert a legalját látja mindenki a legmagyarabbakknak. Főleg azt, amikor kijelentik, hogy aki magyar, velünk tart. Mintha lenne joga engem megfosztani a magyarságomtól. (Főleg, hogy én igazi korcs vagyok. :-) ) És esetleg helyi szélsőségesek a szlovákgyűlölőt látják bennem a héten, oszt orrba baszkurálnak, az bántani fog, hiába próbálom szlovákul megosztani velük álláspontomat.
on:

SLacc 2009.08.11. 14:38:53

A cserbenhagyás meg vonjon maga után kasztrálást.

107! 2009.08.11. 14:45:58

@Chuck No Risk:

Az lehet, de a tűzoltóknál is mindig ez az első. (abból a fajta mentésből meg már láttam párat)

@Egu:

Persze, ha meg ketten utaztak benne, akkor a másik le van szarva. Amúgy a srác takarásban volt, csak miután megálltam láttam, hogy kívül van a kocsin.
Nem kell túllihegni? Na itt kezdődnek a gondok. Úgy tűnik neked inkább EGO-nak kellene lenni, mint sem Egu-nak. Csak az számít, hogy veled rendben minden. A többiek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.11. 15:02:02

"A két autó pedig egyik erre, másik arra, nagy gázzal eltűnt. Így tettek az őket követő járművek vezetői is. "
Remélem legközelebb ők fekszenek majd az árokban...
A tükör letörését nem lehet nem észrevenni :D

Nagybátyám egyszer majdnem átment egy út szélén fekvő részeg biciklisen (éjjel volt, éppen csak észrevette). Na ő megállt. Betette a faszit az árokba, és jól megpofozta :D
Nyugi, nem fagyott meg, nyár volt :D

107! 2009.08.11. 15:02:17

A témával kapcsolatban még annyit: Többször álltam már műszakihibás autó mögött, mert balesetveszélyes helyen ragadt. Volt olyan is, amelyik éppen váltó hiba miatt nem mozdult. Kb. minden 100. ember kérdezte meg, hogy segítsen e levontatni. A többi vagy csak kikerült, vagy rosszabb esetben éppen engem szidott, hogy miért pont ott jutott eszembe intézkedés alá vonni a szerencsétlen sofőrt. Szerintem elég rossz az arány, érdemes rajta elgondolkodni, mennyire vagyunk segítőkészek másokkal szemben.

Ottopappa 2009.08.11. 16:51:53

@Marcellusca: Csak nem te is szegedi vagy?

Ottopappa 2009.08.11. 17:05:08

@SLacc: Szegedi vagyok, ez hol volt, és mikor? Hátha tudom, melyik hajlékony az...

Ottopappa 2009.08.11. 17:08:28

@Bambano: A tied biztos, ezt már bizonyítottad nekünk sokszor...

SLacc 2009.08.11. 17:44:17

@Ottopappa: Bartók tér-Széchenyi tér között, úgy 2 éve. Karácsony előtt 1 nappal.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 18:02:30

@kolbászoszsömle: sajnos tévedsz! senki nem beszélt hülyeséget! a 'szemtanú' csak annyit látott, hogy egy autó elhajt és egy bringás fekszik.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.11. 18:06:14

@ColT: egyik ismerősöm sajnos elgázolt egy a főuton fekvő részeget, éjjel kivilágítatlan helyen. kapott 2 év felfüggesztettet, és elbocsátották az állásából....

Perillustris 2009.08.11. 22:27:08

@aachi2: Tipikus jobbhorog. Szinte minden nap elütnének, ha feltételezném, hogy megkapom az elsőbbéget a hasonló kereszteződésekben.

magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html

Pistike911 2009.08.11. 23:09:37

@SLacc:
OFF
Tény, hogy úgy tűnhet, néhányan túlzásba vitték, szerintem inkább arról van szó, hogy sokan rossz úton indultak el: összekevereték a hazasueretetet az idegengyűlölettel. A kettő között nincs ok-okozati viszony, az utóbbi az előbbiek csak a hrdaléka. Ugyanakkor aki kicsit is képes a mainstream média ránk okádott szemetének sorai között olvasni, annak hamar kiviláglik, hogy a társadalom politikai nézeteinek fokozatos jobbratolódása törvényszerű.

Való igaz, hogy egyes momentumok túlzóak, ám ez is természetes folyamat, akárcsak a hinta mozgása, melyet az egyik irányba kitérítve, majd elengedve, át(túl)lendül a holtponton, hogy később (optimális esetben) középen álljon meg.

Végezetül nem árt szem előtt tartani a tényt, hogy a társadalmunkban tapasztalható pálfordulat nem csak társadalmunk sajátja, jó közelítéssel Európa egészére igaz. Ráadásul a demagóg csúsztatásokkal ellentétben már a gazdasági válságnak csúfolt tranzakció előtt elindult a folyamat, gondoljunk csak Ausztriára, ahol a szélsőjobb 30%-os eredménnyel mutatott fityist a szép, új, neoliberális európai aktuáltrendekre.

Itéletet mondani, hogy ez egészséges-e vagy sem, illetve meghatározni vagy akárcsak megjövendölni a helyes utat - korlátaimnál fogva - nem az én posztom. A jelenkori történelmünk alakulása mindenesetre tanulságos.
ON

hogen 2009.08.12. 09:53:52

Itéletet mondani megint sokkal könnyebb, mint belegondolni a dologba, ne adja Isten beleképzelni magunk az áldozat helyébe.
Könnyen lehet, hogy a két szaki a tükrökkel volt elfoglalva és nem vették észre a repülő kétkerékzsokét, DE: mi van a többiekkel?
Egy valós sztori, munkatársam párjával esett meg: a hölgy rossz vonatra szállt az egyik fővárosi pályaudvaron. Pánikba esett, kiugrott a már mozgó vonatból, a sínek közt összetörte magát, de járóképes maradt. Végigcaplatott véresen, koszosan a sínek közt (az esés előtt elegánsan volt öltözve, hivatalos okból utazott), a kutya meg nem kérdezte tőle, mit segíthet (még a Zrt. nagyonfelkészült-nagyonsegítőkész munkatársai sem!), a taxis meg egyszerűen kivágta a kocsijából, hogy ilyen koszosan ő oda be ne tegye a hátsóját...
Meglehet a véleményünk a dologról, DE:
mint említettem, senki sem ment oda hozzá, hogy: -Kisasszony, mi történt, mit segíthetek?
Emlékszünk még a labanc autópályán buszbalesetet szenvedett fociszurkolókra? Mindenki el volt ájulva, hogy így nem álltak meg - meg úgy nem segítettek, de belegondolt valaki abba, hogy itthon is ez megy, csak észre sem vesszük, hiszen természetes?
Nem hinném.
Helyette elmerülünk a politikában, mint örök fikáznivalóban, meg -amúgy magyarosan- az "én tudom ki a hülye, mert biztosan nem én vagyok az, hisz ki tudom magyarázni" - felfogásban.
És ezért (is) tartunk ott, ahol tartunk...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása