Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Zebrán áttekerve háborgott a biciklis

2009.09.19. 12:41 :: SilentSound

Feri bizonyára Budapestnek valami utópisztikusabb részén jár-kel, mert én bizony itt is azt tapasztalom rendszeresen, amit ő csak Debrecenben élt meg nagyobb intenzitással. Bár külön erről szóló poszt eddig még nem született, a kommentekben a zebrás és a kerékpáros írások után a kommentekben igen gyakran előjön ez a probléma. Nem csodálkoznék, ha a téma kapcsán sokaknak a mostanában nagyon aktuális Margit hídon történő - egyébiránt megtiltott - gyalogosok közt kerekezés is eszébe jutna, amit megénekelt már a Kerékagy és a BKV Figyelő is. Meg sokan mások. Olyan nagy dolog leszállni és nem veszélyeztetni sem gyalogost, sem autóst?

Vigyázat, Debrecenben a kerékpáros a zebra ura! Már régen tettem le a Kresz vizsgát, de úgy emlékszem, hogy a zebra hivatalos neve "gyalogos átkelőhely" és nem kerékpáros átkelőhely.

Aki városban vezet, az tudja, mennyire veszélyes, ha egy biciklis a járdáról hajt át a zebrán. A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé. A legdurvább az, amikor jobbra kis ívben kanyarodsz, mert ilyenkor a melletted járdán haladó kerékpáros gyakran a holttérben van. (Ha szabályos kerékpárúton menne, akkor is a jobbra kanyarodó kocsi a legnagyobb kockázat.)

Pesten járva-kelve előfordul az ilyen bátor kerékpáros, de szerencsére ritkán. Az elmúlt egy évben talán egy-két ilyen esetet láttam (persze a kerékpáros futárokat leszámítva). A múlt héten azonban néhány napot Denberecenben töltöttem és megdöbbentem: teljesen magától értetődően gurulnak a járdán, utána meg egyenesen leugratnak a zebrára.

Nem tudom elhinni, hogy ott nincs ebből sok baleset - bár lehet, hogy az autósok óvatosabbak. Naponta több ilyen esetet is láttam. Egy alkalommal erősen fékeznem is kellett, rápöccintettem a dudára is, mire a biciklis felháborodottan integetett, hogy neki zöld volt a GYALOGÁTKELŐHELY lámpája.

És a legnagyobb poén az volt, amikor egy ilyen zebrán keresztülhajtó kollégának a szabályosan, úttesten közlekedő kerékpáros is elsőbbséget adott :-)

Tényleg ekkora különbség van a városok közlekedési kultúrája közt, vagy csak rossz napon jártam a cívisek városában?

168 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kerékpár veszélyes kresz zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.19. 17:56:04

@kaskala: gondolom nem gyakran vezetsz... Jobbra kanyarodásnál elég sok helyen kapnak zöldet a gyalogok is egyszerre az oda kanyarodni szándékozó autósokkal együtt. Hogy mik vannak, nem igaz? :D

Reggie 2009.09.19. 17:56:29

Hulye az a kerekparos aki nem szall le a geprol. Raadasul, ha leszalltal es nem akarnak atengedni a zebran, akkor a kerekpart jo elore ki kell tolni es rogton megall mindenki, aztan lehet atbattyogni.

Reggie 2009.09.19. 17:57:35

@Shopping : Igy reszletek es korulmenyek nelkul meg igazad is lehet.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.09.19. 18:00:30

Nehogy már a Margit miatt a kerékpárosokra lehessen haragudni? A taxisok mehetnek, a bringások csak a járdán. Aki ezt kitalálta, az pontosan tudta hogy ebből mi lesz, és úgy is lett. Nem kéne megenni és egymás ellen morogni. Akárhogy is, kevesebb autó és több bringa, ez a jövő, ez nem is kérdés, aki ezt nem érti, az az ő baja. Persze erre kényszeríteni senkit sem lehet, de ha valakinek fontos szenvednie a dugóban - vagy éppen muszáj, akkor legalább nagyon figyeljen és örüljön a bringásoknak, mert annyival kevesebb autó áll a dugóban, és a nyomorult szmog is annyival kisebb. Ez nem is kérdés. Értem hogy sok érdekbe ütközik és persze sokak kényelmébe, de egyértelmű hogy a jövő erre megy - robogó, elektromos kerékpár, kerékpár, normális tömegközlekedés. Az autópályákon meg autó. De a városban? Teljes fas*ság...

Forest (törölt) 2009.09.19. 18:04:18

Egyébként a kedvencem a kerékpáros metamorfózis (bringamorfózis), ami úgy zajlik, hogy a haladás (mint szent cél) érdekében szentesíthető minden eszköz, azaz ha akarom gyalogos, ha akarom jármű (és akár a járdán is közlekedem vele)
Gratulálok. Lehet köpködni az autósokra, de végig kellene gondolni, mi történne, ha az autósok is _olyan_arányban_ változtatnák a titulust (gépkocsit vezető és gépkocsit - akár a járdán -toló gyalogos) ahogyan éppen a haladás előnyösebbnek tűnik akkor mi lenne ebben a városban?
Egyébként sokat kerékpározom már vagy negyven éve folyamatosan. Meg autózom is vagy 25 éve. Meg BKV-zom is - azaz gyalogolok - kb amióta bringázom.
De azért meg kellene próbálni a Kresznek legalább a legfontosabb mondanivalójára odafigyelni, ez pedig a biztonságos közlekedés.
A kerékpáros zebrázás, és a bringamorfózis több szempontból sem tartozik ide.

schdl (törölt) 2009.09.19. 18:05:33

@Swmacaroon: Hasonló arány jönne ki? Hogyan? Amikor a gyalogosok és kerékpárosok többségének NINCS Kresz - vizsgája? Tudod, a szabály nem ismerete nem mentesít a betartása alól.

mbaye (törölt) 2009.09.19. 18:07:18

Én sokat biciklizek, piroson soha nem hajtok át, a KRESZ-t betartom, de látom, hogy sokan a biciklisek közül nem. Autósok sem. Leszorítanak az útról, arra akarnak kényszeríteni, hogy a járdán hajtsak szabálytalanul.
És az elsőbbséget sem adják meg nekem, csak ha jön egy autó is mellettem, mögöttem. Akkor az autónak igen, de ha egyedül hajtok akkor levegőnek néznek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.19. 18:15:50

@kaskala: Elnyelte a KBM :D

Na szóval, gondolom nem túl gyakran vezetsz, mert akkor feltűnt volna, hogy elég gyakran a gyalogok ÉS a jobbra kanyarodó autósok EGYSZERRE kapnak zöldet.

img5.imagebanana.com/img/msr6w1ur/Nvtelen1.jpg

Lásd a skiccet.

kovácske 2009.09.19. 18:18:42

teljesen jogos észrevétel:
"A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé."
és ezt a kerékpárosnak SAJÁT testi épsége matt érdemes szem előtt tartani.
természetesen ha a zebrán éppen gyalogosok tartózkodnak, akkor az autónak már őniattuk meg kellett állnia a zebra előtt, tehát ilyenkor a biciklis nem veszélyezteti magát azzal, ha nem száll le. és ha lassan, szemkontaktust keresve a kanyarodó autóssal, kiszámítható gyalogos-tempóban gurul a zebrára, akkor sem. ahogy az a posz mellé tett képillustráción is láthatjuk, ahol a biciklista lába a földön van, tehát szó sincs "A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé" váratlan sebességgel felbukkanásról.

schdl (törölt) 2009.09.19. 18:20:00

KRESZ
54§ (4) c,:
"a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Még kérdés?

Az összes höbörgő majomnak (tisztelet a kivételnek) ajánlom, hogy legalább EGYSZER (menni fog?) olvassa el az 54§-t.

kovácske 2009.09.19. 18:21:44

1, bocs az elgépelésekért.
2, már csak az akérdés, hogy a bp-i ajtósi dürer sor és stefánia kereszteződésénél egymás mellett levő gyalogos és KERÉKPÁROS (saját kerékpáros lámpával ellátott) átkelőhelynél a jobbra kanyarodó autós hogyan oldja meg a SZABÁLYOSAN és ezzel egyidejűleg a megszokott gyalogostempónál gyorsabban felbukkanó biciklis átkelők életben hagyását?

fromdtod 2009.09.19. 18:24:15

@Shopping : Én meg megyek biciklivel a rákospatak melletti bicikliúton, ami egyszer csak átmegy egy hídon, bevallom leht, hogy itt ki van téve, hogy gyalogos híd is, valszeg az is, és egy anyuka gyerekkocsival megy át rajta. Középen. Én lelassítok mögötte, megyek 3-mal. Várok, várok, majd jelzek egy bipbipet, hogy elmennék mellette. Na amit kaptam. Vannak hülye kismamák is.Meg attól, hogy gyereked van, ne csak a többi embertől várd el, hogy vigyázzanak a gyerekedre, hanem megelőzően gondolkodva vigyázz rá Te is.

kovácske 2009.09.19. 18:25:31

@Shopping : te is az vagy (bringás).

kispista2 2009.09.19. 18:29:08

@Forest: Ha a gépjármű a kreszt betartva közelíti meg a zebrát, akkor kizárt hogy a gyalogos lelépése bárkit is veszélyeztetne. Ha bármilyen tárgy akadályozza a zebrán átkelő gyalogos észlelését, akkor a kocsi kell lassítson.

Kanyarodó főútvonal:

(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik

a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel

- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá

(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén

a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,

Vagyis kanyarodó fűútvonalon haladva is a gyalogosnak van elsőbbsége! Tehát kedves forest, javaslom olvasd át a kreszt, mielőtt mág párszor így beégnél!

ErdosG 2009.09.19. 18:34:36

Én úgy tudom, hogy 18 év alatt a biciklist gyalogosként lehet értelmezni (tehát mehet a járdán, zebrán). Nem én találtam ki, átmentem a zebrán biciklivel (tudom, szarjak sünt), autós vörös fejjel ordít, pont beáll a rendőrautó mögé, zsaru kiszáll, az mondta.
Tudom ezért is fogok kapni, de kanizsán biciklivel járok be edzésre (2km az egerszegi út mellett, 2km a hetes elkerülő mellett, utána belváros). A belvárosi részen vannak kisebb forgalmú utcák, ott azokon megyek az úttesten. Az egerszegi út melletti járdán kint van a bicikli/gyalogút tábla (pedig néhány helyen max 1m széles), ott azon megyek. A hetes elkerülő mellet kb 3 m széles járda van, kövezzetek meg, én azon megyek végig, nem megyek le a kamionok közé a szűk 2*1 sávba.

kispista2 2009.09.19. 18:36:23

@kispista2:
"
Vagyis kanyarodó fűútvonalon haladva is a gyalogosnak van elsőbbsége! Tehát kedves forest, javaslom olvasd át a kreszt, mielőtt mág párszor így beégnél!
"
Ez amiatt is logikus, mert a járda irányába semmi sem jelöli a kanyarodó fűútvonalat (a felfestés a járdáról nem feltétlenül látszik jól, főleg ha kopott).

ErdosG 2009.09.19. 18:37:54

@Reggie: akkor a zsaru is hülye volt... :D

kispista2 2009.09.19. 18:38:57

@ErdosG: Főútvonalon mehet 12 év alatt a járdán. Zebrán jobb betolni az autós elé a kerékpárt, ha szabályos volt, meg tud állni, ha nem, vesz egy új kerékpárt meg lökhárítót és tanul az esetből.

Reggie 2009.09.19. 18:40:08

@ErdosG: ha ez megnyugtat teged:)

kispista2 2009.09.19. 18:41:36

@ErdosG: Valószínüleg a rendőr látta, hogy te óvatosan haladtál, az autós meg fődíjas tapló volt.

Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 18:44:07

@ErdosG:
Azért ha lehet, ne bátorítsuk a gyerekeket, hogy biciklizzenek keresztül a zebrán, mert joguk van rá...

kispista2 2009.09.19. 18:44:26

A Döbrentei téren a kerékpárút kétszer is keresztezi az úttestet, de mindkétszer a gépjárműveknek van elsőbbségük, de zebra is van a kerékpárút mellett. Vagyis gyalogosként elsőbbségem van, míg kerékpárosként nem. Mégsem kapom meg gyakrabban az elsőbbséget, ha leszállok a kerékpárrol, mint amennyiszer egy autós lemond az elsőbbségéről ha a kerékpáron ülve várok a macisajt alatt.

flimo13 2009.09.19. 18:45:30

@Legelő Őse: egyedülálló fiatal szemszögéből még igazad is lehet, mert annak csak a saját valagát kell cipelnie.

kalaius 2009.09.19. 18:47:13

Kedves Feri, tényleg régen tetted le a vizsgát. Kanyarodó autóssal szemben a zebrán átkelő puhatestűnek elsőbbsége van. Ha ez Józsi, amint futva tol egy talicskát 15 km/h-val, akkor is. Ha úttal párhuzamosan futó bringautat keresztezel kanyarodás közben, akkor meg figyeled már előre, hogy vajh' közlekednek-e rajta, és kanyarodás előtt visszanézel. A postból az jön le, hogy eddig mindenki megúszta, és nem okoztál balesetet. Remélem, ez így is marad. Persze, a bringásnak is lehet annyi esze, hogy belegondol, mi van, ha épp egy hozzád hasonló autóvezetőt "sodor" az útjába a sors, és akkor a saját érdekében leszáll, és áttolja a zebrákon.

Cradle 2009.09.19. 18:54:00

@kalaius: jobb ha hibás ismereteid birtokában nem próbálod meg a nem létező elsőbbségedet mindenáron érvényesíteni. Kerékpáron áthajtva a zebrán te leszel a hibás ha elütnek. Azért merem ezt biztosan állítani mert egy barátom mesélte nemrég hogy eléhajtott egy fiatal kölök biciklivel a zebrán és elütötte. Természetesen jött rendőr stb a végén a srác apjának ki kellett fizetni a kocsiban esett kárt.

Cradle 2009.09.19. 18:59:35

@fromdtod: Miért nem mondtad neki, hogy "Kérem legyen kedves elengedni!" ? Valószínűleg nem kaptál volna üvöltözést. A te bipbiped olyan mint az autó kürtje. Ne használd ha nem létező jogaid akarod érvényesíteni. Olyankor inkább KÉRJ. Nekem legallábbis így tanította apám, nagyjából egy időben azzal hogy megtanított biciklizni. Tartom magam hozzá és csodák csodája nem üvöltött le még senki.

wagabound 2009.09.19. 19:00:09

Nekem az a különös, hogy a kerékpárosok afféle kaméleonok. Járműnek kijáró jogokat követelnek, miközben eszükben sincs betartani a járműközlekedés alapvető szabályait. Az autó nem süvít a járdán, nem megy szembe az egyirányú utcán, nem sunyít át a tiloson kvázi-gyalogosként, a kerékpáros ellenben...

A közlekedés összetett dolog, a résztvevőknek be kell tartaniuk bizonyos szabályokat, és alkalmazkodniuk kell egymáshoz. Nekem az a bajom a kerékpárosokkal, hogy döntő többségüknél ennek nyomát sem látom.

ErdősG: "Azért ha lehet, ne bátorítsuk a gyerekeket, hogy biciklizzenek keresztül a zebrán, mert joguk van rá... "

Nagyon nagy igazság!

kafferbivalybalamber 2009.09.19. 19:04:30

@ErdosG: "Én úgy tudom, hogy 18 év alatt a biciklist gyalogosként lehet értelmezni (tehát mehet a járdán, zebrán). "

Hogy a rendőr ilyen hülye, aki mondta neked, az rendben van, azért ment rendőrnek. De hogy te meg elhiszed, mikor ott ülsz egy netre kötött számítógép előtt, ahol 1 perc alatt megtalálod a KRESZ-t...

Der Beste 2009.09.19. 19:09:52

Lehet, hogy szelektív a hallásom, de sokkal több olyan esetet hallottam a híradókban, amikor zebrán gyalogost gázoltak, mint olyat, hogy zebrán biciklist.

Az a biciklis, aki átteker a zebrán, az, saját tapasztalatom szerint, tud vigyázni arra, hogy ne ölje meg magát egy "csakazért is átmegyek 35-el a kanyarodó Ural elött" művelettel.

Az az autós, aki szabályosan, a gyalogosokra ügyelve kanyarodik be jobbra, az még egy 52-el robogó Lance-t is észre fog venni.

kispista2 2009.09.19. 19:17:11

@wagabound: Az autós az egész járdát elfoglalja parkolás közben, és padlógázzal átszáguld a 3 mp-es piroson. És már jópár autót láttam a járdán hosszában közlekedni. Arról már ne is beszéljünk, hogy a gépjárművek hány százaléka áll meg a zebra előtt!

schdl (törölt) 2009.09.19. 19:20:35

@kispista2: Az, hogy egyesek nem tartanak be szabályokat, az téged NEM jogosít fel arra, hogy hasonlóképp cselekedj. Ha így teszel, segget csinálsz a szádból, és ennyi erővel saját magad is köpködheted.

MorgenStern 2009.09.19. 19:20:53

javaslom az autóvezetőknek, hogy a gyalogos átkelő előtt szálljanak ki a gépjárműből, és legyenek oly szívesen áttolni azt, és akkor egész biztosan nem fognak elgázolni sem gyalogost, sem biciklis, sem babakocsit...

kispista2 2009.09.19. 19:22:28

@schdl: Ezt ki mondta? Wagabound jött azzal a hülyeséggel, hogy mennyire szabálytalanok a bringások, bezzeg az autók nem.

BettyBoopyy 2009.09.19. 19:23:23

Nos, kb két napja én is majdnem elütöttem egy biciklist. GYALOGOSKÉNT!! A paraszt természetesen úgy gondolta, hogy leszarja azt, hogy a zebrán zöld van, semmibe vette a felfestett vonalat és szépen döcögve keresztül ment a zebrán, és mi gyalogosok kerülgettük. Szóltam neki, h baszki... piros, és kb mintha meg sem hallotta volna. LEgközelebb lerúgom, akkor kifizettethetem vele a letört cipősarkam is???:D:D:D

2009.09.19. 19:24:51

@schdl:
Próbálom megérteni, hogy hogy jön ez ide... :-)

2009.09.19. 19:27:17

@ErdosG:
„...18 év alatt a biciklist gyalogosként lehet értelmezni...”

hogymicsoda? :-D

2009.09.19. 19:32:41

@kispista2:
A kanyarodó főút – tudtommal – kvázi egyenesen megy. (Ok tudom kisebbfajta logikai bukfenc, de ez van :-) )
Tévednék?

azekezetnelkulitelseolvasom 2009.09.19. 19:38:34

@Der Beste: hát nem, kerékpárosok is és gyalogosok is igen gyakran esnek abba a hibába, hogy rosszul mérik fel a szituációt. Egyébként kedvencem a fiatal anyuka babakocsival, aki megmutatja hogy jól működik a fékem, pedig én vagyok az utolsó a sorban, mégis lelép elém. Én gyalogosként elengedem az autókovojt, mert sokkal kevésbé szennyezi a levegőt, mintha miattam lefékez, és újraindul. Sajnos nincsek oktató kisfilmek mint régen (Országos Közlekedésbiztonsági Tanács) pedig ráférne a népekre, mert nagyon sötétek szószerint is, meg átvitt értelemben is. Itt van az ősz újra, jó lenne ha nem feketét feketével hordanának az emberek, bármennyire is siralmas a helyzet ebben az országban:( A kerékpárosoknak viszont igen drága lehet az energiájuk, mert nagyon nem szeretnek fékezni, megállni.

azekezetnelkulitelseolvasom 2009.09.19. 19:40:31

@BettyBoopyy: és ilyen esetek azért vannak nap mint nap, mert nincs pl. sarki-utcai rendőr, aki megállítaná őket

kispista2 2009.09.19. 19:40:42

@Quentin, Montargis-ból: Nem szükséges indexelned, és a főútvonalon haladva a többi járművel szemben elsőbbséged van, de a gyalogosokkal szemben nincs! Ezt külön kiemeli a kresz! Pont azért, amit feljebb is leírtam.

kispista2 2009.09.19. 19:45:06

@kala majka: A gyalogosnak van elsőbbsége. Pont. Ha lemond róla örülj neki, de ha egy mellékútról mondjuk 10 autóból az utolsóként hajtasz ki a főútra, de már éppen jön egy ifa, megállsz, vagy úgy gondolod az ifa mondjon le az az elsőbbségéről?
Akkor szennyeznél a legkevésbé, ha nem autóval járnál! Érdekes, amikor a zebrán megállásról van szó, mennyire érdekel egyeseket az a plusz pár százalék környezetszennyezés, miközben leszarják hogy amúgy mennyit szennyeznek.

"A kerékpárosoknak viszont igen drága lehet az energiájuk, mert nagyon nem szeretnek fékezni, megállni. "
Te beszélsz aki nem állna meg a babakocsis anyukának?

kispista2 2009.09.19. 19:46:15

@kala majka: A rendőr téged is megállítana, ha csak hirtelen fékezéssel tudnál megállni a zebra előtt, mert ez azt jelentené, hogy nem elég körültekintően közelítetted meg.

spawn666 2009.09.19. 19:54:33

@Serio:
Melyik ország KRESZ-ét tanultad okoska ????

testarossa 2009.09.19. 20:00:12

Vazz, az előbb majdnem elcsapott egy mellékútról kihajtó hülye autós. Pedig nem is a zebrán hajtottam, lámpám volt, ideje is lett volna észrevenni. Figyelemmel vezetni, emberek!

flimo13 2009.09.19. 20:05:46

@kispista2: én gyalogosként elengedem őket, ha utána tiszta az út, pont ilyen megfontolásból.

szaGértő 2009.09.19. 20:07:10

@M. Péter: De az se azért történt, mert úgy döntött, hogy joga van balesetet okozni.

kispista2 2009.09.19. 20:09:38

@flimo13: Természetesen le szabad mondani az elsőbbségről, én is gyakran megteszem autósként, gyalogosként és kerékpárosként is. De ha valaki él az elsőbbségével, nem kezdem el anyázni, hogy miért nem engedett be maga elé.

kispista2 2009.09.19. 20:11:33

@szaGértő: Hány baleset történt azért, mert az autós azt hitte joga van zebrán előzni, de a gyalogosnak nincs joga lelépni elé?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.19. 20:17:26

@Serio: A biciklista nem számít gyalogosnak, csak akkor, ha leszáll és tolja. Ha nem száll le, a zebrán nincs elsőbbsége.

Reerenciaként ajánlom ezt: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf (5. oldal, 1. pont, utolsó bekezdés)

flimo13 2009.09.19. 20:18:56

@BettyBoopyy: azokat én is nagyon rühellem. Meg az Andrássyn a szervízút melletti járda zebráját nem egyszer állják el teljesen biciklis hordák, mert leszarják a pirosat, de annyi életösztönük még maradt, hogy csak a szervízúton mennek át. Aztán néznek barátságos arccal, ahogy nem férnek el tőlük, épp hogy csak szórólapot nem osztanak a biciklizés előnyeiről.

M. Péter 2009.09.19. 20:20:22

@Quentin, Montargis-ból: Nem, de a tobbseget igen. A helyi ujsag 7 balesetrol irt, 18 eves lany ment volna haza kocsival reszegen a diszkobol, nem erkezett meg, sofor+1 baratno halott (feherboruek, mielott valaki ciganyozni kezd), egy masik lopott kocsival lampaoszlopnak ment, stb. Ezenkivul tobbeket eliteltek mozgasserult-igazolvany jogosulatlan hasznalata miatt. Ezenkivul egy motoros ismerosomet masodszor is eltiltottak a vezetestol kozuti veszelyeztetes vagy valami hasonlo miatt, bar ez nem volt az ujsagban. Kerekparos altal okozott balesetrol nem hallottam.

@szaGértő: Aki 60-nal megy egy egysavos egyiranyu utcaban a forgalommal szemben, szerintem mar eldontotte, hogy neki mindenhez joga van.

Secnir 2009.09.19. 20:21:22

biztos hogy ez Denberecenben volt, nem pedig Debcerendecenben?

Don Blasius 2009.09.19. 21:13:32

@egyittlakó:
Azt már bezárták, bár nem értem, előtte is zárt osztály volt.:)

@Secnir:
A kép fotosop, Debrecenben nincs ennyi villamos elágazás!:)

2009.09.19. 21:20:09

@kispista2:
Ok, stimm, igazad van.
(Ez elég nagy baromság ilyen formában, de ha ez van, hát ez van. :-) )

Devil 2009.09.19. 22:06:39

@M. Péter: A szemelyi seruleses baesetek 10%-at okozzak kerekparosok de kozben a forgalomban csak 2-3% az aranyuk (2008-as adat). Most ezt lehet igy-ugy magyarazni - csak ugy nem hogy nem okoznak balesetet es abban nem serul meg senki.

Devil 2009.09.19. 22:12:33

@Landstorm: Ja. Sot a teherautot, buszt, villamost is at kellene tolni a zebranal, az lenne am az igazi!
Sot, nem csak ott hanem - ahogy egynemely veresszaju bicajosok szoktak kovetelni - mindenhol ahol mar tortent (vagy tortenni fog?) gyalogos-gazolas vagy egyeb baleset. Vagy megvan az esely ra hogy tortenjen. Tehat mindenhol.
Na es mi lesz a vonatokkal? Hajokkal? REPULOKKEL???

kispista2 2009.09.19. 22:28:03

@Quentin, Montargis-ból: Bocs, de miért baromság? A kocsiban ülve tudod hogy kanyarodni fogsz, de a gyalogos nem tudja ezt, mivel nem indexelsz és a járdáról az sem látszik gyakran, hogy a főútvonal kanyarodik.

@Devil: 95%-bal legalább csak a kerékpáros sérül meg.
"Sot, nem csak ott hanem - ahogy egynemely veresszaju bicajosok szoktak kovetelni - mindenhol ahol mar tortent (vagy tortenni fog?) gyalogos-gazolas vagy egyeb baleset. Vagy megvan az esely ra hogy tortenjen. Tehat mindenhol."
Ezt hol olvastad komolyan leírva? Mert ezt iróniából írták le, mert egy könnyű sérüléses baleset után letiltották a kerékpárosokat a Margit-hídról (de azt sem tudjuk hogy ki volt a hibás), míg a zebrán gázolás után soha sem történik semmi. De mondhatnánk tucatnyi más balesetveszélyes helyet, ahol semmit sem csinál a rendőrség. Egy egyszerű balesetet teljesen túlreagált a rendőrség, és legalább 6 sün állt a margit-hídon, miközben az andrássy úton egy sem volt hogy a beragadó hülyékkel valamit csináljon.

igazi hős 2009.09.19. 22:39:58

@uni1002: Azok a feljárókat is azok a mesteremberek rakják le, akik a csatornafedeleket teszik szintbe. 2-3-5 centi? Úgy is átveszik. Mi meg kerülgetünk, fékezünk.

@Quentin, Montargis-ból: Nem, a trekking kerekében nekem is 3 bar van, de azzal nem is nyomok 30-a tempót. 2 colos puha keréken nem gond a járdaszél, de azzal nem hasít az ember. (Nem tudom az átlagbringás mennyit törődik a bringájával, én szét tudom szedni golyókig, sőt öszse is tudom rakni. Viszont láttam már többéves szurkot autóból leengedni -mert olajra már alig hasonlított-, miután bevitték a szervízbe, hogy "kicsit rángat meg füstöl".)

igazi hős 2009.09.19. 22:43:12

@gattamorte: Szabályosan nagyon sok helyem lehet, de sajnos úgy lassú.

2009.09.19. 22:43:37

@kispista2:
Mert ugye általában, gyalogátkelő híján nincs elsőbbsége egyenesen haladókkal szemben. Ha viszont a főútról nem térsz le, akkor egyenesen haladsz, hiába megy az út spirál alakban... mégis elsőbbsége van...

Ha meg így jobban belegondolok, akkor azt sem feltétlenül fogja érteni miért álltál meg, ha nincs gyalogátkelő?!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.19. 22:51:51

@Devil: Mondjuk ez szerintem az alma és a körte összevetése.

A biciklisták és a gyalogosok azért nagy arányban részesei személyi sérüléses baleseteknek, mert "puhatestűek", azaz ütközésnél nem védi őket semmi. Ez nem bizonyítja, hogy szabálytalanabbak az autósoknál. Figyelmen kívül hagyod, hogy az autósok rengeteg személyi sérüléssel nem járó balesetet okoznak.

Azt is érdemes megnézni, hogy azoknak a sérüléses baleseteknek, amelyben biciklista is van, hány százalékát okozza biciklista, és hány százalékát más. Erre is van adatod? Esetleg forrásod is?

igazi hős 2009.09.19. 23:00:02

@Quentin, Montargis-ból: Így van, de a gyalogos nem lát macisajtot alatta a kanyarodó főút táblájával, ezért nem lehetsz biztos benne, hogy téged nem hisz kanyarodó, azaz alárendelt autósnak. Ezért inkább engedd tovább. Nekem legalábbis így oktatták az ősidőkben.

Forest (törölt) 2009.09.19. 23:23:44

@kispista2: "Vagyis kanyarodó fűútvonalon haladva is a gyalogosnak van elsőbbsége! Tehát kedves forest, javaslom olvasd át a kreszt, mielőtt mág párszor így beégnél!"
:) Ez nagyon kedves :)
Egyébként igaz, elkeveredtem a kanyarodó főúton haladók és az aálrendeltz útról egyenesen ráhajtók között (tudtam hogy van olyan szitu itt, hogy a gyalogosnak nincs elsőbbsége)
Tehát: A kanyarodó főúton haladónak elsőbbséget kell adni a gyalogos részére, de csak ott, ahová a kanyarodó érkezik. (Ez így jogos) Viszont ha az alárendelt útról érkezik valaki a kanyarodó főútra, (azaz az érkező fizikailag egyenesen továbbhalad, azaz nem kanyarodik) akkor már nincs elsőbbsége a kedves gyalogosnak. Nem tudom ez világos-e?
A másik kérdés, az hogy a gyalogos a zebráról lelépve tud-e veszélyeztetni gondolom nem kérdés. Tipikus eset, tizenéves rohan a buszhoz, "kirobbanó formában".
De ha már voltál kedves idézni, engedd meg hogy én is megtegyem:
"21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."
Továbbá, ha nem kijelölt gyalogátkelőhelyről beszélünk a gyalogos még csak nem is zavarhatja a gépjárműforgalmat:
"21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
Továbbá:
"21. § (9) A gyalogosnak tilos
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;"
Tehát összefoglalva:
Kijelölt gyalogosátkelőhelyről lelépve sem veszélyeztethet, ahol elsőbbsége nincs még csak zavarni sem zavarhat, szabad kilátást gátló akadály mögül az úttestre lépni kifejezetten tilos.
Tudom, az autósok meg lassítsanak le.
Az alapkérdésre visszatérve azonban a kerékpáros továbbra sem gyalogos, hanem jármű. Járműre vonatkoznak a gyalogosokra vonatkozó szabályok? Csak kérdezem...

Devil 2009.09.19. 23:49:47

@promontor: Nem, de ha megkerdezed a rendorseget, talan valaszolnak. Az ORFK honlapjan lehet ilyen statisztikakat talalni.

@kispista2: Kb 20 ilyen velemenyt olvastam es tele van a hocipom veluk. Menj a kerekagyra es olvasd vegig, ha sok idod van.

De hat ez eleg OFF.

knajf 2009.09.20. 00:33:02

Hozzá szeretnék szólni a témához, mivel BKV helyett bicóval járom pestet úgy, ahogy van. Alapvetően autós vagyok, 5 éve van jogosítványom és nem dísznek használom, csak mióta beköltöztem, csak a bringának látom értelmét, mert sokszor gyorsabb mint a bkv nameg ingyenes, a veszélyt meg az E.Ü. hátulütőket leszámtítva. Alapvető probléma, hogy nincs megoldva a biciklis közlekedés, emiatt nem várhatja el senki a tökéletes közlekedést(hollandia, németország, sok más külföldi állam). jómagam forgalomban is tekerek a körúton, de mindig kívül, és az autók tempóját próbálom tartani, nem feltartani őket, úgy próbálok menni, mint autóval, nem is volt nagy problémám még. A pirosaknál megállok ahol kereszteződés van, a gyalogoskereszteződéseken meg átcsurgok 2-vel, lassabban mintha leszállnék róla (apropo a leszállás felejtős, több energia menne el a fel-le szállásra mint magára a távolság leküzdésére). Minden bringás érdeke lenne figyelni ezekre, a fülhallgatós témákra meg kivagyok, sztem veszélyes... bicikliúton még jó, de forgalomban áh, csak veszélyforrás, annyit meg nem ér meg a testi éppségem, az anyagi oldaláról nem is beszélve...
Biztonságos közlekedést kívánok mindenkinek!

u.i.: látni és látszódni mindig!!!

Csigabá 2009.09.20. 01:55:23

@Serio: "A biciklista jelen esetben gyalogosnak számít. Attól még, hogy ő is megszegte a kreszt (mert nem tolja a járművet hanem rajta ül), a zebra előtt az autósnak elsőbbséget kell adnia."

Helyes. Ugyanazon logika alapján gyalogosnak számít a zebrán áthaladó autós is - mert zebrán halad át, nemdebár? - azt most ne tárgyaljuk, hogy az autó a zebra csíkjaira merőlegesen vagy azokkal párhuzamosan halad (mert egy, a járdára tett kerülőúttal megoldható az is, hogy a gyalogátkelőhelyen éppen a csíkokra merőlegesen haladjon át az autó :D).

Eccer gondókoggyuk, osztán beszéjjük/írjunk. Jó-é? :D

Amúgy a "zebra előtt" nem kell elsőbbséget adni, az ott közlekedőknek csak a szájuk jár, nem elsőbbség. A kijelölt gyalogátkelőhelyen (olvasd: zebrán) közlekedő gyalogosoknak (meglepő: a jóérzés megköveteli, hogy a három- vagy négykerekű babakocsiban közlekedőket is annak számítsuk :)) viszont vita nélkül elsőbbségük van. Nem azé' mert "ja KRESZ asszongya" hanem azért mert olcsóbb így autósnak, gyalogosnak egyaránt.

kell az 2009.09.20. 03:11:17

Amúgy Debrecenbe sokkal vadabb a közlekedés mint Budapesten
minden lámpa egy kisebb verseny
amúgy meg a posztírója volt lassú hogy nem tudott előtte áthajtani

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 08:20:48

@efes: Aztaku*va...ilyen magyarázatot még nem hallottam...

Swank 2009.09.20. 09:23:30

Jó poszt, tipikusan az az eset amikor a bringás (tisztelet a kivételnek) azt hiszi, hogy járdán közlekedve gyalogosnak számít, de csak gondolja, mert a kresz-t nem ismeri :) plusz van még pár olyan elvetemült is amelyik még azt mondja, hogy nem kell ismerni a kresz-t, mert nem kellet vizsgáznia belőle (az ilyen idióta).

Nem tudom, hogy a biciklis utak kijelölésére milyen módon rakják fel a útburkolati jeleket, de elég minőségtelen szar, és sok helyen nem látszik (Táblát meg esetleg nem cserélték le, hogy bicó út is van). A múltkor egy BKV-s vezető csapott majdnem el egy bringást, bár ő tudhatná, hogy mire kell figyelnie az útvonalán.

Amíg nem lesz normális biciklis út, addig nem fog változni. Plusz amíg pár biciklis nem foglalkozik azzal, hogy az autó jobbra indexel, addig néha el-el ütnek egyet :)

Én örülnék neki, ha a biciklire is kellene valamilyen úton-módon biztosítást fizetni, mert akkor nem zavarna, ha elcsapnám a szabálytalanul közlekedőt :)

flimo13 2009.09.20. 12:21:31

@igazi hős: sajnos a kocsi is lassú szabályosan, akkor most hajthatok én is gyorsan?:)

M. Péter 2009.09.20. 14:27:16

@Devil: Forras? Van olyan statisztikad, amelyben az okozott balesetek sulyossaga is benne van. A gepjarmufelelossegbiztositasom ara a kerekparbiztositasomnak kb. 50-szerese, es ez utobbiban benne van lopas, tuzkar, vizkar, oszkar, es adminisztracios koltseg es a biztosito haszna a kis osszegbol nagyobb szazalek, tehat a biztosito szerint a gepjarmuvel altalam okozott kar varhato erteke tobbszazszorosa a kerekparral okozott kar varhato ertekenek.

A helyi ujsagban van atlagban naponta legalabb egy hir valamilyen autos altal okozott sulyos balesetrol, reszegen elutott valakit, lakott teruleten 120-szal belerohant egy hazba, olyanrol viszont nem olvastam, hogy egy reszeg biciklis belehajtott a buszmegalloban varakozokba es 3-at megolt, vagy ket biciklis a kozuton versenyezett es halalra gazolt egy autost, vagy egy biciklis elgazolt egy szabalyosan kozlekedo autost, megallas nelkul tovabbhajtott es otthagyta aldozatat meghalni az ut szelen. Biztos azert, mert a sajto a nemzetkozi biciklismaffia kezeben van, azert nem hozzak le az ilyen cikkeket.

igazi hős 2009.09.20. 21:10:59

@flimo13: Nem, de választhatsz gyorsabb járművet...

neszta 2009.09.20. 21:35:14

Debrecenben a biciklisektől félni kell akár kocsiban ülsz akár gyalogos vagy... volt olyan hogy mentünk az úton és a biciklis néz, hirtelen bevág a kocsi elé aztán vissza. utána meg egy ideig nézi a halálra rémült sofőrt és röhög. -.-
a másik meg: a járdán mentem, rengeteg emberrel együtt, mögöttem biciklis rám csengőzik elengedem, (járdán befurakodtam másik rakás ember közé majdnem eltapostak ők is) erre beszól hogy ő haladna... (mintha én nem...) most erre mondhatom neki hogy akkor menjen le az útra mert ez járda?! na mindegy...
nemtom, nem vagyok otthon a biztosításos dolgokban... de nekem logikusnak tűnik hogy egy jármű biztosítása aminek egy alkatrészének javítása kerülhet annyiba mint a másik jármű teljes összege kicsit magasabb... biciklivel nem lehet akkora kárt okozni, tény. attól még nem kéne veszélyeztetni... kövezzetek XD

glinolid 2009.09.20. 22:03:59

Tegyük fel, az Andrássy úton a Bajcsytól a Hősök-teréig sárgán villognak a közlekedési lámpák. Ezen a szakaszon 100-200 m-es távolságokban kijelölt gyalogos átkelőhelyek követik egymást (kb 15-20, de lehet több). Tehát, ebben a felvázolt helyzetben minden gépjárművel közlekedő feltétel nélkül 20-30 km/h-ra lassít minden egyes átkelő előtt, vagy figyelmen kívül hagyva a KRESZ ide vonatkozó szabályait, 50-60 km/h átlag sebességgel, lassítás nélkül abszolválja az adott szakaszt? Ide rakjon egy X-t, aki a KRESZ szerint jár el.
Mint kerékpáros az adott szakaszon az ismert körülmények miatt járdán vagyok kénytelen közlekedni - Oktogon után járdán kijelölt kerékpár/gyalogos járdán -, ezért minden egyes átkelő esetében 100-200 m megtétele után le kell szállni és gyalog átkelni a zebrán, amit persze nem teszek. De, nem is játszom az eszem mint a szent és minden szabályt betartó autósok :-)

kispista2 2009.09.20. 22:14:14

@glinolid: 50-nel is mehetsz, ha meg tudsz állni az esetlegesen lelépő gyalogos előtt! Ha meg valami takarja a zebrát, akkor a 20 km/h is sok lehet.

glinolid 2009.09.20. 22:20:55

@kispista2: Én is leszállhatnék, de jól látom az autókat.

glinolid 2009.09.20. 22:33:09

@kispista2: Lakhelyem környezetében van egy körforgalom, kijelölt gyalogos átkelőhellyel. Sokszor futok arra (max 12 km/h csak kocogok, egyébként ennyivel szoktam tekerni zebrás átkeléskor), de a safjorok 70 % figyelembe sem vesz. Nekem kell elengednem őket. Kíváncsiságból, jó párszor autóval is közlekedtem arra, hogy tudjam az okát miért nem észlelnek időben. De nem értem, mert kb már 60 m távolságból jól belátható az egész csomópont. Szóval csak egyszerűen nem engednek át. Pedig mire oda érnek jó ha 15-20 km/h haladnak és elvileg meg kell adni az elsőbbséget a körforgalomban közlekedőknek.

neszta 2009.09.20. 22:53:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: hali :) olvastam ám, csak kussban :P most is lehet jobb lett volna úgy XD

teabore 2009.09.21. 08:34:58

@kispista2: ááááááááá
Mintha lenne olyan a KRESZ-ben, hogy zebra előtt állni 5m-ig tilos állni. Ha mégis áll ott valaki, nem hajthatsz el mellette megállás nélkül - ha Debrecenről van szó, pl. a Csapó u. ilyen. Külső sáv parkoló végig, állandóan ott parkolnak - szóval ez kivételesen egy olyan helyzet, amit a KRESZ is szabályoz :)
Ja, kerékpározom, és jogsim is van.
És Debrecenben most csináltak kerékpárutat, eddig nem volt, tehát még nem alakult ki a kerékpáros-kultúra; érdekes egyébként, hogy környékbeli településekkel kerékpárút már vagy 10 éve köti össze Debrecent...

teabore 2009.09.21. 08:36:14

Ja, zebrán áttolom a kerékpárt, de ha a gyalogos tempójában tekerek át velük együtt, az miért baj?

kpetya 2009.09.21. 08:53:15

@teabore:

Mert amig tekersz addig jármű vagy és elsőbbség csak a gyalogosnak jár.

teabore 2009.09.21. 08:58:00

Értem, ezért tettem fel úgy a kérdést, hogy "velük együtt".

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.21. 09:21:52

@teabore: Akkor semmi. Viszont a poszt nem erről szólt.

teabore 2009.09.21. 09:36:55

@promontor: igen, olvastam :)
Úgy gondoltam, ez egy megvitatásra érdemes kérdés.

M. Péter 2009.09.21. 11:08:25

@neszta: Felelossegbiztositasrol van szo, vagyis a masoknak okozott karrol. A sajat jarmu javitasanak koltsege nem szamit.

neszta 2009.09.21. 16:20:18

@M. Péter: okés, és ha biciklivel belehajt az ember egy kocsiba pl. akkor az ugyanannyi kárt tehet mintha egy kocsi hajt bele egy másik kocsiba? szerintem logikus ha kocsival nagyobb kárt tudsz okozni akkor drágább is :S bár lehet ez csak nyakatekert női logika...

M. Péter 2009.09.21. 19:02:46

Pontosan. Es ebbol kovetkezik, hogy a balesetek csokkentesenek legjobb modja nem a kerekparosok anyazasa, hanem a szabalyok jobb betartasa.

neszta 2009.09.21. 23:43:48

@M. Péter: ez stimmel, de ettől még a biciklis is betarthatná a szabályokat, nem? Többek közt a saját testi épségük érdekében is. Ahogy gyalogosoktól is elvárható hogy ne ugráljon a biciklis/kocsi elé... A poszt lényege az hogy veszélyes mikor a biciklis a zebrán úgy megy át, hogy rajta ül a biciklin (nem, nem mikor "lépésben" halad mivel ált nem is úgy teszik, legalábbis nem sok olyat láttam) mert a kocsival hiába lassít az ember és áll meg a zebra előtt nem feltétlen van felkészülve arra, hogy bevág egy biciklis. Főleg mert a biciklisnek alapból nincs sok keresnivalója ott. Ahol biciklis átkelő hely van vagy mi az más kérdés ott jelölve van, számítani lehet rá, hogy jönni fog.
szal nem az a lényeg, hogy a biciklisek mennyire sokkal veszélyesebbek, miközben a kocsik meg mennyire nem, hanem az hogy konkrétan ez egy veszélyes dolog.
bocs késő van de remélem nem túl kusza

pengusz 2009.09.22. 08:25:07

Érdekes olvasni, hogy egyes emberek most a szabályok maradéktalan betartását követelik meg, miközben másik posztban meg arról mesélnek, hogy mivel ők TUDNAK vezetni, ezért simán mennek 70-nel lakott területen, 140-nel meg lakott területen kívül.
Természetesen ezzel most nem a bringást védem, de ennyivel ő is mondhatja, hogy 15 éve bringázik balesetmentesen, és ez a szabály rá nem vonatkozik nem? :)

S@nyci ®. 2009.09.22. 15:19:01

Hmmmm.....
Emberek. Mind állat.Mindegy mivel közlekednek a másikat okolják. Gyalog sem megy nekik.

S@nyci ®. 2009.09.22. 15:34:00

Kezdjük az alapoknál.
Minek a röviditése a KRESZ?
Ha nem tudod pontosan, akkor megbuktál!
Ne hibáztasd a másikat! D

S@nyci ®. 2009.09.22. 16:21:39

@neszta:
Gondolom, már egy hetes a jogsid. D
Profi lehetsz.
Még nem okoztál balesetet.
Lehet, hogy már nyolcan meghaltak miattad.
De te nem vetted észre. D

cso zsi 2009.09.22. 16:48:11

@glinolid: A Hősök tere, és a Körönd között mintha egyáltalán nem volna bringaút.
Ekkor a szervizút biztonságosabb, és még csak le sem kell szállnod.
Viszont tele van "elsőbbségadás kötelező" táblával.

neszta 2009.09.22. 20:42:27

@S@nyci ®.: (nem titkoltan embervédő megfontolásból) nincs jogsim, (magyarul gyalogosként engem basztat mindenki, a biciklisek is) de szövegértés megy és lejött, hogy a sztori lényege nem az, hogy nyírjuk ki a bicikliseket vagy hasonlók, hanem hogy erre oda kéne figyelni.
persze felesleges szájtépés próbálkozni meggyőzni bárkit is hogy akár csak a saját érdekében cselekedjen így vagy úgy, ha egyszer mindenki csak a másikat anyázza és "ha neki lehet akkor nekem is én leszarom!" meg hasonlók. na igen, jó öreg magyar mentalitás, hol is lenne az ország enélkül... ^.^ de érdekes hogy pont nekem szólsz be és nem az említett embereknek akik pl. teszem azt rugalmasan kezelik a sebességhatárokat.
ja és ha elütnék valakit felteszem azt észrevenném. GTA-ban is előbb utóbb észrevettem... :P

khaleeji 2009.10.01. 23:34:03

Régen Dél-Franciaországban laktam, ott mindenhol volt kerékpárút, a bicklisek pedig szép szines bicajosruhákban , sisakban tekertek. Ott többnyire egészségmegőrzési, sportolási szempontból jártak biciklivel az emberek, és nem is volt ebből soha baleset.

Micsoda sokk volt ezután itthon, ahol a tipikus biciklis a háromfogú, borvirágos orrú józsi bácsi , aki kivilágítatlanul teker haza a kocsmából.
Nem csoda, hogy átlag napi 1,3 bicajost halálra gázolnak Magyarországon.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása