Feri bizonyára Budapestnek valami utópisztikusabb részén jár-kel, mert én bizony itt is azt tapasztalom rendszeresen, amit ő csak Debrecenben élt meg nagyobb intenzitással. Bár külön erről szóló poszt eddig még nem született, a kommentekben a zebrás és a kerékpáros írások után a kommentekben igen gyakran előjön ez a probléma. Nem csodálkoznék, ha a téma kapcsán sokaknak a mostanában nagyon aktuális Margit hídon történő - egyébiránt megtiltott - gyalogosok közt kerekezés is eszébe jutna, amit megénekelt már a Kerékagy és a BKV Figyelő is. Meg sokan mások. Olyan nagy dolog leszállni és nem veszélyeztetni sem gyalogost, sem autóst?
Vigyázat, Debrecenben a kerékpáros a zebra ura! Már régen tettem le a Kresz vizsgát, de úgy emlékszem, hogy a zebra hivatalos neve "gyalogos átkelőhely" és nem kerékpáros átkelőhely.
Aki városban vezet, az tudja, mennyire veszélyes, ha egy biciklis a járdáról hajt át a zebrán. A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé. A legdurvább az, amikor jobbra kis ívben kanyarodsz, mert ilyenkor a melletted járdán haladó kerékpáros gyakran a holttérben van. (Ha szabályos kerékpárúton menne, akkor is a jobbra kanyarodó kocsi a legnagyobb kockázat.)
Pesten járva-kelve előfordul az ilyen bátor kerékpáros, de szerencsére ritkán. Az elmúlt egy évben talán egy-két ilyen esetet láttam (persze a kerékpáros futárokat leszámítva). A múlt héten azonban néhány napot Denberecenben töltöttem és megdöbbentem: teljesen magától értetődően gurulnak a járdán, utána meg egyenesen leugratnak a zebrára.
Nem tudom elhinni, hogy ott nincs ebből sok baleset - bár lehet, hogy az autósok óvatosabbak. Naponta több ilyen esetet is láttam. Egy alkalommal erősen fékeznem is kellett, rápöccintettem a dudára is, mire a biciklis felháborodottan integetett, hogy neki zöld volt a GYALOGÁTKELŐHELY lámpája.
És a legnagyobb poén az volt, amikor egy ilyen zebrán keresztülhajtó kollégának a szabályosan, úttesten közlekedő kerékpáros is elsőbbséget adott :-)
Tényleg ekkora különbség van a városok közlekedési kultúrája közt, vagy csak rossz napon jártam a cívisek városában?
Babocza 2009.09.19. 12:44:28
avus · http://avus.blog.hu 2009.09.19. 12:51:06
Danessz 2009.09.19. 13:00:14
Tahó barom biciklisek, ilyeneket fejbe kéne vágni, ahányszor ilyet csinálnak. Legidegesítőbb bennük számomra ez.
-d(-_-)b- 2009.09.19. 13:23:18
Nálunk csak az öreg papák szoktak körülnézés nélkül kihajtani az autók elé, igaz, ugyanők ugyanezt megteszik a vagonerjükkel is...
schdl (törölt) 2009.09.19. 13:25:13
Emiatt tart itt ez az ország :D
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:29:35
Az a bicajos, aki gyalogosok között száguldozik, szimpla paraszt, ez evidens.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:32:26
Azt viszont kurvára nem értem, mi a faszt zavarja az autóst, ha áttekerek a zebrán, és nem leszállva bénázok ott percekig. Ő is gyorsabban át tud menni, ha én is gyorsabban.
2009.09.19. 13:34:02
keeeezdőőődiiikkezdődikkezdődikkezdődik... :-D
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:35:39
2009.09.19. 13:36:06
„Tahó barom biciklisek, ilyeneket fejbe kéne vágni...”
Lehetne a szórendet helyre tenni? Pl:
„Az ilyen tahó barom bicikliseket fejbe kéne vágni...”
Nem vagyok véresszájú kerékpáros aktivista (sem), de nagyon nagyon rosszul viselem, ha a barmokkal egy kalap alá vesznek.
köszi
2009.09.19. 13:40:46
Azt, hogy a zebrán csak tolva van elsőbbségük, aláírom (feltéve, hogy nincs a zebra mellett kerékpárút is, mert akkor már átgurulhat és még elsőbbsége is van.)
„...Meg persze egyébként is csak tolva lehetne átkelniük az úton, bár ez eléggé béna szabály...”
Na ennek szerintem fussunk neki mégegyszer. Volt ott valami lakott területtel, meg főúttal kapcsolatos megjegyzés is, ha jól csalódok, szóval ez így egy az egyben „nem áll, meg nem igaz” szerintem... ;-)
schdl (törölt) 2009.09.19. 13:44:29
2009.09.19. 13:45:08
Nem kell érteni. A lényeg, hogy ne tedd. ;-)
(Azért megpróbálom elmagyarázni. A szerencsétlen autós már azt hiszi, hogy végre elfogytak a gyalogok, és végre mehet. Szépen megindul, és egyszer csak kopp... döcc... döcc... és már át is ment egy, a semmiből előkerülő kreténen, aki azt hiszi magáról... (rosszabb esetben „hitte”), hogy ő a zebra királya. Például.)
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:45:38
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:46:13
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:47:09
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.19. 13:51:13
2009.09.19. 13:52:25
Kell látni nyilván, de majd egyszer figyeld meg mondjuk Szt István körút és valamelyik kis utca kereszteződést... emberek jönnek mennek, szép óvatos tempóban, és a bringás nem különül el a tömegtől. Értsd: semmi jele annak, hogy a zebrához közeledő két gyalog mögül nem vágódik ki egy barom, akit eddig eltakartak.
Ennyi.
2009.09.19. 13:53:16
schdl (törölt) 2009.09.19. 13:55:56
Fordulsz jobbra, ott zebra. Szépen megállsz. Átmennek a gyalogosok. Nézel jobbra - nem jön senki, nézel balra - nem jön senki. Elindulsz: ekkor beesik jobbról egy kerékpáros a kocsi elé. Ha tolod a biciklidet, akkor nincs akkora sebességed, hogy a két oldalrafordulás után (kb 2mp) beérj a kocsi elé a holttérből.
szaGértő 2009.09.19. 13:58:17
M. Péter 2009.09.19. 14:25:18
M. Péter 2009.09.19. 14:26:33
Danessz 2009.09.19. 14:51:40
2009.09.19. 15:05:48
„...Ha az minden autós betartaná a KRESZT, nemcsak ugatna róla, akkor nem lenne egy darab baleset sem...”
Mi a szösz? Csak a szabálytalan autósok miatt vannak balesetek?
A Margit hídon, kerékpáros által elsodort kislány balesetét is egy szabálytalan autós idézte elő? Ok, tudom káosz elmélet, meg minden... :-D
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.19. 15:10:11
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 15:40:53
flimo13 2009.09.19. 16:07:03
flimo13 2009.09.19. 16:08:07
flimo13 2009.09.19. 16:09:40
flimo13 2009.09.19. 16:11:46
2009.09.19. 16:15:32
Serio (törölt) 2009.09.19. 16:25:43
Aki városban közlekedik, és jobbra kanyarodásnál látja hogy zebra van, az csináljon úgy, mintha STOP TÁBLA lenne kint! Életveszélyesek a kanyarba lendületből "faroló" pszichopata autósok, gyalogosra és biciklisre egyaránt.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.09.19. 16:25:52
Serio (törölt) 2009.09.19. 16:30:51
ZEBRÁN A GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE. PONT.
A biciklista jelen esetben gyalogosnak számít. Attól még, hogy ő is megszegte a kreszt (mert nem tolja a járművet hanem rajta ül), a zebra előtt az autósnak elsőbbséget kell adnia.
gramercy 2009.09.19. 16:31:05
rendben van, de akkor a puhatestűek SE "jöjjenek a kresszel", amikor kitaposom a belüket 'oszt hajtok tovább.....
pudliho 2009.09.19. 16:32:28
kispista2 2009.09.19. 16:32:54
Dax 2009.09.19. 16:37:57
Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2009.09.19. 16:41:06
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 16:42:52
aachi2 2009.09.19. 16:43:40
igazi hős 2009.09.19. 16:48:36
A hajtáspasjtások persze mindez alól kivételek: nem lát és nem vigyáz semmire/senkire. (Nem írom ide, hogy "természetes szelekció", nehogy anyázzanak érte, de erősen gondolom.)
uni1002 2009.09.19. 17:00:55
Nyíregyházán kezd a dolog rémálommá válni.
Már eljutottunk egy olyan szintre, hogy a belvárosban más okból helyszínelő rendőrök orra előtt teszik ezt, a helyi újság szerint.
Olyan 3-4 éve kezdődött a biciklisek elszabadulása, azóta hetente-havonta egy-egy halálos, vagy súlyos sérülés történik valamelyik zebrán.
A múltkor egy hetven év körüli bácsi, miután elém vágott a kereszteződésben, a bringával, én satufékkel megálltam , mert takarásból jött, láthatatlanul, leordította a fejemet, hogy feljelent mert én őt "el akartam gázolni!"
Rá egy hétre, onnan nem messze, kismama, hátul üllő gyerekkel, szintén zebrán, mert merészeltem lassítani, ő kénytelen volt a kocsimat hátulról kerülni, ezt hangosan kifogásolta, megkértem, ha már öngyilkos akar lenni, legalább addig a gyermekét tegye le a bringáról.
Vagy, mikor gyakorló papák taposnak, utánuk a gyerek, a kis biciklivel, éppen tanulja az életet, hogy fog majd lecsapni, a gonosz autósokra. /ha túléli/. Rossz nézni, ahogy csinálják.
Tinilány, fülében a hallgatóval, már messziről látom, tapossa a pedált, tudatában sincs, hogy elfogyott a bicikliút, forgalmas útkereszteződés előtte, csak rohan, előreszegezett merev tekintettel, szerencséjére elég feltűnő volt, így nyomták a féket az autósok rendesen, nem lett belőle gázolás.
Valaki felvilágosíthatná őket, ha már a KRESZ-t nem tanulták, vagy direkt nem tartják be, belőlük lesz a szervdonor, nem az autóban ülőből.
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 17:01:36
Na ja, a te logikád szerint, ha a gyilkos nem gyilkol, akkor az emberek elszaporodnak, és több helyet foglalnak...
"Azt viszont kurvára nem értem, mi a faszt zavarja az autóst, ha áttekerek a zebrán, és nem leszállva bénázok ott percekig."
Az zavarja, hogy szabálytalankodsz. Még mindig nem érted, paraszt?
kaskala 2009.09.19. 17:02:18
Érthetetlen, ha nincs ott a bringás akkor ez a fasz átmegy a piroson?
RelakS 2009.09.19. 17:03:02
Kocsival meg nem zavar, mert mintha lenne olyasmi, hogy a zebrát úgy közelítsd meg, hogy bármi miatt meg tudj állni. Most nem mindegy, hogy egy bringa miatt, vagy amiatt, mert a kiccsávó kitépi magát anyutája kezéből, és visszafelé kezd rohanni?
Sokkal jobban idegesít, ha nem a zebrán megy át a bringás/gyalogos. Pláne, ha 10m-el odébb meg ott van az a nyavalyás állat, csak el kéne addig menni...
uni1002 2009.09.19. 17:04:28
2009.09.19. 17:05:58
2009.09.19. 17:08:04
Nem, persze. DE amit leírt, azzal azt mondta, hogy csak és kizárólag autósok okoznak baleseteket, senki más.
Nem kell nagyon belemerülni, hogy lássuk ez nem igazán így van.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.09.19. 17:12:29
flimo13 2009.09.19. 17:13:36
-d(-_-)b- 2009.09.19. 17:13:55
flimo13 2009.09.19. 17:14:57
2009.09.19. 17:16:41
Azt, hogy vigyáz a bringájára elég nehezen tudom elképzelni, amikor arra sem méltatják, hogy egy kis kenést adjanak a láncnak.
Swmacaroon 2009.09.19. 17:20:06
Csak annyit szeretnék hozzátenni bringásként, motorosként ÉS autósként, hogy szerintem olyan sokan elfelejtitek, hogy teljesen mindegy a hány darab hülye autósbiciklismotoros van, sokkal inkább fontos, hogy az adott csoportnak hány SZÁZALÉKA a hülye (KRESZ-t be nem tartó ki ha én nem barom). Gyanítom hasonló számok jönnének ki, mert az ember az ember ugyanúgy, ha bringán, ha motoron vagy autóval közlekedik. Teljesen felesleges egymásra mutogatni.
Köszönöm, hogy szólhattam;-)
Világbéke.
Mac.
kaskala 2009.09.19. 17:26:22
Mert nem azt írta.
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 17:37:27
A hullaházban is.
Dr Smit Plagius 2009.09.19. 17:39:10
egyébként árulja el a sok nagyokos kresztudor, hol afészkes fenében lehet budapesten szabályosan és biztonságosan kerekezni?
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 17:40:29
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 17:42:05
Szobabicikliről nem hallottál?
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 17:42:57
Épp jobbra kanyarodtam. Ha megnézed a cikket írom is, hogy ez a legveszélyesebb helyzet.
Forest (törölt) 2009.09.19. 17:45:38
:D
Na, akkor tisztázzuk: _Gyalogosnak_ van elsőbbsége a kijelölt gyalogátkelőhelyen.
A kerékpáros: Jármű! Méghozzá "beépített erőforrással nem rendelkező jármű" Még akkor is ha - jelenleg még - nem kell hozzá Kresz vizsga. Tehát NEM gyalogos.
További kiegészítések gyalogosoknak (kiejelölt gyalogos átkelőhelyre is vonatkozik)
Úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről! (Gyalogos sem veszélyeztethet, vagyis nem léphet le) (Javaslom a veszélyeztetés címszó megtekintését, és mindjárt értehetőbb lesz a postban szereplő probléma is)
További érdekesség:
Kilátást gátló akadály mögül a gyalogos az úttestre nem léphet, kivéve ha elsőbbsége van _ÉS_ fokozottan meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Namármost, ha a gyalogos nem léphet ki - persze ettől még ki fog lépni - mondjuk a busz takarásából, akkor kerékpáros hogyan vágódhatna ki mondjuk egy csoport gyalogos takarásából a zebrára, amikor ezzel
1. veszélyeztet
2. nincs ott keresnivalója mivel járműnek minősül.
Még egy észrevétel a kanyarodó járművek elsőbbségadási kötelezettségét illetően a gyalogosok számára:
1. Ha a főútvonal kanyarodik, akkor az a Kresz szempontjából egyenes haladásnak minősül, tehát ez esetben a kanyarodó főútvonalon haladó járművel szemben nincs elsőbbsége a gyalogosnak - erre oda kellene figyelni -.
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 17:46:33
Kocsival meg nem zavar, mert mintha lenne olyasmi, hogy a zebrát úgy közelítsd meg, hogy bármi miatt meg tudj állni."
Engem se zavar, ha autóval vagyok: engem kurvára csak akkor, amikor gyalogos vagyok.
2009.09.19. 17:47:31
Szabályosan bárhol, ahol nem tiltja valami. :-)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.19. 17:51:20
Shopping 2009.09.19. 17:53:19
Ma majdnem elütött egy bringás, miközben a 6 ÉVES LÁNYOMMAL bringáztunk mi is!!
Üvöltöttem utána hogy: sietsz???
Válasz: igen, hogy megb..szam az anyád.
Na ennyit a bringásokról...
2009.09.19. 17:55:13
Én bringázom sokat, és vezetek is sokat, tehát mindkét oldalt ismerem jól. Nagyon tudatlan hsz-ok azok, amelyek csak annyit tudnak, hogy barom autós miért nem figyel. Kedves bringás barátaim: Egy autóból eléggé másképp néz ki a világ, mint a drótszamárról. Egy autósnak ezer dologra kell figyelni, mert kurva erős gép van alatta, és villámgyorsan bajt csinálhat, ha nem figyel. Tehát figyelnie kell a mellette, mogötte, előtte felbukkanó dolgokra, táblákra, jelzésekre úton és út fölött. Persze, elvárható, hogy ne üssön el _senkit_ a zebrán, és erre törekszik is.
De a saját életetek érdekében megtehettek ti is annyit, hogy leszálltok a zebra előtt, ami egyébként a kresz szerint kötelező. Nem, nem vagyok kresz buzi. De értelmes ember nem megy át kamionok között a piroson, nem mágy át a piros fénysorompón, és nem hajt ki bringával a zebrára, legfeljebb éjjel kettőkor, ha üres a város.
Ne feledjétek: Nekem egy horpadás, nektek az élet.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.19. 17:56:04
Reggie 2009.09.19. 17:56:29
Reggie 2009.09.19. 17:57:35
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.09.19. 18:00:30
Forest (törölt) 2009.09.19. 18:04:18
Gratulálok. Lehet köpködni az autósokra, de végig kellene gondolni, mi történne, ha az autósok is _olyan_arányban_ változtatnák a titulust (gépkocsit vezető és gépkocsit - akár a járdán -toló gyalogos) ahogyan éppen a haladás előnyösebbnek tűnik akkor mi lenne ebben a városban?
Egyébként sokat kerékpározom már vagy negyven éve folyamatosan. Meg autózom is vagy 25 éve. Meg BKV-zom is - azaz gyalogolok - kb amióta bringázom.
De azért meg kellene próbálni a Kresznek legalább a legfontosabb mondanivalójára odafigyelni, ez pedig a biztonságos közlekedés.
A kerékpáros zebrázás, és a bringamorfózis több szempontból sem tartozik ide.
schdl (törölt) 2009.09.19. 18:05:33
mbaye (törölt) 2009.09.19. 18:07:18
És az elsőbbséget sem adják meg nekem, csak ha jön egy autó is mellettem, mögöttem. Akkor az autónak igen, de ha egyedül hajtok akkor levegőnek néznek.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.19. 18:15:50
Na szóval, gondolom nem túl gyakran vezetsz, mert akkor feltűnt volna, hogy elég gyakran a gyalogok ÉS a jobbra kanyarodó autósok EGYSZERRE kapnak zöldet.
img5.imagebanana.com/img/msr6w1ur/Nvtelen1.jpg
Lásd a skiccet.
kovácske 2009.09.19. 18:18:42
"A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé."
és ezt a kerékpárosnak SAJÁT testi épsége matt érdemes szem előtt tartani.
természetesen ha a zebrán éppen gyalogosok tartózkodnak, akkor az autónak már őniattuk meg kellett állnia a zebra előtt, tehát ilyenkor a biciklis nem veszélyezteti magát azzal, ha nem száll le. és ha lassan, szemkontaktust keresve a kanyarodó autóssal, kiszámítható gyalogos-tempóban gurul a zebrára, akkor sem. ahogy az a posz mellé tett képillustráción is láthatjuk, ahol a biciklista lába a földön van, tehát szó sincs "A gyalogosok tempóját veszed figyelembe, nem vagy felkészülve arra, hogy valaki ilyen sebességgel érkezik a kocsid elé" váratlan sebességgel felbukkanásról.
schdl (törölt) 2009.09.19. 18:20:00
54§ (4) c,:
"a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
Még kérdés?
Az összes höbörgő majomnak (tisztelet a kivételnek) ajánlom, hogy legalább EGYSZER (menni fog?) olvassa el az 54§-t.
kovácske 2009.09.19. 18:21:44
2, már csak az akérdés, hogy a bp-i ajtósi dürer sor és stefánia kereszteződésénél egymás mellett levő gyalogos és KERÉKPÁROS (saját kerékpáros lámpával ellátott) átkelőhelynél a jobbra kanyarodó autós hogyan oldja meg a SZABÁLYOSAN és ezzel egyidejűleg a megszokott gyalogostempónál gyorsabban felbukkanó biciklis átkelők életben hagyását?
fromdtod 2009.09.19. 18:24:15
kovácske 2009.09.19. 18:25:31
kispista2 2009.09.19. 18:29:08
Kanyarodó főútvonal:
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
Vagyis kanyarodó fűútvonalon haladva is a gyalogosnak van elsőbbsége! Tehát kedves forest, javaslom olvasd át a kreszt, mielőtt mág párszor így beégnél!
ErdosG 2009.09.19. 18:34:36
Tudom ezért is fogok kapni, de kanizsán biciklivel járok be edzésre (2km az egerszegi út mellett, 2km a hetes elkerülő mellett, utána belváros). A belvárosi részen vannak kisebb forgalmú utcák, ott azokon megyek az úttesten. Az egerszegi út melletti járdán kint van a bicikli/gyalogút tábla (pedig néhány helyen max 1m széles), ott azon megyek. A hetes elkerülő mellet kb 3 m széles járda van, kövezzetek meg, én azon megyek végig, nem megyek le a kamionok közé a szűk 2*1 sávba.
kispista2 2009.09.19. 18:36:23
"
Vagyis kanyarodó fűútvonalon haladva is a gyalogosnak van elsőbbsége! Tehát kedves forest, javaslom olvasd át a kreszt, mielőtt mág párszor így beégnél!
"
Ez amiatt is logikus, mert a járda irányába semmi sem jelöli a kanyarodó fűútvonalat (a felfestés a járdáról nem feltétlenül látszik jól, főleg ha kopott).
Reggie 2009.09.19. 18:36:52
ErdosG 2009.09.19. 18:37:54
kispista2 2009.09.19. 18:38:57
Reggie 2009.09.19. 18:40:08
kispista2 2009.09.19. 18:41:36
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 18:44:07
Azért ha lehet, ne bátorítsuk a gyerekeket, hogy biciklizzenek keresztül a zebrán, mert joguk van rá...
kispista2 2009.09.19. 18:44:26
flimo13 2009.09.19. 18:45:30
kalaius 2009.09.19. 18:47:13
Cradle 2009.09.19. 18:54:00
Cradle 2009.09.19. 18:59:35
wagabound 2009.09.19. 19:00:09
A közlekedés összetett dolog, a résztvevőknek be kell tartaniuk bizonyos szabályokat, és alkalmazkodniuk kell egymáshoz. Nekem az a bajom a kerékpárosokkal, hogy döntő többségüknél ennek nyomát sem látom.
ErdősG: "Azért ha lehet, ne bátorítsuk a gyerekeket, hogy biciklizzenek keresztül a zebrán, mert joguk van rá... "
Nagyon nagy igazság!
kafferbivalybalamber 2009.09.19. 19:04:30
Hogy a rendőr ilyen hülye, aki mondta neked, az rendben van, azért ment rendőrnek. De hogy te meg elhiszed, mikor ott ülsz egy netre kötött számítógép előtt, ahol 1 perc alatt megtalálod a KRESZ-t...
Der Beste 2009.09.19. 19:09:52
Az a biciklis, aki átteker a zebrán, az, saját tapasztalatom szerint, tud vigyázni arra, hogy ne ölje meg magát egy "csakazért is átmegyek 35-el a kanyarodó Ural elött" művelettel.
Az az autós, aki szabályosan, a gyalogosokra ügyelve kanyarodik be jobbra, az még egy 52-el robogó Lance-t is észre fog venni.
kispista2 2009.09.19. 19:17:11
schdl (törölt) 2009.09.19. 19:20:35
MorgenStern 2009.09.19. 19:20:53
kispista2 2009.09.19. 19:22:28
BettyBoopyy 2009.09.19. 19:23:23
2009.09.19. 19:24:51
Próbálom megérteni, hogy hogy jön ez ide... :-)
2009.09.19. 19:27:17
„...18 év alatt a biciklist gyalogosként lehet értelmezni...”
hogymicsoda? :-D
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.19. 19:31:35
Jogos, legközelebb így teszek!
2009.09.19. 19:32:41
A kanyarodó főút – tudtommal – kvázi egyenesen megy. (Ok tudom kisebbfajta logikai bukfenc, de ez van :-) )
Tévednék?
azekezetnelkulitelseolvasom 2009.09.19. 19:38:34
azekezetnelkulitelseolvasom 2009.09.19. 19:40:31
kispista2 2009.09.19. 19:40:42
kispista2 2009.09.19. 19:45:06
Akkor szennyeznél a legkevésbé, ha nem autóval járnál! Érdekes, amikor a zebrán megállásról van szó, mennyire érdekel egyeseket az a plusz pár százalék környezetszennyezés, miközben leszarják hogy amúgy mennyit szennyeznek.
"A kerékpárosoknak viszont igen drága lehet az energiájuk, mert nagyon nem szeretnek fékezni, megállni. "
Te beszélsz aki nem állna meg a babakocsis anyukának?
kispista2 2009.09.19. 19:46:15
spawn666 2009.09.19. 19:54:33
Melyik ország KRESZ-ét tanultad okoska ????
testarossa 2009.09.19. 20:00:12
flimo13 2009.09.19. 20:05:46
szaGértő 2009.09.19. 20:07:10
kispista2 2009.09.19. 20:09:38
kispista2 2009.09.19. 20:11:33
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.19. 20:17:26
Reerenciaként ajánlom ezt: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf (5. oldal, 1. pont, utolsó bekezdés)
flimo13 2009.09.19. 20:18:56
M. Péter 2009.09.19. 20:20:22
@szaGértő: Aki 60-nal megy egy egysavos egyiranyu utcaban a forgalommal szemben, szerintem mar eldontotte, hogy neki mindenhez joga van.
Secnir 2009.09.19. 20:21:22
egyittlakó (törölt) 2009.09.19. 21:07:03
Don Blasius 2009.09.19. 21:13:32
Azt már bezárták, bár nem értem, előtte is zárt osztály volt.:)
@Secnir:
A kép fotosop, Debrecenben nincs ennyi villamos elágazás!:)
2009.09.19. 21:20:09
Ok, stimm, igazad van.
(Ez elég nagy baromság ilyen formában, de ha ez van, hát ez van. :-) )
Devil 2009.09.19. 22:06:39
Devil 2009.09.19. 22:12:33
Sot, nem csak ott hanem - ahogy egynemely veresszaju bicajosok szoktak kovetelni - mindenhol ahol mar tortent (vagy tortenni fog?) gyalogos-gazolas vagy egyeb baleset. Vagy megvan az esely ra hogy tortenjen. Tehat mindenhol.
Na es mi lesz a vonatokkal? Hajokkal? REPULOKKEL???
kispista2 2009.09.19. 22:28:03
@Devil: 95%-bal legalább csak a kerékpáros sérül meg.
"Sot, nem csak ott hanem - ahogy egynemely veresszaju bicajosok szoktak kovetelni - mindenhol ahol mar tortent (vagy tortenni fog?) gyalogos-gazolas vagy egyeb baleset. Vagy megvan az esely ra hogy tortenjen. Tehat mindenhol."
Ezt hol olvastad komolyan leírva? Mert ezt iróniából írták le, mert egy könnyű sérüléses baleset után letiltották a kerékpárosokat a Margit-hídról (de azt sem tudjuk hogy ki volt a hibás), míg a zebrán gázolás után soha sem történik semmi. De mondhatnánk tucatnyi más balesetveszélyes helyet, ahol semmit sem csinál a rendőrség. Egy egyszerű balesetet teljesen túlreagált a rendőrség, és legalább 6 sün állt a margit-hídon, miközben az andrássy úton egy sem volt hogy a beragadó hülyékkel valamit csináljon.
igazi hős 2009.09.19. 22:39:58
@Quentin, Montargis-ból: Nem, a trekking kerekében nekem is 3 bar van, de azzal nem is nyomok 30-a tempót. 2 colos puha keréken nem gond a járdaszél, de azzal nem hasít az ember. (Nem tudom az átlagbringás mennyit törődik a bringájával, én szét tudom szedni golyókig, sőt öszse is tudom rakni. Viszont láttam már többéves szurkot autóból leengedni -mert olajra már alig hasonlított-, miután bevitték a szervízbe, hogy "kicsit rángat meg füstöl".)
igazi hős 2009.09.19. 22:43:12
2009.09.19. 22:43:37
Mert ugye általában, gyalogátkelő híján nincs elsőbbsége egyenesen haladókkal szemben. Ha viszont a főútról nem térsz le, akkor egyenesen haladsz, hiába megy az út spirál alakban... mégis elsőbbsége van...
Ha meg így jobban belegondolok, akkor azt sem feltétlenül fogja érteni miért álltál meg, ha nincs gyalogátkelő?!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.19. 22:51:51
A biciklisták és a gyalogosok azért nagy arányban részesei személyi sérüléses baleseteknek, mert "puhatestűek", azaz ütközésnél nem védi őket semmi. Ez nem bizonyítja, hogy szabálytalanabbak az autósoknál. Figyelmen kívül hagyod, hogy az autósok rengeteg személyi sérüléssel nem járó balesetet okoznak.
Azt is érdemes megnézni, hogy azoknak a sérüléses baleseteknek, amelyben biciklista is van, hány százalékát okozza biciklista, és hány százalékát más. Erre is van adatod? Esetleg forrásod is?
igazi hős 2009.09.19. 23:00:02
Forest (törölt) 2009.09.19. 23:23:44
:) Ez nagyon kedves :)
Egyébként igaz, elkeveredtem a kanyarodó főúton haladók és az aálrendeltz útról egyenesen ráhajtók között (tudtam hogy van olyan szitu itt, hogy a gyalogosnak nincs elsőbbsége)
Tehát: A kanyarodó főúton haladónak elsőbbséget kell adni a gyalogos részére, de csak ott, ahová a kanyarodó érkezik. (Ez így jogos) Viszont ha az alárendelt útról érkezik valaki a kanyarodó főútra, (azaz az érkező fizikailag egyenesen továbbhalad, azaz nem kanyarodik) akkor már nincs elsőbbsége a kedves gyalogosnak. Nem tudom ez világos-e?
A másik kérdés, az hogy a gyalogos a zebráról lelépve tud-e veszélyeztetni gondolom nem kérdés. Tipikus eset, tizenéves rohan a buszhoz, "kirobbanó formában".
De ha már voltál kedves idézni, engedd meg hogy én is megtegyem:
"21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."
Továbbá, ha nem kijelölt gyalogátkelőhelyről beszélünk a gyalogos még csak nem is zavarhatja a gépjárműforgalmat:
"21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
Továbbá:
"21. § (9) A gyalogosnak tilos
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;"
Tehát összefoglalva:
Kijelölt gyalogosátkelőhelyről lelépve sem veszélyeztethet, ahol elsőbbsége nincs még csak zavarni sem zavarhat, szabad kilátást gátló akadály mögül az úttestre lépni kifejezetten tilos.
Tudom, az autósok meg lassítsanak le.
Az alapkérdésre visszatérve azonban a kerékpáros továbbra sem gyalogos, hanem jármű. Járműre vonatkoznak a gyalogosokra vonatkozó szabályok? Csak kérdezem...
Devil 2009.09.19. 23:49:47
@kispista2: Kb 20 ilyen velemenyt olvastam es tele van a hocipom veluk. Menj a kerekagyra es olvasd vegig, ha sok idod van.
De hat ez eleg OFF.
knajf 2009.09.20. 00:33:02
Biztonságos közlekedést kívánok mindenkinek!
u.i.: látni és látszódni mindig!!!
Csigabá 2009.09.20. 01:55:23
Helyes. Ugyanazon logika alapján gyalogosnak számít a zebrán áthaladó autós is - mert zebrán halad át, nemdebár? - azt most ne tárgyaljuk, hogy az autó a zebra csíkjaira merőlegesen vagy azokkal párhuzamosan halad (mert egy, a járdára tett kerülőúttal megoldható az is, hogy a gyalogátkelőhelyen éppen a csíkokra merőlegesen haladjon át az autó :D).
Eccer gondókoggyuk, osztán beszéjjük/írjunk. Jó-é? :D
Amúgy a "zebra előtt" nem kell elsőbbséget adni, az ott közlekedőknek csak a szájuk jár, nem elsőbbség. A kijelölt gyalogátkelőhelyen (olvasd: zebrán) közlekedő gyalogosoknak (meglepő: a jóérzés megköveteli, hogy a három- vagy négykerekű babakocsiban közlekedőket is annak számítsuk :)) viszont vita nélkül elsőbbségük van. Nem azé' mert "ja KRESZ asszongya" hanem azért mert olcsóbb így autósnak, gyalogosnak egyaránt.
kell az 2009.09.20. 03:11:17
minden lámpa egy kisebb verseny
amúgy meg a posztírója volt lassú hogy nem tudott előtte áthajtani
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 08:20:48
Swank 2009.09.20. 09:23:30
Nem tudom, hogy a biciklis utak kijelölésére milyen módon rakják fel a útburkolati jeleket, de elég minőségtelen szar, és sok helyen nem látszik (Táblát meg esetleg nem cserélték le, hogy bicó út is van). A múltkor egy BKV-s vezető csapott majdnem el egy bringást, bár ő tudhatná, hogy mire kell figyelnie az útvonalán.
Amíg nem lesz normális biciklis út, addig nem fog változni. Plusz amíg pár biciklis nem foglalkozik azzal, hogy az autó jobbra indexel, addig néha el-el ütnek egyet :)
Én örülnék neki, ha a biciklire is kellene valamilyen úton-módon biztosítást fizetni, mert akkor nem zavarna, ha elcsapnám a szabálytalanul közlekedőt :)
flimo13 2009.09.20. 12:21:31
M. Péter 2009.09.20. 14:27:16
A helyi ujsagban van atlagban naponta legalabb egy hir valamilyen autos altal okozott sulyos balesetrol, reszegen elutott valakit, lakott teruleten 120-szal belerohant egy hazba, olyanrol viszont nem olvastam, hogy egy reszeg biciklis belehajtott a buszmegalloban varakozokba es 3-at megolt, vagy ket biciklis a kozuton versenyezett es halalra gazolt egy autost, vagy egy biciklis elgazolt egy szabalyosan kozlekedo autost, megallas nelkul tovabbhajtott es otthagyta aldozatat meghalni az ut szelen. Biztos azert, mert a sajto a nemzetkozi biciklismaffia kezeben van, azert nem hozzak le az ilyen cikkeket.
igazi hős 2009.09.20. 21:10:59
neszta 2009.09.20. 21:35:14
a másik meg: a járdán mentem, rengeteg emberrel együtt, mögöttem biciklis rám csengőzik elengedem, (járdán befurakodtam másik rakás ember közé majdnem eltapostak ők is) erre beszól hogy ő haladna... (mintha én nem...) most erre mondhatom neki hogy akkor menjen le az útra mert ez járda?! na mindegy...
nemtom, nem vagyok otthon a biztosításos dolgokban... de nekem logikusnak tűnik hogy egy jármű biztosítása aminek egy alkatrészének javítása kerülhet annyiba mint a másik jármű teljes összege kicsit magasabb... biciklivel nem lehet akkora kárt okozni, tény. attól még nem kéne veszélyeztetni... kövezzetek XD
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 21:50:52
glinolid 2009.09.20. 22:03:59
Mint kerékpáros az adott szakaszon az ismert körülmények miatt járdán vagyok kénytelen közlekedni - Oktogon után járdán kijelölt kerékpár/gyalogos járdán -, ezért minden egyes átkelő esetében 100-200 m megtétele után le kell szállni és gyalog átkelni a zebrán, amit persze nem teszek. De, nem is játszom az eszem mint a szent és minden szabályt betartó autósok :-)
kispista2 2009.09.20. 22:14:14
glinolid 2009.09.20. 22:20:55
glinolid 2009.09.20. 22:33:09
neszta 2009.09.20. 22:53:25
teabore 2009.09.21. 08:34:58
Mintha lenne olyan a KRESZ-ben, hogy zebra előtt állni 5m-ig tilos állni. Ha mégis áll ott valaki, nem hajthatsz el mellette megállás nélkül - ha Debrecenről van szó, pl. a Csapó u. ilyen. Külső sáv parkoló végig, állandóan ott parkolnak - szóval ez kivételesen egy olyan helyzet, amit a KRESZ is szabályoz :)
Ja, kerékpározom, és jogsim is van.
És Debrecenben most csináltak kerékpárutat, eddig nem volt, tehát még nem alakult ki a kerékpáros-kultúra; érdekes egyébként, hogy környékbeli településekkel kerékpárút már vagy 10 éve köti össze Debrecent...
teabore 2009.09.21. 08:36:14
kpetya 2009.09.21. 08:53:15
Mert amig tekersz addig jármű vagy és elsőbbség csak a gyalogosnak jár.
teabore 2009.09.21. 08:58:00
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.21. 09:21:52
teabore 2009.09.21. 09:36:55
Úgy gondoltam, ez egy megvitatásra érdemes kérdés.
M. Péter 2009.09.21. 11:08:25
neszta 2009.09.21. 16:20:18
M. Péter 2009.09.21. 19:02:46
neszta 2009.09.21. 23:43:48
szal nem az a lényeg, hogy a biciklisek mennyire sokkal veszélyesebbek, miközben a kocsik meg mennyire nem, hanem az hogy konkrétan ez egy veszélyes dolog.
bocs késő van de remélem nem túl kusza
pengusz 2009.09.22. 08:25:07
Természetesen ezzel most nem a bringást védem, de ennyivel ő is mondhatja, hogy 15 éve bringázik balesetmentesen, és ez a szabály rá nem vonatkozik nem? :)
S@nyci ®. 2009.09.22. 15:19:01
Emberek. Mind állat.Mindegy mivel közlekednek a másikat okolják. Gyalog sem megy nekik.
S@nyci ®. 2009.09.22. 15:34:00
Minek a röviditése a KRESZ?
Ha nem tudod pontosan, akkor megbuktál!
Ne hibáztasd a másikat! D
S@nyci ®. 2009.09.22. 16:21:39
Gondolom, már egy hetes a jogsid. D
Profi lehetsz.
Még nem okoztál balesetet.
Lehet, hogy már nyolcan meghaltak miattad.
De te nem vetted észre. D
cso zsi 2009.09.22. 16:48:11
Ekkor a szervizút biztonságosabb, és még csak le sem kell szállnod.
Viszont tele van "elsőbbségadás kötelező" táblával.
neszta 2009.09.22. 20:42:27
persze felesleges szájtépés próbálkozni meggyőzni bárkit is hogy akár csak a saját érdekében cselekedjen így vagy úgy, ha egyszer mindenki csak a másikat anyázza és "ha neki lehet akkor nekem is én leszarom!" meg hasonlók. na igen, jó öreg magyar mentalitás, hol is lenne az ország enélkül... ^.^ de érdekes hogy pont nekem szólsz be és nem az említett embereknek akik pl. teszem azt rugalmasan kezelik a sebességhatárokat.
ja és ha elütnék valakit felteszem azt észrevenném. GTA-ban is előbb utóbb észrevettem... :P
khaleeji 2009.10.01. 23:34:03
Micsoda sokk volt ezután itthon, ahol a tipikus biciklis a háromfogú, borvirágos orrú józsi bácsi , aki kivilágítatlanul teker haza a kocsmából.
Nem csoda, hogy átlag napi 1,3 bicajost halálra gázolnak Magyarországon.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2011.02.01. 00:39:15
suttyok-ket-kereken.blog.hu/