Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A sebességkorlátokat lazábban kezelem

2009.09.20. 13:45 :: SilentSound

A lenti levél beküldője, Tornado86, nem feltétlenül fog szeretni a véleményemért, mert amellett, hogy jól lefikázott egy szerencsétlen, béna és amúgy valóban veszélyesen közlekedő alulmotorizált Skodát és annak vezetőjét, minden lelkifurdalás nélkül leírja, hogy szokott országúton 140-nel, falvakon át meg 90-nel is menni, nekiállt rávillogni a pirosnál a Fabiásra, szóval azért ő sem szent, nem tudom, ti mit gondoltok erről...

Tornado86 felhasználónévvel kommentálok pár blogot és egy nem mindennapi esetet szeretnék megosztani önökkel és azon kedves autóstársakkal, akik olvassák ezeket a sztorikat. Nehány napja Debrecen volt az úticélom, amit Berettyóújfalu felől közelítettem meg, miutan Ártándnál léptem át a román-magyar határt.

Igaz ami igaz, a forgalom tempójánál gyorsabban haladok, de szándékosan nem idézek elõ veszélyhelyzetet, rendre megpróbálom nem lassítasra késztetni a megelőzött és a szemből jövő jármű sofõrét. Igaz ami igaz, a sebéssegkorlátokat lazábban kezelem az átlag autósnál, falun át gyakori a 70-80-90, országúton 120 es 140 között szoktam jellemzően menni, ennyi még simán belefér.

Az adott napon Derecskéhez közeledve értem utol egy fehér kombi Fabiát, ami 1 teherautó mögött haladt, ezzel eddig semmi gond, nem úgy mint azzal, mikor kezdte megelőzni: a helyhiányról annyit, hogy 3000-es gépnél a megfelelõ fokozat bekészítése mellett is erősen gondolkodtam volna, így le kb. 60-ról úgy 30-ra a tempó, mivel nem tudtam egyértelműen felmérni, hogy átgázol rajta a szemből jövő nehézgépjármű vagy nem, szerencsére nem lett csattanás, ahogy a következő néhány előzéséből sem, utána beállt 90-re.

Kicsivel odébb volt "vagy egy hektár" szabad hely, ott minden gond nélkül megelőztem az egész sort, gyakorlatilag még vissza se kellett volna váltanom. Az első jelzőlámpánál utol is értem a delikvenst, gondoltam beköszönök neki 1 kis lámpázással, részben eredményt is értem el vele, lévén sikeresen kilőtt a zöldnél.

Nem sokkal arrább utolér egy masik kocsisort, amit egy 60-nal haladó 2-es Golf gyűjtött össze maga mögé, ez 3 autóból és 1 teherautóból állt, ezeket is az előzőhöz hasonló veszélyes manőverek árán előzte meg, ráadasul mindegyik esetben előbb kicsit le az út jobb széle fele véve a lendületet, utána ki balra, ezzel gyakran erőteljes fékezesre késztetve a szemből jövőket, értelemszerűen (vagy Murphy törvénye értelmében, akinek így jobban tetszik) megint utolértem és megint teljesen biztonságosan és nyugisan. Egyik utasom be is köpte a rendszáma alapján: "Megint utolértük a h....t.".

A kolléga rendszama HYE-557, a sofőr egy szemre 40 körüli, amúgy jó megjelenésű férfi. Hogy szebb legyen, kicsivel odébb, már Debrecen bejáratánál le is hagytam. Fel is merült néhány kérdés az eset hatására:

  1. Vajon ennyire bízik a többiekben?
  2. Ennyire zavarná 1 kevésbé fejlett országból érkező kocsi?
  3. Milyen komplexusai lehetnek még?
  4. Általában is így vezet vagy csak rossz napja volt?

627 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2009.09.21. 07:48:09

@rszarvas: BRFK nem illetékes, max. ORFK. Vagy a debreceni kapitányság

McKelek 2009.09.21. 07:57:40

@kolbászoszsömle: "A hetven belefér, ha a házak előtt nincs sövény, és hatméterre kezdődik a járda az úttól, és vizesárok választja el egymástól ezt a két objektumot."

Na, a rend derék örei biztosan ott fognak mérni. Legalábbis engem már bemértek belterületen egy hasonló úton: Házak még nem voltak, a bicikliút és járda kb. 6 méterre egy árok túloldalán, az út meg tök egyenes, jó minöségü 2*2 sávos volt, keresztezödések nélkül. Na, ott tényleg marhaság az 50-es korlátozás.

biohazard 2009.09.21. 08:01:46

Kispajtás, Neked vannak komplexusaid, ha azt hiszed a háromliteres kisautódra - amit valszeg appa vett - hogy attól összefossák magukat az emberek.

szaGértő 2009.09.21. 08:14:44

@biohazard: Annak a csomagtartója háromliteres csak. :D

SLacc 2009.09.21. 08:19:52

140-nel országúton, mi, gyökér? Mert annyi belefér. Méghogy nem okoz szándékosan vészhelyzetet! 90-nel falvakban, mi, tahócska?

Máskülönben egyre gyakrabban villantanak rám, ha 30-cal megyek át a vasúti átjárón. Múlt héten még dudáltak is. Akkor majd gyorsabban fogok menni? Nem fogok más kedvéért fizetni.

Dudál akkor is, ha vadat látok az út szélén (őzet), és fékezek. Meg sem nézi, mi lehet az oka, nyilván viccből taposom a féket...

Hát ezért tart itt, stb.

szaGértő 2009.09.21. 08:24:43

@Tornado86: Mikor jössz erre legközelebb? Megbeszélhetnénk a dolgokat... :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.21. 09:03:22

"gyakori a 70-80-90, országúton 120 es 140 között szoktam jellemzően menni, ennyi még simán belefér."

tudod, mi fér bele, hova???

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 09:04:40

@elfmage: azt írta, hogy eddig 50 ezer km-t vezetett. összesen....

csz0 (törölt) 2009.09.21. 09:11:58

@Tornado86: apám is lazán átmegy Udvarhelyről Csíkszeredába 40 perc alatt, pedig a száguldozó őrült kategóriától igen messze esik. Jó érzés lehet provokálni itt a népet :)

csz0 (törölt) 2009.09.21. 09:12:41

@Tornado86: apám is lazán átmegy Udvarhelyről Csíkszeredába 40 perc alatt, pedig a száguldozó őrült kategóriától igen messze esik. Jó érzés lehet provokálni itt a népet :)

#szájbergyerek# 2009.09.21. 09:23:47

"a sebéssegkorlátokat lazábban kezelem az átlag autósnál, falun át gyakori a 70-80-90, országúton 120 es 140 között szoktam jellemzően menni, ennyi még simán belefér."

Gondolom neked a 30-60 eFt szabálysértési bírság is még simán belefér és akkor még nem törtél össze senkit és semmit.

gyorshajtas.co.cc/

navy 2009.09.21. 09:28:43

Szerintem nem kell ezt annyira felfújni!
én általában Pesten közlekedek, néha kell csak kimennem vidékre, de akkor azért hosszabb távokra -mint Pécs, Szombathely és ehhez hasonló távolságokra!
A gond azokkal van, aki nem tud vezetni! Amikor a kedves autóstárs azzal okoz balesetet, avagy majdnem baleset, hogy fél, totyog!
Országúton, amennyiben a körülmények megengedik, a 120 nem sok!
Inkább mindenki figyeljen oda arra amit csinál!
Azaz ésszel legyen hülye!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 09:30:28

@csz0: szerintem nem baj, ha provokál. mindenki lereagálja a vérmérséklete szerint. az legalább pozitívum, hogy ennyien hasonlóan gondljuk, túl veszélyes amit leír és csinál.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 09:40:32

@navy: az alacsony sebesség megválasztása, bizonytalankodás ugyan úgy veszélyforrás. az alacsony sebesség megválasztása adott esetben lehet indokolt. azért ezt ne feletsük el.
sokkal nagyobb a gond, ha őket beéri egy-két kamikáze autóstárs, akiknek viszket a lábfeje a gázpedálon....

megjegyzem, én sem tartok tojásokat a gázpedál alatt, de igyekszem nem veszélyeztetve előzni - lakott területen meg még véletlen sem hajtok gyorsan.

#szájbergyerek# 2009.09.21. 09:41:15

@navy:
Nem azzal van a gond, hogy 90 helyett 60-nal, 130 helyett 100-zal megy, hanem hogy mindezt _indokolatlanul_ teszi.
Nem mondom, hogy mindig betartom a sebességkorlátozást de szerintem a posztoló túlságosan lazán kezeli.

"Országúton, amennyiben a körülmények megengedik, a 120 nem sok!"

Na ezt ne!!! Most a sok mazsola feljogosítva érzi magát, hogy lehet gyorsan menni, ha azt hiszi, hogy már tud vezetni.

efhábé 2009.09.21. 10:02:39

@Tornado86: Nem értettem, hogy egy tapasztalt vezető miért tálalja különleges képességként azt, ami egyébként minden normális autós számára evidencia, tudniillik, hogy normálisan állítja be a tükröt és így akkor is érzékeli a mögöttes forgalmat a perifáriás látásával, miközben előre néz.
Aztán kicsit továbbolvastam és láttam, hogy a fene nagy tapasztalatod és vezetni tudásod 50ezer km-t jelent.
Igazán nem akarlak elkeseríteni, de 50ezer km annyit jelent, hogy már viszonylag, ismétlem, VISZONYLAG biztonságosan tudod uralni az autót normál körülmények között, már nem fagysz le egy-egy váratlan eseménytől. De ennyi. 50ezer km nem elég ahhoz, hogy az ember 100%-ig biztos legyen mind a saját, mind az autója képességeiben.
50ezer km az kb. 2,5-3 év átlagos futásteljesítmény mellett. Ha jól veszem ki a szavaidból, te ennél régebben vezetsz, magyarul még az átlagos éves futásteljesítményt sem hozod. Nem gyakorlott vagy te, csak egy kezdő, aki rettenetesen túlértékeli saját képességeit.
Őszintén remélem, hogy nem a saját károdon kell majd erre rájönnöd.

efhábé 2009.09.21. 10:13:08

@Tornado86: Egyrészt nem kicsit mész gyorsabban a megengedettnél.
Ha 90 km/h a megengedett és te mész 140km/h-val, az bizony több, mint 50%-os sebességtúllépés. Ha 50km/h a megengedett és te mész 90km/h-val, az meg 80%-os sebességtúllépés. Egyik sem kicsit, hanem nagyon.
Másészt azzal veszélyeztetsz másokat, hogy az utak adott sebességre vannak tervezve. Nem véletlen, hogy lakott területen szélesebb az a sáv, amelyik 70km/h-s úton van, mint az, amelyik 50km/h-s úton. Nem véletlen, hogy autópályán szélesebb a sáv, mint pl. autóúton (pedig elenyésző a különbség a 110 és a 130 között).
Nem véletlen, hogy autópályán egészen más a kanyarok íve, mint országúton.
Még ha egyedül is vagy, bármikor elszállhatsz egy viszonylag könnyű és rövid tengelytávú, ámde viszonylag magas súlyközéppontú autóval. És ha elszálltál, máris veszélyforrás vagy mások számára, hiába érkeznek utánad 2 perccel.
Egyszerűen felelőtlenség ilyen kis autóval így hajtani.
a 90 helyett 140 még egy normális súlyú és normális méretű autóval is felelőtlenség, nem hogy egy ilyen kis játékautóval.
Ennek a felfogásához kéne az IQ, nem ahhoz, hogy a térlátásoddal(sic!) hencegj.
(Csak halkan jegyzem meg, hogy térlátása mindenkinek van, aki vezet, különben nem kaphatna jogosítványt. A térlátás nem valami különleges képesség, hanem az emberi faj veleszületett képessége, ami a szemeknek a fejen való elhelyezkedéséből fakad.)

efhábé 2009.09.21. 10:20:42

@Tornado86: Jóképességű, a 120 nem azért gyors, mert 90 a megengedett, hanem azért gyors, mert úgy tervezték az utat, hogy azon BIZTONSÁGOSAN 90 km/h sebességgel tudj haladni. Persze, eljátszhatunk a gondolattal, hogy mi lenne, ha felemelnék 130 km/h-ra a megengedett maximumot, csak akkor előbb azzal kéne eljátszani gondolatban, hogy hogyan módosítjuk a kanyaríveket, sávok szélességét, hogyan választjuk el egymástól a két irányt. Azt fog fel végre, hogy a megengedett legnagyobb sebesség nem valami fikció, amit megszavaztak, mert csak. Ezekhez a sebességekhez tartoznak tervezési paramatérek.

efhábé 2009.09.21. 10:35:12

@Tornado86: Jóember, nem kéne lassan letenni a Kresz-vizsgát? A kresz semmiféle 50 métert nem ír elő lakott területen.
Továbbá a lakott terület vége tábla előtt még véletlenül sem kell 90 km/h-s sebességre számítani, tekintve, hogy az a táblától hatályos. A tábláig a lakott területre vonatkozó sebesség érvényes (50km/h, vagy amennyit engednek, 40, 70 stb.)
A tábla vonalában még 50nel kell haladnod, utána gyorsíthatsz fel 90-re.
És persze, nagyon kevesen tartják ezt be, én is nyomni szoktam neki, ha már látom a táblát, de egyrészt nem büszkélkedem vele, másrészt pontosan tudom, hogy én vagyok a szabálytalan és nem mástól várom el, hogy nézzen körbe alaposabban.
Döbbenetes, ahogy benned az ostobaság és a tudatlanság egyesül egy méreten felüli pofával.

efhábé 2009.09.21. 10:39:03

@Tornado86: Érdekes, én nálad sokkal többet vezettem, de ritkán kell szorult helyzetet kivédenem.
Nem lehet, hogy te valamilyen "rajtad kívül álló" okból vonzod a szorult helyzeteket? Ergo szarul, de rettentő erőszakosan vezetsz?

efhábé 2009.09.21. 10:48:57

@Tornado86: Mi annyira spéci a Szováta-Csíkszereda szakaszban? Teljesen átlagos, jó minőségű út, némi szerpentinnel, de azok is jól autózhatóak.
Egy "csöppet" túlértékeled az utat és saját tudásodat is.

efhábé 2009.09.21. 11:00:04

@Tornado86: Mér', ha valaki felhúz, kideríted az IP-jét és floodolod vagy csúnyán nézel ezentúl az avatarjára? Tőlem aztán az összes pom-pom mesefigurára nézhetsz eztán csúnyán :)

EBOA (törölt) 2009.09.21. 11:03:25

@efhábé:
"a 120 nem azért gyors, mert 90 a megengedett, hanem azért gyors, mert úgy tervezték az utat, hogy azon BIZTONSÁGOSAN 90 km/h sebességgel tudj haladni."

Az a fura, hogy a leggázabb autópályszakaszt a németeknél kell használnom, ami úgy kanyarog, mint egy dobogókői út, és sok helyen még leállósáv sincs, amitől olyan szűk érzése lesz az embernek mintha nem is autópálya lenne. Nos, itt nincs sebesség korlátozás. Aztán átérek a fasza osztrák, meg magyar pályára, ahol simán bírja a kanyarvezetés a 200 feletti tempót, de itt már csak 130 a max. Ez az érdekse...

Egyébként meg nem a féktávolság a legfontosabb, mert a legritkább esetben lehet teljesen megállni, ha valami probléma van.
Helyzetfelismerés, menekülőútvonal megtalálása egy pillanat alatt, és kikerülni az akadályt! Sokkal hatásosabb, mint egy padlófék.
A fék csak lassításra való, és megállni a piros lámpánál, meg a ház előtt...

efhábé 2009.09.21. 11:04:23

@Tornado86: No, azért szépen derülnek ki a dolgok.
Nem elég, hogy egy szar kisautóban vagy májer, még az autó műszaki állapota sem megfelelő.
Döbbenet vazze, te egy időzett terminátor vagy, remélhetőleg csak magadat fogod terminálni.

efhábé 2009.09.21. 11:09:36

@Tornado86: Látod a lófaszt, jön a kamion, kitakar mindent a bal oldalon, kamion oldalában gyerek kivágódik a kapuból, csak akkor látod, ha már kilépett a kamion mögül.
Persze feltéve, hogy nincs röntgenszemed. Ha van, akkor bocs, visszavonva.
Dettó ez a helyzet a megállóban álló busznál, fogalmad sincs, ki lép ki mögüle stb-stb.

efhábé 2009.09.21. 11:18:00

@SLacc: Csak lakott területen belül 30, lakott területen kívül 40km/h a korlátozás a vasúti átjárón való áthaladásra.
Tudom, mert eddig én is 30km/h-val mentem át rajta, aztán vmelyik határnál rácsodálkoztam a táblára, ami szerint lakteren kívül 40 :)

efhábé 2009.09.21. 11:22:26

@#szájbergyerek#: Én is sokszor mormogok magamban, hogy mi a francot totojázik előttem a kocsi és mi a jó büdös francért megy 60-nal 90 helyett, aztán olyankor mindig eszembe jut, hogy én sem mentem gyorsabban, amikor frissen műtött kutyát kellett átvinnem fél Mo.-n. A friss műtétet úgy értsd, hogy még kába volt a kutya, amikor beemeltük a csomagtartóba.
Mivel kintről nem lehetett látni, hogy frissen műtött kutya van a kocsiban, nyilván én voltam minden mögöttem jövőnek az "indokolatlanul" lassan haladó.

efhábé 2009.09.21. 11:26:46

@EBOA: Nem emlékszem, hogy féktávról írtam volna.
És igen, tényleg vannak olyan autópálya-szakaszok, amik kényelmesen elbírnának többet is, mint 130, de az autópálya, amin nincsenek szintbeli kereszteződések, nincs szembeforgalom, nincsenek lassú járművek, kerékpárosok, gyalogosok stb.
Ott valóban egy "fikció" a korlátozás, de szerintem belátható, hogy mennyire más műfaj az autóút és autópálya, mint a sima országút.

És persze, úgy tervezik az utakat, hogy egy kispolák is bevegye a kanyart 90-nel, tehát egy jobb autóval gyorsabban is bevehető, de bármikor lehet ott a kanyarban egy kispolák 90-nel és akkor hiába a jó autó meg a 140...

labi 2009.09.21. 11:32:25

Éppen most írták fel az egyik helyi fórumra:

Emberünk lassít, mert látja hogy gyalogosok kelnek át. Nagyonsietek "vérprofi" kielőzi persze az "előtte szerencsétlenkedőt". Egy gyerek elsodorva...

Tornado86 2009.09.21. 11:51:10

@labi:
Na igen: itt a különbség köztem és az ilyenek között, ahogy azt egyébként sokan is látják. Aki ennyire siet, szerintem megérdemli azzal együtt hogy tuti nem akar senkinek se ártani. Annyi a biztonságos közlekedés titka hogy figyel és ne siess.

Tornado86 2009.09.21. 11:51:55

@efhábé:
Neked mennyi idõ a Kolozsvár - Udvarhely táv?

Tornado86 2009.09.21. 12:02:58

@McKelek: Sajátomat mosom is, amúgy bár sokan nem így reagálják le, de ráhúzok 1 adag vizet a szélvédõre és megyek tovább. Elõbb-utóbb valakinek úgyis elfogy a folyadék, bár szerintem addigra rég megelõzöm az illetõt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.21. 13:14:42

@EBOA: Hát azért osztrákoknál van egy-egy olyan széles kanyar a pályán Németország felé, ahol 140-nél rendesen kapaszkodni kell a kormányba, különben kiesel az ülésből.

csak john 2009.09.21. 14:33:29

Kedves posztoló!

Remélem nem okoz gondot neked, ha valaki más döngeti a kedveseddel, mondván azzal senkinek sem okoz veszélyt, vagy kényelmetlenséget?
Remélem az sem fog gondot okozni, amikor kis családod tagjait próbálja meg elütni egy hasonló idióta mint amilyen te vagy!

Kérlek, hogy ne írj, hanem gondolkodj!
A vezetést meg felejtsd el még pár évre, amíg fel tudsz nőni a feladathoz!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.21. 14:51:37

@efhábé: az, hogy 90-nel szabad menni, az csak egy rendelet.
Nincs benne tervezés, nincs benne semmi ilyesmi.
Talán emlékszel, amikor még ugyanezeken az utakon csak 80 volt a megengedett legnagyobb sebesség.
Aztán hoztak egy rendeletet, hogy 90, de nem építették át az utakat.

Magyarországon, amelyik kanyart nem lehet (óh, dehogynem, csak kicsit csikorog) bevenni kilencvennel, az előtt 40-es tábla van.

Az, hogy "kispolákkal is be lehessen venni" az buta érv, ugyanis van néhány olyan hely az országban, ahol emelkedik az út, és ott a kispolák nem képes 90-nel menni (az autópályák 130-áról meg ne is beszéljünk), mégsem kell mindenki másnak is 60-nal, vagy 93-mal mennie.

Stop Light 2009.09.21. 16:08:21

Bírom az ilyen emberkéket akik egyeébként fittyet hánynak a KRESZ szabályaira, de amíg ezt ők teszik az rendben van. Ahogy látnak mást egy kicsit is szabálytalanul vezetni felnyomják.

Tornado86 2009.09.21. 16:15:17

@csak john: Akinek szûk a látóköre, rendszerint szélen a nyelve.

csz0 (törölt) 2009.09.21. 17:46:42

@Tornado86: ha 2:50 alatt lezavarod nappal, egy dühöngő őrült vagy, ne vezess többet, ha nem, fel vagy mentve :))

nyulambulam 2009.09.21. 18:09:25

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): "két csaj akart átfutni a szembe sávban álló buszra"

Ezért van a bajoroknál az a szabály, hogy megállóban álló menetrend szerinti busz mellett csak lépésben (max. 5 km/h) szabad elhaladni...

nyulambulam 2009.09.21. 18:13:05

@rszarvas: "Ha valaki olvassa a BRFK-nál ezeket a posztokat"

Hú Te, ott annyi észkombájn van. Pár éve a nagyfőnökük azt mondta, hogy azért nem vezetik be az IP telefont, mert ahhoz sok internetelőfizetés kellene - minden benti gépre.

SLacc 2009.09.21. 18:48:16

@efhábé: Ez lakott területen belül volt. Akkora feje volt a komának, hogy csak. És ilyenkor csak azért is betartom, nem "szürkezónázok". :-)

beste 2009.09.21. 19:15:47

@Tornado86:
én pedig egy 2,4-es, 159-es alfát. Zongorázni tudnám a két autó közötti különbséget. Mégis képes vagyok 50-nel menni lakott területen. Ja,és nő létemre nem csak a normál autós kiképzést kaptam, hanem komolyabbat is. Mégsem hülyítem az autóstársakat azzal, hogy a fasza térlátásom okán milyen szuper vezetéstechnikám van.

Tornado86 2009.09.21. 19:17:06

@csz0: A kérdés hogy mivel, mikor és a hét melyik napján, nyugis tempóval nekem ennyi, ekkor még bõven benne vannak a váratlan események, pl. 1 kanyar utan megálló kolléga. Sietõsre fogva le lehet zavarni fél órával kevesebb idõ alatt is simán. Lássuk csak szakaszonként:
Kolozsvár - Unghieni: 50 perc
Unghieni - Ákosfalva 13 perc
Ákosfalva - Balavásár - 12 perc
Balavásár - Parajd - 25 perc
Parajd - Udvarhely - 30 perc
Ez összesen testvérek között is 2:10 és minden szakaszhoz olyan idõket írtam, ami alatt teljesíthetõk.

Tornado86 2009.09.21. 19:19:40

@beste: Ki mersz állni 1 kis térlátást vizsgálo versenyre? :)

beste 2009.09.21. 19:33:35

nem drágám, nem versenyzek hülyékkel, de szívesen átküldöm a céges pszichológus elemzését, csak hogy okuljál...

nyulambulam 2009.09.21. 19:38:00

@Tornado86: miért, a térlátással lehet az akadályok mögötti dolgokat is látni?
Kanyarlátásod is van talán? ;)

Tornado86 2009.09.21. 19:40:10

@nyulambulam: Akad :) Na meg lehet hogy itt sokan egyféleképpen látják a dolgokat, de ott van pl. 1 régi logikai játék, a sakk: sokan gondolnák pl. Kasparov 1-1 "random" lépésérõl hogy tiszta öngyilkos, 10 perc múlva pedig sakk-matt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.21. 19:47:34

@Tornado86: Kasparov is hibázott már, de ha az ő hibájából leütnek egy parasztot, azt a következő partiban felállítják újra...

szaGértő 2009.09.21. 19:57:05

@nyulambulam: Ne aggódj, már megkapták.

Tornado86 2009.09.21. 19:58:35

@kolbászoszsömle:
Ez igaz, viszont amikor közlekedek, nem használom ki maximálisan a koncentrációmat, kivéve amikor 1x-2x versenyszinten teszem ezt.
És szól 1 kérdés mindenkinek:
www.youtube.com/watch?v=pWekfgLNdUI - szerintetek veszélyesen vezet a srác?

Tornado86 2009.09.21. 20:01:17

@efhábé:
Neked nem ártana letenni egy tájékozottsági tesztet. Javasolom hogy olvasd el újra a blogot, másfelõl pedig mibõl gondolod hogy mennyire ügyelek a kocsimra? (tippem van) Laza eszmecseréken pedig nem húzom fel magam, nem vagyok már ovis.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.21. 20:09:05

@Tornado86: én félnék mellette.
3:20-nál hülyeséget csinál, rágyorsítás nélkül elkezd kinézni, és mire előzni kezd, elfogy a rendesen belátható útszakasz.
Ha valaki szemben száguldozik vele, felkenődik.
4:20-tól a faluban jónéhány helyen a féktávja a látótávolságon kívül van.

Tornado86 2009.09.21. 20:18:43

@kolbászoszsömle:
Én nyugodtan be mernék ülni mellé. Sokkal inkább mint egyes lassan vezetõk mellé és nem a tempójuk miatt, de gyakran látom, hogy olyan helyeken vállalnak be 1-1 elõzést ahol én azzal a technikával nem.
3:20 - ott bizony szétnézett és látta hogy nem jön az épp elhaladó szembõl jövõ mögött senki (legyél szemfülesebb, lásd amikor mp. törtrészéig balra kiles)
4:20 - az simán féktávon belül van, lásd a kanyar ívét.

Tornado86 2009.09.21. 20:26:59

@Tornado86:
Bár 3:20nál elkövet 1 apró hibát: nem készíti be elõzés elõtt a megfelelõ fokozatot (konkrétan 1el lejjebb, azaz 3asban kellett volna elkezdenie tekerni), másképp meglett volna az egész sor.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.21. 20:39:59

@Tornado86: A záróvonalon fejezte be az előzést.
Ha 3:28-3:33 között jön szembe egy autó 140-nel, akkor valaki az árokban végzi.

3:20-nál nemcsak a sebességi fokozatot választotta meg rosszul, de még el is bambult.
Kb két másodpercet veszített azzal, hogy nem nézett a szembejövő mögé, és azzal, hogy csak akkor kezdett el gyorsítani, amikor már félig átlógott a szembesávba.
Vagy az autója ismeretlen a számára, és nem ismeri a turbólyukát, lomhulásait.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 20:53:00

@nyulambulam: azóta előtte körforgalmat építettek, bár ez a lányt nem hozza vissza.
apámba ott ment bele egy motoros, de az egy külön posztot érdemelne Kreszből, nomeg a magyar jogrendből is.

nálatok is a nagyfőnöknek csak státusz-szimbólum a számítógép?

@Tornado86: húú, mi vagy te? valami k.bszott Jedi lovag? nemá!
és újabban sakkozol is? először két gyalogot ütsz el, aztán meg egy futót?

rushman 2009.09.21. 20:53:39

Tornado86: Vezess csak továbbra is úgy, ahogy szoktál. Hiszen a szabályokat csak a bénáknak és a gördeszkásoknak kötelező betartaniuk. A többieknek ez csak ajánlás.
Na de egy kérdésem lenne. Megfogadtad már, hogy ha egyszer elütsz valakit/valamit, többet nem fogsz járművet vezetni? Ha nem megy a válasz, majd kérdezd meg a szélvédőn bekandikáló szétroncsolt arcú embertársadat, talán ő segíthet a válaszadásban.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 20:59:55

@beste: alfához gratula, én imádom őket! nyúztam egy 147-es 2.0 T-spark benyásat egy ideig :DDD fenomenális érzés vezetni, igaz 16 ezernél garanciás motorcsere volt :) valami anyaghiba miatt a bordásszíj feszítő görgő szétpattant.

Tornado86 2009.09.21. 21:01:26

@kolbászoszsömle: Pont a turbólyuk okán gondolkodott ennyit a motor gázadásra, én meg kevesebbet azon hogy 2,5kiló környékérõl kéne elrugaszkodjon, egyébként az adott szakaszon ha szembõl 140el jön valaki, annak egy ugratás következtében elszáll a futómûve (ismerem az adott szakaszt).
@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
De nem el szoktam õket ütni: le.
@szmeby:
Látom te is azon emberkék közé tartozol, akikre sokminden igaz csak az nem hogy szemfüles lenne.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 21:12:48

@Tornado86: addig jó, míg téged nem ütnek le. úgyhogy légy szíves vigyázz magadra, és másokra is. nem mindenki tekint rád rosszindulattal, de ha néhány tanácsot megfogadsz, sok problémától fogod megóvni magad.

@beste: most egy másik gépem van, és igen. ezek a mesterművek össze sem hasonlíthatók 1.4 környéki cirkálókkal. mégis mindig akad egy-két barom, aki versenyezni akar. meglátják a gépsast, és rögtön azt akarják tudni mennyit bír az 1.3 buzuki az enyém mellett. iszonyat hülyék, csak legyintek! toljad barom! valóban, zongorázni lehet a különbséget :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.21. 21:13:58

@Tornado86: Nézd, ezen nincs mit vitatkozni.
Úgy látszik én egy beszari hülye vagyok, mert úgy gondolom, hogy veszélyes volt, amit az a sofőr művelt, hiszen az alapján, amit elkövetett, nem ismeri a saját autóját és nem gondolkozik előre.

Ha szerinted azon a szelíd lankán 140-nel ugrik az autó, akkor az mindent megmagyaráz...

Tornado86 2009.09.21. 21:17:40

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Értem én, viszont a hazai szokások miatt kicsit felkészültebb is vagyok mint sok magyarországi, igaz pozitív és negatív kivételek is vannak mindenhol. Általánosságban véve a román sofõrök jóval szemfülesebbek, a magyarok pedig sokkal inkább próbálnak egymásra figyelni.
@kolbászoszsömle:
Figyeld meg kicsit jobban a terepet.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.21. 21:34:22

@Tornado86: napi szinten tolom az autópályát, nekem az jött le, hogy a román, bolgár, és délszláv sofőrök:
1. képtelen az autópályát annak használni, ami.
2. képes konvojban a belsőben 110-el lötyögni, ilyenkor elém engedek egy SUV-ot, ami aztán nekem is takarít.
3. tükröt nem néz, holttérről még nem is hallott
4. simán felhajt a szembe sávba, ott is a belsőbe. hadd szóljon (mint M5 néhány hete)
5. képes éjjel, világítás nélkül 80-al a belső sávban araszolni.

én tavaly augusztus óta vezettem cirka 75 ezer kilométert, ami pont 1,5x annyi, amit korábban te összesennek említettél. kb. 15 éve van jogsim, ez tekinthető éves átlagnak is. nem vagyok sem kamionos, sem taxis, sem áruszállítü. elárulom: hinni nem elég, hogy felkészültebb vagy! a baleset sajnos - a nevében is benne van - megtörténhet a másodperc tört része alatt. próbálták itt neked többen ezt megfogalmazni, szépen is, csúnyán is. ha nem érted:
a. kuka vagy, és megérdemled hogy egyszer összetörd magad.
b. csak provokálsz, és jókat röhögsz a sok hsz-en :DDDD

Tornado86 2009.09.21. 22:16:08

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Rengeteg olyan emberkét ismerek, aki nem tudja a sávokat használni, legyen szó bármirõl, nem rég meg is neveltem 1 ilyet: elõször rálámpáztam, kicsit késõbb több villantás helyezkedve mögötte a holttér megléte okán, látva hogy nem veszi a lapot, el mellette jobbról, majd be elé kicsit lassabban mint õ: megpróbalt visszaelõzni jobbról, amire felgyûjtöttem magam möge 3-4 autót és adtam 1 kövérgázt, egyébként neki is román rendszáma volt. És bár lehet hogy nem nézed ki belõlem, de ahogy lehagytam, le a külsõ sávra.
Arról meg nem tehetek hogy páran véresen komolyan vesznek 1 olyan oldalt, aminek szerintem a kikapcsolódás lenne a célja.

sreetfighter 2009.09.21. 22:34:00

@Tornado86:A videót nézve mintha magamat látnám, kivéve a lakott területet, mert ott túl gyorsan megy. Balesetveszélyes!Az országúti felvételben semmi kivetni való nincs számomra. Az átlag persze kiakad, de ki nem szarja le!

Tornado86 2009.09.21. 22:45:01

@sreetfighter:
Oszt ennyi. Szerintem leginkább az beszél belõled hogy Magyarországon tényleg csak 1-2 hazai sofõr lépi át lakott területen a megengedett sebességet, 2 település között viszont gyakori hogy 100 és 130 között megy a karaván, nagyobb forgalom esetén többnyire ennél lassabban, 90 körül. Egyébként nekem is hasonlít a vezetési stílusom a sracéhoz, nem tartom kizártnak hogy gyakran szinkronban röhögnénk amikor 2 magát gyorsnak képzelõ egyén leszorítósdit játszik, valamelyikünk pedig simán elmegy nevetõ harmadikként. Más ország, más szokások és némileg más közlekedési szabályok.

csz0 (törölt) 2009.09.21. 23:42:05

@Tornado86: Kolozsvár - Unghieni 50 perc alatt? Esetleg éjjel - csak Gyéres végéig amíg elvergődöm, megvan 40 perc. Árkosfalváig is túlzás a 13 perc, inkább 20. 55 perc

Balavásárától Udvarhelyig stimmel, bár gyanítom, a youtube-os csávónak 35 alatt megvan. Kár, hogy előbb-utóbb törvényszékre jut, vagy ravatalra, ha találkozik egy hozzá hasonlóval. Előbbi problémán egy jóismerős segíthet, az utóbbin már nemigen...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 00:04:19

@EBOA: Semmi, csak megjegyeztem :D Ennyi :D

VakondM 2009.09.22. 07:21:12

Az, hogy városon kívül 140 még hagyján, vannak helyek ahol senkit sem veszélyeztet. De faluban a minimum a 70? :-o) Fasza csávó! De a sünik is a papát fogják meg a szuzukival.

sreetfighter 2009.09.22. 08:05:35

@Tornado86: Az az igazság, hogy a falvakon áthaladva kb.60-70-nel szoktam menni, de ez nagyon függ a körülményektől. Ha sűrű a gyalogos forgalom, ne adj isten gyerek van az út szélén, még 40-re is lelassítok, ha úgy érzem biztonságosnak!
Az országút az más tészta, itt már az autó teljesítményén is rengeteg múlik, meg a tapasztalaton. Sokan még a gondolni sem mernek előzésre, mikor én őt és az elötte lévőt is simán lehagyom.

Tornado86 2009.09.22. 10:48:18

@VakondM - vakond.blog.hu:
Teljesen logikus. Hogy miért? Sebességkorlát, valamint a sebesség megválasztása:"Hallottál már radardetektorról? Mehetsz!" :D
@sreetfighter:
Errõl van szó konkrétan és itt kerülnek sokan fogalmi dugóba, ugyanis sokaknál lazábban de nem felelõtlenebbül kezelem a sebességkorlátokat.

Tornado86 2009.09.22. 10:57:11

@csz0: Lehet az egy kirándulásmentes szombat délután is, amikor a Kolozsvár - Unghieni táv megvan 50 perc alatt, nekem higgadt vezetés mellett kb. 1:10 - 1:15. A vásárhelyi elkerülõ 16 km, sok helyen lehet rajta menni minden túlzás és veszély nélkül sok helyen 100 körüli vagy afeletti tempóval, faluban le 60-70re annak ellenére hogy sok helyen 30as korlátozás van lakott területen. Ha gondolod, holnap este megirom, mennyi idõ jött ki mint 2 mérés számtani közepe :) Szerintem az a 35 perc ilyen tempóval, ahogy a youtube-on megy a fószer inkább 50-55. Kicsivel odébb azért jóval több a kanyar, 1-2 elégge technikás, szóval aki nem ismeri, felõlem akkor is mehet lassabban ott ha épp utolérem, ha máshol nem, Farkaslaka elõtt a lejtõn engedni fogják a forgalmi viszonyok hogy megelõzzem. Oszt ennyi.

.lll. 2009.09.22. 11:02:53

Ungheni=Nyárádtő

elfelejtetettek magyarul?:D

Tornado86 2009.09.22. 11:27:49

@lófő:
Kösz az infót, egyébként ellopták a magyar nyelvû helységtáblát. :D

.lll. 2009.09.22. 11:34:01

@Tornado86:
vagy ki se tették:D

hogy áll az erdélyi autópálya?

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.22. 16:25:03

@Tornado86: ha nem vette a lapot, akkor nem nagyon sikerült a "megnevelés". nyilván már nem vesznek komolyan, mert ezért is kapnál itt hideget, meleget ;)

látod erről én sem tehetek, én kikapcsolódásra használom ezt a blogot is ;)

efhábé 2009.09.22. 16:42:56

@kolbászoszsömle: A 80 - 90 és a 90 - 140 között van némi különbség, nem?

Egyébként meg ennyit arról, hogy nincsenek tervezési előírások:

www.maut.hu/magyar/listaesar.html

efhábé 2009.09.22. 16:48:10

@Tornado86: Miféle tájékozottsági tesztet?
Nem gondolom semmiből, hogy hogyan ügyelsz a kocsidra.
Te magad írtad le, hogy az autód műszaki állapota nem kifogástalan.
Megjegyzem, az, hogy töltsek ki egy tájékozottsági tesztet, nem adekvát válasz arra a felvetésre, hogy semmiféle 50 méterről nem beszél a kresz lakott területen. Természetesen meggyőzhető vagyok ennek ellentétéről is, pusztán a megfelelő KRESZ-rendelkezést kell prezentálnod, amely 50 métert emleget lakott területen bármivel kapcsolatban.
Továbbá a sebességhatárok kapcsán is meggyőzhető vagyok, ha prezentálod a kresz vonatkozó rendeletét.
Sajnos biztos vagyok benne, hogy nem fog menni, úgyhogy kushadj...

efhábé 2009.09.22. 16:58:48

@Tornado86: 2 nap, sok-sok miccsel, fürdéssel a Medve-tóban, juhsajttal, áfonyával, mézzel az út szélén, némi jólevegő-szippantással Parajdon a sóbányában, főhajtással Tamási Áron és Orbán Balázs sírjánál.
Élni tudni kell :)
Ha az szováta-csíkszereda szakaszt kérded, amire reagáltam, teljesen reális, amit akkor írtál rá, azaz 1:15-1:20.

nyulambulam 2009.09.22. 20:11:41

@Tornado86: A videóról: Faluban túl gyorsan megy (mi van, ha pl. egy kisgyerek tűnik elő valamelyik parkoló Dacia elől?), a dobozos után túl kis követési távolságot tart. Az előzések nagyjából rendben voltak.

Viszont Nyugat-Európában már nem lenne jogsija ;)

"Hallottál már radardetektorról": Igen. Az az a dolog, ami a 3-4 különböző rendszerű traffipax közül 1-2-t felismer, a másik 2-3-at meg nem.

Viszont biztosan nem ismeri fel az osztrák traction controllt, meg a német kamerás módszert. Lézeres mérésnél meg kérdéses, hogy ha rádvetül egy lézersugár, akkor először a detektorod érzékeli-e, vagy a sebességmérő. Mindenesetre ha 0,5 mp a reakcióidőd, akkor az többnyire későn lesz...

@"nálatok is a nagyfőnöknek csak státusz-szimbólum a számítógép"

Az BM-nél láthatóan igen. (Bocs, tévedtem, a belügyminisztérium egyik vezetője mondta a marhaságot, nem a BRFK-é.) Mikor szóvátettem, megsértődött ;)

VakondM 2009.09.22. 22:35:28

@Tornado86: Hallottam róla. Mennyibe van egy olyan ami fasza?

VakondM 2009.09.22. 22:38:26

@nyulambulam: Vagy egyéb más autópályán alkalmazott sebességmérési módszerből. Felhajtás és lejhajtás időpontját összevetik, sebességet számítanak és ha kell csekket küldenek. Autópályán száguldásnak vége, a többire meg elég a lézer.
Őszintén szólva nem tud érdekelni ha valaki szarik a szabályokra, tegye - majd ő fizet ha elkapják. De amikor a buziarcnak akkor jut eszébe menni pl az autópályán amikor utolérem és előzöm a kamion sort attól nagyon idegbeteg tudok lenni....

McKelek 2009.09.23. 08:21:07

@VakontM: "De amikor a buziarcnak akkor jut eszébe menni pl az autópályán amikor utolérem és előzöm a kamion sort attól nagyon idegbeteg tudok lenni...."

Igen, ismerös... Nemrég mentem Peströl kifele valamelyik autópályán (talán M7?), feltorlódott a kocsisor, 110 körül mentünk, az autópálya dugig volt. Szépen beálltam a belsö sávba a sor végére, rendesen tartottam a követési távolságot (kb. 50-60m). Beérte a sort egy szöke maca, nekiállt rám villogni... A buta liba nem fogta fel, hogy ha én egy amerikai sportautóval 110-zel megyek, akkor azt nem azért teszem, mert annyival akarok menni, hanem azért, mert elöttem mindenki annyival megy. Persze elengedhettem volna, de minek? Nyert volna kb. 3 mp-et, nekem meg be kellett volna tolakodnom a másik sávba.
Mikor felszakadozott a sor, kicsit ráléptem a gázra, a maca eltünt a visszapillantóból, csak pár perc múlva ért be - ui. csak kb. 135-ig gyorsítottam, aztán beálltam kényelmes 130-135-re.

glinolid 2009.09.23. 17:02:38

Tornado86, hol lehet 90 km/h és 140 km/h sebesség mellett térlátás vizsgálatot végeztetni? Vagy a faluban/országúton található hirdető táblát kell adott sebességnél elolvasni, miközben gyalogosokat/kerékpárosokat lökdösnek a vizsgáztató elé. Ja, hogy ez a Grand Thief offline változata!

Tornado86 2009.09.24. 01:16:33

@lófő:
Dolgozgatnak, az autósoknál pedig a sok csúszás miatt már bechtelt a pohár.
@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Oszt ennyi :)
@nyulambulam:
Jogos a kérdés, bár aki forgalmas út mellett lakik, hozzá van szokva az ilyesmihez.
Ami a radardetektort illeti, jó pár radart felismer, egyébként pl. Ausztriában és Németországban tilos használni.
@VakondM - vakond.blog.hu:
Javasolok 1 Beltronics-ot, ami komolyabb 60-70.000 ft. Az M1es melletti Ramet-eket kb. 4x olyan messzirõl jelzi mint a 9430as Cobra-m, ami nekem itthon bõven elég.
@efhábé:
A romániai KRESZ szerint településen belül legalább 50, azon kívül legalább 100m-en vagy köteles indexelni, van is benne logika pl. sávváltásnál (1-2 gyengébb képességû ismerõsnek javasoltam is hogy ha hülyeséget akar csinálni a forgalomban, legalább jelezze idõben).
Egyébként a vásárhelyi elkerülõ úgy tegnap mint ma 13 perc alatt volt meg, az Udvarhely - Csíkszereda táv kb. 30, felette lehetett 1-2 perccel, nem néztem az órát, szóval 1 nyugisabb sofõrnek reális az idõ, ha ismered le tudod gyorsabban is tekerni.
@glinolid:
A volán mögött, egyébként is imádom amikor pontosan megfigyelik amit mondok :)

efhábé 2009.09.24. 09:25:38

@Tornado86: Nyulam, ki nem szarja le a romániai kreszt, amikor te egy magyar blogban, magyar közlekedési eseményekről értekezel?
Szováta-csíkszereda távról volt szó korábban, arra írtál 1:15 körüli időt, ami teljesen reális. Most meg közlöd, hogy udvarhely-csíkszereda kb. Kb. annyi, tényleg, csak előtte szováta-csíkszeredáról beszéltél...

Tornado86 2009.09.24. 11:41:16

@efhábé:
Mert az Udvarhely - Csík útvonal ennek egy része, arról pedig nem tehetünk ami történt 1920.06.04.én. Egyébként egy korábbi hozzászólás hatására utána néztem a magyar KRESZ elõírására, mindjárt leesett, miért vágják ki sokan magukat a sztrádán hosszan tartó indexelés nélkül (nagyobb baj, hogy szét se néznek egyesek kellõen).

McKelek 2009.09.24. 11:52:27

Megvan, mit nem állítanak meg a rendörök :)
A kukásautókat ;)

A radarjelzö használata szerintem Magyarországon is tilos.

Németországban egyes típusok birtoklása is, nem csak a használata.

LaMeRick 2009.09.24. 12:20:07

@McKelek: nem tilos, sőt a lézerblokkoló sem.

Megjegyzem szerintem sem durva a lakott területen kívüli 120-140 (pl. 51es út Solt-Dunapataj töltés mellett, stb. stb.) , a városon belüli száguldozást azonban nem támogatom, max. 60-70 ott ahol lehet is.

Tornado86 2009.09.24. 12:31:10

@McKelek:
Sokan tudják így, ha jól emlékszem 2004 vége óta legális. Igaz ami igaz, a Magyarországon használt lézeres radarokat kb. akkor jelzi, amikor már le is mértek, szóval marad "radarjelzõnek" a szembõl jövõk lámpázása, bizonyos tipusokra, amiket meg az enyém legalábbis nem érzékel pedig a szem.
Aztan max. szerkesztek 1 kukásautót, max. szerkesztek 1 kapcsolot a retardernek hogy 2 falu között ne tudjak 80nál, sztrádán 90nél gyorsabban menni ha nem akarok :)

S@nyci ®. 2009.09.24. 19:55:25

Hmmmm....
A mesemondó büszke lehet arra, hogy milyen hiányos.
Úgy értem, hogy halmozottan sérült. :D
Ha, másokat fikázik, de a saját idiótaságát is nyilvánosságra hozza (PL:. gyorhajtás)és a másik rendszámát meg tudja jegyezni, de a sajátját nem pötyögi ide,valamint ráadásul egy "tírpák magyar autós" (nyugati szemmel),az donornak való!
De, mielőb!
És b@xhatja a radarját.

Tornado86 2009.09.24. 20:18:03

@S@nyci ®.:
Gratula! Kultúra felsõfokon. Esetleg ne segítselek ki egy Czollner Gyula érdemrendbeli szerelõvel? :) Másfeõl pedig minek fedjem fel magam, ha úgyse jelentek veszély a forgalom biztonságára.
Apropo: a Bilstein lengéscsillapítóiról mi a véleményed? :)

S@nyci ®. 2009.09.25. 19:57:31

@Tornado86:
Bocs! Egy pillanat.
Kikapcsolom az agyam,hogy egy szintre kerüljünk.Megtörtén.
Miiiivaaaan?
Hát így sem értem.
A forgalom biztonságára nem, de az emberekre igen.
Apropó: és magadról mi a véleményed?
Apropó: és másoknak mi a véleményük rólad?
Szóval személyed is olyan,aki döngeti a mellét, hogy még nem okozott balesetet?
Közben pedig meghaltak miattad, csak nem tudsz róla, mert nem vetted észre? Ezért nem értem, hogy milyen kultúráról regélsz.
Amatőr ..... :)

Tornado86 2009.09.25. 20:16:46

@S@nyci ®.:
Nekem eddig is le voltak nullázva a neuronjaim, mondhatni a kikapcsolódás az kikapcsolódás, ennyi :) Látom a sportszerûség fogalma nem valami ismert fogalom számodra nem úgy mint finnyásnak lenni. Ja, hogy egyesek nem bírják a kritikát: errõl nem az tehet aki kritizál. A fülemmel pedig nincsenek problémák, szóval feltûnik egy ehhez eléggé erõteljes csattanás vagy puffanás hangja.
Az embereknek pedig 2 tipusa van: az egyik mindig kimondja amit gondol, a másiknak sok barátja van.
Ha meg már a kultúra is szóba került, le merem fogadni - autós oldalról lévén szó - hogy több országban ismerem a helyi szokásokat mint itt jó páran. Ellenpélda biztos akad, ez egy ilyen dolog.

nyulambulam 2009.09.27. 09:54:31

@Tornado86: "úgyse jelentek veszély a forgalom biztonságára"

Hát ezt azért kétlem...
Összekevered a közutakat a versenypályával. Ez bizony veszélyforrás.

DonVincenzo 2009.09.27. 18:28:18

Tornado! Ha Derecskén már a Skoda mögött voltál és Debrecen bevezető részéig (ahol már könnyű megelőzni mert 2x2 sávos)nem előzted meg akkor azon a szakaszon ő is olyan átlagsebességet ért el mint te.
Szóval ő feleannyi léből ment úgy mint te. A többi már csak felvágás. :)

Tornado86 2009.09.28. 10:01:14

@nyulambulam:
Ha tényleg összekeverném, akkor pl. Mezõpeterden át alig venném el a gázt, de hogy 110-120 alatt nem mennék ott száraz úton, az tuti. Másfelõl pedig 2-3 éve sokkal inkább fejjel a falnak menve vezettem és mégis gyorsnak és elõvigyázatosnak ítéltek meg azok, akik sokat járnak pl. stoppal. Egyébként lehet hogy találunk 1-2 mindkettõnk által ismert szakaszt, akkor konkrétabban el tudunk vitázni errõl és nem csak a sebességet illetõen.
@DonVincenzo:
Lásd feljebb, amúgyis elsõ a biztonság. Aztán lehet hogy a gyárihoz mérten feleannyi a fogyasztása, de ez 1 frontális ütközésnél nem kifizetõdõ és ki tudja mikor jön vele szembe egy hétvége vezetõ vagy csak simán egy olyan, aki az utolsó pillanatban lassít le satufékkel 90rõl 50re.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása