Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy kis festék és megoldódna a gond

2009.10.11. 13:14 :: SilentSound

Ha két viszonylag forgalmas utca keresztezi egymást és van hely egy kanyarodósávra, akkor leggyakrabban egy balra kanyarodó, valamint egy egyenesen menő + jobbra elhagyható sávot alakítanak ki. Ez elsőre logikusnak is tűnik, hiszen a szemből érkezőket a balra kanyarodóknak meg kell várniuk és így a többieket nem tartják fel. Gergő egy olyan esetre hívja fel a figyelmet, ahol szintén így van megoldva a sávelosztás, de balra kevesen fordulnak, jobbra viszont ott van egy zebra, ami miatt sokkal jobb lenne változtatni a helyzeten és máris gördülékenyebben haladhatna a forgalom.

Rendszeresen autózom a Petneházy utca egyirányú szakaszán (Lomb utca - Reitter Ferenc utca között). A tapasztalatom, hogy a Pap Károly utcai kereszteződés áteresztő képessége a forgalmi sávok jelenlegi kialakítása miatt nincs kihasználva.

Ahogy remélem a csatolt térképen is látszik, a külső sávból lehet jobbra és egyenesen továbbhaladni, míg a belső sávból lehet a Röppentyű utcára balra kanyarodni. A tapasztalataim azt mutatják, hogy mivel a jobbra kanyarodóknak egy viszonylag forgalmas zebrának kell elsőbbséget adniuk, így sokszor csak két-három autó tud a kereszteződésen a külső sávban a zöld alatt áthaladni, míg a balra kanyarodóban akár 6-10 is átjuthat(na), amennyiben a még keskenyebb, egy sávos részig visszatorlódva nem dugítanák be azok az egyenesen haladni kívánók, akiknek a jobbra kanyarodókra kell várnia.

Ennek következtében a kereszteződésben tipikussá vált a forgalmi sávból való szabálytalan továbbhaladás, mármint a türelmetlenebb egyenesen haladni akarók az üres balra kanyarodó sávban elhaladnak a sor mellett, és szabálytalanul, egyenesen folytatják az utukat.

Véleményem szerint a sávok kialakításának megváltoztatása - oly módon, hogy a külsőből csak jobbra, a belsőből pedig balra és egyenesen lehetne haladni - javítaná a kereszteződés áteresztőképességét, csökkentené a szabálytalanságok számát és javítaná a biztonságot is. Ugyanilyen módon vannak a sávok a Petneházy - Béke utca kereszteződésben kialakítva, és ott jól működik ez a változat.

(Zárójelben jegyzem meg, hogy az is kérdés lehetne, hogy a parkoló autók, a mögülök kiugró gyalogosok, a zebrák, autókijáratok és kereszteződések miatt biztonságos-e ezen a szakaszon 50km/h-s sebességet megengedni.)

Ha úgy gondoljátok, ez a dolog mások számára is érdekes lehet, tegyétek ki a blogra.

18 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak john 2009.10.11. 14:02:22

Miért foglalkoznának ilyennel a várostervezők, forgalomtervezők?
Nem autós példa a Flórián tér. Miután sok év (15-20) után újra megcsinálták a parkosítást (füvesítést), a megépített közlekedő utak nem oda kerültek, ahol az emberek tizen év alatt kijárták, hanem attól eltérő nyomvonalon. Értelme semmi, az utak egy részét nem használják, esős szuttyos időben lehet csúszkálni és hazavinni a sarat. Itt pedig még csak érteni sem kéne hozzá, mert ott az emberek áltel kijelölt út. Ezek után miért várnánk el bármit, amihez képzettség, gykorlat és saját gondolatok kellenek?

Don Blasius 2009.10.11. 14:14:34

Igen, másutt is lehetne ilyesmit módosítani. Jó példa erre Erzsébeten a Baross utca-Topánka utca kereszteződés. Itt a Nagysándor József u. felől szokott jól betorlódni a Baross, mert sokan akarnak balra menni Csepel és a Helsinki út felé. A 36-os busz is van, amikor a középső (egyenesen menő) sávból kanyarodik ki, mert a kereszt után úgyis kisorol a megállóba. Itt a megoldás az lenne, hogy a szélső (most csak jobbra menő) sáv lenne az egyenes és a jobbra is, a két belső meg balra. Aki Csepelre megy, így besorol a legbelsőbe, aki meg a Helsinki út felé + 36-os busz, az meg a középsőbe. De még lehetne jó pár ilyet találni, szinte csak újrafestés kérdése az egész, meg a megfelelő nyilacskák a lámpákba.

2009.10.11. 14:26:55

mindenhol ez van.. terveztetnek, tendereztetnek, közbeszereznek, még tanulmányokat is készítenek, de nem az embereket kérdezik meg, hanem kiszámolják, hogy merre kellene menniük az embereknek..

most lehet mondani, hogy az ember csak hisztizik, meg neki semmi sem jó, de ha valamit az én pénzemből (is) csinálnak, akkor jobban érzem magam, ha normálisan tudom is használni na..

theveryguest 2009.10.11. 15:26:32

A 120-as buszon kívűl szokott ott bárki balra fordulni? Annak meg úgyis kell szinte mindkét sáv, hogy rendesen be tudjon állni a megállójába. Azt sem nagyon vágom jobbra ki szokot ott kanyarodni? Max a Teve ház lakóit tudnám elképzelni.

arthur877 2009.10.11. 15:32:00

@theveryguest: Ha be van dugulva a Váci út, egy erre tett kitérővel 10-15 percet is megspórolhatsz Újpest felé, de a 120-as busznak van valóban leginkább fenntartva a dolog...

min 2009.10.11. 17:17:33

Kb így lehetne módosítani az Astoriát is a Deák felől érkezve. Talán nem lenne akkora tumultus. Belsősáv jobbra-egyenes, külső csak jobbra. A hídra vezető út úgyis két sávos.

záporjózsi 2009.10.11. 17:35:28

"Zárójelben jegyzem meg, hogy az is kérdés lehetne, hogy a parkoló autók, a mögülök kiugró gyalogosok, a zebrák, autókijáratok és kereszteződések miatt biztonságos-e ezen a szakaszon 50km/h-s sebességet megengedni."

Igen, az.
parkoló autók: 50 km/h-val ki lehet kerülni
mögülök kiugró gyalogosok: ne ugorjon ki...
zebrák: olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy az elsőbbség mindenképp megadható legyen
autókijáratok: az útnak előnye van, meg kell adni
kereszteződések: szabályozott az elsőbbség rendje, be kell tartani.

Dester 2009.10.11. 17:36:44

Rengetegszer járok erre, mivel az autóm pont a közeli parkolóban áll és csak ezen a kereszteződésen keresztül tudom elhagyni a parkolót az egyirányú utcák miatt. Tökéletesen egyetértek a posztíróval, szerintem is érdemes lenne megcsinálni ezt a változtatást. Rengeteg a szabálytalanság, és csupán ennyit kéne tenni, hogy jobban működjön a dolog. Tökéletesen egyetértek.

repecs 2009.10.11. 17:53:43

Ha a józan észre halgatnának a tervezők akkor nem kapnának pézt mer hát ha 10 emberből 8 kapásból tudja a megoldást akkor mér, de ha csavarnak rajta párat és ezt meg is magyarázzák akkor már jár a sok szakértői dij.

HgGina 2009.10.11. 19:30:05

Nos, akkor nemsokára nézzétek meg, mi lesz a Thököly-Stefánia kereszteződésben. Lassan elkészülnek a vadonatúj baleseti gócponttal.
Elmebetegek tervezték ezt is.

Lesz itt tucatszám a koccanás, karambol és a kerékpárosgázolás.

cambridge.on 2009.10.11. 19:55:19

Szerintem lehetne külön szabályozni a gyalogos átkelést.Egyszerre lenne zöld miden irányban a gyalogosoknak és amikor az autók kapnak zöldet akkor nincs zavaró gyalogos az úton.Finnországban sok helyen (jól)működik ilyen megoldás:Nem kell festék, csak a lámpákat kell átprogramozni.

kispista2 2009.10.11. 20:10:13

Körforgalom vagy külön medvesajttal szabályozott jobbrakanyarodósáv.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2009.10.11. 20:15:27

jópár ilyen hely van budapesten, de leszarják az illetékesek

theveryguest 2009.10.11. 20:20:36

A baj igazából az, hogy Angyalföldnek ez a része kezdi kinőni a meglévő infrastruktúrát. Emlékszem, amikor ideköltöztem, szinte egy ipartelep volt az egész. Lassan elkezdhetnek aluljárókat tervezni az ilyen kereszteződésekbe a gyalogosoknak, meg jobban belámpázni a Reittert, mert reggelenkén képtelenség rajta átkelni gyalog (meg nagyívben balra kanyarodni autóval), Emellett egyirányúsítani a Jász mintájára Szent Lászlót (a sok barom úgysem adja meg a jobbkezet a kereszteződésekben), meg az ezekre merőleges kis fostalicska utcákat. Meg persze végre meg kellene oldani az esővízelvezetést a Tatain, hogy ne a 007-es féle kétéltű Lotus Esprittel kelljen közlekedni rajta. A Kámfor/Berlini illetve Kámfor/Göncöl vasúti árókat is valami alul felüljárós módszerrel kellene már megoldani végre, mert így nem nagyon tud közlekedni a 120-as busz.
Ja, meg akarok egy S-Bahn-t Angyalföld vasútállomásról a Nyugatiig. Igazából olyat szeretnék, ami el tud vinni Kelenföldig, de kezdetnek beérném a Nyugati PU-val is. :-)

reader613 2009.10.11. 20:24:46

hülye a posztoló... azazhogy mégsem.

Mikk^ 2009.10.12. 10:29:51

Ugyan ilyen gond van a BME mögött is.
Ott én is (mint a többi egyenesen haladó) szabálytalankodok mert a jobbra kanyarodók nem tudnak haladni, balra alig akarnak menni autósok, aki meg egyenesen menne fel ott rostokolhat hosszú ideig.
(Bertalan Lajos - Budafoki út)

hbe 2013.08.13. 10:20:44

Nemrégiben jártam erre, és a fent javasoltak szerint megváltozott a forgalmi rend. Négy év nem is kellett hozzá.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása