Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szembe mentem az egyirányúban, leordította a fejem

2009.10.15. 08:16 :: SilentSound

Nem tudom, mennyire szól D mentségére az, hogy elismerte, hogy hibázott, amikor nem vette észre a nagy kerek piros táblát fehér vonallal a közepén, mert ahogy az írásából kivettem, a szemből jövő elengedése után ő folytatni szándékozott volna az útját az illegális irányba. Ejnye...

Éppen ma esett meg velem egy talán érdekes dolog. Bár szerintem ez nem olyan ritka eset itt Pesten, de gondoltam leírom és megkérdem, hogy vajon az elméletem helyes-e vagy sem és én vagyok az egyedüli hülye ebben a szituációban. Végül pedig lenne egy elméletem a Budapesti közlekedőkről és érdekelne, hogy egyet értetek-e velem vagy sem.

Szóval, ma egy külső kerületbe vetett a sors, ahol egy iskola mellett volt elintéznivalóm. Az iskolának van egy parkolója mellette, amikor arra járok, azt szoktam használni. De sajnos ma valami program lehetett ott mert a parkoló tele volt, sőt az egész környéket tele állták az autók.

Semmi gond, akkor hajtok tovább a parkolóval kezdődő utcán, csak lesz valahol egy hely számomra... Persze, mivel végig állják az utca mindkét felét, így csak egy autó fér el rajta. Csorogtam lassan az utca amikor egy nagyobbacska kocsi fordult be szembe velem és bár látta, hogy nem fogunk elférni Ő azért is bejött oda és villogott nekem.

Oda is ért elém és megállt így már egymással szemben álltunk és persze senki egy centit sem tágított volna. Ekkor jött a megvilágosodás egy kedves hölgy képében aki oldalról odaszólt nekem, hogy ugye tudom, hogy az utca egyirányú?

Kicsit tűnődtem de nem rémlett, hogy az lenne hisz már jártam erre nem is egyszer és mindig abban a parkolóban állok az utca elején ugyanúgy ahogy mindenki más is, akit arra ismerek. De, hát most ezt a helyzetet meg kell oldani, akkor legyen egyirányú!

Mutatom a szemben állónak kézfeltartással, hogy bocs, majd elkezdtem tolatni a parkoló felé, de mivel Őt sem akartam feltartani, az első adódó kapubehajtónál betolattam és mutattam a csókának, hogy menjen. Persze nem ment, inkább odacentizett mellém és lekiabálta a fejem, hogy mit képzelek én, hogy egyirányúba jövök, veszélyeztetem az itteni gyerekeket meg hasonlók.

Tenném hozzá este 6 körül járt és a parkoló hely keresése miatt amúgy is csak 5-tel csordogáltam. Szóval a fejemhez vágott még pár dolgot, míg én próbáltam kinyögni, hogy ez idáíg nem volt egyirányú, szerintem, de a végére arra jutott a csávó, hogy itt most Ő lesz a rend éber őre és nem tágít amíg nem tolatok ki teljesen.

Visszacentizett az utcába mellőlem, hogy nehogy egyenesen tovább tudjak menni majd megvárta míg kiállok a kapubehajtótól és visszatolattam a parkolóíg. Közben még a barátnőja/felesége is kiszállt a kocsiból (gondolom az iskolába ment a programra) és elkezdett nekem valami kiabálni amit hála égnek már nem hallottam mert feltekertem az ablakot, de a mozgásából nem az jött le, hogy megértené a gondomat.

Persze elismerem, barom voltam, hisz tényleg van ott egy behajtani tilos tábla, de az már a parkoló után jön. Ezért nem láttam azt soha, hisz mindíg csak odáig jutok és most éppen a sorban álló kocsikat pásztáztam, nem az utcán belül kihelyezett táblákat.

De kérdem én miért volt erre szükség? Amikor a kedves hölgy szólt, már akkor felfogtam, hogy biztos rossz helyen vagyok. Miért kell még végíghallgatnom egy önjelölt rendfentartó gyalázkodását és főleg miért gondolta, hogy joga van engem kiterelni onnan, ha már egyszer elfért volna simán mellettem?

Ezen filozofáltam idáíg és azt hiszem rájöttem! Ezért ilyen a közlekedés itt Pesten! Mert tele vagyunk ilyen figurákkal, akik egész nap güriznek aztán még az asszony is idegeli őket és persze nem adhatják ki azt a sok feszültséget a meló helyen, mert nem Ők a főnökök és nincs kit lecseszniük, otthon sem javallott ordibálni mert nem lesz vacsi de ha a kocsiban ül, na akkor Ő az úr!

Képességei és önbizalma megsokszorozódik és levezeti azt bárkin, aki az útjába áll. Ma pont én voltam az (egyik?) Rá is szolgáltam, hisz szabálytalan voltam, de szerintem ennek lett volna egy kultúrált formája is.

Mennyivel élhetőbb lenne ez a város, ha az autósok inkább megpróbálnának segíteni egymáson és nem arra játszanának, hogy a napi feszülséget miként is lehet a legeffektívebben levezetni mások kárára?!

Na, ez lenne az én elméletem, szerintetek van benne igazság? Persze lehet kövezni, hogy hülye vagyok amiért behajtottam oda, de szerintem itt már nem ez a lényeg.

205 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:09:35

@The Green Manalishi:

Tévedés. A közlekedés nem szükséges velejárója a szabálysértések tudatos elkövetése. Tudj róla, a legtöbb szabálysértő tud arról, hogy mit követ el az adott forgalmi helyzetben.
Erre szoktam mondani, hogy saját mentségére helyben gyárt olyan szabályokat amelyek amúgy nem léteznek. Vagy csak részben: eleje vagy a vége nem valós.
A véletlen/figyelmetlenségből elkövetett szabálysértések meg szokás kérdése. Párszor ezt is leírtam: nem az a baj, hogy átmegy a piros jelzésen, vagy beáll a kereszteződésbe, hanem ezt szokja meg.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 12:11:54

Nekem a kedvencem a reggeli és délután csúcs, főleg ha égi áldással is párosul, na ilyenkor aztán se előre, se hátra, mindenki megy arra amerre éppenséggel tud, össze-vissza, a türelem legkisebb jelét sem tanúsítva!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:15:01

@The Green Manalishi:

Egy hétig minden nap csüccsenj ki a fent emlegetett Bokor utcába. És nézd meg mit művelnek az erre közlekedők. Amikor huszadjára sem tudsz kijönni a garázsból csak fizetős irányba és szerencsétlenségedre pont akkor jön a diszkófényes meseautó szembe. Esetleg 25-30 percet kell várj, mert a kishölgy nem ismerte fel a kétajtós garázskaput + felfestést. Gondolom te is virágcsokorral várnád.
De az említett 3 baleset után legyél te a 4. elszenvedője a szemből besuhanó által okozottnak... :)

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 12:16:01

Az ideális - de nem lehetetlen - megoldás hasonló szituban:

A szabályosan közlekedő autó vezetője kihajol (kiszáll) és normális hangon közli:

- Jó napot kívánok uram/hölgyem, bizonyára nem vette észre, de ez egyirányú utca és ön a rossz irányból hajtott be.
- Igaza van uram, elnéztem. Elnézését és egy pillanat türelmét kérem, azonnal visszatolatok.
- Viszlát, minden jót!
- Viszontlátásra!

Ha ehelyett jobb, hatékonyabb, kultúráltabb, hasznosabb üvöltözni, mutogatni, egyik vagy mindkét félnek primitíven viselkedni (bár az ún. primitív népeknek sokkal kifinomultabb konfliktuskezelésük van sokszor), akkor csak tessék!

Persze ne legyek idealista, marad a magyar megoldás:

Dudálás, ökölrázás, majd ablakon kilógva:

- Köcccsőőőg, nem lácc bazzmeg?!? Egyirányú!
- Jóvanna, fasztugacc, nem vettem észre!
- Neugassá' má', húzzá' má' visszafele gecccííí! Elütöd a gyerekeeet, hülyevagybazdmeg?
- Mingyá' jó pofánváglak köcsög, ne ugassá' bazzeg! Meggbaszlak anyád hátán!
- Szájjki geci, leverlek!

És így tovább...

kopaszállat 2009.10.15. 12:16:31

Ez a tipikus amerikai bocsánatkérés. Elüti a gyereket, hűűűűű, bocsi és minden rendben van, mit is tehetnék még.
Az ilyen hülye közlekedjen bkv-val. Ráadásul még neki áll feljebb??!!
Kurva nagy szerencséd van, hogy nem velem találkoztál ebben a szituban.
Vegyél bérletet süket kurva.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:18:21

@The Green Manalishi:

"A szabályosan közlekedő autó vezetője kihajol (kiszáll) és normális hangon közli:"

Tökéletesen egyetértek vele. E változatot szoktam alkalmazni. Tudom, hogy hihetetlen. :)

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 12:20:54

@Mityu: Nem értesz. Nem szükséges (azaz nem feltétele), hanem szükségszerű (azaz elkerülhetetlen), ami azt jelenti, hogy egyszerűen mindig vannak olyanok, akik szabályt szegnek. Lopni sem kötelező vagy szükséges, de te sem hagyod a táskádat az első ülésen, mert tisztában vagy vele: előfordulhat, hogy feltörik érte az autót.
Mindez persze nem helyes, nem is kell szeretni, de tény. Épp amagd írod utóbb, hogy a Bokor utcában mit művelnek. (Egyébként a közelben lakom, tehát ismerem a helyzetet.)

kopaszállat 2009.10.15. 12:21:01

@s_timcsi: timcsike, ne csak a türelmet hiányoljad! Sajnos a tefélék azért igényelnek türelmet, segítséget, mert a gyorstalpaló jogsiszerző tanfolyamon csak rettegtetek, az oktató csak udvarolt, az idő meg egyszer csak elfogyott.

Morten Harket (törölt) 2009.10.15. 12:23:42

@The Green Manalishi: "A kérdés itt inkább az, hogy miért vált ki nálunk olyan dühödt, néha már-már gyűlölködő reakciót egy-egy szabályszegés sokakból még akkor is, ha ténylegesen kár, hátrány nem éri az illetőt."

Azért, mert amíg legvidámabb barak voltunk, addig relatíve egyenlően élt mindenki (a jövedelmek rendkívül egyenlően voltak elosztva a társadalom különböző csoportjai között) és különben sem volt szabad üvöltözni, mert odajött a rendőr és pofánbaszott.
Jelenleg a jövedelmek renkívül egyenlőtlenül oszlanak el, nagyon sok embert frusztrál ez a helyzet, mert nem értik, hogyan boldoguljanak. Ezért más társadalmi csoportokban (etnikai, nemi, életkori alapon) látja a probléma okát és rajtuk próbálják levezetni a dühüket. És a rendőr most már akkor sem jön ki, ha esetleg ölik egymást az emberek, így mindent lehet.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 12:24:31

@Mityu: Nem hihetetlen. Szerencsére nem csak kopaszállat mentalitású közlekedők vannak.
Sőt, ha elég higgadt az ember, határozott, de udvarias fellépéssel a támadólag fellépőt (itt nem bézbólütőt lengetőre gondolok) is le lehet szerelni - volt már rá példa, hogy nekem sikerült.

Tökös Veréb 2009.10.15. 12:28:20

@Morten Harket: ez nem igaz! ha hülyeséget csinálsz külföldön is dudaszó meg mutogatás követi, az más kérdés, hogy az összes többi helyzetben mindenki udvarias és előzékeny!

pengusz 2009.10.15. 12:28:32

@The Green Manalishi: Ráadásul sokan köpni nyelni nem tudnak, ha udvariasan szólítod meg őket :D
Ez is személyes tapasztalat. Ha káromkodsz, meg fenyegetőzől, akkor jön a "leveremafejedkurvaanyád",de az udvarias hangnemmel egyszerűen nem tudnak mit kezdeni :D

2009.10.15. 12:33:38

@CyberPunK: Te mindig minden táblát észreveszel? Akkor is, ha éppen valami új helyen jársz és keresel valamit? Inkább nem írom le, hogy mit gondolok.

Davver · http://davver.freeblog.hu 2009.10.15. 12:34:36

Egy történet jutott eszembe, ami rendkívül pozitív. Nem velem esett meg a dolog, de gyalogosként szem és fültanúja voltam az esetnek.
Pécsen adott egy egyirányú utca egy középkorú ürge a népautójával kb 30-as tempóval az utca közepén járhatott (jobbra-balra parkoló autók), mikor egyszer csak az utca végéről szabálytalanul behajtott szembe az egyirányú utcába egy másik népautós középkorú ürge, nem esett le neki egyből, hogy rossz helyről jön és 100-150m után egymással szembe megálltak az utcában, pontosan előttem.
Vártam a reakciókat, hogy mi lesz. A vétkes sofőr nevezzük A-nak!Feltette mindkét kezét és nem értette még mindig a szituációt. A másik sofőr eközben nézett ki a fejéből egyetlen egy mondat nem hagyta el a száját, csak egy hatalmas vigyor jelent meg a fején és ő is feltette mindkét kezét.
Erre "A" elkezdte vakarni a fejét mire "B" is elkezdte vakarni a fejét. Ekkor már körvonalazódott bennem, hogy "B" majmolja "A"-t!
"A" berakta rükibe a kocsit mert már kezdte sejteni, hogy valami nem stimmel ezzel a behajtásával. Erre "B" szintén berakta rükibe a kocsit és megmozdította hátrafelel, így kicsit távolabb kerültek egymástól. Ebben a pillanatban "A"-nak leesett az egész szituáció és a fejéhez kapott. "B" szintén :-) A visszatolatott a bejárathoz de teljesen vörös fejjel. "B" közbe előre ment, mellé állt és várta a reakciókat. "A" hevesen bocsánatot kért és mindketten hatalmasat nevettek a dolgon. "B" legyintett és elhajtott egy hatalmas vigyorral az arcán. Utána már "A"- is csak röhögött az egészen és tovább hajtott, a vicces az, hogy miközben néztem őket én is jó kedvre derültem. Kicsit feldobta a napomat ez a két idióta :-) ezúton is köszönöm nekik!

Marcellusca 2009.10.15. 12:37:20

@Morten Harket: Ahaaaa, akkor nyugodtan lehet üvöltözni, anyázni a véletlenül hibázót, aki ráadásul (miután jelezték neki) el is ismerte a hibáját és még elnézést is kért?
Ráadásul úgy, hogy ezzel pont az ordibáló okozza még tovább a forgalmi akadályt?

Nagyon ügyesek és okosak vagytok! Csak gratulálni tudok!

@The Green Manalishi: Ne erőlködj, úgysem fogod meggyőzni őket!
Mindenképpen vért akarnak látni/folyatni.

labi 2009.10.15. 12:37:21

A kedves postoló nem egy bajuszos cigányképű emberke? Az jött velem szemben az egyirányún, visszatolattattam, megmutattam neki a táblát, ránézett, majd mögöttem újra behajtott szemből. :)

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 12:37:37

@pengusz: Kereszteződésben egyenesen mentem volna tovább, ám mivel pirosra váltott, megálltam, majd a jobbra jelző, külön zöld jelzett, de természetesen én maradtam, hiszen nem kanyarodni készültem. A mögöttem álló vad dudálásba, majd kihajolós üvöltözésbe kezdett (mé' nem mégy má' köcccsőőőg!?). Kiszálltam, és higgadtan közöltem, hogy nem mehetek, mert én egyenesen megyek tovább és nekem tilos. Kezet nyújtottam, jó utat és további szép napot kívántam.
Annyira megdöbbent, hogy alig tudott valamit - udvariasan - visszamotyogni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:39:33

@lxrose:

Ez szokás, megszokás kérdése. Nem egyszer van kisebb "vita" egy-két utassal (hawerokkal), hogy miért nem kanyarodok ott be jobbra vagy balra amikor éppen úgy gondolják, hogy kellene....

Csak egy táblát említenék: kötelező haladási irányt jelző. :)

Tökös Veréb 2009.10.15. 12:41:22

@lxrose: nem kell minden táblát észrevenni, elég, ha a következő táblákat ismered

- Elsőbbségadás kötelező (Macisajt)
- STOP
- Behajtani tilos, egyirányú
- Ha meg nincs tábla akkor gyanakodni, ilyenkor jobbkéz kiv ha látod a többiek tábláját ill. főúton mész.

a többi töltelék, csak valakinek ezek is gondot okoznak!

labi 2009.10.15. 12:44:27

amúgy az hogy az ember benéz valamit - ami nem okoz balesetet - és leüvöltik érte a haját az nem olyan nagy baj.

Na de az, hogy valaki fel is írja hogy mekkor a fax volt - megértést és sajnálatot keresve - na az már klinikai eset... :)

pengusz 2009.10.15. 12:47:54

@The Green Manalishi: Körúton mentem bringával, és egy mikrobuszos a Király utcai megállóban előzött engem, kb. 5 centis oldaltartással. Lámpánál utolértem. Mutogatok neki, teátrális mozdulattal letekeri a hangerőt meg az ablakot:
"Elnézést Uram! Elég kicsi oldaltávolságot tartott előzésnél, kérem, hogy jobban figyeljen ha kerékpárost előz!" Csávó egy szót sem tudott szólni, bent is ragadt a lámpánál, következő lámpáig nem ért utol :D

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 12:52:43

Ehhez annyit teszek hozzá, hogy más az, ha egy ijesztő szituban kiszalad az ember száján egy "baszd meg!".
De állattá válni nem kell(ene) senkinek.

zsírvezér 2009.10.15. 12:53:31

Az a baj a postolóval, hogy szerinte jaj de intelligensen kellett volna ezt elintézni...
Hát több éve megy ez a huza vona ebbe a városban. A türelem, meg az összes defenzív elképzelés nem működik.A gépjármű vezetők egyre ostobábbak egy flusztráltabbak. Ha nem tudsz koncentrálni, és megszokásból vezetsz akkor miért csodálkozol, hogy valaki kiabál veled.Örüljön a magadfajta, hogy csak kiabálnak veletek.
Bennem volt egy gát ,míg autóval közlekedtem, de gyalog, bringával robogóval, úgy rúgom le a tükrötöket, úgy horpasztok a szar autótokra ahogy akarok.. :)

sreetfighter 2009.10.15. 12:53:37

Szerintem amit a posztoló csinált nem nagy ügy a leírtak alapján.
Ahogy elnézem itt sokan egyetértenek az ordibálós kioktató faszkalappal, de ezek az emberek gyenge idegzetü, önmagukon uralkodni képtelen primitív személyiségek.
Ha valaki bocsánatot kér és próbálja a hibáját kijavítani, de a baromarcúnak ez nem elég, akkor a pofáját drasztikusabb módon kell befogni, esetleg beverni, ha a szép szó nem elég!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:54:21

Szolgálati közlemény:

"Videózz te is szabálytalanságokat, töltsd fel az indavideóra és add hozzá az autozz_szabalytalansag címkét, hogy bekerüljön ide!"

Hozzáadtam. Mégse kerül bele.... :))

2009.10.15. 12:55:46

@Mityu: "Főleg, hogy egy egységsugarú gyalogosnál (értem ezalatt, hogy pl számára ismeretlen helyen van, stb.) az esetek nagy százalékában nem kell egyértelműnek lennie, hogy az most egy egyirányú út."

Ismétlem: "egységsugarú gyalogosnál" Így azért más, nem? (Ezt csak SereG védelmében.)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 12:59:36

@lxrose:

Azért ha elmegyek Sopronba és gyönyörködöm a táj szépségeiben, az az alig 200 km nem változtat meg semmit a közlekedés szabályain. De érdekes módon Genfben sem okozott különösebb gondot a gyalogátkelőhely felismerése, vagy a tilosat mutató jelzőlámpa.
Minek hülyeségeket gyártani a hülyeség mellé pluszba?

csicskulátor 2009.10.15. 13:01:29

Velem olyan volt, hogy egy szerb származású haverommal (aki mellesleg tipikus nagydarab, kopasz, és még bőrdzseki is volt rajta) mentünk egyszer be egyirányú utcába, mert a cím, ahová fuvaroztunk, arról az oldaláról volt közelebb.Ha pedig a rendes irányból mentünk volna a fél belvárost kerülhettük volna.Na mindegy nem ez a lényeg, mert tudom hogy szabálytalan, de ez ott nem igazán érdekelt.A lényeg hogy jött velünk szembe valami hasonló vérmérsékletű ember, mint a történetben, és dudált szitkozódott stb. Na most, tart a komám egy gázriasztó pisztolyt a kocsiban, kb. fél percig néztük a tagot, ahogy dühöng, majd mikor kiszállt a kocsiból, kiszállt a haverom is kezét széttárva, egyik kezében a pisztollyal és szerbül elkezdett valamit üvöltözni és ment az ember felé.Azt a lesápadt arcot.. hehe, kocsiba visszahúzott, hátramenetbe kapcsolt, és hát egyből figyelmen kívül hagyta a kötelező irányt. :D
Ja, most lehet fikázni, de akkor majdnem beszartunk a röhögéstől.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:03:07

@zsírvezér: "Bennem volt egy gát ,míg autóval közlekedtem, de gyalog, bringával robogóval, úgy rúgom le a tükrötöket, úgy horpasztok a szar autótokra ahogy akarok.. :)"

Ez több okból is igen értelmes és hasznos megoldás.

- Te is indulatba jössz, stresszelsz ezzel a saját testi-lelki egészségedet rongálod.
- Ha balszerencsés vagy, épp egy thai boxoló tükrét rúgod le, akkor esetleg bajba kerülsz. Ettől függetlenül egy bunyó mindig elsülhet rosszul - egy tábla miatt megnyomoríthatsz valakit vagy te jársz pórul.
- Amíg tükröt rugdosol (és az ellenfél esetleg törleszteni próbál) többszörösen veszélyes közlekedési szitut teremtesz, amiben teljesen ártatlan kívülállók is megsérülnek.
- ha nem is történik baj, esélyed van egy polgári perre, esetleg egy rongálás-garázdaság kombinációra büntetőben - soha nem találtál még rendőrt, amikor szükséged lett volna rá, de most lehet épp ott terem egy...:)
- stb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:05:27

@The Green Manalishi:

- Egyre több helyen van térfigyelő rendszer kiépítve.

llll5 (törölt) 2009.10.15. 13:10:16

@Marcellusca: jut eszembe:megvettem a vascsövet, amit a másik blogon ajánlottál, köszi:)Egyébként még így is gyanakodtak, mondván bojlert ilyennel már nem javitanak:)Tényleg jó, szépen elfér a kocsiban, úgyhogy a várom az egyirányúban szembejövő és még neki áll feljebb biciklistát:DDD

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:11:09

@csicskulátor: Mondjuk ez is minimum egy garázdaság, mindenesetre tényleg vicces lehetett...
Az autó - nem újdonság - sokaknál egyfajta páncélként funkcionál: amíg benne ülnek, sebezhetetlennek, bátornak érzik magukat. A minap egy kalapos-vastagkeretes szemüveges, aszott ősz emberke fenyített a Suzukijából a kormányzár-rúddal.
Rajta csak röhögni lehetett, nem is foglalkoztam vele.

2009.10.15. 13:14:58

@Mityu: Vannak fontos táblák, amiket könnyű észrevenni, mert szemből közelíted meg (Elsőbbségadás, STOP, kötelező haladási irány stb.), de a behajtani tilos nem mindig ilyen. Egy jobbra kanyarodás esetén (főleg, ha valami takarja is), könnyen el lehet nézni.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:16:20

@llll5: további eszközök és magyarázatok:
- ládanyitó feszítővas (a munkámhoz kell, árut szállítok)
- csákánynyél (most vettem az Obiban, ejnye hol is van a blokkja...)
- min. 42-es csavarkulcs (tegnap a telken vonatkereket szereltünk, csak az első ülés alatt maradtak a szerszámok véletlenül)
- 1 m-es betonacél, vastag (mintának adták, hogy ilyet hozzak a Tüzépről)

2009.10.15. 13:18:43

@Mityu: Nem a gyalogátkelőhely, vagy a piros lámpa elnézéséről van szó nyilván. Mondjuk tegyük fel, hogy valami fontos ügyben mész valahová, ahol még sosem jártál és mondjuk kicsit stresszes vagy (például állásinterjú). Keresed a parkolóhelyet valahol a közelben (meg magát a helyet is, ahová menned kellene). Ilyenkor szerinted mennyire lennél magabiztos, tévedhetetlen?

Morten Harket (törölt) 2009.10.15. 13:21:01

@Marcellusca:
Sajnos, a vezetés veszélyes üzem. Magyarországon különösen. Nem, nem hiszem, hogy nyugodtan lehet üvöltözni, de azt sem hiszem, hogy egy ordas hibát jóvá lehet tenni egy bocsánatkéréssel. Ha mondjuk a rendőr állította volna meg a posztolót az egyirányú utcában, ott sem működött volna a bocsánat.
A problémám az, hogy miért akadt ki a posztoló azon, hogy üvöltöttek vele. Akár rosszabbul is járhatott volna, ha a szabályosan közlekedő még idegesebb.

Marcellusca 2009.10.15. 13:21:42

@llll5: Nincs mit! :)
Ugye, hogy ugye! Milyen univerzálisan felhasználható az a csődarab? :D

@The Green Manalishi: Úgy, úgy!
Sokféle népnevelőt lehet ám magunknál tartani, csak tudni kell az okát. :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:22:52

@lxrose:

Van egy rohadt rossz és bevett szokásom. Ha valahova megyek, egy sorrendet állítok fel mivel kell időrendben egymás után foglalkozzam. Esetek 99 %-ban ez működik.

Viszont azt látom a "körülöttem" közlekedőktől ezt elég macerás elvárni. Kézben tartott mobiltelefon, újságolvasás, ebédelés, esemes írás, gyereknevelés. Az autó vezetése helyett! :)

llll5 (törölt) 2009.10.15. 13:26:17

@The Green Manalishi: stimt és még magyarázni sem kell, mivel nem tiltja a jogszabály.Én egyébként egyre türelmesebb vagyok az autóban, már max. csak akkor gurulok be, ha szószerint az életemet veszélyeztette egy másik autós.Az egyirányúban egyre gyakrabban szembejövő biciklis más tészta:)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:26:27

@Marcellusca:

"Sokféle népnevelőt lehet ám magunknál tartani, csak tudni kell az okát. :D "

Csődarab helyett javaslom inkább a villanyszerelők által (is) használt csőhajlító ágyat. Eltörni nem töröd el semmijét az ellenfélnek, viszont ha megsuhintod vele megérzi rendesen. Rendőr nem szól érte.
Vagy a rúdlámpa.

gsc 2009.10.15. 13:28:52

Eloszor is

- Hogy behajtasz szembe az egyiranyu utcaba mert hibazol az elfogadhato. Mindenki hibazhat es a szerencsesebbik esetben ennek nem lesz kovetkezmenye.

- Hogy tudatosan tovabb akarsz menni mintha semmi nem tortent volna az NEM! Igenis ki kell tolatni. Akkor is ha masokat akadalyozol. A hibakat ki kell javitani, nem pedig mar ugyis mindegy alapon tovabb csinalni!!!

- Az egyetlen amiben nem volt igaza az onjelolt rendfenntartonak, hogy kiabalt. Es pontosan azt erte el vele amit latunk, te dacbol sem fogadod el hogy lehet hogy igaza van, mert rossz kontosbe volt burkolva az uzenet. Gondolom ha kiszallt volna es elmagyarazta volna hogy biztonsagi okokbol jobb ha nem mesz tovabb es kitolatsz es addig o ott marad mogotted hogy semmi ne tortenjen akkor orommel elfogadtad volna a segitseget.

- Sajnos mindenki ideges es rohan. Nyugodtan elmagyarazni a problemat es kozosen megoldani oket a tobbsegnek nincs se ideje se energiaja. Pedig hosszu tavon megeri.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:30:16

@Morten Harket: "azt sem hiszem, hogy egy ordas hibát jóvá lehet tenni egy bocsánatkéréssel."

Ha nem voltak a hibának konkrét következményei (összetört autó, sérülés, stb.) akkor mit kellene/lehetne még tenni a bocsánatkérésen kívül? (természetesen az okozott kárt, ha van, meg kell téríteni, stb. ez nem vitás.)

Nem baszogatni akarlak, tényleg érdekelne, hogy mi a teendő szerinted. Hamu fejre, ruha megszaggat, arc felhasogat, vagy mi?

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:32:21

@Mityu: a lényeg, hogy olyan tárgy legyen, ami "előfordulhat" autóban... :)))

Marcellusca 2009.10.15. 13:33:55

@Morten Harket:
Addig OK, hogy a közlekedés veszélyes üzem, de miért kell leüvölteni a másikat? Főleg azután, hogy beismerte a vétkét és elnézést is kért?

Mire jó ez a felesleges agresszivitás?

Alex3000 2009.10.15. 13:34:03

A legnagyobb baj az, hogy az emberek többsége nem hibát vét, hanem szándékosan furakszik, és szabályt sért, hogy előnyhöz jusson, így aki véletlenül szeg szabályt, annak leordítják a fejét, mivel azt feltételezik, hogy ő is csak egy a sok pofátlan közül. Egyébként meg ha egyirányú útba hajtottál bele, akkor a minimum, hogy visszatolassál, amíg nem zavarod a másik, amúgy szabályosan közlekedőt.

llll5 (törölt) 2009.10.15. 13:35:20

@The Green Manalishi: még az sem lényeges.Elég, ha nem minősül közbiztonságra különösen veszélyes eszköznek:)

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:35:29

@gsc: Szerintem figyelmesen olvasd el még egyszer a posztot. Az írója - talán kicsit lassan, de kapcsolt, elnézést kért, majd kitolatott. Valójában még a kiabáló tért vissza, hogy folytassa a baromságait...

Huckhun 2009.10.15. 13:35:49

@pengusz: Hi:)Nálam bizony sokszor elszakad a cérna, mert nap mint nap jön velem szembe egyirányú utcában DIREKT bringás, de még autós is. (pl. Csepelen a Kaisers előtt IS)Amúgy tényleg jobb lenne higgadtan. Van még mit fejlődnöm.

Marcellusca 2009.10.15. 13:36:57

@Mityu: Aztatat én nem ösmerem, de biztos megfelel a célnak az is. :)

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:38:02

@llll5: A Visegrádi várban vásárolhatsz tollas és láncos buzogányt, csatabárdot, hajítószekercét, de azért ezeket kicsit körülményesebb megmagyarázni - pedig milyen praktikus eszközök. :)))))))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:38:43

@The Green Manalishi:

Nem.
A lényeg, hogy ne ütközzön a 175/2003. (X. 28.) Korm. rendelet a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló passzusába.
Érdekesség képpen: régebben (2003 szeptemberéig) a trafipax előjelző-érzékelő is e tárgykörbe tartozott... :)

Morten Harket (törölt) 2009.10.15. 13:40:05

@The Green Manalishi:
"akkor mit kellene/lehetne még tenni a bocsánatkérésen kívül?"

Semmit. Az ember bocsánatot kér, meghallgatja az illető ordibálását (egy idő után úgyis elfogy a mondandó) majd továbbhalad. Ezután hálát rebeg a Teremtőnek, hogy az illető nem rángatta ki a kocsiból és verte a fejét a motorháztetőbe.

Egyáltalán nem értek egyet ezzel és nem is szeretem, hogy ma Magyarországon mindig az erősebbnek van igaza. Azonban ha nem így teszel, akkor megvan az esélye annak, hogy az események durvábbra fordulhatnak. És akkor már késő arra gondolni, hogy miért is szóltam vissza neki meg hogy nekem volt igazam.

llll5 (törölt) 2009.10.15. 13:42:01

@Huckhun: na, erről beszélek.Az egyirányú utcában direkt szembejövő biciklistákról, akik még be is szólnak...persze csak már, ha messze járnak.

2009.10.15. 13:43:14

@Mityu: Nem nagyon értem ezt a sorrendfelállítási dolgot. Ez nagyon jól működik normál esetekben, de az általam vázolt és hozzá hasonlókban nem. Ha az ember ideges, gyakrabban vét hibát. Az már más kérdés, hogy ilyenkor mérlegelni kell, hogy nem BKV-e inkább, mert nem vagyok vezetésre alkalmas állapotban? De valamikor ez sem megoldható.

llll5 (törölt) 2009.10.15. 13:43:51

@The Green Manalishi: vállról inditható rakétát nem árulnak Visegrádon?:)))

hawkeye 2009.10.15. 13:44:12

Azért kíváncsi lennék, hogy a posztíró mennyiért vette a jogsiját.

Merthogy nem tanult érte, az biztos.

Ha pedig csak úgy képes elnézni egy behajtani tilos táblát, azonnal orvos, és egy szakszerű alkalmassági vizsgálat, de nem a lejattolt házinál!

Mielőtt ott az úton hal meg, vagy éppen meggyilkol valaki mást...

Sok mindent lehet tenni, de ahogy itt nyifog azért, hogy jól lebaltázták, nos az egyfajta szánalmas hímringyó-tempó....

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:45:10

@Marcellusca:

Nem találtam értelmes képet róla.
Egy kb. 40-50 centis gumi darab, amit műanyag védőcsövek gyors helyszíni hajlítására használnak a villanyászok. Nem szakad, jó fogása van. Mivel gumi megérezni, ha megsuhintanak vele :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 13:49:41

@lxrose:

Lehet kissé szájbarágósnak, dedósnak fog hatni.
Gyakorold papíron. Írd fel egymás után mikor mit kell csinálj. Egy szabály van csak egymás után csinálhatod a felsoroltakat.

Ha ezt begyakoroltad és már megy papír nélkül akkor nyertél. Mondom a legtöbb ember nem tud/akar az idejével pontosan és JÓL gazdálkodni.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 13:51:40

@Mityu:
a) az olyan szúró- vagy vágóeszköz, amelynek szúróhosszúsága vagy vágóéle a 8 cm-t meghaladja, továbbá a szúróhosszúság vagy a vágóél méretétől függetlenül a dobócsillag, a rugóskés és a szúró-, vágóeszközt vagy testi sérülés okozására alkalmas egyéb tárgyat kilövő készülék (különösen: íj, számszeríj, francia kés, szigonypuska, parittya, csúzli);
b) a jellegzetesen ütés céljára használható és az ütés erejét, hatását növelő eszköz (különösen: ólmosbot, boxer);
c) a lánccal vagy egyéb hajlékony anyaggal összekapcsolt botok, nehezékek;
d) az olyan eszköz, melyből a szem és a nyálkahártyák, illetve a bőrfelület ingerlésével támadásra képtelen állapotot előidéző anyag permetezhető ki (gázspray);
e) az olyan eszköz, amely az utánzás jellege és méretarányos kivitelezése miatt megtévesztésre alkalmas módon hasonlít a lőfegyverre (lőfegyverutánzat);
f) az olyan eszköz, amely elektromos feszültség útján védekezésre képtelen állapot előidézésére alkalmas (elektromos sokkoló);
g) az olyan eszköz, amely a zárszerkezetek illegális kinyitására vagy feltörésére szolgál (különösen: álkulcsok, mechanikus vagy elektromos elven működő zárnyitó szerkezetek).

Hát sajnos a buzogány ennek alapján kiesik...

Ráadásul a munkaeszközök körében:

(2) bek b) Nem vonatkozik az (1) bekezdésben foglalt tilalomazokra a rendeltetésszerűen munkavégzési, sport és a szokásos életvitel körében használt eszközökre, melyeknek közterületen, nyilvános helyen - ideértve az ott lévő járművek belső tereit is -, valamint közforgalmi közlekedési eszközön való birtoklása indokolt, feltéve, ha a tényleges munkavégzésen (tevékenységen) vagy az igazolható munkavégzéshez (tevékenységhez) szükséges szállításon kívül a birtoklás (szállítás) rejtve vagy a szokásos módon becsomagolva, szétszedve vagy zárt tárolóeszközben, illetőleg egyéb biztonságos módon történik;

Na de ez már nagyon OFF

pengusz 2009.10.15. 13:53:00

@Huckhun: Te is csepeli vagy? :D
Nos az az egyetlen hely, ahol ha nagyritkán arra járok, szembe megyek a forgalommal (bringával, évente max. 1x.). Tudod, arrafelé lehet kikerülni a Táncsics meg a Kossuth forgalmát. (Szent Imrétől Szent Istvánig gyakorlatilag nincs forgalom)
Persze nem pofátlanul az út közepén, ha autós jön esetleg szembe, akkor akár le is állok.
Mostanában inkább megyek a II. Rákóczin, mert ott is elég kicsi a forgalom (amikor én megyek arrafelé), a HÉV-től meg a bringaúton.
A belvárosban nekem is van menekülőútvonalam egyirányú utcákon, de szigorúan menetirányban.

2009.10.15. 13:53:53

@hawkeye: Ha már egyirányutca: megnézném, hogy a bal oldalt parkoló autók mennyiért vették a jogsijukat, mert hogy a KRESZ előírja, hogy legalább 5.5 méter kell legyen szabadon, csak akkor lehet ott parkolni.
Na most ismerve a budapesti kis utcákat, jó ha 3 méter marad. Ilyen körülmények között az is balfasz, aki nekimegy a szembejövőnek.

2009.10.15. 13:57:34

@Mityu: Itt nem az idővel való gazdálkodás a probléma. (Persze sokaknak az is lehet.) Egyszerűen stressz alatt a figyelem és az IQ is csökken. Ha átlagos vagy, gondolj bele mennyit jelent 10-20 IQ pont csökkenés! Azt is elfelejted, hogy mit írtál le.

gsc 2009.10.15. 14:01:20

@The Green Manalishi: Szerintem meg te olvasd el ujra. Az igaz hogy elnezest kert, az igaz hogy visszatolatott, de csak az elso bealloig hogy majd utana egyenesen, tehat a tiltas ellenere, tovabbmenjen. Azaz felreerthetetlenul a szembejovo tudatara adta, hogy szarik a szabalyra, direkt a rossz iranyba akar menni. Lehet hogy ezert uvoltottek le?

Persze lehet hogy leuvoltottek volna akkor is ha teljesen kitolat. Ezt nem lehet tudni.

Danessz 2009.10.15. 14:02:20

Végre tényleg a posztíró a hülye! :D
Szarjál sünt!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 14:06:45

@lxrose:

Lehet megint azt kell mondjam rossz világnézetet vallok. Attól, hogy x y helyre megyek, meg kell oldani egy vagy több dolgot nem szoktam agyilag becsődölni.
Megint leírom: szépen sorra veszem mikor milyen manővert kell végrehajtanom. Írok még egy apró dolgot:
Ha azt látom indulás előtt, hogy késni fogok, elküldök egy rövid sms-t. Vagy egy rövid telefonnal tájékoztatom a partnert. Tökéletesen működik ez a módszer is. Javaslom felírni a következő szabályt: Problémák nincsenek, csak megoldandó feladatok! (A papírra lista trükk ebből következik) :)

2009.10.15. 14:11:29

@Mityu: Akkor te csak valami budhista szerzetes lehetsz, ha így tudod uralni magad, vagy a helyzeteket.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 14:15:39

@gsc: "Mutatom a szemben állónak kézfeltartással, hogy bocs, majd elkezdtem tolatni a parkoló felé, de mivel Őt sem akartam feltartani, az első adódó kapubehajtónál betolattam és mutattam a csókának, hogy menjen. Persze nem ment, inkább odacentizett mellém és lekiabálta a fejem, hogy mit képzelek én, hogy egyirányúba jövök, veszélyeztetem az itteni gyerekeket meg hasonlók.

(...)

Visszacentizett az utcába mellőlem, hogy nehogy egyenesen tovább tudjak menni majd megvárta míg kiállok a kapubehajtótól és visszatolattam a parkolóíg."

Világosan leírta, hogy azért tolatott vissza, állt be, hogy ne tartsa fel továbbra is a szabályosan közlekedőt. Azt nem írta, hogy tovább akart menni szabálytalanul. Ezt csak a szabályosan közlekedő feltételezte, és meg akarta akadályozni. Épp azt nem értette a posztoló, hogy miután elismerte, elnézést kért, a másik egyfajta önkéntes fenyítőként, rendőrként lépett fel.

De mindegy. Máskor ugyanitt az a baj, ha egy autós a másikat leckéztetni akarja, akkor számosan arról papolnak, hogy ők ugyan megszegik a szabályokat (mint mindenki), de az nem jár semmi veszéllyel, miért foglalkozik ezzel valaki. Most meg a leüvöltés jogos, természetes, helyes.
Én ezt nem értem.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 14:15:40

@lxrose:

Nem vagyok buddhista szerzetes. Csupán az emberi hülyeségek hatásait ha lehet igyexem alacsonyan tartani.
Kérdés: minek hivatkozni a stresszre, ha simán, idegbetegség nélkül is meg tudom a dolgaimat oldani?
Ez inkább divat szó: stressz. Stresszes vagyok és akkor mindent megmagyaráztam?

babel 2009.10.15. 14:20:54

@The Green Manalishi: Ez tárgyi tévedés. Ez volt oda leírva: "Mutatom a szemben állónak kézfeltartással, hogy bocs, majd elkezdtem tolatni a parkoló felé, de mivel Őt sem akartam feltartani, az első adódó kapubehajtónál betolattam és mutattam a csókának, hogy menjen."

Vagyis NEM tolatott ki az utcából, hanem félreállt, továbbra is tolatva, amiből a szabályos irányban haladó LEVONHATTA azt a következtetést, hogy amint Ő elhalad, a posztírónak szándékában áll ismét a forgalom szabályos irányával szemben folytatni az útját. Ebből éleződött ki a konfliktus, bármennyire is próbálta szépíteni a posztíró. (Amiben semmi különös, vagy nagyon elítélendő nincs.)

De ha már a beírásra hivatkozunk, akkor ott ez volt. :oP

2009.10.15. 14:25:23

@Mityu: A stresszre nem kell hivatkozni. A stressz végzi a dolgát. Ha hatása alatt vagy, nem fog kérdezni. Ez nem a józan ész, hogy most megmagyarázod, hogy mennyire királyul is lehet ezt csinálni. Ha stressz alatt gyakorolsz valamit, akkor azt képes lehetsz jobban csinálni, de ha a rutintól eltér a helyzet, akkor van gond.
Itt egy cikk például:
library.thinkquest.org/C0123421/thinking.htm

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 14:31:13

@lxrose:

Persze, de nézzél már annak is utána, hogy a "stresszt" kiváltó tényezőket is vizsgálják. Na meg azt is, hogyan lehet értelmes módszerrel a lehetőségeket kihasználni.
Azért, mert könnyebb kifogást gyártani, mint megoldani az adott feladatot/helyzetet attól még működhet az amit gyakorlatban használok. :)

Skj Joe 2009.10.15. 14:32:46

Mi a faszt kell ezen ennyit nyűglődni?

Elbaszta, ok. És?
Üvöltött vele egy másik agybeteg?
És?

Ha nem tetszik neki menjen ki sírni a wc-be, vagy szóljon az ombducmannak, vagy ki a kurva anyjának!

De most komolyan!

2009.10.15. 14:38:03

@Mityu: Az "értelmes" szót ide nem ér használni.
Azt nem mondtam, hogy nem kellene tenni valamit, hogy a közlekedés mondjuk biztonságosabb legyen, csak azt, hogy a józan ész nem mindig működik és ezen nem kell csodálkozni. Örökültünk egy olyan agyműködést, ami nem alkalmazkodott a korhoz, és ezt igen nehéz kezelni.

The Green Manalishi (törölt) 2009.10.15. 14:43:24

@babel: Te is írod, hogy "levonhatta" azt a következtetést, hogy ha majd elhalad, a másik továbbmegy szabálytalanul.
Én úgy értelmeztem a "Őt sem akartam feltartani" fordulatot, hogy a tolatással (ami ugye általában lassabban történik) a lehető legrövidebb ideig tartsa fel a szabályosan közlekedőt.

MIndez persze azért nem érdekes, mert a lényeg ugyanúgy világos: a szabályosan közlekedő, majd kiabáló egyfajta önkéntes rendteremtő, oktató, szerepébe helyezte magát. Tekintve azt is, hogy tulképp. semmi komoly nem történt, ez egyszerűen roppant kicsinyes primitívség.

Tornado86 2009.10.15. 15:00:57

Nekem errõl az jut eszembe, amikor szabályosan haladva egy a forgalommal szemben haladó Gorj megyei próbált volna rendreutasítani, hogy legyek szives visszatolatni, be is szóltam neki hogy vagy visszatolat vagy lefotózom és feljelentem, amúgyis Kolozsváron sokkal inkább itthon vagyok mint õ, aki pár évvel ezelõttig legfeljebb a térképen találta meg. Sallert meg nem akart kapni, egyébként is kitaláltam volna valami értelmesebb szivatást, amibõl nincs kára és az egészségét se veszélyezteti. Magunk között szólva szerintem pont azért profi a profi hogy ha alázni kell, mutassa ki a másiknak hogy képes különb módszerekkel jobb hatásfokot elérni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.15. 15:28:18

@The Green Manalishi:
"Visszacentizett az utcába mellőlem, hogy nehogy egyenesen tovább tudjak menni majd megvárta míg kiállok a kapubehajtótól és visszatolattam a parkolóíg."
Én a helyében leállítottam volna a kocsit, a kulcsot kitettem volna az első ablakba, hogy lássa, elővettem volna egy újságot, és elkezdtem volna olvasni rá sem hederítve többé. Nagyon hamar továbbment volna! Már próbáltam.

2009.10.15. 15:58:38

@newtehen: Na ezért érdemes egy újságot tartani az autóban! Én esetleg térképet tudnék elővenni, messziről talán regénynek látszik. :-)

2009.10.15. 16:54:39

"...mert ahogy az írásából kivettem, a szemből jövő elengedése után ő folytatni szándékozott volna az útját az illegális irányba."

Azért a cikkíró is olvashatna figyelmesebben:

"Mutatom a szemben állónak kézfeltartással, hogy bocs, majd elkezdtem tolatni a parkoló felé, de mivel Őt sem akartam feltartani, az első adódó kapubehajtónál betolattam és mutattam a csókának, hogy menjen."

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.15. 17:14:33

@lxrose: És tovább is olvastad? "és főleg miért gondolta, hogy joga van engem kiterelni onnan, ha már egyszer elfért volna simán mellettem?"

Nekem ebből továbbra is ugyanez jön le.

2009.10.15. 17:24:25

@SilentSound: Nekem ebből annyi jön le, hogy miért b#*&ogatja, ha már úgyis elfér. Ebben semmi utalás nincs arra, hogy utána mit szeretne csinálni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.15. 17:26:42

@lxrose: Ezt már csak akkor tudjuk meg, ha idejön és válaszol.

2009.10.15. 17:30:46

@SilentSound: Ez igaz, de ahogy téged idéztelek, te az írásából vetted ezt ki (szerintem tévesen).

hawkeye 2009.10.15. 17:32:22

@lxrose:

Ez mennyiben menti a vánnyogó posztolót????

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.15. 17:40:37

@lxrose: Jó, nem értünk egyet, fölösleges ezen lovagolni. Lehet, hogy neked van igazad. De nem biztos.

2009.10.15. 17:50:17

@hawkeye: Amennyiben arra a hozzászólásomra célzol, amiben az amúgy is szűk egyirányú utcákban történő baloldalt parkolásról írtam, akkor annyiban, hogy 5-tel haladni azért nem olyan veszélyes még szemben sem. (Ha nem is írta volna a vétkes, hogy annyival ment, miután parkolóhelyet keresett, akkor sem szoktak sokkal többel menni ott, ahol nem tudsz fél méternél nagyobb oldaltávolságot tartani mindkét kocsisortól.) Ha 40-el jön szembe, akkor persze lehet arról papolni, hogy mi van, ha...

2009.10.15. 17:57:39

@lxrose: Hozzátenném még azt, hogy az egyirányú utcában a rövid ideig tartó tolatás megengedett parkolóhelyre alláskor, ami az alacsony sebesség miatt szintén nem veszélyes. Na most ha valaki ezért is prédikációt tartana, az tényleg csak egy fontoskodó pöcs. ( A jelen helyzetre szerintem ugyanez igaz.)

llll5 (törölt) 2009.10.15. 21:54:51

@Mityu: pontosan erről a rendeletről beszéltem én is:)

igazi hős 2009.10.15. 22:05:00

@Mityu: A lényeg, hogy ha valaki ilyen eszközzel áll neki "rendezni a vitát", attól remélem elveszik és feldugják neki.

Bladika 2009.10.15. 22:13:24

Nekem csak egy jött le az egész szituból, de az nagyon tisztán!

Látszik a két fél közül ki volt az iskolázott!

llll5 (törölt) 2009.10.15. 22:22:43

@igazi hős: félreérted.Csak és kizárólag védekezésre szabad használni.Szerintem.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 22:35:05

@igazi hős:

"A lényeg, hogy ha valaki ilyen eszközzel áll neki "rendezni a vitát", attól remélem elveszik és feldugják neki. "

Miért, a vascső vagy a szerelő/feszítővas jobb? :) Vagy utóbbiakat vazelin nélkül is fel lehet dugni? :)

cso zsi 2009.10.15. 22:40:50

Úgy húsz éve én is "üvöltöztem" a szemből behajtókkal.
Később csak a két mutatóujjammal előre mutatva jeleztem, hogy az utca arrafelé egyirányú.
Ma már le se..., ha nem veszélyeztet, és elférünk egymás mellett.
Régebben belefutottam egy hasonló helyzetbe.
Az út elején egy "teherautóval behajtani tilos" tábla állt. Gyorsítottam, de 15-20 méter megtétele után úgy rémlett, hogy a lombozat mögött egy "behajtani tilos" tábla is van. (Balról valami nyílt terület, talán parkoló.)
Továbbhaladva erősen megingatott, hogy mindkét oldalon szemből parkoló autók állnak. Az utca végére érve ott volt az "egyirányú utca" tábla, szintén a lombozat erős takarásában. Amikor ki akartam hajtani, megadtam a jobbkezet az utcába bekanyarodónak, egyéb esemény nem történt.

igazi hős 2009.10.16. 00:37:42

@llll5: Védekezés = egyes (vagy rükverc) és padlógáz. Ahogy a krimiben is minden pisztolynak el kell sülnie, úgy egy fa testápoló is alaptalan extra bátorságot ad, ezért előbb-utóbb "igazabbad" lesz mint nélküle és nekiállsz ezt bizonyítani. Az emberek 90% veszélyesebb helyzetbe kerül egy bottal a kezében, mint anélkül. (5%-nak sikerül elriasztania a másikat, míg 5% tud bánni a kezében levő eszközzel.)

r7zw48 2009.10.16. 07:45:19

Nekem a téma kapcsán egy jó harmincöt évvel ezelőtti jelenet jutott eszembe.
Előfelvett egyetemistaként kezdtük meg tizenegy hónapos sorkatonai szolgálatunkat. Bemutatkozás és miheztartás végett a kétéves szolgálatukat töltő őrvezetőkből és tizedesekből álló "fogadóbizottság" tagjai minden őszinte gyűlöletüket beleadva kizárólag üvöltve "szóltak" hozzánk.

Egy kivételével senki sem mert közülünk nemhogy szólni, de még mozdulni, még szemet mozdítani sem. Ő viszont - kihasználva a totál-brutálban beálló lélegzetvételnyi szünetet - kedves, barátságos hangon, naívan megkérdezte:
Tizedes elvtárs. Mért tetszik úgy kiabálni?
Kb. olyan volt, mint "Nádas honvéd" abban a bizonyos klasszikus Markos-Nádas katonaparódiában.
Megfagyott a levegő.
Egyszerűen döbbenet.
Kult versus primit éles kontrasztja.

Tehát:

Az üvöltés olyasmi (kéne legyen) mint a hangjelzés (kéne legyen):
"... csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében..."
Vagyis üvölteni - ami elvileg rendkívüli üzemmódnak (kéne) számítson - csak akkor kell (következésképp szabad), ha nagy zaj, távolság, nagyothallás (stb.) miatt másképpen nem lehet megvalósítni a hanghullámok segítségével zajló kommunikációt.

Egyéb esetekben az üvöltés, mivel szükségtelen, ezért káros.

Mindkét félre nézve.

Szvsz.

És ez - szvsz - mindentől függetlenül igaz.
Tehát pl. ha valaki valami helytelent tett, és az ezzel kapcsolatos közlendők elintézhetők üvöltés nélkül is, akkor felesleges, következésképp kár(os) üvölteni.
Tudom, hogy ezt az üzemmódot az emberek a nyomatékosítás céljából használják, de ezt (szvsz) helytelenül teszik.
A hangsúlyozásra, indulat kifejezésére van számos más eszköz, amely nem, vagy csak kevéssé ártalmas.

Aki baromságra baromsággal felel, az maga is barom(ságot követ el).

(idézet egy másik mai posztból: "Barmoknak marhavagon kell...")

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 08:59:06

Annyi paraszt van az utakon, hogy az elképesztő. amikor elkezdtem vezetni még én is stresszeztem magam a dugóban, a tolakodó-furakodó autóstársakon, ma már egyszerűen nem érdekel, inkább beengedem, ha neki annyira számít, hogy két perccel előrébb legyen, nekem nem annyira számít!

llll5 (törölt) 2009.10.16. 13:19:25

@igazi hős: akkor leírom, hogy én mire gondoltam védekezés alatt.Mint már írtam, én tényleg csak akkor kapom fel a vizet-az évek során az ember lehiggad-ha valaki szószerint az életemet veszélyezteti. Namost, még ekkor sem támadom meg, max. verbálisan.Ellenben, ha ő fizikailag rámtámad, muszáj valahogy megvédenem magam.A helyzet pedig az,hogy 5 éve még elég volt, hogy nem vagyok egy kis darab, mostmár annyira ingerültek az emberek, hogy akár egy nálam 3o kg-al kisebb ember is képes lenne esetleg nekem támadni.És ha nem puszta kézzel teszi, no akkor kell valami legális védelmi eszköz.Egyébként általánosságban igazad van:)

Körömcsiga 2009.10.19. 09:36:22

1. Hibáztál, szerintem legközelebb jobban odafigyelsz.
2. Én bezártam volna az autót és otthagytam volna, kiváncsi lettem volna a reakcióra.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása